Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Richard de Wit bekent moord op knappe Engelse

richarddewit.jpgDit is het paspoort van Richard de Wit. Moordenaar. Hij heeft (aldus de beroemde bronnen bij de politie) bekend dat hij de knappe Sarah Groves met 25 (!) messteken om het leven heeft gebracht in een woonboot te Srinagar, India. Terwijl hier te lande de Telegraaf nog een braaf balkje brengt en de Volkskrant niet, klapt de Britse pers er vol op met paspoorten en foto's van het monster Richard de Wit en het slachtoffer. Hiero nog EEN FOTO van Richard de Wit. Want weg met privacy. Het is 2013, en alle cyberinformatie staat op het cyberinternet. Meer bij Skynews, The Mirror, Daily Mail, The Sun en ITV. RIP mooie Sarah...

Reaguursels

Inloggen

-weggejorist-

nonpissatinventum | 08-04-13 | 10:48

-weggejorist-

olinda+ | 07-04-13 | 20:12

-weggejorist-

olinda+ | 07-04-13 | 20:12

-weggejorist-

olinda+ | 07-04-13 | 20:12

Amano | 07-04-13 | 10:32
Daar lijkt het inderdaad op! Exact hetzelfde is me opgevallen bij de ex-Nederlanders in Latijns-Amerika. Vaak mensen die totaal falen in de Nederlandse maatschappij; weinig vrienden, weinig aanzien en vaak een redelijke opleiding, maar door rare karaktertrekken weinig kans op een goede baan voor een langere tijd.

Men vertrekt naar verre oorden om met een paar zakcenten (wat daar al gauw veel is) zich in een vaak ruraal gebied voor te doen als high-society om zich eindelijk belangrijk te voelen. Ik kreeg echt enorm de kriebels van die mensen.

Ingeniero de Montes | 07-04-13 | 19:26

Vuile klootzak beetje mooie vrouwen vermoorden.

sulkava | 07-04-13 | 19:17

Het was een lekker wijf, dan is het extra erg dat ze vermoord is of zo

Bono | 07-04-13 | 18:32

@Bruine kikker|17:54|
De bedoeling van mijn post was juist cynisch, ironsch en sarcastisch.
Omdat hier op gs nogal eens een hele groep wordt gehekeld om de daden van n individu.
Er stond nl. alweer een post ober grefodorpen etc.
Terwijl dit topic daar geheel niet over gaat .
De meesten hier begrijpen dat... en hebben niet de behoefte om oftopic te gaan om hun eigen frustratie over geloof te ventileren,wat net zo psychotisch en neurotisch is als onder nvloed van drugs iemand neersteken.
However... u begrijpt dat niet... want geen leestekens voor ironie sarcasme etc.
Geef nie hoor.... maar ook voor u.... het is compleet offtopic om religie hierbij te halen... en zelfs ietwat zielig.
Over de bijbelbelt hoeft u mij niets te leren... ik woon er... jawel.... een van huis uit katholiek met een islamitische nickname.. woonachtig in grefoland... heerlijk op GS.
Fijne zondag verder.

amin | 07-04-13 | 18:28

amin 12.00: Vergrijpen de katholieken zich aan anderen, zeg je? De bewoners van de Bijbelbelt die regelmatig in het nieuws komen wegens allerlei "vergrijpen" (ook aan kinderen), zijn geen katholieken hoor. Eerder het tegendeel.

bruine kikker | 07-04-13 | 17:54

Dit komt in de media omdat:

1) Het is een knappe, blanke vrouw
2) Ze is met 25 (!) messteken om het leven gebracht
3) Het is een knappe, blanke vrouw

Loghuis | 07-04-13 | 17:14

Redelijk getroubleerde geest me dunkt...

brutus68 | 07-04-13 | 16:32

Een D66-stemmende aanhanger van complottheorieën, die tegen de 'EU dictatuur' is. Is me dat even grappig.

En dan dit:

Richard de Wit
14 februari via mobiel
Horror story in the Netherlands. A 13 year old boy either got killed or committed suicide because he looked gay. His fellow students made his life impossible. So far for tolerance in the Netherlands.

Nog geen twee maanden later is-ie verdacht van een brute moord. Dat zal dus wel een klassiek geval van schizofrenie betreffen.

hatovimletayis | 07-04-13 | 16:08

De broer van Sarah heeft een website opgezet met de oproep voor gerechtigheid: justiceforsarahgroves.blogspot.co.uk/

perceval | 07-04-13 | 15:57

In the NY times nog wat interessante details, zoals:

“He told us that he had problems with the Dutch government and that he had a strained relationship with his wife”

india.blogs.nytimes.com/2013/04/07/dut...

perceval | 07-04-13 | 15:48

Sick fok.

RIP meid

Uncle Melon | 07-04-13 | 15:28

@INTP | 07-04-13 | 12:59 | + 2 -
Interessante achtergrond informatie.

Osdorpertje | 07-04-13 | 13:57

Heeft onze regering al met economische sancties gedreigd als India de Wit niet aan Nederland uitlevert? Want hollands finest heeft natuurlijk wel recht op een democratische, menswaardige veroordeling van maximaal 6 jaar celstraf.

dedeurs | 07-04-13 | 13:53

ja ik zie het al mensen, richard de wit, ja dit valt dus onder het marokkanenprobleem. gewoon doorlopen!

aadje82 | 07-04-13 | 13:46

India kan dit goed gebruiken om aandacht van lokale verkrachtingen en moorden af te halen, zal daarom een prachtig schijnproces worden waar deze schoft niet in gespaard zal worden. Met een beetje mazzel de doodstraf, ze hebben er pas een wet voor aangenomen....

Kerejaan | 07-04-13 | 13:41

Leuk man, alcohol.

343 | 07-04-13 | 13:38

Leuk man, drugs.

knuffedol | 07-04-13 | 13:29

Roken van cannabis.... het nieuwe excuus van sociopathische moordenaars.

343 | 07-04-13 | 13:25

@wakkere_nederlander | 07-04-13 | 10:07
Niet minder erg. Misschien voor sommigen (zoals u?) wel minder nieuwswaardig.

Nibdib Niddib | 07-04-13 | 13:09

-weggejorist-

Tinkelende belletjes | 07-04-13 | 13:05

@Gezellig. Check zijn interesses. Redelijke aluhoed als je het mij vraagt.

Daarbij heeft hij ooit Thailand compleet in rep en roer gebracht met schofferende filmpjes over de thaise koning. Google maar eens op MuntvanGoud. Hij blijkt Richard de W. te zijn uit Capelle en heeft rond 2007 identiteitsfraude gepleegd met verstrekkende gevolgen.

Het feit dat hij nog vrij rond liep en niet in een kliniek is opgenomen verbaasd me. Er zal naar aanleiding van die feiten toch wel aangifte gedaan zijn.

Het lijkt iig een zeer zieke geest te zijn die beter daar in een cel kan wegrotten dan hier als een koning in de tbs kliniek behandeld te worden.

INTP | 07-04-13 | 12:59

@Kickthehabbit|12:46|
Laf??
Is gewoon de M.O. van G.S.
Zorgt voor wat extra onderbuikreactie's.
Is leuk op de zondagmiddag als er niet veel beters te doen is.

amin | 07-04-13 | 12:54

Beetje laf om persoonsgegevens van verdachten online te knallen.

kicktherabbit | 07-04-13 | 12:46

@DickDavids | 07-04-13 | 12:32
Bekennen ≠ bewijzen. Herinnert u zich de Schiedammer parkmoord nog?

Star Classic | 07-04-13 | 12:37

@Klefbek
Bewezen? Hij heeft al bekend. Het zou wel handig zijn als je het stuk eerst leest voordat je reageert.

DickDavids | 07-04-13 | 12:32

Hahaha.
Is er nog echt een reaguurder ook, die het op religie gooit.
Net zo psychotisch als iemand met 25 messteken koud maken.

amin | 07-04-13 | 12:25

@rode peper | 07-04-13 | 11:57
Misschien is zijn bijnaam Caliper geworden omdat hij - zeker voor Indiase begrippen - nogal lang is (ca 193 cm).

Star Classic | 07-04-13 | 12:17

"Nederlanders zijn beesten, allemaal!"

Wees_eens_creatief | 07-04-13 | 12:11

@rode peper | 07-04-13 | 11:57

Als ik het goed heb gezien zijn dat allemaal dezelfde stukjes. Mss fout overgenomen?

NickyName | 07-04-13 | 12:03

@Uriël
Ja, het is minder erg als het een lelijk wijf/niet zo knap was geweest. Een mensenleven wordt op waarde geschat door haar uiterlijk. Net zoals bijv. bij vermissings/moordzaken zoals Natalee en Madeleine Mccain, als het meisje/vrouw in kwestie erg knap is krijgt het meer (media) aandacht, want dan is het zo'n 'zonde'.

Julia | 07-04-13 | 12:01

Is hij soms katholiek.
Alleen die vergrijpen zich toch altijd aan een ander, in hun onderdrukte oversekstheid.

amin | 07-04-13 | 12:00

Was het minder erg geweest als het een lelijk wijf was geweest?

Uriël Fack | 07-04-13 | 11:54

@rode peper | 07-04-13 | 11:36

Ik neem aan dat het paspoort (foto) van de Indiase politie is. Voor de rest hoef je weinig speurwerk te doen. Foto's van India en Zwitserland op z'n FB, filmpje op YT opgenomen in Zwitserland, etc...

NickyName | 07-04-13 | 11:49

Schaamtecultuur! Hij is al veroordeeld door de media zonder dat de rechter iets gezegd heeft! Vernield voor het leven! Getekend! Vrijlaten dat slachtoffer van de hedendaagse internetterreur! NU!!!!

oh wacht.... dit is India..... geen d666 volk daar....
laten we hem dan maar ophangen!

doei mongool, brand maar lekker in de hel!

dekogelkwamvanlinks | 07-04-13 | 11:46

Ik vind het wat ver gaan.
Zolang nog niet bewezen is dat hij het gedaan heeft heeft hij en zijn familie recht op privacy.
Wat niet wegneemt dat als het is bewezen dat hij het gedaan heeft ze hem van mij mogen afslachten als een varken.

Klefbek | 07-04-13 | 11:43

Tering... een Jan die iemand doodsteekt, de zoveelste gelovige hond. Aan de hoogste boom, samen met zijn broers, inteelt zussen, familie, buren en de slager uit het dorp.
Terug jagen naar het Rift... Oh shit.

Skunk57 | 07-04-13 | 11:40

Beste jemagookniksmeer | 07-04-13 | 09:15

Het is niet alleen in het buitenland maar ook hier. Kijk maar op TV. Alleen maar achterbuurtvolk vol tattoos die op allerlei manier vreemd moeten gaan en elkaar moeten wegpesten. Muziek? De enige vraag is van welk woonwagenkamp je afkomt.

Er is echt nog wel de echte Nederlander. Maar die zie je niet meer. De jeugd weet niet beter dan dat je tuig moet zijn, ze kopiëren gewoon wat ze op TV zien. Wat dat is normaal. Ze kunnen ook niet beter weten als wij er niet voor zorgen. En ze doen dus tegenwoordig vrolijk mee met messentrekken, kopschoppen etc.

Patatter | 07-04-13 | 11:40

Waarom gaat niemand op onderzoek, ik vind het vreemd dat de indiase kranten allemaal spreken over een "Richard Cal(l)iper" Dennis, niet "de Wit". Caliper is kennelijk trouwens het engelse woord voor schuifmaat.

rode peper | 07-04-13 | 11:36

[email protected] Facebook Post van Richard:

"A monarchy can never be a democracy. The two are mutual exclusive. In Holland we have a constitutional monarchy. But the constitution is obsolete since the EU Treaty. Our queen has been very political. Has been chairman of the bilderberg for many years. She is one of the leaders of the new world order. However criticism is forbidden in the Netherlands. It will land you in jail, bankrupt, and even dead. See Pim Fortuiyn. A popular republican in 2002. Shot dead hours for the election by a hit man.
All hail the Queen."

Star Classic | 07-04-13 | 11:26

Zeker als internet medium zou je je er goed van bewust moeten zijn wat het belang is van privacy en daar verantwoordelijk mee om moeten gaan. Slaan jullie onze wachtwoorden soms ook ongehashed op?..
Als iedereen zomaar identiteitspapieren zou mogen publiceren, waar ligt de grens dan? Dit keer bij een moordenaar, maar volgende keer is het misschien ook wel op z'n plaats om dat bij Jantje te doen die een chocoladereep heeft gejat. Want nieuwswaarde..

bernd1 | 07-04-13 | 11:25

Zou de indiase politie een andere nederlandse Richard hebben opgepakt en die laten bekennen?

rode peper | 07-04-13 | 11:17

@Ommie de HaatMoker | 07-04-13 | 11:01
Exact. De redacteuren verneuken uiteindelijk allemaal zichzelf in hun ongecontroleerde sentimenten.
Mooi wel, eigenlijk.

Politant | 07-04-13 | 11:16

@ZKH EénOog | 07-04-13 | 09:17
Wel meer mensen bekennen terwijl ze onschuldig zijn:
www.nytimes.com/2010/09/14/us/14confes...

Vermoedelijk wat vaker als er nogal indringend wordt gevraagd. Dus laat eerst maar een onderzoek komen, voor we gaan namen en shamen, hoe waarschijnlijk het ook is dat hij het heeft gedaan.

nebulous | 07-04-13 | 11:16

En volgens andere indiase kranten "Richard Caliper Dennis"

rode peper | 07-04-13 | 11:15

@bernd1 | 07-04-13 | 11:10 |
Het laten zien van het paspoort komt op mij hetzelfde over als het tonen van de ouderwetse gesnelde kop; het is een onomstotelijk bewijs voor het feit dat iemand (op)gepakt is.

Simon de Danser | 07-04-13 | 11:13

Volgens sommige indiase kranten gaat het om een "Richard Calliper Dennis", vaag hoor...

rode peper | 07-04-13 | 11:12

Zou Kaas de volgende fipo al aan het schrijven zijn?

necrosis | 07-04-13 | 11:11

Met welk doel zou je als 'journalist' in hemels naam zijn paspoort willen publiceren? Óf omdat je voor de Privé / Story werkt, of omdat je best zou willen dat iemand die potentiële moordenaar komt omleggen met 25 messteken.
Nuttig, GS. Grow up. En RIP Engelse dame.

bernd1 | 07-04-13 | 11:10

Ja maar, wacht nou eens even! Na al de negatieve publiciteit over verkrachtingen in India en het wegblijven van vooral vrouwelijke toeristen daar, is het misschien wel handig om te "bewijzen", dat ook de niet Indische mannen dat doen.
Heb er toch een raar gevoel bij, vooral door die grote publiciteit.

bruine kikker | 07-04-13 | 11:08

necrosis | 07-04-13 | 10:59 | + 0 -
Aah, the good old days. *Traantje wegpinkt*

Mahatma | 07-04-13 | 11:01

Dit hele stuk insinueert dat als hij een lelijk wijf had vermoord het niet zo'n ramp was geweest.

Ommie de HaatMoker | 07-04-13 | 11:01

Dit hele stuk insinueert dat als hij een lelijk wijf had vermoord het niet zo'n ramp was geweest.

Ommie de HaatMoker | 07-04-13 | 11:01

@Mahatma | 07-04-13 | 10:55
In Nederland word je amper veroordeeld voor zware misdrijven, al zijn er honderd getuigen en beelden van 20 camera's.....
Overigens, vroeger deden ze dit met ter dood veroordeelden in India:
nl.wikipedia.org/wiki/Executie_door_ol...

necrosis | 07-04-13 | 10:59

Weg met privacy? Wat is dat voor intens trieste opmerking?
Anders gaan jullie voortan zelf niet meer onder schuilnamen posten en zet gelijk ook je eigen paspoort online. Stakkers!

Jess18 | 07-04-13 | 10:58

die twee foto's lijken absoluut niet op elkaar maar ik neem aan dat die uit het paspoort correct is

rode peper | 07-04-13 | 10:55

Een bekentenis wordt in India vaak uit een verdachte geslagen.

Volgens The Sun is ze ook verkracht. Als zelfs de buitenlanders gaan verkrachten en moorden dan is het wel erg gesteld met India.

Mahatma | 07-04-13 | 10:55

bericht niet gelezen maar "knappe engelse" mind was fucking blown

Nekbaard | 07-04-13 | 10:55

TonyD 09.42, link naar Buikhuizen: De Nederlandse "Linkse Kerk" heeft dus blijkbaar ook haar inquisitie.
(Wacht op scheldkannonnade hiertegen van Nanninga)

bruine kikker | 07-04-13 | 10:53

@MarcS | 07-04-13 | 10:40
Dan heb ik niks gezegd!

Welles! Nietes! | 07-04-13 | 10:49

@Kaas de Vies | 07-04-13 | 10:36
Dumpert is toch ook media?

necrosis | 07-04-13 | 10:46

@MarcS | 07-04-13 | 10:41
Ik ken het verschil helegaar wel, maar meneer zegt dat ie twee allochtoonse kids heeft, en dat maakte het voor mij uitzonderlijk.

Welles! Nietes! | 07-04-13 | 10:45

@Kaas de Vies | 07-04-13 | 10:36
Nee da's waar, maar jij hebt dan ook geen tijd voor de media kaas. En ik heb van huis uit geleerd om tegen te spreken, dus geef mijn absint deze week maar aan iemand anders kaasje, want ook consequenties dragen voor mijn daden gingen er met de paplepel in. :)

Welles! Nietes! | 07-04-13 | 10:43

Foto's van dailymail. Is dat 2keer dezelfde persoon?

a.n.alvabeet | 07-04-13 | 10:42

@Welles! Nietes! | 07-04-13 | 10:35
Ik denk dat jij verschil tussen VWO en WO niet kent? Of dat jij geen idee hebt hoeveel leerlingen een klasje overslaan in het BO?

MarcS | 07-04-13 | 10:41

@Welles! Nietes! | 07-04-13 | 10:35
Nou heb hier ook zo'n wondertje rondlopen, geboren op 27 october, dat noemen we gewoon een vroege leerling.

MarcS | 07-04-13 | 10:40

@codedelight | 07-04-13 | 10:37 | + 0 -
Tuurlijk. Ik heb toch geen reet te doen.

Kaas de Vies | 07-04-13 | 10:39

@kdv

CSI-series?? dus er kijkt wél iemand naar die rommel dan?

codedelight | 07-04-13 | 10:37

@Welles! Nietes! | 07-04-13 | 10:35 | + 0 -
Hoezo, ik ben toch ook niet in de media terecht gekomen?
Gewoon vaker naar Kaasje luisteren en niet tegenspreken. Hup, zonder Absint naar bed.

Kaas de Vies | 07-04-13 | 10:36

@Kaas de Vies | 07-04-13 | 10:29
Hoor je dan niet in groep 8 LO te zitten?
Zo'n uitzonderlijk geval zal dan toch wel in enige media bekent zijn.

Welles! Nietes! | 07-04-13 | 10:35

Is weer net zo'n sukkel als die Vincent Tabak van verleden jaar.Waar hebben die Nederlanders toch last van als ze in het buitenland zijn?

bodhisatta | 07-04-13 | 10:34


Kaas de Vies | 07-04-13 | 10:30 |
En dat weten niet veel mensen.

irma zonderboezem | 07-04-13 | 10:33

@Welles! Nietes! | 07-04-13 | 10:28
Vroege leerling, kan prima

MarcS | 07-04-13 | 10:33

jemagookniksmeer | 07-04-13 | 09:15 |
Een aantal jaren geleden heb ik veel in ZO Azië gereisd. Waaronder India. Het viel me op hoe opmerkelijk veel je van die wereldvreemde gestoorde figuren uit Europa en Engeland tegen het lijf liep. In die landen kijken ze erg op tegen het westen. Bovendien zijn wij voor hun al apart in het gedrag. Mijn idee is dat veel van die figuren daar een soort van tweede leven beginnen waarbij hun rare gedrag niet zo in the picture speelt.
Doordat iedereen daar zo tegen je opkijkt ga je ook nog geloven dat je iets heel bijzonders bent en overal mee weg komt. Ik was op dat vlak blij dat ik na anderhalf jaar weer terug was in West Europa.

Amano | 07-04-13 | 10:32

@rara | 07-04-13 | 10:15 |

Eens. Ik poogde mijn bijdrage te voorzien van een voorbehoud in de vorm van "zou".

Parel van het Zuiden | 07-04-13 | 10:32

@AshleyJ"Ash"Williams | 07-04-13 | 10:29 | + 0 -
Daarom wil ook graag dat ze jouw rijbewijs afnemen.

Kaas de Vies | 07-04-13 | 10:31

"(is het wel verkrachten als jij toegeeft?)"
Ja, als er sprake is van dreiging (van geweld) en je je niet verzet tegen de verkrachting kan je nog steeds spreken van verkrachting.

Kaas de Vies | 07-04-13 | 10:30

Dacht het het verboden was om een kopie of een foto te maken van een paspoort

expat | 07-04-13 | 10:30

Zie je wel, vroeger mishandeld door Marokkanen volgens zijn video, dus toch weer een gevolg van het Marokkanenprobleem!11!11!111!1!!!!!

Harry Turtle | 07-04-13 | 10:30

@Kaas de Vies 10:23
Haha. Nou goed dan. Niet boos zijn hè, je weet dat ik soms wat roekeloos door de bocht kan vliegen.

AshleyJ"Ash"Williams | 07-04-13 | 10:29

@Welles! Nietes! | 07-04-13 | 10:28 | + 0 -
Dat kan.

Kaas de Vies | 07-04-13 | 10:29

@sjaakdeslinksesul | 07-04-13 | 09:54
Zijn kind doet VWO terwijl ze 11 jaar is????

Welles! Nietes! | 07-04-13 | 10:28

Wat een onzin verhalen weer zeg, alleen al de veronderstelling dat ze het misschien overleefd had als ze wel had toegegeven. Ben geen ervaringsdeskundige, in tegenstelling blijkbaar tot anderen hier, maar als iemand jou met 25 messteken om het leven brengt is dit niet per definitie omdat jij niet hebt toegegeven. 25 messteken is rage en had misschien ook wel na de daad plaatsgevonden. Dan ben je er als vrouw helemaal lekker mee, laat jij je eerst verkrachten (is het wel verkrachten als jij toegeeft?) om vervolgens alsnog als een varken afgeslacht te worden. De consensus is veel tegenspartelen, schreeuwen, slaan, bijten alles om te voorkomen dat de aanvaller zijn zin krijgt en meestal ..... meestal druipen ze dan af.
-
Linksom, rechtsom ik vind het verschrikkelijk en als dit heerschap het echt gedaan heeft, geloof ook niet zo in bekentenissen, dan mogen ze hem op de meest gruwelijke manier afmaken van mij.

MarcS | 07-04-13 | 10:27

Kaas, je hebt gelijk. Maar of het helpt.

watnouwatnouwatnou | 07-04-13 | 10:25

-weggejorist-

kiki01 | 07-04-13 | 10:25

@AshleyJ"Ash"Williams | 07-04-13 | 09:54 | + -2 -
Dit is de 1e keer in mijn leven dat ik zo heb gereaguurd. Check het maar, of je bent extreem paranormaal begaafd of je doet aan projectie.

Kaas de Vies | 07-04-13 | 10:23

Aan de hand van zijn youtube filmpjes hoef je geen groot psychiater te zijn om vast te stellen dat deze man simpelweg niet helemaal goed in zunnn kokosnoot is.
@ Pritt: doe eens topic updaten met schizofrene lolvids van Richard.

mijntweecent | 07-04-13 | 10:22


wakkere_nederlander | 07-04-13 | 10:07 |
En ook dan is het iemands dochter.

irma zonderboezem | 07-04-13 | 10:20

@Anijsblokje | 07-04-13 | 10:06 | + 1 -
In ieder geval tijd genoeg voor een sex change, mocht ik je verhaal geloven dat je een man bent.

Kaas de Vies | 07-04-13 | 10:18

misschien is ze wel 25 keer per ongeluk tegen dat mes gevallen?

wazzie | 07-04-13 | 10:16

@Parel van het Zuiden | 07-04-13 | 10:07
Als ze had toegegeven dan had ze nog geleefd, dat kan waar zijn. Hoeft niet, trouwens. Dus kun je niet stellen dat de overlevingstactiek zinnig of verstandig is.

Als je zegt dat ze nog had geleefd als ze toegegeven had leg je wel degelijk een gedeelte(!) van de verantwoordelijkheid (niet: schuld) bij het slachtoffer.

rara | 07-04-13 | 10:15

Overigens is het bezit en gebruik van Cannabis verboden in India, hij had dus een andere smoes moeten verzinnen.

necrosis | 07-04-13 | 10:10

@rara | 07-04-13 | 09:54 |

Volgens mij wijst hij op een overlevingsstrategie voor de dame in kwestie. Die bovendien inderdaad wel eens effectief zou kunnen zijn geweest. Dat is volgens mij net iets anders als de verantwoordelijkheid bij het slachtoffer leggen.

Parel van het Zuiden | 07-04-13 | 10:07

@Kaas de Vies | 07-04-13 | 09:09
Stel dat er echt een super, su-per lelijk wijf was vermoord. Maar dan echt heel erg lelijk.
Een fatsige trol met gemene bloeddoorlopen uitpuilende ogen, een kwijlerige bek met rotte afgebroken tanden en een dikke harige wrattige fok vol met slijmerig snot.

Dan is dat toch ìets minder erg vind ik...

wakkere_nederlander | 07-04-13 | 10:07

Nou nou nou, wat een berichtgeving weer, zo knap was ze nou ook weer niet.

mixey | 07-04-13 | 10:07

irma zonderboezem | 07-04-13 | 09:47 | + 0 -

Bij Kaas (zie 9:37) blijkbaar wel.
Ik moest even duidelijkheid scheppen.
Voor je het weet begint hij avances te maken.
Hij is blijkbaar naarstig op zoek naar concubines voor 2023.

Anijsblokje | 07-04-13 | 10:06

als ie het heeft gedaan daar laten rotten in een cel met 20 anderen en vooral niet naar nederland halen en horen wat voor slechte jeugd dat ie heeft gehad

antieheld | 07-04-13 | 10:05

sjaakdeslinksesul | 07-04-13 | 09:54
Miljoenmiljardkudo's voor uw vondsten!

mijntweecent | 07-04-13 | 09:58

@mijntweecent 09:55
Goed hè? Beetje opletten, dat is alles. ^^

AshleyJ"Ash"Williams | 07-04-13 | 09:57

@sjaakdeslinksesul | 07-04-13 | 09:50

Ah, Richard de Wit is een Alu-hoedje die te dicht bij het vuur kwam...

ZKH EénOog | 07-04-13 | 09:57

AshleyJ"Ash"Williams | 07-04-13 | 09:48
Haha hoe wist u dat?

mijntweecent | 07-04-13 | 09:55

@mijntweecent | 07-04-13 | 09:50
Hoe dan ook, je legt wel een gedeelte van de verantwoordelijkheid bij het slachtoffer, en daarmee zeg je indirect dat de dader niet volledig schuldig zou zijn. Dat is mijn punt.

rara | 07-04-13 | 09:54

@Kaas de Vies 09:52
Zie je nou. Ik wist dat je zo zou reageren. Solly.

AshleyJ"Ash"Williams | 07-04-13 | 09:54

Dat deze aanwinst voor de maatschappij lekker in een gevangenis daar mag wegrotten. Vooral geen geld en moeite steken om hem terug naar Nederland te halen om hem hier te pamperen in een gevangenis.

Slome Duikelaar | 07-04-13 | 09:54

Ik hou het op een joods complot.

sjaakdeslinksesul | 07-04-13 | 09:54

sjaakdeslinksesul | 07-04-13 | 09:5
Hij lijkt er verdacht veel op!

mijntweecent | 07-04-13 | 09:53

rara | 07-04-13 | 09:48
Vanwege de schedel....
Zonder te meten denk ik dat deze dader de inzichten van Lombroso bevestigd.

TonyD | 07-04-13 | 09:53

Beetje vreemd om het maar gelijk moord te noemen.
Als hij het van te voren niet van plan was is het nog altijd doodslag.
Maar ja, who cares, we hebben een spectaculair verhaal met een buitenlandse dader en een mooi vrouwelijk slachtoffer.
Doet het goed in de pers en op GeenStijl, het woord monster is al; gevallen en we hebben zelfs foto's.
Goed begin van de zondagmorgen.

Andreas B. | 07-04-13 | 09:53

Iemand vermoorden na het gebruik van cannabis => dan moet ie wel een psychose hebben gehad. Handig voor de pliesie want psychoten zijn óók geneigd om in hun grootheidswaanzin alle schuld naar zich toe te trekken. Dus idd als je hem zou vragen of hij de maan gestolen heeft zal ie 'Ja' antwoorden.

marshmallow | 07-04-13 | 09:52

@AshleyJ"Ash"Williams | 07-04-13 | 09:51 | + 0
Altijd weer op de man spelen.

Kaas de Vies | 07-04-13 | 09:52

Verdorie, waarom was het nou niet een minder knappe vrouw? Dan was het helemaal niet erg geweest. Dat je gewoon kon zeggen: "Jammer dan, middelmatig aantrekkelijke Sarah."
.
De simplesse...

Politant | 07-04-13 | 09:51

@Kaas de Vies 09:49
Dat weet ik. Jij hebt het veel te druk met jezelf.

AshleyJ"Ash"Williams | 07-04-13 | 09:51

rara | 07-04-13 | 09:45
Ho, ik zei niet dat alle vrouwen structureel met de benen wijd moeten. (Alhoewel ik daar op zich principiële bezwaren tegen zou hebben) Maar ik dit specifieke geval, hoe cru het ook is, zou het zomaar haar leven kunnen hebben gered. Dit duidt vooralsnog niet op een lustmoord, maar eerder een aanval van extreme woede (25 messteken). Narcisme i.c.m. met lust en afwijzing is regelmatig een dodelijk cocktail gebleken.

mijntweecent | 07-04-13 | 09:50


miko | 07-04-13 | 09:48
Moeten we er niet een tulpenbol naar vernoemen?

irma zonderboezem | 07-04-13 | 09:50

@ZKH EénOog | 07-04-13 | 09:13 |

Dat is bullshit, ken genoeg lekkere engelse wijven.

DickDavids | 07-04-13 | 09:49

@AshleyJ"Ash"Williams | 07-04-13 | 09:48 | + 0
Ik dacht dat niet.

Kaas de Vies | 07-04-13 | 09:49

Meisjes moordenaars in warme streken,een nieuw Nederlands export product?

miko | 07-04-13 | 09:48

@TonyD | 07-04-13 | 09:42
Lombroso vanwege de schedel of vanwege de rehabilitatie van de dader?

rara | 07-04-13 | 09:48

@_dictatuur 09:43
Kom kom. Omdat @mijntweecent zegt wat bijna iedereen waarschijnlijk denkt? *hoi titsme!* ^^

AshleyJ"Ash"Williams | 07-04-13 | 09:48


Anijsblokje | 07-04-13 | 09:42 |
Is er twijfel dan?

irma zonderboezem | 07-04-13 | 09:47

Ik hoop dat die schoft de doodstraf krijgt daar in India.

DickDavids | 07-04-13 | 09:46

Zou dit nou zo'n gezonde Hollandse jongen van vader Jan zijn?

pietje precies | 07-04-13 | 09:45

@mijntweecent | 07-04-13 | 09:37
Het is nogal wat om te beweren dat een vrouw dociel met haar poten wijd moet gaan liggen voor een verkrachter om erger te voorkomen.

rara | 07-04-13 | 09:45

@Anijsblokje | 07-04-13 | 09:42 | + 0
Op internet is niets wat het lijkt. Mannen doen zich voor als vrouwen, en vrouwen als mannen. Zo makkelijk kom je niet van me af Anijsblokje.

Kaas de Vies | 07-04-13 | 09:44

@mijntweecent | 07-04-13 | 09:37

Wat ben jij een eikel.

__dictatuur | 07-04-13 | 09:43

Kaas de Vies | 07-04-13 | 09:37 | + 0 -

Welgemeend advies bij het beledigen van vrouwen, Kaas.
Les 1: weet zeker dat je een vrouw tegenover je hebt.

Anijsblokje | 07-04-13 | 09:42

Toch komt hij uit een uitstekend bouwjaar, zo zie je maar, helemaal slecht is niemand.

Supermatthijs | 07-04-13 | 09:41

@Anijsblokje | 07-04-13 | 09:33 | + -1
Zo zijn er politici (Robert Oudkerk, PvdA) die genieten van zwakke uitgemergelde aan heroïne afhankelijke prostituees. Een soort overheersingdrang.

Je zou denken dat je als PvdA-er genoeg macht zou hebben, maar zoals altijd bij socialisten is het niet genoeg, eigenlijk ook een soort verslaving. Maar zijn ze nou verslaafd aan macht of aan jouw geld.... vragen.

Dat zo'n man nog uitgenodigd wordt voor zijn mening. Onbegrijpelijk. Maar goed ik snap ook niets van Amsterdam en Hilversum.

Kaas de Vies | 07-04-13 | 09:40

@Anijsblokje | 07-04-13 | 09:19 | + 1
Dus jij hoeft je geen zorgen te maken, tenzij je naar Rio de Janeririairieaireioooo verhuist.

Kaas de Vies | 07-04-13 | 09:37

Kaas de Vies | 07-04-13 | 09:21 | + 4 -
Mbt publicatie van identiteitspapierrn etc. kan ik je alleen maar gelijk geven trouwens.

Anijsblokje | 07-04-13 | 09:37

-weggejorist-

mijntweecent | 07-04-13 | 09:37

BBmetR | 07-04-13 | 09:35 | + 0 -

Ja soms heb je een dorpsgek en soms een heel dorp vol gekken.

Supermatthijs | 07-04-13 | 09:36

En weer zie ik Capelle a/d IJssel als woonplaats staan.

BBmetR | 07-04-13 | 09:35

@Kaas de Vies | 07-04-13 | 09:21
Dus jij hebt de maan gestolen?
Waar heb je hem verstopt, in je oranje pak?

necrosis | 07-04-13 | 09:35

@Kaas de Vies | 07-04-13 | 09:21

Nou, vooruit:

Ja Kaas, je hebt gelijk...

ZKH EénOog | 07-04-13 | 09:34

Kaas de Vies | 07-04-13 | 09:25 | + 0 -

Die greppelhoer was blijkbaar aantrekkelijk genoeg om 18x verkracht te worden.
Ergo: de stelling blijft staande.

Anijsblokje | 07-04-13 | 09:33

Kaas de Vies | 07-04-13 | 09:21 | + 1 -

Kaas je hebt helemaal gelijk. En wat een redelijkheid op de vroege ochtend. Ga zo door !

Supermatthijs | 07-04-13 | 09:31

Weer een buitenlander die zich niet weet te gedragen.

rara | 07-04-13 | 09:30

Als je bekent hebt ben je nog geen moordenaar. Laat dat maar over aan de rechter. Oeps, wat ik nu: Hang em!

roze_bril | 07-04-13 | 09:29

@jemagookniksmeer | 07-04-13 | 09:15
Ja drie mannen op de miljoenen die er jaarlijks de wereld intrekken. We zijn inderdaad een zeer moordzuchtig volkje.

sinar2 | 07-04-13 | 09:29

@uberdude | 07-04-13 | 09:19
Een (NL) paspoort blijft te allen tijde eigendom van de Nederlandse staat.

necrosis | 07-04-13 | 09:29

@Anijsblokje | 07-04-13 | 09:19 | + 0
Of focust media hier op.
Die afgetaaide greppelhoer die eerst 18 keer is verkracht en in 43 stukken in een kanaal drijft in Rio de Janeririairieaireioooo boeit ze niet.

Kaas de Vies | 07-04-13 | 09:25

Mijn onderbuik zegt me dat ik de toiletverfrisser erbij moet pakken. Tot zo...

Air van Boven Dorens | 07-04-13 | 09:25

@jemagookniksmeer | 07-04-13 | 09:15

Die lieden gaan in het buitenland op zoek naar een uitdaging. Met de pakkans en strafmaat in Nederland is het natuurlijk geen sport meer.

Parel van het Zuiden | 07-04-13 | 09:21

@ZKH EénOog | 07-04-13 | 09:17 | + 0
Ik beken dat ik de maan heb gestolen.

Dat zegt gewoon niets, zelfs niet in zo'n fantastische rechtsstaat als in Nederland. Waarom brengen we uberhaupt mensen die hebben bekend voor het gerecht, kunnen we ze niet beter direct de cel in gooien. Is goedkoper ook.

Ik begrijp dat de onderbuik gelucht moet worden en het soms oplucht om je emotionele verontwaardiging van de dood van een mens in casu een mooi jong meisje gekanaliseerd kan worden op de waarschijnlijke dader. Het helpt ook dat je zijn gezicht kan zien, zijn hyves profiel kan doorspitten, zijn ouders kan bedreigen zijn zus pizza's stuurt. Want dat gebeurt, kan ik je nu al vertellen. Dat laatste heb ik altijd verwerpelijk gevonden, maar ik begrijp het wel.

Maar wat ik graag eens zo willen horen is..."ja Kaas je hebt gelijk"..... nadat je je onderbuik hebt ontlucht, uiteraard.

Kaas de Vies | 07-04-13 | 09:21

@jemagookniksmeer | 07-04-13 | 09:15

Waarom denk je, dat dergelijke lui het land van herkomst in de eerste plaats al ontvluchten?

We hebben het hier niet over een gezinnetje dat in een ander westers land een betere toekomst nastreeft.

ZKH EénOog | 07-04-13 | 09:20

Dit lijkt me aardig illegaal, een afbeelding van zijn paspoort...

uberdude | 07-04-13 | 09:19

Het wordt zo langzamerhand een evolutionair voordeel om een lelijke vrouw te zijn.
Eerst Pistorius, nu deze schoonheid.

Anijsblokje | 07-04-13 | 09:19

Hij heeft een scheef hoofd, inteelt, dus schuldig...

Air van Boven Dorens | 07-04-13 | 09:19

Maar nu even serieus, zijn de namen van de Nederlandse zwartspaarders al boven water?

eerstneukendanpraten | 07-04-13 | 09:18

lullig handtekeningetje

pietje precies | 07-04-13 | 09:17

Hij was onder invloed van cannabis, dat verklaart natuurlijk alles. Hou toch op, veel plezier met wegrotten in de gevangenis.

prodigy | 07-04-13 | 09:17

@Kaas de Vies | 07-04-13 | 09:12

Maar Kaasje, waarom die twijfel?

Hij heeft bekend, zeggen ze.

ZKH EénOog | 07-04-13 | 09:17


Wat is dat toch met die kaaskoppen die in het buitenland (meisjes) aan het moorden slaan (Joran, Vincent, Richard, etc.). Je hoort wel steeds over die buitenlanders hier in Nederland, maar maar zodra die Nederlanders zelf buitenlanders worden, lijken ze zich ineens nog slechter te gedragen dan de ergste scooter-cultuurverrijker in een Rotterdamse achterbuurt.

jemagookniksmeer | 07-04-13 | 09:15

Name and Shame.. + ontelbaar.. Nu mag die rat lekker wegkwijnen tussen de ratten, met 6 medegedetineerden in die 3 vierkante meter cel.

klapmongeaul | 07-04-13 | 09:15

@Kaas de Vies | 07-04-13 | 09:09

Die zijn zeldzaam.

ZKH EénOog | 07-04-13 | 09:13

Mijn CSI-televisie-serie training zegt mij dat 25 messteken een emotionele actie of psychotische actie is geweest. Moord kan, maar doodslag lijkt mij waarschijnlijker. Man heeft psychose en brengt dame om het leven. Kan ook. Of wellicht heeft hij het helemaal niet gedaan. Kan ook nog.

Kaas de Vies | 07-04-13 | 09:12

Wat zonde zo'n mooi vrouwtje.

meneer Q | 07-04-13 | 09:12

Gelukkig heeft geenstijl privacy hoog in het vaandel staan.

BaldGefkens | 07-04-13 | 09:10

Wat boeit het eigenlijk dat die Engelse knap is?

Kaas de Vies | 07-04-13 | 09:09

Gelukkig hebben ze nu direct zijn vingerafdruk. Of hadden ze die al bij binnenkomst land.

Tja weg met privacy dat wisten we al. Man bekent moord in India, daar gaat van mij altijd eventjes mijn waterboarding alarm af. Maar goed, naming en shaming is het nieuwe onschuldig tot tegendeel is bewezen.

Voor mij heeft tonen van zijn paspoort niets te maken met helpen met opsproring, maar meer met sensatiezucht.

Triest.

Kaas de Vies | 07-04-13 | 09:09

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken