
Heel fideel dat u volgende week van uw democratisch recht gebruik gaat maken. Maar echt nodig is het niet. De buit is namelijk al verdeeld. Wouter, Femke en Jan hebben al intiem
gedineerd onder het genot van een pilsje. Die Linkse Lente gaat gewoon door. Met dank aan de oudpolitieke achterkamertjes-doctrine. Dan kan Gerrit Zalm wel van die stoere dingen roepen over hoe rap hij wetsvoorstelletjes
er doorheen jast in zo'n handig rompkabinet, maar dat is allemaal haantjesgelul. Vandaag is rood de kleur van jouw lippen. Kortom; we're fucked. Windvaantje premier, kameraad Jan Onderkoning en Kenau Kaakklem wordt office manager van de tot stichting om te vormen BV Nederland. Mocht u nog iets geks willen doen met uw geld. Doe het nu. Vanaf volgende week zit u met een hoofddoek om Pools te leren, zijn uw bezittingen onteigend en mag u met de trein naar het werk...
Reaguursels
InloggenBegin bijna terug te verlangen naar de tijd dat politiek leuk was: jaren '80, Lubbers, Edje ..... etc etc etc etc
@fuckU24all
Niet om het een of ander, maar volgens mij weet niemand hier in Nederland precies wat hard werken is. De meeste werknemers komen 's ochtends moe op het werk en gaan 's middags weer uitgerust naar huis. De productiviteit is in bijna alle sectoren kut, als er wat mis gaat ligt het aan de computer of het gereedschap, er wordt de helft van de tijd vergaderd, geinternet en koffie gezopen.
De kwaliteit van het werk is verder vaak ook naadje of het werk is belachelijk duur. Wat ook niet vreemd is als je bedenkt dat elke arbeider tegenwoordig zonodig in een huis van twee ton moet wonen en een plasma tv moet hebben of dat elke werknemer in een luxe auto van de zaak moet rondrijden.
Dat Nederland is uitverkocht heeft oorspronkelijk niets met immigratie te maken maar met de omslag van de naoorlogse ijver van de wederopbouwers naar de lanterfanters van daarna. Aan de ene kant lamlendig en aan de andere kant hebzuchtig. En wie laat je dan het smerige werk doen? Gastarbeiders. En wat gebeurt er daarna? Een immigratiegolf. En dan niet de hand in eigen boezem steken, maar een partij, links, rechts of minstens de immigrant de schuld geven van de ontstane malaise. Deze grenzeloze stompzinnigheid lijkt vooral het domein van rechtse rednecks te zijn die geen benul hebben van de eigen historische verantwoordelijkheid, maar de schuld altijd bij de ander leggen.
Ik zal niet ontkennen dat de visie van links zelden leidt tot een economische vooruitgang, maar bij rechts is het puur window dressing.
De WIA b.v. is een ramp. Dat het ziekteverzuim terug is gedrongen is onzin; werkgevers geven gewoon niemand meer als ziek op omdat ze elke keer meldingskosten moeten betalen. En dan roept kotsmajoor Hoogervoorst dat het ziekteverzuim met zoveel procent is teruggedrongen. Nee lul, de meldingen zijn afgenomen.
En zo barst dit kabinet van de leugens. Dat blijkt uit de 'onverwachte' meevallers, de incidenten met asielzoekes, de stijging van de energieprijzen (die nergens op zijn gebaseerd, maar gestimuleerd worden om de schatkist te spekken), de deelname aan illegale oorlogshandelingen, het liegen tegen de volksvertegenwoordiging en ga zo maar door.
Er is zelden zo'n onstabiel kabinet geweest als alle kabinetten Balkenende. De meeste verbeteringen die tijdens Balkenende tot stand zijn gekomen zijn conjunctureel. En voorzover ze dat niet zijn, zijn het meestal leugens.
Bljkbaar hebben wij toch veel meer asociale uitkeringtrekkers die de Stalinistische Partij van oberfuhrer M'SSen aan zetels helpen bovenop de stemmen van oude linkse sokken, geitenhoeders en tulbanstrijders. De uitverkoop van Nederland kan beginnen en de illegalen vieren feest omdat zij een generaal pardon krijgen bij een linkse regering. Daarnaast staan een leger aan illegalen te trappelen van ongeduld om binnen te komen en te profiteren van de linkse Sinterklaas. De linkse kleptocratie die steelt van hardwerkende mensen en 65+++. Sociaal??? Laat me niet lachen!
Blijkbaar toch veel asociale uitkeringtrekkers in Nederland dat zij de Stalinistische Partij van oberfuhrer M'SSen aan extra zetels helpen, bovenop de stemmen van de linkse sokken en geitenhoeders van Nederland! De uitverkoop van Nederland kan beginnen en de illegalen staan te trappelen om binnen te komen. Helemaal gemotiveerd als ze horen dat als je lang genoeg profiteert toch een generaal pardon krijgt voor een verblijfsvergunning! Linkse kleptocratie die steelt van hardwerkende burgers en van 65+++
Socialisme is asociaal! Het geld afpakken van de productieve en hardwerkende medemens en geven aan de parasiterende medemens. En als ik het daar niet mee eens ben noemen ze MIJ asociaal. De wereld op zijn kop. Ongelofelijk, dat er altijd zoveel mensen in die ONZIN blijven geloven. Het ontbeerd elke vorm van logica. Maar helaas is het merendeel van het democratische electoraat te stom om dat te snappen. Of ze profiteren er zelf van en wie stemt er nu tegen een partij die je gratis het geld van anderen geeft.
sebaviaan 16-11-06 @ 15:56
100% van het minimumloon??
En dan vinden ze het raar dat de halve wereld hier een bijstandsuitkering komt trekken??
p.s. Onder Wouter, Jan en Femke gaan de uitkeringen met minstens 10% omhoog. Wil er helemaal geen hond meer gaan werken.
Er komt geen links en geen rechts kabinet. Daar komen ze pas over 6 maanden achter. Dus gaan we in juni weer naar de stembus
Het gaat niet zo goed met de vvd en nog rechtser dan de vvd, en jahoor, een azijnstukje over links, wat een televaagarmoe....
Fijn die dubbele nationaliteit: eerst hier op de Democraten gestemd (dat is nu mooi geregeld voor mezelf) en nu het zinkende schip Nederland nog iets dieper laten zinken door via het internet (kan voor het eerst dit jaar) lekker op Jan M te stemmem. Greetings!
@.filter 16:07
Kruip jij niet bij je suikeroompje op schoot ?
holistic river 16-11-06 @ 15:37
Ben jij Marco van Basten ofzeau?
Jan aan de macht dan verhuis ik naar Canada.De SP komt over als een gematigte partij.Weinig kans.Stelletje communisten(alleen die ster in die tomaat al).Staat een interessant stuk in de Elsevier deze week over de SP.LEZEN!!!!
Het CDA wil 10 miljoen euro steken in de promotie van filternet.
De VVD wil alcoholmisbruik door jongeren bestrijden door de jongeren zelf en hun ouders te bestraffen.
De tbs'er die woensdag in Heerlen ontsnapte is een 'ziekelijk gewelddadig persoon'.
Veel plezier in het stemhokje.
Wouter, Jan en Femke liegen over 'armoede'.
.
Wat zeggen de cijfers uit het Armoedebericht 2006 (pdf) van het Centraal Bureau voor de Statistiek en het Sociaal en Cultureel Planbureau?
.
Sinds 1995 is de armoede met bijna 30 procent gedááld.
.
We zijn zo rijk dat we per augustus 2006 870.000 WAO-uitkeringen kunnen betalen, 270.000 werkloosheidsuitkeringen en 340.000 bijstandsuitkeringen.
.
Ofwel bijna anderhalf miljoen uitkeringen vanwege lichamelijke gebreken of werkloosheid of andere ellende.
.
Ofwel elke groep van 11 werkenden onderhoudt 2 mensen met een uitkering. Dat vindt ik heel sociaal en loyaal en solidair van ons allen.
.
Waarom de SP bijna 20 procent van ons volk zo gek krijgt om een stem op de maoistisch-trotskistische partij uit te brengen, is een raadsel van de hoogste orde.
Loudandprout@ Ik had na de dood van Fortuin en van Gog niet veel visie nodig. Sorry voor het late antwoord siesta weet je.
Breinstein@ ik heb nog een en ander in de aanbieding hier, voor jou en je vrienden
Proost
holistic river 16-11-06 @ 15:37
LUlkoek, je weet werkelijk niet waar je het over hebt.
Gehuwden en samenwonenden van 21 jaar of ouder die recht hebben op een bijstands-uitkering, krijgen een netto-uitkering van 1.148,72 per maand (100% van het minimumloon) en een vakantietoeslag van 59,19 per maand (bedragen per 1 juli 2006).
Even voor de goede orde dit is, niet p/p.
bij een gehuwd stel is de bijstandsuitkering is 2400 keiharde euri's per maand, daarnaast korting op alles en iedereen. Toeslagen tot aan de hemel, en het dan gek vinden dat we een record aantal vacatures hebben..... NL is al veel en veel te links. Binnen Europa geven we zo'n beetje de hoogste uitkeringen. en sollicitatieplicht is hetzelfde als beloven dat je twaalf weken niet zal gaan schijten.
f*ck die woutert.... en al die linkse heaumeaux....
@ Redactie gewoon met een bindend stemadvies komen op 22 november, dan komt alles toch nog goed.
Starf*cker 16-11-06 @ 12:36
Heb je werkelijk zoveel angst dat Elias de professionele leegheid van het links journalistiek geteisem niet meer direcy of indirect uit de staatsruif wil laten financieren, dat je iedere gezondverstand overweging hebt losgelaten?
Ondanks jullie voortdurend pro-Woutert gewauwel in alle media gaat dit lulletje rozenwater, alleen door zijn eigen domheid, af als een gieter en hopenlijk neemt hij al die dom-linkse baggerbladen mee in zijn val.
@sebaviaan 16-11-06 @ 14:12
Ohhhhh, "Linkse Lente" = "Global Warming"
Heb me biezen al gepakt, huis in de verkoop gezet met de auto erbij. Als het na 22 november LINKS wordt, dan is NL verkocht (vergooid).
Dan zakt dit land het stinkende moeras in dat 'linkse politiek' heet.
.
Shit... dat SP nog zo hoog in de peiling staat, er zijn nog genoeg potentiele tbs'ers in NL.
@sebaviaan 16-11-06 @ 14:12,
Het is inderdaad heerlijk buiten.
@vander F 16-11-06 @ 14:01
LOL, maarre, gulden in gulden middenweg betekend gouden (zie de gulden snede e.d.)
Ook slachtoffer van ons onderwijssysteem sinds de invoering van de mammoetwet :)
Het antwoord ligt ik uw vraag, maar aan de buiten temperatuur te voelen is de linkse lente reeds begonnen
Of een wind nou van links of van rechts komt, hij stinkt altijd. Net als politiek. Heerlijk is dus een understatement, naar ik aanneem?
Heerlijk, er waait een warme linkse wind door GS
@slaghout 16-11-06 @ 13:44,
nee, iddd, alleen de euro middenweg.
Heren GS: een overgetikte LEUGEN is nog steeds een LEUGEN. En elke pageview is er een, zullen jullie (met Googel) welk denken */aait AdBlockje over het bolletje en geeft NetBarrier nog een koekje*/
SP wil de uitkeringen omhoog, en de werkenden meer belasting laten betalen, for short; het is straks aantrekkelijker om een uitkering te hebben dan te werken... oh wacht we gooien het onder het motto; als je werkt kom je onder de mensen en sociaal blablabla.... gelukkig komt de PS3 snel uit in Nederland, die zal grettig aftrek gaan vinden. Netwerken doen we dan wel online met de PS3...
Ies simpel.....
Wil je: naar het amerikaanse systeem, ieder voor zich... god voor ons allen - stem rechts
Wil je: bodemloze subsidieputten en gedeelde armoede - stem links
iets genuanceerder: houden we het welvaartsprincipe van vadertje drees hoog, of laten we alles los t.b.v. het grootkapitaal?
Neem ook even in overweging wat de privatisering van de spoorwegen, de nutsvoorzieningen en in de zorg voor voordelen hebben gebracht...
En wat er zo geweldig gaat in de integratie van allochtonen, en uitkeringsfraude op basis van socialistische standpunten...
Ze praten allemaal peop, en er schijnt niet meer zoiets te zijn als een gulden middenweg...
@Gorbatsjov 16-11-06 @ 13:28 en al het andere linkse gepeupel
Ja laten we lekker Cuba 2 worden. Daar werken de artsen in hotels omdat ze dan fooi krijgen. Zo verdienen ze toch meer dan iemand die geen opleiding heeft gehad. Immers in Cuba is iedereen gelijk en krijgt iedereen hetzelfde salaris! Prima toch voor jullie linkse uitbaters?
LoudAndProud 16-11-06 @ 13:33 die landen hadden al in een eerder stadium voorzien dat het binnenlaten van ongeschoolde nietskunners het er in een land niet leuker op maakt....
@Flodder,
vriendelijke vriend,ik ben toch niet gek? ik weet ook heus wel dat er ECHTE armoede in Nederland is, en die wordt ook door iedere partij aangepakt. Ik heb het over de semi-armoede waarvan iedereen gilt dat ze het zo slecht hebben terwijl ze kunnen werken of wel dingen aanschaffen en zichzelf in leningen steken om maar niet 'arm' te zijn. dus tertiare goederen. Arm ben je mijns inziens in Nederland pas als je jezelf niet van primaire en een klein deel secundaire levensbehoeften kunt voorzien.
@ Breinstein 16-11-06 @ 13:14
Toedeledoki aan alle emigranten.
P.S. Vergeet jullie AOW niet te verzilveren tegen de tijd dat je het nodig hebt.
Ciao
Gorbatsjov 16-11-06 @ 13:28
Het teleurstellende is dat de meeste mensn die de mond vol hebben van emigratie helemaal niet voldoen aan de immigratie eisen van de landen waar ze graag heen zouden willen.
in Amerika, Australie of Nieuw Zeeland ben je eigenlijk alleen welkom als je een hele grote zak geld meeneemt, of een zeer hoog opgeleide specialist bent.Of als je er een bedrijf vestigt dat ruime werkgelegenheid biedt.
Grote kans dat ze dus gezellig allemaal in Nederland blijven.
Landverlaters zijn Landverraaiers. Hebben je voorouders het hogerop gezocht omdat ze natte voeten kregen? Neen, driewerf neen zeg ik u. Inpolderen die hap! En zo geschiedde het. Ben je het ergens niet mee eens? Doet er wat aan! En anders; geen woorden maar daden. Niet lullen maar koffers vullen.
VortexXL 16-11-06 @ 13:20
Typisch gevalletje...*zucht* laat ook maar. Prima.
Breinstein 16-11-06 @ 13:14
"Ik denk er zelf steeds meer aan om maar te vertrekken. Ook in m'n vrienden- en kennissenkring hoor ik steeds meer over emigreren."
Emigreren omdat er mogelijk een links kabinet komt, het moet ook niet veel gekker worden.
Maar ik kom jou en je vrienden en kennissen wel uitzwaaien op Schiphol.
"Hmm, ooit heb ik hier geopperd om dan naar Canada te verhuizen maar dat begint realiteit te worden"
Eddie Vedder 16-11-06 @ 10:10
Mooi oprotten dan, weer een rechtse uitzuiger minder.
@Breinstein 16-11-06 @ 13:14
Voor jou geldt hetzelfde als voor vedder.
Weet je waardoor er paupers ontstaan? Door zulk rechts geteisem als jij en vele andere lullo's hier. Hoe meer van dat rechtse tuig emigreert, hoe beter.
Koekje-dr-bij? 16-11-06 @ 13:08
om 16.00 op het schoolplein! Je trekt het je wel aan zeg, zuur hoor. Je lijkt wel een linkse pitbull, beetje vals dat wel. Laat het schoolplein maar zitten trouwens, ik verklaar je tot langstvolhouden winnaar van deze strijd. Gefeliciteerd. Volgende topic svp
@ Jottum
Je hebt gelijk!!
@LoudAndProud en Tobus
Pritt staat internationaal bekend om zijn geHOAX, zou hij toevallig....
Staatsschuld sneller aflossen = financiele ruimte creeeren. Dat geld gebruiken om de economie te stimuleren, armoede en milieuproblematiek aan te pakken en normen en waarden terug te brengen, waardoor NL over 25 jaar ook nog leefbaar is. Dat is toch wat iedereen wil?
Een prachtig vooruitzicht! Een ruimhartiger asielbeleid, weer lagere straffen, hogere uitkeringen... nee, dat gaat ons land er echt bovenop helpen. Het is jammer dat er zo verschrikkelijk veel paupers in dit land zijn dat ze een links kabinet al bijna (weer) mogelijk maken. Ik denk er zelf steeds meer aan om maar te vertrekken. Ook in m'n vrienden- en kennissenkring hoor ik steeds meer over emigreren. En dan zoekt de socialistische heilstaat het maar lekker uit. Kunnen ze "eerlijk delen". De armoede, welteverstaan.
LoudAndProud 16-11-06 @ 13:11
Als het laatste stootje maar voor ons is..
Romanov 16-11-06 @ 12:48
En tequilla is geen typisch Spaanse drank, maar een typisch Mexicaanse.
Maar gezien de huidige bevolkingssamenstelling van de Costa del Sol kun je beter zeggen "drink een Guiness voor me ouwe"
VortexXL 16-11-06 @ 12:24
Wat is je punt nou eigenlijk? Dat de rivieren niet vervuild zijn? Of alleen dat DL en FR daar geen schuld aan hebben? Je bent toch geen fransoos he want als ik errugus een hekel aan heb...
MAXIMO 16-11-06 @ 12:57
Je suggereert toch niet dat de Telegraaf aan onjuiste berichtgeving doet?
De Telegraaf is de belangrijkste bron voor de redaktie van GS, dat zou betekenen dat GS.....
@ MAXIMO 16-11-06 @ 12:57
Exactly, en zo wordt het volk weer gemanipuleerd door de subjectieve media.
Veldwebel 16-11-06 @ 12:23
Dus jij hebt het Nederland van Jan-Peter destijds verruild voor het socialistische Spanje van Zapatero?
Em je loopt jezelf nog op de borst te kloppen om je visionaire gaven?
Ja leuk en alle GeenStijl gasten en leden en redactie natuurlijk ook naar de gulags!
Tobus 16-11-06 @ 12:21
Volgens mij heeft de Telegraaf in deze gelogen.
Wouter heeft het enkel over een "biertje drinken"en de Telegraaf maakt daar "dineren" van wat Jan weer ontkent aangezien ie enkel een biertje heeft gedronken.
@SuperG en alle andere zeurkousen die menen dat het teruglopen van de koopkracht aan enig regeringsbeleid of het ontbreken daarvan ligt. Dat is niet zo! ECONOMIE is het toverwoord ofwel: grote vraag en laag aanbod geeft hoge prijzen en lage vraag en groot aanbod geeft lage prijzen. En aangezien er van zowat alles te weinig aanbod ten opzichte van de vraag is (vooral olie), gaan de prijzen omhoog.
Wat een bullshit Pritt. M.i. ben je enkel bezig om de meerderheid van de reaguurders hier te kietelen zodat GS nog meer rechts reactionaire brallers kan trekken. Goed voor de omzet zeker, inhoudelijk van het niveau van 'modern campaigning' met stemmingmaken en bangmakerij.
Veldwebel 16-11-06 @ 12:33
Drink een tequille voor me ouwe. Enneh.. Laatste stootje is voor ons hier in NL heh?
@Flodder 16-11-06 @ 12:00
Dus als ik het goed begrijp is 'armoede' van toepassing wanneer je buurman een grotere TV heeft dan jezelf en z'n dochter op hockey zit terwijl die van jou het met badminton moet doen? Dat heet geen armoede, dat heet jaloezie, kudtpaupert.
.
Overigens is het slappe gelul van Flodder een goed voorbeeld van hoe links het woord armoede aanpast in plaats van oplost. Shit, ik heb geen 42 inch plasma TV, ik ben gvd arm!
@ Starfucker
I agree... rechts is wat de klok slaat. En niet zomaar een beetje rechts, maar blinde rechtse angst voor alles wat linkser is dan de Paus. Geef mij maar Pechtold, de enige met goede ideeen een helder verhaal en een prettige uitstraling. Maar goed, een land krijgt de leider die het verdiend he... het zal dus wel Balkie worden.
Bloemen voor Jottum.
Proost
Tjezus Pritt. Dit is wel erg de rammelende rechtse onderbuik in de doorzonwoning in Nieuw Vennep. De keus is een links kabinet of een poppenkastvoorstelling van Jan Peter en Mark met Ton Elias als hofnar. Voortaan beste Pritt een reactie uit een wat dieper inhoudelijk bassin. Hierbij vergeleken is de borreltafel een collegezaal.
@Gekke Gerritje
Sorry, was alleen aan Behangdelul gericht.
"ik ben arm" zegt Rina die net haar sigaret uitduwt, omhoog komt om de verwarming nog wat hoger te zetten en de playsation even uitzet en een sherry inschenkt. "ah" zegt Rina, daar zul je de pizzakoerier hebben, ik hoop dat het beter smaakt dan de chinees van gisteren.... vervelend dat net haar mobiele telefoon afgaat, het is Rina's dochter die in Benidorm op vakantie is..., met "fijn dat je me elke dag even 10 minuten belt lieverd" begint het gesprek.... Rina mag zich wel haasten de pizza op te eten, ze moet zometeen nog naar de voedselbank om morgen een ontbijt te kunnen eten....
@Flodder 16-11-06 @ 12:30
Dat schreef ik helemaal niet. Mijn woorden niet verdraaien, aub.
Romanov@ Je hebt helemaal gelijk daar ben ik niet zo goed in Dus?
Maar ik ben ook geen schrijver van beroep geweest. en ik heb een LTS opleiding waar ik trots op ben. Verder veel vermogen en vastgoed.
Sorry voor de foutjes.
Proost
Veldwebel 16-11-06 @ 12:23
Ben je in Marbella vergeten hoe de Nederlandse grammatica werkt?
@Behangdelul en Gekke Gerritje
Jullie maken van de armoede in Nederland echt een farce. Mensen die arm zijn, zijn per definitie mensen die heel de dag willen blowen ipv werken. Zo lust ik er nog wel een paar. Ik ga wel een ander keer de discussie aan met mensen met zo'n vertekend wereldbeeld. Ik heb nu namelijk geen tijd, moet weg. Ik weet het, klinkt zwak maar moet ervandoor. Ik moet nl. werken.
Veldwebel 16-11-06 @ 12:23
Ben je in Marbella vergeten in de Nederlandse grammatica werkt?
Ik ben rechtshandig...
En dus linksdragend!!
Koekje-dr-bij? 16-11-06 @ 12:15
Wat jij wil! Het is een vrij land en dus mag jij jezelf ook uitroepen tot milieu-expert. Doe Femke de groeten! Pas wel op dat je zelf niet te zuur wordt, dan kan je dan weer wegschrijven op het konto van de duitse vervuilers.
Gaat u maar rustig slapen. Welterusten.
Zoals ik al eerder melde zag ik het aankomen en is alles wat ik in de lage Landen bezitte verkocht. in 30 jaar opgebouwd en ordinair verpatst. Nog even afrekenen met de fiscus en klaar. Ja ik heb veel verdient in nederland heel veel, maar het personeel idem dito als je verdient kan je ook ruim betalen, en zo hoort het ook. Dit gaat verdwijnen in nederland als er werkelijk een super links beleid komt. Het is te triest voor woorden, vergeet niet dat bij de SP iemand ook rijk is als hij of zij een goede baan heefd of twee verdiener is.
Zoals ik eerder kon lezen op GS als iedereen arm is is er niemand rijk.
Hameren op voedselbanken rot toch op man het gros kan niet met geld omgaan, en heefd grote schulden bij een of ander telekom bedrijf en Wekamp . Ik snap niet dat je daar niemand over hoort. Als al die 400000 werklozen aan het werk gaan kan de aow en wao heel fors omhoog.
Onder werk versta ik ook verplicht werken bij een club of bejaardensoos dan kunnen de verplegers met de handjes aan het bed.
En zo ijn er nog tientallen voorbeelden.
Maar zoals altijd de groeten uit een zonnig Marbella. Het verbaasd me hoeveel Nederlanders hier de laaste 10 jaar zijn komen wonen en Spanjaard zijn geworden. Ik denk dat het er snel meer worden, Dat is wel goed voor mijn vastgoedhandel dat dan weer wel.
Ole en proost
@lbyte
Ook Gij:
"Zorg vooral dat Volkert en Mohammed B en al die mensen die uw samenleving zo'n warm hart toe dragen a.s woensdag de dag van hun leven hebben. Lekker tegendraads"
SP-ADEPTS jullie grote leider is op RTL7!
Brekend nieuws: Maorijnissen weet van niets! Maw, Woutert is aan het jokken geslagen om toch nog stemmetjes te winnen. Jan is ook niet gek, Woutert als leugenaar neerzetten (nog meer dan hij al is) geeft hem stemmen ten koste van Woutert.
www.nu.nl/news/888050/2000/Marijnissen...
Sir kill a lot 16-11-06 @ 11:48 tjeez, wie heeft er interesse in een malafide tweede hands auto stand
@Flodder,
sorry maar dat is in mijn ogen geen armoede...
armoede is in mijn ogen geen rooie rotcent hebben om aan je reet te krabben en heel de dag in de goot liggen met een handicap zodat je niks kan. dat is schrijnend en dat is in mijn ogen armoede.
Iemand die werkeloos thuis zit,een uitkering trekt omdat ie liever heel de dag blowt, en dan zichzelf arm noemen omdat ie geen uitjes heeft,niet aan sport doet en niet naar verjaardagen gaat omdat ie geen kado kan kopen....... dat noem jij armoede??
Leuk verjaardagen ga jij trouwens heen, verplicht kado meenemen? Een vriend van mij heeft geen rooie rotcent, maar daar verwacht ik ook geen kado van op mijn verjaardag,en guess what? hij mag gewoon komen. Sporten kun je ook doen zonder lid te zijn van een vereniging... ga lekker hardlopen...
lol! Volledige onzin, maar prachtig geschreven! Hulde!
@Flodder
Het is nutteloos om vast te komen zitten op de definitie van een woord. Je hebt het over degenen in Nederland die weinig uit te geven hebben, omdat ze niet kunnen of niet willen werken. (Daar is iedereen het toch over eens, of niet?) De armeren.
Of dat nu armoede is of niet is niet zo interessant. De vraag is hoe je de situatie voor hen denkt te kunnen verbeteren. Denk je echt dat meer subsidie/uitkeringen hen op de lange termijn helpt? Dat hun situatie daar beter van wordt?
Vinque: beter een grijze telefoon aan de deur van de KPN, dan een lutser van UPC
dump.geenstijl.nl/mediabase/6482/ae4ae...
Toch maar groenlinks dan...
"ik ben arm" zei de mevrouw die net haar sigaret uitduwt, omhoog komt om de verwarming nog wat hoger te zetten en de playsation even uitzet en een sherry inschenkt. "ah" zegt ze, daar zul je de pizzakoerier hebben, ik hoop dat het beer smaakt dan de chinees van gisteren....
Dus dan gaan de meeste Fortuijn stemmers van toen allemaal op Jan uit Os stemmen. Het zegt erg veel over de labiele toestand van het volk en een grootschalige curatele stelling zou nog een manier zijn. Want we hebben ons al onder curatele laten stellen de laatste jaren. Kritische geluiden tov bijvoorbeeld de islam zijn verdwenen door moord en verbanning. Dat is allemaal vergeten natuurlijk want te lang nadenken is inspannen en daar wordt men moe van. Dit volgzame geconditioneerde moerasvolk gaat dus nu, kuddedieren als zij zijn, op de collectieven van de SP stemmen. Weg met de privatisering en de kapitalisten enzovoort. Ja, laten we teruggaan naar de oude tijden van de PTT met die prachtige grijze telefoons met een wachttijd van maanden. Terug naar het bellen naar het buitenland voor 10 gulden per minuut. Zorg vooral dat Volkert en Mohammed B en al die mensen die uw samenleving zo'n warm hart toe dragen a.s woensdag de dag van hun leven hebben. Lekker tegendraads.
Pastors en Wilders blijven zeer verstandige optie's.
@Flodder
Haha ja ok, dat is dan misschien weer wat overdreven inderdaad. We zullen zien wat de verkiezingen ons brengen. Misschien dat CDA-SP toch een reëele optie wordt.
is het toevallig dat links in het italiaans sinistra is, misschien leuk om te kijken hoe het franse woordje "gauche"in het Engels wordt gebruikt
@Aussie
Niet iedereen hoeft gelijk te zijn. Maar het verkleinen van de kloof tussen arm en rijk vind ik een goed initiatief. Als je links bent streef je niet automatisch naar het communisme van Mao. Al wordt dat op GS wel gedacht.
@Flodder 16-11-06 @ 12:08
Nogmaals: wat is armoede? Als jij de rekening van je internetabonnement of mobiele telefoon niet kan betalen, ben je dan per definitie arm? Het blijft een subjectief begrip.
Grappig dat een groot deel van de fappende f5'ers hier het absoluut moet hebben van een aankomende linksche macht, omdat ze of studeren (rechten, geschiedenis...) of omdat ze werkschuw zijn.
Jan (zonder Peter) zel een zegen voor het land zijn. Evenals voor GS, in ieder geval 4 jaar lang lekker hakken op het komende linksche (ook wel sociale) beleid... de finnen zullen het nog rustig krijgen.
@Aussie
objectief linkje. Kan met nog een aantal linkjes komen die het tegenovergestelden beweren. Doe ik niet, ik begeef me in de echte wereld en daar zie ik nog vaak genoeg armoede. Maar ja, dat is natuurlijk geen armoede want in Darfur hebben ze pas armoede. Ze moeten niet zeiken. Zulke prietpraat slaat elke discussie dood. En dan hebben jullie het nog over de oogkleppen en het ontkennen van problemen van links.tsss
@Romanov en Verdwaalde T;
zuinighuishouden.web-log.nl/zuinighuis...
@Romanov 16-11-06 @ 12:01
Kudt, moet je helaas gelijk geven ;-)
VortexXL 16-11-06 @ 11:09
Typisch gevalletje vraag/uitleg omzeilen. Ooit gedacht aan een carrière in de politiek?
@MDA 16-11-06 @ 11:17: Als je toch een uitkering hebt hoef je toch niet in de stad te wonen?! Geef die mogelijkheid dan tenminste aan mensen die in die stad werken. Ik zou zeggen tyf al die werkelozen en uitkeringstrekkers naar Almere en alle mensen die daar wonen en in Amsterdam wonen terug naar Amsterdam dan zijn we meteen van het file probleem af. Lekkere stijlloze oplossing maar wedden dat het werkt. Dan voelen die uitkeringstrekkers zich meteen zo zuur dat ze vanzelf wel weer gaan werken. Niks tegen mensen die natuurlijk volkomen terecht een uitkering hebben maar in Amsterdam zijn er genoeg bij wie dat niet zo is.
Sowieso is er een probleem met de term 'armoede'. Een laag inkomen voor een gezin met twee kinderen is volgens de statistici 1.610 euro (dit is nog exclusief huursubsidie of huurtoeslag). Is dat arm?
Minister van Financiën Gerrit Zalm protesteerde vorig jaar nog tegen het gebruik van de term armoede. Zoals armoede in Nederland is gedefinieerd, is het een onoplosbaar probleem, zei Zalm.
@Flodder 16-11-06 @ 12:00
Beste Flodder, zolang er mensen zijn die meer verdienen dan anderen zal er altijd sprake zijn van "rijk" en "arm". Dit is al eeuwen zo geweest en zal ook altijd zo blijven. Het is onrealistisch om te streven naar een maatschappij waarin iedereen gelijk is, dat is simpelweg onmogelijk.
www.elsevier.nl/nieuws/economie/artike... heeee, leest de elsevier mijn comments?
De weergoden helpen de linkse lente gelukkig ook een handje met al die warmte-records...
*zwaait weer vrolijk alle vertrekkende reaguurders uit*
Hè hè, eindelijk komt er een beetje kleur in het debat!
Aussie 16-11-06 @ 11:54
Als dat je stelling is moet ik tot mijn spijt constateren dat leesvaardigheden niet hetgeen zijn waarmee jij pronkt. Ik stel namelijk dat alle 'rechtse egoïsten' moeten opzouten. En dus niet alle rechtse mensen.. Dat impliceert niet dat alle rechtse mensen egoïstisch zijn. Moeilijk heh..? ;-)
@Behangdelul
Niet meekunnen doen met de norm, een normaal sociaal leven. Wat jij tertaire levensbehoeften noemd. Zoals sporten, uitjes, kado'tjes op je verjaardag, is armoede in een welvarend land. En kom nou niet aanzetten met Afrika, want dat is appels met peren vergelijken. Dat armoede in Nederland niet bestaat is walgelijke onzin.
Daar moest @jottum 16-11-06 @ 11:50 boven staan
Koffiepotje,
Je hebt het mis! Ik zal zeer gemist gaan worden.
Romanov,
Je bent een linkse rakker die alleen poep kan spuien.
Ik bespeur eerder in jouw comment een lichte paniek.
Zoals door dit hele topic een lichte paniek zich lijkt meester te maken van de reaguurders.
Ik verheug me nu al op 23 november en de moord en brand schreeuwers.
geenstijl is niet links en niet rechts... yeah right
@Flodder 16-11-06 @ 11:55
Lees dit dan even:
www.elsevier.nl/nieuws/economie/artike...
"verjaardagen etc. stel; dan heb je de basics op 1200 euro??
Dan kijken we even naar een normale verdiener, zegge 1200 euro in de maand;
900 basis;
"
de eerste 1200 euro was 900 euro, dat had u ook beste begrepen.
ik kom op 900 volgens jouw berekeningen die je met cijfers benoemd,daarnaast noem je nog een aantal zaken op. die verreken ik niet met cijfers, dat doe ik later in mijn berekening...
Feit blijft dat Balkenende met dat smoelwerk een aanfluiting is als vertegenwoordiger van de 'BV' Nederland. Wat dat betreft kunnen we dus veel beter Bos hebben.
Wat maken de mensen hier een parodie van 'links'. Ik mag hopen dat het voornamelijk sarcastisch is ipv gemeend. Maar dat zal wel ijle hoop zijn. Links verdient de kans op regeren. Kan nl niet zeggen dat het zo goed is gegaan de afgelopen jaren. Ondanks de goed-nieuwsshow die CDA opvoert. Dus leve de linkse lente!
alleenstaanden met een uitkering moeten gewoon een baan zoeken!
@Romanov 16-11-06 @ 11:50
Generaliseren is een kunst die jij wel verstaat hè? Uit dit soort uitspraken valt wel op te maken dat jouw bijdrage aan het BNP waarschijnlijk 0,0 is. Of heb ik het mis en ben je zo'n edele weldoener die graag anderen van jouw rijkdom laat meegenieten?
Volgens Jan liegt Wouter als tie scheel ziet ..... Er zijn wel van die etentjes geweest, maar dat is al een hele tijd geleden ....
@Behangdelul 16-11-06 @ 11:49
400+200+100+100+100 = 900. Waar tover jij die andere 300 vandaan?
@Comrade Enver Hoxha 16-11-06 @ 11:50
Mao van Andy Warho IS TEEEEERING DUUR.
Dus alleen voor KAPITALISTEN.
.
Wel een beetje cynisch, de groooooote leider alleen voor KAPITALISTEN!
+ u bent de huursubsidie nog vergeten waardoor je nog eens 140 euro aftrek hebt.....
kortom van 900 euro in de maand kun je weldegelijk rondkomen alleen moet je er inderdaad tertiare levensbehoeften voor laten staan (mob, internet uitjes etc etc) ipv een auto de fiets pakken etc etc....
@Sir kill a lot 16-11-06 @ 11:48
Niemand zal je missen.
Vaak heb ik me afgevraagd waarom de Rotterdamse moslims niet al lang zelf een politieke partij hadden opgericht. Ze zijn immers in de meerderheid. Maar nu begrijp ik het; het is namelijk een heidens karwei om een nieuwe partij van de grond te krijgen, vraag maar aan Pim Fortuyn. Veel effectiever is het om in een reeds bestaande partij de macht over te nemen. En dat is precies wat de moslims hebben gedaan. De helft van Van Heemst zijn fractie bestaat nu uit onervaren allochtonen die door cliëntelisme op een verkiesbare plaats zijn beland. Uit die mensen moet hij nu zijn wethouders gaan recruteren. Geen wonder dat hij in paniek is.
Sir kill a lot 16-11-06 @ 11:48
Goede zaak. Opzouten met al die rechtse egoïsten.
@ Dood Lijk 16-11-06 @ 10:21
... liever die Mao van Warhol! en BTW ik weaun niet in maissonette, ik heb een arbeiderswoninkje uit eind 19 eeuw!!! Jaaa... helemaal opgepimpt hoor! Dat dan weer wel.
Wat een gelul! GS lult al net als die fucking Rutte met z'n 'stem links en kies voor recessie'. Moet je zeker hier niet te hard meeroepen want er zijn zo te lezen nogal wat beïnvloedbare angsthazen die denken dat alleen rechts stemmen hun portemonnee gevuld zal houden. Ik wordt juist goed ziek van Balkenende's "Nederland BV" en dat verschrikkelijke fatsoensgelul. Geestelijk is NL al goed failliet door al die rechtse kutkabinetten.
Ik haal GS uit mijn bookmarks, wil niet meer gezien worden tussen deze groep rillende tekkeltjes...
@Verdwaalde T 16-11-06 @ 11:32
oke even jouw berekening;
Maak daar eens 400 huur, 200 g/w/l, 100 ziekenfonds, 100 diverse lasten, 100 rest voor eten, kleding + schoeisel, reiskosten, verjaardagen etc van...
Van een uitkering van 900,- valt niet te leven, laat staan sparen.
je noemt al voor 900 euro op, dan nog kleding schoeisel reiskosten verjaardagen etc. stel; dan heb je de basics op 1200 euro??
Dan kijken we even naar een normale verdiener, zegge 1200 euro in de maand;
900 basis;
+ mobiel abb, internetabonnement, kabelkosten tv, voorzieningenpotje (voor witgoederen die sneuvelen), 10 euro voor de goede doelen etc etc
dan ben je 1200 euro in de maand kwijt, dat is zegge 1900 bruto salaris in de maand; BS DUS~!
Als dit linkse kabinet er gaat komen verkoop ik mijn toko en ben foetsie...
Als dit linkse kabinet er gaat komen verkoop ik mijn toko en ben foetsie...
Vaak heb ik me afgevraagd waarom de Rotterdamse moslims niet al lang zelf een politieke partij hadden opgericht. Ze zijn immers in de meerderheid. Maar nu begrijp ik het; het is namelijk een heidens karwei om een nieuwe partij van de grond te krijgen, vraag maar aan Pim Fortuyn. Veel effectiever is het om in een reeds bestaande partij de macht over te nemen. En dat is precies wat de moslims hebben gedaan. De helft van Van Heemst zijn fractie bestaat nu uit onervaren allochtonen die door cliëntelisme op een verkiesbare plaats zijn beland. Uit die mensen moet hij nu zijn wethouders gaan recruteren. Geen wonder dat hij in paniek is.
Vaak heb ik me afgevraagd waarom de Rotterdamse moslims niet al lang zelf een politieke partij hadden opgericht. Ze zijn immers in de meerderheid. Maar nu begrijp ik het; het is namelijk een heidens karwei om een nieuwe partij van de grond te krijgen, vraag maar aan Pim Fortuyn. Veel effectiever is het om in een reeds bestaande partij de macht over te nemen. En dat is precies wat de moslims hebben gedaan. De helft van Van Heemst zijn fractie bestaat nu uit onervaren allochtonen die door cliëntelisme op een verkiesbare plaats zijn beland. Uit die mensen moet hij nu zijn wethouders gaan recruteren. Geen wonder dat hij in paniek is.
Bindend stemadvies voor www.stand.nl ? ;)
@ Koekje-dr-bij?: je heb wel lef voor iemand met een vraagteken is zijn nick !!!!! en Bhuwahahaha om het nog ff in te wrijfen !!!!!
der Wunderhund 16-11-06 @ 11:33
Nee, ik draag een oplossing aan in plaats van naar de ouders te wijzen zonder enige garantie dat dit zogenaamde maatschappelijke probleem opgelost wordt.
Ach, eigenlijk maakt het allemaal geen hol uit:
www.hetvrijevolk.com/?pagina=1915&...... Als_uw_machtige_arm_dat_wil
Zie ik dat nu echt goed, Gekke Gerritje die een serieuze analyse van NL politiek geeft? Ik hoop niet dat ie hiermee geenstijl-lezers op het verkeerde been zet door hen te laten denken dat de Nederlandse politiek ook maar iets te betekenen heeft. Een storm in een glas water, drijvend op een oceaan met met Europa, Duitsland, Frankrijk, de EU, de VS, China etc etc... nee meer dan een (zeer duur, want met belastinggeld betaalde) soap is het immers niet, laten we het svp ook zo blijven benaderen.
toentomatentomatentomatentovrat
"Kortom; we're fucked"
Zoals Tonto al eens tegen de Lone Ranger zei toen ze door indianen omsingeld waren "what do you mean WE, white boy"
* ?!? bleh, the horror *.
Is het vandaag wel sfw bij mijn favourite wwwhangplek?
@Goverman 16-11-06 @ 11:10
Ik begrijp de gedachte wel, maar ik probeerde aan te geven dat het zo niet werkt in de praktijk. Los van de onderwerpen kan er op ieder moment een motie van wantrouwen worden ingediend. Dus als een meerderheid geen voordeel ziet in het kabinet, dan is het kabinet weg. Voordat je dus maar kunt beginnen met spreken over een onderwerp, moet een meerderheid vertrouwen hebben.
Zo is het nu ook. Dit minderheidskabinet (Balkenende 3) bestaat enkel door de steun van de (ex-)LPF. Het kabinet kan soms best een voorstel erdoorheen krijgen zonder steun van deze politici, bijvoorbeeld samen met de pvda, maar ze moeten het niet zo bont maken dat de (ex-)LPF ze niet meer gedoogt. Want de pvda gaat dit kabinet echt niet overeind houden, of ze nu helpen sommige plannen erdoor te krijgen of niet.
Een minderheidskabinet met steeds wisselende gedoogsteun lijkt me totaal onmogelijk. (Let op het onderscheid tussen 'gedoogsteun' en 'steun voor een bepaald politiek plan'.)
"Kortom; we're fucked"
Zoals Tonto al eens tegen de Lone Ranger zei toen ze door indianen omsingeld waren "what do you mean WE, white boy"
@ Romanov 16-11-06 @ 11:26
Nu leg je met dat comment toch weer de taak bij de overheid terwijl het echte probleem vaak bij de ouders ligt.
Veganistenmenuutje, kachel uit, enige verlichting komt van kaarsen en olielampen, glaasje tomatensap derbij. Tering wat zal dat gezellig geweest zijn zeg!
owhja, dat "debat" was doorgestoken kaart. Jan mocht overal doorheen roepen, de rest had het respect voor elkaar dat NIET te kopieeren. Zeer subjectieve vragen werden het eerste en het laatst beantwoord door linkse lijsttrekkers, 2 rechtse lijsttrekkers ontbraken. Ja hoor, zo kan ik ook stemminkjes creeëren.
Brederodekater 16-11-06 @ 11:27 klopt ja, moest ook een aparte ruimte voor zijn.
Brederodekater 16-11-06 @ 11:27 klopt ja, moest ook een aparte ruimte voor zijn.
@Behangdelul 16-11-06 @ 11:14
"400 huur,100 gas water licht, 100 andere vaste lasten en 200 eten) dan spaar je 100 euro in de maand als je 900 euro krijgt."
-
Maak daar eens 400 huur, 200 g/w/l, 100 ziekenfonds, 100 diverse lasten, 100 rest voor eten, kleding + schoeisel, reiskosten, verjaardagen etc van...
Van een uitkering van 900,- valt niet te leven, laat staan sparen.
Veganistenmenuutje, kachel uit, enige verlichting komt van kaarsen en olielampen, glaasje tomatensap derbij. Tering wat zal dat gezellig geweest zijn zeg!
owhja, dat "debat" was doorgestoken kaart. Jan mocht overal doorheen roepen, de rest had het respect voor elkaar dat NIET te kopieeren. Zeer subjectieve vragen werden het eerste en het laatst beantwoord door linkse lijsttrekkers, 2 rechtse lijsttrekkers ontbraken. Ja hoor, zo kan ik ook stemminkjes creeëren.
Haha geil, die drie koningen onbenul als 'leiders' van het land. Speerpunt tijdens de eerste 100 dagen van Bos: onder politiebegeleiding verplicht een kopje thee drinken met de marokkaan op de hoek
Aussie 16-11-06 @ 11:26 en @ TRS
Ik hoop dat ze dit nou eens gaan uitzoeken en er niet gelijk weer overheen stappen! Er liegt iemand hier! lijkt me een goed moment om het eens uit te zoeken daar beide lijsttrekkers behoorlijk veel stemmen trekken en ik denk niet dat mensen nu al bedonderd willen worden door een liegende lijsttrekker.... maar als Bos gelijk heeft en het gesprek heeft plaatsgevonden, dan hebben we nu al een prechtig voorbeeld van links achterkamertjesoverleg...
Romanov 16-11-06 @ 11:22
Dit commentaar van jou bekrachtigd alleen maar dat "Links" vooral uitgaat van beperkingen ipv de mogelijkheden van mensen. Wat een negativisme, zo krijg je natuurlijk niemand aan het werk.
Bos zei in Netwerk dat ze in de afgelopen jaren wel eens contact hebben gehad, met een biertje erbij. Telegraaf maakt ervan: nu een geheim overleg. Stemingmakerij van de Telegraaf tegen links. Maar goed, de meerderheid der reaguurders gelooft alles wat die ouwe NSB-krant oplepelt, van massavernietigingswapens tot 'het rode gevaar komt eraan!'. Modelburgers dus, die regse GS'ers.
Ik geloof Jottum direct, en danwillen ze vaak nog een aparte ruimte daarvoor ook.
Liefst met uitzicht naar het oosten,hun heilige stad.
Kan je na gaan hoe ongeloofelijk stom moslims zijn, de aarde is rond je moet hiervandaan dus niet oostwaarts kijken maar naar de grond kijken.
@TRS 16-11-06 @ 11:23
Mocht Bos hebben gelogen dan zie ik de SP nog groter worden dan de PvdA. Er wordt trouwens beweerd dat voormalige Fortuyn-stemmers nu op de SP zouden stemmen. Dat is wel van het ene naar het andere uiterste..
der Wunderhund 16-11-06 @ 11:11
Met excuses voor de vertraging. Ik heb je post ter kennisgeving aangenomen en veronderstelde dat je vraag retorisch was.
Ik denk dat de taak voor de overheid 'm ligt in het faciliteren van onderwijs waarin de jeugd meer leert van Nederland. Ik vind dat Nederlands alsmede geschiedenis een hogere prioriteit moeten krijgen in het onderwijs. De oude generatie ga je niet meer omkrijgen. Vooruitgang zit 'm in de jeugd. Normen en waarden debatten vind ik onzin. Je gaat geen mentaliteit veranderen met een zielige campagne. Investeer in de jeugd.. Investeer in het onderwijs en laat onze kinderen de vruchten plukken.
sorry; deze aflevering is de lange versie en nog duidelijker;
player.omroep.nl/?aflID=2982254&md...
@Gainsbourg 16-11-06 @ 11:07,
Gelukkig dat er maar 3 kabinetten Balkenende waren in 5 jaar tijd!!! Iets meer dan gepland lijkt mij. Ik denk dat een linkskabinet gewoon de 4 jaar uitdient. Omdat die er niet voor eigen eer en glorie zitten, en dat was met de laatste kabinetten wel duidelijk het geval.
Hoe is het om tegen "Rechts NL" te kanqueren zonder GECENSUREERD te worden?
Dat moet een hele ervaring zijn, op linkse sites is dat niet zo snel (=NIET) mogelijk.
.
Geniet want mogelijk kan dit na 22 november niet meer.
@ maximo.... dan geloof je het toch niet... prima....
de verslaggeving van het debat op het NOS-journaal was ook HEEL ERG GEKLEURD. Men liet steeds de volledige statements van links zien en de reactie van rechts werd constant bij de eerste zin afgebroken, terwijl de kern van het antwoord iets later volgde.
wie liegt?
.
www.nu.nl/news/888050/2000/Marijnissen...
jottum 16-11-06 @ 11:17
Geloof ik geen snars van! Waar zijn de scans om je verhaal te onderbouwen?
@keutelaer
progressief en verbetering? als progressief inhoudt dat links dezelfde bagger gaat spuien als jij gisteren (Keutelaer 15-11-06 @ 09:32, pastors post) dan mogen we ons bergen... schijtelaar ga aub eens deaud!
@Romanov,
Ik verwacht toch minstens een reactie op het antwoord van jouw vraag (10.57).
Ik zit hier gvd niet voor niets mijn kostbare tijd te verdoen?
lees: der Wunderhund 16-11-06 @ 11:11
jottum 16-11-06 @ 11:19
Ik werk er 50. Maar jij en ik zijn capabel omdat we zo geboren zijn. Sommige mensen zijn niet zo geboren.. Wat wil je eraan doen?
@romanov; vertel eens wat voor verplichte uitgaven je nog meer hebt?
@MDA; sorry hoor, maar ik woon zelf in een van de duurde gemeenten van Nederland, en woon in een huurwoning vor 375 euro in de maand. Ja ik woon klein, maar dan moet je ook niet teveel eisen stellen!
daarnaast was mijn opsomming in de snelheid inderdaad het een en ander vergeten. Maar goed, het is ook een voorbeeld van een eenverdiener.
Mooi voorbeeld van Nederland op zijn best is nog steeds Haagse sjonnie;
www.youtube.com/watch?v=0qmCdkuk5e4
meneer heeft een uitkering omdat ie liever blowt dan werkt! meneer kan zich heel de dag sufblowen en elke avond van de snackbar/shoarmaboer eten..... e
jottum 16-11-06 @ 11:17
Alle allochtonen zijn Moslims.. Alle allochtonen leven de Islam zeer streng na. Axioma na Axioma..
@Eddie Vedder
"O Canada, My Home And Native Land..."
Ziten wel een beetje teveel quasi Franzosen. Maar je kunt niet alles hebben hé.
@Salvatore Riina 16-11-06 @ 10:54
Grappig dat je dat noemt.
Ik lette deze keer even speciaal op wie als eerste het woord kreeg en wie als laatste. Echt in ieder klein debatje kreeg de linkse politicus als eerste het woord EN als laatste. En daabij reken ik inderdaad de ChristenUnie bij rechts. Eigenlijk waren er 4 linkse partijen uitgenodigd, en twee niet echt rechtse partijen. Zonder Geert Wilders of Marco Pastors ontbrak er echt iets.
@ Romanov Overigens werken ik en mijn vriendin beiden 60 uur per week, en weet je waarom? Omdat we iets willen bereiken in dit leven, we willer er zo veel mogelijk uithalen.
jottum 16-11-06 @ 11:14
Het is allemaal de schuld van de Moslims!!!!!!!!
Domweg geld geven is ook niet de oplossing. Dat zeg ik ook nergens. Ik zeg wel dat wij als welvarend land de macht hebben om dit probleem zo niet op te lossen, dan wel te verzachten.
Waar is de nooduitgang?!
Zolang ze maar niet als Allendes tekeer gaan en alles onteigenen en meer nationaliseren dan nodig is vind ik het best, laat die linkse lente maar komen.
Zolang ik sollicitatiebrieven krijg met de opmerking "als ik niet de ruimte krijg om 5x per dag te bidden mag u deze sollicitatie als ongelezen beschouwen" dan snap ik wel waarom onder allochtonen zo'n hoge werkloosheid is....
@AlCapsones
Wat leuk om te zien dat je je naam terug hebt.
maorijnissen heeft dit toch ontkent? waarschijnlijk om niet op het zinkende pvda schip mee te varen... en links komt maximaal toch maar een zeteltje of 70... dus als mao'tje met 30 zetels gaat strijken krijgt boslim maar 35 (5 voor die harige doos) en andersom net zo, bossie 45, dan jantje maar 20...
He behanglul... Je vergeet 100 euro ziektekosten... En ga es heel snel opzoeken hoeveel een AOW of bijstand in de maan dnou eigenlijk is. En ik weet niet waar jij 400 euro huur vandaan tovert, maar bij ons in de grote steden vind je voor 400 euro echt geen woning... hoogstens een bezemkast.
@keutelaar, om 4 jaar later met een totaal lege staatskas de ellende weer in te duiken. Links gaat gewoon parasiteren om de winsten die dit kabinet heeft geboekt....
Behangdelul 16-11-06 @ 11:14
Dat zijn de vasten lasten die je daar even opsomt ja. Heb je zo weinig verstand van het leven dat je echt niet weet dat het leven meer (verplichte) uitgaven behelst?
hoihoihoi
@jaco> dat denk ik niet. Ik denk dat deze move zijn positie verzwakt omdat kiezers nu geen enkele reden meer hebben om uit tactisch oogpunt van SP naar de PVDA te schwitstjen. tegelijkertijd denk ik dat de "rechtse/paarse" PVDA ers afgeschrikt worden.
@TyfusLeijer : Werkt netzogoed bij een rechts kabinet.... dus wat let je?
@Keutelaer 16-11-06 @ 11:14
En toen werd je nat wakker...
Keutelaer 16-11-06 @ 11:14: Met de trein naar het werk geldt voor jou: onder trein.
Romanov 16-11-06 @ 11:07 bedankt voor je doodwens.. de fatwa's van de moslims worden al aardig overgenomen zie ik... verder heeft armoede de functie om mensen er toe te drijven uit die armoede te komen, door zich in te spannen of te gaan studeren.... mensen met een laag inkomen er simpelweg geld bijgeven heeft geen enkele zin en de mensen zelf schieten er op termijn ook niets mee op....
\quote
Vanaf volgende week zit u met een hoofddoek om Pools te leren, zijn uw bezittingen onteigend en mag u met de trein naar het werk...
\quote
Vanaf volgende week kunnen de achterlijke mongolen (redactie incluis), die hier de meest belachelijke en achterhaalde vooroordelen spammen over linkse politiek, eindelijk zien hoe een progressief beleid Nederland zal verbeteren.
@Romanov 16-11-06 @ 11:07
hou toch op flapdrol!
er is berekend dat als je een huurwoning hebt met vaste lasten etc van 900 euro in de maand rond moet kunnen komen, wat mij ook niet meer dat reeel lijkt (400 huur,100 gas water licht, 100 andere vaste lasten en 200 eten) dan spaar je 100 euro in de maand als je 900 euro krijgt. De uitkeringen liggen veel hoger. Het is gewoon een feit dat een groot deel van deze lui echter een mobiele tel hebben, of roken, of 1 keer in de week naar de kroeg willen voor sociale contacten etc etc etc fuck off, als je in die positie zit ga je OF aan het werk en als je niet kan werken, maar dan ook echt helemaal niets kan heb je nog steeds voldoende aan de uitkeringen,MITS je er geen semi-luxe levensstijl op na wilt houden.
Zo zie je maar hoe een onbetrouwbare snuiter die Wouter Bos is. Hij zegt dit (leugen) enkel en alleen om kiezers bij links weg te snoepen om later alsnog met rechts een coalitie te gaan vormen.
Als de linkse lente er komt dan word ik spontaan moslim, zeg mijn baan op, vraag om een uitkering en alle vormen van soepsidies, spuugt op vrauwtjes (behoudens een hoofddoekdragende Femke FapFap), molesteert heaumeaux, schreeuwt om respect en als een van deze zaken niet gerealiseerdt ken worden dan stap ik met grote passen af op de Commissie Gelijke Behandelingt.
ohwja, een motie van wantrouwen ben ik niet zo heel erg bang voor. Deze moet namelijk echt wel terecht zijn voordat deze wordt aangenomen. De reden is hier weer dat niet iedereen altijd blij is met verkiezingen en dat degene die het kabinet opblaast de rekening betaalt.
@ Romanov
in ieder geval niet betuttelen. Ik zie dat de integratieproblemen teveel worden afgeschoven op de overheid (of het nu Paars of Balkenende is) terwijl ik denk dat er bevolkingsgroepen zijn die nu eerst eens naar zichzelf moeten kijken ipv de problemen constant bij een ander te leggen.
Ik noem als voorbeeld: 8 jarige Marokkaantjes die om 10.30 uur 's avonds nog in de straat zwerven terwijl ze allang op bed moeten liggen. Mijn punt in deze is dat als de ouders hun eigen kinderen al niet in bedwang kunnen houden hoe moet de overheid dit in godsnaam doen? Maar zo zijn er nog legio voorbeelden te noemen waar ik domweg de tijd niet heb vandaag. Werk weet je.
@ Gekke Gerritje:
Gedoogsteun is niet zozeer nodig. Het idee achter een minderheidskabinet is dat het kabinet niet kan leunen op een standaardmeerderheid, maar steeds op zoek moet naar meerderheden. Dat betekent dat het kabinet in de Kamer dus partijen moet overhalen om voor hun plannen te zijn. Dit zal zeker levendiger debatten opleveren en leukere politiek. Aan de andere kant duurt de besluitvorming langer en kan er minder stevig beleid worden gevoerd, omdat alle plannen genuanceerd moeten zijn.
Een kabinet dat leunt op een meerderheid kan in feite doen wat ze willen zolang ze niet te ver gaat. Een kabinet dat niet leunt op een meerderheid kan niets doen wanneer ze te ver gaat. De Kamer heeft altijd het laatste woord, maar bij een minderheidskabinet wordt dit laatste woord wel belangrijker, omdat de uitkomst minder snel vaststaat. Dit kan echter ook weer leiden tot onaangename verrassingen...
Koekje-dr-bij? 16-11-06 @ 11:04
Ben je boos, pluk een roos, zet 'm op je hoed, dan ben je morgen weer goed.
kopje thee bij je koekje???
PCB-kusjes van V'XL
der Wunderhund 16-11-06 @ 10:52
Neem van mij aan dat je die polen, duitsers enz hard nodig hebt om de nederlandse economie draaiende wilt houden. In nederland is geen loodgieter, elektromonteur en bouwvakker meer te vinden. De opleiding in Nederland is bij lange na niet in staat om dit tekort op te vangen.
Bedrijven hebben dit al lang onderkent en zijn ook voor openstellen van de grenzen. ... dus
Voedselbanken zijn wel de grootste hoax die links uit de verkiezingshoed tevoorschijn heeft getoverd. Ruim 70% maakt er gebruik van, omdat ze mobiele telefoons e.d. als eerste levensbehoefte zien en dan pas voedsel.
jottum 16-11-06 @ 11:05
Tuurlijk.. Makkelijk praten vanuit je warme kantoor. Moeder de vrouw heeft het 3 gangen diner al klaarstaan thuis? Ga toch dood lutser.. Ik hoop van harte dat je zelf op korte termijni in een situatie terechtkomt waarin je niets anders kan dan je voedsel van een voedselbank afhalen.
Word een beetje ziek van alle die rooie honden op TV. Wel logisch gezien het feit dat zowat alle journalisten in Nederland salonsocialisten zijn. Grachtengordelbewoners die links stemmen uit "principe", zolang ze de tonnetjes maar binnen blijven tikken en de banrekeningen goe dgevuld worden.
Mocht links de verkiezingen winnen, wat ik overigens ten zeerste betwijfel, verwacht ik dat we begin februari wederom richting stembus mogen.
Gelukkig nog maar een week die links stinktronie van Marijnissen op de buis. Zag vanochtend dat zelfs "Goedemorgen Nederland" niet veilig is voor deze rooie hond.
binnen welke termijn wel Marijnissen, Bos, Halsema het symptoom voedselbank oplossen. de integratie moet niet te snel verlopen, anders worden subsidiekranen dichtgedraaid rcihting linkse vrienden. met een linkse coalitie komen we terecht in een spiraal van gierende inflatie.
@ Muxje: Paars is in feite een kabinet van linkse en rechtse partijen (dus zonder het CDA). Dat zal in de praktijk de PvdA en VVD zijn, aangevuld met een linkse of een rechts (of desnoods één van beide zijden).
Een kabinet CDA-SP-iets (dat zal GL of CU worden) zou ook kunnen, maar ik weet niet of Balkenende en Marijnissen elkaar kunnen vinden in zo'n kabinet. Op een of andere manier denk ik dat ze wel respect voor elkaars persoon hebben en dat zou de vorming van een kabinet kunnen vergemakkelijken. Balkenende en Marijnissen werden bijvoorbeeld niet afgestraft in het Fortuyn-tijdperk, omdat ze Fortuyn goed konden handlen (en Fortuyn ook voor beide heren respect had, maar dit terzijde). Balkenende en Marijnissen zie ik wel in staat om door een deur te gaan, ook als ze het niet met elkaar eens zijn. Dat is met Bos en Balkenende anders.
Klukkluk 16-11-06 @ 10:58
Ik help het ons hopen,wat een wan-vertoning.
Voedselbanken zijn ook zoiets schijnheiligs... als ik morgen een meubelbank opricht met gratis afgekeurde meubels dan komen daar ook genoeg volk op af, alles wat gratis is komt volk op af....
VortexXL 16-11-06 @ 10:58
Dat is prima, vreet maar lekker op. Maar doe jezelf een lol: weeg je vis, weeg jezelf en zoek even in je BINAS op welke concentratie van elke gifstoffen in onze rivieren via een zeeforel je buikje inkan. Ik zou het niet leuk vinden als ik mezelf morgen niet meer in het licht van jouw aanwezigheid kan nestelen omdat je de hele dag het glazuur van je pot zit te schijten. Ik weet overigens niet waar jij mee vist in de oude maas maar met een doos wormen kom ik regelmatig na een nachtje bedrogen uit, dat is wel eens anders geweest. Of dacht je dat de maas altijd al een negatief zwem-advies heeft gehad?
Kris 16-11-06 @ 11:02
Correctie: Al het geld is WEGGEGOOID. Of wil je nog meer nazi controles die rechts propageert met haar bangheidspropaganda?!
ik heb het debat slechts 15 minuten volgehouden,
Ik word schijtziek van dat linkse klapvee,
want als we een linkse regering krijgen dan wordt het 4 jaar lang feesten, maar daarna 12 jaar lang kromliggen voor de linkse uitgaven...
Dat kon nog wel eens een probleem worden Groen links, SP en PVDA.... al het geld is nu al zo ongeveer 20 keer uitgegeven....
Schijnt links wel vaker last van te hebben;
je eigen plannen in een kabinetsperiode er doorheen drukken en een volgende kabinetsperiode waar je zelf niet in zit en jouw ideeen uitvoert inhumaan noemen;
Cohen's asielbeleid dat verdonk uitvoert
Voedselbanken waren het idee van links
goed bezig links.... NOT!
Behangdelul 16-11-06 @ 10:58
Natuurlijk zijn er mensen die misbruik maken van ons mooie stelsel. Er zijn altijd ratten. De vraag is of je het beleid aanpast aan diezelfde ratten of je het beleid ontwerpt naar het belang van de welwillende mens waarvan ik denk dat de meerderheid Nederland uit bestaat.
Overigens heb ik nergens gesteld dat ik tegen voedselbanken ben?! Ik zeg alleen dat het niet als een luxe gezien moet worden.
@ Mr.Fantastic daarnaast zou het natuurlijk uitermate uitzonderlijk zijn dat een vader en een moeder aan het werk zijn voor een minimum inkomen. Zelfs de laagste functie bij ons bedrijf (callcenteragent) verdiend 1720 euro per maand (en dat is zonder bonus)
Goverman 16-11-06 @ 10:40
"Aan de andere kant hoor ik ook steeds luidere stemmen voor een CDA-VVD minderheidskabinet. De voordelen hiervan zouden zijn dat het kabinet met beter onderbouwde plannen moet komen omdat de Kamer in steeds wisselende meerderheden voor of tegen een plan zal zijn. Bovendien hebben daarin de kleinere partijen ook relatief vaker een 'zwaardere' stem, omdat ze het verschil kunnen maken tussen minderheid en meerderheid."
Het is een leuk verhaal van dat minderheidskabinet dat zijn meerderheid steeds bij andere partijen gaat halen. Maar dat gaat niet werken. Men heeft toch een stabiel groepje kamerleden nodig dat niet in de coalitie zit maar wel de regering steunt. Want er hoeft maar één moment te zijn waarop er geen meerderheid is die de steun uitspreekt en er komt een motie van wantrouwen en dat is dan het einde.
Verschillende meerderheden vinden voor verschillende is plannen wel leuk, maar het kan volgens mij net zo goed of slecht bij een meerderheidskabinet. Volgens mij is een minderheidskabinet niets anders dan een coalitie waarbij één partij (of enkele partijen) geen bewindspersonen levert.
Dus, de vraag is dan: als je denkt dat CDA - VVD mogelijk is na de verkiezingen, welke partij(en) gaan dit kabinet dan gedogen?
Helemaal goed. Laat het maar eens goed misgaan. Ies lachen.
Kijk naar Oss. Dan zie je hoe de kloss we straks zijn.
Nederland verdient de SP!
Al-Capsones 16-11-06 @ 10:54
Tip: veel uitroeptekens en "mhuhahahaha`s" in je plem doet meer afbreuk aan je punt dan dat het die ondersteunt. 20 regels gebruiken voor wat je ook in 5 regels kan zeggen lijkt mij pixelvervuiling. Maar als je voor het record gaat: probeer na elke keer "bos" en eens "vrede zij met hem" te plempen. Dan gaat je word-count echt als gek omhoog en het staat veel geloofwaardiger.
Eingenlijk lijkt NL qua economie wel op Ethiopie (allemaal armoede), of is de nivellering daar al een succes Wouter Bush?
@ jottum
ja ik zie het nu ook.
1300,80 per 01-01-2007
ps: zou ik mijn bed niet voor uikomen, maar ja dat ben ik dan weer
@Salvatore Riina 16-11-06 @ 10:54
Het leuke is dat de kiezer niet achterlijk is. Die staatshonden denken zo links meer in the picture te zetten, maar het werkt aveRECHTS. Sterker nog: als een RODE lap op een stier. Eens kijken of volgende week de linkse lente aanbreekt. Ik zet in op een rechts millenium!
@Governman: Wat versta je onder paars?
Ik hoop dat we eens wat echte politieke vernieuwing mogen zien. Er lag een gouden kans voor vernieuwing in de politiek, maar de ruziende egootjes van de Fortuynisten hebben die kans laten varen terwijl ze een keiharde rugwind hadden. Wilders doet een poging maar gaat het niet trekken qua stemmen.
Misschien dan vernieuwing vanuit Linkse hoek? Deze VVD-stemmer zou het niet zo heel erg vinden om de VVD 4 jaar in de oppositie te hebben. En ik zie liever CDA-SP-iets dan CDA-PvdA (zolang dat "iets" maar geen GL is). De SP mogen dan wel socialisten zijn, maar het zijn niet zulke ingegraven nepotisten als de PvdA, en ze zijn ook veel minder van het pappen en nathouden van crimineeltjes en immigranten of het doodzwijgen van problemen. Een goede partij met helaas een slechte ideologie.
Koekje-dr-bij? 16-11-06 @ 10:49
Prima joh, ga daar maar heen, neem GL en de SP mee ;-) Dan ga ik vanavond weer op zeeforel vissen in de oude maas. En ik vreet ze op ook, dus neem Thieme ook maar mee, lol
@Romanov;
even een reminder; de voedselbanken zijn bedenkingen van links!
Daarnaast; wat de neuk is armoede; 3/4 gilt al over armoede als ze geen plasma scherm hebben!
Heb je dat tv programma wel eens gezien over mensen die in geldnood zaten? ze rookten 3 pakjes peuken per dag, kochten nog dure cosmetica en kleren en dan klagen dat ze arm zijn; nou de tyfus voor die lui, moeten ze maar kappen met roken, cosmetica van de Hema en kleren van de Wibra/Zeeman kopen.
De echte probleemgevallen, maar dan echt de meeste schrijnende gevallen; die moeten geholpen worden, maar die staan ook bij rechts niet in de kou zoals links ons wil doen laten geloven.
@ mr. fantastic Bruto minimumloon vanaf 23 jaar
Leeftijd Loon
Vanaf 23 jaar, per maand 1.284,60
Het zit er dus tussen in...
der Wunderhund 16-11-06 @ 10:52 (Rechtse bange lutser)
Wat is jouw definitie van integratie?
der Wunderhund 16-11-06 @ 10:52
Amsterdam mag van mij in de grond zakken; bolwerk van drugs, diamanten, georganiseerde misdaad, ajax, prostitutie en geldwagenterreur. Echt een ruwe diamant maar niet heus. Sorry, oprisping. Met de polen ben ik het wel eens. Ik denk dat een pool en een uitkering nog steeds duurder zijn dan één werkende nederlander.
Misschien zijn we dan eindelijk af van die leugenachtige Verdonk, die onverstaanbare lul van een Verhage en die warbol Remkes. Er is nog hoop voor Nederlnad.
ik kan niet wachten! optiefen met die boze winkeliers en gruizige gristenen!
@KaiserSoza 16-11-06 @ 10:41
Jij noemt het herdefinieren, ik noem het 'aanpassen van onze interpretatie van de realiteit'.
Ik heb gisteren het schouwspel op de staats televisie gezien en wat mij opviel is dat de "rooie" heel veel spreektijd kregen tenopzichte van de "rechterkant" incl. Rouwvoer eeuh .. sorry Rouwvoet ,die beste man werd door beugelbekkie Halsema constant in de rede gevallen terwijl hij haar ieder keer netjes liet uitspreken,ook die f*cking "rooie" in de zaal met dat constante "boe" geroep als Balkenende aan het woord was om misselijk van te worden ,het leken wel een stel koeien,bah weer een knap stukje staats televisie of zouden het allemaal werkelozen zijn die toch niets beters te doen hadden om zo die "sociale" linkse rooie rakkers aan meer stemmen te helpen,wat een losers zijn het toch, Nee als het zo moet stem ik dus maar "tactisch" (op het CDA dus)
@ Klukkluk: Ik doe niet anders. Ik ga zo zelf wel even de logs naar mijn baas mailen. ;-)
Bos is bezig met links Muwahahahahahahaaaaaa !!!
.
Ik hoor Marijnissen vanmorgen nog zeggen op goede morgen nederland dat hij helemaal niets wist over dat etentje !!!!!!!!!!
.
Buwahahahahahahahahahahahaha
.
Die Boslim is een leugenaar !!!!
@Tiepe (linkse rukker),
Links krijgt niet de schuld van alles. Kijk naar het linkse bolwerk Amsterdam, prachtige stad, gemelleerd publiek en alles met de mantel der liefde bedekt door Cohen. Het grootste probleem dat links heeft is het ontkennen van echte problemen zoals integratie en het verzinnen van pseudo-problemen zoals armoede. Want als je iemand met een gezin die een bruto inkomen heeft van 2400 euro betiteld als "armoedelijer"... Tsja daar kan je natuurlijk geen SUV van rijden en een plasma van kopen.
De verzorgingsstaat (vooral mede mogelijk gemaakt door papa Bos: Drees) die we nu hebben moeten we grondig herzien. Een begin is gemaakt met de WAO, een volgende stap is de WW-uitkering korter maken en mensen aan het werk zetten al dan niet verplicht. Die Polen hebben we niet nodig, we hebben zelf arbeidskrachten genoeg. Als ze maar niet nog meer in de watten worden gelegd komt het allemaal wel weer goed. Daarom.
@Armageddon 16-11-06 @ 10:45
Of je gewoon suf gaan internetten op je werk (remember?), dan krijg je nog een uitkering ook! Ghehehe!
Wouter Bush kan ook wel een relatie onderhouden met de US
@uithetoosten.
Lekker zuur stukje
Hoe ziek ben je zelf eigenlijk?
Minimum bruto:
1.284, 60
Het verweer van Balkie over de WAO was nogal stuitend te noemen. 1/3 heeft inmiddels een baan (prima!). 1/3 is hier actief mee bezig via een re-integratietraject. (A'dam-Aboutaleb-400.000.000 (miljoen ja) verkwist.) Hoe zit dat met die andere derde?
VortexXL 16-11-06 @ 10:45
Persoonlijk zou ik beginnen in Duitsland en Frankrijk. Door hun "voor-ons-gelden-andere-regels-want-wij-zijn-groter" mentaliteit zit er in onze rivieren geen vis meer en is de luchtverontreiniging te groot. Komt bijna allemaal aanwaaien/spoelen.
jottum 16-11-06 @ 10:46
Klopt. Daarom zeg ik ook gemiddeld ouwe! ;)
@ jottum:
Het minimum ligt rond de 1100 euro bruto per maand....
jottum 16-11-06 @ 10:45
Het kan net. Daarom is het ook de zogenaamde 'armoedegrens'
ar·moe·de·grens (de ~ (v.))
1 het minimale bedrag dat iem. als inkomen moet hebben om normaal te kunnen leven
Het is echter een situatie die wij als zeer welvarend land moeten kunnen oplossen. Waarom tot in den treure je eigen welvaart verbeteren als er mensen kilometers achter liggen? Zijn wel allemaal egoïsten? Of alleen rechts?!
*koopt aandelen Douwe Egberts*
Rooibosthee wordt het helemaal t/m 2010
*braak*
Ik ben blij met Wilders! en Wouter Windvaan en J. MAO, ga eens deaud!
Ik geloof er geen spatader ven.
Blijkbaar werkt het hoofdje-scheefhouden-nekje beetje draaien-oogjes Gianni Romme achtig dichtknijpen-bovenlip omhoogtrekken-tanden ontbloten-hoofdje beetje naar voren-hoofdje klein stukje naar achteren, het zgn lieve lachje van Wouter Windwijzertje niet meer, dus die mag blij zijn als zijn partij 28 zetels haalt.
Romanov 16-11-06 @ 10:40 pa 1200 en ma 1200 slaat overigens nergens om want het minimum inkomen ligt op 1500 euro bruto per maand....
@jesustepaard 16-11-06 @ 10:43
Ah, Giel zat vanmorgen dus weer heerlijk droog te geylen met mevr. Halsema? Sinds Giel 's morgens op radio 3 zit, en het me op een zekere morgen echt te gortig werd, toen hij bij z'n gast meneer Bos in z'n kont kroop, had ik het definitief helemaal gehad met de publieke omroepen.
Als dit waarheid gaat worden dan zeg ik volgende week mijn baan op en ga ik lekker thuis uitkering zitten genieten.
sammy de moraalridde 16-11-06 @ 10:41
Het is absoluut een boost voor je economie, het is echter vooral een stemmentrekker en een korte termijns oplossing. Ik ben opzich voorstander. Het UWV is niet van de ene op de andere dag een gezond orgaan, zij het dat ik wel in bepertke mate de grenzen open zou willen stellen.
Romanov 16-11-06 @ 10:40 dus jij wilt beweren dat je met 2400 bruto als gezinsinkomen per maand niet rond kan komen....??
@Pavoni 16-11-06 @ 10:32 quote : " Als we niet eens goed nadenken over klimaatverandering en milieuinnovatie... ". Hou op over deze onzin. Ga dan een partij oprichten in China, Rusland of de US. Dat zijn de vervuilers, al verbranden we iedere scheet in NL, dan komen we nog niet aan de uitstoot van deze vervuilers. De wereld is groter dan nederland, iets wat de salonsocialisten en groenslinksen nog moeten leren.
En dan dat onteigenen van bezittingen. Wat een gelul. Juist de VVD en CDA willen dat mensen die in de WW terechtkomen meteen hun huis verkopen. Want dat is bezit en dat moet eerst op voordat je een cent van je werknemersverzekering gebruik mag maken.
En Pritt Stift telegraaft vrolijk verder: "Mocht u nog iets geks willen doen met uw geld." Wie heeft uw portemonnee eigenlijk de afgelopen jaren geplunderd? Kijk even naar de koopkrachtplaatjes. Wie heeft de economie de put in geluld om een bezuinigingsagenda mogelijk te maken? Wie wil er bezuinigen op onderwijs, gezondheidszorg en sociale verzekeringen, zodat we een fraaie JSF kunnen kopen en de oorlgen van Bush kunnen voeren? Bezuiningen, bezuinigen zodat we een excuus hebben gevonden om te moeten privatiseren. En denkt u werkelijk dat alles goedkoper wordt als het in private handen komt? Zie uw gasrekening. Per saldo kosten die grappen u gewoon geld. En "het bedrijfsleven" lacht zich rot.
Nou Pritt, bindend stemadvies. Mocht je nog iets geks willen doen met je geld; stem dan vooral NIET op de VVD of het CDA.
Een antwoord zul je wel niet hebben.
SP-leider Jan Marijnissen weet niets van informele gesprekken met Wouter Bos (PvdA) en Femke Halsema (GroenLinks) over de mogelijke vorming van een links kabinet. Dat zei hij donderdag in het televisieprogramma Goedemorgen Nederland.
www.nu.nl/news/888050/2000/Marijnissen...
Jazeker! En Pritt kan het weten! Als je faalt in het schrijven over de falende mens in een falende samenleving. Neem bijvoorbeeld het manneke, dat ooit aan literaire prijswedstrijden meedeed. Bertje, of Bertientje Brussen die zich verschuilt achter een pseudoniempje. Pritt Stiftje, die zich op zijn laptopje suftikt en steeds minder respons teruggetikt krijgt. Noem hem zeker geen dilettant, prutser of knoeier. Dat zou teveel van het goeie zijn. Office manager? Nee dat zit er niet in, wellicht maakt hij een goeie kans als schoenenpoetser en koffiezetter voor zijn collegas. Zie hieronder de zakkende comments van zijn zieke schrijfseltjes.
Pritt Stift | 11-11-06 | 12:48 | Link | Comments (90)
Pritt Stift | 12-11-06 | 14:23 | Link | Comments (227)
Pritt Stift | 13-11-06 | 09:59 | Link | Comments (175)
Pritt Stift | 13-11-06 | 12:57 | Link | Comments (194)
Pritt Stift | 13-11-06 | 14:57 | Link | Comments (166)
Pritt Stift | 14-11-06 | 09:17 | Link | Comments (141)
Pritt Stift | 14-11-06 | 15:19 | Link | Comments (117)
Pritt Stift | 15-11-06 | 11:01 | Link | Comments (102)
Pritt Stift | 15-11-06 | 13:59 | Link | Comments (85)
Pritt Stift | 15-11-06 | 15:48 | Link | Comments (79)
@ Karel Kruizenruiker 16-11-06 @ 10:38:
Een tweepartijnstelsel lijkt mij niet wat. Doordat je meer partijen hebt moet je in plannen met meer belangen rekening houden. Hierdoor wordt het beleid over langere termijn stabieler en dat is voor iedereen prettiger. De reden waarom je met een meerpartijenstelsel rekening moet houden met een minderheid is omdat je als coalitiegenoot zelf ook in een minderheid kunt zitten. Er zit dus een eigenbelang aan rekening houden met de ander. Dit voorkomt grote verschillen in beleid. Ook voorkomt het dat democratie eigenlijk een soort van "dictatuur van de meerderheid" wordt, omdat DE meerderheid niet bestaat: deze wisselt in een meerpartijenstelsel immers steeds...
Ook Klembek Valsema wist niets van het etente met Bos zei ze vanmorgen bij Giel.
GS, zeik GVD niet zo.
@Romanov 16-11-06 @ 10:31: Leg dat maar eens uit van de VVD. Dat is de grote voorvechter van het hier naar toe halen van de Polen.
@dlseth 16-11-06 @ 10:38
Precies, alles herdefinieren, verherbenoemen, en bijstellen om het stemvee een rad voor de ogen te draaien.
dlseth 16-11-06 @ 10:32
Dat ben ik met je eens. Ik moet niets hebben van Balkenende`s beleid om maar zoveel mogelijk arbeidsongeschikten te laten "herkeuren" en dan zeggen dat "het systeem" werkt om dat er minder mensen op een uitkering leven, of een lagere uitkering. Die mensen hebben niet allemaal een balie-baantje gekregen; ze krijgen gewoon minder geld. Aan de andere kant zijn de "arme mensen" wel vaak de eersten met een dvd-speler, een beertender en merk-kleding voor de kids. ( anders worden ze gepest: dikke boehoe ).
Armen bestaan niet in nederland, slechts mensen die omhoog kijken en zeggen: ik wil ook een dikke auto en een mooi huis. Tja, en zo werkt het nou eenmaal niet.
jottum 16-11-06 @ 10:36
ECHTPAAR MET 2 KINDEREN. Wat dus betekent dat pa 1200 eu bruto verdient, en ma 1200 eu bruto. Gemiddeld dan natuurlijk.. Daar moeten 2 kinderen van naar school? De huur moet betaald worden? De zorgverzekering? Onvoorziene uitgaven? Is dat zo een hoge armoedegrens dan? Ik stel voor dat je het een paar jaar probeert.
Ach ja, en VVD/CDA hebben nog helemaal niet vantevoren afgesproken dat ze samen willen regeren. Weer fijn linkse partijen bashen zoals je van G-ultrarechts-S wel weer kunt verwachten.
Centrum-links (CDA-PvdA, evt. met GL of CU) ligt voor de hand als meerderheidskabinet. Is na een paar jaar centrum-rechts ook wel weer eens verfrissends en niet iets om bang voor te zijn.
Aan de andere kant hoor ik ook steeds luidere stemmen voor een CDA-VVD minderheidskabinet. De voordelen hiervan zouden zijn dat het kabinet met beter onderbouwde plannen moet komen omdat de Kamer in steeds wisselende meerderheden voor of tegen een plan zal zijn. Bovendien hebben daarin de kleinere partijen ook relatief vaker een 'zwaardere' stem, omdat ze het verschil kunnen maken tussen minderheid en meerderheid.
Ik zie voor beide ideeën wel wat. Aan de andere kant vind ik een centrum-rechts meerderheidskabinet ook geen doemscenario. Een links meerderheidskabinet zie ik niet zo zitten eigenlijk. Dan nog liever paars...
@KaiserSoza 16-11-06 @ 10:35
Jij noemt het genocide, ik noem het gewoon een incident met 1,5 miljoen slachtoffers. Zoiets?
Ik ga verhuizen, de ballen!
Ik word er een beetje moe van, want Jan heeft dat nu vanmorgen ontkent.
Trouwens als de PVDA verder daalt in de peilingen komt er geen linkse meerderheid. Zoals het er nu uitziet Pvda een stuk of 33, Jan 22 en Femke de schat, niet meer dan 10... in mijn beleving missen ze nog een paar zeteltjes. Maar afgezien daarvan, wordt het niet eens tijd voor een 2 partijenstelsel zoals in Amerika? dan is het kiezen niet zo moelijk meer, de partijen kunnen zowel hun linkse als hun rechtse ideeen geheel ten uitvoer brengen, als ze gekozen worden. Want als je nu een coalitie sluit, dan moet je t.a.z. van je ideeen altijd water bij de wijn doen, omwille van de andere partijen.
dlseth 16-11-06 @ 10:32
Armoede is relatief. En tuurlijk is onze armoede iets anders dan de armoede in Darfur, maar zullen we het daarom maar vergeten? Het bestaan ontkennen?
@Tiepe 16-11-06 @ 10:34
Vergeet de VVD niet. Die partij heeft in de laatste 24 jaar slechts van 1990-1994 in de oppositie plaatsgenomen, terwijl CDA acht jaar buitenspel stond.
Voor echtparen met twee kinderen ligt de armoede grens op 1.608 euro NETTO. Dat is dus 2400 euro BRUTO.... hoezo een welvaartstaat....
Snapt u het nog?....
Doet me een beetje denken aan het cholestorol verhaal, toen de richtlijnen voor een gezond cholesterol naar beneden werden bijgesteld hadden we ook van de 1 op de andere dag 40% meer mensen die een te hoog cholestorol hadden....
@dlseth 16-11-06 @ 10:32
Met herdefinieren van termen klinken ook woorden als genocide ineens lang niet zo beroerd meer.
Zielig stuk rechtse lutsers... Laat maar komen. We zien wel wat er gaat gebeuren. Als het niks is stemt iedereen over 4 jaar toch weer LPF. Dat ging namelijk ook heerlijk. Laffe kudt zeikerds.
Jan Mao heeft vanmorgen keihard ontkent dat er overleg is geweest... m.a.w. Wouter bos gooit zijn kwaliteiten op het gebied van het voorliegen van het stemvee weer eens in de strijd....
Jaaaa! Een links kabinet. Ik juich dat toe.
Kan iemand van jullie rechtse losers mij uitleggen waarom jullie je altijd zo ontzettend makkelijk bang laten maken? Je hoeft maar Pool, of het H-woord, of het woord Marrokkaan te roepen of jullie vliegen onmiddellijk de gordijnen in. En die luidkeelse dreigingen om het land te verlaten 'omdat Nederland naar de klote gaat', wanneer maken jullie dat nou eens waar? Ga dan, als het je allemaal niet meer bevalt. En nog 's wat: waarom krijgt de 'linkse kerk' steeds de schuld van alles terwijl Nederland al jaren (buiten Paars) door het CDA wordt geregeerd? Waarom wordt links wel verantwoordelijk gehouden maar het CDA plotseling niet? Ik ben heel erg benieuwd.
mij viel op dat het pas echt ergens over ging toen de tv camera's uitgingen en de vragen uit de zaal kwamen.
Als we niet eens goed nadenken over klimaatverandering en milieuinnovatie is 'vergrijzing', of 'economische groei' niet eens meer een woord over 30 jaar..
@Romanov 16-11-06 @ 10:28
Vergeleken met doodhongeren in de goot, jazekers. Armoede bestaat bijna niet in Nederland en links probeert sympathie te kweken door de term 'armoede' omhoog te trekken. Er zit een duidelijk verschil tussen 'armoede' en 'niet zo rijk als gehoopt'.
SuperG 16-11-06 @ 10:16
Poolse werknemers zijn zeer goed voor je economie. Je betaalt inderdaad voor de lutsers die thuiszitten. Echter, wil je voorkomen dat er vraag is naar goedkope krachten uit bijvoorbeeld Polen is het eerst zaken dat je de instantie vol lutsers, het UWV, een geoliede motor maakt die makkelijk te bereiken is voor de zelfstandigen en de kwaliteit levert die er gevraagd wordt. Voor die tijd...
@SuperG 16-11-06 @ 10:02
.
Tsja, er moest eerst een paar jaar paarse rotzooi worden opgeruimd, dat is nooit leuk. En de geschiedenis lijkt zich weer te gaan herhalen. Maar niet meer uit mijn portemonnee, dat dan gelukkig weer niet.
Bestaat GS nog na 22 november?
Wat een aanstellerij weer. Woutertje wilde pas aan de linkse coaltie - toen het CDA hem een beetje begon te pesten en hij in de peilingen naar beneden donderde. Marijnissen weet maar al te goed dat hij tweede keus is, en speelt het spel nu even mee, maar met een weekdier als baas...? Bovendien halen de drie linkserts niet genoeg zetels om een kabinet te mogen vormen. Femster mag dan wel overal te zien zijn, ze vangt niet meer dan zeven zetels. SP doet het vooral goed in peilingen, maar veel mensen zijn stemhokjesschijterds en drukken voor de 'veiligheid' alsnog op PvdA. Ik zeg: SP 18 zetels, PvdA 41 zetels, GL 7 zetels: 66. Aanklampen bij GrrrUnie, met maximaal zeven zetels, heeft dan ook geen zin.
Ik vrees dat we het moeten gaan doen met: CDA/VVD/ChristenUnie. Onze nieuwe regering wordt zwaar in de Here!
Stijlloos Superieur 16-11-06 @ 10:24
De voedselbank is inderdaad een enorme luxe. Kapitalistisch stuk vreten.
Espace Première 16-11-06 @ 10:23
Ja, want laten we vooral Cohen met rust laten als een Marokkaan hem aanspreekt op het handhaven van de grondwet waarop dit land haar vrijheid dankt. Laten we gezellig met Mevrouw Talpa gaan kletsen over smaak.
Ik hoop dat ze er goed werk van gaan maken om de onrust te beteugelen.
GS, nemen jullie alvast een "Abgeordneter" in dienst willen jullie je toekomst veilig zetten. Probeer de dingen alvast maar positief te gaan benaderen anders op zwart.
Espace Première 16-11-06 @ 10:23
Vreselijke lutsers zijn het, ik weet het. Maar eh, als je debatten wil zien die niet alleen op roze wolkjes van positiviteit, met een vleugje linkse lente drijven moet je ook NL 1/2/3 mijden. Dat is even wat politics one-on-one voor je.
Femke ontkende ook dat dat gesprek er is geweest! Het is gewoon lekker knokken, maar na de verkiezingen komt er gewoon een Pvda-CDA kabinet en uiteindelijk verantdert er niks. Overigens wordt het huidige kabinet van alles in de schoenen geschoven waar ze niks aan kunnen doen. Balkenende claimt overigens ook zaken waar hij nauwelijks een hand in heeft gehad (betere economie). Al dit geouwehoer van politicy komt uiteindelijk maar op 1 ding neer: Op Jan, Femke en Wouter stemmen mensen die weinig centen hebben en die meer willen en op Mark (en Rita) en Jan Peter stemmen mensen die wel geld hebben en dat graag willen houden. Alle andere standpunten zijn er alleen maar om de andere dwars te zitten of in een kwaad daglicht te zetten. Links claimt overigens "sociaal" te zijn, maar doet ondertussen wel aan gedwongen solidariteit... :-(
Dood Lijk 16-11-06 @ 10:21
!!!
Ik ga mijn sokken weer uit de kast halen! :-p
@SuperG 16-11-06 @ 10:16: Leg dat het Telegraaf-publiek van GS maar eens uit. Minstens de helft denkt hier dat links de gastarbeiders naar Nederland heeft gehaald.
bakoenin 16-11-06 @ 10:12
ja
Dan zie ik nog maar 1 oplossing, alles verkopen, stort het geld op een zwitserse bankrekening en doen alsof ik arm ben. Dan krijg ik een lekkere uitkering, en kan heerlijk schreeuwen om meer geld en subsidie. Want we hebben het zo slecht in nederland, een paar mensen kunnen niet rondkomen, en we spreken al van armoede. Die mensen moeten niet zeuren, het is veilig in Nederland, je kan naar een voedselbank, of lekker aanschuiven bij vrienden of familie. Hadden ze in darfur maar die luxe. Links is leugenachtig, kan niks en is opportunistisch, echte politici dus.
Alles wat van mij is blijft van mij en wat van jou is zullen we lekker delen. Dat is onze toekomst.
@KaiserSoza 16-11-06 @ 10:18
Beter geen beslissing dan foute beslissingen...
@ Ed Cetera 16-11-06 @ 10:09:
En toen die schrijver begon over het feit dat de grondwet voor iedereen moet gelden en voorrang heeft op religie, werd de discussie doodgeslagen door P&W en gingen ze verder zemelen met Linda. Jammer.
Wouter zegt we dineerden, Jan we dineerden niet en Femke we dineerden niet of een beetje wel en reed tegelijkertijd in een milieuvriendelijke één op één lopende kasseienvreter. Aan Balkenendezalm zit dan misschien een luchtje maar dit zootje stinkt al een uur in de wind voor het is aangetreden.
Ach, Ach GS kinderen; doe toch eens rustig. Zo'n linkse coalitie is een zegen voor dit land. En natuurlijk wordt het niet zoals in het oostblok, Cuba of China. Nee Jan, Wouter en Femke hebben een nieuwe vorm van socialisme voor ogen; een realistische variant waarbij alle problemen op sociaal vlak worden opgeruimd. In het oostblok leefde 95% onder de armoedegrens en waren er geen voedselbanken maar gewoon winkels met een heel sociaal bonnensysteem. Dat beeld, maar dan socialer nog en uiteraard beter. Een soort Socialisme 2. De slogan wordt dan ook; nieuw, beter, socialer en uiteraard meer handen aan de ziekenhuisbedden en in het bejaardentehuis. De peilingen zeggen nu 65 zetels, maar met hulp van de Christenunie komt die meerderheid vanzelf in zicht. En als er geen meerderheid is, dan maar een minderheid. Daar zijn socialistische arbeiderspartijen ook altijd goed in geweest dus die traditie kan prima voortgezet worden. Belangrijk punt wordt, naast uiteraard het "sociaal, socialer, sociaalst-beleid", het terugdraaien van marktwerking. Met strenge wetten alle vrijheden ontnemen van bedrijven, salarissen koppelen aan maximumgrenzen, uitkeringen omhoog, 1 mei als nationale feestdag invoeren ... en .... *boekt snel ticket terug naar Argentinie*
Als jullie nou even goed nadenken en (strategisch) goed rechts stemmen, dan blijft de linkse lente nog even uit. Maorijnissen c.s. groen licht geven in tijden van economisch herstel betekent potverteren en open einde regelingen die ons tot diep in de 21ste eeuw aan de bedelstaf brengen. Stemp tegen, stemp rechts! Ik heb gezegd.
Hoera Eindelijk een links Nederland.
Eerst Nederland en dan Geen Stijl!
Zo zie ik het graag!
Hoxha, hang die Che poster maar alvast op in je maisonette.
Romanov 16-11-06 @ 10:14
Nee, volgens mij is dat een rascist.
*arrrrrrghhhhhhhhhhh( Nederland gaat naar de klote!
Ik snap dit niet, bos heeft zich toch onmogelijk gemaakt bij de allerlinksen? niks GL,niks SP.. maar als ze kelderen in de peiling en weer naar links teruggaan worden ze weer in de armen gesloten; wat een windvaantjeshoer!
NIemand moet die lui serieus nemen......
Het nieuwe portret dat de foto's van Bea gaat vervangen in overheidsgebouwen is al aangekocht:
boulevard.nieuws.nl/438270/Warhol_van_...
Hmm... verschillende mensen hebben het hier over weggaan uit Nederland... joh, gewoon doen! We zullen jullie missen... :)
Zeg Pritt, loop toch niet zo te janken man. Kinderachtige gladiool dat je d'r bent.
Als puntje bij paaltje komt zal het met hoge waarschijnlijkheid uiteindelijk een coalitie CDA - PvdA worden, wat resulteerd in oeverloos gelul, en geen beslissingen, maak je borst maar nat.
@Pritt stift: "were fucked"
Yes you are :D
Moehahahahaaa. moehahahahaa. Bwahahahahaaaaa.
Dus de VVD denkt aan een nieuw minderheidskabinet. Voor een minderheidskabinet heb je toch een meerderheid in de Tweede Kamer nodig.
Ik heb nooit begrepen waarom men het huidige kabinet niet als volwaardig heeft gezien en waarom dus de verkiezingen naar voren zijn gehaald. Er is immers gewoon een meerderheid in de Tweede Kamer voorstander van dit kabinet.
Maar ik denk niet dat na de verkiezingen Geert Wilders of Marco Pastors of André Rouvoet akkoord gaat met een kabinet als ze zelf niet mee mogen doen aan de coalitie en dus een minister of staatssecretaris mogen leveren.
En dat Pools leren moet Pritt Stift maar eens uitleggen. Juist de VVD wil ongelimiteerd Polen toelaten. Want die zijn zo lekker goedkoop als oppas, klusjesman of... in de fabriek! En de heer Bolkestein (VVD, jawel) wilde graag in de Europese wet (de dienstenrichtlijn) vastleggen dat ze dan vooral ook tot in de lengte van jaren tegen Poolse arbeidsvoorwaarden zouden blijven werken. Want stel je voor dat de werkgevers fatsoenlijk loon moeten betalen!
Je kunt wel zien dat Pritt Stift voor de Telegraaf werkt.
Als er dan toch een minderheidskabinet moet komen, dan zeker niet een zonder t CDA erin.
laat het nu maar een keer gebeuren dan. Ik wil Jan wel eens in de regering zien. Na vier maanden wil z'n achterban hem vierendelen.
Polen liften mee op de VVD globalisering, slap geouwehoer van GS weer
Nog meer PvdA stemmers komen erbij:
binnenland.nieuws.nl/438261/Moslimorga...
Heine 16-11-06 @ 10:05
Misschien begrijp ik je verkeerd, maar bedoel je niet links lullen rechts vullen?
Na Balk zou dit misschien wel een verademing zijn. Ik verheug me erop. Ik hoop wel dat we ze dan net zo hard mogen bekritiseren als ze elkaar nu doen. En als ze er een potje van maken: KeiHARD afstraffen en volgende keer SGP stemmen. Kijken of die het beter doen. Maar eerst even die link(s)e oppositie waarmaken dus stemt allen. Of PvdA of SP. Anders gaan de boeren er weer met de buit vandoor.
Koekje-dr-bij? 16-11-06 @ 10:11
Je kan natuurlijk ook Michiel Smit als politiek idool hebben.
Marijnissen heeft dit ontkent, volkomen uit de lucht gegrepen stemmingsmakerij.
Bos lult
heb trouwens fidel, met jan, en sadam een hapje zien snavelen in scheveningen... 't zag er gezelli uit in ieder geval... alleen fidel hield niet van tomatensoep, totmaten brugers (cow&chicken)
Waar is nou GS's grote plan om mee te doen in de politiek? Beste stuurlui..? Beetje schoppen, schudden, pesten blijft vermakelijk uiteraard, maar als dat het enige is wat GS kan doen..... Wellicht kunnen jullie je dan beter ver van politiek houden....
Verhuizen naar Zwitserland is ook een optie.éen ding,die zwitsers hebben het toch wel voor elkaar.
Welk links Kabinet? PvdA 40 zetels en dan mogen ze hun handen dichtknijpen, Sp 20 (valt altijd tegen tov polls) GL 8, nog steeds maar 68.
Of denken we soms aan een minderheidskabinet omdat Balkje niet met de hersendode rechte rukkers in de regering wil?
Bij de weg: van alle GS scribenten is pritt stift no 1 in zieligheid en talentloosheid
met het tempo waarin de SP groeit wordt Marijnissen premier!
Ik ga niet mee maar, neem zo veel mogelijk vrienden mee AUB.
:-) 16-11-06 @ 10:09
Studie financiering en OV jaarkaart en jezelf vetgevreten aan de kinderbijslag die anderen hebben betaald
parasiet
nou nou......
Als je GS moet geloven dan word nederland moslims, iedere nederlander een slaaf en GS verboden als een links aan de macht komt.
Ale er een linkse regering komt dan ga ik wonen in Zweden. Daar zijn ze er nu eindelijk achter dat dat socialistische heilstaatgelul niet werkte. Het duurde een paar jaar, het land is vrijwel bankroet, maar de opbouw is begonnen. Nu kosten de huizen met een paar hecate grond daar nog minder dan een nieuwe BMW! Wie gaat er mee? Dan richten we daar de republiek Batavia op!
Ach, mijn aarsch is al dusdanig opgereckt door voorgaande kabinetten Pimpelpaarsch en Balkenbrei... dit kan er ook nog wel bij..
That`s it. If you can`t beat them; join them. Ik ga me per direct omscholen tot moslim. Vanmiddag nog even mijn uitkering en een hallal-hypotheek aanvragen en wat vrouwen in de bek spugen en de eerste die er wat van zegt klaag ik aan. The world is mine!!!!
ik denk dat ik me geld maar doneer aan de sgp. die zwarte kousengemeentes zijn straks de enige plek in nederland waar het veilig is.
fidel komt naar hol-land, ja hij kan nog best ff mee...
Hmm, ooit heb ik hier geopperd om dan naar Canada te verhuizen maar dat begint realiteit te worden
haha heerlijk!!! ben bijna afgestudeerd. zodra ik mijn papiertje heb ben ik weg. succes hier :-)
En wat als straks blijkt dat kameraad Jan al 6 maanden deaud is????
Iemand Job Cohen gezien bij Pauw&Witteman? De volstrekt objectieve volksmenner Witteman gaf Cohen de ene bruikbare voorzet na de andere en bij Pastors mocht hij voor open doel inschieten.
Toen Pastors zei tegen één of andere domme legbatterijplofkip dat ze die lap stof van haar hoofd moest halen zodat ze beter kon horen, sprak Cohen er schande over. VOLSTREKT ONACCEPTABEL!
Cohen... ga eens samen met Van Dam, Groenteman, Witteman, Barend en consorten in Huize Avondrood sjoelen. Rond kerst arriveert het traditionele feestpakket van de Hofstadalliantie weer.
1) Marijnissen ontkende dit vanochtend in GMNL
2) Links staat op zo'n 65 zetels in de peilingen: dream on Wouter, Femke, Jan, uitvreters
Het zou toch mooi zijn als Geert Groenlinks qua zetelaantal overstijgt!
@Romanov 16-11-06 @ 10:04
Inderdaad, alle rechtse dissidenten bij elkaar stoppen op een goelach.
Windvaantje loopt weer eens te ijlen. Hij wil gewoon regeren en het kan hem niet schelen hoe of met wie. Maar het maakt toch niet uit. Wanneer het linkse kabinet faalt (zoals alle kabinetten falen) schuiven we gezellig met z'n allen naar rechts, waarna rechts weer faalt en zo is de cirkel weer rond.
Wat een bullshit weer. Alleen al om dat slappe gelul hier op GS stem ik SP, trouwens ik vind hun website ook mooi!
Beter!
De insteek van de komende 4 jaar:
Rechts lullen, Links vullen!!! ;)
goede gristelijke traditie, angst zaaien....... dus
Mooi hoor, hoe tijden veranderen, nu de Balk onze redder....
Ok, aan de reacties van pimpstah en Traag te zien loopt Bos dus weer uit z'n nek te kletsen.
Maakt het allemaal uit, alles hier is toch quth.
Goede zaak.. Oprotten met rechtse oogklepdragende idioten.
@ Brzk 16-11-06 @ 10:01
Sommige zwevende kiezers hebben gewoon een klein duwtje nodig.
Ja Pritt, zo goed als met Balkenende 1,2 en zeker 3 krijgen we het nooit meer.
Fumke vertelde vanochtend op de radio dat ze in de verkiezingstijd een keer had gegeten met Wouter en dat het gesprek niet naar wens verliep.
Dus waar hebben we het over?
Rijdt die trein dan ook naar 't werk of naar 't Oosten?
"We're fucked".
Nee de afgelopen jaren was het feest.
OP FIETSE!
Tja, wat kun je nog aan het stukkie toevoegen: we're fucked.....
Toch maar JP stemmen, wie weet heeft het nog een beetje zin....
Mooi he, democratie. Doe zoals ik, stem gewoon zo rechts mogelijk.Bye windvaantje.
Zeggen dat je meedoet aan de verkiezingen en dan afhaken is natuurlijk ook niet goed voor je eigen geloofwaardigheid.
Dus iedereen links stemmen en na volgende week komen gouden bergen naar ons toe, maar nog belangrijker, we zijn van Balkie af...
Hoera!
Pritt, no worries man, CDA wordt toch wel de grootste.
Van quutje moeten ze het stemrecht intrekken.
Marijnissen heeft net ontkend met W.B. overlegd te hebben in het afgelopen half jaar. WOUTER lult dus wederom!
linkse lente? klinkt als naderend onweer niet?
wat hebben ze gegeten?
dat wordt toch een minderheids kabinet, en wat doen we ook al weer met minderheden... ja....... ja.... nog minder laten worden, dus heel fijn opgetieft
Was dat diner'tje nou gisteren of een week geleden?
Mmm, kameraad Jan ontkende dit verhaal vanochtend nog.
@ redactie: Om GS de grootste te maken... Op wie moeten we dan stemmen. M.a.w. een bindend stemadvies graag.
REAGEER OOK