Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Help Afrika en voorkom 3FM Rock4Africa

mutsaers.jpg Ojee. Een zenderbaas met gewetenswroeging én een haast ongelimiteerd publiek budget. Wilbert Mutsaers, chef 3FM, wil ook graag iets doen voor Afrika. U weet wel, dat hongercontinent dat al door IKON & Co (ook publiek geld, nóg moralistischer) is gekoloniseerd. Dat is wat er zo kut is aan mensen die een publieke portemonnee ronddragen: zodra die iets vinden, mag u het betalen én moet je ook nog eens verplicht meedoen. Geen zin? Dan máák je maar zin. Maar dit Rock4Africa, het 'Hollandse Live Aid', want daar hebben we het over, kán nog voorkomen worden. In tegenstelling tot wat hieronder tussen de regels door te lezen valt: maak. over. dat. geld. Noem het emotionele chantage, noem het een onterechte beloning voor opgedrongen burengerucht, noem het een investering in uw eigen welzijn, trap een doos negerzoenen plat als dat oplucht, maar gééf aan Giro 555 en bespaar uzelf een 3FM popkermis waar Zanger Rinus de mascotte is, Ekdom & Veenstra omstebeurt BIAAAFFRAAAAAA!! door de microfoon blèren, Stenders te veel zijn best doet om onverschillig over te komen en het Duo Nooit Grappig aka Coen en Sander racisme duiden via de bejaarde kudtgrap 'racisme is alle plantjes water geven maar de Afrikaantjes overslaan'. En dan hebben we het nog niet eens over Bløf, Anouk, Moke, Van Dik Hout, Acda en de Munnik, Racoon en de reünie van Krezip waar u mee geconfronteerd wordt via radio, beeldbuis, internet en de VARA-gids. Help uzelf, help Afrika. Voor het te laat is.

Reaguursels

Inloggen

Dat je alleen in rapportages vooral moeders met kinderen te zien krijgt ligt hoofdzakelijk aan de hulporganisatie die zulke "tranen trekkers" misbruiken om op deze manier fondsen te werven. Geven aan 555 is zinloos. We doen dit al 20-30 jaar. We geven ze steeds weer vis om onze (misplaatste) schuldgevoelens maar te sussen i.p.v. de broodnodige hengels.

Het meest verschrikkelijke is dat maar een klein deel van al onze hulp echt daadwerkelijk aankomt. De rest blijft aan de z.g. strijkstok hangen zoals hulporganisaties, regeringen/facties/warlords, lokale criminelen enz.

Vaak wordt er materiaal gestolen en gebruikt voor eigen belang of verkocht om wapens te kopen.

Tekenend is toch dat al-Shabaab die de hongerige mensen niet laten gaan om?.... dat ze anders al die hulp mislopen. Die hongerigen mensen kunnen vervolgens creperen (tja "echte" moslims) Dat denken die piraten ook wanneer ze weer een pakketje van vele miljoenen in ontvangst nemen.

Vreemd dat je ieder keer hulporganisaties uit het westen hoort, maar niets hoort van diverse rijke moslimlanden zoals SA, Indonesië, Afrika....

Blijkbaar zijn we het zieltjes winnen nog steeds niet afgeleerd en trekken we het leed van de hele wereld ons aan.

Tijd om het stokje eens over te geven!

hader | 03-08-11 | 08:15

Vanuit structureel perspectief is de giro 555 actie zinloos. Op de korte termijn worden er waarschijnlijk levens mee gered, ook al komt een groot deel bij corrupte rehimes terecht en bij slapende mensen op Bali. Symptoombestrijding inderdaad, maar wanneer er mensen nu niks te eten hebben, zou je dat als 'snijverlies' kunnen accepteren.
.
Maar iedere reguurder die alleen naar Afrika wijst, en op verschillende giro 555 topics met ongelooflijke botheid reageert gaat er volkomen aan voorbij dat juist door Europese handelsembargos en subsidies op landbouw, de situatie nooit structureel zal verbeteren. Voorbeeldje: bevroren kip geimporteerd uit nederland is in Ghana goedkoper dat een levende kip op de markt kopen die in Ghana vet is geworden. Hoe moet een Ghanees dan ooit welvaart opbouwen?
.
Veel Afrikaanse landen zijn kampioen in er een potje van maken, maar hier hebben we boter op ons hoofd wat betreft de Westerse rol in he geheel ( en dan benoem ik nog niet eens imf, politieke invloed, corporate invloed, etc).

Miep1971 | 03-08-11 | 06:37

Was men nou ook niet tegen het bijvoeren van de dieren in de oostvaardersplassen ?

boerenvla | 02-08-11 | 21:58

Rockets4Africa? Lijkt me niet verstandig.

Wedstrijdkrokodil | 02-08-11 | 21:57

Ik heb een jaar of vijfentwintig geleden eens geld overgemaakt toen er ook zo'n wereldwijd concert was ter ere van al die afrikaantjes die niet meer van die ene graspol konden leven.
Gelukkig hebben we er toen velen gered van de hongerdood, zodat we het nu weer dunnetjes over kunnen doen voor diegenen die we toen gered hebben, hun kindjes en alle kindjes van hun kindjes die nog steeds van die ene graspol moeten leven...

Zinloos gedoe, als de grond daar maar voor honderd man voer opleverd moet je niet doorfokken tot je er met duizend man op woont.
Stuur kapotjes in plaats van geld!

naik65 | 02-08-11 | 21:05

Wanneer gaat Afrika eens een hulp actie starten om ons door die financiële crisis heen te helpen ? Het is tenslotte het rijkste continent op aarde, .. alleen doen ze er zo weinig mee.

RugOp81 | 02-08-11 | 20:53

Dat wordt een dagje Arrow Classic Rock...

Herr Kaloin | 02-08-11 | 20:10

@Zeeschuimer | 02-08-11 | 14:44
Omdat hij duidelijke taal spreekt.

Raad_maar_raak! | 02-08-11 | 18:11

@El_Saviour | 02-08-11 | 14:53 +10
Heb ook niks met die honger piraten.

DeepDownUnderGrunn | 02-08-11 | 17:57

Afrika moet zelf de broek op houden. En anders colonisatie weer invoeren. Blanke boeren weer terug, En de apartheid weer invoeren in Zuidafrika.

Smalhout | 02-08-11 | 17:37

Afrika? Oh ik dacht dat we zelf een probleempje hadden met een paar munten en wat beurzen.

dubbert | 02-08-11 | 17:28

We kunnen ons beter op dit moment, als klinkt het hard, zorgen maken over het instorten van de global economy.

maraboe | 02-08-11 | 16:40

Daarnaast denk ik dat 'het publiek' donatieshowmoe is. De laatste paar keer werd er minder opgehaald via de tv.

maraboe | 02-08-11 | 16:38

Hebben dit soort mensen niets anders te doen, vervelen ze zich? Ik bedoel hulp voor Somalie is een wassen neus het komt toch gewoon niet bij de mensen die het nodig hebben.

maraboe | 02-08-11 | 16:36

kuuuuuuuuuuuuut

NickV2.0 | 02-08-11 | 15:21

volgens de laatse informaties bent U wel ergens uit een kut gekropen ..

hoe zit steekt dat dan?

Centauri | 02-08-11 | 16:35

Als het in NL niet lukt, dan beginnen we maar met de socialistiese droom in Afrika.

vraagstaart | 02-08-11 | 14:38

Ja sjit ja.

en die woonboerderij komt ook maar niet af daar.

Centauri | 02-08-11 | 16:33

We zullen deze spotjes op tv blijven zien tot de laatste Afrikaan z'n laatste adem uitblaast. Geldt trouwens ook voor de dieren. Tot aan de laatste walvis kunt u doneren voor behoud van deze laatste walvis ook al is ze dat met de voorgaande miljoen miljard dieren ook niet gelukt. Alleen als wij in het westen bereid zijn om daadwerkelijk onze levensstandaard te verlagen zullen de mensen daar het MISSCHIEN beter krijgen. Bovendien sta ik niet zo achter deze verkapte afkoopsom voor het slavernijverleden van onze voorouders.

Sliptong | 02-08-11 | 16:32

Ik geef geld aan giro 555, als mijn ijsje niet meer smelt in de 6e ring van de hel... :-)

ZwarteDag | 02-08-11 | 16:27

Van mij geen cent. Niet zolang allerlei corrupte regimes en ultra-fundamentalistische schenders van de mensenrechten er de dienst uitmaken. Al-Shabaab houdt de ellende in stand, en wanneer wij doneren houden wij die club (indirect) in stand.

cultheld | 02-08-11 | 16:24

Ik zet radio en tv niet aan en de vara gids had ik ook al niet.

Willem VanDer Decken | 02-08-11 | 16:21

Zo cliché, muziek maken. Praatjes vullen geen gaatjes. Of maagjes, in dit geval. Kunnen we niet met zijn allen voedsel inzamelen, geheel zonder de hulp van al die 'hulporganisaties'? Dan kunnen Bløf, Anouk, Moke, Van Dik Hout, Acda en de Munnik, Racoon en de reünie van Krezip met allemaal kookpannetjes en specerijen afreizen naar het continent en de hele dag rijst koken en uitdelen?

saaienickname | 02-08-11 | 16:12

"Stenders te veel zijn best doet om onverschillig over te komen"
Valt wel mee hoor. Hij is vrij consequent in slecht en gedateerd radio maken.

Fommie | 02-08-11 | 16:08

Ik geloof dat ik vanavond maar eens lekker uitgebreid uit eten ga.
vetkleppert | 02-08-11 | 15:24 .
.
Als je me belt ga ik met je mee een vorkje prikken. Welke 5sterren tent wordt?

Pierre de la Cloche | 02-08-11 | 16:00

Het is inderdaad dweilen met de kraan open ,ontwikkelingsgeld is bedoeld om een land te ontwikkelen betere levensstandaard te creeren , op zich geen slecht plan maar´komt er maar niet van

istawa | 02-08-11 | 15:55

Er is maar 1 oplossing voor Somalie.

En dat is al die warlords afschieten en het land herverdelen onder de bevolking. M.a.w. wordt nooit wat daar.

PSZ-E | 02-08-11 | 15:52

Ok... laten we het zo afspreken. Doneer mij geld, help me met het regelen van vervoer van voedsel en betaal mijn ticket die kant op, dan neem ik al mijn vakantiedagen op om het daar vrijwillig te distribueren. Wie helpt? GS kijkt mee om er voor te zorgen dat het op de plek komt waar het moet, geen geld aan dure directeuren. Geen commerciele actie, geen artiesten, alleen zeikende reaguurders die anders toch niet helpen. Deal? Of heeft iemand een beter plan?

deministerpresident | 02-08-11 | 15:49

Dit idee gaan ze er toch wel doordrukken....

Claude Viool | 02-08-11 | 15:48

... Het land is al jaren het toneel van geweld en grote delen van het land worden beheerst door de extremistische groepering Al Shabaab. Dit zorgt ervoor dat mensen moeten vluchten en er onvoldoende gezaaid en geoogst kan worden door de lokale bevolking...
Uit:http://www.millenniumdoelen.nl/Nieuws/Voedselcrisis_Hoorn_van_Afrika

Al shabaab, dat zijn toch die vredelievende moslimextremisten??
Doe daar wat aan en het probleem lost voor een deel vanzelf op!

René from the Café | 02-08-11 | 15:48

Hulp voor Afrika? Uitgehongerde mensen worden gevangen gehouden in kampen, toegang tot water, voedsel en hulp wordt hen ontzegd. Stuur liever een leger.
www.nu.nl/buitenland/2580325/al-shabaa...

Surferdude | 02-08-11 | 15:47

@woefdrammer | 02-08-11 | 15:28
Slam-FM, ROFLOL

Pasta-saus | 02-08-11 | 15:47

'racisme is alle plantjes water geven maar de Afrikaantjes overslaan'

Wist niet dat God ook racist is.

Ven1V1d1V1c1 | 02-08-11 | 15:45

La Vie En Rose | 02-08-11 | 15:27

Zag gisteren nog twee van die uitvreters een actie starten op Beursplein 5. Er stond nog net geen 'IK DEUG' op hun voorhoofd geschreven, maar het scheelde niet veel...

eerstneukendanpraten | 02-08-11 | 15:44

Pasta-saus | 02-08-11 | 15:30

Je zou zeggen het kan niet, maar Frans Duijts is nog erger...

eerstneukendanpraten | 02-08-11 | 15:41

Triest dat deze mensen toegang tot gemeenschapsgeld hebben.
Ales | 02-08-11 | 15:24
We wachten op de tegenzet van PowNed, toch? De omroep die het allemaal eens eventjes anders zou gaan doen? Joehoe, waar zijn jullie?
L. Rakker | 02-08-11 | 15:27 | + 0 -
Powned is first and foremost een declaration of intent en dat geld ook voor, in elk geval, mijn lidmaatschap.Ik had meer verwacht of in elk geval gehoopt, dat is waar. Maar het tv landschap veranderen is een stuk moeilijker dan je stem laten horen op internet. Babysteps, Rakker. Babysteps!

Ales | 02-08-11 | 15:36

@Ga naar Azazel | 02-08-11 | 15:27

Maar jij heb dan ook geen smaak, zo kan ik het ook wel.

Biff Eagleburger | 02-08-11 | 15:35

@KimWok | 02-08-11 | 15:25
Dat gaat voor 3FM inderdaad veel meer opleveren dan dat. Namelijk veel mee luisteraars en dus meer geld. Maar Afrika gaat hier geen stuk brood mee vooruit.

Pasta-saus | 02-08-11 | 15:32

@eerstneukendanpraten | 02-08-11 | 15:28
Of Jordi van Loon; de horror.

Pasta-saus | 02-08-11 | 15:30

@L. Rakker | 02-08-11 | 15:27
PowNed is gewoon een omroepje geworden. Heb helemaal in het begin een gesprek gehad met de 2 hoofdredacteuren; van wat ze toen zeiden over de richting van PowNed e.d is geen redt van terecht gekomen. Een voetbalprogramma; dat is de klap die PowNed heet uitgedeeld aan Hilversum.

Pasta-saus | 02-08-11 | 15:30

-weggejorist-

Gijs ButPlug | 02-08-11 | 15:29

Pasta-saus | 02-08-11 | 15:26

En bij ieder linkje van de redactie moet je verdacht zijn dat er weer "two girls, one cup" achter verstopt zit...

eerstneukendanpraten | 02-08-11 | 15:28

Vind het ook wel weer alles zeggen dat het niet eerder dan september kan. Dan zijn pas de BN'ers terug van vakantie ofzo?

Ales | 02-08-11 | 15:28

3FM ?? luister alleen naar Slam-FM en BNR

woefdrammer | 02-08-11 | 15:28

Israel maakte van een woestijn een paradijs Al-Shabab maakt van de woestijn een killing fields.
We kunnen trouwens wel aan de gang blijven. Uiteindelijk moeten die mensen zelf Al-Shabab hun land uit werken ipv ze onderdak en steun te geven.

daniel78 | 02-08-11 | 15:28

@NickV2.0 | 02-08-11 | 15:21
Op FOK! kunnen ze daar wel om lachen denk ik.

Pasta-saus | 02-08-11 | 15:27

Triest dat deze mensen toegang tot gemeenschapsgeld hebben.
Ales | 02-08-11 | 15:24
We wachten op de tegenzet van PowNed, toch? De omroep die het allemaal eens eventjes anders zou gaan doen? Joehoe, waar zijn jullie?!

L. Rakker | 02-08-11 | 15:27

Naar 3FM luister ik niet. Wie gaat er iets doen aan die immer terugkerende terreur op de treurbuis van zangerts, presentatoren, cabaretiers en andere aan de weg timmerende grootheden met hun ingestudeerde Sint-Bernardhondenblik en doodgraversstem, die bij elke giro555 actie uit de kast worden getrokken om zoveel mogelijk geld uit onze zakken te kloppen?

Naast de salarissen van directeuren van Goedendoelen organisaties, werken deze huichelaars ook belemmerend op mijn geefklier, en niet alleen op de mijne!

Walgelijk volk, Bah!!

La Vie En Rose | 02-08-11 | 15:27

En toch vind ik Coen en Sander by far grappiger dan Van Rossem. Maar goed, het is wel lekker makkelijk schoppen zo hè, van Rossem?

Ga naar Azazel | 02-08-11 | 15:27

@Pa Cartwright | 02-08-11 | 15:19
Hij houd de eer van Zwitsals in ieder geval hoog.

Pasta-saus | 02-08-11 | 15:27

Ik krijg trek van al dat gepraat over tosti's. Ik ga zo aan de lasagna. Ook lekker!

Ales | 02-08-11 | 15:26

@eerstneukendanpraten | 02-08-11 | 15:11
Ik ben vrijdag 11 dagen zuipen op Sziget. Ben dat geschreeuw van iedereen hier verdomme zat!

Pasta-saus | 02-08-11 | 15:26

NickV2.0 | 02-08-11 | 15:21
Volgens mij moet jij upgraden naar V3.0. Die is nl. minder kut.

Super Vaagstra | 02-08-11 | 15:25

Toch vrees ik dat dit ene concertje meer gaat opleveren dan 100 jaar cynisch gehuilebalk van de hardwerkende medeburger.

KimWok | 02-08-11 | 15:25

NickV2.0 | 02-08-11 | 15:21

Wat een kutgedicht...

eerstneukendanpraten | 02-08-11 | 15:25

Ik geloof dat ik vanavond maar eens lekker uitgebreid uit eten ga.

vetkleppert | 02-08-11 | 15:24

Ik luister nooit naar 3FM, ook dan dus niet.

Superior Bastard | 02-08-11 | 15:24

"De 3FM zendercoördinator kon het niet langer verdragen dat er zo weinig aandacht is voor de hongersnood in de hoorn van Afrika. "Ik heb al een paar artiesten gepolst en ga in gesprek met SHO (De Samenwerkende Hulporganisaties) en met andere radiostations. ER MOET SOWIESO MEER AANDACHT ZIJN VOOR DEZE RAMP.""
Het grote en enige gelijk van de religieus waanzinnige. Triest dat deze mensen toegang tot gemeenschapsgeld hebben.

Ales | 02-08-11 | 15:24

irma zonderboezem | 02-08-11 | 15:19

Thnx! En ik zal me inhouden...

eerstneukendanpraten | 02-08-11 | 15:24

@vraagstaart | 02-08-11 | 15:17
Waarom moeten die trainingen uberhaupt in Bali? Zijn de stranden in Afrika niet mooi genoeg voor ze? En dan nog; die trainingen zijn een kansloze missie. Het is toch een grote corrupte bende in die landen. Enige optie is inderdaad buiten de regering om rechtstreeks te helpen; zodat je weet wat er met je geld gebeurt. Al is het belachelijk dat het op die manier moet...

Pasta-saus | 02-08-11 | 15:24

Bløf is wel het ergste dreigement dat erbij staat.

LJBrinkhorst | 02-08-11 | 15:22

@Super Vaagstra | 02-08-11 | 15:04
het leven is kut
het leven is kut
het leven is algeheel totaal volkomen kut
absoluut totaal volslagen envolledig kut
kut kut kut kut en nog een keertje kut
's ochtens sta je op en het gaat gelijk al kut
alweer de 100.000 niet gewonnen dus das al kut
geen nobelprijs voor de vrede en geen oscar kut
dat is toch niet normaal meer zoveel pech dat is toch kut

het leven is kut
het leven is kut
en we gaan maar door dat is het idiote
het leven is algeheel totaal volslagen en volledig kut
en is het een keer niet kut dan is het klote

je moet een jas gaan kopen kijk dat is opzichzelf al kut
je gaat naar buiten en het regend dus dat is dan extre kut
je koopt die jas en trekt hem aandan schijnt de zon ineens
kut kun je die jas weer uit doen loop je met zo'n kut jas rond
das kut allemaal

het leven is kut
het leven is kut

is het een kut jeugd
in een kut stad
in een kut land
das al kut
dan in eenkut zaal tussen kut publiek das nog een keertje kut
dan kun je nog zo'n kut lied mee gaan zingen nog eens extra kut
omdat zo'n kut van merwijk denkt dat zoiets leuk is 8 keer kut
kut kut kut kut en nog een keertje kut
nou kan je zeggen wat je wil maar zeg nou zelf het leven is
kuuuuuuuuuuuuut

NickV2.0 | 02-08-11 | 15:21

eerstneukendanpraten | 02-08-11 | 15:14

fijne vakantie, en doe geen dingen die ik wel zou doen:-)

irma zonderboezem | 02-08-11 | 15:19

@ jipix le gaulois | 02-08-11 | 15:05
Scherp.

Pa Cartwright | 02-08-11 | 15:19

@Pasta-saus | 02-08-11 | 14:54 Ja. Verschrikkelijk maar waar. Ik kan je vertellen dat ik mijn idealistische bevlogenheid (ik gaf die trainingen praktisch gratis, in de gedachte dat ik iets bij kon dragen aan die arme landen) in één klap kwijt was.

Ik wil best helpen, maar dat doe ik voortaan zelf wel. Rechtstreeks. En niet vrijblijvend want daarmee kweek je parasitisme. Wat zouden we zelf doen?

vraagstaart | 02-08-11 | 15:17

Wat een 'onbaatzuchtige' rancune, Van Rossem! Al eens gedacht om bij 'Signal' te solliciteren? O, die bestaat niet meer. O, vandaar.

L. Rakker | 02-08-11 | 15:15

irma zonderboezem | 02-08-11 | 14:56

En de ijsberen op Nova Zembla hebben ook nogal honger de laatste tijd...

eerstneukendanpraten | 02-08-11 | 15:14

Africa is vrij groot. Is HEEL Afrika stervende? Of gaat het toevallig vooral om Somalië? Dat land waar de piraten vandaan komen die onze schepen plunderen. Kan me inderdaad voorstellen dat Somalië net wat minder lekker bekt.

Kapucijnes | 02-08-11 | 15:14

Ik vlucht dit weekend wel voor een tijdje het land uit.
*de laatste Bratwurst zoeken gaat*

www.letztebratwurst.com/

eerstneukendanpraten | 02-08-11 | 15:11

de betaalautomaat | 02-08-11 | 15:05


Never...!

irma zonderboezem | 02-08-11 | 15:11

@necrosis | 02-08-11 | 14:56
Juist. Zolang de paus niet publiekelijk opgehangen is wil ik niet eens denken aan een storting voor welk goed doel dan ook.

prikkebeenK | 02-08-11 | 15:11

@Red Leader | 02-08-11 | 14:56

Al is de merknaam "Help Afrika" wel een beetje minder populair geworden, zo door de jaren heen.

yamahaha | 02-08-11 | 15:09

@Julius C. | 02-08-11 | 15:01

CESAR!!!! daar ben je ouwe! wat doe je hier? dacht dat jij dood was..?! meeeeeeh!

jipix le gaulois | 02-08-11 | 15:05

irma zonderboezem | 02-08-11 | 14:59

geef maar toe!

de betaalautomaat | 02-08-11 | 15:05

@Julius C. | 02-08-11 | 15:01
GS is nog niet eens misschien lid van de NPO. Ze hebben er niks mee te maken; nog sterker, ze mogen er niks mee te maken hebben (daarom zijn die Weesie en Rutger ook weg). GS heeft ook nog geen cent subsidie ontvangen; nooit niet. Dus waar lullen we over. Als je voor dat je een tegel plaatst nu eens zelf nadenkt en wat uitzoekt, voor zomaar wat te schreeuwen.

Pasta-saus | 02-08-11 | 15:04

Alles is altijd kut op GS. Nederland is kut, Nederlanders zijn kut, politiek is kut, radio is kut. Hebben jullie ook nog ideeën hoe we het met z'n allen dan misschien iets minder kut kunnen maken of blijven jullie azijnzeiken? #kutmentaliteit

Super Vaagstra | 02-08-11 | 15:04

Pasta-saus | 02-08-11 | 14:58 |

En om een paar kilo kwijt te raken voor de volvreetdagen die wij X-mas noemen.
Zonder gekheid. Misschien zitten er best integere mensen tussen.maar ik vind het een popjeskast en betaal er niet aan mee.

irma zonderboezem | 02-08-11 | 15:03

dom reaguurders volk weer hier en post GS nog idioter... over de rug van de inmiddels toch weer ramp in Afrika een zielige, kleinburgerlijk en benepen fittie uitvechten met de NPO.... laat die mensen, je bent er nota bene zelf onderdeel van, hypocriet gelul. En dat domme volk hier: LEER EENS VOOR JEZELF DENKEN! Schapen.

Julius C. | 02-08-11 | 15:01

@vetkleppert | 02-08-11 | 14:57
LOL!
Die onthouden we.
Wordt vast net zo'n klassieker als: "Een trein is een vervoermiddel dat je brengt vanaf een plek waar je niet bent naar een plek waar je niet moet zijn."

JoranVanderdood | 02-08-11 | 15:00

@vetkleppert | 02-08-11 | 14:57
Er zijn best aardige radioprogramma's.

Pasta-saus | 02-08-11 | 15:00

@Dostranamus | 02-08-11 | 14:56
Als ze nu eens niet net doen alsof ze iets goed doen voor Afrika door in een Glazen Huis te gaan zitten; maar is gewoon de helft van hun salaris inleveren en dat naar Afrika brengen. Komen we een stuk verder mee.

Pasta-saus | 02-08-11 | 14:59

vraagstaart | 02-08-11 | 14:51

Wie wil er in godesnaam maitresse zijn van een minister??

irma zonderboezem | 02-08-11 | 14:59

Ik heb nog gegeven voor Biafra maar dat schijnt niet echt geholpen te hebben.

JoranVanderdood | 02-08-11 | 14:58

@irma zonderboezem | 02-08-11 | 14:56
Waarom denk je dat dat glazen huis 300 duizend jaar achter elkaar herhaald wordt? Echt niet omdat ze zo goed willen zijn voor Afrika. Puur en alleen om daarmee hun eigen zender te pluggen.

Pasta-saus | 02-08-11 | 14:58

Een radio is een apparaat waarmee je kan horen wat je niet wilt horen.

vetkleppert | 02-08-11 | 14:57

Schrijf ajb ook even elk jaar het Glazen Huis de grond in als je durft. Dit is peanuts.

Detlev Tarnowitz | 02-08-11 | 14:57


Pasta-saus | 02-08-11 | 14:47

Je gaat niet je vakantie voor een paar hongerende negerts verzetten natuurlijk. Waarom zou je ook?
Je kunt in december alweer de blits maken in het glazen huis.(heb je zelf ook eens een weekje "honger" onder leiding van een arts/voedingsdeskundige.

En anders is er wel weer een ander hongervolk volgend jaar waar je "iets leuks" voor kunt doen op de radio of tv.

irma zonderboezem | 02-08-11 | 14:56

Als àl die DJ`s en aanverwante figuren nou eens zèlf daar naar toe gaan.
Wordt er adequaat(!)geholpen en wij zijn van hen af.
Win-win.

Dostranamus | 02-08-11 | 14:56

Help Afrika...
Ben met die kreet opgegroeid.
Soort van Westerse Traditie.

Red Leader | 02-08-11 | 14:56

@El_Saviour | 02-08-11 | 14:53
Dat MagNie van het Vaticaan....

necrosis | 02-08-11 | 14:56

@Pa Cartwright | 02-08-11 | 14:47
De "artiesten"

Che_cuevara | 02-08-11 | 14:56

Ik geef al mijn geld om maar niet naar Moke te hoeven luisteren/kijken.

Bigi Bana Boy | 02-08-11 | 14:56

-weggejorist-

stopandersbleivik | 02-08-11 | 14:55

@vraagstaart | 02-08-11 | 14:51
Een beetje lamballen en ja knikken bij een training, 7000 USD opstrijken, om vervolgens het ontwikkelingsgeld wat je binnen krijgt zelf in je zak te stoppen. Is dat ongeveer de procedure?!

Pasta-saus | 02-08-11 | 14:54

@Che_cuevara | 02-08-11 | 14:48

Er moeten ook meer lullen afgeknipt worden.
Je ziet alleen maar hongerige kinderen...

jipix le gaulois | 02-08-11 | 14:54

Lees hier even kernachtig waarom geld storten in die bodemloze put geen enkele zin heeft. www.dewereldmorgen.be/artikels/2011/05...
Hulpgoederen worden juist als wapen ingezet door allerlei milities en regeringen.
Ik vind het ook allemaal erg zielig hoor en ook medeleven is mij niet vreemd. Maar het helpt. geen. ene. zier!

Chiant | 02-08-11 | 14:54

@rhwerkman: Je hebt gelijk ook, het wordt de KFC.

kiwivogelbeest | 02-08-11 | 14:54

Er is in Afrika gewoon een natuurlijke onbalans (te weinig voedsel en/of manieren om aan voedsel te komen t.o.v. het aantal mensen). Moet zich vanzelf oplossen en niet kunstmatig in leven worden gehouden.
Simpeler gezegd, van zand kun je niet leven, dus ga je niet in de woestijn wonen. Als je geen eten voor jezelf hebt moet je geen kinderen nemen.
Stuur dus maar gewoon 100 miljoen condooms die kant op i.p.v. 100 miljoen euro's.

El_Saviour | 02-08-11 | 14:53

@Pasta-saus | 02-08-11 | 14:50
Leuk, dan hebben wij ook weer wat te lachen. Oh nee, het gebeurt van ons geld.

vetkleppert | 02-08-11 | 14:51

@Pasta-saus | 02-08-11 | 14:44 Ik heb het al eerder gemeld hier, maar nog maar eens om jullie humeur te verpesten:

Regeringsfunctionarissen uit de Afrikaanse landen die ontwikkelingshulp krijgen, komen naar Bali voor trainingen. Dat kan namelijk niet dichter bij huis. Ook duren trainingen die normaliter 2-3 dagen in beslag nemen, voor hun twee weken.

De reden? Ze krijgen 500 USD per DAG per persoon vergoeding voor het zo ver van huis zijn. In twee weken strijkt iedere deelnemer zo 7000 USD op. Van jullie centen.

Moet ik nog melden dat ik de maitresse van een minister ook (slapend) in zo'n training heb gehad?

Ik geef die trainingen niet meer en ook niets voor Afrika via 555.

vraagstaart | 02-08-11 | 14:51

Wellicht kunnen een aantal veelverdieners zich uithongeren in een glazen huis? Op zo'n manier dat het wel relevant is.

number one | 02-08-11 | 14:51

Wat kiwivogelbeest zegt, behalve Mac.

rhwerkman | 02-08-11 | 14:51

@vetkleppert | 02-08-11 | 14:49
Ze zullen ook wel een of andere Paarse broek een website laten maken.

Pasta-saus | 02-08-11 | 14:50

En wie denkt de goede man nog te bereiken via de radio?

vetkleppert | 02-08-11 | 14:49

@irma zonderboezem | 02-08-11 | 14:38
Nee, is niet te laat.
Er moeten dan minder monden gevoed worden.
That's all.

Che_cuevara | 02-08-11 | 14:48

Afrika krijgt geen rooie rotcent van me en 3FM staat sowieso al nooit op, dus zie het probleem niet.... Straks na het werk eerst even langs de Mac rijden, ik begin honger te krijgen van dat typen...

kiwivogelbeest | 02-08-11 | 14:48

@jipix le gaulois | 02-08-11 | 14:42
Ik weet niet of de belasting ook aftrekt, maar naaien kunnen ze als de beste.

Che_cuevara | 02-08-11 | 14:48

Maar wat is hier nou eigenlijk zo weerzinwekkend aan?

Pa Cartwright | 02-08-11 | 14:47

@irma zonderboezem | 02-08-11 | 14:38
Maar anders zijn Coen en Sander niet terug van vakantie.

Pasta-saus | 02-08-11 | 14:47

Ik snap het al... PowNed mag natuurlijk niet meedoen!
Maar is BertBrussen al gevraagd voor de presentatie van 3FM Rock4Africa?

Wim-Lex | 02-08-11 | 14:47

Heeeeeeel bekend NL moet zogenaamd politiek correct doen (voor hun eigen platen verkoop). Stap 2 is: "De regering (dus Die Wilders) doet te weinig aan ontwikkelingshulp. "Graag even de film Black Hawk Down herhalen. Amerikanen die goed wilden doen in die islamitische landen werden gelyncht en juichend over de straten werden gesleept. In ruil voor de voedselhulp dus. Niet zo vreemd dat die eventjes niet meer mee doen. Alleen NL zal die landen helpen. Dream-on.

Kamervraag | 02-08-11 | 14:47

@Biff Eagleburger | 02-08-11 | 14:39
Prima toch, hoeven wij niet te geven.

Che_cuevara | 02-08-11 | 14:46

verkapte ontwikkelingshulp lobby

*voor eigen genot negerzoenen koopt*

Fly like an eagle | 02-08-11 | 14:46

Misschien gaat de minister het geld wel weer verdubbelen als er een x aantal is opgehaald. Kan hij weer even shinen; de burger betaald.

Pasta-saus | 02-08-11 | 14:46

@Pasta-saus | 02-08-11 | 14:44

controle? dat kennen ze niet in afrikaas

jipix le gaulois | 02-08-11 | 14:46

@vraagstaart | 02-08-11 | 14:38
Dat zou wel eens de oplossing kunnen zijn.
Laten ze hun socialistische droom maar waar gaan maken in Afrika. Zijn wij er van verlost en zij gelukkig.

Che_cuevara | 02-08-11 | 14:46

-weggejorist-

DoOne | 02-08-11 | 14:46

@yamahaha | 02-08-11 | 14:42
De beer is los!

irriducibili79 | 02-08-11 | 14:45

Offt. Waarom staat Wilders niet in de poll?

Zeeschuimer | 02-08-11 | 14:44

@vraagstaart | 02-08-11 | 14:38
Alsof er ooit enige controle is geweest van wat er met dat geld gebeurd...

Pasta-saus | 02-08-11 | 14:44

je kan het ook gewoon uitzetten als het op tv of radio is

Robert Irving III | 02-08-11 | 14:43

-weggejorist-

oeverloos gezwam | 02-08-11 | 14:43

Wat een mazzel dat de verstandigste, meest sociale, op lange termijn de beste oplossing ook de goedkoopste is.

if-then | 02-08-11 | 14:43

Wat een gezever weer! Waarom niet, een beetje extra aandacht voor Afrika? Dan worden er maar wat belastingcenten aan besteed, ik vind het nog altijd een betere besteding dan bijvoorbeeld Lingo of De Joop.

Zeeschuimer | 02-08-11 | 14:43

belasting aftrekbaar?!

jipix le gaulois | 02-08-11 | 14:42

Gelukkig mag Borsato een paar maanden niet zingen.
Verder een beetje afgekeken van life aid.

Maar ze doen maar, ik ben gelukkig niet verplicht om te kijken of te luisteren.

Als Wilbert Mutsaers zo graag wil zwelgen in zijn eigendunk, mijn zegen heeft hij.

Che_cuevara | 02-08-11 | 14:42

@irriducibili79 | 02-08-11 | 14:38

Tosti alert: twitpic.com/5sq6bz

yamahaha | 02-08-11 | 14:42

ik vrees dat het te laat is

Wandelstok | 02-08-11 | 14:42

.. er zit een knop op de Téévéé.. lalalalala Laat maar.

yamahaha | 02-08-11 | 14:41

Een neger op Groenland fluistert mij net in dat het dan moet zijn ipv als. Excuus. Mooi schrijven is in Holland nu eenmaal belangrijker dan honger.

Valentijn Schuinsmaa | 02-08-11 | 14:40

Want het brengt vast wel meer op dan het kost. En anders betalen de burgers het wel. Zucht.

Wat ik zeg. | 02-08-11 | 14:40

Dit lijkt wel een stijlloze promotie. Radio, beeldbuis en websites van alle publieke omroepen zijn nog eenvoudiger te negeren als een neger op groenland. En de papieren VARA-gids.... hahahahahha. Kom aan zeg. Ik heb al mijn geld al in Griekse kontgaatjes gestoken. Sorry, opperdepop.

Valentijn Schuinsmaa | 02-08-11 | 14:39

Anouk ontvangt graag van de negertjes, heb ik wel eens gelezen, een keer of honderd.

Biff Eagleburger | 02-08-11 | 14:39

Dit topic hadden we toch al gehad? Beetje de draad kwijt is.

NickV2.0 | 02-08-11 | 14:38

Tijd voor tosti's

irriducibili79 | 02-08-11 | 14:38

In september??? ... is dat niet een beetje (te) laat als je nu al de hongerklop in je buik hebt?

irma zonderboezem | 02-08-11 | 14:38

Hou er nou mee op jongens. Decennia ontwikkelingshulp heeft niets anders gebracht dan corruptie en een continent dat enkel nog de hand kan ophouden.

iedere zelfredzaamheid in de kiem gesmoord - is dàt dan wat we willen?

Oh, wacht - de VARA. Ja, dat is wat ze willen. iedereen agfhankelijk van De Staat. Als het in NL niet lukt, dan beginnen we maar met de socialistiese droom in Afrika.

vraagstaart | 02-08-11 | 14:38

Dus als ik het goed begrijp kunnen we optredens van die stukken ellende voorkomen als we geld overmaken? Want daar heb ik best geld voor over...

Het DaanMannetje | 02-08-11 | 14:38

Nope, ik weiger dit in stand te houden. Radio en TV kunnen uit. Was niet Een voor Afrika 25, 26 jaar geleden? Degenen die toen "gered" zijn laten nu hun kinderen achter. In the Ghetto... ahaaaa

Xel | 02-08-11 | 14:38

Er gaat al genoeg geld heen via losgeldbedragen voor gekidnapte zeelieden.

Vraag Long Mohammed Silver maar of hij wat kan missen.

Generaal Tapioca | 02-08-11 | 14:37

Ik ben even weg.
Zendmasten in de fik steken.

ZDEV | 02-08-11 | 14:37

Er is kennelijk nog lang niet genoeg bezuinigd bij de publieken, anders hadden ze zelf wel honger gehad.

ZKH EénOog | 02-08-11 | 14:36

Je kan dan beter een zendmast om laten vallen. Is ook lekker rustig.

FlesjeFanta | 02-08-11 | 14:36

grappig dat nu noorwegen uit het nieuws is we ons opeens weer zorgen moeten maken over afrika.

cumshaft | 02-08-11 | 14:36

Wat deze man kan doen is 95% van zijn loon overmaken en mij niet lastigvallen met zijn "feel good"-geneuzel.

Kaas de Vies | 02-08-11 | 14:34

Bah, dan is die man nog Geenstijl redacteur ook.

kapotte_stofzuiger | 02-08-11 | 14:33

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken