Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

De journalistiek: dode letters en lakse honden

quickbrownfox.jpg Gisteren was er weer eentje: een mediadebat, met Hele Belangrijke Mensen uit de media (Marcel Gelauff/NOS, Harm Taselaar/RTL, Philippe Remarque/VK, Adriaantje Vandermeersch/BKB), over de rol van de media en vooral over het belang van de rol van de media. Conclusie, voor de objectieve kijker thuis: Er is geen beroepsgroep in Nederland die zo hard navelstaart als de journalistiek. Nul zelfreflectie, wel een gezamenlijke vijand: het op het grote boze internet verenigde volk. Net als de hedendaagse politiek, is de journalistiek angstig voor dat volk, haar onderbuik en haar lekenopinie. Juist de beroepsgroep die als grootste verdediger van het vrije woord op de barricaden zou moeten staan, is door in marmer gehouwen moralisme en uit ijzer geslagen ethiek geen extensie van de vrijheid van meningsuiting meer. Het mag een toontje lager, het moet een brug of wat minder ver. 'De journalistiek' is in handen van een luie elite die in ontkenning van een diepe identiteitscrisis wild om zich heen slaat, maar leiderschapsloos is en overtuigingskracht mist. De burger is - door het internet - beter en breder geïnformeerd, actiever betrokken en vooral nieuwsgieriger naar het wel en wee van de samenleving dan de op lijfsbehoud gerichte journalistieke elite. Om met RTL Nieuws-hoofdredacteur Harm Taselaar te spreken: journalisten zijn lakse honden. Vroeger kregen hoofdredacteuren zwarte tengels van de drukinkt. Vandaag krijgt Marcel Gelauff alleen nog blauwe vingers van het bloggen, als hij vanuit zijn ivoren toren neder daalt om aan het gepeupel te duiden waarom zijn Koninklijke NOS items over gestrande reizigers, sprookjeshuwelijken of zeezoogdieren zo prominent brengt. Steeds weer dezelfde kretologie passeert de revue: Nieuws 'voor mensen van 5 tot 115', nieuws over 'het gesprek van de dag' en nieuws waarover bij de onvermijdelijke 'koffieautomaat' wordt gesproken. Met een dédain alsof hij voor het volk uit loopt, maar in werkelijkheid hobbelt hij achteraan in de parade, met zijn reportages zonder nieuwswaarde over dingen die iedereen al weet: er reden geen treinen vandaag, sprookjeshuwelijken bestaan niet en zeezoogdieren spoelen wel eens aan. Hoe je het ook uitlegt, om acht uur 's avonds in beeld brengen dat er 's morgens amper treinen reden omdat het sneeuwt, en dat mensen daar last van hadden, is géén nieuws. Dat vertellen Twitter, Facebook en Instagram al de hele dag. Wel nieuws, maar nooit in beeld: hoe woordvoerders en de directie van de NS of politici met openbaar vervoer in hun portefeuille voor het oog van draaiende Journaalcamera's op een perron staan om zich te verexcuseren, waarbij de man/vrouw met de plopkap geen genoegen neemt met een bon voor gratis koffie en een zacht mompelend 'sorry voor de hinder, lieve reizigers', omdat hij antwoorden en oplossingen wil horen, en misschien een greintje erkenning van verantwoordelijkheid voor dit groteske falen. Maar nee, de kijker krijgt nietszeggende beelden van stilstaande treinen naast overvolle perrons, en een voiceover die zegt dat duizenden mensen last hadden van de vertragingen. Echt waar, Sherlock? Toneelvereniging Nog eentje. Bea's abdicatie. Haar aftreden is het nieuws, de speech duurde krap drie minuten, en dan is het voorbij. Maar vervolgens werd de complete telefoonklapper afgebeld om in alle programma's de tafels vol te krijgen met pratende hoofden die iets over Bea wilden zeggen. Het enige wat de kijker daar van leerde, is dat de NPO louter koningsgezinde ja-knikkers in de klapper heeft staan. Urenlang lof en warme woorden, geen kritiek op de starre, afstandelijke koningin of de overgesubdsidieerde toneelvereniging die De Oranjes heet. Idem in de kranten de volgende dag: specials, bijlagen en grote foto's zongen het hosanna van de monarchie. Het moest een volle dag duren voordat PowNews met een repo kwam die deed wat de rest van journalistiek liet afweten: kritische vragen stellen over Bea's koningschap, het aftreden en de toekomst van de monarchie. Zoals PowNews onlangs ook al de enige was die achter de daders van de kopschopperij in Eindhoven aan ging, in plaats van achter de boodschappers. Luie salonjournalistiek van een beroepsgroep die door vriendschappen en ideologische overeenkomsten door de bestuurlijke elite is ingekapseld, meer is het niet. Geen nieuws, maar kritiekloze, ingedutte semi-opinie zonder zelfkritiek. Lakse honden, dus. Hoeveel Wob-verzoeken naar aanbestedingstrajecten van falende Fyra-treinen of steekpenningen van Limburgse VVD'ers hadden Remarque, Vandermeersch en Gelauff kunnen tikken in de tijd dat ze zichzelf in een zaaltje op de borst stonden te kloppen over hun gevoel voor journalistieke ethiek en verdiepende moraal? Eigenschappen, die ze bij zichzelf steeds luidruchtiger prijzen als onderscheidende kenmerken omdat het internet, hun grote nemesis met dat ongetemde taalgebruik, die kwalificaties juist níet lijkt te bieden. Er komt geen enkel nieuws uit de krampachtige verdediging van de mooie moraal van je machtige medium. Zelfs onderzoeksjournalistiek overstijgt bijna nergens meer het niveau Alberto 'Hee kijk ik kan hier zomaar doorlopen met een vals pasje' Stegeman. Slechts stukjes à la Jeroen Trommelen in VK, waarbij de conclusies (Het Kapitaal is kwaadaardig) op voorhand al vast staat, maar waar de argumenten er nog even bij verzonnen moeten worden (talloze doden door gifschip!). Flirten Ga eens speuren, lakse honden. Graven. Wroeten. Woelen. Spelen. En kom eens van de warme schoot van de overheid af. Vriendschappelijke omgang, prima. Je laten aaien, fijn. Maar wacht niet tot je gevoed wordt, jaag op je eigen voer en bijt als het moet. Kijk - wederom - naar PowNews, die al jaren een flirterige relatie met Jeanine Hennis onderhouden, maar die net zo goed niet aflatend dóórvragen als de situatie er naar is, zoals tijdens de kabinetsformatie - met ontluisterende beelden tot gevolg: de zich keurig gedragende en slechts lastige vragen stellende Rutger Castricum wordt door beveiligingsmensen (!) op afstand gehouden om Hennis de gelegenheid te geven een gang in te vluchten - zonder antwoord te geven op de vragen. In een paar seconden wordt glashelder dat politiek Den Haag niet meer aan kritische vragen gewend is, en er zelfs niet mee om kan gaan. De journalistieke elite is te druk met boos zijn op het internet om kritisch te zijn op de politiek, laat staan op zichzelf. Gepreoccupeerd met debatjes in kleine zaaltjes die 'lijfsbehoud' schreeuwen en waar nota bene de woorden 'grachtengordel' en 'elitair' door debatleider Bas Heijne verboden zijn, maar waar nauwelijks zelfreflectie in het gesprek doorsijpelt. Zij zijn de opiniemakers, de opinieleiders, de nieuwsbepalers. Het ontembare internet, met haar meningen, opruiing en eigenrichting, dat zich niet laat kaderen door de voorspelbare kolommen van een elitaire krant of de nieuwsloze tweeminutenrepo's van een vooringenomen avondjournaal, zit alleen maar in de weg. Kringgesprekken Het internet is een publicatieplatform en een bron. Een kritisch medium en een nog kritischer consument. Het internet is 'the quick brown fox [that] jumps over the lazy dog'. Maar het internet is geen journalistiek. Journalistiek is vragen stellen, nieuwsgierig zijn, de drang om de waarheid boven water te krijgen, al dan niet gestaafd met wederhoor. In Nederland bijt (bijna) niemand nog door. Harm Taselaar, baas van de enige grote redactie in Nederland waar jonge honden nog 'Go get the bastards!' roepen en het nog lijken te menen ook, heeft gelijk. Journalisten zijn laks. En 'De Journalistiek' is een dode letter, die alleen in kleine kringgesprekken met intimi kunstmatig in leven gehouden wordt. Maar nieuws komt er niet meer uit, en kritische druk op de verantwoordelijkheden van beleidsmakers, bestuurders en bewindvoerders al helemaal niet. Het internet doet het zijne. De journalistiek niet het hare.

Reaguursels

Inloggen

Prachtige tekst, ook al zie ik in de Tegenlichts van Nederland goede onderzoeksjournalistiek. Om PowNews als voorbeeld van goede journalistiek te noemen vind ik wat ver gaan; Weesie wilde bij het promoten van Powned ook een dagelijks nieuwsprogramma met een 'grappige' inslag, iets wat lastig te rijmen valt met objectieve onderzoeksjournalistiek. Als voorbeeld werd The Daily Show with Jon Stewart genoemd. Goede researchers (terughalen en confronteren doen ze goed), echte onderzoeksjournalistiek is het niet.
Over de relatie tussen het volk en de politici moet ik altijd denken aan wijlen George Carlin denken: www.youtube.com/watch?v=AMqJvhmD5Yg Mooi stukje wat verkocht wordt als komedie, helaas is het een waar drama.

Wat gaat er in Nederland veranderen? Helemaal niks. Het is wachten op het moment dat grote kranten op het punt van omvallen staan, waarna ze ongetwijfeld geholpen gaan worden door de overheid. Iets als 'het behouden van dergelijke instellingen is belangrijk voor de democratie in Nederland' of dat soort non-argumenten zullen gegeven worden voor het redden van dergelijke reddingsacties.

Soms vraag ik me wel af wie verder van de waarheid afzitten: de complotdenkers of de naïevelingen die trouw alles voor zoete slikken wat ze wordt voorgeschoteld. Zelf nadenken zit er niet in voor de meeste mensen. Ergernis opwekkend.

Ares | 31-01-13 | 12:39

Dit is een stuk tekst om in te lijsten. The inconvenient truth. Alleen jammer dat degenen die zich aangesproken zouden moeten voelen dit niet zullen lezen. De enkeling die het misschien wél leest, zal zich er geen reet van aantrekken. Het wekelijkse rondje elkaars kaasstengel gezellig afpijpen in Nieuwspoort zou ermee op de tocht komen te staan. Pareltje voor de zwijnen!

karimero | 31-01-13 | 10:43

Op zulke dagen mis ik Pamela Hemelrijk: zij was ook zo'n luis in de pels van het gevestigde journaille. RIP Pamela!

God Zelf | 31-01-13 | 10:31

Een beetje open deur,borstklopperij maar wel waar. TV kan er overigens weinig aan doen als medium dat het overbodig is geworden.

dubbert | 31-01-13 | 09:35

Leuk stukje hoor, Van Rossem maar ten eerste vraag ik me af of jullie soms maandagmiddag een doelstelling hebben meegekregen om deze week zoveel mogelijk op ons Koningshuis te spugen, en ten tweede vind ik GeenStijl niet altijd even goed geïnformeerd en dat wordt dan gecompenseerd door omslachtige metaforen. Ik vind met name kwaliteitskranten (niet dat we die in Nederland hebben, maar an sich) verfrissend vanwege de verdieping die je erin aantreft.

Dat Beatrix aftreedt is daar geen nieuws maar een gegeven maar ga dan juist eens kijken wat haar erfenis wordt. Wat was haar rol? Hoe belangrijk was die rol? Ís ze nog wel van 'deze tijd'?

Sint Pauper | 31-01-13 | 09:24

'verexcuseren' is niet grappig.

dubbert | 31-01-13 | 09:16

Op het moment dat je naar een "nieuwsitem" zit te kijken en je afvraagt waarom die lul-met-plofkap niet die of die vraag stelt om eens door het zalvende excuusgewauwel van de geïnterviewde heen te prikken weet je dat journalistiek geen ruk meer voor stelt.

Mongoose | 31-01-13 | 09:15

Nederlandse journalisten bestaan voor 90% uit hielenlikkende apen die vooral de politici te vriend willen houden in ruil voor een primeurtje.
En hoewel politici de meest onbetrouwbare beroepsgroep vormen, krijgen ze nog altijd volop de aandacht van de hournalisten.

Verder is de gemiddelde journalist gezagsgetrouw en een oranjelakei.

Voor de rest worden de kranten voornamelijk vol geschreven door eigenheimers met een meninkje waar niemand op zit te wachten.
Die eigenheimers worden "columnisten" genoemd.

knerf | 31-01-13 | 09:06

Eh, ja, ehm, en waar moet GS dan zijn informatie vandaan halen? Behoorlijk aantal topics over zaken die er toe doen komen uit de Volkskrant en de NRC. En ook uit de Telegraaf, al zijn dat overwegend tralala-onderwerpen. Verder wat linkejs met commentaar naar LiveLeak en YouTube en dat is het dan wel. Ik zie GeenStijl niet als toekomst van de journalistiek.

Uriël Fack | 31-01-13 | 09:04

@AntiSoof | 30-01-13 | 23:07
Uit het engels vertaald. Kun je zelf niks verzinnen?

landlopertje | 31-01-13 | 09:00

Gezien het misselijkmakend onderdanen en lakeien gedrag van de afgelopen paar dagen heb ik het gros van onze journalisten al afgeschreven.

bakoenin | 31-01-13 | 08:31

@damnschreeuwer | 31-01-13 | 01:25
Hoe naïef kun je zijn?

Parsons | 31-01-13 | 08:27

gimme a beat,rix | 31-01-13 | 08:10 | + 1 -
Mogge,
Daaar is dan ook al een heule tijd aan besteed. Die trend is begonnen in de tijd dat Noortje van Oostveen nieuwslezeres was en Andree van den Heuvel de chef van de NOS. Het prachtige politiek correcte denken had toen al zijn intrede gedaan incluis subsidie tiet.

Sjeng de helle | 31-01-13 | 08:20

De russische staatszender is tegenwoordig nog objectiever dan de NOS.en belgisch journaal is slimmer en sluwer,dan het nederlandse journaal.

gimme a beat,rix | 31-01-13 | 08:10

Mogguh @ All,
Bij de toespraak van de Majesteit bedankte deze het Nederlandese volk dat zij dit werk had mogen doen.
Dat heb ik nog nooit een Minister of CEO horen zeggen.
Merkwaardig is echter dat ook hier niet op werd ingegaan. Het geschetste "Mooi"beeld was belangrijker. wat is de achtergrond van deze opmerking? De vaststelling dat er geen Koningschap is zonder volk? Dat het volk de Koning maakt en niet andersom? Bestaat er een kans dat dit instituut volkomen in de tijdgeest wordt afgeschaft? Hangt er iets in de lucht van onrust? van spanning en ontevredenheid onder de bevolking mbt. de recente ontwikkelingen? Vreemd!

Sjeng de helle | 31-01-13 | 08:03

@mase | 31-01-13 | 07:24 |
Met het eerste zinsdeel ben ik het hartgrondig eens. Het was/is opvallend stil uit de hoek van de complottisten en de alu's. Mwahhh, je weet nooit wat er onder die enorme hoeden zat verstoppeld... Maar om nu weer met 'harde cijfers' (grapje) te komen gaat me net te ver.

Van Dikhout | 31-01-13 | 07:53

Vragen over Bea en haar prominente lidmaatschap van de Bilderberggroep hoor je al helemaal nergens en over hun (haar) verwevenheid met de vrijmetselarij of dacht men dat het toevallig is dat Bea door is gegaan tot 33 Jaar troon?!..................

mase | 31-01-13 | 07:24

Als journalisten zouden doen wat ze moesten doen, waren er geen complottheoristen a.k.a aluhoedjes. Dan werden de vragen gesteld die allesverhelderend zouden zijn.

Eagle_Eye | 31-01-13 | 07:23

-weggejorist-

INH.30CL | 31-01-13 | 04:52

-weggejorist-

INH.30CL | 31-01-13 | 04:21

-weggejorist-

INH.30CL | 31-01-13 | 03:03

@Watapatja | 31-01-13 | 02:42
Zal het zeker in gedachten houden, dank.

INH.30CL | 31-01-13 | 02:58

@neemjemoederindemali | 31-01-13 | 02:40
Ik zou niet direct willen reppen over een oplichtersfamilie, dat gaat mij te ver. Het is een gegeven dat nu zo'n 200 jaar geleden met Prins van Oranje Willem Frederik van Oranje-Nassau het Koninkrijk der Nederlanden begon. Nu 200 jaar later wordt Willem Pils als nazaat ook koning. Prima toch, we hebben het al die jaren zo gewild. Anders was een revolutie voor de hand liggend geweest. Ik zie totaal geen kwaad in de monarchie, meer in de politiek. Als je mij zou vragen wie de oplichters zijn......

INH.30CL | 31-01-13 | 02:58

-weggejorist-

Watapatja | 31-01-13 | 02:49

neemjemoederindemali | 31-01-13 | 02:43 |
Je kunt ze wel frustreren met nutteloos werk, ik breng mijn geld er niet.

Watapatja | 31-01-13 | 02:45

@Watapatja | 31-01-13 | 02:40

Helpt geen flikker, enig idee hoeveel poen de afgelopen weken is vertrokken bij de SNS? Bovendien gaat het om de centrale banken, dat zijn de echte grote smeerlappen met hun monetaire stelsel.

neemjemoederindemali | 31-01-13 | 02:43

INH.30CL | 31-01-13 | 02:37 |
Via GU kun je me mailen, tzt. Je bent welkom.

Watapatja | 31-01-13 | 02:42

@INH.30CL | 31-01-13 | 02:23

Zolang "het volk"nog debiel met vlaggetjes staat te zwaaien naar een oplichtersfamilie hebben we nog een hoop voorwerk te doen.

neemjemoederindemali | 31-01-13 | 02:40

necrosis | 31-01-13 | 02:37 |
Als we nou in feb allemaal een rekening openen bij de SNS. Zeggen we in april weer op en allemaal naar de Rabo. Enz. gek maak je ze.

Watapatja | 31-01-13 | 02:40

@Watapatja | 31-01-13 | 02:34
Als je dat nu eens laat en me tzt laat weten waar je zit, kom ik tegen een woekerprijs graag even een bakkie leut doen tijdens de pauze.

INH.30CL | 31-01-13 | 02:37

@Watapatja | 31-01-13 | 02:31
Mijn punt is:
Een organisatie als Greenpeace (of welke organisatie dan ook) kan bedrijven op de knieën krijgen of zelfs kapot maken door leugens en laster te verkondigen.
Nu is Shell bijna niet te slopen, maar kleinere bedrijven kunnen dus 'kaltgestellt' worden door een stel hersenloze roeptoeters en een hoop meelopers.
Ik zou die tofuvreters voor de rechter slepen!

necrosis | 31-01-13 | 02:37

INH.30CL | 31-01-13 | 02:30 |
Kraaienpoten op boodschappenlijst gezet. Wordt weer tubes verkopen voor woekerprijzen vanuit de achtertuin.

Watapatja | 31-01-13 | 02:34

@necrosis | 31-01-13 | 02:30
Verdomme, het onderwijs gaat echt achteruit. 1+10 wakkere!

INH.30CL | 31-01-13 | 02:31

necrosis | 31-01-13 | 02:27 |
Die achteraf logen. Maar het wil dus wel. Ik pleeg overal stille obstructie, mijn manier van protest.

Watapatja | 31-01-13 | 02:31

@Watapatja | 31-01-13 | 02:27
Dat de kloten het gaan verduren na zo'n 235 km is waar waarschijnlijk. Als ik daarna nog sex kan hebben mogen ze twee medailles uitreiken.

INH.30CL | 31-01-13 | 02:30

@INH.30CL | 31-01-13 | 02:26
1+11 = 11?
*wakker/ nuchter is*

necrosis | 31-01-13 | 02:30

@Watapatja | 31-01-13 | 02:25
Ha, herken ik, maar heeft zijn grenzen. Heb ik ook ondervonden;-)

INH.30CL | 31-01-13 | 02:27

INH.30CL | 31-01-13 | 02:26 |
Lijkt me kloten op zo'n waterfiets.

Watapatja | 31-01-13 | 02:27

@Watapatja | 31-01-13 | 02:19
En waarom tankte toen niemand bij Shell?
Door toedoen van een stel eco-terroristen, genaamd GreenPeace:
nl.wikipedia.org/wiki/Brent_Spar

necrosis | 31-01-13 | 02:27

@necrosis | 31-01-13 | 02:21
Ok, maar ik ben ingeloot voor de elfsteden fietstocht voor dit jaar met Pinksteren. Ik ga dus fietsen door 1 stad en 11 dorpen? Kijk wat het journaille met ons heeft gedaan!

INH.30CL | 31-01-13 | 02:26

INH.30CL | 31-01-13 | 02:23 |
Onzin, ik traineer zo veel mogelijk, is hobby.

Watapatja | 31-01-13 | 02:25

necrosis | 31-01-13 | 02:21 |
Mijn hele provincie heeft amper het inwonertal van Amsterdam, willen we graag zo houden.

Watapatja | 31-01-13 | 02:23

@neemjemoederindemali | 31-01-13 | 02:20
En dan kom ik dus weer terug op *het volk* we begrijpen het allemaal maar *we* pakken niet door, we doen er niets tegen, behalve lopen zeiken als reaguurder..

INH.30CL | 31-01-13 | 02:23

@INH.30CL | 31-01-13 | 02:13
De 'grootste' uit het rijtje van 11 telt minder dan 100.000 inwoners, dorpen dus!

necrosis | 31-01-13 | 02:21

-weggejorist-

INH.30CL | 31-01-13 | 02:21

@INH.30CL | 31-01-13 | 02:18

Iedereen die werkelijk begrijpt door wie we wereldwijd genaaid worden en waar je heel veel dagen gratis voor mag werken.

neemjemoederindemali | 31-01-13 | 02:20

INH.30CL | 31-01-13 | 02:10 |
En toch kan het. Het afzinken van de Brent Spar werd voorkomen doordat niemand bij Shell tankte.

Watapatja | 31-01-13 | 02:19

@neemjemoederindemali | 31-01-13 | 02:14
We?
Wie bedoel je.

INH.30CL | 31-01-13 | 02:18

@necrosis | 31-01-13 | 02:06

Wil je snert met of zonder cognac? Heb nogal dure cognac in gekocht.

neemjemoederindemali | 31-01-13 | 02:15

@Watapatja | 31-01-13 | 02:05

Belangrijker is dat we het echte tuig aanpakken, de banksters.

neemjemoederindemali | 31-01-13 | 02:14

@necrosis | 31-01-13 | 02:06
elfstedentocht ken ik maar.... de variant op dorpen?

INH.30CL | 31-01-13 | 02:13

@Watapatja | 31-01-13 | 02:01
Nee, aan het volk heb je niets. Doe een oproep om morgen niet te gaan tanken, geen boodschappen te doen, een week niet roken of een dag niet neuqen, het volk beaamt, neemt ter kennis aan en gaat vervolgens door met het nutteloze bestaan. 'Het volk van Nederland* is de eenling in de maatschappij, de reaguurder van de nacht, het individu gemaakt door de maatschappij. Nee, van het volk mag en kun je niets verwachten. Een leijder (bewust fout) is nodig, een individu die het wel lukt andere individuen op een zelfde spoor te zetten. Het liefts in alle eerlijkheid en zonder enige indoctrinatie.

INH.30CL | 31-01-13 | 02:10

@neemjemoederindemali | 31-01-13 | 01:57
Moet die Cognac niet in je snert?
Ik verwacht trouwens een flinke korting nu je belangrijkste klant (elf-dorpentocht) is afgehaakt....

necrosis | 31-01-13 | 02:06

neemjemoederindemali | 31-01-13 | 02:03 |
Laten we in eigen land beginnen.

Watapatja | 31-01-13 | 02:05

@Watapatja | 31-01-13 | 02:01

De pest is dat het niet eens kan met alleen een opstand van het Nederlandse volk, de revolutie moet door alle EU landen gevoerd worden. Massaal naar BruSSel en Frankfurt, dat is de enige remedie.

neemjemoederindemali | 31-01-13 | 02:03

@necrosis | 31-01-13 | 02:01
Kwaliteit in het onderwijs gaat achteruit, lees en hoor ik vaak. Het zal toch niet door....... komen?

INH.30CL | 31-01-13 | 02:03

INH.30CL | 31-01-13 | 01:55 |
Pims beleid ken ik, maar ook hij had het systeem niet kunnen veranderen. Dat kan alleen met een opstand van het volk. Stap voor stap. Een leuke zou zijn om met ons allen nu weer op papier onze aangifte IB te doen. Immers, overheid en ICT.

Watapatja | 31-01-13 | 02:01

@Lewis Lewinsky | 31-01-13 | 01:52

Glaasje cognac er bij?

neemjemoederindemali | 31-01-13 | 01:57

@Watapatja | 31-01-13 | 01:46
Dan heb je me verkeerd begrepen. Het was duidelijk een homo.... weet je wel.
Verder heb ik Pim hoog in het vaandel en vraag me af of hij jouw de kwintessens van zijn beleid duidelijk zou kunnen maken. Ik denk het niet gezien je reactie,jammer.
We zullen het nooit weten, vraag maar aan volkert.

INH.30CL | 31-01-13 | 01:55

Lewis Lewinsky | 31-01-13 | 01:52 |
Beetje doorlezen dan. Het was ons al opgevallen dat je niet helemaal up to date was. :-)

Watapatja | 31-01-13 | 01:55

@Watapatja | 31-01-13 | 01:51
Als de AIVD meeleest, komt Trix cs 30 April in een gouden tank.....

necrosis | 31-01-13 | 01:55

*NRC, Volkskrant, Aftondagbladet, NYT onder arm neemt en op zijn pantoffels naar de fauteuil sloft, zitten gaat, een pijp opsteekt en de kalender op 1953 zet*
Navond heren, ik doe de krant lezen. U kunt rustig gaan slapen.

Lewis Lewinsky | 31-01-13 | 01:52

@Lewis Lewinsky | 31-01-13 | 01:50

OVWO (Openbare VWO), wat heb ik gewonnen?

neemjemoederindemali | 31-01-13 | 01:52

@Lewis Lewinsky | 31-01-13 | 01:45

Mooi, maar heb het idee dat je dat al was. Overigens vind ik het on-be-grijpe-lijk dat er zoveel idioten met vlaggetjes staan te zwaaien en zo'n koningshuis helemaal fantastisch vinden.

Je gaat toch zo'n ordinaire oplichter als Arie Olivier ook niet verheerlijken.

neemjemoederindemali | 31-01-13 | 01:51

necrosis | 31-01-13 | 01:47 |
Heb ik er wel een paar beschikbaar, maar katapulteer liever direct een giertank, wel een volle natuurlijk. Kijken of het bladgoud tegen die zure stront kan, veel ammonia.

Watapatja | 31-01-13 | 01:51

@necrosis | 31-01-13 | 01:49
Nog steeds. Vier letters, en het eindigt op o.

Lewis Lewinsky | 31-01-13 | 01:50

@Lewis Lewinsky | 31-01-13 | 01:41
Geeft hij nog steeds les?
Of deed hij dat alleen tijdens de verkiezingen?

necrosis | 31-01-13 | 01:49

@Watapatja | 31-01-13 | 01:42
Dan gooien wij toch terug met Dixie's......

necrosis | 31-01-13 | 01:47

INH.30CL | 31-01-13 | 01:43 |
Pim verheerlijken is te gemakkelijk. Reeel gezien was dit ook niet goed geweest voor ons landje.

Watapatja | 31-01-13 | 01:46

@neemjemoederindemali | 31-01-13 | 01:43
Okay. Je hebt me overtuigd. Ik ben republikein vanaf nu.

Lewis Lewinsky | 31-01-13 | 01:45

@necrosis | 31-01-13 | 01:39

Je kunt natuurlijk ook een wc pot naar de koets smijten, dat schijnt legaal te zijn.

neemjemoederindemali | 31-01-13 | 01:44

@Watapatja | 31-01-13 | 01:40
Daar doelde ik op, maar wilde het beschaafd houden.
Maar het lag dus voor de hand?
*gnehe*

necrosis | 31-01-13 | 01:43

@Watapatja | 31-01-13 | 01:40
Verdomme, dan had ik liever Pim aan het roer gezien, zou een hoop onduidelijkheden direct wegnemen.

INH.30CL | 31-01-13 | 01:43

@Lewis Lewinsky | 31-01-13 | 01:31

Hoezo majesteitsschennis, haar enige verdienste is dat ze als 1e uit de kudt van d'r moeder is gekropen, haar moeder's enige verdienste was etc. etc.

Aan de kop van de genealogische piramide staat een ordinaire dief annex oplichter en daarbij mag je ook nog eens de vraag stellen of ze daadwerkelijk een bloed afstammeling van deze rover is.

neemjemoederindemali | 31-01-13 | 01:43

necrosis | 31-01-13 | 01:39 |
Onze nieuwe koning daarentegen gooit toiletpotten naar het volk.

Watapatja | 31-01-13 | 01:42

@necrosis | 31-01-13 | 01:38
Weten ze in het buitenland wel dat de ongehuwde, jongensachtige, goedgeluimde Nederlandse premier nog steeds twee uur per week lesgeeft op een vmbo-school?
*hoezo drukke baan*

Lewis Lewinsky | 31-01-13 | 01:41

@necrosis | 31-01-13 | 01:32
Begrijp ik. Bookmark 'm maar, echt interessant.

INH.30CL | 31-01-13 | 01:40

necrosis | 31-01-13 | 01:38 |
Homo zou de volgende stap zijn.

Watapatja | 31-01-13 | 01:40

Ik mis hier het FD als positieve uitzondering. Dat is een topkrant.

NACademicus | 31-01-13 | 01:40

@Watapatja | 31-01-13 | 01:37
Natuurlijk niet, wat denk je wel!
*oefenen gaat in kroonluchterwerpen*

necrosis | 31-01-13 | 01:39

@INH.30CL | 31-01-13 | 01:38
Goed gezegd!

Lewis Lewinsky | 31-01-13 | 01:39

@Lewis Lewinsky | 31-01-13 | 01:32
@Watapatja | 31-01-13 | 01:34
Wacht maar tot men in het buitenland erachter komt dat Rutte nog vrijgezel is.
Ik zie de koppen in chocoladeletters al in Bild en the Sun.......

necrosis | 31-01-13 | 01:38

@Lewis Lewinsky | 31-01-13 | 01:29
Zolang je een beetje navelstaart en meelult kun je de hoogste regionen van zo'n lijstje bereiken. Persvrijheid is mooi als de pers die vrijheid gebruikt waar de burger wijzer van wordt. Gebeurt dit niet kun je net zo goed het Stasi journaal gaan kijken.

INH.30CL | 31-01-13 | 01:38

necrosis | 31-01-13 | 01:35 |
Zo lang je geen waxinelichthouders gebruikt.

Watapatja | 31-01-13 | 01:37

@INH.30CL | 31-01-13 | 01:29

Ah, die had ik nog even niet door, maar klopt vrij aardig. Die kamerleden moeten luisteren naar de baas natuurlijk.

neemjemoederindemali | 31-01-13 | 01:36

@Lewis Lewinsky | 31-01-13 | 01:31
Ik erken de ongekozen majesteit niet, dus van schennis kan geen sprake zijn!

necrosis | 31-01-13 | 01:35

necrosis | 31-01-13 | 01:31 |
Deden ze ook. Met Rutte is het niks beter trouwens.

Watapatja | 31-01-13 | 01:34

@necrosis | 31-01-13 | 01:31
Sure. Maar nu Rutte?

Lewis Lewinsky | 31-01-13 | 01:32

@INH.30CL | 31-01-13 | 01:21
Dat is iets teveel van het goede op de vroege morgen en een nuchtere maag.

necrosis | 31-01-13 | 01:32

@neemjemoederindemali | 31-01-13 | 01:15
*Gij zult geen majesteitsschennis plegen*
en dat nog 224 keer.

Lewis Lewinsky | 31-01-13 | 01:31

@Lewis Lewinsky | 31-01-13 | 01:20
Als ik in het buitenland zou leven en BakEllende voor het eerst zou zien, zou ik Nederland vierkant uitlachen.

necrosis | 31-01-13 | 01:31

@neemjemoederindemali | 31-01-13 | 01:15
225 Eerste en Tweede Kamerleden

INH.30CL | 31-01-13 | 01:29

@INH.30CL | 31-01-13 | 01:23
Nederland staat ook hoog op het lijstje van landen met de meeste persvrijheid, zo kukelekuut de NVJ. Merk jij er iets van?
www.villamedia.nl/nieuws/bericht/neder...

Lewis Lewinsky | 31-01-13 | 01:29

@necrosis | 31-01-13 | 01:22

Ik zuip alleen drinkwater uit flessen en dan alleen als er "Vodka", of "Jenever" op het etiket staat.

neemjemoederindemali | 31-01-13 | 01:26

Parsons | 31-01-13 | 00:59 |
is dat niet gewoon carrot&stick?
beloof ze een vette worst van 5miljard als ze onze kant op lopen.

damnschreeuwer | 31-01-13 | 01:25

@Lewis Lewinsky | 31-01-13 | 01:20
Kom, kom. De Nederlander staat hoog in de lijstjes van gelukkigen.

INH.30CL | 31-01-13 | 01:23

@neemjemoederindemali | 31-01-13 | 01:19
Drinkwater dient om je mee te wassen, of het toilet door te trekken.
Maar drinken?
*the horror*

necrosis | 31-01-13 | 01:22

@necrosis | 31-01-13 | 01:16
Dat het een kudtland is, een nepdemocratie, waar de bevolking door het regime als citroenen wordt uitgeperst en waar geen enkele vrijheid van meningsuiting is want er staat een legioen Bas Heijnes klaar om elke afwijkende mening neer te sabelen?

Lewis Lewinsky | 31-01-13 | 01:20

@necrosis | 31-01-13 | 01:12

Ik weet het, helaas heeft de meerderheid vd bevolking niet door hoe achterlijk ze zijn, kijk maar eens naar al die idioten die met vlaggetjes staan te zwaaien naar die ongekozen Duitse ruifvreetster. Zelf nadenken kunnen ze gewoon niet, ik begin zelfs te vermoeden dat die aluhoedjes wel een gelijk kunnen hebben, er zit iets in ons drinkwater:-)

neemjemoederindemali | 31-01-13 | 01:19

@INH.30CL | 31-01-13 | 01:11
Je kan een land niet beoordelen op zijn leider.
Wat had men destijds wel niet van Nederland moeten denken toen BakEllende nog MinPres was, tijdens zijn tripjes in het buitenland.....

necrosis | 31-01-13 | 01:16

@Parsons | 31-01-13 | 01:03

Welke 225 commando's?

neemjemoederindemali | 31-01-13 | 01:15

@neemjemoederindemali | 31-01-13 | 00:56
Angst en onwetendheid, ingegeven door met name VARA. Maar toch zijn degenen die het stempotlood vasthouden eindverantwoordelijk.
Domheid is geen excuus!

necrosis | 31-01-13 | 01:12

En in navolging op de berichtgeving van Parsons. Hier moet dus 5 miljard euro heen vindt de EU.
youtu.be/RCopdzv29WY

INH.30CL | 31-01-13 | 01:11

Wat een aandacht trouwens voor de slippendragende lakeien van de macht die zich sjoernalisten noemen. Gewoon negeren, dat zootje aivd-informanten.

Lewis Lewinsky | 31-01-13 | 01:10

Ik zag Kwal Heijne vandaag nog, toen ik even de grachtengordel inliep.

Lewis Lewinsky | 31-01-13 | 01:08

@Parsons | 31-01-13 | 01:05
nighty

INH.30CL | 31-01-13 | 01:06

Parsons | 31-01-13 | 01:04 |
Dat zijn dan onze sterren, what a shame.

Watapatja | 31-01-13 | 01:06

*het licht uit doet*

Parsons | 31-01-13 | 01:05

Journalisten zijn de laatste 40 jaar lui... Daarom kijk ik altijd hier op geenstijl en Powned om me te verzekeren van een goed onderzocht verhaal. Vooral de feilloze antenne voor hypocrisie en er echt achteraan gaan bij een verhaal bevalt me goed. Hoop dat politiek den haag niet een manier vindt dit monddood te maken door omroepbestel wijzigingen en internet regulering...

berepik | 31-01-13 | 01:05

@Watapatja | 31-01-13 | 00:52
Het moge dan ook een wonder heten dat iemand als Karskens vanavond mocht aanschuiven bij #PenW.

Parsons | 31-01-13 | 01:04

@Parsons | 31-01-13 | 00:59
Nadat bleek dat president Morsi zelf Joden had omschreven als “nakomelingen van apen en varkens”, die “etnisch gezuiverd moeten worden uit het Midden-Oosten”, dacht Timmermans; die man heeft gelijk en moet geld krijgen zijn *hervormingen* te kunnen uitvoeren. Walgelijk die politici hier (en overal)!

INH.30CL | 31-01-13 | 01:04

damnschreeuwer | 31-01-13 | 00:57 |
Overigens lever je het bewijs van mijn eerdere stelling, nl dat jongeren niet begrijpend kunnen lezen.

Watapatja | 31-01-13 | 01:03

@neemjemoederindemali | 31-01-13 | 00:50
Ik ken de geschiedenis. Ook dat wat we niet mogen weten. Van Beatrix en d'r 225 commando's.

Parsons | 31-01-13 | 01:03

@damnschreeuwer | 31-01-13 | 00:49
Nee, Morsi houdt van jou.

Parsons | 31-01-13 | 01:02

@INH.30CL | 31-01-13 | 00:46
Weinig mee gedaan ja.

En ook vandaag verdedigde minister Timmermans van Buitenlandse Zaken in de Tweede Kamer de steun van vijf miljard euro aan Egypte, met als argument: “We moeten het land in het spoor van de hervormingen houden”.

likud.nl/2013/01/regering-morsi-holoca...

Parsons | 31-01-13 | 00:59

damnschreeuwer | 31-01-13 | 00:57 |
Moeilijk he, onderscheid maken tussen GS, Glamorama en Pownews.

Watapatja | 31-01-13 | 00:59

@dj tonedeaf | 31-01-13 | 00:41
Dat mogen wij niet weten.

Parsons | 31-01-13 | 00:57

Watapatja | 31-01-13 | 00:44 |
nope, ook bij GS zitten geen journalisten. Journalisten stellen namelijk vragen aan de betrokken partijen, om maar eens een criterium te noemen.
GS geeft een mening. En vaak een aangedikte mening om extra traffic te genereren.
(Het is werkelijk te triest dat ik dit moet uitleggen.)
Niet iedereen die een paar regels typt is een journalist...
(Daar ging de column van 'vanRossem' ook over, meen ik mij te herinneren.)

damnschreeuwer | 31-01-13 | 00:57

@necrosis | 31-01-13 | 00:52

En hoe komt het, denk je, dat mensen "strategisch" gingen stemmen? Sorry, je gaf het antwoord zelf al.

neemjemoederindemali | 31-01-13 | 00:56

@neemjemoederindemali | 31-01-13 | 00:47
Vlak de strategische stemmers niet uit, tenslotte zijn zij de eindverantwoordelijken, door een vakje rood (pun intended) te kleuren.
Waarbij de PO natuurlijk fungeerde als afhankelijke stemwijzer....

necrosis | 31-01-13 | 00:52

Parsons | 31-01-13 | 00:48 |
Een jonge generatie die totaal de basis mist om zaken te toetsen, hebben ze niet meer geleerd. Basisbegrippen kennen ze niet, zoeken ze op.

Watapatja | 31-01-13 | 00:52

@Parsons | 31-01-13 | 00:34

Ik heb het idee dat Morsi nog nooit in Auschwitz/Oswicim is geweest.

Overigens is nu op National Geographic een mooie docu over Hitler.

neemjemoederindemali | 31-01-13 | 00:50

Parsons | 31-01-13 | 00:34 |
Dailymail is ongeveer de pownews van GB.
Totaal ongeloofwaardig dus.
Die 5miljard krijgen ze heus niet zomaar op hun bankrekening; daarvoor kunnen ze bijvoorbeeld wapens inkopen om het suez-kanaal te beschermen; handelscontracten dus. Een 'tegoedbon' die ze mogen inleveren bij een europese firma. En het wordt uitgesmeerd over vele jaren.
(tenminste, zo zou het moeten gaan, maar met die kneus van een Timmermans weet je het nooit zeker natuurlijk.)

damnschreeuwer | 31-01-13 | 00:49

vive epicure | 31-01-13 | 00:45
Idd, we zijn aangewezen op buitenlandse kwaliteitsmedia en zelfs die zijn zeldzaam.

Watapatja | 31-01-13 | 00:49

@Kaas de Vies | 31-01-13 | 00:40
Het heeft niets met naïef te maken, maar alles met agitprop. De PO vertelt ons wat mogen weten. De dingen die wij niet mogen weten horen we niet. Daarbij wordt onderschat dat er heden ten dage een generatie oproeit zonder die agitprop. We'll see wat dat gaat brengen in de toekomst.

Parsons | 31-01-13 | 00:48

Je kunt lullen wat je wilt, door de PO zitten we nu wel mooi opgescheept met een regering van PvdA/VVD.

neemjemoederindemali | 31-01-13 | 00:47

@Parsons | 31-01-13 | 00:34
Blij dat we nog wat waakhonden over hebben die het in de gaten houden! Er wordt alleen zo weinig mee gedaan helaas.

INH.30CL | 31-01-13 | 00:46

Mijn god wat mis ik een nederlandse Christopher Hitchens op een moment zoals dit. Een journalist die zich letterlijk, al kettingzuipend, in iedere (geo)politieke brand werpt, en vervolgens vol overgave de onwelriekende stront omroert.

Journalisten bestaan nauwelijks nog. Reporters zijn het geworden. Reporters van het nivo roddel en eigenpijperij.

Ik hoef m'n jonge neefje maar 1 ding uit te leggen betreffende z'n toekomst: leer kritish denken, en voor je informatievergaring luister naar een selecte keuze podcasts en leef je uit op die interwebs.

vive epicure | 31-01-13 | 00:45

damnschreeuwer | 31-01-13 | 00:37 |
Dus op mijn tablet zie ik pownews naast GS, maar dat is geen nieuwssite. Het is dus wel een nieuwssite, alleen beetje onbetrouwbaar.

Watapatja | 31-01-13 | 00:44

@Parsons | 31-01-13 | 00:34

Toevallig plaatste ik hier vandaag ergens een link naar een andere medewerker van mursi die wilde de protesterende tegenhangers kruisigen en/of handen en voeten afhakken.

Ook nog niet veel van gezien.

dj tonedeaf | 31-01-13 | 00:41

@Parsons | 31-01-13 | 00:34 | + 1 -
Het triestse is... ik vergaar mijn nieuws elders... en in mijn naiviteit ga ik er van uit dat mijn omgeving dat ook doet... helaas...

Kaas de Vies | 31-01-13 | 00:40

@Watapatja | 31-01-13 | 00:35

Ja da's triest...

dj tonedeaf | 31-01-13 | 00:38

Watapatja | 31-01-13 | 00:27 | + 0
duh. powned is ook geen nieuwsite. er is ook niemand (ook hun 'redactie' niet) die ooit heeft beweerd dat het een journalistieke nieuws-site is.
Als je betrouwbare informatie zoekt dan moet je elders zijn. Maar als je dat al wist, waarom blijf je er dan toch kijken?
(Neem een abbo op het FD bijvoorbeeld. )

damnschreeuwer | 31-01-13 | 00:37

dj tonedeaf | 31-01-13 | 00:31 |
Daar asfalteer je heel Polen van. Wordt er dus wel door een dombo geplaatst.

Watapatja | 31-01-13 | 00:35

In welk Nederlands dagblad, of op welke Nederlandse zender is dit in het nieuws geweest gisteren/vandaag?

www.dailymail.co.uk/news/article-22706...

Van die dingen meneer, laten we dit soort meneren kritiekloos 5 MILJARD EURO, ik herhaal 5 MILJARD EURO schenken.

Parsons | 31-01-13 | 00:34

dj tonedeaf | 31-01-13 | 00:30 |
Airco draait alweer, heb uiteindelijk via importeur schema gekregen. Op dit moment ben ik bezig met mijn familiegeschiedenis, stukje genealogie uit hobby. Ben nu in 1714 en niet meer in Nl.

Watapatja | 31-01-13 | 00:33

haha flinke subsidie...

dj tonedeaf | 31-01-13 | 00:31

@Watapatja | 31-01-13 | 00:27

Wat zoek je precies? Wil best even meekijken...

dj tonedeaf | 31-01-13 | 00:30

damnschreeuwer | 31-01-13 | 00:19 |
Die aannames van je, ten eerste participeer ik wel, via fora help ik regelmatig mensen. Ten tweede beweert de fabrikant dat het online staat, terwijl je daarna van link tot link gaat zonder resultaat.

Jullie stelling is dat alles te vinden is, de mijne juist dat internet totale leegheid is. Ik vertrouw niet al te snel op info die ik vind, net als mediaberichten. Ik wacht op berichtgeving van vertrouwde oude media.

Lees het berichtje maar eens op Pownews over subsidiestop Polen. Ben benieuwd of je de fout ziet.

Watapatja | 31-01-13 | 00:27

Watapatja | 30-01-13 | 23:58 |
dat is nou zo typisch... electrische schema's zijn niet te vinden omdat niemand die heeft geplaatst, zo simpel is het. Jij gaat er van uit dat iemand anders dat voor jou had moeten doen. Daar gaat het al mis.
Je zult zelf moeten participeren om de info volledig te krijgen.

damnschreeuwer | 31-01-13 | 00:19

Ik moet naar bed van mijn moeder.
Adios @all.

Jackanders | 31-01-13 | 00:18

@pius | 31-01-13 | 00:03
Ik ga er aandacht aan besteden.
Zoals jij het schetst, denk ik dat dat geen verloren tijd is.
Mocht het anders uitpakken, dan ben ik als provinciaal voortaan gewoon voor Ajax. ;)

Jackanders | 31-01-13 | 00:12

@damschreeuwer. Wat een onzin man, dat je hier je ei kwijt kan wil niet zeggen dat alle nieuws/achtergrond/etc. op internet 2-weg is, nog afgezien van het gegeven dat als je eraan deelneemt het niet automatisch beter wordt.

knutsel | 31-01-13 | 00:10

pius | 30-01-13 | 23:39 |

Juist die melk zou garant moeten staan voor de blanco witte onbespoten journalist , die niet bang is het zwartgallige boven te trekken. Maar dat vinden we niet zoals hier gesteld op het internet, vrijheid bestaat niet, het is een aangeleerd ding ... door .... Journalisten ism politiek.

Daarom klopt de kern van dit verhaal niet, maar goed, enige diepte in de journalistiek komt nog steeds van links, rechts heeft alleen Elsevier ,de rest is natuurlijk gewoon pauper!

Vroeger had je joris driepinter, melk is goed voor elk , zelfs daar geloven mensen niet in, een beter voorbeeld waarom Tv en internet nooit de waarheid spreken bestaat er nauwelijks.... De waarheid drijft in het midden..... Van het glas melk :-)

Plaspil | 31-01-13 | 00:10

Van Duyvenbode | 31-01-13 | 00:00 |
?
waarom zou je internet vergelijken met krant? dat slaat sowieso al nergens op. Een krant is een 1-weg-medium. internet is 2-weg; iets waar je aan deelneemt. Dat is iets wat ouderen (en oude media) nog steeds niet begrijpen, het hardnekkig proberen tegen te houden.
(overigens, de meeste kranten plaatsen hun volledige krant ook op internet, dus hoe kan het in jou redenatie dan plotseling slechter van kwaliteit zijn? )

damnschreeuwer | 31-01-13 | 00:06

@Van Duyvenbode | 31-01-13 | 00:00
Het internet legt het dus af tegen een papieren krant die jij niet kan vinden? Kijk eens in de open haard.

INH.30CL | 31-01-13 | 00:04

@Jackanders | 30-01-13 | 23:58

Is van Larry David. Man achter Seinfeld. Puurder dan Seinfeld. Op HBO. Moet er ff inkomen maar ik vind het hilarisch goed.

pius | 31-01-13 | 00:03

Van Duyvenbode | 31-01-13 | 00:00 |
Krant of internet, het maakt niet uit. De kritische vrijdenker is aan het verdwijnen door ons huidige onderwijs. Jongeten hebben geen parate kennis meer, merk je in ieder debat.

Watapatja | 31-01-13 | 00:03

damnschreeuwer | 30-01-13 | 23:51

lullen over een generatiekloof is de discussie uit de weg gaan, een dooddoener. Internet heeft de neiging je op te sluiten in de je eigen wereldje. Het is maar zeer de vraag of het internet maatschappelijk verbindt, of politiek engageert. Maar om zondermeer het internet als vooruitgang te presenteren ten opzichte van kranten, is natuurlijk onzin. Uiteindelijk gaat het om de inhoud. Nou, dan legt internet het nog altijd af tegen een papieren krant, een goede, kritische krant. Die vandaag de dag nauwelijks nog te vinden is. Ik kan er zo gauw niet eentje noemen.

Van Duyvenbode | 31-01-13 | 00:00

@pius | 30-01-13 | 23:47
Ik zoek het even op, ken het niet dus.

Jackanders | 30-01-13 | 23:58

AntiSoof | 30-01-13 | 23:53 |
Heel praktisch, had vorige week een electrisch schema nodig van een airco, niet te vinden.
Of de geschiedenis van het dorp waar ik woon, rammelt aan alle kanten nu iedereen er aan bijdraagt.

Watapatja | 30-01-13 | 23:58

@Watapatja | 30-01-13 | 23:49
Kun je een voorbeeld geven van je stelling?

AntiSoof | 30-01-13 | 23:53

Van Duyvenbode | 30-01-13 | 23:38 |
oei. ik denk dat je een generatiekloof hebt blootgelegd.
De huidige generatie heeft namelijk geen voorgefilterde info nodig, zoals in de jaren 80/90. De overvloed aan info is een probleem voor ouderen die het niet gewend zijn en het niet meer kunnen volgen. Zinloze informatie snel kunnen negeren is een eigenschap die essentieel is wil je wijs worden uit de kakofonie op internet, maar als dat lukt is het 1000x beter dan die stomme stencils uit de jaren '80..

damnschreeuwer | 30-01-13 | 23:51

INH.30CL | 30-01-13 | 23:49 |
Gelukkig stemt men het aanbod af op de doelgroep. Als je tot de doelgroep van Sesamstraat behoort, ja dan .........

Watapatja | 30-01-13 | 23:51

AntiSoof | 30-01-13 | 23:46 |
Totdat je een keer wat wilt nazoeken en er achter komt dat internet bagger bevat van leeghoofden.

Watapatja | 30-01-13 | 23:49

@Watapatja | 30-01-13 | 23:42
De commercielen zijn geen haar beter. Het enige waar ik op de PO ooit wat van heb opgestoken is Sesamstraat. Wel een tijd geleden overigens.

INH.30CL | 30-01-13 | 23:49

@Jackanders | 30-01-13 | 23:14

Ken jij curb your enthousiasm? Als Seinfeldkijker of fan is dat de overtreffende trap.

Werkelijk briljant.

pius | 30-01-13 | 23:47

@Van Duyvenbode | 30-01-13 | 23:38,
Het internet is een wereld bibliotheek, een wereldwijde documentaireverzameling (o.a. youtube), een verzamelplaats van kritisch intellectuelen, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Het is maar net welke sites je bezoekt. Dat gedoe in de jaren 80 was een zielig en kleinburgelijk getrut in vergelijking met de intellectuele mogelijkheden die we heden ten dage mogen beleven. Dat veel mensen in slaap zijn schijnt aan de tv te liggen. En aan de fluor in de tandpasta.

AntiSoof | 30-01-13 | 23:46

Berichtje op Pownews over bevroren subsidies bewijst weer eens hoe dom men is, niemand leest wat ze plaatsen.

Watapatja | 30-01-13 | 23:45

Over journalistiek gesproken.
toopiekje waard?
edition.cnn.com/2013/01/30/world/meast...
israel valt syrie aan.
begin van heel veel gedonder? of gewoon het volgende gedondertje?
wie het weet mag het zeggen.

two ball cane | 30-01-13 | 23:44

INH.30CL | 30-01-13 | 23:39 |
Nee, dan de commercielen. De weinige onderscheidende programma's zijn van de PO. Ik noem Zembla, Slag om...

Watapatja | 30-01-13 | 23:42


@Plaspil | 30-01-13 | 23:04

Zolang je maar niet teveel melk drinkt komt alles goed.

pius | 30-01-13 | 23:39

Heel goed geschreven Bart.
Echt nieuws is moeilijk te vinden op de PO. Ze lijken idd lui te zijn.

INH.30CL | 30-01-13 | 23:39

In de jaren 70 kan ik me herinneren was er nog serieuze maatschappijkritiek en was er nog een protestgeneratie.
In de jaren 80 waren er nog krakers, maar werd het al minder.
Sindsdien is het protest verstomd, en tevens de discussie.
En kijk nu eens: wat heb je: een slavenmoraal, alsof de massa alleen nog maar bestaat uit stomme kuddedieren.
In tegenstelling tot wat GeenStijl beweert, is het internet niet de plaats voor kritiek. Het internet is kakofonie.
De kranten, radio en tv hebben het laten afweten, finaal.
En het onderwijs ook. Het internet heeft ons niet bevrijd van de intellectuele, morele stupor en zal dat ook niet doen.
Het cynisme en de ik-mentaliteit, als ook de zgn. invididualisering - wat het in feite niet is, maar in wezen een isolering van het individu van de groep in het kader van verdeel en heers - hebben de maatschappelijke betrokkenheid de nek omgedraaid. Het resultaat is een niemandsland en de showdemocratie van de afzijdigheid. Daar helpt internet geen moedertje lief aan.

Van Duyvenbode | 30-01-13 | 23:38

@damnschreeuwer | 30-01-13 | 23:21
Hahahaha, dude. Btw, we hebben het over de Nederlandse (internet)media, niet over de Amerikaanse. Je hebt gelijk dat er in de VS veel betere nieuwssites zijn, veel meer keuze ook. Die ontwikkeling is daar heel anders, ze hebben daar juist ook veel sites die niet aan kranten zijn gelinkt. Nu nog voor het Nederlandse nieuws. Van dat beetje nujij en powned word ik niet echt vrolijk, laat staan dat ik overtuigd raak dat onze bevolking slimmer wordt.

Miss Daad | 30-01-13 | 23:37

@gentle giant | 30-01-13 | 20:37
Het woordje back is overbodig, omdat de b, de a, de c en de k al vertegenwoordigd zijn in de andere woorden. Je weet toch waar het zinnetje voor dient?

Pffffff | 30-01-13 | 23:36

Al die typo's, 23:27, tsjonge.
Corrigeer die zelf effe, als je sin hep.

Ratzinger | 30-01-13 | 23:29

lanexxx | 30-01-13 | 23:09 | + 0
Dat zal ja. Hij zit daar om z'n hypotheekje van 3 ton te betalen en doet alsof hij intelligent is met de door de redactie voorgekauwde vraagjes.

Zo iemand zo ik meteen ontslaan. Wat je zegt, een meeloper.

Ik zeg, een totale nobody.

Enfin, eens met wat je zegt. Het lijkt me goed als GS Paul van Liempt een beetje volgt.
Paul van LIempt, van BNR.
Hij ja, Paul van Liempt.

Hij is wel grappig in die zin dat hij net doet of hij geïnteresseerd is in de antwoorden van z'n gasten. Dat is hij niet, hij heeft nooit, maar dan ook nooit een respons waar je van opkijkt.

Nou ja, een van de vele overbodigen.

Ik ga pitten, mogelijk hoor ik morgenochtend Humberto Tan. Die heeft her warme water niet uitgevonden, maar ik vind hem vrij sympathiek. Vooral omdat hij, naar ik denk, al ruim voor zes uur z'n bed uit moet om een radioprogramma te doen voor Vollidioten.

Eigenlijk kun je nog beter naar Skyradio luisteren. Hoewel - denk dat een Uebersukkel als Pechtold BNR geweldig vindt.
Ze komen in soorten en maten, de imbecielen.

Out, mezcal, see you later.

Ratzinger | 30-01-13 | 23:27

Goede column! Complimenten.

popstar | 30-01-13 | 23:25

Miss Daad | 30-01-13 | 23:15 |
Integendeel, de Nederlander wordt steeds dommer. Rekenen en begrijpend lezen kunnen de jongeren al niet meer. Algemene kennis paraat is zoeken op internet, de google waarheid. Al met al een zorgwekkende ontwikkeling. Straks hebben we geen vrijdenkers meer.

Watapatja | 30-01-13 | 23:23

Miss Daad | 30-01-13 | 23:15 |
je bent duidelijk 40+ en niet opgegroeid met internet....
Geef me 1 reden waarom je uberhaupt op de reactiepagina's van 'grote nieuwssites' zou kijken...
En welke zijn 'grote nieuwssites' dan? kranten lopen iig 10 jaar achter wat internet betreft en slechts enkele oude-media-sites staan commentaar toe sinds een jaar of 2. Lees LA-times en de reacties daar; het publiek geeft doorgaans meer interessante info dan in de OP te vinden is, en daar zijn ze dankbaar voor.
(Nogmaals, het zegt meer over jezelf.)

damnschreeuwer | 30-01-13 | 23:21

Waar zijn de kritische mensen gebleven?
Want wat je op radio en tv hoort, wat hier terecht wordt aangegeven, is alleenmaar braaf, burgerlijk, beleefd commentaar, over de abdicatie van Bea bijvoorbeeld. En met afschuw wordt er op de radio verhaald van de bommetjes die werden gegooid toen Bea aantrad. Ja, toen was er nog protest.
Dat hoor je nu niet meer, protest. Het is oorverdovend stil.
Het is een murw geslagen meute. Bang voor het baantje. Een gedweëe, klefferige, buigende, bekrompen massa. Getver. Die radio en tv-programma's klinken ook allemaal hetzelfde: vlot en vrolijk. Snel, vooral snel, tempo, tempo. Het is gewoon eng. Mooi weer spelen heet dat. Keaping up appearances. De format is de enige inhoud die over is. Het is gewoon het lege, opgewekte geblaat waaronder angst en repressie schuilgaan.

Van Duyvenbode | 30-01-13 | 23:20

@damnschreeuwer | 30-01-13 | 23:06
O, genoeg goede dingen online hoor. Maar om nou te zeggen dat het Nederlandse volk een denktank vormt en steeds slimmer wordt gaat me te ver. Je hoeft maar op de reactiepagina's van de grote nieuwssites te kijken om genoeg rotzooi voorbij te zien komen.

@Ratzinger: Lees maar terug.

Miss Daad | 30-01-13 | 23:15

OT/
Die basgitaar is zwaar irritant, bij Seinfeld.

Jackanders | 30-01-13 | 23:14

Ratzinger | 30-01-13 | 22:59 |
deed Bakito ook niet ooit eens iets journalistiekerigs?
hij is wel verdacht stil momenteel.

damnschreeuwer | 30-01-13 | 23:10

Ratzinger | 30-01-13 | 22:27 |
Helemaal mee eens.
Het is een naprater, een meeloper, nodigt alleen maar zogenaamde deskundigen uit van de diverse uni's die komen vertellen hoe het zit, een pure ondernemer hoor je daar niet. Maar Paul is in linksland gesetteld, onaantastbaar dus.

lanexxx | 30-01-13 | 23:09

Het internet, is het volk.
Als men dat wil beheersen, rest er slechts iets wat neigt naar dictatuur.

Fred van Ria | 30-01-13 | 23:08

AntiSoof | 30-01-13 | 23:07 | + 0
Dank.

Ratzinger | 30-01-13 | 23:08

Het internet is een cirkel van eloquente eruditie. Daar kan de administratie absoluut nog wat van leren.

AntiSoof | 30-01-13 | 23:07

@Ratzinger | 30-01-13 | 23:02
Het staat er nu, discreet en wel.
Geen -weggejorist- op los te laten.

Jackanders | 30-01-13 | 23:06

Denk eigenlijk dat je anno 2013 met recht en reden kunt beweren en volhouden dat een journalist niet meer is dan een armzalige loonslaaf die ook nog eens slecht is opgeleid en precies blaft zoals het baasje wil dat hij blaft.

Een hogere status dan rioolwerker of vuilnisman heeft zo iemand niet. Zelf denken ze er anders over - dat is dan wel weer humor.

Broodschrijven, how low can you go?

Ratzinger | 30-01-13 | 23:06

Miss Daad | 30-01-13 | 22:57 |
Dat zegt meer over jou (en de fora die jij besluit te lezen.)

damnschreeuwer | 30-01-13 | 23:06

Leuk stuk, maar de verwijzing naar pownews kan ik niet helemaal snappen, de meeste onderzoeksjournalisten zitten volgens mij aan de linker kant. Document ,argos,holland doc bijvoorbeeld, pownews is iets meer vragen stellen, maar kan toch echt niet onderzoekend genoemd worden.
Waarmee ik niet de waarde van enige journalisten wil onderschatten, maar pauperjournalisten bestaan al zolang als dat er politiek bestaat.
Heeft de gemiddelde twitteraar werkelijk een eigen mening?
Welnee we hebben de vrijheid te zeggen wat we willeb,maar onze mening wordt ltijd beinvloed door journalisten,websites en twitter.
Het enige wat je tegenwoordig vaak nog zelf doet is ademen,plassen en poepen, en zelfs dat wordt nog beinvloed door je eten

Plaspil | 30-01-13 | 23:04

Jackanders | 30-01-13 | 22:45 | + 0
Ik let op de huisregels. Je zult wel begrijpen wat ik in het eggie denk.

Ratzinger | 30-01-13 | 23:02

Miss Daad | 30-01-13 | 22:57 | + 0
En, wat vind jij van de NL-journalistiek?

Ratzinger | 30-01-13 | 23:01

Van Rossem...relax.

Plukkiehaar | 30-01-13 | 23:00

Humpf | 30-01-13 | 22:51 | + 0
Beter geen gezeik over my brother in arms, Bakito. Hij is een Held en tegelijk een totaal verloren cokesnuiver.

Ik heb een zwak voor dat soort menschen.

Dat het niet onopgemerkt is gebleven.

Ratzinger | 30-01-13 | 22:59

Het overgrote deel van de huidige generatie journalisten is opgeleid op de school voor de journalistiek.
En als men dan het opstel van het meisje uit het vorige topic foutloos op kan zeggen, is men journalist.
Opiniemaker is een overigens een betere term.

de honden blaffen... | 30-01-13 | 22:58

@blokkenlijm | 30-01-13 | 22:53
Nounou, dat vind ik nogal aannames. Over het algemeen gaan de gemiddelde Nederlander en denken niet zo samen en wat ik op internet aan ellende tegenkom komt vaak ook niet bijster intelligent over. Het internet is sneller, harder en confronterender dan de oude media, maar tot nu toe heb ik er vooral veel rotzooi bij zien komen.

Miss Daad | 30-01-13 | 22:57

Volledig mee eens! de politiek en journalistiek ervaart de mening van het volk als bedreigend. Langzaam wordt duidelijk dat hun rol minder belangrijk wordt. Het volk vormt via het internet de moderne denk-tank en wordt steeds slimmer

blokkenlijm | 30-01-13 | 22:53

@Kaas de Vies | 30-01-13 | 21:59
Daarvoor kun je wel op safari ja, spannond. Alleen met het foto toestel schieten!

Bakito, too weird to live too rare to die.

Humpf | 30-01-13 | 22:51

@chinicurse | 30-01-13 | 22:46
Jaja, gewoon willen generaliseren he? ;)
Niets mis met pulp na een dag hard werken trouwens. Dat is de enige reden dat ik nog een tv heb.

Miss Daad | 30-01-13 | 22:51

@brutus68 | 30-01-13 | 22:46
Hoi Pino.

Jackanders | 30-01-13 | 22:50

Ik heb vele jaren met plezier voor de PO gewerkt.Wat opviel: er lopen veel mensen rond daar die daadwerkelijk menen een opvoedkundige taak te hebben.

brutus68 | 30-01-13 | 22:46

damnschreeuwer | 30-01-13 | 22:42
ik
maar dan in koninklijk meervoud, komt al die handel op tv

chinicurse | 30-01-13 | 22:46

@Ratzinger | 30-01-13 | 22:43
Jammer van dat 'mogen'.
Dat kan best wat dwingender.
Beter voor iedereen ook.

Jackanders | 30-01-13 | 22:45

Een goeie journalist is iemand die typt wat z'n baas wil.

Dat kan ook vanuit z'n bed.

Dat lees je dan ook elke dag. Nou ja, de meeste kranten hebben abonnement op het ANP en pleuren dat als nieuws in de krant.

Over 10 jaar zijn de dode bomen stuk, kapodt, weggevaagd. Terecht ook. Wie gaat nou 's avonds nog zitten lezen wat de avond ervoor al op internet stond?

Overigens ben ik van mening dat Van Rompuy, Verhofstadt en Barosso tegen de muur mogen, maar dit geheel terzijde en niet grievend bedoeld - metaforisch, meer niet.

Ratzinger | 30-01-13 | 22:43

Spijker kop!

De media is een veredelde persberichten-machine. Al jaren! Vragen stellen? Waarom?

ams | 30-01-13 | 22:42

chinicurse | 30-01-13 | 22:35 |
'we'??

damnschreeuwer | 30-01-13 | 22:42

Als er dan toch een oorlog komt tegen de idealistische waarheidsverdraaiers dan heb ik liever een volkstribunaal. En dan héél plechtig ophangen op het medium wat ze zo lang misbruikt hebben.
 
Die kogel in de nek achter het gerechtsgebouw is zó China.

Aszeran | 30-01-13 | 22:40

Miss Daad | 30-01-13 | 22:26
ik ken meer slimme mevrouwen die graag kijken naar pulp... ander verhaal.
Maar ben het met je eens. Wij zijn blijkbaar onvoldoende kritisch en kijken dan toch maar naar redelijke troep. Omdat het toch een beetje info geeft. En dus peppen we de kijkcijfers zo weer op.
Jammer.

chinicurse | 30-01-13 | 22:35

@vetkleppert: Ik mag toch hopen van wel.

Not Muhammad | 30-01-13 | 22:31

Aszeran | 30-01-13 | 22:23 | + 0
't Zijn dingen waar ik geen reet om geef. Ik ken de huisregels hier goed, heb nogal wat jorissen en bans achter de rug.

Met hindsight waren al die jorissen en bans overbodig. Liep gewoon wat voor de troepen uit.

Als ik zie wat nu hier door de beugel kan. Sommige onnozele dingen kun je beter niet plempen. Doe ik dan ook niet. Een verstandig lezer weet wel wat er staat.

Ga nu effe zuipen, ben zo terug.
*Mezcal*

Ratzinger | 30-01-13 | 22:31

@chinicurse | 30-01-13 | 22:24 |
Wat zei ik nou? Eerst even luisteren vóór je commentaar geeft. Niet klakkeloos anderen napraten.

Err | 30-01-13 | 22:29

De grootste mislukking vind ik wel Business News Radio (BNR), met imbecielen als Paul van Liempt met z'n zeikerige VPRO-vraagjes.

Te walgelijk voor woorden.

Kun je gelijk opdoeken, zo'n herhaalzender.

Je zou nog kunnen denken dat het gaat om ondernemers e.d., maar het is een buitengewoon linkse zender, gerund door linkse imbecielen die maximaal 2x modaal verdienen en eigenlijk iedereen haten die meer verdient.

Luister er maar eens naar. Die zure, verongelijkte linkse toon. Genoeg voor spontane diarree. Van ondernemen hebben die zakken van dienst nooit iets begrepen. Nogmaals, luister eens naar die Paul van Liempt, met z'n zalvende VPRO-stemmetje, zum Kotzen.

Ratzinger | 30-01-13 | 22:27

@chinicurse | 30-01-13 | 22:06
Klopt, ik vraag me af of er uberhaupt nog kritische mensen zijn in NL. Maar het is natuurlijk ook wel makkelijk, als je toekomst bestaat uit wegrotten in een verzorgingstehuis met alleen een kleine uitkering omdat je aanvullend pensioen niet meer wordt uitgekeerd. Stel struisvogels. Over de lange termijn nadenken is eng voor het volk en de politici worden erop afgerekend als ze er over beginnen. Gewoon afleiding zoeken, dan gebeurt het niet. Ik ben SATC aan het kijken, wat dan ook weer geen goed voorbeeld is voor een beetje nadenkende vrouw. Naja.

Miss Daad | 30-01-13 | 22:26

Err | 30-01-13 | 22:18
Er was alleen een beetje wederhoor vergeten door die geweldige Bert. Bovendien was dit misschien nu net een onderwerp dat je beter kon laten liggen.. het jong is dood, toch?
Ik mis er een bij Prorail en het ministerie dat nare stukjes over deze tent begraaft. Daar lijkt me nu wel wat te onderzoeken, meer dan met alleen met de WOB een rapport boven tafel halen..
Toch?

chinicurse | 30-01-13 | 22:24

@Ratzinger | 30-01-13 | 22:16
 
Ik begrijp je helemaal. Het is geen onkunde, het is gewoon bewust geld verdienen met het volk misleiden en indoctrineren. Maar Joris gaat u denk ik niet lastigvallen, tegen de muur zetten is op meerdere manieren te interpreteren.

Aszeran | 30-01-13 | 22:23

En áls er al iemand een stukje onderzoeksjournalistiek doet, zoals Bert Molenaar met de radiodocumentaire over Tim Ribberink, dan wordt hij gelijk tot op de grond afgebrand. Ook door Geenstijl.
Want of je het nou vervelend nieuws vind, of dat het nieuws te vroeg kwam, gedegen onderzoekjournalistiek was het wel (luister de afleveringen maar na, voordat je een oordeel geeft).
Wat wil je nou GeenStijl?

Err | 30-01-13 | 22:18

Aszeran | 30-01-13 | 22:09 | + 0
Iedereen leest maar wat hij wil lezen.

Ik ken geen enkele goede NL-journalist. Jij wel, misschien. Of andere reaguurders.

Werkelijk, ik lees nolens volens vrij veel en vind het allemaal drie keer niks.

Mss zit ik er naast en mis ik iemand. Columnisten zou ik niet meerekenen, nee, gewoon journalisten, de mensen van de dag.
Mensen waar je dus heel goed buiten kunt.

Hoor het wel.

Terzijde: Ik heb het over 'afschieten', Aszeran, mocht je daar aan twijfelen. Groter klootzakken dan de NL-journalisten ken ik eigenlijk niet als het gaat om enigszins betrouwbare nieuwsgaring.

Ratzinger | 30-01-13 | 22:16

Dr ligt zoveel werk. Een stagiair alleen al zou zich onsterfelijk kunnen maken door wat te spitten.
Bijna overal geldt: follow the money. Of de belangenclubjes.
Al iemand een stuk geschreven over de privacyschending van ovchippende studenten met weekkaart? Waar de gegevens blijven van de kentekenregistratiekasten langs alle N-wegen?
Nee dus.

das_Freudenmädchen | 30-01-13 | 22:15

@Ratzinger | 30-01-13 | 21:57
 
Aangezien het blijkbaar voor de meerderheid de norm is geworden om je eigen realiteitswaarneming aan te passen aan de absurde schijnwereld waar alles goed en wel is (zoals die gepreekt wordt door de kranten en de tv media). lees ik daar gewoon arresteren i.p.v afschieten.
 

 

Aszeran | 30-01-13 | 22:09

Dacht al dat het hele Bea-gedoe in de media iets te maken had met een cover-up van zaken die er werkelijk toe doen, maar die te zwart zijn om het daglicht te verdragen. Ze gaat niet voor niets naar de Bilderberg meeting... leg dat maar eens uit. Oja, Maxima was een bankster. En haar pa ook al niet fris.

trotsopGn! | 30-01-13 | 22:07

Dit moet keer op keer gezegd worden.
Want 'Het kan wel wat minder' is eigenlijk de zoveelste aanslag op de vrijheid van meningsuiting.
De media bestaat bijna uitsluitend uit linkse mensen die voor linkse mensen linkse verhaaltjes zitten op te hangen. Gevaarlijke verhaaltjes voor iedereen die de vrijheid van meningsuiting lief heeft.

Hanz Ziezo | 30-01-13 | 22:06

Miss Daad | 30-01-13 | 21:55
Eens, maar niemand rekent ze dus af, want kijkcijfers goed... leuke tweets en twee likes op f book en je bent met programma en al een blijvertje, blijkbaar.
Zo weer kijken naar de dame met de licht gespreide beenstand?

chinicurse | 30-01-13 | 22:06

@Not Muhammad | 30-01-13 | 22:02
Zijn er ook journalisten aan niet-linkse zijde dan?

vetkleppert | 30-01-13 | 22:05

Het enige doel dat de PO dient is dat je kunt meeluisteren naar wat de vijand wil dat we weten.

Parsons | 30-01-13 | 22:04

Journalisten zijn de spreekwoordelijke stuurlui die aan wal staan.

landlopertje | 30-01-13 | 22:04

Ruktor werd "niet door beveiligingsmensen (!) op afstand gehouden om Hennis de gelegenheid te geven een gang in te vluchten - zonder antwoord te geven op de vragen", hij blokkeerde de deuropening. Dat wordt nergens op prijs gesteld, dus werd hij aan de kant geduwd/getrokken.

Ooit_huisregelneef | 30-01-13 | 22:04

Grootste probleem is de latent geëngageerde journalist. Nieuws brengen vanuit een zekere ( al dan niet politiek/levensbeschouwelijke) invalshoek, zonder deze visie te vermelden en het nieuws als objectief te brengen. Met name journalisten ter linkerzijde van het politiek spectrum bezondigen zich hier dikwijls aan.

Not Muhammad | 30-01-13 | 22:02

Wat is trouwens het verschil tussen moralisme en ethiek behalve dat de één in marmer en de ander in ijzer geslagen is?

landlopertje | 30-01-13 | 22:02

Ik kan me er niet druk om maken. Geen krant, geen teevee en geen radio. Lul maar tegen mijn kondt, want mijn kop is ziek.

vetkleppert | 30-01-13 | 22:01

@Ratzinger | 30-01-13 | 21:57 | + -1 -
Yep, ik heb het gelezen.

Kaas de Vies | 30-01-13 | 22:01

Als ik Van Rossem goed begrijp hebben we dit kabinet dus te danken aan het internet.

CoffeePatch | 30-01-13 | 21:59

@Humpf | 30-01-13 | 21:56 | + 0 -
Ben op Bakito-safari.

Kaas de Vies | 30-01-13 | 21:59

Er is 1 ding dat ik niet begrijp. Dat is waarom alle journalisten van de NRC, de Volkskrant en Trouw niet tegen de muur gezet worden.

They're in it for the money, laat je niks wijsmaken.

Ook als dit weggejorist wordt, wat ik niet verwacht, verandert dat weinig aan de kwestie. Wat betekent het eigenlijk als je tegen de muur gezet wordt?

Mark my words, eurofiele islamlikkers gaan het helemaal worden in 2013. Juist ja, eurofiele islamlikkers.

Lees je mee, Pechtold?

Ratzinger | 30-01-13 | 21:57

Alle journalisten die zich zo gedragen en dat zijn dus de meesten moesten zich doodschamen.
Jullie zijn bange wezels die zich laten ringeloren en dicteren wat je moet schrijven. Laffe honden zijn jullie!

lanexxx | 30-01-13 | 21:57

En ze hebben 30 jaar geen zinnige analyse kunnen doen van de migratieproblematiek. Want het moest en zou positief blijven. Waar we de komende jaren de vruchten van gaan plukken. Ik kak op de gutmensch in z'n grachtenpand met z'n policor mening over 'de rest'. Die mogen wel werken zodat de gutmensch het kan herverdelen naar eigen gutdunken. Linkslullende rechtsvullende hypocriete nepdespoten. Bah

flat out | 30-01-13 | 21:56

@Kaas de Vies | 30-01-13 | 21:44
Dat is niet goed als je je op vakantie als een kat in het nauw voelt of heb je een geheime James Bond missie om de wereld te behoeden voor het kwaad?

Humpf | 30-01-13 | 21:56

Waar ik trouwens ook misselijk van word is dat elke keer als het in het in de media ergens over gaat (het échte marokkanendebat, de zorg, het niveau van het onderwijs) een of andere kutjournalist weer een heipoema, een sneue walvis of een individu met een zielig probleem vindt zodat ze de hete hangijzers weer in een hoek kunnen gooien. Den Haag opgelucht, AD en Telegraafpaupers tevreden, de samenleving nog verder afgedaald. Godver.

Miss Daad | 30-01-13 | 21:55

@Uw Verzekeringsadvis | 30-01-13 | 21:43

Zie het nu ook. Amerikanen hebben een basis geregeld.

While US officials and the media have placed the base agreement in the context of the French war in Mali, it is evident that Washington had been negotiating with the Niger government well before the advance of Islamist militias toward southern Mali triggered the French intervention on January 11. It appears more the case that the recent Mali events have served as a pretext for an already planned US militarization of the region.

dj tonedeaf | 30-01-13 | 21:53

dj tonedeaf | 30-01-13 | 21:46 |
lijkt me een goede zaak. Stel je voor dat het overslaat naar dat gebied en dat ze hun uraniummijnen kwijt raken. Daar schiet niemand iets mee op.

damnschreeuwer | 30-01-13 | 21:53

"Lees verder" staat er.. nou bekiek ut maar.

landlopertje | 30-01-13 | 21:51

Overigens is tegenwoordig de journalistiek wel erg goed. Ze schrijven precies datgene waarvan ze denken dat de overheid en politieke partijen wenselijk vinden.

Patatter | 30-01-13 | 21:50

Op het moment dat de NOS zou erkennen dat er een allochtonenprobleem is dan moeten ze de kansenwijken in vanwege het principe hoor-wederhoor. Ze kijken wel uit.

sterke koffie | 30-01-13 | 21:49

En wie waren de enigen die keken naar dit programma?

Juist, de families van Marcel Gelauff, Harm Taselaar, Philippe Remarque en Adriaantje Vandermeersch.

Patatter | 30-01-13 | 21:49

chinicurse | 30-01-13 | 21:42 |
Dat voordringen op de bruine vloot, dat doet het m. Wordt waarschijnlijk de laatste keer rustig zeilen in Nl, ze zitten in elke haven.

Het Stortemelk mogen meemaken met krachtje 7, hoeft voor mij niet weer.

Watapatja | 30-01-13 | 21:46

Aanvulling dan maar;

Barely two weeks after invading Mali with over 2,000 troops of the Foreign Legion, France has dispatched special forces troops to neighboring Niger to secure uranium mines run by the French state-owned nuclear power company Areva.

www.globalresearch.ca/mali-resource-wa...

Draait allemaal om de resources, weet niet wat ik daar van moet denken.

dj tonedeaf | 30-01-13 | 21:46

De taak van de media is in mijn optiek de politiek het vuur aan de schenen te leggen en alles kritisch te bekijken en onderzoeken. Helaas slagen verreweg de meeste journalisten hier slecht in. Overigens een paar positieve uitzonderingen daar gelaten: o.a. geenstijl, maar ook bijv. Zembla wat toch van de hier gehate (en vaak in bepaalde optiek terechte) VARA is.

arie181818 | 30-01-13 | 21:45

@Humpf | 30-01-13 | 21:42 | + 0 -
Als ik weer terug in Nederland ben. Nu voel ik als een kat in het nauw.

Kaas de Vies | 30-01-13 | 21:44

@dj tonedeaf | 30-01-13 | 21:39
Hebben daar een soort van centraal inlichtingen bureau opgezet met wat soldaten er bij, kunnen ze snel reageren op gedoe in de buurt.

Uw Verzekeringsadvis | 30-01-13 | 21:43

Watapatja | 30-01-13 | 21:35 |
Probeer *nu* maar eens te wandelen bij de Boontjes of het Stortemelk... een beetje vent lacht daar nu om, toch? Daar kun je nu echt met 2.10 diep overheen... en heel snel. Rode broek aan, pijp in de mondhoek, volgas terug naar Harlingen en voordringen bij de sluis voor de bruine vloot. "Sorry Heur, deze Koopmans heeft de natuurlijke neiging veur te gaan`. Dan heb je ballen als skippyballen.

chinicurse | 30-01-13 | 21:42

@Kaas de Vies | 30-01-13 | 21:41
Natuurlijk wel, je kunt vast wel iets leuks verzinnen.

Humpf | 30-01-13 | 21:42

@dj tonedeaf | 30-01-13 | 21:39 | + 0 -
Ik kan daar geen uitspraken over doen.

Kaas de Vies | 30-01-13 | 21:41

Over Mali gesproken; schijnt dat de amerikanen en fransozen inmiddels ook uitstapjes maken naar Niger. Heeft iemand het daar al over gehad?

dj tonedeaf | 30-01-13 | 21:39

Ven1V1d1V1c1 | 30-01-13 | 20:53 |
"It only takes 20 years for a liberal to become a conservative without changing a single idea." - RAW

damnschreeuwer | 30-01-13 | 21:39

Anyway als je geen tv kijkt of kranten leest
ga je echt niet dood. Echt waar niet.Integendeel.

Van Roden Den Drons | 30-01-13 | 21:38

Ik ben geschokt, dit wisten we nog niet en het gaat zeker heel snel veranderen ?

websenior | 30-01-13 | 21:38

Prima stuk, maar wat heeft GeenStijl toch met Bas Heijne? Hij heeft ongeveer dezelfde mening, maar verwoordt dat scherper, treffender en dan nog ook nog eens inclusief duiding. Jaloezie?

De rest van het krantenestablishment kan niet hard genoeg aangepakt worden. NRC voorop.

van heinde en verre | 30-01-13 | 21:37

De "oude" journalistiek is ook vooral al bijna dood en begraven.

Ze hebben het alleen zelf nog niet door, de laatste 30% van hun lezers moet alleen nog even overlijden, iets wat binnen 10 jaar gepiept is.

Er loopt in NL vrijwel geen journalistiek talent rond, op een enkele kritische vragensteller na en de angst daarvoor drukt slechts uit hoe bang de geïnterviewden er voor zijn en hoe hard ze dus (blijkbaar) liegen of zich bewust zijn van hun falen.

Het Internet zal ons bevrijden van mensen die de kantjes er van af lopen en daar dik voor cashen, of het nou journalisten, NS directeuren of ander gespuis is.

Werken met je kadaver of optiefen.

Homer P. Simpson | 30-01-13 | 21:36

trotsopGn! | 30-01-13 | 21:27 | + 1
De goorste kots die er is.

Erg goede samenvatting.

Verbaast mij altijd hoeveel mensen er nog kijken naar de PO en de commerciëlen. Denk een 80% van de NL-populatie.

Daarom hebben we nog een koningshuis en zijn we lid van de EUSSR.

Stemrecht voor netto-ontvangers; ondergang van een rijk.

Ratzinger | 30-01-13 | 21:36

chinicurse | 30-01-13 | 21:26 |
Een meter steken, dan kun je hele stukken wandelen als vlot op het wad. Ik bedoel uiteraard een houtvlot.

Watapatja | 30-01-13 | 21:35

mooi stukkie.
Maar ik denk dat het te laat is. We zullen nog wel 10 jaar moeten wachten totdat die buro-journalisten zich de kanker hebben gerookt aan hun sjekkies achter die verschillige lennon-brilletjes.
Daarna zal er wel eens een nieuwe generatie komen. En nu maar hopen dat die nieuwe generatie het niet in haar hoofd haalt voor een 'krant' te gaan werken, want dan wordt het nog niks.

damnschreeuwer | 30-01-13 | 21:35

Iedere millimeter die blogs als GS aan de MSM ontfutselen is een stukje opgeschoven richting echte democratie. Nog een meterje of zo en dan zijn de MSM folklore.

WirMachenMusik | 30-01-13 | 21:34

TV? is dat dat kansloze propaganda/zoethoudertjesding dat in de kamer staat? Ik kijk er nooit naar, enkel als ik een film (illegaal gedownload natuurlijk) wil kijken die me kan vermaken, als ik ff geen zin in de realiteit heb. Dan heb ik dat ding nodig om in een comfortabele houding (hangbank, kachel...) iets te kunnen kijken. Ik heb een pesthekel aan die schreeuwerige reclames van kruitvat, mediamarkt, autoboeren... noem het maar op. Heb helaas wel een dinnetje op de bank zitten die er graag naar kijkt. Heeft al menig discussie opgeleverd. Mainstream media/programma? De goorste kots die er is.

trotsopGn! | 30-01-13 | 21:27

Watapatja | 30-01-13 | 21:22 |
Als zeiler zeg ik: er zijn reddingsvlotten waar je benen nog heel diep ingaan en dan steek je zomaar een meter...
Je bedoelde een houtvlot natuurlijk...

chinicurse | 30-01-13 | 21:26

Nou, heb het hele stuk gelezen hoor. Het verwoordt goed waarom ik uiteindelijk een ander carrièrepad heb gekozen nadat ik jarenlang journalist wilde worden. Er is al tijden geen degelijke journalistiek meer en achter ego's aanrennen is nooit mijn hobby geweest, laat staan dat ik mijn beroep ervan wil maken. Het vervelende is dat internet wel het (door)bijtende heeft geerfd, maar goede berichtgeving ook hier niet te vinden is. Misschien dat er ook geen publiek (/geld..) voor is, ik vind het jammer.

Miss Daad | 30-01-13 | 21:24

Parel van het Zuiden ....... 21.12
Het was gewaagd dat zeker, voor dat u het weet staat uw reputatie hier op het spel. Zou er maar eens goed over nadenken, het is niet altijd even gemakkelijk. Tsja.

rechtvaardigerechter | 30-01-13 | 21:24

Als zeiler zeg ik:

De huidige journalistiek heeft de diepgang van een vlot.

Watapatja | 30-01-13 | 21:22

@Ratzinger | 30-01-13 | 21:06
Jammer van je TV had je nu op Aljazeera een mooie docu over Zuid Afrika kunnen zien, gaat lekker daar. Daar jatten ze hele flatgebouwen van blanken is nog eens wat anders dan een handtasje.

Uw Verzekeringsadvis | 30-01-13 | 21:20

Ik mis het oude journaal wel een beetje, voor ze op 'de SBS komt naar je toe hart van rtl5 nieuwsshow' gingen doen. Je weet wel: 'wat voor man was uw buurman?' vragen aan iemand die ook net ontdekte dat buurman Jaap zijn vrouw in de fik heeft gestoken. Tranen, dom gelul als antwoord. Jaap speelde ook wel eens vals met de klaverjeas... Of een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele fucking avond vullen met Koninklijk huis! Frankrijk neemt Timboektoe weer in, Egypte ontploft?? Jammer.. oude plaatjes van Bea gaan voor.

En ik mis het uurtje Netwerk erna, nog eens wat dingen uitdiepen. Ook al ging de diepte daar op het eind ook lek. Hebben we nu 'wat glimlach je toch lief' voor terug gekregen met Nieuwsuur. De licht verzuurde Schooljuf met een mening.

chinicurse | 30-01-13 | 21:19

T zal 98 % v/d bevolking hun reedt roesten.

Uw Verzekeringsadvis | 30-01-13 | 21:14

@rechtvaardigerechter | 30-01-13 | 21:01 |

Ik moest er diep voor gaan, maar dat hoef ik u niet uit te leggen.....

Parel van het Zuiden | 30-01-13 | 21:12

@Ratzinger | 30-01-13 | 21:06
Door een afgebroken antenne kan ik doorgaans alleen maar 100% NL ontvangen, op enkele uitzonderingen na, afhankelijk van waar ik rij Ken je dat?

Bakito | 30-01-13 | 21:10

Ratzinger | 30-01-13 | 21:05 |
Uiteraard mijn waarde. Had ik niet mogen vergeten, mijn nederige excuses. Het goed boek is natuurlijk uit de reekd De Stamgasten.

Watapatja | 30-01-13 | 21:09

Bakito | 30-01-13 | 21:03 | + 0
Met radio heb ik ook niks. Ik luister in m'n V6 wel eens naar BNR. Stel volslagen imbecielen, herhaalradio.

Donder die radio ook maar in de kliko. De praatjes zijn er om de reclame te omlijsten, meer niet.

Ratzinger | 30-01-13 | 21:06

Watapatja | 30-01-13 | 21:02 | + 0
En mezcal, helemaal top.

Ratzinger | 30-01-13 | 21:05

Ook 'het internet' lijdt aan een menselijke kwaal; het neemt zichzelf soms veel te serieus.

Simon de Danser | 30-01-13 | 21:05

Kaas de Vies | 30-01-13 | 20:56 | + -1
Ik vind journalisten het laagste van het laagste.
Brengen nieuws dat de baas wil horen, verdienen een 50K per jaar, of 70K, en daar hoef je dus niks van te verwachten.

Vroeger waren journalisten nog wel eens nieuwsgierig, en gingen ze dingen uitzoeken. Nu hoor je opinie's. They're like assholes, everbody's got one.

Ik geef niks om die meningen. Allemaal policor, Eurofiel, multiculfiel etc.

Iemand die anno 2013 nog betaalt voor een krantenabonnement of televisie is eigenlijk hersendood. Ja, ik weet dat je soms geen internet kunt hebben zonder t.v. abonnement. Te zot voor woorden.

Verloren medium, die t.v.

Ratzinger | 30-01-13 | 21:04

@Kaas de Vies | 30-01-13 | 20:57
Ik begin al met lezen..

Miss Daad | 30-01-13 | 21:03

@Ratzinger | 30-01-13 | 20:59
En radio?

Bakito | 30-01-13 | 21:03

...Alleen jammer dat powned ook die kant op gaat... van die politiek correcte meningen propaganderen. Ben behoorlijk afgeknapt op pownews de laatste maanden. Hebben ze mensjes tot vrienden benoemt waar ze een ''compensatie'' van krijgen als ze bepaalde zaken op een bepaalde, voor de partij handige, manier in beeld brengen? Ik denk van wel. Heulen met de vijand noemt de Nederlander dat! Bah.

trotsopGn! | 30-01-13 | 21:03

Ratzinger | 30-01-13 | 20:59 |
Open haard aan, goed boek erbij, biertje, wat te roken en een tablet met GS. Het leven is zo simpel en mooi.

Watapatja | 30-01-13 | 21:02

Mooie plemp Van Rossem!
Alleen is Marcel Gelauff Oost-Indisch blind en gaat dit hele verhaal het ene oog in en het andere oog uit.

Daarnaast blijf ik van mening dat de linkse overgesubsidieerde Publieke Omroep flink op de schop moet.

Pastor Sippenhaft | 30-01-13 | 21:01

Parel van het Zuiden ...... 20.55
Wat een mooie afsluiting, uw mooiste ooit.

rechtvaardigerechter | 30-01-13 | 21:01

@ZonderNaam | 30-01-13 | 20:58
Iedereen kan presenteren, alleen stottert de één wat meer dan de ander.

van Vee | 30-01-13 | 21:00

O ja, en flikker ook maar die t.v. uit het raam, al helemaal als je naar de PO kijkt of naar de commerciële zenders.

Werkelijk, je krijgt een zak ouwe meel om je kop geslingerd als je naar die rotzooi kijkt. Hou er gewoon mee op. Ik kijk al jaren geen t.v. meer (heb er niet eens een) en dat scheelt me niet alleen veel tijd, maar ook veel ergernis en totale tijdverspilling.

Ja, jij maar eens nadenken doen. Maandje doen en je bent de t.v. totaal zat.

Nee, aan luie donders hebben we inderdaad niks. Just do it!

Ratzinger | 30-01-13 | 20:59

Van Rossum for the president

Prins Heineken | 30-01-13 | 20:58

@ van Vee | 30-01-13 | 20:52
Kan Nijman ook niet presenteren dan?

ZonderNaam | 30-01-13 | 20:58

Ik heb meer vertrouwen in hijgende Youtube tinfoilhoedjes en complotdenkers dan de zogenaamde "MSM". Toen de NOS onheilspellende zaagtand bastonen ging zetten onder bepaalde items was het voor mij wel genoeg.
 
Ik maak zelf wel uit of iets eng is.

Aszeran | 30-01-13 | 20:57

@Miss Daad | 30-01-13 | 20:55 | + 0 -
Kom dan maar bij mij in bad zitten en mijn rug scrubben.

Kaas de Vies | 30-01-13 | 20:57

Ehm, Tegenlicht (soms, althans) ?

Montgomery Burns | 30-01-13 | 20:57

De hashtag (er was nml anno 2013 kennelijk geen stream op het hele mediapark) was iig hilarisch.
De (kwaliteits)krant werd verheerlijkt en internet was totaal irrelevant. Niemand die ze erop wees dat heden ten dage en zeker onder jonge generaties tig x meer mensen zijn met een abonnement op het internet dan op een krant. Maar schrijf vooral voor de voorbije generatie, en blijf maar hangen in die totale ontkenning dat de krant nog o zo relevant is met het nieuws van gisteren en de, om de laatste babyboom-abonnees te pleasen, oh zo policore invalshoek.

seven | 30-01-13 | 20:56

*doet krant weg*

Herp Derpinton | 30-01-13 | 20:56

@Ratzinger | 30-01-13 | 20:54 | + 0 -
Journalisten zijn "facilitators"

Kaas de Vies | 30-01-13 | 20:56

Dat ga ik niet allemaal lezen op mijn vrije avond hoor, wat een lap tekst..

Miss Daad | 30-01-13 | 20:55

Welbeschouwd zijn er vrijwel geen journalisten meer actief in Nederland. Zij zijn vervangen door twee typen bureauridders.
.
"ANP-copy-pasters", die zelfs het overnemen van taalfouten niet schuwen.
.
"concurrent-copy-pasters", die er heel soms in slagen een redelijk geslaagde zinsnede toe te voegen.
.
"hun" stukjes worden steevast omringd door een derde type bureauridder, de "meningenmens", ook wel columnist genoemd. Mensen die eigenlijk niets weten, kunnen, of begrijpen maar wel een hele hoop vinden.
.
En iedereen zich maar afvragen waarom oplages dalen en burgers hun toevlucht tot het internet zoeken.
.
Tsja

Parel van het Zuiden | 30-01-13 | 20:55

Journalisten werden door WFH decennia geleden al 'hoernalisten' genoemd.

Journalisten zijn mensen van de dag, heb je niks aan. Zeker, ze hebben veel invloed. De waan van de dag. Meelopers, verder niks.

Ik droom wel eens dat er geen hond meer is die naar de PO kijkt en alle abonnementen op de reguliere kranten heeft opgezegd.

Als je wat wilt weten, kijk je op internet (ook veel rotzooi, maar niet zo voorspelbaar).

Heb jij. lezer of lezeresje je abonnement op die kutkrant van je al opgezegd? 't Zou tijd worden.

Alles wat je morgen in druk aantreft was al op het internet. Kappuh met die dooie bomen. In het bijzonder de Volkskrant, de NRC en Trouw. Opzeggen die kutzooi!
De Telegraaf mag wel blijven, dat was altijd al een kutkrant, net als het AD.

Allemaal heel goede morgen!

Ratzinger | 30-01-13 | 20:54

Kaas de Vies | 30-01-13 | 20:47 |
Weensie weet heel goed tegen wie hij zijn zogenaamde humor ten toon spreidt. Dezelfde opmerkingen over de provincie Groningen tegen een kerel van >100kg van het platteland en hij had zijn roze plopkap vandaag uit kunnen schijten.

Watapatja | 30-01-13 | 20:54

Als ik toe ben aan een portie bunkerharde kwaliteitsjournalistiek, surf ik altijd even naar glamora.ma

Eric Blair | 30-01-13 | 20:53

Diezelfde journalisten zaten zich bij de kroning in '80 waarschijnlijk voor de tv te verlekkeren, tijdens de krakersrellen of deden zelfs mee.

Hoe snel een maatschappij kan veranderen, ondanks al bijna 70 jaar geen oorlog.

Ven1V1d1V1c1 | 30-01-13 | 20:53

ZonderNaam | 30-01-13 | 20:46
Weesie == Van Rossem

van Vee | 30-01-13 | 20:52

@ZonderNaam | 30-01-13 | 20:46 | + 0 -
Weensie moet eens even een corrigerende tik in zijn schoot krijgen.

Kaas de Vies | 30-01-13 | 20:47

@Van Rossem
Goed stuk, je moet alleen niet zo vaak op de schoot van Weensie proberen te kruipen

ZonderNaam | 30-01-13 | 20:46

Iedereen gaat mee in de leegte van het moment, de onderzoeksjournalistiek is al jaren dood. Logisch, we hebben alles al gehad. Fraude door bestuurders is normaal, pedofilie is vanzelfsprekend, geweld zijn we op fgestompt.

Watapatja | 30-01-13 | 20:46

Politieke inteelt-journalistiek zoals we van de NOS/Vara/VK kennen heeft nul toekomst. De zwijgende meerderheid heeft nu als nooit vantevoren de mogelijkheden zich onbevooroordeeld te informeren en haar eigen conclusies te trekken en dit nu ook te uiten.

smdyasc | 30-01-13 | 20:45

Voor opstellen zoals dit lees ik Geenstijl. Hier wordt weer met een priemende vinger in een stinkende wond gepeurd.
Het huidige journaille wringt zich in politiek correcte bochten om een Berufsverbot wegens afwijkende mening te ontlopen. Een zogenaamd moreel kader wat door de beroepsgroep zelf in stand gehouden wordt, onder druk van een kleine groep opiniemakers met veel zendtijd.

Hè kringgesprekken! Daar had ik op devkleuterschool al een een bloedhekel aan!
Tegenwoordig met al die filmpjes heb je toch geen journalist meer nodig die daar tekst en/of uitleg over geeft?

irma zonderboezem | 30-01-13 | 20:44

En Weensie's Powned en hun geplande kwaliteits-onderzoeksjournalistiek? Nog niks van gezien...

SODEP | 30-01-13 | 20:41

Wat dit betreft is het natuurlijk ook volstrekt belachelijk dat we een instituut hebben als Nieuwspoort waar de code gebiedt dat men, journo's en politici, zich broederlijk bezuipt en daar niets van naar buiten mag komen. Tenzij het een 'indringer' als Hero Brinkman betreft. Een buitengewoon ongezonde verkleving van bevestigde belangetjes.

Godsammekraken | 30-01-13 | 20:40

ch is ekspres

rechtvaardigerechter | 30-01-13 | 20:40

Overigens vind ik Rutgert steeds meer een gezapige VVD-bal worden.
Kiest toch vaak voor zijn eigen belang als nieuwe PO-graaier.
Vooral dat item laatst met Wilders over nieuwe moskeeën was tenenkrommend.
Danny Ghosen is de nieuwe baas.

Cuyahoga | 30-01-13 | 20:40

*Unternet downloaden gaat*

Jackanders | 30-01-13 | 20:40

Jaloezie, blijven geloven in politiek correcte nonsens. Meedeinen met de massa, copy-pasten. Gelukkig is er Geenstijl.

carramba | 30-01-13 | 20:39

Het is een kruising tussen een nieuwschierig Aagje en de brutaalste hond van Nederland.

rechtvaardigerechter | 30-01-13 | 20:39

Dat vervelende internet gaat, als het lastig genoeg bevonden wordt, gewoon op zwart.
Noord-Korea is er niks bij.

Jackanders | 30-01-13 | 20:39

Gelauff eruit Frequin erin

Afgeschminkte Bassie | 30-01-13 | 20:39

Ik ga weer CIV5 spelen, want daar heb je geen last van journalisten.

-=Vrij naar de EU=-

Kaas de Vies | 30-01-13 | 20:38

Het zal mij worst wezen. Ik lees geen krant en kijk geen televisie.

Beetje objectief blijven, anders moet je niet reaguren.

Bakito | 30-01-13 | 20:38

De Journalistiek en de Academie is morsdood, leve de politiek want die hebben het beste met ons voor.

Kaas de Vies | 30-01-13 | 20:38

Waar denk je dat dat kind uit het vorig topic haar 'wijsheid' vandaan heeft gehaald?

Cuyahoga | 30-01-13 | 20:37

".. Luie salonjournalistiek van een beroepsgroep die door vriendschappen en ideologische overeenkomsten door de bestuurlijke elite is ingekapseld, meer is het niet.."

En dat is de kern van het probleem. Gegroeid door het feit dat politici in de gaten kregen hoe ze hun macht over informatie konden aanwenden. Wie zoet is krijgt lekkers wie stout is weet niks.

Godsammekraken | 30-01-13 | 20:37

The quick brown fox jumps over the lazy dog back, heb ik geleerd, maar; sublieme vergelijking.

gentle giant | 30-01-13 | 20:37

Nou, eerst maar eens wachten wat de media van dit topic vinden, voor ik reageer.

bennutzat | 30-01-13 | 20:36

Zow, geenstijl doet happen naar de baas (telefaag media groep?)

van Vee | 30-01-13 | 20:36

Het is tegenwoordig zó erg dat de medewerkers van Geenstijl en PowNews ook verward worden met journalisten.

Err | 30-01-13 | 20:35

"... Net als de hedendaagse politiek, is de journalistiek angstig voor dat volk, haar onderbuik en haar lekenopinie..."

En dat is precies zoals het hoort te zijn. Nu moeten politiek en journalistiek nog tot het inzicht komen, dat ze nederig het volk behoren te dienen, en de verhoudingen zijn compleet zoals ze behoren te zijn.

Maar tot het komen van dat inzicht, dat zal vrees ik nog wel even duren. Het is al zo lang zo lekker toeven in die elitestolp...

ZKH EénOog | 30-01-13 | 20:34

Stiekem vind ik GeenStijl één van de laatste bastions van ECHTE journalisten. Mensen die niet bang zijn om op tenen te trappen, het scherpst van de snede op te zoeken, en doorgaans goed geïnformeerde artikelen publiceren. Met een sterke mening, maar dat is hun goed recht.

Voor een voorbeeld van slechte journalisten verwijs ik even naar de stukjesswaffelaars bij de buren van PowNed.nl. Alsof de spel- en taalfouten en het gebrek aan kennis van zo ongeveer elk onderwerp nog niet erg genoeg was: flikker nou eens op met dat "nieuws" over "celebrities"!

Nietvoordekat | 30-01-13 | 20:34

Wat een hoop tekst van Rossem, allemaal vanavond nog getypt?

eerstneukendanpraten | 30-01-13 | 20:33

".. Er is geen beroepsgroep in Nederland die zo hard navelstaart als de journalistiek.."

Nieuws over nieuws dus. Waar GS overigens ook lekker aan meedoet.

Godsammekraken | 30-01-13 | 20:32

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken