Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

EU-populisme is totaal zinloos

antieuropartij100.jpg Als de overdwars doorgedramde eenwording van Europa tot één ding heeft geleid, is het wel dat het de drempel voor instappopulisme drastisch heeft verlaagd. Anti-Europees partijpopulisme legt je populariteit geen windeieren want eurohaat is een breed gedragen volksmening: een beetje vloeken op een onzichtbaar buitenlands betuttelinstituut zorgt er hooguit voor dat er wat eurocorrecte D66'ers over de zeik gaan en dat vindt Nederland schitterend. Want weinig dingen hilarischer dan miemelende mensen van een nietszeggende middle of the road-partij die vanuit hun ivoren toren toeteren hoe belangrijk het voor ons Nederlanders & de wereldvrede is dat we een onzichtbaar machtsinstituut hebben dat pedopriesters vrijuit laat gaan, ons afstraft voor onze gezond-Hollandse spaarmentaliteit door al ons geld weg te geven aan Zuid-Europese belastingontduikers, en dat kleine haatlandjes in totaalcrisis bij de club haalt omdat de EU + munt blijkbaar nog niet wankel genoeg zijn. Maar ja. Dat zijn dus allemaal uitingen van onderbuikpopulisme en dat telt niet want populisme is per definitie kudt en niet om naar te luisteren. De PVV scoort er mee en ook de SP vaart er wel bij in de peilingen, maar beide clubjes zitten in het politieke equivalent van een geluidsdichte ruimte: ze maken zich razend druk, maar niemand luistert. Ondertussen trekt de eurocrisis alleen maar meer populisten naar het front. Kijk nou wat een doorwrocht TOPINITIATIEF weer van een paar uitgerangeerde lokale lichtgewichten met een naziverleden. Wim Vreeswijk, oud-Centrum Democraat (archieffoto), wil nog één keer het politieke podium beklimmen na herhaaldelijk lokaal falen (minidocu). Dat komt er van als geen enkele 'normale' middenpartij zich ooit kritisch uitlaat over wat die corrupte kolos uit Brussel allemaal naar binnen ramt bij ons: dan creëer je een voedingsbodem voor partijtjes van xenofobe potentieelracisten met de inhoudelijke kennis en kunde van een diepgevroren visstick. Wat de EU eigenlijk nodig heeft, is niet nóg meer boze burgers die het politieke ambt komen beschadigen met tot plaatsvervangende schaamte leidend amateurtoneel, maar meer cynische, kritische en/of rationele volgers die niet schouderophalend bureaucratische non-antwoorden accepteren als er weer eens een stuk ingrijpend Europees kolderbeleid krampachtig verdedigd wordt. Mensen zoals de Ierse journalist Vincent Browne dus. En daar dan een stuk of twintig van. Per lidstaat.

Reaguursels

Inloggen

Wat een verschrikkelijke vertoning dit, het is te genant voor woorden hoe men in de maling wordt genomen door deze legale oplichters en hypocrieten.
Deze journalist verdient de hoofdprijs, onze politici zitten allemaal gebogen te 'ja en amen' naar alles wat daar wordt bedisseld, gewoon vreselijk hoe wij bedonderd worden.

lanexxx | 24-01-12 | 19:50

De rotvaart waarmee de Europese Integratie zich heeft voltrokken in de jaren '90 is gevaarlijk vanwege het gebrek aan electoraal fundament, dat klopt. Toch hebben Eurofielen zoals Verhofstadt zeker een punt in mijn ogen als ze wijzen op het gebrek aan daadkracht van individuele lidstaten. Het argument tegen Brussel is vaak, wij vinden jullie te bureaucratisch. Een drogreden want het gene wat nou net is bureaucratisch is in Europa is het feit dat wij 27 ministers van Financieen hebben die verschillend beleid vertegenwoordigen. Mondiale problemen los je niet op met nationale overheden. Grootmachten als China en India willen een gesprekspartner op essentiale vraagpunten als deze, geen 27.

OrgulloTulipano | 24-01-12 | 17:01

Hey is dit een uittreksel van Buitenhof ofzo? Maar idd de EU is kudt en ons door de strot geramd!

Doc Damage | 24-01-12 | 08:32

De enige reden waarom D66 de EU verdedigt is omdat de PvdA de landelijke baantjes al heeft verdeeld.

Ad Hominem | 24-01-12 | 08:08

Is er echt niemand die iets tegen deze domheid wil inbrengen?? ... nou ik ga het ook niet doen.

Fatbirdsdontfly | 24-01-12 | 02:25

Als we nu gewoon een futurologisch instituut oprichten die alle mogelijke Europa-scenario's uiteenzet, met de voor- en nadelen van bepaalde maatregelen op een rij, dan kunnen we met dit circus ophouden.
Daarna kan een ieder dan stemmen op één van die scenario's en de bijbehorende maatregelen. Op die manier hebben we ook minder interventie van hinderlijke D66-baantjesjagers of populistische roeptoeters, en dat lijkt me winst. EU-referendum 2.0, maar dan met echte keuzes, zeg maar.

jeanmondo | 24-01-12 | 02:12

@Aardbewoner | 24-01-12 | 00:00 |
De historie van België is de historie van EU, dus bijzonder interessant, immers wie de geschiedenis niet kent is gedoemd haar te herhalen.
Het onaangekondigde bezoek van Orbán aan het Europese Parlement in Straatsburg creëerde eindelijk de belangrijkste discussie die er gevoerd moet worden in dat parlement: wat betekent democratie in Europa?

Niemands Knegt | 24-01-12 | 01:33

@neemjemoederindemali | 24-01-12 | 01:16
Je bent echt laag bij de grond. Ik hoop dat je het ook zelf merkt.

Hölzenbein | 24-01-12 | 01:25

-weggejorist-

neemjemoederindemali | 24-01-12 | 01:16

nederland-duitsland-vlaanderen-sommige oorst europese zijnheden - scandinavia (aub)...

deze coalitie is de enige toekomst...

jemoedervangisteren | 24-01-12 | 00:46

Kunnen alle anti-Europa-gekkies gewoon oprotten uit Europa? Gewoon naar Iran of Zimbabwe of zo? Wordt het hier wat leuker.

Hölzenbein | 24-01-12 | 00:30

Riep iemand mij? O nee, alweer die strontlaars van een karel laars die al een paar dagen ligt te trollen naar mij toe en waar joris weer eens niets aan doet. Je snapt het gewoon niet. Man man man.

Hölzenbein | 24-01-12 | 00:26

Niemands Knegt | 23-01-12 | 23:49
Ja, 't is wat verwarrend, het artikel lijkt wat voor 'insiders', maar in Vlaanderen weet iedereen die een beetje politiek bewust is wie met 'Da Joenk' bedoeld wordt. De herkomst van de bijnaam (één van de vele) vind je in de link hierna kort toegelicht - ik zou je de hele historie kunnen vertellen maar daar zitten er in 0031 wellicht weinigen op te wachten.
nl.wikipedia.org/wiki/Guy_Verhofstadt#...
Ben het verder zowel met je opmerking over Orban als die over de Europarlementariërs eens - maar helaas zal het ook voor de Hongaren buigen of barsten worden. Dat net nog, ondanks alles, ook de Kroaten voor toetreding hebben gestemd geeft de EU-moloch helaas ook weer wat wind in de zeilen.

Aardbewoner | 24-01-12 | 00:00

@Niemands Knegt | 23-01-12 | 22:50
Idd ! Wat zou er van hem worden als hij z'n zin niet krijgt vaag je jezelf dan af.

deraderendraaien | 23-01-12 | 23:59

@Aardbewoner | 23-01-12 | 23:33 |
De link die u geeft gaat over Viktor Orbán; was dat de bedoeling?
Overigens politiek Europees gezien ook een uiterst interessante man.
De Hongaren spreken over 'Europarlementariërs van de IMF-coalitie'; goed gevonden mijns inziens.

Niemands Knegt | 23-01-12 | 23:49

@Wedstrijdkrokodil | 23-01-12 | 23:14

Nee, taal was geen issue meer voor de VS, want het issue taal was toen al lang en breed opgelost door de Engelsen.

De issues Amerikanen-Engelsen waren financiële issues (belastingen) waarbij de kolonisten onder het juk van de monarchie vandaan wilden.

En de burgeroorlog was zowel een financiële als sociale aanleiding: zowel de respectievelijke armoe van het zuiden (t.o.v. het noorden), als de motivatie van het zuiden om daarom slavernij te willen behouden, speelden beiden een grote rol.

Maar zonder een eendrachtige taal, hadden de VS die onafhankelijkheid misschien nooit behouden, als ze die strijd überhaupt al zouden zijn aangegaan (ze hadden immers ZONDER een taalprobleem al problemen zat, om voldoende staten mee te krijgen).

Dus inderdaad: taal was geen issue. Méér. Zonder taal, waren er misschien niet eens een VS.

En voor taal als noodzakelijke voorwaarde voor een eenwording van staten: zie Belgie. Dat land is juist vanwege het taalprobleem vanuit één natie opgesplitst in federalistische gewesten, met voor zowel ieder gewest een regering, als een federale regering.

ZKH EénOog | 23-01-12 | 23:39

Alkibiádès | 23-01-12 | 21:10
Mijn welgemeende felicitaties met deze tegel, één van de meest beklijvende die ik op GS al gelezen heb. Wat de vleesgeworden opportunist Verhofstadt betreft: één van Vlaand'rens beste pennen heeft zich daar deze week nog 's over gebogen:

www.knack.be/opinie/blogs/meulenaere/h...

Aardbewoner | 23-01-12 | 23:33

@Stormageddon | 23-01-12 | 23:06

Ik ben bang, dat een hoop mensen problemen ondervinden met een struikelende tong bij Klingon...

ZKH EénOog | 23-01-12 | 23:25

@Ven1V1d1V1c1 | 23-01-12 | 23:02

Die naïviteit betrof je aanname, dat het steunfonds er zou zijn, om Griekenland erbij te helpen, de schuldeisers te kunnen betalen.

Dat steunfonds is enkel een opstapje naar de ESM, een overkoepelend steunfonds/stabiliteitsmechanisme, of beter, vervangend mechanisme voor zowel de EFSF en de EFSM.

En die ESM is gewoon een verkapte staatsgreep van alle Eurolanden, zonder gekozen bestuur en juridisch onschendbaar. Een neo-feodale dictatuur, niets meer, niets minder.

De titel 'Steunfonds' is niet meer dan een verhullend masker, waarachter deze rotte mist gehuld gaat.

ZKH EénOog | 23-01-12 | 23:21

ZKH EénOog | 23-01-12 | 22:55 & Parsons
Ok. Taal. Maar daarom juist mijn tegel. Taal was geen issue voor de Amerikanen vs Engelsen en Amerikanen vs Amerikanen. Ik deel de mening dat een gemeenschappelijke (eerste!) taal een voorwaarde is voor mensen om elkaar te kunnen vertrouwen. En dat is weer een voorwaarde voor handel en voorspoed. Maar voor taal als noodzakelijke voorwaarde voor eenwording van staten ken ik geen voorbeelden, en de Amerikaanse is m.i. zwaar ongepast vanwege de enorme schaal van het bloedvergieten wat bij dat proces aan de dag is gekomen.

Wedstrijdkrokodil | 23-01-12 | 23:14

ZKH EénOog | 23-01-12 | 23:00
De EU werkt dus itt zijzelf propageert juist tegen diversiteit & tegen kosmopolitisme. Uniformiteit is het doel, een monocultureel uniform staatsmonopolie wat zich uitstrekt over een heel continent. Wat daar nou kosmopoliet aan is? De ware reizende & handelende kosmopoliet heeft immers geen moeite om zich aan te passen aan de cultuur & valuta van een ander land. Alles in elk land hetzelfde willen is juist a-kosmopoliet en een einde van een divers Europa.

seven | 23-01-12 | 23:13

@kapotte_stofzuiger | 23-01-12 | 22:47
Het was mij al duidelijk dat jij en neemjemoederinemali elkaar ongezien kuddo's geven.
Wil niet weten wat jij in de late uurtjes nog meer zuigt.

Ven1V1d1V1c1 | 23-01-12 | 23:07

@ZKH EénOog | 23-01-12 | 23:00
Klingon. Dat heeft tenminste ballen. En uitstekend geschikt: want onbegrijpelijk.
tlhIngan 'oH Hol vaD Europa!

Stormageddon | 23-01-12 | 23:06

Wat echt raar is dat men doet alsof de miljarden voor zwakke landen nodig zijn om de euro (munt) te redden, maar dit is onzin. Als de landen hun schulden niet volledig terug kunnen betalen is dat jammer voor een paar Franse & Duitse banken, maar de euro wordt er geen cent minder door waard. De euro wordt als schijnargument opgevoerd om geld uit de zak van Europese landen te kloppen om een paar banken van hun rotte Griekse obligaties af te helpen. Kortom wij betalen om Franse &Duitse banken te redden, maar eerder toen ABN gered werd betaalde onze buren niet mee.

seven | 23-01-12 | 23:05

@ZKH EénOog | 23-01-12 | 22:48
Laat mij maar lekker werken, blijf je (vooral geestelijk) veel gezonder bij.
Ze moeten alleen die laag van winst-afromers eens flink saneren. Daarin zijn we het volgens mij toch niet geheel oneens.
Wil je dan toch die 'fucked-up naïviteit' van mij eens verklaren?

Ven1V1d1V1c1 | 23-01-12 | 23:02

@kapotte_stofzuiger | 23-01-12 | 22:40

Helemaal mee eens. En welke taal je ook kiest, je hebt in Europa altijd wel een tegenstribbelaar.

De Duitsers zullen het er op gooien dat Noord-Amerika Engels spreekt, Zuid-Amerika Spaans en Portugees, Noord Afrika Frans, dus Europa Duits.

En zo zullen ze allemaal hun taal wel als beste willen verkopen.

De enige taal die conflictloos verkoopbaar zou kúnnen zijn, is Esperanto. Maar wie wil daar aan?

ZKH EénOog | 23-01-12 | 23:00

@Parsons | 23-01-12 | 22:46
DeJoop.nl en andere propagerende media waarschijnlijk. Ik noem een NRC.

Pasta-saus | 23-01-12 | 22:58

neemjemoederindemali | 23-01-12 | 22:06
Dat sommetje gaat mijn pet te boven. Zelfverrijking door een kleine minderheid is van alle tijden. Sterker nog, vroegah was het niet veel beter en kwamen ze gewoon je kippen halen. Voorlopig lijkt het me verstandig om Duitsland te volgen.

Wedstrijdkrokodil | 23-01-12 | 22:55

@Wedstrijdkrokodil | 23-01-12 | 22:40

De kwestie was taal.

Ik heb nergens ontkend, dat er vele oorlogen zijn geweest of wat dan ook om een 'federatie' te kunnen bewerkstelligen, ik heb het enkel over het belang van het spreken van een universele taal.

Neem België: nog steeds niet op poten, omdat er taalproblemen zijn. En dat willen ze met een EU in het groot na gaan doen. Meer gemak om oorlogen te bewerkstelligen zal je niet hebben.

ZKH EénOog | 23-01-12 | 22:55

@klowiepowie | 23-01-12 | 22:44
Nu doe je net alsof "wij" (la peuple des petites boules) voordien wél konden bepalen wat wel of niet wenselijk is in dit land. Voor de EU werden we ook al financieel en cultureel gemuilkorfd. Als we uit de EU stappen wordt dat heus niet anders. Het loopt nu via Brussel en Frankfurt naar Berlijn, uit de EU schrappen we alleen de omweg Brussel.

Ik ben er wel voorstander van, maar je moet je geen illusies maken. Het wordt er niet veel anders door.

Stormageddon | 23-01-12 | 22:53

@deraderendraaien | 23-01-12 | 22:42 |
Hier nog een. Ik had beter moeten weten na zijn openbare eurofiele fapbeurt tijdens Zomergasten.
Verhofstadt eist één Europa. Hij zegt er nog net niet bij dat het klootjesvolk hun bek moet houden, maar dat hóór je hem denken.

Niemands Knegt | 23-01-12 | 22:50

@klowiepowie | 23-01-12 | 22:49
Nu gaat het economisch slecht met Nederland, maar van 30 miljoen euro wordt de overheid niet warm of koud.

kapotte_stofzuiger | 23-01-12 | 22:50

Alleen op natuurbeschermingsgebied is de EU zinvol. Ze heeft toch al een aantal natuurverpestende projecten in Nederland weten tegen te houden.

deoudererijperevrouw | 23-01-12 | 22:50

@neemjemoederindemali | 23-01-12 | 22:36
Er moest volgens mij nog een aanvullende brief komen over dat art 136, en zou dan nog in een fractie overleg besproken worden waarna in een AO nog bezwaren naar voren konden worden gebracht.
Verder heb ik het niet meegekregen of er al ingestemd is door de kamer.

deraderendraaien | 23-01-12 | 22:50

EU fonds. Nederland betaald. Nederland kan Grieks trucje ook. Rekening openen op Zwitserse bankrekening en Den Haag die daar 30 miljoen euro op hoort te storten. Lekker 30 miljoen euro op Zwitserse bankrekeningen stallen. Landje arm, inwonertje rijk.
Brussel geld geven.

klowiepowie | 23-01-12 | 22:49

@neemjemoederindemali | 23-01-12 | 22:40
Voor die bakito-opmerking krijgt u gelijk -2

kapotte_stofzuiger | 23-01-12 | 22:48

@Ven1V1d1V1c1 | 23-01-12 | 22:23

Dat moeite met die rekeningen betalen, dat hebben we allemaal wel.

Dat komt omdat de overheid van gekkigheid niet meer weet, waar ze het geld vandaan moeten halen om:

-én onze massa-immigratie te blijven bekostigen
-én onze eigen werklozen (zowel beroeps als crisis) te betalen
-én om de steunpot voor o.a. Griekenland te kunnen vullen (hetgeen bij de huidige raming van 700 miljard ons een 40 miljard kost, maar bij het opschroeven naar 2 biljoen onder de ESM ons ruim 120 miljard gaat kosten)

En IEMAND moet dat gaan betalen. En dat zijn de eikels die er nog steeds voor kiezen om te werken.

ZKH EénOog | 23-01-12 | 22:48

@Ven1V1d1V1c1 | 23-01-12 | 22:40
We vinden u weer lievv.

Maar een plaats in de kuddo-top10 kunt u nu wel vergeten.

kapotte_stofzuiger | 23-01-12 | 22:47

@Wedstrijdkrokodil | 23-01-12 | 22:40
#Taal

Parsons | 23-01-12 | 22:47

@Pasta-saus | 23-01-12 | 22:40
Dat schijnt mij ook ja, vandaar de vraag.

Ben altijd wel benieuwd waar idioten hun ideeën opdoen.

Parsons | 23-01-12 | 22:46

@Ven1V1d1V1c1 | 23-01-12 | 22:40

Je poneert een stelling en nu ben je te laf om hem te verdedigen?

neemjemoederindemali | 23-01-12 | 22:45

@Stormageddon Dat is wat de hele Nederlandse voeld. Onze mond wordt gesnoerd. We worden financieel, cultureel gemuilkorft, mogen niet bepalen wat we wel of niet wenselijk in ons land vinden. Het hoort volgens Brussel allemaal koek en ei te zijn, terwijl dit ver te zoeken is.

Frankrijk weet dat Griekenland failliet is. Duitsland maakt zich meer druk om of zij wel oorlogstuig aan een failliet land kunnen leveren. Niet dat Duitsland zou zeggen: "doe dat niet, ze hebben daar de centen niet voor". Ze denken "laten we alle EU landen voor opdraaien, we hebben hoera Zweden en Nederland als financiers". Want schulden worden "eerlijk" verdeeld (afgeschreven).

klowiepowie | 23-01-12 | 22:44

@Niemands Knegt | 23-01-12 | 22:31
Dit mafkuiken is te onbeschoft om iemand zijn verhaal af te laten maken, heb me gister kapot zitten ergeren aan dat gedrag van Je moet en je zal naar me luisteren!
Hij heeft het over kopieergedrag,ze willen zelf niet anders dan Amerika nadoen.En elke natie mag z'n soevereiniteit inleveren.
En het komt pas goed als Wij het volk laten weten dat we dit niet willen!

deraderendraaien | 23-01-12 | 22:42

@neemjemoederindemali | 23-01-12 | 22:34
Tijdens lunch neem ik wel eens tijd om de reaguursels te lezen. .aar kun je vaak al genoeg uit aflezen. Hoewel generalisatie op GS niet geheel vreemd is, wil ik toch degenen die de schoen aantrokken, mijn excuses aanbieden.

Ven1V1d1V1c1 | 23-01-12 | 22:40

@ZKH EénOog | 23-01-12 | 22:38

Lolz, die kapotte zuigert aapt me gewoon na, de bakito onder de kapotte zuigerts zeg maar:-)

neemjemoederindemali | 23-01-12 | 22:40

@ZKH EénOog | 23-01-12 | 22:35
Uw taal-opmerking snijdt hout, maar om dat de bewerkstellingen is juist grote dwang van bovenaf nodig. Het is niet dat men op Franse maternelles vrijwillig Engelse taal (als voorbeeld) gaan onderwijzen.

kapotte_stofzuiger | 23-01-12 | 22:40

@Parsons | 23-01-12 | 22:24
PVV is socialistisch zover ik weet.

Pasta-saus | 23-01-12 | 22:40

ZKH EénOog | 23-01-12 | 22:16
Niet onmogelijk? Om een federatie te smeden? Met de USA als voorbeeld? Pardon? Hebben de Amerikanen niet gevochten tegen de Engelsen in de Onafhankelijkheidsoorlog? En daarna nog onderling in de Amerikaanse burgeroorlog? Daarbij vielen meer Amerikaanse doden in totaal dan in alle Amerikaanse oorlogen bij elkaar daarna, dus inclusief WOI, WOII, Koerea, Vietnam, Irak en de rest. Zomaar even twee feitjes die m.i. nogal missen in uw tegel. Tenzij deze zwaar ironisch is bedoeld en ik dat niet doorzie natuurlijk. De invoer van Sinterklaas is overigens sinds afgelopen jaar afgeschaft in Canada wegens culturele verschillen.

Wedstrijdkrokodil | 23-01-12 | 22:40

@ZKH EénOog | 23-01-12 | 22:35

Ik gok op een burger oorlog al zou ik een Europese revolutie iets fijner vinden, waarschijnlijk vallen er dan wat minder onschuldige slachtoffers.

neemjemoederindemali | 23-01-12 | 22:39

@neemjemoederindemali | 23-01-12 | 22:34
&kapotte_stofzuiger | 23-01-12 | 22:35

Moehahaha. Zie je wel, jullie zitten veel te vaak in de panelen XD

ZKH EénOog | 23-01-12 | 22:38

Joh, wat maakt het uit er komt een resistent tbc virus aan uit India. We gaan allemaal deaud.

MacVulpen | 23-01-12 | 22:36

@deraderendraaien | 23-01-12 | 22:31

Vreemd, het zou heel binnenkort al door de kamer geratificeerd gaan worden.

neemjemoederindemali | 23-01-12 | 22:36

@Davidson | 23-01-12 | 22:24

Yep. Deze moloch begint pas net. Jammer dat ze, zoals we van politici gewend zijn, dit soort projecten altijd in verkeerde volgorde beginnen, waarna ze in een kritieke periode noodgedwongen de rest er door kunnen drukken, tegen alle wensen van de burgerij in.

Voor een monetaire unie, BEGIN je met eendrachtige (social-)economische en financiële politiek.

Voor een politieke unie, BEGIN je met een voertaal.

De twee grootste voorbeelden, en tegelijk de twee hoofdredenen, dat de unie in zijn huidige vorm alleen maar KAN klappen, zij het via burgeroorlogen, zij het revolutionair.

ZKH EénOog | 23-01-12 | 22:35

@Ven1V1d1V1c1 | 23-01-12 | 22:26
U maakt mij ook wel nieuwsgierig.
Namen en rugnummers graag.

kapotte_stofzuiger | 23-01-12 | 22:35

@ZKH EénOog | 23-01-12 | 22:27
Mijn conclusie was voorbarig, ok.

Ven1V1d1V1c1 | 23-01-12 | 22:35

@Ven1V1d1V1c1 | 23-01-12 | 22:26

WTF, wie dan? namen en rugnummers graag.

neemjemoederindemali | 23-01-12 | 22:34

Een filmpje op YouTube met de vleesgeworden eurofiel Guy Verhofdstadt in een mijns inziens uiterst negatieve, haast autistische hoofdrol geeft perfect het ravijn aan tussen eurofiele politici en burgers: www.youtube.com/watch?feature=player_e...
Het komt nooit meer goed.

Niemands Knegt | 23-01-12 | 22:31

@Alkibiádès | 23-01-12 | 22:29
Jaja, zie 22:30

kapotte_stofzuiger | 23-01-12 | 22:31

@seven | 23-01-12 | 22:25
Duidelijk. In context van de euro, is inderdaad uw analyse beter (hulde!): Zweedse export groeit harder dan Nederlandse.

kapotte_stofzuiger | 23-01-12 | 22:30

@Ven1V1d1V1c1 | 23-01-12 | 22:26
Over één kam scheren of onder één noemer brengen?

Is dat wat je bedoelt?

Parsons | 23-01-12 | 22:30

@Ven1V1d1V1c1 | 23-01-12 | 22:23

Waarom reageer je zo dom en gefrustreerd? Ik heb bvb een seizoensbedrijf, momenteel weinig te doen dus tijd om me te ontspannen op de webs, over een paar maand weer 90 uur per week in touw.

neemjemoederindemali | 23-01-12 | 22:29

@kapotte_stofzuiger | 23-01-12 | 22:24
Zie seven | 23-01-12 | 22:25 dus.

Alkibiádès | 23-01-12 | 22:29

@WaarDeWindWaait | 23-01-12 | 22:12
Gelukkig dat er nog vele realisten zijn die de praktijk onder ogen kunnen zien in plaats van de vele idealisten die menen alles beter te weten maar ondertussen niet in de gaten hebben dat zij in een bak drijfzand staan.

@Ven1V1d1V1c1 | 23-01-12 | 22:17

Oeh!!! Laat me eens schrikken dan: hoeveel tijd maak ik gemiddeld per dag vrij om te reaguren dan?

ZKH EénOog | 23-01-12 | 22:27

@Stormageddon | 23-01-12 | 22:21

Uit duimen komt het zeker, vooral duimen van bazen met een ongekende geldhonger, helaas niet te genezen. (behalve dan door de guillotine)

neemjemoederindemali | 23-01-12 | 22:27

Dewaaiwindisweggewaaid.

koekje erbij? | 23-01-12 | 22:27

@Parsons | 23-01-12 | 22:23, kapotte_stofzuiger | 23-01-12 | 22:23 |
Ik wil absoluut niet alle frequente reaguurders onder één kam scheren. Maar er zitten er nogal wat tussen.

Ven1V1d1V1c1 | 23-01-12 | 22:26

ZKH EénOog | 23-01-12 | 22:16 |

Dat streven is een heilloze bezigheid. U heeft gelijk, het is mogelijk wijzend op historische voorbeelden, maar nooit als heersende spreektaal. Het zou opgelegd kunnen worden en zelfs verplicht kunnen worden gesteld in de publieke sfeer. Zulke maatregelen hebben, zoals de geschiedenis ons ook geleerd heeft, echter een averechts effect. Het antwoord, want ik geloof niet in een ineenstorting, is een mix van allerlei culturen en talen etc. Deze moloch begint pas net.

Davidson | 23-01-12 | 22:24

@Alkibiádès | 23-01-12 | 22:20
Een factor 3, vind ik niet relatief. Uit de wikipedia-link:
Nederland 401,9 miljard euro, Zweden 123,4 miljard euro.

kapotte_stofzuiger | 23-01-12 | 22:24

@WaarDeWindWaait | 23-01-12 | 22:12
In welk opzicht is de PVV rechts?

Parsons | 23-01-12 | 22:24

Keurige man die Vreeswijk. Quid heeft tegenwoordig een veel te grote bek bij het koffie-automaat, en gezonde kaalkopjesweerzin heeft bij GS plaats gemaakt voor gratuit rechtsbashen. Zonde is dat.

www.geschiedenis24.nl/speler.program.6...

Taggart | 23-01-12 | 22:23

@ZKH EénOog | 23-01-12 | 22:19
In dat geval geen verwijt van mijn kant.
Heb zelf vandaag weer 12 uur moeten maken. En nog heb ik moeite met mijn rekeningen.

Ven1V1d1V1c1 | 23-01-12 | 22:23

@Ven1V1d1V1c1 | 23-01-12 | 22:12
Ja, want mensen die veel guren kunnen geen baan, dan wel werk hebben natuurlijk.

#Trololo

Parsons | 23-01-12 | 22:23

@Ven1V1d1V1c1 | 23-01-12 | 22:12
Nu interesseert mij uw discussie met andere reaguurders momenteel niet, maar het idee, dat frequente reaguurders luie profiteurs of uitkeringstrekkers zijn, komt niet overeen met a) de inhoud van reaguursels zelf, waaruit een relatief hoog intellectueel niveau blijkt, b) de expertise/ervaring die men uit recente arbeid c.q. arbeidsverleden met ons deelt.

kapotte_stofzuiger | 23-01-12 | 22:23

@neemjemoederindemali | 23-01-12 | 22:20
Dan komt het uit externe duimen. Uit duimen komt het.

Stormageddon | 23-01-12 | 22:21

@Ven1V1d1V1c1 | 23-01-12 | 22:17

U bent van mening dat iemand alleen met zijn werk bezig mag zijn?

neemjemoederindemali | 23-01-12 | 22:21

@Stormageddon | 23-01-12 | 22:17

Daar ben ik zo net nog maar niet van overtuigd, u weet wie bvb Wouter Bos heeft geadviseerd tijdens de bankencrisis?

neemjemoederindemali | 23-01-12 | 22:20

@kapotte_stofzuiger | 23-01-12 | 22:17
Relatief, staat er.

Alkibiádès | 23-01-12 | 22:20

Wwaardewindwaait Daar heb je wel gelijk in. Ik heb KMBO afgemaakt. Een performance plan geschreven voor een multinational met 5 miljard euro omzet per jaar, maar ook voor een bedrijfje met een paar miljoen euro omzet per jaar. Het ene bedrijf de regeltjes. Het andere bedrijf hun regeltjes. Verschil in omkoopbaarheid.

klowiepowie | 23-01-12 | 22:19

@Ven1V1d1V1c1 | 23-01-12 | 22:12

Wow. Je zit bijna goed.

Dat profiteren dan: ik probeer zoveel mogelijk te profiteren van de centen die ik zelf verdiend heb.

ZKH EénOog | 23-01-12 | 22:19

Davidson | 23-01-12 | 22:18 |

@neemjemoederindemali | 23-01-12 | 22:09 |

Davidson | 23-01-12 | 22:18

WaarDeWindWaait | 23-01-12 | 22:12
De ander als dom neerzetten is een van de meest basale drogredeneringen die er bestaan. Men moet wat hè, bij gebrek aan echte argumenten.

seven | 23-01-12 | 22:18

WaarDeWindWaait | 23-01-12 | 22:12
Waaithijweerweg.

koekje erbij? | 23-01-12 | 22:18

Niet de 'presidenten' van het ESM, want buiten dat het om een zeer vage commissie gaat, zijn die onschendbaar.
Het is niet verkwanseld door die instituties maar door alle politieke partijen van alle lidstaten die dit mogelijk hebben gemaakt. En de technocraten in Brussel en Straatsburg die verantwoordelijke zijn voor de uitwerking van de verschillende theorieën die vandaag de dag de leidende motor zijn achter beleid. Ik doelde op de president, die goedlachse Belg, of de 'democratisch' gekozen presidenten die uiteraard marionetten zijn geworden. Maar dat schreef u helemaal niet dus vandaar mijn excuses voor de ruis.

Davidson | 23-01-12 | 22:18

@neemjemoederindemali | 23-01-12 | 22:14
Als je dagelijks zoveel tijd vrij kan maken om je reaguursels te posten, ben je iig niet met werk bezig. Of je moet van Rossem heten.

Ven1V1d1V1c1 | 23-01-12 | 22:17

@neemjemoederindemali | 23-01-12 | 22:11
Er is maar 1 commissie. ec.europa.eu/index_en.htm
Ze worden geadviseerd door hun eigen duimen waar ze van alles uitzuigen.

Stormageddon | 23-01-12 | 22:17

@neemjemoederindemali | 23-01-12 | 22:04
Idd te achterlijk om over na te denken.
Volgens mij was Merkel in december van plan om er extra vaart achter te zetten, maar de eigenlijke planning was volgens mij half 2012.
Ik weet het niet zeker en zal het moeten opzoeken.
Kom er later nog wel op terug.

deraderendraaien | 23-01-12 | 22:16

@Davidson | 23-01-12 | 22:03

Het is niet onmogelijk, het vergt alleen een tijdsspanne die baantjesjagers er niet voor hebben.

De Amerikaanse koloniën waren ook in het begin een wildgroei van culturen, tradities en talen. Pas toen de Britten echt goed de overhand kregen, werd het Engels als voertaal verplicht. Niettemin zijn er zat kleine clustertjes, waar oude tradities, inmiddels weliswaar flink geëvolutioneerd, nog steeds in ere gehouden worden.
Datzelfde geldt voor Canada: een verplichte voertaal, maar nog steeds zijn er streken waar aardig wat Nederlands wordt gesproken. Sterker, in, ik meen 2006, is er zelfs een volledig Nederlandstalige krant van de ondergang gered, mede dankzij een flinke donatie van de Vlaamse Gewestelijke regering.
En veel dichter bij huis is het zelfs mogelijk: in Friesland is Nederlands de officiële voertaal, maar het Fries is de officiële culturele taal. Zoals het Bretons en het Gaelic oud-Keltische talen zijn in Frankrijk, Ierland en Schotland. Of het Baskisch in Spanje en Frankrijk.

En ja, ze zijn inderdaad op het Amerikaanse continent vrijwel op nul begonnen, en dus was het makkelijker iedereen van een dergelijke noodzaak te overtuigen, maar dat neemt niet weg, dat het hier niet ook mogelijk zou zijn. Het gaat alleen wel veel meer tijd kosten, dan wanneer je op ´nul´ begint, en dat is een inspanning, die je dan vooral voor je nazaten er voor over moet willen hebben.

Maar een universele taal, is een eerste prioriteit. Vraag maar aan de Sovjets.

Oh, wacht...

ZKH EénOog | 23-01-12 | 22:16

De Costa Europa heeft al lang slagzij gemaakt, alleen de bemanning op de Brusselse stuurhut schreeuwen dat er niets aan de hand is.
Alle Europese passagiers weten allang dat het schip zinkende is, maar iedereen moet aan boord blijven, tegen wil en dank.

@WaarDeWindWaait | 23-01-12 | 22:12

Ah, we hebben een Eurofiel in da house, dus ik heb de lagere school niet afgemaakt volgens u en ik ben dom?

neemjemoederindemali | 23-01-12 | 22:16

Minder Rutgers, lekker lachen met politici, meer Vincents, die beleidsmakers het (cynische) vuur aan de schenen legt.

kapotte_stofzuiger | 23-01-12 | 22:15

@Ven1V1d1V1c1 | 23-01-12 | 22:12

Waaruit maak je dat op?

neemjemoederindemali | 23-01-12 | 22:14

Vrijwel alle argumenten die eurofielen opwerpen zijn simpelweg gelogen. Bovenaan staat de exportleugen, men doet net alsof er zonder de eu of euro geen NL export naar buurlanden meer mogelijk is.
Zweden heeft relatief een vergelijkbare exportomvang als Nederland en is zonder euro gewoon in staat te exporteren. Zwitserland heeft pp zelfs een grotere export (en hogere exportgroei) als NL. Ook GB en Noorwegen kunnen gewoon naar Europa exporteren.
In Duitsland zijn de exporteurs er inmiddels achter dat een eu & euro die hen dwingt de schulden van anderen af te lossen hun economie & concurrentiepositie juist verzwakt.
'Duitse exporteurs kunnen zonder euro'http://www.europa-nu.nl/9353000/1/j9vvikqpopjt8zm/viuaix1a4tz2?ctx=vh7douva6mo0

seven | 23-01-12 | 22:13

Eurofoben zijn voornamelijk mensen die de lagere school niet hebben afgemaakt. Dom links (SP) en dom rechts (PVV) lopen hierbij hand in hand, alles buiten het tuinhek is voor hun eng. Democratisch zijn de dommen ver in de minderheid dus uiteindelijk is er weinig aan de hand.

WaarDeWindWaait | 23-01-12 | 22:12

@Stormageddon | 23-01-12 | 22:07

En wie adviseert die commissie's? Dat zou ik wel eens willen weten.

neemjemoederindemali | 23-01-12 | 22:11

2012, JWPlayer ipv html5 op Dumpert, GS,Powned, doe es mijn €5,72 terugstorten.

Prutsert3368 | 23-01-12 | 22:10

@Davidson | 23-01-12 | 22:06

Wie is een marionet en wat is qua politieke macht lachwekkend?

neemjemoederindemali | 23-01-12 | 22:09

@Ven1V1d1V1c1 | 23-01-12 | 21:55
waarom zou de nederlandse belastingbetaler op moeten draaien voor het risico wat franse & duitse banken in griekenland genomen hebben?

cumshaft | 23-01-12 | 22:09

@neemjemoederindemali ESM is niet legaal óf ze moeten voor Hitler jugend zijn.

klowiepowie | 23-01-12 | 22:09

@klowiepowie | 23-01-12 | 21:55
Sinds Lissabon zijn we dus geen samenwerking van landen meer maar een halfbakken confederatie. Brussel heeft alles te zeggen, behalve over wie het in Brussel voor het zeggen heeft. Met andere woorden: de beslissingen worden door de commissie genomen. Een commissie die niet is gekozen door de bevolking van Europa, noch door het Europarlement. Wat het Europarlement passeert is wet in de hele EU.

Stormageddon | 23-01-12 | 22:07

@Wedstrijdkrokodil | 23-01-12 | 22:01

Laten we voor de lol eens proberen er uit te stappen en wel NU. Komen we er achter wat de directe gevolgen zijn, overigens kunnen die nooit zo groot zijn als de indirecte gevolgen van blijven.

neemjemoederindemali | 23-01-12 | 22:06

neemjemoederindemali | 23-01-12 | 21:50 |

Dat is een marionet, een uithangbord die uiteraard aangewezen wordt. Qua politieke macht is het lachwekkend.

Davidson | 23-01-12 | 22:06

@deraderendraaien | 23-01-12 | 21:56

Enig idee wanneer dat kudt ESM verdrag geratificeerd gaat worden? Btw, vreemd dat we de media niet horen over dat verdrag, er zouden grote debatten op de televee moeten zijn, journalisten die alles uitvogelen en iedere politicus zou moeten ondervragen etc. etc., we horen of lezen er verder helemaal niks over, te achterlijk voor woorden.

neemjemoederindemali | 23-01-12 | 22:04

ZKH EénOog | 23-01-12 | 21:48 |

Dat is onmogelijk en dat zal altijd onmogelijk blijven. Men onderschat het belang van de 'eigen' cultuur, taal en tradities. Men kan daar neerbuigend over doen, maar het zijn dezelfde begrippen die miljoenen Europeanen richting de slagvelden van twee wereldoorlogen dreef.
Het hele probleem is dat de financiële realiteit hopeloos achterloopt op wat men ambieert in Brussel.

Davidson | 23-01-12 | 22:03

@Ven1V1d1V1c1 | 23-01-12 | 21:55

Bedankt voor je dubbelpost. Kan ik je fucked-up naïviteit dubbel minnen.

ZKH EénOog | 23-01-12 | 22:01

Het enige wat echt belangrijk is is het recht op zelfbeschikking. Dus om uit de EU te mogen stappen als we dat zouden willen. Zonder een leger op je af gestuurd te krijgen that is. Hoe zal de EU in de toekomst omgaan met afvallige staten?

Wedstrijdkrokodil | 23-01-12 | 22:01

@ZKH EénOog | 23-01-12 | 21:54

Geen idee of Balkie nog een fooi heeft gekregen voor ons, een heel land weggeven om niet? Zo dom kan zelfs Balkenende niet zijn. Oh wacht....

neemjemoederindemali | 23-01-12 | 22:00

@neemjemoederindemali | 23-01-12 | 21:47
Uit mijn naam ook niet.. en dat kleine beetje D66 electoraat zal hun zin mogen doordrijven?

Zodra er geratificeerd moet worden moeten we ons dus massaal laten zien en horen daar in Den haag!

Ik hoop dan ook dat dit plaats moet vinden vlak voor de nieuwe verkiezingen.Wat dat betreft reken ik erop dat Wilders het tijdstip om te nokken met gedogen goed uitkiest,en precies om die rede!

deraderendraaien | 23-01-12 | 21:56

@cumshaft | 23-01-12 | 21:42 |
Wij hebben toch ook een noodfonds opgericht opdat Griekenland haar schulden aan de risiconemers iig aflost.

Ven1V1d1V1c1 | 23-01-12 | 21:55

@cumshaft | 23-01-12 | 21:42 |
Wij hebben toch ook een noodfonds opgericht opdat Griekenland haar schulden aan de risiconemers iig aflost.

Ven1V1d1V1c1 | 23-01-12 | 21:55

Wat zeuren mensen nou?? We zijn een samenwerking van landen. Brussel heeft niets te zeggen.

Mahh.. wat Pim Fortuyn zei: de geamputeerde wijze waarop Europa zich op glad ijs bevindt. We stampen, omdat ieder land het fout doet.

Wat Europa dynamisch maakt, is dat we veel landen hebben, die ook zonder de EU kunnen samenwerken. De EU is niets meer dan van dynamische samenwerking een traag paard maken. Het oogt goed, het smaakt bitter.

klowiepowie | 23-01-12 | 21:55

@ZKH EénOog | 23-01-12 | 21:48

Vergeet de schoften achter de ECB niet, dat zijn de werkelijke hoeren van het geld, als je al het door hun gejatte geld in hun strot wilt duwen hoef je het valluik helemaal niet meer te openen, geen luik ter wereld kan dat gewicht aan.

neemjemoederindemali | 23-01-12 | 21:54

@neemjemoederindemali | 23-01-12 | 21:47

Verkocht? Weggegeven. Want zijn gedroomde baan als EU president ging hem alsnog aan zijn neus voorbij om plaats te maken voor het huidige charismatisch en wereldberoemde figuur.

Soort tandem: Balk neukte ons in de reet, EC neukte balk anaal. Tot aan z'n huig, dat dan weer wel.

ZKH EénOog | 23-01-12 | 21:54

@ZKH EénOog | 23-01-12 | 21:48
Spijker, kop, raak.

Taal is de uiteindelijke bottleneck van de EUSSR.

Slechts (zeer) weinigen die dat inzien.

Parsons | 23-01-12 | 21:53

Davidson | 23-01-12 | 21:37 |
Ja, daar maak ik me ook altijd een beetje zorgen om. Waaróm moeten we dan zo nodig concurreren? Er is toch genoeg voor iedereen? We kunnen toch ook samenwerken?

Het lijkt me sterk dat onze politieke leiders willen dat wij goedkoper Apple-troep in elkaar kunnen zetten dan de Chinezen.
Als wij willen concurreren, moeten we dat op het creatieve, innovatieve en VOC-vlak doen. Geheime wietkamertjes in Duitse huizen bouwen, bijvoorbeeld.

dosis | 23-01-12 | 21:52

@Davidson | 23-01-12 | 21:37

We zijn met handen en voeten gebonden aan de Euro, hoe in vredesnaam kunnen we straks nog concurreren? Vraag eens aan de Grieken en de Italianen wat ze van hun democratisch gekozen president vinden.

De democratie is verkwanseld door de EU en de ECB/EFSF/ESM, wanneer hebben we de presidenten van die laatste club gekozen?

neemjemoederindemali | 23-01-12 | 21:50

@cumshaft | 23-01-12 | 21:44
Precies dat bedoel ik!

Zijn er überhaupt journalisten die kritisch het voortouw nemen in Nederland? behalve Elsevier zie ik bij de PO nooit een echt kritisch betoog.

deraderendraaien | 23-01-12 | 21:49

*Wachten doet op EU-kritische (links van het) middenpartij*
Nederland is al jaren het braafste jongetje met alle EU-regelgeving. Vaak ten koste van onze eigen concurentiepositie. Waarom zijn die EU-wetten altijd alleen in Nederland verplicht?
Alle midden- en kleinbedrijven zijn al of gaan nog naar de kloten vanwege allerlei 'Europese' regels, waar die ossie's gewoon schijt aan hebben. Ga een paar honderd kilometers naar het zuiden en concludeer zelf of ze daar met dezelfde milieu-, hygiëne-, arbo-, enz-regels te maken hebben.
Alle overbodige dierentransporten zijn er omdat vrijwel alle slachthuizen failliet zijn gegaan vanwege alle benodigde investeringen om te blijven voldoen aan EU-regels.
(Hey PvdD, ga's kijken hoe er dáár geslacht wordt).
Huidige generatie politici zetten al jaren ons land in de uitverkoop, hopend op wat leuke posities na hun politieke carriëre.
Dat moet nodig stoppen!!!

Ven1V1d1V1c1 | 23-01-12 | 21:49

@Davidson | 23-01-12 | 21:37

En politieke integratie gaat alleen werken, wanneer elk land dat zich aansluit dezelfde taal spreekt. En om dat te bewerkstelligen, dat elk land, naast haar moerstaal, ook een universele taal vloeiend spreekt, zijn we een eeuw verder.

En dat is niet iets, dat onze huidige politici zouden mee maken. En dan zie je waar het de machtswellustige baantjesjagers werkelijk om te doen is: grof de zakken vullen en schijt hebben aan de burgers, in de hoop de ineenstorting niet meer mee te hoeven maken, omdat zou dan al riant aan het rentenieren zijn.

Ik hoop, dat ze dat gejatte geld nog eens door de strot geduwd krijgen als extra ballast, vlak voordat het valluik onder de strop open gegooid wordt...

ZKH EénOog | 23-01-12 | 21:48

@deraderendraaien | 23-01-12 | 21:36

Die schoft van Balkenende heeft ons inderdaad verkocht, we wilden geen EU grondwet, we wilden zelfs helemaal geen EU. Tiepen die klootzakken er "verdrag" boven, puur landverraad en u weet welke straf daarop staat.

Die nicht van Jan Cees heeft lachend het ESM verdrag ondertekend, vraag me af of die aarslikker wel gelezen heeft wat hij ondertekende, het was iig niet uit mijn naam.

neemjemoederindemali | 23-01-12 | 21:47

Frdnnd | 23-01-12 | 21:33 |

Ik ben vooral een scepticus omdat 1) het proces niet conform de realiteit is 2) democratische legitimiteit niet aan de orde is 3) instituties op geen enkele wijze transparant zijn dan al ogen 4) Dat de complete ideologie eigenlijk niets anders behelst dan 'europeanisme', 'universalisme' 'kosmopolotisme' als enige waarheden en als vervangend voor de uiteraard imaginaire begrippen zoals: 'natie' en 'staat'. Een uiterst kortzichtige en gevaarlijke ontwikkeling.

Davidson | 23-01-12 | 21:45

@deraderendraaien | 23-01-12 | 21:19
sven kokkelman komt niet verder dan om rutte te vragen of hij ook naar de voice of holland gaat kijken.

cumshaft | 23-01-12 | 21:44

het valt toch ook niet uit te leggen dat de ierse belastingbetalers de schulden af moeten lossen van een failliete bank alleen maar omdat anders franse en duitse banken af moeten boeken op hun uitstaande leningen. dit is alle waanzin voorbij.

cumshaft | 23-01-12 | 21:42

Verenigd betekent doorgaans toch gelijkgestemde gedachten en uitvoeringen daarvan?
Ik zie de verdeeldheid echter met de dag groeien.

necrosis | 23-01-12 | 21:42

@Frdnnd | 23-01-12 | 21:33

Verenigd als in vrij verkeer van goederen, diensten en personen is goed, maar dat hadden we al in de EEG, daar hebben we de EU dus niet voor nodig.

De pleuris gaat uitbreken in Europa, alleen weet nog geen mens wat er precies gaat gebeuren maar het volk gaat in opstand opkomen, linksom, rechtsom of radicaal door het midden. We zijn die regentenzooi spuugzat, of, zoals Pim het al zei, "Dit volk is het zat".

neemjemoederindemali | 23-01-12 | 21:40

Wij moeten concurreren met de BRIC-landen en dat kan alleen door politieke integratie -wat eigenlijk niets anders is dan een duur woord voor de herverdeling van het kapitaal. Ik krijg altijd bedenkingen in wat voor een kader we dat 'concurreren met de BRIC-landen' moeten plaatsen. De wereld als een Champions league waar de kans op een neergang richting de tweede of derde wereld altijd op de loer ligt? Iedereen wil natuurlijk dat wij economisch niet achterblijven dus neemt men zulke nietszeggende uitspraken uiterst serieus.

Davidson | 23-01-12 | 21:37

@ Borakh / 21:17
Ze zouden in ieder EU land minstens één Nigel Farage moeten hebben

Tobi | 23-01-12 | 21:37

Het is (voor deze ene keer) dus echt waar wat onze gristenbroeders zeggen:

“Reeds ligt de bijl aan de wortel der bomen: iedere boom dan, die geen goede vruchten voortbrengt, wordt uitgehouwen en in het vuur geworpen.”
Mattheus 3:10

Het is een kwestie van tijd totdat EUSSR met donderend geraas in elkaar sodemietert, mark my words

tisallemaalwatzeg | 23-01-12 | 21:36

@neemjemoederindemali | 23-01-12 | 21:29
Zo is het! Balkenende heeft ons verkocht in Lissabon ,en de Jager moet nu nog even afrekenen en het bonnetje tekenen!

deraderendraaien | 23-01-12 | 21:36

gooischetrut | 23-01-12 | 21:30 |

Mooi voorbeeld van hoe het vastklampen aan wereldvreemde idealen kan leiden tot een anti-democratische reflex. Gelukkig is het maar één mening van één persoon, hoop ik dan.

Frdnnd | 23-01-12 | 21:35

-weggejorist-

Kamervraag | 23-01-12 | 21:35

neemjemoederindemali | 23-01-12 | 21:31 |

Voor de duidelijkheid, ik ben inderdaad principieel tegenstander van een verenigd Europa dat op ondemocratische wijze door de strot van de burgers wordt geramd. Principieel tegenstander van een verenigd Europa an sich ben ik echter totaal niet, en ik zie ook niet in waarom ik dat zou 'moeten' zijn.

Frdnnd | 23-01-12 | 21:33

@soledad | 23-01-12 | 21:28

Met een burgeroorlog of revolutie, ik hoop persoonlijk op het laatste en dat er maar miljoenen mensen met hooivorken en fakkels in Brussel en Frankfurt mogen komen om het dieventuig uit hun holen te jagen.

neemjemoederindemali | 23-01-12 | 21:33

@Alkibiádès | 23-01-12 | 21:24
Muntje is al gevallen.

Blij mee.

Parsons | 23-01-12 | 21:32

@ZDEV | 23-01-12 | 21:18
Goed betoog!
We kunnen hieruit afleiden dat we beter wel een poosje voor de grens moeten wachten en een wisselkoers op de koop toenemen,dat scheelt een hoop ergernis over die subsidie zakkenvullers en is ook veel goedkoper als ze werkelijk belasting gaan heffen naar eigen goeddunken.

deraderendraaien | 23-01-12 | 21:32

@Frdnnd | 23-01-12 | 21:22

Je zou een zwaar principieel tegenstander moeten zijn, tenzij je hekel hebt aan democratie.

neemjemoederindemali | 23-01-12 | 21:31

Hadden we in Nederland maar van die journalisten als Browne.. ( GS uitgezonderd natuurlijk..)

070 | 23-01-12 | 21:31

Frdnnd | 23-01-12 | 21:22 | + 2 -

en dan denk je dat ze inmiddels in Nederland iets geleerd hebben, dat er iets van besef is doorgedrongen. Las onlangs een comment op Joop.nl dat iedereen die pvv stemde geregistreerd moest worden, zodat ze er uiteindelijk op afgerekend konden worden oid....

Werkelijk onvoorstelbaar ziende blind en horende doof zijn dit soort mensen....

gooischetrut | 23-01-12 | 21:30

@eerstneukendanpraten | 23-01-12 | 21:20

Hoezo over een aantal jaren?
Dat gaat veel sneller, vooral als dat KUT ESM verdrag wordt geratificeerd. Al diegene die daar voor hebben gestemd zijn landverraders die aan de hoogste boom mogen, net als JC, W en JP.

neemjemoederindemali | 23-01-12 | 21:29

populisme,is de mening van het volk.
met een ander woord democratie.
het wachten is op de verkiezingen
dat kan alleen maar een kultuurschok zijn brussel het centrum van de macht kan zonder donaties van de rijke landen niet langer funktioneren.
het wachten is dus op de big beng
het heeft een vermogen gekost,en er komt nog meer bij.
de heren en dames in brussel hebben er weer een jaarlijkse loonsverhoging bijgekregen.
met vorstelijke emolument,franje beloning.
het is maar door welke bril er naar gekeken wordt,
het is arrogante diefstal.
de bevolking weet hier van,
hoe zal dit eindigen

soledad | 23-01-12 | 21:28

@StandUpForYourRights | 23-01-12 | 21:18

Van democratie hebben ze in Brussel nog nooit gehoord, heeft u mogen stemmen op een Europese president?

neemjemoederindemali | 23-01-12 | 21:27

@Parsons | 23-01-12 | 21:15
We komen van hetzelfde sterrenstof, misschien is dat het.

Alkibiádès | 23-01-12 | 21:24

@prins cannabis | 23-01-12 | 21:21 |
Hölzenbein?

karel laars | 23-01-12 | 21:24

@stijllozenaam | 23-01-12 | 21:17
Waarom zouden wij dat niet net zo goed kunnen dan?

deraderendraaien | 23-01-12 | 21:22

Ik ben bepaald geen principieel tegenstander van een verenigd Europa, maar het dedain waarmee alle kritiek op de EU wordt afgeserveerd maakt me, op zijn zachtst gezegd, verdrietig. Ik moest vandaag toevallig denken aan de ontmaskering van policor links (en midden en rechts etc.) gedurende de afgelopen jaren. Decennialang is het beleid en het debat afgestemd op hoogdravende idealen, waarbij men de realiteit totaal uit het oog heeft verloren. De opkomst van Fortuyn, Verdonk, Wilders, enzovoorts, is de democratische rekening die aan die wereldvreemde machthebbers is gepresenteerd. En dat ging dan nog vooral over de multiculturele samenleving. Bij de EU zal nu precies hetzelfde gaan gebeuren, en zolang Europa alleen kan reageren met een soort kinderlijke verontwaardiging, houd ik mijn hart vast. Europa? Ja hoor, van mij mag het, maar niet als het zo moet. Dan wacht ik nog wel even.

Frdnnd | 23-01-12 | 21:22

toch geen familie van.....?

prins cannabis | 23-01-12 | 21:21

Mark my words, over een aantal jaren betalen we gewoon ook Europese belastingen! En omdat wij zo'n rijk land zijn mogen wij ietsepietsie meer betalen dan bv. de Griken en Italianen...

eerstneukendanpraten | 23-01-12 | 21:20

Ik ga vanavond maar even aan the mother's little helper... wat een narigheid hier op ..... nee helaas niet alleen op Geenstijl

gooischetrut | 23-01-12 | 21:19

Vincent Brown is idd een baas.
Dat zie ik Sven kokhalsman zo nog niet doen.

deraderendraaien | 23-01-12 | 21:19

Die smerige EUSSR heeft maar 1 ding nodig, een fatsoenlijke revolutie waarbij een aantal bankiers-en Eurofielhoofjes in het mandje belanden, wat mij betreft mag de strop ook. Stelletje smerig dieventuig.

neemjemoederindemali | 23-01-12 | 21:18

Alkibiádès | 23-01-12 | 21:10 | + 0 -

Inderdaad we hebben een Nigel Farage nodig, de motieven van de SP en de PVV zijn echter zo slecht dat het geen alternatief is. De SP gooit alles op het kapitalisme en dat de politici daar een onderdeel van zijn. De PVV gooit alles op het nationalisme, wat ook totaal niet het issue is. Het probleem is dat ze desastreuze maatregelen treffen voor onze vrijheden. Dat is precies wat Farage aankaart, op economisch en persoonlijk vlak zijn ze totaal doorgedraaid.

StandUpForYourRights | 23-01-12 | 21:18

Eerlijk is eerlijk. Dankzij de Euro verdien ik goed geld. De export vaart er wel bij. Nederland heeft belang bij een economisch Europa. En de gulden hebben we te goedkoop ingeruild. En we zijn veel te lang een te grote netto betaler geweest. Laten we dat verschil nog even met Europa verrekenen.

Een politiek stabiel Europa dat zal wel. Dat zijn vooral de Euro-politici die zichzelf aanpraten dat ze goed werk verrichten. Ik geloof er niets van dat al dat gepolder in Strasbourg en Brussel echt voor welvaart, rust en stabiliteit zorgt.

Wat wel handig is, is dat je overal door Europa kan reizen zonder uren voor de douane te staan. Vooral handig bij zaken, en op vakantie is het mooi meegenomen. Helaas betekent het ook dat tuig vanuit de uithoeken van Europa waar ze nog ezels neuken (niet eens paarden, ik bedoel maar) zonder beperking hierheen trekt. Er mag wel weer een drempeltje komen.

Waar ik echt een teringhekel aan heb dat is de bureaucratie en het gesjoemel met subsidies in Europa. Eén grote rondpomp van geld, waarbij veel te veel aan de strijkstok blijft hangen van ambtenaren, politici en vriendjes die het echt niet verdienen.

Nog ernstiger is dat EU overheden nu praten over het 'afstemmen' van belastingen. Wat de fuck, dat zijn prijsafspraken en dat noemen we kartelvorming! Bedrijven mogen dit niet, dus overheden ook niet. De EU probeert eigen belastingen in te voeren, en wil ook nog eens de prijzen fictief hoog houden door concurrentie uit te schakelen. No way.

Weet je wat Europa zou moeten doen? Focussen op Europees recht. Als een of andere spaghettivreter je verneukt, kun je jaren wachten tot er een uitspraak is. En dan is je geld allang op. Je kan helaas beter een Joegoslaaf een paardenkop in zijn bed laten leggen. Ies koeltoer, si?

ZDEV | 23-01-12 | 21:18

@Alkibiádès | 23-01-12 | 21:10
Iid als het kon zou ik ook op Nigel Farage stemmen, die man fileert net uiterste precisie die hele EU shit en is wat mij betreft een held

www.youtube.com/watch?v=rucouURvh9c

I don't want to be rude but..... :)

DaveDH | 23-01-12 | 21:17

Want wij als Nederland kunnen beter concurreren tegen de BRIC-landen dan de EU.... NOT

stijllozenaam | 23-01-12 | 21:17

We zouden hier een Nigel Farage moeten hebben.

Borakh | 23-01-12 | 21:17

Te laat.

SODEP | 23-01-12 | 21:16

Die Vincent Browne is een held. Die bureaucraat staat met zijn mond vol tanden en geeft een ontwijkend antwoord, en vervolgens wil die hem afkappen. Deze man had het niet beter kunnen doen: hij is het voorbeeld van Europese bureaucraten die heel, heel, heel diep in hun ivoren torentje zijn gekropen.

StandUpForYourRights | 23-01-12 | 21:15

@Alkibiádès | 23-01-12 | 21:10
Ik zou zweren dat ik you ken.

Parsons | 23-01-12 | 21:15

Dit stuk gaat Hölzenbein niet leuk vinden, onze eurofiele reaguurder.

karel laars | 23-01-12 | 21:14

Ach, de populisten van PVV en SP belazeren de boel net zo als de politieke elites. En dan zal geenstijl gaan bepalen welke politicus goed genoeg is om mee te doen???. De politici veroorzaken de problemen. Noem eens 1 probleem dat door een politicus is opgelost?

jodidor | 23-01-12 | 21:14

Ik heb geen haat aan de EU, ik heb haat aan machthebbers in het algemeen.

Allen preken voor eigen parochie en leggen jou dingen op die altijd ten nadele van je uitpakken, ten einde er zelf een goed bonusbaantje aan over te houden binnen het grootgraaicircus.

ZKH EénOog | 23-01-12 | 21:11

God wat ben ik blij als die crisis voorbij is. Ik ben alleen bang dat ik dat niet meer meemaak.

patrizio | 23-01-12 | 21:11

Nederland heeft een eigen Nigel Farage nodig; iemand die klare wijn kan schenken en de (terechte) onvrede van het volk over de ronduit anti-democratische Europese moloch kan kanaliseren via een rationeel, beschaafd en erudiet vertoog.

Zowel de PVV (Wilders) als de SP (Roemer) zouden er slim aan doen om goed de Youtubefilmpjes van Farage te bestuderen en zich de retoriek van deze charismatische man eigen te maken. Dan worden deze partijen pas echt een force to be reckoned with, voor zover ze dat al niet zijn met een derde van de zetels in het parlement geprojecteerd in de huidige peilingen. Probeer daar maar eens omheen te kijken.

Nouja, het kan. De volksverlakkende elites bij onze elitaire eenheidsworstpartijen (denk CDA, denk PvdA, denk VVD, denk D66) presteren dit natuurlijk al jaren. Ze voelen zich in deze gang van zaken immers ook gesteund door de schimmige poppenspelers in Brussel. Wat de mensen in de lidstaten willen doet er helemaal niet toe. Een referendum is net als dat geld dat naar de Grieken gaat: gaan we nooit meer zien. Een verkiezing is een wisseling binnen dezelfde macht.

Wat ertoe doet is wat infantiele, realiteitsgedepriveerde fantasten als Guy Verhofstadt willen: een centralistisch, etnocidaal, bestuurlijk Europees monster dat klauwt en gromt naar iedere uiting van volkerlijke soevereiniteit. Alsof de geschiedenis er niet toe doet, laten we maar zeggen.

Waar deze idiote en levensgevaarlijke zienswijze toe zal leiden is door visionair Dalrymple al voorspeld: 'The European Union that was supposed to put an end to war on the continent has resuscitated antagonisms that might end in bellicosity, if not in outright war. And the European Project stands revealed as what any sensible person could have seen it always was: something akin to the construction of a massive, post-Tito Yugoslavia.'

Pechtold weet ervan.

Alkibiádès | 23-01-12 | 21:10

Laten we ons liever eens afvragen hoe onze kleinkinderen het zullen beleven om onder de knoet van de buren te leven!

De afhankelijkheid van D66 randdebielen hoeft toch geen maatstaf te worden voor hen die wel zelf willen denken en handelen!

Pleur lekker op met die EU! we zijn het zat en dat heeft geen reedt met populisme te maken,maar met realisme!

deraderendraaien | 23-01-12 | 21:09

Mooi geschreven Van Rossem!

Scagnetti | 23-01-12 | 21:07

Nederland moet niet met hangende pootjes achter iedereen aanlopen in de EU. Gewoon een keer dwarsliggen. Omdat het kan.

Boerenhoofd | 23-01-12 | 21:06

Ik zeg: kont tegen de krib en laat dat Europa maar lekker naar zijn geld fluiten. Wat Griekenland kan, kunnen wij ook!

doenormaal! | 23-01-12 | 20:59

Kom nou eerst eens met een behoorlijke kosten-baten analyse....

Vogelbeest | 23-01-12 | 20:59

Wat de EUSSR nodig heeft is iemand die de stekker eruit trekt.

Parsons | 23-01-12 | 20:58

Maar de vraag is... weten ze dat ook in Brussel?

deraderendraaien | 23-01-12 | 20:58

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken