Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Tfoe! De Nationale Ombudsman kan de boom in

doeeensnormaalman.jpgNog één keer over de in de media nogal tumultueus verlopen APB, en dan gaan we weer normaal doen. Nee, het gezag van de premier is NIET aangetast en Gerdi Verbeet hoeft NIET harder in te grijpen. Gelul, van een dronken aardbei, die de boom in kan. En die Deijsselbloem (PvdA) moet trouwens ook normaal doen met zijn treitergedrag, felle aanvallen en beledigingen ("hooligans") aan het adres van collega-kamerleden. Dat moeten we niet willen. Verder moet u de SKR-column (spijker-kop-raak) van Sylvain Ephimenco in Trouw even lezen, alsook die hashtag in de tweet van Greet. Tiens, en neemt u de elitaire Bas Heijne dan ook maar even mee, want zonder Wilders was GrachtenBassie allang werkeloos. En toegegeven, deze LuckyTV mag er ook zijn. Tot laters. Wij zijn broccoli halen, oh nee bloemkool.

Reaguursels

Inloggen

@Itastijl | 24-09-11 | 15:35
Nederland is één van de grootste netto bijdragers. De EU kost ons meer geld dan dat het oplevert.

Het grootste wapenfeit van de EU dat ik zover kan noemen is dat we dezelfde opladertjes krijgen voor alle mobiele telefoons. Kennelijk. Uiteindelijk een keer, want ik zie er nog weinig van. En zeg nou zelf, zo'n doorbraak is toch wel 3 miljard waard?

Nietvoordekat | 26-09-11 | 08:48

het was toch een dronken banaan?

M.Dude | 25-09-11 | 18:16

Is Marcel van Dam ooit weleens aangepakt door de politiek voor het zeggen dat Fortuyn een 'untermensch' was, ik betwijfel het. Dat was toch het linkse kamp toen?

lanexxx | 25-09-11 | 16:30

Tofa Dibi, hypocriet; trek je mond eens open als Turkije de koerden afslachten, en.. waar geen ruimte is voor anders denkende, jouw partij gedoogd handelsbetrekkingen met Sharia landen, dictatoriale regiems, China; 6000 executies per jaar, waar mensenrechten met voeten wordt getreden! Grote schijnheil, nooit heb je hier kritische vragen over gesteld! Je kan het ook omdraaien waarom er zich zo’n grote groep van de zg. Nederlandsebevolking zich hier niet wenst aan te passen en vele Nederlanders buitensluit , die groep die jij vertegenwoordigd, die groep met Imams en Moslimsorganisatie die ik hier in Nederland nog nooit afstand heb horen nemen of hun afschuw hebben geuit ten aanzien van terreur aanslagen door Moslims onder elkaar soms met honderd slachtoffers tegelijk, Ook die groep die 9/11 vierden schijnbaar vind je dit normaal, waarom heb je deze mensen nooit benaderd of op aangesproken die dit soort verschrikkelijke dingen tolereren of doen! Dus Dibi ruim eerst jouw eigen extremistische troep op, voor je over een ander begint!!

ONS | 25-09-11 | 11:16

@Goldway | 24-09-11 | 14:36
Ik vind Doe anders soms ook best raar.

Chiant | 25-09-11 | 08:37

@ krelus | 24-09-11 | 21:16
Het zou me niks verbazen als vandaag in het programma Buitenhof de huisbankier van de pvda Herman Wijffels nog een verontwaardigde duit in het Wilders zakje komt doen.

Geheimrat Schultz | 25-09-11 | 07:51

Die K.. Marokkaan op bovenstaande foto kan i.p.v. onze Greet te gaan lopen demoniseren veel beter met Femke haar knotje wol uit elkaar gaan halen.

herodus | 25-09-11 | 04:24

die @EUgenio is net cohen:
schreeuwt allerlei dingen waar geen reedt van klopt
en als hij het moet onderbouwen kan dat niet
daarna gaat hij ontkennen en zeiken over wilders

wat ik me nou afvraag waarom mag mr tofik dibi wel met zulke 'onfatsoenlijke' pamfletten lopen
en mag greet niks hij mag cohen nieteens poedel noemen
dit is nou linkse democratie?

cees later6606 | 24-09-11 | 22:17

Daar komen ze weer allemaal langs om een duit in het zakje te doen. Na het linkse samenwerkingsverband van Vara-PvdA-D66 zagen ook de columnisten er weer hun dagelijks brood in. En dan is het nu weer de beurt aan de oude, grijze hoogwaardigheidsbekleders van heel erg lang geleden zoals Weisglas. Vanochtend kwam de ombudsman en misschien komt morgen Doekle Terpstra nog weer langs. Het oude liedje: gretig, als hongerige dieren zien zij hun kans schoon om af te geven op Geert Wilders. Het is werkelijk om onpasselijk van te worden. Devaluatie van de politiek is niet aan Geert Wilders toe te schrijven maar vooral aan de benedenmaatse reacties van zijn politieke tegenstanders.

krelus | 24-09-11 | 21:16

-weggejorist-

Wasdah? | 24-09-11 | 21:05

seven | 24-09-11 | 18:57 | + 0 -
EU hoeft van mij niet.
Sterker nog, al heel lang niet.
Er is alleen geen opt-out.
Laat je niets wijsmaken.
De enige manier is doorgaan, hervormen en/of op lange termijn afbouwen.
(Maar dat gedoe met al die losse flutlandjes is ook niet meer van deze tijd!)
VS heeft het probleem overigens ook. (Met een van de oorspronkelijk rijkste staten.)

Einde van de Domheid | 24-09-11 | 20:26

@Lewis Lewinsky | 24-09-11 | 19:59
Zo is het! nog zo'n fossiel die zo nodig zijn mening moet poepen om in the picture te blijven voor een eerste kamer zetel.

deraderendraaien | 24-09-11 | 20:06

Het gaat helemaal niet om Griekenland, het gaat om Franse en Duitse banken. Het is gewoon een ordinaire 'bail-out' waar de belastingbetaler voor mag opdraaien. Wie komt de belastingbetaler te hulp? De linkse oppositie? Neuh, zie zijn vóór. In voorkomende gevallen zijn ze zelfs voor het wegschijten van nóg meer belastinggeld aan banken. De Nationale Ombudsman, dan? Neuh, die maakt zich grotere zorgen over de omgangsvormen in de Tweede Kamer. Let wel, alleen als Wilders zich roert. Over Wilders, zijn fractiegenoten en z'n kiezers mag je van Alexei alles zeggen.

Garret Weldon | 24-09-11 | 20:05

C & A Brenninkmeijer, de nationale ombudsman, denkt indruk te kunnen wekken omdat hij c) hoogleraar is geweest en a) rechter.
Beide beroepen staan echter inmiddels bekend om het hoge percentage liegebekken die hun d66/gl/pvda-mening vermommen als nepwetenschap dan wel kromvonnis.
Dus ombudspersoon, edelachtbare hooggeleerde sukkel, je faalt.

Lewis Lewinsky | 24-09-11 | 19:59

Bas Heijne is zo te zien ook niet vies van demoniseren, en grof taalgebruik als het gaat om mensen die niet in zijn straatje te pas komen.

Ieder van ons kan zich wellicht een aantal smerige en incorrecte uitspraken van parlementariërs en/of ministers herinneren. En tot Fortuyn in beeld kwam was er geen hond die er over viel, omdat het altijd uit de progressieve of liberale hoek kwam. Aan die kant is het demoniseren uitgevonden namelijk,en het kan ze niet ver genoeg gaan!

Maar och, als er tegen gas komt , dan moet er geslacht worden! En dan het liefst eerst elkaar verontwaardigd aankijken , en zodra er een is begonnen met keffen moet de volgen er vervolgens overheen om het statement zo scherp mogelijk naar voren te brengen.

Zie hier het buitenspel zetten en degraderen van de kiezer ... de man in de straat waar ze het zogenaamd allemaal voor doen. De mensen die ze alleen gebruiken in campagnetijd, waarvan ze dan ineens zogenaamd de taal wel spreken en die ze dan voor the time being ineens zo goed begrijpen.

Ik raad de kiezer dan ook aan om bij de volgende campagne, als er van welke partij dan ook om uw stem wordt gebedeld, keihard .. en in uw moerstaal roept: Doe even normaal man!

deraderendraaien | 24-09-11 | 19:37

@Semper Pecunia | 24-09-11 | 18:15
Liberalen zijn geen standaard voorstander van subsidies voor kunst en cultuur en tja, Europa,.. de wereld is een stuk groter dan dat, gelukkig, al die 'lokale' verbintenissen, die kunnen je ook nekken, zeker zoals het nu gaat. Aan de andere kant, wat faat de Arabische wereld doen, ik voorzie nog wel een hallal verbond.. incl Turkije, hoeplijk, zijn wij daarvan af, maar daarna moet het wel keihard tegen keihard gaan.. en iedere socialist die werledburgerschap bealgnrijker vind direct afvoeren naar hall arabie.

Causa Sui | 24-09-11 | 19:21

LOL @ fototekst. Inderdaad, Dibi doet z'n best om groen-liberaal te lijken, maar is gewoon een IS commie. IS, een club met warme banden met de black-blok fascisten* van AFA.
(*Churchill zag het zuiver)

seven | 24-09-11 | 19:16

@Pica - Chinese eyes ... What's the rush man! ..

onlydownunder | 24-09-11 | 19:15

@zeg maar jansen | 24-09-11 | 18:03
Doe eens normaal man! dit is Jolande Sap!

deraderendraaien | 24-09-11 | 19:02

@Semper Pecunia | 24-09-11 | 18:15
Water??? nee zeg..

Causa Sui | 24-09-11 | 19:02

Einde van de Domheid | 24-09-11 | 15:29
Waarom loop je blind achter (eurofiele) politici aan? Ze vertellen je niets meer dan wat positief voor het EUproject is, overdrijven de negatieve gevolgen van de minder EU gezinde kant en blaten zonder eigen analyse gekleurde mediaberichten na. Politici begrijpen vaak niks van economie. (typische studies zijn politicologie, sociologie, geschiedenis, rechten, europese studies) en de markt en onafhankelijke economen en investeerders zeggen al vele jaren dat de euro onhoudbaar* is aar het moest er komen omdat sommige denken dat we anders oorlog gaan voeren [zucht]. (*Redenen zijn oa geen europese arbeidsmarktmobiliteit, geen uniform sociaal stelsel, geen bereidheid om eeuwig de zuidelijke landen te helpen, iets wat op termijn ook de ondernemerslust in de noordelijke landen zal ondermijnen en de noodzaak om meer te ondernemen in de zuidelijke landen remt(goed geld naar kwaad geld haalt elke positieve beloning voor goed gedrag aan beide kanten weg.
Fabels alsof NL niet kan exporteren naar Europa zonder EU/euro etc. Groteske onzin, een klein probleem (nb veroorzaakt door crashende euro)in Zwitserland opblazen tot ramp. Denemarken, Zweden, Noorwegen & Zwitserland draaien gewoon goed. Velen boven NL qua concurrentiekracht.
We moeten persé een groot vrijhandelsblok zijn? Dat deed de eeg en doet de wto al. Defensie? We hebben de Nato al, kortom de EUro is socialistische ballast.

seven | 24-09-11 | 18:57

Na het succes van Geen Stijl moet het parlement er maar aan wennen dat ook daar eindelijk een grote bek kan worden opgezet ter vermaak van Henk en Ingrid

Letteke | 24-09-11 | 18:56

Uhum Politieke correctheid bestaat niet!!!

Boompje85 | 24-09-11 | 18:50

Politieke correctheid brengt de samenleving ernstige schade toe!

darmflora | 24-09-11 | 18:17

@ Causa Sui | 24-09-11 | 16:43 | + 0 -
De smaak van curry (mix) en kurkuma (puur) is anders. Kurkuma vind ik persoonlijk niet zo lekker. Door de kwark of yoghurt is het wel te eten en het verhelpt tegelijkertijd het probleem van de gele tong en tanden!
Curry kan wel een goede mix van specerijen zijn. Al moet je wel opletten. Je komt wel eens een mix met ongezonde specerijen, zoals nootmuskaat, tegen. Daarnaast is 100 gram curry altijd minder ontstekingsremmend als 100 gram kurkuma.
Ik zou ook liever op een liberale partij stemmen, maar het kan niet. De VVD is wat de EU betreft immers vies sociaal bezig. Gratis geld geven aan luie fraudeurs is alles behalve liberaal.
Daarnaast is de PVV, voor een 'socialistische' partij, zo slecht nog niet. Ze hebben immers wel een bloedhekel aan subsidies voor boeren of de kunst en ze hebben een broertje dood aan ontwikkelingshulp. Mede door dit soort standpunten vind ik het toch niet een echt socialistische partij. Ze zweven, wat mij betreft, ergens tussen het socialisme en liberalisme in.
Ik mag hopen dat het drankje water of groene thee betrof?

Semper Pecunia | 24-09-11 | 18:15

Vergeet niet dat er buitengewoon onparlementair wordt gesproken over de PVV buiten het parlement door over een collega partijen spreken over extremisten, nazi, bruinhemden en fascisten.

Hetgeen de partijen de PVV verwijten niet met ze in debat te gaan, doen ze nu zelf ook. Ze reageren buiten het parlement om naar de pers over de toon, maar de uitgelezen kans om met de PVV in debat te gaan in de Tweede Kamer en te reageren op de inhoud lieten ze massaal liggen.

Stop die gespeelde verontwaardiging en voer nu een debat op de inhoud, houd je partijgenoten in toom met ondiplomatieke reacties en volgend jaar is het debat een stuk beter.

Oh ja, waar de ombudsman zich mee bemoeit slaat nergens op, dit heeft niets te maken met zijn functie.

p3xxx | 24-09-11 | 18:04

Ik heb afgelopen woensdag en dinsdag zitten smullen van de Algemene beschouwingen.
Wilders die gehakt maakte van iedereen en alleen de fractievoorzitters mochten op zijn retirade reageren.
Alleen al af en toe die verongelijkte kop van
Tofik Dibi in een close-up in beeld, heerlijk.
a.s. dinsdag zal kleine Tofik Dibi wel weer naar het spreekgestoelte waggelen om een debat aan te vragen over Xenofobie, voor de derde keer!
En voor de derde maal zal hij deze reacktie van de de PVV krijgen: JE KUNT DE BOOM IN !!!

kippevlees | 24-09-11 | 17:12

ezl moet ezel zijn.

Smarties | 24-09-11 | 17:08

pius | 24-09-11 | 16:26 |
Of banken en of financiele markten betrouwbaar zal mij een worst zijn. Als het me niet bevalt, ga ik naar een ander. De nederlandse regering en de Brusselse regering kan ik niet zomaar inwisselen, tenzij met een revolutie. Regeringen zitten er voor hun eigen bevolking, de aandeelhouders van dat land, en niet voor een stelletje knoflookvreters uit andere landen. Griekenland is het meest socialistische staatje in de EUSSR, het kan geen toeval zijn dat die als eerste omvalt. 30 jaar geleden het communisme en nu het socialisme. Een ezl stoot zich geen 2 keer tegen dezelfde steen, wat is jouw excuus?

Smarties | 24-09-11 | 17:06

Wilders heeft zich heel comfortabel genesteld in de top van de 2ekamer.En daar blijft hij nog wel een tijdje.
daar kan een Dibi of een Sap of een Cohen niets tegen doen.

RottingChrist | 24-09-11 | 16:53

Als in harde woorden gebruik die anderen onfatsoenlijk vinden, is dat meestal omdat ik het gelul van overheidsdienaren en overheidsvertegenwoordigers totaal zat ben.
Jammer dat Brenninkmeijer dat niet zag. Het is nota bene zijn werk om dat soort dingen te weten.

Hij draait oorzaak en gevolg om. Wat in de samenleving gebeurt is heel wat belangrijker dan wat gekef in de 2e kamer

Islamofiel | 24-09-11 | 16:47

@Semper Pecunia | 24-09-11 | 16:04
De smaak is toch best lekker? Curry is er beroemd om. En ik kan als liberaal echt niet op een socialist stemmen.. het idee alleen al bezorgt me per direct een hartaandoening waar ik geen curcuma tegen op kan eten. Dank je,.. pijn... ooh.. even een drankje om dit idee weg te spoelen nu.

Causa Sui | 24-09-11 | 16:43

zoisut | 24-09-11 | 16:23
Dat klinkt wel heel... socialistisch, vriend!

mokum4all | 24-09-11 | 16:32

vraagstaart | 24-09-11 | 16:17

LOL

pius | 24-09-11 | 16:26

zoisut | 24-09-11 | 16:23

En de banken en de financiele markten zijn heel lievv en kosten de burger niets.

Ooit van context gehoord?

pius | 24-09-11 | 16:26

necrosis | 24-09-11 | 16:14

Is goed ik zie je wel verschijnen. Senseo goed genoeg?

pius | 24-09-11 | 16:24

EUgenio | 24-09-11 | 15:19

Het mag de burger GEEN ENKELE cent kosten. Met dit socialistische dictatoriale dogma: de burger moet betalen, de burger krijgt boetes, de burger mag niet stelen, de burger mag niet ziek worden, de burger mag niks zeggen over zn huis, straat, land, de burger moet ons stemvee betalen, de burger moet maw ALLES doen wat nu heersers besluiten en daar doet "rechts" vrolijk aan mee. De burger MAG nu de bonussen van de banken gaan betalen, dat kraaien ze nu via Keesjan, Baruse en v Rompert hard in de media zodat de burger vrijwillig zn portomonnee omdraait zonder vragen. Dit is gewoon een kredietcrises door geflipte bankiers, die net als hun traditionele politici geen enkele vorm van realiteit kennen behalve dat de burger overal goed voor is, veroorzaakt. Als we ALLE bonussen van ALLE bankiers over de afgelopen 20 jaar met terugwerkende kracht, evenals die van alle graaiers en politici, moeten we Peters even storen in haar verstrengeling,en de immigratiekosten terughalen heb je de crises in een keer opgelost. Inderdaad, dat is een Bastillebestorming, of zouden ze het geld teruggeven???

zoisut | 24-09-11 | 16:23

Dat mag natuurlijk.

Feel free:P

RottingChrist | 24-09-11 | 16:22

@azoturie | 24-09-11 | 16:12
Ik probeer altijd scherp te blijven maar dat had ik niet eens gezien.
*afgeleid*

necrosis | 24-09-11 | 16:18

Semper Pecunia | 24-09-11 | 16:10

Ghe ghe. Kuddo's.

pius | 24-09-11 | 16:18

@RottingChrist | 24-09-11 | 16:10 Volledig off topic, maar mag ik u complimenteren met uw nick?

Ik dacht dat Paardenrimmer destijds wel het dieptepunt had gevonden maar het kan nog beter, blijkt nu.

vraagstaart | 24-09-11 | 16:17

@pius | 24-09-11 | 16:03
Geen probleem, ik kom dan echter wel die vermeende schade op mijn voiture verhalen.
Dat je een ander hebt betaalt die vervolgens de verkeerde auto pakt is niet mijn probleem.
Dat wordt betalen of ik laat beslag op je fiets leggen.
*bijna in broek pist van het lachen*

necrosis | 24-09-11 | 16:14

Ad.pica: hé - een capuchonkloodtzakje!

azoturie | 24-09-11 | 16:12

@ pius | 24-09-11 | 16:06 | + 0 -
Tofu? Vis is veel gezonder!
Wortels komen pas aan bod tijdens de lunch. Die zitten immers, net als tomaten, tjokvol aan carotenen. Zoiets moet je spreiden.
Tot zo dan!

Semper Pecunia | 24-09-11 | 16:10

Dit valt allemaal onder het kopje Wilders bashen.
En tevens onder het kopje niets aan de hand.

Als Dibi kloten heeft dan plakt hij de kop van Assad op dat pamflet en gaat ie lekker in syrië staan blaten.

RottingChrist | 24-09-11 | 16:10

Volgens mij deed Nederland het lang niet slecht voordat de Euro werd ingevoerd en er een aantal ruifvreters bijkwamen die zichzelf ineens 'Europees Parlement' noemde.
Hoezo moet ik bang zijn voor de ondergang van Nederland?
We zullen het zonder die Brusselse dinosaurus wellicht een stuk beter doen.

necrosis | 24-09-11 | 16:08

@ Causa Sui | 24-09-11 | 15:58 | + 1 -
Klopt. Ik ben het ook helemaal niet eens met de PVV.
Alleen ben ik het ook niet eens met de huidige vorm van de EU en dat is voor mij een belangrijker thema dan de binnenlandse politiek.
Hierdoor heb ik de keuze tussen de communistische SP of de socialistische PVV. Als liberaal/libertariër ga ik dan toch echt voor de laatste.

Semper Pecunia | 24-09-11 | 16:07

Semper Pecunia | 24-09-11 | 15:56

Voor een broccolivreter doe je nogal tofuonwaardige uitspraken. En lezen is ook niet je beste eigenschap geloof ik.

Misschien kun je beter een worteltje pakken volgende keer.

En dat adieu kan je trouwens in je ontlastingsdoorgang douwen.

Ik ben hier nog wel even.

pius | 24-09-11 | 16:06

Het "Doe eens even normaal man!" is jammer, maar een uitschieter. Voor de rest heeft Geert het uitstekend gedaan. De bedrijfspoedel is een gouden fondst, hij begon terecht over Albayrak en hij heeft kereltje Pechtold een paar keer gepownt.

lauwebal | 24-09-11 | 16:05

@ Causa Sui | 24-09-11 | 15:55 | + 0 -
Is het ook.
Tegen kanker, Alzheimer, veroudering, ontstekingen en meer van dat soort minder plezante dingen.
Al doe je de kurkuma door de kwark of yoghurt proef je het overigens niet meer en al zou je het toch proeven;
"smaak is bijzaak!".

Semper Pecunia | 24-09-11 | 16:04

necrosis | 24-09-11 | 15:58

Oh ja. En kom je die dan ook even persoonlijk brengen lieverd?

pius | 24-09-11 | 16:03

KeurMeester | 24-09-11 | 15:54

Jij snapt het;)

pius | 24-09-11 | 16:02

@necrosis | 24-09-11 | 15:54 Ik wel. Ik ben er zelf één.

vraagstaart | 24-09-11 | 16:01

@ZKH EénOog | 24-09-11 | 15:47 Het heeft allemaal een treffende overeenkomst met het ontstaan van de Verenigde Staten.

Ik vrees, dat daarmee ook de garantie is geschapen voor een bloedige burgeroorlog tussen de noordelijke en zuidelijke staten en ja, dit bedoel ik helemaal serieus.

Tenslotte was de oorzaak dáárvoor ook (volgens velen, de meningen lopen uiteen) gelegen in scheefgroei in welvaart tussen noord en zuid en de weerzin tegen het inleveren van vrijheid. Zij het met de uitbreiding of beperking van slavernij als directe aanleiding.

vraagstaart | 24-09-11 | 16:00

@pius | 24-09-11 | 15:51
Schijnvertoning of niet, Wilders houdt bepaalde mensen bij de les.
Iets wat hard nodig is in dit godverloren land.
Enne... bij stemmen op de PvdA krijg je bij de volgende verkiezingen een Premium account op Joop.

necrosis | 24-09-11 | 15:58

@Semper Pecunia | 24-09-11 | 15:56
De PVV is pas socialistisch. Hoe kan een liberaal nu op zoiets stemmen..? Dat kan dus niet.

Causa Sui | 24-09-11 | 15:58

@NoMinister | 24-09-11 | 15:47

Daar komt nog een bij, dat Griekenland geen minimumloon kent, de havens vooral in Chinese handen zijn, en de arbeiders op zijn Chinees uitbetaald krijgen, sinds de Chinezen daar scepter zwaaien. Die zijn allemaal dus gigantisch op inkomen achteruit gegaan daar. Dus bij de arbeiders valt het geld voor het overschot aan koninklijk betaalde ambtenaren ook niet te halen, daar in Griekenland.

Hoe bedoel je, een totaal ongezond systeem.

ZKH EénOog | 24-09-11 | 15:57

@ pius | 24-09-11 | 15:51 | + 0 -
Ah, de VVD is dus ook uw partij niet meer. Bon!
De mijne ook niet meer. Ze zijn veel te soft wat betreft het Europese verhaal.
De volgende keer zal ik PVV stemmen. Om die ranzige, socialistische anti-Nederland stem van u te compenseren.
Adieu!

Semper Pecunia | 24-09-11 | 15:56

@Semper Pecunia | 24-09-11 | 15:48
Lijkt meer een soort wanhopig antikankerdieet, met die curcuma, maar eet smakelijk.

Causa Sui | 24-09-11 | 15:55

pius | 24-09-11 | 15:51 |

'Ik ga volgende keer gewoon op de Pvda stemmen dan weet ik tenminste zeker dat mijn verwachtingen en de uitkomsten parralel lopen'

Dan snap ik niet waarom je nu je bloeddruk zo hoog laat oplopen. Het boeit je dus helemaal niks.

KeurMeester | 24-09-11 | 15:54

@pius | 24-09-11 | 15:51
ik heb teveel bier op, prettige dag nog :)

de3dekamer | 24-09-11 | 15:54

@vraagstaart | 24-09-11 | 15:47
In Nederland komen ook zogenaamde 'gifkikkers' voor, die kun je beter niet aanraken.

necrosis | 24-09-11 | 15:54

parallel?

pius | 24-09-11 | 15:54

de3dekamer | 24-09-11 | 15:42

Is geen afzeiken maar een constatering.

De Pvv zeikt bij monde van Wilders alleen nog maar af, of heb jij iets inhoudelijks gehoord tijdens de algemene beschouwingen?

Ons 'Volk' waar Wilders voor zegt op te komen is in groot gevaar en het enige wat Geert doet is adhominemdebatjes voeren en de narcist uithangen.

En mijn partij is de VVD momenteel maar bij de volgende verkiezingen ook niet meer dat begrijp je. Een partij die zo'n schertsfiguur gedoogd is bij mij aan het verkeerde adres.

Ik ga volgende keer gewoon op de Pvda stemmen dan weet ik tenminste zeker dat mijn verwachtingen en de uitkomsten parralel lopen.

Scheelt weer teleurstellingen. Toch?

pius | 24-09-11 | 15:51

Het is echt droevig hoe slecht mensen hier in dit fastfoodland leven.
Semper knabbelt iedere ochtend een stronk broccoli (tussen de lepel olijfolie, kwark met kurkuma en 2 tomaten door) weg.
Raw.
Dat is toch al snel zo'n 55 kg per jaar. In tegenstelling tot de gemiddelde 2,8 kg.

Semper Pecunia | 24-09-11 | 15:48

@Oome Gijs | 24-09-11 | 15:44 Nu onze Euro's maar inwisselen voor echte valuta dan?

*geldkoffer (nou ja: portemonnee en niet eens een grote) klaarzetten doet*

vraagstaart | 24-09-11 | 15:48

ZKH EénOog | 24-09-11 | 15:33

Volgens mij heeft hij niet door dat Griekenland voornamelijk geld uitgeeft aan ambtenaren en wij dus gewoon inkomens aan het financieren zijn. Zo goed als rechtstreeks. Met een economie heeft het weinig te maken, in de zin van productie.

De toeristenindustrie, die wel werkt, heeft geen 'euro' nodig, zoals alle gezonde economie. Maar als uitkeringstrekker/ambtenaar (in Griekenland volgens mij moeilijk te onderscheiden als ik de stukken over de benoeming, de hoeveelheid en de werkzaamheden van hen lees) zijn harde euro's natuurlijk wel prettig. Het verdubbelt hun inkomen bijvoorbeeld... Als je ervan uitgaat dat de drachme relatief de helft waard gaat worden.

Zie daar, dat is denk ik waar het om gaat. Dat allerlei banken en overheden Griekenland geld hebben geleend, is 'met de kennis van nu' (maar als je dat doet zou je je wel eerder wat echte kennis van je debiteur eigen hebben mogen maken!) oliedom. Maar laten we DAT probleem dan oplossen en Griekenland niet nog meer geld voor uitkeringen toestoppen. Onrechtvaardig op zijn minst. En als het onrechtmatig blijkt te zijn (financieren van eurolanden door ander eurolanden in strijd met de verdragen), dan hebben we een nog groter moreel probleem.

NoMinister | 24-09-11 | 15:47

Wat is er eigenlijk nieuw aan wat er tijdens een APB gebeurd?

Gewoon oud nieuws en een heerlijke afleidings- manoeuvre

oud filmpje maar toch iets om mee te vergelijken.

www.youtube.com/watch?v=W3uaj768EHI

u.r.a.looser | 24-09-11 | 15:47

@vraagstaart | 24-09-11 | 15:38

Yep. En het doordrukken van die gelijkstelling, gaat vele malen makkelijker, als je eerst de zwakkere broeders kapot hebt gemaakt en onder curatele hebt staan.

Dientengevolge hebben zij daar geen zeggenschap meer in, en dat scheelt weer weerspraak en inspraak bij de opstelling van definitieve EUSSR.

En zo worden wij langzaam maar zeker verder en verder opgeslokt in het zwarte gat dat de EU werkelijk is.

Hoewel... Het zal me benieuwen hoe lang dit nog door zal gaan.

ZKH EénOog | 24-09-11 | 15:47

@necrosis | 24-09-11 | 15:43 We hebben het wel over Nederland. Dus wordt het plukken van een kale kikker ;-)

vraagstaart | 24-09-11 | 15:47

Als je een en ander taalkundig benadert, dan kun je alleen maar zeggen dat de taal wellicht wat meer Jip-en-Janneke is geworden, maar dat het gescheld en getier niet echt is toegenomen. Politiek is hard, politiek is een gevecht, politiek gaat om macht, politiek gaat om mekaar aanvallen, mekaar in de hoek drijven, mekaar onderuit halen, mekaar een slag toebrengen, politiek is uiteindelijk een vuil spel, vol streken en truuks, en kan niet anders gespeeld worden dan als een vuil spel.
De taal verandert misschien, maar de mores zijn niet fundamenteel veranderd, die zijn altijd dezelfde geweest en zullen waarschijnlijk aaltijd dezelfde blijven. Men heeft mekaar altijd voor vuile vis uitgemaakt, maar deed dat wellicht subtieler, indirecter, gemener, acherbakser door op formeel nette en correcte de ander aan te vallen. Het zogenaamde fatsoen is een schijnfatsoen natuurlijk, uiteindelijk gaat het om een ordinair straatgevecht dat tot in de kleinste zinnetjes gecamoufleerd kan zijn en daarom klinkt als een nette dialoog van nette mensen die niets liever willen dan zich netjes gedragen maar desondanks nog steeds een straatgevecht is.

Schoorsteenveger | 24-09-11 | 15:46

Who´s next ?! Subliem GS, hoe de media het publiek heeft meegesleurd in de ´gedramatiseerde´ theatrale voorstelling van de afspiegeling van ons landje. Waar ga je voor... de kleuter... de bedrijfspoedel... de fascist.... was er ook al een schoenzool ?! Dat is nou precies wat Brecht bedoelde. Maar wat gebeurde er in de krochten van de bestuurlijke kastelen ?! Juist, daar hebben we het niet over, nederland moet op de kaart blijven ! Nee, niet de menu kaart, tenslotte wil toch niemand dat NL wordt opgegeten door draken, konijnen (behalve playboy bunny dan) of geslacht worden door barbaren. Nee, op de kaart van Europa! Wat nou, zelfcensuur! Kolder! Daar doet de nederlandse media niet aan. Daar kun je op vertrouwen !

hawie | 24-09-11 | 15:45

@zoisut | 24-09-11 | 15:42
Nooit de bijsluiter gelezen van het gebruik van Valium?

necrosis | 24-09-11 | 15:45

vraagstaart | 24-09-11 | 15:38

Het eu-project gaat falen. De euro haalt nauwelijks 2012.
Voor de camera's zijn politici aan het pappen en nathouden,
maar achter de schermen, in het diepste geheim, wordt een
munthervorming voorbereid. Er is licht aan de tunnel jongens.
Voor de bühne moeten politici wel zeggen dat de euro niet ter discussie staat, maar achter de coulisen heerst een heel andere realiteit. Een munthervorming staat voor de deur.

Oome Gijs | 24-09-11 | 15:44

@vraagstaart | 24-09-11 | 15:38
De Grote Pan met Pek staat al te pruttelen op mijn gasfornuis, pluk jij de kippen voor hun veren?
*gnehehehehe*

necrosis | 24-09-11 | 15:43

Einde van de Domheid | 24-09-11 | 15:37
Kan me vaag iets herinneren dat deze man ook klokkenluiders in de kou heeft laten staan. Dat moet je maar even opzoeken op Google.

Voor de rest is het weer onzin wat je praat natuurlijk.

KeurMeester | 24-09-11 | 15:43

De Nationale ombudsman, ik hoorde een stukje van zijn geratel op radio 1, samen met een cda politicus geloof ik, die weer een prachtig stukje christenhypocrisie ten toon spreidde:" Wilders is natuurlijk verachtelijk maar wij gedogen hem omdat hij zich aan ONZE afspraken houdt, daar is hij goed genoeg voor" , en hoorde ik hem zeggen dat hij 25 jaar RECHTER is geweest. Hij zag het opstootje als een bedreiging voor de democratie, dit zou alles veranderen, dacht hij. Logisch, na 25 jaar D66 Leer ga je geloven dat democratie gelijk aan linksch is en lijken deze fanatici, nadat ze eerst veilig op hun fora met tekeningetjes Geert veilig aan HUN kruis kunnen ophangen voor HUN zonde, nu ineens ECHT geschokt. Zij beschouwen de 2e K nl als hun Heilige Huis, waar de integriteit van de linkschmensch, van oorsprong een vulgaire terrorist, nog steeds te zien aan hun miljarden verslindende baantjes en tot dat doel opgerichte VOC handel in asiel en immigratieMedelanders, waardoor de linkse partijen nu bijelkaar zo'n 45 zetels hebben ipv 15, nu op de proef EN test gesteld wordt. Rutte is het bewijs dat links denken gelijk is aan een terreurbeweging, laat het HUIS snel afbranden....

zoisut | 24-09-11 | 15:42

@pius | 24-09-11 | 15:39
dat is maar hoe je ernaar kijkt, voor mij strijdt hij ergens VOOR. Maar je snijdt een goed punt aan, ik ben liever ergens voor dan tegen. Wat partijen zoals een PvdA, GL of D66 vinden boeit me niet, maak ik me ook niet druk om. Ben veel meer gepassioneerd over wat een PVV te vertellen heeft. Punt is, zet je schouders een onder jouw partij ipv dat eeuwige PVV afzeiken.

de3dekamer | 24-09-11 | 15:42

@ZKH EénOog | 24-09-11 | 15:33
Dat is 2-0!
*wacht op KO*

necrosis | 24-09-11 | 15:41

Itastijl | 24-09-11 | 15:35

"Nederland droeg in 2010 ca. 5,74 miljard af aan de EU. In hetzelfde jaar ontvingen i we 2,27 miljard aan Europese steun."

www.europa-nu.nl/id/vh9w9l2qtnwn/wat_k...

Daarom is het belangrijk zelf eens op onderzoek te gaan dan te geloven wat sociaal "fatsoenlijk" ogende politici je willen voorhouden.

KeurMeester | 24-09-11 | 15:40

@necrosis | 24-09-11 | 15:34 Ik zal 'm ff bellen. Half vier, dan is-ie wel uit bed. Denk ik.

vraagstaart | 24-09-11 | 15:39

de3dekamer | 24-09-11 | 15:36

Hij strijd nergens voor. Hij strijd ergens tegen.

Dat is een wezenlijk verschil.

pius | 24-09-11 | 15:39

@ZKH EénOog | 24-09-11 | 15:33 En dus?

Dus zullen de apparatsjiks in Brussel deze crisis aangrijpen voor de Gleichschaltung van die economieën, met een centrale regering.

En uiteraard een extra, want Europees, belastingstelsel.

Waarmee de natte droom van de sociaaldemocraten, namelijk de EUSSR,uiteindelijk een feit is geworden. Weliswaar volkomen ondemocratisch en tegen de wil van het volk in, maar zoals Ien van den Heuvel, partijvoorzitter van de PvdA-, destijds al zei:

"Een linkse dictatuur is niet erg, want een linkse dictatuur is er voor het volk."

Waarvan akte.

Aux armes, citoyens. Het wordt tijd om de Brusselse Bastille te bestormen voor het te laat is.

vraagstaart | 24-09-11 | 15:38

ergens=nergens (moet echt ff terug gaan lezen)

de3dekamer | 24-09-11 | 15:38

KeurMeester | 24-09-11 | 15:32 | + 0 -
Er is niemand in Nederland, (herhaald: 'niemand') die de zorgen en wederwaardigheden van Henk en Ingrid beter kent dan Brenninkmeier. Als de PVV slim zou zijn zou ze al zijn rapportn absorberen en omzetten in policies.

Einde van de Domheid | 24-09-11 | 15:37

@pius | 24-09-11 | 15:34
je bent anti-Wilders, dat is duidelijk, maar beweer niet dat hij ergens voor strijd. Dat jij dat onbelangrijk vind doet niet ter zake.

de3dekamer | 24-09-11 | 15:36

@Nietvoordekat | 24-09-11 | 15:11
De EU geeft geld aan projecten (we krijgen ons geld terug) en datzelfde doet de NL regering. Belastinggeld uitgeven.

Itastijl | 24-09-11 | 15:35

necrosis | 24-09-11 | 15:34

Verleng de ban van bakito!

pius | 24-09-11 | 15:35

necrosis | 24-09-11 | 15:32

Ik bedoel nederland.

pius | 24-09-11 | 15:34

@vraagstaart | 24-09-11 | 15:31
Wist je niet dat elke 'free.....' een extra dagje strafbank betekend voor .....?
Vraag het GU maar eens.

necrosis | 24-09-11 | 15:34

NoMinister | 24-09-11 | 15:26 | + 0 -
Ephimenco voegt niets toe aan het debat. Sterker nog, hij haalt het zo mogelijk nog verder uit context. PVV beledigd doorlopen bevriende staatshoofden en mag daar gerust op worden aangesproekn. Het zou van flinkheid getuigen om op zo'n moment te zeggen. 'Geachte heer Rutte, wij vinden Erdogan gewoon een total freak, Obama een lafaard en Brown de grootste lafaard. Zo rollen wij bij de PVV. Wen er maar aan. (Waarna hij 2 FY fingers in de camera richt terwijl hij ja blijft knikken.)

Einde van de Domheid | 24-09-11 | 15:34

Wilders is een karikaturale Jostifiguur aan het worden die zijn confraters op het gebied van werkelijk ter zaken doende competentie inmiddels heeft ondertroffen.

Een prestatiue van formaat me dunkt.

pius | 24-09-11 | 15:34

@EUgenio | 24-09-11 | 15:19

"... Ik doe niet aan bangmakerij. Een failliet Griekenland betekent dat vele instellingen in en buiten Griekenland geraakt worden. De economieen zijn enorm vervlochten, dat is het probleem. Griekenland helpen is goedkoper dan niks doen..."

Kom dan met de rekensom, en de concrete cijfers HOEVEEL goedkoper het is, om 120 miljard in een bodemloze put te stoppen, dat het land is, die al sinds 1996 de grootste netto-ontvanger van Europa is (met een gemiddelde van tussen de 6 en 7,5 miljard PER JAAR).

"... Maar linksom of rechtsom zal het de belastingbetaler geld kosten..."

Dan opteer ik dus voor een eenmalige grote klap. Waarvan ik overigens betwijfel of ik ook maar iets zal voelen.

"... Maar zodoende kan Griekenland uit het dal kruipen. En daarna moeten er structurele maatregelen volgen om herhaling te voorkomen..."

Als je na al die jaren van donaties, nog niet je zaakjes op orde hebt, verdien je niet meer geld, dan verdien je een abrupte subsidiestop. En die maatregelen hadden al voorwaarden moeten zijn voor dat geld.

"... Maar uiteindelijk vallen de problemen wel mee..."

Wat lul je dan?

"... De EU is de grootste economie in de wereld en heeft 'slechts' een schuld van 80% van het BNP..."

De EU is geen economie, de EU is een politiek wangedrocht, en een samenspel tussen 27 niet altijd lekker op elkaar afgestemde economiën. En daar zit om te beginnen al het allergrootste probleem: omdat het allemaal losse economiën zijn, zonder gelijke economische, sociale en financiële wetgevingen, zal het nooit meer kunnen worden dan een samenspel, en tot die tijd is werken met één munt gedoemd te falen.

ZKH EénOog | 24-09-11 | 15:33

@pius | 24-09-11 | 15:26
Het is mij niet duidelijk wie je bedoelt, kan je wat duidelijker zijn?

necrosis | 24-09-11 | 15:32

"Een ombudsman of ombudsvrouw is een ambtenaar die de taak heeft om als onpartijdige instantie klachten van individuele burgers tegen de overheid, instellingen en bedrijven te onderzoeken."

En nu preekt ombudsman Alexander Brenninkmeijer van aantasting van gezag van kamer en premier? Hoe moet ik nu straks geloven bij een eventueel probleem met de overheid dat deze man onafhankelijk te werk gaat?!

Als ik Alexander Brenninkmeijer moet geloven doet hij voorkomen dat hij midden in de samenleving staat.

KeurMeester | 24-09-11 | 15:32

@necrosis | 24-09-11 | 15:27 Ghehe... ik wilde net een antwoord tikken. Iets in de zin van "Free Bakito!". Was wel leuk geweest in dit draadje, zijn ongezouten mening.

vraagstaart | 24-09-11 | 15:31

Wilders is en blijft een geniaal politiek dier met een blonde kuif. De hele meute slaat weer aan en schijt en pist uit territorium-drift wanneer Geert de arena betreedt. Het gehuil is weer niet van de lucht.

Oome Gijs | 24-09-11 | 15:30

Collum?

pius | 24-09-11 | 15:30

Ik heb Ephimenco hoog zitten. Maar deze collum profileert hij zich zelf als een links onderhetvloerkleedschuiflulletje.

Een uitermate zwak en gefragmenteerd betoog. Hersenuitwerpeselen van een normaliter begaafd colummnist.

Maar ja, zelfs begaafden hebben weleens een Off-day.

Dat is heel normaal.

pius | 24-09-11 | 15:29

necrosis | 24-09-11 | 15:24 | + 0 -
De vraag 'wat is de toegevoegde waarde' is niet altijd relevant.
(Meestal niet eigenlijk...)
Als Griekenland valt, krijgt Europa een Lehman effect.
Griekenland moet dus onterecht gered worden en wellicht daarna eens te worden aangesproken.

Einde van de Domheid | 24-09-11 | 15:29

De foto boven... en dan maar zeuren over een woordje als "Bedrijfspoedel"

Moi2 | 24-09-11 | 15:27

@de3dekamer | 24-09-11 | 15:23
Sommige zitten op het strafbankje van Joris-de-Almachtige, de rest houdt wijselijk hun mond.

necrosis | 24-09-11 | 15:27

Ik ga ook weer normaal doen. Moet nog flink wat gedaan worden voor ik klaar ben voor de tentamens die er uiteindelijk -net als het faillissement van Griekenland, en het constante gemeet met twee maten van linksch- aan zitten te komen.

Fijn weekend gewenst, mede-reaguurders!

Nietvoordekat | 24-09-11 | 15:27

De echte aanfluiting tijdens die, wat waren het ? algemene beschouwingen of zoiets ? was Mariko P.
die zijdelings in beeld zo zedig met haar benen
over elkaar zat.In Afgaanistan de subsidiehoer
uithangen,en in de Haag nietszeggend nauwelijks
aanwezig zijn.ziek ziek ziek die politiek .

Ratzing. | 24-09-11 | 15:26

necrosis | 24-09-11 | 15:20

Het helertje zal je bedoelen. Het favoriete ruziezoekertje dat zich terugtrekt achter de brede schouders van de grote broers als het te gevaarlijk word.

Die bedoel je?

pius | 24-09-11 | 15:26

Ephimenco rules big time. Weer een puike beschouwing en verstandige conclusie. Precies ook wat ik dacht dat er gebeurde, foutje van Geert na een foutje van Mark. En daar dan een punt aan draaien alsof de democratie in gevaar is.

Het is dat ik niks met Trouw heb, maar deze man zou in iedere krant welkom moeten zijn. Helder, redelijk en normaal.

NoMinister | 24-09-11 | 15:26

@Nietvoordekat | 24-09-11 | 14:58
We zijn op het punt gekomen dat we nu mogen zeggen dat het multiculti project mislukt is. Of het klopt is een andere kwestie. Wilders revolutie -> www.youtube.com/watch?v=SA3GmB9Bxfc

Itastijl | 24-09-11 | 15:25

@vraagstaart | 24-09-11 | 15:21
Dat zie je toch echt verkeerd. All animals are equal...

Nietvoordekat | 24-09-11 | 15:25

Ja,ouwe truk,als je het niet met argumenten kan winnen begin je maar weer over de toon die niet goed zou zijn.Linkse Losers!

streknek | 24-09-11 | 15:24

@EUgenio | 24-09-11 | 15:19
Wat is de toegevoegde waarde van Griekenland aan de EU en wat dreigt er om te vallen als ze uit de EU gesmeten worden?
Ik heb nog niemand met concrete antwoorden gehoord, dus: licht uit en spot aan voor EUgenio.......
*rotte tomaten in de aanslag houden doet*

necrosis | 24-09-11 | 15:24

@EUgenio | 24-09-11 | 15:19
Ik poneer een andere zienswijze. Er gaan een paar mensen aardig op hun smoel als we nu "beter ten halve gekeerd" zeggen. Net als met de OV-chipkaart: stoppen was op bepaalde momenten een exponentieel betere keuze geweest dan doorgaan.

En ja, dat het ons geld gaat kosten, dat was al een poosje duidelijk. Toen JKdJ "we willen elke cent terug" zei, had hij in z'n achterhoofd al een heel riedeltje klaar dat leidde tot "ja, sorry, wir haben es nicht gewusst, Griekenland gaat failliet dus we moeten een flink deel van het aan hun geleende geld omzetten in een gift. Oeps!".

Mijn vertrouwen in de mens zakt met de minuut als ik onze "voorbeeldsfunctie-politiek" als voorbeeld zou moeten nemen.

Nietvoordekat | 24-09-11 | 15:24

waar is het linkse tegengeluid op GS ? zijn ze allemaal in hun peperdure sloep aan 't cruisen ?

de3dekamer | 24-09-11 | 15:23

Overigens leid ik hier uit af, dat de linkse partijen postuum alsnog hun excuses gaan aanbieden voor het verbale geweld dat Pim Fortuyn ten deel viel.

Of ben ik nu naïef?

vraagstaart | 24-09-11 | 15:21

@Che_cuevara | 24-09-11 | 15:14
Landen als Duitsland en (vooral) Frankrijk zouden eens een flinke schop onder hun reedT moeten krijgen.
In de begindagen van de EU lag er reeds het zogenaamde 'stabiliteitspact', een afspraak dat landen niet meer dan 3% overschrijding van hun budget mochten hebben.
Iets wat GE en FR stelselmatig aan hun reedT hebben gelapt.
NL natuurlijk niet, dat was destijds het braafste jongetje van de klas, inmiddels het meest afgeperste jongetje van de klas.

necrosis | 24-09-11 | 15:20

En nu aan de ZaMiBo.

Even alle politieke beslommeringen laten voor wat ze zijn.

Ik ga nu een beetje normaal doen en eens kijken wat ik nog in de koelkast kan vinden.

*out*

Che_cuevara | 24-09-11 | 15:19

ZKH EénOog | 24-09-11 | 15:11

Ik doe niet aan bangmakerij. Een failliet Griekenland betekent dat vele instellingen in en buiten Griekenland geraakt worden. De economieen zijn enorm vervlochten, dat is het probleem. Griekenland helpen is goedkoper dan niks doen.

Maar linksom of rechtsom zal het de belastingbetaler geld kosten. Maar zodoende kan Griekenland uit het dal kruipen. En daarna moeten er structurele maatregelen volgen om herhaling te voorkomen. Landen als Italie zullen flink moeten bezuinigen. En Europa moet strenger worden. Maar uiteindelijk vallen de problemen wel mee. De EU is de grootste economie in de wereld en heeft 'slechts' een schuld van 80% van het BNP.

EUgenio | 24-09-11 | 15:19

@necrosis | 24-09-11 | 15:14
Ik denk dat het "game, set and match" is voor ZKH.

Che_cuevara | 24-09-11 | 15:17

[email protected] | 24-09-11 | 14:23 | + 5 -
Met polarisatie is niks mis, ik zou het smaad noemen wat links verkeerd doet. Politiek is er om verschillende meningen te vertegenwoordigen.

HonderdEnEen | 24-09-11 | 15:16

@necrosis | 24-09-11 | 15:13
Ik denk dat ik de kosten van dat Europa-project niet eens wil weten. De kans is groot dat ik dan in janken uitbarst.

Nietvoordekat | 24-09-11 | 15:16

Stelletje simpele zakken die maar blijven kwijlen over de vorm.
Geert noemt Man,vrouw, paard en buitenlander.
Dat al die andere dubbele denkers met dubbele agenda's met hun dubbele moraal en dubbele boekhouding zoveel Recht toe Recht aan retoriek niet verdragen laat de vervallen lage laffe stand van de democratie zien .
Stemt Geert, da´s niet verkeerd.

Ratzing. | 24-09-11 | 15:14

@ZKH EénOog | 24-09-11 | 15:11
1-0 voor jou!
Ik wacht op de tegenaanval....

necrosis | 24-09-11 | 15:14

@EUgenio | 24-09-11 | 15:08
Griekenland kan niet uit de euro gezet worden. (verdrag van Lissabon). Maar datzelfde verdrag verbiedt ook hulp aan een euro land.
Alleen willen Duitsland en Frankrijk dat even niet weten want te veel belangen voor hun banken.
En wij draaien er gewoon mee voor op.

Het zijn gewoon criminelen.

Che_cuevara | 24-09-11 | 15:14

Hij had ook kunnen zeggen:"Doe eens normaal, muts".

DANNY3960 | 24-09-11 | 15:13

@Nietvoordekat | 24-09-11 | 15:06
Je vergeet de regelmatige verhuizing van Brussel naar Straatsburg en weer terug.
En verder heb je groot gelijk.
EU qua economie is een pluspunt, een ondemocratische super-regering niet.
Ik zou graag harde en kille cijfers willen lezen over de kosten van het Europees parlement, inclusief vertalers, huisvesting, vervoerskosten en noem het maar op.
Die kosten zijn volgens mij nog hoger dan de Griekse staatsschuld.

necrosis | 24-09-11 | 15:13

@necrosis | 24-09-11 | 15:07
Voor hun gaat "de kennis van nu" te snel, sneller dan het licht zelfs.

Che_cuevara | 24-09-11 | 15:12

@EUgenio | 24-09-11 | 14:53

Wat voor problemen dan? Je lult net zoveel bangmakerij als die zielige politici. Bohoe, problemen, consequenties, bibber, huiver, tril.

WAT VOOR problemen? Onderbouw die ongefundeerde stierenpoep nou eens. Bangmakerij zoals de jouwe, op het randje van een recessie, DAT veroorzaakt pas problemen.
[onderbouwing] Want dat maakt de mensen angstig voor de toekomst, en houden ze hun geld, voor wat er van over is, vast, met als gevolg dat de dreigende recessie werkelijkheid wordt. [/onderbouwing]

Nou wil ik de onderbouwing van jouw bangmakerij wel eens horen.

ZKH EénOog | 24-09-11 | 15:11

@EUgenio | 24-09-11 | 15:08
Verder dan dat soort vage opmerkingen komen Eurofielen nooit. Wat heeft Nederland er concreet aan?

Idem bij Griekenland. Het euro-gebied blijft ook stabiel als we de onstabiele delen er uit halen. Griekenland heeft met haar corrupte gedrag bewezen niet te vertrouwen te zijn. Jarenlang liegen om er vervolgens op te rekenen dat de internationale gemeenschap je uit de stront trekt, ik dacht het dus even niet. Laat maar in hun eigen jacuzzi gaarkoken. Met hun pensioensleeftijd van 55 jaar. En hun 3-daagse werkweek.

Nietvoordekat | 24-09-11 | 15:11

@necrosis | 24-09-11 | 15:03
Sterker nog.
Het verdrag van Lissabon VERBIED hulp aan andere Euro landen, net zoals het verdrag verbied dat je een lidstaat uit de Euro knikkerd. Een land kan wel vrijwillig de Euro verlaten maar niet gedwongen worden.
Het vreemde is dat ze zich wel aan dat tweede houden maar dat eerste is dan plots niet meer van toepassing.
Waar hebben we dan verdragen voor nodig.
Als Duitsland en Frankrijk dat zo maar naast zich neer mogen leggen, mogen wij dat toch ook.

Che_cuevara | 24-09-11 | 15:11

necrosis | 24-09-11 | 15:03

Het probleem van Griekenland uit de euro zetten is dat de Griekse problemen daarmee niet zijn opgelost. Het gat in de begroting is te groot, net als de staatsschuld. De oplossing licht denk ik in het midden: steun Griekenland, geef ze de tijd op orde op zaken te stellen en scheldt een deel van de schuld kwijt. Zo blijft chaos in Griekenland uit en zo blijft het euro-gebied stabiel.

Nederland verdient een groot deel van haar inkomen in Europa. Als er een land in de EU is dat profiteert van de eenwording, dan is het Nederland wel.

EUgenio | 24-09-11 | 15:08

@Che_cuevara | 24-09-11 | 14:59
De mensen zouden met de 'kennis van nu' toch wel beter moeten weten.
(heeft Harry Potter look-a-like toch iets gedaan voor dit land)

necrosis | 24-09-11 | 15:07

@necrosis | 24-09-11 | 15:03
Netto geldverlies en minder soevereiniteit. Dat lijken mij de voornaamste effecten van de EU voor Nederland, op dit moment. De EEG was prima, vrije handel is iets goeds. Een ondemocratische super-regering die ons wel even vertelt hoe we ons land moeten runnen, NIET.

Nietvoordekat | 24-09-11 | 15:06

Hypocrisie gaat nog eens heel groot worden in Nederland, als het aan onze calvinistisch-socialistische broeders en zusters ligt.

vraagstaart | 24-09-11 | 15:06

het=hem

de3dekamer | 24-09-11 | 15:05

Rutte's zwakke punt is dat hij probeert iedereen naar de mond te praten. Dat is wellicht politiek erger dan agressief taalgebruik. Politiek is verdeling per definitie. Deze uniforme `taal'discussie, door de morele ridders, doet alsof opstandigheid slecht is. Dat is het niet. Politici moeten juist altijd proberen de ressentimenten op te vangen uit de samenleving door open te debatteren. Dat is nu precies andersom!

HonderdEnEen | 24-09-11 | 15:05

als de PvdA het hoofd wilt bieden aan een Wilders dan moet per direct Job geloosd worden. Waarom, omdat hij een autoritair persoon is dat prima gedijd in een leidinggevende functie maar compleet door de mand valt als hij moet debatteren. Snap niet dat hij dat zelf niet ziet. Burgemeesterschap is het prima op het lijf geschreven, dictator zijn ook.

de3dekamer | 24-09-11 | 15:04

@EUgenio | 24-09-11 | 14:53
Heb jij soms financiële belangen in Gyroscountry?
Wat produceren zij waar wij niet zonder kunnen?
Leg me eens uit wat de consequenties zijn als Griekenland uit de Euro wordt gesmeten.
Die paar miljard die Nl daar heeft uitstaan is een druppel binnen ons staatstekort.
En gezien je nick: wat heeft Nederland aan de EU gehad sinds het verdrag van Lissabon, behalve betalen voor corrupte boevennesten?

necrosis | 24-09-11 | 15:03

@vetkleppert | 24-09-11 | 14:56
Tja, ik ook.
Maar onze nieuwe "medelanders" moeten het ook kunnen begrijpen. en "tfoe" is meer iets dat hun wel ligt qua taalgebruik.
Het komt in de buurt van "sissen"

Che_cuevara | 24-09-11 | 15:02

@vetkleppert | 24-09-11 | 14:56
Ja, ik ben er ook niet al te enthousiast over. De PvdA is al druk aan het spindoktoren hoe dit precies door Wilders veroorzaakt is, zodra die er uit zijn zullen we het wel van de NOS vernemen.

Nietvoordekat | 24-09-11 | 15:01

@de3dekamer | 24-09-11 | 14:55
Ik denk dat hij dat stiekem elke week wel doet.

Che_cuevara | 24-09-11 | 15:00

@EUgenio | 24-09-11 | 14:53
En wat is het probleem als er in Griekenland "grootte problemen" ontstaan?

En de PVV is leuk voor discussie in de kroeg?
Er hebben wel 1,5 miljoen mensen op gestemd, die negeer je dan ook maar gemakshalve.
En wat voegt de PvdA toe of GL, of D66 of SP?

Alleen omdat die wat langer bestaan?
Resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst.
Die slogan maken die partijen maar al te waar.

Che_cuevara | 24-09-11 | 14:59

@EUgenio | 24-09-11 | 14:53
Als iedereen dat wist, zouden veel op het moment spelende problemen in Nederland en in de wereld niet bestaan. Dus dat geloof ik nog even niet. Het mooie van de PVV is dat er geen heilige huisjes gaat: ze doorbreken taboes. Praten over de multiculturele samenleving als zijnde iets slechts was tot voor kort nog strafbaar, daar hebben Wilders en gelijkdenkenden verandering in gebracht. Ondertussen zijn we zover dat het in de maatschappij algemeen aanvaard is om te zeggen dat de multiculturele samenleving mislukt is.

Dat kwam niet vanzelf, en ook niet van de ene dag op de andere. En daar zijn nog meer voorbeelden van. Het opschudden dat Wilders doet in de TK, en als gevolg daarvan in Nederland, is essentieel.

Nietvoordekat | 24-09-11 | 14:58

Nietvoordekat, Che_cuevara
Als dat dan die langverwachte verrijking moet voorstellen dan voel ik me wel wat bekocht.

vetkleppert | 24-09-11 | 14:56

-weggejorist-

anti rood | 24-09-11 | 14:56

@[email protected] | 24-09-11 | 14:25
Zo rollen ze nu eenmaal. Zelf niet wetende dat ze zichzelf alleen maar de rond in slaan op het moment dat ze weer in Wilders trappen...

Pasta-saus | 24-09-11 | 14:55

@Che_cuevara | 24-09-11 | 14:53
is ´ie al op *kuch* werkbezoek in Griekenland geweest ?

de3dekamer | 24-09-11 | 14:55


Alex Krentenbreier is nog steeds pissed off sinds begin dit jaar omdat de voltallige PVV fractie hem niet opnieuw als nationale ombudsman wilde en uit protest op Job Cohen heeft gestemd. #leukweetje

Willianus Wortelus | 24-09-11 | 14:54

@de3dekamer | 24-09-11 | 14:51
Van "Grieks" heeft JKdJ dan wel weer verstand.
Vandaar ook dat fanatisme met die Grieken.

Che_cuevara | 24-09-11 | 14:53

De slechtste oppositie allertijden, inhoudelijk niets te melden, kunnen alleen mekkeren over stijl.

smdyasc | 24-09-11 | 14:53

necrosis | 24-09-11 | 14:48
Zowel de PVV als de islam zijn rare ideologieen.

ZKH EénOog | 24-09-11 | 14:48
Als Griekenland momenteel niet geholpen wordt, dan ontstaan vooral in Griekenland maar ook daarbuiten grote problemen.

Nietvoordekat | 24-09-11 | 14:49
Ik denk dat VVD en CDA belangrijk zijn voor Nederland, maar de PVV wordt vooral gebruikt om hun agenda uit te voeren. De PVV is leuk voor discussie in de kroeg, maar ze voegen weinig toe. Dat religie niet goed is, dat wist iedereen al.

EUgenio | 24-09-11 | 14:53

@necrosis | 24-09-11 | 14:50
Héhé, dat lucht op.
Ga zo maar eens een alcoholische consumptie nemen.
Misschien wel een paar om de smaak van GL kwijt te raken.

Che_cuevara | 24-09-11 | 14:52

@@EUgenio | 24-09-11 | 14:43
idd, dat moeten we niet willen met z'n allen, zo'n democratisch referendum. Het klootjesvolk begrijpt namelijk niks van 'het grote geld'. Daar heeft een middelmatige MKB´er (JKdK) veel meer verstand van.

de3dekamer | 24-09-11 | 14:51

@Che_cuevara | 24-09-11 | 14:43
Niet schreeuwen (capslock), niet schelden, en nadenken voordat je op 'post' drukt.
*gratis Valium doneert aan Che*

necrosis | 24-09-11 | 14:50

@vetkleppert | 24-09-11 | 14:46
Da's het nieuwe Nederlands voor "doe's normaal man"

Che_cuevara | 24-09-11 | 14:49

@vetkleppert | 24-09-11 | 14:46
Afkorting van "Doe eens normaal man" in het Berbers.

Nietvoordekat | 24-09-11 | 14:49

@EUgenio | 24-09-11 | 14:43
Hij schudt de boel op. Daar raak je de essentie van waarom Wilders zo belangrijk is voor Nederland op dit moment.

Nietvoordekat | 24-09-11 | 14:49

@EUgenio | 24-09-11 | 14:43

Dan vraag ik aan jou: wat is er dan niet verstandig aan het door Wilders geopperde referendum tegen de geldverslindende steunstoorm in die bodemloze put?

ZKH EénOog | 24-09-11 | 14:48

@EUgenio | 24-09-11 | 14:43
De 'pure' islam discrimineert ook, en die bestaat al veel langer dan de PVV.
In Nederland hebben homo's en vrouwen al jaren rechten (op papier).
Iets wat sommige 'andersdenkenden' niet zint.

necrosis | 24-09-11 | 14:48

Wat nou, "tfoe". Wat is dat voor barbaars geluid?

vetkleppert | 24-09-11 | 14:46

@mokum4all | 24-09-11 | 14:44
Of knap stom van de rest van het zooitje.

Nietvoordekat | 24-09-11 | 14:46

Che_cuevara | 24-09-11 | 14:42
Ja, dat is waar. Wilders heeft minder invloed op het kabinet dan verwacht, maar de Kamer heeft hij in zijn greep, en dat is knap voor 1 man.

mokum4all | 24-09-11 | 14:44

Ach, alles waarmee men Wilders denkt te kunnen bestrijden wordt gebruikt, en niets blijkt echt goed te werken, gewoon omdat het verkeerde gevecht wordt gevoerd. Dat is het probleem, daar zit de frustratie.

Schoorsteenveger | 24-09-11 | 14:43

Het wordt steeds duidelijker dat Wilders totaal geen verstand heeft van politiek. Nu wil hij weer een referendum houden over de Griekse steun. Dat wordt natuurlijk een nee, waarmee niemand wat opschiet. Toch zijn de kwajongensstreken van Wilders amusant: hij schudt de boel een beetje op, hoewel zijn anti-islam verhaal ronduit discriminerend is.

EUgenio | 24-09-11 | 14:43

@necrosis | 24-09-11 | 14:40
Als je over die namen begint voel ik ook een dringende behoefte opkomen aan valium.
Dit eigenlijk om erger te voorkomen.

Che_cuevara | 24-09-11 | 14:43

@mokum4all | 24-09-11 | 14:40
Daar gaat het niet over, m'n beste. We hebben het hier over De Toon Van Het Debat, en dan voornamelijk hoe makkelijk de linkerzijde met soortgelijk gedrag (dat soms nog veel verder gaat) weg komt.

Nietvoordekat | 24-09-11 | 14:42

Politiek is voor Henk en Ingrid en ander Tokkievolk.
Graaien, schreeuwen, andere verwijten en werken ho maar!

toetanchamon | 24-09-11 | 14:42

@mokum4all | 24-09-11 | 14:40
Zegt meer over de oppositie dan over Wilders.

Che_cuevara | 24-09-11 | 14:42

Waar bemoeit die ombudsman zich eigenlijk mee.
Die heeft zich niet te bemoeien met de volksvertegenwoordiging. Hij is geen verkozen parlementariër maar heeft wel een functie die een bepaald gezag zou moeten uitstralen.
Hij moet ook onafhankelijk zijn en dat is hij in deze dus duidelijk niet.

Kortom, hij heeft zich gewoon als ombudsman buiten deze discussie te houden.
Ik zou tegen hem willen zeggen, Doe eens normaal man.

Che_cuevara | 24-09-11 | 14:40

Che_cuevara | 24-09-11 | 14:36
Je hebt het debat niet gezien? Wilders rekte zelf zijn spreektijd tot hij geen tijd meer had om het over economie en zorg te hebben. Met die succesvolle strategie heeft de oppositie hem geholpen, de sukkels.

mokum4all | 24-09-11 | 14:40

@Che_cuevara | 24-09-11 | 14:25
Dan MAKEN we hem toch nieuws: Tofu is lid van GroenLinks, de partij van Mariko Peters, Harry Borghouts en Cees van D.!
*valium*

necrosis | 24-09-11 | 14:40

De discussie ging over meer, zoals de PVVers die standaard joelen als een ander kamerlid naar de microfoon loopt. Dat zie je niet zo op tv maar het valt op als je erbij bent. Dat werd hooliganisme genoemd, en erg verheffend is het niet. Dat geldt ook voor hoe de andere partijen tijdens de APB op de PVV reageerden. Bijna ieder kamerlid is schuldig aan het niet-debateren terwijl het nogal ergens om ging.

mokum4all | 24-09-11 | 14:38

Trouw is een zeldzame kudtkrant, maar voor Sylvain zou je hem blijven lezen.

gentle giant | 24-09-11 | 14:38

@Nietvoordekat | 24-09-11 | 14:29
Wat ik al zei, dat is het niveau van links.
Hier blijven ze op door zeiken maar dat werkt volgens mij als een boemerang.
Alleen hebben ze dat niet in de gaten, maar dat hebben ze nooit.

Dit land kampt met enorme problemen en het enige wat blijkbaar belangrijk is, is dat iemand in de TK zegt "doe eens normaal man". Een gewone Nederlandse uitdrukking.
Zien ze nu zelf niet in hoe ze zich hiermee eigenlijk voor paal zetten.

Che_cuevara | 24-09-11 | 14:36

Doe is normaal, man!

Goldway | 24-09-11 | 14:36

Die LinkschMensch ist total vom pfad ab.

Wat een jankerts daar aan die linkerkant van het spectrum, ga je eens bezig houden met echte problemen i.p.v. de toon. Dit huilie huilie gedrag is nu juist een van de redenen dat dit kudtland zo naar de kloten aan het gaan is.

En die Tofu Diklip foto, Doe eens normaal, joh!

Prutsert3368 | 24-09-11 | 14:35

Trouwens, die kabouter van Tros (kamerbreed/Netwerk) kan er ook wat van. Iedere keer PVV/Greet demoniseren.
Ik snap niet dat Die Tros dat accepteert.

Kamervraag | 24-09-11 | 14:30

De tegenpartij... dat waren nog eens tijden...

Kingeef1975 | 24-09-11 | 14:30

@luckor | 24-09-11 | 14:23
Dan had je tijdens de algemene beschouwingen eens moeten kijken naar het moment dat er iemand achter de interruptiemicrofoon stond.
Of liever gezegd; de mensen die erachter zaten (op het pluche).
Het merendeel luisterde niet eens, want: druk met elkaar aan het praten, prutsen op een 'tablet', spelen met een gsm of verveeld met hun haar spelen.
En dat zijn 'onze' vertegenwoordigers?
Laat me niet lachen!

necrosis | 24-09-11 | 14:30

Sorry dat ik het zeg, maar volgens mij is de samenleving als geheel compleet de weg kwijt. "Doe eens normaal man" gezegd door een parlementariër wordt gezien als ernstig genoeg om een compleet kabinet onderuit te halen, terwijl een mede-parlementariër wegzetten als o.a. extremist, fascist, racist, "kleine Hitler" (dank Mo Rabbae, GL) nauwelijks interessant genoeg is om de kranten te halen.

Nietvoordekat | 24-09-11 | 14:29

Dikke kudo's voor die LuckyTV clip. Briljant!

Fred667 | 24-09-11 | 14:27

@ZKH EénOog | 24-09-11 | 14:22
Inderdaad,
Wilders gebruiken als middel om het eigen falen te verbergen.

@necrosis | 24-09-11 | 14:23
En diegene die hem draagt nog stijllozer.
Maar da's eigenlijk geen nieuws.

Che_cuevara | 24-09-11 | 14:25

Gaat LuckyTV nu ook een excuusfilmpje maken voor Wilders zoals ze bij Cohen deden? Ow nee wacht, Cohen=links=goed. Wilders=rechts=fout.

The Q | 24-09-11 | 14:24

Ik vind die poster op de pica behoorlijk stijlloos!

necrosis | 24-09-11 | 14:23

Dat iedereen nu over die woorden valt geeft alleen maar aan dat ze totaal geen argumenten hebben om op een normale manier Wilders van repliek te dienen.

Dit is dus alleen maar een bevestiging van hun eigen zwakte.

Che_cuevara | 24-09-11 | 14:23

Tsja als de kamerleden zich steeds meer gaan gedragen als verwende Marokkaantjes die schijt hebben aan iedere vorm van gezag, dan hebben we wel degelijk een probleem.

luckor | 24-09-11 | 14:23

Alexander Brenninkmeijer lult uit zijn nek.
Toegegeven, de openlijke maar toch nog nette woordenwisseling tussen Wilders en Rutte verdient geen schoondheidsprijs.

Maar waar waren een Peggolt en Cohen tijdens vergelijkingen die werden gemaakt tussen Hitler en Wilders? Waar waren destijds de politieke kopstukken tijdens de demonisering van Fortuyn? Een Marcel van Dam ging daarin veel te ver, net als Melkert. Pas NA politieke druk verdween Melkert van het toneel.
Is er toen ook zo'n schande over gesproken?
Nee.

Deze gebeurtenis toont alleen maar meer aan in hoeverre Linksch zelf verantwoordelijk is voor de polarisatie. Het is overduidelijk dat Linksch met 2 maten meet.
En dat is een grover schandaal dan 'doe eens normaal man'

En een Alexander Brenninkmeijer doet naar nog eens een schepje boven op.


Ondertussen staan we nog maar één week van de traditionele beursdipmaand vandaan, die dit jaar best nog wel eens heul diep zou kunnen gaan diepen, evenals onze economie, en waar hebben de politici en media het allemaal over?

Een beetje oer-hollandse taal en fantastisch Nederlandstalige vergelijkingen betitelen als vloeken, scheldpartijen en onfatsoen.

En de enige vloek tijdens de APB, het 'verdomme' van Cohen, komt overal onderuit.

Ze zijn ALLEMAAL de aandacht aan het afleiden van de echte problemen, met Wilders in de slipstream.

ZKH EénOog | 24-09-11 | 14:22

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken