Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

FAAL! Fyra nu volledig verboden in België

iemandkoffietijdenshetwachten.jpeg Da's jammer voor al die Brusselse diplomaten die met railrunnerkaartjes van een paar piek van het Haegje naar Brussel konden cruisen: de Aldi-trein rijdt definitief niet verder alsdan Breda. De Belgische DVIS (Dienst Veiligheid en Interoperabiliteit der Spoorwegen) heeft namelijk de Fyra verboden in België. De drie door opspattende ijsbrokken beschadigde V250 hogesnelheidstreinen waren de bevroren druppel voor de Belgen. Na wekenlange vertragingen, uitval en onduidelijke storingen (*kuch*) zijn de Belgen he-le-maal klaar met de traagste hogesnelheidslijn ter wereld. Dat wordt gewoon weer vliegen voor de diplomaten. Naar een oplossing voor de redactie van NRC Handelsblad wordt nog gezocht. Misschien biedt Marktplaats uitkomst. Zowel bij Te Koop Aangeboden als bij Te Koop Gevraagd. Reisbureau Aldi heeft nog niet gereageerd. Natrappen: Treinverkeer van en naar Utrecht LIGT PLAT. Prognose: storing duurt tot 18u30.

Reaguursels

Inloggen

Hopelijk lezen jullie dit nog. Wil het niet in een andere draad zetten wegens 'off topic'. Het volgende viel me op.

Zojuist verscheen op PowNews het bericht dat de Italiaanse bouwer AnsaldoBreda alles gaat uitzoeken met een team van 40 experts bla bla bla. Maar ze communiceren nu al in een persbericht dat het ab-so-luut niet aan de trein zelf ligt.

www.ansaldobreda.it/en-GB/pressandmedi...

Not Muhammad | 19-01-13 | 21:40

Het valt ook niet mee tegenwoordig. Een beetje trein, vliegtuig of raket bouwen schiet niet op. Waar de Amerikanen, Russen, Fransen en Chinezen ooit slechts enkele jaren voor nodig hadden, hebben de Iraniers na zo'n 20 jaar hard werken nog steeds geen bom. Volgens mij als je de NASA weer een budget geeft om naar de maan te vliegen, dan lukt ook dat niet meer. En datgene dat werkt, gaat snel kapot en is vrijwel nooit te repareren tegen een redelijke prijs. Ik voorspel dat we over zo'n twintig jaar alleen nog maar Russisch spul kopen. De laatste plek op aarde waar ze nog primitieve dingen kunnen maken die wel gewoon werken. Je kunt lachen om zo'n Lada, maar die wel gemakkelijk te maken als iets kapot is. Als je Citroen raar begint te doen, dan ben je zo 2000 euro verder zonder dat het probleem is opgelost.

D.Turpin | 19-01-13 | 05:45

De vergelijking met Aldi en de Fyra is als een vergelijking van een Porsche met een Lada. Geen hoge pet van Aldi, maar dit verdienen ze echt niet.

flashforward | 19-01-13 | 01:33

Laat die stilstaande Fyra-treinen maar parkeergeld betalen, op z'n Amsterdams .

Dolphi | 19-01-13 | 01:22

Wil ik toch een kleine nuance aanbrengen:
Spullen bij de Aldi:
A) Doen het gewoon
B) Indien ze het toch niet doen kun je het zo omruilen, no questions asked.
Dat zie ik met die treinen nog niet gebeuren. Alle extra kosten die ze moeten gaan maken worden straks gewoon over de rug van de reiziger getrokken, voor een trein waar je niet op zit te wachten, want extra duur, naar een bestemming waar je niet moet zijn.

Maurice63 | 18-01-13 | 19:40

Dit komt nooit meer goed. De publiciteitsschade is nu zo hoog dat het beter is gewoon de bestaande rommel te vernietigen, nieuwe treinen bij Siemens te kopen (ICE van de DB), de bestuurders van de NS de laan uit te sturen (zonder bonus en zonder pensioen) en deze epische faal proberen te vergeten. Zelfs een nieuwe naam op de treinen schilderen gaat niet meer werken.

Stormageddon | 18-01-13 | 19:18

Lijkt me dat er nu wel eens een paar duurbetaalde koppen mogen rollen.

De Geus | 18-01-13 | 18:59

@ big bana boy,
Het enigste wat Italianen kunnen is motoren bouwen, van elektronica hebben ze echt geen kaas gegeten op een bedrijf na, Spal die waren destijds nog een beetje vooruitstrevend.
Verder hebben ze een goed gevoel voor styling maar dat zie je wel vaker bij homos

Stekeltje | 18-01-13 | 18:58

Meer vrouwen in managementposities
Quota's voor multicururele minderheden
Wanverhouding ingenieurs versus alfa-geschoolden in het bijzonder bedrijfskundigen
Destructie lager- en middelbaar beroepsonderwijs
Zomaar een intuïtief rijtje verklarende variabelen voor de ellende met de NL-spoorwegen als toevoeging aan en met meer verklaringskracht dan de alom genoemde toegenomen netdichtheid.

WirMachenMusik | 18-01-13 | 18:13

Militair ingrijpen is misschien het enige nog dat helpt:-)

Sendis | 18-01-13 | 17:45

Met de goede oude Werkspoor en De Koninklijke Beijnes had je dit soort ellende nooit gehad.

Bigi Bana Boy | 18-01-13 | 17:23

Ik kan het weten... heb mijn opleiding bij Werkspoor gehad en daarna nog jarenlang gewerkt.... Machinale 3 en Stelplaats 3

Opruier | 18-01-13 | 17:33

Teiltjes Tekort | 18-01-13 | 17:21
Italië zit in de G8. Wij niet. Italië produceert Lamborghini, Ferrari en Bugatti. Noem dat maar niks. Italië heeft een eigen auto-, vliegtuig- en spoorwegmaterieel industrie. Wij geen van drieën. Doe maar leuk over Italië maar in algemene zin is het een produktiever en creatiever land dan die blubber- en modderdelta hier.

Bigi Bana Boy | 18-01-13 | 17:26

@Kaas de Vies | 18-01-13 | 16:12
De Nederlandse toezichthouder is een meisje met een driedubbele achternaam. Die wordt zo de hoek ingeluld door de eerste de beste ambtenaar met een vakbondspas

hendrikjandetuinman | 18-01-13 | 17:26

@cumshaft | 18-01-13 | 16:11
Omdat die ook altijd stuk zijn. De Beneluxtrein (de laatste versie) en de introductie Fyra reed met Bombardier: Net zulk rukspul

hendrikjandetuinman | 18-01-13 | 17:25

Dank je, Jan Laefcutte. Altijd prettig als iemand even de boel goed uitlegt. Overigens neemt dit alles niet weg dat de Italianen natuurlijk voor een werkende trein hadden moeten zorgen.

fredflange | 18-01-13 | 17:24

Met de goede oude Werkspoor en De Koninklijke Beijnes had je dit soort ellende nooit gehad.

Bigi Bana Boy | 18-01-13 | 17:23

De trein een ideale manier om te onthaasten.

websenior | 18-01-13 | 17:22

Waarom hebben we deze treinen eigenlijk in Italië besteld? Dat land heeft al sinds de Renaissance niet meer bijgedragen aan wat dan ook.

Geheel terzijde, maar wel relevant: de vertraging van de Shinkansen wordt in seconden per jaar gemeten. In de hele historie van die trein is er maar één ontspoord, maar daar was dan wel een aardbeving van 6,6 op de schaal van Richter voor nodig.

Teiltjes Tekort | 18-01-13 | 17:21

Typisch NL. Voor een zuinig dubbeltje op de eerste rij willen zitten en de boot in gaan met deze Italiaanse rotzooi. Koop dan een Duitser, een TGV of een Jap als je kwaliteit wil, ipv de Alfa33 onder de treinen.

Koettoerk | 18-01-13 | 17:21

Je kan best dingen in Italië bestellen maar in het algemeen geldt dat je het beste bewezen "off the shelve" producten kan kopen. Ansaldo-Breda zal best wel wat kunnen maar heeft nooit eerder hogesnelheidsmaterieel gemaakt. Dan moet je er niet aan beginnen. Koop altijd pas versie 2 van welk willekeurig produkt dan ook, behalve als je echt geen andere keuze hebt. Ik had Franse of Duitse treinen gekocht.

Bigi Bana Boy | 18-01-13 | 17:17

Prins Heineken | 18-01-13 | 16:19
Welke fabrikant zou jij kiezen als er opeen 's-morgens een dooie paardenkop naast je in bed lag?
a) de Napolitaanse
b) de Duitse/Franse fabrikanten die kwaliteit leveren...

Aktivist | 18-01-13 | 17:16

Mooi man, privatiseren.

Bigi Bana Boy | 18-01-13 | 17:13

In een normaal gezond bedrijf kijk je wel uit voor je wat bestelt van Italiaanse makelij.
niet de heren van Pro-Rail/NS. gaan gewoon voor goedkoop.
die mensen moeten gewoon een schop onder der hol hebben zonder bonus of vergoeding. Zo gaat de hele overheid naar de kloten en wij maar betalen

frenchy | 18-01-13 | 17:06

Leuke hostess op de foto. Is waarschijnlijk geen NS medewerkster maar een ingehuurd model van een reclamebureau.
Moet je voor de gein maar eens kijken naar wat voor soort schoenen de vrouwelijke NS medewerksters dragen.

Osdorpertje | 18-01-13 | 16:59

@Opruier | 18-01-13 | 16:46
Viezerik !
Overigens, 3 x fyra is 3 x 25 mio, hadden ze ook 1000 dikke Audi s voor kunnen kopen om daarmee de mensjes naar BElgie te vervoeren.

Uw Verzekeringsadvis | 18-01-13 | 16:50

@Uw Verzekeringsadvis | 18-01-13 | 16:44

he ja, en dr dan op die rode bankjes vol te blaffen... geyl!

Opruier | 18-01-13 | 16:46

Dacht dat gezien het vrijmibo tijdstip de conductrice d r kleren van het lijf zou scheuren.
Hoeft ook niet hor.

Uw Verzekeringsadvis | 18-01-13 | 16:44

en.wikipedia.org/wiki/Finmeccanica

Hoppa, de moedermaatschappij van AnsaldoBreda.
Die zijn al decennia bekend vanwege omkoop praktijken.

Maar goed, het is niet voor niets dat al die managers, ambtenaren en politici dit project nog steeds steunen. Je moet toch ergens dat vakantiehuisje in Frankrijk van bekostigen.

Smoothar | 18-01-13 | 16:43

Was dat goede bedrijf Werkspoor er nog maar... Maar ja, zowel Neelie als Hanja wilde koet ke koet die HSL ruim 22 (!!!) jaar geleden. En het moest natuurlijk in het buitenland worden aanbesteed...

jojo1956 | 21-11-11 | 16:38

Jaja, Werkspoor.... heb er mijn opleiding gehad en jaren met plezier gewerkt in de machinale 3

Opruier | 18-01-13 | 16:43

TOTAAL ANAAL | 18-01-13 | 16:39 | + 1 -

Kan me nog herinneren dat sommige mensen in de kofferbak van een Simca 1000 een baaltje cement legden van 50 kg, was goed voor de wegligging!

eerstneukendanpraten | 18-01-13 | 16:42

Hoe moeilijk is het om een TGV of ICE te bestellen .... nee wij in Nederland moet weer z'n lelijk gedrocht kopen waar nog 0,0 van gebouwd zijn...

FapMaster | 18-01-13 | 16:42

Over het artikel.. ik dacht dat FYRA juist niet in Den Haag stopte en dat dit een klacht was? Waarom dat geblaat over ambtenaren die van Den Haag naar Brussel kunnen cruisen?

Devlonir | 18-01-13 | 16:41

Durf durf DURF de hiervoor verantwoordelijken in de picture te zetten. Maar neeeee... wel of geen bonusje meepikken en snel vertrekken. De rest v/h personeel ? Ach , daar korten we op in loon of toelating

ewout56593235 | 18-01-13 | 16:40

Er is maar één land dat echt goed treinen kan bouwen en daar spreekt men Duits. Was met auto's vroeger en nu ook al zo. Mijn vader had vroeger een FIAT 124 en die begon na 1 jaar al roestplekken te vertonen. Bleek later dat het staal waar deze auto's van waren gemaakt van inferieure kwaliteit was omdat de Italiaanse staalproducent winst boven kwaliteit stelde. Eén schale troost, de Simca van de buurman roestte nog eerder.

TOTAAL ANAAL | 18-01-13 | 16:39

Er hebben er ongetwijfeld weer een aantal flink hun zakken gevuld met die kuttreinen.

Tukker69 | 18-01-13 | 16:36

Er zal wel voor de Fyra gekozen zijn omdat toevallig zo'n hotemetoot in de top een dochter heeft die Fyra heet

Hans Otjens | 18-01-13 | 16:33

Genitaliën trein...

Sermo Vulgaris | 18-01-13 | 16:32

"de Aldi-trein rijdt definitief niet verder alsdan Breda."

Dit is ook niet waar. En zijn twee Fyra's in Nederland: de Fyra Breda-Amsterdam met zo'n rode locomotief en hippe zuurstokrijtuigjes, en die rijdt wel (min of meer) gewoon.
En er is de internationale Fyra met de het Italiaanse kwaliteitsproduct V250, en die stellen rijden helemaal niet.

Jan Laefcutte | 18-01-13 | 16:31

Hij is ook nog eens spuuglelijk. Dat je zo'n ding niet een beetje normaal vorm kan geven zeg..

beetjemoe | 18-01-13 | 16:31

Ach ja de NS, je verwacht het niet.........

Bommel007 | 18-01-13 | 16:31

Jammer voor die diplomaten, want die dreamliners staan ook aan de grond.

Roeieber | 18-01-13 | 16:31

Reistijd reguliere trein Den Haag - Breda is 57 minuten, maar met de Fyra doe je er (zonder vertraging) 1 uur en 4 minuten over muhahahaha.

Pi Mol | 18-01-13 | 16:29

Is het niet zo dat door Europese regels men verplicht is de goedkoopste inschrijver te kiezen? Op het moment dat de Italianen de goedkoopste waren, moest men die kiezen.
fredflange | 18-01-13 | 16:18

Nee, dat is onzin.
Je mag op twee manieren keizen: op prijs (dom bij alles dat iets anders is dan printpapier en pennen) en op EMVI (economische meest voordelige inschrijving). Met EMVI kan je alles mee laten wegen wat je mee wil laten wegen. Bijvoorbeeld levensduurprijs (is slimmer dan aanschafprijs), uiterlijk, betrouwbaarheid, comfort van de stoelen, etc. Het maakt in wezen niet uit waar je op gunt, als je je maar houdt aan de criteria die je vooraf hebt opgesteld.

Hiervoor kun je nog selectiecriteria hanteren over welke aanbieders je in wil laten schrijven. Hierbij kun je bijvoorbeeld aantoonbare ervaring met het bouwen van hogesnelheidstreinen eisen om bijvoorbeeld Toon's werkplaats uit Jubbega uit te sluiten van deelname ;-)

Jan Laefcutte | 18-01-13 | 16:29

Gewoon een laag asfalt over die sporen heen leggen en treinen verpatsen.

kommaneuker | 18-01-13 | 16:29

Er zal vast een drol bevroren zijn geraakt tussen een wissel. Zou goed zijn als een directielid die voor straf eens weg gaat krabben.

blinde kip | 18-01-13 | 16:27

'Nee, maar we zijn deze keer écht goed voorbereid op het winterweer.' Fuq jou NS, jullie kunnen er gewoon hélemaal niks van.

Buffell | 18-01-13 | 16:27

Kaas de Vies | 18-01-13 | 16:01 | + 0 -

Vroeger werden er tenminste nog kwaliteitsvliegtuigen gemaakt, deze is nog steeds operationeel:

commons.wikimedia.org/wiki/File:Lockhe...

eerstneukendanpraten | 18-01-13 | 16:21

Misschien moeten we de hele aanbesteding maar opnieuw gaan doen en alles aanbesteden aan bedrijven in Duitsland of Frankrijk. Misschien krijgen we dan overal snelle verbindingen en worden ze ook eindelijk snel goed doorgetrokken naar Duitsland op sommige punten.
De Fyra mag niet rijden en Utrecht ligt weer plat. Misschien heeft iemand een ijsje op de rail laten vallen en zijn alle alarmen weer afgegaan?

Kees8374 | 18-01-13 | 16:21

Elke neuking keer als het weer in 0031 een keertje 'extreem' is, FAAL. Dit is plat, dat ligt plat. Trein vertraging zus, busje komt zo. Het Openbaar verroer is kapotstuk. Zeker als het wéér een keer tegen zit.

blandurego | 18-01-13 | 16:19

fredflange | 18-01-13 | 16:18 |

Italie - Maffia, dus Nederlanders moesten niet kiezen, maar werden onder de druk gezet door de Europese Unie faalhazen...

Prins Heineken | 18-01-13 | 16:19

de purchase manager bij ns high speed heeft er waarschijnlijk een mooie zwitserse bankrekening aan over gehouden.

cumshaft | 18-01-13 | 16:18

Is het niet zo dat door Europese regels men verplicht is de goedkoopste inschrijver te kiezen? Op het moment dat de Italianen de goedkoopste waren, moest men die kiezen.

fredflange | 18-01-13 | 16:18

Balsaq | 18-01-13 | 16:14 |

En wat voor goed wijn stelt u voor? Ik wil graag mij klemzuipen gaan na dit belastinggeldfail....

Prins Heineken | 18-01-13 | 16:15

Ik vindt dit artikel beledigend voor Aldi. Dat zegt wat.

Befketier | 18-01-13 | 16:15

-weggejorist-

jiggernaut | 18-01-13 | 16:14

Is nogal makkelijk om die treinen te verbieden: 9 van de 10 keer komen ze niet eens over de grens

capsoo | 18-01-13 | 16:14

@Kaas de Vies | 18-01-13 | 16:12

Dat zat ik me dus ook af te vragen, al heb ik wel een duister vermoeden...

brutus68 | 18-01-13 | 16:14

Kaas de Vies | 18-01-13 | 16:12 |

Belgische toezichthouder manneke pissen heeft ook als het enigste verstand van heel het land.

Prins Heineken | 18-01-13 | 16:14

Hoeveel van dit soort faalprojecten accepteren we nog met z'n allen? Het wordt tijd dat de verantwoordelijken de gevolgen van het falen gaan voelen in hun carriére (demotie!) en/of hun portemonnee (geen bonus, salarisverlaging). Daarnaast ook juridisch aanpakken (wanprestatie? onrechtmatige daad?).

Tietmier | 18-01-13 | 16:14

@Prins Heineken | 18-01-13 | 16:10:

LOL! Nee, dat is het effect of mijn hersenen van 6 jaar in duitstalig gebied wonen. Ik bedoelde, in goed Nederlandistaans, natuurlijk "wijn".

Balsaq | 18-01-13 | 16:14

@Update:
[carice_mode] Houd het dan nooit op?! [/carice_mode]

James St John Smythe | 18-01-13 | 16:13

Blijft apart dat de Belgische toezichthouder wel ingrijpt en de Nederlandse niet.

Kaas de Vies | 18-01-13 | 16:12

Balsaq | 18-01-13 | 16:09 | + 0 -

En vrouwen importeren we uit Rusland.

romancecompass.com/

eerstneukendanpraten | 18-01-13 | 16:12

Ah, dat zullen de forenzen leuk vinden! Geen treinen rond utrecht!
Succes sukkels, ik zet de verwarming in de auto even een graadje hoger!

yespur | 18-01-13 | 16:11

waarom hebben ze niet een loco van bombardier gekocht?!!

cumshaft | 18-01-13 | 16:11

Balsaq | 18-01-13 | 16:09 |

Wein? Is dit een spelfaut?

Prins Heineken | 18-01-13 | 16:10

@Kaas de Vies | 18-01-13 | 15:57 :

-= Zwitsers accent =-

Helaas niet alleen zij: ook de Zwitserse spoorwegen dachten wel even een paar treinen voor het traject Zürich HB -Milano Centrale te kopen. In samenwerking met de Italiaanse spoorwegen werd de Cis Alpino gekocht in Italië.

Het ding had zoveel technische problemen (allerlei vertragingen, brand, stuk, etc.) dat hij in duitssprekend Zwitserland al snel als "Schiis Alpino" (schijt Alpino) bekend stond.

Men leert het nooit:

* Auto's en treinen uit Duitsland.

* Wein en eten uit Italië.

Balsaq | 18-01-13 | 16:09

Dit is toch om je dood te schamen zeg... maar alle betrokkenen zullen ongetwijfeld hun bonus al gehad hebben en zijn lachend op weg naar het volgende faal project.

CornholioNL | 18-01-13 | 16:07

Misschien kan GS de spoorwegen van advies dienen hoe storingen te verhelpen.

landlopertje | 18-01-13 | 16:06

Weer iets om niet te fyra..

blandurego | 18-01-13 | 16:05

OMG, als Utrecht eruit ligt, dan kun je het Nederlandse spoorwegvervoer wel opdoeken.

de Bree | 18-01-13 | 16:05

Zimrazend | 18-01-13 | 16:02

Fuck You Rim Ass

Prins Heineken | 18-01-13 | 16:05

Wat zullen die Italianen in Napels lachen.
Die sukkels in Nederland zijn er in getrapt, zelfs na het Deense debacle.

de Bree | 18-01-13 | 16:04

Dus de enigste wat nog rendeert in Nederland is de Rotterdamse haven.

Prins Heineken | 18-01-13 | 16:03

FYRA de eerste twee letters. Is het For You of is het Fuck You.

Zimrazend | 18-01-13 | 16:02

Goh, toch een fraai rijtje: OV chipkaart (zelf het wiel uitvinden > faal), Fyra (zelf het wiel uitvinden > faal), JSF (log en traag vliegtuig opnieuw uitvinden > faal).

Mooi!

FustViking | 18-01-13 | 16:01

De trein is voor paupers, ik neem wel de JSF, ook het toonbeeld van fantastich besluitvorming.

Kaas de Vies | 18-01-13 | 16:01

Wat ik mij afvraag, hoe zit het nou met de garantie? Of zijn ze dat bij de NS vergeten.

Prins Heineken | 18-01-13 | 16:00

@Prins Heineken | 18-01-13 | 15:58 | + 0 -
Iedereen zou op de rug van naakte damesch in bikini rondgedragen worden.

Kaas de Vies | 18-01-13 | 16:00

Ik neem aan dat de aanbesteding is gedaan door een paar antillianen of marokkanen? Ik bedoel, dit soort falen kan toch niet aan de roomblanke Nederlandse en Belgische besluitvormers liggen.*proest*

Republiek fromage en friteuse ofwel de lage landen.

miko | 18-01-13 | 15:59

Wordt de Tweede Kamer nu ook eens wakker? Ministerie van Infrastructuur is een mannenministerie. Waarom zijn het dan altijd secretarsesses die daar de baas zijn? Iedere keer weer een onzinproject dat veel te duur wordt omdat madam de minister of staatssecretaris niet snapt wat ze aan het kopen is

hendrikjandetuinman | 18-01-13 | 15:59

Het zou grappig kunnen zijn, ware het niet dat de belastingbetaler straks mag opdraaien voor dit fiasco. Het is 2013, en de NS rijdt rond met treinen die met een beetje winterweer letterlijk uit elkaar vallen.....

brutus68 | 18-01-13 | 15:59

De oetlul die ooit heeft verzonnen om in Italië treinen te bestellen, mag echt 18x levenslang + TBS krijgen.

James St John Smythe | 18-01-13 | 15:59

De Fyra is net zo'n hoogvlieger als de ontspoorde Dreamliner.

Pastor Sippenhaft | 18-01-13 | 15:59

Kaas de Vies | 18-01-13 | 15:55 |

Als jij de keizer van Nederland was, zou je dan ook gelijk voor ons alle snelwegen filevrij maken en mooie vrouwen verplichten topless te gaan?

Prins Heineken | 18-01-13 | 15:58

Typisch Nederlands. Het moest er per sé komen, maar mocht natuurlijk weer geen drol kosten.
AH mentaliteit.

Zeg maarKaas_Cuevara | 18-01-13 | 15:58

-=Belgisch accent=-

De Nederlanders zijn zo gierig dat ze dezelfde fout maken als de Denen om bij een product te bestellen bij Italianen waar de markt al van weet dat het een kut-product is.

De Nederlanders bij het spoor zijn zo dom, ze denken dat ze niet halverwege kunnen keren in hun besluitvorming, dat is alleen met treinen zo.

De Nederlanders zijn zo dom, ze kiezen altijd de goedkoopste bij aanbestedingen.

Kaas de Vies | 18-01-13 | 15:57

Nederland kennis-economie. Staat weer goed op de cv jongens!

ElMatadero | 18-01-13 | 15:57

Zit er geen garantie op die aldi treinen?

KollenbergSittard | 18-01-13 | 15:56

Oh nee! En nu opeens worden er extra business-class zitjes ingezet.

Godsammekraken | 18-01-13 | 15:55

Verantwoordelijke beslissingmakers opsporen bij NS, etc en ONTSLAAN.

Dat zou ik doen als ik Keizer van Nederland was, maar ja...

Kaas de Vies | 18-01-13 | 15:55

Dit zaakje stinkt.

nielsjuuh23 | 18-01-13 | 15:54

Dit zal wel weer hele leuke hilarische Nederlander-moppen opleveren.

Kaas de Vies | 18-01-13 | 15:53

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken