Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Boeventuig. Een poortalarm BMOVL-filter

boeventuigdinges534.jpgHet rovend en stelend schorriemorrie heeft iets nieuws om de winkels leeg te trekken. Een soort van stinger voor detectiepoortjes. Winkels leegroven zonder dat er toeters en bellen afgaan bij de uitgang van MKB Nederland. (Laat innoveren maar aan het dievengilde over.) Bij politie en justitie is dit apparaatje [foto groot] al langer bekend. En in Den Haag is reeds een voorstel gedaan om het bezit van dit soort stoorzenders strafbaar te maken. Zie ook de timeline van Bureau Jan Hendrikstraat van het korps Haaglanden, die een aanpassing van de APV wil. Wat natuurlijk koekwaus & van de gekke is. GeenStijl Technologies looft daarom een mooi bedrag uit voor de techvirtuoos die een contra-apparaatje voor deze poortalarm-troldinges kan maken. Een foton-gordijn bij de ingang van de winkel die bezitters van dit soort kastjes doet ontploffen? Een luik met speren bij de ingang van een winkel dat meteen opengaat zodra iemand met dergelijk kastje de winkel binnenloopt? Een op Nederland 1, 2 en 3 aangesloten hd webcam die inbreekt op de NPO zodra de frequentie van een dergelijk kastje wordt gedetecteerd? We noemen maar wat. Kom op kiddos. Waar blijft die VOC-mentaliteit?

Reaguursels

Inloggen

GeenStijl Technologies looft daarom een mooi bedrag uit voor de techvirtuoos die een contra-apparaatje voor deze poortalarm-troldinges kan maken.

Geen probleem, als (gepensioneerde) uitvinder van deze systemen (40 jaar geleden, C&A als eerste) is dit helemaal geen probleem, een paar weken ontwikkeling en de oplossing is er.
Email bij de redactie bekend (neem ik aan

jan46 | 16-05-12 | 23:54

Oplossingen die ik binnen 2 sec kon bedenken:
1. Korte termijn: vervang alle RFID tags door tags die niet zo vaak gebruikt worden (op een andere frequentie dan de tags die je nu hebt hangen).
2. Radiocommunicatie is nou eenmaal best wel kut en heel makkelijk te storen. Wat je heel makkelijk kunt doen is een apparaat bouwen dat checkt of iemand aan het storen is. Je weet dan waarschijnlijk niet precies wie het is, maar wel dat hij zich in je winkel bevindt.
3. Je zou ook systeem kunnen bouwen waarin iedereen verplicht een tag meekrijgt die het alarm systeem juist moet kunnen zien. Als iemand door het poortje loopt en het alarmsysteem herkent de tag niet dan heeft diegene een stoorunit mee. Hiervoor heb je dus een extra mannetje bij je poort nodig.

hobbit | 16-05-12 | 17:43

@Sunabalk | 16-05-12 | 12:24
*buigt*
Mooiste worthless machine die ik ooit gezien heb.

DataValue | 16-05-12 | 14:49

Beëlzebul | 16-05-12 | 13:41 | + 2 -
het zal inderdaad wel meevallen. krijg ik korting als ik er meer dan 10 bestel?

ganzo | 16-05-12 | 14:12

Ashtrey | 16-05-12 | 12:24

Ik heb járenlang als winkelbeveiliger gewerkt en ik kan bevestigen dat dit geen flauwekul is. De; "geprepareerde tas" Ik heb hele mooie exemplaren voorbij zijn komen. Bijvoorbeeld, een ouderwetse zwarte boodschappentas (schooltas model) met daarin een diepvriestas geplakt, en daarover zwarte stof genaaid. Echter in veel (grotere) steden is het in bezit hebben van zo'n tas alleen al strafbaar, dus je hoeft hem dan niet eens gevuld te hebben om aangehouden te worden.

lldbhnger | 16-05-12 | 14:03

Een detectiepoortje werkt als volgt. Een kant is een zender van een bepaalde frequentie, de andere is de ontvanger. Wordt er een signaal opgepikt op de juiste frequentie (RF stickertje op artikel) dan gaat er een alarm af. Als je met een apparaatje dat uitzendt op alle frequenties door een poortje zou lopen dan gaat het alsnog af.

vikingchild | 16-05-12 | 13:59

Jamming is in principe eenvoudig, maar de poortjesfabrikant kan jammingdetectie inbouwen, dat is minder ingewikkeld dan het lijkt.

Yeah73 | 16-05-12 | 13:56

@RoyalFlusher | 16-05-12 | 13:37 |
58 kHz .. ooops, heb ik nou de zaak verraden?

noorderling | 16-05-12 | 13:46

Ik heb het altijd al gezegd. Klanten zijn de pest voor je winkel.
Dus: neem nooit klanten en probleem is weg.

Koos Knak | 16-05-12 | 13:44

@Beëlzebul | 16-05-12 | 13:41 |
Dat zat ik nou ook te denken. ZO'n ding zet ik in elkaar met de onderdelen die hier gewoon in de onderdelenbak liggen. Het kastje en schakelspul zijn nog het duurst. En dan 2000 inkasseren? Jammer dat ik zo'n rechtsgetrouwe burger ben, anders kon ik wel stoppen met werken.

noorderling | 16-05-12 | 13:44

@ganzo | 16-05-12 | 13:30 | Misschien in de tijd waar jij leeft,maar hier doen we zon jammertje knutselen voor een paar tientjes.
Er vervolgens twee ruggen voor vragen is gewoon crimineel.
Dieven die dat kopen worden dus zelf ook besodemietert.

Beëlzebul | 16-05-12 | 13:41

Als je zelf wilt uitvogelen op welke frequentie zo'n poortje nu precies werkt kun je een frequentiecounter aanschaffen. Tijdje vlak in de buurt van zo'n poortje blijven en je weet het precies tot 8 decimalen nauwkeurig. Lenen, iemand?

RoyalFlusher | 16-05-12 | 13:37

@Pa Cartwright | 16-05-12 | 12:23 |
Vrij laag. <100 kHz staat me zo bij. Je kunt die poortjes al af laten gaan met een rol coax van 10 meter.
Een jammer bouw je zo ongeveer al met een op hol geslagen versterker dus.

noorderling | 16-05-12 | 13:36

als een man met accordeon voor de winkel staat moet je gewoon extra uitkijken.

ganzo | 16-05-12 | 13:36

Habibi | 16-05-12 | 13:16 | + 0 -
als je zo'n ding zelf wil maken heb je ook voor minimaal 1000 euro aan snelle chipjes nodig.

ganzo | 16-05-12 | 13:30

De RF EAS systemen werken meestal op een frequentie van 8,1MHz +/- 800kHz. Zo'n systeem zelf bouwen is te doen. Een stoorzender bouwen dus ook :)

Info komt overigens van nerds op circuits online.

RoyalFlusher | 16-05-12 | 13:27

Wanneer stelen je vak is en je hiermee goud verdient, dan is zo'n device een noodzakelijk werktuig. Als argeloze winkelier of auto bezitter heb je het nakijken. Want jij weet niet eens van het bestaan van dat spul af omdat je er niet mee bezig bent.....

Betweetert | 16-05-12 | 13:14

@Strangetown | 16-05-12 | 12:58
Daar hebt u mij tuk. Dat weet ik uiteraard niet. Mijn onderbuik zegt alleen wel dat het beleid hier in NL ondermaats is en we liever conservatief blijven (en de innovatie bij boefjes voor lief nemen), dan dat we de grenzen op gaan zoeken van wat er mogelijk.

harry poster | 16-05-12 | 13:11

Ik heb een kastje wat minkudo's op mijn reacties uitschakelt.
Maar het staat nu uit.

Dikr | 16-05-12 | 13:07

Detectie van zo'n device zal lastig zijn. Echter, boefjes activeren dit ding natuurlijk niet pas bij de poort, ervoor of erna kan een detectiesysteem een EM golf detecteren die er normaal niet hoort te zijn. Soort dubbele poort wordt het dan, die je echter wel onzichtbaar moet maken. Daar heb je gewoon een cloaking device voor. (check dit nog even in 2033 of zo)

Frenkbach | 16-05-12 | 13:06

@drs.Nee | 16-05-12 | 12:32
Inderdaad ... Loop ik al paar dagen naar te linken, maar geen hond die reageert. Lol.
Opent alle auto's van buitenaf en schakelt het alarm uit :

www.multipick-service.com/htdocs/de/we...

Piet_Snot | 16-05-12 | 13:04

harry poster | 16-05-12 | 12:54 |
U denkt dat in andere landen boeven nog ouderwets werken en de politie elke potentiële 'innovatie' te vlug af is?

Strangetown | 16-05-12 | 12:58

en wat de fuk is een BMOVL nou weer ??

Piet_Snot | 16-05-12 | 12:57

Waar zijn die dingen te koop?

Executiepeleton | 16-05-12 | 12:56

Welkom in NL! Waar de boeven erop los innoveren en de politie/recherche het maar moet doen met achterhaalde apparaten en methodes. Simpelweg omdat ze niet meer mogen.

harry poster | 16-05-12 | 12:54

er is ook een superversie beschikbaar die zendt een sterker signaal op dezelfde frequentie uit en zet in hele straat alle poortjes uit. die kost wel iets meer: 4000 euro.

ganzo | 16-05-12 | 12:53

Meeste wordt gejat door eigen personeel via de achteruitgang waar helemaal geen poortjes staan. Eerlijke mensen worden geconfronteerd met allerlei maatregelen tegen overvallen en diefstallen en service is er niet meer bij. Krijg je bij de ene kassa geld terug en betaal je daar mee buij de sigarettenbalie, dan wordt je geld voor de tweede keer gecontroleerd op vals geld. lekker he. Kutservice

ITEACHYOU | 16-05-12 | 12:48

-weggejorist-

allah snackbar | 16-05-12 | 12:48

Tank, this is Morpheus, get me some of those babies.

Shareholder II | 16-05-12 | 12:41

Iedereen onvruchtbaar maken en binnen een eeuw zijn we van alle weerzinwekkendheid dat de mens voortbrengt vanaf....

Strangetown | 16-05-12 | 12:41

Er is maar één contra-apparaatje wat echt werkt en dat is een tijdmachine.
Veertig jaar terug in de tijd gaan en Den Uyl en consorten beletten het land te verneuken.
Grenzen dicht houden voor Oost-Europees steeltuig en voila. Die paar autochtone criminelen die er dan overblijven kan de pliesie makkelijk aan.

Cuyahoga | 16-05-12 | 12:39

Leuk speelgoed, waar kan je het jatten.

i wanna go home | 16-05-12 | 12:35

“En in Den Haag is reeds een voorstel gedaan om het bezit van dit soort stoorzenders strafbaar te maken.” Maar natuurlijk nog meer verbieden! Als men maar meer kan verbieden.

DerUnterMensch | 16-05-12 | 12:34

-weggejorist-

Ingeniero de Montes | 16-05-12 | 12:33

Poortjes sluiten webwinkel beginnen.

Andersom dag | 16-05-12 | 12:32

Wanneer winkeldieven verplicht een uur naar herhalingen van het Filosofisch Kwintet met Clairy Polak zouden moeten kijken, daalt de recidive naar nul procent.

Zelfs met een pakkans van twee procent zou niemand het meer aandurven.

Bart_Bart | 16-05-12 | 12:30

@zeg maar jansen 12:25
K zou niet durven, maar heb hier nog een tray met aluminium folie des doods die te dik is om extraspeciale hoedjes van te vouwen. Gegadigde weten me te vinden bij interesse.

Ashtrey | 16-05-12 | 12:30

Zit er ook wifi en bluetooth op?

Frenkbach | 16-05-12 | 12:29

@cumshaft | 16-05-12 | 12:26
Of gewoon zo'n rond detectieding erin stoppen, zodat het alarm al afgaat zodra ze de winkel binnen lopen.

vetkleppert | 16-05-12 | 12:28

@Banana-Hollandia | 16-05-12 | 12:24
Nee, daarvoor moet je lawinepijlen aanschaffen.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 16-05-12 | 12:26

@vetkleppert | 16-05-12 | 12:13
gps tracker inbouwen en de politie weet waar ze moeten zijn.

cumshaft | 16-05-12 | 12:26

Ashtrey | 16-05-12 | 12:24 Mythebusters. Ga eens proberen.

zeg maar jansen | 16-05-12 | 12:25

Niks huisvlijt van reaguurders, we koppen deze terug naar de politie. Die hebben immers ook zonder problemen een radardetectie-detector ontwikkeld, dus dit moet ook een eitje zijn. O wacht, boeven vangen levert geen geld op voor de staatskas. Nou, dan kunnen we er dus lang op wachten...

Ja nee, geen mening | 16-05-12 | 12:25

Verbieden???
Ik heb een gitaar pedaaltje gemaakt die daar op lijkt...

da wizard | 16-05-12 | 12:25

Dus het wachten is op een detector die deze detector detecteert.

Schaamharing | 16-05-12 | 12:24

Werken die dingen ook tegen flitspalen?

Banana-Hollandia | 16-05-12 | 12:24

Zeg U guys, wat ik nou altijd al heb willon weten: als je een boodschappentas van binnen afplakt met vierdubbele laag aluminium folie en je jat zo een winkel helegaar leeg en propt alles in je speciale tas, gaat het alarm dan niet af als je met gezwinde spoed de benenwagen neemt?
Of is dat een broodje aap? BVD.

Ashtrey | 16-05-12 | 12:24

@ noorderling | 16-05-12 | 12:20
Binnen welk frequentiegebied zit-ie?

Pa Cartwright | 16-05-12 | 12:23

Het zou mooi zijn als zo'n detectiepoortkiller een ander dingetje zou activeren. Een douche van blauwe verf bijvoorbeeld.

zeg maar jansen | 16-05-12 | 12:23

Breng mensen nou niet op ideeën. Stel dat overvallers telkens zo'n apparaatje achterlaten die ook mobiel verkeer stremt dan kan geen eens 112 meer gebeld worden tot er een vaste lijn gebruikt wordt

stipjes | 16-05-12 | 12:23

Ja shit zeg! Haalt GS alle spaties uit mijn post, is het schema onleesbaar. Als jullie oplossingen willen moet je wel even die spatiekiller uitzetten !

noorderling | 16-05-12 | 12:20

-weggejorist-

noorderling | 16-05-12 | 12:18

@eerstneukendanpraten | 16-05-12 | 12:15
Dat staat niet op het balletje, de slachtoffers. Moet ik nog verder door ontwikkelen.

Ik zou dan met een AT naar de Tweede Kamer moeten togen, om te zien welke grootschalige premeditated murder die kamerleden aan het beramen zijn.

Bart_Bart | 16-05-12 | 12:18

Tim Kuik vertellen dat je met dit apparaatje Torrents kunt downloaden. Zijn ze zo verdwenen!

doskabouter | 16-05-12 | 12:16

morgen in de telegraaf:

'Roemeense jeugdzender per direct gestopt met het uitzenden van de hitserie MacGyver'

broek vol goesting | 16-05-12 | 12:16

Lijkt mij een enorme hoax.
(als je precies begrijpt hoe een detectiepoortje werkt)
Leg mij maar eens uit volgens wel principe dat ding dan zou moeten werken ...

Piet_Snot | 16-05-12 | 12:15

Bart_Bart | 16-05-12 | 12:13 | + 0 -

Wie is het gezamenlijke slachoffer dan? Ter informatie kan ik je nog vermelden dat Keizer Ceasar al is vermoord door het plebs...

eerstneukendanpraten | 16-05-12 | 12:15

Schiphol had toch van die mooie door de kleren heen kijkhokjes waar de douane zo'n ontzettende lol mee heeft?

Conan de Rabarber | 16-05-12 | 12:14

Leuk idee. Een raadselachtig kastje met een batterijtje, een schakelaartje en drie lampjes verkopen aan dieven.

vetkleppert | 16-05-12 | 12:13

Ik heb laatst iets ontwikkeld dat er een balletje uit een machine komt rollen met de naam van een moordenaar. Die de moord bijna gaat plegen.

Gek genoeg kwamen er vandaag namen van meer dan honderd kamerleden uit de machine.

Bart_Bart | 16-05-12 | 12:13

Moet het personeel maar beter opletten!

1teen | 16-05-12 | 12:12

@kapotte_stofzuiger | 16-05-12 | 12:02
Stuur me even een pm. Ik heb net een nieuwe lading binnengekregen.

rara | 16-05-12 | 12:10

Nu de economie zo aan het kwakkelen is, is personeel heel betaalbaar. Ik stel voor om in plaats van éen verveeld wijf, een stuk of 20 domme snollen in de winkel te zetten. Als ze krampachtig de blikken van normale klanten ontwijken, dan zien ze vanzelf wel als er een boef iets per ongeluk onder zijn jas laat verdwijnen.
Probleem opgelost.

StinkendeRoede | 16-05-12 | 12:10

Waar kan ik zo'n ding bestellen?

Banana-Hollandia | 16-05-12 | 12:10

Oplossing is simpel, potige kerel met honkbalknuppel.
Niemand gaat er buiten zonder inspectie van tas en laten zien kassabon.

James Lastig | 16-05-12 | 12:10

Alleen nog maar mensen in je winkeltje toelaten die een in de maagwand operatief geimplementeerde chip hebben.... afrekenen middels deze chip. Naar buiten zonder af te rekenen? Dan volgen er pijnscheutjes tot het artikeltje is geretourneerd.

Paulus Pretletter | 16-05-12 | 12:09

Niet de apparatuur verbieden. Dat is je reinste onzin.

technologisch stelen? Mooi, dan ook technologisch straffen.

80 uur taser per week, een jaartje lang, af te halen bij uw buurtbureau buiten je werktijden (waarin je hard aan de slag moet, om de gestolen waar dubbel te vergoeden).

ZKH EénOog | 16-05-12 | 12:07

Wat schuift het? Voor nix gaat de zon op. En wie wil de anti anti-stoorzender van me kopen? Ik heb ook nog een anti anti-anti-stoorzender in de aanbieding.

openluchtgevangenis | 16-05-12 | 12:06

Zet de kassa buiten de winkel.

James St John Smythe | 16-05-12 | 12:06

Euhm.... alleen mensen in winkels toelaten die een "nationale winkelpas" kunnen laten zien, die ze kunnen aanvragen na overleggen van een paspoort?

De nationale wietpas is tenslotte een doorslaand succes!

ow, wacht...

vraagstaart | 16-05-12 | 12:06

Gewoon geen oostblokkers meer toelaten, wel zo efficiënt.

Pa Cartwright | 16-05-12 | 12:05

Dat lijkt meer op een koffertje van de Baron uit Bassie en Adriaan. Weten jullie het heeeel zeker dat dit geen hoax is?

Den Meester | 16-05-12 | 12:04

Overigens zijn winkels zooo 1975. Een beetje internetshop heeft geen last van storingsapparaatjes.

kapotte_stofzuiger | 16-05-12 | 12:04

Ik zal 'Q' eens vragen.

Bart_Bart | 16-05-12 | 12:03

Ach was te verwachten, dieven lopen altijd voor op beveiligingen en dit soort apparaatjes zorgt er weer voor dat mensen gaan innoveren in beveiliging.

baksteen-jaap | 16-05-12 | 12:03

Hey, dat is Robin van Bassie en Adriaan!

Rollins | 16-05-12 | 12:03

Zender zend altijd met een bepaalde frequentie/hoogte uit. Kom daar achter en je kunt gewoon iets maken dat op die exactie frequentie reageert.

koning pruts | 16-05-12 | 12:03

Wel graag dan met vertraagde ontsteking zodat de reaguurders nog even bier en chips kunnen pakken.....

Fatwabuster | 16-05-12 | 12:03

moeten we eerst weten WAT het kastje doet .... btje technisch gewauwel dus.

MarcS | 16-05-12 | 12:02

Handig, hebben jullie ook de dealextreme-link?

kapotte_stofzuiger | 16-05-12 | 12:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken