Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Wankelende Weekers vlucht de Kamer uit

weekerswieberen2.jpgDrie brieven schreef Frans Weekers deze week over de Bulgarenfraude aan de Kamer. 1. Hij was onschuldig. 2. Zijn ambtenaren hadden het gedaan. 3. Hij heeft meer tijd nodig. Want na de GeenStijl (1) dook ook RTL Nieuws het ene bewijsrapport (2) na de andere booskwoot (3) van verongelijkte ambtenaren (4) op. Media (sociaal en overig) gloeiden voor. "Laatst nog Teeven, nu weer Weekers. De VVD krijgt klap na klap", handenwreef het sensatiehongerige publiek. De oppositie in de Kamer maakte zich breed en eiste een spoeddebat. Want hoe kunnen die Bulgaarse sprinkhanen onze sociale voorzieningen ongehinderd kaalvreten? Waarom wist de stas daar ondanks talloze rapporten uit 2011, onderzoeken uit 2012 en tips van Bulgaarse journalisten aan het MiFin niets van? En als hij het tóch wist (en dat wist hij), waarom deed hij dan niets om het enorme gapende gat te dichten? De verantwoordelijke staatssecretaris heeft géén idee en is met de handen in het haar de Kamer ontvlucht. Het debat dat je weet dat toch wel gaat komen is nog even niet hier. Weekers mag tot 14 mei als aangeschoten wild in de koplampen blijven zitten. Ondertussen wordt de W. van Wantrouwen, buiten stampen steeds groter, want de oppositie is ziedend. Fraai, VVD. Staartje ruziemaken nog live op WeekersWieberen24. Update: Kamervoorzitter Van Miltenburg schorste de vergadering en verliet huilend de Kamer nadat Buma haar van partijdigheid beschuldigde. Dinerpauze tot 21:00 uur. Daarna heel snel een ander onderwerp, dan twee weken reces. Video: Mevrouw de voorzitter, enkele minuten voordat iemand haar snikkend op de gang zag staan. Boehoehoe!

Reaguursels

Inloggen

Voor Europa=financieel verzuipen.
Tegen Europa=weer oorlog.

Conclusie: als we vlak voor de 2e wereldoorlog de Duitsers al ons geld hadden gegeven was er vrede gekomen. Inderdaad die methode hebben we nog niet geprobeerd. Hoop dat het lukt.

Haagse Tokkie | 26-04-13 | 22:19

ik bedoel wao uitkeringen [sorry]

Hank 69 | 26-04-13 | 17:28

En dit gebeurd nou al minimaal 30 jaar met wao uikeuringen ,kinderbijslag , enz. Het word tijd voor een kabinet die hier wat aan gaat doen,dan is het probleem bezuinigen ook opgelost.

Hank 69 | 26-04-13 | 17:26

ik wil ook gratis geld :(

point blank | 26-04-13 | 10:30

Kunnen we den Uyl niet opgraven en alsnog kruisigen ?

Suske doet Wiske | 26-04-13 | 09:48

Waar bleef Wilders eigenlijk?

Betweetert | 26-04-13 | 08:35

Het begint een trend te worden:
Als je bestuurders ter verantwoording roept ben je ofwel een rascistische populist, ofwel vrouwonvriendelijk ofwel heb je het niet begrepen.
Hoe dan ook moet de betroffen bestuurder natuurlijk altijd nog een kans krijgen. Vroeger noemden we dat glas-plas-en alles blijft zoals het was.

Fred Janssen | 26-04-13 | 08:30

Even een tip voor de politici, denk eerst eens na over de gevolgen van jullie beleid.

Ditwelgoed | 26-04-13 | 08:13

Dat ge-etter met die Bulgarski en Roemeenski's houdt op zodra wij van de knellende hippie-wetten AF zijn!
-
Hippie-wetten:
Wetten ingesteld door (tegenwoordig muisgrijze)idealistische bloemen-kinderen met lijzig stemgeluid uit de jaren zestig die ervan uitgingen(gaan) dat iedereen lievv is.
Verder zien zij criminelen als slachtoffers waarvoor begrip MOET worden getoond.
-
Anders ben je een fascist en dan moet je dood...

Ahasveros | 26-04-13 | 08:09

Je zal je maar laten leiden door de media en VVD stemmen. Iedereen ziet dat het kartel VVD/PvdA/CDA maar één doel heeft: De baantjesmachine. Zolang er nog mensen op blijven stemmen, zal dit land nooit veranderen.

Kamervraag | 26-04-13 | 07:58

Toch zou ik Van Milfenburg doen. Hoe onnozel ze ook is.

Houtbar | 26-04-13 | 05:08

Ik schrijf morgen een brief aan de Belastingdienst..., ik betaal niets meer totdat het geld uit Bulgarije terug is...., is toch mijn geld...., gestolen!!!

murciano | 26-04-13 | 02:29

Stormageddon | 26-04-13 | 01:48

ghe.. Dat is waar.

Blijft er niemand meer over om de teruggave over te maken.

calamiteiltje | 26-04-13 | 01:52

Stormageddon | 26-04-13 | 01:42 |
Blanco wordt er afgehaald voor de kiesdeler berekeningen. In de publicatie zie je ze wel weergegeven in de opkomst vanwege publicatieplicht.

Kijk Delfzijl maar eens na, ooit meer dan de helft blanco.

Watapatja | 26-04-13 | 01:50

Watapatja | 26-04-13 | 01:45

Maakt ook niets uit. Politici zijn er voor de vervangbaarheid. Komt wel een nieuw poppetje.

calamiteiltje | 26-04-13 | 01:48

@calamiteiltje | 26-04-13 | 01:42
Dat zijn er inderdaad veel te weinig. Daar kan nog wel een 0 achter. 30.000, en dan zijn er waarschijnlijk nog te veel, maar da's tenminste een substantiële bezuiniging.

Stormageddon | 26-04-13 | 01:48

calamiteiltje | 26-04-13 | 01:42 |
Weekers hangt nog niet. Denk wel dat hem dit de kop kost. Geen probleem want hij heeft meer blunders achter zijn naam.

Watapatja | 26-04-13 | 01:45

@Watapatja | 26-04-13 | 01:22
Jawel, want blanco stemmen tellen mee voor de opkomst en de opkomst is bepalend voor de berekening van de kiesdeler en dus de zetelverdeling én de verdeling van de restzetels.

Ik ben het met je eens dat bij voldoende blanco stemmen voor de kiesdeler ook een zetel leeg zou moeten blijven. Maar helaas. Zo democratisch zijn we dus niet in dit land.

Stormageddon | 26-04-13 | 01:42

Watapatja | 26-04-13 | 01:37

Dat hele Bulgaarse akkefietje gaat misschien over een paar tientallen miljoenen per jaar. Een lekkage van niks op zo'n begroting.

Weekers moet hangen omdat hij bij de belasstingdienst 3000 man op straat wil zetten.

calamiteiltje | 26-04-13 | 01:42

calamiteiltje | 26-04-13 | 01:27 |
Als je de cv's van onze ministers bekijkt zie je dat vrijwel niemand enige studie heeft in de richting van zijn/haar ministerie. Alsof je in een bedrijf de personeelsmanager hoofd financien maakt, de commercieel manager productiechef en de secretaresse algemeen directeur.

Daarnaast uiteraard het volgen van de politiek, je merkt dan dat de meeste redelijk wereldvreemd zijn.

Watapatja | 26-04-13 | 01:37

Dus Miltenburg is een jankerd? Het hele land jankt om de ellende die de VVD met de PvdA over het land brengt. Dus, mevrouw de sloopliberaal, reken niet op ons mededogen.

eastender | 26-04-13 | 01:28

Watapatja | 26-04-13 | 01:24

Hoe weet je of ze incompetent zijn wanneer je de doelstelling niet kent?

calamiteiltje | 26-04-13 | 01:27

@vander F | 26-04-13 | 00:46
Het systeem zelf is één van de grootste oorzaken van bestuurlijk falen (de beste reden om niet te stemmen), maar daar gaat het inderdaad nog niet eens om. Als je binnen het systeem niet eens een regering kan krijgen die daadwerkelijk regeert en telkens weer binnen een begrotingscyclus valt en er weer verkiezingen moeten volgen (overigens kosten een verkiezing ook nog eens tientallen miljoenen om te organiseren) dan is er helemaal geen bestuur. En al helemaal geen "democratisch" bestuur, maar dat is er binnen het huidige systeem sowieso niet.

Mensen al @Jim Lovell denken dat als je maar elk jaar verkiezingen houdt, dat dan het bestuur het meest democratisch is, want dan is de uitslag het meest in overeenstemming met wat "het volk" wil. Daarom zitten we nu met een PvdA-VVD regering die niemand wilde, en de VVD-kiezer en PvdA-kiezer al helemaal niet. Integendeel. Maar het wordt uitgelegd als de wens van de kiezer. Juist.

En elk jaar verkiezingen betekent dat een gekozen regering nooit kan regeren omdat die nooit een begroting én een jaarrekening (voorjaarsnota) kan presenteren. Dus de volgende regering moet de jaarrekening van de vorige regering verdedigen en de begroting van de volgende regering maken. Dat slaat helemaal nergens op. Dat is nog slechter dan het nu al is en veel minder democratisch.

Stormageddon | 26-04-13 | 01:27

@Jim Lovell | 26-04-13 | 00:49
Helemaal met je eens Jim, dit incompetente zootje zo snel mogelijk naar huis. Beter geen kabinet dan deze slopers.

Watapatja | 26-04-13 | 01:24

Het mooiste is dat ambtenaren en zorgmedewerkers Europa gaan betalen. Hun pensioenfondsen zijn gigantisch en komen echt aan de beurt.

calamiteiltje | 26-04-13 | 01:24

Stormageddon | 26-04-13 | 00:41 |
Blanco stemmen gaan niet mee in de reststemmen. Als je niet opkomt, gaat je stem naar de reststemmen. De titulatuur dom hou je maar voor je met je ongefundeerde en feitelijk dus onjuiste plempsel.

Het meest eerlijk zou zijn dat blanco een lege stoel zou opleveren, dat is jammer genoeg niet zo.

Watapatja | 26-04-13 | 01:22

WirMachenMusik | 26-04-13 |

2. De doelstelling is immers het geld herverdelen/egaliseren over landen. Of ze het dan komen halen of je het moet brengen is een kwestie van smaak.

Ik zie er geen probleem in. Die paar fraudemuntjes.

calamiteiltje | 26-04-13 | 01:14

@Jim Lovell | 26-04-13 | 00:49
Nee, jij bent voor nieuwe verkiezingen.
Moet ik je nog even citeren?
"Ik heb al een fles champagne koud staan voor als het kabinet valt. Hoe eerder hoe beter. Ik heb al een fles champagne koud staan voor als het kabinet valt. Hoe eerder hoe beter."

Dus de facto weer minimaal een jaar geen regering. Dus doormodderen met falende wetgeving, geen beleid, verder oplopende staatsschuld en dus hogere belastingen in 2014.

Stormageddon | 26-04-13 | 01:12

Als Weekers het wel wist, wat waarschijnlijk is, en niet kon besluiten om maatregelen te nemen, kan dat maar twee dingen betekenen: 1) Er heeft zich op zijn bureau zoveel soortgelijke rotzooi opgehoopt dat hij niet meer wist waarmee te beginnen (heb ik wat betreft tuinonderhoud ook iedere lente last van totdat mijn boerenmeisje zich opwindt en mij beveelt om gewoon willekeurig ergens mee te beginnen).
2) Dijsselbloem/Brussel heeft bevolen om in het belang van de Europese eenheid alles op zijn beloop te laten.

WirMachenMusik | 26-04-13 | 01:10

Jan Kees de Jager moet dit ook geweten hebben dus CDA moet nu ff zijn bek houden.

non_de_pier | 26-04-13 | 01:02

@vander F | 26-04-13 | 00:53
Ik denk dat er wel door met poppetjes te schuiven wel mogelijkheden zijn en dat is geen gejengel. Gejengel is heel wat anders dan een machtsfactor. Die heb jij niet.
Punt.

Jim Lovell | 26-04-13 | 01:00

vander F | 26-04-13 | 00:53 | + 0 -

Hoe klein dit land ook is de verschillen tussen de randstad en de rest van Nederland zijn tegroot en dan krijgen we daarover heen ook nog eens Europa en dat gaat fout.

non_de_pier | 26-04-13 | 00:58

Dat Weekers weg is weet hij zelf ook. Week uitstel wb aftreden is puur om de abdicatie van Bea nu niet te verstoren.

seven | 26-04-13 | 00:55

Stormageddon | 26-04-13 | 00:43 | + 0 -

En nu hebben ze vakantie alweer, de gemiddelde belasting betaler die hun loon betaald moet het doen met 22 dagen per jaar.

non_de_pier | 26-04-13 | 00:55

@Jim Lovell | 26-04-13 | 00:49 ,
een willekeurig anders samengestelde regering komt voor dezelfde problemen te staan met evenveel, of even weinig, speelruimte en mogelijkheden als deze club.
Maar door jouw gejengel blijven we maar verherverkiezen en poppetjes schuiven zonder dat er een flikker gebeurt.

vander F | 26-04-13 | 00:53

@Reykjavik | 26-04-13 | 00:44 ,
kom on, t'is een labiele slappe trut met lange tenen,
heeft niets op die positie te zoeken.
Ik had ook de pest aan Verbeet, vooral in eerste instantie, maar niet omdat het een huilerig sneumeisje was, integendeel.

vander F | 26-04-13 | 00:50

@Stormageddon | 26-04-13 | 00:43
Daar ben ik helemaal niet voor. Dit kabinet moet aan het werk gaan, of weg gaan. Zo moeilijk is dat niet toch?
Of ben jij voor halfslachtig beleid?

Jim Lovell | 26-04-13 | 00:49

@Stormageddon | 26-04-13 | 00:24 ,
exactemundo.

Verder gaan verkiezingen zoals ik begrijp over het beoordelen van wat de zittende regering heeft gepresteerd en niet over welke wens regering je zou willen hebben,
kwestie van afrekenen, geen wensdenken.
Maar dan moet een regering wel aan het werk en de klus kunnen afmaken zie @ stormageddon over begrotingscycli.
Anders valt er geen hol te beoordelen en af te rekenen.
Iets wat op het moment volstrekt niet het geval is, los van een politiek ontspoorde eerste kamer en nog zo wat dingetjes.

vander F | 26-04-13 | 00:46

Wat is er mis mee dat Van Miltenburg ook maar een gewoon mens met emoties is? Nou? NOU?! Godallemachtig...

Reykjavik | 26-04-13 | 00:44

@Jim Lovell | 26-04-13 | 00:39
Dus weer een jaar geen maatregelen en weer een verloren jaar met een oplopende staatsschuld en hogere belastingen volgend jaar. Daar ben jij dus voor.
Helder.

Stormageddon | 26-04-13 | 00:43

@Watapatja | 26-04-13 | 00:10
Blanco stemmen is nog steeds wel het systeem legitimeren. En daarbij telt je stem dan wel mee voor de verdeling van restzetel, die dan kan gaan naar die partij waar je minst mee eens bent. Blanco stemmen of ongeldig stemmen is nog dommer dan gewoon stemmen.

Stormageddon | 26-04-13 | 00:41

@Stormageddon | 26-04-13 | 00:24
Ik begrijp wel dat er niet gepresteerd wordt door dit kabinet en dat betekent dat ze weg moeten gaan.
Ze moeten wel aan het werk, mar dat doen ze niet. Punt.

Jim Lovell | 26-04-13 | 00:39

@Itzamná | 25-04-13 | 22:59
Met die ouwe lul bedoel je toch wel Drees?

reageerbuis | 26-04-13 | 00:30

@00:24
baken = banken

Stormageddon | 26-04-13 | 00:29

@Supermatthijs | 25-04-13 | 22:03
Ja die jorist zich na mei zelf de kamer uit en komt niet meer terug.

reageerbuis | 26-04-13 | 00:26

@Supermatthijs | 25-04-13 | 21:44
Zielig hoor! Dat je je hele leven al pvda moet stemmen. Heb je ook een eigen mening in dat miserabele leventje *tot nu toe* kunnen ontwikkelen?

reageerbuis | 26-04-13 | 00:24

@Jim Lovell | 26-04-13 | 00:01
Sorry, maar je begrijpt vrij weinig. Het gaat er helemaal niet om dat het land onbestuurbaar wordt. Bestuurd wordt er wel. Er zijn wetten genoeg, ambtenaren genoeg om het uit te voeren. Het reutelt allemaal wel gewoon door. Alleen zijn die wetten niet helemaal goed, beleid gaat om bijsturen en niet teveel uitgeven. Dat is de taak van bestuur. Als een kabinet niet de mogelijkheid krijgt om beleid te maken dat ook daadwerkelijk uitgevoerd wordt, dan verwordt het inderdaad gewoon tot een poppenkast (zoals @Vander F ook zegt).

Dan blijft het bij de bühne. Als jij denkt dat het beter is voor een land dat verkeerde wetgeving, en verkeerd beleid tijdelijk maar moet doorgaan omdat er eerst verkiezingen moeten worden gehouden omdat "het volk dat wil" dan heb je helemaal geen bestuur, (laat staan een democratisch bestuur - het democratisch gehalte heb ik in de vorige reactie al uitgelegd, dat is een wassen neus).

Het gaat erom dat er een kabinet zit dat een aantal begrotingscycli afmaakt waarna de balans kan worden opgemaakt of dat kabinet de juiste keuzes over een langere periode heeft gemaakt. Dat is de kern van bestuur zoals we dat nu hebben. Als een kabinet nooit aan één cyclus toekomt (en daar begint het aardig op de lijken met kabinetjes Balkenende en Rutte) dan wordt er dus nooit bestuurd, worden er nooit maatregelen genomen die nodig zijn om financieringstekorten op te lossen en loopt de staatsschuld steeds meer op, en dat betekent een steeds groter deel van het belastinggeld dat niet aan het algemeen belang maar aan banken wordt betaald.

Guess what: die tekorten halen ze rechtstreeks en indirect steeds weer uit mijn portemonnee. Dat ben ik zo langzamerhand wel eens spuugzat. Daar gaat het om.
Al die waan van de dag is allemaal bijzaak. Ik heb liever dat er veel meer belastinggeld in kansenwijken, kopschopacadcemies van @pius en wat voor sociale flauwekul wordt gestopt dan dat het naar de baken voor interest over de staatsschuld gaat. Snappez vous?

Hoe minder rente, hoe minder belastinggeld verkwist wordt. Dan kun je de belastingen omlaag doen of aan sociale kul besteden, whatever: maar dat zijn tenminste maatregelen die rechtstreeks ten goede komen aan de binnenlandse bestedingen, en precies dat is nodig.
Maar dat gaat niet lukken als je elk jaar verkiezingen hebt met een paar maanden formatie en dan weer weken voorjaarsakkoorden en gelul met sociale partners en al die bullshit.

Ze moeten godverdomme gewoon aan het werk. Punt.

Stormageddon | 26-04-13 | 00:24

@Godisvoordedomme | 26-04-13 | 00:17
Daar kan ik niets aan toevoegen behalve scheldwoorden.

Jim Lovell | 26-04-13 | 00:22

Weekers is een weekdier zoals alle VVDers. Pafferige gluiperds zijn het. Typsich VVD Typisch Rechts.

Godisvoordedomme | 26-04-13 | 00:17

Stormageddon | 26-04-13 | 00:03 |
Daarom stem ik principieel blanco.

Watapatja | 26-04-13 | 00:10

@Stormageddon | 26-04-13 | 00:03
Ja, jij bent 1 fucking vakje voor de besluitvorming. Wanneer je dat graag anders had willen zien had je een andere carrière-move moeten doen.

Organiseer je, of reaguur. Alles of niets.

Jim Lovell | 26-04-13 | 00:08

@Stormageddon | 26-04-13 | 00:03
An sich is enkel het bolletje rood kleuren geen probleem, betreurenswaardig alleen het grootste gedeelte van de bevolking hier zelfs te stupide voor is..

hoe kun je kijkende naar het verleden nog pvda, d66, cu, cda of vvd stemmen?

Tim Grimback | 26-04-13 | 00:08

bill88 | 25-04-13 | 23:02 |
Beetje dom idd, hoeveel douane kom ik tegen als ik met de auto een rondje EU doe.

Watapatja | 26-04-13 | 00:08

Die gladjanus van een Weekers is zich gewis van een ideale combinatie van struisvogelpolitiek en wollig taalgebruik a la Balkenende (nergens antwoord op geven, met heel veel woorden heel weinig zeggen... what's new in de hedendaagse politiek?). Ik heb zo het idee dat hij er nog mee weg komt ook.

Cirkelred | 26-04-13 | 00:06

@vander F | 26-04-13 | 00:00
Deze bouillabaisse laten zitten dat is nog eens 'n puik idee..

Tim Grimback | 26-04-13 | 00:04

@Jim Lovell | 25-04-13 | 23:54
En dan mag je één vakje rood maken. Nou joepie de poepie! Wat een democratie! ÉÉN fokking vakje voor verregaande besluitvorming op een tiental beleidsterreinen. Een stem op een vogel die je niet kent en waarvan het nog maar afwachten is of hij/zij ook inderdaad overeenkomstig JOUW mening in de kamer gaat stemmen (guess what: 100% zeker weten van niet, want: fractiediscipline, coalitie-afspraken) dus daar je sta je dan met dat rooie potlood.

Het enige wat het legitimeert, dat hele stemgebeuren, is het systeem an sich. Als je stemt heb je weer een tijdje je bek te houden en wordt voor jou bepaald wat goed voor je is. Het enige waar die "stem" voor gebruikt wordt is het gevoel aan de zittende kliek te geven dat ze "de steun van het volk hebben". Het is niet meer dan een 2Vandaag of Maurioce de Hond poll of "u voor of tegen de monarchie bent". Nou, 80% is voor (ongeveer net zoveel als de opkomst van de TK-verkiezingen - het zal me niets verbazen als dat dezelfden zijn).

Stormageddon | 26-04-13 | 00:03

@vander F | 26-04-13 | 00:00
Als jij een oplossing hebt, hoor ik het nu graag...

Jim Lovell | 26-04-13 | 00:03

@Stormageddon | 25-04-13 | 23:50
Bedankt voor de uitleg, maar dit snap ik wel.
Het gaat er om wat de mensen willen. Het gaat er niet om wat het kost als een land tijdelijk onbestuurbaar wordt, wat ik niet geloof.
Democratie, de stem van het volk is het belangrijkste dat er is. Vrijheid heet dat. Koester dat maar, want de stront gaat de ventilator raken binnenkort.

Jim Lovell | 26-04-13 | 00:01

Anouchka hoort dus ook bij de mensen die anno 2013 niet tegen kritiek kunnen

Tim Grimback | 26-04-13 | 00:00

@Jim Lovell | 25-04-13 | 23:54,
Democratie?
Heeft niets met democratie an sich te maken,
want mensen hebben dan wat te kiezen?
Zo kun je wekelijks, dagelijks wel wat kiezen.
Het gaat erom dat we in een enorme politieke crisis zitten, daar helpt geen verkiezing tegen.

vander F | 26-04-13 | 00:00

@vander F | 25-04-13 | 23:47
Wanneer het kabinet valt worden er nieuwe verkiezingen uitgeschreven. Dat heet democratie en heeft niets met poppenkast regeringen te maken.
De mensen hebben dan wat te kiezen. We hopen dan maar op een goede keuze nietwaar?

Jim Lovell | 25-04-13 | 23:54

Ik snap inmiddels waarom de TK terug moet naar 75 man. Wat een ongelofelijk onopgeleid en dom zootje. Debatteren kunnen ze niet. Zelfs een vraag naar JA of NEE moet met een omhaal van woorden beantwoord worden zodat nog niet duidelijk is wat hij nou wil. Hoe moeilijk kan het zijn?
Mevrouw Doos kan ook wel thuis blijven. Vanaf dag 1 waren er problemen door haar vreemde gedrag. Gewoon niet opgewassen tegen haar taak. Stond ze te veel onder druk van de partijbaas?
.
De opmerkingen van de medewerkers zijn exemplarisch voor vrijwel de hele overheid. Waar blijft de Klokkenluidersregeling?!!

Handboek | 25-04-13 | 23:52

@pius | 25-04-13 | 23:44,
dat in ieder geval, kon ik ze vroeger nog hun dixieland fetisj vergeven vanwege hun standvastig liberalisme, het stelletje spruitjes conservatieven wat er nu zit is om te huilen en niet meer verkiezingswaardig.

vander F | 25-04-13 | 23:50

@Jim Lovell | 25-04-13 | 23:37
En dan wordt er weer minimaal één jaar niet geregeerd, want verkiezingen en dus een begroting zonder beleid (want controversieel), een uitslag waarmee niemand wat kan en na 200 dagen formatie een gedrocht van Roemer met Peggold, Samsom en gedoogsteun van de CU, GL en 50+.

De komende begroting wordt feitelijk de eerste van dit kabinet, dus 2014 feitelijk het eerste regeringsjaar van Rutte II. De vorige begroting was al een noodbegrotinkje zonder maatregelen omdat er verkiezingen waren. Rutte I heeft slechts 1 begroting ingediend die niet eens is doorgezet omdat er geen voorjaarsakkoord (Catshuis/Wilders) kwam. Als het kabinet nu valt dan gebeurt dat dus weer. Dat lost dus allemaal geen flikker op. Feitelijk, gerekend naar de begrotingscyclus, heeft Rutte dan nooit geregeerd.

Stormageddon | 25-04-13 | 23:50

Azijnbode vandaag : "Ook wordt geconstateerd dat achter de fraude Bulgaren zitten die hun vizier hebben verlegd van mensenhandel naar toeslagenfraude".

En dan te bedenken dat het nog slechts 8 maanden is voordat vrij verkeer van werknemers uit Bulgarije en Roemenie mogelijk moet zijn.
Het feest is pas begonnen.

daytripper | 25-04-13 | 23:50

@Jim Lovell | 25-04-13 | 23:37,
kabinet valt, en dan?
Alsof dat wat oplost, beetje Italiaanse toestanden nu.
Poppenkast regeringen die niemand meer serieus neemt, de ene 'verkiezing' na de andere, impasse.

vander F | 25-04-13 | 23:47

He-le-maal de weg kwijt die VVD.

pius | 25-04-13 | 23:44

Het land is een abces,
maar de regering gaat met reces.

Boris Poepnagel | 25-04-13 | 23:38

Ik heb al een fles champagne koud staan voor als het kabinet valt. Hoe eerder hoe beter. Om te kotsen.

Jim Lovell | 25-04-13 | 23:37

@bill88 | 25-04-13 | 22:53
Die vraag stel ik mij ook met grote verbazing, keer-op-keer.
Maar sinds de 'new wave' aan privatiseringen in de jaren '80 en '90 o.i.v. Thatcher & Reagan werden doorgevoerd in Europa -en Nederland daar volle patat aan mee heeft gedaan!-, is het politieke vak aan inflatie onderhevig.
Waar politici voorheen hun gezag nog op basis van eigen inzicht konden doen gelden, verschuilen ze zich nu achter múúúúren van dossiers en life-hostages van beleidsmedewerkers. Tegelijkertijd kon door welvaart de belastingdruk op de burger worden opgevoerd en werd de staatsfinanciele situatie dusdanig dat ministers hun eigen CAO in fluwelen kaders konden vatten. 'Ministers werken toch wel hard', zo galmt het door de burgerlijke ether. Maar lossen ze ook wat op?

Boris Poepnagel | 25-04-13 | 23:36

bonje | 25-04-13 | 22:43
Justum, het zijn niet alleen de Bulgaren, het stinkende lijk komt nu bovendrijven, door een select groepje verontwaardigde Bulgaren waarvan de ING pas stopt te geven, dit is het topje van de ijsberg, waarvan het probleem al sinds minimaal een jaar bekend is, en waar Weekers zich "slecht acterend" over verwonderd.
Ons gezamelijke geld stroomd via ontelbare, bekende en onbekende lekken weg naar Europese bondgenoten.
De Nederlandse Jan met de Pet, word feilloos in de gaten gehouden, via de loonstrook.

kneuterzak | 25-04-13 | 23:34

Je roept wat topambtenaren, vraagt om advies, laat ze een plan uitwerken, iedereen blij en zo verzeker je je van nog wat jaartjes in het pluche. Ik kan geen reden verzinnen om helemaal niks te doen, maar misschien ben ik te simpel.

peeppeep | 25-04-13 | 23:25

Puntje voor non_de_pier :)

bill88 | 25-04-13 | 23:22

But why?

peeppeep | 25-04-13 | 23:20

Geen en-ke-le staatssecretaris, ik herhaal: GEEN ENKELE STAATSSECRETARIS wordt de laan uitgelaten/-gestuurd vóór het abdicatiefeestje.
M.a.w. tijd rekken, de rotzooi effe onder het tapijt en een paar dagen lekker onbekommerd naast de keuning pilsies wegtikken.

Boris Poepnagel | 25-04-13 | 23:19

Beste oplossing is de grenzen weer dicht, ik geloof niet dat het alleen Bulgaren zijn die dit doen.

non_de_pier | 25-04-13 | 23:19

dionysos de derde | 25-04-13 | 23:10 | + 0 -

Die kan ze zo bij Bakito volgen. En ik ga ook "out" nu. Morgen weer vroeg op om verdomd hard te werken om dit kudt land nog een beetje rijker te maken.

Supermatthijs | 25-04-13 | 23:11

@La Vie En Rose | 25-04-13 | 23:08
Alweer? Waar heeft u het toch over?
Beetje rare reacties hoor.

dionysos de derde | 25-04-13 | 23:11

Right. We zijn 40 jaar verder maar alles is nog altijd de schuld van Joop den Uyl. Den Uyl, for christ sake. Goebbels zou jaloers zijn. Dat heeft die Wiegel toch maar mooi geflikt. Ook al 40 jaar geleden. Kun je nagaan wat een genie die man was. Wat geldt voor Den Uyl, geldt ook voor de PvdA in het algemeen. Die partij is de schuld van van alles en nog wat. Hier kun je zeggen dat Pim Fortyun de genie is. Is toch bijzonder hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen. Niet dat ik zeg dat Den Uyl of de PvdA zo fantastisch zijn. Verre van dat. Maar dat de VVD en het CDA immuun zijn voor dit soort meesterzetten maakt mij achterdochtig. Als je het mij vraagt hebben Wiegel en Fortyun willens en wetens de geschiedenis herschreven en zijn daar heel veel mensen ingetrapt. Het is een mooie valkuil. Als je er eenmaal indondert, kom je er nooit meer uit. Een Wouter, een Diederik, een Cohen. Oh oh wat erg zeg. Nee dan een Balkenende of een Rutte, das fijn....

D.Turpin | 25-04-13 | 23:11

kamikaza87 | 25-04-13 | 23:08 | + 1 -

Ga werken zou ik zeggen, zodra ze dan jouw geld uitdelen praat je wel anders.

non_de_pier | 25-04-13 | 23:10

@Supermatthijs | 25-04-13 | 23:03
Dat is dan rot voor haar. Misschien moet ze dan maar een cursus anger management volgen.

dionysos de derde | 25-04-13 | 23:10

@Itzamná | 25-04-13 | 23:02
Sweet Dreams!

Nu ook echt out is.

La Vie En Rose | 25-04-13 | 23:09

misschien een beetje vreemd maar ik geef de bulgaren nog gelijk ook als er ergens iemand gratis geld uitdeeld dan sta ik ook in de rij

kamikaza87 | 25-04-13 | 23:08

@dionysos de derde | 25-04-13 | 23:01
Alweer? Nu echt doen hoor!

La Vie En Rose | 25-04-13 | 23:08

bill88 | 25-04-13 | 23:02 | + 0 -

Welke douane?

non_de_pier | 25-04-13 | 23:07

@Supermatthijs | 25-04-13 | 22:55
Is het een helleveeg? Ah, dat verklaart e.e.a.

dionysos de derde | 25-04-13 | 23:06

dionysos de derde | 25-04-13 | 23:01 | + 0 -

Nou niet aan de gang blijven hé ? La Vie is niet echt kwaad. Ze brengt het soms alleen wat rot.

Supermatthijs | 25-04-13 | 23:03

Waarom worden toeslagen/uitkeringen niet gekoppeld aan het paspoort? Zodra je door de douane gaat: uitbetaling stoppen. Of ben ik nu zo simpel?

bill88 | 25-04-13 | 23:02

Jaja, maar 'dat vind iedereen' moet wel met 'dt'.

Mezcal en zeer out is.

Itzamná | 25-04-13 | 23:02

@La Vie En Rose | 25-04-13 | 22:58
Net besloten om vanaf nu uw comments niet meer te lezen. wat een zurigheid. Verder geen idee waar u het over heeft.

dionysos de derde | 25-04-13 | 23:01

@Supermatthijs | 25-04-13 | 22:55
Ghehe. Ik ben maar zelden kwaad.
Wel erger ik mij aan dom gelul.
C'est tout.

Sleep well voor straks.

* out *

La Vie En Rose | 25-04-13 | 23:01

brutus68 | 25-04-13 | 21:45 | + -7
Sorry dat ik je reactie later las. Ben druk man, wil je niet weten.

Om het wat duidelijker te zeggen. Ik vind Den Uyl de grootste klootzak die het ooit in NL voor het zeggen had (en godbeterehet de monarchie ging redden. de LOL), met z'n Pol Pot ideeën.
Zijn grootste verdienste was dat hij op tijd doodging.

Heel leuk hoor, als je wat van poëzie weet, zoals hij wist (de econoom uit Buitenveldert). Meer dan een mislukte dominee was hij niet en ik was toen blij dat hij de pijp aan Maarten gaf.
De grootste klootzak ever, als je het wilt weten. Een gore klootzak die het goed bedoelde en het daarmee nog eens allemaal extra verpestte. Die man gaat de geschiedenis is als een Buitengewoon Grote Klootzak.

Wat? Dat vind iedereen nu al, afgezien van wat linkse plucheklervers.
Drees zou die zelfingenomen lul hebben uitgekotst, evenals een Weekers, om on topic te blijven.
Die ouwe lul had vaak gelijk.

Itzamná | 25-04-13 | 22:59

Weg met die mislukkeling.

michello | 25-04-13 | 22:59

@dionysos de derde | 25-04-13 | 22:45
Ah, u leest al mijn comments. Fijn.
Allereerst komt u zelf niet zo slim over. Daar reageer ik op. En qua zuur doe ik niet voor u onder. Heeft u dát wel door?

Vervolgens komen kanslozen Zwitserland niet in. Je moet werk en geld hebben. Ten tweede hoeven chronisch zieken, etc. zich daar niet wekelijks te melden. Werklozen moeten zich wel melden en solliciteren. Dat moet hier ook trouwens. Alleen zijn de medewerkers van instanties hier vaak sukkels die zich in de luren laten leggen en maar geld blijven geven. Dat is in Zwitserland niet het geval.

La Vie En Rose | 25-04-13 | 22:58

dionysos de derde | 25-04-13 | 22:45 | + 1 -

Maak de helleveeg nou niet kwaad.

Supermatthijs | 25-04-13 | 22:55

bill88 | 25-04-13 | 22:53 | + 0 -

Welnee, niets aan de hand, allemaal rechtse retoriek. We worden iets minder snel nog rijker, verder niks.

Supermatthijs | 25-04-13 | 22:54

Twee weken reces? Waarom in Godsnaam? Is er geen crisis ofzo?

bill88 | 25-04-13 | 22:53

@La Vie En Rose | 25-04-13 | 22:39
Dat moeten ze in het door u zo geliefde Zwitserland ook. Is het nu wel goed? Wat weet u toch weinig en wat bent u toch vaak zuur in uw reacties. Heeft u dat zelf eigenlijk wel door?

dionysos de derde | 25-04-13 | 22:45

bakoenin | 25-04-13 | 22:43 | + 0 -

Sorry, pauze, CAO enzo.

Supermatthijs | 25-04-13 | 22:45

Supermatthijs | 25-04-13 | 22:18
Sterker nog, ook Pasok in Griekenland is een zuster partij.
Je verkeert in goed gezelschap.

bakoenin | 25-04-13 | 22:43

Wat een afgang van van Miltenburg, ik geloof niet dat er iets aan de fraude gedaan gaat worden. Gewoon pappen en nathouden tot iedereen het vergeten is en de subsidies draaien gewoon door naar de rest van Europa en daarbuiten.
Het zijn echt niet alleen de Bulgaren die zich hier aan schuldig maken, zij zijn alleen zo dom geweest om te gaan klagen dat ze "hun" geld niet krijgen.

bonje | 25-04-13 | 22:43

@dionysos de derde | 25-04-13 | 22:19
Tuurlijk, alle mensen die buiten hun schuld om werkeloos zijn geworden en niet aan een baan kunnen komen, zeker nu niet, en chronisch zieken, gehandicapten etc, moeten zich allemaal wekelijke melden omdat hoge ambtenaren, stats en Ministers foute beslissingen nemen en vervolgens niks ondernemen.

En dat wilt u oplossen met nog meer ambtenaren erbij om de boel te controleren.
U stemt vast op de SP of de PvdA. Die zijn ook dol op heel veel ambtenaren i.p.v. snijden in de overheid.

La Vie En Rose | 25-04-13 | 22:39

@Supermatthijs | 25-04-13 | 22:18
Huh, de sociaal democratische partijen in Frankrijk en Belgie zijn exacte kopieeen van de PvdA, net zoals Labour of de SPD in Duitsland.
De stropdas socialisten die onder roemruchte voorvechters zoals een Kok, een Blair, een Mitterand, een Bos en een Schroder, nog wel prachtige retoriek handhaafden, maar in daad slechts de macht en de posities als doel hadden. Eurofiel tot op het bot, en de bevolking was niets anders als dom stemvee, verkiezing na verkiezing gelokt met de sleetse oude idealen waar geen enkele partij tijger meer in geloofde.
Ach zo eens in de 4 jaar de internationale zingen in een bejaardenhuis, dat kon er nog wel af.
En wisten die oudjes veel.
Wilders, Fortuyn, Le Pen, ze zijn een reactie.
En heel grappig, uiteindelijk een voortzetting tussen de aloude strijd tussen de populares en de optimates die al meer dan 2000 jaar oud is.
En waarbij de PvdA overduidelijk bij de optimates hoort.
SullaMatthijs dan maar?

bakoenin | 25-04-13 | 22:36

@Itzamná | 25-04-13 | 22:33
Fijn weekend!

Bakito | 25-04-13 | 22:35

Bakito | 25-04-13 | 22:14 | + 1
Kut.
Betrapt.
Geh.

Ik geef geen zak om de 'polletiek'. Wel denk ik dat het soms nodig is om leugenaars als een Weekers e.a. een trap na te geven zodat ze voor eeuwig in de stront zakken.

Eerlijk gezegd word ik moe van deze alledaagse shit, de leugenachtigheid, het gekonkel en de hele tyfusstaat.
Ik laat het hier maar even bij. Geloof dat elk normaal mens gek wordt als hij al die shit tot zich laat indringen.
Sleep well, bro, die totale achterlijkheid en leugens zijn me soms te veel.

Eigenlijk niet mijn wereld. Zelfs mijn cynisme is daar niet tegen opgewassen.
Zie je.
Mezcal.
Liefs & out,

Itzamná | 25-04-13 | 22:33

@Welles! Nietes! | 25-04-13 | 22:05
Wilde je een teleurstelling besparen. Maar wel op de PVV blijven stemmen natuurlijk. Doe ik ook!

La Vie En Rose | 25-04-13 | 22:31

@Supermatthijs | 25-04-13 | 22:30
Koekje erbij, lekker! ;)

Bakito | 25-04-13 | 22:31

Bakito | 25-04-13 | 22:27 | + 0 -

Eindelijk onze welverdiende pauze. Koffie ? De onverdraagzamen gaven weer weinig weerwoord vanavond. Dat Schultenbrau maakt je echt dom geloof ik.

Supermatthijs | 25-04-13 | 22:30

@Supermatthijs | 25-04-13 | 22:18
Ghehe, naais #huilende kamervoorzitter.

Jouw argumenten zijn op. Sterker nog je hebt geen argumenten en je stelt domme vragen.

"Waarom heb je Le Pen in Frankrijk en de Winter in België ? Daar heb je geen Pvda."

Nope maar wel socialisten en sociaal democraten. Zie ook de plemp van @bakoenin | 25-04-13 | 22:03

La Vie En Rose | 25-04-13 | 22:30

@dionysos de derde | 25-04-13 | 22:26
Gebeurt dit alleen in Nederland?

Bakito | 25-04-13 | 22:27

Kan iemand mij uitleggen waarom dit vooral in Nederland gebeurt?
Laat maar... Controle mag niet van de socialisten. Die willen het liefst alle 'kansarmen' 'gratis' geld geven en hen geen strobreed in de weg leggen om misbruik te kunnen maken. En de socialisten willen ook geen controle omdat de parasieten dan boos worden. Goh. Dat moeten we niet willen natuurlijk.

dionysos de derde | 25-04-13 | 22:26

Supermatthijs | 25-04-13 | 22:06
D'r zijn tegenwoordig nog maar weinig fatsoenlijke woorden over om het falen van onze politieke elite te duiden. Alles is al gezegd maar dat er nog steeds mensen zijn die de werkelijkheid voortdurend ontkennen laat staan er überhaupt een lor van begrijpen wordt de woordenschat vanzelf steeds beperkter. Tegen de tijd dat de rest van het volk het eindelijk begint te begrijpen zal je nog met weemoed aan mijn schimpscheuten terug denken want als het echte volk pas op hol slaat..........

idopane | 25-04-13 | 22:24

Itzamná | 25-04-13 |
Hoewel je een leuke schrijfstijl hebt moet ik wel opmerken dat je truc niet altijd opgaat. Veel lawaai, weinig inhoud verpakt in hakopdetakteksten. Zeg maar, soort Paul de Leeuw, en die heeft zijn langste tijd ook al gehad.

Die witregel was wel sterk, moet je vaker doen.

Watapatja | 25-04-13 | 22:23

@spanarchist 21:59: Die lui met schijnbaar goede papieren doen het ook niet altijd even goed. En ook voor mensen van de praktijk moet je soms oppassen. Het gevaar dat op de loer ligt is overmoed: juist omdat ze een zekere vakkennis of praktijkervaring hebben zijn ze wellicht minder geneigd om naar andere experts te luisteren.

De kennis van Bos en lui als bijv. Els Borst beperkt zich tot bepaalde onderwerpen. Dat is niet erg, maar luister dan wel naar je adviseurs.

Muxje | 25-04-13 | 22:20

Mensen met een uitkering wekelijks persoonlijk laten melden, identificeren en een digitale stempelkaart bijhouden. Probleem opgelost. Teckel je meteen al de Turken, Marokkanen etc. die ongeoorloofd maanden of langer in hun geboorteland verblijven en misbruik maken van ons sociale stelsel.

dionysos de derde | 25-04-13 | 22:19

La Vie En Rose | 25-04-13 | 22:13 | + 0 -

En we zijn weer op het punt dat de argumenten op zijn en het gescheld gaat beginnen. Als een huilende kamervoorzitster die naar het balkon vlucht. Jammer hoor, geef eens gewoon antwoord. Waarom heb je Le Pen in Frankrijk en de Winter in België ? Daar heb je geen Pvda.

Supermatthijs | 25-04-13 | 22:18

@Itzamná | 25-04-13 | 22:11
djiez, wat ben jij ineens politiek engaged.

Bakito | 25-04-13 | 22:14

@Supermatthijs | 25-04-13 | 21:29
Die had ik gemist.

Je lult uit je nek, Matthijsje met die grijsgedraaide plaat van je met klinkklare nonsens.

La Vie En Rose | 25-04-13 | 22:13

Supermatthijs | 25-04-13 | 22:03
Bos was volkomen onvoorbereid, daarom had hij geen keus meer. Dat is meermaals aangetoond, maar die-hard pvda-ers weigeren nu eenmaal de feiten onder ogen te zien.
En Cohen een uitstekend burgemeester? Waar zou dat dan uit blijken? De feiten wijzen toch echt op het tegendeel.

spanarchist | 25-04-13 | 22:13

Dinsdag een eedje, buffetje, feestje, daarna 2 weken vrij?
Ga weg, u vertegenwoordigt mij niet meer.

gentle giant | 25-04-13 | 22:13

Watapatja | 25-04-13 | 21:41 | + -3
Wat Wilders al jaren zegt, en Fortuyn voor hem, zie je terug in de programma's van andere partijen, bang als ze zijn stemmen te verliezen. De gore pluche-klevers.

Wat dacht jij, dat je in 1999 of 2003 zou kunnen spreken over iets als bijvoorbeeld het 'Marokkanenprobleem' of het 'Islamprobleem'?

Totaal ondenkbaar. Wat je nu op fora kunt plempen zou je nog niet zo lang geleden een strafrechtelijk probleem opleveren.
Ben jij wel van deze wereld? Wat dacht je nou, dat de exit van ALLE mohammedanen uit Europa (en dus NL) ons continent zou doen laten instorten? Dat iemand er om zou treuren? Dikke LOL.
Nee, patat, we zouden er wel bij varen. Ik kan je ook verzekeren dat dit ooit zal gebeuren, du moment dat de grachtengordel de 'enorme voordelen' van een multicultistaat gaat inzien, het moment dat hun eigen kinderen worden mishandeld en/of verkracht.

In de krant. Elk cultuur- of religie-relativisme gaat degenen die het faciliteren de kop kosten of dat van hun hun kinderen. Halsema was de eerste linkse tyfustrut die haar kinderen naar een blanke school stuurde. Jij raden waarom.

Ik moet altijd uitkijken voor een ban, dus het voorgaande is nog zeer terughoudend.

In voorgaande witregel kun je lezen hoe ik echt denk over de immigratie van kansloze lutsers uit de mohammedaanse wereld en hun faciliteerders uit PvdA en D'66 hoek. Daar staat niks. Moet jij raden op welke lijst ik die totaal van god losgezongen imbecielen zou willen zien. Als al eerder geplempt - de verkeerde mensen hebben persoonsbeveiliging.

Totaal ridicuul dat een Rutte, een Samsom, een Weekers en meer van die leugenaars gewoon over straat kunnen.
NL gaat veranderen.
Het is geloof ik geen dreiging. Eerder een belofte.

Ad hominem. Wat ben je toch een lul in denial.

Begrijp je dat, patat?

If not, go fuck yourself.

Itzamná | 25-04-13 | 22:11

@bakoenin | 25-04-13 | 22:03
Touché!

La Vie En Rose | 25-04-13 | 22:10

La Vie En Rose | 25-04-13 | 22:06 | + 0 -

Dat mag je natuurlijk vinden maar gelukkig ontbreekt iedere onderbouwing dus zal ik je comment op waarde schatten. Maar een redelijk argument waarom eng rechts bv. in Frankrijk ook zo opkomt kun je weerleggen ? Daar kun je namelijk de Pvda de schuld niet geven.

Supermatthijs | 25-04-13 | 22:09

@Watapatja | 25-04-13 | 22:03
Is niet gesneuveld, maar er waren onvoldoende mensen beschikbaar. Een deel daarvan is inmiddels opgeleid en aan het werk. Ook lag er nog geld op de plank dat niet is besteed, maar dat geld was geoormerkt.

La Vie En Rose | 25-04-13 | 22:08

idopane | 25-04-13 | 22:02 | + 0 -

Altijd fijn zo'n reactie met feiten in plaats van beledigingen. Ga zo door !

Supermatthijs | 25-04-13 | 22:06

@Supermatthijs | 25-04-13 | 21:49

De PvdA is een partij vol met horenden dove en ziende blinde machtswellustelingen waar het gebrek aan visie en ruggengraat hoogtij viert en die een hele nieuwe onderlaag van uitkeringsafhankelijken heeft gecreëerd, als nieuw stemvee.

Nogmaals, de PvdA is dé oorzaak van de opkomst van Fortuyn en Wilders.

Hier zal je het mee moeten doen.

La Vie En Rose | 25-04-13 | 22:06

@La Vie En Rose | 25-04-13 | 21:22
Laten we het verloop maar afwachten dan.
Sorry voor mijn late reactie, maar jij hebt ondertussen Supermattie in je pels zitten zie ik, en daar heb je voorlopig ook je handen vol aan denk ik.

Welles! Nietes! | 25-04-13 | 22:05

spanarchist | 25-04-13 | 21:59 | + 0 -

Ik ben niet kritiekloos tegenover de Pvda. Bv. dat gelul nu over het illegaal stellen van vluchtelingen ben ik het zeker niet mee eens. En je bankverhaal klopt niet, Bos had geen keus, Cohen was gewoon een uitstekend burgemeester maar een zwakke partijleider en de metro mag je ook andere partijen aanrekenen. En Samsom doet het gewoon heel goed en is echt de slimste van het stel. Dat gaat nog veel meer blijken.

Supermatthijs | 25-04-13 | 22:03

La Vie En Rose | 25-04-13 | 21:55 |
Die handen aan het bed en die agenten is op papier gesneuveld, de werkgelegenheid per sector spreekt boekdelen.

Watapatja | 25-04-13 | 22:03

@Supermatthijs | 25-04-13 | 21:02
Jouw clubje.
Natuurlijk kan ik iemand niet meer voor vol aanzien als hij/zij nog steeds op de VVD blijft stemmen, maar iemand die op de PvdA stemt daar loop ik liever met een hele grote boog om heen.
Heb je wel eens gehoord van Tammany Hall?
Goed, lees je eens in.
en.wikipedia.org/wiki/Tammany_Hall
Clientelisme, corruptie, ondermijnen van democratie, machtspolitiek pur sang, en jawel de enige banen motor in Nederland... voor zichzelf.
Als je een VVDer een hand geeft moet je je vingers natellen, geef een PvdAer een hand, en je bent je arm kwijt.

bakoenin | 25-04-13 | 22:03

Supermatthijs | 25-04-13 | 21:49
Je logica is zo lachwekkend dat het ingaan op zoveel onzin een belediging voor mijn hersencellen is. Ik luister nog liever naar het Koningslied en verheug mijn nu al op de volkse taferelen die de hangende gebroeders de Witt in 1672 nog in entertainment zullen overtreffen.

idopane | 25-04-13 | 22:02

Is het glas al ingeschonken?

Einde van de Domheid | 25-04-13 | 22:00

Supermatthijs | 25-04-13 | 21:50
Het zijn dezelfde kul-argumenten als altijd van de kritiekloze pvda-schaapjes, alleen de poppetjes veranderen. Bos was een briljante econoom, cum laude, maar betaalde wel vele miljarden belastinggeld te veel voor een failliete bank. Cohen was een geweldig bestuurder, maar Amsterdam had 4 keer meer ambtenaren per inwoners dan gemiddeld, een metroramp en het was en is er een geweldige bestuurlijke teringzooi.
En dan nu het uitzonderlijke iq van Die-de-rik. En weer wordt het pvda-klapvee opgewonden. Wat een leider!

spanarchist | 25-04-13 | 21:59

En dat alles om die smerige Judas Weekers... nsb-er

Cor Zakov | 25-04-13 | 21:59

Als tollenaars eenmaal je bloed hebben geroken laten ze nooit los. Hierbij een tweede serie onthullingen door RTL. Geplukt van het intranet van de Belastingdienst www.rtl.nl/components/actueel/rtlnieuw...

hhmariavanempel | 25-04-13 | 21:58

@Watapatja | 25-04-13 | 21:41
Niet zo dom lullen. Je moet kijken vanaf de tijd dat hij uit de VVD stapte en als éénmanspartij verder ging. Dat was in 2005. In 2006 kwam Wilders/de PVV met 10 zetels in de Tweede Kamer. Dat was al een prestatie, en in 2010 met 24 zetels.

Wat de PVV op haar conto kan schrijven is dat andere partijen (de VVD, het CDA en ook de PvdA) haar standpunten op het gebied van immigratie/integratie hebben overgenomen, ook op het gebied van illegaliteit strafbaar stellen en daarnaast gezorgd heeft voor meer handen aan het bed in verpleeghuizen en dat er in het vorige kabinet geen 3000 agenten zijn wegbezuinigd.

Kom daar maar eens om bij bv de SP die al decennia in de Kamer zit.

La Vie En Rose | 25-04-13 | 21:55

van MILF-en-burg is helemaal de tekst kwijt..

denoorman | 25-04-13 | 21:53

Ont Weekers

notoire domoor | 25-04-13 | 21:52

Naast het feit dat onze Wakkere Weekers aan de beurt was voor een functie,staan zijn ogen te dicht op elkaar.

Bataaf | 25-04-13 | 21:51

Supermatthijs | 25-04-13 | 21:35
Dat is zo'n grijs afgedraaide plaat dat de PvdA slecht een klein aantal jaren aan de macht is geweest. Doet me even denken aan het citaat Meindert Fennema in de Volkskrant van 19 april jl in de Volkskrant: 'Tot voor kort was het onmogelijk hoogleraar te worden als je geen PvdA-lid was' of de uitzending van de Slag om Nederland (3-9-2012) toen de verslaggever Samson vroeg dat het toch wel raar was dat al die corrupte wethouders allemaal Pvda’ers waren. Doet me allemaal terugdenken aan die leuze van dat linkse tuig in de jaren 70. ‘Verander het systeem van binnenuit’. Ik kan zondermeer stellen opdracht volbracht, patient overleden.

idopane | 25-04-13 | 21:50

spanarchist | 25-04-13 | 21:47 | + 3 -

Weleens een iq- test van hem gezien ?

Supermatthijs | 25-04-13 | 21:50

Ik blijf het een dom principe vinden. Staatssecretaris slachtofferen, hoge ambtenaren die de boel zitten te verneuken laten zitten. ze zoude de hele top van de ambtenarij eens moeten wippen. "Ja, hij is niet van onze partij dus we gaan hem natuurlijk niet alles vertellen, maar hij hoort wel alles te weten" Fuck this... tijd voor bier..

Tom_Kroes | 25-04-13 | 21:49

Ohwjee..: dus daarom kocht Leers daar een hut ?
Gratiesj BG bijscholing... voor Bulaarse 'vrinden'

one-ten | 25-04-13 | 21:49

La Vie En Rose | 25-04-13 | 21:42 | + 1 -

We hebben het er natuurlijk al vaker over gehad. Als de Pvda inderdaad de "macht" had in de steden zijn al die regeringen waar ze grotendeels niet in zaten toch enorme slappe zakken ? Die lieten de macht aan de Pvda terwijl zij de meerderheid hadden. Onzin, en de rest van je betoog zou ik uit kunnen leggen als dat de Pvda de enigste partij is die zijn rug recht hield. Maar zo flauw zal ik niet zijn. Als er dingen fout zijn gegaan in nederland gewoon de mensen erop aankijken die het meest aan de touwtjes trokken. VVD en CDA en dus net zo goed Wilders die al ruim 20 jaar op het binnenhof rond loopt.

Supermatthijs | 25-04-13 | 21:49

@gebrokenvleugel | 25-04-13 | 21:46, u zit niet in Ahoy de 30ste?

gentle giant | 25-04-13 | 21:48

Supermatthijs | 25-04-13 | 21:44
Samsom de slimste van de pvda-ers noemen. Alsof je uit een groepje mongolen de minst domme aanprijst en daar op stemt.

spanarchist | 25-04-13 | 21:47

Huilende vrouwen politiek zeer herkenbaar, maar wat we nu zien is corrupt bestuur van Nederland, paupers uit het oosten die ons leegstelen en dan 14 mei een keer een woordje wisselen.
Ik geef het op dit komt niet meer goed.

gebrokenvleugel | 25-04-13 | 21:46

Itzamná | 25-04-13 | 21:40

Tsja, en dan maak je op het einde een vileine opmerking hoe Den Uyl aan zijn einde is gekomen. Zieke klootzak!

brutus68 | 25-04-13 | 21:45

@Watapatja | 25-04-13 | 21:41, het bankroet aantonen van de meute door vorig jaar de vinger te geven?

gentle giant | 25-04-13 | 21:45

@Watapatja | 25-04-13 | 21:41
Het verbreden van het debat, het bespreekbaar maken van dingen die veel mensen onbespreekbaar willen houden. Politiek gezien heel erg waardevol, not to mention fantastisch goed voor het debat en de democratie.

Old_Spice | 25-04-13 | 21:44

Itzamná | 25-04-13 | 21:37 | + 2 -

Nou nou, wat een emotie, ik stem al mijn hele levenlang Pvda, de laatste keer op de slimste van het stel Samsom. En ik wil best serieus in discussie over of Wilders onbeschoft is of niet maar je hebt wel de goeie voor je ? Voor alle duidelijkheid ?

Supermatthijs | 25-04-13 | 21:44

Tijd om die landvernietiger van een Den Uyl op te graven en alsnog een proces te geven, is wel zo eerlijk.

smdyasc | 25-04-13 | 21:43

Waar ik altijd van moet lachen is dat iedereen op GS Europa zo maar de schuld van alles geeft.

De wet- en regelgeving die dit soort misstanden mogelijk maakt is al jaren oud. Heeft nooit iemand iets van gezegd. Sterker nog, we zijn altijd braaf naar de stembus gelopen om JA te zeggen.

Nu wil het volk iets anders. Makkelijke oplossing: bij de verkiezing NEE zeggen.

Toch vreemd dat er genoeg JA-zeggers waren die PvdA en VVD wilden. En was het niet de VVD, PvdA of D66 dan het CDA, GL, SGP, SP.

Dus stop nou met dat geouwehoer dat het allemaal de schuld van de EU is. Het is onze EIGEN schuld. Punt!

hangtiet met knoop | 25-04-13 | 21:43

@Supermatthijs | 25-04-13 | 21:35
De PvdA is de afgelopen decennia in alle grote en middelgrote steden aan de macht geweest en heeft daarnaast in de landelijke politiek tegen alles gestemd wat haar allochtone achterban zou kunnen schaden en haar oorspronkelijke kiezers in de steek gelaten.

Keer op keer.
Alleen idioten die onze samenleving naar ghodt willen helpen stemmen nog op die club.

La Vie En Rose | 25-04-13 | 21:42

Itzamná | 25-04-13 | 21:37 |
Noem eens een concreet succes van Wilders, zo ongeveer het langstzittende ruifvretertje.

Watapatja | 25-04-13 | 21:41

Supermatthijs | 25-04-13 | 21:29 | + -3
Every inch true.
Drees was nog van het werken, niet van het uitvreten. De enige 'verdienste' van de grote lul Den Uyl- kom maar uitvreten op andermans kosten.
Godt wist dat ook en bekortte z'n leven.

Groter lul dan Den Uyl ga je niet vinden.
Nou ja, Idi Amin was ook niet zo jofel.

Itzamná | 25-04-13 | 21:40

Ken je nagaan, die jurk en die sjaal en dat kapsel zijn betaald van mijn belastinggeld. Ik vind dat gewoon een verschrikking!

Ikbeneenzelfbouwer | 25-04-13 | 21:40

Watapatja | 25-04-13 | 21:39 | + 0 -

Yoehoe Polonaise !

Supermatthijs | 25-04-13 | 21:40

Filmpje gezien van het wegloopmoment van van Miltenburg en wat daaraan vooraf ging:

Niks mis met de opmerking van Buma.
Deze muts die helegaar niet capabel is als voorzitter van de Tweede Kamer stelt zich aan.

Ook opstappen, samen met Weekers.

En nu ik toch bezig ben, de rest ook.

La Vie En Rose | 25-04-13 | 21:37

Supermatthijs | 25-04-13 | 21:29 | + -3
Wat je kunt vinden van Wilders, onbeschoft is hij niet. Hij zegt gewoon wat hij wil, in tegenstelling tot leugenaars en slijmballen als een Rutte, Samsom, Pegtold en andere totaal verloren sukkels.

Waar stem jij op, lutser. Say it.

Hou anders je trollenbek.

Itzamná | 25-04-13 | 21:37

Supermatthijs | 25-04-13 | 21:25
'Ome Joop was een groot leider die het beste met ons voor had' Ook hier heb je weer groot gelijk. Ome Joop was een groot leider zo groot zelfs dat de oude Drees uit bewondering voor ome Joop's grootheid spontaan het lidmaatschap van de PvdA door de plee heen spoelde. Wat had die man op z'n oude dag, 85 nog zo'n grote toekomstvisie. Tot zover de grootsheid van den Uyl, de flapdrol waar al deze ellende waar we nu in zitten eigenlijk allemaal mee begonnen is. Superjoop!!!!!

idopane | 25-04-13 | 21:37

En dit hysterische borderliner wijf heeft macht in dit land?

dlseth_ | 25-04-13 | 21:35

La Vie En Rose | 25-04-13 | 21:33 | + 0 -

Zo ? En als de Pvda hier jarenlang alleen aan de macht was geweest zou je gelijk kunnen hebben. Maar we weten alle twee ook wel dat dit niet het geval is.

Supermatthijs | 25-04-13 | 21:35

@De Treinende Rechter | 25-04-13 | 21:26
Ohja? volgens mijn zou er met eentje worden afgerekend vanavond en dragen de emoties niks bij, voor niemand!

toetanchamon | 25-04-13 | 21:34

@Supermatthijs | 25-04-13 | 20:49
"Uit welk ranzig clubje is die geblondeerde roeptoeter aan de zijlijn ook alweer ontsproten.

Fortuyn en Wilders zijn het gevolg van het ontwrichten van de maatschappij door het beleid van die ranzige PvdA-club van jou.

Dat is het enige juiste antwoord.

La Vie En Rose | 25-04-13 | 21:33

Koninging Beatricks | 25-04-13 | 21:30 |
De beste mensen zijn werkloos. Integriteit en kennis van zaken is funest voor een carrière.

Watapatja | 25-04-13 | 21:33

Hier, voor het hele kabinet en speciaal ook voor de kamervoorzitster.
En laat het goed tot jullie doordringen.
Dus, allemaal hardop meezingen.
Komt ie; www.youtube.com/watch?v=LEIMSxvGXVE

Dostranamus | 25-04-13 | 21:32

voor allebei geldt:
sportcolumnist.files.wordpress.com/201...

Opdieven en de rest ook. Het hele land is naar de kloten geholpen.
Maar ja........ wie gaat het dan overnemen?

Sjakkie van de Hoek | 25-04-13 | 21:32

Dacht dat het na Verbeet niet erger, dommer en meer vooringenomen kon. Heb ik me toch weer vergist.
Om deze dame te overtreffen moet een topper als Elatik of Vogelaar ingezet worden.

spanarchist | 25-04-13 | 21:31

Wat in alle consternatie wat onduidelijk is, is waarom een Teeven en een Weekers zonder bewaking door het leven kunnen en een Wilders niet.

Het lijkt mij zeer verdedigbaar dat die Teeven en Weekers ook persoonlijke beveiliging krijgen.

Ik geloof dat er niet maar een paar mensen zijn die dit tweetal niet op een of andere lijst hebben staan. Hebben we het maar niet over de leugenaar Rutte of de Greenpeace-fascist Samsom.

Enfin, we zullen zien. Er is geen hond die nog in Den Haag of Brussel gelooft. Die Rompie, om waar wat te noemen - z'n statistische levensverwachting kun je rustig met 15 jaar inkorten.

Zou ik wel om huilen hoor, heel erg.

Itzamná | 25-04-13 | 21:31

Miltenburg. In de politieke arena over je 'gevoel' gaan praten. Toch weer een voorbeeld van de reden van het bestaan van het glazen plafond. Ze had moeten zeggen: buma, kop dicht. Ik bepaal hier de regels en als het je niet bevalt begin je maar een kiosk. Maar nee, ze is gekwetst.

wattan!! | 25-04-13 | 21:31

Tja in de politiek moeten we de béste mensen hebben.
Daarom moeten we zo ook zo godsgruwelijk veel salaris geven.
Anders krijg je rare taferelen als deze.

Uhm. Huh?

Wat klopt hier niet?

Koninging Beatricks | 25-04-13 | 21:30

it moves ...

gentle giant | 25-04-13 | 21:30

Terug naar de plenaire zaal. Wie zit voor?

fuckje | 25-04-13 | 21:30

La Vie En Rose | 25-04-13 | 21:22 | + 2 -

Je maakt je er wat al te makkelijk vanaf door over dat cordon sanitaire te blijven emmeren. Wilders heeft bewezen zijn afspraken niet na te komen en weg te lopen voor zijn verantwoordelijkheid. Daarom wil niemand meer iets met hem te maken hebben. En die onbeschoft grote bek tegen alles en iedereen zal natuurlijk ook niet echt geholpen hebben.

Supermatthijs | 25-04-13 | 21:29

@Kaas de Vies | 25-04-13 | 20:44
En plein public ontmaskerd worden als partijdig, terwijl onpartijdigheid de eerste vereiste is voor die functie. Vrouwen vluchten dan graag in tranen.

van heinde en verre | 25-04-13 | 21:28

@ toetanchamon | 25-04-13 | 21:10 | + 0

komkom vrouwen die zich laten leiden door emoties zijn veel minder gevaarlijk dan Mannen die zich alleen laten leiden door eigen winstgedrag.

De Treinende Rechter | 25-04-13 | 21:26

Ik moet ook huilen na het horen van het koningslied..

Akkefietje | 25-04-13 | 21:25

-ingezonden mededeling -
ongeschikt

Rijole | 25-04-13 | 21:25

Wel grappig dat vooral VVD'ers dit overkomt. Je mag zeker niet stellen dat de overwegend linkse ambtenaren linkse politici uit de wind houden? Mijn onderbuikgevoelens treden weer op. Ik ben even een joekel van een regeerakkoord in elkaar aan het draaien.

Sliptong | 25-04-13 | 21:25

VVD en partijdigheid. Je verwacht het niet.

van heinde en verre | 25-04-13 | 21:25

Old_Spice | 25-04-13 | 21:21 | + 0 -

Verdiep je eens in de man dan sla je niet zulke onzin uit. Ome Joop was een groot leider die het beste met ons voor had. Een paar seconden met weemoed naar zijn portret aan de wand kijkt.

Supermatthijs | 25-04-13 | 21:25

idopane | 25-04-13 | 21:22
Daar was Supermatthijs | 25-04-13 | 20:39 mee bedoeld

idopane | 25-04-13 | 21:25

Dit land kan zoveel beter....

Bakito | 25-04-13 | 21:25

van Miltenburg toont totale incompetentie voor het werk. Representatief voor de gehele politiek.

van heinde en verre | 25-04-13 | 21:24

Mensen laten wij het gezellig houden, een leuke meezinger verbroedert. youtu.be/_Tgf_Y_sjCQ

Bertus Brulbroek | 25-04-13 | 21:24

Bulloch | 25-04-13 | 21:20 | + 1 -

Ik verander gewoon met rechte rug mijn mening in deze. Je hebt gelijk, weg met van Miltenburg. Het is bij lange na geen Verbeet.

Supermatthijs | 25-04-13 | 21:23

@Supermatthijs | 25-04-13 | 21:20
Beetje eerlijker, Den Uyl was een Nazi-sympathisant, niets faais aan.

smdyasc | 25-04-13 | 21:23

Zelden ben ik het eens met je maar het is nog veel erger; zelfs een struik kunnen deze kwezels nog niet beroven.

idopane | 25-04-13 | 21:22

@Welles! Nietes! | 25-04-13 | 20:26
Gaat nooit gebeuren. De PVV zie ik de komende jaren niet gaan regeren, ook al zouden ze de grootste partij worden. Alle partijen, op de VVD, het CDA en de SGP na, hebben een cordon sanitaire afgesproken.
De VVD en het CDA gaan voorlopig ook niet met de PVV regeren want daarmee zouden ze zich - na het mislukken van het Catshuisoverleg - ongeloofwaardig maken naar hun eigen achterban.

De PVV moet je zien als de luis in de pels van het establishment dat in de loop der jaren wel wat punten van de PVV heeft overgenomen om hen de wind uit de zeilen te nemen. Daarom stem ik erop.

La Vie En Rose | 25-04-13 | 21:22

Amano | 25-04-13 | 21:17

Juist. Kassameisjes mogen giechelen, als voorzitster van de kamer dien je waardigheid uit te stralen. Kan ze dus niet. Maar goed, wat voor voorbeelden heeft ze? Een MP die lachend de mensen de WW inbonjourt....

brutus68 | 25-04-13 | 21:22

@Supermatthijs | 25-04-13 | 21:20
Nou lekker, aan die alcoholist hebben we de multiculturele samenleving te danken. Dat was zijn droom. Daar plukken we nu de hele zure vruchten van.

Old_Spice | 25-04-13 | 21:21

Supermatthijs | 25-04-13 | 21:12
Van Miltenburg is een VVD'er die al vaker heeft laten zien dat ze er een handje van heeft om het kabinet in bescherming te nemen. Buma, imho de beste oppositieleider momenteel, stond daarom totaal in zijn recht met zijn opmerking. Waarom je die 'arme' Kamervoorzitter in bescherming wil nemen is mij een raadsel.

Bulloch | 25-04-13 | 21:20

jean loe | 25-04-13 | 21:19 | + 0 -

Den Uyl, dat was een fatsoenlijke vent.

Supermatthijs | 25-04-13 | 21:20

je zou zowat terug gaan verlangen naar Balkenende.....

jean loe | 25-04-13 | 21:19

brutus68 | 25-04-13 | 21:17 | + 0 -

Potverdorie, dan moet ik iets anders gaan verzinnen om hier op te vallen.

Supermatthijs | 25-04-13 | 21:18

Hoewel meer dan verdiend in de gevallen Weekers, Blok en Teeven, lijkt het wel een DDoS aanval vanuit de PvdA op de VVD bewindslieden.
.
Vroeger had een aantal ministeries er een handje van om de eigen minister of stas met een brak dossier nar de kamer te sturen, om de betreffende politicus zijn of haar kloten (denkbeeldig, uiteraard) eraf te laten zagen. Wanneer ik dit gespartel zie moet ik onwillekeurig denken aan de meesterljke engelse serie " yes, minister".
.
Dit is een geregisseerde poging tot castratie, van sabotage in het belang van behoud van privileges van ambtenaren. En aan wie die verantwoording schuldig zijn?
.
Ik vind het ook altijd heel grappig om te zien hoe PvdA wethouders in bijvoorbeeld Rotterdam te hoop lopen tegen de MOE-landers, heel doorzichtig om de belangen van de eigen allochtone achterban te beschermen tegen nieuwkomers die de ruif komen leegvreten.
.
De bulgaren moet je - in zekere zin - complimenteren met het feit dat ze in recordtijd hebben geleerd wat er in de moskeeen al heel lang wordt geleerd. En dan heb ik het niet over de gewapende jihad. Nee, het uitbuiten van de gastheer. Het maximaliseren van de parasitaire greep op onze voorzieningen, van uitkering tot woningvoorraad tot subsidies. To the max. En gedekt door goeddenkers, willige idioten en uiteraard een paar echte slechterikken.
.
En tevens ben ik van mening dat Weekers moet opstappen, met de rest van dit wrakke kabinet. Om dan niet alleen nieuwe verkiezingen, maar ook een referendum uit te schrijven over de soevereiniteit van ons land. Over Europa, maar ook over ons zelfbeschikkingsrecht over het geld dat door onszelf nu en in het verleden is samengebracht.
.
En daarna een tribunaal voor de verraders de alles hebben laten ontsporen.

gooi en smijtwerker | 25-04-13 | 21:18

@Kaas de Vies | 25-04-13 | 20:44
ongesteld.
En dan komt Buma stemmakerij erover heen.

miko | 25-04-13 | 21:17

Supermatthijs | 25-04-13 | 21:16

Nee, jij niet.

brutus68 | 25-04-13 | 21:17

Bulloch | 25-04-13 | 20:53
die van Miltenburg kan het dus gewoon niet. Als Buma er al iets van zegt dat is toch nog een redelijk nette vent. Viel me ook al op dat ze regelmatig half giechelend de kamer voorzat. Leuk als je lol hebt in je werk maar neem het wel serieus en straal dat ook uit. Wat een aanfluiting. Dan deden zowel Weisglas als Verbeet het echt wel beter.

Amano | 25-04-13 | 21:17

brutus68 | 25-04-13 | 21:15 | + 0 -

Ik ook maar ik mag het toch wel een beetje aanzetten ?

Supermatthijs | 25-04-13 | 21:16

Vrouwen, ze trekken regelmatig de 'huilkaart' en durven tegelijk het woord 'gelijkheid' serieus te noemen.
Tsssss
Tggggg
*Therapeutisch winkelen tijdens het reces voorschrijft*

hfakker | 25-04-13 | 21:16

Supermatthijs | 25-04-13 | 21:12

Ik zie Buma op een beschaafde manier iemand op iets aanspreken.

brutus68 | 25-04-13 | 21:15

brutus68 | 25-04-13 | 21:09 |
uitgetreden.

Watapatja | 25-04-13 | 21:13

Doe es een spiegeltje voor die klote-rtl site.

Binnenbaan | 25-04-13 | 21:12

brutus68 | 25-04-13 | 21:09 | + 0 -

Een fatsoenlijk iemand die niet grijnzend als een Judas het mes in de rug van van Miltenburg zet.

Supermatthijs | 25-04-13 | 21:12

Supermatthijs | 25-04-13 | 21:11

1 zwaluw maakt nog geen zomer...

brutus68 | 25-04-13 | 21:12

Kaas de Vies | 25-04-13 | 21:06 | + 1 -

Zijn we het een keer eens ? Dat mag wel in die krant van Itzie.

Supermatthijs | 25-04-13 | 21:11

Heb net de beelden gezien, van de voorzitter.
Vrouwen in de overgang aan de top, je laten leiden door emoties ipv gezond verstand, zegt gelijk zoveel over waar de huidige politiek staat. Oud en verlept, je kunt er niet mee over straat, laat staan trots op zijn.

Dit kabinet is toe aan een verzorgingstehuis en euthanasie!
Godzijdank, is dat nog niet verboden in dit land. Weekers jij mag eerst.

toetanchamon | 25-04-13 | 21:10

Supermatthijs | 25-04-13 | 21:05

Wat is een goed gristen dan?

brutus68 | 25-04-13 | 21:09

ja, je kunt rustig zeggen dat ik totaal pissed-off ben. Ik ga het horen.
Be prepared.

Itzamná | 25-04-13 | 21:08

Supermatthijs | 25-04-13 | 21:02

Iemand die een plaat beton voor de kop heeft en aan struisvogelpolitiek doet kan niet slim zijn.
Verdomd. Nu ik dat zo terug lees heb je wel veel weg van die plutoniumslikkert

The_Challenger | 25-04-13 | 21:07

Weekers moet gewoon oprotten of gaan we dezelfde schijnvertoning krijgen als met Teeven?

Hebben die mensen nou geen greintje eergevoel? Die Weekers staat gewoon glashard te liegen.

Naast dit - ik mag toch serieus hopen dat alle VVD-debielen hier de volgende keer gewoon op de PVV stemmen. Stel je voor, een 80 zetels voor de PVV, moet je eens zien wat er in dit land ten goede verandert.
Meen ik. De 'oude' partijen hebben totaal afgedaan.

Morgen in Staatscourant.

Itzamná | 25-04-13 | 21:07

@Supermatthijs | 25-04-13 | 21:05 | + 0 -
Leek me meer op een daad van een moslim, inderdaad. Goed punt.

Kaas de Vies | 25-04-13 | 21:06

En dan te bedenken dat Van Miltenburg de winnaar was van de race om het voorzitterschap. Verlang bijna terug naar die drankneus.

Canis Spurcus | 25-04-13 | 21:05

Gek eigenlijk. Van Miltenburg klinkt helemaal niet Bulgaars.

SvennusMax | 25-04-13 | 21:05

brutus68 | 25-04-13 | 21:01 | + 0 -

De wijze waarop hij de kamervoorzitster aanpakt was niet echt een daad van naastenliefde die je bij een goed christen toch mag verwachten.

Supermatthijs | 25-04-13 | 21:05

Rukserver van RTL zuigt... GS, maak eens een mirror!

Mr_Pikibelly | 25-04-13 | 21:05

Kijk aan; die mevrouw van Miltenburg, die komt er nog wel: stabiel, met de poten in de klei, overwicht, evenwicht - kortom: gepokt en gemazeld in het huis van de politiek.
-
Lieve God, als je na TIEN JAAR in de kamer nóg niet weet hoe het spel gespeeld wordt, wat die je dan op die voorzittersstoel?
-
Waarom moést je zo nodig, als je de job overduidelijk niet aan kunt?

azoturie | 25-04-13 | 21:05

Kaas de Vies | 25-04-13 | 21:02

Elk beest zijn eigen feest, amice.

brutus68 | 25-04-13 | 21:04

Overgang ofzo; no way dat ze van streek is van alleen die opmerking.

Hans Gruber | 25-04-13 | 21:04

brutus68 | 25-04-13 | 21:01

Hem moet je nooit om feiten vragen. Dan gaat ie offline.

The_Challenger | 25-04-13 | 21:03

Hee ongeloofijk KLUNSabinet!
Zetten jullie dat verkapte onwikkelingsbudget aan die verdwaalde finnen uit Kabulgarije tot 14/5 ff on hold?
Of verrekenen jullie alles met het aanstaande wachtgeld van weekdier?

pennestront | 25-04-13 | 21:03

The_Challenger | 25-04-13 | 20:59 | + 0 -

Het gaat goed met mijn clubje. De coalitie partner maakt zich steeds volkomen belachelijk dus daar zal die slimme Samsom wel weer zijn slag slaan. Bedankt voor de interesse.

Supermatthijs | 25-04-13 | 21:02

@Brutus68 | 25-04-13 | 21:01 | + 0 -
Ik vind die van Olfen 3409539053904593405x beter.

Kaas de Vies | 25-04-13 | 21:02

Supermatthijs | 25-04-13 | 20:56

Buma is een van de beste debaters die het CDA de laatste jaren heeft voorgebracht. Dus waarom misselijk ventje? Feiten, graag voor een keer.

brutus68 | 25-04-13 | 21:01

Supermatthijs | 25-04-13 | 20:49

Over ranzige clubjes gesprojken. Hoe is het met de PVDA. Nog steeds vuistdiep in de reet van de VVD?

The_Challenger | 25-04-13 | 20:59

Ze vind het gewoon gemeen voor haar minnaar!

De Treinende Rechter | 25-04-13 | 20:58

Als ik hier zo de Polls lees, dan is het grootste gedeelte alweer naar de PVV geswitched, maar een aanzienlijk deel blijft nog steeds bij de VVD hangen.
Kan iemand me uitleggen hoe dat komt?
Ik bedoel, hebben jullie 1000 Euro al gehad?
Is het niet zo dat met het streven naar de 3% norm die op volledig verkeerde aannames gebaseerd is de Nederlandse economie de nek wordt omgedraaid?
En de VVD zou toch de banen motor zijn?
30.000 werklozen per maand erbij, dat is toch niet niks.
En inplaats van minder EU krijpt het ventje Marx steeds dieper in het gat van Rompuy.
De ene na de andere falende en corrupte staatssecretaris, on ook op provinciaal nivo is het huilen met de pet op.
Nog steeds wil de VVD de grenzen steeds verder open gooien want dat is zo goed voor de markt.
De regeldruk wordt alleen maar meer, en de overheid groeit.
En alhoewel er steeds meer repressie op de normale burger uitgeoefend wordt kan het straattuig zijn gang gaan.
Na de Fyra wil men ons ook koste wat kost een vliegend onbetaalbaar mormel in de maag splitsen (JSF)
En u mag in de toekomst zelf uw demente moeder in huis nemen.
Kan iemand mij uitleggen waarom hij/zij in vredesnaam VVD stemt?

bakoenin | 25-04-13 | 20:58

Jackanders | 25-04-13 | 20:52 | + -1 -

Goed linkje, bedankt. Misselijk ventje die Buma.

Supermatthijs | 25-04-13 | 20:56

@miko | 25-04-13 | 20:38

Tx, groen kleedt ook zo lekker af he.

maggoo | 25-04-13 | 20:55

If you fool me once, shame on you but if you fool me twice, than shame on... on... on you!!!

bottlebaby | 25-04-13 | 20:55

Frans Weekers had zich onsterfelijk kunnen maken door heel erg hard op te treden met onmiddellijke stopzetten van het overhevelen van deze gelden naar Bulgarije. Maar meneer kiest ervoor de ambtenaren de schuld te geven.
Per direct aftreden Weekers, je bent een schande voor dit land!

lanexxx | 25-04-13 | 20:55

Parel van het Zuiden | 25-04-13 | 20:48

Ik vrees het ook. We zullen zien welke joker hij nu weer te voorschijn gaat toveren. Thorbecke, wellicht?

brutus68 | 25-04-13 | 20:53

Miltenburg, dat is toch ook die ene die aan het begin van haar carrière als Kamervoorzitter iedereen precies 2x de beurt gaf om te spreken? Man, man, man, wat een incompetente doos.

Bulloch | 25-04-13 | 20:53

@Supermatthijs | 25-04-13 | 20:49 |

ah shit, daar gaat de dobber.
.
* Lijn begint binnen te halen *

Parel van het Zuiden | 25-04-13 | 20:52

Parel van het Zuiden | 25-04-13 | 20:48 | + 0 -

Uit welk ranzig clubje is die geblondeerde roeptoeter aan de zijlijn ook alweer ontsproten ?

Supermatthijs | 25-04-13 | 20:49

Oplossing flattax, geouwehoer van subsidies, toeslagen, aftrekposten, en 1001 en andere zaken die er geen reedt toe doen afschaffen.

Andersom dag | 25-04-13 | 20:49

Geeft uw werkgever u ook allen 2 weken vrij voor een welverdiend meireces? Hier ook niet. Dit fenomeen is dan ook met name bedoeld voor als je NIX gepresteerd hebt.BURN
www.youtube.com/watch?v=vnPvbfogeSI

Donar_Thor | 25-04-13 | 20:49

Het kabinet is amateuristisch, onkundig en visieloos. En bovendien stikt het er van de incapabele bestuurders die het kabinet als springplank gebruiken voor de eigen carrière na de landelijke politiek. ophoepelen ermee en snel een beetje. Alles beter dan dit.

Amano | 25-04-13 | 20:48

@brutus68 | 25-04-13 | 20:42 |

Psst. Volgens mij ie zoekende. Deze is wel heel lastig op Geert en z'n PVV te pinnen. Wacht maar even. He'll find a way.

Parel van het Zuiden | 25-04-13 | 20:48

Men wil zien dat zo'n liegende en falende minister eruit wordt gestuurd. Als simpele werknemer wordt je ook voor geblunder (en voor veel minder nog) eruit geknikkerd. Dan willen we ook een echte nietsnut zien hangen. Gerechtigheid dus.

appeltjesgroeneweide | 25-04-13 | 20:45

Oke plietikudt die liegt betrapt.... maareh is dat lek nou gedicht .......

lidlbier | 25-04-13 | 20:45

Alle kudo's voor de belastingambtenaren. Hoog tijd dat goedwillende ambtenaren eens uit de school klappen over hun disfunctionerende achteroverhangende topambtenaren en hun uit partijpolitieke overwegingen toedekkende politieke meesters. Moet veel meer gebeuren. Wellicht stopt het wegsmijten van ons zuurverdiende belastinggeld dan eens.
.
Ik schrijf met enige stelligheid. Dat doe ik na het aanhoren van de toneelstukjes van Vermeent en Sweden van Wijnbergen (ex SG) op BNR. "Als Weekers het had geweten had hij gehandeld", "wij weten hoe het werkt", "die ambtenaren spreken voor hun beurt", om vervolgens de SG wel op de korrel te nemen. E.e.a. met een verontwaardigd ondertoontje doorspekt. De wens dat dit soort dingen onder het tapijt geveegd horen te worden was voelbaar over de luchtwegen. Zo deden ze dat "vroeger" dus.
.
Tsja, dan weet je dat je beet hebt.

Parel van het Zuiden | 25-04-13 | 20:44

Ehm, iemand het werkelijke verhaal achter het huilen?
Want ik zie niets.

Kaas de Vies | 25-04-13 | 20:44

Supermatthijs | 25-04-13 | 20:39

Beetje jammer om Wiegel er weer bij te slepen.

brutus68 | 25-04-13 | 20:42

miko | 25-04-13 | 20:36 |
De bevingen nu worden geweten aan haar voorgaande verblijf in Groningen, 10 jaar geleden.

Watapatja | 25-04-13 | 20:42

Terpen-tijn | 25-04-13 | 20:33

Hitler was een opportunist pur sang die leefde van de waan van de dag. Hitler had inderdaad een plan, maar zelfs de grootste idioot kon bedenken dat het uiteindelijk tot chaos en ellende moest leiden. Zelfdestructie, it was.

brutus68 | 25-04-13 | 20:40

Het land uit met die struikroversbende van Wiegel !

Supermatthijs | 25-04-13 | 20:39

Inderdaad, de VVD is om te janken.

bakoenin | 25-04-13 | 20:38

Ligt het aan mij of heeft Hennis haar kauwspieren getraind sinds ze minister is.

toetanchamon | 25-04-13 | 20:37

Enfin, ophoepelen met die Weekers. 2de keer al dat hij in opspraak raakt. Ik ben die vervelende limbo met z'n grijnssmoel nu zat.

Mufana | 25-04-13 | 20:37

@Watapatja | 25-04-13 | 20:30
Wat wel een geruststelling is, is dat als er een blow-out gebeurt op het gasveld dat ze in ieder geval een veiligheidsstop hebben.

miko | 25-04-13 | 20:36

In Amerika zijn geen linkschen.
Je bent rechts of erg rechts en hier maken we elkaar bijna, als je het 1 of ander bent.
Belachelijk.

Terpen-tijn | 25-04-13 | 20:36

Wat dat betreft kunnen we nog leren van Hitler, sommigen noemen hem links, anderen weer rechts, allemaal gelul>> hij had gewoon een plan wat hij wilde uitvoeren.

Terpen-tijn | 25-04-13 | 20:33

Is er al een gifje van de huilbui?

maggoo | 25-04-13 | 20:32

@Dappere dildo | 25-04-13 | 20:27
Het nieuwe facisme.

smdyasc | 25-04-13 | 20:31

En nu er allemaal uit, spulletjes pakken, licht uit, goed schoonmaken en een nieuw stelletje prutsers erin.
Wie er ook maar zit prutsers zijn het allemaal.
Slechter als wat er nu zit kan echt niet.
Wij Willen Ween Wander Wabinet Wen Wel Weel Wnel Wook.

in de hinterklappe | 25-04-13 | 20:31

Hoe kan je nu rechts of links zijn als je een land moet besturen?
Hou je politieke idealen lekker voor je en doe gewoon je werk.

Terpen-tijn | 25-04-13 | 20:30

miko | 25-04-13 | 20:25 |
Jullie weten nog niet hoeveel geld Groningen krijgt om haar 6 jaar ceremonieel burgemeester te maken.

Watapatja | 25-04-13 | 20:30

De VVD de partij van zero tolerance and law and order.

lingo star | 25-04-13 | 20:30

Oh ja, en Rehwinkel is exit wegens totaalfalen. Wethouders hebben hem niet vriendelijk doch dwingend geadviseerd om toch vooral geen volgende Ambtstermijn te ambieren.

VanBukkem | 25-04-13 | 20:30

Terwijl schijnbaar onbekkende Doskabouters het rijk en banken bestoken met digitale snelwegfiles heeft het lachwekkend niveau in dit land een top bereikt die comedy capers al lang achter zich heeft gelaten zit Weekers nog steeds op dezelfde reet die eigenlijk vandaag al zo'n enorme trap verdiende dat hem in een klap terug in welk dorp of gat dan ook waar dit lachwekkende weekdier ooit is vanuit gekropen. En dit allemaal in het zelfde kromme taalgebruik als het Koningsoliebollenlied. Jezus zou er nog iemand zijn die dit land van z'n lachwekkendheid kan redden. Nee dus

idopane | 25-04-13 | 20:28

Door decennialang partijbelang boven landsbelang en de overheden boven de burgers te stellen kan dit soort incompetent schuim der Aarde en masse naar de top blijven drijven. Een enkele goede uitzondering daargelaten.

Het partijsysteem is failliet en i.p.v. dit toe te geven, de boel drastisch op de schop te gooien en het land te laten besturen door vakmensen die met de poten in de maatschappij staan trekt men het hele zootje mee de afgrond in vanwege partij-idealen die grotendeels allang door de tijd zijn ingehaald.

En dit kan gebeuren omdat de burgert maar blijft geloven dat dit partijenstelsel werkt. Blijft geloven dat hun stem er toe doet. Het is als keer op keer een schilderij proberen op de hangen met een speld en steeds weer verbaasd zijn dat het ding van de muur dondert.

Het competente deel der ambtenaren weet donders goed wat er moet gebeuren om de boel weer op de rails te zetten maar krijgt geen kans door de werkelijk alles behalve hun eigen carrière verlammende zultkoppen van de wandelgangensekte.

o)+ | 25-04-13 | 20:28

Ze weten het niet meer!

Lucifer | 25-04-13 | 20:28

Weg met die pisnichten , leugenaars en tollenaars in die 2e kamer zaal. Gisteren de nieuwe huurvoorstellen van de woningbouwvereniging binnengekregen

2 1/2 % plus 1.5% vanwege salaris !! 22,50 per maand extra .
Niets aan de hand toch ??? Loonpolitiek via de verhuurder van woningen. Kan niet gekker meer worden Binnenkort hebben we GEEN vakorganisatie meer nodig !
VVD kan het OOK zonder de 1e kamer !! HAHAHAHA

Dappere dildo | 25-04-13 | 20:27

@Watapatja | 25-04-13 | 20:21 | + 0 -

Jij wilt beweren dat de instroom van 1000den, enkel op geld uit zijnde, stelende en staatsondermijnende, allochtonen die werkelijk helemaal niks toevoegen aan dit land géén links gebeuren is...?

Devils smile | 25-04-13 | 20:27

Bedrijven en ondernemers gaan massaal failliet, allemaal omdat de BTW zo nodig naar 21% moest, geen uitstel maar betalen zal je. en de belasting geeft het zo mee aan de eerste en beste buitenlander die een brief indient .Deze regering is stapelgek, Weekers liegt en bedriegt, maar mag gewoon blijven zitten.
Brussel eerst, en de Hollanders, die moeten d'r mond houden en betalen dat domme stemvee.

fleurtje | 25-04-13 | 20:27

@[email protected] | 25-04-13 | 20:15
PVV en SP dan maar een keer samen die kar trekken.
Alle twee nog nooit echt de kans gehad door toedoen van de zogenaamde grote 3.
Net als bij het echte cabaret vind ik Najib en Teeuwen ook verfrissend na Toon, Joep en Freek... dus wie weet!

Welles! Nietes! | 25-04-13 | 20:26

Daar sta je dan.
Met die tranen dat je wist die zouden komen.

Schreeuwmeeuw | 25-04-13 | 20:26

gentle giant | 25-04-13 | 20:22

Nee, serieus..., zo'n Napolitano die bijna in tranen zijnde nog vier jaar president door zijn strot gedouwd kreeg. Ik had het te doen met de dude. Ben je 87, wil je de jaren die je nog resten even chillen, moet je nog voor de ellende van anderen opdraaien..

brutus68 | 25-04-13 | 20:26

O ja dat reces hebben ze natuurlijk ook nog. Ook schandalig eigenlijk. Volksvertegenwoordiging die tijden doet over überhaupt een werkzaam kabinet. En als het net even "werkzaam" is kunnen ze met zijn allen weer op vakantie. Komt natuurlijk ook goed uit die vakantie. Even twee weken geen gezeur is natuurlijk ideaal om te vergeten en voornamelijk vergeven.

c.onjo | 25-04-13 | 20:26

Links of rechts is het verschil tussen een dominee en een pastoor, 1 pot nat dus.
Betekent alleen meer graaiers.

Terpen-tijn | 25-04-13 | 20:24

Iemand de beelden van dat jankende wijf?

komtdatschot | 25-04-13 | 20:23

@brutus68 | 25-04-13 | 20:19, het wás hier alleen beter gecamoufleerd.

gentle giant | 25-04-13 | 20:22

Devils smile | 25-04-13 | 20:16 |
Grappig dat jij links de schuld geeft, zie meer de algehele incompetente en de graaiersmentaliteit van links en rechts.

Watapatja | 25-04-13 | 20:21

Van Miltenburg gered door Zijlstra, door een kort statement over deelname debat waarna ze gelijk kon afsluiten voor het diner.

Waar ze vervolgens geen hap meer door de keel krijgt denk ik, .... maar Buma had wel gelijk!

Welles! Nietes! | 25-04-13 | 20:21

Bulgaarse yoghurt.

miko | 25-04-13 | 20:21

Even off-topic als het mag, want het is wel belangrijk. Burgemeester Rehwinkel van Groningen gaat (ook) weg en, nou komt het, niet lachen, de naam 'Sharon Dijksma' gonst in de wandelgangen!

VanBukkem | 25-04-13 | 20:20

We staan naast, achter en voor Wekers om de leugens te ontmaskeren.
Dat wordt vertrekken naar een duistere nis en stamppot eten
Kom op, kom op, dat wordt de w van werkeloos en wachtgeld en 1 worstevinger de lucht in.

Terpen-tijn | 25-04-13 | 20:20

Hooibrand.

Wilhem van Nathouwe | 25-04-13 | 20:19

En maar een grote bek hebben over pakweg Italie. "Italie? Hahaha, onbestuurbaar land, vol met politieke clowns, waar een hoogbejaarde man van 87 tegen heug en meug president moet blijven om het land nog enigzins stabiel te houden.." We zijn geen haar beter..

brutus68 | 25-04-13 | 20:19

En dat bestuurt ons land... Vrijwel onbeperkte resources en dan nog lukt het niet...

Zoiets | 25-04-13 | 20:18

Het laatste deel voor dat ze huilend wegliep was zeer vermakelijk om naar te kijken.
Sowieso een uniek beeld dat de oppositie zo als een blok achter de microfoon stond, en dat was in dit geval letterlijk.
Volgens mij is Schwalbe Heilstaat na de schorsing alleen maar om van Miltenburg voor een instorting te behoeden akkoord gegaan met het aangevraagde jokkebrok debat.

Energya | 25-04-13 | 20:17

We staan er weer gekleurd op voor de rest van de wereld!
Wat een wanvertoning!
Maar dat is onze politiek al sinds de moorden op Fortuyn en Van Gogh.

En ik verwacht dat we het ergste nog lang niet gezien hebben...
Er gaan zeker nog meer lijken uit de kast komen.

Nederland is op sterven na dood. Met dank aan jarenlang pappen en nathouden vanuit linkse hoek.
Goed gedaan, stelletje landverraders! NOT!

Devils smile | 25-04-13 | 20:16

Allemaal rookgordijnen om maar niets aan het echte probleem te hoeven doen: Bulgaren kunnen gewoon doorgaan, de staatssecretaris echter niet.

lulleficatie | 25-04-13 | 20:15

Dat de Bulgaren nu het geld komen halen bij Gratis Geld Loket Nederland is een gevolg van jarenlang slappe en gebrekkige handhaving van controles
Afrikanen, en vooral die uit Noord-Afrika weten deze gratis geldstromen inmiddels al jaren te vinden en te misbruiken.
Maar dat mag allemaal niet gezegd en benoemd worden.

Het is het zoveelste bewijs dat dit land door en door verrot is, er wordt gesmeten met geld naar instanties en lieden die daar überhaupt geen recht op zouden mogen hebben en de politiek keer op keer weigert daar adequaat in te grijpen.
Men komt niet verder dan een onderzoek en 'we gaan het hard aanpakken', echter in de praktijk blijkt dat het vrijwel altijd bij loze beloftes blijft, ongeacht welke partij dit oreert.

Nederland heeft een coalitie nodig die daadwerkelijk haar beloftes gaat nakomen.

Dit kabinet haalt 2014 niet, er is nog hoop.

smdyasc | 25-04-13 | 20:15

Het patroon is bekend en gaat als volgt Eerst proberen Teeven te wippen dan via PvdA partij congres immigratiebeleid ondermijnen en nu Weekers. Je zou zeggen dat de zieligheidsindustrie zijn tentakels overal in NL vertakt heeft. Levensgevaarlijk zo'n clubje zwaar gesubsidieerde staatsondermijners, zou iedere logica hier zeggen.

solidstate | 25-04-13 | 20:14

Maar gelukkig is er vrede! Zolang je maar toelaat hoe geïmporteerde medelanderders dit land leegroven en onze autochtonen inwoners beroven en mishandelen,

Bas darmgas | 25-04-13 | 20:14

Verdaas, Blok, Teeven en nu Weekers.
Van faal naar faal met heel veel kabaal.
Elke maand een ander lid uit vak K.
Het is tijd om te wisselen dames en heren!

Welles! Nietes! | 25-04-13 | 20:13

Wat zal Beatrix blij zijn dat ze er volgende week mee gaat kappen. Ik zie Rutte al medio mei via Skype zijn ontslag aanbieden aan Willem IV die dan al waarschijnlijk vakantie aan het vieren is in -o, ironie- in Griekenland....

brutus68 | 25-04-13 | 20:12

van Miltenburg met de H van Huilie Huilie

utreghoolie | 25-04-13 | 20:12

Supermatthijs | 25-04-13 | 20:07 | | Reageer+ |
Daarom heeft hij met zijn grote mond ook een prominent plekje gekregen aan de rechterzijde van deze site.

c.onjo | 25-04-13 | 20:11

TP 1984 | 25-04-13 | 20:07 | + 0 -
Waar kan ik deze horror/komedie/tragedie live volgen,aub?

Roberto9722 | 25-04-13 | 20:11

De huilbui die je wist die zou komen, wat een kankerbende is het geworden, ja, ik radicaliseer, vind je het gek?

gentle giant | 25-04-13 | 20:10

Een paar week uistel voor Wekers en intussen frauderen de Bulgaren maar door. Wat een zootje.

watazooi | 25-04-13 | 20:10

Wel met zijn alle consequent wezen nu: alleen de mensen die uit principe een probleem hebben met geld weggeven aan buitenlanders (Israëliërs en koningshuis incluis), mogen nu een grote bek tegen Weekers.

sjaakdeslinksesul | 25-04-13 | 20:09

Oké 15 mei wordt de dag dat dit kabinet als geheel alle vertrouwen van de kamer kwijt zal raken, en onze nieuwe koning het ontslag van kabinet Rutte 2 in ontvangst kan nemen. @ chaos compleet!

Welles! Nietes! | 25-04-13 | 20:09

gentle giant | 25-04-13 | 20:06 |
Politiek niet hoor, die hebben wachtgeld, wij gaan wel collectief failliet zo.

Watapatja | 25-04-13 | 20:08

WTF! Livestream staat 10 min. op de site en vergadering is nu al geschorst tot 21:00uur

TP 1984 | 25-04-13 | 20:07

c.onjo | 25-04-13 | 20:05 | + 0 -

Ja die was van die partij die zo'n grote mond had over het wachtgeld van anderen.

Supermatthijs | 25-04-13 | 20:07

Toch wel kudt om te zien dat de nederlandse politiek gewoon failliet is.

gentle giant | 25-04-13 | 20:06

De macht is zo gecorrumpeerd. Bij een eventuele stemming voor een motie van wantrouwen weet ik zeker dat bepaalde kamerleden die eventueel hun stem willen laten gelden al een bezoekje vooraf gehad hebben van democratisch *kuch* lievende mensen.

Donar_Thor | 25-04-13 | 20:06

Euhm... nu alweer de boel geschorst? Wanneer gaan ze verder?

Old_Spice | 25-04-13 | 20:06

21:00 gaan we verder. Eerst even een hapje eten.

Willianus Wortelus | 25-04-13 | 20:06

Die gaat Brinkman achterna, waar de teller overigens al op 50.000 euro staat. Lekker op wachtgeld teren.

c.onjo | 25-04-13 | 20:05

Het is om je kapot te schamen. Andere woorden heb ik er niet voor.

brutus68 | 25-04-13 | 20:05

Zijlstra spint er een VVD leugen aan.

smdyasc | 25-04-13 | 20:04

Tenenkrommend om te zien hoe de 2e kamer hiermee omgaat ! En dan nu ook nog die "sturende" voorzitter Anouchka van Miltenburg die het allemaal niet meer in de hand heeft en ten einde raad zelf een time-out van 5 minuten heeft genomen. Wat een bananenrepubliek hier !

qutrex | 25-04-13 | 20:04

Opbokken Weekers!
En neem direct de rest van die armzalige, tot werkelijk niets in staat zijnde kutregering gelijk mee.
Slechter dan dit kan toch niet, dus hoe eerder hoe beter!

Devils smile | 25-04-13 | 20:04

Kerel met ruggengraat die Weekers, hij laat zich niet naar huis sturen, hij is al naar huis.

Watapatja | 25-04-13 | 20:03

Volgens mij was het probleem al lang voor Weekers bekend en beperkt zich niet alleen tot bulgaren. Alle partijen en politici die dit al decennia lang downplayen moet door het stof en evt aftreden, toch?

solidstate | 25-04-13 | 20:02

Het toonbeeld van een politicus die zich via een vriendjesnetwerk omhooggewerkt heeft. Nul komma nul talent of inzicht in materie.
Het vertrouwen in zijn integriteit was verdwenen sinds de Jos van Rey-affaire, nu blijkt dat hij ook inhoudelijk niets voorstelt. Weg met die vent.

Gootbalkoning | 25-04-13 | 20:02

De EU en compleet incompetente ambtenaren
*neemt nog maar een paar maagtabletjes*

Hoe goed zouden onze zorgpersoneel en onze bejaarden het gehad kunnen hebben van al die centen...

Gebrabbel | 25-04-13 | 20:02

Gaat het er dan eindelijk van komen? Weekers met de W van Weg? *duimen* Corrupte Limbo.

Rico den Hollander | 25-04-13 | 20:02

Volkomen terechte opmerking van Buma richting van Miltenburg, die prompt schorst voor 5 minuten en letterlijk stampvoetend de kamer verlaat. Wat een fiasco!

utreghoolie | 25-04-13 | 20:02

eindspel en laatste stuiptrekkingen

ben blij dat ik geen kinderen heb

II hondjes | 25-04-13 | 20:01

De Kamer wil de ellende pas na de kroning hebben. Tot die tijd moeten we feestvieren, desnoods in het wit.

rara | 25-04-13 | 20:01

De W van 'ich habe es nicht gewust'.

gentle giant | 25-04-13 | 20:01

"Mijn pluche! Mijn 7600 bpm! Ik dacht dat Politicus zijn geen consequenties had! NEEE!!!" - aldus Weekers.

Heerlijk. :)

Nu nog de steuntrekkende dubbele paspoorten werkelozen en dan hebben we vooruitgang geboekt... Ook al is het maar miniem.

LangeTijdGeleden | 25-04-13 | 20:00

Haha! mevrouw de voorzitter is nu ook al gevlucht na opmerking van Buma dat ze zit te sturen!

Staat nu waarschijnlijk jankend in de wandelgang.

Welles! Nietes! | 25-04-13 | 20:00

We waren jaren geleden toch al gewaarschuwd voor die weekmakers.

irriducibili79 | 25-04-13 | 20:00

Merkava | 25-04-13 | 19:58 |
Weekers geeft ze nu al een uitkering, kunnen ze in Bulgarije blijven.

Watapatja | 25-04-13 | 20:00

Maar is Weke Fransje het probleem? Of misschien wel het woekerende gedrocht dat we verzorgingsstaat noemen? Dat monster dat jaarlijks dik 70 miljard opvreet en onderhand volstrekt niet meer te temmen valt.

Godsammekraken | 25-04-13 | 20:00

Volgens mij is de voorzitter boos. Ze schorste net de boel voor 5 minuten, en vlak daarvoor bood ze haar excuses aan.

Old_Spice | 25-04-13 | 20:00

VVD'ers moeten zich kapotschamen.. bah

(c)ZWITSUL | 25-04-13 | 19:59

Dit kabinet moet echt zo snel mogelijk wieberen, en wel heel snel!

dutchdj | 25-04-13 | 19:59

Als u zich nu al boos maakt over de schade die door Bulgaren veroorzaakt wordt, dan kunt u uw lol op als in 2014 de grenzen open gaan. Ik voorspel dat de grote steden aardig onleefbaar gaan worden en de dorpen onveilig.

Merkava | 25-04-13 | 19:58

Zal Weekers wel een uitkering in Bulgarije krijgen.

Watapatja | 25-04-13 | 19:58

Met pek en veren het land uit.

Watapatja | 25-04-13 | 19:57

"Want hoe kunnen die Bulgaarse sprinkhanen onze sociale voorzieningen ongehinderd kaalvreten?"

Een vergelijkbare vraag stel ik mezelf al een jaar of dertig.

Godsammekraken | 25-04-13 | 19:57

REAGEER OOK