
Gezien in het Volkskrantje. (Klik picca voor groot.) Birds eye view van
Lowlands Ter Apel, het Mekka van de uitgeprocedeerde asielzoekers. De camping met de
aanzuigendste werking van Nederland. Je ziet het pas als je het ziet. Even wat bomen kappen en dan ligt er een pracht van een startbaantje voor de activiteiten van Toedeledokie Airways. ♪ Dingdong ♪ Attention passengers, we are now boarding flight Ter Apel Airport to Tehran & Mogadishu. All passengers please approach gate 1. Thank you for flying CDA Airways.
Reaguursels
InloggenWanneer je geen verstand van zaken hebt, kun je nog iets aan verstand laten blijken, door te zwijgen.
*
Enig idee, hoe moeilijk, en vol met valkuilen, de hedendaagse vreemdelingenwetgeving is ? Waardoor je ook ten onrechte afgewezen kunt worden.
*
Maar die mensen zijn uitgeprocedeerd, dus die moeten weg naar eigen land. Ze staan nu toch mooi bij elkaar, om samen naar het vliegveld te brenngen en op het vliegtuig te zetten? Ja, gezeik rond visa, natuurlijk, maar waarom daar een boodschap aan hebben? Gewoon afleveren op vliegveld Verwegistan en een fijn leven toewensen.
Valt dit niet gewoon onder wildkamperen ?
Stelletje Occupy-copycats.
Waarom hebben we hier überhaupt uitkeringen?! Gewoon werken voor je geld. Zowel Nederlanders als buitenlanders. Zou een hoop schelen. Maak studie gratis, geen bijstand en wajong etc maar alleen ww uitkering(je moet dus hebben gewerkt) of wanneer je aantoonbaar ziek bent. Uiteraard gehandicapt etc ontzien. Maak studeren gratis t/m 23 (basisschool, vwo en dan 4jr uni, uiteraard ook alle andere niveaus) en zodat niemand kan zeggen dat die geen echte kans heeft gehad om wat te maken van zijn/haar leven. Creër je een je kenniseconomie, voorkom je geldverkwisting van uitkeringen aan wie dan ook die lui is om wat te doen of te leren. Daarnaast brengen opgeleide mensen ook meer in de schatkist dan niet opgeleiden. Uiteraard hoe hoger opgeleid hoe beter. Studie visums alleen voor eu burgers of mensen met uitzonderlijke talent waar we wat aan hebben in nl.
Ploertendodert | 18-05-12 | 17:52 | + 0 -
U heeft weinig meer te vertellen en daarom gooit u er wat anti linkse mensen praat tegen aan? U weet niet aan welke kant ik sta en probeert toch te oordelen.
Daarnaast heeft u weinig van internationaal recht begrepen. Mensen zijn namelijk het land nog niet uit voordat ze toegelaten zijn tot een ander land. Het lijkt wel alsof u Nederland verlaat als u in het vliegtuig stapt, maar u bent onder Nederlands gezag totdat u door een ander land bent toegelaten.
Als u nu al mijn plemps eens terugleest kunt u zien dat ik niet links ben, maar gewoon wil dat deze mensen echt ons land uitgaan en dat ze niet ergens in Nederland illegaal blijven rondlopen. Mensen die alleen dingen willen benoemen en geen oplossing willen komen mij de strot uit.
@denk.toch.eens.na | 18-05-12 | 17:46
Je hebt gelijk Nederland zal nooit een land van extremen worden maar we zijn op dit moment gewoon te soft. En op politiek niveau is het ook een gevecht der Alpha's. Genoeg landen die niet moeilijk doen maar vluchtelingen keurig afleveren in het thuisland, want er was toch duidelijk waar ze vandaan komen? Prima dat we als Nederland braaf en beschaafd willen zijn maar we hebben genoeg multiculti naar mijn mening, als ze zelf al durven te zeggen dat we geen eigen cultuur meer hebben dan weet je dat je als land vol zit. We hebben als land ons steentje bijgedragen laten nu andere landen maar eens hun beschaafde/brave gedrag zien zoals bijvoorbeeld een aantal landen in het midden oosten. Moslimbroeders en zusters steunen zoals staat geschreven in hun heilige boek.
@denk.toch.eens.na | 18-05-12 | 16:36
De oplossing is er, ze verblijven illegaal hier, ze moeten ongewenst vreemdeling worden verklaard, gedeporteerd naar het land van herkomst en dan zijn wij klaar met ze. Komen ze retour, laten we ze niet meer binnen, maar spelen we dat spelletje gewoon mee en sturen ze terug, tot ze besluiten een ander land lastig te gaan vallen. Dat is een constructieve oplossing, en een duidelijke boodschap naar hunzelf en hun land toe.
Figuren als jij weten niet wat een oplossing is want men denkt in problemen voor anderen en probeert met gemeenschapsgeld(waar de linksmens verhoudingsgewijs zelf weinig aan bijdraagt) de hele wereld te bemoederen. Dat is heel leuk voor je, maar ik, en veel anderen zijn het zat om aan te zien dat men bezig blijft met geld in de zieligheidsindustrie te pompen en asielzoekers voorrang te geven op voorzieningen en subsidiepotjes die voor onze eigen inwoners(ook de arbeidsmigranten) bedoeld zijn, wat voor kleur of komaf ze ook hebben. En dat oeverloze ge "ja, maar die mensen", van figuren ze de hand boven het hoofd houden komt me ook de strot uit.
First Contact | 18-05-12 | 17:04 | + 0 -
Natuurlijk zijn er altijd dingen die we eerder beter hadden moeten doen.
De oplossingen voor nu zijn simpeler. Die mensen moeten hoe dan ook terug omdat ze uitgeprocedeerd zijn, dus moet de regering daar werk van maken. De minister heeft in het debat hierover zelf toegegeven dat hij de afgelopen termijn geen contact heeft gehad met de landen waar deze mensen heen moeten en dat de regering deze mensen niet meer dan een vliegticket heeft gegeven. Daarom is nu de oplossing onmiddellijk contact leggen en afdwingen dat deze mensen worden toegelaten met sancties als dit niet gebeurt. De regeringen waar het hier om gaat (Irak, somalie) zijn volstrekt afhankelijk van het westen, omdat ze in eigenland geen goede democratie hebben daarom zullen ze sneller luisteren.
@denk.toch.eens.na | 18-05-12 | 16:36
Oplossingen? Als ik jouw schrijfsels lees dan heb je zelf ook geen oplossing maar is het weer het oude bekende liedje van ja wetstechnisch lastig omdat... en deze regel houdt dat tegen omdat... en het land van herkomst wil ze ook niet hebben omdat... We moeten ons als Nederland niet meer langer willen laten gebruiken, want het is zo langzamerhand kontneuken in het kwadraat.
En Pim Fortuyn had een oplossing namelijk de lopende en schrijnende gevallen zo snel mogelijk afhandelen en dan grenzen DICHT! Maar goed het is inmiddels kwart over twaalf en tien jaar te laat.
Ploertendodert | 18-05-12 | 16:27 | + 0 -
Ik geloof dat ik erg voor niets heb zitten typen vandaag, u leest gewoon niet.
Deze mensen hebben geprobeerd terug te gaan (daar zijn bewijzen van, geeft ook de minister toe), maar ze worden geweigerd. Daarmee is het een probleem van Nederland omdat we ze nu het land niet uitkrijgen. Wij hebben inderdaad geen verplichtingen tegenover hun, maar wel tegenover onszelf want wij willen ze weg hebben.
Problemen lossen zich niet vanzelf op en daarom moet de regering druk uitoefenen om die mensen weg te krijgen. Ik maak geen problemen, maar probeer oplossingen te vinden dat kan ik van u niet zeggen.
@denk.toch.eens.na | 18-05-12
Nee, daar gaat het mis met jouw redenering, opeboksen? grapjurk, die landen interesseert het geen zier wat wij tegen ze vertellen. En het is ons probleem niet, mensen als u maken het ons probleem. Wij hebben geen enkele verplichting (meer) om deze mensen te op te vangen, ze kunnen(voor de honderdduizendste keer) terug, ze WILLEN niet.
Ploertendodert | 18-05-12 | 16:13 | + 0 -
Daar gaat het dus precies mis in uw redenering, het is wel ons probleem omdat deze mensen nergens anders heen kunnen. Dus wijst u dan de verantwoordelijke maar aan, dat is dus wat moet gebeuren. En deze illegalen kunnen zelf niet opboksen tegen die landen en wij wel.
Wanneer komt die storm hier in het noorden ? Windkracht 10 moet voldoende zijn voor niet-de-waard-tenten.
U leeft in een fantasiewereld waarin in Nederland alles zomaar kan doen en mensen in twee groepen verdeelt zijn GOED en FOUT.
@denk.toch.eens.na | 18-05-12 | 15:36
En u leeft in troetelbeertjesland. Hun eigen land kan dat schijnbaar wel doen met eigen mensen, waar ze notabene verantwoording over hebben. Waarom zouden wij dat dan niet kunnen met vreemden en voor ons zelfs ongewensten? Het is hun probleem, niet dat van ons.
illegaal feestje erbij en het is compleet
Ploertendodert | 18-05-12 | 15:25 | + 0 -
Goed dan loop jij met ze naar de grens en zet je ze buiten Nederland! Hebben we dan iets opgelost?? Nee want je kan ze nergens buiten Nederland neerzetten.
U leeft in een fantasiewereld waarin in Nederland alles zomaar kan doen en mensen in twee groepen verdeelt zijn GOED en FOUT.
Ik snap niet dat u niet begrijpt dat het probleem dus iets dieper ligt en dat volgens de rest van de landen deze mensen bij ons horen omdat zij ze niet accepteren.
Dan kan je wel dingen op gaan noemen waarom het slecht is dat ze hier nog zijn, maar daar zijn we het over eens. Nu moeten ze alleen nog weg en daar moet een echte oplossing voor komen.
Het zonnetje schijnt , er is vreten zat en ze krijgen nog aandacht genoeg.
Misschien nog ff wifi aanleggen maar verder is alles voor een relaxte vakantie aanwezig.
Die gaan echt niet weg hoor.
Occupy 2.0 is hier gestart.
@denk.toch.eens.na | 18-05-12
Je slast de plank weer mis. Het is het probleem van die mensen uit dat land. De problemen van een regering en een bevolking hebben wij als buitenstaanders niks mee te schaften. Ze gaan maar lekker ergens anders asiel aanvragen, en we moeten ze ijskoud ONS land uitgooien, zolang we dat niet doen, en in de ogen van deze mensen luilekkerland zijn blijven we meer, en dan vooral de gelukszoekers binnenhalen.
En Nederland betaald dit uit "eigen" zak(die van de modaal en bovenmodaal verdienende burger). Stel dit koppel je aan europa, en er was een regelgeving hierin, durf ik te wedden dat we een stuk minder van die kansloze niksnutten binnenhalen, en een stuk effectiever zijn met ze eruit gooien.
Gauw Mejas 10:55
Je reactie slaat nergens op, kijk nou gewoon eens hoeveel jaren sinds 19 mei 1959 de PVDA deel uit heeft gemaakt van de regering en vervolgens de VVD en CDA. ( incl. voorloper cda > kvp, ar,chu )
CDA > 15.885 dagen
VVD > 13.456 dagen
PVDA > 8.200 dagen
Dus voor je mij voor huichelaar uitmaakt even in de spiegel kijken hals. Leer je geschiedenis hieruit blijkt dat de door jou aanbeden partijen ook geen potten heeft kunnen breken. Sterker nog al die jaren met de vinger naar de PVDA wijzen en zelf als liberaal zich verrijken over de rug van asielzoekers.
Snappie, of ben jij de konig van het land der bloinden ?
@irma zonderboezem | 18-05-12 | 10:27
Omdat je dat natuurlijk geen reet aangaat. Maar ik kan je geruststellen hoor, ik ben geen gefrustreerde emigrant die vanuit z'n nieuwe heimat lekker op Nederland zit te kankeren. Ik zit voor m'n werk geregeld voor langere tijd in het buitenland. Ik kan dus een beetje vergelijken...
@Ploertendodert | 18-05-12 | 14:00 |
Denk.toch.eens.na heeft wel een punt. De ind moet de nationaliteit van de mensen vooraf vaststellen. Vrijwel alle ambassades van landen uit de middenoosten een met name die van (noord)afrika werken dit tegen. Ze onkennen gewoon pertinent dat deze mensen die nationaliteit hebben, dus kunnen ze niet uitgezet worden, ook al zouden de mensen zelf wel willen.
Ploertendodert | 18-05-12 | 14:00 | + 0 -
Eerst zegt u dat ze niet terug willen, dat lijkt me logisch anders waren ze hier niet gekomen. Daarnaast legt u goed uit waar het probleem ligt, namelijk dat deze landen ze niet terugnemen (zeer asociaal). Dit probleem moet opgelost worden want zelfs als deze mensen terug zouden willen kunnen ze dat niet en ze kunnen het nu zelfs gedwongen niet. De Nederlandse regering moet zoals ik al gezegd heb dus regelen dat deze mensen wel terug kunnen en dus ook terug gaan. Daarvoor moet de regering misschien schoppen tegen die landen, maar het heeft weinig zin om te schoppen tegen deze illegalen.
Waarom is er eigenlijk geen islamitisch land die deze zielen wil opvangen?
First Contact | 18-05-12 | 13:31
In vele rijkere landen (U.A.E, Qatar, Oman, Saudi Arabia, Kuwait etc.)in het midden-oosten kunnen ze zo aan slag als gast arbeider. Ook miljoenen gastarbeiders uit het verre oosten werken daar. Je moet daar wel werken voor je geld. Aha dat is het verschil...
bom er op en terug met BodyBag Airways!
Oplossing van het probleem;
Stel een Quatpas verplicht voor de somaliers, geen uittreksel,geen ID geen paspoort dus illegaal quat kopen, dan kunnen we ze er uit flikkeren want dan zijn ze niet zielig maar crimineel.
@Petey Morris | 18-05-12 | 13:54
Je kan wel eens gelijk hebben of niet... maar goed jij hebt er voor jezelf dus alles aan gedaan om die arme asielzoekers te helpen? Kun je ook aangeven hoe? Of laat je dat na je siësta weten. Als we een grotere bek en grotere ballen hadden gehad dan zaten we nu niet met deze problemen. En mensen die ons land ontvluchten moeten niet helemaal niet klagen.
@denk.toch.eens.na | 18-05-12 |
Daar gaat het fout met jouw nadenken. Dat is geen probleem tussen ons land en hun landen, ook geen probleem tussen ons en hun landen, maar een probleem van en tussen die mensen en hun landen. En ze worden helemaal niet geweigerd, ze MOGEN terug, maar ze willen niet. En iemand die gedwongen word om terug te keren nemen ze niet aan(best asociaal, dat land weigert voor hun eigen probleemgevallen te zorgen en dumpt ze dus maar in het zorgzame westen, en zolang we ze niet terugschoppen, blijven ze hun uitschot met plezier deze kant op laten gaan, liever kwijt dan rijk toch?
Ach, elk minnetje dat ik hier krijg bevestigt alleen maar mijn beeld van de Nederlanders: grote bekken, kleine pikkies.
Generaal Nguyen Giap | 18-05-12 | 13:24 | + 0 -
U leeft los van enige realiteit. Ik heb het al gezegd namelijk, dat de Nederlandse regering ze wel laat gaan maar dat ze door het land waar ze heen willen om foute redenen worden geweigerd. Dit is een politiek probleem tussen ons land en die landen en daar kunnen deze illegalen nu niets aan doen.
U weet net als ik dat burgers niet zelf op kunnen boksen tegen regeringen, deze illegalen kunnen dat ook niet tegen de regering van hun thuisland en kunnen daarom niet weg.
.
Ik wil graag een probleem oplossen, u wil graag een probleem houden door gewoon overal tegen te zijn.
Waarom is er eigenlijk geen islamitisch land die deze zielen wil opvangen? Want tenslotte dienen wij respect te hebben voor de broederschap en vrede die deze religie met zich mee brengt. En volgens mij staat er letterlijk in de koran dat zijn mensen dienen te helpen die het slechter hebben of die arm zijn. En rijkdom heb je dan niet nodig toch? Maar goed naar mijn gevoel heeft iemand die echt arm is geen belang bij "Allah" en de meeste asielzoekers die het echt zo slecht hebben of arm zijn hebben simpelweg niet eens te mogelijkheid te vluchten. Net zoals een Algerijnse illegaal mij eens helder uitlegde hoe het in zijn werk gaat, ze nemen het vliegtuig spoelen in de wc hun paspoort door nemen een andere naam bijvoorbeeld Mohammed,Rachid of Achmed en melden zich aan in het "gek op kontneukende Nederland" voila!
Wij willen ze weg hebben, dus moeten we ze daar ook de gelegenheid voor geven
denk.toch.eens.na | 18-05-12 | 12:46
U wil beweren dat de Nederlanse Staat hen niet de gelegenheid geeft te vertrekken?
In wat voor fantasiewereld leeft u?
Generaal Nguyen Giap | 18-05-12 | 12:39 | + 0 -
Natuurlijk hoeft dat niet, maar dan moet u ook niet zeuren dat ze hier illegaal verblijven. Deze mensen kunnen namelijk niet zelf zorgen dat ze wel toegelaten worden in hun thuis landen, daarom moet de overheid hen daarbij helpen om ze weg te krijgen. Dit doen we dus niet voor hun, maar voor ons. Wij willen ze weg hebben, dus moeten we ze daar ook de gelegenheid voor geven.
De manier waarop u reageert helpt niet, want dan blijven we gewoon hier door zeuren.
Waarschijnlijk hebben een aantal hun jaarlijkse vakantie naar hun thuisland afgezegd om met de demonstratie mee te doen.
Is dus gericht aan:
denk.toch.eens.na | 18-05-12 | 11:32
Nee meneer met de retorische nick, de Nederlandse Staat hoeft geen zorg te dragen voor de terugkeer van personen die hier illegaal verblijven.
De Nederlandse Staat is alleen verantwoordelijk voor het gedrag van Nederlandse staatsburgers in Nederland en daarbuiten en voor niemand anders.
Allen die zich illegaal in Nederland bevinden zijn hier op eigen initiatief naartoe gekomen en nadat een Nederlandse rechter bepaalt heeft dat ze niet in aanmerking kwamen voor een verblijfsstatus mogen we ook verlangen dat men op eigen initiatief weer vertrekt.
Dat het thuisland niet meewerkt aan terugkeer is een non-argument want toen men naar Nederland kwam vond men dit argument ook geen probleem.
De solidariteit met echte vluchtelingen kan alleen overeind blijven indien we degenen die misbruik maken van die solidariteit dwingen te vertrekken.
irma zonderboezem | 18-05-12 | 12:17
Nou doen! wat houd je tegen?
en het bier 10 % duurder
toe maar,,
waar gaan we heen met n.l.
Dit horror scenario begint zoetjes aan realiteit te worden:
.
en.wikipedia.org/wiki/The_Camp_of_the_...
.
Nu de economie toch in elkaar gaat storten, weet ik wel een mooe nieuwe bestemming voor de tweede maasvlakte: een groot overzichtelijk uitzetcentrum. Overigens moet asiel botweg afgeschaft worden. Het betekent dat je op termijn je land kwijt bent. De slogan moet luiden: asiel is msdaad tegen je eigen kinderen. De aanstaande ineenstorting vd EU heeft ook zijn positieve kanten, namelijk de mogelijkheid tot afrekening met de weg-met-ons ideologie van de nog heersende elite. Net zoals de complete SED-top eindigde in Zuid-Amerika, zo zal ook onze uitgeprocedeerde multikul elite een goed heenkomen proberen te vinden. Goeie reis!
Er wordt al gesproken over 300 UGA's.
En dat in die 25 tentjes???
Je bent een kees en je wilt wat.........
Gelukkig krijgen ze alles gratis,Nederland is aan het doodbloeden,boeie.....
spooked | 18-05-12 | 12:08 | +
Dan moeten ze niet iedere keer beginnen over het feit dat ze niet meer in Nederland wonen:-)
Ik zou wel in Oostenrijk Willen wonen. Leeker in Tirol. Een deerndel aan en milkakoeien houden.
irma zonderboezem | 18-05-12 | 12:01
Nee,ze worden doodziek van domme commentaren.
spooked | 18-05-12 | 11:52 |
Dat zou kunnen.
Maar dan nog. Niemand zegt waar ze nu dan wonen . Misschien omdat ze weten dat het niet zoveel anders is :-)
irma zonderboezem | 18-05-12 | 11:32
U maakt een denkfout,het gaat er niet om wat beter is,het gaat erom wat ánders is.
Ben blij dat ik er niet meer woon.
Petey Morris | 18-05-12 | 09:19
Wij ook.
Petey Morris | 18-05-12 | 09:19
U begeleid Irakezen,Iraniers en Afghanen naar Nederland ofzo?
Ik ben geëmigreerd o.a. omdat ik het simpelweg verdom om te betalen voor die hele zieligheids industrie.
Lekker de moraalridder uithangen vanuit het buitenland,hoe durft u!
Wellicht vind u mij asociaal,prima dan! Met mij gaat het uitstekend.
Het laatste deel van het bericht klopt niet helemaal als het CDA Airways is. Moet zijn:
"Attention all arrivals from Tehran and Mogadishu. All passengers welcome at our brand-new mass immigration facility. Please report to Social Security Services where you will be given your welcoming fee by our friendly hostesses. Thank you for flying CDA Airways."
De enige reden dat asielzoekers gesubsidieerd 10 jaar doorprocederen is omdat aieladvo's & hulp-indus eromheen er belang bij hebben en dit die asielzoekers aanpraten. Asielvraag zou gewoon in een week of beslecht moeten worden en 99% afwijzen & daarna per direct uitzetten & beboeten wegens valse aanvraag&poging tot oplichting. En het beroep kan in een minuut; dezelfde uitspraak, klaar.
Enig idee wat zo'n asielzoeker in tien jaar kost? Miljoenen aan procedures, daar kan je heel at pgb's of zorg voor betalen. We hoeven niet 7miljard mensen op te vangen, Afrika is niet meer straatarm. www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opinie/ar... Wat hier nu nog komt zijn vooral profiteurs.
Ehhh vraagje. Hoeveel asielzoekers heeft Turkije al opgevangen ?
wie betaalt dit allemaal..
@spooked,
Klopt dat ik dan over sprookjesland begin, of Utopia of inderdaad Efteling.
Want ze geven hier af op Nederland. Hoe slecht onze politiek wel niet is, ons rechtssysteem Enz enz. Maar vertellen nooit waar ze dan nu wonen waar het blijkbaar allemaal zoveel beter is.
In mijn ogen omdat het gewoonweg nooit ergens perfect is.
eerstneukendanpraten | 18-05-12 | 11:28 | + 0 -
U praat geloof ik vooral tegen uzelf. Ik vertel toch dat ze terug moeten, maar dat de je ze niet terug krijgt door de ME erop af te sturen. Als u zich even had ingelezen dan wist u dat deze mensen door hun thuis land worden geweigerd en dat ze dus op eigen gelegenheid niet terug kunnen, daarom moet de nederlandse overheid zorg dragen voor hun terugkeer.
Kom dan niet met je zinnetjes over werkloosheid en polen die je onder elke topic plakt.
@ nadenken 11:20
Als je op de TV weer een aanslag ziet met tientallen doden in het thuisland zou ik als asielzoeker ook niet graag terugwillen. Dat maakt het er allemaal niet makkelijker op. Laat ze dan maar hier werken. Oh wacht, we hebben zelf al 400 000 werklozen plus 300 000 Polen die hier aan de bak moeten...
hallo nederland,effe wakker worden.
uitgeprocedeerd in nl=illegaal.
niks politiek vluchteling dit zijn dus opvreters en oplichters.
hier een groot deel van dit zooitje bij elkaar.
wie weet een oplossing?
@denk.toch.eens.na | 18-05-12 | 11:20
Mee eens! En we moeten eens nadenken over de procedures. Asielzoekers moeten binnen een jaar weten waar ze aan toe zijn. Voor iedereen helder en duidelijk. Dan krijg je ook minder gevalletjes zoals Mauro.
Gewoon de fik erin...(ik val in herhaling.. ik weet het)
Vroeger ging het met de trein, nu hebben we vrachtvliegtuigen ;-)
eerstneukendanpraten | 18-05-12 | 11:12 | + 0 -
Heeft u maar twee keuzes in het leven: helemaal voor of helemaal tegen?
Heeft u misschien weleens gedacht aan een oplossing voor het probleem, gewoon zorgen dat deze mensen terug kunnen en daar verantwoordelijkheid voor dragen?
Wat nou weggejorist. Iemand die hier niet hoort te zijn en zich daaraan houdt kan nooit slachtoffer worden van mijn wensdenken. De rest is vogelvrij.
@Petey Morris | 18-05-12 | 09:19
Dus jij zit met je vingertje vanuit het buitenland te reaguren? LOL. Dwaas. Maar goed, wat heb jij zoal gedaan voor de allochtone medemens? Of heb je ruimte zodat we deze illegale asielzoekers in uw tuin mogen plaatsen? Vast wel toch? Of bent u van de de politiek lost het wel weer op? *proest*
@Gauw... MeJas | 18-05-12 | 10:55
Toeval of niet, maar de burgemeester van Vlagtwedde (waar deze camping-zonder-vergunning-maar-gedoogt onder valt) is een PVDA'er. Leontien Kompier is haar naam.
@ denk toch eens na 11:07
Laten wij ze dan maar tot hun dood onderhouden, probleem opgelost...
Waarom is TM zo rustig nu? Hij die mijn rechtse tegels generiek walgelijk vind moet het toch jeuken om die arme asielzoekertjes te verdedigen?
@ Den Meester | 18-05-12 | 10:16 |
Even kort.
Was een kleine steek onder de gordel,naar de mensen die zelf met de Godwinnetje's strooien alsof het vandaag 4 halen,1 betalen is.
Maar in het buitenland wonen,omdat we hier niks te klagen (mogen) hebben..
wakkere_nederlander | 18-05-12 | 10:23 | + 2 -
Goed idee, gaan we ze met de de ME uit elkaar drijven en dan zitten ze verspreid in het land. Niemand hier wil een probleem oplossen, een groot deel van deze mensen heeft al in het vliegtuig naar huis gezeten maar werd geweigerd. Hier op GS zitten allemaal mensen die beweren dat zij dan wel naar hun thuis land (Irak) zouden gaan lopen.
PS Duitse woorden (heimat) gebruiken als je het over uitzetten hebt getuigd van weinig historisch besef.
Een uitgelezen gelegenheid om al die uitvreters en masse op et pakken en af te voeren. Zo'n mooie kans mrijgt de IND nooit meer!
herodus | 18-05-12 | 10:09 | + 0 -
Het is inderdaad de PVDA, huichelaar!
Tijdens dit kabinet is er wat meer duidelijkheid geschept betreft wachtlijsten. Het is onder andere jouw partij, de PVDA die de kanker is van NL de afgelopen 30 jaar. Zij hebben het zover laten doorzieken. Gelukkig krijgen steeds meer mensen door wat een huichelaars er nu eindelijk in de PVDA zitten. En het zijn vooral die lieden, daar hoort U ook bij, die telkens naar andere wijzen om hun eigen onkunde en grenzeloze naiviteit te maskeren.
Tja, om nu zo te roflollen om het uitzetten van asielzoekers gaat wat ver.
Ik dacht dat 'we' Iran allemaal zo'n verschrikkelijk land vonden?? Kan me goed voorstellen dat je weg wilt naar een land waar je wel enigszins normaal behandeld wordt. Maar nee, nu zijn het ineens allemaal gelukszoekers...
Ik ken prima Iraniërs in Nederland. Nauwelijks of niet religieus, hoog-opgeleid, etc. Niks mis mee. Deze Iraniërs voldoen dan niet aan de eisen om toegelaten te worden, maar laten we niet doen alsof het allemaal uitzuigend tuig is, erop uit om jullie hardverdiende centjes binnen te graaien.
Is heldere Henkie al gesignaleerd? Met gratis groene petjes om ze een hart onder de riem te steken?
allemaal bij elkaar. makkelijk op te pakken en het land uit te gooien
Er is geen superlatief om uit te drukken hoe fout je bent dan als je het predicaat 'uitgeprocedeerd' krijgt in Nederland. Al deze mensen zijn onder valse voorwendselen naar Nederland gekomen.
Maar laat de overheid van de nood een deugd maken:
Deze mensen worden geacht Nederland te verlaten maar gaan in plaats daarvan gezellig met z'n allen geconcentreerd op 1 plek bivakkeren.
Strategisch gezien dus een 'sitting duck' :-)
Ik woon er niet ver vandaan, en wat was bijna iedereen blij toen jaren geleden daar een Navo Depot kwam, goed voor de werkgelegenheid, de middenstand, de horeca, maar er waren wel een paar die tegen de komst waren van dat Navo Depot.
Dat lieten ze ook blijken door te demonstreren, in tentjes bivakkeerden.
Die zelfde tegenstanders zijn de figuren van vandaag die in het omgebouwde Navo Depot aldaar fietslessen geven, eten komen brengen, hun vertellen hoe ze (zo lang mogelijk) moeten procederen etc etc etc.
Wat zijn ze nu blij met dat Depot, kunnen ze weer "wat" doen voor de maatschappij... tja.
@ZDEV | 18-05-12 | 09:51
Uw reactie zegt alles! Hulde!
Einde van de Domheid | 18-05-12 | 09:14 |
"Lijkt me een beetje kort voor een startbaan."
Dan gebruik je C130's met rocket assisted take-off.
@Bozebuurman | 18-05-12 | 09:38
En waar vragen deze vakantiegasten om, zoals te lezen is in de plaatselijke pers :
Er is voornamelijk behoefte aan voedsel en water, tenten en kookgerei, potten, pannen, dekens dekbedden (veld)bedden, luchtbedden, vuurkorven, olielampen, campingbranders) en dekens.©terapelercourant.
En ik mag geen vuurkorf aansteken???
*Voor de zekerheid wel effe die lantaarnpalen weghalen*
DatWelNatuurlijk
@ peteymorris
Waar wonen jullie nu dan?
Waarom zeg je dat niet gewoon?
@necrosis | 18-05-12 | 10:10
'Het geld wat ze overhouden sturen ze naar de rest van de familie in Somalië.'
En met geld kunnen ze leuke dingen doen. Zoals vliegtickets kopen naar Nederland. (zie foto boven)
@necrosis | 18-05-12 | 10:10
'Het geld wat ze overhouden sturen ze naar de rest van de familie in Somalië.'
En met geld kunnen ze leuke dingen doen. Zoals vliegtickets kopen naar Nederland. (zie foto boven)
irma zonderboezem | 18-05-12 | 10:06
Als jij een Nederlander ontdekt die geëmigreerd is gebruik jij altijd de term "sprookjesland".
Ik ben ook geëmigreerd,zie link voor wat info.
www.google.com/search?q=sprookjesland&...
Zouden we daar niet eerst een treinstation moeten bouwen?
Als de overheid DIT pikt zijn de rapen gaar.
Niets voor toiletten en andere voorzieningen zorgen maar KEIHARD ingrijpen. De ME er op af en met grof geweld een grens stellen. Zo hard dat ze TERUGVLUCHTEN met een goede reden naar hun heimat.
Als de overheid DIT pikt zijn de rapen gaar.
rara | 18-05-12 | 10:19 De hele wetgeving is een Kafkaësk gedrocht die misstanden, misbruik en ellende in de hand speelt. Idiote bureaucratie tot in het extreme doorgevoerd.
@Petey Morris | 18-05-12 | 09:19
Ik ben ook blij dat ik daar niet meer woon.
Het is namelijk niet leuk om je land overspoeld te zien worden door hordes kansloze opvreters die -gesteund door opeenvolgende slappe kabinetten (en de EUSSR)- van alle kanten de hand boven het hoofd wordt gehouden terwijl de autochtone bevolking op autoritaire wijze te verstaan wordt gegeven dat ze kan verrekken.
"Je maintiendrai"? Dat was vroeger. 'T is nu "Bek houden en Betalen".
@herodus | 18-05-12 | 10:09
Heel West Europa is een honingpot voor 'vluchtelingen'. Mijn Egyptische zwager en vrindjes kwamen gewoon met de trein, zo'n 10 jaar geleden, en toen was het zo makkelijk dat hij als illegaal binnen 2 jaar gewoon zijn Nederlands paspoort kon ophalen.
Hij zei: "jullie zijn zo naief in Nederland, moet jij eens proberen in Egypte, illegaal het land binnen komen: denk je dat de prijs een paspoort is, of iets anders?"
Daarna: "wanneer kom je vakantie vieren in mijn flat in Alexandrie: uitzicht op zee..."
En zo ging dat ook met zijn vrindjes. Nu proberen ze dat nog steeds, maar zomaar illegaal binnen komen en dan een paspoort krijgen is iets moeilijker denk ik, en terecht.
Mensen die het opnemen voor uitgeprocedeerde asielzoekers, waar de D66 rechter naar gekeken heeft, en er dus gegronde redenen zijn om ze niet toe te laten, zijn asociaal, want denken niet aan de toekomst van de inwoners in dit land, aan de kinderen van dit land.
Kom we gaan met 300 man een tentenkamp in Teheran beginnen.
We vragen asiel aan omdat we hier vervolgd worden door onze overheid.
Ze discrimineren ons op basis van inkomen en pakken steeds meer geld van ons af.
En als je weigert dan word je gegijzeld.
Europa gaat ten onder door zijn eigen solidariteit. Dat kan je zien op het financiele vlak (kijk maar naar de eurocrisis), en op moreel vlak (mensen binnenlaten die hier niks te zoeken hebben en enkel profiteren) Het ontbreekt de Europese landen om haar eigen (oorspronkelijke) inwoners goed te behandelen en te beschermen. Nu nog wachten totdat de emmer vol is.
@Trash | 18-05-12 | 10:15
Leers stuurt dus de mensen terug die zouden moeten blijven, en laat mensen blijven die teruggestuurd zouden moeten worden. Hij doet z'n werk niet goed.
Iedere autochtoon die een tentje tussen de bomen plaats in een park zal;
a) een boete ontvangen wegens wildkamperen
b) een boete ontvangen wegens wildplassen
c) waarschijnlijk nog een boete ontvangen wegens milieuvervuiling
Waarschijnlijk ben je je tent ook nog kwijt.
Over discriminatie gesproken...
-weggejorist-
Joh, dat pleintje voorin heeft genoeg ruimte voor een heli. Geen geld nodig voor aanleg landingsstrip en veel sneller. Ff een H in een gele cirkel schilderen en klaar.
@Gekke-Bennie | 18-05-12 | 09:41
en wat wil je daarmee zeggen? Iig niet dat we dat hier ook moeten doen. Maar wat dan wel?
Ga eerst eens iets over de asielwetgeving en de situatie van Iraakse en Somalische vluchtelingen lezen voor je je ongelooflijk domme en ongefundeerde mening als feit presenteert, eikels. Leers stuurt zelfs Iraniërs die christen zijn geworden terug. Enkeltje doodstraf heet dat. Maar blaat lekker verder.
herodus | 18-05-12 | 10:09
Niet zo eenzijdig bekijken. Stel dat je *alle* kosten van een ziekenhuisbed per dag zou moeten betalen. Total Cost of Ownership. Dan is die 7,50 verwaarloosbaar.
Ik denk dat mensen met een laag inkomen nog steeds in hun handjes knijpen dat de maatschappij voor ze zorgt.
En ik vind het terecht: laat de mensen die echt begaan zijn met deze *uitgeprocedeerde* asielzoekers ze maar in hun eigen huis opnemen. Het zijn sowieso geen slachtoffers. Eerder goudzoekers, parasieten, criminelen en mogelijk oorlogsmisdadigers.
De hierheen gevluchte Irakezen zouden bijvoorbeeld aanhangers van Saddam Hussein kunnen zijn die voor hun misdaden in hun eigen land straf verdienen. Waarom zouden ze die straf via Nederland mogen ontlopen?
Ik ga even douchen,want ik mag zo "an die arbeit".
Om lekker mee te betalen aan de zieligheidsindustrie.
Wel Godwin,geen Godwin ?
U bepaalt,de + en - weet u wel te vinden,toch ?
@necrosis | 18-05-12 | 10:04
Thanx! Zijn m'n campagne posters al klaar?;)
Politici, bestuurders en ambtenaren behoren de wet uit te voeren. Daar betalen wij Nederlanders ze voor!
Als ik een contract afsluit met een bedrijf om een vloer te leggen word ik beschermd door consumenten wetgeving die de vloerenlegger dwing mij m'n geld terug te geven, wanneer hij een wanprestatie levert. maw hij krijgt geen cent tot hij naar onze tevredenheid heeft gehandeld!
Dus waarom mag een Minister de poet die Wij hem betalen voor prutswerk WEL houden?
Wie het weet mag het zeggen!
herodus | 18-05-12 | 10:09
"Wat denk je hoeveel er in Duitsland, België en Frankrijk zitten ? ook de schuld van de PVDA bonzen zeker ?"
-----------------------------------------------------
Allemaal landen waar de socialisten een prominente politieke rol spelen. Altijd in coalities met Christen Democraten.... een desastreuze combinatie.
necrosis | 18-05-12 | 10:10 |
Somaliërs houden geen geld over. Ze zitten in de schuldhulpverlening...
Een bom erop gooien, dat zijn die Irakezen wel gewend.
@ZDEV | 18-05-12 | 10:03
Een hele Somalische familie spaart geld bij elkaar voor één vliegticket naar Nederland.
De man vertrekt naar Nederland, vraagt asiel aan in de hoop een verblijfsvergunning te krijgen.
Zodra dat is gerealiseerd, moet er woonruimte en een uitkering komen.
Zodra de man is verzekerd van zijn bestaan, laat hij zijn vrouw en kinderen overkomen in het kader van gezinshereniging.
Gevolg: hogere uitkering + kinderbijslag.
Het geld wat ze overhouden sturen ze naar de rest van de familie in Somalië.
Zo werkt dat, en iedereen weet het, ook in Somalië!
de Bree 9:19
Wat PVDA bonzen ?
De door jou verheerlijkte regering Rutte / Verhagen bekend van veel geschreeuw en weinig wol ofwel list en bedrog, zijn de oorzaak van de enorme aangroei asielzoekers.
Met de PVDA hier de schuld van geven red je het niet meer.
Kijk de geschiedenis maar na ten tijde van de regering Rutte en gedoogpartner Wilders zijn er nog nooit zoveel asielzoekers toegelaten, dit heeft puur te maken met het feit dat de mooipraters Rutte, Verhagen en Wilders het gepeupel een belofte doen om de instroom te beperken, terwijl ze donders goed weten ze hierover geen zak te vertellen hebben en dat komt omdat ze zo graag bij Europa willen horen ( met uitzondering Wilders) het is Brussel die namens Europa de dienst uitmaakt, ook aangaande asielzoekers. Wat denk je hoeveel er in Duitsland, België en Frankrijk zitten ? ook de schuld van de PVDA bonzen zeker ? Volgens veel Geen Stijl bezoekers in het afgelopen jaar was het einde van de PVDA nabij en op sterven na dood, en ondanks dat, moeten ze toch wel heel machtig zijn anders kunnen kleindenkende zoals jij de PVDA nooit zoveel macht toe dichten. Ten tijde van Rita Verdonk stagneerde de instroom lichtelijk, maar dat had meer te maken met het bemoeilijken van de papierwinkel voor asielaanvragen, zodat asielzoekers het minder aantrekkelijk vonden om naar Nederland te komen. Maar ja, de VVD heeft Verdonk blijkbaar niet op waarde geschat en is ze destijds op persoonlijke titel verder gegaan. Er is voor Rutte gekozen en dat zullen we met zijn allen weten ook. We worden door Rutte en consorten verder de crisis in gejaagd door o.a. de BTW verhoging.
Indien Rutte een weekje of drie in een ziekenhuis komt te liggen, kan hij die 21 dagen maal 7,50 euro liggeld makkelijk betalen. Maar voor minderbedeelden in onze samenleving komt dit keihard aan. Liggeld wordt normaliter in een haven door eigenaars van schepen betaald, maar door mensen in een ziekenhuis ?
Rutte is geen minister president maar eerder een op geld beluste Havenmeester.
@tipo | 18-05-12 | 10:07 |
Dan hoop ik niet voor ze dat het gaat regenen. Want daar zitten allemaal gaten in.
Hier kun je uitrekenen hoeveel kilometer dit pretkamp bij jou vandaan is:
g.co/maps/3my26
(Google maps)
Pechtold zal dit wel oplossen. BTW naar 30%. Klaar.
Owja, en nog wat miljarden naar de EU. Dan komt alles goed.
Die tenten zijn trouwens allemaal truien van Hans Spekman. Hoort bij de PvdA-campagne dit.
@ de Bree 09:46
Mijn God... Maar ze stemmen toch wel allemaal PvdA naar ik hoop?
ZDEV | 18-05-12 | 10:03
Ik weet van de SP dat ze actief voedsel en middelen bijdragen uit de partijkas.
Petey Morris | 18-05-12 | 09:49 |
In welk sprookjesland woon jij nu dan? Ik ben vreselijk benieuwd!
En waarom begeef jij je als het daar zo fijn is dan nog hier reaguren tussen de azijnissende nazi's?
I love the smell of napalm in the morning...
Petey Morris | 18-05-12 | 09:49
Heey, in welk buitenland zit jij eigenlijk? Ben benieuwd welke luilekkerstaat NOG meer kanslozen opvangt dan Nederland.
Was toch een pomcus depot, kunnen ze ze niet stallen in die lege hallen die de yanks hebben achtergelaten, kunnen er me dunkt genoeg in hebben ze woonruimte, hek erom hebben we ze mooi bij elkaar zitten, en om het nog mooier te maken maken we er gewoon een apart land van nl 2.0, ze hoeven niks te doen, het enigste wat ze moeten doen is een waterzuivering bouwen zodat hun uitwerselen gereinigd kunnen worden en ze geen ecologische ramp veroorzaken, windmolen erbij en ze hebben ook stroom, en al die would be hulpverleners uit Nl kunnen ze van eten voorzien.
@deraderendraaien | 18-05-12 | 10:02
*radertje for president!*
@The immortal | 18-05-12 | 10:01
Dat was tenminste iemand met visie.
Leuke startbaan, maar dit clubje met de wapenstok naar schiphol jagen is wat mij betreft ook nog steeds een optie.
Met welk geld hebben deze uitgeprocedeerde (dus niet echte) asielzoekers hun vliegticket, bootreis, en reis door Europa betaald?
Met welk geld hebben deze asielzoekers zo lang hun procedures kunnen aanvechten?
Van wiens geld hebben ze die tenten kunnen kopen? Wie betaalt die dixies? Wie heeft de vergunning voor ze aangevraagd en betaald om daar een kamp te mogen hebben?
Wie betaalt nu hun eten?
Leers doe je werk godverdomme! jij bent eindverantwoordelijk voor deze Groen-links/PvdA campagnecamping !
Wat zou de consequentie moeten zijn voor Leers als hij dit laat doormodderen tot er weer een Minister komt die weer niet afgerekend kan worden op dit soort zacht ei bestuur?
De enige consequentie is dat een Minister hooguit moet opstappen, waarna hij zo weer een andere hoge topfunctie mag gaan bekleden,.... Maar een salaris van boven 1 ton blijft wel gegarandeerd! En dat is de enige reden voor deze slappe knieën politiek!
Ja Montgomery we weten we er goed was in transporten van ongewenste vreemdelingen. Hij deed ook niet alles fout!
#occupy Ter Apel
@ Petey Morris | 18-05-12 | 09:49 |
Precies !
Want als klein landje,vol vervelende kindekes,heb je gewoon alle stront te vreten die je strot wordt ingedouwd...
De enige "vluchtelingen" die hier zijn, hadden het geld om hier te komen. De echte arme mensen die waarschijnlijk ook nog hulp het hardst nodig hebben, die zitten daar. Met dit uitschot hoef je geen medelijden te hebben. Ze liegen, bedriegen en doen alles om hier te blijven.
Kingeef1975 | 18-05-12 | 09:52
Neem je een C-130, die kan het zeker.
@Petey Morris | 18-05-12 | 09:49
Je hebt je roeping gemist, je had PvdA-baas kunnen worden toen Cohen de handdoek in de ring gooide.
Had jij de hele dag 'het is de schuld van die Wilders' kunnen roepen.
En wat betreft vervelend, jengelend kind; wat zou jij doen als stelselmatig je snoep wordt afgepikt door bully's (EU)?
Veel plezier in Noord-Korea, maat!
Let op mijn woorden dit tuig krijgt een pardon en mag hier blijven.
Wat mij betreft worden ze uitgezet goedschiks of kwaadschiks.
P rima, laat ze eerst allemaal bij elkaar komen dan kan de hele bubs in een keer worden uitgezet per vliegtuig naar het land van herkomst
Ik vraag me sowieso al tijden af wat Somaliërs in dit land te zoeken hebben: ze lijken nou niet bepaald op hun gemak, ze integreren absoluut niet, spreken de taal niet, enzovoorts.
Ik zie ze wel eens staan op straat: altijd in groepjes, leren jack, trainingsbroek (waarin steevast de handen opgeborgen zijn) en gympies die ik niet kan betalen. En maar kauwen. Schaapachtig om zich heen kijkend, ledigheid ten top dus. Ik kan me niet voorstellen dat die mensen gelukkig zijn in dit land.
En van die aanblik word ook ik niet gelukkig. Ergo.....
lekker op de emotie inspelen, goed-slecht, zwart-wit, zielig-schuldig, neger-slaaf en als icing on the cake: de holocaust. Media erbij en succes verzekerd.
Een C-17 heeft toch een langere startbaan nodig?
Mind your step.
Doe dat maar bij het opbreken, tenzij het ondertussen afbrand natuurlijk...
Dixies weghalen en ze oppakken wegens wildplassen en -schijten. Dat zal ze leren.
Je hebt twee soorten asielzoekers: mensen in nood en gelukzoekers.
Mensen in nood nemen wij op. Dat is niet meer dan menselijk. Dat zijn mensen die worden vervolgd, verkracht, vermoord en gemarteld om hun geloof, politieke ideeën, ras of geaardheid. Of dat zijn mensen die door de ellendige situatie in hun land (totale staat van oorlog) alles kwijt zijn en zijn gevlucht.
Het uitgangspunt is dat we ze (samen en in verhouding met alle andere landen in de wereld) dan tijdelijk opvangen en deze mensen direct terug kunnen zodra de situatie in hun land is hersteld. Je zit dan tijdelijk in een kamp, afgezonderd van de NL samenleving.
Mocht nu blijken dat de situatie in dat land zich de komende tijd niet hersteld, dan maak je kans op inburgering: de voorwaarde is dat je volledig integreert en een baan aanneemt. Je wordt dan voorlopig opgenomen in de maatschappij met de kans op volledige inburgering. Die krijg je alleen als je een aantal jaren economisch zelfstandig bent en dus bijdraagt aan de maatschappij.
Gelukzoekers kunnen we hier niet hebben. Dat zijn mensen die denken hier een beter leven te kunnen *krijgen* in plaats van dat ze in hun eigen land aan een beter leven bouwen. Deze mensen zijn geen slachtoffers. Sterker nog, de kans is groot dat het criminelen zijn, oorlogsmisdadigers en mensen die een heel fout regime hebben ondersteund.
Het lastige is dat gelukzoekers zich altijd voordoen als slachtoffers. Ze liegen en bedriegen de boel bij elkaar. Zogenaamd geen paspoort meer. Liegen over je leeftijd. Liegen over de reden van asielaanvraag.
Dus moeten we in Nederland hele goede procedures hebben om te voorkomen dat er teveel gelukzoekers door de mazen heen kruipen, maar ook om te voorkomen dat echte slachtoffers worden geweerd.
Dus hebben we enorme procedures. Met altijd die menselijke kant. Bij twijfel is de kans groot dat je toch wordt toegelaten. Sterker nog, er zijn hele legers vrijwilligers, stichtingen en advocaten gespecialiseerd om asielzoekers dusdanig te instrueren en te helpen dat ze er makkelijk doorheen komen. Dat is zeer kwalijk.
Uitgeprocedeerd betekent ook echt uitgeprocedeerd. Met alle leugens, hulp en subsidies en adviezen is het de asielzoeker niet gelukt om aan te tonen dat hij echt slachtoffer is. Oftewel: je bent een goudzoeker, een parasiet, een leugenaar, misschien wel een crimineel, een verkrachter, een martelaar of een moordenaar.
Politici, hulporganisaties en vrijwilligers die deze uitgeprocedeerde asielzoekers steunen, steunen dus parasieten, leugenaars, criminelen, verkrachters, martelaars en moordenaars.
Laten we er een verkiezingsthema van maken hoor ik ze in Den Haag denken.
Ter Apel is het stootblok van het enkeltje spoor naar luilekkerland.
@necrosis | 18-05-12 | 09:41 "En waarom zit jij in het buitenland, als ik mag vragen?"
Omdat Nederland vol zit met het soort onderbuikende, volgevreten, arrogante, cynische hufters waar je er hierboven weer wagonladingen (/Godwin) van ziet. Kunnen niets dan zeiken, zieken, trappen en azijnpissen. Zonder een flauw benul hoe goed ze het zelf hebben. Geen wonder dat Nederland in het buitenland bekend staat als een vervelend, verwend, jengelend kind waar je niet te veel aandacht aan moet besteden.
Natuurlijk zullen veel Pvda en Groenlinksch ambtenaren hier hun schande over uit spreken en op emotie gaan inspelen.
Daar zit een persoonlijke reden achter, zolang de gelukszoekersstroom naar Nederland blijft bestaan, zijn zij verzekerd van riant betaalde banen.
Ook daar moet maar eens een eind aankomen.
In Nederland ben je beter af als vluchteling dan als werknemer. Ik ben in het verkeerde land geboren!
Maak er maar extraschrijnende foto's van en publiceer die in de landen van herkomst. Misschien houdt de toestroom dan eindelijk op, voordat het hier ook derde wereld geworden is.
@eerstneukendanpraten | 18-05-12 | 09:42
Het waren er al 22.000 in 2010 en exponantieel groeiende.
nos.nl/artikel/171951-somaliers-integr...
Het wordt tijd voor het verstrekken van royale Campers en all-inclusive verspreiding over de geroemde Nederlandse campings, het komt de mobiliteit ten goede ; maak het aanlokkelijk voor Europees toerisme !
@ninja82 | 18-05-12 | 09:16
Het enige waar de overheid wel iets aan doet is aan de hardwerkende burger: financieel uitkleden.
Zal het beroemde boek van Wim Aantjes genaamd " Mein Tentenkampf" nog maar eens uit de kast halen...
Weet je wie ook ongewenste vreemdelingen in kampen stopte?
De vluchtelingenindustrie.
@Petey Morris | 18-05-12 | 09:27
En wellicht weet iet het te plaatsen in de context van een steeds corruptere EU waarin de bevolking meer en meer geld werd afgedwongen voor nutteloze, geldverkwistende projecten, waardoor men uiteindelijk zo murw werd, dat ook de medemens er niet meer toe deed, alleen eigen volk en have. Zou zo maar kunnen. Wij zijn hier in Europa helemaal niet zo slecht voor onze asielzoekende medemens, maar als er een streep getrokken is, wordt verwacht dat de mensen zich aan de regels houden en vertrekken. Misschien zou je de echte daders beter kunnen zoeken bij de linksche gutmenschen uit de zieligheidsindustrie die coûte que coûte - tegen betaling uiteraard - deze mensen in Nederland willen houden. Daar ze verdienen tenslotte een zeer goed belegde boterham aan en het streelt hun ego's dat ze weer zielige menschjes hebben kunnen redden.
Het lukte de Somaliërs,dus hielpen die even met organiseren.Loopt er al een jankende Dibi met koek en zopie rond?
@ de Bree 09:32
Er zijn als we speak 15.000 cultuurverrijkende Somaliërs in ons land waarvan 13:000 met een uitkering, de rest heeft het te druk met qatroken, dat is logisch natuurlijk. Maar als ze op vakantie naar het thuisland gaan moeten de ouders wel beloven dat ze hun dochter niet laten castreren met een bot mes, want dat is daar nu eenmaal koeltoer. Ben ik nu gek dat ik nog belasting betaal voor de Grieken, de occupiers, Sharon en Tofik, John Leerdam, Paul de Leeuw? Ach, laat ik maar ophouden, slecht voor mijn bloeddruk...
@ Montgomery Burns | 18-05-12 | 09:18 |
Doe het eens omgedraaid en ga naar bv. Irak.
En probeer dan met een dubieus verhaal,en het liefst zonder paspoort,daar asiel te krijgen.
Overigens wel liegen over je geloof,want een christen moeten ze sowieso niet.
En kijk wat er gebeurt.
Durf te wedden dat je binnen het etmaal op het dorpsplein,op het schavot staat.
@Petey Morris | 18-05-12 | 09:27
Ik denk eerder dat ze over 100 jaar zullen schrijven hoe de beschaving en rijkdom van Nederland ten onder ging aan naïviteit!
En waarom zit jij in het buitenland, als ik mag vragen?
@Petey Morris 09:27
Wat snap je niet aan het woord 'uitgeprocedeerd'? Dat wil zeggen dat er een eerlijk proces heeft plaatsgevonden met een conclusie.
Als je dat durft te vergelijken met de Shoah, dan zit er een steekje los in je hoofd. Anne Frank kreeg niet eerst netjes een woning, opleiding, eten, een gratis proces met bezwaarmogelijkeden. Deze asielzoekers wordt niet verzocht om vergast te worden, maar enkel weer huiswaarts te keren.
Walgelijke dioot.
Vroeger hadden we hier mariniers voor. Die wisten ook wel raad met Damslapers en perron nul.
Als ik op het grasveldje voor mijn huis een tentje neerzet zodat mijn zoon daar een paar nachtjes met zijn vrienden kan kamperen, krijg ik een bromsnor aan de deur die mij sommeert de tent direkt af te breken en begint te zeiken over boetes wegens wildkamperen.. verschil moet er wezen, nietwaar?
@Petey Morris | 18-05-12 | 09:27
Lou de Jong was een zwaar overgewaardeerde historicus. Zijn grootste fout was dat hij uitging van absoluut goed (wij) versus absoluut kwaad (zij). Hij is de grondlegger van het zwart-witdenken in de geschiedschrijving.
Is dat zwart-witdenken de reden dat jij over huidskleur begint?
Nog even, en de hele wereld is één groot tentenkamp. Waarom vooruitgaan, als het ook achteruit kan?
Omdat het kan! Thanks Darwin.
.. nog een paar miljard lenen om alle klaplopers die hier levenslang op vakantie willen netjes op te vangen? Hoe lang gaat dit door?
Jarenlang ontwricht je de samenleving, jarenlang procedeer je tegen diezelfde samenleving die je te vreten geeft, vervolgens verlies je die procedure uiteindelijk en als dank sla je je tenten maar ergens op waar je weet dat je niet welkom (meer) bent?
Asielzoekerslogica. Ga lekker naar huis jongens. Koken ofzo.
Zet ze uit. Maar zet er eerst een hek om zopdat de mallotige buurtbewoners en anders slinkse naïevelingen stoppen met eten en drinken brengen. Is het kampje zo weer weg.
Ik snap ook nooit waar die vluchtelingen hun ticket hierheen van betalen. Want iemand die het hier slecht heeft, een bijstandsmoeder bijvoorbeeld, heeft dus echt geen geld voor een enkeltje Afrika.
Laat staan dat ze een paspoort heeft om onderweg door de plee te spoelen.
@Petey Morris | 18-05-12 | 09:27
Het zijn vooral profiteurs die willen leven als een God in Nederland zeg maar.
Die niets bij gaan dragen aan de Nederlandse economie. Al deze gelukszoekers zorgen voor een steeds grotere remmende werking op de economie.
Daar heeft niemand baat bij.
En wat tipo | 18-05-12 | 09:26 | hier boven al zegt; ze zijn niet voor niets uitgeprocedeerd.
@Beëlzebul | 18-05-12 | 09:28
Daarom moeten ze ook geen dixie's krijgen. Ze gaan maar gewoon in de struiken schijten, dan is het maar mest, voegen ze tenminste nog iets toe.
@Petey Morris | 18-05-12 | 09:27
Geschiedsvervalsing is van alle tijden, dus die l
Lou de jong van de toekomst is vast van linkse huize wier familie dan rijk geworden zal zijn omdat opa voorzitter was van een behoorlijk subsidie slurpend zieligheidsclubje.
Flikker op gek! uitgeprocedeerd is beargumenteerd afwijzen om moverende redenen!
Ze mogen blijven tot 13 september! Op 12 september gaan ze namelijk eerst nog stemmen.......
Wen er maar aan, het moet natuurlijk een enorme schok zijn voor de brave Nederlanders dat dit kan voorkomen in ons netjes aangeharkte land. Tent steden worden de nieuwe normaal youtu.be/tGxKdDinkKk
@Petey Morris | 18-05-12 | 09:27
Nederland is niet gebouwd om kanslozen op te vangen. Hoe ziet u de toekomst van Nederland? 30 miljoen luie kansloze uitvreters volgepropt in bijlmer-achtige flats?
@ nonkel frituur 09:10
Je vergeet het frietkot, waarde vriend...
Waarom moeten al die Somaliërs persé 6680 km naar het Noordwesten vliegen om hulp te zoeken. Er zijn genoeg landen in de regio waar ze ook heen kunnen.
Oh nee: GELD.
Mocht ik uit Nederland zou moeten vluchten dan ging ik naar buurland België. Taal enzo. En was ik daar niet welkom dan probeerde ik het bij Angela Merkel. Beetje Duits kan ik wel. Maar ik ging niet Iran/ Irak/ Afganistan. Wat doen ze hier?
Wil het "Europese" Turkije hun niet? Of Marroko. Staat toch bijna leeg.
@kwant | 18-05-12 | 09:21
zielige Afrikaantjes?
Deze - hoofdzakelijk - heren uit Afrika, komen maar voor één doel; het gratis geld in de vorm van uitkering.
Is het het je nooit opgevallen dat de boten uit Afrika hoofdzakelijk bevolkt zijn met mannen?
Vluchtelingen?
Bull shit!
Als je daadwerkelijk vlucht wegens omstandigheden vlucht je samen met je vrouw en kinderen. Iedere Afrikaan die zegt te vluchten maar vrouw en kinderen achterlaat op de plek waar vandaan hij vlucht is een lul eerste klas, een egoïst.
Dus de motieven om te 'vluchten' hebben vrijwel alleen te maken met economische motieven.
En daar moet zeer snel een eind aan worden gemaakt.
De slappe knieën aanpak werkt weer lekker.
Een (uitpuilend) 'vluchtelingenkamp' in Nederland? Het moet niet gekker worden! Alsof Griekenland, de grondzetters van de democrazy, het loodje zouden leggen!
Oh wacht..
Die bomen zullen binnenkort wel verdwijnen op een van die kampvuren.
Net als veel vuilnis.
Ik rij daar soms langs en ik kan niet begrijpen dat deze camping gewoon actief gepromoot wordt.
@kwant | 18-05-12 | 09:21
Kun jij ze dan niet overhalen om met jou mee te gaan?
Iedereen blij zou ik zeggen!
Over een paar decennia, na de Derde Wereldoorlog, dan gaat een historicus, zeg maar een Loe de Jong van dat moment, een dit boek schrijven over hoe het toch kon dat in de eerste helft van de 21e eeuw in Nederland, net als honderd jaar eerder, mensen als vee werden behandeld. Hoe een ogenschijnlijk beschaafd land zich zo kon laten gaan. En dan blaast hij het stof van een oude computer, en leest op sites als GS reacties van mensen die een klamme onderbroek krijgen bij het idee met bulldozers op medemensen in te rijden. Want ze hebben een kleurtje en zijn misschien ook nog wel moslim, en dus zijn ze crimineel en chanteurs en mag je er alles mee doen wat je wilt.
O ja, was ik nog vergeten: Dit moeten we niet willen met z'n allen.
Dat die stakkers daar gaan zitten snap ik. Dat de zieligheidsindustrie subsidie ruikt snap ik ook. Wat ik niet snap is dat die lui niet 10 minuten na aankomst zijn teruggestuurd.
@Petey Morris | 18-05-12 | 09:19
Praktijkvoorbeeld:
Ik ken een Somaliër die gevlucht is, een huis en een uitkering kreeg en vrouw + kinderen heeft, en nog te lui is om te stelen.
Maar elk jaar gaat hij + aanhang 6 weken op vakantie naar.....(tromgeroffel) Somalië!
Dus kap eens met je PvdA-gelul over 'onveilig'!
Zsm ontruimen die tentenzooi. En op het vliegtuig zetten (dat kan toch wettelijk gezien of mis ik iets?)
Hoe langer je dit toelaat hoe meer media en hulporganisaties erop springen en hoe groter straks het drama wordt uitgemeten in de pers.
Petey Morris 09:19
Hoe weet jij nu dat deze kampeerders het slechter hebben dan wij, als je in het buitenland zit? Hoe weet jij nu of deze asielzoekers niet met hun laptop zitten te spelen in hun tent?
Ze krijgen gratis eten en onderdak en hoeven niet te werken. Het meerendeel is waarschijnlijk oorlogsmisdadiger, want anders zouden ze nooit uitgeprocedeerd zijn.
Maak nu eens een statement Den Haag!
Ontruim dat tentenkamp en zet deze gelukszoekers uit.
Illegaal = illegaal en is dus vertrekken uit dit land.
Natuurlijk zullen ze allemaal zielig doen, zijn ze allemaal ziek, gaan ze allemaal deaud in land van herkomst. Maar wat ze eigenlijk willen is natuurlijk dat onbezorgde leven in Nederland; gratis geld, gratis woning en heul veul subsidies.
Deze mensen het land uitzetten = de wet uitvoeren = krachtig signaal afgeven.
@kwant | 18-05-12 | 09:21
Zoals Rutte dan zegt: "Mooi!"
Ik lees net een kop in de televaag dat de Allochtoon slimmer wordt. Volgens mij zijn ze dat al veel langer!
Vergelijk dit nu voor de aardigheid eens met hoe u zelf door de overheid tegemoet wordt getreden. Als belastingslaaf. Als struikroofslachtoffer. Als onderbuikplebs dat zijn populistische bek moet houden.
@kwant | 18-05-12 | 09:21
*zwaait*
@Z.aaddonorshoarma | 18-05-12 | 09:20
Heb al door dat jij niet hier in de regio woont, want als ze dagelijks loslopen kan de hele middenstand wel opdoeken.
En er lopen tig links-gristelijke vrouwtjes met eten en kleding rond om deze situatie eeuwig voort te laten bestaan. Die kicken op zoveel zieligheid en zingeving.
* gaat alvast bulldozer huren *
-weggejorist-
*stel* naar boven laat opstijgen.
Waarom laten ze die lui dan ook gewoon los lopen?straks verzinnen er weer een paar dat ze zichzelf in de fik zetten of gewoon een paar onschuldige burgers de strot omdraaien uit *wraak*.
Ik voor om als bezuinigingsmaatregel aan boord alleen nog maar varkensvlees te serveren.
He ja, laten we lekker Nederlands gaan zitten doen, lekker trappen naar mensen die het slechter hebben dan wij. Nee joh, dat is stoer, van achter je computertje mensen die niks meer hebben nog effe een vette middelvinger geven. We hebben het hier over Irakezen, Iraniers, en Afghanen. En gelet op de ongetwijfeld volledig terechte rancune die iedereen hier voelt heeft elke reaguurder precies in kunnen zien hoe veilig elke asielzoeker bij thuiskomst is in deze paradijzen van landen. Toch? Ik bedoel, ze zouden toch niet zomaar gaan zitten azijnzeiken hier? Man man man, wat is Nederland toch een kutland geworden dat het zo vol dit soort boeren zit. Ben blij dat ik er niet meer woon.
Waar zijn nu de pvda bonzen om deze arme mensen onderdak te bieden in hun landhuizen en megavilla's?
Weet je wie ook massatransport gebruikte voor deportatie van ongewenste bevolkingsgroepen ?
Gekke-Bennie | 18-05-12 | 09:17 |
Hetzalfde = hetzelfde
@ rechtvaardigerechter | 18-05-12 | 09:07 |
Hetzalfde als met het vertrek..
Liever niet.
In Bakkum bestaan zulke kampen al tientallen jaren, maar dan voor uitgeprocedeerde Jordaniërs... euh, Jordanezen.
-weggejorist-
Rij er elke dag lang en je ziet het steeds groter worden.
en de overheid doet er niks aan.
-weggejorist-
-weggejorist-
Het is natuurlijk wel gewoon heel treurig voor die mensen. En nog treuriger dat er zo bot wordt gedaan vanuit een gemakkelijke bureaustoel, Pritt. Kom maar op met die minkudo's.
En maar nattewindverhalen ophangen dat de landen van herkomst ze niet terug zouden willen nemen. Dan drop je ze maar. Een parachute kost minder dan de zoveelste portie ballast in ons overbevolkte mierenhoopje.
Start of landingsbaan?
Lijkt me een beetje kort voor een startbaan.
Die aanzuigende werking is natuurlijk perfect. Hoef je het hele land niet meer door om ze bijeen te vegen. Hek erom heen met 1 uitgang naar de bushalte, waar ze allemaal richting het vliegveld gaan.
Gezellig met het rolletje pleepapier onder je arm en de tandenborstel in de hand naar de natte ruimte
-weggejorist-
Waarschijnlijk gaat er weer worden geklaagd dat Nederland asociaal is en slecht enzovoorts. Maar er wordt even vergeten dat er tienduizenden mensen per jaar wel een onderkomen, leefgeld (uitkering?) krijgen en in een veilig - en een van de rijkste- land(en ter wereld) kunnen wonen. Ergens moet een grens worden getrokken en duidelijkheid, ik neem aan dat de figuren die deze mensen hebben afgewezen voor een kans in dit land, dit op basis van goede argumenten hebben gedaan.
Of zit het toch anders?
"Bij de Irakezen hebben zich tientallen Somaliërs aangesloten en enkele Iraniërs. Zij zijn uitgeprocedeerd maar zeggen niet terug te kunnen naar hun eigen land. Daardoor zijn ze gedwongen in Nederland op straat te leven, aldus de asielzoekers."
Wanneer je mensen uitprocedeerd moet je ze volgens mij het land uit zetten in plaats van op straat.
@Nonkel Frituur | 18-05-12 | 09:10
Hotdogs zijn Haram, bedoel je geen Qat-kraam?
Volgens mij is dit gewoon een standaard onderdeel van de inburgering: als je de overheid kunt oplichten dan mag je blijven.
Een vlucht naar Mogadishu én Teheran?
Lijkt me logistiek gezien niet erg logisch.....
Dat kampeerinitiatief illustreert wel heel mooi hoe dat gaat, als je gegokt en verloren hebt.
Als je acht jaar op onze kosten gevoerd bent, gescheten hebt en aan je kont hebt zitten krabben, tijdens het doorgeprocederen. En je krijgt te horen dat je niet in aanmerking komt voor uitkering, huursubsidie, fokpremie, woninkie met voorrang en een carriere als zanger lichte muziek.
Dan blijf je dus gewoon toch. Beetje de boel chanteren om het zoveelste allerlaatste generaal pardon af te dwingen.
ja, maar dan gaan ze daar ook landen.
WTF? Gaan ze daar ook nog toiletten en voorzieningen voor die mensen neerzetten??? Pak ze gewoon op wegens wildkamperen, en zet ze dan direct op het vliegtuig.
Moet ik eens proberen in een ander land.
Het sanitair staat er al. Maar waar is het hotdogkraam ?
C130 parkeren, volschuiven met een bulldozer en lift off...
Hoe laat beginnen de bands?
Hoe zit het met de toeristenbelasting?
-weggejorist-
REAGEER OOK