Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE. Geert Wilders vs. Frits Wester

verzamelenenluisteren.jpg Dat Job Cohen met zijn handjevol zetels en een in diepvrieswaarden te meten approval rate gedreigd heeft om Rutte te slopen en de regering omver te gooien, daar zal Geert Wilders niet van wakker liggen. Maar er zijn redenen genoeg voor Greet om zich zorgen te maken. De bliksemcarrière van Eem-Il Roemer in de peilingen. De middelvinger van Beatrix nadat hij haar koninklijke kopvod had beschimpt. De radeloze media die niets te doen hebben als Geert zwijgt en dan maar een beetje gaan speculeren. De stijgende afkeer van zijn politieke uitingen via Twitter. Limburgse PVV'ers en hun halalhaat. De zelfdestructieve afscheidingsbewegingen van Hero Drinkman. De PVV loopt op dit moment sneller leeg dan het CDA & de PvdA samen. Tijd voor de Grote Blonde Leider om de natie weer eens toe te spreken, want het twitteren van leestekens geeft toch net niet genoeg duiding naar de mensen toe. Het interview gaat niet naar die smeerlappen van de NOS natuurlijk, maar gewoon bij de immer objectieve Frits Wester van het veel professionelere RTL. Kijk om 12:20 uur live mee naar het lunchinterview op RTL Uitroepteken. En geen zorgen voor wie niet op zijn werk kan kijken: hier gaan de Overige Media nog daaagen over door. RTLGemist: Nou, dat was kort. Kamervragen over Bea waren terecht, Roemer is gewoon een hele fijne vent, VVD & CDA zijn ook best OK, de bezuinigingsonderhandelingen gaat Geert met vertrouwen tegemoet en er uit stappen is voor losers, Job. Terugkijken kan hierrr.

Reaguursels

Inloggen

Regeringspartijen/gedoogpartij verliezen wat in de peilingen en oppositiepartijen winnen wat. Niks nieuws onder de zon. Wat wel bijzonder is, is dat de PvdA nog steeds niets in de peilingen wint. Zal wel gauw beter worden met Spekman als partijvoorzitter.;)

echt niemand | 24-01-12 | 21:50

Heeft Greet al inzicht gegeven in de financiele sponsors van z'n kluppie? Oh ja, daar was ie tegen... weer zo'n lijk wat nog uit de kast moet komen.

Remy Martin Louis 13 | 24-01-12 | 20:55

@deministerpresident | 24-01-12 | 13:10
En toch is het een kwestie van met de kennis van nu naar de zaken van toen kijken.
Alles is al zo vaak door de media uitgekauwd dat niemand er nog objectief naar kan kijken.
Of in ieder geval zo objectief als de stemmers destijds...

paost712 | 24-01-12 | 20:55

Niet echt sterk. Klinkt als een doorsnee politicus.

Lafayette | 24-01-12 | 19:06

Stemmen op hem zal ik nooit en te nimmer. Maar Greet verdient wel een conpliment over de ingrijpende manier waarop hij het politieke landschap heeft veranderd.

poepaanmijngaatsie | 24-01-12 | 19:00

Het blijft hier trouwens opvallend stil over die twee uit de SP-fractie gestapte statenleden in Brabant. Het was omdat ze monddood werden gemaakt en de sfeer in de fractie verziekt is, zeggen ze zelf toch.

WirMachenMusik | 24-01-12 | 18:31

Ons PVV orakel was vrij mild over de uitlatingen van mevr. Van Amsberg, naar mijn mening waren die uitspraken over hoofddoekjes en vrouwenonderdrukking politiek sterk geladen, geen woord hierover. Alleen de opmerking: ze mag een eigen mening hebben, dat mag zij juist niet. We hebben toch nog steeds een constituonele monarchie, al lijkt het soms anders door het eigenwijze optreden van mevrouw Van Amsberg

hertog1 | 24-01-12 | 18:16

In principe niks mis mee dat de SP de positie van de PVDA heeft overgenomen. Maar het is nu toch tijd om eens even fijntjes op het programma van de SP te wijzen. Kameraad Kil IL Roemer heeft tot nu toe nog weinig tegengas gekregen en Flop geeft hem op links alle ruimte.

denoorman | 24-01-12 | 17:05

Wilders klinkt al als een echte politicus...

da wizard | 24-01-12 | 17:04

Kudt silverlight

CyberRat | 24-01-12 | 16:50

@Inguz | 24-01-12 | 15:14
Doe er een viooltje bij en ik ga huilen...

DaveDH | 24-01-12 | 16:29

@ZKH EénOog | 24-01-12 | 15:56 |

Belgen zijn juist heel goed in verdelen. Kijk maar eens hoe verdeeld hun land is. Nog los van het gegeven dat de NAVO en EU ook voornamelijk in België resideren en deze organisaties toch ook wel als lichtende voorbeelden van verdeeldheid mogen worden getypeerd.

Parel van het Zuiden | 24-01-12 | 16:13

Wat de teloorgang van de PVV nog kan redden is een Wilders die zich duidelijk afzet tegen het Europese wanbeleid van zijn gedoogde regering. Of een islamitische aanslag op een groot CS, cru doch waar.

Puz Pin | 24-01-12 | 16:12

La Vie En Rose | 24-01-12 | 14:05 | + 6 -
"Je lult ook maar wat hè van Rossem. Ik ga even uit van verkiezingsuitslag 2006-2010 en de huidige stand in de peilingen van de Hond."
Dat doe jij even. Van Rossem doet dat blijkbaar even niet, en vergelijkt even een aantal recente peilingen, waarin de PVV inderdaad flink aan het dalen is.

alcor | 24-01-12 | 16:12

De Koningin natuurlijk geen vrijheid van meningsuiting, want ze maakt deel uit van de regering. Daarnaast is het staatshoofd niet naar Oman en de Emiraten gegaan om moskeeën te bezoeken maar om handel voor Nederlandse bedrijven binnen te halen. Je kan wel heel principieel zijn over het bezoeken van een moskee door een staatshoofd, maar in Nederland gaat de handel altijd voor dergelijke principes.
Ook noemt Wilders de hele tijd de SP een Eurofiele partij maar de Arbeiders Partij uit Oss is net zo sceptisch over Europa als de PVV zelf.
Dit soort onzin blokkeert bij mij altijd de zin om serieus naar ome Geert te luisteren.

buitenspeler | 24-01-12 | 16:06

@Montgomery Burns | 24-01-12 | 15:57

Hij bood je om 14:08 anders aan, om samen met je naar Brussel te gaan...

En gezien je reactie om 14:15 vermoed ik, dat je er overheen gelezen hebt.

ZKH EénOog | 24-01-12 | 16:03

@ZKH EénOog | 24-01-12 | 15:50
Zeker, het protest moet ergens beginnen.
'neemjemoederindemali' is echter al maanden bij zo'n beetje alle topics aan het galbakken over ESM. Misschien doet hij ook iets substantieels. Maar dat zal dan wel weer niet.

Montgomery Burns | 24-01-12 | 15:57

@Horagha | 24-01-12 | 15:01

Nou moet je niet de boel omdraaien, hypocriet!

Jij zei, dat Duitsland en België de boel gingen verdelen, en ik reageerde daarop, dat België niet in staat was ook maar iets te verdelen, want die krijgen zichzelf niet eens verdeeld (en niet verenigd ook, maar dat geheel terzijde).

En dat staat totaal los, van waar de Zeeuwen en Brabanders zich bij aan zouden WILLEN sluiten (alsof bij de eerste verdeling die jij suggereerde überhaupt een keuze mogelijk is).

Maar een verdraaid wereldbeeld is wel te verwachten, van een koninklijke hielenlikker. Dat dan weer wel.

ZKH EénOog | 24-01-12 | 15:56

@Montgomery Burns | 24-01-12 | 15:14

Dan heb ik je verkeerd begrepen, toen je op mijn vraag of je vóór de ESM was antwoordde met 'Zeker.' (13:48).

Dan neem ik mijn tegenvraag en daaropvolgende opmerking terug.

ZKH EénOog | 24-01-12 | 15:50

@Koninging Beatricks | 24-01-12 | 13:54 | + 0 -
"Je kunt in een coalitie nooit alle punten nakomen, dat is toch duidelijk ?"
Het probleem met Wilders is dat hij juist die punten die voor zijn kiezers belangrijk waren heeft verkwanseld. En daar hebben ze de caviapolitie voor terug gekregen.

alcor | 24-01-12 | 15:41

Aha, Iran was dus in 1973 een zwaar Islamitisch land, weer wat geleerd van de Grote Geert. Tijd om maar weer eens een oud dumpert filmpje te kijken.
www.dumpert.nl/mediabase/478871/71c6ad...

buitenspeler | 24-01-12 | 15:33

Toch nog liever ongenuanceerde, kwetsende Greet dan liegende draaikont Job...

Aktivist | 24-01-12 | 15:33

Inguz | 24-01-12 | 15:14 |
Dat de euro's omgedraaid moeten worden komt door de elite in 's Gravenhage, liever hier alles uitknijpen om een goed blaadje te halen bij de rovers in Brussel.

lanexxx | 24-01-12 | 15:31

Buiten de reactie op de Bosman-peanuts, geen nieuws van Geert. Hij herhaalde gewoon nog eens waarom ik op hem gestemd heb. De grote lijn en de samenstellende bestanddelen. Voor mij was het dus niet nodig geweest, want ik zie de standvastigheid en de consistentie in wat je in Den Haag uit het vuur sleept en vooral ook wat je aan narigheid hebt weten te voorkomen of te ontscherpen.
Maar er zijn er nog meer dan genoeg die dat niet zien. Dus toch maar wat vaker. Want 'wakker schudden' zal hoe dan ook nog enkele verkiezingsrondjes je belangrijkste opgave blijven.

WirMachenMusik | 24-01-12 | 15:28

@solidstate | 24-01-12 | 12:56 | + -2 -
"Beatrix heeft respect voor vrouwen onderdrukking en de sharia. [...]"
Te lui om een nieuw stukje te typen, dus copy-paste je je comments van het wilders-draadje op powned maar?

alcor | 24-01-12 | 15:28

@La Vie En Rose | 24-01-12 | 14:57

Goedzo, maak je net Geert maar druk om de bijzaken. Als het over hoofdzaken gaat stopt hij zijn vingers in zijn oren roept hard Lalala.

Supermatthijs | 24-01-12 | 15:25

@ZKH EénOog
Overigens ben ik uiteraard geen voorstander van het ESM.

Montgomery Burns | 24-01-12 | 15:14

@Koninging Beatricks | 24-01-12 | 14:16
...
Ik werk met mensen aan de onderkant van de samenleving die vanwege een ontwikkelingsstoornis, psychiatrische stoornis of lichte verstandelijke beperking het net niet alleen redden, maar verschrikkelijk hun best doen iets te maken van hun leven. Bij deze mensen valt bijna alle ondersteunig weg door de bezuinigingen de aankomende 2 jaar. Weet je wel wat een ellende dit gaat geven voor deze grote groep mensen? Je zou je als fatsoenlijk mens doodschamen wanneer dit eens uitgelicht zou worden in de media in plaats van de scheten die Rukke en Greet laten.
.
De huishoudinkomens gaan er in hoofdlijnen gelijk op achteruit. Maar wanneer je al elke euro moest omdraaien komen deze klappen harder aan dan wanneer je 2x in plaats van 3x per jaar op vakantie kunt gaan. En dat begint voor Henk & Ingrid steeds duidelijker te worden.

Inguz | 24-01-12 | 15:14

Lief charme-offensief, dat paaien werkt beter dan schoppen begint ook bij Greet door te dringen.

Strangetown | 24-01-12 | 15:01

@ZKH EénOog | 24-01-12 | 13:30
Jij kent je landgenoten wel erg slecht hé... Had niet anders verwacht van een republikein.
De Zeeuwen en Brabanders zullen eerder harakiri plegen dan dat ze bij Duitsland aansluiten. Dus Belgie heeft zeker wat in te pikken.

Horagha | 24-01-12 | 15:01

@ZKH EénOog | 24-01-12 | 14:49
Het was maar een vraag, hoor.

Montgomery Burns | 24-01-12 | 15:00

Het gaat weer lekker met de alinea's la Vie. En twee keer enfin is er één te veel.

Ik snap overigens niet dat je alleen bij GS eerst de enter, dan de spatietoetsen weer enter moet indrukken om een witregel te krijgen. Heel irritant.

Wanneer wordt dat eens aangepast?

La Vie En Rose | 24-01-12 | 14:57

Goed gesproken door Geertje.

rsd87-- | 24-01-12 | 14:56

@deministerpresident | 24-01-12 | 12:50 : Ik geloof niet zo in dat soort peilingen maar goed, ik heb hem ingevuld. En wat denk je?

Gewoon zoals verwacht : D66.

TM | 24-01-12 | 14:51

@vraagstaart | 24-01-12 | 14:03

En Nederland is voor ruim 5% 'aandeelhouder' in de ESM, dus reken maar uit, wat het de belastingbetaler kost.

ZKH EénOog | 24-01-12 | 14:51

@Montgomery Burns | 24-01-12 | 13:48

Oh, je wilt een petitie?

petities.nl/petitie/het-esm-verdrag

De meesten hebben hem ongetwijfeld al ondertekend. En jij?

Kom je met een tegenpetitie, of ga je alleen vergenoegd vanaf je bureaustoel zitten kijken, hoe de hoge heren in Brussel een moderne lijfeigene maken van je?

Overigens vind ik je net zo gestoord als een religieuze wanneer je hier voorstander van bent. Masochisme bewaar je voor thuis, die dwing je niet iedereen op vanuit een federale dictatuur (want net zoals solidariteit, verliest masochisme haar betekenis, wanneer het je opgedrongen wordt).

ZKH EénOog | 24-01-12 | 14:49

Politici en media hebben weinig te doen in deze komkommertijd. Geen verkiezingen, geen echt nieuws. Geen belangwekkende nieuwe issues. Poltieke partijen en hun voormannen worden overgeanalyseerd. Wellicht moeten de media eens wat meer echte = onderzoeks journalistiek gaan doen ipv de hele dag achter internet en twitter te zitten.

denoorman | 24-01-12 | 14:48

En Job zich maar richten op Rutte, die hij een slechte leider vindt (moehahaha) en op Wilders. Intussen wordt de PvdA leeggevreten door Roemer.

Enfin, geeft niks dat Wilders een tikkie krijgt, dat zet de boel weer op scherp.

Enfin, voorlopig komen er geen nieuwe verkiezingen. Het CDA gaat bij de huidige stand in de peilingen de stekker er niet uittrekken en Wilders ook niet.

Mochten er onverhoopt toch nieuwe verkiezingen komen, dan wordt het helemaal een zooitje. De VVD en D66 gaan ég niet samen met de SP regeren. De enige mogelijkheid is dan een kabinet met de SP, de PvdA, Groenlinks, het CDA en eventueel de CU.
De PvdA, Groenlinks en het CDA, een meerderheid in zo'n coalitie zijn pro-EU, dus ook pro-steun aan Griekenland en de banken. Dus op dat gebied verandert er niets. Daarnaast zijn er onderling nogal wat verschillen qua sociaal- en economisch beleid zodat door alle partijen water bij de wijn moet worden gedaan, maar met name door de SP.

Daarnaast zijn alle partijen, op de CU na grootaandeelhouders in de pamperindustrie en alle partijen zijn rode loper uitrollers voor de Islam.

Tel uit je winst.

Een kabinet van de SP, de VVD en D66 gaat er ook nooit komen, ook al denken sommige onnozelaars van wel.
VVD, Groenlinks, D66 en het CDA zou een optie kunnen zijn. Maar dan verandert er niet veel ten opzichte van nu.

Het enige dat bij nieuwe verkiezingen gaat gebeuren is dat de SP buitenspel wordt gezet. #markmywords.




La Vie En Rose | 24-01-12 | 14:46

Het gaat bergaf met die geblondeerde loempia. Heb altijd al gezegd dat Wilders en de PVV het niet lang houdt. Ieder gezond denkend mens weet dat gewoon te voorspellen, hoef je niet persee erg slim voor te zijn.

Hölzenbein | 24-01-12 | 14:29

Ach, Roemer kan natuurlijk de PVV wel allerlei verwijten maken over verbroken beloftes, ook hij weet wel dat in een coalitie programmapunten soms sneuvelen om andere binnen te halen. Zijn partijafdeling in Brabant weet daar alles van, daar stemmen ze nu ze meebesturen zelfs tegen moties/voorstellen waar ze destijds als oppositie nog groot voorstander van waren. Blijkbaar waren die toch niet allemaal zo goed doordacht zegt men dan nu.

www.trouw.nl/tr/nl/4500/Politiek/artic...

Wolveshead | 24-01-12 | 14:28

Geppie. | 24-01-12 | 13:59
Uh, begrijpend lezen heb je al in groep 4 (of klas 2) gehad. Ik hoef je toch niet uit te leggen hoe wetsvoorstellen werken? Hoe je een stelling moet beantwoorden? Het wetsvoorstel was als volgt: De regering moet stoppen met plannen voor een politiemissie in Afghanistan. De PvdA was voor dit voorstel, dus tegen de missie, net als jij. De PVV was tegen deze stelling dus VOOR de politiemissie.

deministerpresident | 24-01-12 | 14:21

@ITEACHYOU | 24-01-12 | 13:16
Noem mij eens een partij die wilde regeren die dat niet heeft gedaan, ééntje maar...

je mag Google gebruiken.

DaveDH | 24-01-12 | 14:20

Teletekst is scherper.

Goldberg | 24-01-12 | 14:17

@Inguz | 24-01-12 | 14:11
We bezuinigen 18+ miljard. Daar moet iederéén voor betalen. Inderdaad ook Henk en Ingrid.

Behalve natuurlijk als we een links kabinet zouden hebben, dan niet. Maar dan hadden onze kinderen het x-voudige moeten betalen. Zou dat beter zijn geweest volgens jou?

Koninging Beatricks | 24-01-12 | 14:16

@neemjemoederindemali
Ik stelde je een vraag. Als antwoord stel jij een vraag.

Montgomery Burns | 24-01-12 | 14:15

@vraagstaart | 24-01-12 | 14:03

Iets zegt me dat ze nog liever 2 biljoen hebben, wedden dat voor 31 december het ESM beschikt over 2 biljoen?

Of we even binnen 5 dagen een miljard of 80 willen overboeken.

neemjemoederindemali | 24-01-12 | 14:14

De Grote Geblondeerde Roeptoeter vergeet dat Henk & Ingrid zwaar betalen voor zijn geflikvlooi met de VVD. Henk & Ingrid verdienen namelijk geen 50.000+

Inguz | 24-01-12 | 14:11

Wilders heeft vandaag niet getwittert.
Wilders dreigt met twitteren.
Wilders knipperde met zijn ogen.
Wilders heeft drie minuten niet van zich laten horen.
Wilders heeft drie weken niet van zich laten horen.
Wilders heeft iets verteld maar niets gezegd.
Wilders wil wat.
Wilders wil niks.
Wilders boos.
Wilders frustreerd Gordon over alle media aandacht.
Wilders in ieders mond.
Wilders zelf houdt zijn mond.
Wilders moe, nu nog alle non news over Wilders

youngtrillseeker | 24-01-12 | 14:10

@Montgomery Burns | 24-01-12 | 13:33

Ga je mee naar Brussel?

neemjemoederindemali | 24-01-12 | 14:08

"De PVV loopt op dit moment sneller leeg dan het CDA & de PvdA samen."

Je lult ook maar wat hè van Rossem.

Ik ga even uit van verkiezingsuitslag 2006-2010 en de huidige stand in de peilingen van de Hond.

Het CDA ging van 41 zetels in 2006 naar 21 zetels in 2010, en staat nu op 12 zetels in de peilingen. - 9

De PvdA ging van 33 zetels in 2006 naar 30 zetels in 2010, - trok de stekker uit vorige kabinet o.a. vanwege enorm verlies in de peilingen, beleefde een korte opleving met de komst van de messias - maar staat nu op 17 zetels in peilingen. - 13

Dus het CDA en de PvdA verliezen bij de laatste peilingen samen 22 zetels.

De PVV ging van 9 zetels in 2006 naar 24 zetels in 2010 en staat nu op 20 zetels in de peilingen. - 4 zetels.

Dus je lult maar wat van Rossem. De PVV loopt helegaar niet sneller leeg dan de PvdA en het CDA samen. Vinnut overigens wel meevallen die 4 zetels verlies. Had meer verwacht.

Het grootste deel van 'de winst' van de SP (in 2010 van 25 zetels naar 15 zetels, huidige stand in de peilingen 33 zetels, + 18) komt dus van overgelopen CDA en PvdAkiezers.

La Vie En Rose | 24-01-12 | 14:05

@harry pikkel | 24-01-12 | 12:26 Ik denk dat de buikloop van de realiteit je dun door de broek van je illusies gaat lopen harry.

Goldman Sachs' Knabbel en Babbel (Monti en Draghi) willen nù al een verdubbeling van het ESM, dat 30 januari door de Europese leiders zal worden goedgekeurd: www.volkskrant.nl/vk/nl/2680/Economie/...

vraagstaart | 24-01-12 | 14:03

@deministerpresident | 24-01-12 | 12:50
Die stemmentracker is rigged> Kwam bij de PVDA uit. Als je tegen een politiemissie bent dan ben je voor de stelling: ''Ik ben tegen een politiemissie' Je vult Voor in, en vervolgens denkt die tracker dat je voor die politiemissie bent. Zodoende komt links uit op rechts en rechts uit op links...

Geppie. | 24-01-12 | 13:59

Zou mediatycoon en SP-lover Derk Sauer nog iets in de aandachtspap te brokkelen hebben? #dtv

ojédiaré | 24-01-12 | 13:59

Gekke Geert doet even alsof hij een beetje normaal is maar wie goed op let weet wel beter.

Supermatthijs | 24-01-12 | 13:58

Op 1:04 in het gesprek vliegt weer zo'n kudtmeeuw. Mij valt overigens op dat Wilders altijd met um um begint. Daarna komt er ook niet veel, maar goed dat wisten we al.

Hölzenbein | 24-01-12 | 13:56

@De Veerboot | 24-01-12 | 13:53
Hmm, interessant.
En wat is ¡ dan ?

Koninging Beatricks | 24-01-12 | 13:56

Ayatollah Oink-Oink | 24-01-12 | 13:14 | + 1 -

Tegen de prijs van het niet mogen stellen van kritische vragen zou elke zichzelf respecterende journalist daar niet aan mee moeten werken. Maar dat is Frits Wester niet. Frits is gewoon een geldhoer die gaat voor de kijkcijfers en z'n reet afveegt met onafhankelijke berichtgeving.

Lyrthion | 24-01-12 | 13:55

@deministerpresident | 24-01-12 | 12:50
Ook ik kwam uit bij de SP en vind dat prima. Men vergeet dat wat de SP beoogt, nooit voor de volle honderd procent binnengehaald kan worden. We leven immers in een coalitieland? Ik vind alles best, zolang het CDA, althans wat daarvan nog over is, maar buitenspel blijft. Voor de rest is het de kat en/of de hond. Er zijn ergere dingen op de wereld.

Van Dikhout | 24-01-12 | 13:54

@tostimaker | 24-01-12 | 13:50

Je kunt in een coalitie nooit alle punten nakomen, dat is toch duidelijk ?

Voor partijen in de oppositie is het altijd makkelijk scoren om te zeggen dat punten van coalitiepartijen niet worden nagekomen, totdat ze zelf een keer in een coalitie zitten en hun punten niet 100% uitvoeren kunnen.
Dat kann alleen als een partij de absolute meerderheid heeft.

Het is daarom niet nodig om elke keer opnieuw in te gaan op punten die niet kunnen worden nagekomen.

Dit geldt voor elke partij.

Koninging Beatricks | 24-01-12 | 13:54

@Hölzenbein | 24-01-12 | 13:52

Ja, nauwelijks zelfkritiek. Het grote gevaar in dit land zijn de islamieten, de Pvda en nu ook de SP.

Supermatthijs | 24-01-12 | 13:53

Hee van Rossum, dat uitroepteken is een symbool, net als de Smiley. Ter uwer informatie, met "!" laat Geert weten dat hij een druppel aan zijn lul heeft hangen

De Veerboot | 24-01-12 | 13:53

Dus het was weer zoals vanouds gebakken lucht?

Hölzenbein | 24-01-12 | 13:52

geert heeft het sp verhaaltje goed voorbereid. maar sp zegt genoeg dingen over de pvv die ze niet nakomen en daar reageert ie nooit op.
die punten die hij aankaart valt wel mee:
Generaal pardon, boeit me niet zoveel. er komen 10x zoveel turken en marokkanen via gezinshereniging. die tientallen duizend asielzoekers is daar niets bij.
Meer ontwikkelingshulp. hier zullen ze nooit zoveel extra aan uitgeven als de JSF
Federaal Europa, is wel het uiteindelijke doel van de sp, maar ze zeggen dat ze het niet door de strot van de europese bevolking willen duwen zoals altijd is gedaan de afgelopen 20 jaar. maar dat het op een eigen tempo gebeurt

Rest In Privacy | 24-01-12 | 13:50

@ZKH EénOog
Zeker. Maar ik vroeg me af of het alleen bij doemdenkcomments blijft of dat hij met een petitie/burgerinitiatief/politieke partij o.i.d. komt. Anders blijft het leunstoel.

Montgomery Burns | 24-01-12 | 13:48

Bulloch | 24-01-12 | 13:30
Een politica die de middeleeuwen wenst te handhaven samen met de SGP is geen knip voor haar SP neus waard.

ojédiaré | 24-01-12 | 13:47

Tja hij heeft natuurlijk wel een punt.

Ook al zou de huidige regering helemaal niks doen, is de huidige regering nog steeds beter voor Nederland dan een regering van SP/PvdA/GL/D66.

Dat geeft natuurlijk wel te denken.

Koninging Beatricks | 24-01-12 | 13:45

De SP is momenteel een mediahype, zoals de PVV dat ook eens was. Roemer is de man van de oneliners en voorbedachte lolletjes (zoals Jacoba Cohenneke over pony-meneer Henk "Holmes" Bleker/ gister bij PenW). De rest van de partij is gebakken lucht. Het zit vol met mensen die wel raad weten met ons belastinggeld. Spenderen = meer schuld. En .. geld lenen kost geld. Alleen de aanpak van de bankensector en de Rijkman Groeninkjes bevalt me wel... maar zo heeft iedere partij wel wat leuks in petto.

ojédiaré | 24-01-12 | 13:42

Goed dat ie even de uitdaging aannam om e.e.a. te bespreken. Fijn ook dat ie weer even waarschuwde voor communisten en de rest van links NL.

funkyd | 24-01-12 | 13:40

@Montgomery Burns | 24-01-12 | 13:33

Het protest moet ergens mee beginnen. En wanneer begin jij?
Of ben jij voor de neo-feodale dictatuur?

ZKH EénOog | 24-01-12 | 13:38

Bulloch | 24-01-12 | 13:23 |
Ik moet dan altijd weer denken aan sp-woordvoerder sociale zorg en werkgelegenheid Karabulut die bij P&W aan Rik van de Ploeg ging uitleggen hoe de arbeidsmarkt precies werkt. Waarschijnlijk denkt ze nu nog dat het aan het seksisme van P&W ligt dat men haar zat uit te lachen.

sjaakdeslinksesul | 24-01-12 | 13:35

@deministerpresident | 24-01-12 | 12:50 |
Er komt alleen maar sp uit, wat je ook invult.

karel laars | 24-01-12 | 13:33

@neemjemoederindemali
Kun je meer dan volcontinu ESM-bashen of probeer je er werkelijk iets aan te doen ? Ben je echt een wereldverbeteraar of slechts 1 van de vele leunstoelschreeuwerts ? Nou ?

Montgomery Burns | 24-01-12 | 13:33

Kom op Greet, ff meer op de buis. Heerlijk voor mijn humeur.

Kamervraag | 24-01-12 | 13:33

@Klouwkikker | 24-01-12 | 13:11
Dat zegt denk ik vooral iets over jou :P

Koninging Beatricks | 24-01-12 | 13:30

@deministerpresident | 24-01-12 | 12:50
Ik kwam bij de PVV uit, dat verbaasde mij ook.

mvdwarsligger | 24-01-12 | 13:30

@Horagha | 24-01-12 | 12:42

Jij verwacht dat het karkas België in staat is andere karkassen te verdelen? Geen wonder dat je in een monarchie gelooft...

ZKH EénOog | 24-01-12 | 13:30

@ojédiaré | 24-01-12 | 13:19
Dat zegt niks over de competentie van Van Gestel, dat is gewoon een SP-richtlijn. Kun je ook over debatteren, maar dat is iets heel anders dan wat je net zei. Vergelijk haar bijvoorbeeld eens in dit debat met een PVV-fractielid:
www.youtube.com/watch?v=R9cNsK0s9WQ

Bulloch | 24-01-12 | 13:30

neemjemoederindemali | 24-01-12 | 13:23
Het enige wat ik nog kan verzinnen is een proces aanspannen. Maar het zal allemaal wel juridisch dichtgetimmerd zijn, daar zijn ze dan wel weer heel goed in.

harry pikkel | 24-01-12 | 13:28

Ayatollah Oink-Oink | 24-01-12 | 13:24
Verschil is dat Wilders in zijn propaganda tournee de zittende regenten aanviel op het feit dat ze zich niet hun woord hielden, noemde Bos een draaikont. Als je het dan zelf net zo hard doet, de kiezer minachten, dan kan je er vanuit gaan dat je daarop wordt aangevallen. Politiek is een smerig spel en dat hoort ook zo gespeeld te worden. het is echter de kiezr die moet begrijpen wat er aan de hand is en daar schort het te vaak aan.

ITEACHYOU | 24-01-12 | 13:28

Een duidelijke, op feiten gebaseerde uiteenzetting waarom de linkse übermensch partijen niet aan de macht moeten komen.

Sidi Tamentis | 24-01-12 | 13:25

Wilders zat al een eeuwigheid in de kamer voor de VVD, voordat hij zijn franchise begon. Hij weet als geen ander dat er op dit moment niets te doen valt. Er komen voorlopig echt geen verkiezingen, dus die peilingen zijn op dit moment totaal onbelangrijk. Regeeraccoord uitvoeren, en op zijn gedoogaccoord letten is al wat er nodig is. Hij is volgens mij drukker met zijn nieuwe boek, dan met het hijgerige gekrakeel van Linksch.

Zwanger Nijlpaard | 24-01-12 | 13:24

@ITEACHYOU | 24-01-12 | 13:16
Nog een geluk voor NL dat de beloftes van Bos cum suis wél allemaal zijn ingelost destijds.

Ayatollah Oink-Oink | 24-01-12 | 13:24

Ha ha ha alles komt goed! Het rode linkse gevaar is afgewend. Nadat Job zichzelf bij de kabinetsformatie buitenspel had gezet, heeft hij zich nu ook buiten de discussie over nieuwe maatregelen geplaatst. Fantastisch, altijd lachen met Flop.

denoorman | 24-01-12 | 13:24

@ojédiaré | 24-01-12 | 13:14
Ik kan best tellen hoor, en er zijn er ook nog wel meer te noemen, maar ik gebruikte voor het gemak maar even 'etc.' M'n punt was immers al gemaakt: jij beweerde namelijk dat de SP geen goed alternatief is, omdat die club behalve Roemer ook volzit met alleen maar clowns (waarschijnlijk omdat je nooit de moeite hebt genomen om te letten op andere fractieleden van de SP). Het tegendeel is echter waar en dat hebben ze onder andere te danken aan jarenlange ervaring om een fatsoenlijke partij op te bouwen (ongeacht wat je van de standpunten vindt).

Bulloch | 24-01-12 | 13:23

@harry pikkel | 24-01-12 | 13:17

Het volk heeft niet in de gaten wat er werkelijk aan de hand is, pas als de portemonnee volledig is leeggeroofd en ze krijgen in de gaten waar de poen heen is gegaan zullen ze in opstand komen, helaas is het dan veel te laat.

neemjemoederindemali | 24-01-12 | 13:23

Voor de linkse islamfacsisten onder ons de PVV is nog lang niet passé. Zo lang essentiele zaken als islam facsisme en hun imperialisme onbesproken blijven door andere partijen zal Wilders/PVV altijd blijven danwel een ander die dat op de agenda blijft zetten.

solidstate | 24-01-12 | 13:23

ojédiaré | 24-01-12 | 13:21
Neem ik het ergens op voor de SP?

ITEACHYOU | 24-01-12 | 13:22

@Enk Bleker | 24-01-12 | 13:16
Jomanda?

Ayatollah Oink-Oink | 24-01-12 | 13:22

Mooi, nadat Job zichzelf eerst vakkundig buitenspel heeft gezet moeten de partijen er nu wel uitkomen. Geert had heel slim eerst Job tot de grote gedoger en bedrijfspoedel gebombardeerd. Job trapte erin en reageerde door te verklaren dat het kabinet niet op hem hoeft te rekenen. Aldus is het VVD/CDA kabinet tot Wilders veroordeelt en gaan ze er gewoon uit komen. Allemaal water bij de wijn. Alles beter dan Flop of Kim Il Roemer op het pluche..

denoorman | 24-01-12 | 13:21

ITEACHYOU | 24-01-12 | 13:16
Wilt u ook een lijstje met achterlijkheden die de SP nooit waar kan, en zal maken?

ojédiaré | 24-01-12 | 13:21

Het moet niet gekker worden! Greetje demoniseert de SP? Beetje jammer dat hij zich zo laat kennen. Ik had hem hoger geacht...

Pantheon | 24-01-12 | 13:20

@ Bulloch | 24-01-12 | 13:11 |
Die Sharon Gesthuizen van U diende in 2006 samen met Van der Vlies (SGP!!!) een initiatiefwetsvoorstel in over beperking van de zondagsopenstelling van winkels. #nuffsaid

ojédiaré | 24-01-12 | 13:19

neemjemoederindemali | 24-01-12 | 13:13
Dit is wat het Nederlandse volk wil. Ze stemmen massaal op partijen die alles van Europa slikken. Mooier kan ik het niet maken. Ben het cynisme allang voorbij.

harry pikkel | 24-01-12 | 13:17

Mag ik de simpele zielen die op de PVV gestemd hebben er op wijzen dat de 1e belofte die Greet maakte, AOW blijft op 65, al na twee dagen nadat hij op het pluche zat was gebroken? Ach ja, het geheugen van de gemiddelde mens is als dat van een goudvis. Greet is slim, alleen de kiezer die op hem stemt is dom te noemen.

ITEACHYOU | 24-01-12 | 13:16

De houdbaarheidsdatum van de PVV is allang verstreken.
De beweging (partij is het niet) wordt door zijn eigen hersenloze asociale graaiende aanhangers gesloopt.
Daar hoeft niemand moeite voor te doen, hoe het splinterpartijtje van Job zijn best ook doet.
Wilders kan dan wel kritiek op de SP hebben, in debat met Roemers durft hij niet.
Als Emile zijn kant op kijkt kruipt hij al weg met de staart tussen de poten.
Over een paar jaar is het; Wilders!?, wie was dat ook al weer........ eeeehhh

Enk Bleker | 24-01-12 | 13:16

@deministerpresident | 24-01-12 | 12:50

verbaasde mij niet, bij mij VVD,PVV,CDA

ongegeneerd | 24-01-12 | 13:16

Bulloch | 24-01-12 | 13:11
U kunt niet tellen?

ojédiaré | 24-01-12 | 13:14

@Lyrthion | 24-01-12 | 13:01
Maar Wester krijgt ´m wel een op een te spreken, i.t.t. tot de semi-ambtenaren van de Cohen/Sap/Pechtold/Laroes-posse.

Ayatollah Oink-Oink | 24-01-12 | 13:14

Het was gewoon een redelijk interview en Geert was voor de verandering ook redelijk, ja ik begrijp dat het ff wennen is voor sommige

DaveDH | 24-01-12 | 13:13

@harry pikkel | 24-01-12 | 13:05

Wat voor straf had je dan in gedachten voor landverraad?

Onze pensioenpotten zullen worden leeggeroofd, zelfs een kind kan dat zien aankomen. Die smeerlappen kijken daar al jaren begerig naar.

neemjemoederindemali | 24-01-12 | 13:13

Men vergeet dit, maar de strategie van Verhagen om Wilders verantwoordelijkheid te laten dragen heeft gewoon effect gehad. Vergelijk de rare voorstellen en harde toon van een paar jaar geleden maar eens met zijn huidige, realistische opstelling. Ondertussen is Nederland niet tot het vierde rijk getransformeerd zoals de angsthazen en volksmenners ter linkerzijde (en in het cda) voorspelden. Maar goed, tegen extreme Wildersfobie is geen kruid opgewassen. Ik zeg monitoren en extra voorlichting op scholen om die uitwas aan te pakken.

sjaakdeslinksesul | 24-01-12 | 13:12

Wilders wordt mild. De muzak versie van zijn inmiddels grijs gedraaide plaat klinkt toch een stuk minder. Had graag gehoord waarom die Bosman mocht blijven zitten tot het moment van uitlekken. Blijkbaar worden zulke uitspraken best wel getolereerd behalve als het uitkomt. Wilders weet dat zijn maximale aantal zetels alweer achter hem ligt dus heeft hij het maar weer eens over de Haagse elite. Toch vrees ik dat er nog genoeg stemmers over zijn die hier niet de wat lachwekkende ironie van inzien.

Mike Oxlong | 24-01-12 | 13:12

Was een gezellig onderonsje met Frits. Ik ben er geen steek wijzer van geworden.

Klouwkikker | 24-01-12 | 13:11

@IgorMortis | 24-01-12 | 12:57
Ik ga uit van het net gegeven interview waar jij naar ik dacht je plemp op gaf, maar zo te zien blijf jij hangen in alle eerder gedane uitspraken die je beter uitkomen. Ik zie dus vooralsnog geen onderbouwing van jouw plemp over dit intervieuw.
Het is slechts het herhalen van het linkse PVV basch mantra! Jammer!-100 voor het niet hebben van argumentatie op een duidelijke vraag!

deraderendraaien | 24-01-12 | 13:11

@ojédiaré | 24-01-12 | 12:56
Ewout Irrgang, Ronald van Raak, Sharon Gesthuizen etc. Kritische mensen met verstand van zaken. Geert zou willen dat hij zulke talenten in huis had.

Bulloch | 24-01-12 | 13:11

witwas | 24-01-12 | 13:06
Dat kun je ook zelf uitzoeken dunkt mij. Maar mijn punt is; kijk naar wat partijen gedaan hebben en niet wat ze zeggen dat ze gaan doen want de meeste partijen liegen!! Betrouwbaarder dan verkiezingsbeloftes dus

deministerpresident | 24-01-12 | 13:10

ESM is een ongelooflijk monster. Ik begrijp niet dat de media daar nooit iets over zeggen.

La Bailaora | 24-01-12 | 13:10

@harry pikkel | 24-01-12 | 12:59

Heb het gelezen, kan wel janken, onbegrijpelijk dat politici hier in trappen, nog onbegrijpelijker dat de media hier niet vuistdiep in gaan. Dat ESM verdrag is puur het weggeven van Nederland aan de bankiers van Goldman Sachs, we worden definitief (geld)slaven van dat tuig.

neemjemoederindemali | 24-01-12 | 13:09

U heeft gelijk natuurlijk. Maar ik probeerde een voorproefje te schetsen voor wat ons te wachten staat indien de SP ook maar enige inbreng in een toekomstig kabinet zou hebben. Een rariteitenkabinet dat is.

ojédiaré | 24-01-12 | 13:09

uuh ik bedoel dus Pvv anders stemt dan de SP

deministerpresident | 24-01-12 | 13:08

deraderendraaien | 24-01-12 | 13:04
Wat een bullshit. Als je goed kijkt zie je dat bij 5 van de 10 punten de PVV anders stemt dan de PVV. Je moet wel bij de feiten blijven knakker

deministerpresident | 24-01-12 | 13:08

@deraderendraaien | 24-01-12 | 13:04 |Idd, als je de stanpunten van de PVV neemt, maar tegen de bezuinigingen stemt kom je altijd bij de SP uit.

witwas | 24-01-12 | 13:07

@deministerpresident | 24-01-12 | 13:03 Lijkt me niet volledig. Ik mis de zorg, defensie, justitie, milieu, Mauro etc.

witwas | 24-01-12 | 13:06

@deraderendraaien | 24-01-12 | 12:58
Als +/- 8 euro het hoogste bedrag is dat jij per jaar moet afdragen aan de belasting. Wil ik graag weten hoe je dat doet.
Enne ze staat ook met stip op nummer 1 op het lijstje van Belastinginkomsten.
Maar we kijken liever negatief dan positief ook al levert het positieve meer op.

Horagha | 24-01-12 | 13:06

neemjemoederindemali | 24-01-12 | 13:01
Dat is dus al gebeurd. Van guillotines ben ik overigens niet zo'n voorstander.

Nou moet ik het allemaal nog wel zien, want onze eigen rating ligt ook al onder vuur. Dus wie moet straks voor die zuidelijke landen opdraaien?

harry pikkel | 24-01-12 | 13:05

@ojédiaré | 24-01-12 | 12:56

Das flauw, bij geen enkele partij zitten er 5 capabele mensen.

neemjemoederindemali | 24-01-12 | 13:05

@deministerpresident | 24-01-12 | 12:50
Ik zie de valkuil wel ,het zijn de punten waarop de SP gelijkgestemd is met de PVV.
Conclusie: deze stemmentracker is onderdeel van het linkse netwerk!

deraderendraaien | 24-01-12 | 13:04

@ ojédiaré | 24-01-12 | 12:56
Inderdaad je kan ze er zo tussen uit halen. Geen enkele onderbouwing of rationeel argument. Bij powned is het tegenwoordig nog veel erger. Op GS krijgen ze teminste nog weerwoord. Ik vraag me waarom mensen deze idioten niet massaal gaan tegenspreken op de panelen. Want iedereen leest wel mee maar reageert steeds minder op de schreeuwers. Dat moet men blijven doen want voor je het weet hebben die linkse mafkezen het voor het zeggen en takelt GS en powned af tot een joop 2.0

solidstate | 24-01-12 | 13:03

@witwas
Dit staat er bij:
Een belangrijk selectiecriterium is de aandacht voor beslissingen van de Tweede Kamer in de media. Moties en wetsvoorstellen die door de Tweede Kamer unaniem zijn aangenomen of verworpen treft u niet in de Stemmentracker aan. Daarnaast is er gekeken naar een spreiding over verschillende beleidsterreinen. Zo zijn er stellingen over economie en financiën, over integratie en over onderwijs, maar bijvoorbeeld ook over landbouw en dieren.

deministerpresident | 24-01-12 | 13:03

SP staat dus voor "steeds problematischer"

kalasjniknal | 24-01-12 | 13:02

Heb het interview gezien; Geert Wilders waarschuwt terecht voor de SP en PvdA: (massa-immigratie, heilstaat Federaal Europa enz.)

meneer Q | 24-01-12 | 13:02

@harry pikkel | 24-01-12 | 12:41

We zullen goed onthouden wie voor en tegen het ESM verdrag stemmen, de voor stemmers zullen zich snel genoeg mogen verantwoorden voor het definitief weggeven van onze soevereiniteit.

De guillotines mogen uit het vet.

neemjemoederindemali | 24-01-12 | 13:01

@IgorMortis | 24-01-12 | 12:57 Waarom is het onderzoek naar terugkeer naar de gulden nutteloos? Ik lees alleen dat het onderzoek gedaan zal worden (14 nov. 2011) maar uitkomsten van het onderzoek kom ik niet tegen.

witwas | 24-01-12 | 13:01

Wat was hier nou VS aan dan? Kan de titel veranderd worden in Frits Wester gedoogd Geert Wilders?

Lyrthion | 24-01-12 | 13:01

@vetkleppert | 24-01-12 | 12:45
U bedoelt natuurlijk Prinsjesdag maar dan ben ik aan het werk. Maar op Koninginnedag ben ik lekker van de braderieën aan het genieten, ontnuchteren van Koninginnenach de nacht daarvoor, om de avond te eindigen in Scheveningen.
Aangezien Koninginnedag dit jaar op een maandag valt zal het een gezellige feest worden.

Horagha | 24-01-12 | 12:59

neemjemoederindemali | 24-01-12 | 12:49
Kijk even naar puntje 13 in mijn linkje hierboven. Nederland kan het al niet eens meer tegenhouden. "Het verdrag treedt in werking zodra lidstaten die 90% van de kapitaaltoezeggingen vertegenwoordigen,
het hebben bekrachtigd."

Dat is hetzelfde als dat jij vrijwillig je boekhouding uit handen geeft aan de Nationale Wielrijdersbond.

harry pikkel | 24-01-12 | 12:59

Stemmen op de SP of de PvdA is als een noodkreet dat je niet meer wilt bezuinigen, maar wie wil dat nou wel? De linkse spenderende medemens helpt ons verder het graf in want het is nooit genoeg.

ojédiaré | 24-01-12 | 12:59

@deministerpresident | 24-01-12 | 12:55 De test is in zoverre rigged dat ik mag hopen dat er toch nog wel meer dan 10 keer gestemd is het afgelopen jaar. Waar zijn al die andere onderwerpen?

witwas | 24-01-12 | 12:58

@Horagha | 24-01-12 | 12:42
Ehh.. Oranje boven! slaat op: Oranje boven aan het lijstje van onze belasting uitgave?

deraderendraaien | 24-01-12 | 12:58

-weggejorist-

IgorMortis | 24-01-12 | 12:57

@brabandertje | 24-01-12 | 12:56
Bespaar je de moeite man, bij dit soort linkse fundamentalisten is geen eer te behalen

DaveDH | 24-01-12 | 12:57

De reaguurpanelen zitten weer boordevol met SP-malloten en hun tsunamileuze anti-Wilders geschreeuw. Er is geen alternatief. Noem naast Roemer maar eens 5 capabele SP- erts. Inderdaad die zijn er niet.

ojédiaré | 24-01-12 | 12:56

Godisvoordedomme | 24-01-12 | 12:51 | + 1 -
Wat een onzin! Hoe kom je erbij dat rechtse partijen elkaar meetrekken in een val? En waarom bij links niet?
In een tijd van crisis is het nou eenmaal moeilijk regeren. je moet namelijk pijnlijke maatregelen nemen die niet in dank worden afgenomen. De oppositie kijkt lachend toe en is de grote winnaar. Niet dankzij sublieme standpunten, maar omdat ze vanaf de zijlijn kunnen toekijken.
Daarom zie je in landen waar links aan de macht was, rechts winnen (Spanje) en in landen waar rechts aan de macht is links winnen.

brabandertje | 24-01-12 | 12:56

Beatrix heeft respect voor vrouwen onderdrukking en de sharia.

Hoofddoek is sharia in actie en daarmee heeft bea een politiek statement gemaakt.

Verder heeft luckyTV clipje over bea topless tussen de papoea's het gelijk van Wilders aangetoond.

solidstate | 24-01-12 | 12:56

@Godisvoordedomme | 24-01-12 | 12:51
Best interessant zo'n een inkijkje in de gedachtegang van een linkse dorpsidioot..

DaveDH | 24-01-12 | 12:55

deboerenlul | 24-01-12 | 12:54
Nee, juist niet... die test is hoe de partijen écht gestemd hebben dus zoals het in werkelijkheid is gebeurd!

deministerpresident | 24-01-12 | 12:55

wachtend op de extreem linkse anti greet plem van holzie........

karel laars | 24-01-12 | 12:54

@deministerpresident | 24-01-12 | 12:50 | . Ik ook. Die test is rigged dat kan niet anders...

deboerenlul | 24-01-12 | 12:54

"meer generaal pardon" is toch echt iets heel anders dan meer immigratie, Geertje. Dat is iets waar je VVD buddies zich hard voor maken: meer goedkope arbeidsimmigranten.

Bulloch | 24-01-12 | 12:54

@IgorMortis | 24-01-12 | 12:35
Kun jij "holle frasen,onrealistisch plannen,poulistische oneliners " ook nog even onderbouwen? Je lijkt meer op Wilders dan je denkt hoor!

deraderendraaien | 24-01-12 | 12:52

PVV zetels zo gewonnen zo geronnen. Het is over met deze charlatan en de VVD en het CDA zullen gauw volgen in de val. Want bij rechtse partijen trekken ze elkaar altijd mee in hun val. Ik kapot dan jij ook maar kapot.

Het vingers likken, werdt nagels bijten en is nu Messentrekken.

Angst en leugens regeren op rechts en door de nieuwe media wordt dit snel en pijnlijk in beeld gebracht.

Godisvoordedomme | 24-01-12 | 12:51

Ok, ik daag iedereen uit deze te doen: www.stemmentracker.nl Je stemt dan mee met wetsvoorstellen van vorig jaar... dus voorstellen die daadwerkelijk zijn doorgevoerd en kijk dan welke partij het beste bij je past. Dan zie je pas echt wie jou het beste vertegenwoordigd en niet wat ze zeggen dat ze zullen doen. Ik kwam, onverwacht, op de SP uit. Ik ben verbaasd

deministerpresident | 24-01-12 | 12:50

-weggejorist-

IgorMortis | 24-01-12 | 12:49

@vraagstaart | 24-01-12 | 12:23

Spijker, kop, raak.

Als GS er nu niet vuistdiep in gaat weet ik het ook niet meer. Dat ESM verdrag mag nooit geratificeerd worden, het laatste restje democratie, voor zover nog aanwezig, zal hiermee definitief weggeven worden. Aan een stel bankiers notabene.

neemjemoederindemali | 24-01-12 | 12:49

Geert wordt saai en voorspelbaar. Dat is in een relatie dodelijk....

Getson | 24-01-12 | 12:46

@Horagha | 24-01-12 | 12:42
Ik wens u weer alle geluk met uw vlaggetje komende kunneginnedag.

vetkleppert | 24-01-12 | 12:45

Ach ze hebben minionderzoekertje Maurice "ik tel ook mee" de Hond eindelijk zo ver gekregen mee te doen met het verraad? Er is NIETS veranderd mensen, alleen het twitteraccount van chef bulderlachbukakke Christine Schouwenaar is even op zwart, that's all.

ojédiaré | 24-01-12 | 12:43

Wat moet die Blonde Twitteraar nu weer ? Nieuw Kiezersbedrog bedenken of gewoon verder gaan met niet rijke Nederlanders enzo op z'n VVD's besodemieteren samen met z'n onozele kamerleden. (En een zootje domme Henkies en Ingridjes )Roemer mag het van mij proberen, want de PVV is zowel Koreaans communistisch als fascistisch met z'n enige Leider Kim Jong Blond en het Enige Lid met Zijn Enige juiste mening !

zeitgeistwatch=nopvv | 24-01-12 | 12:43

IgorMortis | 24-01-12 | 12:35
Nu vind ik dat ook wel weer te kort door de bocht hoor. Zijn probleem, wat mij betreft in ieder geval, is dat hij in één gesprek/betoog zinnige zaken afwisselt met compleet idiote opmerkingen/plannen, waardoor zijn krediet voor de goede dingen weer op het nulpunt belandt. Ontzettend jammer, want hij benut zijn potentie niet volledig.

Absoluut niet waar | 24-01-12 | 12:43

Bij mij is enkel blijven hangen dat Geert Wilders geen knip voor de neus waard zou zijn.

Gezellig! | 24-01-12 | 12:43

@vetkleppert | 24-01-12 | 12:39
U heeft een type a la Wilders als staatshoofd van uw geliefde republiekje?
U wilt exportland Nederland zo snel mogelijk failliet krijgen zodat de aasgieren Belgie en Duitsland het karkas kunnen verdelen?

Lange Leve de Koningin!
Oranje Boven!

Horagha | 24-01-12 | 12:42

Tja, waardeloos, voorspelbaar, fact free interview eigenlijk.

Rob van Roos | 24-01-12 | 12:42

@bekijk_ut | 24-01-12 | 12:36 | . Ja, dan word alles weer 2x zo duur. Wat mij betreft heb ik liever een Neuro of een Russische roebel.

deboerenlul | 24-01-12 | 12:41

Niet dat de Nederlandse volksvertegenwoordiging de EU ook maar een strobreed in de weg zal leggen, maar goed.

harry pikkel | 24-01-12 | 12:41

half 1... dat is dus voor de doelgroep: die heeft dan toch alle tijd om te kijken!

Wim-Lex | 24-01-12 | 12:40

Was dat het? Geert had alleen kritiek op de SP en links in het algemeen. Niets nieuws onder de zon. Oké misschien dan, dat hij heeft gezegd dat hij het 50-50 acht dat ze er wel uitkomen tijdens de nieuwe bezuinigingsronde. Beetje tegenvallend allemaal.

deboerenlul | 24-01-12 | 12:39

En wat Koningin Kopvod betreft:
Leve de seculiere republiek!

vetkleppert | 24-01-12 | 12:39

@Dr.Phlox | 24-01-12 | 12:34
Same here!
Ik heb al te lang geduld opgebracht voor de PvdA die het steeds verklooide,dus nu ook maar wat geduld hebben met de PVV lijkt me wel zo eerlijk.

deraderendraaien | 24-01-12 | 12:38

Excuus, punt 13.

harry pikkel | 24-01-12 | 12:37

Samenvatting:
'Om te kunnen bouwen MOET je slopen!'

Einde van de Domheid | 24-01-12 | 12:37

Wacht even. 15 minuten SP bashen in de hoop dat er meer mensen PVV stemmen... Iets zegt me dat het weinig effect gaat hebben als de geblonde greet het kabinet blijft gedogen in bezuinigingen.

verpauperaar | 24-01-12 | 12:36

Idd, gulden , kom maar terug.!

bekijk_ut | 24-01-12 | 12:36

Hetzelfde liedje als altijd, heb wederom niks nieuws gehoord van Wilders.

brutus68 | 24-01-12 | 12:36

vraagstaart | 24-01-12 | 12:23
Puntje 14 is ook wel aardig. Komt er op neer dat alle lidstaten niet meer unaniem achter het ESM hoeven te staan. De Nederlandse volksvertegenwoordiging is hiermee feitelijk buitenspel gezet, tenzij er nog een klein land tegen zou zijn.

harry pikkel | 24-01-12 | 12:35

-weggejorist-

IgorMortis | 24-01-12 | 12:35

@verpauperaar | 24-01-12 | 12:30
Geertje gaat bezuinigen omdat er nog twee partijen in die coalitie zitten die verantwoordelijkheid nemen om Nederland draaiende te houden.

De tijd van lang leve de linkse lol is voorbij.

deraderendraaien | 24-01-12 | 12:34

Ondanks een paar "beetje domme" opmerkingen zal ik een volgende keer opnieuw op GW stemmen. Gewoon geen vertrouwen in de oude politiek, en al helemaal niet niet in links.

Dr.Phlox | 24-01-12 | 12:34

Knip voor de neus. Knip voor de neus. Knip voor de neus.

Groetjos | 24-01-12 | 12:34

en dan zijn er nog mensen die zijn leesteken retweeten ook...

PsychicAbyss | 24-01-12 | 12:33

Toch wonderlijk dat je in Nederland als partij alleen kunt groeien doordat anderen het een tijdje verneukt hebben.
Cirkel. Vicieus.

blauweleasebaklul | 24-01-12 | 12:32

vraagstaart | 24-01-12 | 12:23
Maandag? Dat gaat dan over de eerste 500 mlrd? Onderhandelingen over uitbreiding zijn uitgesteld sinds de laatste Europese top. Komt eerst nog een nieuwe top in maart, daarna gaat het naar de landelijke overheden. Zie punt 14: www.consilium.europa.eu/uedocs/cms_dat...

harry pikkel | 24-01-12 | 12:32

*Gniffel*
De keiharde middelvinger van Hare Majesteit de Koningin doet Greetje heel veel pijn.

Horagha | 24-01-12 | 12:32

@YaHozna | 24-01-12 | 12:30
Amen.

rara | 24-01-12 | 12:31

Dus geertje gaat lekker bezuinigen omdat het stoeltje in het kabinet wel goed zit.

verpauperaar | 24-01-12 | 12:30

Wat ontzettend fijn te weten dat er een hogere waarheid is dan 'n politieke. Wat een gezeur zeg!

YaHozna | 24-01-12 | 12:30

Generaal pardon
Meer ontwikkelingshulp
Federaal Europa
Meer migratie
Meer belastingen

Wilde iemand nog SP stemmen?

deraderendraaien | 24-01-12 | 12:30

In het verleden behaalde resultaten bieden ook nu weer geen garantie voor de toekomst.

Biff Eagleburger | 24-01-12 | 12:27

Waarom maakt geen enkele politicus een punt van die belachelijk functionerende collectieve sector? Onderwijs, gezondheidszorg, lokale en provinciale overheden. Daar liggen een hoop euro's en zetels voor het oprapen. www.geenstijl.nl/mt/archieven/2012/01/...

harry pikkel | 24-01-12 | 12:26

Beetje duidelijkheid geven kan nooit kwaad.
Vraag me af of hij over het ESM nog iets gaat zeggen.

deraderendraaien | 24-01-12 | 12:25

Groot gelijk dat hij niet naar de "koninklijke" staatsomroep NOS gaat!

hertog1 | 24-01-12 | 12:24

Objectief hehehe, Frits was toen ie nog haar had toch spindoctor van het CDA?

Conan de Rabarber | 24-01-12 | 12:23

Wanneer gaat er een topic komen over het ESM-verdrag dat a.s. maandag zonder dat wij er iets aan kunnen doen, ons virtueel eigendom maakt van Goldman Sachs?

Dat verdrag dat deze financiers zonder dat er enige wettelijke beperking of verweer mogelijk is, het recht geeft om onbeperkt onze inkomsten af te nemen?

Dat verdrag dus, dat a.s. maandag door onze regeringleiders gaat worden geaccepteerd?

Doe eens roeren waar het stinkt jongens. Römer en Wilders zijn slechts figuranten op een bij-podium. Maandag worden de laatste resten van de Nederlandse democratie ten grave gedragen en jullie zwijgen. Hoe kàn dat nou?

vraagstaart | 24-01-12 | 12:23

Hopelijk wordt het een gesprek waarbij Geert eens zijn plannen uitgebreid op tafel gooit, en niet alleen maar hoeft te reageren op uitspraken van anderen. Dat soort tenenkrommende tv is er al meer dan voldoende gemaakt met Geert, nu wordt het tijd voor de inhoud. Hoe ga/wil je de zaken concreet aanpakken, Greet?

Absoluut niet waar | 24-01-12 | 12:23

Ik wacht wel op de highlights. Want ik heb geen behoefte aan de op Unilever-publiek toegesneden aap-noot-mies blub-blub-brabbel quotes. Het Wilders- en Roemeridioom, zeg maar.

vetkleppert | 24-01-12 | 12:22

Hij zal wel weer de gematigde pragmaticus uit gaan hangen...

Tommygunner | 24-01-12 | 12:21

Geen vuilnisbak te smerig voor een hongerige meeuw.

Montgomery Burns | 24-01-12 | 12:21

Sssst, Greet spreekt!

Gezwelgje | 24-01-12 | 12:21

Wilders' kapsel is mooier dan dat van Wester. Opvallend.

rara | 24-01-12 | 12:21

De stilte van de afgelopen weken zal Geert wel gebruikt hebben om nieuwe standpunten te bedenken. De vorige zijn immers voor het grootste deel verkwanseld.

witwas | 24-01-12 | 12:20

Hoogmoed komt voor de val. Die val is nu duidelijk is gang getreden. De hoogmoed is geweest.

Boerenhoofd | 24-01-12 | 12:19

Ik wil vuurwerk. Op zijn minst.

Groetjos | 24-01-12 | 12:18

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken