Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LOL! Anil R. gearresteerd wegens HAATZAAIEN

mugshotramdas.jpg "Het is lastig oriënteren zonder polshorloge, zonder mobiele telefoon, zonder riem en schoenen, in een kleine, helverlichte, raamloze cel van twee bij twee meter, met een ijskoude, roestvrijstalen bak die dienst doet als bank of bed. Ja, ik zat in de gevangenis." LOLWUT? Goedmens met het hart op de juiste plek Anil R., die altijd klaar staat om de samenleving te behoeden voor PVV-stemmende schreeuwers, zat in de bak wegens belediging van een ambtenaar in functie. MUHAHAHA! Watskeburt? Anil R. zat in een trein naar huis van de Buchmesse toen hij een conducteur tegen een mevrouw met hoofddoek hoorde uitvallen. "Discriminatie!" vond Anil R., en hij richtte zich tot de conducteur. "Wie denk je dat je bent, Geert Wilders!?” Hopsakee. Eén oproep over de porto en het klikken van een paar handboeien later zat Anil R. in een politiecel onder spoor 7 van 030 Centraal zijn zonden te overdenken. Kleinigheid, vindt Anil R., maar het zegt natuurljk wél wat over de maatschappij. Namelijk: KRITIEK IST VERBOTEN IN HET NEDERLAND VAN DE PVV! En dat hebben we vanwege de roep om vrije meningsuiting zelf zo gewild. Juist. Anil R. weigert zelfreflectie toe te passen zoals het een echte delinquent betaamt. Toch leerde hij een wijze les in die koude kerker van onze politiestaat: hij zal zich voortaan nederig en respectvol gedragen, zoals mensen in de derde wereld ook doen. We kunnen alleen maar hopen dat deze haatzaaier zich daar aan houdt. Hilarische bekentenis hier, lolduiding daar.

Reaguursels

Inloggen

wederom zucht & fail @ van rossem!
als het hier iemand anders betrof die om zo'n bullshit reden was opgepakt had ie hoog en laag geschreeuwd over een politiestaat, maar omdat het een politieke vijand betreft gaat ie d'r weer ala foxnews overheen.
wat een trieste glenn beck wannabee is het toch!

watDenkjeZelf? | 21-10-11 | 17:35

Niekler 10:08 'Opgepakt worden... is natuurlijk geen reden iemand op te pakken'.
Huh?

xavier | 21-10-11 | 16:46

Ik zou ook link worden als iemand mij voor fascist uitmaakt.

Deus Absurdia | 21-10-11 | 15:56

-weggejorist-

vvt349 | 21-10-11 | 13:58

-weggejorist-

vvt349 | 21-10-11 | 13:57

@Geheimrat Schultz | 21-10-11 | 09:27
Ok dan ben ik blij dat ik niet meer naar die vara onzin kijk, kan ik iedereen aanraden trouwens.
Het verbaasd me hoe naief sommige mensen blijkbaar zijn als ze het hebben over Egypte, Libïe e.d., ze scheppen een beeld over zichzelf alsof álle linksmensen dom en naief zijn, wat misschien ook wel zo is.

Onderbuik | 21-10-11 | 12:52

Lol-quote: "Want iemand voor Wilders uitmaken, dat is werkelijk wel de ultieme belediging. Dat hebben de NS prima begrepen." Juistem. Het gaat goed bij de NS...

MDA | 21-10-11 | 12:20

Sorry maar ik snap niet waarom iemand vast komt te zitten omdat hij een conducteur met Wilders vergelijkt. Daarnaast zou ik wel willen weten wat die conducteur tegen die dame heeft geroepen. Niet alle conducteurs zijn olijke mannekes die nie weten wie Nick en Simon zijn.

Datzegiktoch | 21-10-11 | 10:56

Ja, Anil dat had je niet moeten doen.
Als je mij had uitgescholden voor een Wilders, dan had je moeten rennen voor je leven.
Dit is dus een gepaste straf!

Heeft de conducteur slachtoffer hulp gehad?

Horagha | 21-10-11 | 10:55

En ja ik ben blank. En NEE ik ben niet links. Liberaal zonder sociaal of conservatisme.. dat kan namelijk ook niet. De d66 en de VVD zijn een paradox.

Niekler | 21-10-11 | 10:09

Hoe dan ook. Opgepakt worden omdat je een sneer plaatst naar een alcholistische conducteur (dat zijn ze allemaal) die baalt van zijn leven en zijn werk (dat doen ze allemaal) is natuurlijk geen reden iemand op te pakken. Maar goed.. het is geen roomsblanke jongen dus 80% van de commenters vind toch dat ie dood moet.

Niekler | 21-10-11 | 10:08

Ramdas is een alcoholist met losse handjes.
Hij laat zijn vrouw regelmatig en literair verantwoord
alle hoeken van de kamer zien!
Gelukkig krijgt Shakuntala hulp van het
Michaël Zeeman Fonds voor gevallen vrouwtjes!

SpekJood | 21-10-11 | 09:48

@ Onderbuik | 21-10-11 | 09:17
Eentje maar.
Zag een hele roedel kopvodden.
Nog een wonder dat er rooie wijn op tafel geduld werd door die hakbars.
Arabische lente.
Tss.
Op de Noord- c.q. Zuidpool is het aangenamer vertoeven.

Geheimrat Schultz | 21-10-11 | 09:27

Ik zag gisteren het voorstukje van P&W dáár zat ook een vrouw met hoofddoek. Khadaffi is afgezet en dat is positief, maar als ze in Libïe allemaal hoofddoekjes gaan dragen is het alternatief nog veel slechter...

Onderbuik | 21-10-11 | 09:17

Het meest opmerkelijke van dit "verhaal" is dat zowel Romdas als Youskine geen idee hebben waarom die mevrouw met hoofddoek werd uitgefoeterd door de conducteur,maar omdat het een dame met hoodsdoek betrof moest het wel iets ridderlijks hebben om daarvoor op te komen. TOch weer die positieve discriminatie die boven komt drijven. Je krijgt het er niet uit bij knuffelaars, het denkpatroon dat mensen die een andere etnische afkomst hebben zijn zielig en zelf niets kunnen opknappen.

Ik ben benieuwd wat Ramdas zou hebben gedaan als de persoon die uitgefoeterd werd een blanke man met geblondeerd haar was.

Het het verhaal een mooier einde hebben gehad als, ervan uitgaande dat deze dame zou hebben zwart gereden en dus daarom naar haar schoot keek omdat ze wist dat ze fout zat, ze zou opstaan en dan ridderlijk tegen Ramdas zou zeggen: "Wie denk je wel niet dat je bent, Robin Hood?"

Fratello | 21-10-11 | 09:15

Als hij i.p.v. 2e klas 1e klas gereisd had was hij geeneens getuige geweest van dit voorval.
Kan me trouwens niet veurstellen dat rammenas op eigen kosten veur privé dinges naar meine Heimat is afgereisd om een Buchmesse te bezoeken.
Het zou me dan eauk helegaar niks verwonderen als bij de vpro al een declaratie klaar ligt voor reizen 1e klas.
Eng nasaal hindoesuristemmetje: "kassa ja".

Geheimrat Schultz | 21-10-11 | 09:03

Anil viel de vrouw bij, waarom; omdat ze een hoofddoek droeg? Ze hadden hem ook moeten opsluiten discriminatie! Kennelijk heeft hij in de 35 jaar dat hij in Nederland woont wel begrepen dat je een grote mond mag hebben, maar niet begrepen dat je die op bepaalde momenten gewoon dicht moet houden.

bram750 | 21-10-11 | 09:02

Echt racisme is natuurlijk uitzonderingen maken voor vrouwen met een hoofddoek. Niet doen dus. Met of zonder hoofddoek: zwart rijden is zwart rijden.
De NS man was ongetwijfeld net zo bot geweest tegen een niet-hoofddoekdraagster zonder kaartje, kudos voor hem.

Ceteris Non Paribus | 21-10-11 | 08:57

Typisch weer zo'n haatdragende excuusallochtoon van de sstaatsTV, die zonder subsidie nog niet eens een rolletje drop zou kunnen betalen van zijn geschreeuw. Laat 'm maar brommen & geef hem een flinke boete. Enige reflectie is van deze sneue praatpaal hoogstwaarschijnlijk toch niet te verwachten...

Aktivist | 21-10-11 | 08:43

Conducteur moet z.s.m. ander werk gaan zoeken. Dat domme geschreeuw is slecht voor zijn hart. Zijn hersens zijn ook misschien nog te redden, maar daar twijfel ik aan.

Anil +1

sjonnie | 21-10-11 | 08:41

Voorlopig wordt de gemiddelde Nederlander liever vergeleken met Wilders, dan met een "discriminatie" keffende excuus-neger die zich wél uit de hand laat voeren door de mensen die hij zo verafschuwd. De tijd van lange verongelijkte minderheids-tenen ligt gelukkig achter ons. En het gebruik van termen als discriminatie laat niet meer per definitie elke pittige discussie verstommen...

Dagelijkse Dosis | 21-10-11 | 08:33

Ik kwam vorige week aan op Schiphol, en wilde met de trein naar Voorschoten. Alle kaartjesautomaten waren defect. De loketten waren wel open (twee) maar met lange rijen wachtenden. Aan een NS mevrouw met een mooi rood petje gevraagd wat te doen. Mevrouw overlegde even met een collega en adviseerde mij maar gewoon in de trein te gaan zitten en e.e.a. aan de eventuele conducteur te verduidelijken. Ik ben maar op zeker gegaan, en toch maar in de rij gaan staan.
Over de bewegwijzering naar de trein en de duidelijkheid van vertrekstaten en treinaanwijzers op de perrons zal ik het maar een volgende keer in een NS topic hebben. Wat een vreselijk bedrijf.
En Anil R moet maar blij wezen dat hij niet in een belgische trein met een klotenknijper zat. Hij zou eens kontakt kunnen zoeken met Karin Spaink.

hotnot | 21-10-11 | 08:27

Had hij maar "doe is normaal man" mmoeten roepen, dat mag wel..

Gifkikker | 21-10-11 | 08:25

Tegen de kleine Knakjes zeg ik altijd voor het slapen gaan: en nu braaf gaan slapen. Als je dat niet doet komt Wilders je halen en neemt je mee naar de tweede kamer waar hij een motie over je indient.
Werkt geheid, ze slapen altijd als rozen.

Koos Knak | 21-10-11 | 08:25

Misschien was hoofddoekmevrouw slechthorend?

Mokum Kosher | 21-10-11 | 08:16

Laat Ramdas de volgende keer gewoon lekker op de Dam gaan staan schreeuwen of een waxinelichtje tegen een koets aangooien, dan heeft hij nog meer tijd om eens lekker rustig na te denken.

uninvited guest | 21-10-11 | 08:15

Conducteur + 1
Bemoeizuchtig stuk stront had gewoon niet zo populair moeten doen!

oranjewinegumisvies | 21-10-11 | 08:09

Wat een huilebalk zeg die vent. En ik ben zeer benieuwd naar de andere kant van dit verhaal, van die van de conducteur.

MarV | 21-10-11 | 06:57

mmm, een paar dagen geleden mocht en moest in huftopia nog alles gezegd kunnen worden volgens de gemiddelde reaguurder. maar als Geerts naam ijdel gebruikt wordt geldt dat blijkbaar niet meer.

chris63 | 21-10-11 | 06:49

WTF...

Je kunt beter zakkenrollen dan tegen een ambtenaar schreeuwen. Zakkenrollers gaan eerder vrijuit :-S

Niveau van Nederlanders is al jaren aan het dalen... Volgens mij zijn de hollandse hersenen allergisch geworden voor kaas ... :-P

MrGG | 21-10-11 | 02:37

Ook ik kon, net als meneer Ramdas, "niet precies volgen waar het over ging", maar als hij zich van hemzelf ergens mee mag bemoeien waar hij de toedracht niet van weet, is het mij vast vergeven als ik me aan een bescheiden reconstructie waag.

Mevrouw met hoofddoek heeft geen kaartje, waarop de conducteur onaangenaam reageert. Dat willen ze nog wel eens doen en is ook begrijpelijk. Anil is een beetje koekie en besluit er een lekkere godwin tegenaan te brullen. Mag zijn roes uitslapen in de cel, en doet de volgende dag huilen.

You-On-A-Gin | 21-10-11 | 02:24

-weggejorist-

dsm_IV | 21-10-11 | 02:22

Ik kon het niet goed verstaan! schrijft hij. Maar dan wel commentaar leveren. Als je niet weet waar het precies over gaat, dan ga je toch geen opmerkingen maken die geen hout snijden. Wat een intelligentie'a zeg. Hoe noemen ze dit ook alweer bevooroordeeld, discriminerend op uiterlijk.

dsm_IV | 21-10-11 | 02:22

Anil had conducteur beter bedrijfspoedel genoemd.
Bedrijfspoedel valt namelijk wel onder vrijheid van meningsuiting.

WarIsPeace | 21-10-11 | 01:56

En dan dat quasi-intellectuele stukje 'duiding' naar aanleiding van het voorval: "de mondigheid van het hippietijdperk wordt niet meer op prijs gesteld".
"Onze agenten hoeven niets meer van ons te pikken.En dat hebben we zelf zo gewild".
Ga dat maar eens aan een gemiddelde conducteur/politieagent vertellen die dagelijks een lading stront over zich heenkrijgt.

menzo | 21-10-11 | 01:53

azoturie | 21-10-11 | 00:35
Ik kijk er van op hoeveel mensen het verhaal van Ramdas gewoon blind geloven.
"Bovendien ga je twijfelen aan je
waarneming" schrijft hij, daar gaat bij mij al een belletje rinkelen.

punt A is sterk van je, had ik niet aan gedacht
punt B had ik wel aan gedacht, het idee dat alleen daarvoor versterking wordt gevraagd vind ik echt lachwekkend

menzo | 21-10-11 | 01:49

Als Ome Azo in de plaats van Anus Rambil zou hebben verkeerd, dan zou hijeen gát in de lucht hebben gesprongen bij de wetenschap dat het simpele noemen van de naam 'Wilders' tegenwoordig al als belediging van een ambtenaar in functie wordt opgevat.
-
Waarom twijfelt Ome Azo nu toch enigszins aan de juistheid van de weergave van Anil voornoemd?
-
A: spoorwegmedewerkers zij geen 'ambtenaar in functie' - zij zijn geen ambtenaren en dat iemand dat door de telefoon van meneer Ramdas zou hebben beweerd, is opmerkelijk.
-
B: Ome Azo heeft beslist geen hoge pet op van cursussen' omgaan met agressie' voor ambtenaren en trendvolgers en Ome Azo heeft geen hoge pet op van conducteurs in het algemeen - maar waarom vermoed Ome Azo nu toch zómaar, dat er maar heel weinig conducteurs te vinden zullen zijn die bij het stellen van de vraag: 'wie denk je dat je bent?' versterking van de spoorwegpolitie inroepen.
-
Zou het mogelijk zijn dat de weergave van wat de heer Ramdas met betrekking tot zijn eigen uitingen achteraf enigszins gekleurd zijn?

azoturie | 21-10-11 | 00:35

Wat een Wilders-artikel.

nober | 21-10-11 | 00:32

Mijn vriendje is ook eens voor iets belachelijks in de cel gezet op 030 centraal. Alsof ze die cellen vol willen zetten. Totale randdebielen. Misbruik van macht.
VRIJHEID van MENINGSUITING !!! ook voor de immer onbeschofte beledigende Anil Ramdas, waar ik het 99% niet mee eens ben, maar juist ook daarom !!!!

mrska | 21-10-11 | 00:27

Hoe is het in vredesnaam mogelijk om zó geobsedeerd te zijn door Wilders? Denkt Anil Ramdas bij elke ademtocht aan wilde Geert? Een dergelijke fixatie verdient ieders medeleven.

propagandhi | 20-10-11 | 23:22

Rossem doet aan profiling. Doet heel GS met IPlogs voor aivd, maar dit ligt er wel wat te dik boven op. Joris je bent verkocht aan $p€€ en consortium, verkoop je Gran Tourismo special edition 1.0 maar want je bent slaaf voor commercie en dictatuur. Een nieuw dieptepunt voor GS is bereikt.

Abugreip | 20-10-11 | 23:21

Dat Anil R. wel een te diep in het glaasje kijkt kan ik bevestigen. Maar mijn ervaring daarmee dateert wel meer dan tien jaar terug. Inmiddels is hij misschien veranderd.

Rest In Privacy | 20-10-11 | 23:18

Het verhaal is wellicht een beetje onvolledig. Maar ik kan me voorstellen dat het in grote trekken wel waar is. Iemand gevangenzetten voor een opmerking lijkt me buitensporig. Dit feit zou ik zelfs wel racisme kunnen noemen al kan je zoals altijd bij racisme niks met zekerheid bewijzen, ook al voel je op je klompen dat er van racisme sprake is.

Rest In Privacy | 20-10-11 | 23:17

Ella: 22.59

Vreemd dat Ramdas niet aan een blaasproef onderworpen is. Zijn promillage zou i.i.g. veel hebben verduidelijkt.

xavier | 20-10-11 | 23:14

Het racisme vooroordeel gen werkte goed bij de heer Anil.

Dr.Thorvaldt | 20-10-11 | 23:09

xavier | 20-10-11 | 21:59 | + 1
Ja, Anil R. zal wel weer eens te diep in het glaasje gekeken hebben.

Ella | 20-10-11 | 22:59

@rikkie | 20-10-11 | 22:36
Ah, op die fiets ;-)

Dat zal anil wel pijn hebben gedaan, white trash op de muur, op dat moment zelfs ZIJN muur! Een weelderig pallet van pure emotie op grijs canvas, mogelijk tot stand gekomen na een droom door anderen over andere mooie literaire zaken als waar hij op dat moment toe in staat was. Welk een verbinding met andere kunstenaars en cultuurliefhebbers wellicht! Zou hij daar ook over hebben gedroomd? Zijn droom langzaamaan veranderend in een nachtmerrie omdat zijn toevoeging aan deze creatie, hoewel met uiterste weerzin, niets meer zou zijn als eveneens een witte vlek op de muur richting mekka. Weliswaar nieuw maar toch, white trash was here... again.


Nee, een nieuwe Mandela zal het wel niet worden denk ik.

Wolveshead | 20-10-11 | 22:58

De smeerpijp zal wel meer gedaan hebben dan het roepen van de naam van de grote blonde bevrijder. Jammer dat ie niet met Bubba in de cel zat.

funkyd | 20-10-11 | 22:52

Iemand Geert Wilders noemen is geen belediging. De rechter spreekt deze man zeker vrij. De conducteurs, als het waar is, voelden zich waarschijnlijk betrapt. Overigens ben ik zeker geen vriend van de achterlijke islam met pedo-profeet, maar onrecht, ook jegens een moslim, keur ik altijd af.

de tandarts | 20-10-11 | 22:48

@necrosis | 20-10-11 | 22:35
Ik heb nochtans wel eens vernomen dat hij een mean bakkie thee kon produceren. Echte thee kan niet zonder theelichtje, en een echt theelichtje kan niet zonder ...?

Wolveshead | 20-10-11 | 22:44

Als Geert Wilders een scheldnaam is, waarom mag men dan wel "Job Cohen" zeggen?

rikkie | 20-10-11 | 22:42

Als een ambtenaar Wilders een scheldnaam vindt, dan is dat toch ook belediging van een ambtenaar in functie? Of mogen ambtenaren elkaar wel in functie beledigen?

tipo | 20-10-11 | 22:40

Anil kan nu mooi in de slachtofferrol kruipen. Zijn finest hour. Slechte representant van de multiculturele samenleving. Alleen maar halen en niets brengen.

ad melkert | 20-10-11 | 22:39


White Trash is een mentaliteit
Geschreven door Anil Ramdas op 18 september 2010

En dat niet alleen, Black Vullis, de groep waar Anil Ramdas toe behoort is nog veel grotesker.
www.deburen.eu/nl/nieuws-opinie/detail...

Ella | 20-10-11 | 22:39

@rikkie | 20-10-11 | 22:36
Jaah, verplichte selectieve kastratie (pakketservice tijdens de besnijdenis?) is ook mooi!
Thanx pal!

pennestront | 20-10-11 | 22:38

@pennestront | 20-10-11 | 22:28
Er loopt anders genoeg rotzooi op twee benen rond, maar niemand die er wat aan doet.

necrosis | 20-10-11 | 22:38

harry pikkel | 20-10-11 |

Of keert men weer terug op aarde, de realiteit.

Davidson | 20-10-11 | 22:37

Wolveshead | 20-10-11 | 22:33
Ja, bijna alle witte stippen naar mekka. Maar wat moet je anders, een een gezonde man kan per dag 70 miljoen spermacellen produceren; evenveel als een cavia.
Maar ik zeg wel Anil R is GEEN gezonde man!

rikkie | 20-10-11 | 22:36

harry pikkel | 20-10-11 |

Dan wordt men wijs.

Davidson | 20-10-11 | 22:36

Art Vandelay Ultor | 20-10-11

Het wekt een gevoel van vervreemding op, maar niet kunnen snappen waarom men dan plotseling niet meer kritsch kan denken.
Op een gegeven moment skip je de hoorcolleges of breng je de tijd door met eigen lectuur. Het is veelzeggend dat vrijwel iederen zijn of haar mening
-inzake deze materie, baseert op het staatsjournaal.

Davidson | 20-10-11 | 22:35

@de tandarts | 20-10-11 | 22:32
Ik ben vooral sceptisch tegen hoofddoeken.
Ik werd al gek van het regenkapje van mijn oma.
Maar die lulde tenminste niet slap.
Dat dan weer niet.

pennestront | 20-10-11 | 22:35

@Wolveshead | 20-10-11 | 22:28
Je doelt op Job?
Die is nergens geschikt voor, zelfs niet achter de geraniums.

necrosis | 20-10-11 | 22:35

@rikkie | 20-10-11 | 22:29
Ik kon dat uit het relaas van anil niet opmaken, vandaar. Mochten het er zoveel zijn als jij schetst, waren zij dan allen op mekka gericht? Werd hier een onmenselijk spel gespeeld met een gedesorienteerd intellectueel? In welke samenleving zijn wij beland, zo vraag ik u...

Wolveshead | 20-10-11 | 22:33

@necrosis | 20-10-11 | 22:24
Ik hoop wel dat die pliesies huur hebben gevraagd.
Want dat hok is vast luukser dan rampdas zijn verhuisdoosappartement.

pennestront | 20-10-11 | 22:33

Een combi van trein, Duitsland, uniform, hoofdoekje en *pats* kortsluiting in dat koppie van Ramdas.

Harry Turtle | 20-10-11 | 22:33

Ik weet niet wat er precies aan de hand was. Als een conducteur tegen vrouw met hoofddoek op een onredelijke manier aan het schreeuwen was, dan heb ik sympathie voor Anil en is het belachelijk dat hij op deze grond opgepakt werd. De rechter zal hier gehakt van maken.

Echter, ik reis regelmatig met de trein, en zie weinig conducteurs schreeuwen, dus ben ik enigzins sceptisch ten aanzien van deze column.

de tandarts | 20-10-11 | 22:32

Tsja, als je in de spoorwaggonnenhandel zit zoals ik trek je maar 1 conclusie: duitsland boven alles.
Daar koop je ze nog voor weinig!

pennestront | 20-10-11 | 22:31

@pennestront | 20-10-11 | 22:28
Of 6 uur in een politiecel onder spoor 7 van 030 Centraal smijten. Dat schijnt ook heel traumatisch te zijn!

Wolveshead | 20-10-11 | 22:30

Het is een grove fout iemand uit te schelden voor zo'n malloot als Wilders. Daarom begrijp ik niet waarom die gast weer rond loopt.

Hölzenbein | 20-10-11 | 22:29

*weer 2 waggons binnen*

pennestront | 20-10-11 | 22:29

@Wolveshead | 20-10-11 | 22:24
Er zat wel een stip op de muur!

Een heleboel, wel opgedroogd denk ik, maar de kwaliteit was uitstekend.

rikkie | 20-10-11 | 22:29

@necrosis | 20-10-11 | 22:24
Rotzooi op straat gooien is een miljeuwdelict.
Daar kun je niet hard genoeg tegen optreden, als sommige mensen zich hieraan schuldig maken.
Deportatie in waggons zou een oplossing kunnen zijn.

pennestront | 20-10-11 | 22:28

@necrosis | 20-10-11 | 22:24
Zo kun je jezelf ook afvragen of dat een statement was voor of tegen het beleid van wellicht de "beste" burgemeester die A'dam ooit gehad heeft. Inderdaad, vragen, vragen...

Wolveshead | 20-10-11 | 22:28

Valt overigens nog mee dat anil niets zegt over de aanwezigheid of, nog erger, afwezigheid van de stip op de muur die richting mekka wijst.

Wolveshead | 20-10-11 | 22:24

@pennestront | 20-10-11 | 22:21
Een theelichtje?
Die vent gooide een theelichtjeshouder.
Overigens vraag ik me nog steeds af of er wel een -al dan niet brandend- theelichtje in zat.
Vragen, vragen....

necrosis | 20-10-11 | 22:24

En brandmerking
Dank je rikkie......

pennestront | 20-10-11 | 22:24

@pennestront | 20-10-11 | 22:16
Ah, En ook JIJ begrijpt het!

rikkie | 20-10-11 | 22:22

Ik vind wat ramdas heeft gedaan bijvoorbeeld veeeeeeeel ernstiger dan een theelichtje gooien.
Ik vind het erg genoeg voor gedwongen vertrek uit NL.
Na geseling.
Dat dan weer wel.

pennestront | 20-10-11 | 22:21

@Reykjavik | 20-10-11 | 22:13
Jij hebt de column van die muts niet echt begrepen, of wel?

Wolveshead | 20-10-11 | 22:21

@Reykjavik | 20-10-11 | 22:13
Voor alle zekerheid: mevrouw schakelt op driekwart van haar stukje over op de vaak onbegrepen stijlfiguur van de ironie. Zij poogt daarmee iets duidelijk te maken over de idiotie van de reactie van de NS. Nu kan het zijn dat u dat al had gezien en in uw reactie ironisch op die ironie reageert, maar dan wordt de communicatie wel heel ingewikkeld...

18konijn | 20-10-11 | 22:20

gentle giant | 20-10-11 | 22:17
Nee mijn vaste dealer hebben ze gisteren opgepakt

idopane | 20-10-11 | 22:20

Tot zover het verhaal van Ramdas en co. Zoals we weten laat elke wetsovertreder zijn eigen daden zo goed mogelijk naar voren komen. Ik ben er zeker van dat Ramdas heel wat meer heeft gezegd dan 6 woorden en één naam. Misschien iets met NSB, misschien iets met nazi, maar in ieder geval meer.
En daar is hij mooi passend op gepakt. Kon hij ook nog mooi z'n roes uitslapen van alle gratis drank die hij op de buchmesse had gezopen.

sitzkrieg | 20-10-11 | 22:19

Reykjavik | 20-10-11 | 22:13
Dat is wat een goede schrijver doet. Je op het verkeerde been zetten.

harry pikkel | 20-10-11 | 22:17

@idopane | 20-10-11 | 22:10, heb jij nog een goed adres voor trassi?

gentle giant | 20-10-11 | 22:17

@rikkie | 20-10-11 | 22:13
Ah, ook jij begrijpt het!
En gebedsoefeningen doe je het best in absulute afzondering,
Dus zo rot zijn we nog niet in NL.

pennestront | 20-10-11 | 22:16

6 uur opgesloten in een sprinter wordt je ook niet blij van #ngghhhh

gentle giant | 20-10-11 | 22:15

Die mevrouw Nuweira Youskine schrijft rare stukjes. In de eerste driekwart van de tekst denk ik: ja, dat gaat de goede kant op. De NS krijgt een veeg uit de pan/ Ho wacht... aan het eind een onverwachte wending: Anil Ramdas had wat haar betreft nog een stuk forser gestraft mogen worden. W-T-F??!! Meneer de kaartjesknippert had een functionele veeg uit de gedragspan moeten hebben. Egwel! Ramdas, held!

Reykjavik | 20-10-11 | 22:13

"Het is lastig oriënteren zonder polshorloge, zonder mobiele telefoon, zonder riem en schoenen, in een kleine, helverlichte, raamloze cel van twee bij twee meter, met een ijskoude, roestvrijstalen bak die dienst doet als bank of bed. Ja, ik zat in kanaleneiland."

En dan nog, wat moet je met een polshorloge, als je geen buitenlicht ziet? Wat moet je met een telefoon, als je geen hoeren kan ontvangen? Waarom moet je een cel met ramen hebben als je onder het Centraal Station zit? Ijskoude cel, het is altijd koud in NL. En roestvrij staal is toch goed, dat roest niet. En een bed en bank is toch genoeg om je zelf af te trekken? Wat zit die vent nou te zeuren?

rikkie | 20-10-11 | 22:13

Davidson | 20-10-11 | 22:07 |
Weet je wat leuk is? Als die kiddo's van de uni komen en gaan werken. Turnen we in 1 maand om wat ze in 4 jaar geleerd hebben.

harry pikkel | 20-10-11 | 22:12

rikkie | 20-10-11 | 22:09
O hij zat in Quantanamo Bay

idopane | 20-10-11 | 22:11

twee keer? Duwde toch echt maar een keer

miko | 20-10-11 | 22:11

@Davidson | 20-10-11 | 22:07
Mein Got.

Ik zou mezelf niet in kunnen houden...

Art Vandelay Ultor | 20-10-11 | 22:10

miko | 20-10-11 | 22:06
Zeker nooit vis met nasi ramdas gegeten zeker. Best wel lekker.

idopane | 20-10-11 | 22:10

"Het is lastig oriënteren zonder polshorloge, zonder mobiele telefoon, zonder riem en schoenen, in een kleine, helverlichte, raamloze cel van twee bij twee meter, met een ijskoude, roestvrijstalen bak die dienst doet als bank of bed. Ja, ik zat in kanaleneiland!"

rikkie | 20-10-11 | 22:09

Art Vandelay Ultor | 20-10-11 | 21:59

En zijn ze dat niet, dan is het vooral om te ageren tegen dit kabinet dus zijn ze het eigenlijk nog. Om doodmoe van te worden. Je bent vaak een roepende in de woestijn als je het bijvoorbeeld over het steunfonds hebt dat steeds groter wordt, de invoering van de euro zonder politieke consequenties, een EFSF dat onschendbaar zal zijn en tevens opereert als een private instelling onder een federale vlag etc.
Kritiek op deze gang van zaken die allesbehalve democratisch zijn te noemen... worden afgedaan als conspiracy theories. Echt waar, vandaag nog.

Davidson | 20-10-11 | 22:07

@idopane | 20-10-11 | 22:00
Je kunt het ook zelf vangen maar wat heeft dat met ramdas te maken?
Je comment is vlees noch vis.

miko | 20-10-11 | 22:06

@idopane | 20-10-11 | 22:00
Je kunt het ook zelf vangen maar wat heeft dat met ramdas te maken?
Je comment is vlees noch vis.

miko | 20-10-11 | 22:06

Wat handig voor anil dat hij precies weet te verhalen wat hij meende te zien, wat hij meent gezegd te hebben en wat dat tot gevolg had, terwijl hij tevens aangeeft een "blank" in zijn geheugen te hebben ervaren. Hier moet meer aan de hand geweest zijn betreffende het "optreden" van anil. Een conducteur, waarvan verondersteld mag worden dat zij heel wat te verduren krijgen, zal van een simpele verbale aantijging niet dusdanig in de war raken dat hij de spoorwegpolitie inschakeld. Daar komt nog bij dat ook die laatsten wel een reden moeten hebben om iemand gedurende een paar uur vast te houden, een verbale aanval die anil schetst valt daar echt niet onder.

Wolveshead | 20-10-11 | 22:05

Anil ???. Dat is toch dat stuk kachelhout die PVV-stemmers steevast xenofoben noemt? Dan is toch duidelijk hoe zijn 'Geert Wilders' opgevat moet worden?

WirMachenMusik | 20-10-11 | 22:02

Bij de EO zitten ze weer lekker het verschil tussen arm en rijk uit te buiten' Hoe komt dat nou dat u zo ongezond bent' vragen ze aan een werkeloze kettingroker met elke ziekte die een vadsige luie bankzitter met een zak chips en bier in de hand maar onder de leden kan hebben en ook heeft gekregen: "Nou omdat ik werkeloos ben en moet van 70 euro in de week rondkomen en kan geen vis eten want dat is veel te duur' hahahahahhohohahahah Wat een kul ik eet vis omdat dat goedkoper en lekkerder is dan vlees. Bij de Aldi 6 euro kan ik 6 dagen vis van eten. De lachwekkendheid van dat EO poephoofd begint met de dag zotter te worden

idopane | 20-10-11 | 22:00

@Davidson | 20-10-11 | 21:54
Echt? Dus alle docenten zijn eurofielen? Humor!

I would have a field day...

Art Vandelay Ultor | 20-10-11 | 21:59

Ramdas heeft een enorm alcoholprobleem. Insiders weten
dat zoiets je je leven lang achtervolgt. Deze wetenschap gevoegd bij de wrok die Ramdas koestert jegens lichter gekleurde medemensen, louter vanwege hun lichtere huidskleur, heeft tijdens de treinreis waarschijnlijk de stoppen bij de Surinaams/Hindoestaanse 'intellectueel' doen doorslaan. Niet alleen spotzucht maar ook enig mededogen is hier niet teveel gevraagd.

xavier | 20-10-11 | 21:59

@harry pikkel | 20-10-11 | 21:51
Nee, niet iedereen chippen. Alleen diegenen die statistisch gezien een staatsondermijnend en finacieel risico vormen.
Selectief corrigeren dus.
Maar wel keihard.
En dat onder stroom zetten, da's een goeie! Hekken met stroom om kansenwijken plaatsen reduceert criminaliteit. En dan uitkijktorens eromheen, waarvoor je een kaartje kunt kopen. Kun je kijken waarom het opeens zoveel veiliger is geworden in je woonomgeving.
Harry bedankt!

pennestront | 20-10-11 | 21:57

Wat moet die vent nou? Eerst maanden- zoniet jarenlang Wilders uitmaken als het grootste gevaar voor de vrijheid, erger dat Hitler en Stalin samen, de persoon die verantwoordelijk is voor het gehele conflict in het Midden Oosten met die oh-zo-vredelievende moslims...

En daarna klagen dat hij moet zitten omdat hij iemand Wilders noemt?

De conducteur is vast een GLert die zijn columns heeft gelezen...

dlseth_ | 20-10-11 | 21:55

Art Vandelay Ultor | 20-10-11

Klopt, maar in Politicologie is flink gesneden... Europese Studies is op zich prima te doen, alleen is het nogal frustrerend dat wij de actualiteiten, zoals het EFSF, angstvallig vermijden... Men wordt klaargestoomd om de idealen blind te omarmen. Ben je kritisch, ben je tegen.

Davidson | 20-10-11 | 21:54

@widtvoet ® | 20-10-11 | 21:31
Dus als ik het goed begrijp vroeg Ramdas aan de (citaat:) "viesblanke PVV-fascist" Geert Wilders wie hij dacht dat hij was? Een heel domme vraag, natuurlijk, want Geert Wilders denkt uiteraard dat hij Geert Wilders is. Volkomen terecht dat Ramdas over het antwoord op zijn vraag een tijdje zelf mocht nadenken in de petoet. Zie het als een leerschool, Ramdas!

18konijn | 20-10-11 | 21:53

pennestront | 20-10-11 | 21:43
Krijgen we er nog meer ambtenaren bij om al die mensen van straat te halen. Moeten de mensen werkzaam in de vrije sector nog meer arbeiten. Kunnen we dan niet beter gewoon iedereen chippen die niet aan jouw maatstaven voldoet? En onder stroom zetten als ze zich buiten de gebaande paden begeven? Is een flinke kostenbesparing.

harry pikkel | 20-10-11 | 21:51

je ziet, als je het duidelijk uitlegt, dan kan je ze best iets leren.

Zyprexa20mg | 20-10-11 | 21:50

Recalcitrante, doorgedraaide, dewaarheidinpachthebbende, doordrammerige, zuigende, treiterende, bloedonderdenagelsvandaanahalende Gutmenschen hebben een realiteitscheck nodig.
Bij deze dus. Bonnetje voor de 250 euri toch niet vergeten hé ?

said_fred | 20-10-11 | 21:48

@rikkie | 20-10-11 | 21:42
"Geert Wilders in te trein"

Het woord "te" is met een "d"
Vaker "'t kofschip" gebruiken!!!

rikkie | 20-10-11 | 21:48

@ geenstijldom | 20-10-11 | 20:41
geenstijldom is veel dommer dan 100 % van de Geenstijlreaguurders + redactie Powned.

rikkie | 20-10-11 | 21:45

Wie is die Anil R dan waar geen balkje over de ogen zit? Ik ken die man niet, ik wil hem niet kennen, waar gaat dit over? Is het een niksnut? Een graaipapagaai? Een leuterlul? Even iemand mij bijpraten doen, want ik niet denken belangrijk zijn.

A.Th. | 20-10-11 | 21:43

@harry pikkel | 20-10-11 | 21:31
Ik vind dat de term 'positieve discriminazi' gewoon een andere invulling moet krijgen.
Zo moet het sommige mensen eenvoudigweg verboden worden in de spits auto te rijden. Ik wil die criteria wel formuleren. Werkenden en andere mensen met een goede reden voorrang.
Wachtlijsten (en fraude) in de zorg kun je eenvoudig oplossen door iedereen die immigreert hier verplicht te chippen. Doen we ook met huisdieren. En wat goed genoeg is voor een huisdier.............
Spijbelende schooljeugd dient van straat te worden verzameld, 1e waarschuwing, bij 2e waarschuwing inhouding kinderbijslag en tot aan het einde van de leerplicht onderwijs volgen in een internaat. Of vrijwillige terugkeer naar het land van je roots.
Verdere internaatkosten verhalen op de ouders.
Dus ben ik eigenlijk best wel mild.
Ik ga voor budgetneutrale oplossingen.
Oh ja ook CO2 neutraal.

pennestront | 20-10-11 | 21:43

@rikkie | 20-10-11 | 21:42
Zijn oude woning bekijken.

Art Vandelay Ultor | 20-10-11 | 21:43

@Davidson | 20-10-11 | 21:40
Nou, het zijn tenminste twee studies. Daar was ik te lui voor.

Art Vandelay Ultor | 20-10-11 | 21:42

Geert Wilders in te trein? In Utrecht?
Wat ging hij daar doen? Naar Kanaleneiland?
Vragen... Vragen... Vragen...

rikkie | 20-10-11 | 21:42

Art Vandelay Ultor | 20-10-11 | 21:13

Europese Studies( Ja, ik weet het) en Politicologie.

Davidson | 20-10-11 | 21:40

Ik wil de NS en de conducteur van harte feliciteren met dit staaltje van prudent progressief gedrag.

websenior | 20-10-11 | 21:34

pennestront | 20-10-11 | 21:15
Hoe moet dat dan met shoarmabakkers in jouw plannen? Krijgen die een speciaal ontheffingspasje?

harry pikkel | 20-10-11 | 21:34

Dus @pennestront wil een dagklok en @18konijn wil mensen de bak ingooien voor het tutoyeren van een conducteur. Ik neem aan dat jullie een gebbetje maken.

harry pikkel | 20-10-11 | 21:31

Als ik het verhaal van Anil zo hoor, heeft ie wel erg lang gezeten voor een non-vergrijp.

Maar zo is het natuurlijk niet gegaan, hè Anil? Je vertelt natuurlijk niet wat je daarvoor en daarna allemaal hebt getoeterd, hè Anil?

Kortom, verhaal is pas compleet als desbetreffende conducteur zijn zegje heeft gedaan.

JShiro | 20-10-11 | 21:31

Die vrouw met hoofddoek heeft de hele trein ondergescheten en alle open en dicht knoppen volgesmeerd met kak!

Ansjo | 20-10-11 | 21:30

(in de) boeien...

Sander Dieman | 20-10-11 | 21:29

Dom van Ramdas om een conducteur te tutoyeren en terecht dat hij daarvoor een douw krijgt. Dat moeten we met zijn allen niet willen in dit land, al dat ge-jij en ge-jou(w) van die grachtengordeltypes.

18konijn | 20-10-11 | 21:27

@spanarchist | 20-10-11 | 20:40
Ik noem een Autoweek, Playboy en Voetbal international. HoezO zijn die niet literair? Pure proza als je het mij vraagt!

Joost Maghetweten | 20-10-11 | 21:26

@Art Vandelay Ultor | 20-10-11 | 21:10
Nee natuurlijk. Let op het de woordjes EN + OOK in de volgende zin: "Zouden ze met alle links extremisten, die om het minste en geringste discriminatie roepen, ook moeten doen EN met alle allochtonen die maar al te vaak en al te graag al te snel met vermeende discriminatie gaan lopen schermen OOK."

Lubbers valt natuurlijk onder het eerste deel van de zin (voor het woordje "en"), onder de categorie enorme enge mensen die gewone niet discriminerende burgers durft te betichten van racisme en xenofobie door te zeggen dat Nederland een xenofoob land is.

doenormaal! | 20-10-11 | 21:24

@doenormaal! | 20-10-11 | 21:07
*geeft een glaasje water en pilletje aan doesnormaalman*

miko | 20-10-11 | 21:17

Ja hoor, ik vind dat het ook onterecht is dat deze arme man opgepakt is.
Maar wat doet hij in die trein? Moestie niet werken? Of solliciteren?
Ik vind dat de overheid met een flinke bus door de buurten moet rijden en iedereen met een te zongebruind uiterlijk of religieuze kleding die daar onder werktijd over straat loopt sommeren tot sollicitatie op straffe van inhouding uitkering. 5 x per dag bidden? Bus voor de moskee en de bidders rechtstreex door naar het arbeidsburo.
Waar haalt deze man geld voor die trein vandaan? Korten die uitkering! Is het werkeelt op zijn vingers gemeten? Is het resultaat van zijn taaltoets in overeenstemming met de afgiftedatum van zijn verblijfsvergunning?
Ja mensen, de hete herfst nadert.
*Nog wat ouwe Duitse goederenwaggons opkoopt*

pennestront | 20-10-11 | 21:15

Anil R. heeft natuurlijk de gehoofddoekte mevrouw in gevaar gebracht door zo te reageren.
Het is immers in haar beleving heel normaal dat zij op luide toon wordt aangesproken door een man en dat zij daarop deemoedig het hoofd buigt. Het is in haar ogen niet juist om de man van repliek te dienen. Dat een andere man het voor haar opneemt is niet acceptabel en zelfs gevaarlijk voor de gehoofddoekte mevrouw. Het kan immers door een omstander uitgelegd worden alsof de man die het voor haar opneemt een buitenechtelijke vriend is.
Ik vraag me dan ook af of Anil R. weet wat het lot is van de gehoofddoekte mevrouw.
Iemand de politieberichten gelezen?

dantochmaar | 20-10-11 | 21:15

@Davidson | 20-10-11 | 21:10
Je studie is?

Art Vandelay Ultor | 20-10-11 | 21:13

Wat hoop ik dat zich nog ergens een getuige aandient. Voor die opmerking gooit geen conducteur je in de bak. Tenzij hij een liefhebber van literatuur is en een excuus nodig had.

harry pikkel | 20-10-11 | 21:12

Meneer Ramdas, in uw huis mag ik ook niets zeggen als u uitvalt tegen uw gezin omdat ze iets niet goed doen. De trein is toch geen publieke ruimte, u bent er slechts klant. U mag zich niet met andermans zaken bemoeien. Als een conducteur om het kaartje vraagt moet die vrouw reageren. Ze is ingeburgerd en spreekt dus Nederlands.

Twee Jeetjes | 20-10-11 | 21:11

Art Vandelay Ultor | 20-10-11

Ja, qua uren heb ik het aardig druk. Qua stof is het inderdaad nogal afwisselend, en tot mijn eigen verbazing zat ik laatst langs iemand die als 3e of 4e jaars niet eens wist wat dissidenten waren, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Je zou maar al die jaren moeten doorkomen zonder enige interesse te hebben in het vak zelf.

Davidson | 20-10-11 | 21:10

@doenormaal! | 20-10-11 | 21:07
Ruud Lubbers is een allochtoon?

Art Vandelay Ultor | 20-10-11 | 21:10

Ik vind Ramdas een rare gozer en hij lult maar wat uit z'n nek, maar dat zou toch moeten mogen in een vrije samenleving?!
.
Dit moet wel echt onderzocht worden en als die conducteur buitenproportioneel zijn macht heeft doen gelden moet er in ieder geval schadevergoeding betaald worden aan Ramdas, uit eigen portemonnee.
.
Dat zal het nazi tuig leren.

Greetje Duisenberg | 20-10-11 | 21:09

(Anil lag teveel voor de hand)

Geemp | 20-10-11 | 21:09

miko | 20-10-11 | 21:04
LOL maar ze hebben wel naar hem geluisterd.

Fukjoe | 20-10-11 | 21:08

Zouden ze met alle links extremisten, die om het minste en geringste discriminatie roepen, ook moeten doen en met alle allochtonen die maar al te vaak en al te graag al te snel met vermeende discriminatie gaan lopen schermen ook. Te beginnen met Ruud Lubbers die ons allemaal uitmaakt voor xenofoob. Het moet maar eens over zijn met dat gezeik en daarmee bedoel ik valse aantijgingen van discriminatie aangewend om je zin door te drijven. En daarmee bedoel ik ook dat er een eind moet komen aan de positieve discriminatie van allochtonen omdat ze anders gaan roepen dat ze gediscrimineerd worden.

doenormaal! | 20-10-11 | 21:07

Harigeharrie
vanaf nu heet elke politiek correcte hangdarm "Ramdas"

Geemp | 20-10-11 | 21:06

Dát is het! Politici worden zelf een scheldwoord. Iemand die discrimineert: een vréselijke Geertwilders. Een softie die teveel gedoogt: een ontzéttende Jobcohen. Iemand die met twee maten meet: een hele grote Marikopeters.

Nog wat: een zelfverklaard martelaar: een héle erge Anilramdas...

redsniper | 20-10-11 | 21:05

Hebben ze net 1000 vrienden van hem vrijgelaten, loopt-ie nog te janken.
T'is ook nooit goed voor meneer de dichter des vaderlandsverraders.

Cuyahoga | 20-10-11 | 21:05

@Davidson | 20-10-11 | 21:01
Ik had wel weinig college-uren. En het niveau wisselde per vak.

Moet wel zeggen dan de echte losers toch wel in de eerste twee jaar werden weggefilterd. Semi-pretstudie dan.

Art Vandelay Ultor | 20-10-11 | 21:04

Klinkt heel geloofwaardig: je zegt tegen een conducteur dat hij G. Wilders is, en *plotseling* zit je in de gevangenis.

Dat heb ik nou ook heel vaak, zie ik zo'n conducteur lopen op straat (waar anders, OV is voor loonslaven), zeg ik tegen hem: "Hé, Geert Wilders!", en hop, ik zit 5 minuten later in de gevangenis.

Harigeharrie | 20-10-11 | 21:02

Art Vandelay Ultor | 20-10-11 | 20:52

Geschiedenis toch? Niet echt een pretstudie, maar voor liefhebbers van geschiedenis vaak wel... Het is de variant van mijn eerste studie, en inderdaad niet bijster ingewikkeld. Ik dacht meer aan communicatiewetenschappen en dergelijke.

Davidson | 20-10-11 | 21:01

Muxje | 20-10-11 | 20:54
En als het een roedel bontkraagjes was geweest die tegen een blonde vrouw had lopen schreeuwen, was vriend Anil dan ook zo moedig geweest of had hij dan verder uit het raam gestaard, dromend van literaire zaken?

spanarchist | 20-10-11 | 21:00

-weggejorist-

Grunningertoal | 20-10-11 | 20:59

Zo heeft Anil toch zijn eigen Nelson Mandela-momentje gekregen. Een vrijheidsstrijder, opkomend tegen onrecht, die langdurig opgesloten wordt.
Wat zal hij deze conducteur dankbaar zijn! Staat zijn stoel bij P&W al klaar?

spanarchist | 20-10-11 | 20:56

Ik zie het wel vaker. De politie durft, wil of mag tegen bepaalde groepen niet streng optreden, terwijl de maatschappij om een strenger gezag vraagt. Dus gaan ze achter de soft targets aan.

Onderbuiksentiment? Wie in de grote stad woont of vaak in het OV zit weet wel beter. Was het hier geen nepdichter geweest maar een roedel bontkraagjes, dan was de zaak gesust.

Muxje | 20-10-11 | 20:54

Anil is echt geen 1,95m jongens!

Swedish Chef | 20-10-11 | 20:54

@geenstijldom | 20-10-11 | 20:41

Als Ramdas echt zo slim is, als jij beweert, klopt dit verhaal, of op zijn minst het onschuldigheidsaspect dat erin gepropageerd wordt, niet, en dan wel om één van de volgende 3 redenen:

1 Hij weet nog verdomd goed wat hij deed, maar speelt de vermoorde onschuld;

2 Hij weet niet meer wat ie deed, omdat ie bezopen was, en daardoor een zwart gat in zijn herrinneringen heeft;

3 Hij weet niet meer wat ie deed, omdat ie in een roes van (ongefundeerde?) woede en adrenaline verkeerde, en daarom een zwart gat in zijn herrinneringen heeft;

In alle 3 de situaties, zie ik het volste recht, om hem een poosje van de straat te houden.

ZKH EénOog | 20-10-11 | 20:52

@Davidson | 20-10-11 | 20:48
Ik heb anders ook een pretstudie gedaan.

Art Vandelay Ultor | 20-10-11 | 20:52

Bart_Bart | 20-10-11 | 20:48
Zal wel niet. In dit land wordt altijd naar de grootste schreeuwer geluisterd.

Fukjoe | 20-10-11 | 20:50

geenstijldom | 20-10-11 | 20:41

Dus het een kan niet los van het ander worden gezien? Sinds de doorstroming van het HBO en de groei van pretstudies is dat niet meer vanzelfsprekend. Dat deze fop-wetenschapper over meer intelligentie beschikt dan u, lijkt me duidelijk. U weet toch wel dat het GS gilde der reaguurders vrij hoogopgeleid is...

Davidson | 20-10-11 | 20:48

@Fukjoe | 20-10-11 | 20:42
Hopelijk gaan Jelte of Tom even langs bij de desbetreffende conducteur. #verhaalvantweekanten

Bart_Bart | 20-10-11 | 20:48

ZKH EénOog | 20-10-11 | 20:44
Klopt! Was iets te enthousiast.

Fukjoe | 20-10-11 | 20:47

Heeft Joost Zwagerman al aangetoond dat Ramdas opnieuw uit zijn nek lult?

spanarchist | 20-10-11 | 20:47

Hij weet het verschil niet tussen een conducteur en een agent, geloof ik. Dat is goed, als hij maar nederig en respectvol is ten opzichte van elke blanke in een uniform, zoals het hoort.

Schoorsteenveger | 20-10-11 | 20:46

@geenstijldom | 20-10-11 | 20:41
Dat wil zeggen dat er alsnog ca. 100 mensen slimmer zijn dan Anil Rotti.

Dat kan bijna niet. Zoveel.

Bart_Bart | 20-10-11 | 20:45

@Fukjoe | 20-10-11 | 20:37

B is voor Buitengewoon, maar verder klopt het. Ze hebben het buitengewone recht, om prenten uit te schrijven en 'delinquenten' staande te houden. Arresteren mogen ze dan weer niet, en daarom wordt de spoorwegpolitie er bij betrokken.

ZKH EénOog | 20-10-11 | 20:44

@Joost Maghetweten | 20-10-11 | 20:33
Inderdaad je spreekt Spaans engels Duits Nederlands Frans maar die Italianen spreken alleen die pasta taal.Dan ga ik ook schreeuwen.Onderontwikkeld volk.

miko | 20-10-11 | 20:44

de grote Anti | 20-10-11 | 20:42 |
En mijn steun heeft hij ook.

Fukjoe | 20-10-11 | 20:43

@geenstijldom | 20-10-11 | Sure, je doet je naam eer aan.

dan-b | 20-10-11 | 20:43

Fukjoe | 20-10-11 | 20:37
de grote Anti | 20-10-11 | 20:38
nl.wikipedia.org/wiki/Conducteur
Inderdaad jullie hebben gelijk, weer wat geleerd.

Dunnepoep | 20-10-11 | 20:43

Ik denk dat deze cultuurverrijker wel lelijkere dingen tegen de conducteur heeft gezegd. Alleen hoor je dat hier niet.

Fukjoe | 20-10-11 | 20:42

Echt, dit verhaal kan niet kloppen en staat op verzinsels die de realiteit moeten verbloemen. Hij zal tegen geweldpleging aangeschurkt hebben of een andere onberekenbare actie hebben ondernomen. Dat Trouw-schrijfstertje speelt lekker mee. Door hem te berispen moet ze ineens integer zijn? Nee, laat dit volk maar gaarkoken in 2x3tjes.

Stroopdoos | 20-10-11 | 20:42

@geenstijldom | 20-10-11 | 20:41
Als u dat zegt geloof ik u onmiddelijk.

de grote Anti | 20-10-11 | 20:42

Meneer Anil R is hoger opgeleid en veel slimmer dan 99,9 % van de Geenstijlreaguurders + radactie Powned.

geenstijldom | 20-10-11 | 20:41

"Terwijl hij, dromend over mooie literaire zaken naar buiten staart".
Mooi die moreel verhevenen, waar andere mannen aan de simpele dingen des levens denken (auto´s, vrouwen, voetbal), droomt Anil over mooie literaire zaken.
En aan die verschrikkelijke PVV natuurlijk, die literatuur wil verbieden.

spanarchist | 20-10-11 | 20:40

@Dunnepoep | 20-10-11 | 20:35
Allemaal BOA's - dus ambtenaar.

Gemeente ambtenaar (milieucontroleur, reinigingsagent, parkeercontroleurs, ambtenaar bouw- en woningtoezicht en leerplichtambtenaar), conducteur, jachtopziener, boswachter, etc.

de grote Anti | 20-10-11 | 20:38

Dat gedrag wordt in zijn geboorteland zwaarder bestraft dan hier. Daarom gedroeg hij zich daar nederig en respectvol en gedraagt hij zich hier asociaal.


Hij kon niet precies volgen waar het over ging, maar gooide er brutaal een opmerking uit omdat die vrouw een hoofddoek droeg. Hoe bevooroordeeld. In vijfendertig jaar is hier inderdaad veel veranderd dat veel strenger aangepakt moet worden.

drs.Nee | 20-10-11 | 20:38

Dunnepoep | 20-10-11 | 20:35
In nederland is een conducteur een Bevoegd Opsporings Ambtenaar en dus ook beedigd.

Fukjoe | 20-10-11 | 20:37

Sinds wanneer is een treinconducteur een ambtenaar? Vroeger toen de NS nog een staatsbedrijf was was iedereen die in dienst was van de NS een ambtenaar maar sinds de NS een "gewoon"bedrijf is geworden zijn conducteurtjes geen ambtenaar meer.
Belediging van een ambtenaar in functie is hier dus niet van toepassing.
Beetje vreemd verhaal meneertje.

Dunnepoep | 20-10-11 | 20:35

"Opeens heb je het: Je wordt conducteur." Nu snap ik die slogan van de NS! Eindelijk!

Jodelahiti | 20-10-11 | 20:35

Goed stukje werk! En dat voor een marokkaanse!

Fukjoe | 20-10-11 | 20:34

Iedereen heeft het recht om zich beledigd te voelen.
Dat betekent nog niet dat de ander wat verkeerd heeft gedaan.

ZDEV | 20-10-11 | 20:33

@wakkere_nederlander | 20-10-11 | 20:22
Ik heb dat hier (italie) in de supermarkt ook wel eens gezien: Nederlanders die dan aan de versbalie staan, geen woord Italiaans spreken en dan een bakje van het een of anders willen. De dame achter de balie begrijpt niet wat ze bedoelen, dus beginnen ze maar heel hard te schreeuwen: " een bakkie!!"

Alsof het gebrek aan gehoor haar probleem was.

Het zou dus zo maar kunnen.

Joost Maghetweten | 20-10-11 | 20:33

Merkwaardig? Dat er onder de conducteurs veel idioten rondlopen is algemeen bekend, maar dat (allochtone) treinreizigers tegenwoordig opgepakt worden vanwege het bezigen van het woord 'Wilders' is vrij bizar. Wat is er gebeurd met de vrijheid van meningsuiting?

BlitzFlicker | 20-10-11 | 20:33

Eigenlijk zouden we/ze verplicht swaffelen moeten invoeren. Is leuk, denk ik.

dan-b | 20-10-11 | 20:32

@Art Vandelay Ultor | 20-10-11 | 20:28
Nee, dat heb je fout. Tussen al die zwartrijders moet deze xenofobe conducteur precies dat erme vrouwke er tussenuit pikken.

Daar had ik met mijn blauwe ogen ook iets van gezegd.

Bakito | 20-10-11 | 20:31

Karma...

Rico Tampeloerus | 20-10-11 | 20:31

Als anil mij gerret welldone had genoemd had ik hem hem een Ram gegeven Kom aan zeg grover moet je het niet maken.Maar ik denk wel dat hij gelijk heeft.de spoorweg politie is altijd minder tolerant geweest dan de gewone politie.Is ook logisch ze hebben verder geen moer te doen dan zwartrijders en beledigers op te pakken.

miko | 20-10-11 | 20:31

Dus volgens meneer ramdas krijgen wij nu wat we willen,politie die strenger optreedt.. Burgers/hippies die een muzikant in de kalverstraat bijspringen kunnen rekenen op een knuppel in de nek?

Ergens heeft hij gelijk,de politie dient ten alle tijden open te staan voor kritiek,maar (ja daar gaan we weer) dankzij de massa-immigratie kan de politie niet meer luisteren naar elke jankende malloot die totaal geen kaas heeft gegeten van ons rechtssysteem.Jammer dan.Nu nog klierende jongeren aanpakken en misschien kan de politie dan weer luisteren af en toe.

de grote Anti | 20-10-11 | 20:29

Hahaha! Laugh out loud! All over the stoffige vloer! Hup, afgeserveerd! Over het paard-getilde pseudo-criticus van Radio 1 . Wie gaat Jurgen vd Berg nu uitnodigen voor Lunch?

horsteknots | 20-10-11 | 20:29

"... Hijzelf weet het niet meer; hij herinnert zich slechts zijn oerkreet tegen de conducteur: "Wie denk je wel niet dat je bent, Geert Wilders soms?"..."

Hijzelf weet het niet meer. Tuurlijk. De onschuld zelfe.

Zijn haat en paranoia inschattende, zal hij ongetwijfeld meer gezegd hebben, dan enkel dit zinnetje. Maar hijzelf weet het niet meer.

Zoals ik van de week al zei: 90% van degenen die in de bak zitten, hebben nooit wat gedaan. Daar hoort Ramdas ongetwijfeld ook bij...

ZKH EénOog | 20-10-11 | 20:29

De politie staat word meer en meer een feit, en het land juicht het onder druk van de angstzaai praktijken van onze regering nog toe ook. Pas als het veel te laat is zullen veel mensen merken dat die principiële vrijheden die nu beetje bij beetje ingeperkt en afgepakt worden ooit zijn ingesteld met een reden.Those Who Sacrifice Liberty For Security Deserve Neither. B. Franklin.

SmegmaSmeer | 20-10-11 | 20:28

Typische reflex van een linkse idioot. Hij wist niet waar het om ging maar vrouw+hoofddoek = respect en als je dat niet toont ben je een 'Geert Wilders'.

Dat haatzaaien over Geert Wilders, dat vooroordeel altijd ten gunste van allochtonen en tegen autochtonen en autoriteiten (net zoiets als positieve discriminatie, ook fout, maar toch met verve verdedigd).

Wat een verschrikkelijke enge, domme en ergerlijke sukkel.

NoMinister | 20-10-11 | 20:28

De logica van de linksmens:

"Ik kon niet precies volgen waar het over ging, maar omdat de vrouw bleef zwijgen en naar haar schoot keek, leek het mij iets onredelijks en onrechtvaardigs te hebben."

De moslimse madam zweeg en keek stilletjes naar beneden terwijl de blanke man aan het praten ("uitfoeteren") was. In de ogen van Ramdas klopt er dan meteen iets niets: xenofobie, racisme! Het doet er verder dan ook niet toe dat hij het hele gesprek niet kon volgen; de duiding was afdoende.

Bovendien is de moslima zielig en moet Ramdas ingrijpen. U moet begrijpen, in het hoofd van Gutmensch Anil kunnen slachtoffers als deze hoofddoekmevrouw niet voor zichzelf opkomen en moeten mensen als hij dat doen.

Over racisme gesproken.

Art Vandelay Ultor | 20-10-11 | 20:28

Dit verhaal rammelt aan alle kanten.

Stroopdoos | 20-10-11 | 20:27

Anil is tenslotte ook een moslim.
grote haas | 20-10-11 | 20:22
Sukkel, niet alles wat bruin is, is moslim.

mokum4all | 20-10-11 | 20:27

@dan-b | 20-10-11 | 20:24
Mezelf " Je" naar boven.

dan-b | 20-10-11 | 20:26

lekker wijf | 20-10-11 | 20:24
Vent?

Geemp | 20-10-11 | 20:26

Moehhahaha.

En zo blijkt de moralfag de hufter te zijn....

ZKH EénOog | 20-10-11 | 20:24

Verschrikkelijke vent. Nog nooit betrapt op verstand.

lekker wijf | 20-10-11 | 20:24

@Bakito | 20-10-11 | 20:19
Soms ben wel scherp, en deze ook weer.
Bij deze eensh.

dan-b | 20-10-11 | 20:24

Ik gun het Anil R van harte, maar het moet toch niet gekker worden dat je voor zo iets 6 uur de bak in draait!

Vandaag Anil, wie morgen?

jump-to-it | 20-10-11 | 20:23

@mokum4all | 20-10-11 | 20:17
Ik hoor alleen maar geklaag doorklinken in zijn -dagboek entry- column.

Dat voorspelbare geklaag over 'het kille klimaat' waarin 'niets meer mag'. Enkel omdat hij een keertje hard aangepakt wordt? Leest hij soms geen kranten? Je kan toch moeilijk beweren dat Nederland een harde politiestaat aan het worden is #zakkenrollertnummer1000

Bart_Bart | 20-10-11 | 20:23

grote haas | 20-10-11 | 20:22
Die pillen die jij slikt, geef mij daar ook een paar van aub...

DataValue | 20-10-11 | 20:23

Tsjah, dat hij zich buiten de zaken van deze conducteur had moeten houden is duidelijk, maar om hem hiervoor nu urenlang vast te zetten.. Beetje overdreven. Paar keer met de wapenstok eroverheen was voldoende geweest.

DataValue | 20-10-11 | 20:22

-weggejorist-

grote haas | 20-10-11 | 20:22

'In de stoptrein zat een oudere vrouw met een hoofddoek, die door de conducteur streng werd toegesproken. Streng is eigenlijk het woord niet, hij was haar aan het uitfoeteren. Ik kon niet precies volgen waar het over ging (!), maar omdat de vrouw bleef zwijgen (!) en naar haar
schoot keek, leek het mij iets onredelijks en onrechtvaardigs te hebben.'

Dus maakt Anil de conducteur uit voor Wilders!
De vrouw sprak waarschijnlijk geen woord Nederlands en dreef de conducteur tot wanhoop.
Heel onbeschoft mijnheer Ramdas!

wakkere_nederlander | 20-10-11 | 20:22

Ik ga mijn snor maar eens opzetten...

Benderistic | 20-10-11 | 20:21

Met dank aan die geblondeerde kudtmongeaul uit Limburg en zijn moraalloze volgers.

realismo | 20-10-11 | 20:20

@dan-b | 20-10-11 | 20:16
Hoeveel moet ie er nog?

Bakito | 20-10-11 | 20:20

Natuurlijk had ik graag mijn mening willen geven over deze kl@^*@!£rd.

Maar helaas, ik moet aan mijn hoge positie in het minkudoklassement denken....

Bakito | 20-10-11 | 20:19

Ramdas is een linkse sufkut.

Geemp | 20-10-11 | 20:19

Wat is het toch ook een hersenloze arrogante zak. Hij ziet iets met hoofddoek dat wordt toegeblaft door een uniform en m'neer Ramdas weet er meteen weer alles van en blaft het uniform terug. Ze hadden 'm niet onder op op spoor 7 moeten vasthouden.

Hanxie | 20-10-11 | 20:17

Een keer verantwoordelijk gehouden voor ongepast gedrag, daar kan de gemiddelde haatzaaier niet tegen. Anil R., zeikwijf.

smdyasc | 20-10-11 | 20:17

Bart_Bart | 20-10-11 | 20:15
Lees het verhaal van Ramdas eerst even, dan heb je het antwoord. Persoonlijk vind ik het een flapdrol maar dit is best een goede column. Nu wachten op de NSer die alles ontkent.

mokum4all | 20-10-11 | 20:17

@Bakito | 20-10-11 | 20:06
Denk dat Greetje er weer 2 stemmen bijkrijgt.

dan-b | 20-10-11 | 20:16

Goh, geen vrijheid van meningsuiting? Een vergelijking met Wilders is reden om vastgezet te worden? Gaat goed in dit land.

mokum4all | 20-10-11 | 20:15

Als -Anal- Anil Ramdas Nederland zo erg vindt, gaat hij toch lekker terug naar Paramaribo?

Daar had hij vast veel meer kansen gehad. Ik begrijp überhaupt niet waarom elke Surinamer zo anti-Wilders is. Maar dat terzijde.

Bart_Bart | 20-10-11 | 20:15

Je zou zeggen dat hij het weet dat je tegen pliesie niet moet schreeuwen.Ook in Nederland worden de uniformpjes heilig.
*hoort de zwarte politie marcheren*

miko | 20-10-11 | 20:13

Wilders is de nieuwe Godwin, blijkt.

plastic zakje | 20-10-11 | 20:11

De hamvraag is waarom die gek weer is vrijgelaten.

Parsons | 20-10-11 | 20:11

-weggejorist-

unieke-nick | 20-10-11 | 20:11

Had mevrouw geen kaartje dan?

blauweleasebaklul | 20-10-11 | 20:11

Anil R. moet een naar leven lijden. Vervuld vol haat en paranoia door het leven moeten, wat een tragiek.

brutus68 | 20-10-11 | 20:11

Ja, niemand wil uitgemaakt worden voor het Grote Blonde Gevaar... Dat zou deze zelfverklaarde goedzak toch moeten weten. Waar heeft ie het anders altijd over?

Davidson | 20-10-11 | 20:10

Wat een onvolwassen uitspraak ook van zo'n man.

Beter had hij zijn mond kunnen houden.

Nacho_Vidal | 20-10-11 | 20:09

Conducteurs waren toch fout in de oorlog?

threewing | 20-10-11 | 20:08

Geef die druiloor nou geen reden zich als martelaar aan te stellen. Een jaartje of dertig negeren zal hem goed doen.

vetkleppert | 20-10-11 | 20:08

Wilders is dus een scheldwoord geworden.

*peinst*

Bakito | 20-10-11 | 20:06

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland