Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

VVD jaagt ondernemer voorgoed naar het strand

We kappen d'r mee boys. Koop maar een luchtbed als je ergens op wilt springen Nou Mark Rutte, MinPres en grote roerganger van de VVD, de liberale partij met hart voor ondernemers en een gezonde afkeer van het gif (©) dat belastingverhoging heet. Heb je nou je zin? Borm Festiviteiten, verhuurder van springkussens, stormbanen en andere uitbundige pretartikelen, trekt de stekker er uit en wenst Nederland van harte de tiefus. "Nederland kan naar de hel lopen. Ik roep alle ondernemers die het momenteel moeilijk hebben op om hetzelfde te doen en te stoppen met het betalen van BTW en Loonbelasting. Het gaat niet goedkomen en dat weten ze in Den Haag en Brussel." Daar zit geen woord haiku's bij van een ondernemer die het HELEMAAL GEHAD (mirror) heeft met ABN Amro, de Staat, belastingen, de prijs van een glas cola en de struikrovers van de politie. "Ik trek de stekker er zelf uit en ga met mijn witte reet op een strandje liggen hier heel ver vandaan." Wie volgt?

Reaguursels

Inloggen

@ een medewerker | 05-03-13 | 15:13 | + -3

Ik weet niet welke medewerker jij bent???
Maar ik heb een nette mail gehad. Ook heeft hij genoeg gecommuniceerd in ieder geval met het vaste personeel. Natuurlijk kan hij ook niet alles tegelijk, zal wel genoeg aan zijn hoofd hebben momenteel.

Dat ik mijn salaris niet heb gehad deze maand zie ik niet als zijn fout. Hiervoor wijs ik toch echt naar de ABN. Hij heeft hard genoeg gevochten voor zijn bedrijf.

Printplaat | 07-03-13 | 16:09

@ een medewerker | 05-03-13 | 15:13 | + -3

1. Dat jij ontslagen bent doet er nu even niet toe
2. Zeur niet, er is een omvangrijk knuffel- en betaalprogramma van de overheid voor mensen die werkeloos zijn. Voor deze ondernemer helaas niet.

Bijnavleesjatter | 05-03-13 | 22:32

deze vent heeft heulemaal gelijk.

Cuba en Noord-Korea dijenkletsen zich kapot om de controle- en graai-over-onze-rugcultuur van politie, politiek en belastingdienst...

Bijnavleesjatter | 05-03-13 | 22:28

Wel allemaal leuk maar deze ondernemer laat nu wel zijn personeel in de kou staan geen salaris meer ontvangen laatste maand en er word ook niet meer naar het personeel gecommuniceerd door hem.

Wie zijn er nu werkelijk het slachtoffer in deze?

een medewerker | 05-03-13 | 15:13

Let op: Geld lenen kost geld.

Hyper.nl | 05-03-13 | 09:23

Leve nederland, de communistische heilstaat. Nog even en we streven noord korea voorbij. Alle banken zijn al van de staat. Overige bedrijven kappot laten gaan. Lekker alleen van de import afhankelijk zijn. We zijn toch een kennis economie. Hoezo productie. We gaan gewoon commisies exporteren. Sollidair zijn met derde wereld landen en nu worden we er zelf een. Ik vraag me af of de WOZ straks net zo hoog zal zijn voor plagge hutjes. Fijne communistische mede nederlanders, bedankt!!!!!

Boze massa | 05-03-13 | 09:07

@Eindbaaz | 04-03-13 | 22:58
Bedankt voor die uitspraak.
Het spijt me verder, maar je hebt niet alle wantrouwen van mij tegenover de banken weggenomen. Zakenpartners die het onmogelijk proberen te maken om met hun concurrent te werken zijn altijd verdacht (ik heb maar 1 rekening courant, die alle geldschieters willen leveren). Ik hoop dat de banken ooit weer uit hun kramp komen.

frank87 | 05-03-13 | 00:48

Het juiste product in de juiste tijd neerzetten.
Voedselbanken zijn hot. Who cares about springkussens?

slakkenzout | 04-03-13 | 23:33

Hoi Van Rossem, gefeliciteerd met je bijbaan als voorlichter/tekstschrijver. Heerlijk verfrissend als je GS je persberichten laat opstellen. Die feestbeestmeneer heeft het goed bekeken. Als ik ooit stop mogen juliie mijn website ook volplempen. Lol

Wammes Waggel | 04-03-13 | 23:05

frank87 | 04-03-13 | 20:47 |
1. Krediet op rekening courant is over het algemeen wederzijds opzegbaar. En zo ook in dit geval.
2. Dat is niet altijd zo, ik kom regelmatig (beroepsmatig) ondernemers tegen die zwart op wit hebben staan van de bank dat men de ondernemer niet wil laten vallen. Dat er uitstel van betaling kan komen, nieuwe tarieven etc. En die ondernemer had de bank meer opgeleverd dan gekost bij uitwinning zekerheden.
3. Kasstroom is niet alleen bij je geld kunnen, maar inzichtelijk maken of je geen lulkoek verkoopt. Dat is namelijk een harde les die een aantal banken hebben geleerd. Omzet inzichtelijk maken kan alleen via de kasstroom (naast de boeken).
4. Een bank kan nooit zonder meer leningen opeisen. Nu is Deutsche Bank een apart verhaal omdat deze een deel van ABN AMRO heeft gekocht. In de onderhandelingen heeft Deutsche Bank met de overheid (niet de bank, maar de overheid!) afgesproken dat ABN AMRO 75% van verliezen in de portefeuille zou dekken. Dus is het voor Deutsche Bank bijzonder makkelijk om bedrijven om te laten vallen. Zie zoeken.rechtspraak.nl/detailpage.aspx?... voor meer info

Eindbaaz | 04-03-13 | 22:58

K.Zwellever | 04-03-13 | 18:54
Thnx, bij Frankrijk had ik altijd het idee: weer een kansloze camping / bed and breakfast erbij. Ik zal er toch eens serieus naar kijken.

srSemtex | 04-03-13 | 22:48

Grappig dat er zoveel mensen zijn die het normaal vinden dat banken een waardeloos verliesgevend bedrijf blijven financieren en het meer dan normaal vinden om in het buitenland de lokale bevolking te misbruiken.

wipsel | 04-03-13 | 21:01

@Eindbaaz | 04-03-13 | 18:16
1. De geldige overeenkomst met de bank is eigenlijk altijd geldig tot de volgende rentewijziging. Tot voor kort was de concurrentie tussen de banken zo groot, dat je altijd een redelijke verlenging kon regelen. De genoemde boeren-bijeenkomst gaat er over dat dat niet meer het geval is. Dhr Borm is natuurlijk altijd aan een huurovereenkomst gebonden, zo lang de klant betaalt.
2. Bedrijven die levend gehouden worden door de banken, zouden een grotere verliespost zijn als ze kopje onder gaan.
3. Banken willen inderdaad graag een langdurige klantrelatie: ze willen je hele kasstroom hebben zodat ze het beste aan je geld kunnen komen. We spreken met banken die niks willen uitlenen als je niet de betaalrekening, en de hele hypotheek naar hun overschrijft (en hypotheek geeft op wat nog niet in hypotheek zat).
4. Inderdaad, een jaar geleden zou ik het helemaal met je eens zijn over ondernemers die de bank graag de schuld geven. Maar de laatste tijd hoor ik steeds raardere verhalen, zodat ik hem het voordeel van de twijfel gun. Heel actueel is bijvoorbeeld het verhaal van de Deutsche Bank die plotseling de leningen opeist omdat ze uit Nederland weg willen (inderdaad, niet "zomaar").

frank87 | 04-03-13 | 20:47

"We laten de overheid veels te veel registreren en weten zodat deze boomerang heerlijk in je bek terugkomt. En dit verlies van tanden wordt niet gedekt door de zorgverzekering."

Geniale uitspraak Kaas :).

Capsicum | 04-03-13 | 19:26

Als die vent op het strand gaat liggen wil ik die toko wel voor een appel-tje en een ei-tje overnemen.
Komop je gaat toch lekker met je witte reet in het zand zitten.

het moet niet gekker | 04-03-13 | 19:14

Ik ben benieuwd naar de redenen waarom mensen naar een bepaald land gegaan zijn en wat per land de mee- en tegenvallers zijn.
We zijn een beetje aan het orienteren en op het lijstje staan Zweden, Ierland en USA, m.n. ivm de ruimte om te leven, minder drukke/asociale omgeving en minder toekomstige belastingen voor dijken, babyboomers en nivelleerders. Dus tips zijn zeer welkom.
srSemtex | 04-03-13 | 13:34 |

Voor mij was het Frankrijk,en wel om de volgende redenen;
-Beter klimaat,huizen wel normaal geprijsd,betere gezondheidszorg,kleine ondernemers nog wel welkom,relaxtere levenswijze.
Net zoveel regeltjes als in NL,alleen als je de weg weet zijn ze wel behappen.Een nadeel is het als je met personeel moet gaan werken,dit is net zo duur als in NL of zelfs duurder,arbeidsmentaliteit is goed,ondanks allerlei hororror verhalen die je wel eens hoort.Zaken gaan er wat stropiger maar zeker niet slechter.
Verder; geen files.wegenbelasting,redelijke OG belasting,goedkope stroom.en vooral vrijheid,veel vrijheid;iets wat een NLer niet meer gewend is.

K.Zwellever | 04-03-13 | 18:54

frank87 | 04-03-13 | 17:47 |
1. Dat is onzin, het is gewoon een geldige overeenkomst. Anders koop je zelf toch een paraplu?
In dit geval draai ik hem even om, dhr Brom leent een springtuig uit aan een bedrijf. Men spreekt af dat dhr Borm het springtuig altijd terug kan eisen. Bedrijf aan wie dhr. Borm dat uitleent gaat het niet zo goed mee, en de kans is aanwezig dat dhr. Borm als hij niet ingrijpt zijn springtuig kwijtraakt. Wat zou dhr Borm doen? Meteen het springtuig ophalen nu het nog kan? Of als samaritaan het springtuig laten staan in de hoop dat het nog goed komt...
2. Ook dat is onzin, ik ken geen bank die niet liever een langdurige klantrelatie aangaat. En een klant waar het goed mee gaat is goed voor de bank.... waarom denk je dat er zoveel bedrijven nog levend gehouden worden door de banken? Maar daar hoor je niemand over.

Nee je hoort alleen het verhaal (van een kant) van een ondernemer in pret artikelen die al 3 jaar slechte cijfers publiceert, die zelfs kleiner van opzet is geworden en blijkbaar nog steeds het hoofd niet boven water kan houden. En dan moet de bank maar geld blijven geven tot de tent failliet gaat en de bank naar zijn centen kan fluiten. Ondernemers die de schuld alleen bij een bank neerleggen vertrouw ik niet, want een bank zal nooit eenzijdig "zomaar" een overeenkomst opzeggen zonder dat daar iets aan ten grondslag ligt.

Eindbaaz | 04-03-13 | 18:16

@Eindbaaz | 04-03-13 | 15:15
Twee dingen:
1. De bank leent je een paraplu en wil hem terug als het regent (wat Borm schrijft)
2. Goedlopende zaken met weinig schulden zijn niet lucratief voor een bank (vraag Dirk Scheringa maar). Die kunnen dus vaak fluiten naar een lening van een paar duizend euro als ze die nodig hebben. De ondernemers die in gouden bergen geloven krijgen wel leningen, omdat die veel meer opleveren voor de bank.

frank87 | 04-03-13 | 17:47

@wipsel | 04-03-13 | 15:40 |

Ik hoop dat je jezelf kapot mag betalen aan belasting. Zoveel belasting heffen, dat mensen die eerst netjes rond konden komen, nu uit hun huis moeten, is pas crimineel.

decadent degeneraat | 04-03-13 | 17:31

Al drie jaar niet in staat om zijn geld te verdienen met die pretflauwekul en dan heeft de bank het gedaan? Ik vraag me af waarvan die pauper op het strand gaat liggen. Nou ja, zo lang het in het buitenland is bouwt hij in ieder geval geen AOW-rechten op, dus dat is mooi meegenomen.

Anders nog? | 04-03-13 | 17:06

Ton Plafond | 04-03-13 | 16:01 |

Mijn voorbeeld is zomaar de gemiddelde ondernemer. Starten en bijvoorbeeld je FOR 10 jaar lang gebruiken om op wintersport te gaan. Geen buffers aanleggen want het loopt als een tierelier. Heeft niets met hard werken te maken, ook dat zijn mensen die zich de klote werken (60-80 uur is niet veel voor een ondernemer). En gezien hun harde werken is dat helemaal niet verkeerd om hier en daar wat te genieten. Maar wel zie je dat veel ondernemers hun zaakjes helemaal niet op orde hebben. En te laat merken dat het niet goed gaat, niet weten waar ze voor tekenen en niet weten wat bepaalde zaken inhouden.

Maar nu alles tegenzit en de banken door o.a. de overheid vele malen strengere regels hebben gaat de bank niet het probleem van een ondernemer financieren. En waarom zouden ze?

Daarnaast gooi je nu de overheid, en banken op een hoop. Wat verkwist de bank dan? En wat harken ze binnen? Winsten van banken zijn nu niet bijzonder te noemen. Ik ken ondernemers die een veel hoger percentage winst uit omzet halen.

Verder vraag ik me oprecht af van wie de Audi's bij die Rabobank dan zijn. Welke vestiging is dat? Ga ik er namelijk solliciteren... als er namelijk een bank is die een gare leaseregeling heeft is het de Rabobank wel. En betreffende het om 17:01 wegrijden... je bent loonslaaf of je bent het niet.

Eindbaaz | 04-03-13 | 16:15

Eindbaaz | 04-03-13 | 15:30
Het voorbeeld van jou is ook geen gezonde onderneming. Ik doel op een hard werkende ondernemer die zijn zaak goed op orde heeft, maar in een tijd van crisis enige tijd te weinig omzet heeft. Zelf rij ik naar de klanten in een auto die meer dan 10jaar oud is. Deze heeft weinig onderhoud nodig, en ook de klant hoor ik er niet over. Soms wel een opmerking of ik niet een leasebak wil, maar als ik de klant voorstel om dan de tarieven 5% te verhogen, dan is het snel duidelijk. Privé onttrekken heb ik niet nodig. Mijn hobby is ook mijn werk, en andersom. Als ik zie wat men in Den Haag, bij de gemeente, de banken etc. allemaal legaal weet te verkwisten en binnen te harken, dan kan ik een kleine ondernemer amper veroordelen. 80K onttrekken is dan nog weinig. Als iemand er verder hard voor werkt. Dagelijks zie ik ze van het RABO-kantoor met dure Audi's precies om 1 over 17uur voor me langs scheuren. Zijn dat dan die harde werkers, die niets onttrekken van de burger?

Ton Plafond | 04-03-13 | 16:01

Wat een gefrustreerde loser zeg. De bank moet zijn verliesgevende flutbedrijf maar jarenlang overeind houden, terwijl hij er zelf blijkbaar rijk van is geworden. En iedereen is de schuld, behalve hij. Wat hebben in vredesnaam de snelheidsbeperkingen ermee te maken? Of milieuwetten? Deze mafkees moet blij zijn dat hij in een van de welvarendste landen ter wereld woont.

Johann Gambolputty | 04-03-13 | 15:51

Snap er helemaal niets van. Al jaren hetzelfde populistische gezeik over hoe slecht Nederland wel niet is, en altijd maar weer dreigen met "Ik ga naar het buitenland!!!" Wel, wat let je? Hup, hollen. Na jaren mekkeren niet steeds terugkrabbelen, toch maar hier blijven wonen, maar gewoon vertrekken.

Razendsnel | 04-03-13 | 15:40

En geen stijl die deze misdadiger steunt kan ook de klere krijgen. Dom volk dat een Hildesheim college diploma cadeau heeft gekregen.Inderdaad, ik ben een beetje pissig dat deze zogenaamde journalisten een dergelijke btw en belasting ontduiker opvoeren
Bah.

wipsel | 04-03-13 | 15:40

joopie2009. De medische voorzieningen zijn hier voortreffelijk en kosten een schijntje van wat de NL medische maffia vraagt. 2 Dagen observatie, cat-scan, holtertest, insoanningstest plus diverse consulten bij specialist voor goed € 500,00. Ziekenhuis is state of the art of populairder gezegd, toppie. Dus waarom terugkomen naar een land dat al jaren geregeerd wordt doot links, ook al zijn andere partijen leverancier van de premier. Kijk nu eens naar die schertsfiguren als Samsom en Spekman. De onbetrouwbaarheid druipt ervanaf.

T. Hendriks4707 | 04-03-13 | 15:39

BV Nederland geeft tientallen miljarden meer uit dan in 2009, uitgaven voor scholen is +60% in 10 jaar, kinderopvang +300%, Dit wat de zogenaamde bezuininging betreft.
Deze meneer is met zijn pretpark overgegaan van gulden naar Euro, 1 op 1, naait je een oor aan als je een kopje koffie bestelt in zijn ranzige omgevingen vind het onterecht als dertien jarig tuig een behoorlijke boete krijgt voor onbetamelijk gedrag.
Kredietverlening door onze banken neemt nog elk jaar toe ( klein percentage, maar neemt toch toe)Als ik bank was, wat ik niet ben, zou ik een dergelijke btw ontduiker ook geen krediet geven. Want btw ontduiker is hij pur sang. Oprotten met dat volk.

wipsel | 04-03-13 | 15:37

Dat onder andere krijg je ervan als de bevolking stemt voor zwaardere straffen, maar niet geleerd heeft om de uitvoering op zichzelf te betrekken.

henriette | 04-03-13 | 15:36

Ton Plafond | 04-03-13 | 15:22

Het spijt me dat ik het zo kort door de bocht moet stellen. Maar het is je reinste onzin.

Een gezonde onderneming die ter ziele wordt gedragen door een bank? Wanneer de onderneming gezond zou zijn dan is er toch absoluut geen sprake van betalingsproblematiek? Daarnaast vergeet u als ondernemer dat een bank een onderneming is. Een onderneming die risico transformeert. En doordat de hele economie op zijn gat is, is het risico verhoogt en krijgt niet elke ondernemer meer de lening en/of krediet die hij/zij wenst. Verder stelt u alsof geen enkele ondernemer meer een financiering kan krijgen van de bank. Ook dit is pure onzin, er worden nog zat financieringen verstrekt, maar niet zo makkelijk als 10 jaar terug. Het lijkt hier wel alsof de bank de onderneming moet redden in moeilijke tijden, maar die ondernemer die 80k per jaar onttrekt en een BMW in de lease op de balans heeft staan daar absoluut niets aan kan doen.

Eindbaaz | 04-03-13 | 15:30

Feynman | 04-03-13 | 13:58
Ik ben het helemaal met je eens. Voor mij er de mogelijkheid te starten met eigen vermogen. Ik moet er niet aan denken de druk te voelen van banken om in te lossen, terwijl de omzet beneden pijl is. Banken tonen zich tegenwoordig weinig begripvol en het geeft dan wel zoveel rust om niet van de bank afhankelijk te zijn. Uiteindelijk ben je dan gewoon zetbaas. De rust komt de onderneming, en daarmee ook de klant, ten goede, waardoor beiden tevreden zaken doen. Ik zou het ook vreselijk vinden om te moeten factureren met de hete adem van de bank in de nek, of wakker liggen met het idee dat klanten misschien niet tijdig betalen. Het is nu ook wel eens lang rustig geweest, maar heb daarmee tijd om in eigen zaak orde op zaken te stellen i.p.v. de tijd te moeten besteden aan gesprekken met banken. De bank blijft evenwel onmisbaar voor de ondernemer, maar dat is andersom net zo. De banken lijken dit massaal te vergeten, en daar gaat het volgens mij al flink mis. Nu worden gezonde ondernemingen ter ziele gebracht door de banken, en dat kan nooit de bedoeling zijn. De banken worden geholpen, maar de ondernemer met een krediet kan het tegenwoordig vergeten. De rekening van mismanagement bij de bank ligt nu bij de klanten, die de bank ook groot hebben gemaakt. De omgekeerde wereld.

Ton Plafond | 04-03-13 | 15:22

Wat vindt de Koningin, Loek Hermans, de SNS, Maevita, ABN AMRO, en al die andere tienduizenden instellingen en personen die hem afpersen hier van? BETALEN ZAL JE.

Piet van Schwaffelen | 04-03-13 | 15:19

@Eindbaaz | 04-03-13 | 14:46
U kon zomaar eens gelijk hebben. Ondernemers zijn geen heiligen, ook al denken veel mensen van wel.

Heiner | 04-03-13 | 15:15

frank87 | 04-03-13 | 15:09
Daarnaast is AGRI wel even een aparte tak van sport.
Die gasten verdienen geen ene donder met hun bedrijfsuitvoering. Gewoon 40 jaar overleven met je bedrijf en dan de grond verkopen en rentenieren tot je dood gaat.
De ondernemers moeten even leren dat de gouden bergen niet meer bestaan. Ook niet in bankenland.

Eindbaaz | 04-03-13 | 15:15

@Eindbaaz | 04-03-13 | 15:07
Dat doet deze man ook fout: hij kan de boel afbetalen als hij de boel verkoopt. Die boeren worden overeind gehouden omdat de bank anders geld verliest.

Heb je 10000 EUR schuld dan is het jouw probleem, heb je 1 miljoen schuld, dan is het probleem van de bank.

frank87 | 04-03-13 | 15:09

frank87 | 04-03-13 | 14:36 |
Als er een beroepsgroep is die niet mag klagen over banken... dan zijn het de boeren wel.
Die halve sector is overeind gehouden door de banken (EHEC)

Eindbaaz | 04-03-13 | 15:07

Krijg door dit soort berichten weer last van vervelende "flashbacks". Remember,remember the 12th of september?

First Contact | 04-03-13 | 15:02

Feynman | 04-03-13 | 14:23 |

Gezien de afbouw van de ondernemer zelf (in kleine vorm verder gaan) kan er sprake zijn van meer problematiek dan alleen een bank zonder visie. Zonder de rest van de cijfers en dossier is het lastig om de precieze oorzaak vast te stellen. Maar mijn ervaringen met o.a. dit soort onderneming is vaak dat er een te grote privé onttrekking is geweest + een overmoedige ondernemer. Dat de bank vervolgens zijn krediet inperkt is nog lang zo gek niet. Die zien de bui ook al hangen.

Eindbaaz | 04-03-13 | 14:46

@duitse herder
Dus waarom lopen kloten in NL als het zo veel beter kan

expat | 04-03-13 | 14:38

@II Hondjes: "Geachte heer Borm, verhuurder van pretartikelen:
Het feest is voorbij in Nederland".
.
Heau heau, dan heeft u niet goed opgelet de afgelopen maanden. Nivelleren is immers een Feest!

Graaisnaaiert | 04-03-13 | 14:35

@Ton Plafond | 04-03-13 | 13:22 | + 2 -
Prima, als jij het probeert als wakkenvuller.

Kaas de Vies | 04-03-13 | 14:29

@roze_bril | 04-03-13 | 11:39

En dat is waar.
Er is in Nederland niks meer te vieren.

Boris Poepnagel | 04-03-13 | 14:26

Eindbaaz | 04-03-13 | 14:09 | + 0 -
Drie jaar mindere cijfers zou bij een normaal minder conjunctuur gevoelig bedrijf alarmbellen opleveren. De hele luxe hoek, in het vermaak, lol en theater is extreem conjuctuurgevoelig. Dat weet je als bank op het moment dat je de lening verstrekt. Nu de conjuctuur naar beneden gaat doet de bank alsof die beweging een novum is.

Alsof ze dat niet wisten. Een echte bank zal bij een conjuctuurgevoelig bedrijf in hoogconjuctuur eisen dat alles wordt afbetaald en reserves worden opgebouwd en zal later bij problemen die extern liggen de storm samen trotseren en kapitaalvernietiging voorkomen.

Dit bericht toont aan dat de bank niet nadenkt, niet vooruit heeft gedacht en zich laat verrassen.

Feynman | 04-03-13 | 14:23

Als ie hier maar niet naar toe komt.

De hier naar toe verhuisde Nederlanders zijn over het algemeen van het slag waar je liever zo min mogelijk contact mee hebt.

Elmauro | 04-03-13 | 14:17

Een held, die verdient een plekje bij P&W en DWDD. Topper

denoorman | 04-03-13 | 14:16

zonder_moeite | 04-03-13 | 14:09 |

Terug naar een goudgedekte munt zou niet zo gek zijn. Ben je meteen van een boel gezeik af.

Eindbaaz | 04-03-13 | 14:14

En links en rechts heb je crowdfunding initiatieven. Zo vernietigt de overheid door alle restrictieve regels vanzelf de markt voor klein en kortlopend kapitaal. En missen de banken door penny-wise & poundfoolish de boot.

Het wachten is op een alternatief voor 'normaal' betalingsverkeer waar geld nog gedekt is door waardedragende goederen (edelmetaal etc).

zonder_moeite | 04-03-13 | 14:09

Feynman | 04-03-13 | 13:58 |

Begint allemaal bij het verzieken van de kapitaalmarkt door de ECB. Om de banken overeind te houden is de rente echt belachelijk laag. Waarom zou een bank spaarcenten willen binnen halen als je tegen 0,25% rente bij de ECB geld kan ophalen? En als een bank geen spaarcenten wil, dan gaan ze natuurlijk ook geen rente bieden.

De hele markt is verziekt, kapot gebubbeld door o.a. de hypotheekrente aftrek. En nu krijgen een grote groep mensen de rekening daarvan.

Maar deze meneer moet niet zo mekkeren. 3 jaar op rij geen goede cijfers is bij elke bank alarmbellen... helemaal in een branche die bijzonder conjunctuur gevoelig is.

Eindbaaz | 04-03-13 | 14:09

Ja, ik begrijp die kerel wel. En dattie wat off topic uithaalt naar die rare wildplasboetes ook. Het is gewoon woede, woede over alles. Woede over 50 euro boete voor 4 km te hard, of 250 euro voor rijden over een (o-)verdrijvingvak, of boete omdat je je BTW niet op tijd kan betalen, maakt niet uit wat, overal die boetes. We raken verstrikt in de boetes. Het lijkt wel die kaasfondue uit Asterix en de Helvetiers: als je er eenmaal aan begint, krijg je het niet meer van je af.
Terwijl, en dat is de crux v.h. hele verhaal, aan de andere kant de zaken totaal de spuigaten uit lopen. Topgraaiers die met miljoenen van ons geld as we speak hun achtste pina colada van de dag zitten weg te tikken, omroepbaasjes die met derdewereld begrotingen als fooi zich op hun 55-ste kunnen terugtrekken, socialistische immigranten die de de hele dag op de stoep voor een koffiehuisje zitten te niksen, nomaden die 3 miljoen krijgen om te verhuizen, en altijd en overal dat bezwerende gelul van de boven ons gestelden: Daar kunnen we niks aan doen, dat zijn bestaande contracten, dat is internationaalrechtelijk zo vastgesteld, dat zegt Brussel enz. enz. Alsof wetten zelfstandig levende organismen zijn die eenmaal afgekondigd buiten onze macht voortleven. Behalve als het om het geld van de gewone man gaat.
Maar het is pennywise-poundfoolish, dat inhalige gedrag van onze overheid, zowel financieel als staatkundig, want op termijn verliest men het enige van waarde: de brave burger, de sukkel die alles betaalt.

Magdatkandat | 04-03-13 | 14:01

srSemtex | 04-03-13 | 13:34
Zeker geen socialistische Scandinavische heilstaat met import van kansloze mohammedanen. Daar kom je nog aan het betalen. Plus dat je je nog eens kapot ergert aan al die inproductieven. Nee, buiten de EU, westers georienteerd, weinig tot geen islam, geen overbevolking, lage onroerendgoedprijzen, 10% winstbelasting. Alleen de rente ligt hier hoger, maar goed; da's alleen voor mensen die willen lenen..

Der alte Fritz | 04-03-13 | 14:01

Ton Plafond | 04-03-13 | 13:37 | + 3 -
Draaien vanuit eigen vermogen schept een hoop vrijheid. Dat zeker. Maar als we alle bedrijven zonder vreemd vermogen willen laten draaien, houden we niet veel bedrijvigheid over. KPN is momenteel voor 90% gefinancieerd met geleend geld bijvoorbeeld.

Aan de andere kant ontstaat ook een probleem. Mensen die sparen, kunnen het nergens kwijt. Niet meer bij de bank en al helemaal niet tegen rente. Geld raakt dan zijn oppotfunctie kwijt. Staatsobligaties kopen is immers geen optie.

Banken zouden weer terug moeten naar de basis. Mensen die kort geld uit willen lenen ( rekeninghouders en spaarders ) koppelen aan mensen die lang willen lenen ( huizenkopers en bedrijven ). Niet om winst te maken, maar om een nutsfunctie te vervullen.

Je voorstel is vanuit de defensieve ondernemer heel begrijpelijk, maar zal de omloopsnelheid en de grootte van de maatschappelijke geldhoeveelheid de nek omdraaien. Dan mis je dus heel veel BNP.

Feynman | 04-03-13 | 13:58

Gezien het feit dat bankbashen normaal is.
De overheid reguleert alles kapot is een veelgeroepen zin hier. Als simpele ondernemer moet je aan 1000 regeltjes voldoen.
Moet je dan eens nagaan aan wat voor regels de banken moeten voldoen. Denkt men nu echt dat de bank zijn core business niet uit wil voeren? Door de verscherpte liquiditeitsregels kunnen veel banken niet eens meer geld uitlenen, eerst de eigen kas op orde voordat er ook maar een cent de deur uitgaat. Idem voor leningen aan particulieren... is men boos op de bank, terwijl de overheid alles kapot reguleert. Wij hebben maar twee hypotheekvormen op dit moment. Dus met dank aan de ABN? Met dank aan de overheid, en meneertje Brom moet ook naar zichzelf kijken. Had meneer zijn krediet niet zo zwaar benut dan was er nu geen enkel probleem geweest vermoed ik.

Eindbaaz | 04-03-13 | 13:55

zeeman73 | 04-03-13 | 13:52
En moet Jan Soldaat dan naar de landsgrens, of naar Den Haag? En is oorlog ook een feestje?

Ton Plafond | 04-03-13 | 13:54

er gaat alleen verandering komen als er een grote oorlog uitbreekt. dan kunnen we weer opnieuw beginnen met opbouwen en dan starten we opnieuw. dan gaat het weer 50 jaar goed.
er bestaat niet zoiets als cultuuromslag.

zeeman73 | 04-03-13 | 13:52

srSemtex | 04-03-13 | 13:34
Ik kan je wel advies geven voor het megaknalaktiepalletweektarief van € 299,95 per uur, excl. denk- en papierwerk. Geef je factuuradres maar even voor een vrijblijvende, doch bindende, offerte cq koopovereenkomst.

Ton Plafond | 04-03-13 | 13:50

zo zijn mijn schoonouders met n kleine kruidenierszaak ooit ook opgelicht door de plaatselijke rabobank: eerste hypotheek, tweede hypotheek, verbouwen moet U zeker doen: kredietrekening, zakelijke lening, persoonlijke lening, grond als onderpand en aanmoedigen om een spaarrekening te openen met geleend geld. Toen hebben we maar ingegrepen: alles weg dat wel, maar de grootste verliezers in deze de boerenleenbank wegens onbehoorlijk bestuur.

prinses of oman | 04-03-13 | 13:49

expat | 04-03-13 | 13:08 | + 0 -
Mijn hypotheekrente is hier 0.893%... prijs van een huis is hier nog minder dan een derde tov nederland

duitse herder | 04-03-13 | 13:49

@roze_bril

Deze man heeft volkomen gelijk. Waarschijnlijk bekijkt u inderdaad alles door een "roze bril". Nederland hangt momenteel aan elkaar vast aan linkse katoenen draadjes.

F1802 | 04-03-13 | 13:49

Feynman | 04-03-13 | 13:13
Het is beter te draaien met eigen vermogen, anders was ik nooit een onderneming begonnen. En doen of je braaf meegaat in alle regeltjes, maar ondertussen het voorbeeld van Den Haag en de gemeentelijke ambtenaartjes volgen. De klant is daarom al jaren geen koning meer helaas. Die mogelijkheid is er niet. Zonder dit alles eindig je als de in het artikel genoemde onderneming, want als MKB'er is het overleven. De ambtenaartjes houden van veel papierwerk, en dat krijgen ze van mij ook. Natuurlijk tegen een flink tarief, want er zijn veel verborgen kosten. De vis wordt duur betaald. Voor gewone bedrijven en particulieren kan ik op die manier voordelig in de markt opereren. Zo is een ieder tevreden.

Wel jammer voor het feestartikelen bedrijf, maar naast het nivelleren is er weinig feest meer. Nou ja, politici houden nog wel eens een feestje. Laatst was er nog 1 in Haren. En ook in Utrecht was er nog een voordelig afscheidsfeestje. En 30 april moet ook nog komen...

Ton Plafond | 04-03-13 | 13:37

Er zitten hier diverse mensen inmiddels in het buitenland (in dit topic bijv. K.Zwellever, Ko Reander, Juriaan Schraamhaar, dutchguy, Der alte Fritz, duitse herder, expat).

Nou ben ik zelf ook aan het rondkijken en je wordt bijna gesmeekt om naar Zweden te komen, maar dat land zie ik nu net niet in het rijtje landen staan.

Ik ben benieuwd naar de redenen waarom mensen naar een bepaald land gegaan zijn en wat per land de mee- en tegenvallers zijn.

We zijn een beetje aan het orienteren en op het lijstje staan Zweden, Ierland en USA, m.n. ivm de ruimte om te leven, minder drukke/asociale omgeving en minder toekomstige belastingen voor dijken, babyboomers en nivelleerders. Dus tips zijn zeer welkom.

srSemtex | 04-03-13 | 13:34

Ook Brulbroek heeft het helemaal gehad met deze corrupte frauduleuze Europese bankocracy. Waar de nep ondernemers zoals banksters voor mega falen beloond worden. Ik stop ook na 20 jaar met ondernemen, ik ga "going galt" en doe niks meer totdat de aanstichters van de financiële crisis geheel geplukt achter de tralies zitten.

Bertus Brulbroek | 04-03-13 | 13:30

Kaas de Vies | 04-03-13 | 13:19
Een clown moet humor hebben, dat heb jij echt niet. Probeer het weer eens als vakkenvuller.

Ton Plafond | 04-03-13 | 13:22

Ben recentelijk geflits op 70km stuk, 50 meter voor dat de snelweg,120km begon.Ik reed (gecorrigeerd) 3 km te hard.
Is prima, maar de agent die ik sprak zei naar volle eer en geweten: U heeft de doorstroming belemmerd. Wat mij betreft is NL echt naar de klote. Kijk idd naar A-2, vijfbaans om te naaien!
Banken helpen familie bedrijven, die altijd een goede betalingsmoraal hebben(gehad)naar de filistijnen. Tja, sorry,het is niet anders. Juist die familiebedrijven gaan straks weer floreren;maar deze bedrijven die nu kapot gaan komen niet zo gemakkelijk meer terug.

zwemverbrander | 04-03-13 | 13:21

dit is 50 jaar geleden al voorspeld door Ayn Rand in ' Atlas Shrugged'

prutserdeluxe | 04-03-13 | 13:19

@Feynman | 04-03-13 | 13:13 | + 0 -
" Je moet namelijk altijd blijven lachen anders houdt het helemaal op. (c) Bassie en Adriaan."

Wellicht moet ik een carriereswitch overwegen naar Clown.

Kaas de Vies | 04-03-13 | 13:19

@LangeTijdGeleden | 04-03-13 | 12:54

Op zich niet zo vreemd om geen pin mogelijkheid te hebben in een kapperszaak of brrodjeswinkel.
Kosten voor die rommel wegen vaak niet tegen de baten op.

Dat er op die manier ook best wel ongeregistreerd betalingsverkeer mogelijk is, is alleen maar een fijne bijkomstigheid.

Ikdus | 04-03-13 | 13:17

@Klefbekje | 04-03-13 | 13:06 | + 0 -
Ik stem op de dierenpartij, want ik ben bang het land uitgezet te worden.
Woef.

Kaas de Vies | 04-03-13 | 13:13

yamahaha | 04-03-13 | 12:33 | + 1 -
In dit geval ongelezen aangezien ik verzuimd heb te reageren. Als het MKB er geen zin meer in heeft is het over en sluiten met de economie. Als banken bedrijven met een bewezen trackrecord van enkele decennia al weigeren, wie is daar dan nog klant?

Sorry Alfons Borm, ik heb om je grafrede gelachen. Uiteraard nodig ik iedereen uit om straks te lachen over mijn grafrede, hoewel dat voor de meeste van jullie louter zal bestaan uit mijn zwijgen. Je moet namelijk altijd blijven lachen anders houdt het helemaal op. (c) Bassie en Adriaan.

Alfons Borm heeft het begin van dit jaar nog geprobeerd zijn bedrijf kleiner voort te zetten om samen met de bank de crisis te overleven en netjes zijn rekeningen te betalen. Aan hem lag het niet.

Feynman | 04-03-13 | 13:13

@Eindbaaz | 04-03-13 | 12:58 | + 0 -
Tuurlijk, dat begrijp ik wel. Maar om aan te geven dat goede financiele buffers geen garantie zijn.
Banken zouden anti cyclisch geld moeten verstrekken.

Kaas de Vies | 04-03-13 | 13:12

'De Bank' heeft tegenwoordig een geautomatiseerd systeem die 'weegt' of een persoon of onderneming krediet krijgt. De menselijke aspecten van de klant (commercieel sterk, ondernemer, etc) is geen variabele en dan krijg je dit soort beslissingen. Met dank aan de automatisering & globalisering verdwijnen de banen als sneeuw voor de zon. En nu dus ook de ondernemers (MKB) die vroeger de motor voor de economie waren, en nu dus aan het gas kunnen omdat de banken en internationale handel (lees: subsidie voor grootbedrijven die exporteren) de voorkeur genieten over de welvaart van het gepeupel die elke 2-4 jaar trouw de peilingen volgen. En er is geen enkele politici die hier iets aan kan of zal doen.

zonder_moeite | 04-03-13 | 13:11

@Pffffff | 04-03-13 | 12:43
Helemaal gelijk heb je. Het is Shale gas, of schaliegas in het Nederlands. Maar de inhoud van het bericht, klopte dat dan wel? Mierenneuker!

Jim Lovell | 04-03-13 | 13:10

Is wel Zo dat je in NL kompleet wordt uitgezogen.
Neem de prijs van een nieuwe wagen!koop ik hier 2 voor.
verzekeringen
Betaal hier net zo veel per jaar als in NL per maand
en voor een auto of huis van de zelfde waarde.
inkomstenbelasting is hier 25%

bekeuringen ???
Die heb ik al jaren niet meer gehad
1/2 liter bier 1.- EURO
dagmenu 3.- EURO
onroerend goed belasting 30.- Euro per jaar
gemeentelijke belastingen en heffingen 0.- Euro
wegenbelasting 0.- Euro

expat | 04-03-13 | 13:08

De tijden van de gebroeders de Witt herleven weer.

Johanvb | 04-03-13 | 13:07

Wil iedereen die geen PVV (of evt. SGP) stemtz'n muil houden? Dank u...

Klefbekje | 04-03-13 | 13:06

@duitse herder | 04-03-13 | 12:38

waar ben je weer aan de slag gegaan als ik vragen mag ?

25TaLife | 04-03-13 | 13:06

Dr. Mabuse | 04-03-13 | 12:56
ABN is van de Staat, en ABN wil zijn geld terug. Dus is het de schuld van de Staat. Was het de Rabobank geweest dan had het niet eens GS gehaald.

Eindbaaz | 04-03-13 | 13:05

Dr. Mabuse | 04-03-13 | 12:56 |
Dat hoef je ook niet te begrijpen. Gewoon blijven door ademen.

Mr_Pikibelly | 04-03-13 | 12:59

Inmiddels zien ondernemers ook hun foutief stemmen voor VVD in en ondervinden het zelfs aan den lijve.
Zo gaat dat.

gebrokenvleugel | 04-03-13 | 12:58

@Kaas de Vies | 04-03-13 | 12:49 |
In Spanje, waar de crisis nog 100x erger is dan hier. Moet een bank een krediet gaan verstrekken aan een klant waar het al niet goed mee gaat? (beredderingsfinanciering dus) Gezien het feit dat de tent al over de kop is heeft de bank de enige juiste keuze gemaakt.

@pffff;
Ja als ze ergens mogen en moeten handhaven is het daar wel. Ken een shoarmatent die zelfs tijdens de stapavond geen omzet draait, maar er al meer dan 3 jaar zit. Zou me niet verbazen als er centjes worden witgewassen daar.

Eindbaaz | 04-03-13 | 12:58

Ben al 3 jaar weg om dezelfde redenen. Daaaaag Nederland!

Der alte Fritz | 04-03-13 | 12:56

Maar ja waar moet je naar toe ? Wat is de beste plek voor een ondernemer om rèdelijk relaxed tot aan zijn dood te leven?

vertel eens reaguurders die claimen nu al met hun reedt op het witte zand te zitten ?

25TaLife | 04-03-13 | 12:56

Ik snap het niet helemaal. Gaat het bedrijf failliet omdat jongetjes een boete krijgen voor wildplassen?

Dr. Mabuse | 04-03-13 | 12:56

Zo, daar zit geen woord Frans bij. Kan me niet herinneren dat ik zoiets eerder heb gezien, iemand die zo hard zegt; "je kan mijn rug op." Kan hem ook geen ongelijk geven. Toch een veeg teken dit, zullen we de komende jaren nog wel vaker gaan zien, een samenleving in verval.

canardo | 04-03-13 | 12:55

@pffffff;

Inderdaad... Ik zie overal shoarma en döner zaakjes openen in en rond elke stad, waar je (heel toevallig) 9 van de 10 keer niet kan pinnen. Nu heb ik niets tegen die zaakjes, haal er zelf ook wel is wat in een ongezonde bui, maar wordt er dan nooit belasting onderzoek naar die tenten gedaan?

LangeTijdGeleden | 04-03-13 | 12:54

Groot gelijk,in een een landje waar slechts 2% van de misdaden opgelost wordt dat gemis ruimschoots goed gemaakt door de rest van het uitpers/controle systeem.
Een landje waar je met angst en beven van Eindhoven naar A'dam rijdt;of je doet er een uur of vijf over,of je betaald een paar hondend euri voor twee km te hard gereden "snelheid"Nu is het overal wel wat en zelf it ik in een land met ongeveer dezelfde strenge regeltjes als NL,het verschil is echter dat sommige landen wel normaal met regels om kunnen gaan en niet als bloedhonden achter de goedwillende ondernemer aan zitten.
Een land waar leven en laten leven nog als groot goed wordt gezien,iets wat in NL al lang niet meer mogelijk is,behalve als je onderneming Shell,Philphs of Microsoft heet dan natuurlijk.

K.Zwellever | 04-03-13 | 12:54

@Eindbaaz | 04-03-13 | 12:47 | + 0
Kan je een verhaal vertellen van ondernemers in Spanje die in de gouden tijden wel hebben gespaard en buffers hebben opgebouwd. Nu het iets slechter gaat wil de onderneming een klein krediet. Totaal onmogelijk. Bedrijf heeft nog nooit een schuld gehad. Ook failliet.

Kaas de Vies | 04-03-13 | 12:49

@mijntweecent | 04-03-13 | 12:01
Wat mij meer opvalt is dat een hoop Nederlandse ondernemers het niet redden terwijl de één na de andere allochtone toko geopend wordt in de grote steden. Maakt mij niet uit dat het allochtonen zijn, liever dat ze werken, maar ik vraag me wel af waarom daar niet eens gecontroleerd wordt op het naleven van de belastingwetten. Ik heb een Poolse kapster in de buurt die in een korte tijd een succesvolle zaak heeft opgebouwd. Prima, ze kapt goed en doet haar best maar haar prijzen zijn absurd laag en er kan alleen maar contant afgerekend worden. Ik gun haar een succesvolle business maar niet over de rug van belastingbetalende Nederlanders die het hoofd niet boven water kunnen houden.

Pffffff | 04-03-13 | 12:48

@De Veerboot | 04-03-13 | 12:42 | + 0
Als hij geld aan het bedrijf heeft onttrokken en hierdoor het bedrijf failliet is gegaan heb je een punt. Met jouw redenatie zou een ondernemer geen loon uit onderneming kunnen krijgen of dividend na een winstgevend jaar.
Meestal staat in de kredietbepalingen van de bank wanneer je wel en geen geld mag onttrekken uit de onderneming.

Maar in jouw optiek mag hij mag dus niets want bedrijf heeft een krediet, maar zijn directeur in loondienst mag dat allemaal wel.

Haal alsjeblieft deze kronkel uit je brein. Dit is het fundament van ondernemerschap.

Kaas de Vies | 04-03-13 | 12:47

Gefrustreerde ondernemer.
Je gaat een overeenkomst aan met de bank, in die overeenkomst staat dat er bij tegenvallende omzet (en misschien wel een kans op liquiditeitsproblemen) het krediet ingeperkt gaat worden. Dat had hij na jaar 2 al zien aankomen. Crisis erbij etc etc. Meneer vergeet dat de bank niet een uitkeringsinstantie is waar meneer maar te pas en te onpas 3 jaar rood kan staan...
Over de stekker uittrekken en dat de bank niets krijgt? Mag hopen dat zijn krediet blanco is... anders kan meneer wel op een wit strand gaan liggen, maar heeft hij verder geen rode cent meer.
Niet alleen de overheid is ziek, de mentaliteit van sommige ondernemers is ook ziek. Jarenlang gouden bergen in het hoofd, en nooit ook maar een buffer opgebouwd voor magere tijden. En nu zijn die tijden er... schreeuwt men moord en brand. Welkom als ondernemer.

Eindbaaz | 04-03-13 | 12:47

Ik ben al vertrokken. lekker naar engeland, huisje op de coutryside, Werk is ok hier, tax 23%, social insurance 11% en dat is het. En ze zijn, en blijven, hier Europa kritisch.

Ko Reander | 04-03-13 | 12:46

Goed verhaal. De andere kant is echter dat het te innen geld ook nog eens op een dramatisch slechte manier wordt uitgegeven...

Wonderlijk! | 04-03-13 | 12:45

Ik heb z'n boek besteld, wat een koning.

KoenNijmegen | 04-03-13 | 12:44

@Jim Lovell | 04-03-13 | 12:02
Het is schaliegas. Als je interessant doet, zorg dan dat je beslagen ten ijs komt.

Pffffff | 04-03-13 | 12:43

@Kaas de Vies | 04-03-13 | 12:28 |
Natuurlijk. Maar uiteindelijk heeft meneer het kapitaal van het bedrijf verhoogd door een lening van de bank. Dit bedrijfskapitaal heeft meneer vervolgens gebruikt om inkomen te genereren waarna hij zichzelf een salaris gunde. Dat salaris is natuurlijk privé kapitaal (bij een aantal bedrijfsvormen in ieder geval) maar het komt voort uit het bedrijfskapitaal en was waarschijnlijk zinder de lening niet mogelijk geweest (anders had hij niet geleend). Dus zo groot vindt ik het verschil tussen bedrijfskapitaal en privékapitaal niet. Zeker niet als je een lening niet terug betaald maar wel op het strand gaat liggen. Waarom heeft hij er niet voor gekozen om de laatste jaren zijn salaris lager te houden zodat hij zijn schulden kon betalen?

De Veerboot | 04-03-13 | 12:42

Wat een loser. Hij draait dus al 3 jaar verlies en kijkt dan raar op als de bank zich schrap zet tegen een faillissement?

Als hij nou niet de hele tijd met zijn reedt op het strand lag dan had zijn bedrijf misschien nog rendabel gedraaid.

Wel echt oprotten he? Dit soort uitvreters moeten we gewoon niet in het land willen hebben ook. Toedeledokie!

fappefras | 04-03-13 | 12:40

Borm is een held, we zouden inderdaad met hooivorken naar Den Haag moeten gaan. Vooral om dat linkse rooftuig eraan te prikken.

funkyd | 04-03-13 | 12:39

Meneer Borm zegt: "Het duurt niet lang meer voor we moeten betalen voor ... inademing van lucht."

Dat ziet meneer Borm toch echt fout,
het wordt betalen voor uitademen van lucht.
(link: CO2-belasting)

Tieneus | 04-03-13 | 12:39

Heb 7 jaar geleden mijn bedrijf (5 filialen en 25 man personeel) verkocht. Werd knettergek van regels regels en regels alsmede een te snel oplopende overhead.
Ben in een ander land weer met succes aan het werk gegaan.
Nederland kan ik zakelijk opzicht de typhusklerenrotopafnokkenwegwezen krijgen.
PS. Die nederlandse koper van 7 jaar geleden heeft het zeer zeer moeilijk. De helft van het personeel is ontslagen, moest ie wel.

duitse herder | 04-03-13 | 12:38

Banken; je kunt een paraplu krijgen als de zon schijnt, maar zo gauw de eerste regendruppels vallen, wordt die plu door dezelfde bank met bloedspoed uit je klauwen gerukt...

K. Metjes | 04-03-13 | 12:38

Precies hij heeft gelijk. Je moet elke dag met samengeknepen billen naar de brievenbus lopen om te kijken als daar geen boetes, blauwe enveloppen, dwangbevelen en andere toestanden in zitten, terwijl je het al erg moeilijk hebt om de hut draaiende te houden.

kruimelzuiger | 04-03-13 | 12:37

Wat is het nou, 23 of 24 jaar?

andorra | 04-03-13 | 12:37

Rutte, I've got about 100 problems, and you are all of them.

JorisWorstNightmare | 04-03-13 | 12:34

Ik sluit me aan bij huisreguurders Kaas en Feynman. Gelezen en ongelezen.

yamahaha | 04-03-13 | 12:33

@De Veerboot | 04-03-13 | 12:27 |
'Er is een verschil tussen kapitaal prive persoon en kapitaal van het bedrijf'
En dan heb je ook nog de ' kapitale blunder'!

irma zonderboezem | 04-03-13 | 12:33

@Kaas de Vies | 04-03-13 | 12:28
Ssssst, straks horen ze jou nog ...... stil nou Kaas!

MarcS | 04-03-13 | 12:33

Een ondernemer die nog terugrekent naar guldens.
Voor hoeveel florijnen kan ik uw bedrijf opkopen? Of ruilt u liever tegen een paar geiten?

P.A. van der Werff | 04-03-13 | 12:32

man man man, wat een treurig stukje dit, wat een jankerd die kerel, ik heb ook wel eens van dit soort dagen, maar de volgende dag schijnt de zon weer en kan je wel weer relativeren

ITEACHYOU | 04-03-13 | 12:32

Mr_Pikibelly | 04-03-13 | 11:58 | + 1
Ik heb me twee keer door dat paranoia-verhaal (inclusief spel- en taalfouten) geworsteld en volgens mij begrijp ik het prima. Maar als je me nog wil bijscholen, dan hoor ik het graag.

EddieS | 04-03-13 | 12:31

Pff, het relaas van een hippie die niet tegen z'n verlies kan.. Het is de schuld van alles en iedereen want waarom zou je het bij jezelf zoeken?

En dat dat levensverhaal dat hij te koop aanbiedt. Dat zal wel een tranentrekker zijn..

ren-forrest-ren-e | 04-03-13 | 12:30

@De Veerboot | 04-03-13 | 12:27 | + 0
Er is een verschil tussen kapitaal prive persoon en kapitaal van het bedrijf.

Kaas de Vies | 04-03-13 | 12:28

hehehe groeten uit zwitzerland!

dutchguy | 04-03-13 | 12:28

@skoennie;

Het is tot dusver de enige manier nog om te kijken hoe gigantisch de prijzen zijn gestegen in een kleine 13 jaar. Waar mensen zoals jij (en de overheid graaiers zelf) wegkijken van de realiteit van dit concept, zal de rest het wel in zien.

LangeTijdGeleden | 04-03-13 | 12:27

Deze ondernemer is gewoon een uitkeringstrekker, hij heeft alleen zijn uitkering van te voren in de vorm van een lening aangevraagd. Hij zegt dat de ABN niet terug kan betalen maar heeft hij wel voldoende geld om te gaan hoerenlopen in Thailand en uit te slapen op het strand.
Tja
Wel natuurlijk op de kosten van de rest van Nederland.

De Veerboot | 04-03-13 | 12:27

@ Grote stamper | 04-03-13 | 12:02 |
Dat zal denk ik wel mee vallen, heeft voornamelijk te maken met het gebrek aan kennis van zaken bij ABN.
.
Ik heb precies het zelfde meegemaakt in de eerste jaren van mijn bedrijf. Had wat extra liquiditeit nodig omdat de investeringsbehoefte hoger lag dan de liquiditeit.
ABN kwam met een krediet t.h.v. 50k (prima want meer had k niet nodig) Alles wel tot een jaar later toen het vanwege de seizoensdynamiek even 3 maanden wat rustig was en ABN gedurende die 3 maanden niet de geëiste 10k omzet per maand binnen zag komen. BAM zonder enig overleg of wat dan ook, ineens ondernemerskrediet omzetten in lening met aflossingsverplichting @ 2,5k per maand.
.
ABN hanteert voor verhuurbedrijven in welke branche dan ook dezelfde regels als voor woningverhuur. Uitgangspunt ABN is constante maandelijkse inkomsten i.v.m. langlopende (2+ jaar) contracten.
Iets wat in de evenementenverhuur niet ongebruikelijk is, maar hooguit 20% van de omzet genereert (80% is dag/weekend verhuur) en niet het leeuwendeel zoals ABN denkt.
.
Bij mij was het makkelijk, investeerder gezocht bank dikke vinger gegeven ... Nu wordt ik bijna elk kwartaal wel uitgenodigd voor een bedelgesprekje bij ABN. Of ik gezien mijn florerende omzet niet een kredietje wil afsluiten. (mag 3 ton hebben van ze)
En dan straks als t weer ff 3 maanden rustig is (zoals elk jaar) weer af mogen lappen ?.... Dikke doe ABN

normanius | 04-03-13 | 12:26

iemand die nu nog omrekent naar guldens neem ik niet heel serieus.

skoennie | 04-03-13 | 12:25

Zeg waarom krijg ik geen koekiesmelding op die site?

Andersom dag | 04-03-13 | 12:22

MarcS | 04-03-13 | 12:20 | + 0 -
Is zeer conjunctuur gevoelig - veel mensen houden het nu bij een basispakket i.p.v. de wat luxere uitvaarten. Vraag maar een gemiddeld uitvaartondernemer of hij last
heeft van de crisis. Ik adviseer je wat tijd ervoor uit te trekken.

De Tellerlikker | 04-03-13 | 12:22

Er zit op dit moment geen leven in de evenementen business. Het is het eerste waar mensen en bedrijven op bezuinigingen. Kan het weten, heb zelf m'n omzet, ondanks hogere reclamekosten met 2/3 zien dalen. Bedrijf inmiddels verkocht, na een paar goede jaren (pre 2009).

plaszak | 04-03-13 | 12:22

Meneer de ondernemer zit in een moeilijk stukje markt. Geen wonder dat de bank de kredietkraan dicht draait... Verder glas. Plas. We zullen dit nog wel vaker horen nu veel mensen met pensioen willen en hun zaak niet of moeilijk kwijt kunnen...

m@rkus | 04-03-13 | 12:21

Raar ventje, laat hem oprotten.Zijn wij hem kwijt met zijn ongefundeerd gezeik.

wipsel | 04-03-13 | 12:21

Je ziet het overal om je heen gebeuren. Een goede vriend heeft vorige week het faillissement aangevraagd van zijn bouwbedrijf. Omdat hij het niet meer zag zitten. 38 Man personeel op straat, voor wie werk vinden schier onmogelijk is. Horeca ligt ook op z'n gat en grote aankopen stellen we allemaal even uit.
Deze trend zal, zo vrees ik, de rode draad van 2013 worden als we niet oppassen.

Not Muhammad | 04-03-13 | 12:21

@zooishettoch | 04-03-13 | 12:16
Begrafenis ondernemer ...... links, rechts, welke kleur dan ook .... dood gaan ze een keer.

MarcS | 04-03-13 | 12:20

-weggejorist-

Kutsnob | 04-03-13 | 12:19

mooi epistel!!

zo worden er heel wat levenswerkjes vernietigd momenteel.

nederland het land van piet hein???

S.Hole | 04-03-13 | 12:17

Al die reguldruk en zwaarden van Damocles die de burgers boven het hoofd hangen werkt verlammend, demotiverend en kost ontzettend veel energie. Mensen beseffen niet dat dit allemaal onze vrijheid beperkt.

Waarom moet men eerst al je geld aan de fiscus geven om het later weer terug te krijgen als je formulier B12 & Z9 correct hebt ingevuld. En stel je voor als je een foutje maakt, dan kan je fluiten naar je eigen centen.

Kaas de Vies | 04-03-13 | 12:16

Misschien kan hij beter in de pizzas gaan. Conjunctuur ongevoelig schijnt t. Voor de luxe van een springkussen hebben mensen geen geld meer.

zooishettoch | 04-03-13 | 12:16

Wat een kansloze. Zaak loopt slecht? Prima. Komt door teruglopende klandizie en stijgende lasten? Geloof'm direct. Geeft overheid de schuld doordat zij stelselmatig de lasten verzwaren en geen f*ck doen om de economie aan te pakken? Heeft m.i. gelijk. Maar om nu als een 12-jarige te gaan ranten met dit kinderachtig stukkie? Had ook eleganter gekund - dat hele "en ik emigreer en heb nergens meer last van" gezemel - puhleeaaase - kijken hoe lang je dat vol kan houden. Op een gegeven moment drijft de emotie wel weg en dan zit je weer haarfijn in de realiteit. Dit mensen, is een ondernemer die zijn frustratie niet meer te baas is. Begrijpelijk? Dat dan weer wel.

De Tellerlikker | 04-03-13 | 12:16

Alweer iemand die doorheeft dat socialisme een heel leuk systeem is, tot het geld van de anderen op is...

Ja nee, geen mening | 04-03-13 | 12:15

Dus straks alleen de tokkies en marokkanen die 8 kinderen baren over in dit land. Succes!
CyrusII | 04-03-13 | 11:44

Helaas niet, er zullen ook nog heel veel mensen achterblijven die weliswaar hard werken, maar niet de mogelijkheid hebben om in het buitenland een nieuw bestaan op te bouwen. En dat is, denk ik, toch het merendeel van de 'grijze' massa waar de Nederlandse roverheid haar belastingdaalders uitperst. De gewone piepeltjes met een vinex- of huurwoninkje en een modale baan die blij zijn dat ze het nu nog kunnen bolwerken. En verder natuurlijk een dikke, stroperige laag ambtenaren.

FrankVeer | 04-03-13 | 12:15

Dat gezeur van sommige reaguurders over 'mijn belastingcentjes'... het zijn je belastingcenten helemaal niet.

maraboe | 04-03-13 | 12:15

Schitterend! Met z'n witte reet op het strand. Kudo's voor die man.

hournunsmeeop | 04-03-13 | 12:14

Wie goed oplet ziet dit veel vaker gebeuren in faillisementen, vorige week nog gerenommeerd bouwbedrijf in sint Nicolaasga, van de Werf werd ook de nek omgedraaid door de bank, dit keer RABO ging om €800.000 garantiestelling voor nieuwe opdrachten, nu 85 man bij de staatsruif aangesloten.

gebrokenvleugel | 04-03-13 | 12:14

@T. Hendriks4707
kom je ook niet meer terug als je toch een ingrijpende operatie moet ondergaan en dan blijkt dat de medische sector in dat zonnige paradijs toch niet zo geweldig blijkt te zijn? (daarmee niet implicerend dat deze in NL zo voortrefellijk is).

Jopie2009 | 04-03-13 | 12:14

Ik ben er een beetje stil van. Gemiddelde ondernemer, mar dan een die de pijp aan maarten geeft.
Ik ben een kleintje (ondernemer), en ik schrik hiervan. Ik kom nog (redelijk) onder de geseling uit die belasting heet, maar wordt vervolgens in mijn prive genaaid voor alles wat los en vast zit. Of en nou wel of niet toevallig een lekker wijf thuis waS TOEN ZE AANBELDEN OF NIET.

Bamboojay | 04-03-13 | 12:12

Als hij nou een echte zakenman was geweest had hij zijn springkussens aan de fiscus verhuurd, zodat ze ook bij u door het raam konden turen als u drie hoog achter woont.

Kaas de Vies | 04-03-13 | 12:12

Megalomaantje | 04-03-13 | 12:04

Bakellende is ongeveer het ergste wat ik heb meegemaakt. Als E. Brinkman min-pres was geworden was het nog erger geweest. Oh wacht Brinkman "deed" de bouw en Bakellende de hypotheekrenteaftrek. Wat een vileine tandem was dat zeg. maar nu hebben we Rutte en Samsom/Asscher ook een hele gemene. Pseudoliberalen met pseudosocialisten gedverdemme ongeveer net zo'n walgelijk weeige tandem met zo'n D666 aandrijfwieltje eenmaal andermaal veilingmeester Pechold verkocht zijn we en blijven we. Er moet een mars op Den Haag komen en daarna naar Brussle goedverdoemme

ecologiste | 04-03-13 | 12:12

@van Rossem: Na >>>>>>> 23 <<<<<<< jaar Borm Festiviteiten is het doek gevallen.

[G]eenstijl | 04-03-13 | 12:11

@Bezorgde vader | 04-03-13 | 11:42
Jaloezie is voor pussies.

Rector Reflector | 04-03-13 | 12:10

Heel begrijpelijk dat ondernemers er genoeg van hebben als melkkoe te worden gebruikt door prutsende politici. Dat zal nog wel vaker gebeuren, de komende tijd.

hetbozeoog | 04-03-13 | 12:09

De verzuring slaat ook in de reaguurderspanelen van GS toe. Ik gun die man wel een leuke tijd in de zon toe, nippend aan een cocktail. Hij is er schijtziek van.

Diverse reaguurders hier schijnen te weten hoe de beste man altijd zijn zaken heeft aangepakt en waar ie wel niet allemaal profijt van heeft gehad. Wonderlijk.

goedverstaander | 04-03-13 | 12:09

@bennybubble | 04-03-13 | 11:42
Mijn driezitsbank.

Rector Reflector | 04-03-13 | 12:09

Wat een baas!

Rest In Privacy | 04-03-13 | 12:09

@ eerstneukendanpraten | 04-03-13 | 11:43 |
Inderdaad, al denken ze daar bij de ABN toch wel heel anders over zo getuige ook het relaas van de feestartikelen ondernemert.

normanius | 04-03-13 | 12:08

AMEN, meer kan ik niet op meneer Alfons Borm zijn verhaal zeggen. Het gehele geldsteltschel is ziek van graaien graaien in de pot van een ander!.

Dikke veel voor Borm zijn graai actie! Ik had ze ook de tyfus gewenst als ik er de kans toe had gekregen. Maar bij mij waren ze net even te snel.

[G]eenstijl | 04-03-13 | 12:08

Hij had beter kunnen overschakelen naar opblaas-schapen en dergelijke. In dat segment van de markt zit nog wel wat ruimte.

brutus68 | 04-03-13 | 12:06

Kaas de Vies | 04-03-13 | 11:59

U bent niet de enige waarde Kaas, in een land waar iedereen gemiddeld 3 gsm`s, laptop en computers bezit is het starten van een belwinkel net zo praktisch als het geven van bobslee clinics in de sahara.

pluizigkroeshaar | 04-03-13 | 12:05

Red mij niet | 04-03-13 | 11:45
Als meneer van de pretartikelen nu al kan rentenieren op een wit strand met palmen, dan vraag ik me af wie er nu de graaier is geweest.

WaitingLine | 04-03-13 | 12:05

Toen de schele gristenhond Bakellende aan de macht was en dit land naar de filistijnen hielp wie klaagde er toen? Je hoorde toen geen ondernemer klagen over hoe de schele en de politiek de boel liepen te vernielen....

Megalomaantje | 04-03-13 | 12:04

De man heeft volkomen gelijk.

_Fly66_ | 04-03-13 | 12:03

@mijntweecent | 04-03-13 | 12:01 | + 0
Kan zijn, maar gelijk heeft hij.

Tegewoordig moet je als simpele ondernemer een aardige skillset meenemen hoor. Als je de kosten in handen wilt houden moet je een halve accountant zijn, IT-er, Fiscalist en koffiejuffrouw. Met alleen "business sense" kom je er niet.

Kaas de Vies | 04-03-13 | 12:03

@jemagookniksmeer | 04-03-13 | 11:56
Onzin. In heel Nederland en vooral het westen stikt het ;) van het schale-gas. In het Oosten schale-oil. Dan zit er in Zeeland nog een partij uranium in de grond.
Dat schale-gas heeft een zeer hoge verbrandings- waarde en moet worden bijgemengd met "minder" gas uit Slochteren, anders fikken de pitten van het gasstel kapot.

Jim Lovell | 04-03-13 | 12:02

Een florerend bedrijf dat door de bank de nek om wordt gedraaid. Klinkt als: ik heb me te diep in de schulden moeten steken om de moeilijke crisisperiode te kunnen overleven en nu heeft de markt het kaf van het koren gescheiden. Om vervolgens het overmatig in de schulden gestoken bedrijf te laten klappen en van onze belastingcentjes in het buitenland gaan zitten. Pauper!

Rest In Privacy | 04-03-13 | 12:02

Overigens geheel offtopic:

De laatste loodjes met betrekking tot het Burgerforum, minder dan 2000 te gaan, dus nog even tekenen mensen!

www.burgerforum-eu.nl/

Fatwabuster | 04-03-13 | 12:02

VVD +1

Tlex3433 | 04-03-13 | 12:01

Hoeveel van dit soort signalen heeft Rutte nodig om wakker te worden??
Dit land is het zat!

Snorry! | 04-03-13 | 12:01

Haha wat een frustratie. Wie begint er dan ook een toko in springkussens. Wellicht hebben we hier te maken met een waardeloze ondernemer?

mijntweecent | 04-03-13 | 12:01

@giechelmeisje | 04-03-13 | 11:58 | + 0
De overheid had dit al veel eerder kunnen doen. Wat er nu gaat gebeuren. Een fijne bijvangst van de Fiscus is dat er meer mensen kiezen om het wit te doen dan zwart. Het is dubbelwinst. Maar ja weet de overheid veel. Die doet maar wat.

Kaas de Vies | 04-03-13 | 12:00

Leuk... Als starter in de huidige markt heb ik niet de gouden tijd van ondernemen en werken meegemaakt. Werk net anderhalf jaar en zie nu al alles duurder worden met m'n al magere loon en veel certificaten en zie nu al Nederland naar de klote gaan met immigranten die fokken als konijnen, liegen met het aantal subsidies dat ze (zeggen horen) te krijgen, discrimineren naar de autochtoonse bevolking toe "omdat dit toch niet hun land is" (what the fuck doe je hier dan?!), ambtenaren en "elite" die graaien waar ze bij staan (ze doen niet eens meer de moeite om het te verbergen), geen transparantie met hun eigen bevolking laten zien en hun ogen dicht doen waar de problemen zijn om hun hypocriete achterban te behouden.

En ik heb nog maar 2 keer kunnen/mogen stemmen, holy fuck.

LangeTijdGeleden | 04-03-13 | 12:00

Born is terug met de beide benen op de grond en heeft nu pas door hoe verrot deze wereld is? La me nie lachuuuu.....

Megalomaantje | 04-03-13 | 12:00

Ik denk dat het niet alleen geld is, de algehele regelgeving van "mag niet", "kan niet" en "Ist verboten" is ronduit tenenkrommend. En dan legt ook iedere bestuurslaag die regels nog eens anders uit ook, er is letterlijk geen touw meer aan vast te knopen.
.
Bijstellingsregeling zus, herstelwetje zo, naar de mening van ambtenaar X, dit land gaat kapot aan regels die op elkaar gestapeld worden. Gemeente, Provincie, Rijk, Belastingdienst, Milieudienst, Jeugdzorg en ze spreken elkaar allemaal tegen.

Ranja Drinker | 04-03-13 | 11:59

@pluizigkroeshaar | 04-03-13 | 11:57 | + 1
Ik vraag me af wat de banken vinden van het verdienmodel van die belhuizen. Hoe komen die mensen aan hun geld? En de Fiscus gaat nu mijn boeken controleren. Omdat ik opeens mijn hele beleid heb veranderd van principle based naar rule based. Tja dat willen ze graag. Ik heb nog nooit zoveel verdiend vorig jaar, dankzij de Fiscus.

Kaas de Vies | 04-03-13 | 11:59

Tja, de lichten gaan aan en de rommel blijft. Het feest is over.

Petrus de Rewa | 04-03-13 | 11:59

EddieS | 04-03-13 | 11:50 |
Leren lezen is ook een VAK. Ga 's terug naar school en leer eens "begrijpen"!

Mr_Pikibelly | 04-03-13 | 11:58

EddieS | 04-03-13 | 11:50 |

Reken maar dat hij aan de beurt komt.Hij had beter ergens in een stad een schimmige belwinkel kunnen beginnen en via een beproefde route voor 12 spookkinderen, kinderbijslag aan kunnen vragen.

pluizigkroeshaar | 04-03-13 | 11:57

@Einde van de Domheid | 04-03-13 | 11:50 | + 0
Wie zegt dat? Hij heeft uiteraard jaren inkomen genoten van het bedrijf. Het wil niet zeggen dat hij met het bedrijfskapitaal er vandoor gaat.

En dat is altijd het probleem met die socialisten. Die snappen ondernemers totaal niet. Waarom mag hij met zijn inkomen genoten uit zijn zaak niet doen wat hij zelf wil. Wat maakt het verschil met iemand die in loondienst die er ook mee kapt met mijn zijn prive geld op het strand gaat liggen.

Socialisten, die zouden pas onder curatele gesteld moeten worden. Maar geen enkele curator waagt zich hier aan, want geen boedel geen baten.

Kaas de Vies | 04-03-13 | 11:57
-weggejorist-
Hanz Ziezo | 04-03-13 | 11:57

Het bijltje er bij neer gooien als het even wat zwaarder wordt. Poe poe.
En ondertussen even wat buzz creëren rond je nieuwe boek.

Beo Leenhakker | 04-03-13 | 11:57

@ Jim Lovell | 04-03-13 | 11:54 | + 0 -

Het gas is bijna op, of eigenlijk, al voor een schijntje verkocht aan het buitenland.

jemagookniksmeer | 04-03-13 | 11:56

ach klagers heb je overal

straatkat | 04-03-13 | 11:56

Fijn hoor meneer Borm Verhuur, ga maar fijn hoeren neuken nooit meer werken ergens in spleetogistan. Tot je spaarcentjes op zijn en je ergens voor of na je 65e weer op schiphol staat om je handje op te houden bij diezelfde vermaledijde overheid. Je zou de eerste niet zijn!

Aktivist | 04-03-13 | 11:56

Held!!!
inspirerende woorden en ik hoop dat het goed met je gaat op het strand!
Ongezien de tyfus voor de regering en zijn hypocriete kutregels.

de beer van de meer | 04-03-13 | 11:55

De frustratie van die kerel is begrijpelijk, het wordt een steeds grotere bende in dit land. Toch wil ik er een dooddoener inknallen: Wanneer het heuvelop gaat, moet je gas bijgeven, anders rol je naar beneden.

Jim Lovell | 04-03-13 | 11:54

Borm een waar voorbeeld voor iedereen. Dansen met de duvel meneer Borm - u weet nu hoe je dat moet doen - hetgeen deze jongen ietwat jaloers maakt, maar maar hij gunt het u van harte. Zo gauw we hier de kans krijgen ligt deze jongen naast u op het strand. Heel veel succes in uw nieuwe veel mooiere leven en de tiefus met dit apenland!

vrijheid-van-spreken | 04-03-13 | 11:53

hulde, is het juiste woord voor deze kanonnade

3Xniks | 04-03-13 | 11:52

Dat gezegd hebbend. De belastingdienst doet er goed an ondernemers in de vaar te houden. Een faillisement levert niets op. (Het duurt jaren voor die ondernemer weer een nieuwe operatie op poten heeft) kan gepaard gaan met uitkeringen en kan mensen rancuneus maken. Dat moet je natuurlijk niet hebben als iedereen aan de pompen moet staan.

Einde van de Domheid | 04-03-13 | 11:52

@EddieS | 04-03-13 | 11:50 | + 0
Hoezo? Het hoeft toch niet zijn schuld te zijn dat het bedrijf op de fles is gegaan? Hem hoeft niets te verwijten te zijn. Als hij van zijn eigen geld lekker op de Bahama's wil gaan zitten mag dat. En hij mag ook gewoon faillissement aanvragen als zijn prive persoon en nog een andere schuldeiser geld van de b.v. krijgen. Dit wordt ook nog getoetst door een rechter.

Kaas de Vies | 04-03-13 | 11:52

de frustratie is -hoewel klaarblijkelijk niet helemaal geheel aan het juiste adres gericht- voor een heleboel mensen herkenbaar, hoewel het natuurlijk makkelijk oordelen is zonder de andere kant van het verhaal. Een goede vriend van mij zei het altijd al: "Banken en verzekeringen lenen je een paraplu als het droog is en zodra het begint te regenen, willen ze hem terug".

jemagookniksmeer | 04-03-13 | 11:52

Jammer voor deze man. Maar goed, hij zit dan ook in de festiviteitenbrance. Na 30 april is daar in NL de komende jaren geen enkele behoefte meer aan.

Rommelende Onderbuik | 04-03-13 | 11:51

Het klinkt een beetje naar een justificatie om weg te lopen met het geld dat er nog in het bedrijf zit. Terwijl hij toch jarenlang zijn brood heeft verdiend met het vieren van de hoogconjunctuur.

Einde van de Domheid | 04-03-13 | 11:50

Zo die meneer vindt zichzelf even een partijtje interessant zeg...

de Gare Raap | 04-03-13 | 11:50

Haha, wat een paranoïde clown. Ik hoop dat de curator hem snoeihard aanpakt. Met zijn witte reet.

EddieS | 04-03-13 | 11:50

@CyrusII | 04-03-13 | 11:44 | + 0
Dat komt door het systeemfalen. De regels werken namelijk alleen voor mensen die gezagsgetrouw zijn en door omstandigheden in de ellende komen of eens een keer een misstapje begaan.

v.b. Auto.
Kenteken is legaal je rijdt 104 = bekeuring.
Kenteken is illegaal je rijdt 104 = boeien.

Nederland heeft er altijd een handje van gehad om bij de normaal geregistreerden repressief te handhaven. Maar de echte ergelijke en kostbare problemen, die laten ze links liggen. Dit zal nooit veranderen, en is onze eigen rotschuld.

We laten de overheid veels te veel registreren en weten zodat deze boomerang heerlijk in je bek terugkomt. En dit verlies van tanden wordt niet gedekt door de zorgverzekering.

Dus de volgende keer als iemand weer zegt "ik heb toch niets te vergergen". Sla zijn tanden alvast uit zijn muil. (figuurlijk dan het is een grapje oh wijze overheid, geen oproep tot geweld, zal ik alvast de internationale zingen als boetedoening? Nee overheid nee niet weer in de cel... ik zal u alles vertellen wat u wilt weten.... sniff.)

Kaas de Vies | 04-03-13 | 11:49

Afhankelijk van wanneer je begonnen bent is het wel vaag dat veel bedrijven in de gouden jaren wel dik hebben uitgekeerd aan de bestuurders, leuke dingen hebben gedaan en de dikste leasebakken onder de reet hebben geschoven, maar toen niet zelf hun krediet hebben teruggebracht naar 0. De beste manier om een bank te fucken is om zo snel mogelijk geen Rekening Courant krediet meer te gebruiken en dus niet voor hun krom te liggen met die achterlijke rente tarieven.
Fuck economen met hun leverage en ratio's en opmerkingen dat het niet gezond is om 100% op eigen geld te draaien. Dat is het wel, rente kan je aan jezelf betalen en van de winst aftrekken. Verdien je er zelf wat aan in plaats van die gladbekken van de afdeling Bedrijven die per maand meer overhouden als jij tegenwoordig.

Dima Beeline | 04-03-13 | 11:49

Je zou toch denken dat bij het nivelleringsfeestje behoorlijk wat springkussens en pretartikelen nodig zijn.

Chow | 04-03-13 | 11:48

Daar is iemand met z'n verkeerde been van het springkussen afgestapt.

panacee | 04-03-13 | 11:48

Vertaling: "Dit bedrijf is naar de kloten vanwege mismanagement, maar het is natuurlijk de schuld van de overheid en jullie allemaal, maar niet van mij!"

Vuurwezel | 04-03-13 | 11:47

@Red mij niet | 04-03-13 | 11:45 |

Precies. Dat betekent ook dat hij minder goed voor zijn werknemers heeft gezorgd.

roze_bril | 04-03-13 | 11:46

En gelijk heeft die. De BV Nederland is Failliet en we zijn dieper gezonken dan dat men ons wijs maakt. Alles gaat onderin de lade en wat niet weet,wat niet deert is de credo. Het is pappen en nat houden en voor de believers, sterkte allemaal.

Mr_Pikibelly | 04-03-13 | 11:46

Held! Heb ik al jaren geleden gedaan. Wil nooit, maar dan ook NOOIT meer terug naar die corrupte beerput!

T. Hendriks4707 | 04-03-13 | 11:46

Ik wens de man het beste. Hopelijk krijgt hij hier geen spijt van.

Topperke | 04-03-13 | 11:45

Ik weet niet hoe oud meneer is, maar als hij kan gaan rentenieren op een strand dan heeft 'ie goed voor zichzelf gezorgd.

Red mij niet | 04-03-13 | 11:45

Met alle respect, opblaasobjecten zijn toch een beetje luze-artikelen. Een sport-event is leuker met een opblaasglijbaan maar kan ook zonder. Verzet gewoon de bakens en maak opblaas-reclameobjecten.

Einde van de Domheid | 04-03-13 | 11:45

Niet lenen, zowel prive als zakelijk. Eerst geld verdienen, dan uitgeven.
Uiteraard heeft deze man verder wel gelijk. De overheid heeft meer dan voldoende belastinginkomsten, maar het het budget toch niet rondmaken. Even naar Duitsland kijken?
Groetjes uit het verre Oosten waar hard werken nog wel makkelijk 100k Euro's netto per jaar op kan leveren.

Oerkoendoe | 04-03-13 | 11:45

Ik begrijp de beste man volkomen. En hij zal zeker niet de laatste zijn. Steeds meer mensen vertrekken, en dit zijn uitgerekend mensen waar je iets aan hebt.

Dus straks alleen de tokkies en marokkanen die 8 kinderen baren over in dit land. Succes!

CyrusII | 04-03-13 | 11:44

@ Pandapunten | 04-03-13 | 11:40 |
Maakt niet uit. Die schulden staat allemaal op papier. Ze gaan niet meer geld eisen vanwege zo'n tekst.

kicktherabbit | 04-03-13 | 11:44

@bennybubble | 04-03-13 | 11:42 | + 0
Voedselbank.

Kaas de Vies | 04-03-13 | 11:44

@ Niet heel slim om dit op je site te zetten als de curator nog langs moet komen, of de rechter nog moet spreken.
Pandapunten | 04-03-13 | 11:40 |

Meneer Born is het zat hier met die regeltjes. Een curator en een rechter horen daar ook bij. Denkt u nu werkelijk dat meneer Born dat een beetje af gaat zitten wachten? Die blijft lekker op zijn strandje liggen. Ze zoeken het maar uit.

goedverstaander | 04-03-13 | 11:44

@Kaas de Vies | 04-03-13 | 11:42 |

Hooguit wb 21% btw.

roze_bril | 04-03-13 | 11:44

Nog even en er wonen in Nederland alleen nog maar mensen zonder uitkering.
Mensen met een baan zijn er nauwelijks meer of verdienen amper nog wat en zijn niet meer te plukken. Voor de rest is dit land overbevolkt met geïmporteerde kansenmensen die
zullen gaan roven om in hun levensonderhoud te voorzien.
Deze man heeft groot gelijk. Nederland is niet meer en wordt ook niets meer. Met dank aan immigratie en de EU.

Koos Buster | 04-03-13 | 11:43

De man heeft gelijk het verval is begonnen.

SmegmaSmeer | 04-03-13 | 11:43

normanius | 04-03-13 | 11:42 | + 0 -

Gedeelde smart is halve smart, nietwaar?

eerstneukendanpraten | 04-03-13 | 11:43

Zit al 3 jaar op een wit strand met me bruine reet... de tiefus voor die afpersers!!

HesselWorst | 04-03-13 | 11:43

Jaja... heel hard klagen, roepen dat we in opstand moeten komen en zelf lekker weggaan. Laf hoor. Verder heeft de beste man gelijk natuurlijk

deministerpresident | 04-03-13 | 11:43

Wel humor hoe meneer eerst Rutte en consorten naar de hel wenst, om aan het einde een oproepje tot lief zijn voor elkaar te doen.

Pakmans | 04-03-13 | 11:43

-weggejorist-

Rest In Privacy | 04-03-13 | 11:42

De man heeft groot gelijk. Een kabinet dat het land naar de kloten helpt gesteund door glibberige paling Samsom, gisteren bij Kockelmann (volgens hem Kokkelmans). Dan kun je maar beter op zonnig strand gaan liggen.

BroodenSpelen | 04-03-13 | 11:42

De werkgelegenheid kapodt is de ene kant van de medaille, de andere kant is een revolutie vanuit het volk.
Fuck dit beleid en fuck de EU.

Pastor Sippenhaft | 04-03-13 | 11:42

De man heeft gelijk, ik zou hetzelfde doen.

Glas Koning | 04-03-13 | 11:42

@roze_bril | 04-03-13 | 11:39 | + 3
Maar heeft hij ongelijk?

Kaas de Vies | 04-03-13 | 11:42

Weet je wie ook goed lopende bedrijven de nek omdraaide? Juweliers enzo?

Charles de Batz | 04-03-13 | 11:42

Noem 1 bank die er voor zijn klanten is en niet voor zichzelf.

bennybubble | 04-03-13 | 11:42

@Handige Harrie
Jawel, een berichtje tikken op je toetsenbord. Dat doen we eraan. Vanavond de gordijnen weer dicht, de hond uitlaten en slapen. Hopen dat het morgen allemaal is opgelost.

;)

Devlin038 | 04-03-13 | 11:42

@ eerstneukendanpraten | 04-03-13 | 11:38 |
Hier nog een!

normanius | 04-03-13 | 11:42

@Fatwabuster | 04-03-13 | 11:38 | + 4
Juist dat apparaat daar hebben ze veel tijd en wijsheid ingestoken dat werkt feilloos. Als Nederland getroffen wordt door een waterstofbom dan kan je nog steeds de blauwe brieven op je verbrande deurmat verwachten.

Kaas de Vies | 04-03-13 | 11:42

Geachte heer Borm, verhuurder van pretartikelen:

Het feest is voorbij in Nederland

II hondjes | 04-03-13 | 11:41

Hoewel ik zijn frustraties deel kan hij toch moeilijk zijn bedrijfsproblemen op flitsers en wildplasboetes afschuiven.

ole guapa | 04-03-13 | 11:41

BP Richfield | 04-03-13 | 11:39
Uiteindelijk ga jij die niet betaalde schuld natuurlijk betalen d.m.v. je hypotheek, dat snap je wel toch?

Handige Harrie | 04-03-13 | 11:41

Heeft ie de ABN Amro mooi tuk. Ken dit soort truukjes van de bank. Zoals mijn overgrootvader en grootvader zei, vertrouw nooit een bank, nooit lenen, niet doen. Dat wisten ze toen al, en deze wijsheid blijkt altijd waar.

Door deze stortvloed aan massale fraude aan de top, bancaire "bedrijfsleven" en semi-overheid wordt het betalings- en belastingsmoraal ondermijnd. Het grote probleem is als je niet betaalt uit protest dat het al heel erg snel gierend uit de klauwen zal lopen. Ik denk niet dat de curator je dit in dank zal afnemen.

Doe als ik vraag zo veel mogelijk uitstel aan indien je moet betalen, ben je ontvanger vul alles zo snel mogelijk in. Als je dit massaal doet merken ze dat wel, en het is legaal. Je gooit zand in hun raderen.

Maar goed, ik heb een hekel aan het strand, ik ga wel bij het zwembad hangen.

Kaas de Vies | 04-03-13 | 11:41

Het grootste probleem is niet eens zozeer die waslijst met problemen die meneer noemt. Het grootste probleem van dit land is dat iedereen weet dat er een heleboel mis is en dat NIEMAND er iets aan doet!

Handige Harrie | 04-03-13 | 11:40

Niet heel slim om dit op je site te zetten als de curator nog langs moet komen, of de rechter nog moet spreken.

Pandapunten | 04-03-13 | 11:40

-weggejorist-

Pandapunten | 04-03-13 | 11:40

Een bank naaien is altijd +1

BP Richfield | 04-03-13 | 11:39

Oh dit is gewoon een gefrustreerde ondernemer die in zaken zit waar geen vraag meer naar is.

roze_bril | 04-03-13 | 11:39

De Neerlandsche John Galt.

drs.Aeneid | 04-03-13 | 11:39

Zo makkelijk is het niet. Wanneer je binnen drie maand geen werk hebt of je kunt jezelf niet onderhouden met geld, moet je weer terug naar Nederland. Zo gaat dat binnen EU.

Idem voor andere landen. Geen werk, dan weer terug naar Nederland. Sta je daar met je springkussens op een wit strand....

Devlin038 | 04-03-13 | 11:38

Ik ben al weg. Veilig weggedoken in de bossen en bergen van Zuid-Duitsland. Nederland kan de pot op.

Juriaan Schraamhaar | 04-03-13 | 11:38

ABN Amro, de Staat, belastingen.... dat is toch 1 pot nat, daar is onlangs SNS aan toegevoegd en zal op termijn ook de RABO gaan bijkomen.... de roverheid heeft haar duivelse incasseer apparaat dan helemaal klaar om de laatste centjes uit de burger te knijpen

Fatwabuster | 04-03-13 | 11:38

held!

(c)ZWITSUL | 04-03-13 | 11:38

Ken nog een ooit eens florerend bedrijf dat door deze bank de nek is omgedraaid. Iemand nog een baan voor me?

eerstneukendanpraten | 04-03-13 | 11:38

Ha! Ik zit in Sydney! Groeten!

De koude swaffelaar | 04-03-13 | 11:38

Zo knotsgek vind ik meneer Borm nog niet!

ChillBill | 04-03-13 | 11:37

Atlas shrugs.....

God Zelf | 04-03-13 | 11:37

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland