Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Graag uw mening over de Europese Commissie

vlagverbranding.jpg Het is u vast niet ontgaan dat het nogal een rommeltje is in de Europese Unie. Noordelijke landen morren over de hoogte en de toepassing van het ESM, zuidelijke landen wankelen. In de aanloop naar de presentatie van het Troikarapport over Griekenland wordt de incompetentie van Souflakistan om te voldoen aan de saneringseisen iedere dag duidelijker. De Spanjolen staan op de rand van een burgeroorlog. In Portugal zingen geruchten over een militaire officierscoup rond. En omdat u zowel #MuslimRage als Van Rompuy beiden heel erg kudt vindt, moet de vrijheid van meningsuiting ook maar eens wat beknot worden om de schijn van pais & vree op te kunnen houden. Kortom: het kost de staatsmannetjes (©) van de EU met de dag meer moeite om de dromen van Nooit Meer Oorlog & Eeuwige Welvaart Voor Heel Europa waar te maken. Desalniettemin heeft de burger nog altijd nul zeggenschap over de handel & zwendel van de ongekozen, door zichzelf benoemde en democratisch uitgedaagde bureaucraten in Brussel. Frustrerend, nietwaar? Gelukkig is er nu een oplossing. In de vorm van een aloud protestmiddel: de ENQUETE. Kunt u in vijf minuutjes een brevet van onvermogen mee bij elkaar klikken. Klauwen naar die laatste restjes democratie. En dan met het warme gevoel van inspraak weer opgewekt verder werken. HIER, EN GRAAG GEDAAN. Oh ja. De survey is eigenlijk alleen voor 'experts from all corners of the EU policy-making world'. Maar democratisch als we zijn, scharen wij u daar ook onder. Dus nu niet overal '1' invullen hè?

Reaguursels

Inloggen

TUBBS | 27-09-12 | 04:07
Totaal met je eens. Hard, duidelijk, waar.

Iwmac | 27-09-12 | 09:43

We hebben godverdomme 17 miljoen mensen in NL en laat nu direct en indirect net iets van een half miljoen mensen in NL, daadwereklijk iets aan die kut EU hebben.
Blijft over: 16,5 miljoen mensen die helemaal niks aan de EU hebben.
Dan heb je ook grappenmakers die zeggen: "Ja hallo, maar NL krijgt wel jaarlijks een bedrag van 2,5 miljard uit de EU"
Prachtig, maar dat is wel een hele dure dikke sigaar uit eigen doos, aangezien men in NL zo,n 5,5 miljard jaarlijks aan de EU geeft.
Hou je zo al 3 miljard over, laat staan als NL 40 miljard in het EU noodfonds moet storten, in z,n eigen zak zal houden.
Kom bij mij dan maar eens met een verklaring aan, waarom wij in de EU moeten blijven.
Die is er niet, en als we dan toch genaaid moeten worden, dan liever door de NL,se overheid.
Opkutten, opzouten, optiefen en wegwezen uit de EU.
Laten we eens de stemmers van de politieke partijen die voor de EU zijn, naar rato hun EU bijdrage laten aftikken.
Dan kunnen de D66,ers me toch een bedrag neerleggen, daar word je eng van.
Wilders is niet zaligmakend, maar de beste man heeft de best vooruitziende blik van allemaal.
Door dat gegeil met die EU zitten we in de toekomst met nog grotere problemen, die men ons wil opdringen.
De EU wil kapsters veiligheidsschoenen gaan verplichten.
Aangezien kapsters meestal lekkere meiden/wijven zijn, lijkt dat me toch vreemd, die kitleerzen onder hun strakke rokje of jurk.
Godverdomme zeg, kut op met die EU, die de haatbaarden tegemoet willen komen.
Ze schijten nu al in de broek, met alle toekomstige problemen en die die lui nu al geven.
Zakkenvullers, schijtbakken en profiteurs zitten er grotendeels in Brussel.
En ach, men stelt ineens een onderzoek in naar de PVV, die in Brussel dingen heeft gedeclareeerd.
Mogen ze ook eens?
Andere pro-Eu partijen hebben hun zakken allang gevuld.
Had ik in m,n comment al laten doorschemeren dat ik enigzins een antipathie tegen de EU heb?

TUBBS | 27-09-12 | 04:07

Bedankt voor de tip! Gedaan! Maar nee, ik heb niet alleen enen ingevuld. Voor hun performance op het gebied van 'tax fraud en tax evasion' en 'climate change' heb ik ze een tien gegeven! Want ik vind het heel knap, zo hard als ze daar aan meewerken!

Of zou de dombo die de vragenlijst maakte twee keer het woordje 'fighting' vergeten zijn? (Zoals er ook, hier en daar, agressietrainingen en faalangsttrainingen enz. worden aangeboden, waarin ze deze verschijnselen juist proberen te bestrijden.)

huh, ian? | 27-09-12 | 00:28

Het valt wel op, op het NOS journaal werd er heel even bij stilgestaan dat er in Spanje rellen waren uitgebroken, maar GEEN beelden!

lanexxx | 26-09-12 | 23:02

Gedaan. Denk dat de poll een beetje wordt beïnvloed.

Arhedis-Varkenjaab | 26-09-12 | 22:08

Als je invult, denk er dan aan dat je soms een eigen mogelijkheid mag toevoegen.
Leuk om te trollen, maar je kunt ook serieus daar een mening geven zoals: EU is undemocratic of EU is superfluous (overbodig)

Alteidt Glijck | 26-09-12 | 20:25

Zo. Even duidelijk gemaakt dat de EU overbodig is en dat alles geregeld kan worden met bilaterale verdragen.
(voor de duidelijkheid: Nederland als zelfstandige natie onderhandelt dan met elk land afzonderlijk en democratische controle ligt dan VOLLEDIG bij het nationale parlement.

Alteidt Glijck | 26-09-12 | 20:21

Waar kun je plannen dumpen voor een grote muur om Holland?

Real Dutch Meat | 26-09-12 | 17:45

-weggejorist-

Real Dutch Meat | 26-09-12 | 17:45

@Kees1960 Dat dacht ik eerst ook, maar die vraag kun je nog skippen (maar de vervolgvragen lijken er heel veel op). Alleen bij die 'prioriteiten' ben je verplicht te kiezen uit de door de commissie gestelde mogelijke prioriteten. Het vakje 'other' kan je wel invullen maar niet aanvinken met een prioriteit!
Invullen van de enquete is dus ALTIJD steun aan de commissie.

Fransg | 26-09-12 | 16:44

ingevuld. trolololol....

trotsopGn! | 26-09-12 | 16:40

Moest aangeven waar de commissie of de commissarisen het meest verbeterd waren. 'Nergens' was geen optie.

Nigel Farage for presdident

kees1960 | 26-09-12 | 16:37

De enquete is een tikkeltje in de stijl van "wanneer bent u opgehouden uw vrouw te slaan": je moet dus de vraag beantwoorden wat de drie grootste uitdagingen zijn waar de commissie voor staat maar dat is een gesloten vraag. Wanneer je van mening zou zijn dat, bijvoorbeeld, Griekenland uit de eurozone gezet moest worden of dat de euro zo snel mogelijk moet worden opgedoekt dan zou je moeten kiezen voor "Financial Crisis / Economic & Monetary Union". Dat zal echter worden opgevat als steun aan de huidige insteek!

Overigens wel grappig die uitdrukking 'staatsmannetjes' van E.Engelen
(Nota bene dezelfde van die 'tieten en kont-leerstoel' aan de UvA : www.keizersenkleren.nl/?p=59 )

Fransg | 26-09-12 | 16:36

Ik schaam voor het verwende, ongeïnteresseerde vadsige volk, wat precies doet wat de leugenachtige politiek wil. Geen eigen mening kunnen vormen, wat een vreselijk armoede!

lanexxx | 26-09-12 | 16:29

Nigel Farage FTW!

Wil Palen | 26-09-12 | 16:11

Ik mis de vraag of we na sharia banken ook sharia wetgeving moeten invoeren in de EU.

Methylfenidaat | 26-09-12 | 15:53

1 plaatje zegt meestal heel veul
https://lh3.ggpht.com/-fKAbUPlPuCM/TZYHX-LvAxI/AAAAAAAAG8g/JP7MjfRDKW4/s640/EU-BABEL-TOWER.jpg

Methylfenidaat | 26-09-12 | 15:48

Ik heb niet overal 1 aangevinkt... nope, alleen waar dat kon :-)

Methylfenidaat | 26-09-12 | 15:46

VON Rompuy gisteren met z'n toespraak naar de burgers IN HET ENGELS, de taal van het land dat juist zeer kritisch is over de EU, en geen enkele van de andere landen, op Ierland na, heeft Engels als moerstaal.
.
De EU he!
Met 27 tolken , hahahaha..... en dat moet dan 'n eenheid worden.
Met 27 nationale voetbalelftallen die elkaar bevechten, hahahaha..... en dat moet dan 'n eenheid worden.
.
De VS die vaak als voorbeeld wordt genomen heeft geen tolk nodig, en een nationaal elftal.
.

donjon | 26-09-12 | 15:41

Zo, de "1" toets is nu stuk bij mij.

funkyd | 26-09-12 | 15:16

@deraderendraaien | 26-09-12 | 13:41
Ha! Ik heb hetzelfde voorstel gedaan.

Toine Tussenbeen | 26-09-12 | 15:04

Tja. Meer kan ik niet meer opbrengen...

Datzegiktoch | 26-09-12 | 14:46

Best veel werk, vooral al die individuele commissarissen van wie niemand ooit gehoord heeft beoordelen.

Waarom zijn het er zoveel en hebben ze van die onbegrijpelijke doelstellingen?

ik heet joran | 26-09-12 | 14:21

Ingevuld. Met Ton Elias als aankomende Europese commissaris.

Professor Superhirn | 26-09-12 | 14:18

@Muxje | 26-09-12 | 13:38
Dat mandaat heet 'The Lisbon Treaty'. Erdoorheen gedrukt met dank aan de instemming van cda/pvda in het kabinet balkenende. Kort samengevat: ze mogen zich overal mee bemoeien en wij zelf hebben geen fuck meer te vertellen.

Pffffff | 26-09-12 | 14:05

@vetkleppert | 26-09-12 | 11:54
Haha, vulde ik ook in.

Pffffff | 26-09-12 | 13:54

What do you think of the European commission?
'The commission consists of overpaid clerks who suffer from megalomania.'
/
Mijn bijdrage.

Old_Spice | 26-09-12 | 13:51

Ach die EU-commissionairs zijn gewoon mislukt.Binnen afzienbare tijd rekent de beurs met ze af,inclusief Draghi die nog tijd voor hen kocht."Back to normalcy", back to 1929.Niks geleerd van de geschiedenis.

Dolphi | 26-09-12 | 13:51

Bedankt voor het invullen van de survey. U kunt de survey inleveren bij Eurocommisaris Van Niksdoenhuijzen, kantoor op even weken te brussel en op onevenweken te straasburg, kamer 568.0082469, 3e droevige EU kantoortoren van links t.o.v rechts, linker bureau, derde la van boven, bij de andere surveys. Verwachte behandelingsduur 3 EU maanden (als in lichtjaren tov jaren). U kunt uw survey ook af laten halen door de chauffeur van Van Niksdoenhuijsen met audi A8, hiervoor s.v.p. even mailen met één van de 85 bureaumedewerksters. Bij voorbaat dank! De Europeesche Unie

Rest In Privacy | 26-09-12 | 13:49

Europa wordt het nieuwe Joegoslavië maar dan nog een tandje erger. En dan valt de boel met veel oorlog weer uiteen. En volgens Nostradamus komen dan ook de islamitische veroveringlegers uit Afrika en Turkije. De echte legers he, en niet de horden kansarme uitkeringsplukkende en maatschappij ontwrichtende allochtoons importgebroed. Zij komen nu verborgen onder de noemer van gezinshereniging ons land binnen.

appeltjesgroeneweide | 26-09-12 | 13:46

@alexbl | 26-09-12 | 13:19
Nou die moet dan op zeker kans maken ,want ik denk dat we hem allemaal voorgedragen hebben.

deraderendraaien | 26-09-12 | 13:44

@Shareholder II | 26-09-12 | 13:25
Ik heb daar de minst slechte ingevuld, klimaat werk en ouderdom.

deraderendraaien | 26-09-12 | 13:43

Done! Ze zagen allen het voorstel voor Nigel Farage ipv Barrosso niet zo zitten geloof ik.

deraderendraaien | 26-09-12 | 13:41

@The Evil One 12:41: Ik heb met veel van die commissieleden weinig problemen. Ook met het idee van een europese unie heb ik geen probleem. Waar ik wel problemen mee heb is die manier waarop de EU is ingericht, het volstrekte gebrek aan transparantie en democratie in de EU en in de wijze waarop de Commissie opereert. Ook ontbreekt een duidelijk afgebakend mandaat voor de EU waarin staat waar ze zich wel en vooral ook waar ze zich niet mee mogen bemoeien.

Muxje | 26-09-12 | 13:38

Wat ik zo jammer van deze survey vind: hij wordt slechts ingevuld door een handje vol, als iedereen in NL nou eens die Survey gaat invullen (lees recht op stemmen), dan zullen de 'baasjes in Brussel' nare cijfertjes onder hun ogen krijgen.

Ik heb juist Job Cohen getipt als NL afgevaardigde ;-(

Ron6019 | 26-09-12 | 13:28

Lul, je bent zelf een Europese Unie!!

Educated Fool | 26-09-12 | 13:27

@alexbl | 26-09-12 | 13:21
Flip F, mooi, was je net ff te laat mee.

Uw Verzekeringsadvis | 26-09-12 | 13:25

Na Q4.1 kunt u niet verder tenzij u prioriteiten aan die honden koppelt en daarmee i.z.z akkoord bent met wat die flikkers willen gaan doen. Dat weiger ik pertinent.

Shareholder II | 26-09-12 | 13:25

Waar zijn ze mee bezig in brussel stelletje zakken-
vullers mensen die in de jaren veertig en vijftig -
het land weer op poten hebben gezet worden nu weg-
gezet als wat doe je nog hier in dit land het liefst-
hebben ze dat je oprot of de pijp uitgaat dan zijn ze van je af een klein AOW'tje met een klein pensioentje-
wordt je niet meer gegund.

sharlie | 26-09-12 | 13:23

Als retrospectief visionair zie ik gelijkenissen tussen het ontstaan van de grote staten US of A en Europa. In het geval van de US was er een burgeroorlog tussen de Noordelijken en de Zuidelijken nodig om tot een eenheid te komen. In het geval van Europa zal dit net zo gaan. Eerst een oorlog tussen Noord- en Zuid Europa, daarna pas de eenheid.

oze | 26-09-12 | 13:22

Q5.3 - Based on your nationality, who do you think will be selected as the commissioner from your country in 2014?

"Flip Fluitketel"

alexbl | 26-09-12 | 13:21

ZO, die kunnen ze weggooien.

Uw Verzekeringsadvis | 26-09-12 | 13:20

Q5.1 - Who would you LIKE to see appointed the next Commission President in 2014? (Pick up to 3 candidates)

Other (please specify):
"Nigel Farage (hopefully the last president!)"

alexbl | 26-09-12 | 13:19

Mooi, alles dikke onvoldoendes geven en bij deze vraag: Given the performance expressed in the question above (Question 2.4), what explains it? Other (please specify):We don't want dictatorship nor Facism! We didn't choose for any of the Commissioners
.
Graag gedaan! Kudt EU! Deaud aan de facisten!

Indoneesje | 26-09-12 | 13:19

Wat een jammerlijke paradox, die van de EU: streven naar vrijheid, vrede en tolerantie opleggen, door een technocratische, ondemocratische en moralistisch instituut, met als gevolg: minder vrijheden, meer onvrede en intolerantie. De fout die alle groot-idealisten maken: het ontwerpen van utopieën, zonder de gebruiker hierbij te betrekken.

M-Bozz | 26-09-12 | 13:15

Maak van Europees, Economisch. Een verregaande samenwerking op financieel economisch gebied en verder niet. Tres simpel, mogen ze gewoon het EC logo houden.

luckor | 26-09-12 | 13:11

@ITEACHYOU | 26-09-12 | 12:40

Begrotingsproblemen zijn van alle tijden, maar ...

sinds de introductie van de euro heeft Spanje zich suf geleend met goedkoop geld en daarvan een vastgoedbubbel geblazen.

Daarnaast is de concurrentiekracht onvoldoende voor de "harde" euro. Devalueren is dan normaliter het devies. En dat kan niet meer. Noodleningen vanuit diverse instanties lossen dit onderliggende probleem niet op.

De negatieve rol van de euro is een duidelijke, net zoals dat in Griekenland het geval is.

BenBinnen | 26-09-12 | 13:11

Ik geef die EU max 2 jaar. Dan een orgie van bloedvergieten en destructie. En liever dat dan de EUSSR.

Willem VanDer Decken | 26-09-12 | 13:08

Nigel Farage moet de nieuwe president van de EU worden...

M@rk | 26-09-12 | 13:07

Grappig, er komen ook zaken aan bod die door politici nog worden ontkent..."Finalising the Single Market".

DerUnterMensch | 26-09-12 | 13:07

Dringend stemadvies voor nieuwe Voorzitter:

Jutta Urpilainen - finse minister van Financiën, leuke milf maar ook nog een met mes op tafel als het om knoflook gaat!

Nebuchednezzar | 26-09-12 | 13:04

En we vallen onder de: Think tanks
We denken en discusheren er hier tenslotte voldoende over om aan die categorie te voldoen.

DerUnterMensch | 26-09-12 | 13:00

Een ding is mij wel duidelijk; alle centralisaties zijn gedrochten die kostenverhogend werken en waarbij de zeggenschap van de partijen, die geheel ondemocratisch taken over MOETEN dragen, grotendeels verdwijnt. Zo ook de EU.
Daarnaast beschikken zowel nationale als Europese centrale organen niet over de lokale kennis die nodig is om juiste beslissingen te kunnen nemen, een ramp voor de democratie en lokale belangen en unieke kenmerken van de partijen die aansluiten/zijn aangesloten.
Ander probleem bij de oprichting van centrale organen is dat er van bovenaf beslissingen worden genomen tot het oprichten ervan zonder dat vooraf inzichtelijk is wat daarvan de gevolgen zijn op democratisch en financieel niveau voor de partijen die (worden gedwongen) taken over te dragen.
Het zijn verkapte vormen van dictatuur. Machtsmonopolies waarbij concurrentie en lokale belangen verdwijnen en de partijen op kosten worden gejaagd: NEE BEDANKT!
Niet nationaal en niet op Europees niveau!

doenormaal! | 26-09-12 | 12:59

Fijn dat u naar mijn mening vraagt. De EC mag van mij aan het gas.

Shareholder II | 26-09-12 | 12:57

Wat was ook alweer de release date van de blockbuster 'The Rise and Fall of the European Empire: The Beginning' ?

Kan niet wachten tot 'The Rise and Fall or the European Empire: Judgement Day'. Zin in!

Bart_Bart | 26-09-12 | 12:48

Niemands Knegt | 26-09-12 | 12:31
was laatst op tv een stuk over Finland en deze materie(ik weet even niet meer welk programma dat nu was) dus je opmerking m.b.t. journalisten is iets te voorbarig

ITEACHYOU | 26-09-12 | 12:47

ITEACHYOU | 26-09-12 | 12:40

Herstel, in Spanje al 30 jaar structureel hogere kosten dan inkomsten, en dat wist men al die tijd in Brussel..

The Evil One | 26-09-12 | 12:45

En bij de vraag wat ik deed en de keuze alleen bestaand uit lobbyissten en andere louche figuren ingevuld "working for a living, unlike all the above choiches".

The Evil One | 26-09-12 | 12:43

@gozahtje | 26-09-12 | 11:49 | + 5 -
Het verschil is dat het nog altijd "wij-zij" is, ipv "wij". En dan vooral bij de machthebbers, die Chinezen, zo gek en achterdochtig als een deur, zelfde met midden-Oosten regimes, en dan natuurlijk de VS nog waar ze ook niet helemaal 100% zijn, en dan heb je nog dat bij elkaar raapsel van landjes wat dan de EU wordt genoemd.

MasthaX | 26-09-12 | 12:42

Niet overal een "1" ingevuld, alleen voor klimaatheks Hedegaard, milieuonnozelaar Potocik en vis-communiste hoe heet ze ook alweer die Griekse. Telt mijn voorkeursstem voor de EU voorzitter (Farage) en de nationale commissaris (Wilders) mee??? Jammer dat ik mijn mail adres niet achter kon laten had bassie@clownbassie.nl ook nog een goede dag.

The Evil One | 26-09-12 | 12:41

Precies, want bureaucraten op nationaal niveau worden natuurlijk wel verkozen...

drapina | 26-09-12 | 12:40

neemjemoederindemali | 26-09-12 | 12:19
In een land waar stelselmatig teveel wordt uitgegeven ploft de bom vanzelf, of dat nu met of zonder de EU is. Je doet nu net alsof alle ellende in Spanje is gekomen door de EU, terwijl je aan de andere kant zegt dat wij, het rijke Noorden, de arme landen in het Zuiden alleen maar aan het spekken zijn. MMM vreeme tegenstelling. Bovendien komen de problemen in Spanje niet voort uit slechte concurrentie posities maar uit hogere uitgaven dan inkomsten

ITEACHYOU | 26-09-12 | 12:40

Ik heb onze Geert voorgesteld als President, weten we in elk geval waar de centjes niet naar toe gaan, en blijven we ook vrij in meningsuiting

stephan66 | 26-09-12 | 12:38

Het voornaamste argument van de eurofielen, als je doorvraagt, is "een blok vormen tegen China als het gaat om handel en mensenrechten."

Waarom gaan we dan niet met China in een unie zitten? Dan vorm je een blok met China, wat altijd beter is dan een blok tegen China.

En dan heb je meer invloed op de mensenrechten, dan als je als liberaal-progressief wereldvreemd kut- Europeaantje, want dat zijn die EU-bestuurders, eens even China de les gaat lezen.

Waarom moet de wereld überhaupt uit "blokken" bestaan? Wat voor extra waarde creëert dat?
Is het niet vreemd dat die mensen die steevast clichés uitbraken over "polarisering" en "groepen tegenover elkaar zetten" zo graag een blok willen vormen tegen China en de VS?

Het zijn gewoon naïeve kutjes, die eurofiele politici. De eurofiele burger is in veel gevallen niet geëngageerd genoeg om zich goed te informeren, dus die hebben een excuus.

Bart_Bart | 26-09-12 | 12:38

Zo laat die -1tjes maar komen voor Schulz en Barossa

MasthaX | 26-09-12 | 12:37

Done.

yamahaha | 26-09-12 | 12:37

Heren, er staat hier een .gif van een brandende EU vlag.
Wat zeiden we nu gisteren nog over mensen die vlaggen verbranden?
Het verschil tussen kritiek en vereenzelviging is klein maar fundamenteel. (Net zo groot als tussen een creatief en een borderliner zeg maar...)

Einde van de Domheid | 26-09-12 | 12:33

Mening: kill it with fire.

Fijnstoffer | 26-09-12 | 12:32

Dit is dus een "onafhankelijk onderzoek?" Ik zie van Rompuy en Barrosso elkaar al de schouders van de romp bemmen vanwege deze op voorhand positieve "evaluatie."

notoire_veelpleger | 26-09-12 | 12:32

Op de achtergrond, ver weg van Nederlandse mainstream media (schaam je journalisten van Nederland!) is er gisteren een bijeenkomst geweest van de ministers van Financiën van Duitsland, Nederland en Finland (O ja? Vraag de krantenlezer/PO kijker zich af. Ja, beste ingezetenen van onze illusoire democratie, u wordt dom gehouden, zij kwamen bijeen in Helsinki.).
Hier een prima verslag van die bijeenkomst: www.forbes.com/sites/karlwhelan/2012/0...
Karl Whelan concludeert uit bovenstaand verslag van de bijeenkomst in Helsinki dat deze landen van plan lijken de perifere eurolanden aan hun lot over te laten.

Daarnaast heeft de Bundesbank een aantal juristen ingeschakeld om de legaliteit te checken van de 'ECB's new bond-buying program': www.reuters.com/article/2012/09/25/us-...
En de Bundesbank heeft zware kritiek geuit op het IMF: www.handelsblatt.com/politik/konjunktu...

Op de achtergrond is het zwaar aan het rommelen, letterlijk (Griekenland, Spanje, Portugal) en figuurlijk en het lijkt er op dat Duitsland, Finland en Nederland zich aan het oriënteren zijn op een eventuele afsplitsing. En wij Nederlandse ingezetenen worden helemaal niet op de hoogte gehouden. Het is een bloody shame.

Niemands Knegt | 26-09-12 | 12:31

@ITEACHYOU | 26-09-12 | 12:10
o jawel ik had een grote mond tegen iedereen. en die klappen heb ik ook wel gehad.
en de oorlog weet ik nog niet. kan tussen noord ( die het zat word ) en zuid ( dat nog meer geld wil ) worden. of tussen moslims en de rest. ( of mischien vind men nog wel een andere zondebok. ) hoeft niet tussen landen onderling te zijn.
De rede voor de oorlog is wel al duidelijk. het volk word uitgekleed en arm, en zoekt een zondebok. een lijder zal opstaan, een bepaalde groep als verantwoordelijk stellen en dan komt het volk in opstand en zal die lijder volgen totdat het probleem is opgelost of de lijder verslagen is.
ps. ja dit kan je bekent voorkomen. de USA, is ook zo ontstaan. ( en onze buren hebben al 2 keer een poging gewaagt om dit in Europa ook voor elkaar te krijgen. )

LordNobady | 26-09-12 | 12:29

Ik heb Nigel Farage maar voorgedragen als voorzitter van de commissie.

Der alte Fritz | 26-09-12 | 12:29

Vooral de maandelijkse verhuis van Brussel naar Straatsburg v.v. vind ik geweldig!

kibambam | 26-09-12 | 12:26

Who would you LIKE to see appointed the next Commission President in 2014? Nigel Farage

Bertus Brulbroek | 26-09-12 | 12:24

Conan de Rabarber | 26-09-12 | 12:22 | + 0 -

Iets minder corpulent, maar voor de rest klopt het!

eerstneukendanpraten | 26-09-12 | 12:24

@Neon | 26-09-12 | 12:18
Cookies zijn het probleem niet, want daar kun je je tegen wapenen.
Het zijn de "onzichtbare" trackers waarvoor je moet oppassen.
Ghostery en Abine zijn je vrienden.

FreeElectron | 26-09-12 | 12:24

Ik neem aan - en hoop - dat iedereen bij "gewenste nieuwe voorzitter" Nigel Farage heeft ingevuld?

Gootbalkoning | 26-09-12 | 12:23

@neemjemoederindemali | 26-09-12 | 12:19
Brandstof hamsteren, nu nog tegen 19%.

kapotte_stofzuiger | 26-09-12 | 12:23

Mijn hart begint al te bloeden bij het lezen van de eerste pagina van die enquête. Waar ben je werkzaam en wat zij je specialiteiten. Echt, alles wat een normaal mens "het linkse hobby hoekje" noemt wordt gerepresenteerd.
Hoe beoordeel ik hun performance in "enlargement". Nou, goed. Niet dat ik er blij mee ben...
Q5.1: Other, Nigel Farrage :-)

TheEgg | 26-09-12 | 12:22

Barroso en van Rompuy zijn toch een soort van Papa Doc en Baby Doc?

Conan de Rabarber | 26-09-12 | 12:22

@ITEACHYOU | 26-09-12 | 12:16

De Duitsers zullen heel blij zijn, ik denk zelfs dat de Duitsers de Euro gaan opblazen. Fransen en Italianen zullen ook blij zijn als ze weer een eigen munt hebben, die kunnen ze dan devalueren.

neemjemoederindemali | 26-09-12 | 12:21

@ITEACHYOU | 26-09-12 | 12:16
De Duitsers wel; daar neemt het verzet tegen de EU-dictatuur ook steeds toe, in brede politieke kring.
Ben benieuwd naar de uitslag van de Duitse bondsverkiezingen volgend jaar.

FreeElectron | 26-09-12 | 12:20

Die hele EC heeft zichzelf nog beter beschermd dan onze eigen ministeries, dus geloof maar niet dat wij als burger hier ook maar 1 vinger in de pap krijgen. Helaas, want volgens mij luidt de definitie van een democratie toch anders...

Frank Grasmaaier | 26-09-12 | 12:19

@ITEACHYOU | 26-09-12 | 12:14

Nee flippo, die rellen zouden niet zijn ontstaan als de Euro er niet was geweest. Dan zou Spanje zelfstandig zijn peso hebben laten devalueren en konden ze weer concurrerend zijn. Met als gevolg dat er meer mensen aan het werk zouden kunnen blijven.

Ik weet niet of je het weet maar die Spanjaarden en Grieken zijn behoorlijk gefrustreerd, de rellen van gisteren zijn nog maar een voorproefje van de enorme rellen die ongetwijfeld komen gaan. Die rellen gaan overigens ook hier komen als we in de Euro blijven.

neemjemoederindemali | 26-09-12 | 12:19

Neon | 26-09-12 | 12:18
Lol, ik zeg aankaarten bij het Europese Hof

ITEACHYOU | 26-09-12 | 12:19

Ingevuld. Maar nérgens op die SurveyMonkey-enquete word ik gewaarschuwd voor de 17 cookies die worden geplaatst.

Neon | 26-09-12 | 12:18

neemjemoederindemali | 26-09-12 | 12:09
Wat denk je van de Duitsers, Fransen, Italianen? Dat die NL gaan danken voor het feit dat ze de EU hebben opgeblazen?

ITEACHYOU | 26-09-12 | 12:16

Brr. De geschiedenis kent vele voorbeelden van hoe een staatsvorm als de EUSSR zich zal ontwikkelen, daarom lijkt het mij ongezond om iets minder dan een 10 te geven, het antwoord dat verwacht wordt. Ik neem aan dat ze precies bijhouden wie voor minder gaat. Niets invullen is ook wel veilig.

Nee, toen onze regenten nog geloofden in de schaapachtige volgzaamheid van de "zwijgende meerderheid" lieten ze "hun" kudde 1 keer stemmen voor Europa. Het resultaat was een schok voor het geboefte en tevens het einde van de democratie binnen de EUSSR.

Jan Passant mk2 | 26-09-12 | 12:16

Ik miste de volgende vraag:
'Are you aware that the EU is founded bij nazi's and laughs at democracy?'

das_Freudenmädchen | 26-09-12 | 12:15

neemjemoederindemali | 26-09-12 | 12:11
ja, beelden gezien, volgens mij niet veel anders dan in Haren :), die oproer zou ook zijn onstaan als Spanje buiten de EU stond, misschien wel eerder

ITEACHYOU | 26-09-12 | 12:14

Geheel OT, waarvoor excuses Joris. Maar we hebben er weer drie koffiebruine cultuurverrijkers bij!

http://www.rtl.nl/components/actueel/rtlnieuws/2012/09_september/26/binnenland/congolezen-winnen-geding-tegen-de-staat.xml

eerstneukendanpraten | 26-09-12 | 12:13

Wie er aangewezen moet worden als president...
Niemand, want die hoor je te kiezen met verkiezingen.

Welke Nederlands commissielid er in 2014 is....
Niemand, want dat is Nederland allang uit de EU en EMU getreden.

Ze zitten nogal in de ontkenningsfase in de EU..

tipo | 26-09-12 | 12:12

@ITEACHYOU | 26-09-12 | 12:10

Heb je gisteren de rellen in Spanje gezien?

neemjemoederindemali | 26-09-12 | 12:11

Het feit dat ik ongeveer 4 of 5 van de commissarissen ken (en het politieke nieuws toch zeker goed in de gaten hou) zegt eigenlijk al genoeg. Farage heeft gelijk, wie zijn deze mensen en wat geeft ze het recht namens mij beslissingen te nemen? Ik snap dat je ministers in een nationaal kabinet ook niet kiest, maar daar mag ik in ieder geval op alle partijen stemmen in plaats van voor die paar zeteltjes die Nederland heeft en heb ik een idee van wat ik ongeveer kan verwachten in het kabinet.

DOUK | 26-09-12 | 12:11

@LordNobady | 26-09-12 | 11:59
Ondertussen zijn twee van de partijen uit het kabinet dat dat referendum organiseerde en vervolgens de uitslag naast zich neer legde groter gegroeid: VVD en D66

lekkurlinx | 26-09-12 | 12:11

Als retrospectief visionair zie ik gelijkenissen tussen het ontstaan van de grote staten US of A en Europa. In het geval van de US was er een burgeroorlog tussen de Noordelijken en de Zuidelijken nodig om tot een eenheid te komen. In het geval van Europa zal dit net zo gaan. Eerst een oorlog tussen Noord- en Zuid Europa, daarna pas de eenheid.

oze | 26-09-12 | 12:11

FreeElectron | 26-09-12 | 12:07
Dus kan je maar beter vrienden maken

ITEACHYOU | 26-09-12 | 12:10

Ja tegen Europa, NEE tegen de EU!

lanexxx | 26-09-12 | 12:10

@De waard zijn gast | 26-09-12 | 11:54
Een Franse spaarrekening is ook niet alles, maar het ging om het idee.

kapotte_stofzuiger | 26-09-12 | 12:10

LordNobady | 26-09-12 | 12:05
Op het schoolplein had je ook geen grote mond tegen oudere, grotere kinderen want dan kreeg je klappen. Tussen wie gaat een eventuele oorlog volgens jou?

ITEACHYOU | 26-09-12 | 12:10

@ITEACHYOU | 26-09-12 | 12:00

Ik kan me niet voorstellen dat Grieken ons minder liev gaan vinden en onze Rotterdamse haven niet meer willen aandoen.

Overigens zal dat ook moeilijk worden aangezien Rotterdam de enige diepzeehaven van Europa is.

neemjemoederindemali | 26-09-12 | 12:09

@ITEACHYOU | 26-09-12 | 12:00
Met die 5.7 procent inspraak worden we sowieso verpletterd, nadat het land is leeggezogen.

* Denker * (©Parsons)

FreeElectron | 26-09-12 | 12:07

@ITEACHYOU | 26-09-12 | 12:00
helaas de EU maakt geen vrienden. alleen vijanden onder het volk en als die oorlog willen zijn er geen 1000000 EU's die dat tegen kunnen houden.

LordNobady | 26-09-12 | 12:05

Ik ben niet alleen islam moe, mocro moe maar geleidelijk aan word ik ook EU/EC/EMS moe. Maar ja, zonder de islam, de mocro en zonder de strapatsen van onze vrinden in Brussel/Straatsburg blijft er weinig over op mijn dierbare GS dus luctor et emergo.

de directeur | 26-09-12 | 12:04

Ik ben erg voor de EU.
Maar de half slappe politieke non-constructie die er achter zit kan nog geen deuk in een pakje boter slaan...

da wizard | 26-09-12 | 12:03

Who's your daddy? Van Rompuy!

Conan de Rabarber | 26-09-12 | 12:02

Gek.
Anders heb ik als nuchter zeeman geen last van paranoia.

* proxy aanzwengelt *

Kapitein Sjaak Mus | 26-09-12 | 12:02

@ProAsfalt | 26-09-12 | 11:48
ik zeg we konden alleen kiezen uit veel betalen of veel betalen aan de EU.

LordNobady | 26-09-12 | 12:01

idd,
Who do you LIKE to be President: Nigel Farage
Who do you THINK: Martin Schulz
Oh, the horror...

BTW, wel vier Fransen en twee Belgen bij de kandidaten, maar geen Nederlander. Gaat goed zo NL!

Realisties | 26-09-12 | 12:01

alles ingevuld en dominique strauss kahn mag van mij barroso opvolgen.

ganzo | 26-09-12 | 12:01

Dus zonder EU was het geen puinhoop geworden in Griekenland, Spanje etc etc? Waar wil je heen met je betoog Van Rossem?
Als klein land kan je maar beter vrienden maken binnen Europa....... Allemaal zo een grote mond, maar als het er echt op aankomt worden we verpletterd. Denken jullie nu werkelijk dat als NL de stekker eruit trekt dit door de overige Europese landen ons in dank wordt afgenomen? Is dat effect wel eens berekend?

ITEACHYOU | 26-09-12 | 12:00

@Nietvoordekat | 26-09-12 | 11:54
dat ging idd wel over de EU. En daarna hebben ze denk ik besloten ons er niet meer over te raadplegen omdat ons antwoord ze niet uitkomt.
andere naam = wel door laten gaan is een bekende in de politiek. proberen ze ook al met een heel aantal vrijheidsbeperkende verdragen ( acta iemand )

LordNobady | 26-09-12 | 11:59

Heb overal maar een twee ingevuld...

vetkleppert | 26-09-12 | 11:54 |
Ah kudt natuurlijk..!

Doc Damage | 26-09-12 | 11:58

@vetkleppert | 26-09-12 | 11:57
Daar bestaat bij mij geen twijfel over.

Stilicho | 26-09-12 | 11:58

Your answers will be treated anonymously.
Maar natuurlijk. Dat geloof ik direct.

Strohond | 26-09-12 | 11:58

Het zijn zakkenvullers, allemaal!

eerstneukendanpraten | 26-09-12 | 11:58

@Stilicho | 26-09-12 | 11:55
Alleen als ie continu stomdronken is.

vetkleppert | 26-09-12 | 11:57

@vetkleppert | 26-09-12 | 11:54
Hero Brinkman. Dat gun ik de EU en de Europese Commissie wel.

Stilicho | 26-09-12 | 11:55

Misschien veiliger om voor het invullen m'n VPN aan te slingeren.

OhJee | 26-09-12 | 11:55

Q5.1 - Who would you LIKE to see appointed the next Commission President in 2014? (Pick up to 3 candidates)
A:
Nigel Farage.

vetkleppert | 26-09-12 | 11:54

kapotte_stofzuiger | 26-09-12 | 11:43
Dat 'goedkoop op vakantie in Griekenland' klinkt wel grappig maar de waarheid is dat daar waar economische crisis de prijzen vaak niet dalen maar, als ze niet gelijk blijven, juist stijgen. De toerist heeft blijkbaar te besteden want anders: geen (dure) vakantie. Ik vond het persoonlijk niet goedkoper geworden in Griekenland (Kreta), vooral de producten in de supermarkt zijn vaak aan de dure kant.

De waard zijn gast | 26-09-12 | 11:54

@Nietvoordekat | 26-09-12 | 11:53
Herstel, ander referendum. Zelfde punt.

Nietvoordekat | 26-09-12 | 11:54

@LordNobady | 26-09-12 | 11:47
Dit referendum ging inderdaad niet over de EU, maar over de Europese Grondwet. Nederland zei heel erg hard "nee", maar ja, het was geen bindend referendum, en ach, als we het een andere naam geven...

Zo rolt onze volksvertegenwoordiging. Leuk he, democratie?

Nietvoordekat | 26-09-12 | 11:53

Veel te veel vragen. Ongezien de tyfus.

rixard | 26-09-12 | 11:53

Ik ben en blijf Nederlander in hart en nieren. Je kunt er een andere sticker opplakken en wat regeltjes verzinnen maar dit blijft voor mij Nederland. Ik kan mij in het dagelijks leven al druk genoeg maken over andere dingen en merk dat het leven snel voorbij is, dus als u het niet erg vind laat ik die EU-rommel lekker van me af glijden heer Van Rossum. Het is zonde van mijn tijd en heb geleerd geen beren de weg op te trekken. Laat andere mensen maar voor de beren zorgen.

Ik leef mijn leven, in Nederland, als Nederlander, en het kan me niet rotten hoe ze het straks anders willen.

homptiedom. lekker weer buiten trouwens.

codedelight | 26-09-12 | 11:53

Ik veel alleen onderzoeken in als ik er een iets mee kan winnen, bij de EU verlies ik alleen maar.

Idontgiveafunk | 26-09-12 | 11:53

Zo, ingevuld. Nu maar afwachten op wat voor manier ze onze antwoorden verkeerd gaan interpreteren.

Nietvoordekat | 26-09-12 | 11:52

Kreeg net een enquete van de dokter hoe ik mijn nierstenen, kinkhoest en gordelroos heb ervaren.
Gaat hoger scoren dan deze ben ik bang.

Cuyahoga | 26-09-12 | 11:52

Heb overal 1 ingevuld.

Armageddon | 26-09-12 | 11:51

Thank you for taking part in this survey.
Your ip-address has been logged.

harbi | 26-09-12 | 11:51

E.U.R.O. - E.U. = R.O.
Rot Op!

wakkere_nederlander | 26-09-12 | 11:49

Waar gaat die enquete naartoe gestuurd worden dan? Naar een 3 e partij of linea recta naar de Führerbunker in Brussel?

bello | 26-09-12 | 11:49

De EU moet alleen maar erdoor gedrukt worden, omdat de politici anders straks geen hol in te brengen hebben tegen landen als Amerika, China, Brazilie en India. Een strijd die uiteindelijk toch uit zal monden in een wereld oorlog, er is niemand bezig met de toekomst, allemaal maar met het nu en hooguit met morgen. Ik geloof gewoon niet dat we op deze ineffiecente manier van samenleven een goede toekomst tegemoet gaan.

gozahtje | 26-09-12 | 11:49

NL heeft op 12 sept j.l. gestemd.
Het volk heeft gezegd: wij willen graag heel veel betalen aan de EU, EUSSR, Zuid-Europa en tenslotte Afrika.
Helaas kan ik er niets anders van maken.

ProAsfalt | 26-09-12 | 11:48

@deministerpresident | 26-09-12 | 11:43
dit referendum ging niet over de EU. er is in de politiek geen serieuze keuze tegen de EU.

LordNobady | 26-09-12 | 11:47

Zo, mijn steentje bijgedragen.

Merkava | 26-09-12 | 11:47

Mag ik krijg de tyfus EU zeggen

Bokito ergo sum | 26-09-12 | 11:46

Ik sluit mij volledig aan bij Václav Klaus in dit must read interview:
www.telegraph.co.uk/news/worldnews/eur...

"Political elites have always known that the shift in decision-making from the national to the supranational level weakens the traditional democratic mechanisms (that are inseparable from the existence of the nation state), and this increases their power in a radical way. That is why they wanted this shift so badly in the past, and that is why they want it today."

Spijker-kop-raak.

Niemands Knegt | 26-09-12 | 11:45

Dit is weer typisch zo'n "survey" dat over 5 jaar tegen je gebruikt gaat worden door de "reinigingscommissie".

Kaas de Vies | 26-09-12 | 11:44

Ik vind de EU geweldig, als consument lekker landen tegen elkaar uitspelen.
Spaarrekening in Frankrijk, shoppen in Duitsland, goedkoop op vakantie in Griekenland en (bijna) gratis naar het ziekenhuis in Belgie.

kapotte_stofzuiger | 26-09-12 | 11:43

OPBOKKEN!!!

Zo. Voor mijn meer genuanceerde mening verwijs ik u naar het kastje. Zij zullen u doorverwijzen naar de muur.

Nietvoordekat | 26-09-12 | 11:43

Een heel erg groot gedeelte van de Nl'se bevolking is superdepuperenthousiast over Europa. Zie het referendum hierover dat op 12 september j.l. is gehouden. Dom, dom volk. Ik kan het niet blijven herhalen.

deministerpresident | 26-09-12 | 11:43

Lijkt me wel handig om die even in te vullen, het is natuurlijk niet alsof ze niet naar normale burgers luisteren

Ordentelijk | 26-09-12 | 11:41

Ik ben harstikke positief over de EU. Als ze zo doorgaan zal het niet lang meer duren voordat mensen de ogen openen.

Eerst nog een beetje meer honger in de EU, dat werkt als een katalysator.

Kaas de Vies | 26-09-12 | 11:41

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken