
VVD-fractievoorzitter in de Eerste Kamer Loek Hermans weigert media te woord te staan over zijn betrokkenheid bij de ondergang van
Meavita. Dat is op zijn minst een beetje dom te noemen. Het thuiszorgconcern, voortkomend uit een fusie in 2007, ging in 2009 ten onder met achterlating van een schuld van tientallen miljoenen. VVDer Loek Hermans was voorzitter van de Raad van Toezicht. Een functie die hij ook al bij het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA) vervulde. En dat liep ook al niet al te best af, zoals u zich wellicht zult herinneren. Hermans wilde afgelopen vrijdag Nieuwsuur niet te woord staan. Daarnaast weigerde hij tot tweemaal toe het radioprogramma TROS Kamerbreed zaterdag te woord te staan. De fractievoorzitter van de senaatsfractie van de VVD weigert de media te woord te staan. Dat is opmerkelijk te noemen als je een (indirect) verkozen volksvertegenwoordiger bent.
Nog pijnlijker is dat Hermans bij Kamerbreed was uitgenodigd om in debat te gaan met SP-fractievoorzitter Emile Roemer en zijn D66-collega Alexander Pechtold over heel iets anders. Onderwerp: de bezuinigingen en hoe het kabinet deze door de Eerste Kamer geloodst moet zien te krijgen. Dat de Meavita-affaire ter sprake was gekomen, was onvermijdelijk, maar niet het hoofdonderwerp. Zover zijn de liberalen dus al: de VVD kan niet in het openbaar in debat over de nieuwste bezuinigingsoperatie omdat hun belangrijkste man in de senaat in de problemen zit.
Het is begrijpelijk dat de oud-zorgbestuurder Hermans niet wil reageren. De zaak komt onder de rechter en het is niet meer dan logisch dat je je dan even gedeisd houdt. Overleg met advocaten is natuurlijk noodzakelijk, dan moet je niet over één nacht ijs gaan. Anders ligt het als je tevens voorzitter bent van de liberale fractie van de senaat. Je dan verschuilen achter je voorlichter is op zijn minst wat lafjes. Het is nu de tweede keer dat Hermans betrokken is bij een opmerkelijke affaire. Het is dan niet teveel gevraagd om even te reageren, nietwaar?
Belangrijker is de vraag of Hermans nu wel de handen vrij heeft voor het bezuinigingsavontuur dat de coalitie te wachten staat. Dat hij de media niet te woord wil staan is één, of hij nu helemaal vrij is om in de Eerste Kamer te onderhandelen over het bezuinigingspakket is een tweede. Heeft hij daar wel de tijd voor? Nu ja, wellicht dat Hermans daar komende week wél openheid over wil geven.
Zou ik wel
integer vinden.
Reaguursels
Inloggenals ie nou de Senaat uit moet, dan kan hij Commissaris van de Koning worden in één of andere provincie of hij kan bij Eurlings wel een baantje vinden........ dat soort tuig houdt elkaar voortdurend de hand boven het hoofd en schuift leuke baantjes op en neer
@de Bree | 03-03-13 | 11:46 | + 6 -
Ja, ze zijn redelijk inwisselbaar. Beiden knoeiers van hoog nivo.
Ik schaam me als VVD'er voor lieden als Hermans.
Hermans, Nijpels, Max van den Berg,
Robin Linschoten etc. etc. .... zucht
Dat er een netwerk bestaan vol incompetente lieden en dat we er niet vanaf komen, is nu wel bekend.
@Kaas de Vies | 03-03-13 | 11:17
Schikken of terecht laten staan? 'Dat is de vraag' met zulke netwerk mannetjes.
www.nbcnews.com/id/45755883/ns/msnbc-t...
Het is ook partij-onafhankelijk, deze schlemielige zelflobbyisten worden te weinig geweerd in de flanken van partijen. Waarom begrijp ik nooit. Politieke partijen lijken soms van binnen te drijven op het onkritisch voortmodderen op de aanwezigheid van niet bijdragende cultfiguren als zulke vaartverminderende ballast.
Falende beleidsmaker die Hermans,gewoon een sukkel,met zijn uitgestreken smoel, van Rey, Jorritsma, die zwendelaar uit N-Holland,allemaal VVD,
je wordt er beroerd van. En in 1e kamer zitten ,enig gevoel van schaamte hem onbekend.Wordt het eens geen tijd om dit soort mensen is aan te pakken. Schorem van de bovenste plank!!!
Loek Hermans is een graaier en zakkenvuller ten top. Meer dan 30, ja 30 zwaarbetaalde nevenfuncties met verantwoordelijkheid over miljoenen euro's. En je vervolgens niet of nauwelijks laten zien of 't moet zijn om al die 30 secretaresses te naaien. Ons naait ie in ieder geval wel. "Brent, ik heb nog een klusje voor je !!"
-weggejorist-
Meavita, wat een walgelijke kotsnaam. Ik krijg er echt jeuk van. He Loek, vleesgeworden plucheklever, misschien kan je het de volgende keer Meaculpa noemen! Fucking loser...
Politiek en economie zijn twee tegengestelde werkelijkheden. Met totaal tegengestelde belangen. Bovendien vindt politiek, nog meer dan ooit, achter gesloten achterkamertjes-deuren plaats, waar alleen erkende lobbyisten toegang hebben. Het enige dat naar buiten komt is de hoogte van de nieuwe aanslag op onze portemonnee. Het resultaat van falende "beleids"makers. Afbraak-politiek waar gebruikelijkerwijs niemand verantwoording voor hoeft af te leggen. Handel en economie zouden tot een "gouden eeuw" kunnen leiden. Maar dat is voor NL (en Europa) verleden tijd. Ons geld wordt volledig politiek en ambtelijk verkwanseld.
Reken maar dat heel die top van Meavita wegkomt met deze megafraude en wanbeleid. Dankzij Hermans en zijn 'contacten' in Den Haag en bij het OM. Op zo'n positie kan iemand nooit beschadigen in dit land, wat je ook doet, je komt er altijd mee weg. Het is toch maar belastinggeld, dat gemakkelijk weer binnengehaald kan worden door belastingbetalers verder af te persen.
Die lul van een Hermans, erop toezien dat de belastingbetaler opgelicht wordt voor 20 miljoen!
"Ze hebben onder meer kritiek op de invoering van een nieuw administratiesysteem. Dat bleek meer te kosten dan het opleverde. Een van de belangrijkste oorzaken van de ondergang was het TVfoon-project, waarbij patiënten zorg op afstand konden krijgen door een kastje op hun tv. Hoewel het systeem nauwelijks was uitgetest, bestelde Meavita 30.000 kastjes. Het project leverde Meavita een verlies op van 20 miljoen euro."
Als er iemand kotst op belastingbetalers, dan is hij het wel.
Tja de Nutteloze Nederlanders gaan bij de volgende EU verkiezingen weer massaal op D66 etc stemmen...
Dezelfde Loek Hermans, die met zijn "advies" zorgde voor de succesvolle Betuwelijn....
Fantastische staat van dienst heeft deze minkukel onderhand.
Als Hermans maar precies doet wat zijn 'meerderen', de Oranjes, Reprorecht, etcetera hem opdragen, dan komt het wel goed met hem. Let maar op.
Loek Hermans, is dat niet die hufter die talloze private stichtingen zoals reprorecht belasting laat innen bij zijn voormalige 'achterban' van MKB Nederland? Ook al kopieer je alleen je eigen administratie, je bent een 'dief' volgens Hermans en de rechter (D66) als je niet betaalt aan die uitvreters.
@ Bataaf | 03-03-13 | 11:46 | + 2
Toezicht en politicus,dat loopt altijd slecht af.
De heer L. Hermans, een bestuurder pur sang!
Je vraagt je af wat dit soort mensen doet in een RvT. Dik betaald worden uiteraard, maar verder laten ze de boel volledig naar de kloten gaan om vervolgens te verkassen naar de volgende aanstelling. Zonder uiteraard ook maar enkele verantwoordelijkheid te nemen.
Extra triest dat zo'n gast nu ook vleugellam is in de senaat. Maar denk niet dat dat een reden is om maar op te stappen.
Ik hoorde Roemer in Buitenhof zeggen: " ... Waarom een nullijn voor verpleegkundigen invoeren, terwijl bestuurders 7 jaar (!) de tijd krijgen om hun salaris naar de Balkenende-norm terug te brengen.."
Ik ben geen fan van Roemer, of de SP, of de politiek in het algemeen, maar die uitspraak was me uit het hart gegrepen. Jammer dat er niet verder op werd ingegaan. Maar feit is dat er teveel nitwits in de top van de semi publieke sector rondlopen, die zich verschuilen achter termen als "marktconform" en "contractueel vastgelegd"., en ondertussen een enorme chaos achterlaten waar de belastingbetaler de rekening voor gepresenteerd krijgt. (Zie scholen, woningbouwverenigingen, zorginstellingen enz. enz.)
van stampij | 03-03-13 | 11:17 | + -14
Eens. Tros Kamerbreed was ooit een gerespecteerd programma, maar is volkomen overgenomen door de linkse kongsi. De twee huidige presentatoren zijn tenenkrommend irritant.
Aanvulling : het antwoord van Hermans zal zijn : ik bestuur op afstand kan mij niet met de details inlaten.
@Kaas de Vies | 03-03-13 | 13:41
En laat kereltje Hermans dat maar eens uit komen leggen hoe hij er bij stond en er naar keek.
Deze 'mijnheer' Hermans, heult met een select groepje graaiers, om te zorgen dat hij ook een goed en dik betaald baantje krijgt. En ja, als het dan in de prak loopt, dan wil het zielige mannetje geen antwoord geven. Maar ja, wat kan dit mispunt vertellen: "Ja, ik heb mijn vriendjes de financiele bal toegespeeld ?
Nou het wachten is waar deze loser weer opduikt.
@Uw Verzekeringsadvis | 03-03-13 | 13:15 | + 1
Voor een zorginstelling zijn dit soort rare constructies niet nodig en zijn er alleen om oneerlijke geldontrekking te verbloemen.
De vvd is een ietwat conservatieve pvda. En incompetentie, corruptie en nepotisme tieren er net zo welig.
@Kaas de Vies | 03-03-13 | 11:19
Plus dat de kastjes en het ict systeem via daarvoor speciaal opgezette BV-s op de Antillen, eigendom van directieleden van Maevita, zijn besteld.
En dat is door Hermans niet gezien, belachelijk.
JE zou toch denken dat het een keer over was, maar nee hoor het tuig gaat gewoon door, kan ook als je een sukkel als Hermans als baas hebt.
Wat mij betreft sluiten ze die Hermans preventief op, een gevaar voor de samenleving.
Wie hanteert de bezem??? die hebben we dus niet
De bezem moet door Nederland; en snel!
Lachen hè? Overal baasje willen spelen, de eer en het geld daarvan opstrijken maar op het moment dat je echt de leiding moet nemen gewoon niet thuis zijn.
@Van Dikhout | 03-03-13 | 12:26 | + 0
?
Is er ergens een vacature? Ik stuur mijn c.v. op, oh wacht kan ik hier wel opsommen.
29-02-1951 Geboren te Rucphen.
1969 tot heden: Bijstand.
En?
Verzoek: Laten we vooral de man ook bij zijn voornaam noemen om iedere mogelijke associatie met onze grootste schrijver W.F. te voorkomen (hij rust in vrede). Die had trouwens gehakt van Loekepoek gemaakt en heeft in zijn tijd de nodige politici onsterfelijk afgeserveerd.... GS avant la lettre.
@yamahihi | 03-03-13 | 11:14
'Je maakt je er tegenwoordig wat te makkelijk mee af Bassie.'
.
Zo. Die staat! Zonder enige onderbouwing gewoon pats, de ruimte in. Ooit gesolliciteerd als correspondent bij 'ONZE KRANT - Van Winkelier Tot Klant'?
.
Wat? Afgewezen. Oei.
Politici (behalve de Grave, die paste op tijd) vallen door de mand zodra ze in een positie zitten waar foute inschattingen afgerekend worden door de markt. Dat is niet zo gek, ze hebben er nog nooit mee te maken gehad en de vaardigeheden voor een politicus zijn niet dezelfde als die van iemand die iets constructiefs moet bouwen.
Toezichthouden werd vooral gezien als een eenvoudig middel om de zakken vol te laten lopen (immers geen uitvoerende taken, dat is voor iemand anders) terwijl het weinig uren in beslag neemt. laten we hopen dat deze misser in toezicht nu eens tot op de bodem wordt uitgezocht zodat politici wel twee keer nadenken als hen een toezichthouderspositie wordt aangeboden.
Er moet meer aandacht komen voor de slachtoffers en het leed dat wordt veroorzaakt door mensen als Loek (en de betrokken bestuurders, andere toezichthouders). Er wordt te vaak de indruk gewekt dat dit "slachtofferloze" daden zijn. Maar dit zijn geen slachtofferloze daden. Die verkwiste of verloren miljoenen staan voor zorg die NIET geleverd kan worden, voor zorgbanen die NIET meer ingevuld kunnen worden, kennis die NIET verworven kon worden. Deze daden gaan wel degelijk ten koste van mens en systeem. Daar moet een passende strafmaat voor komen en de publieke schandpaal is daar wat mij betreft een klein onderdeel van.
Semi-publieke organisaties zijn vergeven van (ex) politici, die werkelijk geen idee hebben hoe ze een bedrijf moeten runnen. Dit soort gasten keren altijd weer terug ergens als commissaris of lid van een raad van bestuur. Als Rutte cs echt wilt bezuinigen, pak een hele grote bezem en raus door de semi publieke sector. En dan niet bij het uitvoerend personeel blijven hangen, maar die (vele ) bestuurslagen aanpakken.
Het is nu de tweede keer dat Hermans betrokken is bij een opmerkelijke affaire. Het is dan niet teveel gevraagd om even te reageren, nietwaar?
-
Het is dan niet teveel gevraagd om op te zouten zonder handdruk.
Dat moet je in het bedrijfsleven ook hoor, als je je bedrijf schade toebrengt.
het wordt tijd dit ook in de (semi) publieke sector in te gaan voeren.
Niet capabel! Dan weg!
Laten we nu eens mensen met een aansluitende opleiding op hun post zetten.
Dat betekend; een econoom op economische zaken, een generaal op defensie, enz.
En de rest kan met politicolgen opgevuld worden.
Ik zet toch ook geen lichtman achter mijn geluidstafel! zal een zooitje worden.
het uitvoeren van onnodige operaties is een makkelijke manier van zakken vullen, zolang het voor een arts belangrijker is om steeds meer geld binnen te halen inplaats van mensen helpen blijft het misgaan in zorg en nederland
@Jimmy Mc Clure
Hé Jimmy, nu niet terugkrabbelen hè!
VVD'er en zorggraaier die z'n werk niet doet? Wat is daar voor nieuws aan? What's next? Zwaartekracht doet het nog steeds?
@Asmodean | 03-03-13 | 11:47:
Klopt, al vind ik pek en veren in het geval van types als Hermans toch zeker op hun plaats. Gewoon verjagen die figuren, en gaan ze niet snel genoeg dan zijn ook fakkels en hooivorken een geëigend middel. Het gaat tenslotte niet om futiliteiten maar om grote missers.
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Moeten we niet willen.
@ Asmodean
Zie het met een knipoog !
Het gaat mij om het feit dat die klootzakken hun zakken vullen,een ravage nalaten en overal mee weg komen,nog sterker.... over een half jaartje zitten ze weer ergens anders met dank aan hun vriendenclubje.
Zie het als arrogantie van de macht tov Jan Lul in de straat,vandaar mijn Gebr.de Wit verwijzing
Een mooie gelegenheid voor een GEEF TERUG-actie richting Loek Hermans.
Er is nog veel werk aan de winkel voor Jelle BC.
Straks in buitenhof
"Medisch specialisten onder vuur
25.000 onnodige operaties in Nederland, incidenten in het VUmc, het Ruwaard van Putten ziekenhuis en de kwestie Jansen Steur: bijna wekelijks is er wel nieuws over een misstand in de zorg. Wat is er aan de hand met onze specialisten? Marcel Daniëls, cardioloog en bestuurslid van de Orde van Medisch Specialisten, reageert."
programma.vpro.nl/buitenhof/aflevering...
Laat je niet in de luren leggen, hier is vooraf door de medisch specialisten voor gewaarschuwd met dat nieuwe fantastische nieuwe bezoldigingssysteem dat er moest en zou komen van de overheid. En nu gaan ze huilen dat het niet werkt.
en geen meerdere functies x persoon, gewoon de vole inzet in de functie waar je voor wordt betaald
Bij een echt bedrijf was deze brekebeen al lang de deur uit gegooid. Zonder vette afvloeiingsregeling. Maar als je in het VVD netwerk zit telt kwaliteit niet meer.
weg met de graaiers en een meer open beleid waar men mensen kunnen kiezen op hun kundigheid en niet op een vlotte babbel, dankzij de rete is alles op te vragen en kan men alles controleren.
Zal er een ooit nog een tijd komen dat al dit soort -uitschot-figuren zich zullen gaan beroepen op hun zwijgrecht?
*Hoop doet leven denkt.*
Veel Vaak | 03-03-13 | 11:53 |
Schaamteloos hoe zo'n minister zijn vrije zondag ook nog gebruikt om het beleid uit te leggen en zijn werk te doen!
VanBukkem | 03-03-13 | 11:50 |
Als je die goede oude tijd zo mist kun je wellicht beter verhuizen naar landen waar wel volledige wetteloosheid heerst.
Die lachebek van een ascher vanmorgen bij jellinek op tv zo rollen ze gewoon. Lachen alsof wij dankbaar mogen zijn dat ze het land naar de kloten bezuinigingen.
@Ko Reander | 03-03-13 | 11:43 | + 0
Johan van Oldenbarnevelt was een geweldig staatsman.
Lieve landgenoten: Snap het nou eens! Nederland wordt geregeerd en bestuurd door gewetenloze boeven. Dit schorem kent maar een belang en dat is eigenbelang. De hedendaagse politiek is verworden tot een uitschotmagneet. De kwalijke gevolgen hiervan ervaren wij iedere dag. Wij de Nederlandse bevolking moeten iets gaan doen, anders neemt dat tuig ons alles af wat wij na de Tweede Wereldoorlog opgebouwd hebben. Wij genereren het geld in dit land, dus hebben wij alle recht om hier als eerste van te profiteren.
@Jimmy Mc Clure
Inderdaad! Vroeger, toen we nog ballen hadden, wisten we nog wel raad met dat soort types! Tegenwoordig komen ze gewoon overal mee weg! Het old boys network lost het wel weer op!
Lieve landgenoten: Snap het nou eens! Nederland wordt geregeerd en bestuurd door gewetenloze boeven. Dit schorem kent maar een belang en dat is eigenbelang. De hedendaagse politie is verworden tot een uitschotmagneet. De kwalijke gevolgen hiervan ervaren wij iedere dag. Wij de Nederlandse bevolking moeten iets gaan doen, anders neemt dat tuig ons alles af wat wij na de Tweede Wereldoorlog opgebouwd hebben. Wij genereren het geld in dit land, dus hebben wij alle recht om hier als eerste van te profiteren.
Meavita die had toch heel veel geld geïnvesteerd in hele dure kastjes die precies hetzelfde kunnen als wat Skype al jaren gratis doet? En nou zitten ze met 20.000 van die kastjes die niemand hebben wil.
1) VVD-fractievoorzitter in de Eerste Kamer Loek Hermans weigert media te woord te staan over zijn betrokkenheid bij de ondergang van Meavita.
2) De fractievoorzitter van de senaatsfractie van de VVD weigert de media te woord te staan.
Woorden schoten tekort?
Reinaert | 03-03-13 | 11:45 |
Dat is waar. Maar door niet op de VVD te stemmen bij de provincialestatenverkiezingen kun je het natuurlijk wel voorkomen. Lijkt me altijd nog een stuk beter dan het verklaren dat iemand rijp is om afgeslacht te worden.
Toezicht en Hermans,dat loopt altijd slecht af.
Heb jaren gedacht dat Hermans en Nijpels dezelfde persoon was.
@Asmodean | 03-03-13 | 11:40:
Leden van de Eerste Kamer der Staten-Generaal worden niet (direct) door de burgerij gekozen dus die vlieger gaat (helaas?) niet op.
@Jimmy Mc Clure | 03-03-13 | 11:38
Of een Johan van Oldenbarnevelt
Jimmy Mc Clure | 03-03-13 | 11:38 |
Rot toch op zeg, je kunt ook gewoon niet op hem stemmen. Dat lijkt me wellicht een betere oplossing dan mensen afslachten.
Lek Hoermans... is dat die van Sterrenslag?
Zoals Loekie de Leeuw vroeger zei: Asjemenou!
Regent meneer Hermans is rijp voor een behandeling a lá gebroeders De Wit !
Het probleem is natuurlijk ook dat het model van de Eerste Kamer belangenverstrengeling wel een beetje in de hand werkt; je kunt mensen moeilijk verbieden iets naast hun werk als senator te doen wanneer je hiervoor maar een dag per week nodig hebt. Een oplossing hiervoor zou natuurlijk zijn om de Eerste Kamer maar gewoon af te schaffen, het is toch al lang geen chambre de reflexion meer maar gewoon een politiek orgaan. Aan de andere kant worden halfgare wetten er op dit moment ook vaak doorheen gedrukt en zou een Eerste Kamer meer dan ooit zijn rol moeten gebeuren. Maar aangezien dit toch niet gebeurt zeg ik: schaf de senaat maar af.
Ko Reander | 03-03-13 | 11:27 |
Precies. De Eerste Kamer is primair een deftige club voor lobbyisten. Hun vergaderdag is als op de studentenvereniging van weleer: een korte vergadering maar lange borrels en ontmoetingen met belanghebbenden. Het netwerk wil resultaten - democratische controle is minder belangrijk.
Hoe hoger de achtergelaten schade, des te hoger de afkoopsom.
Rutte we kunnen inderdaad bezuinigen in de zorg, op dit soort bestuurders. Totale nietskunners, onbewezen prutsers die door fusies opeens denken CEO van Shell te kunnen spelen. Bezuinig op dit soort lui. Ik denk echt dat dit "part of the problem" is. Zorg is een onvermijdelijke kostenpost, maar dat betekent niet dat je het aan dit soort prutsers moet geven. Geef het uit aan mensen en middelen die iets toevoegen aan de gehele zorgketen.
Denk dat je zo 2 miljard in je zak kan steken door directe en indirecte besparingen.
Nee maar focus maar op de medisch specialisten die 1,4 miljard kosten op een budget van 80 miljard. Wat wil je doen, hun salaris halveren? Woopie, 700 miljoen in je kontzak en de specialisten (die niet zo snel vervangbaar zijn) kappen er massaal mee. Ik zeg niet dat je niet kan kijken of bijvoorbeeld medische specialisten minder kunnen verdienen maar zou nu niet de prioriteit moeten zijn. Het is gelul voor de bühne en wordt likkebaardend aangegrepen door de jaloerse nietskunners. De mallotige niet presterende bestuurders verschijnen nooit op het toneel.
Bezuinigen zorg kan, maar laat de mensen die waarde toevoegen (zusters, artsen en noodzakelijk ondersteunend personeel, ook managers) met rust. Snij het dode vlees weg voordat de rest van het lichaam sterft.
Ergste is dat dit alles door efficiente belasting inning mogelijk is.
Onze Loek is er eentje uit de school Jos van Rey.
Old boy
Hermans weet hoe 't werkt in 031:
Even mond houden en...
TA DAAAA!
Glas, plas, was.
@ de man is blijkbaar niet gekwalificeerd. ander werk zoeken dus.
wolfje21 | 03-03-13 | 11:25
Dacht het niet. Een minimum bijstandsuitkering verstrekken tot zijn pensionering opdat hij de maatschappij niet nog meer schade kan berokkenen. Is vele malen goedkoper.
@Parel van het Zuiden | 03-03-13 | 11:27
Toch wel ironisch bedoelt, hoop ik.
Ik vind het een grof schandaal!
Zo, nu eerst maar eens lezen waar het over gaat.
Mwah, zo rollen ze al jaren .... alleen zijn wij hedendaags soms wat kritischer .....
MarcS | 03-03-13 | 11:18
Het gepeupel is momenteel niet zo ingenomen met de blaaskaken-met-partijboekje, die de grote meneer uithangen van andermans geld,uiteraard zonder eigen risico en verantwoording.
@Hirsch Ballast | 03-03-13 | 11:22
Uberschnabbelaar, bedoel je. Deze man doet alles, ten koste van de belastingbetaler. om zichzelf te verrijken. Hij heeft veruit de meeste bijbanen van alle Eerste Kamerleden. Daarbij, en dat is persoonlijk, is het een vreselijk vervelende man. Hij wil zich het liefst niet met de bevolking bemoeien. Hij is natuurlijk ook niet gekozen uit de bevolking maar door zijn vriendjes bij de partij/bedrijfsleven/provincie.
Toezicht houden, daar is Loek dus donders goed in. Ik denk dat ik wel mag stellen dat wij burgers ontzettend blij mogen zijn dat we zo'n zwaargewicht hebben als voorzitter van de Eerste Kamer die toch ook een soort toezicht op kabinet en Tweede Kamer uitoefent.
Zo zie je maar weer dat elke flapdrol tegenwoordig senator kan worden!
Wat dit land nodig heeft is een Eerste en Tweede Kamer bestaande uit 225 reaguurders!
Of we schaffen alle "beleidsmakers" af en dragen alles over aan brussel of we gaan terug naar een E.E.G verband .
Huidige situatie is onhoudbaar.
de man is blijkbaar niet gekwalificeerd. ander werk zoeken dus.
Hermans is natuurlijk een schnabbelaar. Schnabbelaars vind je overal waar krititekloos toezicht slechts een minimaal aantal uren per kwartaal kost en toch riant beloond wordt. De grootste schnabbelaars vindt U echter bij de EU waar nog nooit een jaarrekening is goedgekeurd. Breng daarom vandaag nog uw tegenstem uit op www.burgerforum-eu.nl/
Strategisch gestemd hebben op die zo ontzettend "betrouwbare" gevestigde partijen als PvdA en VVD zal zo onderhand wel pijnlijk beginnen aan te voelen. De tsunami aan incompetentie, belangenverstrengeling, en corruptie rolt onverminderd voort. De polder staat al driekwart onder water.
Enorme opportunist, die Loek Hermans....
@ZKH EénOog | 03-03-13 | 11:17
Die ja!
"Het thuiszorgconcern, voortkomend uit een fusie in 2007, ging in 2009 ten onder met achterlating van een schuld van tientallen miljoenen."
Ik ruik een schaalvergroting gebaseerd op de totaal verkeerde incentives, zoals hoe meer werknemers des te meer de bestuurders kunnen vragen. Dat zie je vaak. En aan incompetentie geen gebrek.
www.nieuws.nl/743140
"Ook is er kritiek op een duur administratiesysteem en ging twintig miljoen euro verloren door het zogeheten TVfoon-project, waarbij klanten een kastje op hun televisie moesten aansluiten om zo zorg op afstand te krijgen. Hoewel het systeem nauwelijks was getest werden al dertigduizend kastjes besteld."
Dat is bijna hetzelfde om zomaar opeens voor 250 miljoen vaccinaties te bestellen bij bevriende farmaceuten.
@van stampij | 03-03-13 | 11:17:
Ja, omdat je niets interessants te melden hebt.
Hoeveel heeft Hermans met zijn snabbels eigenlijk bij Meavita en COA weg gegraaid Bassie?
Is JC al begonnen met een sms achtervolg actie om de gelden weer terug te krijgen?
Mwah, zo rollen ze al jaren .... alleen zijn wij hedendaags soms wat kritischer .....
Loek Hermans, dat is toch dat stuk vuiligheid, dat als voorzitter van MKB Nederland een pact sloot met de duivel, zodat nu iedere ondernemer een basisbijdrage schuldig is aan stichting reprorecht, ook al is het alleen zijn eigen administratie, dat ie kopieert?
Waarmee hij als belangenbehartiger van ondernemend Nederland de ondernemende Nederlander al impliciet criminaliseerde, nog voor hij ook werkelijk iets fout deed?
Loek Hermans zit net als de oude politiek en Europa in een lastig parket. De tijd dat je weg kon komen met pakkende statements is definitief voorbij. En dus wordt het akelig stil op het moment dat ze verantwoording moeten afleggen.
"voorzitter van de Raad van Toezicht" + "De top van de in 2009 failliet verklaarde thuiszorggigant Meavita heeft riskant, ongeloofwaardig en onbegrijpelijk geopereerd." = bestuurdersaansprakelijkheid.
Helaas is dat natuurlijk weer wegverzekerd, zou je het strafrechtelijke aspect ook kunnen wegverzekeren?
Ach ik blijf een dromer natuurlijk.
Ik zou die progamma's ook niet te woord staan.
Lieden die baantjes krijgen op grond van het door hen opgebouwde netwerk in plaats van hun competentie moet je sowieso niet vertrouwen. Hermans is één van de vele vertegenwoordigers van die categorie: schitterend netwerk, vlotte babbel - maar als de pe0p de ventilator raakt blijkt het slechts een losse flodder.
Dit alles nog even los van de werkelijke problematiek, namelijk megalomanie in de zorg, daar zou je ook een aardig boompje over op kunnen zetten.
Je maakt je er tegenwoordig wat te makkelijk mee af Bassie.
REAGEER OOK