Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Jeroen Dijsselbom: 'Uw geld is niet meer veilig'

steeldiefdijsselbloem.jpg Cyprus is dus zogenaamd gered van een faillissement. Dat is niet waar. De Cyprioten en bankrekeninghouders met > 100.000 euro spaargeld zijn geslachtofferd om de euro (tijdelijk) wat lucht te geven. Winkels verkopen niets meer, banken zijn nog steeds gesloten, de opnamelimiet bij pinautomaten is op een lullige 100 euro vastgezet, 1 bank (Laiki) is omgevallen als direct gevolg van de 'redding' en Rutger van Castricum ligt in een Cypriotisch zwembad. Maar toch kraait de Eurogroup van Jeroen Dijsselbloem victorie. Sterker nog, het redden van Cyprus is zó succesvol, dat de casus waarin de eilandbewoners tot economische labratten zijn gemaakt, nu Europabreed de norm wordt. Dijsselbloem in een interview met Reuters: alle spaarders kunnen voortaan ingeschakeld worden voor een 'bail-in' om banken mee overeind te houden. Nu nog alleen voor mensen met meer dan een ton op de bank, maar dat zal vast niet zo blijven. De markt reageert ONMIDDELLIJK op deze institutionalisering van diefstal. De AEX duikt in het rood, Europese markten op de helling (naar omlaag, uiteraard), de aandelenhandel in Italië ligt helemaal plat en onze huisbankier Peter Verhaar is ontploft. Iedere keer als Dijsselbloem zijn waffel open trekt, sterft ergens een klein landje. Is een oproep tot een bankrun eigenlijk nog steeds strafbaar als het maniakale hoofd van alle Europese ministers van Financiën hem doet? Kijkersvraag: Wanneer gaat u uw spaargeld van de bank halen? Twitter het met de hashtag #PenW. Vergeet Slovenië, Jeroen Dijsselbom heeft zojuist de hele euro opgeblazen. PANIEK! Dijsselbloem laat via woordvoerder weten dat Reuters het artikel aanpast omdat de uitspraken wel kloppen, maar de context niet (?). Jammer Jeroen, te laat...

Reaguursels

Inloggen

@Sir EnemA | 25-03-13 | 16:23
Ik hoorde in het nieuws dat de Russen daar zo'n 40 á 50 miljard uit hebben staan..........
En wij (EU) moeten 10 miljard overmaken?
Laat die stinkmaffia de zaak daar maar redden!

lilluke halve hoan | 26-03-13 | 14:27

ik was zo'n 13 a 14 jaar toen de euro werd ingevoerd. Zelfs op de dag van de invoering had je skeptische geluiden van andere politici. De munt zou de 20 jaar niet halen enz. Werd allemaal genegeerd en weggelachen. En als klein hummeltje vond ik de skeptici al rationeler dan die volksstammen die niet konden wachten bij de pinautomaat voor hun eerste biljetten. Of wat dacht je van G. Zalm met z'n schaterlach en waaiertje van euro's. Ik zie de beelden nog voor me.

blodsvept | 26-03-13 | 12:06

...en 3 jaar terug werden de aluhoedjes nog afgefikt, en was iedereen het eens dat de grote heren het op gingen lossen. Ik snap werkelijk niet dat heul de bevolking blindelings vertrouwt in media-gelul. 1933 all over again.

trotsopGn! | 25-03-13 | 23:42

Ik denk dat ik toch maar wat spaarcentjes van de bank ga halen. Voordat je het weet kun je er niet meer bij en staat t op de privé rekening van een van de leden van de raad van bestuur van een bepaalde bank.

dannymh | 25-03-13 | 22:38

Dijselbloem is HET voorbeeld van de socialist die niet met geld kan omgaan.........

Big Swinging Dick | 25-03-13 | 22:33

Ik heb echt met deze man te doen. Die is me daar in een wespennest terechtgekomen, niet normaal meer. Stof voor een mooie roman over de tragische rol van een man in een wereld waar geen eer valt te behalen.

Van Duyvenbode | 25-03-13 | 22:27

Gaat u maar rustig slapen, uw financiële aangelegenheden worden geregeld door rekenwonder Rutte en financieel genie Dijsselbloem.

WirMachenMusik | 25-03-13 | 22:23

Graaf van Egmont
Die "man" heeft geen ruggengraat én geen gezond verstand dus ik zou eerder jou vertrouwen met mijn centjes dan die landverrader.

ZiekVanDieJankers | 25-03-13 | 22:04

Outsider-Inside | 25-03-13 | 21:54
Wat hebben we eigenlijk voor goeds te verwachten van een ingenieur van de landbouw hogeschool die verder alleen maar partijbaantjes binnen de PvdA heeft gehad. Die man moet ongeveer evenveel van financieën weten als ik.

Graaf van Egmont | 25-03-13 | 22:00

Jeroen heeft denk ik niet helemaal door waar die 5 miljard van die Russen vandaan komen.... Mafiageld? die zijn zeker niet blij, en wat doen dan niet blije mafia mensen?

XipeTotec | 25-03-13 | 21:44

Eigenlijk verbaast het me nog dat het zo lang heeft kunnen duren voordat we dit soort drastische maatregelen zagen.
Want het geldwezen is al heel lang gebaseerd op louter drijfzand. Het is een casino geworden, zonder onderpand.
Het aftellen naar een algeheel failissement van de hele westerse wereld is al lang geleden begonnen. Het is ongelofelijk maar waar.

Van Duyvenbode | 25-03-13 | 21:43

Jeroen, maak je mijn schoen?
Ja, juffrouw, ik zal het dadelijk doen.
Jeroen, maak je hem sterk?
Ja, juffrouw, dat is mijn dagelijks werk!

Jeroen, is mijn schoen al klaar?
Ja, juffrouw, betaalt u maar!
Jeroen, ik heb geen geld ontvangen...
Wel, dan blijft uw schoen daar hangen.

Want op klanten zonder geld,
Daar ben ik niet op gesteld.
Dag, Oen!
Dag, juffrouw zonder schoen!

Ven1V1d1V1c1 | 25-03-13 | 21:41

en de euro -die eerst weer opklom- is na de uitspraak van Mr. Euro naar een absoluut dieptepunt gedaald

kees1960 | 25-03-13 | 21:40

Dijsselbloem beheerst het wereldwijde financiele nieuws vandaag:

www.cnbc.com/id/100588887

Dat is nog nooit een Nederlandse minister ooit eerder gelukt.

Halo Rutte? Wakker worden... Gooi die vent nu uit je kabinet.

Outsider-Inside | 25-03-13 | 21:30

Hoe veilig is geld eigenlijk in Zwitserland. Gaan ze er bovenop zitten of zo? Of staat dat ook geinvesteerd in obligaties van eurolanden of de CERN hyper deeltjes botsers en zo. En als dan hier de shit de fan raakt, kan je het dan hier opnemen of moet ik eerst naar Zwitserland lopen?
Waarom een Zwitserse bank vertrouwen, het zijn banken, per definitie niet te vertrouwen.

Dima Beeline | 25-03-13 | 21:30

Ik wist het al toen totaal onbekende en onervaren Dijsselbloom werd " gekozen" als de "beste" kandidaat voor deze job.
Hij is gewoon een onnozele katvanger, die daarom deze job wel eventjes combineert met zijn Nederlanse ministerschap, logisch toch.
Iedereen in Europa met geld zit nu achter de laptop om zijn geld over te hevelen naar veiligere havens.
Alle banken gaan dus in problemen komen, want dat geld hebben ze helemaal niet, hoewel ze met dit virtuele geld lekker aan het gokken waren geslagen.
Nu kan het echt niet lang meer duren.
*Run, Baby Run neuriet*

King of the Oneliner | 25-03-13 | 21:25

Je zou bijna medelijden krijgen met Dijsselbloem. En je moet het ook maar willen, zo'n bijbaan: voorzitter van de eurogroep.
Je kan alleenmaar impopulaire maatregelen nemen natuurlijk.
Daarom zal hij ook wel blijven zitten. Niemand benijdt hem voor deze ondankbare rotklus. Maar goed, ondertussen lijkt het wel alsof de blinde waanzin heeft toegeslagen. De laatste stuiptrekkingen van de euro.

Van Duyvenbode | 25-03-13 | 21:24

Who the fuck is Daiselbluhm ?

van_de_pot_gerukt | 25-03-13 | 21:15

Meest incompetente prutser op financiën ooit.

priceless EU fuck up.

Prutsert3368 | 25-03-13 | 21:05

Europa kent geen centraal financieel gezag. Zelfs kleine bankjes (zoals in Cyprus) kunnen niet opgedoekt en verkocht worden zonder de spaarders te benadelen (en te bestelen).

Kijk even naar de USA, lieve Europese inividualisten: daar was het heel normaal dat elke maand een paar banken in moeilijkheden geraakten. De FDIC deed zijn werk, nam de bank over en kon ze telkens verkopen aan concurerende banken. FDIC garandeert ook spaarrekeningen to $250.000.

Spaarders bestelen is een uniek nieuw idee uitgevonden door de neo-communisten in de EU.

torea | 25-03-13 | 20:59

Outsider-Inside: Die natuurlijk ook..

"Kunnen we het adres van het PvdA kantoor in het Russisch doorgeven? *Liquidatie is een feestje* Hahaha."

Klinkt als een goed plan..

ZiekVanDieJankers | 25-03-13 | 20:39

Stel dat Jeroen Dijsselbloem minister van financien was geweest van cyprus. Zou hij dan in zijn dubbelfunctie van minister van financiën zijn eigen plannen als voorzitter van de Euro groep moeten goedkeuren en het kabinet adviseren?

Amano | 25-03-13 | 20:38

Paar wrange quotes gezien:

Hey Diesel Boom:
The Good News - You have prevented a run on the Cyprus Banks.
The Bad News - You have started a run on all other European Banks.

--------

Nothing capital controls can't fix.

Of course, once limits are imposed on the movement of capital and money stops crossing borders, goods and services tend to stop crossing borders as well. That's usually when troops start crossing borders instead.

Wacht voor het SHTF moment, popcorn iemand?
*uitzending gemist van preppers kijken doet*

meganerd69 | 25-03-13 | 20:28

Jeroen Dijsselbloem is de buikspreekpop van Schauble. Het was zijn gebrek aan politieke en bestuurservaring die hem de ideale kandidaat maakte om als voorzitter van de Eurogroep Juncker op te volgen. juncker vertegenwoordigde als geen ander de entente tussen duitsland en frankrijk. Die entente bestaat niet meer. Hardliner Schauble heeft de macht gegrepen en Jeroentje als sockpuppet krijgt de schuld. Terecht, want als complete dilletant, amateur, beginner, nono, is hij ontmaskerd bij de eerst de beste test. Als voorzitter van de eurogroep heeft hij gefaald in zijn primaire taak om de verschillen tussen de eurolanden te overbruggen, niet om partij te kiezen voor noord of zuid.
To add insult to injury geeft hij een interview waarin hij de woorden van dr Strangelove Schauble nog eens te letterlijk uitsprak. Direct nadat zijn woorden op de newswires kwamen zullen achtereenvolgens Van Rompuy, Draghi en Schauble gillend aan de telefoon hebben gehangen. En toen moest Jeroen poep aan je schoen ook nog eens rectificeren.
Wat ben je dan? Windhaan, sockpuppet, aangeschoten wild, afgeschminckd. Jeroen, do yourself a favour. Stop ermee. Ga naar huis. Erken je falen. Beschadig Nederland niet nog meer dan je nu al hebt gedaan.

gooi en smijtwerker | 25-03-13 | 20:26

Euro omlaag na uitspraken Dijsselbloem .Doet zijn mond open en de beurs pleurt in elkaar.
En nu maar weer beweren dat iedereen hem verkeerd heeft begrepen, terwijl hij het toch echt zegt.
Liegen en bedriegen anders krijg je niet zo'n functie. Hij heeft al een onbetrouwbaar hoofd ,en denkt dat hij heel wat is, maar wordt gewoon als lul gebruikt ,door de rest van dat maffiazooitje in Brussel.

fleurtje | 25-03-13 | 20:21

Dijsselbom is het lulletje rozenwateer wat het briefje mag voorlezen.
Je weet echt niet wat je aan het doen bent Jeroen ..

SyntaxError | 25-03-13 | 20:17

wat een kut is die dijselbloem toch. Ik kan er echt gewoon niet bij dat die lul niet begrijpt wat zijn woorden voor invloed kunnen hebben

Nescio25 | 25-03-13 | 20:14

Wat een kutpartij is die pvda toch. Ik kan er gewoon echt niet bij dat iemand zelfs maar overweegt erop te stemmen.

LaPachanga | 25-03-13 | 20:12

Iemand die 16 miljard al eens gedeeld door de 1.120.000 ?
Dat is meer dan 14 duizend euro p/p.
De beroeps bevolking bedraagt in 2012 416.900.
Dan hebben we het over een slordige 38000 euro per werkende cyprioot.
Gemiddelde jaarloon bedraagt daar ongeveer 23.000 euro.
Een normaal huis kost ongeveer een ton.

nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_landen...
www.cia.gov/library/publications/the-...
search.globalpropertyguide.com/propert...

Wat was ook alweer de smoes die verklaart waarom het fout is gegaan met geld, banken, verzekeringen en vastgoed en waarom "wij" (de europeanen) deze fout gaan betalen?
-
Kan ik iemand een goed uitziende auto verkopen waarvan ik weet dat hij rot is, diegene verplichten hem bij mij te laten repareren en voor de reparatie belachelijke bedragen eisen?
-
Wij zijn de schuldigen en wij zullen betalen .. graaiers en eerlijke mensen worden over 1 kam geschoren .. gedeelde smart en sterkste schouders.
Na het zuur komt het zoet.
We komen hier sterker uit.
-
Waar de EU is is de Troika:
-Troika (triumvirate) of judges or political leaders
NKVD troika, a commission of three for express judgment in the Soviet Union during the time of Joseph Stalin
-The tripartite committee led by the European Commission with the European Central Bank and the International Monetary Fund, that organised loans to the governments of Greece, Ireland and Portugal. See European sovereign debt crisis
en.wikipedia.org/wiki/Troika
-
Het lijkt mij toch nog steeds een crisis in een financieel economische constructie waar europa slechts deel van is en waar het welzijn van een burger geen rol speelt, slechts de bankrekening of toekomstig financieel perspectief is belangrijk.
-
Het gokken op toekomstige inkomsten en investeren hierin is zo ver opgevoerd dat er (schier) oneindige gaten zijn ontstaan in het financieele netwerk. De mogelijkheid te gokken op een afwaardering van iets heeft hier zeker toe bijgedragen.
-
Leg mij nog eens uit waarom het goed zou zijn voor "Europa"
Leg nog eens uit wat wij, het volk, er beter van worden ?
Leg nog eens uit waarom we geld van de Troika MOETEN lenen om onze schulden bij de Troika te betalen?

SyntaxError | 25-03-13 | 20:11

Met Dijsselbloem van flater naar flater. SNS, Cyprus, what's next. Een blamage, een afgang, niet alleen voor Dijselbloem. Een blamage voor nederland.. Weg met die vent..

denoorman | 25-03-13 | 20:08

Welke bank heeft Jeroen Dijsselbloem. ?? Waarschijnlijk een rekening op een speciale Ambtenaren deposito. Want deze jongens zorgen heel erg goed voor zich zelf.!!

waarzeggertje | 25-03-13 | 20:08

Hier is het volledige FT stuk:

Dijsselbloem, do remember that careless talk costs lives…*

Paul Murphy

| Mar 25 16:19 | 16 comments | Share

…and it’s really about time it cost you your job.**

The Eurogroup head was in triumphalist form on Monday, claiming direct credit for having sent Cyprus into a parallel Eurozone.

What we’ve done last night is what I call pushing back the risks…If there is a risk in a bank, our first question should be ‘Okay, what are you in the bank going to do about that? What can you do to recapitalise yourself?’. If the bank can’t do it, then we’ll talk to the shareholders and the bondholders, we’ll ask them to contribute in recapitalising the bank, and if necessary the uninsured deposit holders…

If we want to have a healthy, sound financial sector, the only way is to say, ‘Look, there where you take on the risks, you must deal with them, and if you can’t deal with them, then you shouldn’t have taken them on…The consequences may be that it’s the end of story, and that is an approach that I think, now that we are out of the heat of the crisis, we should take…

It means deal with it before you get in trouble. Strengthen your banks, fix your balance sheets and realise that if a bank gets in trouble, the response will no longer automatically be that we’ll come and take away your problem. We’re going to push them back. That’s the first response we need. Push them back. You deal with them…

We should aim at a situation where we will never need to even consider direct recapitalisation…If we have even more instruments in terms of bail-in and how far we can go on bail-in, the need for direct recap will become smaller and smaller…I think the approach needs to be, let’s deal with the banks within the banks first, before looking at public money or any other instrument coming from the public side. Banks should basically be able to save themselves, or at least restructure or recapitalise themselves as far as possible…

Now we’re going down the bail-in track and I’m pretty confident that the markets will see this as a sensible, very concentrated and direct approach instead of a more general approach…It will force all financial institutions, as well as investors, to think about the risks they are taking on because they will now have to realise that it may also hurt them. The risks might come towards them.

Well, it’s direct all right. It’s a direct call to depositors across the eurozone — retail and corporate alike — to move cash now and spread it across a portfolio of the largest available banks. It’s direct advice to dump bank debt. And it’s a direct invitation to speculate that the EFSF, the ESM, and the rest of the alphabetic bailout soup is going to be discarded in favour of calling on depositors’ money across the Continent.

Of course, the world’s changed for bank creditors in any case. There was already a bail-in directive on its way for Europe, though not for some years and not spelling out the risk to uninsured deposits (or that the bail-in regime should apparently be retrospective, if we’re reading Dijsselbloem correctly).

Jeroen Dijsselbloem, Dutch finance minister in his day job, is openly promoting the Cyprus bail-in as a template for the rest of financially fractured Europe. Except it’s not. It’s a way to deal with the political impossibility of German taxpayers bailing Russian gangsta finance. (There’s also the matter of Cypriot banks having had an unusually high level of depositor funding, compared to issuance of bonds.)

Would the Eurogroup leader like to torpedo the Italian and Spanish economies in similar fashion? How about France? Probably not, but the immediate result on Monday was six per cent off the price of Intesa Sanpaolo stock, six per cent off Unicredit, five per cent off SocGen and so on.

We could blame all this on too much coffee and not enough sleep, except that Mr Dijsselbloem has a little too much form on this front. And he’s only been in the Eurogroup job since January.

Outsider-Inside | 25-03-13 | 20:08

Agossie Peter Verhaar is ontploft. Is dat dezelfde Peter die Nederland een 'zuur' land noemde vanwege kritiek op de EU.

zooishettoch | 25-03-13 | 19:59

Dat wordt dus kijken vanavond... P&W. Ik hoop dat die grijze uileballen het lef hebben om kritisch te zijn, maar ben bang dat ze gedicteerd worden door hetzelfde clubje.

trotsopGn! | 25-03-13 | 19:57

Ff weg...

Jankurt | 25-03-13 | 19:55

Je zal toch maar politicus zijn. Elke keer als je wat zegt blijkt aan het eind van de dag dat je eigenlijk alleen maar poep praat, meestal dan...

purkpurkson | 25-03-13 | 19:52

@Moishe Pipik 18:50: De gekozen oplossing voor Cyprus is niet eens zo gek: hij zit het dichtst tegen een "natuurlijk" omvallen van de banken aan, alleen worden de andere Cypriotische banken uit de wind gehouden qua deposito-garantie, en Europa eveneens. Ik vraag me wel af in hoeverre het wettig is om de kleine bankrekeningen naar een andere bank te verhuizen voor liquidatie.

Wel vind ik het eng dat Europa of de staat het moment kan bepalen dat een bank een beetje te gammel is geworden, en de boel voortijdig liquideert dan wel nationaliseert (zie SNS). De boodschap is duidelijk: je spaargeld is niet veilig, OOK voor bedragen onder de 100k. Indien "nodig" kunnen die centen ook worden afgeroomd. Ook is duidelijk dat de staat er niet veel aan gelegen is om gedupeerden fair te behandelen als ze er mee weg kunnen komen. Voor mij (en blijkbaar vele anderen) aanleiding om mijn kapitaal elders te gaan stallen, daar waar de staat er niet gemakkelijk bij kan. Dat was ook zonder die domme uitspraak van Dijselbloem wel gebeurt.

Overigens ben ik het met je eens dat hij nu even beter zijn bek kan houden. Aan de andere kant hoop ik ook dat P&W hem stevig aan de tand gaan voelen over die uitspraken.

Muxje | 25-03-13 | 19:50

Het devies was toch: stilzitten als je geschoren wordt? Aan de andere kant de haircut van de krullen vordert ook....

Fast Forward | 25-03-13 | 19:46

Net weer wat onnozele propaganda op het nieuws gehoord "Dit is precies wat Duitsland en Nederland wilt"

-
Nee teringlijer, dat willen we (of tenminste ik) niet, de banken moeten bloeden voor hun (Fraude en)
gokverslaving. NIET de spaarders (en ook niet de belasting betalers..) Als jij gaat gokken met iemand anders zijn geld, hoor je daarvoor te boeten, en niet de schuld af te schuiven op anderen... Hoge risico's nemen voor winst? dan moet je ook zelf op de blaren zitten.

ZiekVanDieJankers | 25-03-13 | 19:46

Waar zijn de toezichthouders?
Laat ze publiekelijk vragen beantwoorden hoe het zo ver heeft kunnen komen. We hebben ze tenslotte zelf betaald. En eventueel berechten wegens fraude. En dan de verantwoordelijke bankiers die willens en wetens misbruik hebben gemaakt van de situatie. En die vervolgens strippen als echte criminelen.

oplichter | 25-03-13 | 19:41


Dijsselbloem deed niets anders dan wat ze al jaren zéér succesvol in de USA doen, verrotte instituten sluiten.

www.marketwatch.com/story/dijsselbloem...

Werd wel een beetje tijd na alle verdampte mijarden van niets doen pappen en nathouden van de laatste jaren.
Spaarders en aandeelhouders doen precies hetzelfde, jagen de directie van een bank op om zoveel mogelijk risico en winst te nemen.
Nu is het afgelopen, de deksel op de neus.

gebrokenvleugel | 25-03-13 | 19:41

Kunnen we het adres van het PvdA kantoor in het Russisch doorgeven? *Liquidatie is een feestje* Hahaha.

funkyd | 25-03-13 | 19:39

"The harder it gets, the more we lose control", dat is wat er aan de hand is volgens mij. Mooi nummer erover. www.youtube.com/watch?v=HSGf5oGIH40

Sander071 | 25-03-13 | 19:32

SELL!! Dijsselbloem zit vanavond bij Pauw en Witteman.

pauwenwitteman.vara.nl/

De markten gaan morgen dus zeker weer lager openen en de euro zal tijdens de uitzending wel verder weg gaan zakken want hij gaat ongetwijfeld weer allemaal domme uitspraken doen en te proberen zijn fouten van vandaag recht te zetten waardoor de internationale verwarring nog verder toe gaat nemen.

Waarom snapt Jeroen nu nog niet dat hij nu gewoon even stil moet zitten en nu zijn muil moet houden.

Jeroen, doe iedereen een plezier en zeg het af. Niet doen. Je ligt nu al wereldwijd onder het vergrootglas, dit gaat het alleen maar erger maken.

Als voorzitter van de Euro Groep kun je het niet maken om nu een beetje de PVDA popi jopi bij Pauw & Witteman uit te gaan hangen. Neem je verantwoordelijkheid.

WAAR IS RUTTE??

Outsider-Inside | 25-03-13 | 19:30

lulletje rozewater, jeroen fockface, haalt alweer bakzeil. 100Miljard verbrandt op de beurs, maar nu is het toch weer geen blauwdruk. als die kneus niet deze week het veld ruimt eet ik mijn schoen op...

Nescio25 | 25-03-13 | 19:26

Voormalig wethouder met eigen (wan)financiële erfenis, met koud 3 maanden ervaring als MinFin, wordt verkozen voor een belangrijke internationale positie en de gehele (oud-)mediale wereld komt er op klaar, vanwege de schijn serieus te worden genomen.

Als er iets de laatste dagen duidelijk is geworden, dan is dat het waarom Dijsselbloem werkelijk voor die positie is verkozen.... Omdat Nederlandse (PvdA-)politici zich moeiteloos laten ringeloren door 'the powers that be', uit louter partij-/persoonlijk-opportunistische beweegredenen.

Ven1V1d1V1c1 | 25-03-13 | 19:18

Kijk, voor 6% rente zou ik dat risico nog wel willen lopen, maar met de huidige <2% lonkt de oude sok of het matras toch wel heel erg!

bandito1980 | 25-03-13 | 19:17

The markets have taken a whack

From Dijsselbloem talking some smack

This cannon is loose

He's speaking some truths

This swan is incredibly black

The Limerick King

Pimp my Voortuin | 25-03-13 | 19:14

Wegens de crisis heb ik sinds 2008 al geen spaargeld meer, dus ze doen maar.

Uriël Fack | 25-03-13 | 19:13

Ben benieuwd wanneer de eerste kamervragen (Geert!?) gesteld gaan worden n.a.v. het totaal desfunctioneren van onze minister van financiën en de rest van dit infantiele kabinet.
Mijn God!
Kan het werkelijk nóg dramatischer...?

Devils smile | 25-03-13 | 19:05

Een stapje dichterbij het uiteenvallen van die EU faal fantasie...

P5ycH0 | 25-03-13 | 19:05

Hoppa... wegwezen hier. Op nar Azie!

Stoker | 25-03-13 | 19:03

''Het risico op diefstal van je geld is inmiddels thuis vele malen kleiner (verwaarloosbaar) tegenover het risico dat uw roverheid/bank het van u afneemt.'' Nuff'said.

trotsopGn! | 25-03-13 | 18:56

@Bigi Bana Boy | 25-03-13 | 18:31
Goed gezien.
Net zoals die dikke die voor hem onze centen wegsmeet, die jongens worden opgevreten door de oude ratten van politici.

Uw Verzekeringsadvis | 25-03-13 | 18:54

Nou da's duidelijk dan. Rabo is de volgende die gaat vallen. Want iedereen gaat z'n centjes naar de staatsbanken doorsluizen.

postmodernismisdead | 25-03-13 | 18:53

Los van de timing zegt Dijsselbloem niks verkeerds. Het is zelfs heel logisch wat hij zegt: eerst investeerders aan de beurt (zoals in ieder normaal bedrijf), dan spaarders. Hij zegt feitelijk niets anders dan wat ik hier al jaren lees. Of willen we graag dat de belastingbetaler alles blijft ophoesten?

Dat je met deze uitspraken investeerders en spaarders afschrikt en dat zoiets op dit moment niet echt handig is, dat snap ik ook wel. Het geeft eigenlijk vooral aan hoe verrot het systeem is, er is geen gemakkelijke oplossing als iedereen van iedereen afhankelijk is.

Moishe Pipik | 25-03-13 | 18:50

Ik heb ze nog steeds hoor, die mooie sokken waar echt veel in past.
Zijn wel iets duurder geworden, ja dat oude spreekwoord weer: When a bank goes down the price of socks goes up.

in de hinterklappe | 25-03-13 | 18:48

Geen rente, maar dat is toch de moeite niet, bewaar het zelf wel. Bang voor dieven? haha die zitten er juist bij een bank. Banken de tyfus voor ze.

fleurtje | 25-03-13 | 18:47

Nog een ideetje: gewoon de spaarrente vastzetten op -5%. Zelfde resultaat: niemand gaat nog sparen. Goud kopen dan maar? Dik kans dat ze over een paar jaar huis aan huis gaan en je inboedel komen taxeren tbv verkoop om geld te verzamelen voor corrupte EU landen.

panadol | 25-03-13 | 18:43

Ben zelf zo slim geweest om mijn geld tegen diefstal te verzekeren. Tsja.

rechtvaardigerechter | 25-03-13 | 18:42

Sparen is dus een ander woord voor je geld in een put gooien.

caspert79 | 25-03-13 | 18:40

-weggejorist-

matatwork | 25-03-13 | 18:38

Ik ga mijn spaargeld maar opmaken. Want YOLO, en ik gun het die roverheid niet.

matatwork | 25-03-13 | 18:38

Jeroen ziet er vermoeid uit de laatste tijd , zou die wel genoeg ( goed ) slapen . en hoe zou het nog met kereltje Pechtold zijn , lang niet gehoord .

likmegaties | 25-03-13 | 18:37

En voor de laatste keer, de gulden was niets anders dan de lokale versie van de D-mark. Niks onafhankelijk beleid van DNB op het Frederiksplein. Ons beleid werd in Frankfurt bepaald. Maak jezelf niks wijs. Wij moeten doen wat de Duitsers doen. Blijven die in de Euro dan zit er voor ons ook niks anders op. Die gulden begint een steeds meer mytische reputatie te krijgen. Onterecht want het was niets meer dan een sattelietmunt van de D-mark.

Bigi Bana Boy | 25-03-13 | 18:35

@Bigi Bana Boy | 25-03-13 | 18:31
Dan hadden ze eigenlijk Asscher of Cohen moeten hebben, in plaats van Distelbloem.
Was het helemaal af geweest.

Slipsnifter | 25-03-13 | 18:34

Ik wacht er op dat die omhooggekatapulteerde PvdA ex-wethouder van Amsterdam ons in de volgende verkiezingscampagne komt vertellen dat de PVV geen goede bestuurders in haar gelederen zou hebben. En daar dan nog aan toevoegt dat de PVV schadelijk is voor ons imago in het buitenland.
De drie laatste ministers van financieen: PvdA'er Bos, laat zich door de Belgen over de tafel trekken; CDA'er De Jager, in schaamte ondergedoken; PvdA'er Dijsselbloem de risee van de iedereen met economie in het basispakket middelbare school.

WirMachenMusik | 25-03-13 | 18:32

Dijsselbloem is de sockpuppet van de Duitse minister van Financiën Schäuble. Niemand zich ooit afgevraagd waarom een relatieve politieke lichtgewicht als Dijsselbloem zo'n cruciale en zware post heeft gekregen ? Op grond van welke bewezen verdiensten en kwaliteiten dan ? Precies .... omdat Schäubele hem controleert. Daar moet je als Duitser een Hollander voor hebben. Niks ten nadele van Jeroen die mooi Engels spreekt en best iets zal kunnen, maar zo liggen de feiten.

Bigi Bana Boy | 25-03-13 | 18:31

rechtsdwalendeautist | 25-03-13 | 18:02 |
Nog even geduld. ze zijn momenteel druk bezig met 'Eurocrisis voor dummies'.

Aktivist | 25-03-13 | 18:31

-weggejorist-

Van Graal | 25-03-13 | 18:31

That's it. Talking poo's draw a line. Dijsselboem, je hebt het voor elkaar. Wij gaan ons geld ook wegsluizen.Net als miljoenen andere europeanen die elke euro op hun goed gevulde bankrekening hebben verkregen door louter hard werken. Laat de boel maar klappen. Graag zelfs.

trotsopGn! | 25-03-13 | 18:29

Benieuwd wanneer deze olijke krullenbol dit principe voor de ontwikkelingshulp gaat huldigen,de falers met de brokken laten zitten.Waarom altijd de zweep erover bij mensen met ambitie en succes. Waarom wel de empty heads die een financieel product niet begrijpen compenseren.Onder het motto ik heb het recht dat iemand anders mijn 10k risicoloos verdubbelt. Dijsie zal binnenkort wel bekend maken ,wanneer de eerste persoon ,die de woorden ambitie en succes in de praktijk heeft gebracht, wordt opgehangen.

arlen | 25-03-13 | 18:29

Ach, het is maar geld hoor.Ac

rechtvaardigerechter | 25-03-13 | 18:28

Dus spaarders die part nog deel hebben moeten de beurzen trekken en mensen die het probleem veroorzaakt blijven compleet buiten schot. Dat is de wereld van de machthebbers jongens. Het wordt met de dag duidelijker jongens.

ad melkert | 25-03-13 | 18:28

Slipsnifter | 25-03-13 | 18:15
Waar ik mijn hoofd insteek hou ik voor mezelf en als ik jou was zou ik me serieus gaan afvragen waar de bovenmatige interesse voor de anus van pius vandaan komt. Belangrijker is trouwens de vraag hoe je hier vanaf komt ouwe teelballenomhulselruikert.

Strohond | 25-03-13 | 18:24

@euromoney: Can we hire Jeroen Dijsselbloem to do best-man speeches? His outrageous honesty would be really entertaining.

.
Dat is. Mijn beetje spaargeld vanmorgen van de bank gehaald. Heerlijk gevoel.

Ton Plafond | 25-03-13 | 18:22

Hadden we laatst niet Bankia in Spanje gered? Daar ging het vandaag niet echt goed mee. Zouden veel mensen hun centjes daar van de bank hebben gehaald ?

www.euroinvestor.com/exchanges/madrid-...

Kets22 | 25-03-13 | 18:22

@Piet van Schwaffelen | 25-03-13 | 17:41 |

Laat me raden. Jij hebt zelf edelmetaal.

roze_bril | 25-03-13 | 18:20

Elisabeth2 | 25-03-13 | 16:50 | + 2 -
Als ik over een jaar moet kiezen tussen een ouderwetse Nederlandse zilveren gulden (nu al EURO 3,50 waard, toen EURO 0,45), en dit monopolygeld, dan weet ik het wel. Al vele duizenden jaren weten alle bakkers en slagers dat goud en zilver veel betrouwbaarder is dan waardeloos papiergeld, uitgegeven door afpersers en oplichters.

Piet van Schwaffelen | 25-03-13 | 18:19

In de vorige eeuw was er ook een crisis, iets met Depressie.

Mensen gaan dan rare dingen doen. Oorlogjes beginnen en zo.

Zou het niet, beetje out of the box, een idee zijn om Cyprus te nuken. Daarna Slovenië.
ik roep maar wat, maar meer dan pre-emptive strikes zijn het eigenlijk niet.
O ja, ik weet nog wel een paar landen, maar hou dat geheim. We moeten niet alles weggeven - uhh, dat doen we geloof ik al, haha.

Itzamná | 25-03-13 | 18:16

Ze zeggen dat Hitler te weinig geduld had (Oorlog starten op teveel fronten) maar onze Euro fascisten kennen er ook wat van!

Wat ben ik blij dat onze goedgelovige stakkers massaal VVD en PVDA gestemd hebben... (Mister Euro was van de PVDA niet vergeten dames en heren!)

ZiekVanDieJankers | 25-03-13 | 18:15

@Strohond | 25-03-13 | 18:03
Dus dat van je hoofd in pius` anus geef je in ieder geval toe.
Dat kan ik dan wel weer waarderen.

Slipsnifter | 25-03-13 | 18:15

-weggejorist-

Thomas Pierrepoint | 25-03-13 | 18:09

Munitie zou een veel betere belegging zijn dan goud maar goed vuurwapens mag de brave burger niet in Nederland. Als het dus echt mis gaan hebben alleen de echte asociale idioten als motorbendes AK's ... fijne gedachte he?

supah | 25-03-13 | 18:09

Men weet niets, maar men koketteert daarmee, totdat het eruitziet alsof men een grote geheime kennis bezit.

Als bezit en rente in het gedrang raken, drinkt de oorlogsgod gretig het nieuwe bloed.

Diana de Groot | 25-03-13 | 18:07

Het is nu tijd voor Nederland om uit de Euro te stappen.Doet Nederland dat niet,dan doen de inwoners van Nederland het zelf door massaal andere valuta te kopen.

020ger | 25-03-13 | 18:04

Slipsnifter | 25-03-13 | 17:58
Ik reaguur nooit in mijn eigen tijd. Mijn tijd moet nog komen.

Strohond | 25-03-13 | 18:03

Wat zou onze waterkoning er van vinden
of wordt dat op de volgende Bilderberg
aan hem uitgelegd.

rechtsdwalendeautist | 25-03-13 | 18:02

Ach, daar hebben die debiel ook weer..
*out*

Slipsnifter | 25-03-13 | 18:00

Ik moet nog zien of de gekozen oplossing juridisch stand houdt. Sterker: ik weet wel zeker dat dit niet zo is. Als je je geld brengt naar een bank zijn er twee mogelijkheden: 1) Je krijgt je geld terug 2)De bank gaat failliet. Dat laatste is hier niet gebeurd, dus hebben gedupeerden recht op schadeloosstelling. Dussss... over een jaar of 2 a 3 spreekt de rechter uit dat het geld terug moet naar de Russen en dan begint het hele circus opnieuw.

Ir Rita Tie | 25-03-13 | 18:00

Strohond | 25-03-13 | 17:50 | + -5 -

Ja, er lopen hier wat rare snuiters rond.

Supermatthijs | 25-03-13 | 17:59

P-eat-her | 25-03-13 | 17:49 | + 2 -
Koop je wel FYSIEK goud en zilver voor in die kluis? Of ga je straks monopoly spelen met die EURO's?

Piet van Schwaffelen | 25-03-13 | 17:58

40 Jaar PvdA heeft dit soort van minkukels opgeleverd. De Dijselbloemse Duitse trekpop die nou juist precies het tegenovergestelde doet waar datzelfde Duitsland zo om wordt geroemd namelijk dat ze zich aan de afspraken houden. Dat Rusland in de toekomst zijn rechtelijke wraak gaat nemen staat nu al als toekomstige zekerheid vast. Laten we hopen dat het daarbij blijft want het Westen maakt de ene blunder na de andere in navolging maken ze zelfs exact dezelfde fouten als in 2007. Nauwelijks gehinderd door enige bescheidenheid en ervaring is men weer bezig met het onbetrouwbare roven van het bezit hetgeen in de rest van de wereld duidelijk maakt dat het Westen niet meer te vertrouwen is en dat is en was in 2007 al de reden voor het begin van de crisis en daar komen we met deze minkukels ook niet meer uit en zijn wij in blijde verwachting van de komende ineenstorting want met minder kan dit onbetrouwbare politieke klootvolk helaas niet verdreven worden.

idopane | 25-03-13 | 17:58

@Strohond | 25-03-13 | 17:50
Probeer je je hoofd weer in de anus van pius te duwen?
Doe dat lekker in je eigen tijd..

Slipsnifter | 25-03-13 | 17:58

Dijsselbloem bedoelt met name de werkende Nederlanders, die hebben geld zat meent hij. En er is geen groter belastingparadijs ter wereld als Nederland (voor een politieke elite), dus hij zal als een lakei de opdrachten uit Brussel uitvoeren.
Goed boek, hieruit blijkt hoe we opgelicht worden door een kleine zelfbenoemde 'elite'. www.managementboek.nl/boek/97890470056...

Piet van Schwaffelen | 25-03-13 | 17:56

Slipsnifter | 25-03-13 | 17:41
Wat lees ik nou!
Ruik jij graag aan teelballenomhulsels?
Ieder zijn hobby.

Strohond | 25-03-13 | 17:50

benieuwd zijnde naar reacties van D66 zijde aangaande Cyprus trof ik op hun site de volgende slogan aan : "... in de huidige crisis klinkt het bijna potsierlijk om optimistisch te zijn maar niet eerder hadden we zulke goede kansen om Europa opnieuw vorm te geven ". Ze zijn bij D66 de weg kwijt me dunkt.

Jan Boule | 25-03-13 | 17:49

Ik vertouw mijn spaarcentjes toe aan een goede kluis in eigen huis :-)

Dan maar geen rente.... dat weegt nu niet langer op tegen het risico om afgeroomd te worden

Nog een tip voor de spaarders die het geld toch nog even liever op de bank laten staan: verhoog alvast de pinlimiet op je betaalpas naar 10.000,- standaard staat deze op 250,- / 500,-

Dat zou net het verschil kunnen maken in een laatste opname...

P-eat-her | 25-03-13 | 17:49

@chiwing | 25-03-13 | 17:42
De Russen gaan weg uit Zuid Cyprus bedoel je. Heb je wel eens gezien wat de Russen in het Turkse deel gebouwd hebben. Ik heb daar heel wat paleizen gezien, langs Turtle Beach onder andere.

Jim Lovell | 25-03-13 | 17:46

Deze "redding" is geen redding echter het begin van het einde voor Cyprus.
Ons personeel daar had nog liever een heffing op hun eigen spaargeld onder de 100.000 gehad dan deze oplossing. Ze weten ook wel dat nu voornamelijk de russen getroffen zijn. Deze zullen nu massaal weggaan uit cyprus.

Het is momenteel ook niet lekker liggen aan het zwembad.

Oh en Rutger is al weer in NL, zat gisteren op dezelfde vlucht naar amsterdam.

chiwing | 25-03-13 | 17:42

@Dolphi | 25-03-13 | 17:31
Goede analyse.
Je kunt zeggen wat je wilt, leven in Europa is niet saai, er is altijd wel wat aan de hand. Uitdagend.

Jim Lovell | 25-03-13 | 17:42

Het Koningshuis heeft trouwens het goede voorbeeld gegeven om het geld naar de Kanaal Eilanden (is buiten EU) laten "uitwijken".

BP Richfield | 25-03-13 | 17:42

In Nederland hebben ze al lang maatregelen genomen om iedereen zijn spaargeld te laten verdwijnen.

Is het nu ook zo, dat als je een negatief saldo hebt, da je dan geld terugkrijgt?

The_Black_Knight | 25-03-13 | 17:41

@pus | 25-03-13 | 17:38
Nietes

Slipsnifter | 25-03-13 | 17:41

Mensen, KOOP FYSIEK GOUD EN ZILVER zolang het nog kan met dat monopolygeld! De ouderwetse Nederlandse zilveren gulden is nu al EURO 3,50 waard aan zilverprijs. Een ideaal betaalmiddel in tijden van nood.
LET WEL: Er is geen groter belastingparadijs dan Nederland. De zelfbenoemde 'boven ons gestelden' zijn massaal hun vermogen aan het veiligstellen, zolang het nog kan. Straks gaan hier de banken en pinautomaten ook op slot.

Piet van Schwaffelen | 25-03-13 | 17:41

Libertariers kom er maar in!

Tointje | 25-03-13 | 17:41

*315 euro in sok stopt
Mijn kapitaal is veilig!

Kroepoeksclan | 25-03-13 | 17:39

@Slipsnifter | 25-03-13 | 17:26

Dit zijn mijn zaken TeelballenomhulselruikerT.

pius | 25-03-13 | 17:38

@bottlebaby | 25-03-13 | 17:37
Jij ook al?

Slipsnifter | 25-03-13 | 17:38

Vanavond overwerken maar mijn collega's van de Rusland desk hebben al het weekend moeten overwerken. GO Jeroen, maak vooral veel reclame om geld in Zwitserland te parkeren, we love you.
Zou Dijsselbloem steekpenningen ontvangen van der Schweizer Bankenverein?

Zatkniss | 25-03-13 | 17:37

Hey Mark, ik krijg nog 1000,- euries van je!

bottlebaby | 25-03-13 | 17:37

Ik vertrouw mijn geld in ieder geval niet meer toe aan die teringbanken, dat weet ik wel.

Slipsnifter | 25-03-13 | 17:36

Dus je bent een hardwerkende burger en zet wat geld aan de kant want je bent altijd spaarzaam geweest, je betaald inkomstenbelasting en eventueel vermogensheffing over dat geld, en dan ineens komen Dijselbloem en z,n team even wat geld afpakken. En je weet vooraf niet wat de hoogte is van het bedrag. Dat is belasting met terugwerkende kracht. En dat is dus feitelijk onmogelijk binnen een belastingstelsel en daarmee diefstal. Het is namelijk kapitaal onteigening. (En kapitaalvernietiging maar daar komen over een paar jaar wel achter). Dat geld onttrek je ook nog eens rechtstreeks uit het gezonde deel van de economie. Namelijk het vermogen van burgers. En daarmee verzwak je direct de koopkracht van het land, wat er economisch al niet zo florissant voorstaat. Dus je steelt. Je verzwakt de economie. En het belangrijkste, je schaad het vertrouwen wat de burgers hebben in hun overheid op ongekende wijze. Chappeau EU regenten de socialistische staat Europa is een feit. Gelukkig voor ons burgers komt het einde van de megalomane EU staat nu ook steeds sneller naderbij.

Amano | 25-03-13 | 17:36

@ Elisabeth2 | 25-03-13 | 16:50
Tegen die tijd dat een brood 2 kilo Euro's kost, dan neemt de bakker graag uw goud, sierraden en andere waardevolle zaken.

PisFinger | 25-03-13 | 17:35

Dijsselbloem denkt zeker dat er in Europa net zoveel sufferds zitten als hier in Nederland die op de PVDA hebben gestemd.
Denk 1 of 2 dagen ,maar zijn langste tijd heeft hij wel gehad daar.

fleurtje | 25-03-13 | 17:35

Ing. eslapen | 25-03-13 | 17:23
Ik heb natuurlijk ook een vrouw. Van adel nog wel! Was dat niet zo geweest had ik die bankrun 3 maanden geleden al kunnen maken.

Graaf van Egmont | 25-03-13 | 17:32

Nu de aasgieren van de zelfbenoemde elite (Hé Mark!) het lijk genoeg hebben afgekloven zijn ze nergens meer te bekennen. Het volk mag zijn kiezen stuk bijten op de overgebleven botten.
Op naar het volgende verzwakte slachtoffer van de kudde. Die nietvermoedend richtingloos in de EU woestijn ronddwaalt.

oplichter | 25-03-13 | 17:31

"Jeroen poep aan je poen".
/jan kruis

Shareholder II | 25-03-13 | 17:31

Ik heb het patroon al begin dit jaar doorzien: Ierland, Portugal,Griekenland, Cyprus en nu dus Slovenië. Daarna gaan we iets groter : België ,Spanje, Italië en tenslotte Frankrijk op zijn grootst.Dus er staan nog heel wat weekend-vergaderingen in Brussel op stapel en dus heel wat bank-runs,berovingen van spaarders en tenslotte rellen en bomaanslagen op banken.Lekker werelddeel hoor,vooral als je bedenkt dat de lasten-verzwaringen hoofdzakelijk worden afgewenteld op de zwakken en belastingbetalers en het inleveren van de ouden van dagen op pensioen.Kortom: Laat het zwakke leiderschap in de EU maar merken,dat ze op moeten donderen door je spaargeld op grote schaal te onttrekken aan het fiscale regime.Boven de 21 mille steek je al direct 1,2 % belasting in je zak. De helft van wat je kan vangen bij je bank.Stop het maar in goud want de prijs daalt nauwelijks onder de 1600 euro per ounce en in de huidige situatie voorspel ik 2500 euro tenslotte.Je bent een dief van je geld om nog vertrouwen te hebben in de "tulpen-rally" van de Dijssel-bloempjes.

Dolphi | 25-03-13 | 17:31

oplichter | 25-03-13 | 17:16

DSK was waarschijnlijk een betere geweest dan Lagarde. Waarom DSK weg moest weet nog steeds niemand. maar vor mij is wel duidelijk dat hij persé moest hangen. In NewYork werd hij meteen beschuldigd en meteen al veroordeeld. Waarom? Ik denk dat hij iets niet wilde wat de Bilderbergclub wel wilde.

ecologiste | 25-03-13 | 17:31

Wat is het probleem nu? Dijsselbloem zegt dat de keizer naakt is en gelijk iedereen in paniek? Als we niet meer bereid zijn om oneindig de belastingbetaler op te laten draaien voor falende banken dan gaat dat uiteraard ten koste van die banken zelf en hun klanten. Ach, zolang het orkest maar blijft spelen.

Dampert | 25-03-13 | 17:30

Dijsselbloem gaat later prachtig de geschiedenisboeken in, de mensen zullen hem niet als benevolent herinneren

als al er mensen zijn die hem überhaupt memoreren

Tim Grimback | 25-03-13 | 17:28

Jorien van den Herik had toch ook iets met cyprus?? Die zal ook wel op z'n boot gesprongen zijn met een zak geld.

Maesje1970 | 25-03-13 | 17:27

@pius | 25-03-13 | 17:25
Bemoei je met je eigen zaken, dweil.

Slipsnifter | 25-03-13 | 17:26

@oplichter | 25-03-13 | 17:16
Idd, het vreemde is dat e.e.a. allang bekend was en men nu op stel en sprong met een regeling komt.

Uw Verzekeringsadvis | 25-03-13 | 17:25

@Slipsnifter | 25-03-13 | 17:16

Verzin eens een keer wat origineels man. Draaiorgel.

pius | 25-03-13 | 17:25

@Graaf van Egmont | 25-03-13 | 17:21
Ik hoef niet mee te doen aan die bankrun.

Ik heb een vrouw.

Ing. eslapen | 25-03-13 | 17:23

Rustig jongens,geen paniek, zometeen komt supermatthijs met de oplossing.

wil geerders | 25-03-13 | 17:23

Los van de inhoudelijke dramatiek is het sowieso onvoorstelbaar dat iemand deze functie met die van Minister combineert. Termen als arrogantie, belangenverstrengeling en een totale manifestatie van minachting voor zwaarte en belang van de functies in kwestie strijden om voorrang.

Het failliet van de geloofwaardigheid van de politieke ambten kan niet beter worden geïllustreerd.

pius | 25-03-13 | 17:22

Graaf van Egmont | 25-03-13 | 17:21 | + 0 -
het grafiekje werd dit weekend aangehaald maar is van 2007 en toen was het bedrag nog 20k.

ganzo | 25-03-13 | 17:22

Kets22 | 25-03-13 | 17:18
ganzo | 25-03-13 | 17:18
Bedankt jongens voor het bijpraten.
*bankrun maximaal 3 weken uitstellen doet*

Graaf van Egmont | 25-03-13 | 17:21

Graaf van Egmont | 25-03-13 | 17:13 | + 0 -
gewoon alles boven de 100k is niet verzekerd als het ware. en daaronder daar kun je drie maanden op wachten na een bankroet.

ganzo | 25-03-13 | 17:18

@Itzamná | 25-03-13 | 17:14
Onder druk wordt alles vloeibaar, en die laatste optie, helemaal zo gek nog niet idd.

Jackanders | 25-03-13 | 17:18

Graaf van Egmont | 25-03-13 | 17:13

Spaarders met meer dan 100k op de rekening.

Kets22 | 25-03-13 | 17:18

En waar waren de dik overbetaalde toezichthouders?
De nieuwste lichting hoeren van DSK aan het bezichtigen?

oplichter | 25-03-13 | 17:16

Leuk hè, weer zo`n onervaren communistische zelfverrijker van de pvda op zo`n hoge positie.
Volgende keer weer massaal op stemmen hoor..

Slipsnifter | 25-03-13 | 17:16

Als PVDA (VVD/D66) sympathisant betaal je vanaf nu nog 4 generaties "eigen volk laatst" en krijg je waar je op stemde; de vervuiler betaald. Jullie "fatsoen" krijg je de komende generaties vast wel uitgelegd... iets met socialisme...

Rest In Privacy | 25-03-13 | 17:15

Jackanders | 25-03-13 | 17:06 | + 0
Kan leuk idee zijn, maar gaat niet werken in een complexe samenleving als de onze. Krijg je weer van die maffe klusjes-voor-klusjes; die je ook zult moeten waarderen.

Geld was juist een ruilmiddel bij uitstek. Degenen die dat om zeep helpen helpen alles om zeep.
Zelfs goud is niet zo'n geweldig alternatief, tenzij je heel kleine muntjes maakt. Die een ander dan ook nog eens moet accepteren als betaalmiddel. Op zichzelf heb je niks aan een edelmetaal als je honger hebt en de ander ook.

Ik geloof trouwens dat er wel erg hysterisch gedaan wordt over deze 'crisis'. Er zijn vrijwel geen partijen die gebaat zijn met de instorting van het monetaire systeem zoals wij dat kennen. Kun je, als Bea, veel aandelen Olie hebben, maar als niemand meer tankt bij gebrek aan geld, wat zou er dan met de koers van Olie gebeuren?

Je kunt niet altijd de klok terugdraaien. NL al helemaal niet, relatief klein als het is. We zouden iets kunnen doen met de Nordische staten (D, CH, A). De rest van de EU kunnen we prima zonder. Ja, ook zonder F.

Zal alleen niet gebeuren. Spannonde tijden, dat wel.

Itzamná | 25-03-13 | 17:14

Kan iemand mij uitleggen wat uninsured depositors zijn? Is dat de achtergestelde obligatiehouder of is dat de gewone spaarder? Indien dat laatste: deze week nog een bankrun van mijn zijde.

Graaf van Egmont | 25-03-13 | 17:13

Jeroen IJsselbloem zet de bijl aan de wortel van de euro.. een pvda'er is onze redder des Vaderlands!

Napoleon I | 25-03-13 | 17:13

Bij een deposito garantie van 100K lijkt me 20% nog heel redelijk bij een faillisement.
Anders waren ze alles boven 100K kwijt.
Ik zou maar snel 'dank u wel Dieselboom' zeggen, Cypridioten.

oplichter | 25-03-13 | 17:10

Bij het sokkenwinkeltje op de Gijsbrecht lopen ze de deur plat....

noorderlink | 25-03-13 | 17:10

In het zuiden kennen ze niet zulke beste pensioenen. Je zal maar je leven lang zelf je pensioengeld op de bank gespaard hebben en die 3 ton nodig hebben om 30 jaar van te leven..... Hatsikidee, zoekt u maar weer een baan. Nou ja, ons pensioengeld smijten ze ook over het hek, dus zuidom of noordom word je in je hol genaait als loonslaaf.
Snap ineens ook waarom banken willen dat je gaat pensioensparen bij hen. Kan je beter via onroerend goed doen, dat is nu ook spotgoedkoop.
En terwijl de inflatie hier naar 3+% duikt staat de rente op 1,2% of zo, precies genoeg voor de overheid om te jatten met hun rendementsheffing.

Dima Beeline | 25-03-13 | 17:10

deze bank is wsl geen systeembank en kan dus opgedoekt worden. DSB was geen systeem bank en daarmee kon deze ook gewoon opgedoekt worden.

Systeembanken kunnen blijven frauderen en met wokerachtige polissen aan komen zij worden toch gered. Het enige was dus uit de makrt verdwijtn zijn de kliene banken en de vrije jongens zoals de dsb.

Hier zijn ook nederlanders geld kwijt geraakt

dolffie | 25-03-13 | 17:10

Op dit soort dagen denk ik weer met weemoed terug aan een veels te vroeg overleden tennismaat van me die dit soort zaken prima kon duiden. hij zag als een van de weinige de instorting van icesave en de ondergang van de huizenmarkt aankomen.
Hij had weer slim kunnen inspelen op ontwikkelingen in de markt en ons op tijd kunnen waarschuwen voor naderend onheil. nu moet ik die Dijselbloem maar gewoon geloven.

Stekeltje | 25-03-13 | 17:07

@Sjors_Carlin | 25-03-13 | 17:03
Die complotten zijn bedoeld om ons af te leiden van de werkelijke gang van zaken. De werkelijkheid is vaak vreemder dan de fantasie, en dat kunnen we nu zien.

rara | 25-03-13 | 17:07

Waarvoor zou ik zuinig aan doen en gaan sparen voor later? Ze pakken toch alles van je af zodra je er van wil genieten.

sinar2 | 25-03-13 | 17:06

kornexz | 25-03-13 | 17:03 | + 0
Zie link hieronder. Grotere bedrijven hebben niks aan het DGS. Hebben hun geld dan ook waarschijnlijk niet in Europa staan...

www.dnb.nl/over-dnb/de-consument-en-dn...

Itzamná | 25-03-13 | 17:06

@Itzamná | 25-03-13 | 16:56
Ouderwetse ruilhandel, dàt zou pas mooi zijn.
Staan al die pipo's waar we het niet van moeten hebben zomaar buitenspel.

Jackanders | 25-03-13 | 17:06

@Nietvoordekat | 25-03-13 | 16:59
Ja, maar er is een zeer gevaarlijk precedent geschapen. Zo gevaarlijk dat je kan wachten op massale kapitaalvlucht vanuit de EU-regio.

rara | 25-03-13 | 17:06

Het is toch altijd jouw probleem, als een schuldenaar van jou failliet gaat? Waarom is dat bij banken plotseling anders?

frank87 | 25-03-13 | 17:05

Hij heeft het echt gezegd: ""If there is a risk in a bank, our first question should be 'Okay, what are you in the bank going to do about that? What can you do to recapitalise yourself?'. If the bank can't do it, then we'll talk to the shareholders and the bondholders, we'll ask them to contribute in recapitalising the bank, and if necessary the uninsured deposit holders," he said".
Moeten wij ons zorgen gaan maken om de ING?

ecologiste | 25-03-13 | 17:04

van mij mag alles in elkaar storten, voor volk en vaderland. Ik wil best vechten voor me vreten..

GekkeDave | 25-03-13 | 17:03

Hoe zit het eigenlijk met de (spaar)rekeningen van bedrijven?

kornexz | 25-03-13 | 17:03

Opeens klinken die "New World Order" complottheorieën zo gek niet meer hè?

Sjors_Carlin | 25-03-13 | 17:03

Een politiek economische topfunctie en een PvdA'ert; Dat gaat dus niet samen. Wisten wij al. Weten ze nu in de rest van Europa ook.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 25-03-13 | 16:59

Massaal investeren in Ouwe Sok Inc. dan maar?

Binnenbaan | 25-03-13 | 16:59

De mensen die hun geld tegen zulke hoge percentages in Cyprus hebben weggezet, hebben het aan zichzelf te denken. Wat dacht je, hoger percentage maar zelfde risico?

Goeiemorgen, zo werkt het niet! Als je risico neemt, vind ik het prima dat je daar de vruchten van plukt, maar dan ook als het negatief uitpakt!!

Nietvoordekat | 25-03-13 | 16:59

PvdA-er Max van der Stoel was een held in Griekenland.
Dat zal Dijsselbloem niet bereiken.
De Amerikanen waren bang voor holanditis.
Ik denk dat de Europeanen met wat geld zeer bang worden van Dijsselbloemenditis (zouden ze het kunnen uitspreken? Enge ziekte met enge naam).

ecologiste | 25-03-13 | 16:58

Stoker | 25-03-13 | 16:53 | + 0 -
Juist!

jemagookniksmeer | 25-03-13 | 16:58

Elke bank en elk land heeft het onvervreemdbare recht failliet te gaan.

Moet je verder niet aan morrelen, help je alleen maar het systeem mee om zeep.

Waarom zou ik betalen aan het wanbeleid van een ander? Schei toch uit.
Banken leven van vertrouwen (ons hele monetaire systeem in feite). Wordt dat geschonden, en dat gebeurt, moet je gewoon je geld elders onderbrengen.

Moeilijker is het echt niet.

Itzamná | 25-03-13 | 16:56

Dijsselbloem is een prutser. Net als de rest van het Mark&Didi-prutskabinet. Alleen prutst Dijsselbloem nu op Europees niveau. Hij mag de kolen uit het vuur prutsen voor de Duitsers. Die hebben nu eindelijk hun zin. En - om eerlijk te zijn - ik heb liever dat zij hun zin krijgen dan Spanje of Griekenland....

Aktivist | 25-03-13 | 16:55

@kapotte_stofzuiger | 25-03-13 | 16:48 | + 3 -
Nee te laat begonnen met pilschen vandaag.

Kaas de Vies | 25-03-13 | 16:55

kapotte_stofzuiger | 25-03-13 | 16:14 | + 1 -
De aex short sprinters & turbo's doen het idd goed door deze man, inmiddels wel over het hoogte puntje heen, maar alsnog prima.

Latrinalia | 25-03-13 | 16:54

Duh.... als ik het artikel lees kom ik tot een andere conclusie. Hij zegt eigenlijk. Banks go fuck yourself first en organiseer je bedrijf zelf samen met je aandeelhouders, incl spaarders voordat je aan komt janken en je hand op houden bij de EU nadat je er zelf een klotezooi van gemaakt hebt. Ergo los je eigen probleem op en niet over de rug van publiek geld. Prima aanpak....... nu nog kijken of men ruggegraat genoeg heeft.... daar zal het wel weer aan ontbreken. Rotte appels meteen uit het mandje flikkeren. Hadden ze eerder moeten doen. Meteen een voorbeeld stellen en het probleem isoleren. Go-JoDij-Go !!!

Stoker | 25-03-13 | 16:53

Niemand heeft het erover dat die bank gewoon failliet is gegaan. Niet door de EU dat was hij al. De EU stelt als voorwaarde dat die bank niet gered wordt door gemeenschapsgeld. Dit klinkt mij niet meer dan logisch. Ondanks dat de banken in Nederland redelijk gered zijn door de overheid, blijft het natuurlijk geen feest met zoveel zwart geld.

Hr. J. Ceasar | 25-03-13 | 16:52

Kan iemand mij vertellen waarom Jeroen Dijsselbloem zo'n geschikte kandidaat is ? Behalve dan dat het trekpop eerste klas is die gewoon doet wat hem verteld wordt. No questions asked.

Barbarous_Relic | 25-03-13 | 16:52

Het kan erger als D666 in het kabinet plaats gaat nemen.

Boze massa | 25-03-13 | 16:52

Het kan erger als D666 in het kabinet plaats gaat nemen.

Boze massa | 25-03-13 | 16:52

kapotte_stofzuiger | 25-03-13 | 16:44
Kan ik inderdaad niet zien, en voor de eerzame spaarder is het een bitter gelag. Maar zoals het de laatste paar jaar ging met het redden van banken via belastinggeld kan gewoon niet meer. Dit zal banken er wellicht toe brengen beter om te springen met hetgeen ze in beheer hebben en minder roekeloos te beleggen.

Durotar | 25-03-13 | 16:52

@Requiescat in pace | 25-03-13 | 16:26
Met andere woorden: we zijn dus altijd de lul. Of we raken ons spaargeld kwijt als de bank failliet gaat, of de belasting gaat omhoog als de bank gered moet worden. Slim systeem van die bankiers. Zij houden hun salaris en/of bonus en/of afkoopsommen, en wij betalen de rekening.

rara | 25-03-13 | 16:51

@Kaas de Vies | 25-03-13 | 16:35
trouwen met iemand die het juiste paspoort heeft.

cumshaft | 25-03-13 | 16:51

NL moet samen met Dld uit de euro stappen.

Heb je geen cabaret meer nodig, mocht je daar behoefte aan hebben.

Itzamná | 25-03-13 | 16:51

Waarom zouden we met ons goede belastinggeld, waar we toch al zat van betalen ook nog de fuckups van de banken moeten opvangen? Als een bank omvalt is het jammer, maar byebye zwaaizwaai. Die eerste ton krijg je teurg, en voor het risico op de rest heb je een mooie rente gehad.

Nice_Wheels | 25-03-13 | 16:51

Requiescat in pace | 25-03-13 | 16:26
Lutser, hij heeft het nu gedaan bij een nietszeggend bankje. Wacht maar als dit zou gebeuren bij bijvoorbeeld De Kommerzbank.

psycho_3 | 25-03-13 | 16:50

cyprus aan de russen verkopen , die trappen meteen de turken de zee in.
en poetin heeft meteen een zeehaven in de middelandse zee .
de kaarten nieuw geschud.

heerlijk.....

gatti500 | 25-03-13 | 16:50

Al die wijsneuzen met goud en zilver. Als het echt crisis wordt, kan de bakker en slager er echt niets mee.

Elisabeth2 | 25-03-13 | 16:50

"Perhaps the best example of a "word out of place" comes from the new Eurogroup head, Dijsselbloem, also phonetically known as Diesel-BOOM, who just may have ushered in the next, next wave of the Eurozone crisis"
www.zerohedge.com/news/2013-03-25/word...
Ook op ZeroHedge - Als je goud bij de ABN AMRO hebt is het vanaf nu onmogelijk om dat fysiek te laten afleveren. Het gaat compleet de verkeerde kant op. De politiek zou één belangrijke statement moeten maken. Europa heeft nu zoveel geprobeerd en zoveel beloofd, er is niets van terecht gekomen en de situatie zit in een neerwaartse spiral. De politiek zou een plafon/limiet moeten aangeven. NL heeft in de komende 2 jaar nog 5 miljard beschikbaar voor het gefaal van andere mensen, daarna dikke vinger. Nieuwe munt, uit de EU (politiek) maar blijf binnen de EEG (monetair).
Op de manier zoals het nu gaat, gaan wij met het schip ten onder. Wij hebben nog een sterke economie en als we op korte termijn een nieuwe munt introduceren zal die floreren tegenover de euro. Een nieuw toevluchtsoord voor FX handelaren. Een gigantisch probleem is dat er zoveel hapsnurkers ala PVDA, PVDD, D66 etc. in de politiek zitten die geen enkel verstand hebben van economie of hoe het is gekomen dat we deze situatie hebben. Het begon allemaal in de US met president R. Reagen , de rest van de historie kan je zelf uitdokteren. Zomaar één belangrijk punt - banken hebben geen regels maar wel toezicht, waar moeten ze dan op toezien? Dat ze de regels volgen die er niet zijn? Het idee alleen al dat een bank met consumenten deposito's mag beleggen met dat geld. Of fractional reserve banking of de oneindige ZIRP of de 3 LTRO tranches van de ECB waar vanuit het niets bijna 10 keer zoveel kapitaal in de EU aanwezig is met alle inflatie gevolgen van dien... en en en... duizenden redenen

tom0000 | 25-03-13 | 16:49

@Outsider-Inside | 25-03-13 | 16:36:

Helegaar niet! Die man (Dijsselbloem dus) mag nu bij mij langskomen voor een proefsessie whisky: in limonadeglazen dan he. En daarna meteen een camera in zijn murf: met zulke Euro-vrienden heb je geen Euro-vijanden nodig.

Dat de munt snel moge vallen. Degenen in Brussel wens ik uiteraard fysieke veiligheid toe, maar een rondje door de stad moeten lopen met pek en veren lijkt me qua gezondheid onschuldig, en voor hun ego helend.

Balsaq | 25-03-13 | 16:49

Op 1 januari 2008 voerde Cyprus de euro in, vijf jaar is het land failliet.

CoffeePatch | 25-03-13 | 16:49

@william7055 | 25-03-13 | 16:40
"(Titanic orkestbak lol)"

Hoe toevallig dat vorige week die viool weer boven water is gekomen.

Welles! Nietes! | 25-03-13 | 16:48

sparen in nederland? dat maakt de belastingdienst toch onmogelijk?

jean loe | 25-03-13 | 16:48

@Kaas de Vies | 25-03-13 | 16:45
Met de verkeerde kaas uit bed gestapt vanochtend?

kapotte_stofzuiger | 25-03-13 | 16:48

In feite is het wereldwijde monetaire systeem, gebaseerd op onbeperkte groei, niet veel meer dan een pyramidespel. Onbeperkte groei is totale crap, wat je wel kunt zien aan bijvoorbeeld de koopkrachtontwikkeling in NL de afgelopen 30 jaar. Starters bijvoorbeeld kunnen geen huis meer kopen, was 30-40 jaar geleden geen enkel probleem. De automatisering heeft niet geleid tot een verkorting van de werktijd, eerder integendeel.
Per saldo zijn we er de afgelopen 40 jaar nauwelijks op vooruit gegaan. Face it.

Dat monetaire systeem is verrrot tot op het bot en 't zal een keer instorten. Helaas zijn er weinig alternatieven, althans, ik ken er geen.

De loop der dingen. Koop maar conserven, en een jachtgeweer.

Itzamná | 25-03-13 | 16:48

Ik roep het al weken,haal je poen eraf,je krijgt toch geen rente,hup in een oude sok,die Landverraders in Den Haag belazeren iedereen, Bos,Wellink,Dijsselbloem,Zalm, 1 groot schorem,dieven in een maatpak! ABN,ING,SNS,DSB,Fortis zijn al aan het gas, en Van Lanschot en RABO komen eraan, wees wijs en haal je poen eraf. Volgende stap is: Als je hypotheek en spaargeld hebt bij zelfde bank, ze geen geld meer laten opnemen van je spaartegoed!Ze zulllen dit matchen met je hypotheek als een verplichte aflossing,geloof het of niet maar gaat gebeuren!!

baanaru | 25-03-13 | 16:48

Nu kapitaalvlucht nog even in een noodwetje verbieden en de EUSSR gevangenis is een feit.

Canis Spurcus | 25-03-13 | 16:47

Je geld overboeken naar niet EU landen dan maar, bv Noorwegen. Financieel schathemeltje rijk.

duitse herder | 25-03-13 | 16:47

zie net de drop in de euro: holy smoke! wel goed nieuws voor duitse exporteurs, die willen helemaal geen einde aan de crisis.

cumshaft | 25-03-13 | 16:47

zeg maar jansen | 25-03-13 | 16:36
Zwitserland doet ook allang mee met gegevens doorgeven aan de belastingdienst.

Elisabeth2 | 25-03-13 | 16:47

@ED-209 | 25-03-13 | 16:20
Grap van de dag.

rara | 25-03-13 | 16:45

Goldberg | 25-03-13 | 16:41

Dat is eigenlijk de eerste verstandige opmerking van vandaag, je verzint 't al niet eens meer, terwijl dat toch al jàrenlang de meest voor de handliggende maatregel zou zijn.
Allen in IJsland is het tot nu toe werkelijk in praktijk gebracht volgens mij.

dubbeljoe | 25-03-13 | 16:45

@kapotte_stofzuiger | 25-03-13 | 16:40 | + 1
Ík stel de vragen niet voor mijzelf rukkert. Maar deel gewoon de kennis, zodat anderen daar hun voordeel mee kunnen doen.

Kaas de Vies | 25-03-13 | 16:45

@Elisabeth2 | 25-03-13 | 16:34
Tip! brij ze in:
Roodstand-rood
Zwartgeld-zwart
Witwas-wit
Nederlands rood-wit-blauw
En Switserleven-zonnig geel ;)

Welles! Nietes! | 25-03-13 | 16:44

@Durotar | 25-03-13 | 16:42
Prima, maar kan u aan 100k zien of het van een spaarzame hardwerkende burger is of van een Russische maffioso?

kapotte_stofzuiger | 25-03-13 | 16:44

Word het zo ondertussen trouwens geen tijd om Eurofilie strafbaar te stellen? Dit met het oog op de onvermijdelijke bijltjesdagen deze zomer en de daaruit voortvloeiende Neurenbergjes later dit decennium...

Graaisnaaiert | 25-03-13 | 16:44

Volgens mij zegt Dijsselbloem alleen maar dat banktegoeden niet onaantastbaar zijn in landen waar geen bankgarantiestelsel is. Dat is volgens mij niets om over in de gordijnen te klimmen, want logisch en al bekend.

jemagookniksmeer | 25-03-13 | 16:43

Denk dat Van Rossem de plank mis slaat. Klein kutland als Cyprus met zoveel banken waar nagenoeg alle 100k+ rekeningen bestaan uit zwart geld van Russen. Vervolgens incapabel beleggen door de prutsers die de bank runnen en daardoor in de problemen komen. Dat wil je niet gaan redden met belastinggeld vanuit de rest van Europa. En dat ie aankondigt deze template/tactiek vaker te willen toepassen is niets meer dan een waarschuwing richting andere megalomane bankiers die voor god spelen in hun torentjes.

Durotar | 25-03-13 | 16:42

Waarom wordt alleen van aandeelhouders en spaarders verwacht dat ze een bijdrage leveren? Waarom zou dat niet ook mogen gelden voor de leningen?

Fred Janssen | 25-03-13 | 16:42

hahahah spaargeld, de grapjas wie heeft dat vandaag de dag nog...

drs W | 25-03-13 | 16:42

Heb al mijn spaargeld reeds van diverse banken gehaald & grotendeels omgezet in fysiek goud & zilver. En mijn (voorheen houten) voordeur op drie hoog laten vervangen door een stalen exemplaar.

Het enige dat me nu nog dwars zit, is het feit dat ik op drie hoog woon; het is beter te wonen in een huis met een tuin (uiteraard niet toegankelijk vanaf de openbare weg), zodat je je eigen groenten, aardappelen & fruit kunt telen.

Kunnen al die graaihansen de tyfus krijgen.

Peter Emile | 25-03-13 | 16:42

Koos Knak | 25-03-13 | 16:33 |
Jij ziet wel iets in die oppervlakkige achterafjes van van Verhaar's 50+ manipulaties?

Einde van de Domheid | 25-03-13 | 16:41

Dijssel heeft een punt. Banken gewoon failliet laten gaan, en de corrupte bankiers veroordelen (zei die dat ook?)

Goldberg | 25-03-13 | 16:41

miko | 25-03-13 | 16:28 | + 0 -
-
Dat is ook zo wat, maar liever een bankier die mijn centjes beheert dan iemand die vindt dat al mijn geld dat boven het maaiveld uitkomt van iedereen zou moeten zijn.

Badderbeest! | 25-03-13 | 16:41

bottlebaby | 25-03-13 | 16:32 | + 1 -

Ja, en een paar hele kleine vergefietst aardappeltjes van een vrijgevige boer.

dubbeljoe | 25-03-13 | 16:40

@Kaas de Vies | 25-03-13 | 16:39
DGA was het toch?

kapotte_stofzuiger | 25-03-13 | 16:40

Tja, eerst kwam dan de Verlichting, hè, daarna ging het licht een korte wijle uit middels het Directoire, de Verlichtingsadapten hebben nu iets ingenieus bedacht zow aanvang 21ste eeuw, doen het nu financieel in een reverse met de ijdele hoop dat gansch den wereld een verlichtende Europese ervaring rijker zal zijn.(Titanic orkestbak lol)

william7055 | 25-03-13 | 16:40

Zo! openheid over uw spaartegoeden liggen op tafel (of ondertussen al op de EU balans)

Dus op naar de Europese afroming uw pensioen!!!
Wedden iemand???

Welles! Nietes! | 25-03-13 | 16:40

@Kaas de Vies | 25-03-13 | 16:35
Je zou eens vaker met een Antilliaan moeten praten...

steven paul | 25-03-13 | 16:40

@Balsaq | 25-03-13 | 16:38 | + 0
Je moet je vermogen spreiden. Het goud klotst hier tegen de plinten omhoog.

Kaas de Vies | 25-03-13 | 16:39

Meeste russische mafia tiepjes hadden keurig hun tegoeden verdeeld in hapjes van 100.000 EU. Zo rollen dat soort lui. (Met het wisselen van zwarte guldens in zwarte Euro's huurden ze junkies in om het maximale bedrag (5000 gulden) in Euro's om te zetten.)

Einde van de Domheid | 25-03-13 | 16:38

Hoe eerder de boel opgeblazen wordt, hoe beter. Fout gaat het toch wel. Dan maar meteen.....

Maximus Cesar | 25-03-13 | 16:38

Hoe eerder de boel opgeblazen wordt, hoe beter. Fout gaat het toch wel. Dan maar meteen.....

Maximus Cesar | 25-03-13 | 16:38

@Kaas de Vies | 25-03-13 | 16:35:

Hoe moeilijk is het nu?

Fysiek goud kopen. Dat kan ook gewoon in Nederland, maar anders zeker bij www.proaurum.de .

Wel even handig de grens over, niet waar zo'n camera hangt.

Balsaq | 25-03-13 | 16:38

Graaisnaaiert | 25-03-13 | 16:29

De mini-me van de ECB.

dubbeljoe | 25-03-13 | 16:37

@zeg maar jansen | 25-03-13 | 16:35
Ik zou het niet durven zeggen hoelang de euro nog zal bestaan. Maar de nieuwe oogst aardappelen is allicht eerder dan de oogst van bewaaraardappelen.

steven paul | 25-03-13 | 16:37

Maar, als de euro valt, wat heb je dan nog aan een schoenendoos vol waardeloos papier?

Eagle_Eye | 25-03-13 | 16:37

Ja want dit gaat er echt niet toe leiden dat mensen massaal hun geld opnemen waardoor het vermogen van banken verdampt en het nog erger wordt. Op deze wijze wordt de hele Europese economie om zeep geholpen door een stelletje wereldvreemde, incompetente ambtenaren. Het is beter voor iedereen als de euro wordt opgeheven, want de verschillen in welvaart en tussen de economieën zijn zo groot dat we dalijk al onze tegoeden kwijt zijn om corrupte schurkenstaten overeind te houden in Zuid en Oost Europa.

Pantheist | 25-03-13 | 16:36

Mario Draghi moet Jeroen nu snel een spreekverbod opleggen voordat hij de hele Eurozone om zeep helpt met zijn lichtzinnige geklets. Dat hij het nu nog niet snapt.

Zuid-Europese rentes lopen nu ook weer flink op (vooral Spanje) na de uitspraken van Jeroen. Dat kost tientallen miljarden, beseft hij dat wel?

Jeroen was vroeger vast zo'n jongen die met een stok in een wespennest ging slaan om te zien wat er vervolgens ging gebeuren.

Outsider-Inside | 25-03-13 | 16:36

Doen ze eindelijk iets goed: een failliete bank gewoon failliet laten gaan. Is het weer niet goed.
Al die mensen met eurotekens in hun ogen die kozen voor de hoogste rente (en een prettig belastingklimaat) zien nu de keerzijde van de medaille: je bent je geld niet zeker.
Als je het spel wilt spelen moet je ook je verlies kunnen pakken. Krokodillentranen heb ik weinig meelij mee.

effen | 25-03-13 | 16:36

Kaas de Vies | 25-03-13 | 16:35 Open een rekening in Zwitserland. Zurich is best mooi deze tijd van het jaar.

zeg maar jansen | 25-03-13 | 16:36

Ik heb nog een grote kartonnendoos en ga vast een plekje reserveren onder de brug...

vhKarelkruizenruiker | 25-03-13 | 16:35

steven paul | 25-03-13 | 16:34 Dus jij denkt dat ze augustus nog wel halen?

zeg maar jansen | 25-03-13 | 16:35

Weet je wat mooi zou zijn als iemand hier eens uitlegt hoe je makkelijk geld "offshore" krijgt, in casu buiten eurozone. Kom op die kennis zit hier, deel het.

Kaas de Vies | 25-03-13 | 16:35

Einde van de Domheid | 25-03-13 | 16:31 | + 0
Daarin heb je denk ik wel gelijk. Bij gebrek aan nieuws hysterisch doen over die kleine kutlandjes, why? Het DGS, ook in NL, is natuurlijk onzin - wie daar ook maar enige waarde aan hecht is gewoon gestoord.

Staat een ieder vrij z'n geld over te hevelen naar een niet-EU-land.
Doe dat dan gewoon en ga niet lopen zeiken. Hoe moeilijk is het allemaal?

Itzamná | 25-03-13 | 16:34

Maar dat de huidige Eurozone de zomer niet gaat halen verrast me wel een beetje...

Parel van het Zuiden | 25-03-13 | 16:34

Welles! Nietes! | 25-03-13 | 16:30
Ik ben al als een gek sokken aan het breien. Zie hier ook een markt.

Elisabeth2 | 25-03-13 | 16:34

@irma zonderboezem | 25-03-13 | 16:30
Dat is nou precies wat Jeroen kom op met je Poen wil!
Dat door deze boodschap iedereen liever gaat uitgeven om zo de economieën aan te zwengelen

Welles! Nietes! | 25-03-13 | 16:34

Balsaq | 25-03-13 | 16:18
Welke bank(en) ?
Kun je daar als woonachtig buiten CH ook een rekening openen?
Rekening in CHF of EUR?

Ik moet als de donder de nodige Euros (zowel zakelijk als privé) veilig stellen.

Kan ik je ergens emailen of spreken?

James Lastig | 25-03-13 | 16:34

@Igor.The.Horrible | 25-03-13 | 16:31
Je moet trouwens nu al wel beginnen met pootaardappels voor te kiemen, dan kun je nieuwe aardappels oogsten voordat de euro valt.

steven paul | 25-03-13 | 16:34

Europese bankzaken laten we regelen door en part-timer.

Zó erg is het al. En Nederland heeft een part-timer op Economische Zaken zitten. Die is daar minister.

zeg maar jansen | 25-03-13 | 16:33

Einde van de Domheid | 25-03-13 | 16:17
Je doet je naam eer aan.

Koos Knak | 25-03-13 | 16:33

@dubbeljoe | 25-03-13 | 16:24
Briljant! + veel! De herintroductie van de (Dijssel)bloembol! (met watersaus van Knorr)

bottlebaby | 25-03-13 | 16:32

Alleen Verhaar schrijft er over 5 dagen nog over.

Einde van de Domheid | 25-03-13 | 16:32

Dit lijkt me beter dan maar miljarden blijven storten. Hoe minder hoe beter. Wat mij betreft waren ze niet eens begonnen en hadden ze de eerste bank al laten omvallen. Op korte termijn zou dat meer kosten, maar op lange termijn veel en veel minder.

Hanz Ziezo | 25-03-13 | 16:32

Tja, de volgende nagel in de doodskist van de EU. Mooi dat zelfs de zeer vermogende mensen nu zullen inzien dat er met mensen omgesprongen wordt als slachtvee. Thats how the EU rolls. Kon ik er maar aan ontsnappen.

WatZalIkErvanZeggen | 25-03-13 | 16:32

Er.Uit.

En dat is niet voor het eerst dat ik dat zeg.

zeg maar jansen | 25-03-13 | 16:32

Sterker nog, alle spaargelden zijn van de bank, ik heb mijn vakantiegeld al uit laten keren vandaag en meteen gepind. Nu even omzetten in zilver en goud en houdbaar eten. Het gaat nu hard

deministerpresident | 25-03-13 | 16:32

Ik zou tegen Cyprus willen zeggen: stil zitten als je geschoren wordt.
Ik zou tegen de reaguurders willen zeggen: stil zitten als je straks ook geschoren wordt.

Koos Knak | 25-03-13 | 16:31

Overigens, morgen (of overmorgen) komen de financiele markten wel weer tot rust. De markt raakt niet zo gauw in paniek. Vanmorgen trokken de beurzen al weer aan.

Einde van de Domheid | 25-03-13 | 16:31

Eigenlijk toch raar dat we iemand zonder financiële opleiding of achtergrond even de financiën van ons land laten regelen.
Hij heeft zijn opleiding genoten in linksch indoctrinatiekamp Wageningen, heeft waarschijnlijk nog met Volkert in de bankjes gezeten.
Beiden hebben ontegenzeggelijk invloed gehad op de huidige situatie in Nederland.
Het is alsof je Barbie morgen bondscoach van het Nederlands Elftal maakt, of aan Rutte vraagt hoe je je vrouw moet bevredigen.

Cuyahoga | 25-03-13 | 16:31

@steven paul | 25-03-13 | 16:29
Ik ga gelukkig binnenkort terug. Bedankt voor de aardappel tip!

Igor.The.Horrible | 25-03-13 | 16:31

"De Cyprioten en bankrekeninghouders met > 100.000 euro spaargeld zijn geslachtofferd om de euro (tijdelijk) wat lucht te geven."

Boven de 100k heb je altijd al het risico gelopen om het kwijt te raken als je het op een flutbank zet. In wat voor lalala-land leef je, van Rossem?

Red mij niet | 25-03-13 | 16:30

Is er nog iemand geïnteresseerd in ouwe sokken?
50 Eurocent per stuk.
Fris gewassen.
Zonder gaten.

*voc mentaliteit opgepoetst heeft!*

Welles! Nietes! | 25-03-13 | 16:30

Hier helpt nog maar 1 ding!
Brassen met je poen, uitgeven en genieten van elke ( zuur) verdiende cent die je hebt. Koop vandaag nog wat je altijd al wilde hebben maar nooit gekocht hebt ivm sparen, later als ik oud ben moet ik toch wat achter de hand hebben... enz.
Nis daarvan, uitgeven die Euro's alsof geld morgen uit de mode is!!!
Veel plezier, ik ben naar de juwelier.

irma zonderboezem | 25-03-13 | 16:30

@Jackanders | 25-03-13 | 16:23
Ik leg het in het vriesvak! Slim he?

miko | 25-03-13 | 16:30

Hakuna matata.

Niveau Dijsselbloem.

Itzamná | 25-03-13 | 16:30

mooi man! Ik ga meteen mn geld van de bank halen!

point blank | 25-03-13 | 16:30

@Igor.The.Horrible | 25-03-13 | 16:24
Niet vergeten met een maandje aardappels poten, want grond kun je niet vreten. En ga je nu ook elk weekeinde op en neer om onkruid te wieden tussen de petatten?

steven paul | 25-03-13 | 16:29

Straks haalt de euro écht 2014 niet meer. Dacht een maand geleden, wat zeg ik, dacht een week geleden nog dat het allemaal niet zo'n vaart zou lopen, maar het loopt aan alle kanten gierend uit de hand.

Lewis | 25-03-13 | 16:29

@Requiescat in pace | 25-03-13 | 16:26 | + -1 -
dat heet nu een toezichts orgaan ... waar het in Nederland meerdere keren heeft gefaald met de DNB en nog steeds NIET in orde is...

iter | 25-03-13 | 16:29

Och, och, Dijsselbloem. Als je een mol van een buiten-Europese mogendheid zou zijn die als doel had de Eurozone op te blazen zou je het niet beter kunnen aanpakken dan nu.
Alle spaarders kunnen voortaan ingeschakeld worden. Juist. Denk dat ze nu in Zwitserland, bij Soteby's en Christie's, de goudboeren en de grondstoffenhandel hun pies niet meer kunnen ophouden van het lachen...

Graaisnaaiert | 25-03-13 | 16:29

mw spekman wordt weer uitgewoond vanavond

hetluis | 25-03-13 | 16:29

@Badderbeest! | 25-03-13 | 16:26
Kun je beter aan professionals overlaten zoals banken!!
*proest*

miko | 25-03-13 | 16:28

Prachtig. De grote mensen hebben nog geen dag gekregen om op adem te komen van clusterfuck #1, of Jeroen heeft alweer voor een volgende gezorgd. EU-haters hadden zich geen mooier scenario kunnen wensen.

waskuip-admiraal | 25-03-13 | 16:28

rara | 25-03-13 | 16:24 |
SNS kopen voor 4 miljard en dat in 2014 bezuinigen?
Dat is eigenlijk de hele bankenredding afwentelen op de belastingbetaler en zoals je weet, niemand betaald belasting behalve u en ik.
www.managementboek.nl/boek/97890470056...

Einde van de Domheid | 25-03-13 | 16:28

Ehh, leest GeenStijl hun eigen links wel?
Lees het stuk van Reuters eens.

Wat staat daar in?

Dat het de bedoeling is om het evenwicht tussen de bankensector en de economie op peil te krijgen door niet meer standaard probleembanken of probleemlanden te helpen. Het ESM zou feitelijk volledig niet gebruikt moeten worden door probleembanken gewoon failliet te laten gaan als ze onvoldoende doen om kapitaal binnen te houden.

Lijkt me een legitieme wens.

Een systeembank failliet laten gaan kan nooit de bedoeling zijn, want dan wordt het land meegesleept. Kleine banken zouden dat wel moeten kunnen.

- MJ - | 25-03-13 | 16:28

@iter | 25-03-13 | 16:23
Aandelen zijn niet van de bank, maar staan in een apart depot en wordt dus niet meegeteld in een eventueel faillisement. Spaartegoeden zijn vorderingen aan een bank en tellen wel mee. Maar als de poep echt de ventilator raakt, dan kun je gewoon alles inleveren. Woon je ineens in een huurhuis omdat minfin beslag legt op je huis omdat bezit diefstal is oid.

steven paul | 25-03-13 | 16:28

Kan iemand Sassen van Elsloo even bellen?

dubbeljoe | 25-03-13 | 16:27

Blackadder zou nog bang worden van de streken die ze hebben in Brussel.
Ze worden steeds brutaler en de grenzen steeds verlegd, alleen de mensen die niks bezitten kunnen straks nog rustig slapen. Met dank aan de Socialisten van Europa.

fleurtje | 25-03-13 | 16:27

Socialisten/Communisten aan de centjes laten ziten gaat nooit lang goed.

Badderbeest! | 25-03-13 | 16:26

Jeroen Dijsselbloem was voor mij een sukkel, maar is nu een held. Na jaren waarin meer en meer miljarden in falende banken werd gestoken, heeft hij nu besloten dat falende banken zichzelf mogen redden en anders mogen ze failliet. Er is geen beter middel om te voorkomen dat banken en bankiers miljardenwinsten behalen maar de rekening doorschuiven naar de belastingbetaler als het mis gaat.

Requiescat in pace | 25-03-13 | 16:26

ED-209 | 25-03-13 | 16:20 |
Zeker bij faillissement of nationalisatie. Weet je zeker dat je alles kwijt bent.

Watapatja | 25-03-13 | 16:25

De volgorde van verantwoordelijke is wel logisch.Obligatiehouders, aandeelhouders, deposito/spaar houders.Of willen jullie als belastingbetalers alles ophoesten?Bij een bank weet je wat het risico is met je rente, de vraag is alleen hoe ze het depositogarantieregeling handhaven, de kleine spaarders zullen niet veel risico nemen..

Foppezão | 25-03-13 | 16:25

Jackanders | 25-03-13 | 16:23
Slim! Normaal gaan ze op de lucht af.

Elisabeth2 | 25-03-13 | 16:25

Zelfs ik snap hoe dom de uitspraken van Dijsselbloem zijn, en ik heb geeneens verstand van economie.

rara | 25-03-13 | 16:24

Het moment dat Dijsselbloem besluit in Nederland eenzelfde kunstje te vertonen, mag ik hopen dat er flink wat hooivorken en fakkels richting het binnenhof vertrekken.

Unl1m1teD | 25-03-13 | 16:24

We hebben toch nog wel genoeg (Dijssel)bloembollen?

dubbeljoe | 25-03-13 | 16:24

@Watapatja | 25-03-13 | 16:22
Ze zullen eerder het continent ontvluchten, als ze slim zijn.

Dömper | 25-03-13 | 16:24

Ik heb 100 ton steenkool in Polen gekocht, een boomgaard, een stuk bos, wat landbouwgrond en een geweer. Probeer dat maar eens af te pakken.

Igor.The.Horrible | 25-03-13 | 16:24

@Elisabeth2 | 25-03-13 | 16:17
Ik gebruik nieuwe sokken ipv oude, hebben die inbrekers niet van terug.
Niet verder vertellen hè.

Jackanders | 25-03-13 | 16:23

Ik spaar al jaren niet meer. Mij te link. Aandelen zijn veel veiliger.
ED-209 | 25-03-13 | 16:20 | + -1 -

zeker 1000 euro als het niet minder is ... je mag toch wel hopelijk inzien dat "spaartegoeden" alles is wat op je bankrekening staat ? dus niet alleen onder het kopje "spaarrekening" ? als het een waarde van meer dan 100.000 euro vertegenwoordigd ben je het gewoon kwijt ...

iter | 25-03-13 | 16:23

Hallo, het gaat hier expliciet om Russisch geld van dubieuze grootverdieners dat nu verdampt. Laat maar vallen die Cyperse banken, daar wil ik niets aan mee betalen....

Sir EnemA | 25-03-13 | 16:23

Jeroen Dijsselbloem is niet alleen maar een amateur, hij is een pyromaan in een papierwinkel.

gooi en smijtwerker | 25-03-13 | 16:23

Mijn vader belde me gisteren op. Hij wil ook wat van zijn geld buiten de eu zetten.
Is die ouwe met zijn 80+ jaar toch best slim en bij de tijd.

miko | 25-03-13 | 16:23

Dömper | 25-03-13 | 16:18 |
Die hebben alles in goud en platina. Wacht maar tot ze niet meer kunnen pinnen, betaalt lastig met zo'n goudstaaf.

Watapatja | 25-03-13 | 16:22

"me no laiki"

WatEenGezeikWeer | 25-03-13 | 16:22

We weten nu dat de politici met ideeën spelen die onze fantasie te boven ging. Het is wachten op een "nationale solidariteitsheffing" op onze spaargeld om de EU mogelijk te maken/te houden.
Spaartegoeden en onze (Nederlandse) pensioenen zijn niet meer veilig.
Wees gerust niet alles zal woorden opgeofferd, immers zolang de burger nog iets te verliezen heeft zal het niet in opstand komen.

BP Richfield | 25-03-13 | 16:22

@ED-209 | 25-03-13 | 16:20
Met onze overheid is niets veilig.

Dömper | 25-03-13 | 16:21

Is Dijsselbloem niet een beetje jong, en heeft hij niet een te klein trackrecord voor deze functie? Ik bedoel, je hoort of ziet Wouter of Jeroen nauwelijks, dan geven ze in no-time tig miljard uit en vervolgens zijn ze weer weg.

Einde van de Domheid | 25-03-13 | 16:21

Op zich niet zo gek: als een bank failliet gaat, dan ben je je spaarcentjes kwijt. Overheden hebben allemaal leuke regeltjes (sinds 2008 een ton met garantie), maar in feite is het normaal gesproken zo dat je kan fluiten naar je centen.

We hebben inmiddels toch wel geleerd dat we niet te veel vertrouwen moeten stellen in anderen, als het op geld aankomt. Zelfs je vrienden doen gek bij grote bedragen, dus laat staan wat een overheid doet.

j van l | 25-03-13 | 16:21

Wat moet je nou met geld in de oude sok. Dan kunnen we beter met z'n allen aandelen TMG kopen. Levert ook geen fluit op, maar dan zijn we ineens wel de baas van Joris ...

steven paul | 25-03-13 | 16:21

@Dmitri Dmitrievitsj | 25-03-13 | 16:15
Men komt aan de spaarcenten, ow ow. Dat we al jaren beroofd worden heeft blijkbaar iedereen maling aan. Accijnzen omhoog , BTW,pensioen noem maar op. Dan is die paar % op je spaargeld wisselgeld.
(evenzo goed diefstal)

miko | 25-03-13 | 16:21

Ik spaar al jaren niet meer. Mij te link. Aandelen zijn veel veiliger.

ED-209 | 25-03-13 | 16:20

Overigens heb ik nooit begrepen wat de verandering van aandelenkoersen in reactie op beleid zegt over hoe wijs dat beleid is. Het zegt hooguit iets over welk verwacht effect het op de koers van die aandelen heeft.
Maar ik zal er wel weer niets van weten.

Dmitri Dmitrievitsj | 25-03-13 | 16:19

Misschien weet Lakeman nog een list.

dubbeljoe | 25-03-13 | 16:19

Als we alles wat onder de zuidelijke grens van Frankrijk ligt nou eens uit de E.U. kicken. That would be great.

deboerenlul | 25-03-13 | 16:18

No worries, Dijsseltje. Mijn tegoeden zijn volkomen buiten uw bereik. Alles wat onze (groot)ouder hebben opgebouwd mag dus kapot? Zo zij het. Barst maar.

Parel van het Zuiden | 25-03-13 | 16:18

Ik ben blij dat ik vorige week al ben begonnen (hier in .ch, dat is) met spaarrekeningen bij nieuwe banken openen om CHF 100k op te ploffen.

Verbazend, hoe vriendelijk ze dan ineens zijn. Synopsis:

Ik: "Ik wil bij u graag een spaarrekening openen."

Bank: "Dat kan, maar dan moet wel uw loon elke maand op een loonrekening bij ons binnenkomen."

I: "Die rekening heb ik al elders, maar in dat geval kijk ik verder."

B: "Ow, om hoeveel geld gaat het?"

I: "CHF 100k, morgen."

B: "OK! Dan maken we _meteen_ een uitzondering: schikt morgen om 9 uur?"

Letterlijk! :-D

Balsaq | 25-03-13 | 16:18

Kudos voor Zerohedge's: "Dijsselbloem, also phonetically known as Diesel-BOOM"

Geenstijlfiguur | 25-03-13 | 16:18

@Watapatja | 25-03-13 | 16:15
Niet voor de 'bovenonsgestelden', vrees ik.

Dömper | 25-03-13 | 16:18

Ben zo terug!!!

Welles! Nietes! | 25-03-13 | 16:18

En NL loopt voorop. Op één bank na (kwestie van tijd) zijn alle banken al in staatshanden. Uw hypotheek en uw salaris heeft de overheid dus onder controle. Meer dan de helft van de beroepsbevolking is voor zijn salaris afhankelijk van de overheid en dankzij uw veel te dure hypotheek met de bijbehorende HRA kunt u niet meer weg.

Kleine stap dus om alles te nationaliseren. Bezit wordt strafbaar, leve het nieuwe communisme!

James Lastig | 25-03-13 | 16:17

Dus in plaats van die Dirk Scheringa-achtige columns krijgen we nu de wijsheid van Feynman of Engelen?

Einde van de Domheid | 25-03-13 | 16:17

Gouden tijden voor inbrekers als iedereen contant geld thuis heeft. Zij kennen alle opbergplekjes.

Elisabeth2 | 25-03-13 | 16:17

Prima, maar dan haal ik ook alles wat ik tekort kom voor mijn megalomane levensstijl, ik bedoel, voor herkapitalisatie van mijn eigen vermogen, van m'n belastingaangifte af.

Geenstijlfiguur | 25-03-13 | 16:16

Dömper | 25-03-13 | 16:14 |
Alleen de eerste 15%, dan is het geld op.

Watapatja | 25-03-13 | 16:15

AEX zou groen moeten kleuren, immers sparen sucks. Dan zou beleggen toch een lucratief alternatief kunnen zijn.

Ies niet graties | 25-03-13 | 16:15

Belasting is ook al roof. Ze verzetten de bakens wat, zoals ze altijd doen als ze nieuwe redenen vinden voor belastingen. Ze zijn alleen door hun redenen voor belasting heen en doen het nu wat schaamtelozer.

Dmitri Dmitrievitsj | 25-03-13 | 16:15

Bloempie doet boempie met euro?
Kuddos en zoen voor bloem!

miko | 25-03-13 | 16:14

-0,29% is niet in het rood duiken.

Beleggen wordt juist interessant, met aandelen Facebook wordt het zo lastig de Rabobank een bail out te geven.

kapotte_stofzuiger | 25-03-13 | 16:14

Op weg naar het nieuwe communisme.

Watapatja | 25-03-13 | 16:14

Bankrun dan maar?

Dömper | 25-03-13 | 16:14

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken