
In Nederland worden jaarlijk 8,2 miljoen misdrijven 'ervaren' door burgers en bedrijven. 7 miljoen daarvan komen nooit als aangifte bij de politie terecht, en van de 1,2 miljoen misdrijven die over blijven, worden er 289.000 opgelost en komen er uiteindelijk maar 100.000 voor de rechter. Het OM behandelde in 2011 vijftien procent minder zaken dan in 2005. Ook het aantal aangehouden verdachten daalt ieder jaar, en het oplossingspercentage daarmee ook. Staat allemaal in
CBS-cijfers (samenvatting in
NRC). Als toenemende onveiligheid 'een gevoel' zou zijn, wordt dat gevoel dus wel door cijfers onderbouwd. En de politie kan er niks aan doen, want de waakzame en dienstbare hoeders van de veilige samenleving liggen massaal met een thermometer in de aars onder de wol.
ELF PROCENT van de agenten zit ziek thuis, ontdekte RTL Nieuws. Diagnose: burnouts, fysieke klachten of depressies wegens aanhoudende beledigingen en bedreigingen (of pogingen tot
doodslag). Maar ook: werkdruk, materiaal- en personeeltekort, doorgeslagen rapportagebureaucratie en de ontmoedigende effecten van de draaideurconstructie van het Nederlandse rechtssysteem. En als agenten niet ziek thuis zitten, zijn ze op bijscholingscursus, want daar is een zesde van alle agenten mee bezig. Allemaal geen nieuws, eigenlijk. Allemaal wel zorgwekkend. Zelf checken of uw eigen wijkagent gezond is? RTL Nieuws heeft een
Dagbesteding-O-Meter om per lokaal korps te kijken of u op 112 terug kunt vallen, of uzelf beter zult moeten gaan bewapenen tegen het toenemende
gevoel feit van onveiligheid.
Reaguursels
InloggenNiet echt nieuws, maar wel goed dat het gezegd wordt, want het is namelijk een grote incompetente tering zooi daar. De Politie is een bedrijf geworden die omzet haalt uit verkeersovertredingen. Op deze manier werkt de politie nu en mag je niet meer spreken van de politie!
Waar is ratim? Zeker een ziekmelding gedaan... typisch die 'stoere mannen' van de politie of zijn het 'zieke' mannen die daar werken?
En waar de politie het drukst mee is is nog altijd het gebrek aan zelfredzaamheid van de burger. Zielige burenruzies. Mensen die te schijterig zijn om zelf de buren aan te spreken op overlast. Zuipend tokkie tuig wat zich niet kan beheersen.
chiel_labiel | 18-11-12 | 20:04
Ik durf mijn buren best aan te spreken op hun gedrag (in theorie dan, ik woon in een klein dorpje dus het hoeft niet). Als ze vervolgens niet luisteren mag ik ze niet overtuigen van mijn gelijk door het te herhalen in gebarentaal. De politie heeft namelijk een monopolie op geweld. De mensen die de politie betrekken in hun burenruzies houden zich simpelweg aan hun deel van de afspraak.
Ik wil ook best wel zelfredzaam zijn maar dan wordt de politie ook gebeld, ditmaal door mijn buurman die niet horen wilde en dus moest voelen. Zuip ik me speciaal voor jou klem vantevoren en trek ik de trainingsbroek aan. Klopt je andere stereotype in ieder geval nog wel.
@Watapatja 15.55
(Gevolg van een totaal verziekte maatschappij waarbij we het zelfdenkend vermogen weg hebben gehaald bij de uitvoerders, de agenten. Wel is alles vastgelegd in procedures welke middels veel papierwerk verantwoord dient te worden. Wat rest is de angst om fouten te maken, met als uiterste consequentie het verlies van werk en inkomen. Hetzelfde probleem kennen we bij onze docenten. Hierdoor hebben we de macht neergelegd bij de foute mensen, criminelen en jeugd.)
Je benoemd de problematiek die op veel gebieden speelt in Nederland, het zal heel lang gaan duren voordat er weer orde op zaken is. Een slechte mentaliteit, falend management en het te veel aan regelneverij verander je niet zomaar even.
Als je alle belastingaanslagen er bij op telt 'ervaren' nog veel meer burgers en bedrijven een misdaad.
Even terug in de tijd met de Rijkspolitie......
www.youtube.com/watch?v=Z7lJ8hnegfU
www.youtube.com/watch?v=2XUjgDIaFYE&am...
Het aantal uitgeschreven boetes stijgt harder als dat het oplossings percentage van aangiftes.
Verkapte schatkistvullers zijn belangrijker als de gevangenis vullen.
Tsja wat zou dat nou zijn. En buren ruzies zijn niet zwaar maar kost een boel tijd die je ook aan nuttige zaken had kunnen besteden ipv aan te forse coniferen...
Ziek zijn ze, maar ondanks dat ze het echte werk aan het volk overlaten, blijven ze agent, zoals deze in burger, die een crimineel mee hielp overmeesteren: www.telegraaf.nl/binnenland/21091155/_...
Jij snapt er echt werkelijk waar geen kut van... De meeste agenten hebben nog niet eens een flits auto van binnen gezien. En waar de politie het drukst mee is is nog altijd het gebrek aan zelfredzaamheid van de burger. Zielige burenruzies. Mensen die te schijterig zijn om zelf de buren aan te spreken op overlast. Zuipend tokkie tuig wat zich niet kan beheersen.
Komt bij dat de.gemiddelde politie man.in een jaar tijd meer agressie en leed te verwerken krijgt als menig burger in zijn hele leven.
En geloof me... kinderen worden niet uit huis geplaatst omdat papa zweetvoeten heeft...
Maar gelukkig zijn er nog jankbekken zoals jij die er geen reet van snappen maar wel commentaar hebben.
chiel_labiel | 18-11-12 | 20:04 | + 0 -
Hoor en wederhoor is iets moois nietwaar! Fijn dat we nu eens van een agent horen hoe zwaar het wel niet is met al die burenruzies en zo. Aangezien u kenner bent, zou ik graag van u horen wat precies een flitsauto is. Bij voorbaat dank!
@ das freudenmädchen. Jij snapt er echt werkelijk waar geen kut van... De meeste agenten hebben nog niet eens een flits auto van binnen gezien. En waar de politie het drukst mee is is nog altijd het gebrek aan zelfredzaamheid van de burger. Zielige burenruzies. Mensen die te schijterig zijn om zelf de buren aan te spreken op overlast. Zuipend tokkie tuig wat zich niet kan beheersen.
Komt bij dat de.gemiddelde politie man.in een jaar tijd meer agressie en leed te verwerken krijgt als menig burger in zijn hele leven.
En geloof me... kinderen worden niet uit huis geplaatst omdat papa zweetvoeten heeft...
Maar gelukkig zijn er nog jankbekken zoals jij die er geen reet van snappen maar wel commentaar hebben.
'De politie is je zieke vriend'
Er kan tegenwoordig ook elk watje bij het politiekorps.
De politie in Nederland is volstrekt incompetent en niet gemotiveerd. Het zijn stadswachten met een pistool, die ook nog eens moeten werken in een redelijke schijtsfeer.
Alleen makkelijke zaken worden behandeld, en het OM stelt prioriteiten. Zo kun je er bijvoorbeeld rustig vanuit gaan dat als een ex roept dat je een gevaarlijke gek bent, je als man 10 dagen in een cel wordt geflikkerd en daarna je kinderen niet mag zien. Want bovenaan de ranglijst van to do dingetjes.
En flitsen natuurlijk en kinderen bij hun ouders weghalen in opdracht van andere bureaucraten.
Uitgerangeerde politieagenten worden op postjes als 'flitsauto-beheerder' overgeplaatst. Vandaar dus dat we in dit land worden kapotgeflitst. www.rtl.nl/components/actueel/rtlnieuw...
Aangifte doen is compleet kansloos, al jaren. Diefstal, en geweld delicten zijn geen prioriteit. Oh en met geweld delicten bedoel ik dus geen agressieve eenstrepers. Bekeuren van kinderen zonder licht en met een laser gun achter een struikje lukt ze dan weer wel heel goed.
mente aperta | 18-11-12 | 17:24 |
Toch bedankt, moest even smakelijk lachen xD
Het werk maakt mij niet ziek, maar de organisatie!!
Sorry, progr reageerde net zo snel als de politie dus paar keer te veel en enter gedrukt.
-weggejorist-
-weggejorist-
-weggejorist-
youtu.be/FmkELMW9eDI
Ik schiet gemiddeld 30 oefensessies per jaar, een agent 1x. Maar ze schieten wel vaker foto's!
Valse aangiftes van Bureau jeugdzorg heeft anders wel top prioriteit bij hun, terwijl aangifte van een particulier maanden blijft liggen.
En wat is er met die agent, denken jullie ?
"die is siek !"
youtu.be/Kmz1dg3Je1A
Bakito | 18-11-12 | 15:04
Hoop niet dat je aangifte moet doen, want dan ben je nog lang niet jarig.
Morgen ben ik trouwens jarig EN vijf jaar reaguurder.
Komt allen!!! #taart #bier #heroïne
Bakito | 18-11-12 | 15:04 | + 4 -
Waar moet ik zijn?
Zo zit het:
Het gaat helemaal niet om het oplossen van misdaden! Het gaat er om dat de overheid handjes heeft om u mee te kunnen meppen als u uw belasting niet betaald. Daar scoort de politie heel goed mee...
En als ze dan eens ter plekke zijn omdat er iets aan de hand is... dan is er 1 auto met met agenten omdat die er toevallig langsreden, 1 omdat ze de melding als eerste oppikte, 1 omdat ie het te laat hoorde, 1 omdat ze nieuwsgierig waren, 1 omdat ze erbij wilde zijn om er met de koffie pauze over mee te kunnen praten en nog 1 omdat ze verkeerd gereden waren op weg naar iets anders.
Wanneer je dat als Taxi of schildersbedrijf zo zou doen ben je met een week failliet.
En toch wens ik al die flitsagenten en bureau-agenten die op een volstrekt veilige snelweg bonnen binnenharken een flinke buikgriep toe. Moge de spetters net zo hard rondvliegen als ik graag op die heerlijk lege snelwegen rondrijd.
Dit is wat Spaanse agenten doen, protesteren tegen bezuinigen.
www.zerohedge.com/news/2012-11-18/prot...
Dit komt omdat de misdaad is georganiseerd. Nu de politie nog.
Gevolg van een totaal verziekte maatschappij waarbij we het zelfdenkend vermogen weg hebben gehaald bij de uitvoerders, de agenten. Wel is alles vastgelegd in procedures welke middels veel papierwerk verantwoord dient te worden. Wat rest is de angst om fouten te maken, met als uiterste consequentie het verlies van werk en inkomen. Hetzelfde probleem kennen we bij onze docenten. Hierdoor hebben we de macht neergelegd bij de foute mensen, criminelen en jeugd.
@ Noepje | 18-11-12 | 15:23
Ja, na de oorlog.
Oftewel, zelf oplossen!
GS sodemieter op met je chrome
@HoogToontje | 18-11-12 | 15:04
Kijkt u eens, van de wikipedia's: De mensen die geboren zijn tussen (grofweg) 1945 en 1955 worden doorgaans aangeduid als Babyboomers. In het verzet gezeten zegt u?
@necrosis | 18-11-12 | 14:55
Ik zit Feyenoord te kijken. Enlighten me.
@zelfvernietiging | 18-11-12 | 14:44
Graag gedaan.
necrosis | 18-11-12 | 15:11 |
Vrienden zijn 365 dagen per jaar welkom.
@max_laadvermogen | 18-11-12 | 15:14
Wie schrijft die bonnen dan uit?
Eén op de vier ziek en
drie van de vier doen geen reet.
@Bakito | 18-11-12 | 14:57
Altijd onzin uitslaan heeft ook z'n regelmaat.
@Bakito | 18-11-12 | 15:04
Is GU ook uitgenodigd?
Dat gaat dan de goeie kant op met die cijfers. Gewoon nog meer beledigen, fucken enz., dan verdwijnt dat stelletje landverraaiers allemaal het bedje in. Daar zijn ze ons tenminste niet tot last met dat suffe gehandhaaf van verloren hondedrollen en stuurbellers. Daar vragen we niet om, blauw! We willen nu eindelijk weer 1s veilige woonbuurten zonder riftuig wat ons plezier vergalt en waar we nog voor moeten betalen ook.
Dusss: als jullie weer (??) gewaardeerd willen worden eerst doen wat jullie betaalheren/dames (belastingBETALERS) willen en dan pas wat dat ranzige zakkenvullende bestuurstuig in 070 wil!
En nou dat nest uit! Kost geld!
@ Noepje | 18-11-12 | 15:02
Hoe oud bent u?
Morgen ben ik trouwens jarig EN vijf jaar reaguurder.
Komt allen!!! #taart #bier #heroïne
@ZKH EénOog | 18-11-12 | 15:01
Was het maar zo. Want de maffia geeft het van jou gestolen geld tenminste nog uit op een manier waar je niet ook nog eens overlast van hebt.
@HoogToontje | 18-11-12 | 14:59
Babyboomers lagen na de oorlog in de wieg, voor uw informatie.
Tsja, als je de omvang van de meeste agenten ziet of hun uitstraling dan weet je wel waarom. We zouden een voorbeeld moeten nemen aan de guardia civil in Spanje of de gendarmerie in Frankrijk, beter afgetraind waardoor je ook meer gezag uitstraalt.
Criminaliteit is lucratief voor de overheid.
Zolang u bang bent bestolen te worden, doet u alles traceerbaar giraal.
Zolang u bang bent beroofd of opgeblazen te worden, levert u vrijwillig al uw privacy in.
Zolang u bang bent dat uw kindertjes geneukt worden ten behoeve van geilneven op de digitale snelweg en in de top van justitie, levert u vrijwillig al uw digitale geheimen in.
Zolang u maar bang bent, geeft u uw hele leven vrijwillig in handen van de machtsmonopolist.
De overheid komt het niet alleen goed uit, dat we hoge criminaliteitscijfers hebben, ze doen het er om om er niets aan te veranderen ook. Dan kan Opstelten zijn digitale anaalsonde verwezenlijken. Om maar één van de stasi-sondes te noemen.
Nederlandse Overheid: Maffia 0031.
@ necrosis | 18-11-12 | 14:57
Zo denk ik ook. In tegenstelling tot al die babyboomers die na de oorlog in het verzet zaten, zit ik nu in het verzet. Dat vereist toch een zekere moed.
Dat deed ik al met de buren in mijn eigen straat. Als burger denk je niet zo na over regeltjes waar je aan zou moeten houden, dan wil je de dingen opgelost zien. De politie doet haar werk verder ook wel goed.
hekelaar | 18-11-12 | 14:49 | + 0 -
Regelmatig.
Ik zeg dus ook zinnige dingen. Stay tuned.
@HoogToontje | 18-11-12 | 14:54
Gelukkig kan ik mezelf nog in de spiegel aankijken....
@pius | 18-11-12 | 14:26
Weet je nog wat je begin dit weekend schreef over Vitesse-NEC?
*na na nana na*
Of je woont in zo'n buurt waar "ruim voldoende" parkeergelegenheid is, naar de maatstaven van de ambtenaren. Nul komma zeven parkeerplekken per woning dus.
Dan is er natuurlijk wel politie beschikbaar om je te bekeuren, omdat je je auto niet mee naar binnen hebt genomen en hem in plaats daarvan heel brutaal langs de stoep hebt gezet.
@ necrosis | 18-11-12 | 14:50
Nee, er zijn helaas erg veel belanghebbenden bij de status quo.
Wat een gevoelige zieltjes zijn we toch allemaal, als ik het bovenstaande lees. Afijn, over tot de orde van de dag!
@vetkleppert. dank je wel. gebrek aan hoofdletters is desalniettemin een overdadige vorm van pure luiheid bij het gebruik van een smartphone. ik zou niettemin willen zeggen: trek het je het niet aan.
@HoogToontje | 18-11-12 | 14:47
Ik heb PvdA al decennia op mijn 'verboden' lijstje staan, maar het helpt niets....
@Bakito oorzaak en gevolg niet door elkaar halen.
DOMHEID IS EEN GEVOLG VAN GEBREK AAN KENNIS EN MOED VAN HET INDIVIDU.
Ik kan jou wel in dat hokje plaatsen,zogenaamde allesweter.
Je kraamt regelmatig allerlei onzin uit.
De oplossing is zoals altijd heel simpel. Een verbod op de Pvda. Moet je zien hoe de oplossingspercentages omhoog schieten.
@zelfvernietiging | 18-11-12 | 14:44
Trek het je niet aan, joh. Ik krijg er echt oprecht warme gevoelens bij, dat we gezelschap hebben gekregen van iemand die geen hoofdletters gebruikt aan het begin van een zin.
The right to bear arms!
@pius dus als ik iets wil vragen moet ik eerst vragen of ik iets mag vragen. ik vraag me af of dat wel zo logisch is. mag dat trouwens wel? iets jezelf afvragen zonder dot eerst te vragen bij de vraagbaak van GS. bedankt overigens voor het warme welkom hier.
@Bakito | 18-11-12 | 14:37
Alles ist nur Spielerei.
Geen probleem. Flitsen gaat gelukkig WEL door.
@vetkleppert | 18-11-12 | 14:21
Inderdaad.
Mij komt een busje tegemoet mét groot licht en lui die uit het raam hangen. Die reden zojuist zo'n eenstreper voorbij met lasergun. Ik knipper met groot licht richting dat busje. Helaas voor de eenstrepert reed ik 40 km/h, toch werd ik aangehouden want ik reed met groot licht aldus de eenstrepert.
Ik kookte van binnen omdat hij dat busje zojuist voorbij liet rijden. Ze hebben alles geprobeerd om mij een oor aan te naaien, ik moest zelfs nog blazen.
Toen was ik het zat en hem haarfijn op zijn fout gewezen en vroeg om zijn naam. Toen zij een vrouwelijke collega, "laat hem maar gaan".
Ik heb me moeten beheersen om niet verbaal los te gaan op die lamlul.
rara | 18-11-12 | 14:34
Enfin, uiteindelijk mag ik je wel. Dat je het weet.
@Bakito | 18-11-12 | 14:26
Volgens wikipedia bestat dat niet, maar dat had je ook zelf kunnen googlen.
@Super_J_Mckee | 18-11-12 | 14:31
Je snapt het niet. Losers zijn degenen die zelf nooit te hard rijden omdat de buschauffeur of machinist het voor ze doet.
Niet zo vreemd met onze Nederlandse rechters.
Je pakt ze op, bent meer dan een uur bezig met proces verbaal en moet ze los laten. Na maanden hoor je dat de dader een taakstrafje heeft gekregen dus gaat weer in de fout. Pakt ze op , bent uren bezig met proces verbaal en stuurt ze weg. Na maanden hoor je dat ze een taakstrafje hebben gekregen. Pakt ze op , bent uren bezig met proces verbaal en stuurt ze weg. Na maanden hoor je dat ze een taakstrafje hebben gekregen. Pakt ze op , bent uren bezig met proces verbaal en stuurt ze weg. Na maanden hoor je dat ze een taakstrafje hebben gekregen.
-
Dat is nou net zo frustrerend als die in die sociale werkplaats die een bak schroeven moet sorteren die daarna weer door elkaar gegooid wordt. Maar daar spreken we schande van.
En weer zoveel losers die een verband denken te zien tussen 3km te hard rijden en daarvoor een boete krijgen en de dienders op straat.
Niets nieuws onder de zon. De gehele ambtenarij in 0031 is ziek.
@ rara | 18-11-12 | 14:17
Stond er in mijn eerste antwoord niet al dat ik het in de bureaucratie zou zoeken ?
Ik ben geen jurist en om op de vroege zondagmiddag nou het wetboek ter hand te nemen en door te gaan spitten, heb ik weinig trek in.
Ik ben vandaag koppijn-vrij en dat wil ik graag zo houden.
Nogmaals: er moet weer benzine in de tank ipv stroop.
rara | 18-11-12 | 14:21 | + 0 -
Nu zijn het ineens karakterfouten.
Is er karakterwetgeving dan?
@rara | 18-11-12 | 14:21
LOL @ laatste zin. Over humor gesproken. Je moet er maar opkomen.
Eigenlijk is het een wonder dat er zo weinig politiemensen ziek zijn. Want je moet toch wel een enorme betonplaat voor je harses hebben om immuun te zijn voor al die onuitgesproken haat die je de hele werkweek over je heen krijgt. Niet eens van criminelen, maar vooral van hardwerkende braafburgers met een auto.
@zelfvernietiging | 18-11-12 | 14:06
Jij moet gewoon je zwitsalhoofd houden en netjes je vinger opsteken als je wat wilt zeggen of vragen hier. Zo gaat dat overal- eerst jezelf bewijzen en dan pas je muil opentrekken. Of anders gewoon je nick eer aan doen. Zwiftie.
Iedere automobilist heeft weleens een alcoholcontrole of zo'n andere razzia meegemaakt. Vier busjes, zes auto's, vier motoren, dertig a veertig man op de been.
Dat mag wat kosten, qua materieel en personeel. Maar daar valt ook makkelijk geld te halen, zonder noemenswaardige reactie.
Slachtoffers van een misdrijf of bewoners van een probleemwijk kunnen natuurlijk niet rekenen op dit soort voortvarendheid.
de politieorganisatie is net als de onderwijsorganisatie door de Alwetende politici verziekt , Maar , aan de top leuke baantjes voor partijgangers
@Bakito | 18-11-12 | 14:14
Ik begrijp dat je jouw karakterfouten als 'ouwe koe' afdoet; je zal er al veel vaker last van gehad hebben. Maar daar ging het niet over.
Over welk oud zeer heb je het? Het feit dat je zeven proxies nodig hebt om nog op GS te komen?
Deze zwartgallige zuurpruim heeft meer grapjes op GS geplaatst dan jij ooit zal kunnen snappen. Maar daar heb ik vrede mee.
@vetkleppert | 18-11-12 | 14:01
Dat verkeersgedoe maak ik nooit mee maar ik heb dan ook geen auto. Probleem opgelost;) met dat laatste kan ik wel iets- maar dan worden wij gewoon ingezet om met blote handen wetshandhavertje te spelen. Is dat probleem ook weer opgelost. Outsourcen heet zoiets geloof ik;)
En maar roepen: Nederland wordt steeds slimmer, blijf dromen.
@Gekke-Bennie | 18-11-12 | 14:11
De kreet was hol omdat je niet wist wat je met je eigen woorden bedoelde. Zelfs toen ik er om vroeg wist je geen antwoord te geven. Nu kom je met een straw man, en dat is best wel grappig.
Dat Parsons een goed punt heeft mag niet verbazen; dat heeft hij wel vaker.
Hahaha moet je bij Eindhoven kijken - daar heb je 101% politie!
@Bakito | 18-11-12 | 14:14
LOL
@Bakito | 18-11-12 | 14:14
Beledigen is een kunst. Daarvoor hulde!
Overheid moet geweldsmonopolie opgeven, heb je eraan
@bobby33 | 18-11-12 | 13:57
Dit verhaal klinkt veel plausibeler. In die zin weet ik ( uit ervaring) dat je een punt hebt. Ik trek hierbij mijn betiteling aan u adres in. Dank voor de verheldering.
rara | 18-11-12 | 14:05 | + 0 -
Ah, ouwe koeien en slechts 1 kant van het verhaal.
Zo'n rancuneuze zuurpruim als jij heeft helemaal geen provocatie nodig. Je zwartgalligheid en oud zeer leidt inmiddels een eigen leven.
Nu de politie (en justitie) dus amper toekomen aan hun kerntaak: het beschermen van de bevolking, is dat niet het argument om de wapenwet te liberaliseren.
-weggejorist-
@zelfvernietiging | 18-11-12 | 14:06
Ho, ho, Bakito is een voorbeeld reaguurder, dag en nacht in touw om lieden op het verkeerde been te zetten, geen moeite is hem teveel en dan de beste man zo aanvallen, is niet netjes.
@ rara | 18-11-12 | 14:02 |
Zo hol is die kreet niet.
Om bv @ Parsons | 18-11-12 | 13:15 | erbij te nemen.
Dat soort dingen zou ik veranderen.
Wat is het voor onzin dat je een verdachte op beeld hebt, maar niet online mag plaatsen (als beëdigd ambtenaar) omdat je toestemming nodig hebt van iemand weet ik hoeveel lagen hoger.
Roosters waarbij je niet de tijd krijgt om normaal te herstellen. Bijvoorbeeld op dinsdag een ochtenddienst en woensdag de nacht in. Tevens is de woensdag je vrije dag. Maar daar heb je niets aan want je moet slapen.
Collega's ( medelanders ) waarvan de beheersing van de Nederlandse (schrijf )taal zo slecht is dat zij niet in staat zijn om een proces-verbaal te schrijven.
Vrouwelijk collega's, die wel willen, maar niet in staat zijn om een aanhouding te verrichten (gebrek aan spierkracht). Geeft lekker een gevoel van veiligheid.
Management die alleen maar bezig is met cijfers. Management die zo van de HBO is geplukt zonder een uur op straat te hebben gelopen. Maar de uren moet wel kloppen.
Het gevoel hebben dat het bovengenoemde management steeds met een opgeheven vingertje achter je staat. Want zij zijn bang voor imagoschade ( lees eigen carrière )
Geen fatsoenlijk privéleven meer hebben.
Op een verjaardag komen terwijl ome Piet begint te zeiken dat hij 5km te hard heeft gereden terwijl je net 2 uur eerder bij een verkeersongeluk bent geweest waarbij de inhoud van een menselijk hoofd op het dashboard lag.
Je vrouw die steeds in angst zit.
Blij dat ik er vanaf ben!
Ik zou m'n energie en gezondheid niet willen verspillen aan een organisatie die continu te kakken wordt gezet door de zogenaamde rechterlijke macht en waarvan de top puur op politiek-correcte gronden wordt benoemd en dus geen enkele notie heeft van wat er op de werkvloer speelt. Als je dit alles weet en toch agent wordt, ligt het gewoon aan jezelf en is er geen enkel excuus om huiliehuilie te komen doen!
@streknek | 18-11-12 | 14:08
Het woord politie is niet geheel toevallig vrijwel identiek aan het woord politiek.
De politie in Nederland is totaal waardeloos.En wie zijn schuld dat is, ik zou het niet weten.
De enige keren dat ik veel politie op straat zie is als de plaatselijke voetbalclub z'n risicowedstrijdje afwerkt. Verder geen probleem hoor, ben redelijk libertarisch ingesteld wat dat betreft.
Zo, en nu eerst even die nieuwe CD van Kathleen ('Sinterklaasje') bestellen, staat hier steeds op GS, dus zal wel een goed op de doelgroep afgestemde reclame zijn.
dat bakito reaguurt is irritant. maar dat reaguurders nog steeds blijven reaguren op hem is nog irritanter. doodzwijgen van een aap met een trollistische identiteitscrisis is van harte aan te bevelen.
De hele wereld is doodziek. Ipv de handen ineen te slaan en Gaza de zee in te baggeren (wellicht iets voor Mamut?) gaan ze Israel vertellen dat ze thee moeten drinken met die aarsmongolen.
@oakito | 18-11-12 | 13:46
Jouw doel is provoceren, en dan vraag je aan mij waarom ik me geprovoceerd voel. Ben je wel lekker?
Mijn 'onbehagen' zit in het feit dat je met een gerust hart mijn echte naam hier zou plempen als de discussie te hoog oploopt.
Wie slim is, wordt een uitkeringstrekkende crimineel. Met dit kabinet meer dan ooit. Pakkans nihil. PvdA behartigt al uw belangen. PvdA is er voor de uitvredende crimineel. Al decennia lang. En dat merken we!
Het is allemaal de schuld van Opstelten, Teeven en die andere operette figuren, de commissarissen, daarbij geholpen door rare rechters, tbs-psychiaters en zielige mensen knuffelaars.
.
Als gezond mens zou je daar ook wel een beetje ziek van horen te worden, als je het lijstje zo bekijkt.
.
Eeuwig zit de politie in het verdomhoekje, als pispaal van iedereen. Tja ... tijd voor Magnum?
@Gekke-Bennie | 18-11-12 | 13:48
Even samenvatten: je vindt dat er te veel wetten zijn, maar je hebt geen flauw idee welke wetten dat zijn. Eigenlijk is je uitspraak niets meer dan een holle kreet.
@ vetkleppert | 18-11-12 | 13:41 |
Ik zou er om die reden, op voorhand al niet willen werken.
bobby33 | 18-11-12 | 13:57 | + 0 -
Oudere politiemannen zijn oudere mannen. Die vinden sowieso dat het vroeger beter was, ondanks de uitvinding van Viagra e.d.
Het word tijd dat de politie weer de politie word,die met u aangesproken word en waar de jeugd al bij voorbaat vlucht ook al hebben ze niks misdaan.
o wat zielig zijn ze toch.
dit soort cijfers zijn vrij normaal bij bedrijven die met geweld hun monopolie kunnen verdedigen tegen concurrentie (alle overheidsinstellingen) , zichzelf riante bescherming tegen ontslag hebben toegekend (zoals alle ambtenaren) en die worden beloond bij falen (hoe slechter de misdaadcijfers hoe meer ze huilie huilie kunnen doen in Den Haag om meer knaken (burger betaalt wel, die krijgt een pistool op zijn hoofd (van dezelfde agent) om zijn laatste belastingcentjes af te staan)
@pius | 18-11-12 | 13:54
Om de haverklap alcoholcontrole. Snelheidsbekeurigen. Fuikrazzia's met weer allerlei andere bonnenbonanza's.
En dat je bij dat soort onzin ook nog beleefd moet blijven tegen zo'n debiel met een pet erop, om verdere kosten te voorkomen.
Kosten, overlast en ergernis dus.
En dit alles terwijl je precies weet wie er ongehinderd loopt te kloteklapperen in jouw buurt en stad.
En als je een keer een gun op je kanis krijgt, weten ze precies wie het was, maar ontraden ze aangifte.
@biscaya | 18-11-12 | 13:56 | + 0 -
Maar het is bekend dat politie geld kost, dat inbrekers opsluiten geld kost, daar betalen we namelijk nogal veel belasting voor. Ze moeten niet nadenken over verdienmodellen, ze moeten efficient en daadkrachtig de rechtsstaat verdedigen.
Verdomme, de politie is geen bedrijf, het is een fundamentele pilaar van onze maatschappij.
Om de hoek v/h politiebureau twee mooie BMW-s met vrolijke Marokkanen staan bergen hasj over te laaien.
Dacht een ff m n burgerplicht te doen, bureau in en de agenten daar op wijzen en de kentekens doorgeven.
Resultaat, kon zelf nog net het bureau uitkomen men wilde mij aanhouden omdat ik mijn naam niet wilde opgeven.
pius | 18-11-12 | 13:54 | + 0 -
Bekeuringen
@pius
Klopt, maar helaas gewoon de waarheid. Praat eens met oudere politiemensen. Ze geven zelf aan dat het 15 jaar geleden al verziekt is door de politiek correcte ingrepen van de politiek. Ze worden gewoon voorlul gezet als ze ingrijpen als er iets aan de hand is. De crimineel en oproerkraaier heeft meer rechten dan de poltiemensen zelf. Er zijn twee hoofredenen waarom veel poltiemensen thuis zitten. Of ze worden doorziek van al dat politiek correcte gedoe en het op de vingers getikt worden omdat ze wel eens de handen uit de mouwen steken of ze zitten thuis omdat ze gewoon niet geschikt zijn voor het werk.
Voor de criminelen is dit weer wel goed nieuws, zeker voor het straattuig waar niets tegen gedaan wordt en als er wel wat gedaan wordt ze binnen een paar uur weer op straat zijn.
Het is nu wachten op een ex cop die vigilant wordt en op eigen houtje politie, rechter en beul gaat spelen. Voor veel zal het een held zijn.
Dieven pakken en opsluiten kost nu eenmaal geld.
Dus zet justitie alle mankracht in om onzinbekeuringen uit te schrijven, roofteams langs de weg in combinatie met belastingdienst, uwv, rijksdienst voor wegverkeer etc.
Zolang het geld opleverd is de pakkans hoog maar 2 tieten in een bordeel opsporen kunnen ze niet.
Als elke boef wordt losgelaten door de rechter en de politie als Mexicaans leger zoveel onnodige cursussen krijgt (behalve de vaardigheids trainingen), tja dan wordt je er ziek van
Als ik in het buitenland ben zeg ik altijd dat wij in Nederland alleen verkeerspolitie hebben
@vetkleppert | 18-11-12 | 13:51
Vertel. Hoeveel last heb jij in je dagelijkse leven van de politie?
Tsja, met zo'n wetgevende- en rechterlijke macht achter je. Voor de vijftigste keer een mes in je rug houdt het ook wel eens keer op.
Verreweg de meeste mensen hebben aanzienlijk meer last en kosten van de politie dan van de criminaliteit, waar de politie dus geen donder aan doet.
@ rara | 18-11-12 | 13:31 |
Pffooee..
Dat is een hele goede vraag, waar ik zo 1-2-3 geen antwoord op heb..
Maar ik (als ik het voor het zeggen zou hebben) zou het vooral zoeken in de bureaucratie. De auto weer op benzine laten rijden ipv stroop.
Ik zou ook doodziek zijn als ik die straffen zie die mensen hier in Nederland krijgen, na een misdaad.
Het haar helemaal nergens meer over.
rara | 18-11-12 | 13:40
Ha, het ging een tijdje goed, maar de ad hominems onder de gordel beginnen weer.
Vertel eens, welk onbehagen maak ik in jouw wakker?
@Kaas de Vies | 18-11-12 | 13:43
Eens.
"of uzelf beter zult moeten gaan bewapenen tegen het toenemende gevoel feit van onveiligheid"
Nee dat mag natuurlijk niet.
Het is een complex probleem, maar wat duidelijk is is dat je hiervoor vooral de leidinggevenden op moet aanspreken en de politiek.
Ik ga niet goed praten dat je respectloos tegen een agent mag doen, maar elke burger heeft meer negatieve ervaringen met de politie dan positieve. Of dat een diender is aan te rekenen, nee, maar het is wel een logisch gevolg.
En de leiding ziet dit niet en snapt het. Nee de agent moet weer de straat op om als stootkussen te dienen voor een slecht functionerend politieapparaat en voor een te goed functionerend fiscusappararaat.
Ik begrijp volkomen dat het moraal erg laag is, frustratie hoog en dus uitval ook.
@bobby33 | 18-11-12 | 13:30
Clichéhoertje van de dag jij. Man man.
Wat verrassend!
<sarcasme uit>
@Gekke-Bennie | 18-11-12 | 13:35
Kan wel wezen. Maar dan ben je dus een enorme lul als je daar blijft werken, terwijl je weet dat alleen automobilisten continu gepakt worden en crimiklootzakken vrij spel hebben.
@Bakito | 18-11-12 | 13:33
Drugswetgeving, ik snap dat je daar mee aankomt. Maar even los van je persoonlijke belangen, welke wetten zijn er verder nog te streng?
Snap ik wel. Op kantoor heb je de hele bureaucratische papierwinkel en het gezeik van de een of andere verandermanager in je nek. Op straat heb je continu alles te slikken van provocerend hangjongerentuig want daar mag je met de knuppel en de taser niet even lekker overheen. Alles wat je al oppakt wordt door de rechter met een schadevergoeding weer op straat gezet en je volledige imago wordt bepaald door de trajectcontrole en mobiele flitsbrigades die met bijna Duitse efficientie de burgers het laatste restje centen uit de zak kloppen. Alles wordt kapotgeluld, geregeerd en gemanaged. Ga lekker zo door.
Het ergste is natuurlijk dat je in je eigen huis niet meer veilig bent. Het is te hopen dat ook oom agent in zijn eigen huis te grazen wordt genomen of bestolen door crimineel tuig. Misschien dat ze dan in aktie komen om er wat aan te doen i.p.v. ze bekeuren t.g.v. hun eigen beoordeling.
Het is beter om te investeren in opvoeding, onderwijs en coaching van potentiële dissonanten.
Voorkomen is beter dan genezen. Echter, law and order is een lucratieve rechtse hobby: degenen die geld verdienen aan criminaliteitsbestrijding zullen deze goudmijn niet zonder slag of room opgeven.
@3*links=rechts | 18-11-12 | 13:35
Daarom falen politie EN justitie. Er zijn best goedwillende agenten, maar een zwaluw maakt nog geen zomer [oud-Hollandsche wijsheden alert]
@ vetkleppert | 18-11-12 | 13:29 |
De politie weet het natuurlijk wel.
Je moet eens weten hoe frustrerend zij het vinden om iemand op te pakken, af te leveren bij justitie om vervolgens een week of wat later dezelfde routine uit te voeren met dezelfde persoon.
Zolang we rechters hebben, die (ook na de 10000 ste keer) nog geloven in zielige verhaaltjes van een verdachte, blijft het voor de politie dweilen met de kraan open.
Politieagenten zijn linkshandige lulletjes geworden, van het idealisme waar de meesten mee begonnen blijft weinig over. En veel van de reaguurders kunnen niet veel zinnigers bleren als "ze zijn te druk met parkeerbonnetjes schrijven". Ja, dat levert namelijk nog resultaat op, achter een inbreker aangaan is zinloos want die wordt met een aai over het bolletje zo weer op straat gezet door de rechter.
Je kunt jezelf wel gaan bewapenen, maar dan zul je zien dat ze opeens wel optreden.
Voor eigenrichting hebben de heren politie en OM waarschijnlijk wél alle tijd, geld, mankracht en aandacht. Neem dat maar van mij aan. Dus haal het niet in je hoofd zelf iets te ondernemen. Je zal hun volstrekte falen namelijk eens keihard aantonen zeg. Dat moeten we natuurlijk niet willen.
rara | 18-11-12 | 13:23 | + 0 -
Drugswetgeving. Werkt averechts. Daarover is vriend en vijand het eens.
Voor de reaguurder die denkt dat er regelmatig een CJIB-envelop op mijn deurmat ligt, ook op andere fronten falen politie en justitie hard: op basis van een Facebookberichtje valt een complete stad onder een noodbevel: www.powned.tv/nieuws/binnenland/2012/1...
Of een stel twitterende pubers is staatsgevaarlijker dan een stel overvallers of moordenaars: www.powned.tv/nieuws/binnenland/2012/1...
Net als in de rest van europa, 25 % ziek en 25 % werkloos. Goede afspiegeling van de EU, motto dus: begin bij jezelf, denk aan geen ander.
Voor weinig geld en veel uren keihard werken en weggezet worden als een slapjanus. Dat is het lot van een politieagent tegenwoordig.
De schuld van deze zaken kan dan ook alleen maar bij de politiek gevonden worden. Altijd is er lippendienst voor meer blauw op straat en altijd gebeurt het tegenovergestelde en dit terwijl meer blauw op straat en meer politieinzet een van de zaken is die wel degelijk nut hebben waar het gaat om verhogen van veiligheid en misdaadbestrijding.
De rechtse politiek is hierin nog het meest schijnheilig want waarin links altijd op politie beknibbeld is zelfs ons vorige Law and Order kabinet erin geslaagd de effectieve inzetbaarheid in operationele zin te verlagen itt tot hun retorische commitment.
Daarvoor in de plaats kwam in gecentraliseerd gedrocht genaamd nationale politie. Kafka lacht zich dood.
Nederland ten voeten uit.
Het probleem wordt mooi verwoord in de cup a soup reclames. IEDEREEN MANAGER!
@Gekke-Bennie | 18-11-12 | 13:27
Okee, welke wetten zijn er overbodig?
De meeste politiemensen zijn druk bezig met het verwerken van alle flitscontoles en het bemannen van alle centrales waar de videobeelden binnen komen van alle bewakingscamera's die overal hangen. De beelden worden vervolgens vooral gebruikt voor kleinen overtredingen van de gewone burger. Een zware overtreding komt misschien voor het gerecht waar de crimineel vervolgens wordt vrijgesproken omdat hij een van de velen is met een heel moeilijke jeugd waarvan de brave burger weer de oorzaak is.
Als we het nou eens als de Duitsers zouden doen.. Domweg veel meer geld wegzetten voor pliesie en justitie. Maar nee, veiligheid mag vooral geen geld kosten.
En het mooie is: iedereen weer wie er aan het harddopedealen, roven, stolen en terroriseren is. Jarenlang.
Behalve de politie, blijkbaar.
Dat gaat nog wat worden als straks de crisis nog harder in slaat.
@ rara | 18-11-12 | 13:23 |
Precies, ze zijn niet streng.
We hebben er alleen beetje veel van.
www.faqt.nl/vraag-en-antwoord/hoeveel-...
Ik kijk even op die RTL5 site. Wat ik niet terug kan vinden is de 80% die ze een aantal jaar geleden nog achter hun bureau besteedden. Ik heb het vermoeden dat die niet geheel verdwenen is maar verdeeld en verstopt zit in de getoonde andere getalletjes. De getalletjes die over het daadwerkelijk uitvoeren van hun taken gaan. Dit ook geheel in overeenstemming met de 200 FTE's die hier het wijkteam vormen en het aantal keren dat het niet zonnig en 25 graden is en ik ze hier voorbij zie komen.
Lies, damned lies, statistics....
Zeer verdrietig allemaal want de meeste agenten hebben het vak altijd nog gekozen uit een soort idealisme om burgers te willen beschermen. Wie wilde er vroeger nu niet politie-agent worden? Jammer dat de managers alles kapot hebben gemaakt en het bloed onder de nagels van de agenten hebben gehaald. Politie is nu verworden tot een papieren tijger door de politiek. De burger heeft zeer weinig vertrouwen in deze agenten 'die toch niets mogen doen' of 'iets willen doen' wanneer marokkaanse jongeren nette mensen beledigen of bedreigen. Je weet zelluf toch? Terug naar de rijkspolitie en de normale politie. Burgers beschermen moet weer centraal komen te staan en de politiek dient dat te faciliteren en uit te dragen. Amen.
Goh, het lijkt wel een samenvatting van de verzamelde werken van ondergetekende. De Nederlandse politie en justitie vormen een falende organisatie met totaal verkeerde prioriteiten.
Als de samenleving vraagt om strengere straffen, betekent dat niet dat de boete voor 3 km/h te hard verhoogd moet worden naar 90 euro.
Als de samenleving wil dat criminaliteit beter moet worden opgespoord, betekent dat niet het installeren van meer trajectcontroles.
Hmm, echt een zondag om te beginnen met preppen..
@Bakito | 18-11-12 | 13:17
Welke wetten zijn er te streng?
@Bakito | 18-11-12 | 13:17
Word jij niet af en toe heel moe van jezelf?
Is een baan die door de politiek kapot is gereguleerd. Ze zouden wat aan al het papierwerk moeten doen.
Een onderbuikgriep?
Tja, dat is natuurlijk ook wel logisch als de politie zelf wordt aangestuurd door de grootste boeven van het land: De Overheid.
Dit is dan ook de reden dat een van mijn sleutelhangers tevens gebruikt kan worden om mee te honkballen.
Heel simpel, de wetten zijn gewoonweg te streng.
Versoepel deze en de criminaliteit zal officieel afnemen. Scheelt bovendien handenvol belastinggeld.
#winwinwin
Als ik pliesie was zou ik ook thuis gaan zitten.
webwereld.nl/nieuws/112488/vrijspraak-...
U kunt volgende week dinsdagmiddag aangifte komen doen. En bedenk ondertussen: het is maar een ervaring.
Gelukkig is de politie in het uitdelen van verkeersboetes wél uiterst efficiënt.
REAGEER OOK