Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

De brief die Mauro had moeten schrijven

leavemauroalone.jpeg Man man man wat een emotieloze emomeuk, die smeekbede om te mogen blijven van Mauro, die hij bovendien duidelijk niet zelf geschreven heeft. 'Boehoe mijn ouders wilden me niet, en nou willen jullie me ook al niet terwijl ik toch echt een Limburger ben met een lief Nederlands broertje en in Angola tel ik ook niet mee als Angolees maar ik ben altijd bang geweest voor deze dag en nou is hij aangebroken maar ik wil zo graag blijven, mag dat meneer Leers?' Alsof je godverdomme een bijdrage van een derderangs kinderboekenschrijver in de Sam-Sam zit te lezen. Politiek correct geneuzel zonder een greintje overtuiging. Je zou zo'n kind gewoon op basis van die brief de grens over moeten zetten. 'Sorry knul, als dit je verhaal is, geloven we er geen ruk van dat je echt zo graag wil blijven. Groetjes in Angola!' Als mediagenieke mediagetrainde Mauro echt in Nederland wil blijven, moet hij een met gif geschreven brief om een stuk slaghout wikkelen en die persoonlijk bij Leers op zijn bureau flikkeren. Mauro, pak een pen, sluit je op in een kamer zonder al je mediatrainers, voorlichters, begeleiders en mensenrechtenrukkers om je heen en schrijf ff mee. Want op hun softsociale manier wordt het helemaal niks met dat pleidooi voor excemptie. Geachte mijnheer Leers, Laat ik vooropstellen dat ik ook wel snap dat ik slechts een symbolische speelbal ben in uw getouwtrek met die politiek sadistische natte tosti van een Geert Wilders. Is mijn eigen schuld, of liever gezegd: die van alle maatschappelijk werkers die als bijen op honing op mijn zaak afgevlogen kwamen. Daarom ben ik een uithangbord voor alle belanghebbenden geworden en dat zint me voor geen meter. Ik wil geen speelbal zijn voor politieke of maatschappelijke spelletjes, maar dat ben ik helaas wel geworden. Want voor Geert zijn illegale negers lastpakken die hij liever kwijt dan rijk is, en voor de veredelde sociaal werkers om me heen ben ik iemand die zielig en hulpbehoevend is omdat ik uit een armzalig land vol achtergestelde mensen kom. Ik ben allebei niet. Maar hoeveel harteloze politici of moraalverheven allochtonenredders hier ook rondlopen, ik verdom het om dit schijtland te verlaten. Omdat mijn biologische ouders mij op mijn negende in een vliegtuig naar Nederland gooiden, me aan mijn lot overlieten en nooit meer naar me omkeken, heb ik namelijk geen fuck meer te zoeken in Angola. Ik spreek verdomme Limburgs man, geen Angolees. Het heeft lang genoeg geduurd om hier te aarden, maar toen ik eenmaal door had dat mijn pleegouders me niet óók weg zouden sturen en ik eindelijk dat zuidelijke koeterwaals begon te verstaan, besloot ik er het beste van te maken met scholing, een vervolgopleiding en een bijbaantje. Bijna niet van een blanke tiener te onderscheiden, op mijn kleur na dus. Ik heb zelfs mijn diploma nog binnen getikt. Je moet wel heel wereldvreemd zijn om iemand weg te sturen die een diploma heeft en klaar is om in deze crisistijden de arbeidsmarkt op te gaan om de economie wat mee omhoog te helpen. Maar nee. Deze neger moet buigen voor een absurd gedoogakkoord dat van u, Gerd Leers, de minister met de meest onmogelijke baan ter wereld gemaakt heeft. Dan was het in Limburg toch wat lekkerder allemaal hè? Ja, vertel mij wat. Maar goed. We dwalen af. Mijn punt is dat ik het prima vind dat jullie touwtrekken over wie er allemaal wel of niet rendabel is om in Nederland te mogen blijven en geloof me, als inwoner van de provincie met de meeste PVV-stemmers heb je uiteraard mijn zegen om luie uitvreters, gelukszoekers en illegalen die na tien jaar nog steeds geen woord Nederlands spreken het land uit te flikkeren. Maar ik blijf hier. Ik zou niet weten wat ik moet doen in Angola, mijn diploma is daar niks waard en arbeidsethos hebben ze ook al niet. Laat staan dat ik me d'r verstaanbaar kan maken. Dus zal ik me in de toon die tegenwoordig bij jullie in de Tweede Kamer ook zo gangbaar is even heel duidelijk maken: Je moet wel knettergek zijn om een door Nederlanders geadopteerde, Nederlandse sprekende en fatsoenlijk opgeleide neger zoals ik het land uit te zetten, omdat die geblondeerde flapdrol (die bij ieder debat verveeld achterover hangt) ineens opveert als hij weer een buitenlander het land uit kan laten trappen. Als u zich als minister van immigratie zo laat piepelen door deze Grote Gedoger, bent u de bedrijfspoedel van de regering en in die rol geen knip voor de neus waard. Doe eens normaal man! Ik blijf hier. Limburg is ver weg van Den Haag, ik heb geen last van jullie en jullie niet van mij, Ik heb het hier goed en u kunt allemaal de boom in. Met vriendelijke groeten, Mauro Manuel

Reaguursels

Inloggen

BarryBogus | 23-10-11 | 10:40 |

Ja grappig man. Zijn alle landen die dan ooit onder de rijken van Ceasar, Napoleon of Alexander de Grote hebben gevallen dan ook de verantwoording van de landen waar zij vandaan kwamen? *Italiaans en Frans leren gaat*

de betaalautomaat | 24-10-11 | 02:35

behangtafel | 22-10-11 | 15:39

Dan pas je de wet aan. Dat kan toch ook als men tóch wel wil dat er betaald wordt voor een id-kaart? Zo zou je kunnen denken aan het (verplicht) aantonen dat de persoon in kwestie voldoende bagage heeft om nu of (ivm studie) op termijn in het eigen onderhoud kan voorzien. Kan dat? Mag je blijven. Zo niet groetjes en tot nooit meer ziens.

De wet is dynamisch, althans zo heb ik het altijd geleerd.

de betaalautomaat | 24-10-11 | 02:30

Tofik Dibi slaat zomaar de spijker op de kop:
(...) Belangrijker: zolang asielbeleid niet aangepast wordt voor in NL gewortelde jonge asielzoekers krijgen we elke maand nieuw individueel geval. Elke keer grotere show en harder spel. @hansspekman & @JoelVoordewind bereiden wet voor om dit te regelen. Hoe eerder, hoe beter

mokum4all | 23-10-11 | 20:54

Ik moet nog een bezwaarbrief schrijven naar de belastingdienst, kun jij mij daar bij helpen Van Rossem?

fritsspits | 23-10-11 | 11:32

politiek sadistische natte tosti is nog veel te vriendelijk voor mr. ZioNazi.nl

sjonnie | 23-10-11 | 11:20

-weggejorist-

Cyaegha | 23-10-11 | 10:59

Angola: Als die hebberige Portugezen daar nooit waren geweest, hadden ze niet eens geweten dat Europa bestond. Ik denk dat Mauro een probleem van de Portugezen is. En aangezien dat land het eerste Schengenland is waar Mauro's voorouders mee in aanraking kwamen, moeten zij het maar oplossen. Wij doen alleen onze koloniën. Zoiets als: "je eigen rotzooi opruimen".
Ik 'state' even Star Trek's Prime Directive: "The Prime Directive dictates that there can be no interference with the internal development of alien civilizations."

BarryBogus | 23-10-11 | 10:40

Laten ze maar de mensen die hem naar binnen hebben gehaald naar Angola sturen. Dat zijn de mensen die Nederland ziek en kapot maken.

ad melkert | 23-10-11 | 10:11

Kenmerk van een sterk land is hoe ze met minderheden en zwakkeren omgaan. Aan de reaguursels valt op te merken dat nederland heel zwak is.
En stop met het geleuter van wet = wet, want volgens de wet mag de minister deze jongen gewoon laten blijven.

drenkeling69 | 23-10-11 | 08:05

Mauro is in 2001 niet door zijn moeder die in een krottenwijk woont op het vliegtuig naar Nederland gezet maar naar Portugal waar ze als voormalig kolonisator dezelfde taal spreken namelijk Portugees.
In 2003 wordt hij door een gristenorganisatie naar Nederland gesmokkeld waar hij "kuch" asiel aanvraagt en vervolgens wordt toegewezen (?) aan pleegouders.
-
Waar haalt een moeder die in een krottenwijk woont het geld vandaan voor een vliegticket naar Portugal ?
Dit riekt naar mensenhandel of naar illegale adoptie.

Geheimrat Schultz | 23-10-11 | 08:05

Je moet het terug sturen van die gozer zien als ontwikkelings hulp aan angola. Is een win win situatie.

BigBangNeverHappened | 23-10-11 | 08:04

@deraderendraaien | 23-10-11 | 01:34 : Nee, hem hoeft niets kwalijk genomen te worden. Maar ook dat is geen criterium voor blijven of niet. Allemaal heel erg zielig, maar helaas. Anders kunnen we heel Afrika wel toelaten.
Ik ben wat minder positief over die ouders. Die ouders hebben alleen aan hun eigen geluk gedacht. Het adopteren van Afrikaantjes moet maar eens afgelopen zijn, aangezien er ook voor talloze Nederlandse kinderen een goed thuis gevonden moet worden.

lauwebal | 23-10-11 | 02:22

@lauwebal | 22-10-11 | 23:24
Da's waar natuurlijk, en dat moeten we dan ook niet doen.Maar ga jij het een joch van 10 kwalijk nemen dat z'n achterlijke moer hem op het vliegtuig zet, met welke achterliggende reden ook?
Hij is door een Nederlands stel geadopteerd snap ik en dat zijn geen tokkies, te beoordelen naar het feit dan deze mensen hem hebben laten studeren naast de normen en waarden die ze hem hebben bijgebracht.
Wat mij betreft is het laten blijven van dit joch rechtvaardiger dan een generaal pardon voor een stelletje leugenachtige criminelen.

deraderendraaien | 23-10-11 | 01:34

Hij moet weg. Zijn zaak is door vele rechters, ambtenaren en advocaten uitvoerig tegen het licht gehouden. Keer op keer werd vastgesteld dat hij niet aan de eisen voldoet voor een verblijfsvergunning. Door tegen iedere beslissing maar weer in bezwaar te gaan en alles zo lang mogelijk te rekken, neem je willens en wetens het risico dat je op een dag toch terug moet. Het zou voor de duizenden asielzoekers die wel gehoor gegeven hebben aan de uitspraken van rechters en op het vliegtuig gestapt zijn, hoogst oneerlijk zijn als zo'n recalcitrant gevalletje zijn zin krijgt.

Bovendien zou iedereen zich wat minder in moeten laten pakken door de media. De redactie van P&W is constant op zoek naar dit soort 'zielige' gevalletjes, waar lekker stemming mee gemaakt kan worden. De minister als grote boeman afschilderen, het volk tegen hem ophitsen. Totdat de minister zodanig onder druk staat dat hij eraan toegeeft. En op dat moment breekt fase twee van de slinkse tactiek aan: "Nu Mauro mag blijven, mogen ook alle honderden vergelijkbare gevallen ook blijven", zoals het ook ging in de zaak Sahar. Daar komt bij dat hij als hij een verblijfsvergunning krijgt, hij waarschijnlijk als eerste zijn complete Angolese familie gaat herenigen, waar wij dan weer voor mogen betalen.

We moeten deze jongen, hoe zielig het misschien ook overkomt, dus gewoon terugsturen. Laten zien dat we niet buigen voor dat gehuil bij de VARA. Voet bij stuk houden. De rechters hebben niet voor niets besloten dat hij terug kan. Hij loopt daar geen enkel gevaar, bevindt zich juist in een bevoorrechte als sterke gezonde opgeleide man (wees ons maar dankbaar daarvoor), en kan daar zo aan het werk en zijn leven leiden.

Tegenspraak | 23-10-11 | 01:05

-weggejorist-

Boer Bulksma Szn. | 23-10-11 | 00:21

Succes met het opbouwen van Angola.

natte krant | 22-10-11 | 23:39

@deraderendraaien | 22-10-11 | 20:33 : Klopt, maar dat is wat anders dan hem hier laten blijven. Als we alle hoogopgeleide Afrikanen hier toelaten, zitten we hier ook met tientallen miljoenen extra mensen. Want zelfs één promille van de Afrikanen is voor Nederland nog een heel groot aantal. En dat moet je niet willen.

lauwebal | 22-10-11 | 23:24

Daaaag.

En nu opgejorist!

ontlullen | 22-10-11 | 23:11

De Excuus negert omdat het moet.

Smalhout | 22-10-11 | 22:54

Hé ja laten we een discussie gaan houden over welk 'overheidsbeleid' we willen. Ik ga m'n mening helemaal niet geven want als mijn mening macht heeft over iemand anders dan heeft iemand anders z'n mening ook macht over mij en daar ik heb niet zoveel zin in. Ik ben de democratie voorbij. Ik helemaal geen zin meer om afhankelijk te zijn van de mening van 16 miljoen anderen. Bring back the king..

JensDensen | 22-10-11 | 22:49

Mijn Salomonsoordeel:
Mauro mag blijven, maar een ander wordt wel teruggestuurd...

King of the Oneliner | 22-10-11 | 21:49

Teun van het Tuinpad | 22-10-11 | 15:57

LOL.

En geef die jongen een cursus Angolees en die pleegouders een enkele reis Angola. Kunnen daar vast goed werk doen en hier een boel laten.

Triest is het wel, maar als men en hij zo graag de zaak op het spits drijft, dan dondert de boel ook standaard onaangenaam in elkaar na afloop.

Opduvelen dus en procedures aanpassen zodat dit voortaan sneller kan.

NoMinister | 22-10-11 | 21:30

Nou Mouro .. stuur deze brief naar Geert ipv naar Gerd, en ik denk dat je dan meer kans maakt om te mogen blijven.
Wilders heeft namelijk niets tegen hoogopgeleide mensen die zich gedragen en iets aan de maatschappij te bieden hebben.

deraderendraaien | 22-10-11 | 20:33

@vander F | 22-10-11 | 20:04 : Dat wij schrijft deed Rita Verdonk. En zelfs haar eigen partij toentertijd, de VVD, heeft haar laten vallen.

lauwebal | 22-10-11 | 20:29

Zo snel mogelijk er uit met die gast! Heeft niet met rendabel of het knuffelgehalte te maken, maar we zitten hier al met zo'n 8 miljoen mensen te veel.

lauwebal | 22-10-11 | 20:27

Hij zou z'n advocaten moeten aanpakken, die willens en wetens de procedure elke keer weer opstarten terwijl ze weten waartoe dit kan leiden.
Het is natuurlijk een vette boterham wat al die advocaten en welzijnswerkers verdienen over de rug van deze kanslozen. Er mag geen precedent geschapen worden anders is het hek van de dam.

lanexxx | 22-10-11 | 20:24

Hij mag blij zijn dat hij hier 9 jaar extragratis heeft mogen leven.

Graftak | 22-10-11 | 20:24

Toen hij laatst in Pauw en Witteman zat vond ik het ook al zo'n zouteloos joch. Zielloos bijna.

Ion Susai | 22-10-11 | 20:16

Fortuyn was destijds heel duidelijk.
Generaal pardon voor al die mensen die gegijzeld door de sielugheids industrie wettelijk en letterlijk al jaren lagen weg te rotten.
Streep eronder en vanaf dat moment, met nog een paar kleine aanpassingen, een strenge Wet Cohen implementeren en snoeihard maar fair en duidelijk handhaven.

Maar nee hoor, 'links' wilde daar niks van weten (daar gaat je goedbetaalde baan) en wist uiteindelijk een generaal pardon te versieren met het vette stempel 'links en verschillig' er op gestampt.
En vervolgens uit alle macht proberen op dezelfde voet door te gaan, het lijkt de EU wel wat dat betreft.
Beetje symptomen bestrijden maar weigeren de oorzaak te willen zien (nogal wiedes, waren ze zelf) waardoor we nog immer met dit soort Mauro gevallen zitten opgescheept.

vander F | 22-10-11 | 20:04

Gewoon wegwezen!

Gasbuis34 | 22-10-11 | 20:03

Hop, postzegel erop en opsturen.

Fiasco | 22-10-11 | 20:00

@porcodio | 22-10-11 | 18:53 |,
flauwekul, dat gozertje is 8 jaar geleden naar Nederland gestuurd/gehaald/gedingest.
Intussen is de wetgeving stevig herzien dus voor nieuwe gevallen hoef je niet te vrezen, kwestie van, inderdaad, wet handhaven, maar dan wel een stuk duidelijker dan voorheen.
Verder is dit gozertje niks gevraagd noch heeft hij zelf destijds bedacht in Nederland te belanden, een kind valt in dit geval niets te verwijten (gelukszoeker, illegaal etc)

Verder hoor ik hierboven 'maximaal 1 jaar en dan moet het duidelijk zijn of iemand kan/mag blijven etc'

1 jaar is zelfs nog veel te lang wat mij betedt, dat kan korter , humaner en efficiënter,
vooral humaner.
Ik zag eens een interview met een of andere gelukszoeker die 12 jaar geleden in Nederland was beland, hij zat nu, totaal depressief en aan de grond, al die jaren in absurde tijdrekkende procedures, nog steeds geen officiële status, mocht al die tijd echter niet werken, heeft niets kunnen opbouwen.
De sieligheids-industrie met z'n lelijke advocaten en sociale academie babyboom tuig heeft hem o zo sociaal bewogen al die jaren in de tang gehouden, een worst voorgehouden die slechts de lelijke babyboomers wat opleverde.
Hij zocht een beter bestaan, hij probeerde iets te vinden buiten z'n land van herkomst volstrekt begrijpelijk.

Hij zei toen iets in de trant van: 'Had mij toen toch maar binnen 24 uur duidelijk gemaakt dat ik in Nederland geen kans zou maken op het opbouwen van een nieuw bestaan, dan was ik verder getrokken naar een ander land, naar een land met mogelijkheden'
Die gast wilde niet perse naar Nederland, hij wilde gewoon ergens een beter bestaan opbouwen, fuck where ever.
24 uur, meer was er destijds niet nodig geweest, had men toen maar een helder immigratie beleid gehad.
24 uur wat de goeie man geen probleem had gevonden, sans rancune, 'hier niet welkom? No probs, trek ik verder op zoek naar wat beters'
Nu zat die gast, twaalf jaar later, volkomen gesedeerd door de antidepressiva en uitzichtloosheid in een of ander COA kamp te vegeteren, z'n leven totaal naar de kloten, nog met dank aan die o zo sociaal bewogenen,
stelletje f*cking aso's.

vander F | 22-10-11 | 19:50

Wegwezen samen met die advocaten en andere geiten wollen sokken figuren,kunnen die daar gaan vertellen dat het sprookje uit is.

Heksentemmer | 22-10-11 | 19:25

Nou bedankt he Geenstijl. Mijn hele weekend bedorven. Ga ik als fanatieke PVV stemmer het hele weekend twijfelen. Nou weetjewat: iedereen die goed nederlands spreekt en een nederlands diploma haalt mag blijven. Alle andere kicken we er uit, wat hun verhaal ook is en hoe lang ze hier ook zijn. Moet je kijken wat een stimulans daarvan uit zal gaan!!! Hoef je ook geen inburgeringscursus meer aan te bieden. Ze gaan vanzelf aan de slag

rexmundi666 | 22-10-11 | 19:12

Kreeg vanmiddag weer zo'n scam-mailtje.

Een Angolese zakenvrouw, Isabel dos Santos.
Ze zit zwaar in de handel van edelstenen en heeft en vermogen van miljarden. Niemand weet dat. Haar vent had een bank maar die is formeel failliet verklaard.
Maar goed ze heeft dus een achternichtje met een zoontje van net 2 jaar. Die heeft daar geen toekomst dus is ze op zoek naar een gastouder in een land met perspectieven. Riante beloning en eeuwig dankbaar.

Maffia of zieligheidsindustie... spring er maar in!

basweetutwel | 22-10-11 | 19:10

Ik begrijp er geen snars van.
Hoe kan een negenjarig jochie uit Angola door onze douane komen?!
Waren werd hij toen niet op t eerste vliegtuig terug gezet?!

vip33 | 22-10-11 | 19:09

Tip voor Mauro:
Gewoon een kei-lelijke (limburgs!) half-zwakzinnige Nederlandse meisje uitzoeken en snel trouwen. Je kan daarna altijd upgraden naar een betere, maar dan heb je wel je verblijfsvergunning. Ooit gehoord van 'schijnhuwelijk'? Vraag maar een een Turk hoe dat werkt. En zo zijn er veel meer mogelijkheden.

Als de politieke 'leiding' maar niet gaat zwichten voor een jank verhaal.

porcodio | 22-10-11 | 18:53

Dat is jammer voor hem, maar als hij niet op een legale manier kan zien te blijven, dan moet hij weg, anders is het een boodschap naar de rest van Afrika toe dat je kind op een vliegtuig sturen richting Europa zijn vruchten afwerpt, met als gevolg dat het veel vaker zal gebeuren,... en met als gevolgd dat als ze zich hier eenmaal vestigen dat ze hun hele familie stapsgewijs importeren. Life's a bitch. Dat moet hij zich maar ook realiseren, en als hij slim genoeg is, vind hij toch een legale manier om in Europa of de VS te blijven, of anders een succesvolle leven in Angola op te richten en misschien eervol bijdragen aan de welvaart van zijn geboorteland.

porcodio | 22-10-11 | 18:42

Gelul allemaal, deze kinderen die uiteindelijk in dit land zijn opgegroeid, zijn geschoold, geburgerd en de rest van de hele mikmak lekker laten blijven, het zijn er ook maar een paar duizend.
Honderdduizenden anderen, slemppolen, bontkragen etc kunnen hier, sec wettelijk gezien, wel blijven?
Hou toch op schei toch uit, bij zo'n geval als Mauro ineens gaan zeuren over wet-is-wet, marginaal gemiereneuk noem ik dat, slaat natuurlijk helemaal nergens op, heeft geen reedt met massa-immigratie en groots ruifvreten te maken, het gaat hier slechts over, de ruggetjes van die kids, wat politieke poten dwarszetten.

Laat die lamzakken zich in Den Haag eens met echte problematiek bezighouden en laat die gozer met rust.

vander F | 22-10-11 | 18:23

Weer een typisch geval van iemand die normaal leeft woont en leert en ja die moet oprotten.

Zo'n petje met grote berberbek die hard roept, iek jouw moeder neuk als iek geen autkering krijg. Die mag blijven, want die is zielig.

Nederland, walgland.

[G]eenstijl | 22-10-11 | 18:02

Verhaal van niks natuurlijk die mauro, symboolpolitiek van de hoogste orde. Ingeburgerde vloeiend Nederlands (nou jah, limburgs...) sprekende Afrikaan moet oprotten omdat hij toevallig ergens anders geboren is. Maar hele legers kutmocro's die weigeren in te burgeren, niet fatsoenlijk kunnen praten, crimineel zijn, discrimineren, de sharia aanhangen, de autochtone Nederlanders om de haveklap schoferen en verantwoordelijk zijn voor vrijwel alle discotheek-steekpartijen en voor niemand respect hebben mogen blijven omdat hun opa toevallig weigerde weer op te zouten toen het tijd was. Illegalen zijn een probleem, maar het is niet humaan om iemand als Mauro terug te sturen vanwege jarenlang pvda-beleid en die mocor's met rust te laten terwijl de helft toch een van uitkeringen en subsidies betaald vakantiehuis heeft in hun eigen woestijnland.

Sigtyr | 22-10-11 | 17:58

Hoeveel kinderen zijn wel niet door hun ouders uit hun vertrouwde omgeving gerukt om in het vreemde Nederland een bestaan op te bouwen? Nooit iets zieligs over gehoord! Geen probleem dat ze geen Nederlands spreken, geen probleem dat ze opa, oma, vriendjes nooit meer zien en helemaal opnieuw moeten beginnen met een forse achterstand.

Angelica | 22-10-11 | 17:57

@mothersfinest | 22-10-11 | 17:36
Die lage levensverwachting geldt gelukkig niet voor Mauro als eenling, het is (blijkbaar?) een statistisch gemiddelde.
En wellicht kan de levensverwachting behoorlijk stijgen als de bevolking wat meer werk verzet om die mijnen op te sporen.
En portugees kun je ook in Nederland leren.

Onderbuik | 22-10-11 | 17:55

KeurMeester | 22-10-11 | 17:45
Precies, op de Nederlandse ambassade of zo...

Jos Tiebent | 22-10-11 | 17:48

Een prima combinatie van alles.
Een Afrikaans uiterlijk, een westerse opleiding en onderhand genoeg kennis van maatschappelijk werk.

Lijkt me een prima mix om daar in Angola zich van enig nut te bewijzen.

Succes knaap!

KeurMeester | 22-10-11 | 17:45

@mothersfinest | 22-10-11 | 17:36
God, wat zijn dat voor een loze -naïeve- kreten.

Alsof je wettelijk kan regelen dat hij kan blijven, mits hij werk heeft. Als hij mag blijven heeft hij dezelfde -onmetelijke- rechten als iedere andere Nederlander.

Mauro zal best een -winstgevende- goede burger kunnen worden, maar voor iedere winstgevende Mauto, 9 verliesmakende Mauro's.

Bart_Bart | 22-10-11 | 17:41

Als je ze er al niet inlaat heb je dit soort problemen niet. Dus het beste voor iedereen is gewoon grenzen dicht.

Moonwarrior | 22-10-11 | 17:39

@ Onderbuik,
In Angola spreken ze Portugees, en het is een ongelofelijk kudtland om in te wonen.
De gemiddelde levensverwachting daar is onder de veertig, en het land ligt zo vol met mijnen van de laatste decennia durende burgeroorlog, dat het tot ± 2380 duurt om de laatste op te ruimen.
Oh ja, en ze zijn ook nog matties met Castro.
Laat die Limbo maar mooi blijven, maar wel werken, anders opzouten.

mothersfinest | 22-10-11 | 17:36

-weggejorist-

Jos Tiebent | 22-10-11 | 17:34

Als het argument moet zijn dat ie z'n halve leven al hier is kan daar een argument tegenover staan.

Z'n halve leven heeft ie al telkenmale te horen gekregen dat ie terug moet.

Dat kán dus niet als een verrassing gekomen zijn.

Wel vind ik de Nederlandse staat hier nalatig. Een procedure die iemands halve leven in beslag neemt qua tijd, dat moet toch korter kunnen?

zeg maar jansen | 22-10-11 | 17:26

Die kopvodden die altijd bij P&W aan tafel of in het publiek zitten het land uitflikkeren graag. Kan Mauro in hun plaats blijven.

Cuyahoga | 22-10-11 | 17:24

@Onderbuik | 22-10-11 | 17:11
Precies.

Daar komt trouwens nog bij dat Mauro zijn leven lang donaties zal krijgen van alle mensen in Nederland die hem zo zielig vinden.

Oh wacht, uit het zicht, uit het hart. Zo gauw hij weg is, zoeken ze weer een nieuw lievv negertje waarmee ze het eigen geweten kunnen sussen.

Bart_Bart | 22-10-11 | 17:23

Wat is er eigenlijk mis mee dat deze jongeman Angola gaat meehelpen opbouwen? Het is zijn homeland!
Er gaan zoveel jongeren de grens over naar andere landen om iets bij te dragen (al dan niet gedwongen door hun ouders). Emigratie, heet dat.

voordeoorlog | 22-10-11 | 17:11

Wat is er mis met Angola en de cultuur daar, niets toch, of is Mauro racistisch/xenofoob geworden?
In Angola spreken ze vast engels en/of frans, en Mauro zal zich daar best weer redden, hij heeft een voorsprong vergeleken bij zijn langenoten die geen opleiding hebben genoten, en de angolese chickies zullen dit vast ook doorhebben.
.
Verder inderdaad in het vervolg sneller een beslissing nemen (binnen een half jaar) of mensen hier wel of niet kunnen blijven. Om dit soort vermoeiende verhalen in het vervolg te voorkomen.

Onderbuik | 22-10-11 | 17:11

Had ie Portugees als extra taal? Dat spreken ze namelijk in Angola.
Veel succes daar Mauro en zeg maar tegen je biologische ouders dat het eikels zijn.

Willem VanDer Decken | 22-10-11 | 17:05

Bart_Bart | 22-10-11 | 16:25
Dat had ook een optie geweest.
Misschien een betere, ik ben er nog niet over uit.

Teun van het Tuinpad | 22-10-11 | 17:03

Zet meer asielzoekers het land uit en help daarmee linkse Nederlanders hun leven zin te geven!

zovoklets | 22-10-11 | 17:01

@ Moondance: duidelijk. Alleen kunnen emoties geen verblijfsvergunning opleveren. Tenminste: dat zou zo moeten zijn.

Boer Bulksma Szn. | 22-10-11 | 16:59

Zorg eerst eens dat al die parasitaire levensvormen zoals daar zijn: advocaten, ambtenaren, sociaal-cultureel-maatschappelijk werkers en aanverwanten er niet meer van kunnen leven dat de gemiddelde asielprocedure 10 jaar duurt! Verkort de procedure tot max. 1 jaar (liefst nog korter, 6 maanden of zo) en bekijk de asielzoekers die nu nog ergens in die kafkaëske mallemolen hangen van geval tot geval: Geïntegreerd & iets van je leven proberen te maken: blijven; Niet-ge": integreerd, godsdienstig gehandicapt, geen woord Nederlands & te lui om je veters te strikken: Moven! Dit soort symboolpolitiek van Leers is een natte lap om Greet (= blonT) tevreden te houden, gaat aan de problemen voorbij en helpt zowel Nederland als Mauro geen millimeter vooruit!!!!!

Aktivist | 22-10-11 | 16:59

België heeft ook een Limburg en is over de grens.

Zomaar een idee !

herodus | 22-10-11 | 16:57

Eigenlijk zijn die als vliegen op de stront afkomende "hulpverleners" geen haar beter dan die trol uit Tiel.
Valse hoop gevers, allemaal!

Jackanders | 22-10-11 | 16:55

Boer Bulksma Szn. | 22-10-11 | 16:43
U had mijn woordenwisseling moeten lezen met de persoon aan wie mijn reaguursel geadresseerd was. Want u snapt de context van die opmerking niet. Ik zei niet dat we alle Afrikanen die niet crimineel waren maar moesten toelaten. Waar het uit ontstaan is was dat iemand zei oorspronkelijk dat wij Mauro moesten weren vanwege het Baflo incident, waar een volwassen uitgeprocedeerde Afrikaanse asielzoeker twee mensen, waaronder een politieagent, doodschoot. Ik vond dat nogal onacceptabel.
.
Daarnaast denk ik ook aan de emoties van de autochtone Nederlandse familie die van hem houdt en hem hier wil houden.

Moondance | 22-10-11 | 16:55

Het probleem is dat er in Angola nog 1 miljoen Mauro's zijn die allemaal hierheen willen komen.
Waarom verhuist hij met zijn nieuwe ouders niet naar Angola ?
Zo slecht is het daar niet, want er wonen daar nog 24 miljoen Angolezen, en die halen we toch ook niet hier naar toe?

070 | 22-10-11 | 16:54

@prymle 16:45
Als Mauro nou gewoon in Angola ging wonen en middels gezinsmigratie hele achterlijke Limburgse dorpen richting Angola leeg kon trekken, dan zou dat een mooie bijdrage als dank zijn.

Maar nee hoor, dat is weer te veel gevraagd.

tipo | 22-10-11 | 16:51

@prymle: helaas voor jou is het kwade al geschiedt. Hij is door zijn pleegouders uit zijn vertrouwde omgeving gehaald en woont nu in Brabant.

Boer Bulksma Szn. | 22-10-11 | 16:49

Zolang die in limburg blijft vind ik het best.

prymle | 22-10-11 | 16:45

Dat Mauro's diploma niks waard is in Angola, zegt veel over ons onderwijsniveau. Verder is er natuurlijk geen enkele reden om Mauro niet naar Angola uit te zetten. Hij heeft ons al genoeg belastinggeld gekost. Een bedankbriefje daarvoor was meer op zijn plaats geweest. En een ansichtkaart uit Angola.

tipo | 22-10-11 | 16:45

NO MORE TEA FOR ME! | 22-10-11 | 16:42 |
Zo verstandig heb ik je nog nooit horen lullen!

irma zonderboezem | 22-10-11 | 16:44

@ Moondance: Dus het feit dat hij géén crimineel is maakt dat hij mag blijven? Dat moest er ook nog eens bijkomen!
Hij is geen vluchteling en het is een volwassen vent met een westerse opleiding. Dat hij hier al lang verblijft is zijn eigen schuld. Hij kan gewoon terug.

Het gaat in dezen ook allang niet meer om dit individu. Het gaat erom dat als zijn strategie (lang procederen) slaagt, vele anderen die ook geen vluchteling zijn hetzelfde pad gaan belopen. Dit is al heel lang aan de gang (26000 gezichten, anyone?). Het kan alleen maar doorbroken worden door niet meer toe te geven aan emotie maar de wet uit te voeren. Niet meer niet minder.

Boer Bulksma Szn. | 22-10-11 | 16:43

Nergens, maar je suggereert wel dat "de samaritaan spelen" niet goed is en ze toch maar beter uitgezet zouden kunnen worden. En daar ben ik het niet mee eens. In dit geval vind ik het helemaal geen kwestie van samaritaan spelen aangezien we deze rotzooi aan onszelf te danken hebben. Het hele immigratiesysteem moet grondig op de schop. De mensen zoals Mauro zijn min of meer slachtoffer van dit systeem, omdat het systeem het toelaat dat deze mensen zo lang hier kunnen blijven en het mogelijk maakt telkens weer een slepende procedure te starten.
OpperGek | 22-10-11 | 16:23 | + 0 -

Nou ben ik erg oplossingsgericht ingesteld dus je kunt als politiek dan alvast beginnen door een statement naar de rest van de wereld te maken en dus beginnen met de Samaritaan aan de wilgen te hangen (het liefst zo hoog mogelijk) om vervolgens het door jou genoemde systeem aan te pakken. Drastische maatregelen zijn dus nodig want kijkend naar het laatste generaal pardon voor het aantal massa-immigranten van een stad zo groot als Heerenveen blijkt hoeveel het woord van een politicus waard is want het ene generaal pardon na het andere generaal pardon is ons sindsdien om de oren blijven vliegen waarvan we overigens de meeste nooit in het nieuws vermeld zien worden, Sahar en Mauro zijn slechts een heel klein druppeltje op de gloeiende plaat. Alleen hier in Arnhem staan om de drie weken 30 massa-immigranten (vrijwel allemaal moslim in traditionele kledij) op het bordes gefeliciteerd te worden door de locoburgermeester als zogenaamd nieuw Nederlander.

vrijheid-van-spreken | 22-10-11 | 16:43

Alle ama's zijn zonder uitzondering leugenaars.
Al in het land van herkomst krijgen ze ingeprent wat te zeggen en wat vooral niet.
Als ze hier eenmaal zijn hebben ze dankzij linkse zwakzinnigen ook nog overal recht op....
Bevalt het besluit van de overheid niet na x jaar procederen, verdwijnt het gros in de illegaliteit.
Dreigt er dan daadwerkelijk uitzetting komen ze met zielige verhalen allah sahar etc.
Deze jongen is niet zielig en moet lekker zijn eigen land gaan opbouwen.
Daaaag!

NO MORE TEA FOR ME! | 22-10-11 | 16:42

is die nog niet weg?

dacht dat die al lang aant werk was in angola,
een huis vrouw en gelukkig was daar

BOER-uit zwolle | 22-10-11 | 16:41

Hij zegt geen band te hebben met het land van herkomst al heeft hij er de eerste helft van zijn leven gewoond.Praat met een limburgs accent, wil hier iets maken van zijn leven!
3de generatie Finnen wonen al hun hele leven hier en kotsen op Nederland en Nederlandse gebruiken.Kunnen die pleegouders van deze limburgslullende gediplomeerde negert niet wat Finnen onder hun hoede nemen? In ruil daarvoor mag deze vrolijke aangepaste jongen blijven!

irma zonderboezem | 22-10-11 | 16:39

Generaal Tapioca | 22-10-11 | 16:23
In het geval van Mauro’s biologische moeder heeft u het over een geheel andere procedure, die losstaat van het feit of Mauro wel of niet in dit land mag verblijven. Volgens berichtgeving (thans dit dacht ik gehoord te hebben) heeft de moeder in Angola toestemming gegeven aan de Nederlandse familie om hem te adopteren. Dit vind ik al genoeg om te stellen dat de moeder geen significante band meer met haar zoon heeft, en daarom geen recht heeft op gezinshereniging. Dat even terzijde.
.
Daarnaast heeft u de verkeerde conclusie getrokken uit mijn opmerkingen over Tristan van der Vlis en Sander Vreeswijk. Het is zo dat ondanks het feit die twee verschrikkelijke misdaden hebben gepleegd, wij niet de (blanke) bevolking als geheel daarvoor aansprakelijk stellen. De meeste problemen die wij hebben met asielzoekers stemmen van een aantal die gewoonweg in de casus Mauro niet aanwezig zijn. Meeste asielzoekers spreken geen Nederlands en hebben geen opleiding. Hierdoor kunnen ze geen (fatsoenlijke) baan vinden, dit leidt tot bijstandsafhankelijkheid en veelal tot criminaliteit. Mauro spreekt Nederlands en heeft een opleiding (ICT opleiding zelfs). Daarnaast heeft hij ook een familie die zich om hem bekommert, wat ook een remmend effect kan hebben op de neiging tot criminaliteit.

Moondance | 22-10-11 | 16:38

Ze moeten die jongen een baan aanbieden in een film over NL in het verre buitenland die kunnen ze dan aan andere gelukszoekers laten zien onder het mom en dit is wat we van jullie verwachten je hebt 5 jaar dan praat je net zo als hem en ben je van de lokale bevolking via de telefoon niet meer te onderscheiden.
Is weer eens wat anders als mensen die na 25 jaar nog steeds het zinnetje prevellen "iek niet verstan, iek buitenlander", dus hij mag blijven en sterker nog hij mag van mij uithangbord worden van hoe wij het graag willen zien.

Umberto die trotzoni | 22-10-11 | 16:35

Het aan dit soort ellende dik boterham verdienende tuig, dàt mag van mij de grens over.
Of denkt iemand hier soms dat Mauro zèlf op het idee is gekomen tien jaar te gaan procederen?

Jackanders | 22-10-11 | 16:34

Ik snap niet hoe linkspropagandisten er steeds weer in slagen weldenkende mensen mee te krijgen in hun emo en hysterie.
Misschien moeten wij ze eens huilend gaan uitleggen dat we aanzienlijk meer dan de eerste helft van de maand werken voor hun dystopie, waarin wij ons steeds minder thuis voelen. Gek genoeg denk ik dat ze daar dan heel nuchter en rationeel op zullen reageren.

vetkleppert | 22-10-11 | 16:33

Goed zo. Eens met de toon én inhoud.

pijpkaneel | 22-10-11 | 16:33

Ik ben geen linkse activist, ik ben niet ingehuurd als mediatrainer maar als ik kan helpen om een jongen als Mauro hier zijn school af te laten maken en bij zijn Nederlandse familie te houden, doe ik het. Kom maar op met die minnen, stelletje NSBers.

mokum4all | 22-10-11 | 16:32

@deboerenlul | 22-10-11 | 16:22

Dat jij hier mag reaguren, maakt jou en jouw Nederlands nog geen maatstaf van de gemiddelde reaguurder en/of de GS-redactie, hoor.

* PS: je komma staat verkeerd. *

ZKH EénOog | 22-10-11 | 16:32

Btw: De media-aandacht die hij krijgt, waarschijnlijk wegens een tekort aan andere nieuwswaardige informatie, zal moeten leiden tot druk tegen de overheid om déze jongeman in het land te houden.
Want zo werkt het toch? Een arme jongeman met een zielig verhaal (en ook nog eens een spraakgebrek)? Dat moet men horen! Het linkse zout in de ogen van rechts.

b-ry | 22-10-11 | 16:30

Jonge mensen die Nederland snappen en willen studeren en werken, laten we daar zuinig op zijn, we hebben ze veel te hard nodig. Dat gezeik om zo'n jongen; laat hem en ga liever eens criminelen met een buitenlandse nationaliteit uitzetten, gvd.

mokum4all | 22-10-11 | 16:28

@Itastijl | 22-10-11 | 16:22
Als hij Limburger was geweest had hij geen brief hoeven te schrijven.

Feit is dat hij de eerste 9 jaar van zijn leven in Angola heeft gewoond.

Overigens kan het nooit moeilijk zijn om een taal te (her)leren als je de eerste 9 jaar een taal gesproken en gehoord hebt.

Bart_Bart | 22-10-11 | 16:28

9 jaar.
spreekt hij überhaupt wel de taal van angola 'denk het niet leers'
ik denk dat hij na een week of 2 zichzelf dan wel van kant maakt aangezien niemand in dat land engels praat of nederlands en die met gebare taal met zijn ouders praat xd

JoeyPvv. | 22-10-11 | 16:27

Mauro, daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag! Lekker terug naar je eigen land, dat je inmiddels Limonees spreekt en heeeul veuul voetbalvriendjes hebt dat is jammer, maar voetballen kan je ook in Angola. Houdoe he, Leers

sleintiel | 22-10-11 | 16:27

Ik stem PVV omdat ik de onaangepaste parasieten en geloofsfundi's van vreemde bodem meer dan zat ben, gezien de inhoud van Mauro Manuel's brief aan die CDA geloofsfundi geloof ik niet dat Mauro aan de door mij gestelde criteria van onaangepaste parasiet voldoet dus wat mij betreft is de jonge man meer dan welkom en als Greet begint te zeiken zeg dan maar tegen hem dat ik niet meer op 'm stem als hij daar mee door gaat.. punt.

swebe | 22-10-11 | 16:26

@Teun van het Tuinpad | 22-10-11 | 16:18
Misschien was Gijsbert nog wel een betere naam was geweest.

Met die naam was hij meteen Gouverneur-Generaal van -Nederlands-Indië- Angola geworden.

Bart_Bart | 22-10-11 | 16:25

Liever één Mauro in Limburg, dan duizenden niksnuttende mocro's in heel Nederland

Ronman2k | 22-10-11 | 16:25

Met diploma staat Mauro een fantastische toekomst in Angola te wachten. Heel rijk land met veel bodemschatten.

Waar vooral losers wonen.

ik heet joran | 22-10-11 | 16:25

Oh en toevoeging.. Ze kwam niet eens uit Abchazie mar gewoon uit het veilige Tblisi

mister niet scherp | 22-10-11 | 16:24

Mensen die echt in de shit zitten hebben geen geld voor een vliegticket en geen paspoort om door de plee te spoelen.
En waar kunnen wij asiel aanvragen als het hier in een dependance van de derde wereld is veranderd? EN krijgen we daar dan ook een huisje met voorrang op de aboriginals plus uitkering, huursubsidie en fokpremie?
Dat dacht ik al.

vetkleppert | 22-10-11 | 16:24

@ vrijheid-van-spreken | 22-10-11 | 16:17

Nergens, maar je suggereert wel dat "de samaritaan spelen" niet goed is en ze toch maar beter uitgezet zouden kunnen worden. En daar ben ik het niet mee eens. In dit geval vind ik het helemaal geen kwestie van samaritaan spelen aangezien we deze rotzooi aan onszelf te danken hebben. Het hele immigratiesysteem moet grondig op de schop. De mensen zoals Mauro zijn min of meer slachtoffer van dit systeem, omdat het systeem het toelaat dat deze mensen zo lang hier kunnen blijven en het mogelijk maakt telkens weer een slepende procedure te starten.

OpperGek | 22-10-11 | 16:23

Zo zit dat. Voor elke huilbare Mauro die met een handtekeningenactie wordt binnengehouden kunnen aasgieren van asieladvocaten weer honderdduizend verblijfsvergunningen regelen voor oorlogsmisdadigers, piraten, mensensmokkelaars, huisovervallers, benzinedieven, enz.

Mauro, verdwijn naar Angola, een prachtkansenland in cultuurrijk en kleurig Afrika.

Jan Passant mk2 | 22-10-11 | 16:23

Die kerel moet terug. Ik ben al 15 jaar bevriend met een angolese dame. Die raadt mij aan om nu naar angola te gaan als je wil binnen lopen. Ze zoeken mensen met opleiding om het land weer op te bouwen. En betalen daar ook naar onze maatstaf goed voor.

Let wel Angola is eigenlijk het rijkste land ter wereld. Helaas was er 30 jaar burgeroorlog.

Overigens spreekt men in Angola gewoon portugees. En dat zal hij echt wel spreken.

Daarbij word ik het zat dat allerlei mensen met zielige verhalen hier komen dan 5000 beroepen uit zitten en vervolgens om hun zielige verhaal toch maar hier mogen blijven.

Veel asiel verhalen zijn gewoon leugens.
Ik ging vorig jaar om met een asielzoekster uit Georgie. Arme meid, hele familie omgekomen tijdens de problemen in Abchazie.
Ik vond het verschrikkelijk voor haar.

Totdat ze ineens bij mij in de auto gebeld werd door haar zus!!!! Blijkt dat haar vader en zus niet dood zijn maar in Moscow wonen. Zij vertelde mij toen maar dat ze hier had gelogen omdat ze anders nooit in NL mocht blijven.

Waarbij ze nog toevoegde dat als ze niet mocht blijven ze de illegaliteit zou opzoeken.

Ik heb getwijfeld of ik er wat mee moest doen met dit verhaal. Helaas is dat "NSB verhaal" er in 42 jaar blijkbaar toch ook bij mij ingestampt door links.
Het contact met haar heb ik wel verbroken.

mister niet scherp | 22-10-11 | 16:23

Moondance | 22-10-11 | 16:09 |

Moeder heeft hem gedumpt op het vliegtuig.
Ben je echt zo naief? Dat is de truc bij de Angolese ama's. Zorg dat je een verblijfsvergunning krijg, want als alleenstaande minderjarige ben je zielig en niet uit te zetten. Als Mauro zijn verblijfsvergunning krijgt duikt moederlief binnen de kortste keren weer op, zullen we wedden?

Dat die Sander V. en Tristan van der Vlis blank zijn vind ik niet relevant. Dus omdat er ook blanke criminelen zijn kunnen we best wel wat zwarte er bij halen, zoiets?

Enne, ik ben over het algemeen vrij positief over Polen en andere Oost-Europeanen (Zigeuners uitgezonderd).

Generaal Tapioca | 22-10-11 | 16:23

@Bart_Bart | 22-10-11 | 16:16
Het gaat hier om een 18jarige limburger en niet om 60jarige buitenlandse gelukszoeker.

Itastijl | 22-10-11 | 16:22

Zijn Nederlands is beter dan, het Nederlands van de redactieleden van GS en de gemiddelde reaguurder.
- EDIT: Maar wij zijn weer beter met interpunctie dan jij -

deboerenlul | 22-10-11 | 16:22

@ Oppergek: het recht om steeds weer nieuwe procedures te starten vloeit voort uit artikel 5 van de Grondwet, het Vluchtelingenverdrag en het Europees verdrag voor de rechten van de mens.

Dit is praktisch onmogelijk te veranderen. Het systeem is ook niet de schuldige. Doorprocederen? Prima, we kunnen je niet tegenhouden. Maar daarna zeuren en morele claims leggen op je lange verblijf hier? Nee.

De enige oplossing is dat politici hun poot stijf houden en niet buigen voor zieligheidspropaganda. Misschien dat er dan bij (rechts-)hulpverleners ooit het kwartje valt dat doorprocederen hun klant niet helpt.

Boer Bulksma Szn. | 22-10-11 | 16:21

"... Mauro, pak een pen, sluit je op in een kamer zonder al je mediatrainers, voorlichters, begeleiders en mensenrechtenrukkers om je heen en schrijf ff mee..."

Of schrijf niet mee. Kan ook. I don't care.

Zolang ik niet hoef te werken om 'de Ander' te onderhouden, 'de Ander' de grens kent tussen 'mijn en dijn' en 'de Ander' niet mijn leefklimaat komt vergiftigen met Middeleeuwse, (auto-)destructieve en/of Robin Hood ideologiën, (agressieve) religiës, of nog erger, een combo hiervan, kan het me geen ruk schelen, waar 'de Ander' op deze planeet bevindt.

Maar voldoet 'de Ander' wel aan één deze minpunten, dan hoop ik van harte, dat 'de Ander' zo snel mogelijk van deze planeet verdwijnt, om het even hoe, zolang het geen onschuldige levens kost.

* voel je vrij, om je eigen naam, of die van om het even wie, in te vullen voor 'de Ander' *

ZKH EénOog | 22-10-11 | 16:20

Kunnen we niet gewoon 1 Mauro ruilen voor 1000 criminelen met een dubbel paspoort?

NFC | 22-10-11 | 16:20

Voor iedere zorgvuldig geselecteerde tearjerkende Mauro of Sahar krijgen we er minstens 1000 cultureel problematische figuren bij.

vetkleppert | 22-10-11 | 16:20

@ Traxor | 22-10-11 | 15:53
@ polt | 22-10-11 | 15:58

Oeps. Voordat nog meer mensen me verkeerd begrijpen en denken dat ik Mauro een koekwaus *vind*, ik bedoelde dus dat ik verwacht had dat hij dat zou *schrijven*.
En okee Polt, Brabant is niet hetzelfde als Limburg, daar heb jij weer gelijk in.

Traxor | 22-10-11 | 16:19

Bart_Bart | 22-10-11 | 16:09
Klopt.
Als Koos had hij een welbekend persoon in Angola kunnen zijn.
En niet eens werkeloos.

Teun van het Tuinpad | 22-10-11 | 16:18

Korte metten!

b-ry | 22-10-11 | 16:18

van rossen do your homework eerst ff. Mauro woont in Eindhoven. Toen ik op de lagere school zat in 1980 heb ik geleerd dat die stad in de provincie Noord Brabant ligt. (rare naam trouwens voor en zuidelijke provincie)

Vind trouwens wel dat ´ie mag blijven, we hebben eerst zijn school bekostigd en nu is hij klaar om deel te nemen aan het arbeidsproces. Voldoende reden om te blijven.

guiri-aqui | 22-10-11 | 16:18

OpperGek | 22-10-11 | 16:13 |
Waar schreef ik precies dat het de schuld is van de massa-immigrant?

vrijheid-van-spreken | 22-10-11 | 16:17

Ik heb het al eerder gezegd en herhaal het nog maar een keer.

"Fuck de regeltjes!" Deze jongen moet gewoon blijven. Er zijn talloze voorbeelden van gasten die hier niet gewenst zijn, maar die wel mogen blijven omdat analfabete papa en mama snel de Nederlandse nationaliteit hebben aangenomen.

En dan hebben we nog die twee Amsterdamse Marokkaanse broers in Amsterdam met een strafblad van hier tot Mekka. Ondanks dat zij geen Nederlands paspoort hebben en geen geldig verblijfsvergunning en dus crimineel zijn, mogen die twee hoerenkinderen blijven.

Te belachelijk voor woorden als de wet wel voor de één en niet voor de ander geldt.

Ik zeg deze jongen hier blijven en broertjes Mocro het land uitschoppen.

Mokum Kosher | 22-10-11 | 16:17

Mauro moet beseffen dat als hij mag blijven, heel veel anderen ook willen blijven. En nog meer mensen willen komen.

In Angola spreken de meeste mensen ook Engels en kunnen ze een sterke, slimme jongen als Mauro goed gebruiken. Hij is een bevoorrecht mens, dat hij, als een van de weinigen Angolezen, 9 jaar lang gebruik heeft kunnen maken van Westerse faciliteiten. Zoals goed onderwijs.

Nu is hij volwassen, en kan hij terugkeren. En daarmee zijn geboorteland verder helpen.

Bart_Bart | 22-10-11 | 16:16

Moondance | 22-10-11 | 16:09 |
Itt een aantal kamerleden dat nog steeds een dubbele nationaliteit heeft.

sjaakdeslinksesul | 22-10-11 | 16:15

Konden we de makers van het asielbeleid (8 jaar verplicht niksnutneuzelen), de asieladvocaten (er lekker aan verdienen) de emoterroristen (ons met emo lastigvallen als de wet eindelijk een keer gehandaafd wordt) en linksleuteraars in het algemeen maar uitzetten.
Ik neem niemand het kwalijk dat hij probeert hierheen te komen, maar degenen die het mogelijk maken des te meer.
Zoals de zaken er nu voorstaan: weg met Mauro. En iedereen in zijn kielzog.
De het aller-aller-allerlaatste pardon heeft ons al 26000 zangers lichte muziek opgeleverd. Huisje met voorrang, uitkering, huursubsidie en fokpremie.

vetkleppert | 22-10-11 | 16:15

@ vrijheid-van-spreken | 22-10-11 | 16:11

Het is niet de schuld van die mensen maar de schuld van het systeem. Het systeem maakt het mogelijk dat je 895678967 keer beroep aan kan tekenen. Niet zo verwonderlijk dat deze mensen daar gebruik van gaan maken lijkt me. Haal dat element weg en de problemen zijn ook opgelost. Mensen uitzetten die hier al 10 jaar zijn door een falend systeem is onmenselijk en in mijn ogen verkeerd.

OpperGek | 22-10-11 | 16:13

Ja waarom niet nog een generaal pardon voor die overige honderdduizend die 23512445x beroep hebben gedaan op de sentimenten van een volk die dank de eindeloze massa-immigratie de kwaliteit van het leven aan het verliezen is. Gewoon leuk door blijven gaan met Samaritaan blijven spelen het blijft ten slotte daarmee nog steeds een leuke uitnodiging voor de rest van de wereld met al die zielige Maurootjes en Sahaartjes die eenmaal binnen met handtekening hun ouders over laten komen als dank dat deze hun kroos in de steek lieten en dat net zo lang tot dat we hier straks de uiteindelijke hoofdprijs gaan betalen en dat gaat een feest worden. Het moet pas heel slecht met Nederland gaan wil bij dit volkje de oogjes opengaan en het gaat nog lang niet slecht genoeg zoveel is zeker maar als het er eenmaal is dan was het te laat. Welterusten Nederland.

vrijheid-van-spreken | 22-10-11 | 16:11

Reken maar dat Mauro plots uiterst 'liefdevolle' ouders heeft. Miauwro komt namelijk invliegen met een ruim vol Eurootjes van mams en paps uit het limboland en al die andere gutmenschen die op het blonde monster hebben gestemp. Miaurootje moet in Angola met z'n papieren wapperen en zich als de gesmeerde bliksem invreten bij de overheid. Vandaar af moet hij klimmen als of de duivel 'm op de hielen zit. Miauro komt nog wel eens terug als ambassadeur, mindaf of primaatminister. Dag Miauro jij redt je wel en tot ziens.

Hanxie | 22-10-11 | 16:10

@Teun van het Tuinpad | 22-10-11 | 16:01
LOL. Wat een strategische misser.

Bart_Bart | 22-10-11 | 16:09

Generaal Tapioca | 22-10-11 | 15:57
Blanke politieagenten verkrachten en vermoorden tienermeisjes, allemaal (Sander V.). Tienerjongens die lid zijn van een schietvereniging richten bloedbaden toe, allemaal (Tristan van der V.). Polen zijn tuig, allemaal. Zo'n verhaal?
.
Ik constateer dat de casus van Dhr. Manuel wezenlijk anders is dan de gemiddelde Afrikaanse gelukszoeker, die wat mij betreft ook grotendeels geweerd kunnen worden. Mauro heeft een familie hier die zich om hem bekommeren en kosten dekken, en nota bene hem wil adopteren. Hij spreekt goed Nederlands, heeft een opleiding (tja, ROC, maar toch) bijna afgerond. Zijn moeder heeft hem pardoes op een vliegtuig gepropt toen hij 9 jaar oud was. Ik constateer dat Mauro een sterkere band heeft met Nederland dan met het land van herkomst, waar hij geen maatschappelijke of familiale worteling meer heeft.

Moondance | 22-10-11 | 16:09

BeunDeHaas | 22-10-11 | 15:54 Eens.

Stroopdoos | 22-10-11 | 16:07

"Huh, Geenstijl is toch voor Geert Wilders", aldus reagurende Henk (en min-kuddodrukker).

kapotte_stofzuiger | 22-10-11 | 16:05

N1ckname | 22-10-11 | 16:03
Nee.

Teun van het Tuinpad | 22-10-11 | 16:04

Teun van het Tuinpad | 22-10-11 | 16:01 | + 0 -
Wordt je nooit eens moe van jezelf? Het reaguurgedeelte is niet je eigen dagboek ofzo hoor?

N1ckname | 22-10-11 | 16:03

Ehm, deze "brief" stamt al uit juni (is toen al in het NRC gepubliceerd). Is ook al beantwoord ("Nee"). Het opnieuw bumpen van deze brief is alleen maar propaganda.

Net als eerder Albayrak (jawel, van de huichelachtige PvdA!) hem 2009 ook al niet zielig genoeg vond, reden om weer een nieuwe procedure te starten die tot aan de Raad van State is verloren. En bedenk wel: Wilders zat toen nog in de oppositie. Om te suggereren dat deze jongen wegmoet vanwege Wilders is in dit licht nogal discutabel. Hij heeft gewoon een superzwakke zaak en hem laten blijven zou nogal wat nieuwe beroepen op zieligheid opleveren van duizenden andere kanslozen.

Sorry hoor, deze jongen (of zijn pleegouders, advocaten, hulpverleners weetikveel) weet al vanaf het begin dat hij weg moet. Hij heeft vervolgens jarenlang diverse procedures gevoerd die allemaal zijn verloren. En nu komt de klacht "ik ben zo zielig want ik ben hier al zo lang".

Ik vind dat een erg doorzichtige strategie, die zo'n beetje alle asieladvocaten voeren bij kansloze zaken. Hij heeft een gratis opleiding gekregen, onderdak en rechtsbijstand. Dat is heel wat meer dan veel van zijn achtergebleven landgenoten die destijds niet het geld hadden voor een vliegticket.

Dus: poot stijf houden Leers. Laat hem maar lekker weer verder procederen bij het Europese Hof. Duurt vier tot vijf jaar, en dan heeft ie waarschijnlijk nog niks.

Boer Bulksma Szn. | 22-10-11 | 16:03

Wat is er mis met Angola?
Geen eurocrisis, de olie spuit er overal de grond uit, banen voor het oprapen, Luanda swingt en groeit en eauk nog lekker weer.

vliegende knorrepot | 22-10-11 | 16:02

De kansen van Mauro hadden beter geweest als zijn adoptie-ouders hem Koos hadden genoemd.
'Hallo, ik ben Koos uit Angola en ik wil hier graag blijven"

Teun van het Tuinpad | 22-10-11 | 16:01

Met het door GS voorgestelde stukje zou Mauro helemaal geen fuck opschieten, om in jullie eigen toonsoort te blijven. Maar als Mauro het enigszins herschrijft, is het een plausibele brief met meer kans dan die pdf-rommel brief onder de eerste link.
Als Mauro zo goed Nederlands spreekt en al dermate goed is ingeburgerd, laat hem lekker dan lekker voor een officiele migratie gaan. Geef hem de tijd om die aanvraag in te dienen. Hij is destijds als asielzoeker hier gekomen, maar nu, als immigrant, zou hij wellicht een goede kans hebben. Beter nog, in mijn optiek, dan laten we zeggen een fin die de taal niet (wil) beheers(t)(en) en/of hier binnen wil komen op basis van 'familiebanden' (héél verre banden...)

EEnzame SchizofrEEN | 22-10-11 | 16:00

Hahaha als strakjes Europa op z'n rug ligt zul je zien dat deze 'slimme' neger de eerste beste boot naar Angola neemt want daar groeit de economie als kool en dan zal deze 'slimme' neger meteen Chinees gaan leren met natuurlijk dat onverwoestbare Limburgse accent.

idopane | 22-10-11 | 15:58

@Traxor | 22-10-11 | 15:53
Brabant =/= Limburg

polt | 22-10-11 | 15:58

Kan Mauro eigenlijk licht zingen ?

Teun van het Tuinpad | 22-10-11 | 15:57

Schijnbaar is het klimaat hier nog niet zo verziekt door de kille rechtse wind die door ons land waait, dat alle illegalen, linksen en moslims spoorslags vertrekken.
Ergo: hou aub eens op met dat gejammer over de teloorgang van de beschaving, tweedeling, wij-zij-denken en dreigende wolken of ga anders weg als het echt allemaal zo erg is. Niets of niemand houdt je tegen.
En als ze voortaan hun bek dicht houden, mag dat joch van mij best blijven. Win-win-situatie.

sjaakdeslinksesul | 22-10-11 | 15:57

Moondance | 22-10-11 | 15:51

Omdat ik geen risico's wil nemen met tikkende tijdbommen die hier niks te zoeken hebben. Wordt het niet schieten, dan wordt het misschien wel stelen. Inderdaad, de kans is niet 100%, maar de criminaliteit onder (ex-)asielzoekers is schrikbarend hoog. Kijk maar even in het archief, onderwerpen genoeg zou ik zeggen.

Geen probleemgevallen importeren, da's alles wat ik wilde zeggen.

Generaal Tapioca | 22-10-11 | 15:57

Het lijkt meer op een raptekst dan op een brief met al dat gepraat over Wilders en negers. Wat mij betreft mag hij blijven hoor. Die neger met een zachte g heeft een sterk punt, Limburg is inderdaad ver weg

tergend | 22-10-11 | 15:56

Jezus, 81x 'ik' schrijven in een brief van nog geen twee kantjes.

Egotripper deze asielzoeker, lult alleen maar over zichzelf.

Kingeef1975 | 22-10-11 | 15:56

Als Mauro een dik hongerbuikje en 7 vliegjes rondom zijn lippen had gehad, dan was het heel anders gelopen.

Teun van het Tuinpad | 22-10-11 | 15:56

@ Stroopdoos | 22-10-11 | 15:51 | + 0 -
Jep, 1 jaar, dan heb je ook al je beroep gehad. Niet meer via alle instanties tot het EVRM erbij halen.
1 jaar maximaal. En een NEE betekent dat je je spullen pakt, en weggaat. Vingerafdrukken moeten we geven, dus zij ook, komen ze nog een keer binnen, tenzij vakantie/studie, dan pleuren we je op het eerstvolgende vliegtuig terug.

BeunDeHaas | 22-10-11 | 15:54

Ik snap ineens de term Limbabwe

ZDEV | 22-10-11 | 15:53

Eigenlijk mis ik wel een "VERREKTE KOEKWAUS!" in die brief. Je zegt zelf dat Mauro het "zuiderlijk koeterwaals" onder de knie heeft, dus dan mag deze klassieke groet niet ontbreken.

Traxor | 22-10-11 | 15:53

Maak van Mauro een echte atractie, naar mijn idee.
Leer hem met 3 ballen jongleren, vuur spuwen en wat niet meer zij.
Circus Renz heeft vast wel een plekje vrij.

*tour in Angola roggelen gaat*

Teun van het Tuinpad | 22-10-11 | 15:52

behangtafel | 22-10-11 | 15:39 | + 0 -
Het doel van die wet is toch om kansarmen te weren dan wel na enige tijd terug te sturen? Het lijkt me duidelijk dat dat in dit geval niet opgaat, de beste jongen is nou eenmaal geen kansarme (ik neem aan dat daar inmiddels geen twijfel meer over bestaat) en dus kun je alleen maar concluderen dat er voor zulke gevallen een uitzondering gemaakt moet worden. Sterker nog: in Angola is hij waarschijnlijk kansarmer dan dat hij hier is.

N1ckname | 22-10-11 | 15:51

BeunDeHaas | 22-10-11 | 15:45
Ik zie geen andere mogelijkheden. Grens ja/nee => 1 jaar max. Op die dag moet het rond zijn anders exit. Geen briefje met je moet vertrekken maar echt exit. Niet vertrekken is permaban bij eerstvolgende huisartsbezoek/ gemeentehuisbezoek/ aanhouding/ ziekenhuisopname /etc

Stroopdoos | 22-10-11 | 15:51

Generaal Tapioca | 22-10-11 | 15:48
Omdat iedere geëmigreerde c.q. asielzoekende Afrikaan mensen neerknalt?

Moondance | 22-10-11 | 15:51

@ Cunnilingus | 22-10-11 | 15:49 | + 0 -
"Mun ouders" doorgaans

BeunDeHaas | 22-10-11 | 15:50

@ Mister Crabs | 22-10-11 | 15:47 | + -1 -
Tuurlijk liegen ze de boel bij elkaar. Maar wat zou jij doen als je al jaren hier woont, en dan krijg je dit? Je wordt min of meer gedwongen om alle mogelijkheden aan te grijpen om te blijven als je tussen wal en het schip zit.

Dus zoals gezegd: het systeem faalt. Klaar. Aanpassen.

BeunDeHaas | 22-10-11 | 15:50

Die brief heeft hij inderdaad niet zelf geschreven. Achttienjarigen schrijven niet 'mijn ouders' maar 'me ouders' of 'men ouders'.

Cunnilingus | 22-10-11 | 15:49

Remember Baflo!

Generaal Tapioca | 22-10-11 | 15:48

Laten we Mauro nou gewoon ff doorstuderen en sturen hem dan terug, als ontwikkelingswerker, heeft al een beetje basis van de taal begrijp ik dus dat moet voor hem een makkie zijn, kan ie daar zorgen dat er minder deze kant op komen... Blijft ie toch nederlander maar dan daar, mooi toch?

Bellota | 22-10-11 | 15:48

Geintegreerd of niet, ze liegen wel de boel aan elkaar.
Mauro: "Ik heb alleen telefonisch contact met m'n moeder gehad in het begin"
pleegtruus minuut later: "de adoptie daar is juist het contact door ontstaan"

Mister Crabs | 22-10-11 | 15:47

Sorry, ik had het even niet door dat Mauro die brief werkelijk had geschreven. Maar een werkje van de GS redactie was.
Mijn excuses voor mijn reaguursel.

tuinpak | 22-10-11 | 15:46

Mauro moet blijven!

Moondance | 22-10-11 | 15:46

Ok wet is wet. Neemt niet weg dat het helemaal nergens op slaat. Zoals @stroopdoos al opmerkte, zorg dat ze wegblijven of wees snel duidelijk. Als die knul hier zijn diploma gehaald heeft mag hij van mij blijven zodat hij via de belastingen zijn scholing kan terugbetalen en een bijdrage kan leveren aan deze maatschappij.

V.O.C. FTW | 22-10-11 | 15:45

@ Stroopdoos | 22-10-11 | 15:37 | + 0 -
Dat dus. Mauro is nog een voorbeeld van het falende systeem. Het duurt lang voor er een beslissing is, daarna is 23512445x beroep mogelijk, dat over 10 jaar uitgesmeerd kan worden. En daarna zijn de meeste zo Nederlands dat je dit soort dingen krijgt.

Binnen een jaar heb je uitsluitsel of je mag blijven of niet. Zo niet, dan pak je je spullen en ga je meteen weg. Klaar.

BeunDeHaas | 22-10-11 | 15:45

-weggejorist-

tuinpak | 22-10-11 | 15:44

Je moet toegeven dat het achterlijk is om iemand die hier al 9 jaar woont en in feite hier is opgegroeid nu nog het land uit te zetten. Daar hadden ze eerder mee aan moeten komen destijds. Nu is het te laat.

OpperGek | 22-10-11 | 15:44

Begon sterk met argumentatie, ook extra adviesbrief, doch uiteindelijk óver the top.

Sja, en wat nu voor Mauro?

Kudtkip | 22-10-11 | 15:43

Laten we Mauro mooi hier in Nederland houden en in zijn plaats tien van die Occupy lamzakken naar Angola sturen?

Rest In Privacy | 22-10-11 | 15:40

Hulp van de nieuwe nsb'ers gehad denk ik. Dat jochie kan er ook niks aan doen maar wet is wet.

behangtafel | 22-10-11 | 15:39

Kunnen we kappen met het treiteren van geïntegreerde allo's? Voorkom dat ze binnenkomen of ram ze er binnen één jaar weer uit.

Stroopdoos | 22-10-11 | 15:37

Van mij mag ie blijven. Gewoon, uit humaan oogpunt. En nu werk zoeken!

Santac | 22-10-11 | 15:36

wegjorissen, lijkt me zo

nu even niet | 22-10-11 | 15:36

Gert is gerd uiteraard!

Kalaforni | 22-10-11 | 15:35

juist.

boeglul | 22-10-11 | 15:35

Mooie brief en een goeie actie, van Rossem.

rara | 22-10-11 | 15:35

Leuk stukje, en verder succes daar. Groetjes Gert

Kalaforni | 22-10-11 | 15:34

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken