Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Henk en Ingrid

bassiehof1001.jpg“Steengrillen?” lachvraagt ze. “Biefstuk met gebakken aardappelen is prima”, zegt Henk en hij neemt nog een slok van zijn bier. Bassiehof was gisterenavond op stap met Henk en Ingrid, een hapje eten. Aanleiding was een boek over hen dat een dag eerder was verschenen.* “Het komt hier op neer”, steekt Henk van wal. “Ik wil een dak boven mijn hoofd en ik wil werk hebben. Daarnaast wil ik mij niet blauw betalen aan mijn zorgkosten en wil ik een normaal pensioen. Waar voor mijn werk. En er moet eens iets gedaan worden aan dat Marokkaanse scootertuig. Daar erger ik mij dood aan.” Henk prikt in zijn biefstuk. “Ik wil meer politie op straat,” haakt Ingrid in. “Ik wil dat die Marokkaanse jongens op hun gestolen scooters stoppen met mijn dochter voor hoer uitschelden.” Ik mompel iets over islam. “Die vonden we doodeng. Met die aanslagen in Amerika en de moord op Theo van Gogh. Maar nu is het rustiger. Het merendeel zijn volgens mij nette mensen. Maar je spreekt ze zo weinig”, zegt Ingrid. En die boerka’s en kopvodden dan? Henk: “In de supermarkt hebben al die meisjes een hoofddoek. Maar een kratje bier rekenen ze wel af, ik zie het probleem niet.” Ingrid: ”Eerst waren het de katholieken, toen de joden, nu de moslimmensen en straks zijn het de Roemenen.” “Precies, de Roemenen”, zegt Henk fel. Hij werkt als voorman bij een aannemer. Ingrid legt haar hand op de zijne. “Ik begrijp die politici wel, het is makkelijk om een vijand te hebben. Maar ik heb vooral het idee dat ik de vijand ben. Hoe dat met die peilingen zit zal mij worst zijn. Navelstaren, meer is het niet. Het boeit mij niets of Wilders vier zetels wint of verliest. De heren en dames in Den Haag willen zolang mogelijk op hun blauwe stoel blijven zitten, dat weet ik zeker.” Na de sorbet volgt de koffie en de rekening slaan we om. Op wie ze nu zouden stemmen, wil ik nog weten. Henk: “Die Pechtold wordt het zeker niet. Geert Wilders heeft Henk en Ingrid bedacht en we hebben nu sterk de indruk dat die veilingmeester dat verzinsel voor zich probeert te winnen. Maar we bestaan helemaal niet. Nu ja, we bestaan wel maar niet op de manier waarop Wilders en Pechtold dat denken. Die twee worden het dus zeker niet. GroenLinks valt uit elkaar, Roemer vinden we een aardige man maar het lijkt wel alsof hij overal op tegen is. Cohen oogt sympathiek maar we hebben geen idee wat hij nu eigenlijk wil.” Ingrid vervolgt “De VVD is niets voor ons, soms denk ik dat Mark Rutte alleen maar kan glimlachen.” Het CDA laten ze in het midden. Buiten nemen we afscheid. Wanneer ik Ingrid de hand schud, zegt ze: “Als ik eerlijk ben, denk ik dat ik helemaal niet meer ga stemmen.” Stevig gearmd verdwijnen ze in de koude nacht. Hun weg zoekend door het laagje vers gevallen sneeuw, hopend de onzichtbare gladde plekken te vermijden. *Meer over het boek van oud-GroenLinks strateeg Bart Snels en Alexander Pechtold leest u hier. “Dus Pechtold heeft het niet geschreven, hij doet slechts alsof. Dat klopt met het idee dat hij niet echt bestaat.”

Reaguursels

Inloggen

En wat is er mis met Henk en Ingrid?????????

LulZig | 07-02-12 | 00:02

Henk en Ingrid zijn het prototype van de zwart bijklussende bouwvakker en laagbegaafde huistrut.
Goed dat de PVV inmiddels op zijn retour is, al was het wel lachen om al die types met criminele antecedenten,lage voorhoofden en bierbuiken.

damhof | 06-02-12 | 12:38

Moraal van het verhaal: Henk en Ingrid zijn generaliseerende, domme, Tokkies...

Deus Absurdia | 06-02-12 | 11:35

who cares | 05-02-12 | 14:46 |
Dat is nou precies wat er gebeurt als men op tv komt, ze, het linkse blok wat de tv wereld beheerst, willen niet voor elkaar onder doen, meelopers zijn het. Ik heb nog niemand kunnen betrappen op zijn echte mening, blijkbaar is de linkse intimidatie sterker.

lanexxx | 06-02-12 | 10:29

@solidstate | 05-02-12 | 13:10
Prima onderwerp inderdaad, maar er zijn ook nog andere onderwerpen...

Tommygunner | 06-02-12 | 09:09

Zojuist de VPRO-docu over Koot en Bie gezien, en verdomd Bas, geef die typetjes van jou een plat haags accent en het past precies.

Een treurige gewaarwording overigens, die docu. Ik herinner me dat je er vroeger voor thuis bleef, Koot en Bie. En decennia later zijn ze nog steeds geweldig, nauwelijks gedateerd. Waarom kan de Nederlandse TV dit niet meer? Jiskefet kwam in de buurt, maar dat verloor zich in quasi-artistieke moeilijkdoenerij. Daarna: een leegte.

Gootbalkoning | 05-02-12 | 21:28

Dus het standpunt van Theodor Holman luidt: "Als je je gedachten en standpunten laat optekenen door een schrijver, heb jij dat boek niet geschreven." Dat is letterlijk gezien waar, maar niettemin vreemd omdat het niet uitzonderlijk is om je gedachten te laten optekenen door een ander. Het is zelfs vrij gangbaar. Het schrijven is in de geval je geesteskind, en in die hoedanigheid kan je aangemerkt worden als schrijven ervan.

"Dus Pechtold heeft het niet geschreven, hij doet slechts alsof. Dat klopt met het idee dat hij niet echt bestaat. Een heuse politicus zou toch nooit een woordvoerder van GroenLinks inhuren om een boek te schrijven?"

Dit is wel zo erg veel bullshit in een paar zinnen, dat het knap is. Pechtold doet alsof hij iets geschreven heeft, hij heeft echter zijn gedachten laten optekenen en is daarom geen echte politicus. Politici dienen namelijk zelf te schrijven.

Waarom krijg ik dit op zondag over me heen? Ik wil gewoon lekker met mijn slappe slumdog in de hand op de bank hangen. Niet op GS reaguren. Why do you mock me??

Romanov | 05-02-12 | 20:15

Verstrekkende conclusies trekken, ZO wtenschappelijk knap van Peggold!

Quillem | 05-02-12 | 19:45

Onderbuik | 05-02-12 | 17:02
Fijn voor je. Gedraag je dan ook naar de hoogte van je IQ!!

Hölzenbein | 05-02-12 | 19:44

Henk en Ingrid zijn een ijzersterk merk dat zeker in de geschiedenisboekjes zal komen.

frisenfruitig | 05-02-12 | 19:17

Wat een geweldige spijker-kop-raak column weer van Theodoor Holman.

Jammer dat Matthijs van Nieuwkerk, die in DWDD eigenpijper Pechtold confronteerde met het feit dat-tie aan een Wildersobsessie lijdt, toen nog niet wist dat Pechtold - die zei dat hij een half jaar bezig is geweest met het schrijven van het boek der boeken - dit boek niet zelf had geschreven, maar laten schrijven door publicist Bart Snels, voorheen woordvoerder van GroenLinksleider Femke Halsema.

Enfin, hij heeft een paar ontmoetingen gehad met Henk en Ingrid, kennis genomen van hun beweegredenen om op de PVV te stemmen - iets dat iedereen sinds de opkomst van Fortuyn allang wist, zo ook dat mensen uit alle lagen van de bevolking zowel op Fortuyn/LPF als op Wilders/dePVV hebben gestemd.

Niet dat Pechtold iets van die gesprekken heeft opgestoken. Hij is het niet eens met die beweegredenen, dus blijft hij zijn eigen koers varen: nl
de eerste minister president van Europa worden en Wilders/dePVV elimineren. Ohja, én Roemer/deSP natuurlijk. Die doen het ook goed in de peilingen. De SP, die in 2006 25 zetels haalde. De PVV die in 2010 25 zetels haalde. Iets wat blaaskaak Pechtold nooit voor elkaar zal krijgen als leider van een partij die al haar kroon juwelen heeft verkwanseld voor een plek op het pluche.

Hoogmoed komt voor den val. Altijd.

La Vie En Rose | 05-02-12 | 18:30

Ik stem al jarenlang op de PvdD want die zijn ook tegen bontkraagjes en doen er tenminste iets aan.

Phd.Steuntrekker | 05-02-12 | 17:27

@Hölzenbein | 05-02-12 | 16:17
Weet je, de grap is dat ik een paar maand geleden voor het eerst een uitgebreide IQ test heb gehad, afgenomen door een deskundige die er voor had doorgeleerd, de score was hoger dan ikzelf had verwacht. Je brengt me bijna in de verleiding om de uitslag hier te gaan vermelden, maar ik houd het toch maar privé, doe ik in het echte leven ook.

Onderbuik | 05-02-12 | 17:02

Tien minuten gewacht en nog geen één verwensing binnen: draadje al deaud? *dan maar trivial pursuit spelen gaat*

Aardbewoner | 05-02-12 | 16:21

Dat onze vrolijke vriend Alex zo lang over zn studie gedaan heeft wordt nu duidelijk maar is ook een teken dat als dergelijke figuren zich tot het links fascisme als uitvoerder gaan opwerpen is dat misschien wel een gelukkig teken dat dit soort politiek en figuren eindelijk aan hun eind gaan komen. Landverraad bestaat immers NIET meer, simpelweg omdat in het zwarte boek van de linkse fascisten land, volk, cultuur EN AUTOCHTONEN derhavel NIET meer bestaan. De doodstraf kan dus afgeschaft worden, Pechtholleke kan roepen wat ie wil totdat land en dus zijn doodstraf en met hem VELEN hoor, weer ingevoerd wordt na een 2e ronde Nürenbergprocessen. Want als land en de Nederlander NIET bestaan ( he,maxima, ` de nederlander bestaat niet` en bea en willempie ook op de bankjes) dan bestaan Henk en Ingrid natuurlijk ook niet.
Dit is NIKS minder dan dat de links ALTIJD de echte en enige fascisten zijn, want alle nationaliteiten opgeheven ( Malmoo) is dit de exacte kopie van genocide ontkenning van de D66 bruinhemden die voor Job de Grote werken. Wie bestaan dan wel in dit land, EN in Europa, EN in heel het Westen?? Mohammed en Fatima....

zoisut | 05-02-12 | 16:19

@Onderbuik | 05-02-12 | 16:10
Nou met het IQ verhaal bedoel ik gewoon het IQ dat ik vermoed dat jij maar hebt (niet veel dus) om zulke domme vragen aan mij te stellen. Doe je het gewoon maar om te trollen of heb je daar nog een onderbouwing voor? Om te trollen denk ik. En wat je voor de rest zegt, interesseert mij niet bijster veel eerlijk gezegd. Jij spreekt mij aan, niet ik jou.

Hölzenbein | 05-02-12 | 16:17

@Hölzenbein | 05-02-12 | 16:06
Ik weet niet wat jij bedoelt met een IQ verhaal, maar ik denk dat je onderbouwing bedoelt? En ja hoor die geef ik er meestel gewoon bij.
Wat me wel opvalt is dat je nu geen antwoord geeft op mijn vraag, maar als ik heel eerlijk ben vind ik dat ook niet zo erg.

Onderbuik | 05-02-12 | 16:10

Verdienstelijke metafoor voor het gegeven dat in Nederland, in de huidige atmosfeer, stemvoorkeur wordt ingegeven door negatieve motivatie: 'wie zeker niet'. (Natuurlijk geldt dat niet voor de diehards en de hondstrouwe partijsoldaten.) Als je 't zo gaat bekijken wordt de vraag: 'Wie staat het minst ver verwijderd van wat wij willen?' en komen Henk en Ingrid toch weer uit bij de PVV. Willen ze niet, zeggen ze zelf. Zo belanden ze uiteindelijk, gesteld dat ze - terecht - de islam als het grootste maatschappelijke probleem beschouwen, uit bij, hou je vast, de SGP. Niet dat enerzijds/anderzijds hypocriete tjevengedoe van CDA en CU; bovendien doorgaans intelligente mensen die weten waar ze voor staan en daar ook voor gaan. Zo, laat die eieren en tomaten maar komen!

Aardbewoner | 05-02-12 | 16:09

"Nu ja", wie zegt er sinds de jaren vijftig "Nu ja". O Paternotte wat kun jij toch niet schrijven

campion | 05-02-12 | 16:08

@Onderbuik | 05-02-12 | 16:00
Ach dat is gewoon een onderbuikgevoel bij jou. Jij gebruikt wel vaker de woorden "parasiteren" en "vrouwenonderdrukking". Zit daar nog een IQ verhaal van jouw kant achter of is het toch allemaal maar onderbuik?

Hölzenbein | 05-02-12 | 16:06

Hölzenbein | 05-02-12 | 15:28 |
Ik noem ze geen white trash, dat doet de grote denker Ramdas.

Schoorsteenveger | 05-02-12 | 16:03

@Hölzenbein | 05-02-12 | 15:08
Gisteren gebruikte je steeds het woordje "zuur" nu gebruik je steeds het woordje "dom". Even een vraagje tussendoor aan jou: hoe dom en zuur ben je zelf eigenlijk?
@tipo | 05-02-12 | 15:48
Ja inderdaad, vraag me wel eens af aan welke kant deze ex-burgemeester van Wageningen (remember 5 mei 1945) zou hebben gestaan tijdens '40-'45...

Onderbuik | 05-02-12 | 16:00

Met zijn fixatie op onderbuiken is Peggold de schaamluis in de pels van Wilders. "De ondraaglijke luchten in Alexanders bestaan", zo gaat zijn volgende gedachtenscheet heten.

tipo | 05-02-12 | 15:48

Bas Paternotte: Als dit je opstel was voor groep 8 van de basisschool, kreeg je een 7-.
Ok, en een 7 voor ijver.
Wat een armoe, zeg. Zo kan ik ook mijn geld verdienen met "columns".
En ik ga het allemaal niet onderbouwen, want in tegenstelling tot jou, krijg ik er geen cent voor.

King of the Oneliner | 05-02-12 | 15:33

@Schoorsteenveger | 05-02-12 | 15:22
Nee dat bedoel ik niet daar mee. Natuurlijk zijn ze ontmaskerd, maar het is beter als men die white trash zoals je ze noemt in de gaten kan houden dan dat ze ondergronds opereren (zoals ik al schreef).

Hölzenbein | 05-02-12 | 15:28

Hölzenbein | 05-02-12 | 15:08 |
Inderdaad, ze waren er tevoren ook al en zullen er altijd blijven, met of zonder PVV. En ga me nou niet vertellen dat het aan de PVV te danken is dat ze eindelijk ontmaskerd zijn als achterlijken en als white trash. De machtigen der aarde weten drommels goed dat het volk dom is en dom zal blijven, daar hebben ze geen PVV voor nodig. Als de verkiezingen naderen zullen we opnieuw mogen beleven hoe al die politieke partijen het volk zal gaan aanspreken als was elke stemgerechtigde een randdebiel.

Schoorsteenveger | 05-02-12 | 15:22

@CynicalBastard | 05-02-12 | 14:57

Volgens mij ben je een tegel vergeten van me cynische. Had je wat typewerk gescheeld.

pius | 05-02-12 | 15:09

@Schoorsteenveger | 05-02-12 | 15:04
Volkomen mee eens. Maar ze waren er van te voren ook al. Het voordeel van de PVV is wel dat we ze nu op hun domheden kunnen controleren en aanspreken, dat is niet zo gevaarlijk als dat dat gespuis ondergronds zit.

Hölzenbein | 05-02-12 | 15:08

Hölzenbein | 05-02-12 | 15:01 |
Wat ik wens doet hier niet ter zake. Ik konstateer dat die horde van achterlijken, die white trash als de PVV weg is nog steeds zijn stemrecht heeft. Die PVV-stemmers die nu voor vuile vis worden uitgemaakt worden dan als verloren zonen binnengehaald, door welke partij dan ook.

Schoorsteenveger | 05-02-12 | 15:04

Het lied van henk en Ingrid.
www.youtube.com/watch?v=OMAIsqvTh7g
"Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you."

Schoorsteenveger | 05-02-12 | 15:01

@Schoorsteenveger | 05-02-12 | 14:57
Lijkt mij heel sterk dat een PVV stemmer PvdA-stemmer of D66-stemmer worden. De bijzonder domme PVV stemmer wordt misschien SP stemmer omdat ie denkt dat er gelijkenissen zijn (de arme drommel), en wat op CDA stemt zijn volgens mij aliens en horen eigenlijk niet thuis op deze planeet. Dus zal niet zo worden zoals u wenst.

Hölzenbein | 05-02-12 | 15:01

pius | 05-02-12 | 14:38 Aanpakkers?
Net als alle (s)linkse partijen wil de sp vooral mijn laatste restje met werken verdiende geld aanpakken, dunkt me toch.
Wat ze er voor moois mee willen gaan doen hoef ik al niet eens meer te horen, wat mij betreft doet onze overheid al meer dan te veel.
Betere gezondheidszorg? Geef maar eens wat minder uit aan subsidies.
Beter onderwijs? Schaf die provincies maar af, van dat geld kan je aardig wat lerarensalarissen betalen. (En beter onderwijs betekent niet meteen "nieuwe gebouwen". Bestaande leegstaande ombouwen is al veel goedkoper en daar zijn er ook al teveel van).

CynicalBastard | 05-02-12 | 14:57

Hölzenbein | 05-02-12 | 14:21 |
En diezelfde Henk en Ingrid worden dan achterlijke PvdA-stemmers, achterlijke SP-stemmers, achterlijke CDA-stemmers, achterlijke D66-stemmers wellicht en worden dan weer de hemel in geprezen voor hun verstandige besluit. Terwijl ze tot in het diepst van hun wezen in niets veranderd zijn, niet tot inkeer zijn gekomen en ook niet plots zijn gaan nadenken.

Schoorsteenveger | 05-02-12 | 14:57

Monique van der Ven in Eva Jinek op Zondag
Ik was een groot fan van haar, getrouwd met creep Edwin... maar ach
Maakt ze lullige opmerkingen over Wilders en dan verdwijnt m'n sympathie voor haar meteen.
Had ik ook met Piet Römer en Viktor Reinier... ik kan dan amper meer zonder walging naar ze kijken.
En ik stem niet eens op Wilders...

who cares | 05-02-12 | 14:46

Blaas Vaak | 05-02-12 | 13:34 Allemaal waar maar de laatste 2 decennia is er een "weg met ons" toon de politieke discussie ingeslopen waardoor er zelfs nog gediscussieerd moet worden of straatcriminaliteit nog wel aangepakt moet worden. Want oh wat is dat opeens lastig als het gros van de straatcriminelen ineens allochtoon blijkt te zijn.
Waardoor er over de meest basale dingen ineens discussie kan ontstaan. Geen mening zo onnozel of er is wel een politieke partij te vinden die ze tot norm wil verheffen.
Discussie over of criminaliteit wel aangepakt en oh gruwel, bestraft moet worden...
Laat het even op je indringen.
We hebben politiek gezien echt veel te veel tijd en geld gehad om veel te ver door te mogen denken, met z'n allen.
Waardoor er bij te veel politici een veel te groot bord voor de kop heeft kunnen groeien en ze niet meer over het feit heen kunnen stappen dat ook "zielige allochtonen" soms dingen doen die we nooit moeten en hadden willen accepteren met z'n allen.
En dan heb je ineens een non-dicsussie of 10 op je handen.
Over dat ze allochtoon zijn.
Of zielig zijn (of niet).
Of geholpen moeten worden (of niet).
Enz. enz. enz.
En ondertussen worden criminelen, het allochtone smaldeel incluis, te weinig of helemaal niet meer aangepakt.
Omdat de discussie vertroebelen met bijverschijnselen in deze idiote maatschappij politiek gewin lijkt op te leveren.
De honden blaffen, de hyena's lachen en de karavaan trekt voorbij ...

CynicalBastard | 05-02-12 | 14:40

@Magnum Force | 05-02-12 | 14:35

Maar wat subsidies en uitkeringen betreft heb je volstrekt gelijk;)

pius | 05-02-12 | 14:38

@Magnum Force | 05-02-12 | 14:35

Maar wat subsidies en uitkeringen betreft heb je volstrekt gelijk;)

pius | 05-02-12 | 14:38

@Magnum Force | 05-02-12 | 14:35

DE SP was een de eerste partijen die het immigratieprobleem ter discussie stelde. En het program wijkt niet zoveel af van dat van de PVV. Het zijn iig aanpakkers.

Voor wat het waard is overigens.

pius | 05-02-12 | 14:38

Politiek dient afgeschaft.
Geen beroepsbelangenbehartigers meer.

Zakenkabinet! Aristocraten met verstand van landsmaatschappij en -beheer.

superjan | 05-02-12
Droste!
www.volkskrant.nl/vk/nl/6235/Martin-So...

Kudtkip | 05-02-12 | 14:38

@Magnum Force | 05-02-12 | 14:30
Zal mij aan mijn derrière oxideren wat ze dan stemmen. Het zal wel iets in de richting zijn van wat pius zegt.

Hölzenbein | 05-02-12 | 14:37

@pius | 05-02-12 | 14:32
Kijk, dat begrijp ik dus niet. Als je je zorgen maakt over je pensioen, als je vindt dat je teveel belasting betaalt, als je je ergert aan scootertuig, als je vindt dat er teveel klaplopers zijn... wáár in het SP programma vind je dan maatregelen hiertegen?

Magnum Force | 05-02-12 | 14:35

La Bailaora | 05-02-12 | 13:40 |
Maar behalve de Islam zijn ze over zo'n beetje alles wel 180 graden gedraaid. En da's best veel, want het leven draait gewoon niet alleen maar om de Islam... Maar ik heb het ook niet alleen maar over de PVV, maar over de politiek in het algemeen. Er zijn zoveel mensen boos en ontevreden over de politiek. Ik denk dat veel van die mensen niet heel goed door hebben hoe politiek nu eigenlijk werkt, hoe een democratie werkt. Dat er in het verleden keuzes zijn gemaakt waar mensen nu boos over zijn of ontevreden zal wel. Maar blijkbaar stond op dat moment een meerderheid van de kiezer daar wel achter. Mijn moeder zegt altijd; Achteraf kijk je een koe in zijn hol. Het is gemakkelijk nu te lopen zeiken over beslissingen die in het verleden genomen zijn, maar op dat moment konden ze mooi wel rekenen op een meerderheid. Dingen veranderen.

Blaas Vaak | 05-02-12 | 14:35

@Magnum Force | 05-02-12 | 14:30

SP natuurlijk. Of stromfront.

pius | 05-02-12 | 14:32

@Hölzenbein | 05-02-12 | 14:21
Goedenmiddag!
Geheel tegen mijn gewoonte in ben ik het enigszins met u eens.
Echter, achterlijk of niet, Henk en Ingrid bestaan. En wat ze willen is redelijk helder. Vraag is dus, als ze geen PVV meer stemmen, wat dan wel?

Magnum Force | 05-02-12 | 14:30

Henk en Ingrid zijn achterlijke PVV stemmers, de partij die binnenkort (helemaal) niets meer te zeggen heeft.

Hölzenbein | 05-02-12 | 14:21

Amsterdamse agenten zullen niet altijd een boete uitschrijven als zij iemand met een boerka zien lopen.

"De agent moet de situatie per geval inschatten en kan dan kiezen of hij waarschuwt of een boete uitdeelt", zei de Amsterdamse korpschef Pieter-Jaap

en zo'n 'korpschef' laten ze gewoon zitten, op staande voet ontslaan zonder wachtgeld ! , dat zou het vertrouwen bij Henk en Ingrid een beetje terugbrengen, zou het niet ?

(c)ZWITSUL | 05-02-12 | 14:18

alexander peggold is de beau van erven dorens van de politiek. niet weg te krijgen, net als die partij die niet eens in staat was om zichzelf op te heffen. hebben het uitvreten tot een kunst verheven en het verketteren van andersdenkenden tot een religie. die uiteraard door de vrijheid van godsdienst beschermd moet worden, net als islam-fascisme en eurofilie.

minimá-armezusvan.. | 05-02-12 | 14:18

@Stormageddon | 05-02-12 | 13:32
Dus Rutte stond Cohen eigenlijk uit te maken voor Ingrid toen hij als antwoord aan Cohen zei "Mooi!"

deraderendraaien | 05-02-12 | 14:15

@Parel van het Zuiden | 05-02-12 | 14:01

Kijk. Van jouw repliek word ik vrolijk. En je hebt een aantal punten die hout snijden ook.

Al ben ik het grotendeels met je oneens. Dat moet ook wel natuurlijk want als wij het eens zijn krijg ik van niemand meer weerwoord hier. Op wat andere briljante geesten na. Maar toch.

Maar zeg eens eerlijk. Jij bent helemaal geen Henk hè. En ook geen Ingrid, of wel? Misschien dat je een paar Ingrids hebt geneukt zoals de heren vroeger altijd de Ingrids van Henken neukten maar daar houd het mee op of niet.

Ik begrijp dat wel hoor. Groot gelijk.

Wat moet zo'n lekker wijf nou met zo'n KutHenk.

pius | 05-02-12 | 14:14

@CynicalBastard | 05-02-12 | 13:23
En dan ook nog zeggen dat er te weinig Ingrids te vinden zijn!

Waarom ben ik als Wilders stemmer nou niet gevraagd door Alexander pech-oog!
deraderendraaien | 03-02-12 | 15:36 | | Reageer+ | 10

deraderendraaien | 05-02-12 | 14:12

@pius | 05-02-12 | 13:21 |
.
Tsja, zieligheidsdenken en slachtoffercultuur moeten natuurlijk voorbehouden blijven aan andere groepen. Bij voorkeur die groepen die nooit iets hebben bijgedragen aan die onrealistische rijkdom of die groepen die zich vooral laven aan die onrealistische rijkdom door baantjes in het wel door hen goedgekeurde en gecultiveerde 'zieligheidsdenken en slachtoffercultuur' -industrietje. U weet wel, de werkelijke winnaars van de afgelopen 100 jaar die door niets toevoegen dus in enorme weelde mogen leven.
.
Eigenlijk zegt u met heel veel woorden dat u zich te goed voelt om Henk en Ingrid te helpen en er de voorkeur aan geeft om uw aandacht aan anderen, veel zieliger en veel slachtofferiger, te schenken. U weet immers veel beter wat zielig is en het is natuurlijk ook veel logischer dat u, iemand die zich laaft aan het zieligheidsdenken, bepaalt wie wel de posterboys mogen zijn.
.
Als karma zou neerdalen op de Nederlandse maatschappij dan zou het wel eens zou kunnen zijn dat eerst even afgerekend wordt met het meer parasitaire deel van onze samenleving alvorens Henk en Ingrid aan de beurt zijn.
.
Je kunt veel van karma zeggen maar het is vrij coulant naar mensen die vooral proberen hun eigen broek op te houden en hun eigen leven te leven en veel minder naar mensen die ten koste van of op kosten van anderen leven.
.
Mocht karma nou toch een dwaallicht als u volgen dan is het einde inderdaad dichtbij. Dan wordt het bijdragend deel van onze maatschappij opgeruimd en houden we een deel over dat ofwel zielig is danwel zieligen helpt. Zonder budget maar met karma, dat dan wel weer...
.
Ik ben zelf niet zo van karma maar spugen in de hand die u voedt, ben erg benieuwd of karma daar iets over te zeggen heeft...

Parel van het Zuiden | 05-02-12 | 14:01

@Stormageddon | 05-02-12 | 13:36
Daar moeten nog ergens de woordjes "hoe" en "een" tussen.
"een mening hebben hoe een ander zou moeten leven".

Ik werd even afgeleid door hockeymeisjes. Ook belangrijk.

Stormageddon | 05-02-12 | 13:47

Gode zij dank geen woord over Jan Splinter. Dat moest er nog maar bijkomen. Het gezeur en gezeik kan haast niet erger in Nederland. Wanneer het je daar niet bevalt, donder je toch op naar een plek waar jij je het wél naar de zin denkt te kunnen maken? Wat een Hollandse kneuterigheid die neerkomt op: méér, méér en nog eens méér. Maar er mag niets tegenover staan. Mensch, durf te leven!

Van Dikhout | 05-02-12 | 13:44

@CynicalBastard | 05-02-12 | 13:30
Tja, dan vind je het al vanzelfsprekend om te gaan stemmen. Wat ik doe: ik stel me voor hoe de politici met de broek op de enkels op de pot zitten te persen, zowel visueel, auditief als olfactorisch.
Dan vergaat je alle lust om dat rode potlood te gaan gebruiken.

Stormageddon | 05-02-12 | 13:44

Het klopt inderdaad dat Alex gewoon meer een product is van een markteting bureau dan iets anders. En dan pro-Europa zijn op het enge af. Dat is nog het ergste aan die partij.

Moonwarrior | 05-02-12 | 13:42

CynicalBastard | 05-02-12 | 13:30 |
Dat is het probleem van elk 'redelijk alternatief', de vooronderstelling dat de ratio regeert en dat we elkaar op onze redelijkheid dienen aan te spreken. Een fout die Freud op zijn manier al maakte en maar moeilijk te herstellen valt. Er schijnt een gevaarlijke onderbuik te zijn die met kunst en vliegwerk onder de duim gehouden moet worden door een blokkerende en corrigerende redelijkheid. En iedereen vult die redelijkheid voor zichzelf in, de grote religies voorop. We hebben niet door dat al die redelijkheid ook manipulatie, stroomlijning, kanalisering van affecten is en niks anders.

Schoorsteenveger | 05-02-12 | 13:41

@Blaas Vaak | 05-02-12 | 13:34
Maar je gaat als partij nooit je kernpunten verloochenen. Het is alsof de pvv ineens pro-islam is geworden.

La Bailaora | 05-02-12 | 13:40

Ik snap niet dat d'66-ers iemand accepteren die alles verloochent waar de d'66 ooit voor stond, waaronder het referendum, maar ook het uitleveren aan de EUSSR, terwijl ze altijd meer democratie wilden. Echt ongelooflijk. Ik denk dat van Mierlo zich in zijn graf omkeert, en dat de d'66 kiezers niets, maar dan ook niets meer te maken hebben met de oorspronkelijke idealisten.

La Bailaora | 05-02-12 | 13:38

@neemjemoederindemali | 05-02-12 | 13:26
Omdat de standpunten van een partij een laf, gemiddeld compromis van min of meer gedeelde mening zijn gebaseerd op vage idealen over hoe een maatschappij ingericht zou moeten worden. Met andere woorden: een mening hebben ander zou moeten leven en hoe dat met wet- en regelgeving af te dwingen zou kunnen zijn.
Dat is per definitie niet gezond.

Stormageddon | 05-02-12 | 13:36

Het is nu eenmaal zo dat er voor niemand een partij bestaat met alleen maar standpunten waar je het mee eens bent. Het is dus een kwestie van afwegen wat het belangrijkst voor je is, en wie er dan het meest bij jou in de buurt komt. Met andere woorden; wanneer je een stem uit brengt doe je zelf als kiezer al water bij de wijn. En wanneer jouw partij dan aan het regeren gaat of in de oppositie terecht komt is het uitgesloten dat die dat kan doen zonder ook hier en daar concessies te doen. Dat is democratie mensen! De gulden middenweg zoeken. De keuzes die het kabinet op dit moment maakt vind ik waardeloos. De giga bezuinigingen in de zorg en het onderwijs en wel tientallen miljoenen investeren in wegen geschikt maken voor 130kmh en verbreding van allerlei wegen. Lekker belangrijk denk ik dan. Maar blijkbaar vindt een meerderheid van de bevolking dat ook, want anders hadden de huidige partijen niet kunnen reageren. En als je ook vindt dat dat verkeerde keuzes zijn, dan stem je de volgende keer vast wel op iets anders... Ik hoop alleen van harte dat iedereen zich ook echt in de standpunten van de partijen verdiept en zich niet laat meeslepen door grote bekken en populistische praatjes. En dat iedereen ook goed kijkt wat zijn/haar partij de afgelopen periode nu eigenlijk heeft gedaan voor haar kiezers. Dan komt het vast nog wel een keertje goed met Nederland! En als je alleen maar loopt te zeiken hoe fout de politici het allemaal doen dan moet je gewoon zelf in de politiek gaan en laten zien hoe het wel moet.

Blaas Vaak | 05-02-12 | 13:34

rara | 05-02-12 | 13:19 | + 0 -
Nee, mijn comment was bedoeld als hulde aan Bassie. Eindelijk iemand die mijn irritatie begrijpt.

Kladderaradatsch | 05-02-12 | 13:33

Pechtold is een politicus, van beroep. En wel één van D66, je weet wel die van gekozen burgemeesters (who carez). Mij vertegenwoordigen doet hij in ieder geval niet. Ik weet me nog goed te herinneren wat er met Pechtold gebeurde toen de term SOPA/PIPA/ACTA viel. Schaapachtige lach. Doetie vaker. Want het staat zo leuk voor de camera. Die Pechtold heeft echt geen benul van internet. Rutger: pak deze 'volksvertegenwoordigers' aan! En ram ze vrij internet tussen de oren.

superlenig | 05-02-12 | 13:33

"Henk" betekent "adem" in het Fins. Wat je met die kennis moet weet ik ook niet, maar het is een #feit. Ingrid is een samentrekking van de god Ing en fríðr, het betekent allebei "mooi". Ingrid is dus eigenlijk "mooi-mooi." De naam past niet altijd de vrouw.
Dat soort dingen lees je niet in het boekje van Alexander.

Stormageddon | 05-02-12 | 13:32

@neemjemoederindemali | 05-02-12 | 13:29
Da's een beter idee.
Kom toch nooit in Limburg.
Nou ja vorige week even in Weert maar da's nauwelijks Limburg.

Che_cuevara | 05-02-12 | 13:32

Stormageddon | 05-02-12 | 13:23 He, niet te recht in de leer, alsjeblieft?
"thuis voelen" is een úitdrukking'.
Persoonlijk vind ik het een prima test voordat ik politiek mijn stem uit breng: ik stel me voor dat ik op een avond ergens in een café sta (doe ik niet zo vaak) met alleen maar leden van die partij waar ik op denk te gaan stemmen. Heel subjectief maar je kan je er wel een beeld van vormen.
Dan vraag ik me af of ik me tussen dat volk op m'n gemak zou voelen of niet. Zo niet, dan toch maar ergens anders op stemmen, of niet.
Het hoeven niet je vrienden te zijn maar je kan het je wel gewoon af vragen.
Slaat rationeel gezien nergens op en toch helpt het vaak wel om je een goed beeld te vormen.
Dat goede menselijke beslissingen op louter ratio gebaseerd zijn is sowieso een illusie, het gros van de goede beslissingen wordt juist óók op emotionele gronden genomen.
en.wikipedia.org/wiki/Decision_making#...
Daarom vind ik stemwijzers ook zo'n kul, da's echt alleen voor mensen die het helemaal niet weten en ook eigenlijk niet willen weten.
En die stemzwijzers vertellen je hoegenaamd niets over wat een bepaalde politicus of partij zou gaan doen als er belangrijke beslissingen genomen moeten worden over een onverwacht onderwerp dat níet in het partijprogramma uitgeschreven is.

CynicalBastard | 05-02-12 | 13:30

@Che_cuevara | 05-02-12 | 13:26

In limburg in de mijnen dumpen dan?

neemjemoederindemali | 05-02-12 | 13:29

We worden gegijzeld door idioten die koppensnellers, nazi-duitsland of stalinistisch ussr gelijkstelt aan een democratische samenleving.

Stel je voor, je zegt dat niet alle samenlevingen gelijk zijn (lees bovenstaande zin nog een keer), dan krijg je alle gutmenschen over je heen:
www.telegraaf.nl/buitenland/11448917/_...

La Bailaora | 05-02-12 | 13:29

@EUgenio | 05-02-12 | 13:07
Als een democratie examen verplicht wordt, zijn we D66 sowieso al kwijt.
Goed idee dus..

Che_cuevara | 05-02-12 | 13:29

@CynicalBastard | 05-02-12 | 13:24

Een partij die de EUSSR aanhangt is geen knip voor de neus waard.

neemjemoederindemali | 05-02-12 | 13:28

@Stormageddon | 05-02-12 | 13:23

Ik heb geen politieke partij nodig maar waarom is er geen enkele partij die standpunten heeft die gezond zijn?

neemjemoederindemali | 05-02-12 | 13:26

@neemjemoederindemali | 05-02-12 | 13:08
Lijkt me niet echt verstandig.
Wil van de zomer nog wel ongestoord over het strand wandelen met mijn hond.

Che_cuevara | 05-02-12 | 13:26

rara | 05-02-12 | 13:20 |
Maakt niet uit, zo'n onderonsje heeft vrees ik alleen maar het doel om het eigen gelijk te halen dan wel het eigen gelijk te brengen, niet om iets te leren dat mogelijkerwijs het eigen gelijk ter discussie stelt. Zoiets als een straatinterview, of een onderzoek van Roos Vonk, totaal overbodig.

Schoorsteenveger | 05-02-12 | 13:25

@CynicalBastard | 05-02-12 | 13:11

Vergeet ik nog even D66 te duiden, alleen dat Eurofiele gelul doet me al braakneigingen krijgen, nog afgezien van dat andere geleuter van kereltje Peggold.

neemjemoederindemali | 05-02-12 | 13:24

neemjemoederindemali | 05-02-12 | 13:18 Inderdaad, teleurstellend hè, die Pechtold?
Ooit zat er potentie in D'66, nu nog slechts deceptie.

CynicalBastard | 05-02-12 | 13:24

@neemjemoederindemali | 05-02-12 | 13:18
Waarom heb je een politieke partij nodig? Waarom wil jij je thuis voelen bij een groepje mensen waar je het globaal, maar nooit helemaal, mee eens bent? Wat verwacht je daar dan van? 't Zal wel aan mij liggen, ik begrijp dat niet zo goed.

Stormageddon | 05-02-12 | 13:23

2emeREP | 05-02-12 | 13:18 Leuk idee, maar zo krijg je alleen díe mensen te pakken die daar nog trek in hebben.
De mensen die de politiek al de rug toegekeerd hebben, zullen daar geen behoefte aan hebben.
En juist die mensen worden niet langer vertegenwoordigd, onder de Haagse kaasstolp.
Ik mag lijen dat Alexje Peggold met een échte "Henk & Ingrid" gesproken heeft, waarschijnlijker is er een agit-prop duo uit de grote stal van bankzittende D'66 leden gehaald (nog steeds weinig zetels, jeweettog?) dat zich voor de vorm nog enigzins heeft geprobeerd 'in te leven'.

CynicalBastard | 05-02-12 | 13:23

Henk en Ingrid zijn voor 80 procent mensen die niet half beseffen in wat voor ongelofelijk goede omstandigheden ze leven. Zeker in relatie tot hun status en opleidingsniveau.

De Henk en Ingrid van de middeleeuwen waren immers meelijwekkende door pest verteerde figuren die als lijfeigenen op het land van een Heer werkten. Als ze heel veel geluk hadden althans. Er waren namelijk veel meer nog despotischer scenario's mogelijk.

En de onbewuste notie deze onrealistische rijkdom ooit eens kwijt te raken creëert bij deze middelmaatmensen het idee dat we getroffen zijn door de pest en de duivel en dat alleen God geert nog redding kan brengen.

En als het God geert niet lukt dan is er altijd nog god Emiel die hem kan vervangen.

En zo zijn de grootste winnaars van de laatste honderd jaar verworden tot slachtoffers en gijzelaars van ons politieke klimaat.

Henk en Ingrid als posterboys van het zieligheids-denken en de slachtoffercultuur.

Dan weet je als weldenkend mens dat het einde nabij is. En gelukkig maar. Want hij die het grote niet eert is het kleine niet weerd.

Daar zal karma op toezien.


pius | 05-02-12 | 13:21

@2emeREP | 05-02-12 | 13:18
Etentje, of diner?

rara | 05-02-12 | 13:20

We hebben een veel te grote overheid met veel te veel bemoeizucht en daarom ook een veel te hoge belastingdruk. Doe daar wat aan en iedereen is gelukkig, behalve die overbodige ambtenaren. Maar dan hadden ze maar een vak moeten leren.

prikkel123 | 05-02-12 | 13:20

@Kladderaradatsch | 05-02-12 | 13:16
Dit comment werd u aangeboden onder het motto: als je geen inhoudelijk argument hebt dan kun je altijd nog over de vorm zeiken.

U werkt in het onderwijs?

rara | 05-02-12 | 13:19

Het is goed dat een politicus niet alleen met groepen mensen praat maar ook een gewoon aan tafel gaat zitten met twee of drie mensen. En dan een avondje babbelen.
Iedere maand 1 keer doen, leer je volgens mij minstens zo veel van als al die werkbezoekjes.

Of je organiseert een etentje bij je thuis, voor een stuk of zes gasten maximaal.

2emeREP | 05-02-12 | 13:18

@EUgenio | 05-02-12 | 13:07 |

Mooi, dan kunnen we de mensen die het 'in het buitenland is kut dus is het ok als Nederland langzaam ook zo kut wordt' -argument gebruiken ook gaan uitsluiten. En de 'we moeten in de Euro blijven anders krijgen we oorlog' -argumenteerders er meteen achteraan. Mensen die in dit soort holle retoriek geloven hebben duidelijk onvoldoende intellectueel vermogen om zelf te denken en zouden dus geen stemrecht meer moeten hebben.

Parel van het Zuiden | 05-02-12 | 13:18

@CynicalBastard | 05-02-12 | 13:11

Precies, ik zou niet weten op welke partij ik moet stemmen. De PVV is geen optie, want geen echte partij, alleen een blatend schaap met 1 issue, de christelijke partijen vallen sowieso af en linkse partijen zijn om te kotsen. Blijft over de VVD, daar ga ik dus echt niet (weer) op stemmen. Hopelijk staat er gauw iemand op die een echte partij gaat oprichten waar ik me thuis voel.

neemjemoederindemali | 05-02-12 | 13:18

Dergelijke meuk krijg je inderdaad als je ergens een 'vlotte tekst' bestelt. Blijkbaar zit men op de journalistenschool elkaar uit onzekerheid of verveling aan te praten dat een tekst met tien keer "hij zei" er in 'niet loopt'.

"bla bla", steekt Henk van wal. "bla bla", haakt Ingrid in. HOE IRRITANT!!1!

Kladderaradatsch | 05-02-12 | 13:16

@EUgenio | 05-02-12 | 13:07
Lekker hè, zeiken over anderen. Je bent zelf geen haar beter. Zonder feitenkennis zeuren dat anderen het niet met je eens zijn en in jouw ogen "fout" stemmen. Wat denk je nou, dat jij dat democratie-examen wel zou halen?
Je zakt nog sneller door het ijs dan een rayonhoofd.

Stormageddon | 05-02-12 | 13:16

@EUgenio | 05-02-12 | 13:07

Democratie? Waar? Niet hier in 0031 iig.

neemjemoederindemali | 05-02-12 | 13:11

Terechte column. Veel Nederlanders voelen zich op een basaal niveau nog steeds niet goed politiek vertegenwoordigd.
Dat komt doordat we het jarenlang, door juist die basale dingen goed voor elkaar te hebben, zo breed hadden dat men van gekkigheid niet meer wist wat men met de belastingopbrengsten aan moest.
(Hint: volgende keer gewoon belastingen, accijnzen en BTW omlaag? Of schaf een van die drie eens af?)
Megalomane kunstprojecten, zorg-op-zorg instanties, subsidie-aanvraag assistentie bureaus, het kon niet op.
Dus toch wel, helaas ...
... en nu kunnen we van al die onnodige ideologische ellende niet meer af, tenzij er in een volkspartij eens iemand wakker wordt en zonder al die maakbaarheids- of anti-anti-en-nog-eens-anti- poespas weer begint bij de basis.

“Ik wil een dak boven mijn hoofd en ik wil werk hebben. Daarnaast wil ik mij niet blauw betalen aan mijn zorgkosten en wil ik een normaal pensioen. Waar voor mijn werk. En er moet eens iets gedaan worden aan dat [vul maar een bijvoegelijk naamwoord in] tuig.”

CynicalBastard | 05-02-12 | 13:11

@ Tommygunner | 05-02-12 | 11:14

Het grote verschil is dat Wilders obsessie met de islam terecht is.

De islamisering is uiteindelijk een bedreiging voor ons allemaal. Alle kleine heilige huisjes worden allemaal opgeslokt door die monocultuur de islam. Dat is het voornaamste doel van de islam: Alles onderwerpen aan allah.

solidstate | 05-02-12 | 13:10

@Che_cuevara | 05-02-12 | 13:02

Hmmm, afzinken in de Noordzee is zeker ook geen optie?

*Hoort Sap al weer zeiken over het milieu*

neemjemoederindemali | 05-02-12 | 13:08

Nederland is een van rijkste landen in de wereld en heel Nederland is aangeharkt. Maar aangezien de zure Henk en Ingrid nog nooit verder dan Parijs zijn geweest, blijven ze zeiken en PVV/SP stemmen. Het wordt tijd voor een democratie-examen zodat Henk en Ingrid iets meer feitenkennis ontwikkelen.

EUgenio | 05-02-12 | 13:07

Een ghostwriter. NOU ! Nog nooit meegemaakt! Een S.C.H.A.N.D.E.!

TM | 05-02-12 | 13:06

@neemjemoederindemali | 05-02-12 | 12:44 |

Als Pandora's blik is geopend..

Parel van het Zuiden | 05-02-12 | 13:05

HAHAHAHAHA Theodor Holman, beetje jammere vent. Type hem in in google en je wordt meteen verwezen naar zijn fan site. Ben benieuwd of daar een reclamebureau aan te pas is gekomen...

Lijntjekar | 05-02-12 | 13:04

Pechtold bestaat inderdaad niet, toch is hij een schande voor de vernieuwing waar D66 ooit voor stond.
D66 had enkele jaren geleden nog maar iets van 2 of 3 zetels, na wat wisselingen in leiders mocht het kereltje het proberen. Hij koos brutaal de makkelijkste weg: gewoon je eigen identiteit verkopen en parasiteren op Geert Wilders en de PVV. Ook triest dat blijkbaar veel stemmers (de échte onderbuikers) dit niet blijkbaar niet door hebben en gewoon op D666 gingen stemmen...

Onderbuik | 05-02-12 | 13:03

@neemjemoederindemali | 05-02-12 | 12:44
Kan niet meer.
Ze zijn over datum.

Che_cuevara | 05-02-12 | 13:02

OT: Vanavond bij #echtejannen pornodiva Bobbi Eden, vragen stellen kan nu al via den twitter.

Kijk, dat zijn berichten waar je warm van wordt in deze barre Siberische tijden.

neemjemoederindemali | 05-02-12 | 12:58

Je kunt zeggen wat je wilt over de stijl van Geert Wilders, maar hij heeft er in ieder geval wel voor gezorgd dat rechts en links realistischer tegenover de " zogenaamde" zegeningen van de multiculti samenleving is gaan kijken. Ook de SP heeft vaak een heldere kijk op wat er mis is in onze samenleving. De tradionele politieke partijen, PvdA , CDA en VVD behouden liever het status quo van in het verleden bedachte oplossingen en staan minder open voor veranderingen, want dat zou hun ongelijk van vroeger genomen beslissingen blootleggen. Maar daarmee ontkennen zij de veranderende samenleving en stagneren zij de noodzakelijke veranderingen.

Zomaariets | 05-02-12 | 12:56

@miko | 05-02-12 | 12:49
Hier heten ook bijzonder weinig mensen Henk. Als ze al bestaan.

Larry Cook | 05-02-12 | 12:56

@Larry Cook | 05-02-12 | 12:49

Dank, edoch is het goedje waar we het over hebben pas echt lekker een dag na de bereiding.

neemjemoederindemali | 05-02-12 | 12:54

Krek zo het is, maar zelfs een stand-up comedian uit de familieverjaardagensector krimpt hier van in elkaar. Is dit alles wat je kunt, Bas? Of had je gewoon een kudkloteontbijt?

Vanbleautenbil | 05-02-12 | 12:53

"Het CDA laten ze in het midden." +1

GS Bach | 05-02-12 | 12:53

@ lauwe bal

Als je zelf zo wordt gemind doe je dat dan ook bij de anderen?

Inspektor Gurkenfick | 05-02-12 | 12:51

Henk en Ingrid zijn al wakker mbt Greet Wilders.
Het is steeds dezelfde Islam-retoriek van Greet en het is een grijs gedraaid plaatje.
Als je het plaatje afzet, dan zie je dat Greet trouw mee stemt met alle voorstellen van de VVD & CDA mee.
Behalve voorstellen waarvan hij weet dat de oppositie Mark Ruftert zal steunen (Kunduz en het Griekenland verhaal).
Goedkoop scoren en ook trouw voor ACTA stemmen.
Naar het er nu uitziet chanteert de USA op grote schaal landen om het auteurswet aan te passen naar hun wensen.
LINKJE: tweakers.net/nieuws/79793/vs-dreigde-m...
Daar heeft Greet Wilders dus ook aan meegedaan en zo Henk & Ingrid gecriminaliseerd.
Gelukkig beginnen in de peilingen het aantal zetels van Greet te dalen.
Dat krijg je dus, als je Henk en Ingrid in de kou laat staan Greet !

Lenco | 05-02-12 | 12:50

Nou, door mijn stem op Geert dwing ik die andere partijen om ook dingen voor mij te doen.

Twee Jeetjes | 05-02-12 | 12:50

@Larry Cook | 05-02-12 | 12:37
In het zuiden is het ook gewoon snert.Vraag dat maar aan henk en ingrid van indenregenindedruppe

miko | 05-02-12 | 12:49

@neemjemoederindemali | 05-02-12 | 12:43
Uiteraard. Ik probeerde ook slechts de materie zelf te duiden.

Larry Cook | 05-02-12 | 12:49

@weedo | 05-02-12 | 12:45

Gisteravond stonden ze te swingen op het ijs, maar dat bedoel je vast niet.

neemjemoederindemali | 05-02-12 | 12:47

@Baspaternotte
Een gemiste kans, zaterdagavond is swingavond bij Henk en Ingrid.

weedo | 05-02-12 | 12:45

@Schoorsteenveger | 05-02-12 | 12:42

Wie heeft ze daar dan uitgehaald vraag ik me af, wat ik me nog harder afvraag, hoe krijgen we ze weer in het blik.

neemjemoederindemali | 05-02-12 | 12:44

Koos Knak | 05-02-12 | 12:43 |
Ga jij Roemer dan ook maar vertellen dat de arbeidersklasse en de bovenbouw niet bestaan.

Schoorsteenveger | 05-02-12 | 12:44

Prima kerel die Pechtold, ga zo door.

Stoicist | 05-02-12 | 12:44

@Larry Cook | 05-02-12 | 12:37

Als het vriest hebben we het over schaatsen, de NS en erwtensoep, als de zon schijnt bij 25 graden hebben we het over korte rokjes en tijdens de olympische spelen lullen we over sport. Zo moeilijk is het allemaal niet. Btw, tussendoor leuteren we over maatschappelijke zaken als politiek etc.

neemjemoederindemali | 05-02-12 | 12:43

Ze bestaan niet. Dat is logisch, het zijn romanfiguren waar ene G.Wilders het copyright van heeft.
En dat geeft niks. Ze zouden hebben kunnen bestaan, dat wel.

Koos Knak | 05-02-12 | 12:43

neemjemoederindemali | 05-02-12 | 12:40 |
Heel D66 komt uit blik.

Schoorsteenveger | 05-02-12 | 12:42

Die Ingrid is dan toch zo'n dik monster dat steeds meer op haar broer gaat lijken? Ja, precies zoals van het Hek het zegt ja.

Sodeju! | 05-02-12 | 12:41

@Stormageddon | 05-02-12 | 12:33

Unox gebruikt dus juist hele erwten die ook nog eens zijn terug te vinden in dat smerige goedje dat ze erwtensoep noemen. Verder is die worst nog te slecht om aan de varkens te voeren, gerookt is die al helemaal niet.

Alexander is geen spliterwt maar net zo iets als dat smerige goedje dat die blikkenboer erwtensoep noemt.

neemjemoederindemali | 05-02-12 | 12:40

Larry Cook | 05-02-12 | 12:37 |
Heb je het over Henk en Ingrid, dan heb je het al gauw over snert.

Schoorsteenveger | 05-02-12 | 12:40

Dus het hardwerkende koppel wil weinig gezeik en een beetje rondkomen "iedereen"
Maar welke partij gaat ze voor zich winnen.?
Eerlijk gezegd begin ik steeds meer aan roemer te denken, niet omdat het me aanspreekt maar ze hebben hun kans nog niet hebben gehad.
En wat hier "verspild word" kan niet over de grens gestort worden.
Of zie ik het weer veuls te simpel.?
Als ze maar de gezondheidszorg en ov privatisering terugdraaien

lidlbier | 05-02-12 | 12:39

Alweer een erwtensoepdiscussie? "Snert" is erwtensoep die een dag heeft gestaan. En ja, je maakt het bij voorkeur van spliterwten.
Snert is ook een woord dat je alleen maar in het noorden hoort, in het zuiden is erwtensoep de dag erna ook nog altijd erwtensoep. Als er nog wat over is, dan.

Larry Cook | 05-02-12 | 12:37

Als God niet bestaat, als Allah niet bestaat, als Henk niet bestaat, en Ingrid ook al niet, als kereltje Pechtold niet bestaat, wie bestaat er dan nog wel? Bestaan Jan met de Pet, Lul de Behanger en Piet Snot dan nog wel? En wie is dan de PvdA-stemmer, de PVV-stemmer, de burger, de kiezer, de stemmer, de arbeider, de steuntrekker? Bestaat de adel der geest, de elite, de boven ons gestelde wel echt? En wat te denken van de white trash, de tokkie, de racist, de fascist? En heeft die wel een onderbuik?
Maar ach, eigenlijk wisten we het al. We bestaan niet. Die uit het verre Argentinië geïmporteerde sprookjesprinses heeft ons jaren geleden, zwaar gesouffleerd door de WRR, dat ze de nederlandse identiteit niet gevonden kon krijgen.
www.wrr.nl/content.jsp?objectid=4104
Ze mocht 'm niet vinden, die nederlandse identiteit, die mocht niet meer. Henk en Ingrid mogen ook niet meer worden gevonden.

Schoorsteenveger | 05-02-12 | 12:33

@neemjemoederindemali | 05-02-12 | 12:12
Unox gebruikt spliterwten en niet gerookte rookworst.
Het is het allemaal nét niet. Zelfs een hond zet er geen bek op. Dat zou mensen toch te denken moeten geven.
Alexander Pechtold is een spliterwt.

Stormageddon | 05-02-12 | 12:33

@Feynman | 05-02-12 | 11:40 |
Inderdaad is dat het probleem van het huidige, compleet vastgeroeste politieke denken. Wat links en rechts, progressief en conservatief heet, kan in onze complexe samenleving niet langer in algemene zin vastgesteld worden maar alleen van geval tot geval. Mijns inziens staat het hele ‘links-rechts’ schema als uitvloeisel van het ideologische tijdperk ter discussie. Alleen wil de machinerie waar jij terecht over spreekt daar absoluut niet aan tornen omdat het huidige systeem hun teveel brengt.

Henk en Ingrid zijn niet alleen gegijzeld door het politieke establishment (fantastische uitspraak rara | 05-02-12 | 11:12 |) zij zijn gecreëerd door het politieke establishment.

Niemands Knegt | 05-02-12 | 12:30

@ Schoorsteenveger | 05-02-12 | 11:48 | + 4 -
Zelfde geldt voor de propagandamachine van de politiek, de gesubsidieerde media. Zij zijn de spreekbuis die ons vertelt welke waarheid we in moeten leven, mensen die zich daarin niet houden worden weggezet als zijnde fout.

me,myself and IK | 05-02-12 | 12:27

Juist, aan de couse-couse mensen allemaal. Hoe je het schrijft weet ik niet maar het leest wel.
Dat met het klasseboek vond ik zeer herkenbaar, vaak van die Pechthol -figuren, tot aan de schouder in zijn reet. Gladde mannetjes.

behangtafel | 05-02-12 | 12:26

@Inspektor Gurkenfick | 05-02-12 | 12:06 |

Natuurlijk, ik laat me niet afschepen met zo'n Unox neprookworst. Ambachtelijk bereid is toch veel lekkerder niet?

Parel van het Zuiden | 05-02-12 | 12:26

@Supermatthijs | 05-02-12 | 11:28
Pechtold is pro Europa en hevelt bij voorkeur het gezag over naar Brussel. Dat staat niet zo letterlijk in het verkiezingsprogramma, echter daar komt het wel op neer.
En tevens is Pechtold pro-Islam.

lion@night | 05-02-12 | 12:24

Het zou ons sieren als we collectief toegaven dat wij allemaal Henk & Ingrid zijn.

milky bar | 05-02-12 | 12:22

@Getson | 05-02-12 | 11:21
Als je wél stemt is het dus mede jouw schuld als (en dat zullen ze) ze er in Den Haag een bende van maken.
Wil jij verantwoording dragen voor de uitverkoop van NL aan Europa? Voor de deplorabele staat van de ouderenzorg? Voor de weg-met-ons-mentaliteit?
Ik stemp niet meer, wel minder.

Überbottehork | 05-02-12 | 12:21

In opdracht van de Mossad en gefinancierd door rijke Joden uit de bossen van New York gijzelt Dhr. Wilders al jaren de nietsvermoedende Henken en Ingridden. Deze arme drommels denken dat trekpop Geert hun miserabele draaimolentje kan veranderen in een vijf sterren koningsbal, maar feitelijk zijn ze pionnen in het schaakspel dat het tegenwoordig het Midden-Oosten heet.
Kijk maar eens in de Bosatlas, hoe geografisch en economisch de verhoudingen liggen, dan wordt meteen knip en klaar hoe gelijk Pechtold heeft in zijn boek. Hopelijk wordt het rap verfilmd.

Litttle Chicky Wawah | 05-02-12 | 12:21

De Nederlandse politiek is niet meer dan een veel te duur circus, met heel veel slechte/foute clowns. Trieste figuren met een dubbel gezicht en zonder ruggengraat. http://www.google.nl/search?hl=nl&safe=off&q=bad+clown&gs_sm=e&gs_upl=5075l8936l0l9569l9l9l0l0l0l0l962l4411l2-1.0.3.3.1l8l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&biw=1172&bih=576&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=JmMuT-ffKIrM0QW6hYGtCA#um=1&hl=nl&safe=off&tbm=isch&q=evil+clown&revid=961371937&sa=X&ei=K2MuT9LoBOKR0AWwp6WtCA&ved=0CDwQ1QIoAA&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&fp=7578f4da6c92fdbf&biw=1172&bih=576

toetanchamon | 05-02-12 | 12:16

@Feynman | 05-02-12 | 11:40 |
Hulde en kudo's.
Het is onrustbarend te zien hoe ongeletterde politici aan de knoppen van economie en samenleving zitten te draaien. Zonder énig idee waarmee ze bezig zijn, en telkens weer verrast door de resultaten. "Fiddling while Rome burns".
En iedereen met een beetje historisch besef weet hoe dat uiteindelijk afgelopen is.

Magnum Force | 05-02-12 | 12:15

@Cuyahoga | 05-02-12 | 12:02

Mijn zelfgemaakte premium grand cru haramsnert is elke dag van de week gewoon te koop, voor hoeveel liter mag ik je noteren?

neemjemoederindemali | 05-02-12 | 12:13

@Implant | 05-02-12 | 12:08
Jan Modaal is begonnen met werken in 1960, en heeft dus maximaal kunnen profiteren van de gasbel, de stijgende huizenprijzen, loonexplosies en de fiscale voordelen die binnenkort afgeschaft worden. Hij is allang met pensioen, en brengt z'n vakanties door aan de Costa Brava. Hij heeft z'n schaapjes op 't droge, ten koste van de huidige generatie werkenden.

rara | 05-02-12 | 12:13

@Stormageddon | 05-02-12 | 11:58

Yup, en dat heeft niets te maken met die fabriekswaterzooi van die tent die oranje mutsjes gaat uitdelen als de temperatuur het vriespunt nadert, ik bedoel, alleen een Unoxlul draagt zo'n chinees gefabriceerd oranje reclame wintermutsje. Figuren die zo'n debiel mutsje dragen zou je subiet homotherapie moeten aanbieden.

neemjemoederindemali | 05-02-12 | 12:12

off-Topic: NOS meldt dat de 22 Rayonhoofden vanavond bijeen komen!

FredFlinstone | 05-02-12 | 12:08

@rara | 05-02-12 | 11:45
Jan modaal is degene die een uitkering ophoest door te gaan werken en z'n pensioen ziet verdwijnen. De boosheid komt van jonge klagertjes die (misschien) zelfs nog geen dag gewerkt hebben.

Implant | 05-02-12 | 12:08

@ parel VHzuiden 12:04

U heeft duidelijk proefondervindelijke ervaring dienaangaande...

Inspektor Gurkenfick | 05-02-12 | 12:06

@Cuyahoga | 05-02-12 | 12:02 |

Dan ga je toch even langs bij de lokale homo? Die heeft vast nog wat liggen. Wees wel precies omtrent de formulering van je wensen omtrent de worst. Een misverstand zit in een klein hoekje...

Parel van het Zuiden | 05-02-12 | 12:04

@zovoklets 11:59

Dat is ook de enige taal die ze goed begrijpt, die eeuwenlange neef/nicht huwelijken hebben de geest behoorlijk vertroebeld...

Inspektor Gurkenfick | 05-02-12 | 12:02

Stormageddon | 05-02-12 | 11:53
Krijg onderhand wel zin in erwtensoep door dat gezeur over die erwten.
Jammer dat ik midden in gristelijk territorium zit, binnen een straal van 20 kilometer geen spliterwten, prei, spek en worst te verkrijgen op zondag.

Cuyahoga | 05-02-12 | 12:02

Inspektor Gurkenfick | 05-02-12 | 11:56 |

Ik ben man, dus superieur, dus moet zij haar mond houden en koken wat ik zeg! Anders krijgt ze klappen, dat begrijpt ze wel.

zovoklets | 05-02-12 | 11:59

@neemjemoederindemali | 05-02-12 | 11:56
Wat jij maakt is snert. Klopt.

Stormageddon | 05-02-12 | 11:58

En erwtensoep maken doen ze met spliterwten.

Stormageddon | 05-02-12 | 11:28

Wat is er mis met spliterwten?

WizzAd | 05-02-12 | 11:57

@ zovoklets 11:54

Dat zul je Fatima (met snor en hoofddoek) in ieder geval niet zien bereiden...

Inspektor Gurkenfick | 05-02-12 | 11:56

@Stormageddon | 05-02-12 | 11:53

Alleen een homo noemt snert erwtensoep, verder zijn spliterwten gewoon handig als je plotsklaps snert wilt maken en geen tijd hebt om hele erwten een nacht te laten weken voor hetzelfde resultaat.

neemjemoederindemali | 05-02-12 | 11:56

Vannacht droomde ik dat D66 aan de macht was gekomen en dat Pechtold iedereen die langer dan een jaar werkloos is, door een spuitje uit zijn lijden liet verlossen. Ik ga dus niet meer op Pechtold stemmen.

Helter Skelter | 05-02-12 | 11:55

De ene keer staat D66 op 6 zetels, vijf jaar later staan ze op 16 en vijf jaar daarna weer op 6. Lekkere stabiele achterban, maar dat kun je inmiddels van het CDA ook zeggen btw...
En wie zo nodig op de SP moet stemmen snap ik ook niet echt.

Inspektor Gurkenfick | 05-02-12 | 11:54

Die gebakken aardappelen, mag daar ui en spek door of ben ik dan een UberHenk?

zovoklets | 05-02-12 | 11:54

@neemjemoederindemali | 05-02-12 | 11:35
Alles. Spliterwten zijn voor homo's. Daar maak je geen erwtensoep mee, maar erwtenzalf.

Stormageddon | 05-02-12 | 11:53

Politiek wordt nu eenmaal bedreven door politici. Een glad pratende en sympathiek ogende persoon die een stuk minder betrouwbaar is dan een tweedehands autoverkoper.
Gewone burgers in de politiek overleven niet lang, die krijgen een enkelband mee en zodra ze iets stoms zeggen staan ze de volgende dag in de krant als fascist.

Jan Passant mk2 | 05-02-12 | 11:51

@ ayatollah oink oink 11:45

Lol. Golden shower...

Inspektor Gurkenfick | 05-02-12 | 11:49

Pechtold bestaat niet, zo concludeert Holman. Laat ik er nog een schepje bovenop gooien. De gehele politiek zoals die ons wordt voorgeschoteld bestaat niet. Het politieke spel is een poppenkast met louter trekpoppen, een schijnwereld, een sprookje, een schouwtoneel, een Olympus van waaruit werkelijkheden naar ons toe worden geworpen, van waaruit ons wordt gefluisterd, geschreeuwd, gemaand, gedicteerd hoe wij ons ten opzichte van die werkelijkheden zouden moeten gedragen.
Het is beter om te snappen hoe die trekpoppen kunnen bewegen, door welke mechanismen er aan die schertsfiguren wordt getrokken dan een poging te doen om te begrijpen wat die poppen ons willen vertellen. Het populisme van de grote religies hebben we inmiddels wel door, die truukjes werken niet meer, we zien enkel nog maar de mechanismen achter de donderpreken en luisteren al lang niet meer naar wat er aan onzin wordt verkocht. Nu is de de politiek aan de beurt.

Schoorsteenveger | 05-02-12 | 11:48

Hij heeft het dus niet eens zelf geschreven!
Dan ben je politicus van een partij met maar één punt, het enige wat hij hoeft te doen is Geert in de gaten te houden en daar dan schijtlollig op te smuilschimpen, is hij godverdomme nog te lam om zelf een boek te schrijven omdat hij 'meer een spreker is'.

Cuyahoga | 05-02-12 | 11:46

Waterboarden die Pechtold. Driemaal daags. Zonder water, enkel met bejaardenmarinade. Kijken of die plastic ´smile´ van z´n gluiperdkop is af te branden.

Ayatollah Oink-Oink | 05-02-12 | 11:45

Uit al die verhalen over Henk en Ingrid tegenwoordig komt wel een scherp beeld van hun abjecte activiteiten en denkbeelden naar voren. Werk en waar voor belastinggeld willen, veiligheid voor hun kinderen eisen, eigen leven willen leven. Bah, bah, bah, maar goed dat de gevestigde politiek dit tuigh genadeloos in het vizier heeft en houdt.

Parel van het Zuiden | 05-02-12 | 11:45

@enohPi | 05-02-12 | 11:42
Jan Modaal is een babyboomer.

rara | 05-02-12 | 11:45

Ach ja, je kan ook wijn drinken, doen alsofje kunst begrijpt en heel hard roepen dat je geen Henk of Ingrid bent.

Rikketiktik | 05-02-12 | 11:44

Fijn Bas dat je het bovenstaande stukje niet hebt geschreven.
Wat een saaie exercitie.
Pechtold zet zijn naam eronder?

Einde van de Domheid | 05-02-12 | 11:44

@ lauwebal 11:12

Moet je de Elsevier van vorige week eens lezen...

Inspektor Gurkenfick | 05-02-12 | 11:43

@ feynman

Hij is weer goed!

Inspektor Gurkenfick | 05-02-12 | 11:42

@Cuyahoga | 05-02-12 | 11:35

Ik ben ook jaren klassenboekdrager geweest. Juist om ervoor te zorgen dat mijn naam niet kon worden bijgeschreven. Mits met beleid toegepast, werkte dat principe niet onaardig.

FrankVeer | 05-02-12 | 11:42

Waar is Jan Modaal gebeven?

enohPi | 05-02-12 | 11:42

Dank voor het eerste politieke epistel dat hier ALLE partijen gezamelijk door de mangel haalt. De meeste politieke verslaggeving speelt 1 voor 1 politici uit elkaar, maar dan verlies je dit bedroevende overzicht. Het effect van jarenlange inteelt is helder.

Je houdt stoelzitters over die uitstekend elkaar van repliek kunnen dienen en gemakkelijk onnozel stemvee weet te mennen. De mensen die echt weten wat ze aan het doen zijn, zijn ver te zoeken. De laatste ingenieur zat in kabinet Balkenende twee. Daaromheen zie je zeeën van Alfa`s die een beetje op de winkel passen terwijl het misgaat.

Niemand denkt in systemen, niemand verwacht dat als je een maatregel invoert, het volk berekend gaat bewegen. De massale aanmelding voor het fiscaal voordelige gastouderschap was daar een mooi voorbeeld van. De bureaucratisch opgeworpen noodhindernisen van een MBO2 diploma en een kinder-EHBO hadden geen enkele invloed. Pecunia non olet.

De enige competentie die nog geëist wordt is het autistisch en standvastig doorvoeren van in achterkamertjes gecreëerd beleid. Ze willen allemaal als Margaret Thatcher de geschiedenis boeken in. "Overleg met de burger" is langduriger uitleggen wat besloten is. Voor iedere beleidsambtenaar er honderd burgers zijn die ook kunnen nadenken.

We zien nu een verpleegkundige als een soort inverse Florence Nightingale rücksichtslos een einde maken van de helft van de zorg in het speciaal onderwijs. Die kinderen zouden met een beetje hulp en een beetje hangen & wurgen eindigen met een diploma, een startkwalificatie en een baan. Nu zullen ze onbegrepen en onbehandeld een storende factor worden in het normale voortgezet onderwijs. Gevolgd door een levenslange uitkeringssituatie. Het volledige kabinet zit in de illusie dat onderwijs duur is, onwetendheid is vele male duurder.

Feynman | 05-02-12 | 11:40

Oh, dus Bart Snels schreef het boek en Alexander verzon de gesprekken.

CoffeePatch | 05-02-12 | 11:39

De gelijkenis tussen Greet en Miel is dat ze hun persmomentjes pakken met krachtige oneliners in eenvoudig verstaanbaar Nederlands zonder politiek jargon.

Heel wat anders dan Alex die geen mogelijkheid onbenut laat om het academisch niveau van zijn partij te verhullen in nevels van decadent vocabulaire.

coldcase | 05-02-12 | 11:39

Er zijn ook aanhangers van lul Peggold in de burelen, bedankt i.i.g. Voor de minkudo's...

Inspektor Gurkenfick | 05-02-12 | 11:38

Die column van Theodor is anders dodelijk zeg. Maar waarom Bas P. denkt dat 'ie H&I kan doorgronden snap ik niet zo.

Pffffff | 05-02-12 | 11:36

@Stormageddon | 05-02-12 | 11:28

Wat is er mis met spliterwten?

neemjemoederindemali | 05-02-12 | 11:35

Het woord 'gluiperig'is zo van toepassing op Pechtold, deze man heeft de verschijning van iets dubbels, iets als een oplichter, een politicus dus.

lanexxx | 05-02-12 | 11:35

@lion@night | 05-02-12 | 11:26 | + 0 -

Sterker nog, hij geeft NL het liefst gewoon weg. Kan je ook nog een enorme zak geld bij krijgen als je wilt. Alex speelt nou eenmaal graag voor sinterklaas. Maar dan alleen als de cadeautjes naar allochtonen/eurotuig gaan. Zo rolt kereltje.

bello | 05-02-12 | 11:35

Zelf stem ik André Kuipers volgende keer.
Zijn visie op de aarde als een klein geheel in een oneindig universum spreekt mij wel aan.

Ratzing. | 05-02-12 | 11:35

Tommygunner | 05-02-12 | 11:21
Onze Alexanders waren ook altijd klasseboekdragers.
Altijd de leraar er fijntjes op wijzen als ze de afwezigen niet ingevuld hadden, om de spijbelaars erbij te lappen.

Cuyahoga | 05-02-12 | 11:35

Was weer een goede analyse van Theo Holman. Omdat Peggold niet bestaat, komen we ook nooit van hem af. Het enige moment dat Peggold zijn nek uitstak was bij de belofte om te emigreren als Wilders aan de macht kwam. Helaas, we hadden het kunnen weten. Wel woorden geen daden..

denoorman | 05-02-12 | 11:34

Koudetip! Bij lage temperaturen is Kereltje eerder leeg en duurt het langer om hem op te laden.

colonnecinco | 05-02-12 | 11:31

@Nonkel Frituur | 05-02-12 | 11:22
Nee, zij kijkt de wijvenseries van Net5 en TvoH op de TV in de slaapkamer, terwijl hij zapt van RTL5 naar RTL7 en Veronica. Alleen op zaterdagavond kijken ze samen. Naar Linda de Mol. En als dat er niet is: naar Nick en Simon.
Op zondag kijken ze naar Rob de Tuinhomo en Carlo en Irene. En erwtensoep maken doen ze met spliterwten.
twitpic.com/8fzdz4
Dus.

Stormageddon | 05-02-12 | 11:28

@lion@night | 05-02-12 | 11:26

Dat staat niet in zijn verkiezings- programma hoor.

Supermatthijs | 05-02-12 | 11:28

Het gaat er niet om of Alexander Pechtold bestaat, je moet gewoon in hem geloven! Anders dan ben je natuurlijk fucked als de Dag Des Oordeels komt.

patrizio | 05-02-12 | 11:27

Pechtold: de grote hypocriet die het land het liefst morgen nog aan Eurabië verkoopt.

lion@night | 05-02-12 | 11:26

Bas, je bent niet met Henk en Ingrid op stap geweest, maar met Jan Hein en Astrid. Maakt verder niet uit. Wat je wel zuiver hebt is dat nagenoeg iedere stemkoe op een hoofd stemt en niet op een partij.

Ik denk dat mensen die een stemwijzer eerlijk invullen en ook daadwerkelijk stemmen op de vaak verrassende uitkomst op één hand te tellen zijn.

Willianus Wortelus | 05-02-12 | 11:24

Mooi stuk, en ook precies hoe ik er ook in sta.
Hele politieke bestel is kapot.

frickY | 05-02-12 | 11:23

Net nog bij die godvergeten mooie Eva, wat een enorme loel die man...

Inspektor Gurkenfick | 05-02-12 | 11:23

Peggold is een nietszeggende lul.
Punt.

oplichter | 05-02-12 | 11:22

Het artikel klopt niet. In het echte leven hebben Henk en Ingrid geen mening en ze kijken naar de Tros.

Nonkel Frituur | 05-02-12 | 11:22

De revolutie begint bij Henk en Ingrid. Geïntroduceerd door Wilders, dat was nog te accepteren, daarna gekaapt door Pechtold en overige media, dat was al ergerlijk, maar nu ook gebruikt door een non-schrijver als Paternotte, dat is niet meer te verteren.

spanarchist | 05-02-12 | 11:21

Niet stemmen, is dat de oplossing?

Getson | 05-02-12 | 11:21

Met mannetjes als Pechtold heb ik vroeger in de klas gezeten. Altijd tot de elleboog in de leraren, met hun op te dringen moraal. Altijd draaien en moeilijk kijken.
Ik kwam er laatst 1 tegen. In de Mediamarkt. Supervisor witgoed is hij nu.

Tommygunner | 05-02-12 | 11:21

Je spreekt je zo weinig... Moet dat niet ZE zijn?

Inspektor Gurkenfick | 05-02-12 | 11:20

Goed leesbaar, zo op de zondagochtend, terwijl ik in mijn biefstukje prik.

yamahaha | 05-02-12 | 11:20

Het feit dat Pechtold zich geroepen voelt om op dergelijke wijze, te pogen, het gras voor de voeten van Wilders weg te maaien geeft de verstandhoudingen in Den Haag prima weer.

netniet | 05-02-12 | 11:17

Pechtold is nog meer geobsedeerd met Wilders dan Greet zelf.

wakkere_nederlander | 05-02-12 | 11:17

lauwebal
Communist

blendedperfection | 05-02-12 | 11:16

Leuk een column in een column. Een Drostecolumn derhalve

superjan | 05-02-12 | 11:16

Stemmen blijft nu eenmaal lastig.... zeker als je denkt dat politici hun beloften in verkiezingstijd na komen, dan kom je altijd bedrogen uit in Nederland 'coalitie land'.... het blijft pappen en nat houden, always!

Fatwabuster | 05-02-12 | 11:15

Pechtold is net zo geobsedeerd door Wilders als Wilders van islam. Ze zien de overige problemen niet meer...

Tommygunner | 05-02-12 | 11:14

Henk en Ingrid zijn gegijzeld door het politieke establishment. Wie bevrijdt hen?

rara | 05-02-12 | 11:12

Reoemer overal op tegen? Toch eens beter het SP-programma lezen.

lauwebal | 05-02-12 | 11:12

Conclusie: Henk en Ingrid zal die hele politiek een rotzorg zijn.

neemjemoederindemali | 05-02-12 | 11:11

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken