Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Gratis parkeren dus wel vanwege ramadan

parkerenisliefde.jpg Boosheid (duh) bij de PVV over het parkeerbeleid van Bergen op Zoom: ramadanvierders mogen op verzoek van een islamitisch raadslid gratis parkeren bij hun haatpa... moskee aan het Pastoor Joorenplein. Kost normaal gewoon geld, maar tijdens het vastenseizoen is het 's nachts gratis. De PVV maakt zich best een beetje terecht kwaad over dit discriminerende scheefparkeren en wil meteen de gemeentefondsen van Bergen op Zoom korten. "Nei jonguuuuuh, verrekte koekwaus, da's glad nie woar"*, zegt de gemeente. Die slagbomen staan 's nachts open in het kader van een 'gelijk parkeerregime' en niet speciaal voor de vastenmaand van onze moslimvrienden. Stigmatiserend PVV islamgemekker om niks, dus. Of toch niet? Binnen ongeveer zeventien seconden visten we DIT VERZOEK aan de Bergse raad van raadslid Farid 'Ik bedreig de badmeesteres omdat ik geen zwembroek aan wil' El-Khassim uit de raadsarchieven. Letterlijke quote uit dat verzoek: "Om de omliggende straten van de moskee te ontlasten, zou het college kunnen organiseren dat gedurende de maand Ramadan het parkeerterrein gelegen aan het Pastoor Joorenplein in de uren tussen 21:00 uur en 06:00 uur vrij toegankelijk wordt door de slagbomen open te laten staan, zodat mensen vrij in en uit kunnen rijden." En daar heeft de gemeente dus mee ingestemd. PVV: 1. Gemeente Bergen op Zoom: 0. En nou voor straf ALLE parkeerplaatsen gratis tijdens ramadan, kerst, pasen, chanoeka, jom kipoer, carnaval en al die miljoenmiljard andere feestdagen met om het even welke religieuze connotatie. Oók voor alle agnosten en atheïsten! *Nederlandse vertaling: 'Uw informatie is incorrect, mijnheer.'

Reaguursels

Inloggen

@vanhetgoor | 12-08-11 | 14:52
"Die jongens en meisjes die dan volgens jou niet meedoen met die islamitische haat, die zijn nog steeds moslim! Nog steeds horen zij erbij, en ooit op een dag dan pakken ze wel de koran en gaan die een aandachtig lezen en dan zien ze ergens de hadith en dan plotseling zien zij het grote geheel voor zich. Het staat er gewoon zwart op wit, de moslim MOET de joden neer houwen. Daar is geen ontkennen aan. Het staat er. En zolang die keurig geïntegreerde jongens en meisjes zich moslim blijven noemen zijn zij een gevaar."

Dude. Zoek hulp. Als je dit soort dingen écht oprecht denkt en jezelf nog steeds niet xenofoob maar 'realistisch' vindt dan heb je echt een flink paar steekjes los. Natuurlijk hoef je het niet met mij eens te zijn, dat is geen enkel probleem. Maar dit soort gedachtes zijn echt ziekelijk, totaal paranoïde en niet meer van deze tijd. Kom eens een keer achter dat scherm vandaan en ga eens lekker naar buiten. Mensen kijken.

Muhahabarak | 14-08-11 | 15:49

Scheiding van kerk en staat, maar dus niet altijd...

Orman Bakal | 12-08-11 | 19:12

gezeikmetkutnickname | 12-08-11 | 13:49
kun je dat ook onderbouwen of is het zo omdat de pvv het roept?
"Dit is gewoon weer een voorbeeld van voortrekken van bevolkingsgroepen."
ALLE groepen kun er parkeren, niet alleen modlims. De buurt wordt van de parkeerdders op straat ontlast. Welke groep wordt er dan voorgetrokken?

swift1.6 | 12-08-11 | 18:53

"Wat de gemeente doet, is een parkeerplaats tussen 22.00 en 6.00 uur openstellen die anders is afgesloten met een slagboom. Vanaf 19.30 uur kan iedereen in de stad gratis parkeren”

StijlSchrijver | 12-08-11 | 16:20

Ik ben voor verruiming van de gratis parkeertijden. Van 18:00 tot 8:00 uur en op zon- en feestdagen altijd gratis. Hoe meer wereldfeestdagen hoe beter.
Scheelt me weer parkeervergunning a 60 pleuries per jaar.
Hmmm, zit ik nog met de zaterdagen. Weet je wat! Dan parkeer ik de auto gratis bij de Appie.

Ret Kid | 12-08-11 | 16:05

@Muhahabarak
Ik heb er nog even over nagedacht. Er zit nog steeds iets fout. Je stelt: "Het gaat niet om het soort geloof, het gaat erom waar de individuele gelovige voor staat en hoe deze handelt." Dat zou wel leuk en aardig zijn, maar het NIET uitvoeren van de stringente eis van Allah om alle joden neer te houwen waar de moslim maar kan; uiteraard doen de meeste meisjes en jongens dat niet. De meesten doen maar een beetje mee door. Die hebben zich nooit echt verdiept in de regels die Allah aan de gelovigen stelt. Maar toch zit hier een probleem. Die jongens en meisjes die dan volgens jou niet meedoen met die islamitische haat, die zijn nog steeds moslim! Nog steeds horen zij erbij, en ooit op een dag dan pakken ze wel de koran en gaan die een aandachtig lezen en dan zien ze ergens de hadith en dan plotseling zien zij het grote geheel voor zich. Het staat er gewoon zwart op wit, de moslim MOET de joden neer houwen. Daar is geen ontkennen aan. Het staat er. En zolang die keurig geïntegreerde jongens en meisjes zich moslim blijven noemen zijn zij een gevaar. Omdat zij hun sympathie neerleggen bij dat haatdragende clubje. En daarom deugt jouw betoog niet. De halfslachtige moslims die niet alle regels uitvoeren die zijn dan volgens jou individueel bezig. Maar jij weet ook wel dat er voor individualiteit niet veel plaats is in de islam. Er is ook geen plaats voor nuance, of menselijkheid. Daarom is er in de beschaafde wereld geen plaats voor islamieten. Ik haat de islamieten niet, maar ik eis dat ze mens worden en zich als mens gaan gedragen. Ik eis dat alle mensen de zelfde rechten hebben, en Allah moet zijn woorden inslikken dat de joden vermoord moeten worden. Als jij daar niet in mee gaat dan zijn we uitgepraat, dan behoor jij tot dat haatdragende tuig.

vanhetgoor | 12-08-11 | 14:52

-weggejorist-

gezeikmetkutnickname | 12-08-11 | 13:49

@Muhahabarak
Moslims zijn slachtoffer van oplichters. De imams en de zogenaamde moslim 'geleerden!' Er was ooit een handige flikker die het joodse monotheïstische geloof omvormde tot een groot haat-monopolie. Alles van het joodse geloof zit ook in de islam. Veel van de zelfde zaken en personen, maar met andere namen. Alleen Baraq komt niet uit het joodse geloof die komt uit de Griekse mythologie, daar heet het paardje met vleugels Pegasus! Dan zijn er nog een paar dingen in de islam die zo uit de verhaaltjes van Duizend en Een Nacht zijn geslopen, zoals pratende stenen, pratende bomen. Tjonge, wat een prachtig geloof is dat. Het is fabelachtig! Letterlijk! De islam is bedoeld om flink veel geld mee te verdienen. De Almachtige Allah kan alles behalve geld in de moskee toveren. Daarvoor moeten de gelovige moslims op rooftocht, mensen afpersen, kidnappen en verkopen als slaaf. De hele islam van voor tot achter is een grote oplichterszooi. Er deugt helemaal niets van. Ik heb de koran gelezen en gedeelten van de hadith. De ziek en verachtelijk hypocrisie druipt er aan alle kanten uit. Ik ben geen islamofoob, want daarvoor moet je bang zijn. Ik weet dat de leugens van de islam op mij geen invloed hebben omdat ik weet waar de verhaaltjes vandaan komen. Het zijn joodse verhaaltjes, alle moslims zijn feitelijk joden, de besnijdenis is door Abraham bedacht, net als de offertafel en de collectezak. De rituelen van de islam zijn vrijwel allemaal terug te vinden in het jodendom. Moslims zijn joden, Allemaal! De ramadan is niets anders dan de herdenking van de uittocht uit Egypte. Als je te stom bent om dit te begrijpen ga je dan in een hoekje zitten schamen vanwege het gebrek aan inzicht en opvoeding, onderwijs en leermogelijkheden. Ga mij niet verwijten dat ik een islamofoob ben of moslims haat. Mijn beste vrienden zijn moslim, en ik hou van hen met heel mijn hart. Maar helaas voor hem trap ik niet in die sprookjes en van mij kunnen ze gewoon te horen krijgen dat hun Allah een achterlijk varken is dat eens een flinke schop onder zijn zwijnereet moet hebben! Is dat duidelijk?

vanhetgoor | 12-08-11 | 13:41

Ben gristen, en ik eis ook 365 dagen van het jaar gratiesch parkeren!! Ieder dag heb ik wel wat religieus .. Heb respect voor mijn geloof!

hader | 12-08-11 | 13:02

@vanhetgoor | 12-08-11 | 11:06
"Dit verzin ik niet, die is ook geen islamofobie van mij, het is de realiteit."

Islamofobie wil niet zeggen dat het onterechte of terechte angst is. Dat laat een dergelijk woord in het midden. Jouw reaguursels opgeteld, en je reactie van 00:27 zijn juist schoolvoorbeelden van islamofobie. De voorbeelden die je aanhaalt, de generalisaties en vooral weer de overfanatieke focus op Islam. Dat je het zelf nog ontkent terwijl heel je stukje er bol van staat is vreemd.

"Je schreef: "Doe es normaal, mijnheer de ophitsert." Wanner is men een ophitser als men de realiteit normaal onder woorden brengt."

Simpel. De algehele toon over je stukje. Ik pak er een paar kleine stukjes uit ter illustratie:
"Op den duur krijgt iedereen waar hij recht op heeft. De moslims verspreiden met hun achterlijke geloof veel haat en onrecht. Dat krijgen ze terug."
&
"Als men heel goed naar de moslimlanden kijkt dat zijn er alleen verschrikkingen te zien."
&
"Er is geen groter kut-feest dan de ramadan. Die sacherijnige rotsmoelen zie je overal."
&
"Hoe lang blijven normale mensen dit soort kolder accepteren? En hoe lang blijven de moslims zo gek om door te gaan met die ongeloofwaardige verhaaltjes? Het komt een keer uit en dan gaan de oplichters voor de bijl!"

Slaat alles bij elkaar echt helemaal nergens op onder een dergelijk topic en laat goed zien waarom je wel xenofoob bent. Alle moslims in alle landen specifiek en bewust onder dezelfde noemer scharen in je tirade toont je kortzichtigheid aan. Waarom zo'n haat tegen zoveel mensen die niks verkeerds doen, omdat een paar de boel inderdaad verkloten. (zoals bij elke bevolkingsgroep) Dat we iedereen die zich niet aan onze regels hier in Nederland houdt spijkerhard moeten aanpakken ben ik het zelfs nog helemaal met je eens, maar 90% houdt zich prima aan de regels. Daarbij komt wederom dat jouw blinde woede zich specifiek lijkt te richten op de Islam. Ik vind persoonlijk alle geloven 'ongelofelijk', maar jij gaat in bovengenoemde reactie veel te ver naar mijn mening. Dat wou ik je gewoon even laten weten.

Muhahabarak | 12-08-11 | 12:51

Enne, PVV, zeg eens, is dit voordeeltje alleen voor moslims? Staat er iemand bij de ingang van de parkeerplaats die eist dat je eerst 10 verzen van de koran voorleest voordat je de parkeerplaats op mag? Zo nee, dan is er helemaal niks aan de hand. Dan is het 's nachts gratis parkeren voor iedereen. Ook handig als je ergens op bezoek gaat, de stad in wilt etc.

swift1.6 | 12-08-11 | 11:48

Ok, eigenlijk gewoon betalen. Maar nu even feitelijk bekeken. Het gaat dus om parkeren op tijden dat er niemand wil parkeren maar wel iedereen z'n auto thuis in de straat heeft staan. Goed idee eigenlijk (en al oud nieuws) om zo de straten te ontlasten van geparkeerde auto's. Uiteraard moet de PVV meteen vragen stellen want ja, moslims. In de tussentijd maakt de SP zich meer druk om de bezuinigingen in de zorg en de zelfverrijking van de directie in diverse (falende) zorginstellingen.

swift1.6 | 12-08-11 | 11:42

Hölzenbein | 12-08-11 | 09:35
-
Parkeren is daar 's nachts wél mogelijk als je betaald. Iets van €1,50 per tot 06:00 uur meen ik. Vrij parkeren is zodoende een uitzondering.

DeathValleyCreek | 12-08-11 | 11:28

Met dit beleid zet Bergen op Zoom moedwillig bevolkingsgroepen tegen elkaar op.

Bataaf | 12-08-11 | 11:08

@Muhahabarak
Je schreef: "Doe es normaal, mijnheer de ophitsert." Wanner is men een ophitser als men de realiteit normaal onder woorden brengt. De islam is een maatschappelijk stelsel van mensen dat samen een zelfde gevoel voor hypocrisie deelt. Het heeft niets met een geloof te maken. Als het een geloof zou zijn dan is het zo lek als een mandje. De vasten zijn om te herdenken dat het volk van Israël uit de slavernij werd geleid. Daarom zijn de vasten. Maar de moslims vasten niet, en de slavernij zal hen aan de reet roesten. Dat is hun pakkie-an niet, want slaven kunnen volgens de gemiddelde moslim de bout gaan hachelen. De islam is de enige nog bestaande 'religie' die het goedkeurt dat NIET-moslims tot slaaf worden gemaakt en ook als slaaf worden gehouden. Nergens in de beschaafde wereld is dat nog toegestaan, omdat het onmenselijk is. De islam ziet het als voortreffelijk gedrag, want de profeet had ook slaven. Dit verzin ik niet, die is ook geen islamofobie van mij, het is de realiteit. Waarom moeten godverdomme mensen die niets met slavernij op hebben het feest vieren van de beëindiging van de slavernij, leg mij dat eens uit dan! Moslims zijn niet een heel erg klein beetje achterbaks, ze vieren zogenaamd de vasten, maar ze vasten niet, ze vieren zogenaamd het beëindigen van de slavernij, de uittocht uit Egypte en de tocht door de woestijn, maar feitelijk vreet men zich te barsten als de zon onder is. Als Allah het niet ziet dan mag de moslim alles. Ik ben niet bang voor de islam, ik weet dat het onrecht is en vuile hypocriete huichelarij.

Zolang moslims doorgaan met hun verwijtbare gedragingen zullen er mensen zijn die dit niet accepteren. Men kan als moslim twee dingen doen, erkennen dat het zo is en doorgaan met zichzelf voor de gek houden. Ik geloof die onzin niet en er komen steeds meer mensen die de leugens van de islam doorzien. Stelletje Islamofantasten!

vanhetgoor | 12-08-11 | 11:06

@Hölzenbein
Carnaval is het feest aan de vóóravond van de vasten. Maar daarna vasten de katholieken echt, ik heb katholieke vrienden en zij eten in die periode bijvoorbeeld geen vlees, geen suiker in de thee, kortom geen luxe. Het geld dat uitgespaard wordt dat gaat naar een goed doel. Ook ik heb destijds wel eens de vasten mee gevierd, omdat ik het carnaval heb meegevierd. Hoewel ik niet katholiek ben.
De ramadan is niet te vergelijken met de vasten omdat de katholiek tijdens het vasten zeer bescheiden en veel minder eet. Maar in de ramadan-periode eet de moslim wel, alleen op een tijdstip dat het niet zichtbaar is. Men houdt het geheim. Naar mijn mening is dit uitermate huichelachtig. De indruk te wekken dat ramadan iets met vasten te maken heeft, het is kolder. Er wordt alleen méér gevreten en de moslim heeft geen compassie voor de hongerende, hij heeft alleen medelijden met zichzelf. Men zou er welhaast islomofoob van worden. Maar dat kan alleen als je niets van de islam begrijpt!

vanhetgoor | 12-08-11 | 10:50

Ben ik nou de enige hier die begrijpt dat hier geen enkele voorkeurbehandeling is? Parkeren is vanaf 19:30 vrij daar. De parkeerplaats gaat alleen 's nachts dicht tussen 22.00 en 6.00 uur. Het enige wat die mensen gevraagd hebben is om tussen 22.00 en 6.00 uur de slagbomen open te houden zodat men er kan parkeren, en dat alleen tijdens de ramadan tijd. Gemeente vindt het goed.

Wat is de PVV dan weer aan het blaten wat de kosten daar van zijn (van het tijdelijk vrij parkeren: het WAS al vrij parkeren Einsteins, dus er werd geen geld gevraagd!) en dat ze die kosten willen korten op het gemeentefonds. De slagbomen gaan gewoon open stelletje PVV mongeaulen, voor iedereen, niet alleen moslims. Stelletje koekwausen.

Hölzenbein | 12-08-11 | 09:35

@Deipnosophist | 12-08-11 | 03:52
Who cares?

Hölzenbein | 12-08-11 | 08:49

inshallah

pijnackerplein | 12-08-11 | 07:52

Dus 's nachts tussen 21:00 uur en 06:00 gratis parkeren? Dat lijkt me prima. Parkeerders blij, buurtbewoners blij ... bingo!
Bijzonder dat reaguurders opeens tegen belastingverlaging zijn.

appelboor | 12-08-11 | 06:38

Las in de courant dat toeristen (???) in Dubai die helegaar niks met de islam en de proleet te maken hebben zich ook aan de ramadan moeten houden op straffe van het gevang.
Het is altijd eenrichtingsverkeer met die lui.
Steeds weer moeten niet muzelmannen zich aanpassen aan hullie achterlijke gebruiken maar andersom ho maar.
Als muzelmannen tijdens de ramadan een dennenboom met theelichtjes in de huiskamer hadden staan zouden ze deze eauk gratis af kunnen halen bij gemeenten als Bergen op Zoom.
Bah !

Geheimrat Schultz | 12-08-11 | 06:12

En dit is dus het moment waarop ik besluit volgende keer PVV ipv VVD te stemmen. Nooit gedacht, toch gebeurd.
Ik ben de ontkennings-politiek zo spuugzat.
Even voor de statistieken: ben een hoogopgeleide man (ir., drs.), 35 jaar oud, 4 x modaal, grachtengordel.
Maar noem me gerust een Tokkie, het kan me echt niet meer schelen zolang dit misselijkmakende dhimmi-beleid doorgang vindt.

Deipnosophist | 12-08-11 | 03:52

Klinkt allemaal heel plausibel. Buurt ontlasten, daarom parkeerterrein open. Sowieso idioot om zelfs 's nachts geld te eisen voor een parkeerplek.
Echter nu wordt het gedaan omdat anders de aanhangers van één specifieke Godsdienst willens en wetens overlast zullen gaan veroorzaken in de buurt rondom hun gebedsplaats.
-
Overal en altijd in ons kleine dicht bevolkte landje vinden speciale gebeurtenissen plaats waar de bevolking massaal op af komt en flinke parkeeroverlast bezorgen; kermis, optredens, kerk- tempel en moskeebezoeken, Koninginnedag, intocht van Sinterklaas, Dodenherdenking en Bevrijdingsdag enz. enz. En bij alle gelegenheden is de bonnenschrijvende politie druk bezig met het spekken van de kas. En dát is tegen het zere been!
-
Wat maakt één specifieke bevolkingsgroep zo belangrijk dat men een uitzonderingspositie vraagt en krijgt? Omdat men een geloof aanhangt hoewel de Nederlandse Staat ooit heeft vastgelegd in de Grondwet dat op grond daarvan geen uitzonderingen mogen bestaan?
Prima dat deze gemeente dit doet indien het vanaf nu voor iedereen en bij alle bijzondere gebeurtenissen de standaard zal zijn. Dankjewel dan. Lof, hulde en gefeliciteerd.
-
Indien dat echter niet het geval zal zijn is het duidelijk wat de drijfveer is. Angst!
Angst voor één specifieke groep welke men een uitzonderingspositie wil verlenen omdat men blijkbaar verwacht ontstellende problemen te krijgen als deze groep hun auto's fout parkeert. Massaal fout parkeren verdiend immers massaal bekeuringen. En dat moet in dit geval vermeden worden want het geeft weer de nodige onvrede en strubbelingen met de veroorzakers van de overlast. Dan hanteren subjectieve ambtenaren waarschijnlijk liever een vrijelijk geïnterpreteerde visie van de Wet.
Welterusten.

DeathValleyCreek | 12-08-11 | 02:22

Hee vanhetgoorlap, Carnaval is ook vasten. Ook maar verbieden zoals veel hier? Sjonge jonge over achterlijk volk gesproken. Kijk eens in de spiegel!

Hölzenbein | 12-08-11 | 01:04

@vanhetgoor | 12-08-11 | 00:27
Doe es normaal, mijnheer de ophitsert. In de echte wereld zijn er maar weinig gelovigen (in welk geloof dan ook) die hun religie tot op de letter naleven.

Kom eens achter je scherm vandaan en ga eens kijken... wellicht komt er dan een iets minder paranoïde en xenofobe reactie uit je keyboard gevloeid.

Muhahabarak | 12-08-11 | 01:02

@prikkebeenK | 11-08-11 | 20:19
"Dit topic geeft aan waar het sluipende gevaar zit. Voor je het weet is het een precedent en heb je er een wet bij voor een bepaalde groep/religie. Daar niet bij stil staan zou wel een beetje hypocriet zijn. Nietwaar?"

Zeker, ookal is het zeker niet mijn mening, heb ik niets tegen het feit dat reaguurders zoals jij gelijkgestemd zijn met de PVV aangaande dit topic. Het is echter jammer te zien dat velen alleen in zulke grote getale en zo fel reageren wanneer het moslims betreft. Dit feit duidt dan inherent weer op hypocritie als je tegelijk beweert dat je tegen alle uitzonderingen in het algemeen bent en geen specifieke focus hebt of denkt te hebben op moslims. En juist dat is mijn frustratie betreft dit soort topics.

Muhahabarak | 12-08-11 | 00:58

Op den duur krijgt iedereen waar hij recht op heeft. De moslims verspreiden met hun achterlijke geloof veel haat en onrecht. Dat krijgen ze terug. Omdat zij ellende en verdriet propageren krijgen zij dat op hun bordje. Als men heel goed naar de moslimlanden kijkt dat zijn er alleen verschrikkingen te zien. Discriminatie tussen man en vrouw is er gewoon. Discriminatie tussen 'gelovige' moslims en normale mensen die zich niet voor de gek laten houden, idem dito. Dat wat men uitstraalt krijgt men terug. Het kan zijn dat men tijdelijk voordeeltje weet te behalen door met achterlijke kolder verhaaltjes te komen, maar er is gerechtigheid en er komt een moment dat men alles moet betalen. Als men met kleine oplichterijtjes tijdelijke voordeeltjes kan behalen dan moet men er goed van doordrongen zijn dat er op andere gebieden weer dingen moeten inleveren. Het mag dan nu zo zijn dat men gratis parkeren heeft in verband met de ramadan, maar dat lijkt alleen een voordeeltje. De ramadan is geen pretje, in de weken dat dit duurt ziet men de 'vrolijke' gezichten van de 'gelovige' Mohammedanen. En daar straalt het geluk van af . . . , NIET DUS! Er is geen groter kut-feest dan de ramadan. Die sacherijnige rotsmoelen zie je overal. Welk normaal mens heeft ooit geloofd dat men zogenaamd aan de vasten doet maar zich werkelijk ongans vreet en zuipt en neukt en snuift, maarrrrrrr alleen als de zon onder is! Als Allah het niet ziet. Wat een achterlijke hypocriete rotzooi is de islam! Zogenaamd vasten, behalve als Allah het niet merkt want als Allah slaapt dan doet men alles waar men zin in heeft. Dat een onbenullige islamitische laaielichter het tot raadslid heeft kunnen schoppen is nog tot daar aan toe. Dat hij de rest van de raad een rad voor ogen heeft weten te draaien zegt alles over de capaciteiten van de rest van de raad die zogenaamd wel moet kunnen nadenken.

Moslims mogen helemaal niet met een auto rijden! Een auto is haram omdat een auto op benzine rijd. Benzine is gemaakt van dierlijke en plantaardige resten. Bij die dierlijke resten zaten ook de varkens kadavers, dus de benzine is niet halal. Daar komt nog bij dat de Heilige Profeet van Allah op een paardje met vleugels van stad naar stad ging, hij gebruikte dus geen auto. Ergo de moslim màg helemaal geen auto rijden. Omdat benzine haram is, èn omdat auto's ook niet toegestaan zijn want de profeet reed ook geen auto! De raad van Bergen op Zoom is er gewoon in gestonken, stelletje achterlijk koekwausen!

Nu even wachten tot men gaat nadenken in Bergen op Zoom, het is niet zo moeilijk! Hoe lang blijven normale mensen dit soort kolder accepteren? En hoe lang blijven de moslims zo gek om door te gaan met die ongeloofwaardige verhaaltjes? Het komt een keer uit en dan gaan de oplichters voor de bijl!

vanhetgoor | 12-08-11 | 00:27

Wei grats mag parkier! Joelie stom hollanders Muhahahahah!

Smalhout | 11-08-11 | 23:58

de directeur | 11-08-11 | 22:48
Nu doet u hetzelfde waarvan u mij in een vorige mail van beticht heeft. Is dat niet raar?

Hölzenbein | 11-08-11 | 23:38

@mezelf
.... afgerond in 1988........ moet zijn.

de directeur | 11-08-11 | 22:50

Hölzenbein | 11-08-11 | 22:26
Dan treedt ik nederig terug, ik ben anno 1966 en dus nog een vlegel. Maar dat betekent ook dat ik geen babyboomer ben zoals u en dat verklaard natuurlijk een hoop van uw gedachtengoed.

de directeur | 11-08-11 | 22:48

Rammudan? Jammurdan.

azoturie | 11-08-11 | 22:44

Doodziek Aapje | 11-08-11
Eigenlijk zonde van de gebruikte lucht en speeksel om op uw braaksel te reageren maar ik doe het toch door u mede te delen dat ik inderdaad een HBO opleiding............... in 1984 heb afgerond. Ik zou het daarom en hierom ook op prijs stellen indien u, ja u beste aap, mij met U aanspreekt. Het simpele feit dat u mij tutoyeert geeft aan dat u waarschijnlijk nog ietwat nattig achter de oren bent en nog veel moet leren in deze wereld. Veel succes gewenst.

de directeur | 11-08-11 | 22:38

Heun (de baas) | 11-08-11 | 22:13
Zelden zo'n onzin over moslims en de overheid gehoord. Man man man praat niet altijd zo'n koeiestront mensuh of kom gewoon met bewijzen.

Hölzenbein | 11-08-11 | 22:33

de directeur | 11-08-11 | 21:47
Zoals ik al zei gebruik uw hersens. Daarmee lees ik niemand de les, het is een goede raad. Een discussie met u is mij te dom omdat het nergens om gaat. Ben van 1955, is dat oud genoeg?

Hölzenbein | 11-08-11 | 22:26

@Hölzenbein | 11-08-11 | 18:04
Het gaat niet 'toevallig' om moslims, dat weet je best. Moslims hebben inmiddels zo'n positie in Nederland, dat de overheid er veel, heel veel aan doet om het hen naar de zin te maken. Waarom? Geen idee. Maar een moslim krijgt bij de overheid gewoon veel meer voor elkaar dan een niet-moslim, zoals bijv. een autochtoon.
Daarom is het terecht dat een politieke partij hier een punt van maakt.

Heun (de baas) | 11-08-11 | 22:13

-weggejorist-

Doodziek Aapje | 11-08-11 | 22:09

@ de directeur | 11-08-11 | 21:47
Laat me raden. Je volgt een HBO-studie. Geestig om je te zien spartelen. Je bent zo onzeker nog, zo jong, maar je wíl!. Ga door, ik zie progressie! xxx

Doodziek Aapje | 11-08-11 | 22:07

Haha had ik toch gelijk, mooi !

MORGUEFILE5774 | 11-08-11 | 22:01

Hölzenbein | 11-08-11 | 19:26
Amice, ik heb mijn bezwaren jegens diezelfde mensen waartegen ik nu ageer al kenbaar gemaakt toen Greet nog een puistenkoppie had en de meeste PVV'ers nog in de luiers poepten. Ik weet niet welk bouwjaar u ten dele valt maar los daarvan, begint u mij aub niet de les te lezen en gaat u vooral niet concluderen dat mijn mening over de islam en moslims a priori betekent dat ik een pvv'r ben. Ik beticht u toch ook niet van oerdom idealisme en naiviteit nu u klaarblijkelijk, ondanks alle aantoonbare ellende die de moslim importeert in ons land, symphatieen toont jegens diezelfde groeperingen? De groeten ook aan uw moeder btw.

de directeur | 11-08-11 | 21:47

De annexatie van Bergen op Zoom is kennelijk in een afrondende fase beland. Gefeliciteerd!

Fopspeen | 11-08-11 | 21:37

BTW ik parkeer ook altijd gratis op Christelijke Feestdagen dus waarom niet op Islam feestdagen (omdat we een land met een Joods Christelijke tradie zijn natuurlijk)

novocaine | 11-08-11 | 20:22

@Muhahabarak | 11-08-11 | 19:56
Dat we elkaar een beetje begrijpen is mooi.
Soms schiet ik best uit mijn slof als het op religie aankomt want er bestaan bij wet uitzonderingen en dat keur ik finaal af. Ik denk dat je dat dan ook snapt.
Die regels staan er niet voor niets tenslotte en het is dan ook de hoogste tijd dat die verdwijnen.
Dit topic geeft aan waar het sluipende gevaar zit. Voor je het weet is het een precedent en heb je er een wet bij voor een bepaalde groep/religie. Daar niet bij stil staan zou wel een beetje hypocriet zijn. Nietwaar?

prikkebeenK | 11-08-11 | 20:19

Heerlijk die multiculturele samenleving en wie wil er nou niet zo iemand als Farid El-Khassim in de gemeenteraad ?

Perry Vogelbekdier | 11-08-11 | 20:17

woensdag gehaktdag !!! vrij parkeren bij mij in de straat!! en ik gelóóf in die gehaktballen dus afschaffen die kosten!!

sub zero ice cold | 11-08-11 | 20:10

"... om het even welke religieuze connotatie..." Wel verdraaid! FSM - Flying Spagetti Monster - Iedere vrijdag is 'n feestdag!

Smee_Again | 11-08-11 | 20:03

@prikkebeenK | 11-08-11 | 19:50
Je conclusie klopt helemaal. We lijken elkaar beter te gaan begrijpen ;)

Wat mij denk ik dan in dit soort topics tegen het zere been stoot is dat bijna iedereen zich vooral graag richt op deze uitzondering (toevallig voor moslims) en niet op andere uitzonderingen. Als vervolgens na het geven van meerder voorbeelden hoe andere groepen net zo hard (onterecht) worden voorgetrokken nog steeds niemand wil inzien/toegeven dat de extra aandacht voor dit topic enigzins hypocriet is... dan ben je in mijn ogen te veel gericht op het feit dat het moslims zijn en spelen er vooral andere gevoelens en/of eerdere ervaringen een rol die dit soort gevoelens opwekken. Maar qua dit topic reageert bijna elke PVV gelijkgestemde naar mijn mening veel te makkelijk mee zonder enige onderbouwing.

Muhahabarak | 11-08-11 | 19:56

@Muhahabarak | 11-08-11 | 19:22
Oké. Point taken. Sommige discussies kun je alleen zwart/wit voeren en dan worden er mogelijk (groepen)mensen gekwetst. Jammer, maar soms nodig.
Men wil meestal alleen bij een groep horen als die positief in het nieuws komt of als het voordelen heeft. Men wil niet bij een groep horen als dat negatief uitpakt of nadelen heeft.
Zo simpel is het principe van een groep voor zover die bestaat.
Als iemand als lid of aanhanger van een groep privileges krijgt en/of gebruikt dan hoort die voor mij bij die groep en als dat geaccepteerd wordt hou ik de groep, als toeschouwer, aansprakelijk of verantwoordelijk. Het is ondoenlijk om voor ieder individu wet en regelgeving te maken. Ook niet voor groepen.

Conclusie: Wetten en regels gelden voor iedereen of voor niemand. Ze zijn per definitie zwart/wit.

prikkebeenK | 11-08-11 | 19:50

-weggejorist-

Uppie2010 | 11-08-11 | 19:47

-weggejorist-

Uppie2010 | 11-08-11 | 19:46

Werd er in 2008 ook zo'n kunstmatige ophef gemaakt toen hetzelfde in Enschede gebeurde maar toen met de christenen en de CDA?

Nee?

Dacht ik al!

Deze discussie is mij werkelijk te dom...

Hölzenbein | 11-08-11 | 19:35

@prikkebeenK | 11-08-11 | 19:26
Vooral niet op voorbeelden en argumenten van anderen reageren. En dan ook je eigen gelijk blijven aankondigen. Typisch.

Muhahabarak | 11-08-11 | 19:30

@Muhahabarak | 11-08-11 | 19:22
Excuses. Laatste zin schijnbaar niet aangekomen over de onstuimige interwebs.

Conclusie:
Naar mijn mening zou je NOOIT iedereen in een dergelijke grote groep over één kam moeten scheren met zulke makkelijke idiote uitspraken en dat dan ook nog eens aan de hand van een dergelijke non-issue.

Muhahabarak | 11-08-11 | 19:28

@Hölzenbein | 11-08-11 | 18:52
Het kan niet genoeg opgeblazen worden. Er wordt mogelijk een precedent geschept waar ik in ieder geval niet op zit te wachten en ik ben niet de enige.
Het zijn juist o.a. dit soort dingen die in het geniep gebeuren en normaliter pas aan het licht komen als het al veel te laat is en er geen weg terug meer is. En het gaat beetje bij beetje. Tot de bom barst en dan maar weer klagen. Dan staan we opeens voor een voldongen feit en hebben we "een nieuwe realiteit" en moeten we "lessen trekken" en "met de kennis van nu" bla bla. Is dat beter?

prikkebeenK | 11-08-11 | 19:26

@DebraCadabra | 11-08-11 | 19:16
Precies... misschien niet het beste voorbeeld maar het achterliggende punt klopt. Maar dan komt de gemiddelde PVV'er met: "Ja maar dat is ONZE traditie en dat is al jaren zo." Ok. Als we zo gaan doen kan ik het spelletje meespelen. Dan voeren we morgen ook weer onze slavenhandel in. Genoeg mensen in Africa die nu graag in een boot stappen. Zijn we zo uit de crisis. ;)

Als ze dit soort stomme non-issues na zo'n heel draadje nog steeds zien als unieke voordelen voor moslims en denken dat dat ook alleen en altijd voor moslims gebeurt... dan houdt het op ben ik bang.

Muhahabarak | 11-08-11 | 19:26

de directeur | 11-08-11 | 18:54
U blaast, net als La Vie, en andere PVV adepten alles ontzettend op. Slaat werkelijk nergens op. Fascinerend hoe uit een mug een olifant gemaakt wordt. Tevens echter ook afschuwelijk. Uw moeder heeft u hersens gegeven. Gebruik ze!

Hölzenbein | 11-08-11 | 19:26

@prikkebeenK | 11-08-11 | 18:22
"Die generalisatie waar jij je aan stoort komt misschien omdat je die negatief opvat in deze context? Als ik zou zeggen dat alle moslims goede mensen zijn zou je dat dan ook gezegd hebben?"

Mis gegokt. Ik zou altijd aangeven dat dat ook nooit waar kan zijn. Helaas zijn er behoorlijk wat idiote/rotte mensen in deze wereld. Maar ik besef mij dat dat redelijk verdeeld is over allerlei groepen.

Een voorbeeld even niet gebaseerd op alleen geloof:

Genoeg Groen-Links/SP/PVDA/CDA/D66/PVV/VVD leden die het allerbeste denken voor te hebben met iedereen en pal achter het programma staan, toch zul je in alle gelederen ook mensen tegenkomen die misbruik maken van de positie in een dergelijke partij en daarmee juist tegenstrijdig handelen. Geen partij uitgezonderd. Toch gaan de rechtsen alleen maar roepen over links en de linksen over rechts.

Conclusie: als we allemaal te snel generaliseren gaat de wereld zoals nu inderdaad naar de klote. De meerderheid denkt alleen aan zichzelf en gunt een ander alles, zolang het maar niet iest meer dan hem/haar zelf is. Een beetje fatsoenlijke discussies, het beestje bij de naam noemen en gezamenlijk naar oplossingen zoeken die voor iedereen gelden is mijns inziens the way to go. Zoals eerder gezegd: berokken niemand schade en laat iedereen in zijn waarde. Zolang aan die twee voorwaarden wordt voldaan maakt het mij geen ene flikker uit wie/wat/waar je bent, waar je vandaan komt of wat je gelooft. Noem het idealisme, prima, maar ik vertik het om hele groepen in één keer aan de kant te zetten. Zelfs overtuigde PVV aanhangers.

Conclusie:

Muhahabarak | 11-08-11 | 19:22

@Wenna | 11-08-11 | 15:44 | + 15 -

Wat hep dit nau weer met de schijding van kerc en staet te maken?

Carnaval in een moeite doorverbieden?

DebraCadabra | 11-08-11 | 19:16

Hölzenbein | 11-08-11 | 18:43
"Regels", laat dat nu juist het ultieme begrip zijn waar velen en met name de moslims kompleet en in de meest brede zin des woords schijt aan hebben. Laat staan dat ze uberhaubt tussen de regels kunnen lezen want regels bestaan niet voor hun tenzij het hun eigen, pre historic regels betreft. En ja, blaten kunnen ze ook als de beste meneer/mevrouw Houtenbeen. En ja, daar wordt ik cynisch van en in uw ogen wellicht zeer platvloers jegens de islamist. Gaat u lekker door met nuanceren en duiden, we spreken elkaar vast nog wel een keer.

de directeur | 11-08-11 | 18:54

@prikkebeenK | 11-08-11 | 18:49
Stemmingmakerij omdat het zo ontzettend opgeblazen wordt. Ik word hier zo moe van hè. Pfff...

Hölzenbein | 11-08-11 | 18:52

@nogeentjedan | 11-08-11 | 18:39
Het verschil is dat deze regeling voor iedereen geldt en de hier genoemde uitzondering op het parkeerbeleid voor die moskee niet.
Geen stemmingmakerij.

prikkebeenK | 11-08-11 | 18:49

@de directeur | 11-08-11 | 18:36
Jij blaat ook alleen maar als een schaap en leest niet tussen de regels?

Hölzenbein | 11-08-11 | 18:43

Gevonden: "Wat een onzin van de PVV, ze blijven zoeken om in de publiciteit te komen, gaat toch iets nuttigs doen, bijvoorbeeld komkommers inpakken samen met Henk en Ingrid." Vond ik trouwens wel een leuke opmerking.

Hölzenbein | 11-08-11 | 18:43

Maandag t/m zaterdag betaald parkeren.
Zon- en feestdagen gratis.
Wat is het verschil dan?
Stemmingmakerij.

nogeentjedan | 11-08-11 | 18:39

La Vie En Rose | 11-08-11 | 18:18
Spijker/kop. Lijkt mij overigens zeer cool om in een streng Islamistisch land een vergunning om alcohol te schenken te vragen aan de local mufti voor een Preuvenement achtig feestje tijdens de Rammaardan.

de directeur | 11-08-11 | 18:36

Tsal mij aan m'n bibs roesten, deze vrij-parkeren regeling voor moskeet bezoekers. Wat mij echter steekt is het feit dat men klaarblijkelijk zo makkelijk en met droge ogen precedenten blijft scheppen voor de islamisten. Zet de slagboom open maar vraag dan op z'n mist een geldelijke bijdrage van de moskeet opdat er in ieder geval nog enigszins sprake is van een redelijkheid en billijkheid.
Dom, een almaar steiler wordende glijdende schaal en terugklimmen is al onmogelijk geworden.

de directeur | 11-08-11 | 18:29

@Muhahabarak | 11-08-11 | 18:07
Er woont hier van alles en ik mijd waar mogelijk personen die teveel afwijken van waar ik zo mijn eigen ideeën over heb. Dat geldt ook voor b.v. krakers. Vrienden kun je kiezen, nietwaar?

Het is dat de staat die religie en zijn gebruiken in zijn geheel door de strot van de Nederlanders schuift en commentaar daarop wordt niet getolereerd. Welnu, dat maakt mij spugen.
Die generalisatie waar jij je aan stoort komt misschien omdat je die negatief opvat in deze context? Als ik zou zeggen dat alle moslims goede mensen zijn zou je dat dan ook gezegd hebben?

prikkebeenK | 11-08-11 | 18:22

Die laatste was voor
@Muhahabarak | 11-08-11 | 18:01

La Vie En Rose | 11-08-11 | 18:19

Nogmaals een seculiere PO, zoals BRT en de BBC1 en 2. Diegenen die een geloof aanhangen en dit zo graag op de tv willen laten zien, doen dat maar op eigen kanalen en uit eigen zak.

Verder zijn onze feestdagen gebaseerd op onze Christelijke traditie. Net zoals de ramadan, het suikerfeest, het slachtfeest etc dat zijn in Islamitische landen. Heb niet de indruk dat er in die landen ook maar enige rekening wordt gehouden met de wensen van christelijke- of andere gelovigen. Of wil je soms beweren van wel.

La Vie En Rose | 11-08-11 | 18:18

@La Vie En Rose | 11-08-11 | 18:05
Waarom wil je niet inzien dat jij (en overige PVV aanhang(st)ers) alleen maar WIL zien dat er een uitzonderingssituatie gemaakt wordt als er moslims bij betrokken zijn? Zet die oogkleppen eens af... betwijfel trouwens of jouw leventje wel zo rose is met al die zwarte emoties in jouw hoofdje jegens iedereen die ook maar moslim is (en niet alleen degenen die wellicht ook echt iets gedaan zouden hebben).

Muhahabarak | 11-08-11 | 18:10

@La Vie En Rose | 11-08-11 | 18:05
Maak toch niet zo'n fanfare van dit kleine 'voorval' vreselijk mens. Dag vietje, ook smakelijk. Verslik je vooral niet in je gal.

Hölzenbein | 11-08-11 | 18:07

@prikkebeenK | 11-08-11 | 18:01
"Het zijn, net zoals bij alles, de radicalen die de aandacht op zich vestigen en walging oproepen."

Oh, maar daar ben ik het denk ik wel deels met je eens. De extremen aan de uiteinden van het geloofsspectrum zullen uiteraard altijd voor ons raar lijken, de aandacht op zich vestigen en wellicht, bij mensen zoals jij, walging oproepen. Dat wil niet zeggen dat dat ook terecht is.

"Het feit dat de moslims in Nederland ook niets doen om het eens bespreekbaar te maken zegt mij ook genoeg."
De generalisatie is waar ik mij vooral aan stoor. Ik weet niet of je vaak moslims (en personen met andere overtuigingen) spreekt, tegenkomt of er tussen woont zoals ik, maar in mijn jarenlange ervaring zijn er maar heel weinig die zich zo star aan de Islam vasthouden zoals jij wil doen geloven of gelooft.

Muhahabarak | 11-08-11 | 18:07

@La Vie En Rose | 11-08-11 | 18:00
Ja, sorry. Was voor Hölzbein en sloeg op de afbeelding.
Mijn mening over religies staat elders al. Ben het met je eens.

prikkebeenK | 11-08-11 | 18:05

@Hölzenbein | 11-08-11 | 17:47
Ik ben niet kortzichtig, ik ben een realist. Dit soort voorkeursbehandelingen werken alleen nog maar meer onbegrip voor moslims in de hand. Moslims zijn niet zielig. Behandel ze dan ook niet zo.
Maar dát dringt nog maar steeds niet door, niet bij linkse politici, ook al lijken er een paar wakker te worden en niet bij jou. Maar goed, daar sta ik niet van te kijken.

Dahag Hölzie. Smakelijk eten enzo

La Vie En Rose | 11-08-11 | 18:05

@La Vie En Rose | 11-08-11 | 18:00
Nee PVV likster, het gaat drie keer nergens over omdat het toevalig weer om moslims gaat wordt er een enorm zeikpunt van gemaakt. Alsof Nederland in brand staat. Man man man, wat een kinderachtig gedoe. Haal die oogkleppen eens weg bij je.

Hölzenbein | 11-08-11 | 18:04

@La Vie En Rose | 11-08-11 | 17:54
"Ennuh, heb nog nooit gehoord dat er op Joodse/Christelijke dan wel Hindoefeestdagen het parkeren voor kerk, synagoge of tempel voor die groepen gratis is, of dat er op een autovrije zondag waarop één van de feesten zou vallen, gratis busjes voor genoemde gelovigen worden aangeboden."

Doe maar eens twee seconden Google gebruiken voor je zoiets roept. Dat bedoel ik dus. Of je kan de link gebruiken naar het PowNews artikel waarin ik eerder naar dit soort voorbeelden heb gewezen.

En streng-gelovigen kiezen er toch ook niet voor om te betalen voor alle niet-gelovige TV op de PO wat niet binnen hun straatje valt. Sterker nog, genoeg die niet eens TV mogen/willen kijken... die betalen toch ook gewoon mee. Al dat gejank over 'daar wil IK niet dat MIJN geld heengaat' is wel erg makkelijk als elke nederlander (van elk geloof of zonder geloof) gewoon zijn belastingcentjes betaalt.

Als we echt door gaan pakken en willen overdrijven in dit soort geneuzel dan wil ik ook zelf kunnen bepalen wanneer ik vrij pak i.p.v. op Christelijke feestdagen verplicht vrij te moeten nemen als atheïst zijnde. ("Ja maar dat bestaat al heeeeeeul lang hoor! Komt ie daarmee... tsk.") Net zo hypocriet. Hoor daar niemand over janken.

Muhahabarak | 11-08-11 | 18:01

@Muhahabarak | 11-08-11 | 17:50
De overheid kan en vooral wil niets doen aan de mate van religieuze gebruiken. Het zijn, net zoals bij alles, de radicalen die de aandacht op zich vestigen en walging oproepen. Het feit dat de moslims in Nederland ook niets doen om het eens bespreekbaar te maken zegt mij ook genoeg.
Voor mij als atheïstisch Nederlander is het steeds moeilijker om er nog enig begrip of tolerantie voor op te brengen. Dat is mijn punt en dat geldt voor alle religies.

prikkebeenK | 11-08-11 | 18:01

Dr.Guus | 11-08-11 | 17:59 |

Is allemaal het werk geweest van allah, zie bewijs: Als je bij een gemiddelde gemeente een willekeurig verzoek indient dan moet je WEEEEEEEKEN wachten op antwoord. Bizar.

mrazura | 11-08-11 | 18:01

@Hölzenbein | 11-08-11 | 17:46
Dat is helemaal geen onzin. Jij doet alsof hier sprake is van rassendiscriminatie. Daarvan is in Nederland nauwelijks sprake en zeker niet geïnstitutionaliseerd.

Dit topic gaat over het zoveelste gelik van moslims, door politieke figuren die nog steeds niet snappen dat je je buiten religieuse kwesties moet houden en zeker die groepen geen voorkeursbehandeling moet geven.

La Vie En Rose | 11-08-11 | 18:00

Het verzoek is op 31 juli ingediend en dat is dus binnen EEN DAG geregeld?

Als je bij een gemiddelde gemeente een willekeurig verzoek indient dan moet je WEEEEEEEKEN wachten op antwoord. Bizar.

De buurtbewoners die gewoon altijd moet betalen om de auto te parkeren worden op deze manier ook benadeeld of krijgen die ook korting op de vergunning gedurende deze maand en alle nationale feestdagen??

Dr.Guus | 11-08-11 | 17:59

Massaal als omwonende je auto daar parkeren 's nachts. Weg voordeel.

Sliptong | 11-08-11 | 17:57

Nu wil ik het niet-islamitische steel tuig er even op duiden dat alle autos die op die parkeerplaats staan tijdens de Ram-me-dan geen zicht op hun auto hebben, het donker is en tussen bepaalde tijden ook niet toevallig terug komen lopen naar hun auto.
.
Weet onze islamitische medemens straks ineens ook hoe het is om Nederlander te zijn.

Da was ik nie... | 11-08-11 | 17:54

@Muhahabarak | 11-08-11 | 17:42
Daar ben ik ten zeerste op tegen, temeer omdat wij daar allemaal aan mee moeten betalen. Als je je geloof zo nodig uit wil dragen doe je dat maar op een zender die uitsluitend door geloofsgenoten wordt betaald. Geloof hoort achter de voordeur. Opzouten met het propaganderen van religie. En zeker van de Islam.

Ennuh, heb nog nooit gehoord dat er op Joodse/Christelijke dan wel Hindoefeestdagen het parkeren voor kerk, synagoge of tempel voor die groepen gratis is, of dat er op een autovrije zondag waarop één van de feesten zou vallen, gratis busjes voor genoemde gelovigen worden aangeboden.

La Vie En Rose | 11-08-11 | 17:54

@Hölzenbein | 11-08-11 | 17:46
Dat was racisme en heeft op zich niet zo veel met religie te maken. Tenminste, als je er van uitgaat dat de blanke overheersers geen christelijken waren. *kuch*

prikkebeenK | 11-08-11 | 17:53

@prikkebeenK | 11-08-11 | 17:49
Dat je tegen alle religies bent is natuurlijk prima en mag je lekker zelf weten. Dat alle religies mensen uitsluiten en discrimineren ben ik het weer niet mee eens. Dat je er bij voorbaat al 'op spuugt'... tja, zo ga je wel bereiken dat ze jou wel met respect behandelen ja...

Muhahabarak | 11-08-11 | 17:53

@prikkebeenK | 11-08-11 | 17:44
"De islam past hier niet"

Want alle moslims praktiseren dezelfde vorm met dezelfde regels? Of houdt de meerderheid van de nederlandse moslimjongens en meisjes hier in Nederland zich helemaal niet meer zo streng aan 'De Islam'?

Mijn punt: Ik begrijp je mening dat iemand die de Koran tot op de letter wil naleven inclusief de dingen die andere mensen schaden of wetten overtreden in ons land hier niet past. Doe je dat niet, ookal behoor je in het hele grote hokje 'islamieten', dan pas je hier wat mij betreft prima thuis. Het gaat niet om het soort geloof, het gaat erom waar de individuele gelovige voor staat en hoe deze handelt.

Muhahabarak | 11-08-11 | 17:50

@Muhahabarak | 11-08-11 | 17:42
Alle religies, speciaal die met een denkbeeldig vriendje, zijn kudt en mogen verdwijnen. Het is discriminatie tegen en uitsluiting van degenen die niet meedoen. En dan willen ze ook nog respect. Jawel.
Spuugt nog een keer stevig op alle religies.

prikkebeenK | 11-08-11 | 17:49

@NickV2.0 | 11-08-11 | 16:17 | + 0 -

Het verschil is: Bij gratis entree voor vrouwen in clubs is het resultaat dat er veel vrouwen aanwezig zijn (anders doen de eigenaren dit natuurlijk niet). Hier worden jij en ik blij van. Mits u niet van de verkeerde kant bent uiteraard.

Gratis parkeren bij zon ramadan feest daar worden jij en ik niet blij van. Hier worden alleen de schapenhouwers uit de kouwe bergen blij van.

mrazura | 11-08-11 | 17:48

@Muhahabarak | 11-08-11 | 17:42
Helaas is ze zo kortzichtig. Ligt waarschijnlijk aan haar PVV gedrag.

Hölzenbein | 11-08-11 | 17:47

@La Vie En Rose | 11-08-11 | 17:44
Onzin! En dat weet je!

Hölzenbein | 11-08-11 | 17:46

@Hölzenbein | 11-08-11 | 17:28
Niet alleen je houten poot maar ook die houten kop van je is al flink door de houtwurmen aangevreten.
Het gaat nou juist om discriminatie t.o.v. iedereen die geen moslim is, blank én zwart!

La Vie En Rose | 11-08-11 | 17:44

@La Vie En Rose | 11-08-11 | 17:35
Mijn enige troost is een beetje dat de staatspropaganda-tv vaak doelwit is bij een opstand. Onlangs nog in Libië gebeurd.
Het is niet dat ik op een opstand zit te wachten maar men doet weinig om het tegen te gaan en er zal een volgende Breivik opstaan met de tijd. De islam past hier niet.

prikkebeenK | 11-08-11 | 17:44

zie: mijn zus | 11-08-11 | 17:32 | + -1 -

Het zou de PVV-ers op deze site sieren om ook hier eens commentaar op te geven.

Valmona | 11-08-11 | 17:43

@La Vie En Rose | 11-08-11 | 17:35
Wat vind je van de programma's op de PO dan van de EO, KRO, BOS, VPRO, HUMAN, JO, IKON, OHM, ZVK en RKK?

Beetje roepen dat de PO er alles aan doet om begrip voor zielige moslims te kweken is wel erg makkelijk, ongefundeerd en tevens hypocriet.

Wat over de 'zielige' katholieken, joden, christenen, boeddhisten etc. Daar doen ze ook hun best voor hoor... of valt jou alleen maar dingen als 'Mijn moskee is top' op?

Muhahabarak | 11-08-11 | 17:42

@La Vie En Rose | 11-08-11 | 17:35
"Ongebonden en onafhankelijk: het staat er echt!"

Ja. Gek hè dat jij dat nou niet begrijpt, tsss. En toch is het duidelijk wat er staat, als ze namelijk gebonden en afhankelijk waren dan konden ze zulke veelzijdige programma's niet maken.

Hölzenbein | 11-08-11 | 17:42

@mijn zus | 11-08-11 | 17:32
Je bent niet goed bij je hoofd om zoiets te zeggen.

Hölzenbein | 11-08-11 | 17:36

Er is ook elke dag een Ramadanjournaal op de door links geïndoctrineerde PO. Jaja, alles om begrip voor die zielige moslims te kweken.

"Mijn moskee is top" uitgezonden door de NTR die:
"Vanuit haar ongebonden en onafhankelijke positie een betrouwbaar houvast in een veranderende wereld biedt."

Ongebonden en onafhankelijk: het staat er echt!

La Vie En Rose | 11-08-11 | 17:35

Misschien wordt voortaan elke actie die als voorbekeursbehandeling voor elke willekeurige groep mensen (christenen, hardrockers, bloemencorsomensen, boeren, huisvrouwen, hardlopers, homo's, nudisten en bierdrinkers) uitgelegd kan worden die van overheidswege wordt gedaan voortaan door de PVV bestreden. Waarschijnlijk zal men zich in de beste extreemrechtse traditie (zigeuners, hutu's, tutsi's, negers, chinezen, joden, homo's, slaven, christenen) blijven richten op het demoniseren van 1 minderheidsgroepering, die uiteraard verantwoordelijk is voor volledige verval van de maatschappij, hierbij luidkeels aangemoedigd door het brallende relvee.

Valmona | 11-08-11 | 17:33

-weggejorist-

mijn zus | 11-08-11 | 17:32

@La Vie En Rose | 11-08-11 | 17:26
Stel je niet zo aan vreselijk mens.

Hölzenbein | 11-08-11 | 17:27

En nog steeds is dit imho een non-issue. Ben te lui om al mijn lange reaguursels van het hierop voorgaande PowNews artikel (www.powned.tv/nieuws/politiek/2011/08/...) te copy-pasten maar ze gelden allemaal nog steeds.

Over het algemeen getuigen reaguursels hierboven in mijn opzicht van xenofobie, racisme, jaloezie of hypocritie. Sommigen kunnen zelfs alle vier de eigenschappen aanvinken.

Ook al is het een slecht besluit en zou het niet hebben gemoeten volgens de boeroeperts, er worden tegelijkertijd zoveel kromme beslissingen danwel uitzonderingen gemaakt voor iedereen uit allerlei andere geloofsgemeenschappen of bevolkingsgroepen. Door dit zielig klein gevalletje van een uitzondering te maken voor, dit keer, moslims is dus JUIST WEL meten met één maat als we het even wat verder gaan bekijken dan je PVV-neus lang is.

Wat mij dan ook voornamelijk stoort is dat wanneer er bij een dergelijk non-issue het woord 'moslim' wordt gezet er een enorme berg idioten of afvliegt met het mes tussen de tanden. Had er iets anders neergezet en het was niet eens nieuws en zeker niet door de PVV gebruikt. Bah!

(...'komt dat schot', waar ben je nu? Je moet mijn argumentatie weer even misinterpreteren c.q. totaal uit zijn verband trekken en mij valselijk voor moslim uit gaan maken omdat ik het toevallig niet met de meerderheid hier eens ben... 'want dan moet je wel moslim zijn'... nog steeds driewerf Bah! voor mensen zoals jij.)

Muhahabarak | 11-08-11 | 17:27

@Hölzenbein | 11-08-11 | 16:51
Ja, want de rest van de wijkbewoners, allochtoon én autochtoon, moesten gewoon gaan lopen, met de fiets of openbaar vervoer. Ook de niet zo goed ter been zijnden.

Dat dit soort voorkeursbehandelingen alleen maar tegen de moslimsgemeenschap gaan werken, snap jij niet hè? Nog steeds niet....

La Vie En Rose | 11-08-11 | 17:26

-weggejorist-

Wasdah? | 11-08-11 | 17:17

Het is toch ook geen wonder dat de PVV zoveel stemmen krijgt !!

casino | 11-08-11 | 17:13


Ook al is het misschien handig, verstandig, nuttig en doenlijk - je moet als gemeente niet de minste schijn van voortrekken willen wekken. Niet verstandig,ondermijnt vertrouwen in overheid.
-
Overigens: bij de 2e kamerverkiezingen van 2010 stemde 21 procent van de stemmerts in BoZ op de PVV. Say no more.

azoturie | 11-08-11 | 17:06

Prima!... als ze de slagbomen open zetten snachts dan kun je de hele dag gratis parkeren :) ik zeg doen :)

Dutch_com_freak | 11-08-11 | 17:06

Ze zouden juist extra parkeer verboden in moeten stellen en/of extra zones voor vergunninghouders (lees: bewoners in het gebeid) en dan ook nog eens goed controleren is goed voor de staatskas!
En natuurlijk ook voor de parkeergarage.

mister_handy_man | 11-08-11 | 17:01

@vetkleppert | 11-08-11 | 16:45
Het gaat hier niet om een geloof (moeilijk hè dat verschil), maar om een handvol mensen die net als andere mensen gewoon even mogen profiteren van hun belastingcenten.

Hölzenbein | 11-08-11 | 16:58

Een misdrijf begaan onder invloed van alcohol of drugs moet verzwaard aangerekend worden.
Dit geldt hetzelfde voor keuzes en beslissingen door mensen die zich bezighouden met denkbeeldige waanbeelden.

Antitheïst | 11-08-11 | 16:56

Nachtclub: eigen beleid ondernemer. Mag meten met twee maten als hem/haar dat goeddunkt.(behalve als het om de TOEGANG van lichtgetinte lastpostjes gaat, dan proberen gemeentes gráág uit te maken wat ondernemers wel en niet mogen...)
-
Gemeente: mag geen onderscheid maken - gelijke monnikken,gelijke kappen (om de vergelijking maar evenbin het religieuze te trekken. Gaat geld van ons allemaal in, komt geld van ons allemaal uit.

azoturie | 11-08-11 | 16:56

@Kobus Kloothamer | 11-08-11 | 16:54
En uw punt is?

Hölzenbein | 11-08-11 | 16:56

@Hölzenbein | 11-08-11 | 16:40 | + -2 -
En ik heb nog steeds een trauma van uw 'nick'.
Walgelijk volk..... om maar eens uw stigmatiserende comment aan te halen!

Kobus Kloothamer | 11-08-11 | 16:54

@An die ARBEIT | 11-08-11 | 16:06
Zolang ons land nog door een C geregeerd wordt gaat het nooit wat worden met Nederland. Geloof maakt alles kapot of het nu het Christelijke of het Islamitische geloof is, mensen onder controle houden is de boodschap.
Eigenlijk zouden alle Nederlanders jood moeten worden, gewoon om terug te pesten en een signaaltje af te geven.

Implant | 11-08-11 | 16:53

Het feit dat de Gemeente erover liegt, geeft al impliciet aan dat het een beetje een scheve regeling is. En intussen gaat het knuffelen door. Maar goed,.. ze zullen het wel nodig hebban anders wordt het helemaal niets en wordt de discriminatie joker getrokken.

HEvD | 11-08-11 | 16:52

@La Vie En Rose | 11-08-11 | 16:44
Wat erg hè?

Hölzenbein | 11-08-11 | 16:51

@deraderendraaien | 11-08-11 | 16:33
Natuurlijk roepen ze dat, deze rode-loperuitrollers voor de Islam. En maar gek vinden dat tegen dit soort voorkeursbehandelingen terecht wordt geprotesteerd.

La Vie En Rose | 11-08-11 | 16:50

Kan die Farid niet even rondbrullen dat Marokanen nooit meer in zwembaden komen, kan mn dochter ook weer rustig geen zwemmen met haarvriendinnen.

Tjemig | 11-08-11 | 16:48

@deraderendraaien | 11-08-11 | 16:33
De PVV ziet altijd problemen. Punt. Gezeik op de vierkante millimeter. Gewoon overslaan. Next.

Catch-22 | 11-08-11 | 16:46

@Hölzenbein | 11-08-11 | 16:40
Naarmate een geloof meer walging veroorzaakt ergert men zich er harder aan. Vooral als juist dat geloof de eindeloze medewerking en subsidie (direct of indirect) krijgt van de roverheid.

vetkleppert | 11-08-11 | 16:45

* Zucht *

Kobus Kloothamer | 11-08-11 | 16:44

Hee Groen Links. Even uit de bunker. We hebben het niet over vriendin Peters. Jullie zijn toch tegen auto's ?
Nou: kom op. Reactie. Iets met fiets en nachtbus.

Kamervraag | 11-08-11 | 16:44

@Jippie | 11-08-11 | 15:49
Het suikerfeest viel op de autovrije zondag. Toen besloot de deelraad van Bos en Lommer Amsterdam speciaal voor moslims gratis busjes in te zetten, zodat zij niet lopend of met het gewone openbaar vervoer op familiebezoek konden gaan.

Alweer een idee van compleet van de pot gerukte idioten.

www.at5.nl/artikelen/23849/gratis-busj...

@Seraphin | 11-08-11 | 15:52

Zie hierboven.

La Vie En Rose | 11-08-11 | 16:44

@ Golden Retriever | 11-08-11 | 16:41
Waarom bracht je het dan te berde?

Pa Cartwright | 11-08-11 | 16:42

Het gevaar is dat straks alle religieuze instellingen vrijstelling willen van allerlei heffingen (ja, nog meer) die voor de rest van het volk wel gelden. De vermindering aan inkomsten rekent de gemeente gewoon door in de volgende lokale/gemeentelijke/landelijke belastingaanslag die dan weer wel door iedereen betaald moet worden.
Ik hang geen enkele religie aan en ben verplicht om deze onzin allemaal maar te pikken. Is het spuugzat.
In mijn woonplaats staat weer een kerk in de steigers. Zelf hebben ze een koek actie gehouden voor de kosten.

prikkebeenK | 11-08-11 | 16:41

@Pa Cartwright
nee hoor niets mis mee, LOL

Golden Retriever | 11-08-11 | 16:41

@Cuyahoga | 11-08-11 | 16:37
Heeft niks met trollen te maken jonguh. De PVV is gewoon een walgelijk volk. Altijd wat te zeiken. Als het katholieken of joden waren dan was het geen punt. Dus gewoon even de waarheid voor ogen zien. Heeft niets met trollen te maken.

Hölzenbein | 11-08-11 | 16:40

@ B-100 | 11-08-11 | 16:34
Je bent het er niet helemaal mee eens, begrijp ik?

Pa Cartwright | 11-08-11 | 16:40

Vage tekst van de gemeente maar ik geloof dat ze bedoelen dat s'nachts parkeren sowieso gratis wordt?

Simon_GS | 11-08-11 | 16:40

@johanvb 16:34

Zelfde gedachte hier dus, alleen 4 minuten later. reacties komen op hetzelfde neer, bij deze, aan u de eer.

Jos Brinkie | 11-08-11 | 16:39

lijn5 | 11-08-11 | 16:23
Ontkenning is bijna altijd een ondoordachte paniekreactie. Dus ja, ze zullen wel in het BoZ sufferdje hebben gelezen dat alle onderwerpen omtrent Islam wat licht ontvlambaar zijn momenteel.

NickV2.0 | 11-08-11 | 16:39

Fijne man, die Farid.

Symmachus | 11-08-11 | 16:38

@ deraderendraaien | 11-08-11 | 16:33
Ja? Gratis parkeren tijdens die ramadan, voor gelovigen en niet-gelovigen in Bergen op Zoom, is voor jou nou écht iets wat jou gierend dwars zit? Ok. Mooi.

Pa Cartwright | 11-08-11 | 16:38

dus alle niet-gelovigen in dit land betalen voor parkeren zodat gelovigen kunnen vrij parkeren. iemand zal toch de kosten moeten ophoesten. 46% van de nederlandse bevolking hangt geen religie aan, maar mag wel voor al die onzin opdraaien. ook de schijterigheid van de gemeente bergen op zoom en de lokale popo's om de wet te handhaven. met een grote smoel en een sprookjesboek in je hand, kom je ver in dit land.

minimá-armezusvan.. | 11-08-11 | 16:32
-------------------------------------------------
Welke kosten ophoesten? Dacht je dat er normaal snachts volle bak betaald geparkeerd werd? Dus niet. Die parkeerplaats is snachts nooit bezet. Beleid is er om van afgeweken te worden. Als het college door dit besluit punten kan scoren bij de ramadanners voor vrij parkeren, en punten kan scoren bij de bewoners zodat de wijken niet overvol geparkeerd zijn en herrieoverlast beperken, is er hier toch sprake van win win?

Ik ben altijd in om wat te grappen, maar reaguren dat dit geld gaat kosten gaat iets te fur.

Jos Brinkie | 11-08-11 | 16:38

Hölzenbein | 11-08-11 | 16:27
Je kan je trollgemekker tegenwoordig weer bij Joop kwijt, ze hebben het lek boven.

Cuyahoga | 11-08-11 | 16:37

@deraderendraaien
zonder immigratie en soepsidiecircus had nederland een royaal begrotingsoverschot. namelijk 13 miljard euro minder uitgaven.

minimá-armezusvan.. | 11-08-11 | 16:36

Als de gemeente al van plan was om de parkeerplaatsen vrij te geven 's avonds en deze man vraagt hetzelfde, maar dan met de Rammadan (en hinder voor de buurt) in het achterhoofd. Hoe makkelijk is het dan voor de gemeente om punten te scoren bij de moslim gemeenschap.
Zij blij omdat ze ook eens gehoord worden, de buurt blij omdat ze geen last van wildparkeerders hebben en de gemeente blij omdat ze op een ander front eens iets af kunnen keuren van de moslim gemeenschap zonder gelijk 'jullie doen nooit wat voor ons' te horen krijgen.
.
Dit is prachtige politiek.

Johanvb | 11-08-11 | 16:34

Ok whatever, de prijs voor domste reaguursel. Dat is een beetje alsof een groep gehandicapten messi uitroept tot de slechtste voetballer.

B-100 | 11-08-11 | 16:34

En dan gaat links weer roepen "de PVV moet eens naar de echte problemen kijken! het milieu en de Euro crisis"

Zij gaan voorbij aan het feit dat dit de echte problemen zijn die ons HET VOLK dat zij horen te vertegenwoordigen dwars zit.

Wij hebben schijt aan Europa, waar we niet om gevraagd hebben, of die bangmakerij over het milieu.
De PVV ziet deze problemen, hoe klein ze in linkse ogen ook lijken wel.

deraderendraaien | 11-08-11 | 16:33

Los van wat er zou moeten gebeuren, zolang er niets verandert, is het nog steeds Bergen op Zoom 1, PVV 0. Zoals wel vaker bij de PVV; veel geblaat, weinig wol.

Pon | 11-08-11 | 16:32

dus alle niet-gelovigen in dit land betalen voor parkeren zodat gelovigen kunnen vrij parkeren. iemand zal toch de kosten moeten ophoesten. 46% van de nederlandse bevolking hangt geen religie aan, maar mag wel voor al die onzin opdraaien. ook de schijterigheid van de gemeente bergen op zoom en de lokale popo's om de wet te handhaven. met een grote smoel en een sprookjesboek in je hand, kom je ver in dit land.

minimá-armezusvan.. | 11-08-11 | 16:32

Een beetje Islamiet LOOPT toch naar de moskee? Of zijn het toch geen echte kerels?

dathoujetoch | 11-08-11 | 16:32

@ Guy Fawkes | 11-08-11 | 16:27
Joden rollen niet op Jom Kipoer.

Pa Cartwright | 11-08-11 | 16:31

B-100 | 11-08-11 | 15:47
Cognitieve dissonantie all over the place.

=========

U bent genomineerd voor prijs 'domste reaguursel 2011' in de categorie klok/klepel

Guy Fawkes | 11-08-11 | 16:30

Pierre de la Cloche | 11-08-11 | 15:59

Stormfront gesloten zwitsal?

de betaalautomaat | 11-08-11 | 16:28

@ Bommenleggert | 11-08-11 | 15:36
Ik zou toch ff langs de dokter gaan, want die typtyfus is nog niet over...

plaatjesdraaiert | 11-08-11 | 16:28

En wedden dat die Farid met deze actie een mooie bruine neus heeft gehaald bij zijn achterban. Met een beetje geluk mag hij door deze actie de eerste zijn die een van zijn jonge neefjes verkracht! Lucky him!

bomba12 | 11-08-11 | 16:28

Drommelsch | 11-08-11 | 16:26 | + 0 -

Onzin argument, immers dat parkeerterrein was voorheen niet gesloten maar open voor iedere parkeerder.. mits hij betaalde. Ruimte zat dus.

Koorknaap | 11-08-11 | 16:27

@Cuyahoga | 11-08-11 | 16:04
PVV islamgemekker jonguh, PVV islamgemekker. Dus peanuts.

Hölzenbein | 11-08-11 | 16:27

Dus ook, gratis parkeren bij de synagoge aan de Zuidelijke Wandelweg 41 in Amsterdam tijdens jom kipoer, me dunkt.

Doe es ff snel regelen Commissie Gelijke Behandeling !?!

Guy Fawkes | 11-08-11 | 16:27

Bij ons in het dorp worden tijdens de kerstdagen de parkeerplaats naast de kerk opengesteld voor bezoekers. Bezoekers die eigenlijk naar de kerstmis zouden moeten gaan ...
Mijn punt is kortom: dit is toch zo onschuldig als wat? Ja, nu betalen moslims geen parkeergeld. Maar ja, er zijn genoeg mensen die hier ook (mis)(ge)bruik van maken. Van discriminatie is/ en kan dus ook geen sprake zijn.

La Jolie Blonde | 11-08-11 | 16:27

@Drommelsch | 11-08-11 | 16:26 | + 0 -
Maar er is dus niet te weinig plek, het komt er op neer dat deze bezoekers het het geld blijkbaar niet waard vinden, tja dat vind ik van betalen van parkeren ook nooit maar toch doe ik het.

bomba12 | 11-08-11 | 16:27

B-100 | 11-08-11 | 15:47
Cognitieve dissonantie all over the place.
------------------------------------------
Niet voor dit of dat, maar ik zou het gedragsverschijnsel waar u op doelt graag eens verklaard willen zien met "cognitieve dissonantie".

WirMachenMusik | 11-08-11 | 16:26

Gezeik weer - als die auto's op andere plaatsen zouden staan was er wel geklaagd dat er te weinig ruimte was. Zo kun je overal wel een punt van maken.

Drommelsch | 11-08-11 | 16:26

Religie is altijd min veel.
Het is het vergif in elke samenleving. Weer een aanleiding om er nog eens stevig op te spugen.
In een democratie spreken we wetten en regels af die voor iedereen gelden.

prikkebeenK | 11-08-11 | 16:23

@NickV2.0 | 11-08-11 | 16:17 De vraag is dan weer waarom B&W van BoZ, waar ligt dat eigenlijk, dit wilden ontkennen. Schamen ze zich omdat ze de schijn zouden wekken dat ze het stemvee voortrekken? Misschien vonden ze zelf ook wel een beetje dat ze over de schreef gingen, en, nog erger, op de vingers getikt werden door de vermaledijde pvv-kaffers

lijn5 | 11-08-11 | 16:23

Slagbomen open prima, maar dan wel gecombineerd met een tegoedbon voor een heerlijke varkens sate, of een broodje speklap, het is natuurlijk niet en/en.

Dumpertklever | 11-08-11 | 16:23

Ik parkeer wel eens bij de buurvrouw, helemaal gratis.

Jackanders | 11-08-11 | 16:22

wij ,blanke niet moskee gangers, worden gewoon weer in ons eigen land gediscrimineerd...... bedankt volksver(lakkers)tegenwoordigers

klaretaalzeewolde | 11-08-11 | 16:22

Waarom moet je 's avonds überhaupt betalen op een parkeer terrein? Overdag snap ik het wel, veel mensen die gaan winkelen maar 's avonds? Ontsla gewoon één ambtenaar (gewoon die stomme ja, die daar in de hoek, of die daar die doet ook niet zo heel veel) en maak het parkeren gratis.

keikoud | 11-08-11 | 16:21

Waar het dus uiteindelijk op neer komt is dat deze vrome bezoekers van de moskee te krenterig zijn om geld over te hebben om te parkeren naast de moskee (lijken wel Hollanders zo). Helaas blijkt het dus dat de gemeente in plaats van dit parkeeroverlast aan te pakken door wild parkeren te ontmoedigen het eigenlijk beloont om voortaan maar een gratis plekje nog dichterbij te regelen. Zo lees ik het. Als je maar genoeg overlast geeft omdat je die paar euro voor je geloof niet over hebt dan moet de gemeente hier maar weer een oplossing voor zoeken. Wie weet had die moskee bij de aanleg moeten zorgen voor een normaal parkeerterrein zoals bij kerken ook het geval is.

Dus inwoners van Bergen, als je voortaan gratis wil parkeren voor je boodschappen, pleur je auto stelselmatig in de wijken rondom het centrum en voila binnen no-time regelt die Farid een gratis plekje voor je op een voorheen betaalde parkeerplaats.

bomba12 | 11-08-11 | 16:21

Waarom 's nachts? Overdag solidair te zijn met de armen en dan na zonsondergang zich met z'n allen volvreten in de moskee?

p0rn0 | 11-08-11 | 16:21

Reinaert | 11-08-11 | 15:51

maar is het erg?

Als een nachtclub vrouwen geen entree laat betalen en jou en mij wel is dat ook niet eerlijk. Toch hoor ik de pee vee vee daar niet over.

Dit soort discussies heeft wel een erg hoog "elkaar het licht in de ogen niet gunnen" gehalte.

Goed, dat de gemeente het beleid vervolgens probeert te onkennen is dan wel weer lekker ammateuristis, maar ja, Bergen op Zoom is ook geen wereldstad.

NickV2.0 | 11-08-11 | 16:17

@ hondow | 11-08-11 | 16:14
Ok. Een bronvermelding had volstaan.

Pa Cartwright | 11-08-11 | 16:17

@hondow | 11-08-11 | 16:14
Nee, klopt helemaal.

De kafir moet de oemma geld betalen en natuurlijk niet andersom. Wat denken wij wel niet?

Art Vandelay Ultor | 11-08-11 | 16:16

Alle moslims terug naar hun eigen land!!!!

Getson | 11-08-11 | 16:16

Zoals ik gister al had neergeplempt op powned. Een tijd geleden werden agenten er hier op uit gestuurd om wat te doen aan de parkeeroverlast rondom de moskee. Binnen een korte tijd hadden de agenten alle auto's geverbaliseerd die fout stonden, op de stoep, bij een parkeerverbod et cetera. Dezelfde middag is er door de korpsleiding besloten alle bonnen te seponeren dan wel niet door te voeren omdat hiermee de moslimgemeenschap wel eens tegen het zere been geschopt kon worden. De wereld op zijn kop!

hondow | 11-08-11 | 16:14

@Ugly Basterd | 11-08-11 | 16:12 Nou vooruit omdat jij het vraagt. Vaccinaties tegen pokken zijn niet verplicht voor gristenen. En dit al in een tijd dat pokken nog een zeer dodelijke ziekte was.

lijn5 | 11-08-11 | 16:14

lijn5 | 11-08-11 | 15:58 | + 0 -

Volgens mij is het in de avond gratis parkeren op straat daar. Mocht je dus uit eten gaan en er is geen gratis plek dan moest je hem betaald neerzetten op dat parkeerterrein.

Mocht je naar de moskee gaan en het is ramadan én de buurt is vol, dan mag je hem gratis neerzetten op dat parkeerterrein.

Is de commmissie gelijke behandeling al aan het roeptoeteren?

Koorknaap | 11-08-11 | 16:13

@Hastur | 11-08-11 | 15:53
Maar voor elke andere willekeurige groep worden geen uitzonderingen gemaakt... Of weet jij er een paar?

Ugly Basterd | 11-08-11 | 16:12

Is van de BSD, dat is ook een enorme ***partij.

Piekhaar | 11-08-11 | 16:12

@An die ARBEIT | 11-08-11 | 16:06
We kunnen het ook de zoveeltste kaart uit een smerig spel noemen. Dit is allemaal géén toeval meer. De wereld staat in brand, de beurzen crashen, we worden massaal opgelicht, controle wordt steeds brutaler (camera's ed), je bent je vaste baan niet meer zeker, de politie schiet steeds vaker etc. men liegt over vaccins, bacteriën, etc., etc.

AntiSoof | 11-08-11 | 16:10

..."Zou het college kunnen organiseren"... Het is niet eens gevraagd, dus wat is dan de reden om het te doen? Is een vraag niet meer noodzakelijk om iets voor elkaar te krijgen?

Geacht college van Bergen op Zoom, u kunt honderdmiljoenmiljard naar mij overmaken.

extravinator | 11-08-11 | 16:07

En de zwembroek affaire,die zit onderin de gemeente dootpot,of die badjuffrouw daar ook ligt,weet ik niet.

Dropke | 11-08-11 | 16:06

@ Golden Retriever | 11-08-11 | 15:56
Niets mis mee. Dus dat was het?

Pa Cartwright | 11-08-11 | 16:06

Dit introduceert een nieuwe term op GS:

- Weggepastoorjoorest en opgerot-

Jos Brinkie | 11-08-11 | 16:06

@Kale Knar
En jouwn reaguursel zie je niet als een provocatie?

xzaz2 | 11-08-11 | 16:06

Scheiding van kerk en staat, my bolle ass.

Maar moeten we dit nu " islamisering " noemen, of gewoon geloofsgekkie voorstrekken ?

An die ARBEIT | 11-08-11 | 16:06

Tja, als de overheid de waarheid zou vertellen als het om mohammedanen gaat zouden mensen wel eens kunnen schrikken en ongecontroleerd gaan reageren. Dat moeten we niet willen met z'n allen.

Flapdas | 11-08-11 | 16:05

Gezien vanuit het oogpunt van de moskee is het helemaal niet zo onredelijk. Maar die islamfielen die normaal REGELS ZIJN REGELS krijsen als je een dakkappelletje wil bouwen, geen goed woord voor over

Bokito ergo sum | 11-08-11 | 16:05

Hölzenbein | 11-08-11 | 16:01
Eerst even lezen jonguh.
Ze hebben namelijk groot gelijk.
Als je dat niet kan toegeven ben je zelf niet goed bij je hoofd.

Cuyahoga | 11-08-11 | 16:04

En hier een heleboel woorden en franjes van vandaag,om duidelijk te maken dat kerkgangers moeten betalen.Ze mogen voor een uitvaart nog wel ongestraft uit een auto springen.
www.bndestem.nl/regio/bergenopzoom/927...

Dropke | 11-08-11 | 16:04

@ Reinaert | 11-08-11 | 15:51
Die moskeegangers eveneens, toch? En Allah wacht niet.

Pa Cartwright | 11-08-11 | 16:02

De PVV gewoon links laten liggen. Ze zijn niet goed bij hun hoofd.

Hölzenbein | 11-08-11 | 16:01

over enkele jaren eenzelfde verzoek van de joorenkerk aan het elkhassimmoskee-plein

hetluis | 11-08-11 | 16:01

Onze kerk heeft gewoon onze eigen parkeerplaats waar we zelf voor betalen...

xzaz2 | 11-08-11 | 15:59

De PVV heeft WEER gelijk: islamisering ten top. Dit raadslid slooft zich uit voor zijn achterban. (eigen volk eerst)

Pierre de la Cloche | 11-08-11 | 15:59

ik zet mijn auto sowieso altijd bij de moskee neer hier, de parkeerwachtster is nl een moslima.

sufkut | 11-08-11 | 15:58

@Koorknaap | 11-08-11 | 15:56 | Klopt. En in de straten in de buurt was wel gratis parkeren?

lijn5 | 11-08-11 | 15:58

@ brutus68 | 11-08-11 | 15:48
Precies. Als studentje woonde ik indertijd even in Bos&Lommer; een moskee (oud schoolgebouw oid) in de straat. Nooit last van die, overwegend, oude kereltjes. Behoudens tijdens die ramadan.

Effe beppen na een sessie, het zal wel. Maar die gasten kunnen gewoon niet, ab-so-luut niet, zachtjes praten. Constant had je het idee dat ze elkaar voor de giechel sloegen. Erg onrustig.

Pa Cartwright | 11-08-11 | 15:58

Wat lijkt het me heerlijk als dit het grootste probleem in mijn leven was zeg, of in de wereld in het algemeen, nog beter! Heerlijk, echt!

BennieB | 11-08-11 | 15:58

unieke-nick | 11-08-11 | 15:43 | + 0 -

Van ontlasten zou sprake zijn als het parkeerterrein voorheen gesloten zou zijn in de avond. Dat is niet zo, voorheen diende er betaald te worden in de avond maar kon er dus prima geparkeerd worden.
Zie de reactie van de gemeente.

Nu is parkeren dus gratis omdat het Ramadan is. Dat is *fout*, geloof heeft niets te maken met betalen om je wagen te stallen.

Koorknaap | 11-08-11 | 15:56

"En Mohammed, als je zo terug kijkt op je carriere, was het het waard? Al die koppen die je zelf hebt afgehakt, al die miljoenen doden uit naam van je hersentumorverzinsels, al die verkrachte kinderen, verminkte vrouwen, mishandelde dieren, vliegtuigen die in flats vlogen, was het het waard, waarde profeet?"
"Nou ze hebben in ieder geval gratis parkeren in Bergen op Zoom toch? Dusss....."

Cuyahoga | 11-08-11 | 15:56

@Prof. Drs. Klavan
datums?

Golden Retriever | 11-08-11 | 15:56

Oproep aan bewoners van Bergen op Z; ga daar parkeren; omdat het kan!

neworder | 11-08-11 | 15:55

Mijn vertaling is dat men parkeerbeheer niet met deze specifieke doelgroep durfde te belasten.

vetkleppert | 11-08-11 | 15:55

Zullen wij Christenen afspreken dat wij dan ook weer naar de kerk gaan? Of naar de Atheïstisch weekmarkt. Anders zijn er niet genoeg Christelijke en Atheïstische auto's om een woonwijk te ontwrichten. Dan is het weer 1-1 tussen alle geloven. Ps: ik denk zelf dat het gemeentebestuur tot dit besluit is gekomen omdat dit goed is voor de omwonenden, niet omdat het geparkeerde Moslims betreft.

Valentijn Schuinsmaa | 11-08-11 | 15:54

De gemeente praat sowieso peop:
Het bewuste papiertje bij de betaalpaal zegt toch echt van 3 t/m 30 augustus (he, dat valt "toevallig" precies binnen de vastenperiode) en niet binnen een "proefperiode van een aantal maanden" www.bndestem.nl/multimedia/dynamic/020...
Daarbij heeft de gemeente direct na de ontstane commotie een bericht naar BNdestem gestuurd waaruit gewoon blijkt dat ze er totaal niet over nagedacht hebben (Zie laatste regel): www.bndestem.nl/regio/bergenopzoom/926...
Maar de schade was al geleden. Tijdens de vastenavond dan ook alles maar gratis om de omliggende straten te ontlasten.... zucht

der Wunderhund | 11-08-11 | 15:54

@Delusion | 11-08-11 | 15:41
Omdat iedere jan lul die daar wil parkeren moet betalen! Maar omdat het volgelingen van een kinderneuqert zijn heeft een mede gelovige geregeld dat zijn inteelt maatjes gratis moge parkeren. Dat is het probleem.

neworder | 11-08-11 | 15:53

Idd "PVV islamgemekker". Als het welke andere willekeurige groep was geweest, hadden we ze er niet over gehoord. Maar er zijn moslims bij betrokken, dus moet er gejammerd worden dat het niet eerlijk is.

Hastur | 11-08-11 | 15:53

De gemeente van Bergen op Zoom heeft zich de taqqiya dus ook al helemaal eigen gemaakt.
Goed bezig jongens, integreren kun je leren!

Slipsnifter | 11-08-11 | 15:52

Een paar jaar terug mochten moslims ook als enigen autorijden in Amsterdam tijdens de autovrije zondag. Alleen vanwege die fucking rammaardan.
Jippie | 11-08-11 | 15:49

Linkje? Ik kan er niets van herinneren namelijk.

Seraphin | 11-08-11 | 15:52

Misschien is dit nieuws handig voor de mensen waarvan hun 4-wielig ros het afgelopen jaar slachtoffer is geweest van een David Copperfield actie?

Of voor diegene met een Opel kadett die graag willen tjoenen met mede kadetters? Bij de gele M-en in Nl staan alleen nog maar Japanse merken met spoilers als sneeuwschuiven.

Jos Brinkie | 11-08-11 | 15:52

Ik wacht op het item over de busjes die op kosten van de stadsdelen die tijdens het suikerfeest in 020 rond rijden....

faz | 11-08-11 | 15:52

Onder de noemer van gelijke behandeling eis ik dat tijdens alle feestdagen de toegang gratis word...
Pure discriminatie is dit enne goed voor de moslims en gun het ze, enkel wil ik ook niet gediscrimineerd worden tijdens mijn feestdagen....

foxtrot charly bravo | 11-08-11 | 15:52

Wat een heerlijk land is ons Nederland toch. Ieder ander zou door de gehele gemeenteraad (onverschillig welke gemeente) recht in z'n gezicht uitgelachen worden.
Ben benieuwd hoe parkeerbeheer vanavond gaat reageren op mijn gratis-parkeer-actie. Hup Bergen op Zoom.

Ugly Basterd | 11-08-11 | 15:51

Seraphin | 11-08-11 | 15:47
Bezoek aan de moskee leidt tot extra slijtage aan de stoeptegels ofzo.
En wat kost dat de hardwerkende burger wel niet!!11!!

sjaakdeslinksesul | 11-08-11 | 15:51

@Pa Cartwright | 11-08-11 | 15:48

Maar dra de Ramadan voorbij is mogen die weer gewoon betalen om hun bolide ergens kwijt te raken. En da's dan toch op z'n minst wonderlijk te noemen.

Reinaert | 11-08-11 | 15:51

PVV = Parkeren Voor Vrijheid

Een Groninger | 11-08-11 | 15:51

Waarom komen die lui niet op de fiets?

Mokum Kosher | 11-08-11 | 15:51

Dat zo een Turk of Marokkaan in zijn blote hol het zwembad instapt kan niet, gewoon zoals iedereen een zwembroek aan.

Uw Verzekeringsadvis | 11-08-11 | 15:50

Een paar jaar terug mochten moslims ook als enigen autorijden in Amsterdam tijdens de autovrije zondag. Alleen vanwege die fucking rammaardan.

Jippie | 11-08-11 | 15:49

Als ze daardoor allemaal in Bergen op Zoom blijven wonen vind ik het allang best.

sjaakdeslinksesul | 11-08-11 | 15:49

@ unieke-nick | 11-08-11 | 15:43
Voorts; "De regeling is ook gunstig voor uitgaanders en mensen die uit eten gaan, zo bleek de afgelopen dagen al".

Pa Cartwright | 11-08-11 | 15:48

Ik vind het wel een mooie oplossing. Beter dan ze allemaal verspreid in de buurt nog even staan na te kletsen. Ik zeg win/win, zeker gezien het tijdstip.

brutus68 | 11-08-11 | 15:48

En toch is het spijkers op laag water zoeken.
Was het dit niet geweest, dan had de PVV wel geklaagd over de enorme parkeeroverlast in de omringende wijk.

Seraphin | 11-08-11 | 15:47

daar gaan we weer... hoezo is dit belangrijk? laat die lokale overheden lekker hun parkeerzaken regelen. En dat kinderachtige "zij krijgen altijd voordeeltjes en wij nooit" begint me ook een beetje de keel uit de hangen nu. Cognitieve dissonantie all over the place.

B-100 | 11-08-11 | 15:47

En het gaat weer over Marokkanen,het is beter voor iedereen als dat volk gewoon lekker terug gaan naar Marokko.

Boutelander | 11-08-11 | 15:46

Op zondag is het ook vaak gratis parkeren.
Wel zo gemakkelijk voor de kerkgangers.

spazwart | 11-08-11 | 15:45

Parkeren moet altijd gratis zijn.

Richard1234 | 11-08-11 | 15:45

Lekker makkelijk om je geloof te misbruiken voor een meevallertje. Geloof en staat zijn hier gescheiden dus wegwezen met zulke gasten die daar misbruik van maken.

Wenna | 11-08-11 | 15:44

Misschien dat een paar medelanders uit de kansenwijken in BoZ ook maar wat takjes tegen al die auto's moeten zetten?

ole guapa | 11-08-11 | 15:44

Wellicht heeft de tourmanager van Ali B nog een grote oplegger die hij ter beschikking kan stellen voor alle auto's.

DijenkletserT | 11-08-11 | 15:44

Laat die moezeljongens toch, het is al erg zat voor ze dat ze in een soepjurk moeten autorijden.

Conan de Rabarber | 11-08-11 | 15:44

Misschien moeten wij ook met terreuracties dreigen en wordt het parkeren dan in heel Nederland weer gratis.

Koud flesje Alfa | 11-08-11 | 15:43

Slaboom er af schroeven. Iedereen altijd gratis.

Sacha_A | 11-08-11 | 15:43

mja. blijkbaar is dat parkeerterrein 's nachts dicht maar verwacht men tijdens deze maand zoveel overlast voor de buurt dat men hem maar openzet. je kan het moslimpje bevoordelen noemen maar het lijkt mij meer buurt ontlasten.

unieke-nick | 11-08-11 | 15:43

Vandaag even boodschappen gedaan.
Eerst zag ik 3 kinderen de looptrap slopen met een bal. Het winkelcentrum leek het wel het buitenland. Op de terugweg stond een auto-met-petje op het fietspad, waar men normaal tegenaan moet staan. (Dat ziet men steeds vaker). Dus ik moet op de rijbaan met mijn scootertje. Nu kun je je afvragen; is dat nou zo erg? Nee hoor, maar wel als het de 3e keer in een maand tijd is. Het lijkt wel of ze het expres doen. Mensen, ons landje verloedert en zo een mens van d66 vind het multi gedoe nog steeds reuze leuk.
En dan nu óók nog gratis parkeren? Ze doen het erom mensen.

AntiSoof | 11-08-11 | 15:42

Het college heeft de burgerij dus voorgelogen met hun reactie op de onstane commotie?

Dat is alleen maar nieuws omdat het nu zwart op wit staat.

Koorknaap | 11-08-11 | 15:42

Pastoor Jooren draait zich om in zijn graf.

Kaas de Vies | 11-08-11 | 15:42

We willen liever ook de hele wijk vol met ouwe 200Ds uit 1985. Snap ik wel. Je kan trouwens niet zeggen dat Farid El-Khassim alleen voor eigen parochie preekt:
www.bndestem.nl/regio/bergenopzoom/902...

Biff Eagleburger | 11-08-11 | 15:42

FlesjeFanta | 11-08-11 | 15:37

Nee hier wordt ze 'hoopvol' van, net als van magnetrons tijdens de Ramadan..... de wereldvreemde kudT

Fatwabuster | 11-08-11 | 15:42

Zou Amsterdam ook kunnen doen op Koninginnedag, Gay Pride, elke vrijdag- en zaterdagavond en whatever ander evenement in de binnenstad.

Sacha_A | 11-08-11 | 15:42


als er een leuk evenement plaats vindt waar veel bezoekers op afkomen, dan weet de parkeermaffia niet hoe snel ze moeten komen bekeuren.Nu is dit wel geen leuk evenement maar toch.........

pleistertje | 11-08-11 | 15:42

Ik zie het probleem niet. Als ze overal in de wijk gaan staan is het ook niet goed. Ze komen toch wel naar de moskee dus dan maar op de plek waar het hoort: de parkeerplaats...

Delusion | 11-08-11 | 15:41

Op dat briefje stonden duidelijk 2 datums. Die verdacht veel verband houden met de datums waarin het ramadan is

Prof. Drs. Klavan | 11-08-11 | 15:41

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel positief vind dat ze proberen via een vrijstelling (en eens niet een verbod) de parkeer/verkeer situatie rondom de moskee te verbeteren wat ongetwijfeld erg handig is voor omwonenden. Aan de andere kant, waarom nu, waarom weer deze groep en waarom weer dat geniepige. Er is hier in de gemeente een jaarlijkse 'feestweek', hier wordt ook geen vrijstelling gegeven. Waar is de commissie gelijke behandeling nu?

De Donderaap | 11-08-11 | 15:39

Welkom in het nieuwe nederland,land van kanslozen en ander tuig.

misbaksel9671 | 11-08-11 | 15:38

Bejaarde mohammedanen tuffen steevast op een slecht afgestelde Tomos uit '82.

Pa Cartwright | 11-08-11 | 15:38

Billige types, die Moslims uit het zuiden des lands: €1,50 voor een hele nacht parkeren kon in de Randstad voor het laatst toen men vlees nog met -sch schreef.

strhaak | 11-08-11 | 15:38

Plunderen die auto's

Tozzzz Wat is proble | 11-08-11 | 15:38

Noemt Corrie van Rooijen dit ook haatzaaien?

FlesjeFanta | 11-08-11 | 15:37

Zo rollen ze daar...... en als je hier in Groningen al onder die slagboom doorgaat ben je goeddoeme € 2,50 kwijt... ja, ook tijdens de Ramadan, Kerst, Pasen, Pinksteren etc...

Fatwabuster | 11-08-11 | 15:37

En als jullie niet instemmen bel ik m'n neefjes!

John Toroflex | 11-08-11 | 15:37

Beter nog: scheiding van auto's en moslims. Scheelt.

De Regeering | 11-08-11 | 15:37

typtyfus.. Sarcaseme-mode ;)

Bommenleggert | 11-08-11 | 15:36

Ach.. krijgen de nederlandse moslims ook een keer een voordeeltje! /Sarsmemode

Bommenleggert | 11-08-11 | 15:36

IK zeg rellen!

Ommezwaai | 11-08-11 | 15:35

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken