Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Het Grote GeenStijl "U LIEGT!" Twitter Onderzoek

ULIEGTOPTWITTER.jpg Woohoo! Gekleurde pijlen, staafjes en taartdiagrammen. GeenStijl gaat datajournalistiek. Wat hebben we voor u uitgezocht? Welke politici op Twitter andere politici beschuldigen van keiharde leugens. Want zo werkt politiek op social media: heel hard roepen dat de andere partij liegt. Alle partijen doen er - ingefluisterd door hun spindokters - aan mee. Logisch natuurlijk: politici liegen, allemaal. Maar welke eigenlijk het meest? En welke wordt daar het meest van beschuldigd? En hoe geloofwaardig zijn politici die andere politici van liegen beschuldigen eigenlijk? Welke politicus is de grootste irritante vingerwijzer van Nederland? Oftewel: wie wint die felbegeerde GeenStijl-U-LIEGT!-Twitter-Bokaal? VISUALISATIE!!! Het Grote GeenStijl "U LIEGT!" Twitter Onderzoek Hoe gaat het in zijn werk? Onze team datajournalisten heeft een search gedaan op het woord "liegt" en jawel... Dat woord wordt door volksvertegenwoordiger eigenlijk nauwelijks gebruikt op Twitter, behalve in twee periodes. Dat waren: april 2012 (val gedoogkabinet) en afgelopen maand. We kunnen dus stellen dat het beschuldigen van liegen door politici op Twitter zeer selectief plaatsvindt. In een 'normale' periode liegen politici er blijkbaar minder dan in verkiezingstijd, althans ze worden er minder door hun collega's van beschuldigd. Check die staafdiagrammetje: beschuldigingenpermaand.jpg Daarnaast hebben we ook even gekeken naar het gebruik van de de trefwoorden "jokt" en "leugen". Levert een karrenvracht aan tweets op. Die hebben we handmatig geteld. En geanalyseerd. En gecheckt of er echt sprake is van een beschuldiging en aan wie. U kunt ons geloven of zelf die triljoentriljard tweets van de afgelopen maanden controleren. De keuze is aan u. De data die ons onderzoek heeft opgeleverd hebben we in een coole netwerk-visualisatie gestopt zoals die bovenaan dit topic te zien is. Een uitgebreide versie in groot formaat staat HIERRR!!! Voor de duidelijkheid: Elke beschuldiging van politicus X naar politicus Y is een "connectie". Pijltje van de ene naar de andere politicus betekent dat deze persoon de ander heeft beschuldigd van liegen/verdraaien/onwaarheden in de afgelopen 8 maanden. De ontvanger van de pijl wordt beschuldigd, de verzender van de pijl is de beschuldiger. Wie dus veel beschuldigd is, komt prominent in de grafiek naar voren. Dan de individuele beschuldigers. Welke politicus zit de godganse dag op Twitter andere politici van keihard liegen te beschuldigen. Wie is de grootste vingerwapperaar van het Binnenhof? Wat is de meest fanatieke online verklikker uit de Tweede Kamer? degrotebeschuldigers.jpg De kamerleden @FarshadBashir (18 x) @paululenbelt (14x) @inekevangent (7x) @JhimvanBemmel (5x) en @RenskeLeijten (4x) zijn met z'n vijven goed voor bijna de helft van ALLE beschuldigingen van leugens/het leugenaar zijn aan het adres van anderen (in totaal 46% van het geheel). We kunnen dus wel stellen dat Ulenbelt en Bashir van de SP er een dagtaak aan hebben om de hele dag concurrerende politici van leugens te betichten. Eigenlijk doen ze niets anders dan de hele dag op Twitter "jij liegt" te roepen. Heel erg geloofwaardig natuurlijk. Iedereen liegt, behalve jijzelf. Dan de politieke partijen onderling: welkepartijenbeschuldigenelkaar.jpg Het politieke spectrum ter linkerzijde is hier ruim vertegenwoordigd. SP, PvdA en Groenlinks verwijten andere partijen het vaakst dat ze liegen. De SP is de absolute koning wat betreft het beschuldigen van jokkebrokken. Maar ook de VVD wil het loopje dat haar voormalige gedoogvriendje PVV met de waarheid neemt nog wel eens aanstippen. Hier tekent dan ook een duidelijke campagne-strategie af: heel vaak en heel veel beweren dat andere partijen de waarheid niet spreken. (SP: 42x, PvdA: 17x, GroenLinks: 14x, VVD: 10x, PVV: 7x, ex-PVV: 5x, PVDD: 4x, D66: 3x, CDA: 2x) De andere kant van de medaille: welke partijen worden het meest door anderen beschuldigd van liegen? vaakstbeschuldigdepartijen.jpg Glorieuze overwinning van de Volksverlakkerij voor Vrijheid & Democratie. Geen partij die zo vaak het verwijt krijgt te fabuleren dan de VVD. Mark Rutte = een grote leugen. Wanneer onze MP zijn mond opentrekt, begint half Twitter "niet waar!!!" te brullen. Rutte wekt het vertrouwen van een tweedehands stofzuigerverkoper. Niemand gelooft hem in zijn witte hotpants op een sloep. Zeg Mark Rutte en je ziet hem gelijk een kruisje maken met zijn vingers achter zijn rug. Liegen en bedriegen is de core business van Mark. Aldus de andere zeer betrouwbare politici op Twitter. Een mooie gedeelde tweede plek (samen met alle leugenaars buiten de TK) voor de Partij voor Veel Vertellenmaarweinigwaarmaken. Geert Wilders is - op zijn voormalige partner, vriend en leerling na - de grootste verteller van onwaarheden. Volgens zijn collega's dan he? Wat duidelijk is geworden: veel liegen = veel zetels. De lijsttrekkers van grootste partijen (Wilders, Rutte, Samsom, Pechtold) staan het hoogst in de beschuldigde lijst én in de peilingen U zult zich afvragen: Waarom Roemer dan niet? Die staat toch ook hoog in de peilingen? Dat komt omdat 40% van ALLE beschuldigingen van SP'ers afkomstig zijn Partijen meest beschuldigd van liegen: VVD: 38x, NVT: 19x, PVV: 19x, CDA: 9x, D66: 8x, PvdA: 7x, GL: 2x, SGP: 1x, SP: 1x) Personen meest beschuldig van liegen: @MinPres: 28x, @GeertWildersPVV: 18x, Iemand anders: 16x, @DiederikSamsom: 7x, @APechtold: 5x. Conclusie samsompraatpeop534.jpgGeloof niets. Geloof niemand. Politici liegen & praten peop. Allemaal. Gewoon, omdat het werkt.

Reaguursels

Inloggen

Informeer uzelf: www.piratenpartij.nl...
Switchboy
-----

en zo is het maar net, laat internet het werk doen !!!!!

mojo-rising | 09-09-12 | 16:32

De macht van de katholieke kerk 60 jaar geleden.. nu gaat niemand meer en de cu/cda/sgp zijn bij elkaar geen partij om rekening mee te houden. Nu al het nieuws rondom de misstanden en nu mogen de geestelijken met de bipsen bloot..
In afzienbare tijd wacht de politiek hetzelfde lot.. niet meer van deze tijd, uitgerangeerd, uitgejokt en nu maar wachten tot we het allemaal doorhebben..
Gepeupel is het, geen volksvertegenwoordiging maar zetelverdediging en zodra de verkiezingen over zijn is het komen tot een coalitie die zijn bips afveegt met de belangen van het volk en mogen we ons weer afvragen waarom er miljarden bezuinigd moet worden, betaalt de gewone man gewoon weer mee om de crisis het hoofd te bieden en geen politicus die ons belooft om eens kritisch te kijken naar fenomenen als 'wachtgeld', bonussen en andere vormen van vermogensverspilling voor futiliteiten..

Nog eventjes, denk aan de kerk.. pas als de politiek transparant is kunnen we eerlijk stemmen. Maar dat is een misplaatste ideologie.

To van Haar | 09-09-12 | 15:31

lekkurlinx | 09-09-12 | 12:49 |
We zullen zien, nu is het in ieder geval één grote tombola!

lanexxx | 09-09-12 | 14:25

@Koonkluk Huis | 09-09-12 | 12:48
Kan ook. Ze staan beide afgebeeld met een Pinokkio-neus.

lekkurlinx | 09-09-12 | 12:54

@lanexxx | 09-09-12 | 12:30
*knuppel en hoenderhok*
Of vanwege dat gemanipuleer gooien heel veel kiezers hun kondt tegen de krib en gaan juist rechts stemmen. Misschien zou links dus juist veel groter zijn zonder al dat gepubliceer over de peilingen en die spreekkoren. Je weet het niet.

lekkurlinx | 09-09-12 | 12:49

goedverstaander | 08-09-12 | 23:50 |
Nee, maar door pure manipulatie en spreekkoren van het linkse blok en de journaille wordt het gros van de kiezer gelokt naar het "sociale" van de PvdA en met god mag weten wat voor gevolg!

lanexxx | 09-09-12 | 12:30

Waar geen enkele partij het trouwens over heeft tijdens deze verkiezingscampagne is het feit dat er nog heel veel meer zal moeten worden bezuinigd als dat nu (met het Kutdus-akkoord erbij) is begroot en afgesproken.

Zo rond de twintig miljard geloof ik. Is dat liegen?

Je vraagt het je af.

pius | 09-09-12 | 11:14

@Chiant | 09-09-12 | 10:38

De economische wind zit tegen omdat Europa met zijn begrotings-eisen staat op het kapot bezuinigen van de economie en de VVD daar als beste jongetje van de klas gehoor aan geeft.

Dit alles om de tweedeling definitief gestalte te geven.
En dat kapot bezuinigen is net zo slecht als de geldpomp ongelimiteerd laten draaien overigens.

Verder heeft ook rechts heeft nergens de vereiste balans kunnen vinden wat mij betreft.

Ik noem at random als voorbeeld bijvoorbeeld de op zijn best trieste intentie die er uitgaat van de scheefwoonaanpak (namelijk een verborgen belasting op de laagste midden-inkomens)en als doorslaggevend bewijs van de rechtse incompetentie en wereldvreemdheid natuurlijk het toonbeeld van beleidsmatige tragiek namelijk de wietpas.

Zelden een grotere manifestatie van stompzinnigheid gezien.

Het voordeel is echter wel (je zou bijna uitgaan van intentie en dat zou briljant zijn) dat deze wietpas op termijn tot zulke excessen zal lijden dat daarmee links over een jaar of 8 om de oren geslagen kan worden aangezien de kiezer snel vergeet of totaal onwetend is dezer dagen.

Als bewijs voor mijn stelling hoef ik slechts aan te dragen dat de beste vrinden van en de veroorzakers van de crisis de verkiezingen hebben gewonnen en niet alleen in ons eigen landje.

Ronduit bizar als je erover nadenkt

Enfin ,mijn stem krijgt de VVD niet meer. Dat was wat ik eigenlijk al mijmerend wilde zeggen.

pius | 09-09-12 | 11:07

“Een politicus is iemand die het tegendeel bedoelt van wat hij ten onrechte had willen
ontkennen en het dan toch maar bevestigt onder voorbehoud!”

Fons Jansen 1975.

swassannuf | 09-09-12 | 11:01

@Bakito | 09-09-12 | 10:25
*iets mompelt over VIPbox, F1 en België*

necrosis | 09-09-12 | 10:44

@lekkurlinx | 08-09-12 | 23:19
daar ga ik voor, sneeuwwitje is mijn getuige.

LordNobady | 09-09-12 | 10:39

@Bakito | 09-09-12 | 10:25
Johnny Quid?

Chiant | 09-09-12 | 10:39

@Bakito | 09-09-12 | 10:25
Jij?

lekkurlinx | 09-09-12 | 10:39

@pius | 08-09-12 | 21:34
Nee, dat bevalt mij helemaal niet: een linkse regering in een middenjasje. Eindelijk konden we een paar flinke stappen vooruit maken met het eerste progressieve kabinet dat we hadden sinds decennia, trekt die lul van een Wilders de stekker uit zijn gedoogvehicle. Het kan er dus onmogelijke beter op worden ten opzichte van wat we hadden. Helaas heeft Rutte niet lang genoeg gezeten om ook het domme kuddevolk te laten zien dat zijn beleid vruchten afwerpt. En de economische wind zit natuurlijk ook tegen.

Chiant | 09-09-12 | 10:38

AshleyJ"Ash"Williams | 09-09-12 | 10:29
Zie je? Lieg ik weer: pseudologia, it is.

AshleyJ"Ash"Williams | 09-09-12 | 10:32

Ja, het kon ook niet anders. Niet uitzoeken wie er liegt, want dat is toch even andere koek dan de echte leugens eens blootleggen. Een onderzoek in subjectiviteit dus. Leuk, maar meer ook niet. En ondanks dat er een correlatie kan zijn tussen de hoge score van Rutte en het niet-onderzochte deel of hij wel echt zoveel loog, geef ik hem vooralsnog het voordeel van de twijfel. Fact-checking, daar brandt de redactie zich de vingers niet aan als het om politiek gaat.

vitutus | 09-09-12 | 10:30

@necrosis | 09-09-12 | 10:09
Nee, ik vind dat verbranden helemaal niet constructief. In feite het domste dat je kan doen omdat je dan al helemaal geen enkele invloed meer hebt. Niet op de zetelverdeling en ook niet als eventueel zichtbaar en blijvend protestje zoals bij een blanco of ongeldige stem. Ik meld het alleen maar omdat het op het moment trending topic is bij alle media. Zou eigenlijk gefundenes fressen moeten zijn om weer eens flink naar die gekkies te sneren.

lekkurlinx | 09-09-12 | 10:30

Bakito | 09-09-12 | 10:25
Stil nou. Ik werk hard aan mijn pseudologica-phantasica, but it's hard man, so hard.

AshleyJ"Ash"Williams | 09-09-12 | 10:29

@neemjemoederindemali | 09-09-12 | 10:22
Als die junk niets aflost, heb jij geen geld.
En als je die schuld 'verpand' bij de bank, krijgen zij de rente.
Dit ga je niet winnen, niet van die junk, niet van de bank en niet van mij.

necrosis | 09-09-12 | 10:29

Weet je wie er ook regelmatg liegt hier?

Bakito | 09-09-12 | 10:25

Wordt het niet eens tijd om een redactielid of columnist tussen de klamme lappen vandaan te trappen om eens een vers topic te posten?
#dtv

Parel van het Zuiden | 09-09-12 | 10:25

@necrosis | 09-09-12 | 10:17

Nee hoor, ik geef die junk elke week 100,- waarbij hij me 10% per week betaald. Na 1 week heb ik 110,- tegoed, na 2 weken 121,- etc. etc. Volgende week weer 100,- uitlenen en dan begint het spelletje opnieuw. Per 100,- verdien ik in een jaar duizenden euries, reken zelf maar eens uit.

neemjemoederindemali | 09-09-12 | 10:22

@neemjemoederindemali | 09-09-12 | 10:09
Ik zou eert een rekenmachine aanschaffen:
90% van 2k = 1800 per week = 93.600 per jaar
Je hypotheek is 100k +5% = 105.000.
Je komt 11.400 tekort....

necrosis | 09-09-12 | 10:17

Ondertussen zijn ze al wakker bij Groenlinks. 2012.groenlinks.nl/4dw

Lekker veel grootmoeders lampen met extra vervuilende gloeilampen en als klap op de spreekwoordelijke vuurpijl hebben ze ook nog eens wat bouwlampen aan het branden. U weet wel, van die lampen die 500 watt per stuk zijn.

neemjemoederindemali | 09-09-12 | 10:17

Je zou het ook als een groep apen kunnen zien waarin een zekere hiërarchie zit op basis van gezag, zetelaantal en mogelijke coalitie-vorming en gemeenschappelijke belangen. Of iemand liegt is dan minder interessant dan hetgeen iemand zou kunnen bereiken door de ander uit te dagen en wat daarmee gewonnen kan worden.

Simon_GS | 09-09-12 | 10:14

@eerstneukendanpraten | 09-09-12 | 10:06
Ik grossier in [!], en met succes.

necrosis | 09-09-12 | 10:11

@necrosis | 09-09-12 | 10:05

Geen probleem dat aflossen, ik verdien elke week 2.000,- aan die junk, hij geeft me daar keurig een schuldbekentenis voor, ik heb met de bank afgesproken dat ik de schuldbekentenissen aan hun verkoop voor 90% vd waarde. Zijn ze superblij mee en ik heb binnen het jaar die 100k afgelost.

neemjemoederindemali | 09-09-12 | 10:09

@lekkurlinx | 09-09-12 | 10:01
Noem je dat constructief?
Ik zou een schaar pakken en alle kandidaten van D'66 uit de kieslijsten knippen.
*duivelse grinnik*

necrosis | 09-09-12 | 10:09

@ necrosis 09:58

Thnx! Denk trouwens dat 5% van de reaguurders 95% van de minkudo's uitdeelt.

eerstneukendanpraten | 09-09-12 | 10:06

@neemjemoederindemali | 09-09-12 | 09:58
Je vergeet één klein detail in je masterplan.
Je moet nog steeds die 100K aflossen voor een huis dat bij oplevering al 30% minder waard is.
Ik zou nog maar even doorgaan met snert maken...

necrosis | 09-09-12 | 10:05

@redactie
Occupy gaat stempassen verbranden in Utrecht
Gaat als een lopend vuurtje rond in de landelijke en regionale media op het moment
news.google.nl/news/story?pz=1&cf...

lekkurlinx | 09-09-12 | 10:01

@eerstneukendanpraten
Ik heb jouw comments ook maar even bijgeplust.
Jammer dat atm0s geen gehoor wilde geven aan mijn voorstel om zijn tool uit te breiden met een lijstje wie de meeste minnetjes uitdeelt.

necrosis | 09-09-12 | 09:58

@necrosis | 09-09-12 | 09:40

Ik leen al een jaar lang elke week 100,- aan een junk tegen 10% rente per week. Inmiddels is die junk me 20.000,- schuldig terwijl ik hem maar 5.000,- geleend heb.

Toch mooi 15.000,- verdiend aan die junk op mijn balans. Omdat ik zoveel geld verdien aan die junk leent de bank me 100k waar ik een huis van bouw. Het mooie is dat die junk me 10% rente per week moet betalen terwijl ik bij de bank maar 5% per jaar hoef te betalen.

Kortom, ik word slapend rijk. Mijn vordering op die junk heb ik in onderpand gegeven bij de bank, die schuldpapieren worden geloof ik door de bank weer doorverkocht aan beleggers. Ze worden verkocht onder de naam #Eurobonds geloof ik. #beleggingstip

Ik ben gestopt met mijn snerthandel, de geldhandel is veel lucratiever.

neemjemoederindemali | 09-09-12 | 09:58

@ necrosis

Heb je al weer een plusje gegeven...

eerstneukendanpraten | 09-09-12 | 09:50

@ necrosis 09:44

Maar dat weet alleen Joris de Almachtige!

eerstneukendanpraten | 09-09-12 | 09:49

@eerstneukendanpraten | 09-09-12 | 09:40
Volgens mij hebben wij dezelfde MinKudostalker....

necrosis | 09-09-12 | 09:48

@eerstneukendanpraten | 09-09-12 | 09:40
Ik vermoed een permaban, gezien zijn uitlatingen.

necrosis | 09-09-12 | 09:44

@ necrosis 09:33

Hij moest weer eens zo nodig de stoere bink uithangen idd. Maar Joris heeft hem even koudgezet. Hopelijk voor lang...

eerstneukendanpraten | 09-09-12 | 09:40

@neemjemoederindemali | 09-09-12 | 09:34
Dat was geen liegen, dat was weer een gevalletje 'met de kennis van nu'.
Ik denk dat hij echt zo naïef was om te geloven dat we er geld aan zouden verdienen.

necrosis | 09-09-12 | 09:40

Raar dat Links en Rechts Rutte toch zien als de man die de meeste niethelemaalwaar verhalen uit zijn bakkus krijgt.

GSdmf | 09-09-12 | 09:35

@necrosis | 09-09-12 | 02:07

Je gaat me toch niet vertellen dat JC de Jager tegen ons gelogen heeft?

neemjemoederindemali | 09-09-12 | 09:34

@eerstneukendanpraten | 09-09-12 | 09:08
Ik denk dat Ashtrey helemaal geen toegang meer heeft tot GeenStijl, gezien zijn laatste comment....

necrosis | 09-09-12 | 09:33

@goedverstaander | 09-09-12 | 09:06
In de VS staat PvdA gelijk aan communisten....

necrosis | 09-09-12 | 09:30

Alle Kretenzers liegen. Gaap.

dubbert | 09-09-12 | 09:16

Hè, Ashtrey is ook wakker!

eerstneukendanpraten | 09-09-12 | 09:08

@ eerstneukendanpraten | 09-09-12 | 09:02 |
Als die rooie rakker prime minister van NL wordt zal de nieuwe Obama hem echt wel toelaten.

goedverstaander | 09-09-12 | 09:06

@ goedverstaander 08:52

Maar ik mag de VS nog wel in, Samsom niet meer...

eerstneukendanpraten | 09-09-12 | 09:02

@ sjaakdeslinksesul | 09-09-12 | 05:09 |
@ eerstneukendanpraten | 09-09-12 | 08:43

Ach, jullie hebben vroeger toch ook wel eens belletje getrokken?

goedverstaander | 09-09-12 | 08:52

@ sjaak 95:03

Klopt! Dat zijn die fijne lui die journalisten in elkaar slaan en Tanja Niemeijer voor het FARC hebben geronseld. Maar bij de PvdA kijken ze niet op een terrorist meer of minder...

eerstneukendanpraten | 09-09-12 | 08:43

Twitter is nog altijd 'gayer than two guys fucking' en als ik aan de macht kom wordt het verboden voor alle politici om hun hersenscheten op die manier de ether in te kontkabbelen. Niet dat ik aan de macht kom, want daar heb ik geen tijd voor. :)

You-On-A-Gin | 09-09-12 | 08:28

een stem voor de leuke dames ,

mona toetje ( wat een benen)
fleur magikma ,die zou ik ook doen .

maar helaas , de ene is gristenlijke ijskast
en de ander een vrieskist .....

rootje011 | 09-09-12 | 07:37

Goh, wat leuk, er hing vannacht een ad hoMINem aan mijn reedT.
*met staart zwaaien doet*

necrosis | 09-09-12 | 07:22

Loopt die kut nu de mensen te verdedigen die tien jaar geleden zijn vader probeerden om te leggen. Zonde van die verblijfsvergunning. En de groeten uit Kukidala!

sjaakdeslinksesul | 09-09-12 | 05:09

Farshad Bashir zat vroeger toch bij de Internationale Socialisten?

sjaakdeslinksesul | 09-09-12 | 05:03

necrosis | 09-09-12 | 01:04
Ik vond Tejo Maasen de voorbarige reincarnatie van Freek de Jonge trouwens heel erg goed

idopane | 09-09-12 | 02:41

necrosis | 09-09-12 | 01:04
Klopt de onzichtbare man die boven de partijen hing hoe wist je dat

idopane | 09-09-12 | 02:37

necrosis | 09-09-12 | 02:07
Heb je nou eens een date gehad of hoe of wat verdomme?

Nacho_Vidal | 09-09-12 | 02:33

@koekje erbij? | 09-09-12 | 02:01 |

Als je zoals Jolande Sap zegt dat het je passie is om Wilders uit de politiek te verdrijven, hem en 1,5 miljoen kiezers dus eigenlijk, omdat je vindt dat die kant van het verhaal niet gehoord mag worden, vind ik je een fascist. Dat is niet wat iedereen zegt, toch ben ik het wel eens met mezelf.

Bruno Alaska | 09-09-12 | 02:10

@koekje erbij? | 09-09-12 | 02:01
Dat zeggen voornamelijk mensen die geloven dat we winst maken op de leningen aan Griekenland, de baantjesjagers van Links en de poedels van Brussel.
En vooral de mensen die denken dat we een derde-wereld land waren vóór de invoering van de Euro......

necrosis | 09-09-12 | 02:07

Het volgende generaalpardon is ook niet van mijn hand!
sry,hoor.

koekje erbij? | 09-09-12 | 02:04

necrosis | 09-09-12 | 01:46
Als je pvv stemt, ben je toch stom,of debiel,of racist? Dat zegt toch iedereen?

koekje erbij? | 09-09-12 | 02:01

WirMachenMusik | 09-09-12 | 01:40
En we lenen al ons geld uit,aan landen die never meer terugbetalen!

koekje erbij? | 09-09-12 | 01:57

@WirMachenMusik | 09-09-12 | 01:40
Hoe lang denk je dat een VVD-PvdA coalitie aan kan blijven als alle Nederlanders een 'bankrun' gaan doen?
Lees mijn 0:29 comment eens.....

necrosis | 09-09-12 | 01:52

@koekje erbij? | 09-09-12 | 01:38
Hoezo een PVV-tokkie?
Bij de laatste verkiezingen hebben 1,5 miljoen mensen op PVV gestemd, incluis ondergetekende.
En burgeroorlogen zijn zo oud als de mens zelf.

necrosis | 09-09-12 | 01:46

En als je zoals ik dat vage gedraai van Rutte dan toch beu bent kan beter Samsom premier worden. Want voor de rest maakt het toch niets uit. De VVD en de PvdA gaan straks samen eendrachtig eurofieltje spelen.

WirMachenMusik | 09-09-12 | 01:40

necrosis | 09-09-12 | 01:28
Mij ga je na 50 jaar niet meer overtuigen!
En laat mij maar een pvv-tokkie blijven.
Ooit komt het wel uit.
De burgeroorlog heb ik 6 jaar geleden al voorspeld.
Maar wie ben ik? een simpele lul!

koekje erbij? | 09-09-12 | 01:38

@9-buts | 08-09-12 | 21:32
Beelden vanuit cockpit botsend vliegtuigje (video): Een reclamevliegtuigje dat was ingehuurd door het CDA is lan... bit.ly/P01XGw

drs.Nee | 09-09-12 | 01:37

@necrosis | 09-09-12 | 01:28
Ten slotte. Ik bekeer niemand, rare. Het idee alleen al. Ik probeer iemand een perspectief aan te reiken dat nogal bedoezeld is, maar misschien wel kan helpen, verder niets. Hoe kun je zulks denken? Ik ben de ÁntiSoof, weet je nog.

AntiSoof | 09-09-12 | 01:35

@AntiSoof | 09-09-12 | 01:22
Probeer jij 'koekje' ordinair te bekeren?
Volgens mij zit je op het verkeerde medium.....

necrosis | 09-09-12 | 01:28

Maar goed. Men leest zelf wel wat er staat. De tekst is goed genoeg van zichzelf.
*Gegroet, ik ga slapen*

AntiSoof | 09-09-12 | 01:26

Links ziet de wereld graag zoals ie zou moeten zijn en niet zoals ie is. En als je met iets komt wat niet in hun wereldbeeld past dan lieg je. Links heeft immers altijd gelijk.

Osdorpertje | 09-09-12 | 01:25

@koekje erbij? | 09-09-12 | 01:18
Ik zeg wat ik meen. En ik zeg je, je zal misschien meer herkenning lezen in zijn woorden dan je wellicht dacht. Maar dan moet je gewoon lezen in die bijbel wat er staat. Voor mij was het een eyeopener. Maar ik weet ook wel dat zijn woorden zijn politiek misbruikt en verkracht.

AntiSoof | 09-09-12 | 01:22

AntiSoof | 09-09-12 | 01:13
Dat meen je niet!

koekje erbij? | 09-09-12 | 01:18

@koekje erbij? | 09-09-12 | 01:05
Tsja. Maar politiek is niet de enige weg. Ik denk aan Jezus. Lees eens wat van wat hij dacht en zei. Los van de kerkse invulling.

AntiSoof | 09-09-12 | 01:13

harry pikkel | 09-09-12 | 01:05
typen gaat goed! en gamen ook, helaas geen dagelijkse bezigheden. UVW,wil wel dat ik dat ga doen, maar wie zit er te wachten op een 50+ gamer,die eigenlijk cv-monteur is?

koekje erbij? | 09-09-12 | 01:11

necrosis | 09-09-12 | 00:55

Bitter fruit is there for taste. When you want the most off it: at last it will kill you.

__________________________________________

Out

luchtledig | 09-09-12 | 01:07

AntiSoof | 09-09-12 | 01:01
Daar ga ik ook van uit, maar dan rest helaas de SP of de PVV !

koekje erbij? | 09-09-12 | 01:05

koekje erbij? | 09-09-12 | 00:55 |
Jij typt wel een aardig eind weg, zeker voor iemand met maar 1 werkzame pols.

harry pikkel | 09-09-12 | 01:05

@idopane | 09-09-12 | 01:00
Nieuwzuur is toch linkse PO?
Straks kun je dus lezen dat Samsom de morele winnaar was......

necrosis | 09-09-12 | 01:04

@koekje erbij? | 09-09-12 | 00:55
Ach, laten we dan maar hopen dat de soep niet zo heet gegeten wordt als die wordt opgediend.

AntiSoof | 09-09-12 | 01:01

Kijk net naar de herhaling van Nieuwsuur waar Rutte met 2 vingers in de neus wint van een tafel met alleen linkse lutsers zelfs met die Televaag journalist die z'n links lutserigheids nauwelijks weet te verbergen. De komedie viert hoogtij

idopane | 09-09-12 | 01:00

AntiSoof | 09-09-12 | 00:51
nee,maar sommige partijen willen dat wel.

koekje erbij? | 09-09-12 | 00:55

Graaf van Egmont | 09-09-12 | 00:48
goed verzekerd,zoals elke Nederlander wel 3 keer, bij oplichtingspolis.nl

koekje erbij? | 09-09-12 | 00:54

@koekje erbij? | 09-09-12 | 00:46
Moet je verhuizen? Heeft men je dat geschreven?

AntiSoof | 09-09-12 | 00:51

koekje erbij? | 09-09-12 | 00:46
Hoop dan wel dat je goed verzekerd bent. Een oud gezegswijze heeft gezegd: in de brand, uit de brand.

Graaf van Egmont | 09-09-12 | 00:48

Ja, sorry,ik woon in een sociaal huurhuis! 15 jaar geleden kon ik geen koophuis betalen! Maar nu ben ik ineens een scheefhuurder en moet ik verhuizen. Ik heb alles verbouwd,op eigen kosten! De fik gaat er in,als ik moet verhuizen!

koekje erbij? | 09-09-12 | 00:46

@goedverstaander | 09-09-12 | 00:41
Trusten.

AntiSoof | 09-09-12 | 00:43

@Graaf van Egmont | 09-09-12 | 00:36
Toch wel. Als je hebt ervaren dat stemmen niets uitmaakt, dan stop je daarmee. Want je zei zelf dat je vaak bedrogen bent uitgekomen.

AntiSoof | 09-09-12 | 00:42

@ koekje erbij? | 09-09-12 | 00:35 |
Koop jij je eigen panda maar, Kan ik niet aan beginnen.

@ tuurlijk, ik vind je wel leuk,maar ik stem pvv.
koekje erbij? | 09-09-12 | 00:37 |

Een ieder zijn/haar gebrek. Het is je vergeven.

----------
Nu zal ik mijn wederhelft blij verrassen.
Night, night.

goedverstaander | 09-09-12 | 00:41

@goedverstaander | 09-09-12 | 00:31
Dat is een politiek statement van een band die niet zuigt maar beukt!
*No Security*

necrosis | 09-09-12 | 00:40

'Het argument dat we een verenigd Europa nodig hebben om een vuist te maken tegen China is ook onzinnig. Het zijn bedrijven die concurreren, en niet landen of werelddelen'
@triasenergetica | 09-09-12 | 00:31

Het blijft lastig voor de hippies.
Wat hun betreft komen er een miljoenmiljard chinezen ons opeten.Met zeewier.

de grote Anti | 09-09-12 | 00:40

goedverstaander | 09-09-12 | 00:34
tuurlijk, ik vind je wel leuk,maar ik stem pvv.

koekje erbij? | 09-09-12 | 00:37

AntiSoof | 09-09-12 | 00:30
Ik weet directe antwoorden op hun waarde in te schatten. Niet erg dus. Het al dan niet stemmen heeft mijns insziens echter niks te maken met het verwerven van wijsheid. Als je een echte voetballiefhebber bent stop je er toch ook niet mee, als je steeds verliest?

Graaf van Egmont | 09-09-12 | 00:36

Ik snap geen reet van die Sargassoëske grafiekisering van het land.

*uit schommelstoel komt en pijp uitklopt* Vroeger, he jongelui. Vroeger, dat waren nog eens tijden. Eg wel.

Shareholder II | 09-09-12 | 00:36

Oh, btw ,ik heb ook bamboe staan! gratis uitgraven! kost bij intratuin €20!

koekje erbij? | 09-09-12 | 00:35

@ koekje erbij? | 09-09-12 | 00:31 |
Was ik maar alvast dementerende. Dan maak je iedere dag nieuwe vrienden.

Nu heb ik er geen. Snik.

goedverstaander | 09-09-12 | 00:34

@goedverstaander | 09-09-12 | 00:32
Nu spreek je eindelijk wijs.

AntiSoof | 09-09-12 | 00:33

goedverstaander | 09-09-12 | 00:28
Dan ben je dus geen goedverstaander. Ik had eerder al meegedeeld dat mijn stembiljet per post onderweg is. Maar ergens heb je gelijk: ik ben wel thuis gebleven.

Graaf van Egmont | 09-09-12 | 00:33

Van schade en schande wordt je wijs. Wellicht beter uitgedrukt.

goedverstaander | 09-09-12 | 00:32

goedverstaander | 09-09-12 | 00:27
lol, je kan je lol op ,dus.
Geen medicatie voor oudere,dementerende!

koekje erbij? | 09-09-12 | 00:31

@Joriik | 08-09-12 | 21:05 |

Zet je er ook even een jaartal bij. Nu weet ik godverdomme nog niks.

roze_bril | 09-09-12 | 00:31

@ When the gist is sucked from the fruit of welfare, the ugly faces of truth will show....
necrosis | 09-09-12 | 00:29 |

Geil man. Ik spreek geen Engels maar het zuigt wel zeker?

goedverstaander | 09-09-12 | 00:31

Supermatthijs | 08-09-12 | 23:06
Europa is een continent; daar kun je niet voor of tegen zijn of voor of tegen stemmen, dat is er gewoon. Waar het om gaat is de manier waarop je Europa inricht: de staatsinrichting. Heel veel mensen hebben moeite met de manier waarop dat nu is gebeurd, en terecht. Daar is alle reden toe: met name ongebreidelde bureaucratie en gebrek aan democratische legitimiteit.
Het argument dat we een verenigd Europa nodig hebben om een vuist te maken tegen China is ook onzinnig. Het zijn bedrijven die concurreren, en niet landen of werelddelen. Philips heeft echt de EU niet nodig om met China te kunnen concurreren. De EU en de miljarden die er nu op allerlei fronten verspild worden verzwakken Europa eerder dan dat Europa er sterker van wordt.

triasenergetica | 09-09-12 | 00:31

@Graaf van Egmont | 09-09-12 | 00:23
Er zijn wel fijne appartementen naar jou vernoemd in dat dorp. Dat is een pleister op de wonde. (Ik logeerde daarin trouwens met veel plezier). En wijsheid verwerven doet nu eenmaal pijn. Of ben ik nu te direct?

AntiSoof | 09-09-12 | 00:30

@ koekje erbij? | 09-09-12 | 00:28
Vlakbij Chengdu zit zo'n kraamkliniek met die pyjama-beesten. Gaan gewoon mee in de rugzak.

goedverstaander | 09-09-12 | 00:30

@deoudererijperevrouw | 08-09-12 | 23:57
When the gist is sucked from the fruit of welfare, the ugly faces of truth will show....

necrosis | 09-09-12 | 00:29

@ Graaf van Egmont | 09-09-12 | 00:23 |
Dan zonk mij de moed om te stemmen wel goed in de schoenen.

Blijf maar lekker thuis, hoor!

goedverstaander | 09-09-12 | 00:28

goedverstaander | 09-09-12
En ook dat ,gratis verzonden met behulp van de Chineese overheid!

koekje erbij? | 09-09-12 | 00:28

Over liegen gesproken vanavond bij 1Vandaag van Bommel SP en een andere lutser van D66. Ze wilden de Polen aanpakken die onder de CAO werkten. Vreemd en dat bij een omroep waar dezelfde meneer Hagens Wilders voor leugenaar uitmaakte omdat hij het kiezersvolk wijsmaakte dat hij de EU regels wilde veranderen. Schijnbaar is de wetgeving van de EU in een week plotseling vloeibaar geworden want meneer Hagens heb ik vanavong niet horen klagen toen 2 linkse lutsers precies hetzelfde beweerden. O ja en kunne we die lutsers van die Griekse Dageraad even meteen aan een boom ophangen want Neo Nazies daar hebben wij absoluut geen behoefte aan.

idopane | 09-09-12 | 00:27

@ Ja,joh als je 50+ bent ,heb je je dat weleens.
koekje erbij? | 09-09-12 | 00:25 |

Zover is het nog niet hoor.

goedverstaander | 09-09-12 | 00:27

@ AntiSoof | 09-09-12 | 00:22 |
Ik herken me wel in Plato (heb mijn neus ook wel eens gebroken, ha!)

Gelukkig weet ik wel precies wie ik ben. Soms vergeet ik echter hoe ik er uit zie. Niet zo belangrijk maar soms best wel confronterend. Zeker in een spiegel.

goedverstaander | 09-09-12 | 00:26

goedverstaander | 09-09-12 | 00:19
Ja,joh als je 50+ bent ,heb je je dat weleens.

koekje erbij? | 09-09-12 | 00:25

mijn 17" hapert, kan geen oordeel geven.

luchtledig | 09-09-12 | 00:25

goedverstaander | 09-09-12 | 00:17
I fool you echt wel. En ja er zijn logische keuzes te maken. Niet dat het veel zal helpen, daarvoor heb ik als 64 jarige al te vaak gestemd en ben even zo vaak bedrogen uitgekomen.

Graaf van Egmont | 09-09-12 | 00:23

@goedverstaander | 09-09-12 | 00:19
Dát is de kernvraag voor een volwassen mens. Wíe bén ik? Wát? Ben ik een idee? Ben ik een illusie? Ben ik dát wat me geleerd is dat ik ben? Ben ik niet gewoon die die ik ben? Wie zichzelf niet kent kent eigenlijk niets en zal niet in de politiek moeten gaan. (Plato)

AntiSoof | 09-09-12 | 00:22

Maar goed. Off to China. Even een panda halen.

Want die kut-bamboe-struiken hier in de tuin komen me zo langzamerhand goed de keel uit.

OUT.

goedverstaander | 09-09-12 | 00:22

@ AntiSoof | 09-09-12 | 00:16 |
Gelukkig weet niemand wie ik ben.

Sterker nog. Soms. 's Ochtends. Dan kijk ik. In de spiegel. En. Dan denk ik:

Who the fuck is that!

goedverstaander | 09-09-12 | 00:19

@ Graaf van Egmont | 09-09-12 | 00:15 |
You fool met not!

Is er een logische keuze op 12/9?

goedverstaander | 09-09-12 | 00:17

@goedverstaander | 09-09-12 | 00:15
Je begrijpt me heus wel. Tikken is nóg erger dan spreken. Iedereen leest mee. En het wordt opgeslagen.

AntiSoof | 09-09-12 | 00:16

Eurotokkie | 09-09-12 | 00:03
Juist. Zo is mijn stembiljet al per post onderweg en ik heb de enige logische keuze gemaakt.

Graaf van Egmont | 09-09-12 | 00:15

@ AntiSoof | 09-09-12 | 00:13 |
Zwijgen gaat me echt te ver.

Maar tikken is toch geen praten? Wel?

goedverstaander | 09-09-12 | 00:15

@ Programma gelezen van diverse partijen maar kom steeds weer bij de SP uit , ik heb wel vertrouwen in deze partij.
Eurotokkie | 09-09-12 | 00:03 |

Ik geloof je best. Maar weet je wel dat je dit op deze site beter niet kunt zeggen?

Foei!

goedverstaander | 09-09-12 | 00:13

@goedverstaander | 09-09-12 | 00:12
Ga voor goud, lieverd. Das beter.

AntiSoof | 09-09-12 | 00:13

@ AntiSoof | 09-09-12 | 00:08 |
Ik zit qua spreken tussen zilver en goud in,.

goedverstaander | 09-09-12 | 00:12

@ deoudererijperevrouw | 09-09-12 | 00:05 |
Wie? De oudere rijpere vrouwen?

Dacht het niet!

goedverstaander | 09-09-12 | 00:11

*schopt jukebox*
www.youtube.com/watch?v=F2OdCYcOSqI

Het blijft een prachtige clip,want fakkels en honden enzo.Maar waarom dat linkse kaalkopje achervolgt wordt door mexicanen weet ik nog steeds niet.

de grote Anti | 09-09-12 | 00:10

@goedverstaander | 09-09-12 | 00:05
Goed. Maar pas wel op om jezelf tegen te spreken. Zeg anders minder dan je kunt verantwoorden. (Vooral als je een naam koos zoals de jouwe) Ik versta namelijk ook wel redelijk, al zeg ik 't zelf.

AntiSoof | 09-09-12 | 00:08

@goedverstaander | 09-09-12 | 00:03 | + 0 -
En toch zijn ze eens ten onder gegaan.

deoudererijperevrouw | 09-09-12 | 00:05

@ AntiSoof | 09-09-12 | 00:02 |
Was mij bekend.

Maar thanks anyway.

goedverstaander | 09-09-12 | 00:05

Programma gelezen van diverse partijen maar kom steeds weer bij de SP uit , ik heb wel vertrouwen in deze partij.

Eurotokkie | 09-09-12 | 00:03

@ deoudererijperevrouw | 08-09-12 | 23:57 |
Grote wereldleiders hebben niet zelden knikkende knietjes gekregen van oudere rijpere vrouwen.

Dat u het maar even weet.

goedverstaander | 09-09-12 | 00:03

@ als kiezen iets uit zou maken zou het wel verboden zijn.
cumshaft | 08-09-12 | 23:58 |

Hulde! Helemaal mee eens.

goedverstaander | 09-09-12 | 00:01

@ AntiSoof | 08-09-12 | 23:58 |
Geert?

Ik kan het nog niet verklappen.

goedverstaander | 09-09-12 | 00:00

@goedverstaander | 08-09-12 | 23:56
als kiezen iets uit zou maken zou het wel verboden zijn.

cumshaft | 08-09-12 | 23:58

@goedverstaander | 08-09-12 | 23:55

'De kijkersvraag van deze week:

Je bent allochtoon (Indonesische moeder), getrouwd met een Oost-Europese vrouw, maar zet je af tegen je afkomst en onder andere het thuisland van je vrouw af om stemmen te scoren. Bovendien heb je je hele leven zowat aan het staatsinfuus gelegen maar wil je niet dat anderen dat ook doen. Je hebt een hekel aan Europa maar trekt er via de belastingbetaler wel geld vandaan.

Bovendien moet wil je hekken om je thuisland zetten en wil je met niets met andere landen te maken hebben behalve met Israël en de Verenigde Staten, omdat je daar ook koffers met geld vandaan krijgt.

Wie ben je?'

Je hebt het hier over de afkomst van Geert. Waarom stelde je dit anders?

AntiSoof | 08-09-12 | 23:58

Alle grote machten in de geschiedenis zijn ten onder gegaan aan krachten die zijzelf niet begrepen en konden weerstaan. Datzelfde gaat nu weer gebeuren met de westerse macht. Ben benieuwd welke macht dan tevoorschijn komt.

deoudererijperevrouw | 08-09-12 | 23:57

@ koekje erbij? | 08-09-12 | 23:51 |
Je mag jouw prijs zelf kiezen.

Op een groot formulier. In een benauwd hokje op 12/9.

goedverstaander | 08-09-12 | 23:56

Oh, ik weet al!! Hogere ziektekosten omdat ik versleten ben! Dat is de prijs die ik gewonnen heb!!
Daar ben ik echt blij mee!
Ik hoop dat 21-12-2012 echt de einddatum is voor alle fuckers! (incl mezelf)

koekje erbij? | 08-09-12 | 23:56

@ AntiSoof | 08-09-12 | 23:51 |
Afkomst maakt me niets uit.

Het gaat me om wie en hoe iemand is, hoe iemand denkt. Niet zo moeilijk, toch?

goedverstaander | 08-09-12 | 23:55

@goedverstaander | 08-09-12 | 23:43
Leuk bedacht,maar weet jij hoe je een vis kunt vangen zonder haak of net? En bang zijn is voor mietjes,maar ben wel alert jah.Ik denk dat het aangeboren is,want die ontsluiting duurde bijna een maand denk ik.

de grote Anti | 08-09-12 | 23:54

Bertus Betonsloper | 08-09-12 | 23:51

En dat maakt Bertus Betonsloper wel even uit ? Wat de juiste argumenten zijn en wat niet ? En wat logica is ? Slaap lekker.

Supermatthijs | 08-09-12 | 23:54

goedverstaander | 08-09-12 | 23:45
Wat heb ik gewonnen dan? Behalve hogere btw,energiekosten,dalende huizenprijzen en toenemende werkloosheid,meer oost-europa, meer geld naar banken, meer geld naar zuid-europa, hogere brandstofprijzen.

koekje erbij? | 08-09-12 | 23:51

@goedverstaander | 08-09-12 | 23:37
Afkomst interesseert je niet? Na je analyse over Wilders?
Je spreekt jezelf tegen.

AntiSoof | 08-09-12 | 23:51

Supermatthijs | 08-09-12 | 23:41 |
.
Zoek jij nu eerst maar eens uit wat valide argumenten en wat drogredeneringen zijn, ok? Verdiep je ook eens in de elementaire logica zou ik zeggen. Praten we dan wel weer eens verder.
.
*out*

Bertus Betonsloper | 08-09-12 | 23:51

@ lanexxx | 08-09-12 | 23:47 |
Er geldt maar één uitslag en dat is die van de stembusgang van 12/9. Al dat gelul met die peilingen geloof ik niet zo.

goedverstaander | 08-09-12 | 23:50

@ triasenergetica | 08-09-12 | 23:43 |
Ik voorspel je dat het de komende dagen een wedloop wordt tussen de PvdA en de VVD. En journalisten die over elkaar heen liggen te rollebollen om dit allemaal te voeden.

Het gaat helemaal nergens meer over. Heel teleurstellend allemaal.

goedverstaander | 08-09-12 | 23:47

We zullen zien of die peilingen gelijk hebben, ik heb een sterk vermoeden dat het linkse kamp verschrikkelijk aan het manipuleren is om die Samsom in het zadel te helpen, net zoals de meeste journalisten en lui van de PO!

lanexxx | 08-09-12 | 23:47

@ FreeElectron | 08-09-12 | 23:43 |
U heeft de oplossing van de kijkersvraag nog niet gegeven.

Derhalve valt u vooralsnog buiten de prijzen. Sorry.

goedverstaander | 08-09-12 | 23:45

goedverstaander | 08-09-12 | 23:07 |
Eens. Het loser-effect speelt nu heel erg. Hoewel ik zelf mensen die niet op een partij stemmen omdát die laag in de peilingen staat pas echte losers vindt.
En ook krijg je inderdaad steeds meer een polarisatie. Het is links éf rechts. Dat is slecht. Je krijgt hetzelfde als in de Verenigde Staten of Groot-Brittannië: alleen maar afzetten tegen elkaar. Ik ben het met Buma eens dat een grote middenpartij goed is voor een land. Dat van dat gerommel klopt niet helemaal. Want ook binnen de PVDA is veel gerommel geweest. Met Cohen en zo. Verder spelen ook de media een grote rol. Journalisten zijn veelal bevooroordeelde kwekkende uilskuikens en dat zien we elke dag weer op TV, de goede (Frits Wester, Ferry Mingelen) niet te na gesproken.

triasenergetica | 08-09-12 | 23:43

@ de grote Anti | 08-09-12 | 23:39
Je blijft lekker zitten waar je zit en verroert je niet.

Op 12 september ga je snel de deur uit om te stemmen. Op iemand die er voor zorgt dat al die boze mensen weggaan. Zo snel je hebt gestemd loop je zo snel je beentjes je kunnen dragen naar huis. En je hoopt dat alles goed komt.

Kun jij echt niet voor jezelf zorgen?

goedverstaander | 08-09-12 | 23:43

@goedverstaander | 08-09-12 | 23:39
U komt niet verder dan ad hominem?

waarom verbaast me dat nou niet?

FreeElectron | 08-09-12 | 23:43

@goedverstaander | 08-09-12 | 23:33
Zullen we het eens over de baantjes-caroussel van de PvdA hebben?
Daarbij vergeleken is het "staatsinfuus" van Greetje & co een miezerig, minuscuul stroompje.

FreeElectron | 08-09-12 | 23:41

Bertus Betonsloper | 08-09-12 | 23:39 | + 0

Ja waar de argumenten op raken...

Supermatthijs | 08-09-12 | 23:41

@ u bent alexander pechtold?
cumshaft | 08-09-12 | 23:35 |

I could be you worst nightmare.

Maar ik gedraag me nog. Lucky for you.

goedverstaander | 08-09-12 | 23:40

goedverstaander | 08-09-12 | 23:33
premier van Nederland?

koekje erbij? | 08-09-12 | 23:40

'Wie ben je?'
@goedverstaander | 08-09-12 | 23:33

Je bent een idoot als je denkt dat het onmogelijk is dat er eindelijk iemand de beste belangen behartigt.
Weet je hoe groot steden zijn? Heb je enig besef wat voor ellende daar nu allemaal gaande is?

de grote Anti | 08-09-12 | 23:39

Je onnozelheid begint stuitende vormen aan te nemen @Supermatthijs | 08-09-12 | 23:32 |... Laat ik het daar maar bij laten.

Bertus Betonsloper | 08-09-12 | 23:39

@ FreeElectron | 08-09-12 | 23:34 |
Kom maar eens uit je kamertje van driehoog-achter.

Heb je wel een paspoort?

goedverstaander | 08-09-12 | 23:39

Ik oordeel meestal op het gladjanus gehalte van een zakkenvullert.
1 A. Peggold
2 M. Rutte
3 G. Wilders

kneuterzak | 08-09-12 | 23:39

@ de grote Anti | 08-09-12 | 23:29 |
Mensen zijn mensen. Afkomst of wat dan ook interesseert me geen ene reedt. Als ze vriendelijk, aardig en sympathiek zijn ga ik er mee om.

Ik ben jarenlang buitenlander in diverse buitenlanden geweest en dan was ik ook blij als ik op een normale manier werd behandeld. Doe maar gewoon en vriendelijk, dan kom je een heel eind, is mijn ervaring.

goedverstaander | 08-09-12 | 23:37

de grote Anti | 08-09-12 | 23:34 | + 0

Vertel eens, ik kom niet veel verder dan veel kinderen. Heb je trouwens die walgelijke Rutte net gezien bij P & W ? Wat een pedant korpsballetje is het toch. En een moederskindje en huilbaby.

Supermatthijs | 08-09-12 | 23:36

Supermatthijs | 08-09-12 | 23:32
Ff tussendoor ,hoe kan je een vuist maken tegen China die hun kleine bedrijfjes met namaak-onderdelen alles gratis laat verzenden over de hele wereld!!

koekje erbij? | 08-09-12 | 23:36

@goedverstaander | 08-09-12 | 23:33
u bent alexander pechtold?

cumshaft | 08-09-12 | 23:35

@goedverstaander | 08-09-12 | 23:16
Die Oost-Europese handen vind je hooguit voor een klein deel aan een bloembed in het Westland; een heel groot deel van die handen kun je verder vinden in de zakken van het winkelend publiek in de grote steden.

Linksch wensdenken. De samenleving is *niet* maakbaar.
Wanneer snap je dat nou eens?

FreeElectron | 08-09-12 | 23:34

@Supermatthijs | 08-09-12 | 23:32
Een vuist maken hmm..
Weet u ook wat je nodig hebt om als soort te overleven?

de grote Anti | 08-09-12 | 23:34

De kijkersvraag van deze week:

Je bent allochtoon (Indonesische moeder), getrouwd met een Oost-Europese vrouw, maar zet je af tegen je afkomst en onder andere het thuisland van je vrouw af om stemmen te scoren. Bovendien heb je je hele leven zowat aan het staatsinfuus gelegen maar wil je niet dat anderen dat ook doen. Je hebt een hekel aan Europa maar trekt er via de belastingbetaler wel geld vandaan.

Bovendien moet wil je hekken om je thuisland zetten en wil je met niets met andere landen te maken hebben behalve met Israël en de Verenigde Staten, omdat je daar ook koffers met geld vandaan krijgt.

Wie ben je?

goedverstaander | 08-09-12 | 23:33

Bertus Betonsloper | 08-09-12 | 23:26 | + 1

Dat de logica van mijn stelling jou ontgaat zegt meer over jou dan over mij, betonslopert (Kangoman). Naar mijn (bescheiden) mening kunnen we niet meer terug en kunnen we er dus maar beter vol voor gaan. Om economisch een vuist te kunnen maken tegen oprukkende economieën als China.

Supermatthijs | 08-09-12 | 23:32

Niemand wijst Tofik Dibi als leugenaar aan. Dat klopt niet. Hij heeft tegen zichzelf gelogen.

dedeurs | 08-09-12 | 23:31

@goedverstaander | 08-09-12 | 23:20
Ja,zo vond ik het lange tijd vreemd dat de shoarma-boer ergens in nederland altijd zo vriendelijk is,en hun zaak netjes.Toen bleek dat de mensen achter de zaak niet echt gelovig zijn.Meer israelisch volgens mij.Ik zal de naam niet noemen maar het klinkt wel arabisch vreemd genoeg.

Beter dus,beetje gokken biertje erbij.. lalala/
Dronken idioten snachts voor hun vette hap.
Maar serieus,aardige mensen vaak,dus.Goede bediening.

de grote Anti | 08-09-12 | 23:29

zeg maar jansen | 08-09-12 | 23:22
nee,joh, je kent ze toch wel,die arbeiders die al 33 jaar hetzelfde zware werk doen bij dezelfde werkgever,en als ze versleten zijn,beter kunnen oprotten.

koekje erbij? | 08-09-12 | 23:27

Europa dat zijn wij en een stem ertegen is dus een stem tegen jezelf. Ga je gang maar slim is dat niet.
Supermatthijs | 08-09-12 | 23:06 |
.
Klassieke drogereden, matthijsje. Niet alleen een beperkt abstractie vermogen, de logica lijkt ook nog eens te ontbreken. Enfin... ik las net dat mijn 'gezwam' je niet boeit, dus laat ik het er verder maar bij. Doe er je voordeel mee, knul.

Bertus Betonsloper | 08-09-12 | 23:26

koekje erbij? | 08-09-12 | 23:21 Krijg je wel ziekengeld van dat uitzendbureau?

zeg maar jansen | 08-09-12 | 23:22

Parel van het Zuiden | 08-09-12 | 23:15 | + 0

Nog even en anti EU is voor Europa stemmen. Maak dat de kat maar wijs.

Supermatthijs | 08-09-12 | 23:22

goedverstaander | 08-09-12 | 23:20
Randstad,jeweettog.

koekje erbij? | 08-09-12 | 23:21

@ koekje erbij? | 08-09-12 | 23:17 |
Ja, dat moet toeval zijn. Ik ken geen enkele Mohammed.

En het zijn allemaal goeie kerels. Stuk voor stuk.

goedverstaander | 08-09-12 | 23:20

@harry pikkel | 08-09-12 | 22:04
Of blanco stemmen. Laten zien dat je wel wil maar bij sprookjesfiguur niet weet op wie omdat niemand van dat geteisem je vertrouwen waard is.

lekkurlinx | 08-09-12 | 23:19

@ Supermatthijs | 08-09-12 | 23:16
Voorwaar geen slecht analyse.

Daarna ging het bergafwaarts met de klerikalen.

goedverstaander | 08-09-12 | 23:18

goedverstaander | 08-09-12 | 23:13
Ik ken toevallig 3 Mohammeds! Niet 1! is een goeie vent. Kan toeval zijn ,natuurlijk.

koekje erbij? | 08-09-12 | 23:17

@ikdenkwat | 08-09-12 | 22:10
Hehe,ken je klassiekers,dit is toch wel de beste scene van ace ventura www.youtube.com/watch?v=Nh2iyPmucFk en toepasbaar op elk politiek spelletje.

Relax kinders,het is niet echt !

de grote Anti | 08-09-12 | 23:17

Bertus Betonsloper | 08-09-12 | 23:10 | + 0

Jou gezwam boeit mij niet, maar vooruit. Ik heb net al aan gegeven dat dat hele gedoe met Ab Klink volgens mij de reden is. Neem daarbij het onder druk zetten van die andere twee omdat Wilders dat wilde en sowieso dat geschurk tegen die wannabee fascist. Dat nemen mensen Verhagen kwalijk. Daar zijn geen onderzoeken naar gedaan maar dat is een kwestie van gezond verstand. Wel geestig overigens dat we in een item over liegen over Verhagen praten. De grootste slang in de slangenkuil.

Supermatthijs | 08-09-12 | 23:16

@ koekje erbij? | 08-09-12 | 23:14 |
Zolang we geen Oost-Europese handen aan het bed krijgen zullen de wachtlijsten alleen maar toenemen.

Wanneer snap je dat nou eens?

goedverstaander | 08-09-12 | 23:16

@Supermatthijs | 08-09-12 | 23:06 |

Ook op dit terrein blijkt mijn zienswijze iets te complex voor uw beperkte abstractievermogen. Ik heb u al vaker uitgelegd dat anti-EU niet hetzelfde is als anti-Europa. Een groot Tweede Kamer smaldeel dat vanuit een Eurosceptische visie naar het Europese gekonkel en gemarchandeer rond de Euro kijkt en een eventueel kabinet het vuur aan de schenen legt is altijd beter als wat er rond de afgelopen EU-besluitvormingsrondes heeft plaatsgevonden.
.
Daarnaast is het voorruitzicht dat holle vaten als u nog harder gaan klinken bij zo'n politieke constellatie ook niet onaantrekkelijk. Wat dat betreft zijn Eurovoorstanders als u misschien wel het krachtigste argument tegen de Europese Unie dat voor handen is...

Parel van het Zuiden | 08-09-12 | 23:15

Maar het is wel zo,van die wachtlijst.

koekje erbij? | 08-09-12 | 23:14

@Graaf van Egmont | 08-09-12 | 21:28
Waarschijnlijk de enige waarheid van zijn hele campagne: dat peilingen niet 100% betrouwbaar zijn en er altijd een onzekerheidsmarge is. De waarheid als excuus.

lekkurlinx | 08-09-12 | 23:14

@ koekje erbij? | 08-09-12 | 23:11 |
Vuile fascist dat je bent!

Behalve jouw buurman Mohammed. Want dat is een goeie vent.

goedverstaander | 08-09-12 | 23:13

Pa Cartwright | 08-09-12 | 23:09 Ga je moeder beffen.

Die schijnt nou niet meer tegen te stribbelen.

zeg maar jansen | 08-09-12 | 23:13

Je verwacht dit alles niet he...

Reykjavik | 08-09-12 | 23:11

koekje erbij? | 08-09-12 | 23:06

Goh, probeer ik een trolletje,trapt er niemand in!

koekje erbij? | 08-09-12 | 23:11

@ Supermatthijs | 08-09-12 | 23:06
Ik heb overigens wel uit betrouwbare SGP-kring vernomen dat de ongeboren vrucht van de ex van GrauSS destijds in alle liefde verwekt is.

Kan ook niet anders natuurlijk.

goedverstaander | 08-09-12 | 23:10

@ZKH EénOog | 08-09-12 | 21:37
Nou, zo zwaar zijn ze niet. Politici zijn net balonnen: je prikt er zo door heen en dan komt er alleen maar lucht uit.

lekkurlinx | 08-09-12 | 23:10

Supermatthijs | 08-09-12 | 22:56 |
.
Wanneer ontstijg je het welles/ nietes niveau van discussiëren nu eens een keer matthijsje?
.
Je stelt: ''Zijn sterke haat tegen de fatsoenlijke Pvda en zijn ronduit gluiperige manier van handelen in zijn eigen partij is de voornaamste reden dat het CDA nu zo laag in de peilingen staat." Maak dat nou eens hard jongen. Toon mij bijvoorbeeld een onderzoek waarin bovenstaande onomstotelijk wordt bewezen... of hou een sop peop te praten.
.
Verhagen boeit me verder niet.

Bertus Betonsloper | 08-09-12 | 23:10

Goed werk mannen, duidelijk dat de meevoelende burgers aan de linkerzijde het vooral voorzien hebben op de meer succesvolle MEDEMENS!!
Ga even een stukje toeren met de Q7, een Gallon benzine is hier nog te betalen.

Andre1016 | 08-09-12 | 23:09

@ zeg maar jansen | 08-09-12 | 23:01
Huisarrest? Of wederom geen woest pompende date, noch vrienden?

Pwoehahahahahaha! Sukkel.

Pa Cartwright | 08-09-12 | 23:09

@ triasenergetica | 08-09-12 | 22:57 |
Alle partijen die op verlies staan hebben in de afgelopen periode behoorlijk gerommel binnen de eigen gelederen gehad (CDA, PVV, GL). Of ze hebben zich zo slecht geprofileerd dat mensen weglopen. Ook speelt uiteraard de polarisatie -en de invloed van de media daarop- in onze maatschappij een rol.

Het lijkt er nu zelfs op dat het er om gaat wie de grootste partij wordt (VVD of PvdA) en we worden vrijwel om het uur om de oren geslagen met de uitkomsten van de laatste polls. Welhaast naar Amerikaans systeem. (Je wilt toch niet op de verliezer stemmen, toch? Dan ben je echt een loser!)

goedverstaander | 08-09-12 | 23:07

Parel van het Zuiden | 08-09-12 | 23:00 | + 0

En geloof je nu werkelijk dat die stem op Wilders (en dus ook op de zwangere vrouwen mepper Dion Graus) zin zal hebben ? Denk je dat daardoor minder europa komt ? Europa dat zijn wij en een stem ertegen is dus een stem tegen jezelf. Ga je gang maar slim is dat niet.

Supermatthijs | 08-09-12 | 23:06

Oh, ik snap het al! Ik stem pvv, daarom wordt voor mij, de wachtlijst bijna 3x zo lang! Je onverzekerde bruine buurman gaat voor, natuurlijk.

koekje erbij? | 08-09-12 | 23:06

Supermatthijs | 08-09-12 | 23:01 |
Nee, geen familie. Wel iemand die objectief naar zaken probeert te kijken en niet zomaar wat roeptoetert. Overigens vind ik ook dat hij er nu het beste mee kan stoppen.

triasenergetica | 08-09-12 | 23:04

@Godsammekraken | 08-09-12 | 21:08
Dat heeft niet zo zeer met linksigheid te maken als wel met oppositieheid. Gevalletje "beste stuurlui..."

lekkurlinx | 08-09-12 | 23:04

@goedverstaander | 08-09-12 | 23:00
Waarom moet je toch altijd kiezen bij vrouwen?

Godsammekraken | 08-09-12 | 23:04

triasenergetica | 08-09-12 | 22:57 | + 0

Een gladde glibberige aal in een emmer snot, dat is Verhagen. Niks het beste voor met nederland. Door slinks gemanipuleer verworden tot de Judas v/d nederlandse politiek. En wie zijn billen... Ophoeren met Verhagen. Ben jij familie van hem ofzo ?

Supermatthijs | 08-09-12 | 23:01

miko | 08-09-12 | 23:00 Die helpt Draghi met het drukken.

zeg maar jansen | 08-09-12 | 23:01

miko | 08-09-12 | 22:56
Gewoon arbeider, die nog 17 jaar moet doorwerken met zijn handen. (rukken doe ik met mijn andere hand)

koekje erbij? | 08-09-12 | 23:00

@zeg maar jansen | 08-09-12 | 22:59
Nee die dikke van het CDA.

miko | 08-09-12 | 23:00

@Supermatthijs | 08-09-12 | 22:29

U heeft nog steeds een beetje moeite met mijn zienswijze op de politiek, zie ik. Dat ik Wilders en de PVV zie als één van de vele politieke partijen die de Haagse beerput rijk is betekent niet dat ik aanhanger ben. Nu mag u best weten dat ik de PVV deze keer (de eerste keer) wel degelijk overweeg omdat ik overtuigd anti-EU ga stemmen. Dat mijn inhoudelijke redenen om fervent tegenstander van de EU te zijn niet dezelfde zijn als die van de PVV neem ik daarbij voor lief. Bij gebrek aan Eurokritische partijen met voldoende massa is dat helaas niet anders. Blanco stemmen is ook een optie.
.
Ik wacht overigens nog even de ESM uitspraak bij de oosterburen af om een definitieve keuze te maken.

Parel van het Zuiden | 08-09-12 | 23:00

Ik stel voor dat die Hennie van der Most onze nieuww premier wordt. Deze man maakt van de meest vervallen gebouwen prachtige pretparken.

mijntweecent | 08-09-12 | 23:00

miko | 08-09-12 | 22:57 Die seniele oude gek met z'n Spartamet bedoel je?

zeg maar jansen | 08-09-12 | 22:59

@koekje erbij? | 08-09-12 | 22:54
Dan doen ze misschien ongewild iets goeds. Niet elke operatie is meteen een verbetering. Ik zag laatst een docu over dokter Hamer. Die man heeft een heel andere visie op gezondheid. Maar ja. Hij is in een kwaad daglicht gezet.

AntiSoof | 08-09-12 | 22:59

Supermatthijs | 08-09-12 | 22:43 |
Ik zeg niet dat Verhagen het geweldig gedaan heeft. Ik zeg alleen dat mij niet is gebleken dat hij een rat is. Verder weet ik 100% zeker dat hij toegewijd is en het beste voor Nederland wil en dat hij zich daar ook voor heeft ingespannen.
Ik weet niet precies waarom CDA nu zo laag in de peilingen staat, maar ik denk niet dat Verhagen de belangrijkste factor is. Dat wordt zo binnen links al gauw gedacht omdat hij ervoor gezorgd heeft dat het CDA met de PVV is gaan regeren, en links zo'n hekel heeft aan de PVV. Er zullen best wel mensen zijn die om die reden naar een andere partij zijn gegaan. Maar dan begrijp ik niet dat de VVD er niet op afgerekend wordt. Het CDA heeft er juist voor gezorgd dat de PVV NIET mee ging regeren (slechts gedoogpartij was). Ik denk zelf dat de lage peilingen meer te maken hebben met het zwakke Europa-standpunt. CDA mag en moet veel kritischer zijn op de Europese instellingen. En met het feit dat Buma een vrij onopvallende verschijning is, wat eigenlijk een pluspunt is.
Fatsoenlijke PVDA? Dan heb je wellicht ook wat berichten van de afgelopen jaren gemist.

triasenergetica | 08-09-12 | 22:57

@zeg maar jansen | 08-09-12 | 22:56
Lijken wel namen voor superhelden!
Zou mister notcreditble nog langs komen?

miko | 08-09-12 | 22:57

@ Nee, dan heet het omkoping.
zeg maar jansen | 08-09-12 | 22:47 |

Nee, echt niet.

Dat heet masochisme.

goedverstaander | 08-09-12 | 22:57

koekje erbij? | 08-09-12 | 22:54
Dan moet je niet zoveel rukken.

harry pikkel | 08-09-12 | 22:56

Als die Mona Keijzer inderdaad alleen lucht produceert en de winter dit jaar vroeg intreedt, verwacht ik een frisse wind, waardoor Mona lekker kan gaan schaatsen en zo een zinnige invulling kan geven aan haar bestaan.

Anus Anussen | 08-09-12 | 22:56

@koekje erbij? | 08-09-12 | 22:54
Ach een pols operatie ... alweer? Wat voor sport beoefen jij dat je om de haverklap een pols probleem hebt? Of ruk je teveel? eerlijk zeggen he!! :)

miko | 08-09-12 | 22:56

Bertus Betonsloper | 08-09-12 | 22:52 | + 1

Jaja, dus gezien mijn comment, waar jij op meende te moeten reageren, ben jij dus van mening dat Verhagen een uiterst integer politicus is en het geweldig gedaan heeft ?

Supermatthijs | 08-09-12 | 22:56

miko | 08-09-12 | 22:54 Een betonsloper en een supermathijs.

Ik ga wat verder naar achter zitten.

(Oud Indisch spreekwoord: "Als de olifanten gaan dansen, loop dan niet in de weg".)

zeg maar jansen | 08-09-12 | 22:56

U liegt allemaal,GVD.

koekje erbij? | 08-09-12 | 22:55

@Supermatthijs | 08-09-12 | 22:52
Nee dat niet want hij hing 24/7 aan de borst

miko | 08-09-12 | 22:54

Wat zeiken we nou over wachtlijsten? 5 jaar geleden moest ik 3 weken wachten voor een polsoperatie, nu 8 weken!!!.

koekje erbij? | 08-09-12 | 22:54

@Supermatthijs | 08-09-12 | 22:48
Kom op,je laat je eigen toch niet op je poephoofd schijten/
Pak m aan die betonsloper.
*naast zmj gaat zitten*

miko | 08-09-12 | 22:54

Supermatthijs | 08-09-12 | 22:48 |
.
Ik 'bemoei' me nergens mee, matthijsje. Ik constateer en deel mede.

Bertus Betonsloper | 08-09-12 | 22:52

miko | 08-09-12 | 22:51 | + 0

Juist, en het was vast ook een ongelovelijke huilbaby.

Supermatthijs | 08-09-12 | 22:52

mijntweecent | 08-09-12 | 22:50 Wol is goed. Mits zuiver en van het schaap.

De winter komt er aan.

zeg maar jansen | 08-09-12 | 22:51

@mijntweecent | 08-09-12 | 22:44
Rutte is wat hij is.
Een papkindje.

miko | 08-09-12 | 22:51

zeg maar jansen | 08-09-12 | 22:42
Die Mona Keijzer, ik heb er nu een paar keer op zitten letten, maar die zegt dus echt heee-le-maal niks. Na een vraag neemt ze eerst 3 seconden pauze, waarna ze eerst 2 wollige nietszeggende zinnen uitspreekt om tijd te genereren om inhoudelijk te antwoorden. Meestal blijft het echter bij die 2 wollige zinnen.

mijntweecent | 08-09-12 | 22:50

* Sits back and relaxes *

Ha, een fittie is zich aan het ontwikkelen.

zeg maar jansen | 08-09-12 | 22:50

Bertus Betonsloper | 08-09-12 | 22:47 | + 0

Waar bemoei jij je mee ?

Supermatthijs | 08-09-12 | 22:48

Supermatthijs | 08-09-12 | 22:43
.
Je praat peop matthijs... en zelfs dat doe je niet erg overtuigend.

Bertus Betonsloper | 08-09-12 | 22:47

Leve Mark!

Anus Anussen | 08-09-12 | 22:47

goedverstaander | 08-09-12 | 22:44 Nee, dan heet het omkoping.

zeg maar jansen | 08-09-12 | 22:47

@ triasenergetica | 08-09-12 | 22:38 |
Uitstraling?

Femke Halsema. Uitstraling waar je 'U' tegen zegt.

Zo lang je het maar niet over politiek hebt bij kaarslicht.

goedverstaander | 08-09-12 | 22:46

Politiek = liegen en bedriegen. Wie daar de ander voor leugenaar uitmaakt, om het even wie, heeft kilo's boter op het hoofd.

Bertus Betonsloper | 08-09-12 | 22:45

Om heel eerlijk te zijn ben ik ook een klein beetje teleurgesteld in Rutte. Grote woorden tegenover Wilders over 'het decimeren van de PVV' na het mislukken van het Catshuisakkoord, maar wat hebben nu voor vuurwerk gezien? In de belangrijke debatten is Rutte behoorlijk tam geweest, zeker richting Wilders.

mijntweecent | 08-09-12 | 22:44

@ zeg maar jansen | 08-09-12 | 22:40 |
Wat is democratie?

Ik geef jou (veel) geld en dan zeg jij wat ik moet doen. Dat is politieke democratie.

Denkt jouw (eventuele) baas er ook zo over?

goedverstaander | 08-09-12 | 22:44

triasenergetica | 08-09-12 | 22:38 | + 0

Verhagen is de vlees geworden onbetrouwbaarheid. Zijn sterke haat tegen de fatsoenlijke Pvda en zijn ronduit gluiperige manier van handelen in zijn eigen partij is de voornaamste reden dat het CDA nu zo laag in de peilingen staat. Prima hoor, ik ben niet zo'n fan van de christenhonden maar ga nu niet lopen doen alsof hij het geweldig gedaan heeft. Dat heeft hij nl. niet. Hij heeft eerder eigenhandig de partij om zeep geholpen, waarvoor hulde.

Supermatthijs | 08-09-12 | 22:43

Nog even en ze kunnen ons weer naaien zonder de hele tijd op TV twatter ed te verschijnen.

miko | 08-09-12 | 22:43

goedverstaander | 08-09-12 | 22:41 Dan ruk je je los en dan zweef je verder.

Antisoof weet hoe.

zeg maar jansen | 08-09-12 | 22:42

Oh, Mona was een beetje nijdig over de grapjes die mensen maken.

"Sta je op plaats twee op de lijst? Dan maak je nog best een goede kans om in de kamer te komen.".

zeg maar jansen | 08-09-12 | 22:42

Ik werd vorig weekend ergens in het midden des land besprongen door stemmenwinnertjes op een markt met allemaal politieke stands. Hoe redt men zich daar uit?

'Ik ben een zwevend kiezer. En dat wil ik graag zo houden.'

goedverstaander | 08-09-12 | 22:41

Het liegen begint al als ze het hebben over democratie.

Want het kiezen van het mannetje of vrouwtje is geen echte democratie zolang je niks te vertellen hebt over wat ze doen.

Want ze doen na de verkiezingen niet wat ze zeggen voor de verkiezingen.

zeg maar jansen | 08-09-12 | 22:40

Supermatthijs | 08-09-12 | 22:23 |
Oh, gaan we nu opeens, als het zo uitkomt, uit de super-objectieve azijnbode citeren. Het is ook nog een column ook, van Bert Wagendorp nota bene. Pure interpretatie. Geen enkel feit. Verhagen heeft misschien een poosje gedacht dat hij de leider van het CDA zou kunnen worden (waar niets verkeerds aan is) maar hij heeft op tijd ingezien dat dat er niet inzat. En dat heeft vooral te maken met uitstraling, en niet met inhoudt. Iedereen gaat altijd maar af op uitstraling, zelfs hier bij Geenstijl blijkbaar. Weet je wie een goede uitstraling had? Wouter Bos, die lag geweldig goed bij de vrouwen. Of Rutte, die heeft ook zo'n uitstraling. Of Wilders. We hebben het geweten.

triasenergetica | 08-09-12 | 22:38

mijntweecent | 08-09-12 | 22:29
Goed plan. Ik word ongewild al twee weken afgeleid door die nonsens. En ik had me zo voorgesteld om eens een keertje over te slaan. Het zijn ook niet de standpunten die zo interessant zijn, die waren toch al bekend, het is het gedrag van die lijsttrekkers. Wekenlang van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat kwebbelen terwijl je in je achterhoofd zo'n stemmetje hoort piepen die zegt dat je het eigenlijk ook niet weet. Althans, dat hoop ik maar voor ze, dat ze over zo'n stemmetje beschikken. Van sommigen heb ik het idee dat ze de reïncarnatie van Jezus op aarde denken te zijn.

harry pikkel | 08-09-12 | 22:35

En Verhagen blijft nl. de onverslaanbare beste maar Rutte kan er ook wat van.

Supermatthijs | 08-09-12 | 22:32

mijntweecent | 08-09-12 | 22:23 |
Ik bedoelde hier: dat het CDA maar twee keer iemand van leugens heeft beschuldigd. Het viel me op dat dit niet benoemd wordt door Geenstijl,terwijl ze er altijd wel als de kippen bij zijn als het CDA iets verkeerd doet. Vandaar dat ik het meer even benoemde. Ik denk dat het beeld dat je schetst iets van het verleden is, en dat het nu echt zo is dat veel mensen binnen het CDA, meer dan bij andere partijen, grote waarde hechten aan normen en waarde en goede omgangsvormen en dat dit ook iets is wat echt heel erg nodig is in de maatschappij, getuige ook alle filmpjes over hufterig gedrag bij Geenstijl. Dat dat niet altijd lukt en dat ook CDA-ers zich wel eens misdragen zal ik onmiddellijk beamen. Maar de nadruk op het belang van fatsoenlijke omgangsvormen, ook door bankiers bijvoorbeeld en baasjes van woningbouwcorporaties. is bij het CDA nu denk ik wel het grootst. Dat is ook net gek want christendom heeft veel met normbesef te maken. En het is echt heel belangrijk. Je kunt er smalend over doen maar dat is zwakzinnig.

triasenergetica | 08-09-12 | 22:31

Men zou trouwens ook kunnen stellen dat degene die een ander het meest betrapt op leugens zelf deze leugens het beste her-kent. Dus...

AntiSoof | 08-09-12 | 22:31

@BedrijfsTijgerT | 08-09-12 | 21:51
Nee, natuurlijk niet. De meeste kiezers maken een bewuste keuze op basis van de verschillende partijprogramma's. Ze laten zich niet leiden door dit soort flutonderzoekjes of peilingen. Net zo goed dat opgepimpte lijsttrekkers geen rol spelen in de keuze. We mogen de Nederlandse kiezer wat dat betreft niet onderschatten.

Tukker69 | 08-09-12 | 22:31

Het is naar om te constateren, maar verkiezingen gaan echt niet meer om de inhoud. Verkiezingen gaan om debatstijl, peilingen, reclamefilmpjes en knuffels bij het jeugdjournaal. Waarom maken we er niet gewoon 1 avondvullend programma van op SBS6? Debatteren, laat ze een liedje zingen en van de duikplank springen, en dan bellen met z'n allen naar een 0900-nummmer. Weten we tenminste na 1 avond waar we als land aan toe zijn.

mijntweecent | 08-09-12 | 22:29

Parel van het Zuiden | 08-09-12 | 22:27

Nee, zeker niet, fanatieke Wilders aanhanger. Ik ben nooit op een leugen te betrappen. Ik ben Maxime Verhagen niet.

Supermatthijs | 08-09-12 | 22:29

@Supermatthijs | 08-09-12 | 22:20

Die theorie volgend maakt u dan toch zoiets als een paneelrat?

Parel van het Zuiden | 08-09-12 | 22:27

@triasenergetica | 08-09-12 | 22:20
Inderdaad. Het Christen Democratisch Appel is een zeer nette en deugdelijke partij die tenminste netjes en eerlijk is, zou men kunnen stellen. Deze mensen hebben werkelijk begrepen wat de ware leer van de Messias is, zou men kunnen denken. Vast en zeker. Fijn dat er tenminste moraliteit is bij sommige partijen, dat zou men ook kunnen geloven. Of zo Marianne wel eerlijk zijn?

AntiSoof | 08-09-12 | 22:26

@ Dat redden we niet voor 21-12-2012
Rammstein | 08-09-12 | 22:21 |

Ik heb geen haast.

En geen konijnst.

goedverstaander | 08-09-12 | 22:24

Rammstein | 08-09-12 | 22:21
Gellukig herkende je de doelbewuste contradictio in terminis vwb 'mooie vrouw'.

mijntweecent | 08-09-12 | 22:24

@triasenergetica | 08-09-12 | 22:22
Dan zijn er daar te weinig van.

Jackanders | 08-09-12 | 22:23

@ Who cares nog? Sterren springen is op de televee...
A New Today | 08-09-12 | 22:18 |

Geil! Heeft de zwaartekracht mijn favoriete baklap Patty B. al naar de vloer van het zwembad getrokken?

goedverstaander | 08-09-12 | 22:23

triasenergetica | 08-09-12 | 22:20
Dat was natuurlijk hyperbolisch gezegd. Maar de 'netste partij', ik weet niet wat je daarmee bedoelt. Ik denk wel dat het CDA de partij is die het meest wil laten uitschijnen dat het de netste partij is, net zoals vaak de grootste zondaars op de eerste rij in de kerk zitten. De meest hypocriete partij, dat is het CDA.

mijntweecent | 08-09-12 | 22:23

de grote Anti | 08-09-12 | 22:18 |
Een goede christen heeft respect voor iedereen.

triasenergetica | 08-09-12 | 22:22

Ik ga voor Mona Buma.....

Paolo G. | 08-09-12 | 22:21

mijntweecent | 08-09-12 | 22:09 | + 0 -
Zie je ?

harry pikkel | 08-09-12 | 22:10 | + 0 -
Klopt

goedverstaander | 08-09-12 | 22:11 | + 0 -
Dat redden we niet voor 21-12-2012

Rammstein | 08-09-12 | 22:21

triasenergetica | 08-09-12 | 22:17

Een rat is iemand die bv. de brief van Klink uit laat lekken en dan doet alsof hij van niks weet. Die andere politici voor leugenaar uitmaakt en zelf van liegen zijn specialiteit heeft gemaakt.

Supermatthijs | 08-09-12 | 22:20

Einde van de Domheid | 08-09-12 | 22:16
de honden blaffen... | 08-09-12 | 22:14
Welk effect het ook is, het is iets absurds. Ik snap ook wel dat het klootjesvolk een debat beoordeelt op hele andere pijlers dan de wat meer ontwikkelde mensch, maar kom op zeg.

mijntweecent | 08-09-12 | 22:20

@ Supermatthijs | 08-09-12 | 22:14 |
Ach, het orakel van de lössgronden lijkt me een goed verliezer.

NOT!

goedverstaander | 08-09-12 | 22:20

mijntweecent | 08-09-12 | 22:13 |
Slaat echt nergens op. Als er iets is wat niet christelijk is, is het kindermisbruik. Dat priesters zich daar aan bezondigen, net als veel niet-priesters (Martijn) overigens, is een grove schande en die lui moeten daarom ook flink bestraft worden. En het CDA heeft daar al helemaal niets mee te maken.

triasenergetica | 08-09-12 | 22:20

Het allerbeste laxeermiddel is toch nog altijd 10 seconden naar Alexander Pechtold luisteren.

jan-lul-de-behanger | 08-09-12 | 22:20

@de grote Anti | 08-09-12 | 22:05
Als er op de huidige grond niets meer wil groeien, dan ga je het omploegen, bemesten en bestrijden wat je er niet meer zien/hebben. De troep in de bovenste laag, zal verwijderd moeten worden zodat de rest weer lucht krijgt.

En (burger)oorlog is niet nodig, een referendum of dit circus het land binnen 24 uur zonder bezittingen moet verlaten is meer dan voldoende.

toetanchamon | 08-09-12 | 22:18

Ik heb een stem over.

pius | 08-09-12 | 22:18

Who cares nog? Sterren springen is op de televee...

A New Today | 08-09-12 | 22:18

Mensen die zeggen dat ze nooit liegen. Love them.

pius | 08-09-12 | 22:18

'En de netste partij: het CDA. Dat mag dan ook wel eens gezegd worden'
@triasenergetica | 08-09-12 | 22:12

Nette mensen inderdaad,toch vertrouw ik ze niet.
Want een goede gristen heeft meer restecp voor een moslim als voor een atheist.

de grote Anti | 08-09-12 | 22:18

Einde van de Domheid | 08-09-12 | 22:14 |
Denk je dat Greet zijn fractieleden in het pluralis majestatis toespreekt?

'Wij, Geert Wilders, gewezen gedogers van Nederland'

goedverstaander | 08-09-12 | 22:18

Supermatthijs | 08-09-12 | 22:13 |
Kan je me eens uitleggen waarom Verhagen een rat is? Ik heb zijn beleid twee jaar gevolgd en mij is daar niets van gebleken. Hij is talrijke keren met Nederlandse bedrijven naar het buitenland geweest om te zorgen dat er contracten door die bedrijven worden afgesloten, waar jij en ik van eten. Komende week gaat hij naar Azerbeidzjan. Of praat je maar gewoon iedereen na, omdat je dat wel stoer vindt?

triasenergetica | 08-09-12 | 22:17

mijntweecent | 08-09-12 | 22:05 | | Reageer+ |
2

Het is een mysterie en verbaasd me ook!

Einde van de Domheid | 08-09-12 | 22:16

goedverstaander | 08-09-12 | 22:12

En ik hoop toch zo dat Samsom dan in zijn speech even naar Geertje kijkt. En wie staat er nu nutteloos aan de kant ?

Supermatthijs | 08-09-12 | 22:14

Dus een PVV vergadering gaat ongeveer zo:
Beste PVVers, u bent leugenaars. \Ik niet!

Einde van de Domheid | 08-09-12 | 22:14

mijntweecent | 08-09-12 | 22:05
Dat is het zg. bandwagon effect. Waarvan men bij de PO gretig gebruik maakt.

In Frankrijk is het vanwege de impact van peilingen op de verkiezingscampagne- en uitslag verboden in de laatste twee weken voor de verkiezingen opiniepeilingen te publiceren.

de honden blaffen... | 08-09-12 | 22:14

mijntweecent | 08-09-12 | 22:11 |
Je kunt je afvragen wie er dommer is: degene die een flauw comment plaatst of degene die daar bloedserieus op in gaat. Slimmerd.

harry pikkel | 08-09-12 | 22:14

triasenergetica | 08-09-12 | 22:12
Een christelijke inslag is niet bepaald netjes, tenzij je kindermisbruik erg fatsoenlijk vindt?

mijntweecent | 08-09-12 | 22:13

triasenergetica | 08-09-12 | 22:12

Met de Rat (Judas) Verhagen stonden ze toch echt op één.

Supermatthijs | 08-09-12 | 22:13

@ Ja, we krijgen straks een links kabinet om je vingers bij af te likken.
Supermatthijs | 08-09-12 | 22:11 |

Naah. Purple.

goedverstaander | 08-09-12 | 22:12

En de netste partij: het CDA. Dat mag dan ook wel eens gezegd worden.

triasenergetica | 08-09-12 | 22:12

Ja, we krijgen straks een links kabinet om je vingers bij af te likken.

Supermatthijs | 08-09-12 | 22:11

harry pikkel | 08-09-12 | 22:10
Het feit dat iedereen liegt wil niet zeggen dat een leugenaar geen ware stelling kan poneren. Dompie.

mijntweecent | 08-09-12 | 22:11

Iedereen liegt. Iedereen.
Rammstein | 08-09-12 | 22:08 |

Onzin.

Liefdesbaby?

goedverstaander | 08-09-12 | 22:11

@mijntweecent | 08-09-12 | 22:05
Je kunt beter Marokkanen hebben die verpesten het maar voor een kleine groep..

Tim Grimback | 08-09-12 | 22:10

Het gaat niet om roepen dat iemand liegt, het gaat erom dat iemand GELIJK heeft dat ie roept dat iemand liegt.

Dat is pas ècht een onderzoekje waard.

goedverstaander | 08-09-12 | 22:10

Rammstein | 08-09-12 | 22:08
Dat maakt je stelling twijfelachtig.

harry pikkel | 08-09-12 | 22:10

Rammstein | 08-09-12
Hoe bedoel je, mooie vrouw?

mijntweecent | 08-09-12 | 22:09

@ikdenkwat | 08-09-12 | 22:07
Klopt helemaal,daarom krijgt u van mij een plusje.

de grote Anti | 08-09-12 | 22:09

@Graaf van Egmont | 08-09-12 | 21:56
Ik kan het me zo vinden in uw gedachten, zo ver is het bijna wel.

toetanchamon | 08-09-12 | 22:09

Iedereen liegt. Iedereen.

Rammstein | 08-09-12 | 22:08

@AntiSoof | 08-09-12 | 21:45

Ik ook. De kuip is heilig immers.

pius | 08-09-12 | 22:07

de grote Anti | 08-09-12 | 22:05 | + 0
U lult diarree uit uw reedt. U zult zeggen niet uit de mond? Nee daar bent u te dom voor.

ikdenkwat | 08-09-12 | 22:07

#allepoliticizijnegomaniakalegewetenslozemaniplatieveincompetenteleugenachtigedoortrapteberoepshuichelaarsmeteenoortje zou godverdomme trending moeten zijn!

o)+ | 08-09-12 | 22:06

@Graaf van Egmont | 08-09-12 | 22:02

Een uitstekende observatie Graaf. Ik was wat al te politiek-correct realiseer ik mij.

pius | 08-09-12 | 22:05

Het is toch goddomme absurd dat een partij als de PvdA 3 weken geleden nog op sterven na dood was en wellicht woensdag de grootste partij van het land is. Ik begrijp het niet en wil het niet begrijpen.

mijntweecent | 08-09-12 | 22:05

Een burgeroorlog of wat voor oorlog dan ook zou desastreus zijn voor nederland.Ik maak mij ernstig zorgen om mensen die net als de amerikanen dolgraag eens zombies willen afschieten.Ja echt,ze willen anarchie.Denk aan al die nederlandse kinderen die dan de pineut zullen worden.

Maar dit soort mensen wacht op een revolutie. *gaap*
Niet wetende dat hun shotgun of hooivork niets voorstelt in het grote plaatje.Een bom of getraind team op je hoofd kun je krijgen,fucking redneck.

Het is al lastig genoeg met de linkse idioten zonder dat er rechtse idioten de boel in brand steken.Het moet toch echt van hogerhand komen.

de grote Anti | 08-09-12 | 22:05

Graaf van Egmont | 08-09-12 | 21:57 |
Toch blijft het een dilemma. Voor niet-stemmen valt veel te zeggen omdat je daarmee hetzelfde stelsel dat je naait legitimeert, voor wel stemmen valt in te brengen dat je dan nog het minst kwade kunt kiezen.

harry pikkel | 08-09-12 | 22:04

pius | 08-09-12 | 22:01 | + 0
Een groot Europa "vuiste lach" hier valt nog eerst veel de doen in "De lage landen"

ikdenkwat | 08-09-12 | 22:03

pius | 08-09-12 | 22:01
Eigenlijk zijn de brabo's dus meer varkenstellers.

Graaf van Egmont | 08-09-12 | 22:02

@de grote Anti | 08-09-12 | 21:57

LOL. Je hebt groot gelijk. Wie denken die koeien-tellers wel dat ze zijn.

pius | 08-09-12 | 22:01

de grote Anti | 08-09-12 | 21:57
U liegt!!!

Graaf van Egmont | 08-09-12 | 22:00

Ik ben blij als dat achterlijke verkiezingscircus achter de rug is. Ik ben al die stink parasieten spuug en spuug zat.

Willem VanDer Decken | 08-09-12 | 21:59

de grote Anti | 08-09-12 | 21:57 | + 0
Waarin denk jij een rol te spelen in dit geheel?

ikdenkwat | 08-09-12 | 21:59

@Graaf van Egmont | 08-09-12 | 21:56

Ik kan daar als keizer niet zoveel mee. Als Graaf gaat dat zoveel makkelijker.

pius | 08-09-12 | 21:57

Met een krat bier achter de kiezen is dit een heel ingewikkeld verhaal. Vooral ook die pijltjesplaatjes...

MisterMossel | 08-09-12 | 21:57

@ikdenkwat | 08-09-12 | 21:54
En uw scooter woont zeker in maaskantje ofzo.
Kijk,niets tegen brabo's en provincialen in het algemeen,maar die moeten zich niet bezighouden met grote-mensen zaken eigenlijk.

de grote Anti | 08-09-12 | 21:57

harry pikkel | 08-09-12 | 21:53
Dan zou ik ook niet meer naar die stempas zoeken. Je bent dus al jaren genaaid. Zoals iedereen trouwens.

Graaf van Egmont | 08-09-12 | 21:57

pius | 08-09-12 | 21:52
Ik zit zo op die revolutie te wachten. Gewoon een hele rivier door de Augiasstal en dan opnieuw beginnen met frisse denkbeelden.

Graaf van Egmont | 08-09-12 | 21:56

't wordt steeds gekkuuuurrrrrrrr!!!!

ikdenkwat | 08-09-12 | 21:54

@ZKH EénOog | 08-09-12 | 21:37

LOl;)

pius | 08-09-12 | 21:53

Graaf van Egmont | 08-09-12 | 21:44
Bij de stemtracker kun je je standpunten toetsen aan de werkelijke moties van de afgelopen jaren. Bij mij was de uitslag (op slechts 1 partij na) precies omgekeerd evenredig aan de uitslag die de stemwijzer gaf. Ligt dat nou aan mij, de partijen of aan de vraagstelling? Het maakt verder niet zoveel uit, ik weet niet eens waar ik m'n stempas heb gelaten.

harry pikkel | 08-09-12 | 21:53

@Graaf van Egmont | 08-09-12 | 21:36

Dat komt er sowieso nobele. Voor iets anders is een revolutie nodig.

pius | 08-09-12 | 21:52

BedrijfsTijgerT | 08-09-12 | 21:51
Niet automatisch natuurlijk. Maar handmatig wel.

Graaf van Egmont | 08-09-12 | 21:52

Tja,als ik op feestjes vertel een enorme piemol te hebben denkt iedereen ook dat ik lieg.
Maar dan,ja dan kom je met de harde bewijzen.

de grote Anti | 08-09-12 | 21:51

@ZKH EénOog | 08-09-12 | 21:33
Daar hebben ze alleen dezelfde spelling voor iets heel anders. Net zoals 'smart' of 'dapper' in Engels en Nederlands niets met elkaar te maken hebben.

Godsammekraken | 08-09-12 | 21:51

@Tukker69 | 08-09-12 | 21:49
Wat natuurlijk niet automatisch wil zeggen dat de SP dan de beste keus is.

BedrijfsTijgerT | 08-09-12 | 21:51

Zo, over 10 minuten even kijken wat Twan Huys in de uitzending voor de PvdA kan gaan betekenen. Morgen peiling: PvdA is de grootste!!!

Graaf van Egmont | 08-09-12 | 21:50

Duidelijke cijfers: VVD liegt het meest, SP het minst.

Tukker69 | 08-09-12 | 21:49

wakkere_nederlander | 08-09-12 | 21:46
Het is in ieder geval voldoende voor een getuigschrift van InHolland

Graaf van Egmont | 08-09-12 | 21:48

Wow zeg redactie jullie zijn niet over 1 nacht ijs gegaan. Met dit proefschrift kan je zo cum laude promoveren op de universiteit van pseudowetenschappen.

wakkere_nederlander | 08-09-12 | 21:46

Heb het al eerder gezegd, de verkiezingen zijn een strijd tussen leugenaars, en aan het eind van de verkiezingen hangen de winnende leugenaars de verliezende leugenaars op. (Moet mijn youtube filmpje van mijn brandende stembiljet nog online zetten)

Pieter Bas | 08-09-12 | 21:46

@Jackanders | 08-09-12 | 21:40
Met sport an-sich is ook niet veel mis. Maar alleen al van het begrip 'Studio-sport' bijvoorbeeld krijg ik allergische reacties. Of het gezeur over de miljoenen die sommigen verdienen. Of dat Feyenoord een nieuw stadion wil bouwen ter waarde van 300 miljoen. Dat vind ik ergerlijk.

AntiSoof | 08-09-12 | 21:45

Geert eet woensdag rundergehakt. Met champagne.

Normpje | 08-09-12 | 21:44

Zoals een reaguurder hier een paar dagen geleden opmerkte: is het niet beter om achterom te kijken en dan zien wat de onderscheiden partijen in het verleden allemaal hebben bereikt? Of eerlijk gezegd, wel beloofd maar nooit waar gemaakt. Daar zou de discussie over moeten gaan en zou ruim baan moeten geven aan kleine partijen met een goed programma. Kunnen die het eens proberen.

Graaf van Egmont | 08-09-12 | 21:44

Dus de grootste beschuldiger is een Mohammedaan en de grootste beschuldigde een psychopaat. #begrijpikdatgoed?

o)+ | 08-09-12 | 21:43

@pius | 08-09-12 | 21:34

Ja. Want de voedselbanken waren zo'n mooie uitvinding van de vorige paarse kabinetten, wie wil daar nou niet meer van?

ZKH EénOog | 08-09-12 | 21:40

@AntiSoof | 08-09-12 | 21:33
Met de sport heb ik eerlijk gezegd geen problemen, maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk.
Het zijn die leugen-fabrieken waar ik nog wel eens moeite mee heb, uit iedere hoek.

Jackanders | 08-09-12 | 21:40

Vroeger geloofde ik in politici, Koningshuis en onze maatschappij. Nu wat jaartjes ouder heb ik 1 ding geleerd, ik was vroeger zeer naïef.

toetanchamon | 08-09-12 | 21:40

Oprotten nou met dat gezever over politici, ze liegen, bedriegen en zijn corrupt tot op het bot, wakker worden mensen gewoon niet stemmen, period! Het is zaterdagavond, tijd voor wat good old times revival op je beeldscherm en in your face:
www.youtube.com/watch?v=g2qMtXG3Z5o

SickSense | 08-09-12 | 21:40

Boyo | 08-09-12 | 21:06 |

Can not the kingdom of salvation take me home?

absinthe | 08-09-12 | 21:38

@pius | 08-09-12 | 21:18

Dat zand uit de woestijn tref ik nog weleens op mijn wagen aan. Daar vind ik politici doorgaans iets te groot voor...

ZKH EénOog | 08-09-12 | 21:37

pius | 08-09-12 | 21:34
Mij in ieder geval niet. Be bang voor een waterig aftreksel van een regeeraccoord dat geen enkel probleem oplost.

Graaf van Egmont | 08-09-12 | 21:36

@bennutzat | 08-09-12 | 21:20
'Onze team datajournalisten' ook zo een rare zin.

AntiSoof | 08-09-12 | 21:35

Paars is een feit bij de huidige peilingen. Een rechtse regering in een links jasje. Dat moet iedereen bevallen hier denk ik.

pius | 08-09-12 | 21:34

@Godsammekraken | 08-09-12 | 21:16

Niet om Balkenende te verdedigen, want ik beschuldig dat onmens, dat na ons in het zuur te gooien nu zelf in een honingpot zwemt, graag van alles dat negatief uitvalt, maar toch wijt ik de devaluatie van het woord en het begrip 'respect' aan de rap-cultuur.

ZKH EénOog | 08-09-12 | 21:33

Waarom staat dit artikel vol spelfouten?

De Schorpioen | 08-09-12 | 21:33

@Jackanders | 08-09-12 | 21:16
Inderdaad, zwijgen erover is het beste. Dat de media ons weken lang gijzelen met die flauwekul is irritant. Zelf radio 4 doet aan politiek. Een klassieke zender. Eerst moeten we wekenlang die klotesport verdragen en dan nu weer dat gedoe om niets. Vreselijk vind ik het. En vooral dat die types aan de touwtjes van het grootkapitaal hangen. Laat ze dan ook maar tegen dat grootkapitaal zeuren. Maar laat gewone mensen met rust. Waarom moeten gewone mensen vernederd worden door ze eens in de vier jaar een hokje op een papiertje rood te laten kleuren?

AntiSoof | 08-09-12 | 21:33

drs.Nee | 08-09-12 | 21:29 |
dat moet een teken van de here zijn.

9-buts | 08-09-12 | 21:32

Yes! staafdiagrammen!
Ik leef ervoor

Tobi | 08-09-12 | 21:32

Zeer interessant om te zien.

Morgen graag de uitslag van het onderzoek "Politici die het meest hun EIGEN standpunten uitdragen via twitter".

Of ging politiek daar helemaal niet om?

ZKH EénOog | 08-09-12 | 21:29

Knap gedaan hoor, redactie. Daar zal tijd in hebben gezeten. Toch vind ik het niet leuk om te lezen.
Je kunt wel een laconieke, welhaast berustende houding aannemen t.o.v. het gedrag van politici.
Feit is en blijft dat deze mensen u en mij regeren.
Met dergelijk gedrag kun je geen onderneming voortvarend besturen. Binnen de Staten-Generaal echter is het kennelijk wel prima zo. Ik kan bijna geen beschaafde termen vinden om uit te drukken hoezeer mij dat tergt.

SjakkieBaggen | 08-09-12 | 21:28

Wel knap topic trouwens. Dat mag ook best gezegd. Hulde.

pius | 08-09-12 | 21:28

Wat een deceptie zal het zijn voor de PvdA als op woensdagavond blijkt dat ze de 35 zetels van de gemanipuleerde peilingen bij lange na niet gaan halen. En welke leugen heeft Diederik dan weer voor ons in petto?

Graaf van Egmont | 08-09-12 | 21:28

@Dostranamus | 08-09-12 | 21:24
Peil je rijk, een beproefde strategie om de meelopers binnen te harken.

Jackanders | 08-09-12 | 21:28

ja je hebt leugens en statistiek. geenstijl weet er een mooie combinatie van te maken.

9-buts | 08-09-12 | 21:26

Wie zijn die malloten die de PvdA aan 35 zetels helpen?
Zòveel geestelijk gehandicapten zijn er toch niet in nederland?
Of tòch?

Dostranamus | 08-09-12 | 21:24

Die diagrammetje, dat Marrokaans is hier ook al aardig ingeburgerd

bennutzat | 08-09-12 | 21:20

Wanneer komen die aliëns nou om ons te redden van die leugenaars?
*kan haast niet wachten*

Dostranamus | 08-09-12 | 21:18

Een politicus die liegt is als zand in een woestijn. De orde der dingen.

pius | 08-09-12 | 21:18

Beter is het om een "Riefenstahl"-matrix te ontwerpen. Gewoon hoeveel beschuldigingen komen van welke partij en gaan naar welke partij. Kun je ook nog per onderwerp doen en misschien nog interessanter welke omroep/krant en/of "journalist". Ik denk dat Twan Huys hoog scoort rcihting Wilders en/of de PVV. Idem van Nieuwenkerk, Rottenberg, etc.

ad melkert | 08-09-12 | 21:16

Die hele politiek zou gewoon doodgezwegen moeten worden, vooral in verkiezingstijd.
En dat lieg ik niet.

Jackanders | 08-09-12 | 21:16

Maar gelukkig: hoe vaker en harder je het roept, hoe meer het aan kracht verliest. Kijk maar hoe Balkenende het woordje 'respect' van alle betekenis wist te ontdoen.

Godsammekraken | 08-09-12 | 21:16

Beschuldiging gericht op mensen buiten de tweede kamer?
Laat me raden....... "de banken" "het groot kapitaal" en "de zionisten" etc.

Hobbykip | 08-09-12 | 21:13

Zelfs zonder borrel op, snap ik er helemaal niets van..

Crematorium-de-Asbak | 08-09-12 | 21:12

We leven in een leugen, wat regeert.

petje pietamientje | 08-09-12 | 21:12

Gras is groen , water is nat , en als een politicus in verkiezings tijd zijn mond opendoet komt er een leugen uit.

What else is new ,het droevige is dat we dat allemaal weten , dat we dat allemaal accepteren , en nog gaan stemmen ook.

Politiek is verrot , maar toch het beste systeem wat we kunnen vezinnen , veel beter dan dictatuur.

Bv in het midden oosten is democratie , wat wil je , de kogel door je linker of rechteroor ?

Of het touw dat we gebruiken om je op te hangen moet het van hennep zijn of nylon.

Veel geluk met de verkiezingen :)

laserbrains | 08-09-12 | 21:11

Alle politici liegen ?? No shit.

Montgomery Burns | 08-09-12 | 21:09

PvdA loodst Nederland sterk en sociaal uit de crisis: Assurantiebelasting met 10% omhoog, femke halsema der belastingvrije diesel weer belasten, huizen prijzen laten dalen, zorg met wachtljsten, windmolens die ons landschap verpesten en niks opleveren, hardwerkend Nederland nog meer treiteren, milieuheffingen en investeren in het onderwijs door een sociaal leenstel in te voeren.

FlyingDutchJan | 08-09-12 | 21:09

Daverende conclusie: hoe linkser hoe meer bezig met wat anderen fout doen.

Godsammekraken | 08-09-12 | 21:08

Is wat ik heb gelezen gelogen , of niet ?

Brozius | 08-09-12 | 21:07

Twitter ....:
Online VMBO aula.

BedrijfsTijgerT | 08-09-12 | 21:06

When a man lies, he murders some part of the world. These are the pale deaths which men miscall their lives. All this I cannot bear to witness any longer.

Boyo | 08-09-12 | 21:06

Liegt een leugenachtige politicus als hij zegt dat hij liegt?

Fonnzie6 | 08-09-12 | 21:05

Ach wat maakt het uit. 21 december zijn we allemaal dood.

Joriik | 08-09-12 | 21:05

"Mensen" die van publiek geld leven om vervolgens tegen andere "mensen" die van publiek geld leven te zeggen dat ze liegen.

Wat een land.

Parsons | 08-09-12 | 21:05

Deze campagne gaat meer over wat de ander verkeerd doet dan dat wat je zelf goed doet. Vind je het gek dat mensen in de war raken!?

Rikketiktik | 08-09-12 | 21:05

Informeer uzelf: http://www.piratenpartij.nl/

Switchboy | 08-09-12 | 21:04

Meest irritante vingerwijzer is niet zo moeilijk aan te wijzen, geen onderzoek of andere bla-bla voor nodig, want is natuurlijk Arrogander Pechtold.

brutus68 | 08-09-12 | 21:02

Wie het meest liegt haal je er niet uit. Wel dat Rutte de te kloppen man is.

Godsammekraken | 08-09-12 | 21:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken