Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GSTV. Jelte ontvangt LOVE op OccupyAmsterdam

occupy534.jpgDrie keer raden wie er vandaag gewoon ging werken voor z'n geld? Jelte Sondij, van GeenStijl.TV natuurlijk. Onze tv-man gooide zich met gevaar voor eigen leven tussen het bonte operettegezelschap (van alugekkies tot oibibio's tot drugsdealers tot Spinozisten tot omaatjes tot politici en virulente illuminatiehaters) dat zich vanmiddag op en rond het Beursplein had verzameld om te occupy-en en te protesteren tegen geld, succes, winst en mensen in pakken die 52% van hun inkomen moeten inleveren. Of zoiets. GeenStijl.TV sprak met de mensen die weten hoe het beter kan én moet. We ruiltechnieken! FILMPJE!

Reaguursels

Inloggen

Proletariers alle landen verenig u, hoeveel hebben jullie al gejat van de maatschappij!

ONS | 17-10-11 | 10:00

[email protected] Dude (looks like a lady) die het principe van "Kolonisten van Catan" ...... ehm ruilhandel uitlegt.

Hobbykip | 16-10-11 | 18:24

Waarom moeten deze mensen nu allemaal in de zeik worden genomen. Ik vind het prijzenswaardig dat deze mensen uberhaupt de moeite nemen om te demonstreren, terwijl de meeste reaguurders (daar hoor ik dus bij), die moeite niet nemen, omdat we te lui, geen zin, geen idealen hebben, en alleen andere mensen belachelijk kunnen maken GeenStijl!
Iedereen die deel uitmaakt van de Occupy Movement heeft misschien zijn eigen reden om te demonstreren, maar uiteindelijk gaat het de demonstranten toch om de herverdeling van de welvaart en het breken van de macht van globale financiele bedrijven en hun politieke connecties.
Helaas gaat dat natuurlijk niet zonder de totale ineenstorting van de huidige wereldeconomie gevolgd door een paar flinke (burger)oorlogen.
Klein voorbeeldje van hoe banken proberen hun klanten te naaien en de gewone man in de straat in de beurs tasten. De Bank of America in de VS heeft het sublieme plan opgevat om alle klanten die hun pinpas in de winkel gebruiken 5 dollar per maand te gaan laten betalen. De arrogantie!!!! Terwijl deze fuckers net als zovele banken hun hoofd boven water houden door staatssteun.
DAAROM wordt er gedemonstreerd...

Cyrus da Virus | 16-10-11 | 17:13

Gadverdamme wat een trieste doorzichtige knetter rechtse riooljournalistiek. Niet kritisch, niet scherp, maar ongegeneerd voorspelbaar!

emtee | 16-10-11 | 15:20

GS is imho nogal triest bezig
uedereen die voor zichzelf wil opkomen, hoe dan ook, is metteen een idioot.

arikanari | 16-10-11 | 12:55

Jelte is een tikje voorspelbaar. Op het moment dat niemand zich meer aan hem ergert verdwijnt zijn betaansrecht.

VictorF | 16-10-11 | 12:08

Stilleven +1

Wat een afgang. Wat een misselijkmakend zooitje! Ruilhandel zou volgens een van die heldere lichten een oplossing zijn.Ik heb nieuws voor hem. Ik werk bij een baas en in ruil daarvoor krijg ik geld. Daar wordt veel, heel veel van ingehouden om mensen zoals bovenstaans persoon van te onderhouden. In ruil daarvoor geeft hij mij ????????????

Stelletje lamzakken die veel schreeuwen en totaal geen wol geven.

mail | 16-10-11 | 12:07

Smeerlappen, allemaal zogenaamd sociaal doen, met geld van de ander.

Meer is/zijn het niet die schijtsocialisten. En nog hebben ze schijt aan jan Modaal, de echte arbeiders dus, die alles ophoesten voor een sociaal stelsel.
Zelfs hun kost en inwoning wordt betaald door wij, die arbeiders. En ze hebben er schijt aan.

Creaguurder | 16-10-11 | 10:52

Zondermeer zuigt 't zure zultballen om in m'n plemp van 21:12 zo'n stomme fout te zien staan: 'ondermijnT'

Simon de Danser | 16-10-11 | 10:12

ik vraag me af hoe lang de truc van geenstijl en pownieuws nog houdbaar is: je interviewt veel mensen, laat ze niet uitpraten (haal de microfoon voor hun neus weg en stel meteen weer een nieuwe vraag waardoor het object van spot verward raakt) en zendt alleen diegenen uit die zichzelf voor lul zetten...

ikmaar | 16-10-11 | 10:11

Er zijn een paar fundamentele oorzaken waardoor de mensheid nu in een fundamentele crisis zit:
En bijna alles is terug te voeren op de evolutionaire blauwprint van de mens, die namelijk is "geprogrammeerd" voor een nomadische, in klein stamverband levende oppurtunistische levensstijl.
Daarbij opgeteld het sociale vermogen om te kunnen liegen, en het besef van sterfelijkheid, waardoor men in een korte tijd zoveel mogelijk wil profiteren, en de drang om een sociale hierarchie te vormen.
Vandaar:
-oorlogen
-overbevolking
-hebzucht
-korte termijn denken
-religie
-jaloezie
-milieuvervuiling
-na ons de zondvloed mentaliteit.
Volgens mij is overbevolking (hoe kunnen miljarden mensen leven in woestijngebieden, als de olie op is), en korte-termijndenken (kap van het Amazone regenwoud voor korte-termijn winsten en bijv. ook schuldencreatie) de twee grootste issues die aangepakt moeten worden.
De andere problemen volgen daaruit.

King of the Oneliner | 16-10-11 | 09:54

Typisch dat Geenstijl er ondanks al het commentaar veel aandacht aan besteedt. Maar dat is niet gek want Geenstijl ontmoet zijn alter-ego's. Deze zogenaamde hippies roepen hetzelfde als wat Geenstijl al jaren doet: weg met het grote graaien. Alleen de hippies gaan de straat op en Geenstijl doet het vanachter de laptops.

eersteklas | 16-10-11 | 09:37

De huidige enorme welvaartscumulatie is gekomen doordat men in slechts 100 jaar de goedkope energiebronnen uit de aarde, die miljarden jaren kostte om op te bouwen, heeft leeggetrokken (olie, kolen, gas), en een enorme schuldenberg heeft opgebouwd.
Dus de welvaart van het verleden én de toekomst is naar één punt getrokken, het heden.
Vandaar dat binnenkort gaan optreden: Peak-oil, Peak-debt, Peak-fosfaat, Peak-bevolkingsgroei.
Maar ach, een paar waterstofbommen, gevolgd door hongersnood en een epidemie á la de zwarte pest, en Gaia heeft zich weer ontdaan van parasiet homo sapiens.
*combineert kundig diverse New Age-theorieën tot één overkoepelend compact doch handige Theorie van Alles*

King of the Oneliner | 16-10-11 | 09:34

Imprimatur | 15-10-11 | 22:10 |
Wel verdiend +1

Doc Damage | 16-10-11 | 08:55

Ik snap GS niet zo. Het is niet dat deze mensen (de gemiddelde burger) de oplossing moeten hebben. Waar ze tegen zijn, dat is waar het om gaat. En dat de gemiddelde Jan Lul geen idee heeft hoe het dan moet is makkelijk inkoppen. Maar waarom niet belichten waar ze tegen zijn. Dat verdient veel meer aandacht. Gemiste kans...

Doc Damage | 16-10-11 | 08:48

Ik begrijp de weerstand tegen deze beweging hier niet zo goed? Op GS wordt steen en been geklaagd over alles en iedereen, nu is er een protest tegen alles en iedereen, dan is het ineens een stel linkse kuthippies die maar moeten werken. Mijn idee is dat een groot deel van de mensen, terecht, zich zorgen maakt over hoe we op dit moment omgaan met oplossingen voor de toekomst. De westerse wereld lijdt aan een soort van financiele obesitas en reageert op te weinig geld als een soort van junk waar nog meer geld ingepompt moet worden en dat uiteindelijk alleen maar averechts werkt. En waarom? Omdat we een jarenlang mantra van economische groei zijn voorgehouden! En hoe kunnen we groeien? Door meer te lenen, meer te produceren en meer te kopen dmv zo veel mogelijk leningen. En net als een obesitas-patient moet afvallen om een dragelijk leven de lijden, moeten wij dat ook doen op financieel gebied. Gewoon krimpen tot een fatsoenlijk niveau. Want al onze groei gaat wel te koste van mensen in andere delen van de wereld en al het overtollig "vet" van onszelf lijdt alleen maar tot ellende.

deministerpresident | 16-10-11 | 08:43

Mijn hemel, wat een hoop idioten bij elkaar. En dan allemaal de banken de schuld geven als het jaren achtereen la-la-la-gratiesgeldverbranden fout loopt.

Chiant | 16-10-11 | 08:32

Als ik zie hoe die SPert reaguurt op het GS Kuifje van dienst is die onverstaanbaar lispelende verzekeringsagent die als fractieleider in de Tweede Kamer zit niet errug representatief veur de achterban.
Ga eerst je eigen stemvee eensch opvoeden man voordat je Wilders en de PVV je misplaatste morele maat neemt !

Geheimrat Schultz | 16-10-11 | 08:31

Grappig dat het krakers minkudo team vannacht bezig is geweest.
Daar hebben ze wel tijd voor. Met een computer die wij voor ze hebben betaald.

ZDEV | 16-10-11 | 07:07

Gatverdamme wat heeft het riool van de zieligen industrie een zootje werkschuw non occupied maatschappij parasieten uitgekotst op het Beursplein! Lekker parasieteren op het werk van al die "hard" werkende fellow citizen occupayers. Toch apart dat er ook wat, voornamelijk links TK, gespuis rondloopt die geen opening van zaken willen geven over hoe zij die 27 miljoen (buiten de salarissen welteverstaan)verkwisten. Een feest der herkenning dus, soort bij soort zogezegd.

stil(l)even | 16-10-11 | 06:38

@deraderendraaien | 15-10-11 | 22:07
Mijn moeder is, helaas veel te vroeg, overleden.

Che_cuevara | 16-10-11 | 04:45

Waardeloos stuk riooljournalistiek GS!

DayMack | 16-10-11 | 03:01

bilspleet | 16-10-11 | 01:34
Persoonlijk geloof ik niet zo in een scheiding van Inversteringsbanken en consumentenbanken. Want beiden maken gebruik van kapitaal dat is opgehoest door consumenten cq belastingbetalers. Het is veel beter als het kapitalistisch systeem niet wordt vergiftigd door 'socialistische constructies' en teveel overheidsbemoeienis zoals het geval van de Subprime loans in America die mede in gang zijn gezet door Clinton en Geiger eind jaren 90. Dat heeft ons de das omgedaan zoals die EU elite ons hier in Europa de ondergang in loodst.

idopane | 16-10-11 | 02:51

bilspleet | 16-10-11 | 00:58
Zou zo uit mijn reet kenne komen. Eindelijk iemand die ook echt begrijpt hoe het in elkaar zit. Mooie tegel bilspleet!!

idopane | 16-10-11 | 02:38

@Imprimatur | 16-10-11 | 01:15

Correctie! Die reactie was dus op deze zin van je:

"... Oh ja, als de staat er zo veel aan verdient had aan de lening waarom moet er dan bezuinigd worden volgend jaar, kan toch iets minder dan?..."

ZKH EénOog | 16-10-11 | 02:29

@Imprimatur | 16-10-11 | 01:15

".. En het feit, dat deze 1% lieden hier toch tussen kunnen staan, is het bewijs dat de movement in NL is gegijzeld door andere groeperingen..."

Dat is heel simpel. Om voor dat 'steunfonds' geld bij elkaar te krijgen, is onze staatsschuld drastisch verhoogd. En dit werd gedaan, met de toezegging, dat van de aflossingen EN de rente de staatsschuld weer ingelost zou worden, zodat wij er inderdaad netto goed op vooruit hadden gegaan.
Alleen van die toezegging is niets waar gemaakt, en die aflossingen en rente zijn verdampt in andere posten, zoals bijvoorbeeld een Griekenland of iets dergelijks.

ZKH EénOog | 16-10-11 | 02:27

*doet beetje yoga, beetje zingen en gaat een beetje slapen*

*doet eerst nog even plop*

Ik wens jullie allemaal een goede nacht, in je tentje of elders.

mujer | 16-10-11 | 02:14

@bilspleet
Het kabinet onderneemt actie. Goed, maar ik blijf een tegenstander om banken TE groot laten zijn. Gewoon intuitief gedrag van mij, voelt niet goed. Ook vraag ik me af of de burger, straks als het er echt toe doet, gevrijwaard blijft als investment banks in de problemen komen.

Imprimatur | 16-10-11 | 01:47

Oh ja, als de staat er zo veel aan verdient had aan de lening waarom moet er dan bezuinigd worden volgend jaar, kan toch iets minder dan?
Imprimatur | 16-10-11 | 01:15 | + 0 -

Je denkt toch niet serieus dat de netto interestinkomsten op 10 mld (inmiddels 2? mld ivm aflossingen) het begrotingstekort kan oplossen?

In Nederland zijn er structurele problemen, veroorzaakt door vorige (centum)-linkse partijen. Die zijn goed in andermans geld uitgeven. Het huidige kabinet neemt eindelijk een keer actie om de problemen op te lossen. Het is dan erg makkelijk schieten door de huidige oppositie. Ze vergeten echter dat deze nodig zijn om hun eigen slechte beslissingen in het verleden te corrigeren. En dan ben je inderdaad niet geliefd, omdat het plebs in Nederland dit maar niet wil begrijpen.

Over too big to fail, iedereen herinnert zich nog de DSB. Een prima winstgevende bank, tot een idioot opriep aan mensen hun geld weg te halen en een 'run on the bank' te organiseren. Hierdoor zijn heel veel mensen veel geld kwijt geraakt. En ze kunnen alleen elkaar de schuld geven, voor de rest niemand. En bij wie komt de rekening van dit geintje? De andere banken, door het Deposito Garantiestelsel. Alle tekorten moeten betaald worden door de andere banken.
Bij de ING, ABN of RABO kunnen de andere banken dit niet dragen. Door aankomende regelgeving worden overigens de consumenten banken gescheiden van de investment banks, zodat dit beter voorkomen kan worden. Als 1 lening van een bedrijf default, waar een bank geld aan heeft uitgeleend (in de grootte van enkele miljarden), dan zullen de consumenten niet geraakt worden. Een portefeuille hypotheken die er als assets tegenover staan is veiliger. Daarvoor zal het in de toekomst veiliger worden.

Banken worden nou eenmaal groot, om bepaalde kosten te beperken. Het is beter 3 grote banken te hebben, dan 100 kleine. Deze zullen allemaal alle ondersteunende afdelingen moeten hebben, die veel geld kosten.

bilspleet | 16-10-11 | 01:34

de honden blaffen... | 16-10-11 | 01:02
Zijn voorganger, Wim Kok bracht in 1992 samen met de ministers Lubbers en Van den Broek en staatssecretaris Dankert de wet Goedkeuring van het op 2 februari 1992 in Maastricht tot stand gekomen verdrag inzake de Europese Unie tot stand. Het Verdrag legt de basis voor de Economische en Monetaire Unie (EMU) en van de invoering van een gemeenschappelijke munt (de euro). Er komt een gemeenschappelijke financiële markt, waarin alle binnengrenzen verdwenen zijn. De lidstaten gaan hun economisch en monetair beleid steeds meer op elkaar afstemmen. Verder zal een Europees Monetair Instituut (EMI) wordt opgericht dat dit proces controleert en begeleidt. Het EMI moet de basis vormen voor de medio 1998 op te richten Europese Centrale Bank (ECB).

de honden blaffen... | 16-10-11 | 01:20

@distel
klopt voor wat betreft bangmakerij. Ik betrap me hierop regelmatig, iets wat de media, banken en politici ook doen.

Imprimatur | 16-10-11 | 01:18

@bilspleet.
gedeeltelijk eens voor wat betreft ING, maar hoe kan het zijn dat een bank too big to fail is geworden? Hoe ver is het kunnen komen. Niemand of iets zou too big to fail moeten zijn. Niemand zou ongenaakbaar moeten zijn, ook geen systeembanken. Oh ja, als de staat er zo veel aan verdient had aan de lening waarom moet er dan bezuinigd worden volgend jaar, kan toch iets minder dan?

Imprimatur | 16-10-11 | 01:15

Imprimatur | 16-10-11 | 00:56

Deels kan ik met uw redenering meegaan. Ik sprak ook over een deel van het kapitaal, niet over alles. Echter als u stelt dat het onvoorspelbaar is, dan eerst maar eens de Grieken eruit gooien. Die hebben moedwillig de boel belazerd. Slechter kan het toch niet worden en hun leven beteren, dat gelooft u toch zelf niet? Overigens, dat de Fransen dan moeten bloeden is Europees gezien niet goed, maar die hebben genoeg reserves. Verder vind ik het zogenaamde 'domino-effect' pure bangmakerij. Greece: 0 Points!

distel | 16-10-11 | 01:08

Wie was er ook alweer minister van financien, toen er zo'n 100 miljard overheidssteun naar de Nederlandse financiele sector vloeide?
Een van de belangrijkste redenen voor de huidige bezuinigingsoperatie.

de honden blaffen... | 16-10-11 | 01:02

Altijd leuk dat mensen. Weten waar ze het over hebben.
Het meerendeel wat daar staat, heeft volledig geprofiteerd van de stijgende huizenprijzen, en vrijwel geen risico hebben op een restschuld bij de verkoop. Dit is namelijk weer doorgeschoven naar de generatie onder de 35. Hetzelfde geldt voor de pensioenen "het komt wel goed". Nu moeten de nog werrkenden meer betalen, om straks niets te hebben.

Dit door de antieke bestuurders bij de overheid en de semi overheid. Later we eerlijk zijn, een echte goede socialist, zorgt het eerst voor zichzelf, wat keer op keer wel blijkt.

Dan het gezeik over banken, zoals de ING. Als je niet weet waar je over praat, houdt dan gewoon je hoofd dicht.
90% van de inwoners denkt dat de staatssteun van 10mld EUR een gift was. FOUT dit was een lening, waar de staat verdomd veel op heeft verdiend. Wat tevens 99,9999% niet weet, is dat de ING dit in de tijd van de neergaande beurskoersen had gevaagd aan de staat, om het vertrouwen te herstellen, een bank met staatssteun was nou eenmaal veilig. Daar het een systeembank is (too big to fail) zou deze actie het vertrouwen in de hele sector herstellen. Hoe kwam de staat aan de 10 mld EUR? Geleend van ING, en zo een mooi zng. kasrondje gemaakt.

Bonussen zijn goed, motiveren mensen, mits de juiste eisen zijn gesteld. Daar ging het in het verleden af en toe mis, dat deze vrijwel gegarandeerd waren. Maar vergeet niet, als deze bonus niet werd uitgekeerd, werd er geen 20% vpb over betaald (of betalen ze 0%, het is al laat). Anyway, over deze bonus wordt 52% belasting betaald, dus per 1 mln EUR is dit 520.000 EUR. Dit zijn hoeveel uitkeringen meer dan bij de 20% vpb(tevens met aftrek van de extra loonkosten van de winst)?????

Precies. Bonussen zorgen ervoor dat het werkschuwe tuig thuis op de bank geen reed hoeft te doen. Dus sta op, ga aan het werk, en zorg voor je eigen inkomen!!!!

bilspleet | 16-10-11 | 00:58

@Distel
Als ING de enige bank zou zijn in Nederland die om moet vallen dan hoeft dit niet te betekenen dat je je hele kapitaal kwijt zou raken. De kans is dan groot dat je iets kwijtraakt, maar hoeft niet alles te zijn. In sommige gevallen kan het zijn dat je helemaal niets kwijtraakt. Ligt er aan hoe snel door andere gezonde banken overnames gedaan worden en hoe snel onderdelen opgesplitst en als pakjes aan de andere banken kan worden verkocht. Maar helaas zitten we door het kunstmatig ingrijpen en slap optreden van overheid en politici in Europa en de VS in zodanige positie dat men iedere harde ingreep grote gevolgen kan hebben. Alleen welke harde ingreep is het voordeligst of heeft de minst nadelige gevolgen? Griekenland failliet laten gaan, kost geld; Banken herkapitaliseren kost geld; Griekenland uit de euro kost geld; Eurobonds kost geld; Banken mee laten betalen kost geld; Banken failliet laten gaan kost geld. Kwantitatieve verruiming QEI, II, III kost geld, EFSF kost geld. Alles kost geld en zou volgens banken of politici zeer nadelige gevolgen hebben, alleen kan niemand van hen precies uitrekenen hoveel. Niemand weet iets, jij, ik, politici, banken... niemand. VS en Europa houden elkaar in de houdgreep en schuiven de problemen telkens vooruit, dit om tijd te winnen, Want welk systeem stort als als eerst in Europa of de VS? Merkel en Sarkozy hebben deze week niet alleen vanwege de Franse banken de zaken vooruit geschoven, nu is namelijk de VS weer aan de beurt. Vandaag was er stevige kritiek vanuit Duitsland op de VS vanwege de tax op transacties, etc. En we gaan steeds verder door totdat het dadelijk echt niet meer verder gaat. Wat daarna gaat gebeuren... vul maar aan

Imprimatur | 16-10-11 | 00:56

Greetje Duisenberg | 16-10-11 | 00:48

Maak je niet druk. Natuurlijk zit er een kern van waarheid in vwb bankwezen en politiek. Maar zo'n idiote actie als in 020, waar mensen met de meest absurde standpunten komen, die niets met het oorspronkelijke idee te maken hebben, slaat toch nergens op. En geweld, ach dat doen ze wel in andere delen van de wereld.

distel | 16-10-11 | 00:56

@Goldway | 16-10-11 | 00:42
Was een woordgrapje, maar ik weet wel dat de meeste licht verstandelijk gehandicapten logischer (e.g. meer helder) kunnen nadenken dan de meeste lui daar.

Bart_Bart | 16-10-11 | 00:52

@ Imprimatur | 15-10-11 | 23:50 | + 1 -
Blij iets inhoudelijks te horen na al die domme oerkreten.
.
Wat kunnen we doen om deze helse machine te stoppen? In Slowakije dachten ze, laten we nou maar tegenstemmen, maar uiteindelijk doen ze toch verplicht mee aan die steunoperatie aan landen die rijker zijn dan ze zelf zijn.
.
Dit is niet te verkroppen en te verkopen. Occupy is een heel voorzichtig stemmetje laten horen, en GS reageert alsof ze door een slang worden gebeten en dan ook nog een beetje makkelijk wat willige types belachelijk maken. Maar dit waait niet zomaar over en als er geen goed antwoord komt, gaat dit steeds dieper, zoals we ook kunnen zien in de VS. Tot het geweld losbarst? Dat is bijna onvermijdelijk als de politiek ook nog eens enorm hooghartig er bijna mee loopt te koketteren niet zo goed te kunnen rekenen. Wat denken die mensen nou eigenlijk? Dat de gebroeders De Wit de laatsten waren?

Greetje Duisenberg | 16-10-11 | 00:48

emtee | 16-10-11 | 00:36

De gouden dagen van GS zijn voorgoed voorbij. Sinds de verkoop aan TMG en hun zogenaamde onafhankelijkheid is het alleen maar bergaf gegaan. Jammer maar helaas. Zie het maar als een gratis krantje.

K1100 | 16-10-11 | 00:42

@ Bart_Bart | 16-10-11
Moet ik dan zeggen "het is.."? vind je "alsof" te zacht uitgedrukt? hmmm .. sorry ! eigenlijk ik probeer netjes te blijven! :)

Goldway | 16-10-11 | 00:42

Bart_Bart | 16-10-11 | 00:30

Wat heeft dat met weeramateur te maken. Iets voor een bioloog. Stuur eens een mailtje naar Midas Dekkers.

distel | 16-10-11 | 00:40

wat een kut afzeikitempje toch weer...... en wat een zelfvoldane knetterrechtse rukkers die er van genieten.... alleen in de gouden dagen van GS leverde dit wel meer van 500 reacties op en nu niet eens de helft... hebben we dan toch eindelijk genoeg van deze platte populistische rancune ;-) zo en nu de kroeg in!!

emtee | 16-10-11 | 00:36

Imprimatur | 16-10-11 | 00:18

Okay, maar ik heb wat kapitaal in de ING zitten. Als die omvgevallen was, was ik het het merendeel kwijt. Vandaar mijn standpunt.Ik kan toch moeilijk bijhouden wat ze dagelijks uitvreten?

distel | 16-10-11 | 00:35

@Goldway | 16-10-11 | 00:21
Wat 'alsof'?

Bart_Bart | 16-10-11 | 00:30

@distel | 16-10-11 | 00:26
Weeramateur, weten ze al waarom al die vogels een tijdje geleden overal dood uit de lucht kwamen vallen?

Bart_Bart | 16-10-11 | 00:30

Wat staat er op dat bord op de foto..?
Wat lees nu ?:
www.socialisme.nooit

donjon | 16-10-11 | 00:28

Tegenspraak | 16-10-11 | 00:16

Zelf ben ik van kinds af aan al weeramateur. Ik heb veel bijzondere trails gezien. Echter, altijd verklaarbaar door vliegtuigen en/of een combinatie van bepaalde weersomstanigheden op grote hoogte in de atmosfeer. Zelfs de linkse klimaatopwarmingskliek in De Bilt gelooft niet in chemtrails. Do I need to say more? U heeft dus gelijk. Malloten.

distel | 16-10-11 | 00:26

Alsof het een feestje van geestelijk gehandicapten.

Goldway | 16-10-11 | 00:21

@Distel
Ben geen medewerker van Rabobank. Steek niet geheel voor de Rabobank mijn hand in het vuur, maar geef hen de voordeel van de twijfel. Dit in tegenstelling tot cowboybank ING. Deze had voor kort nog vet Griekse staatsobligaties ingekocht, ook toen ze al wisten dat het uitzichtloos was met de Grieken. Hebben nu onder druk van naderende risico's tijdig hun Griekse staatsobligaties verkocht. Bij ING moet je er kort op zitten anders moet je straks weer kunstmatig ingrijpen.

Imprimatur | 16-10-11 | 00:18

Dat volk gelooft serieus dat onze regering boven de gebieden waar geprotesteerd werd bepaalde gassen hebben verspreid om de menigte in toom te houden.

Op Niburu.nl:
"De chemtrails lijken hun werk te hebben gedaan. Veel mensen laten weten dat ze moe zijn, geagiteerd zijn, last hebben van een 'vreemd' (drukkend) gevoel en angst voelen opborrelen. Desalniettemin hebben betogers in de hele wereld op zaterdag een duidelijk statement gegeven dat ze niet zullen stoppen tot er verandering komt. De basis is gelegd."

Die mensen zien echt spoken.

Tegenspraak | 16-10-11 | 00:16

@deraderendraaien | 15-10-11 | 23:58

Tja, een inkopper natuurlijk. De gracht overspringen en een vrouw meesleuren en 47 keer bijten. Het is niet voor niets dat hij baalt van de evolutie.

distel | 16-10-11 | 00:13

@deraderendraaien | 15-10-11 | 23:58
Wat zou je willen doen met zielige mensen in jouw directe omgeving?

Bakito | 16-10-11 | 00:06

Imprimatur | 15-10-11 | 23:50

Bent u een medewerker van de Rabobank? Ik snap uw verhaal wel, maar het verhaal over het omvallen van een bank is wel heel makkelijk. Je zal er maar stevig wat geld in gestoken hebben. Overigens loopt het vol met kloodtzakken bij de grote banken, die bewust overantwoorde risico's hebben gelopen ten koste van anderen. Schandalig. Maar ze één voor één laten omvallen kan echt niet. Laat eerst Griekenland maar eens ompleuren. Hebben die arrogante Fransen meteen ook een groot probleem. Geen mooier vermaak dan leedvermaak.

distel | 16-10-11 | 00:05

@ZKH EénOog | 15-10-11 | 23:39
+ veel voor je laatste 2 zinnen.

CultureVulture Inc. | 16-10-11 | 00:05

ik vind de datum van dit protest goed gepland: nog een week kermis op de dam. heb je tenminste wat te doen 's avonds

******** | 16-10-11 | 00:01

@Bart_Bart | 15-10-11 | 23:51
In Somalië woedt een burgeroorlog. Groepen die mekaar systematisch te lijf gaan. Dat is duidelijk geen anarchie.

Bakito | 15-10-11 | 23:59

@Bakito | 15-10-11 | 23:49
Oké! maar waar laten we dan alle zielug mensen?

*plan aan bakito voorstelt om ze om te scholen tot caddy doet*

deraderendraaien | 15-10-11 | 23:58

@Semper Pecunia | 15-10-11 | 23:47
Geld is iid één van de ruilmiddelen.
OF snap jij die dan weer niet!

deraderendraaien | 15-10-11 | 23:53

@Bakito | 15-10-11 | 23:47
Alleen Somaliërs niet, of ook Nederlanders niet. Wel fijn dat jij nu ook je eigen anarchie-model af hebt geschoten. Als ik een snelle conclusie mag trekken.

Bart_Bart | 15-10-11 | 23:51

@Greetje Duisenberg | 15-10-11 | 23:24
Sommige reaguurders weten echt nog niet wat hen boven het hoofd hangt. Al dat stimuleren, ingrijpen van de overheid en financieel ingrijpen zowel door rechts en door links maakt de zaak nog veel erger. Men had in 2008 de moed niet om diverse banken te laten vallen of op te splitsen. Systeembanken bleken ongenaakbaar. Schulden worden met geleend geld of uit het niets gedrukt geld bestreden en dat is volgens mij catastrofaal. De overheid had nooit in het "natuurlijk" economisch proces moeten ingrijpen. Het proces is niet meer organisch en kan niet meer evolueren. Banken/organisaties/individuen moeten failliet kunnen en gaan en gezonde moeten hen kunnen overnemen. Ja, er zijn ook gezonde banken als Rabobank, maar deze bank wordt dadelijk de dupe doordat ze heel veel moeten afschrijven op hypotheken die veel huizenbezitters niet meer kunnen betalen. Niet omdat Rabobank rommelhypotheken verkocht, maar omdat de overheid verkeerd heeft ingegrepen waardoor de huizenmarkt inzakte en voorlopig ook niet meer uitkomst. Het is een domino-effect geworden.
Kijk hier maar eens naar Hoogleraar Van den Brink vs bankster Van Nieuwenhuizen www.rtl.nl/components/financien/rtlz/2...

Voor mijn bronnen raadpleeg ik heel vaak Reggie Middleton van BoomBustBlog en Zerohedge. Met name Reggie Middleton verdient volgens mij de Man of the Decade award. Hij zit vaak heel close met zijn onheilspellende analyses en raadt ook af in het economisch proces in te grijpen. Zie hiervoor op zijn website het artikel "if black swans do occur"

Imprimatur | 15-10-11 | 23:50

@deraderendraaien | 15-10-11 | 23:48
Jongen, de wereld zou één grote golfbaan kunnen zijn....

Bakito | 15-10-11 | 23:49

@kneuterzak | 15-10-11 | 23:43

Vooral de ingeslopen domheid, om een huis primair als investering te zien, in plaats van het primair als onderdak te beschouwen..

ZKH EénOog | 15-10-11 | 23:49

Oke een demo.
Maar wat deed die andere 99,99 % ?

de honden blaffen... | 15-10-11 | 23:49

@ZKH EénOog | 15-10-11 | 23:46
De Telegraaf neemt volgens mij langzaam stelling VOOR de occupy beweging (omdat het wat reuring geeft). Met de titel: "NL-betogers houden vol".

Als meer media erachter gaan staan kan dit beweginkje nog groot worden.

Bart_Bart | 15-10-11 | 23:49

@Imprimatur | 15-10-11 | 22:10

*Applaus!*

Bakito | 15-10-11 | 23:48

@Bakito | 15-10-11 | 23:42
Niks! als je maar niet op mijn golfveld gaat lopen anarchiën!

*Driver club omhoog zwaait*

deraderendraaien | 15-10-11 | 23:48

Snapt die kerel van het filmpje niet dat ruilhandel puur kapitalisme is?
Geld is louter een ruilmiddel dat de ruilhandel makkelijker maakt.

Semper Pecunia | 15-10-11 | 23:47

@Bart_Bart | 15-10-11 | 23:44
Niet iedereen kan uit de voeten met complete vrijheid.

Bakito | 15-10-11 | 23:47

Terug naar occupy: in London gaat de politie zometeen de boel naar huis sturen. Ze zullen daar vast geen treinkaartjes voor uitdelen...

ZKH EénOog | 15-10-11 | 23:46

@distel | 15-10-11 | 23:40
Inderdaad, ik heb geen materiële poespas nodig ter compensatie van een lage eigenwaarde.

Bakito | 15-10-11 | 23:45

@Bakito | 15-10-11 | 23:42
Ik heb er nog geen waardeoordeel over gegeven, maar dat is dus wat u voorstaat?

Mijn waardeoordeel is, kijk naar landen die koploper zijn op het anarchie lijstje. Bijvoorbeeld Somalië, en in het bijzonder -het rustoord en spa- Mogadishu.

Bart_Bart | 15-10-11 | 23:44

Vanavond nog bij Arie Beumsma, stelletje verwaande gs reaguurders, die hun huisje niet verkocht kregen, en nu huilie huilie doen. Zelfoverschatting of domheid, het juiste woord weet ik niet.

kneuterzak | 15-10-11 | 23:43

@Bart_Bart | 15-10-11 | 23:40
Wat is er mis met anarchie?

Bakito | 15-10-11 | 23:42

Bakito | 15-10-11 | 23:35

U spreekt kennelijk voor uzelf qua neuqgedrag. Er zijn prima seksuologen trouwens. Het is mijn vriend niet, maar zo is er bijvoorbeeld een Italiaanse president...

distel | 15-10-11 | 23:40

@Bakito | 15-10-11 | 23:35
Ik ben benieuwd hoe de wereld er volgens Bakito uit zou moeten komen te zien.

Ik stel me dan een soort totale anarchie (e.g. Planet of Apes) voor.

Bart_Bart | 15-10-11 | 23:40

@Prins Fontainebleau | 15-10-11 | 23:18

OK, voor jou dan een beetje nuance: Ik zal inderdaad niet beweren dat mensen in de publieke sector, niet hardwerkend kunnen zijn, en ook niet beweren dat de private sector alleen maar harde werkers kent.

Niettemin, zijn alleen degenen die in de private sector degenen die de economie draaiend houden. Tevens zijn deze 25-30% van de bevolking ook degenen die de rest van de bevolking bekostigen. En dat is een balans, die niet oneindig goed kan blijven gaan. Dat is een balans die schreeuwt om financiële problemen.

En nu wil ik de nuance van jou: Dat SCP-rapport, zijn daar ook die 1/3 aan publieke sector werkzamen met hun bovengemiddeld goede arbeidsovereenkomsten (zoals een halve ATV per week, meer vakantiedagen, meer parttimers, etc) ook in meegerekend? En zijn daar ook alle WAO-ers en Wajongers in meegerekend? En zijn ze werkelijk alle kleine zelfstandigen afgegaan, waarvan velen gauw meer dan 60 uur per week draaien, die nergens zwart op wit staan opgeschreven?

Nee, niet alles in de private sector is een harde werker, maar de hardste werkers, waar de economie vanaf hangt, zitten toch wel in de private sector.

10000 ambtenaren dood, en mijn lasten kunnen naar beneden.
10000 bakkers dood, en de kans is groot, dat we morgen geen brood meer hebben.

ZKH EénOog | 15-10-11 | 23:39

Wat Imprimatur | 15-10-11 | 22:10 | + 6 - zegt!

Qwrk_II | 15-10-11 | 23:35

@distel | 15-10-11 | 23:31
Qua neukgedrag is de mens er echter op achteruitgegaan. Die stropdassen, dure auto en golfbaanabonnement zijn krakkemikkige pogingen tot compensatie daarvan.

Bakito | 15-10-11 | 23:35

@Bart_Bart | 15-10-11 | 23:16
Ze waren al gedraaid dus de andere kant opdraaien of terug draaien zijn twee mogelijkheden om weer tot stand 1 te komen, doordraaien kan ook nog naar de begin stand.

*radertjes olie geven doet!* *plop*

deraderendraaien | 15-10-11 | 23:32

Bakito | 15-10-11 | 23:27
Nee hoor, gewoon menselijk.

Quearo | 15-10-11 | 23:31

Bakito | 15-10-11 | 23:27

Gorilla's zijn indukwekkend, maar toch triest achtergebleven bij de mens gedurende de evolutie.

distel | 15-10-11 | 23:31

Mensen die aan enkele tonnen per jaar nog niet genoeg hebben, zijn trieste losers, vergelijkbaar met heroïneverslaafden.

Bakito | 15-10-11 | 23:27

@Jaimy Fox | 15-10-11 | 23:20
Buiten de box?.. buiten mijn landsgrenzen zul je bedoelen !
Een heleboel geld opmakers met of zonder dubbel paspoort !
Scheelt ons 70 miljoen op jaarbasis!

*zo!... box even geleegd heeft*

deraderendraaien | 15-10-11 | 23:27

necrosis | 15-10-11 | 22:33

Sorry, was bedoeld voor Zeefert 22.47. Is mij al eens eerder overkomen t.a.v. u naar ik herinner

distel | 15-10-11 | 23:25

'Occupy is als de Big Mac-index, hoe meer mensen de dupe worden van het grote graaien, hoe groter het wordt. Je kunt nu nog je schouders ophalen als je niet chronisch ziek bent en geen foute hypotheek hebt, maar deze olievlek gaat zich uitbreiden naar ons hardwerkende, min of meer verstandige mensen, wat ik u brom.'
.
@ mokum4all | 15-10-11 | 22:33 | + 2 -
.
Zo is het maar net. Helaas missen een hoop reaguurders dit realistische inzicht, slaan zichzelf luidruchtig op de borst vanwege hun financieel geslaagde leven, en trappen hen waarvan zij denken dat zij niet zo succesvol zijn omdat ze alleen naar het uiterlijk kijken, het liefst direkt het graf in.
.
Deze dwazen weten nog niet dat ook zij binnenkort aan de beurt kunnen komen om als een pion van het grote bord te worden geveegd, als big corporation z'n zin krijgt.
.
Want de honger is niet te stillen. Dus Kaas, wie weet wordt binnenkort je bankrekening wel gewoon gekonfiskeerd, in het kader van een of ander nood dekreet. Door Jan Kees. Heb je dan nog zoveel praatjes?

Greetje Duisenberg | 15-10-11 | 23:24

Tax the rich, dat gebeurd al in Nederland daar ligt het niet aan. Een beetje buiten de box denken mensen.

Jaimy Fox | 15-10-11 | 23:20

Imprimatur | 15-10-11 | 22:10

100 punten!! volledig mee eens. Ook ik een baan, kostwinner, 2 kinderen. Ook ik maak me zorgen voor mijn kinderen.

Sjakkie van de Hoek | 15-10-11 | 23:20

@Bart-Bart 23.1
Goeie beeldspraak.

Uw Verzekeringsadvis | 15-10-11 | 23:20

@Imprimatur | 15-10-11 | 23:08
En de opponenten liggen te gillen van het lachen op de bank voor de tv en rekenen op de fities die gaan ontstaan onder de goegemeente die straks jijbakke over
Wie het meeste recht heeft op protest en wie het voortouw had moeten nemen.

Let maar op! ik verwacht de eerste maandag bij P&W.

deraderendraaien | 15-10-11 | 23:20

@Zkh Eenoog

Hartelijk dank voor je staaltje demagogische kletskoek. Het was een kwestie van wachten voordat de "hardwerkende burger" in dit topic voorbij te komen en daar is ie dan. Kun jij voor de duidelijkheid eens een heldere definitie geven van de term "hardwerkend?" Ben je bijv. automatisch een "hardwerkende" Nederlander wanneer je een baan hebt in de private sector?

Volgens het SCP valt het met dat harde werken in Nederland ook nog wel mee: www.nu.nl/werk-en-prive/2641163/nederl...

Prins Fontainebleau | 15-10-11 | 23:18

@deraderendraaien | 15-10-11 | 23:05
Met dat fabeltje van: "Ja, we hebben straks allemaal jonge werkkrachten uit het buitenland nodig heur!".

Bart_Bart | 15-10-11 | 23:18

@Uw Verzekeringsadvis | 15-10-11 | 23:05
Precies, dat wordt dus nog lang wachten. Want op dit moment zit alleen de riem een beetje los.

Bart_Bart | 15-10-11 | 23:17

@deraderendraaien | 15-10-11 | 23:10
Ik begrijp vooral de PvdA niet. Ze hadden net als de SP tegen moeten zijn. Dan waren ze nu al zeker geweest van de verkiezingswinst, of het nou in 2012, of in 2014 is.

Een strategische fout, maar helaas kunnen ze niet meer terug. Want in de politiek mag je niet 'draaien'.

Bart_Bart | 15-10-11 | 23:16

@Rammstein | 15-10-11 | 23:05
De FBI.

Bart_Bart | 15-10-11 | 23:13

@Bart_Bart | 15-10-11 | 23:03
Jup! radertje draait wel altijd de goede kant op gelukkig! dat kun je van Wouter B niet zeggen he?

Als links begrijpend kan lezen zouden ze toch overtuigd moeten worden door mijn tegel denk ik..(heel naïef nu?)

deraderendraaien | 15-10-11 | 23:10

@deraderendraaien | 15-10-11 | 22:57 |
Mee eens, sterk. Het is inderdaad jammer te constateren dat het occupy-project misbruikt wordt om allerlei andere zaken te betrekken die strijdig zijn met de oorspronkelijke opzet van het project. Misschien toch een nadeel dat er niet echt een maatschappelijke beweging of organisatie achter het geheel zit.

Imprimatur | 15-10-11 | 23:08

@Bart_Bart 22.59
Ok, goed gezien.
Uw theorie klopt tot op die hoogte dat een politicus alleen dan afscheid van zijn door ons betaalde chauffeur en Audi afscheid neemt als hij met z n broek op z n enkels op de Internetz te kijk staat terwijl hij Mariko op z n hondjes neemt.
Schijt aan de belastingbetaler is het credo.

Uw Verzekeringsadvis | 15-10-11 | 23:05

@Bart_Bart | 15-10-11 | 22:59
Dat had Balkenende ook al kunnen doen ,ware het niet dat de PvdA daarbij zat.
En die denken nog steeds dat ze uit Europa heel veel geld kunnen ontvangen als ze immigranten toelaten.

deraderendraaien | 15-10-11 | 23:05

Bart_Bart | 15-10-11 | 23:04 | + 0 -
"Ze" de FBI, of "ze" de Davidians ?

Rammstein | 15-10-11 | 23:05

necrosis | 15-10-11 | 22:33

Okay, nog één keer dan. Hoe wilt u dat nu realiseren, met als feit dat een overschot aan ouderen en een tekort aan jongeren, een economische chaos veroorzaakt?

distel | 15-10-11 | 23:05

@Rammstein | 15-10-11 | 23:01
Ze waren iets te schietgraag ja.

Bart_Bart | 15-10-11 | 23:04

@deraderendraaien | 15-10-11 | 22:57
Gosh, daar hebben je raderen wel even voor moeten draaien, dunkt mij. Nu nog even onze linkse medemens overtuigen -die oost-Indisch doof is-.

Bart_Bart | 15-10-11 | 23:03

Bart_Bart | 15-10-11 | 22:47 | + 0 -
Het is redelijk algemeen bekend, en bewezen door diverse onderzoeken, dat deze "sekte" is uitgemoord door de FBI.

Rammstein | 15-10-11 | 23:01

@Uw Verzekeringsadvis | 15-10-11 | 22:55
Ik heb niet de illusie dat er een referendum gaat komen heur.

De enige manier waarop het zou kunnen, is dat Rutte en co een 'excuus' nodig hebben om eruit te stappen. Tegenover de andere EU-leiders.

Via een referendum kunnen ze dan gewoon zeggen: "Tja, het volk wil het zo. Wij kunnen er ook weinig aan doen.:

Bart_Bart | 15-10-11 | 22:59

@Elisabeth2 | 15-10-11 | 21:54
Nogal makkelijk, bij dit soort feestjes lopen er alleen maar gekken rond.

reageerbuis | 15-10-11 | 22:59

Wat heeft dit protest voor zin als de meerderheid die daar staat, voor zijn eigen club staat te demonstreren. Het is egoïsme ten top als subsidie slurpende clubjes staan te schreeuwen tegen regeringsbeleid tegen bezuinigingen.
Het is van de gekke als de zieligheisindustrie gaat staan gillen dat het oneerlijk is dat illegalen geen verblijfsvergunning krijgen, en dat er niet op ontwikkelingssamenwerking bezuinigd mag worden.
Het is achterlijk en hondsbrutaal om deze ocupy te kapen om het Palestijn -Israëlisch conflict.
Dit protest zou moeten gaan over het wereldwijde doorgeschoten banken en belegging systeem , het aansmeren van risicovolle beleggingen aan overheidsinstanties die daardoor pensioenen en belasting geld van hardwerkende burgers op het spel hebben gezet.
Het moet gaan over de doorgeschoten privatisering door de overheid ,waardoor onze nutsbedrijven door concurrentie kill de prijzen van verlies op aandelen aan ons de burger doorberekenen,waar door we ons straks niet meer kunnen permitteren om het licht aan te doen of naar een ziekenhuis te kunnen omdat zorg onbetaalbaar is geworden. En we bij banken nooit meer kunnen vertrouwen op het feit of ons geld daar wel in veilige handen is.

Daar naast zou het moeten gaan over de ondemocratische opbouw en uitbouw van de EU,die de wil van de bevolkingen van de Europese landen bij monde van hun regeringen dwingt tot een vergaande samenwerking op alle gebied,waardoor elk land dat erin getrokken is zijn soevereiniteit aan de wilgen moet hangen. De EU die eisen dat met belastinggeld van de burgers geld voor schulden aan en van lidstaten wordt rondgepompt.
Daar zitten ook de mensen die bepalen wat goed voor ons zou zijn. Ondertussen vullen zij hun eigen zakken en hebben ze hun eigen agenda ,Namelijk regeringen monddood maken en de grootindustriëlen en de banken het stuur in handen geven.
Daar zou het over moeten gaan! maar ja... wie ben ik,... ik ben maar een stomme rechtse burger die het wel niet zal snappen !
deraderendraaien | 15-10-11 | 18:51 | | Reageer+ | 7

Zo.. probeer deze nog maar eens, deed het ook redelijk in het vorige topic.

deraderendraaien | 15-10-11 | 22:57

@necrosis | 15-10-11 | 22:33

Ik vind, wat kinderen betreft, dat iedereen er zo veel mag hebben als hij/zij onderhouden kan, *op eigen kracht*.

Dan hoeft er ook geen angst te bestaan voor het meebetalen aan andermans kindertoeslag, kinderopvang, etc.

Evenzo ben ik van mening, dat AOW ook naar kindsdelen dient te worden uitgekeerd (met een maximum uiteraard).
Als jij namelijk bewust nooit kinderen hebt gekregen, heb jij zelf een stukje vergrijzing in de hand gewerkt, en dan mag je niet verlangen, dat de kinderen van een ander daar voor opdraaien.

En wat betreft dat milieuvervuiling van kinderen: houd toch op.

ZKH EénOog | 15-10-11 | 22:56

@Bart_Bart 22.49
Nou nou,al zegt 99 % v/h volk neen dan nog, u bent een beetje boel naief.

Uw Verzekeringsadvis | 15-10-11 | 22:55

@redsniper | 15-10-11 | 22:41
Het is inderdaad heel weinig. Maar het -NSB- NOS-journaal maakt er dan toch "duizenden mensen" van.

Bart_Bart | 15-10-11 | 22:53

@deraderendraaien | 15-10-11 | 22:43
Als Robben gewoon was gaan vallen bij die enorme kans, had Puyol een rode kaart gehad en hadden we of, in/voor de verlenging gewonnen, of de penalties gehaald.

Bart_Bart | 15-10-11 | 22:51

Verdikkeme het is al laat... Is nou 1 op de 10.000 Nederlanders gaan demonstreren vandaag?

Theodoros | 15-10-11 | 22:50

@necrosis | 15-10-11 | 22:45
Ik begrijp je niet, maar ze mogen wat mij betreft aan ons, het volk, vragen: "Hoiz, mogen wij jullie miljarden weggeven aan de EU, laat maar weten!!1!?".

Als dan 86 procent van het volk "NEEEEEE!!!!!" zegt, dan zullen ze er niet weer onderuit komen, lijkt mij.

Bart_Bart | 15-10-11 | 22:49

distel | 15-10-11 | 22:36 | + 0 -
Dat is niet zo moeilijk, als er minder mensen zijn is er dus ook minder vraag naar artikelen. Die dus ook weer eens door minder mensen gemaakt hoeven te worden .. etc etc .. snapt u?

zeefert | 15-10-11 | 22:47

@Rammstein | 15-10-11 | 22:40
Texas is in deze synoniem voor elk afgelegen (warm) gebied in de VS, maar bijvoorbeeld:

en.wikipedia.org/wiki/Waco_siege (deze was toevallig wel in Teksus)

Deze sekte heeft alleen niet met zijn allen zelfmoord gepleegd omdat de wereld zou vergaan. Dus ze mogen zicht eigenlijk nauwelijks sekte (of cult) noemen.

Bart_Bart | 15-10-11 | 22:47

necrosis | 15-10-11 | 22:33

Mijn kinderen zijn 11 en 9. Dus uw belastingeld is al jaren goed besteed. Een argument? Een kind kan het bedenken. Met een overschot aan ouderen en een tekort aan jongeren kan geen enkele economie draaien. Trouwens die cursussen van de overheid om mensen een d of een t juist te gebruiken kosten ook heel wat.

distel | 15-10-11 | 22:46

@Bart_Bart | 15-10-11 | 22:42
Er waren referenda waar de politici niets mee wilde doen.
Dan ben je toch uitgeluld?

necrosis | 15-10-11 | 22:45

@Bart_Bart | 15-10-11 | 22:34
IDD Die kudt Spanjaarden hadden sowieso niet mogen winnen!

deraderendraaien | 15-10-11 | 22:43

@necrosis | 15-10-11 | 22:39
Ik blijf het toch vrij bizar vinden. Als het nou om alleen om de peanuts had gegaan..

Het is simpelweg onbegrijpelijk dat er geen referendum komt.

Bart_Bart | 15-10-11 | 22:42

Voor wie 1300 (Beursplein) en 700 (Malieveld) véél vindt: de kiesdeler voor een Kamerzetel in 2010 was 62.773.

redsniper | 15-10-11 | 22:41

www.nu.nl/economie/2642196/europa-lijk...

Als de nood het hoogst is, is de redding nabij zegt het spreekwoord.
Als dat Euro project in elkaar stort komen we misschien weer ergens uit bij gezond verstand.

deraderendraaien | 15-10-11 | 22:41

Bart_Bart | 15-10-11 | 22:12 | + 0 -
Welke enge sekte in Texas bedoelt u ?

Rammstein | 15-10-11 | 22:40

@Bart_Bart | 15-10-11 | 22:34
In dat geval kunnen we slechts toekijken hoe hel ende verdoemenis ons deel zal zijn.
*aldus de Eurofielen*

necrosis | 15-10-11 | 22:39

zeefert | 15-10-11 | 22:30

Natuurlijk zou de helft minder beter zijn. Maar hoe wou u dit realiseren vanuit economisch oogpunt. Ik neem aan dat u niet een voorraad uit de koude oorlog in Woensdrecht wil aanspreken

distel | 15-10-11 | 22:36

@deraderendraaien | 15-10-11 | 22:30
Laten wij het eerste land zijn dat een bom onder de EU legt (door niets meer te betalen).

Dat zouden nog meer reden hebben om trots te zijn op ons landje dan als we het WK zouden winnen.

We moeten alleen nog even Rutte en De Jager zien te overtuigen.

Bart_Bart | 15-10-11 | 22:34

@Imprimatur 22.32
Eensch !

Uw Verzekeringsadvis | 15-10-11 | 22:33

@distel | 15-10-11 | 22:26
Ooit gehoord van overbevolking?
Je argumenten (die ik nog niet gehoord heb) zullen alles verklaren.
Ik ben alleen een beetje bezorgt dat ik straks moet opdraaien voor jouw kinderbijslag.
Ik besteed mijn geld liever aan iets anders....

necrosis | 15-10-11 | 22:33

Occupy is als de Big Mac-index, hoe meer mensen de dupe worden van het grote graaien, hoe groter het wordt. Je kunt nu nog je schouders ophalen als je niet chronisch ziek bent en geen foute hypotheek hebt, maar deze olievlek gaat zich uitbreiden naar ons hardwerkende, min of meer verstandige mensen, wat ik u brom.

mokum4all | 15-10-11 | 22:33

@Idopane Er zijn ook mensen, waaronder ik, uit de zgn, rechtse hoek die het occupy-project ondersteunen. Ik ben een purist en omarm het liberalisme in zijn puurheid. Maar heden ten dagen zijn de zgn Liberalen zodanig aan het systeem verknocht dat ze vergeten zijn wat eigen verantwoordelijkheid, vrijheid van het individu en het niet ingrijpen door de overheid in het economisch systeem inhouden. De VVD heeft deze principes verloochend ten faveure van hun eigen zaak en vrindjes. Zo heurt het namelijk volgens hen.

Imprimatur | 15-10-11 | 22:32

Ik heb het filmpje nogmaals bekeken, nu zonder geluid en op de occupisten gelet. Dit blijkt gewoon het Bijenkorfpubliek te zijn: veel babyboomers en vijftigers, en nog wat veertigers en een enkele dertiger met kind. Helemaal geen jonge mensen! Totaal geen.
Weinig revolutionairs van te verwachten dus.

Lewis Lewinsky | 15-10-11 | 22:31

@Bart_Bart | 15-10-11 | 22:17
De EU verplicht overheden dat te regelen Bart, dus is het zaak die kliek met de tijd bij het vuilnis te zetten!
Want idd wij hebben geen moer te maken met die Grieken!

deraderendraaien | 15-10-11 | 22:30

distel | 15-10-11 | 22:26 | + 0 -
Mag je vinden maar de wereld zou er een stuk beter uitzien als we met de helft minder waren. Schoner milieu, betere verdeling van de grondstoffen.

zeefert | 15-10-11 | 22:30

@Bart_Bart 22.17
" Sinds wanneer zijn wij verantwoordelijk voor Griekenland?"
Sinds de overheid dat wil.
De eeuwige spraakverwarring is dat de overheid wij zijn oftewel de sukkelige belatingbetaler, nog maar een stuk of 8 mio waar je alles over uit kan spreiden en door je CPB bureautje door kan laten rekenen hoever de belasting betalende sukkel er op achter uit gaat.
De bepalers zijn de politici, de lutsers die je er als overlast best wel bij kan hebben in goede tijden, die je echter in slechte tijden als ze iets moeten beslissen als een stel betonnen schoenen het water in trekken.

Uw Verzekeringsadvis | 15-10-11 | 22:30

@Uw Verzekeringsadvis | 15-10-11 | 22:10

50%? Was dan zeker een stukje van 20 jaar terug? Het is allang meer.

ZKH EénOog | 15-10-11 | 22:30

zeefert | 15-10-11 | 22:15

Samen met een moeder heb ik twee kinderen. Dat betekent per saldo twee erbij en uiteindelijk er weer twee af. Los van het economische aspect dat zonder kinderen de hele wereld naar de klote gaat, vind ik dit echt gezeik.

distel | 15-10-11 | 22:26

+100 voor de laatste zin van Jelte

DaveDH | 15-10-11 | 22:24

@zeefert | 15-10-11 | 22:15
Bingo, mensen die 'vechten voor het miljeu' en desondanks 4 of meer kinderen op de wereld zetten zijn volgens mij niet goed snik.
Elk geboren kind is een premature milieuvervuiler.
Dat willen bepaalde politieke partijen niet weten maar ik zal het er met alle plezier in hameren.
*alvast zwaait naar Marianne Thieme*

necrosis | 15-10-11 | 22:23

Imprimatur | 15-10-11 | 22:10
Tot nu toe ben jij de nitwit die denkt dat 1500 betogers in A'dam een algeheel gevoel vertegenwoordigen. Als ik naar Nieuwsuur kijk begin ik spontaan te lachen. Een Plasterk van de Socialistische graaipartij die Tatcher en Reagan erbij haalt en tussen neus en lippen de vrije markt failliet verklaart terwijl diezelfde vrije markt de 3e wereld mits kapitalistisch uit de armoede haalt 100 keer sneller dan al die linkse ontwikkelingshulp. D'r komt een keer een tijd als de echte mensen met honderdduizenden het Malieveld optrekken dat dat soort van geschiedsvervalsers voor een volkstribunaal zullen moeten verschijnen voor het verspreiden van regelrechte leugens. Links nadert zijn einde en doet dat op een pathetische en armoedige wijze met leugens en kulargument die zich uiteindelijk tegen hun zullen keren en tot die tijd amuseer ik mij kostelijk.

idopane | 15-10-11 | 22:22

@distel | 15-10-11 | 22:19
Ik was degene in de tent.

Nee, ik heb Nieuwsuur en gstv gezien. Dat was genoeg. Zelfs Nieuwsuur noemde het een 'linkse bijeenkomst'.

Bart_Bart | 15-10-11 | 22:21

Bart_Bart | 15-10-11 | 22:15

Serieus? Dan waren het dus allemaal mafkezen. Maar verklaar u nader. Kennelijk was u erbij.

distel | 15-10-11 | 22:19

@necrosis | 15-10-11 | 22:11
Waren ze allemaal maar beschikbaar, dan hadden we er misschien iets florissanter voor gestaan.
Als de mores vanaf de jaren 70 was gebleven dat iedereen gewoon moet werken voor z'n bammetje, was het hier misschien niet zo vol gestroomd met ellendelingen die te lui zijn om hun ogen open te doen.

deraderendraaien | 15-10-11 | 22:17

@Uw Verzekeringsadvis | 15-10-11 | 22:10
Precies, de overheid wil teveel regelen. Zoals dat Griekenland niet failliet gaat.

Sinds wanneer zijn wij verantwoordelijk voor Griekenland?

Bart_Bart | 15-10-11 | 22:17

@Elisabeth2 | 15-10-11 | 22:15
+1 voor Elsje...

necrosis | 15-10-11 | 22:17

Imprimatur | 15-10-11 | 22:10 | + 0 -
Als je voor duurzaam bent moet je geen kinderen nemen, alle grote problemen in deze wereld komt door overbevolking en jij werkt daar hard aan mee! Denk na!

zeefert | 15-10-11 | 22:15

@distel | 15-10-11 | 22:13
Ik heb het idee dat Jelte de meest normale types heeft uitgekozen. Als je bedenkt dat er ook nog een of andere kerel met een 'mask' pak stond.

En Liesbeth van Tongeren.

En een of andere Oost-Europeaan die met valse stem een liedje ging zingen.

Bart_Bart | 15-10-11 | 22:15

@Imprimatur | 15-10-11 | 22:10
Wat een dom gezwets, heb je nog valide argumenten?
Ik heb er namelijk plenty!

necrosis | 15-10-11 | 22:15

Imprimatur | 15-10-11 | 22:10
Wat mij betreft krijg jij de prijs voor slappe ouwehoer.

Elisabeth2 | 15-10-11 | 22:15

Ze zoeken gewoon een excuus om tegen dat 'kille' kabinet
-met realiteitszin- te protesteren.

Bart_Bart | 15-10-11 | 22:13

necrosis | 15-10-11 | 21:35

Nu ja alleen boodschapper. Ik denk dat er wel enigszins selectief typetjes uitgehaald zijn . Oftewel, mafkezen. Dat er in de bankwereld eea mis is, lijkt me wel duidelijk. Wat met met die demonstratie wilde, begrijp ik niet. Zeker niet toen er één over chemtrails begon. Dat is wel het meest idiote verhaal, waar toch een flink aantal mensen zich serieus mee bezig houdt.

distel | 15-10-11 | 22:13

Gosh, die mensen bij Occupy doen me meer denken aan een of andere enge sekte ergens in Texas. Ik schaam me dood.

Bart_Bart | 15-10-11 | 22:12

@deraderendraaien | 15-10-11 | 22:09
Het ligt dus niet aan mij?
*opgelucht ademhaalt*

necrosis | 15-10-11 | 22:11

Zoals Syp Wyia treffend aangaf, begin 20 e eeuw , 10 % v/h inkomen door de overheid ingepikt, anno nu 50% , en still counting.
T ligt niet aan de vrije sector maar aan de self fulffing provicy van de overheid alles te willen regelen voor de domme burger.
Krijgt de Sp toch nog gelijk, alles wat je verdient inleveren bij de overheid, blijft er na alle onzinnige uitgaven nog iets over dan krijg je dat keurig op je bankrekening overgemaakt.

Uw Verzekeringsadvis | 15-10-11 | 22:10

Vind dat GeenStijl en Powned de meest belachelijke en zwakke partijen in het hele verhaal zijn. Zij verwijten anderen richtings- en inhoudsloos te zijn, maar uiteindelijk zijn het GeenStijl en Powned die niet consequent zijn en niet enigszins kunnen aangeven waarvoor zij staan. Zij lopen de boel op te jutten over Griekenland, bankensysteem, politici en de maatschappij, maar o jee als er gedemonstreerd gaat worden, dan zijn het de linksen, aluhoedjesgekkies etc de zgn usual suspects. Demonstreren is dan iets voor onrendabelen, terroristen, luie zakkenvullers, boe-roepers. Nou ik ben een werkende en geldverdienend individu en heb toevallig 3 weken vakantie. Tot op heden heb ik het goed en ben bewust dat ik zeker een stapje terug kan en moet doen. Ik doe dus volledig mee in het systeem en werk hier hard aan mee. Ik omarm het liberaal gedachtengoed maar niet ten koste van alles. Soms zijn de grenzen bereikt zoals nu het geval is mbt ons financieel en economisch systeem. Voor de toekomst van mijn kinderen maak ik me zorgen en maak ik me sterk voor een duurzamere samenleving in al zijn facetten (dus ook financieel). Want zoals het nu gaat kan het niet goed gaan en zie ik ook geen uitweg want alles, het systeem, is zodanig met elkaar verweven dat veel mensen geen uitweg zien en zich machteloos voelen. Inderdaad in een democratie als Nederland voelen mensen zich machteloos. En daarom omarm ik het occupy-project welk een uitlaatklep biedt aan de woede en machteloosheid van een hele groep mensen. Het is gewoon demonstreren nieuwe stijl. Demonstratie 2.0. Ik ben een verontrustende Jan modaal die zich nu door GeenStijl en Powned verlinkt, geschoffeerd en belachelijk gemaakt voelt.

Oh ja, hier een stukje van Peter Verhaar (alias kontekruiper) onlangs geschreven heeft:

""De 'Rastani's' zijn nuttig op de financiële markten, ze nemen tegen hoge betaling risico's over. Geef ze alleen níet ongeclausuleerd toegang tot ons spaargeld of onze pensioenen. En laat ze al helemaal niet op TV hun rookgordijnen optrekken. Dan is het hek van de dam. Daarom is afsplitsing van de consumentenbanken noodzakelijk. En laat handelaren vooral op de blaren zitten als ze misgokken""

Slaap lekker Peter

Imprimatur | 15-10-11 | 22:10

@necrosis | 15-10-11 | 22:03
Denk dat ie er geen erg in had.

deraderendraaien | 15-10-11 | 22:09

Hoe zit dat eigenlijk met verslaggevers van GS... krijgen die ook extra betaald als ze in het weekend aan het werk zijn (of moeten?)

pielewaaier | 15-10-11 | 22:08

Zagen jullie de moeder van Che Cuevara ook lopen? haha!
Die was zeker op zoek naar een goeie afnemer daar!

deraderendraaien | 15-10-11 | 22:07

@deraderendraaien | 15-10-11 | 21:56
Volgens mij maakt ZDEV een kapitale denkfout.
Maar dat zal wel aan mij liggen......

necrosis | 15-10-11 | 22:03

De linkse lutsers staatsomroep draait vandaag op volle toeren. De linkse leugens weerklinken luidskeels op het journaal terwijl 1vandaag met clown Bassie die als een beertje Collacol het marxisme weer helemaal dichterbij breng en nauwelijks gehinderd door enige kennis lult over 1000 betogers op het Beursplein alsof honderdduizende mensen 020 hebben overspoeld om de hebzucht aan te klagen. Andere tijden heeft het over de naaiateliers in de 80 en 90er jaren waarschijnlijk als geloofwaardig bewijs om rechts de schuld van de massa immigratie aan te wrijven. Mooi is de slot zin van die linkse homo die verzucht dat er weinig veranderd is want alles heeft zich verplaatst naar Turkije en Buklgarije. Wat de kneus schijnbaar niet heeft gemerkt is dat sindsdien Turkije en Bulgarije het economisch stukken beter doen . Maar ja kapitalistische groei wordt door linkse lutsers nooit opgemerkt. En de revolutie flink opblazen want de linkse illusie moet naar de mislukte Arabische lente hoog worden gehouden. Geschiedsvervalsing zonder meer toegestaan.

idopane | 15-10-11 | 22:02

De love man lijkt me een simpele jongen die even is neergestreken tussen de commotie.

deraderendraaien | 15-10-11 | 22:00

Sterf met je pleuris advertenties

gentle giant | 15-10-11 | 21:58

@ZDEV | 15-10-11 | 21:44
Ik ben het bijna met je eens hoor !
Maar waar staat"beschikbaar" moet eigenlijk staan geschikt
Of zie ik het fout?

deraderendraaien | 15-10-11 | 21:56

@Charles Bukowski | 15-10-11 | 21:45
Het kijken naar de Wereld Draait Door is géén legitieme argumentatie!

necrosis | 15-10-11 | 21:56

5.31 Gollem!

gentle giant | 15-10-11 | 21:55

LOL. Jelte wist vlijmscherp de gekken er tussenuit te pikken.

Elisabeth2 | 15-10-11 | 21:54

h28 | 15-10-11 | 21:49
Had inderdaad niet door dat mijn plempsel op .tv werd gepubliceerd. Vandaar de ctrl-c/ctrl-v actie. En goeie grap, die v/h douchen. Origineel ook.

Charles Bukowski | 15-10-11 | 21:52

@La Jolie Blonde | 15-10-11 | 21:47
Eens. Jelte: goed gedaan!

Lewis Lewinsky | 15-10-11 | 21:52

@Charles Bukowski | 15-10-11 | 21:45
In dat geval ga ik er vanuit dat je in je eigen onderhoud kan voorzien zonder dat je daar mijn dure taxpoet voor nodig hebt.

necrosis | 15-10-11 | 21:52

Charles Bukowski | 15-10-11 | 21:39 |
"de mafklappers uitzoeken en die laten praten. Geeft een lekker objectief beeld. Loser."
---------------------------------
Heb je het nou over die PVV-reportages van de staats-TV?

WirMachenMusik | 15-10-11 | 21:51

Charles Bukowski | 15-10-11 | 21:39
Plaats dan zelf ook niet in meerdere topics dezelfde tekst prutser! En ga eens douchen, je stinkt!

h28 | 15-10-11 | 21:49

ZKH EénOog | 15-10-11 | 21:44
*grinnik*

necrosis | 15-10-11 | 21:49

Het moet gezegd worden, die Jelte is een prima interviewer.

La Jolie Blonde | 15-10-11 | 21:47

Allemaal calimero's.
Neem verantwoordelijkheid voor je eigen leven!

Het kapitalisme heeft inderdaad een griepje.
Veroorzaakt door dit soort parasieten.

ZDEV | 15-10-11 | 21:46

necrosis | 15-10-11 | 21:41
Om mij geen zorgen. Ten 1ste heb ik niets te klagen & ten 2e weet ik aardig hoe de wereld draait.

Charles Bukowski | 15-10-11 | 21:45

Het is helemaal geen 99% maar 75%.

Van de 16 miljoen Nederlanders zijn 7 miljoen beschikbaar voor de arbeidsmarkt.
Daarvan werkt 4 miljoen in die gemene kapitalistische private sector.
Die alle andere Nederlanders onderhoudt.

Oftewel 25% werkt voor zichzelf EN voor de andere 75%.

ZDEV | 15-10-11 | 21:44

@ZDEV | 15-10-11 | 21:42

Kijk het filmpje nog eens: dáár staat een groot deel van je belastingdruk...

ZKH EénOog | 15-10-11 | 21:44

Dankzij het kapitalisme heeft dit luie tuig een uitkering.

Ik heb geen tijd om te staken. Terwijl ik er alle reden toe heb: meer dan 75% belastingdruk!

ZDEV | 15-10-11 | 21:42

@Charles Bukowski | 15-10-11 | 21:39
Moet jij niet demonstreren tegen iets waarvan je niet eens weet waarom?

necrosis | 15-10-11 | 21:41

Dat label 'OccupyAmsterdam' is 'n communicatieblunder van jewelste. Met 'BezetAmsterdam' of 'n arabische vertaling, waren de Finnen ook gekomen en dan had je eens moeten zien.

WirMachenMusik | 15-10-11 | 21:40

@emtee | 15-10-11 | 21:28

Waar heb je het toch over? Wat voor verantwoordelijkheid moet GS dan nemen? En waarvoor, voor welke misdaad? Lul toch eens niet zo vaag, leg het nou eens een keer uit.

Een burgerinitiatief tegen de dictatuur van Brussel, en haar misbruik van belastinggelden om bankbonzen in het hun luxeleventje te houden en ondertussen de HARDWERKENDE burger uit te knijpen (JA, alleen de hardwerkende burger in de private sector wordt uitgeknepen, de overige 70% des lands krijgt netto minder, wezenlijk verschil), dat initiatief is gekaapt door tal van groeperingen, van millieufreaks tot antisemitisten, die er politiek gewin uit willen slaan. Het gros uit dit filmpje heeft bijvoorbeeld nog nooit een slag gewerkt, en zonder enige maatschappelijke toegevoegde waarde te hebben, eisen zij nog meer op.

Dat is compleet stijlloos en dus aan GeenStijl om hier ruchtbaarheid aan te geven.

En nou wil ik van jou weleens weten, wat jij bedoelt met je gebazel.

ZKH EénOog | 15-10-11 | 21:40

Leuk dat voor elk Occupy-topic dezelfde tekst wordt gebruikt, of zoiets. Semi-sarcastische opsomming & een neerbuigend toontje, ofzo. Beetje kinderachtig stukje tekst voor iemand van 46. Knap item ook hoor Jelte; de mafklappers uitzoeken en die laten praten. Geeft een lekker objectief beeld. Loser.

Charles Bukowski | 15-10-11 | 21:39

@emtee | 15-10-11 | 21:28
Graag zou ik van u horen onder welke definities een normaal mens valt.
En GeenStijl is slechts boodschapper, geen boosdoener.

necrosis | 15-10-11 | 21:35

@plastic zakje | 15-10-11 | 21:19
Sociale Werkvoorziening gaat helemaal nergens over, je kan werken, of je kan het niet.
Ik weet uit ervaring dat er een hoop mensen kunnen werken maar het gewoon niet willen.
En ik baal ervan dat ik ervoor moet opdraaien.
Wat dat betreft heb ik meer respect voor mensen die wel willen maar niet kunnen werken vanwege bijvoorbeeld Epilepsie.
En geloof me, dat is geen pretje om te zien.

necrosis | 15-10-11 | 21:32

tja wat moet je met zo'n bijdrage... ik heb daar een tijd rondgelopen en erg veel normale bezorgde mensen gezien... als je dan dit ziet kan ik enkel constateren dat GS geen enkele verantwoordelijk wil nemen... en nu lekker zuipen jongens!!

emtee | 15-10-11 | 21:28

Volgende keer gewoon dus: "99% blijft thuis"

WirMachenMusik | 15-10-11 | 21:24

@ZKH EénOog | 15-10-11 | 21:19
Ik kan niet anders dan 100% meegaan in je plemp.
+1

necrosis | 15-10-11 | 21:23

necrosis | 15-10-11 | 21:15
Het was een slecht grapje van me (boetekleed). WSW staat voor Wet Sociale Werkvoorziening. Ik kan mezelf helaas niet wegjorissen.

plastic zakje | 15-10-11 | 21:19

@Kaas de Vies | 15-10-11 | 20:51

En zelfs die 70 euro gaat er binnenkort vanaf, kunnen ze gratis een bedrijf beginnen.

Niet zelden, als ik naar dit soort beelden kijk, bekruipt mij het gevoel, dat ik nog altijd veel te veel belasting betaal, om dit soort volk, dat maatschappelijk en economisch niets te bieden heeft, te moeten onderhouden.
Ze zouden zelfs niet eens geschikt zijn als kanonnenvoer of papierprikker.

Laat de natuur gewoon eens een keer haar werk doen, en hen die zich niet redden kunnen gewoon uit laten sterven. Is 'humaan' gezien misschien cru, maar wel gezond voor ons voortbestaan.

ZKH EénOog | 15-10-11 | 21:19

necrosis | 15-10-11 | 21:13
Neuh.

plastic zakje | 15-10-11 | 21:17

@ plastic zakje | 15-10-11 | 21:12
Goed, ieder zijn ding; veel plezier met je negert

Tobi | 15-10-11 | 21:16

@plastic zakje | 15-10-11 | 21:13
Domme vragen bestaan niet, wat is WSW?

necrosis | 15-10-11 | 21:15

Benieuwd of de JOOP'ers nu onderhand in de gaten hebben dat niet OccupyGS bedoeld werd, maar dat ze naar Amsterdam moesten.

WirMachenMusik | 15-10-11 | 21:15

@plastic zakje | 15-10-11 | 21:09
Als ik alles goed gevolgd heb... je was toch van vrouwelijke kunne?

necrosis | 15-10-11 | 21:13

necrosis | 15-10-11 | 21:11
WSW is ook werk.

plastic zakje | 15-10-11 | 21:13

Tobi | 15-10-11 | 21:10
Nee man, ik heb ontdekt dat mensenmannen groter geschapen zijn. Veul leuker.

plastic zakje | 15-10-11 | 21:12

De terechte aanklacht tegen een zelfverrijkende graaicultuur wordt onuitwisbaar ondermijnt door deze samenkomst van brutaal schreeuwende, van gerijpte verstandelijke vermogens verstoken en door stumperigheid verbonden middelmatigen.

Simon de Danser | 15-10-11 | 21:12

@plastic zakje | 15-10-11 | 21:05
Dergelijke lui zijn toch elke dag vrij?
Of stigmatiseer ik nu de harde 'zwartwerker'?

necrosis | 15-10-11 | 21:11

@ plastic zakje | 15-10-11 | 21:09
Ok, dus nu heb je homo en je zuigt nog immer apeballen?

Tobi | 15-10-11 | 21:10

Tobi | 15-10-11 | 21:08
Ik heb jarenlang aan hongerheid geleden, maar nu heb ik homo. Bevalt me beter.

plastic zakje | 15-10-11 | 21:09

Hongerheid zuigt natuurlijk apeballen

Tobi | 15-10-11 | 21:08

HateMail | 15-10-11 | 21:04
Op hun vrije zaterdag?

plastic zakje | 15-10-11 | 21:05

Wat een nutteloos kutvolk daar! Werken met je luie flikker godverdegodver!

HateMail | 15-10-11 | 21:04

@Kaas de Vies | 15-10-11 | 20:57
Ik ben al jaren op zoek naar een vrouw die mij haar creditcard leent, vanwege de emancipatie...
*wishful thinking*

necrosis | 15-10-11 | 21:03

@nedertokkie | 15-10-11 | 20:55
Je post doet me denken aan de burgemeestersverkiezing in Utrecht.
Mijn antwoord: als er niets te kiezen valt, schrijf dan geen verkiezing uit!

necrosis | 15-10-11 | 21:00

@necrosis | 15-10-11 | 20:56 | + 0 -
Klopt.
Tja ga het ze maar uitleggen, dat duurt uren.

Ben nu bezig mijn vriendin er van te overtuigen geen geld uit te geven, ze heeft vandaag maar 1 auto gekocht en 1 nieuwe creditcard aangevraagd.

Het gaat de goede kant op.

Kaas de Vies | 15-10-11 | 20:57

misfits ^

nedertokkie | 15-10-11 | 20:56

Quearo | 15-10-11 | 20:49
Niet alleen de banken. Vergeet de tussenpersonen niet, dat zijn ook hufters.

plastic zakje | 15-10-11 | 20:56

@Kaas de Vies | 15-10-11 | 20:51
Je moet mensen niet stimuleren met gratis geld, een flinke trap onder hun reedT lijkt me beter.
Dat is effectiever en goedkoper.

necrosis | 15-10-11 | 20:56

U mag kiezen tussen;
- de NVU
- de occupy missfits

nedertokkie | 15-10-11 | 20:55

Krokodillentranen, van iedereen, van mij , van die mensen daar, altijd maar van iemand anders iets afpakken.

Start zelf een bedrijf, kost 70 euro bij KvK, wil ik best financieren. Dat gelul allemaal. Bah wat zijn wij lui geworden

Verval van het Romeinse rijk "all over again".

Kaas de Vies | 15-10-11 | 20:51

Aha, wat ik dus al dacht, iedereen met een mening demonstreert, al weet niemand waar tegen.
Ik heb ook een mening: kap met blowen en meld je a.s. maandag bij de UWV om te gaan werken!

necrosis | 15-10-11 | 20:50

plastic zakje | 15-10-11 | 20:47
, maar op mijn huis heb ik een hypotheek waar ik, achteraf gezien, 50.000 euro minder voor had moeten betalen. Maar ja, de bank verdiende er 50 ruggen aan, dus hebben ze hem mij toch maar aangesmeerd.''

(rest van het citaat)

Quearo | 15-10-11 | 20:49

Altijd leuk als mensen die 52% belasting moeten betalen gaan klagen in plaats van een belastingparadijs en dito constructie zoeken om de fiscus te omzeilen.

lichtpunt | 15-10-11 | 20:49

"Ik demonstreer omdat ik een grote tv aan de muur heb hangen, een geweldige keuken en mooie meubels. Alleen hebben de banken, zoals de DSB me genaaid." (zou een citaat kunnen zijn) Lutsers.

plastic zakje | 15-10-11 | 20:47

Iedereen die aan anderen denkt is een kudtsocialist! Met z'n allen voor ons eigen!

N=1 | 15-10-11 | 20:45

@Redactie
Waarom staat het geluid van de reclame vele malen harder dan het filmpje zelf?
#irritant

necrosis | 15-10-11 | 20:44

Geen verkeerd initiatief, alleen jammer dat het de ideale plaats is om leden te werven. Voor allerhande partijen/organisaties.

Quearo | 15-10-11 | 20:44

Hmm laat Eric Cartman dit maar niet zien...

mantora | 15-10-11 | 20:38

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken