Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Belgie vuurwapenland no. 1

AK-47 is da tool!Die Belgen toch. Lekker eten en goed bier jawel, maar ondertussen een relaxte wapenwet zodat iedereen die het wil er eentje kan aanschaffen. De minister van Justitie verklaarde vandaag dat er officieel 669.273 stuks in omloop zijn, maar aangezien de wapenregistratie lek is, zijn het er in werkelijkheid minimaal 2 miljoen stuks Op een inwonertal van 10,2 miljoen zijn dat nogal wat guns... Dus maak geen ruzie met een Belg, ze zijn rustig en soms wat stilletjes, maar dat zouden wij misschien ook wel zijn met een wapenarsenaal in de kelder. In Nederland zijn er trouwens maar 75.000 wapens in omloop, waaronder een kekke AK-47 waar GeenStijl al zo goed als de hand op heeft gelegd, ala Koelmanstijl. zie de mailwisseling:

Beste mijnheer Van der Elst, Bij deze toon ik mijn belangstelling voor de AK-47. Helaas gaat het om een .308 een caliber. Die heb ik persoonlijk nog nooit gebruikt. Dus mijn vraag is nog even van welke fabrikant het toestel afkomstig is. De prijs van 900 is wat aan de hoge kant, gezien het feit dat ze over de grens nieuw voor de helft doen, maar wellicht is hier wat aan te doen? Ik hoor het in ieder geval graag spoedig, ik heb 'm snel nodig! groeten, Charley Da Silva Het betreft: AK47 .308 inclusief 1000 patronen Prijs: 900 euro
goedeavond Charley, Ik heb uw mailtje net gelezen en weet niet wat ze over de grens kosten, maar deze ak is in erg goede staat, wij hebben er zelf op deze baan nog nooit mee geschoten. wij hebben van een lid die bij meerdere verenigingen aangesloten was, en deze stopte met de schietsport, dit wapen met 5 andere overgenomen, onze eigen baan is maar 50 meter en de kogelvanger is niet voor .308 volmantel geschikt, wel softpoint maar die is niet voor de ak te krijgen vandaar, dat alleen deze ak te koop is. dit wapen merk:(norinco) is erg compleet, met een goede kwaliteit kijker, dubbel magazijn en een opbergtas, en 1100 nieuwe patronen, alleen de patronen kosten al bijna € 300,= (268,50 per 1000 bij hes van zweeden) dus alles bij elkaar is de prijs denk ik niet zo hoog. ik ben bestuurslid van de vereniging, en zal morgen even met de rest overleggen wat we met de prijs kunnen doen en morgen ook even een goede foto sturen. met vriendelijke groet Jan van der Elst.

Reaguursels

Inloggen

Klinkt als iemand van schietvereninging De Roos uit Arnhem...:) Daar ligt ie gewoon in de kelder aan de Amsterdamseweg <?> Een beetje Charlie da Silva gaat hem dan zo ophalen..:)
maar even serieus..
Klinkt heel spannend allemaal zo'n wapenverhaal maar wapens zijn gewoon legale handelswaar voor mensen met een vergunning. Geen vergunning geen deal. En denk maar niet dat iemand met een vergunning zijn vergunning voor 900 euri op het spel gaat zetten. Dan is het beter om hem zelf even in Kroatie of Bosnie op te halen, nog goedkoper ook. Ik krijg dus een beetje een Aktueel meets Telegraaf gevoel in mijn buik hier.. oftewel: hoe scoren we lekker met een posting die veel reacties oproept bij mensen die er geen zak verstand van hebben.

Momus | 14-01-05 | 16:49

Wow... ik ga later zeker in Belgie wonen, nooit meer Rainbow Six of CS...

Gewoon lekker zelf in de achtertuin gaan spelen met de AK of M16...

Oh ja, die arme konijntjes van de buren :P

.KicksAss | 14-01-05 | 09:43

Mijn eigen AK vet man hoef ik nooit meer Counterstrike te spelen!

Jehannes | 13-01-05 | 21:16

Wat een dom volk dat hier post zeg. JC!

Allie | 13-01-05 | 15:23

Ja ja, alle kogels en wapens zijn geregistreerd! Slaap lekker. Matrijsje, kruit en wat hulsejes/koppies en klaar is kees.

In Nederland zijn minstens een miljoen wapens. Los van alle Joego's en Ruskies zijn er ook zat zotte Marocies, Toerken, Somaliers en autochtone Crimineeltjes Jacoba die barsten van de wapens. Zelfs LAW's worden hier gevonden en gebruikt! Handgranaten hebben zelfs de meest domme tot Allah bekeerde Amerikaanse mongolen al in bezit. Weekje buurten in de juiste kroeg en je hebt een makelaar. Word effe lekker wakker met zijn allen. Belgie is eerlijker dan Nederland!

Allie | 13-01-05 | 15:21

. depsychosmoker
Via een zeer betrouwbare informant, heb ik vernomen dat hij vanmorgen van zijn bed gelicht is. ivm zembla

de 4e koning | 13-01-05 | 13:12

wannneer gaan we an mass verhuizen ? kunn en we onze gs verschillen eerlijk uitvechten !

doe er maar alvast maar 2 .. voor die lange !

hahahaha

Draaitafel Demagoog | 13-01-05 | 13:11

Ik zou graag willen weten hoe "Hoogachtend" Jan Molendijk te Spijkenisse over deze kwestie denkt. Daarom wil ik graag zijn duidelijke en verhelderende visie.

depsychosmoker | 13-01-05 | 12:28

Wat een onzin lees je hier, om te lachen gewoon.

Jur | 13-01-05 | 10:35

UPDATE WAPENHANDEL Vanavong is het hier rustig
Tsjechische wapens 'te koop' in Zembla

NED3, 21.10 uur Per jaar worden meer dan tienduizend wapens Nederland binnengesmokkeld. Zembla reisde naar Tsjechië, één van de landen waar veel wapens vandaan komen. De politie blijkt daar weinig prioriteit te geven aan wapenbestrijding en het wordt daarom steeds gemakkelijker partijen vuurwapens naar Nederland te krijgen. Ook de springstof semtex blijkt te koop op de zwarte markt. De Nederlandse politie wil meer bevoegdheden om dit probleem aan te pakken.

Verschenen in SP!TS op donderdag 13 januari 2005.

de 4e koning | 13-01-05 | 09:06

welke GS-er snoerd (snoei) ff de mond?, ps hij zit vaak in de kroeg met Erik de niet meer Vlieger

de 4e koning | 13-01-05 | 08:14

Zeg keutels: het lijkt alsof jullie er allemaal zo verschrikkelijk veel verstand van hebben... Ik zou bijna bang worden van jullie! Maar waarschijnlijk heeft nog nooit iemand een wapen van dichtbij gezien... Plaatjes tellen niet, jongens en meisjes!!!
Waar praat je over als je durft te zeggen dat je nog een 'AK47' nodig bent? Ga maar eens naar Sudan... Dan piep je wel anders

snoei | 13-01-05 | 08:00

Heb ooit geprobeerd een ouwe amerikaanse M1 garand te importeren, mocht niet. Niet-werkende replica dan, vadertje staat? Nope. Ook niet.

Odoaker | 13-01-05 | 02:45

vond mijn M16 in Vietnam toch leuker...

zeemeeuw | 13-01-05 | 02:17

Crimson 12-01-05 @ 19:38
Het verband tussen aikido en zelfverdediging zie ik niet zo. Bij aikido komen je aanvallers toch altijd op je af of ze je een hand willen geven??

Pannie | 13-01-05 | 02:12

NP :)

RDJ134 | 12-01-05 | 23:12

@RDJ134:
OK, daar heb ik wat aan, weer wat geleerd! Het kan dus idd wel zonder je pistool te mollen, ik wist niet dat er zich achterin de slede ook onderdelen bevonden die te maken hadden met het trekkermechanisme. Dank voor de info!

Chiant | 12-01-05 | 23:09

Ok nu heb ik een goeie site gevonden incl screens en filmpje van de montage van deze selector: http://www.glock-tuning.com/
<br>
<br>
1e keer ik van de selector hoorde was in een wapen blad, Daar hebben ze een rubriek van de straat gehaald, Waar de politie laat zien wat ze zoal in beslag nemen en daar stond dus een stukje over deze vuur selector. En dan beetje googlen kom je een heel eind ;)

RDJ134 | 12-01-05 | 23:02

@RDJ134:
Ik heb ondertussen even gegoogled:
"The converters work very simply. They use a protruding piece of metal to trip the trigger bar between the cruciform and the connector, when the slide returns to battery."
glocktalk.com/sitemap/topic/253105-1.h...
Het lijkt erop dat je dus inderdaad de banschroef, metaalboor en vijl moet hanteren om een pistool van ? 1200,- te mollen. Waarom je hier dan ook nog eens $ 1000,- voor moet neertellen is mij dan een raadsel.

Chiant | 12-01-05 | 22:58

Mocht iemand er nog 1 aan willen schaffen kun je er hier 1 kopen: http://www.cqout.com/item.asp?id=1426953
<br>
<br>
Het bod staat op 200 pond nu.

RDJ134 | 12-01-05 | 22:49

@RDJ134:
Hmm, interessant. Had ik nog nooit van gehoord. Jammer dat er op die site niet staat vermeld of en hoe je je pistool moet verbouwen. Ik heb net nog even de slede los gehaald om te kijken hoe het er van binnen uitziet, maar ik zie nog steeds niet hoe je een Glock17 volautomatisch kunt laten vuren door iets achterop de slede te monteren.

Chiant | 12-01-05 | 22:48

Tuurlijk Chiant check: http://www.fss-g.com/ ik had nog een betere ff kijken waar ik die heb i be back.

RDJ134 | 12-01-05 | 22:38

@Crimson:
Nee natuurlijk niet, het was een BWVS (Bij wijze van spreken) om het belachelijke te benadrukken van zo'n constructie. Ik kan me er geen enkel nuttig doel bij voorstellen, anders dan indruk maken op anderen. Voor de schietsport is het in ieder geval zinloos en duur. Bovendien zal het niet echt gewaardeerd worden door de vereniging en de andere leden.

Chiant | 12-01-05 | 22:31

@RDJ134:
Nu ben ik toch benieuwd want ik heb zelf zo'n apparaat en ik zie met geen mogelijkheid hoe je daar iets achterop zou kunnen monteren waardoor dat ding ineens volautomatisch zou kunnen gaan vuren! Heb je daar ergens url's van?

Chiant | 12-01-05 | 22:28

Hes van Zweeden ?????????? Die zit hier bij mij in Arnhem !!!!!!!!!!!!!

*Tracker* | 12-01-05 | 22:26

@Chiant<br>
Wat zou je ermee doen in de kroeg dan? Geen demo's geven toch hoop ik?

Crimson | 12-01-05 | 22:25

@pik111:
Een nieuwe Glock17 wil ik wel voor duizend Euro! Mijn voorkeur gaat dan echter toch uit naar de langere versie:
www.glock.com/g17l.htm

Chiant | 12-01-05 | 22:24

@chiant

Sorry gozer je zit er naast ik ken dit filmpje, Dit is een demonstratie van een `vuur selecter` die je achter op je Glock monteert en je single en full auto mee kan schieten. Deze zijn er ook voor de Barreta en er zwerven diverse filmpjes hier van over het net, 1 ervan zie je een gemaskerde gast een Glock leeg rammern met een verlengd magazijn.
<br>
<br>
EN Pik111 heeft gelijk die selectors kosten $1000 :D

RDJ134 | 12-01-05 | 22:22

@Cesarino:
Het is een Glock17 die iemand in de bankschroef heeft gezet om het binnenwerk wat bij te vijlen zodat de slede niet meer na ieder schot wordt opgevangen, maar direct een nieuw patroon afvuurt. Bij de standaard magazijnen maximaal 17 patronen 9mm per magazijn.
Grappige, maar ook dure hobby (qua munitie) en ook redelijk zinloos m.b.t. schietsport. Doet het echter wel leuk in de kroeg.

Chiant | 12-01-05 | 22:15

Sinds ik dit filmpje heb gezien wil ik er zo eentje hebben. Tis geen AK, en wat het is weet ik ook niet, maar deze vraag IK aan Sinterklaas. grab.orsm.net/php/../update20050106/fu...

Cesarino | 12-01-05 | 22:01

Ach, had ff gewachtmet dit publiceren tot je de gun in handen had gehad, dan was et landelijk nieuws! Nu kan die verkoper zich verschuilen alsof jullie over vergunningen zouden beschikken. Het was pas stijlloos geweest als et inderdaad was gelukt. Volgende keer beter, de trend is gezet :)

Jeroen.FM | 12-01-05 | 21:59

@Lucasdelinkselul:
Wordt je er nou zelf nooit moe van om al die linkse stereotypen te moeten nastreven? Ik bedoel, ik ben behoorlijk rechts, maar ook ik betrap mijzelf toch af en toe wel eens op een linkse gedachte...

Chiant | 12-01-05 | 21:43

We kunnen lucasdelinkselul wel als schietschijf gebruiken...

Warrior | 12-01-05 | 21:23

@ Crimson
Gelukkig heb ik het nog nooit meegemaakt en ik hoop het ook nooit mee te maken. Het was ook maar puur hypthetisch bedoeld. Ik heb zelf wel genoeg dieren op honderd en meer meter belaagd :-).

Horrido | 12-01-05 | 21:20

900 Euro voor een AK-47 van Norinco is idd wel een beetje duur...

Phoib | 12-01-05 | 20:49

He silver gay boy ... is that an mg 42 in your pants or are you just glad to see me?

superjan | 12-01-05 | 20:14

@Horrido<br>
Ik denk dan natuurlijk wel aan tegenstanders die ongenodigd in mijn huis rondlopen of op straat denken dat ze me lastig kunnen vallen. Maar je hebt gelijk, op 100m afstand wordt dat wat moeilijker :( Maar hoe vaak komt dat voor in Nederland, heb je 't wel eens meegemaakt dan? Dat je vanaf 100m afstand dusdanig belaagd werd dat je een vuurwapen nodig had?

Crimson | 12-01-05 | 19:59

Hoe doe je dat dan als je tegenstander op 100 meter staat Crimson?

Horrido | 12-01-05 | 19:54

. RDJ134 12-01-05 @ 17:53
Beetje sensatie zucht heren van GS, Net zoals iemand hier al zei deze verkoper gaat er van uit dat jullie over de juiste verguningen beschikken, Trouwens Norinco kom op dat is een brakke chineze imitatie. Beter probeer je een joegoslavische te vinden die zijn namelijk uit zeer goed staal gemaakt.
Hoezo ??? ik mag toch zeker proefschieten?Denk je niet wanneer ik net verlof heb, hij nog de kans krijgt om mij te verlinken!? Hij heeft vast meer wapens { die laat ik dan toch echt niet ligge

de 4e koning | 12-01-05 | 19:40

@mackie 18:45<br>
Dat valt mij ook al op, de mate waarin verschillende personen hier (menen) verstand van wapens te hebben. Als het dan toch moet, vertrouw ik voor zelfverdediging liever op aikido. Is de kans dat je je tegenstander leuk kunt ondervragen wat groter :)

Crimson | 12-01-05 | 19:38

. Jur 12-01-05 @ 16:40
Zonder verlof krijg je die ak toch nooit. Je mag blij zijn als de verkoper je niet aangeeft.
Hallo nogal logisch , wanneer je geen verlof hebt [zit je nog in de lik] daar kan je wel laten bezorgen door de pizzaboer, wat denk je zou het niet teveel opvallen?. een AK op je pizza ?

de 4e koning | 12-01-05 | 19:36

Mooi man, schietsport...*schud hoofd*

Lucasdelinkselul | 12-01-05 | 19:24

Mijn arsenaal:
Blaser 30-06
Steyr 7x64
Twee dubbelloops hagelgeweren en een flobert ofwel .22.
En alles volkomen legaal!

Horrido | 12-01-05 | 19:12

Gaat weer nergens over. Stijlloos als altijd.

BeverViS | 12-01-05 | 18:48

de Galil zuigt, veel te zwaar.

Mazzel | 12-01-05 | 18:47

Jullie hebben we heel veel verstand van wapens allemaal.iedereen weet waar ze het moeten halen of hoe ze het zelf moeten bouwen(zkr op het internet gevonden:) ) voor de zuinige nederlander onder ons die geen ?900 over heeft voor de revolutie tegen JP.

mackie | 12-01-05 | 18:45

ow... nu weet ik wat die enorme otten-dis wordt :) *evillaugh*

Amat-victoria-curam | 12-01-05 | 18:39

Even terzijde, die raaiert van het goede bedrag voor 555 kan z'n gewonnen roze onderbroek weer inleveren. D'r is per ongeluk bij 64.000 mensen een dubbele afboeking gedaan.

Conan de Rabarber | 12-01-05 | 18:36

Ik hoor het in ieder geval graag spoedig, ik heb 'm snel nodig!

what ? :|

koffieprut | 12-01-05 | 18:35

@Fweddy een AK-74 is geen AK-74, dat scheelt echt een heleboel, bijvoorbeeld het kaliber.

@Hop-SaSa De AK-74 lust de 5.45x39 WarchauPact, en lijkt me vrij gemakkelijk om te werken voor 5.56x45 NATO. De AK-47 gebruikt origineel de 7.62 x 39 mm, maar hij is te retoolen naar de .308 Winchester, die 7.62x51 mm meet en een echt Mannenkaliber is :)

Filo | 12-01-05 | 18:33

@RDJ134:
Die Joegoslavische versies zijn inderdaad beter. Liever echter de AK74 van origineel Russische makelij. Nog liever de Israëlische Gallil. Maar dan wel mét vergunning.

Chiant | 12-01-05 | 18:28

domme Wybe

zeemeeuw | 12-01-05 | 18:21

LOL @bitter moon

zeemeeuw | 12-01-05 | 18:19

Wat mij heerlijk lijkt een mooi wapen met silencer :P of natuurlijk een desert eagel.

Adam Smurry | 12-01-05 | 18:03

ja dit is huilen met de pet op natuurlijk voor onze Molendijk.....

chambeck | 12-01-05 | 18:00

"Bowling for Brussels"!

bitter moon | 12-01-05 | 17:56

Beetje sensatie zucht heren van GS, Net zoals iemand hier al zei deze verkoper gaat er van uit dat jullie over de juiste verguningen beschikken, Trouwens Norinco kom op dat is een brakke chineze imitatie. Beter probeer je een joegoslavische te vinden die zijn namelijk uit zeer goed staal gemaakt.

RDJ134 | 12-01-05 | 17:53

AK's zijn om te bouwen tot 5.50 NATO of zelfs 7.62 FMJ zo heb ik altijd begrepen.
beetje knutselaar moet daar toch wel wat mee kunnen?

Hop-SaSa | 12-01-05 | 17:30

domme belgen >:(

Wybe | 12-01-05 | 17:29

Belgen eten bijna al onze Zeeuwse mosselen op. Maar daar zwijgt iedereen kennelijk liever over.

LHW | 12-01-05 | 17:25

GS, jullie hebben gelijk. De AK zou het wapen van de armen heten te zijn, en een prijs van 900 euri's vind ik toch behoorlijk kapitalistisch...
tsjek deze anders: www.gunsamerica.com/guns/976504849.htm...

fweddy | 12-01-05 | 17:24

Nogal goedkoop en sensatiebelust dit topic. Zoals al door een aantal andere commenters is opgemerkt zal de koop van dit wapen echt niet doorgaan als de koper geen vergunning heeft. Wat ik opmaak uit de mailwisseling gaat het bestuurslid van deze schietvereniging er vanuit dat hij hier te maken heeft met een serieuze sportschutter die beschikt over de juiste papierwinkel. Als puntje bij paaltje komt zal hij het wapen écht niet verkopen, want daarmee zet hij zijn eigen positie, strafblad en vergunning op het spel.
-
Mochten jullie nu echt een wapen zonder vergunning willen aanschaffen en dat dan ook nog eens voor een gunstigere prijs, dan kan ik jullie adviseren een bezoek te brengen aan een woonwagenkamp of in de auto te stappen en even naar een voormalige Joegoslavische staat te rijden. Dat kan je dan wel een paar jaar celstraf opleveren.

Chiant | 12-01-05 | 17:24

Wat mij toch het meest verontrust is dat er maar liefst 10.2 miljoen belgen zijn

Mellorenz | 12-01-05 | 17:18

Elke kogel is geregistreerd, meestal. Het wapen ook. Daarnaast een confirmatie en bewijs BW nodig + vergunning.
.
Meestal.

HyBriD VorTeX | 12-01-05 | 17:10

Bij Hes van Zweeden houden ze er verdachte teksten op na:

bajonetten,sabels en andere blanke wapens op deze site zijn vrij te koop

Ruler | 12-01-05 | 17:08

Je kogelvanger zal toch niet geschikt zijn voor .308 volmantel. Man, wat die wapenboer zichzelf te kakken.

LHW | 12-01-05 | 17:06

Ik heb mijn uzi ingeleverd destijds met die wapeninlever aktie. Anders kon je een fixe boete krijgen als ze er achter kwamen :s.

Schijnheilig boontje | 12-01-05 | 17:04

@zeveroare, nederland goes small nukes! (lekker lekken richting pakistan was gewoon omdat we zelf geen woestijn hebben voor de next-generation nuke-handgranaatjes), ieder zijn ding zeg ik u... :)

zeemeeuw | 12-01-05 | 17:03

kwam het wapen van Volkert v.d. Graaf niet ook uit Belgie?

TheRealShowstopper | 12-01-05 | 16:56

Ik denk dat de 75000 wapens een verkeerde schatting is. Het zullen eerder 75000 legale wapens zijn, denk dat de hoeveelheid illegale wapens het dubbele is.
België is trouwens niet meer het wapenland bij uitstek. De balkan ook al minder. Vervalste eindgebruikersverklaringen zorgen ervoor dat de illegale markt voorzien wordt van wapens rechtstreeks uit de fabriek.
Volgende week een docu bij zembla over illegaal wapentuig.

Djasoer | 12-01-05 | 16:48

@GS: guerilla-ambities? Een nieuwe regering is op zich welkom...

cametoripshit | 12-01-05 | 16:43

Mooi. Dat is nou leuk om geytenneuqers mee af te schieten.

Geyt | 12-01-05 | 16:41

Silver.Gay.Boy heeft te lang cs gespeeld.
Goed, ik denk voortaan wel twee keer na als ik weer een slechte belgenmop wil vertellen..

G-LO | 12-01-05 | 16:41

Zonder verlof krijg je die ak toch nooit. Je mag blij zijn als de verkoper je niet aangeeft.

Jur | 12-01-05 | 16:40

Zo'n brokkie schietijzer is ook in Nederland goed te krijgen. Illegaal is illegaal dus waarom naar Belgie rijden?

Dio | 12-01-05 | 16:40

Een mes een pistool, een knuppel, ik zou het allemaal zonder aarzeling gebruiken ter bescherming van huis en haard tegen inbrekers, verkrachters en pedo's. Maar om er nou mee onder je jasje of in je laarzen te gaan lopen op straat of in de disco, dan ben je gewoon crimineel debiel.

Conan de Rabarber | 12-01-05 | 16:39

Dit riekt naar Peter Errrrrrr de Vries..

Hopper | 12-01-05 | 16:38

geef mij maar een mooie CZ

Geertsneert | 12-01-05 | 16:38

tsja een desert is niet echt "chill" bij 50ºC

The Evil One | 12-01-05 | 16:37

Hmmmm.... trek bij deze alle kritische opmerkingen tav. de GS redactie in. :-)

TheRealShowstopper | 12-01-05 | 16:37

@Pritt Stift
jesus er staan ook steyrs tussen

blub | 12-01-05 | 16:36

doe mij maar een colt ma4-1 half autmatisch maschine pistool, veel minder zwaar...

een mp5 is ook wel chill voor op de korte afstand, met de deserd eagle in de broekzak

silver.gay.boy | 12-01-05 | 16:36

[...] "ik heb 'm snel nodig" ?!?

ganzo | 12-01-05 | 16:34

say hello to my little friend!!!

The Evil One | 12-01-05 | 16:30

tja, op zich kan je in nederland ook wel een AK-47 kopen hoor
je moet er alleen wat langer op wachten en hij mag niet volledig automatisch zijn

mennie | 12-01-05 | 16:30

Jongens, handgranaten kosten maar 5 euro per stuk in Pristina (voormalig Joegoslavie); Semtex voor 750 euro de kilo (de Lockerbie-Boeing werd met 700 gram opgeblazen).

Ik denk dus dat Pristina effectiever is dan Belgie voor massa-vernietiging op een drukke geitenmarkt.

YerOldeNewspaper | 12-01-05 | 16:25

Ja, lekker GS!
Loop ik eerst die suffe rukbeer van een TFC te dissen, komen jullie met dit onderwerp.
Dank u!

Stijlloze Rukker | 12-01-05 | 16:25

Ehhrm: -accept- no substitute... dus.
:

Dicky ! | 12-01-05 | 16:23

"The AK-47: When you absolutely positively have to kill every motherfucker in the room... except no substitute."
:

Dicky ! | 12-01-05 | 16:22

Inderdaad, daarom zal Nederland nooit in een oorlog van Belgie kunnen gaan winnen, als je eenmaal het leger hebt overwonnen heb je nog een paar miljoen Belgen, die goed met een wapen om kunnen gaan en die je allemaal 1 voor 1 zult moeten gaan dwingen tot capitulatie (dat geld ook nog maar eens voor de VS, die op deze manier hun onafhankelijkheid hebben gewonen)

Qantrix | 12-01-05 | 16:18

Wel een beetje typisch dat iemand die zo hoog in een schietvereniging zit nog nooit van DaSilva gehoord heeft. Dit wil overigens nog niet zeggen dat GS ook daadwerkelijk kan kopen. Ik ken meerdere mensen die op schietverenigingen zitten, en die geven aan dat de papierwinkel toch wel vrij strikt is. Ben benieuwd.

Dev/0 | 12-01-05 | 16:18

Een Luger staat een meisje wel, lijkt me, dus zondag maar ff naar de vogeltjesmarkt

fuckje | 12-01-05 | 16:17

(TFC mode-on)Yo An Aykey Is Helemaal De Bomm! Meeste Motherfuckers Hier In De Hood Lopen Je Te Dissen Met Een Fucking Magnum. Djeez Deze Shit Is Echt Te Gevaarlijk Voor Op Da Street Yo'All. Zekers Weten Dat Die Gasten Jouw Gaan Respecteren! Ik Represent All My Bro's In Deze Shit, MAN(TFC mode-off)

Ruler | 12-01-05 | 16:16

Dat is helemaal niet makkelijk. Als je zelf niet lid bent van een schietclub dan mag je het niet kopen en hij mag het jullie niet verkopen.

Er zijn meer wapens in Nederland dan je denkt, en praktische alle types zijn toegestaan, op schietclubs wordt echt met zo'n beetje alles geschoten, volledig legaal, M1 Garrants uit WOII, wapens uit de tijd van Napoleon, M4's, M16's, Desert Eagle's, allerlei soorten sniper-rifles etc...

Procedure om ergens lid te mogen worden duurt een jaar. Word je ook helemaal doorgelicht.

Kamphuijs | 12-01-05 | 16:16

HA! We oownen... In België heeft het leger zelfs minder wapens dan de burger...
Watch out Holland, here we come :p

zeveroare | 12-01-05 | 16:13

AK-47s zijn nogal belegen dingen, en 7.62 mm munitie is ook wat overkill. Waarom niet een Ak-74 gekocht?

Filo | 12-01-05 | 16:12

Wat gaat GS met die AK doen?
Verloten? :-)

yumpie | 12-01-05 | 16:12

vet! een ak! Die staat ook op mijn verlanglijstje...

Sw4sh! | 12-01-05 | 16:10

das dan wel erg makkelijk om dr aan te komen, of niet? notabene een bestuurslid????

Kipzonderkop?! | 12-01-05 | 16:09

En ik maar prutsen met m'n pistooltje met plastic balletjes uit Griekenland.

Taaie | 12-01-05 | 16:09

whahahaa
"groeten,
Charley Da Silva"

_GdR_ | 12-01-05 | 16:08

Ik wil die gun wel hebben (klote terroristjes en stoeptegelsmijters mee jagen)

Wat is de overeenkomst tussen een Belgisch hoofd en de
Bijlmerbajes ?

Cellentekort

dfens | 12-01-05 | 16:08

Komt die AK ook als prijs bij een prijsvraag?

Riquelme | 12-01-05 | 16:08

Niks nieuws: iedereen weet dat je in Belgie illegaal vuurwerk kunt halen...

malle eppie | 12-01-05 | 16:08

-weggejorist-

Yeah-banned | 12-01-05 | 16:08

Dat scheelt in ieder geval heel wat tijdrovende rechtzaken als het recht in eigen hand wordt genomen

Mellorenz | 12-01-05 | 16:06

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken