Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

OM snapt guilt by association-spelletje niet

englogootje.jpg Hoewel de 'voortkruipende islamisering van Nederland, Vlaanderen en Europa nog steeds een probleem is', wil dat dus NIET zeggen dat je een machinegeweer moet pakken om onschuldige kinderen neer te maaien. Aldus ene Frederik van Gent, Taliban-katholiek van het religieuze haatblog (religieuze haat-blog?) Catholica. Lijkt ons duidelijke taal. Deze gristen is bang voor de (thans vastende dus nogal tamme) volgelingen van Mohammed, vindt dat wij dat ook allemaal moeten zijn en schrijft daarom stukjes op een weblog om dat kenbaar te maken. Sinds Blonde Breivik moet je daar voor de zekerheid dus een disclaimertje in verwerken met een 'alleen woorden, geen wapens'-strekking, maar verder mag dat gewoon allemaal prima onder die fijne vlag van vrijheid van meningsuiting die wij in Nederland hebben wapperen. Of hangt-ie toch een beetje halfstok? Het OM (Ongewenste Meningen) denkt namelijk heel anders over wat je wel en niet mag bloggen en overweegt volgens Trouw onderzoek naar drie 'ultra-rechtse' Catholica-bloggers. Om precies te zijn Tom Zwitser, Marcel Bas en Breivikmailontvanger Erik van Goor. En waarom dan wel? Omdat het godvrezende neocons met een beperkte blik op de wereld zijn die 'het oude Europa' terugwillen? Omdat ze connecties hebben met Wilders, omdat Breivik hen mailde of omdat ze banden hebben met anderen die door Breivik gemaild werden? Omdat homohater Mariska Orbán-de Haas hun muze is? Komaan OM, guilt by association was een leuk spelletje de afgelopen week, maar nu jullie het serieus gaan nemen is de lol er wel van af. Stelletje discussietrollen.

Reaguursels

Inloggen

"homohater Mariska Orbán-de Haas", als dat al zo zou zijn, dan is het nog altijd een haatster..

MalteseKnight | 02-08-11 | 09:05

Reaguurbuis baby | 02-08-11 | 01:00 |

Ah fuck a fuck! Deze pleurt was bedoeld voor vander F

vander F | 02-08-11 | 00:37 |

Niet voor die hond! Heb ik de de hele discussie verknald. Lang leve mijn slaapprobleem gelukkig!

Reaguurbuis baby | 02-08-11 | 04:06

vander F | 02-08-11 | 01:10 | + 0 -

Ze stijgen weer... Volgens

www.synovate.nl/content.asp?targetid=6...

Niet alleen moslims stemmen erop. Ook multikulti voorstanders van NL afkomst blijkbaar; Of tegenstemmers van linkse stempel.

Ik ben het niet met je oneens in essentie. Ik wil alleen maar consequent blijven. Ik acht mezelf rechts, maar zal rechts niet ontzien in het belang van discussie. Links zal ik zeker niet ontzien! Oh nee. Maar ik ben voor discussie, geen debat. Maar voorlopig zal dat weinig gebeuren zoals je zelf al aangaf (of zoals ik het opvat).

Reaguurbuis baby | 02-08-11 | 01:26

@Reaguurbuis baby | 02-08-11 | 01:06,
welke achterban..

vander F | 02-08-11 | 01:10

de honden blaffen... | 02-08-11 | 00:42 |

De PvdA is dan ook altijd al de meest hypocriete partij geweest. Bos heb ik toch altijd het mooiste voorbeeld gevonden. Windvaan Bos. Ik vraag me af of ze met hun laatste beslissing, het einde van einde van multikulti, hun definitieve einde hebben ingegeluid. Ze moesten wel natuurlijk maar hoe de achterban gaat reageren is nog maar geheel de vraag.

Reaguurbuis baby | 02-08-11 | 01:06

@Greetje Duisenberg | 02-08-11 | 00:43 ,
psychopaten heb je ook in de rimboe,
al dat gelul over politiek, websites links/rechts social blabla geanalyseer, hou een sop:

'Amok betekent volgens de Van Dale: plotseling onbesuisd optreden, opschudding verwekken.

Het woord Amok (Indonesisch/Maleisisch: Amuk) is de Maleise naam van de moorddadige aanvallen waar Maleisiërs soms onder lijden. Het maleise mengamuk betekent amok maken. De term amok wordt in het algemeen ook gebruikt voor anderen die zonder provocatie een groep mensen aanvallen met het doel dezen te doden.

Een Maleisiër die amok maakt, rent de straat op met een kris of een ander wapen en begint daarmee iedereen te raken tot hij zelf gedood wordt."
nl.wikipedia.org/wiki/Amok

vander F | 02-08-11 | 01:00

de honden blaffen... | 01-08-11 | 23:59 |

Iets dat Wilders mij wel geleerd heeft is dat Islam meer een ideologie is dan een religie. Wat dat betreft net als links. Of rechts, hoewel ik die daar niet onder vat. Maar dat doet de rest wel. Of christen. Wat islam betreft zijn we allemaal christen, kruisvaarders, een ideologie.

Ja, we zullen de islam onderdrukken vanwege hun totaal haakse ideeën op de onze en ik ben het ermee eens. Daar zie ik nooit een consensus ontstaan, dus kunnen we maar beter gewoon baas blijven. Maar de baas blijven in eigen land onder eigen mensen met haakse ideeën zal ik altijd weerstaan! Dat links de dominantie voor 40 jaar heeft gehad wil niet zeggen dat ik wil dat ze nooit meer een drol te vertellen hebben! Ik ben Voltaire fan, daarom ben ik ook lid van Powned. Niet omdat ik ze zo waardeer! Toen ik lid werd was ik eerder links dan rechts.

Reaguurbuis baby | 02-08-11 | 01:00

@ vander F | 01-08-11 | 22:19 | + 0 -
Ik denk niet dat rechts zo geschrokken is hoor. Rechts houdt immers veel meer rekening met het feit dat mensen tot kwade dingen in staat zijn. Ze hebben niet zo'n hoge dunk of verheven moraal of hooggespannen verwachtingen over het goede in de mens, niet bij henzelf en ook niet bij een ander. Zoals Harry Mulish ooit terecht opmerkte: er schuilt een fascist in ons allemaal. De mensen die dat niet willen toegeven zijn het engst, kijk maar om je heen.
.
Dus als ik heel eerlijk ben, moet ik eigenlijk bekennen dat het nog verdomd lang geduurd heeft tot zoiets als in Oslo eindelijk eens plaatsvond. Niet omdat ik het hoopte of dat ik blij ben of het goedkeur, maar omdat het beestje zo nou eenmaal in elkaar zit. Sommige mensen reageren zo. Film om te zien: Taxidriver met Robert de Niro.
.
Er is een wetenschap socionomics, en die kan aan de hand van de kleuren van de mode bekijken welke kant het opgaat met de economie.
.
Op eenzelfde wijze kun je ook zien wat voor type sociopaat / psychopaat een samenleving op zal leveren, waar mensen zich niet MOGEN uiten, omdat hun politieke denkbeelden systematisch en stelselmatig op Kafkaeske wijze worden gemisinterpreteerd.
.
Dat is precies waar het aan schort. En het enige wat het OM weet te bedenken is als een geschrokken pavlov hondje enorm beginnen te blaffen, om te maskeren dat ze GEEN FLAUW BENUL hebben wie ze zouden moeten bijten.

Greetje Duisenberg | 02-08-11 | 00:43

Reaguurbuis baby | 02-08-11 | 00:26
Het is natuurlijk wel enigszins typisch dat de partij die altijd het hardst loopt te brullen dat polarisatie gevaarlijk is zo'n beetje de uitvinder ervan blijkt te zijn...

de honden blaffen... | 02-08-11 | 00:42

@Reaguurbuis baby | 02-08-11 | 00:15,
lees je eens in, Islamitische beschouwingen,
religieus geleidde landen zien ons door een religieuze bril,
Nederland is dus een Christenland in hun ogen.
De NAVO een Christenmacht.
En dat is het natuurlijk ook.

vander F | 02-08-11 | 00:37

de honden blaffen... | 01-08-11 | 23:59 |

Ik begin te geloven dat er weinig grijs is tussen consensus politiek en polarisatie. Als er nog grijs is kan ik dat even niet benoemen.

Reaguurbuis baby | 02-08-11 | 00:26

vander F | 01-08-11 | 23:52 |

Dat we eindelijk geaccepteerd worden is geweldig, maar ik betwijfel of dat het geval zou zijn als 'we' bloed aan onze handen zouden hebben. Ik wil eigenlijk helemaal niet in termen als hullie/zullie praten maar het is niet anders. Verder wil ik die idioot Breivik ook helemaal niet onder rechts categoriseren maar ik moet wel als ik consequent wil blijven.

Moslims die zeggen dat de Taliban of Al-Quaida geen moslims zijn heb ik altijd ongelijk gegeven. Wat mij betreft is alles wat gebeurd onder de noemer islam islam! Omdat de ene moslim vindt dat de andere moslim geen moslim is betekent niets voor me. Als niet-moslim zijnde zijn het allemaal moslims en alle daden islam, hoe vreselijk ook. Een vervelende consequente consequentie is dat Breivik vanuit zijn rechtse positie wel degelijk rechts vertegenwoordigd danwel niet extreem beschamend!

Reaguurbuis baby | 02-08-11 | 00:15

Reaguurbuis baby | 01-08-11 | 22:25
Ik heb deze gevonden:

polarisatie Het benadrukken van politieke tegenstellingen. In 1966 kwam in Nederland een eind aan de consensuspolitiek, toen de PvdA ging polariseren tegen de confessionele partijen en de VVD. De PvdA wilde geen compromissen meer sluiten, maar hoopte met D'66 en de PPR een linkse meerderheid te krijgen. De polarisatie was volgens de PvdA ook goed voor de democratie, omdat het de kiezers voor een heldere keuze tussen links en rechts stelde. Het gevolg was dat de VVD en later ook het CDA tegen de PvdA gingen polariseren en de socialisten twaalf jaar in de oppositie werden gehouden. Na het aantreden van Wim Kok als partijleider in 1986 keerde de PvdA terug naar de consensuspolitiek.

de honden blaffen... | 01-08-11 | 23:59

@La Bailaora | 01-08-11 | 23:00,
ach, op de man spelen, vooral nu?
Get real, vroegâh werd er alleen maar op de man gespeeld en daardoor de inhoud volslagen uit beeld gemept.
Dat lukt tegenwoordig niet meer, tuurlijk is de ad hominem alive and kicking, maar hij wordt nu ook herkent, en erkent,
das winst.

En volwassen is een groot woord inderdaad, we're growing up.

@Reaguurbuis baby | 01-08-11 | 23:10 ,
de beste troef is echt niet geweldloosheid maar de acceptatie, er is nu eenmaal een fors deel van de burgers niet gecharmeerd van al te linkse kolder, die worden nu gehoord,
de grootste onvrede zit in het niet willen horen van 'Den Haag' en echt niet alleen een hoofddoekje, juist niet.
Hoe graag sommige reactionaire socialisten alleen dat willen zien door het spleetje in de plaat voor hun kop.

Wat er in Noorwegen gebeurd is, is niet Noors rechts,
in Noorwegen heeft een persoon genaamd Breivik een ranzige moordpartij aangericht, niet meer en niet minder.

vander F | 01-08-11 | 23:52

vander F | 01-08-11 | 22:52 |

Dat het meer in evenwicht komt is absoluut waar. Ik hoop alleen niet dat rechts zijn beste troef verspeeld, geweldloosheid. Wat er in Noorwegen gebeurd is, is Noors rechts. Het is achterlijk Wilders verantwoordelijk te houden daarvoor omdat hij een paar keer genoemd is in een 1500+ tellend document. Nederland rechts heeft nog schone handen voor zover ik weet. Waarschijnlijk heb je gelijk en is debat nu het enige mogelijke nu. Links raakt zijn hegemonie tenslotte definitief kwijt maar zijn nog steeds sterk en niet van plan zomaar neer te gaan. Groeispurten horen erbij maar soms gaat het wel erg snel. Ik hoop dat er nog ruimte gaat komen voor echte discussie en we niet opnieuw gaan verzuilen.

Reaguurbuis baby | 01-08-11 | 23:10

vander F | 01-08-11 | 22:52
Oneens. Er wordt vooral op de man gespeeld. Men moet leren het alleen nog over de inhoud te hebben en te discussieren op argumenten. En dat gebeurt zeer zelden. Dus volwassen? Nee, (nog) niet.

La Bailaora | 01-08-11 | 23:00

vander F | 01-08-11 | 22:52 |

+1 en ik denk dat het het groeien van politiek/samenleving ook hoop geeft.

Parelman | 01-08-11 | 23:00

@Reaguurbuis baby | 01-08-11 | 22:30,
ik heb meer het idee dat de boel wat meer in evenwicht komt,
ik bedoel, zo'n Janmaat, wat die man allemaal zei was zogenaamd allemaal NSB +
Als je ziet hoe het debat nu loskomt was dat allemaal kinderspiel, totaal over de top gedemoniseed door links destijds.
In die zin is het debat nu vele malen volwassener en realistischer dan het ooit geweest is.

The point of no return is het het feit dat er niet meer kinderachtig gereageerd KAN worden, we worden eindelijk volwassen.
Growing up hurts.

vander F | 01-08-11 | 22:52

@Parelman | 01-08-11 | 21:07
Volgens het OM misschien @doodsbedreiging omdat ie dreigtweets RT?

Surferdude | 01-08-11 | 22:45

Parelman | 01-08-11 | 22:35 |

Voor mij wanneer mensen zelf voor rechter en beul gaan spelen. Zelfde idee een beetje denk ik.

Reaguurbuis baby | 01-08-11 | 22:42

Zucht. Is eindelijk die eeuwigdurende rechtszaak tegen Wilders afgelopen, begint het OM weer van voren af aan met een drietal dat geen Moszkootje kan inhuren. Wat een bezigheidstherapie, dit.

Wilhelmina Kuttje | 01-08-11 | 22:36

Reaguurbuis baby | 01-08-11 | 22:30 |

Het point-of-no-return is wetteloosheid. Tot die tijd komt ga ik door met genieten.

Parelman | 01-08-11 | 22:35

vander F | 01-08-11 | 22:19 |

Ik hoop dat ik overdrijf inderdaad. Links heeft een stok gevonden om mee te slaan en ze gaan flink los. Als je geslagen wordt ga je niet weldenkend, genuanceerd zitten wezen over het algemeen maar ga je terugslaan. Hmm, links is fanatieker blijkbaar. Ik hoop dat deze storm snel een beetje berust voor we echt een point-of-no-return passeren. Ik heb mijn twijfels.

Reaguurbuis baby | 01-08-11 | 22:30

de honden blaffen... | 01-08-11 |

Journalisten, en ik bedoel die echte, spreken over de gedachtewens van hun omgeving. Ik neem aan dat u die verschillende gedachtegoeden wel herkent.

En of je een fan bent, of niet? Ook van Jole heeft vrienden/fans/volgers.

Parelman | 01-08-11 | 22:26

de honden blaffen... | 01-08-11 | 22:16 |

De definitie van polarisatie volgens wiki: 'het veroorzaken van een conflict of het versterken van tegenstellingen tussen partijen of bevolkingsgroepen'. Discussie heeft een heel ander uitgangspunt. Zolang beide partijen zich onthouden van geweld kan discussie wellicht nog bereikt worden. Als die grens overschreden wordt niet meer vrees ik.

Reaguurbuis baby | 01-08-11 | 22:25

Als katholiek schaam ik me werkelijk kapot voor deze site (catholica).

relatief | 01-08-11 | 22:24

@Reaguurbuis baby | 01-08-11 | 22:09 ,
er schiet niks door, er wordt al jaren stevig en ook ranzig gediscussieerd op allerlei fora, men slaat er nu pas acht op.
Meneer Breivik was in 2002 al bezig met het oprichten van z'n tempeliersclupje.

De handen gaan nu eindelijk in eigen boezem, moest eerst links even wakker voor worden, en dat zijn ze nu.
Rechts schrikt nu ook op, na jaren tevergeefs schreeuwen, grof inderdaad, nu komt er eens een kogelregen van rechts, 1-1 zeg maar, de gemiddelde rechtsert wordt ook niet blij van zo'n gestoorde Noor, net als multicul niet blij wordt van Bouyeri's en terror mocro's.
Rest het aanpakken van doorgeslagen types, maar tot eigenlijk vorig jaar was er eenvoudigweg geen basis voor debat, slechts gedemoniseer.

vander F | 01-08-11 | 22:19

Reaguurbuis baby | 01-08-11 | 21:53
Polariseren is niet erg, zolang zolang het tot doel heeft in een discussie de standpunten van beide partijen tot in het extreme duidelijk te maken.
Zodra er echter geweld (ook verbaal) toegepast wordt is er de keuze uit twee principes, oog om oog of de andere wang toekeren.
Maar dat laatste tot in het oneindige volhouden is slechts weinigen gegeven.

de honden blaffen... | 01-08-11 | 22:16

vander F | 01-08-11 | 22:00 |

En mij hoor je ook ABSOLUUT niet zeggen dat links niet net zo hard meedoet aan polariseren. Met 40 jaar voorsprong misschien nog wel fanatieker. Het enige wat ik probeer te zeggen is dat rechts het ook doet. Dat is alles.

Reaguurbuis baby | 01-08-11 | 22:16

We moeten stoppen met dat justitie-apparaat, en als dat niet kan, stoppen met Nederland. Er zit niks ander sop.

Creaguurder | 01-08-11 | 22:14

vander F | 01-08-11 | 22:00 |

Ik ben juist bang dat er steeds minder gediscusseerd wordt en meer gedebatteerd en mensen minder bereid zijn hand in eigen boezem te steken wat voor een eerlijke discussie toch wel belangrijk is. Begrijp me niet verkeerd aub, dat multikul eindelijk doodverklaard is ben ik erg blij om, kunnen problemen eindelijk benoemd worden. Dat rechts emancipeert is prachtig. Misschien is waar ik bang voor ben wel een onvermijdelijk gevolg daarvan, maar het lijkt wat door te schieten nu.

Reaguurbuis baby | 01-08-11 | 22:09

ZKH EénOog | 01-08-11 | 22:01 |
Uit de persverklaring van Catholica: "onze medewerkers in de cc-lijst stonden tussen de – naar nu blijkt – meer dan tienduizend anderen".
Flink lijstje dus.

CoffeePatch | 01-08-11 | 22:06

Ik krgeeg ook wel een Nigeriaanse 419 mail.
Gaat het OM nu ook onderzoek naar mij doen als fraudeur?

BroodenSpelen | 01-08-11 | 22:02

@Joost Maghetweten | 01-08-11 | 21:05

... waar JOUW "slachtoffer" toevallig loopt...

Ik dank je schoon, dat je mij voor zo'n spiegopaat aanziet.

Maar zonder gekheid: ik snap jouw punt ook: als je select op een lijstje staat, is het het onderzoeken wel waard. Maar ik vind een verdenking bij voorbaat toch te ver gaan, gezien het gewicht van de situatie, denk je ook niet?

ZKH EénOog | 01-08-11 | 22:01

@Reaguurbuis baby | 01-08-11 | 21:53 |,
wat nou moeilijk?
Wees blij dat er eindelijk er open gediscussieerd wordt over multicul, immigratie en bedreigidioten.
De PvdA snapt het nu zelfs, polariseren schiet niet op, iets waar ze zelf ook vrolijk aan meegedaan hebben.
Luisteren naar de burger, ook zoiets, klachten niet meteen wegzetten als dom fascistisch gelul, allemaal prachtig.
Dat nu ook, na jaren van meer obscure discussie, Henk & Ingrid ietwat onhandig uit de hoek komen is iets om aandacht aan te besteden, en dat doe je door bedreigidioten van hun bed te lichten en een tik op hun vingers te geven.

vander F | 01-08-11 | 22:00

Kaas de Vies | 01-08-11 | 20:36 | + 112 -
idd ,wanneer worden die malloten eens teruggefloten.
benoemd voor het leven is opzichzelf al crimineel,dat is het ultieme pluchezitten,.Meeste van die knakkers sporen sowieso niet.,helaas mogen ze wel over "ons simpele burgers" oordelen. Dan mogen wij ook over hun oordelen dacht ik zo !

Major Doorsnee | 01-08-11 | 21:59

de honden blaffen... | 01-08-11 | 21:30 |

Waar sta je zelf is vaak de moeilijkste vraag om te beantwoorden denk ik. Eén ding denk ik wel te weten en dat met polarisatie iedereen schuld heeft. De schuld van een guur klimaat exclusief bij de ander leggen, wat die ander ook doet, is bijdragen aan de verharding. Links mag ermee begonnen zijn (ook met geweld) maar rechts is op dit moment ook niet onschuldig. Ik hoop niet dat rechts zich volledig 'emancipeert' naar geweld aan toe. Behalve dat rechts dat veel efficienter kan denk ik, is geweldloosheid cq. onschuld een erg sterk argument voor rechts die niet verloren mag gaan vind ik.

Reaguurbuis baby | 01-08-11 | 21:53

Parelman | 01-08-11 | 21:46
Een groot deel van de journalistiek is verworden van verslaggever tot "opiniemaker".
Vaak in dienst van een politiek stroming.

de honden blaffen... | 01-08-11 | 21:52

@Drs. Facts n Figures | 01-08-11 | 21:33 ,
volkomen gelijk natuurlijk,
700 verkeersdoden en vele tienduizenden gewonden is blijkbaar niet zo boeiend als een halve zool die wat brult op twitter of een blog.

Dat er wat aandacht moet worden besteed aan taalgebruik is evident maar met het huidige onderwijs volstrekt zinloos.

Om gotverdegotver complete wetgeving om te gooien voor een of andere zwakbegaafde psychopaat is natuurlijk krankzinnig.
Alsof er dan ineens geen zwakbegaafde of om mij part hoogbegaafde psychopaten meer bestaan, laat staan dat je ze kunt identificeren en aanhouden.
Sterker nog, laat ze maar blaten en met bestaande wetgeving, ruim voldoende aanwezig in dit soort zaken, KUN je ze in iedergeval ontwaren en aanpakken.

vander F | 01-08-11 | 21:51

de honden blaffen... | 01-08-11 | 21:30 |
.. vol wrok en ressentiment, afkeer van de ander en met oorlogsmetaforen doordrenkt..
.
Daar staat dat weblogje van van Jole toch vol mee.

CoffeePatch | 01-08-11 | 21:50

de honden blaffen... | 01-08-11 | 21:30 |

Politiek staat boven journalistiek.

Parelman | 01-08-11 | 21:46

Misschien heeft het OM wel andere aanwijzingen ontvangen uit Noorwegen?
---
Ik zou even afwachten met welke aanklacht ze komen.
-
Onderzoek is het werk van OM, dat doen ze voortdurend. Het zou een beetje raar zijn als ze bovenstaande heren bij voorbaat van een lijstje "eventueel te onderzoeken personen" zouden verwijderen enkel omdat ze katholiek zijn. Toch?

2emeREP | 01-08-11 | 21:44

Ach, doet het OM gewoon om te laten zien dat ze heus wel eens GeenStijl lezen, kunnen ze ook eens hip doen.

vander F | 01-08-11 | 21:43

Drs. Facts n Figures | 01-08-11 | 21:33
Ik vind dat geen acceptabel risico. Simpelweg omdat we vroeger een mpij hadden waar dat domweg geen risico was. Waarom er een nieuw risico bij accepteren terwijl dat niet zou hoeven?

Alleen zouden we nou eens moeten gaan nadenken waardoor dit nieuwe risico in de mpij is gekomen. Dat is namelijk ook de enige manier om te zorgen dat we het weer kunnen wegnemen.

La Bailaora | 01-08-11 | 21:41

Trouwens, wat vinnu hiervan:

Excessen als Breivik zijn acceptabele risico's van onze open en vrije samenleving!

Als je auto rijdt, kun je 'n ongeluk krijgen; acceptabel.
Als je zwemt, kun je verdrinken; acceptabel

Als het niet acceptabel is, moeten we dus maar inleveren op 'open en vrij'.

Drs. Facts n Figures | 01-08-11 | 21:33

@Parsons
O/T Vraagje, bij mij blijft search-geenstijl.thruhere.net/ hangen, laatste reaguursel welke getoond wordt is van gisteren 18:31. Heeft u enig idee waar het aan kan liggen?

toetanchamon | 01-08-11 | 21:30

Verbeterde versie, pardon.
Een sterk argument om de stelling: "Waar sta ik in deze discussie zelf? Ik vind het heel lastig. Met Breedveld beaam ik dat er een relatie is tussen extreme taal en politiek geweld. Hoewel Wilders cum suis zelf niet tot geweld oproepen, is hun taalgebruik zo strijdbaar, vol wrok en ressentiment, afkeer van de ander en met oorlogsmetaforen doordrenkt, dat dit bepaalde geesten kan stimuleren om tot gewelddaden over te gaan" (gepikt van de Joop), onderuit te halen, is het feit dat van Jole nog niets overkomen is.

de honden blaffen... | 01-08-11 | 21:30

Een sterk argument om de stelling: "Waar sta ik in deze discussie zelf? Ik vind het heel lastig. Met Breedveld beaam ik dat er een relatie is tussen extreme taal en politiek geweld. Hoewel Wilders cum suis zelf niet tot geweld oproepen, is hun taalgebruik zo strijdbaar, vol wrok en ressentiment, afkeer van de ander en met oorlogsmetaforen doordrenkt, dat dit bepaalde geesten kan stimuleren om tot gewelddaden over te gaan" (gepikt van de Joop), is het feit dat van Jole nog niets overkomen is.

de honden blaffen... | 01-08-11 | 21:27

@Rikketiktik
Als u nou had gezegd, mensen die mogelijkerwijs aangezet hebben tot geweld of direct/indirect Breivik hebben geholpen had u een punt, nu met uw plemp over bloggers die olie op het vuur gooien op internet niet...

Er bestaat allang een wet dat als er opgeroepen wordt tot geweld het OM kan vervolgen. Bloggers die hun mening uiten op internet, hoe controversieel ook, daar moet je vanaf blijven.

La Bailaora | 01-08-11 | 21:24

Waarom op Catholica onderzoeken? Let meer op bommen onderzoekers/bommen benodigdheden kopers.

Parelman | 01-08-11 | 21:17

Ik sport ook! Net als Breivik!
Beetje met gewichten zeulen enzo.

Ben ik nou ook 'n moordenaar?

Drs. Facts n Figures | 01-08-11 | 21:14

Even wat ingelezen over dees personen maar vind het toch maar enge ventjes.Niet iemand waar je je kind aan toevertrouwt.
Zeker geen 100.
Niet erg dat de politie deze heren bezoekt.Zijn volgens mij terroristen in bloggers uniform. :)

miko | 01-08-11 | 21:13

Het OM *zucht* vind ook weer iets, komen die mensen wel eens buiten?

toetanchamon | 01-08-11 | 21:11

-weggejorist-

Barani517 | 01-08-11 | 21:11

@vetkleppert | 01-08-11 | 21:03
Hopelijk komen daar nooit video-opnamen van naar buiten. Dan krijgt het CBP het pas echt moeilijk.

dantochmaar | 01-08-11 | 21:10

Wie had anders gedacht! Het perfecte excuus is gevonden internet definitief te monitoren en aan banden te leggen. GS wordt ongetwijfeld al scrupuleus in de gaten gehouden en dat nieuwe wetje tegen online schandpalen is om ons onwetend en afhankelijk te maken cq. onderdrukken. Totalitair Nederland in de maak!

Reaguurbuis baby | 01-08-11 | 21:09

Surferdude | 01-08-11 | 20:55 |

Twitter bedreiging. Wie is de twitteraar?

Parelman | 01-08-11 | 21:07

@ZKH EénOog | 01-08-11 | 20:55
Als er drie man in Nl op zijn lijst staan, lijkt e dat redelijk gerichte email. Als er 300 op zijn lijst staan, lijkt me dat het onderzoeken waard. Als er 3.000.000 op zijn lijst staan, begrijp ik jouw punt beter. Gewoon omdat mijn kinderen daar over straat kunnen lopen waar jouw "slachtoffer" toevallig loopt...

Joost Maghetweten | 01-08-11 | 21:05

Joost Maghetweten | 01-08-11 | 21:02 Juist!

Rikketiktik | 01-08-11 | 21:05

@dantochmaar | 01-08-11 | 21:00
Het schijnt dat Tom thuis met zijn professionele antenne zit te spelen.

vetkleppert | 01-08-11 | 21:03

@van Rossum,
Ik heb hier toch wel een probleempje mee:
Die Noor had het na zijn aanhouding over een 'organisatie' en over meerdere cellen. Er stond een mannetje of wat op zijn email-lijstje, en als dus deze drie op zijn lijstje stonden zijn ze automatisch verdacht.
Als morgen en 'Frederik van Gent' een machinegeweer pakt en een paar kids omver jaagt, dan roept heel NL: Hoe kan de pliessie dat hebben gemist?
Wat wordt dan jouw column?

Joost Maghetweten | 01-08-11 | 21:02

Tom Schalken was toch met pensioen?

dantochmaar | 01-08-11 | 21:00

Rikketiktik | 01-08-11 | 20:58
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Probeer het nog eens.

La Bailaora | 01-08-11 | 21:00

Makkelijke manier om je tegenstander uit de weg te ruimen. Zo kunnen links en rechts aanslagen laten plegen onder het mom van; "oh kijk eens wat zullie hebben gedaan, ze moeten verboden worden". Niets is wat het lijkt!

Inukshuk | 01-08-11 | 20:58

La Bailaora | 01-08-11 | 20:56 | Bent u voor preventief fouilleren?

Rikketiktik | 01-08-11 | 20:58

Rikketiktik | 01-08-11 | 20:54
Kunt u uitleggen waarom u dat gezond vindt?

La Bailaora | 01-08-11 | 20:56

Ondanks dat ze religieus geschift zijn, zo erg, dat ze van de seculiere samenleving afwillen, hebben ze niets te maken met Breivik zolang ze niet hebben helpen plannen of schieten. Duidelijk weer een bewijs dat het OM de digitale wereld weer eens niet begrijpt.

Betekent dat, dat als de volgende genocide-pleger middels een spam-bot heel Nederland mailt, wij ook allemaal het OM op ons dak krijgen? Lijkt me lachen...

Ik zeg het al jaren: het wordt serieus eens tijd, dat er een ministerie (of ministeriële afdeling) van ICT gaat komen, waar men wel verstand van zaken heeft. Ik ben alleen bang, dat ze geen goede ICT-ers weten binnen te krijgen onder de balknorm. Maar als dat een berg kostbaar falen gaat schelen in de toekomst, mag dat van me.

ZKH EénOog | 01-08-11 | 20:55

We zijn allemaal schuldig!!!
Dus bekeren NU!
Verder wil ik hier oproepen tot een zeer geweldige strijd tegen verderfelijke afdwalige godsdiensten en het het kruisigen van alle mensen die niet met ons meedoen!
ook heb ik een probleem met G.W. Toffie Dibbie Job, geen achternaam nodig alle joden heten zo.Negers die krijgen geen naam.
Die viezerik van een Bodan of hoe die katholieke heumeau ook mag heten niet te vergeten de keut die zich door god aangesteld voelt, BLASPHEMIE!!! Abu Bakhar van de Veen of hoe die bekeerde zoon van Herman mag heten, die mogen ze ook opblazen. Dat vinden moslim mannen leuk. en ...... en........
*wacht op de politie inval *

miko | 01-08-11 | 20:54

La Bailaora | 01-08-11 | 20:47 Ik ben vóór vrijheid van meningsuiting. Ik geef aan dat ik het gezond vind dat sommige bloggers In de gaten worden gehouden. Het gaat om een onderzoek, niet om een beschuldiging.

Rikketiktik | 01-08-11 | 20:54

@Willianus Wortelus | 01-08-11 | 20:50

Neuh, het zit 'm toch echt in de kalender!

Anderskokenden die weer niet mogen koken en omstreken.

Reinaert | 01-08-11 | 20:53

@ Klaas de Vries. 20.36.

Een groot applaus.

grappert | 01-08-11 | 20:51

Ik hou m'n mening dit keer gewoon voor me!

de deurwaarder | 01-08-11 | 20:51


Reinaert | 01-08-11 | 20:44 | Ahaaa! Ik voelde mijn ballen al flink tekeer gaan vandaag. Ik dacht eerst dat het de zon was.

Willianus Wortelus | 01-08-11 | 20:50

Ik verwacht op niet al te lange termijn in het Europese parlement, en ook in de tweede kamer, voorstellen om bepaalde "extreem"rechtse uitlatingen en dan met name kritiek op Europa, islam en linkse politici te verbieden en strafbaar te stellen.

de honden blaffen... | 01-08-11 | 20:49

Potje PSN bowlen dan nog maar, iemand?

Hallo?

Nacho_Vidal | 01-08-11 | 20:49

Kun je de helft van Marokko.nl wel oppakken.

Slivovic | 01-08-11 | 20:49

Mariska de Haas is overigens niet in dienst van de AIVD. Ook zij hebben grenzen qua kwaliteit en stuitende domheid. Niet veel, maar toch.

Biff Eagleburger | 01-08-11 | 20:48

Rikketiktik | 01-08-11 | 20:44
U bent tegen de vrijheid van meningsuiting? U hoeft dat toch helemaal niet te lezen? Internet is groot, zeer groot. Vergelijk dat eens met het Nederland 1 en 2 van 30 jaar geleden en dat mensen met een andere mening altijd meningen zagen die zie niet prettig en juist vonden. Dat was pas erg. Want er was geen alternatief.

La Bailaora | 01-08-11 | 20:47

@Reinaert | 01-08-11 | 20:44

Ah, ok, Bambi, altijd lekker!

brutus68 | 01-08-11 | 20:46

Extremistische katholieken, voetballen die bij Philips-II?

Surferdude | 01-08-11 | 20:45

.. het OM, altijd weer een gevaarlijke organisatie waarvan je niet kan weten welke kant die heengaat.

Jan Passant mk2 | 01-08-11 | 20:45

Ik heb het ook niet zo op bloggers die op hun zolderkamertjes olie op het vuur gooien. Grote bekken mogen van mij ter verantwoording worden geroepen. Je vraagt aandacht en dat krijg je. Een beetje tegengas is onderdeel van het spelletje dat ze zelf beginnen. Ik merk aan mezelf dat ik een beetje "mening moe" ben. Overspannen gezeik op alles...

Rikketiktik | 01-08-11 | 20:44

@brutus68 | 01-08-11 | 20:40

Ik ben aan 't lijnen. Vandaag Bambi dus. Rank en slank!

Morgen gewoon weer zwijn. Het is tenslotte de maand van het zwijn!

Reinaert | 01-08-11 | 20:44

@ichiro | 01-08-11 | 20:39 |
Zeur (niet).

Dept.X | 01-08-11 | 20:42

@Reinaert | 01-08-11 | 20:39

Dood beest? Wild zwijn? Zijn er genoeg van op de Veluwe..

brutus68 | 01-08-11 | 20:40

konden er niet (nog) meer (nutteloze) toevoegingen tussen (haakjes) gestopt worden

ichiro | 01-08-11 | 20:39

@Parsons | 01-08-11 | 20:35

Ik heb net in de volle zon nog wat dood beest op de BBQ gegooid.

Echt best lekker, en overzichtelijk ook nog. Daar mot je ná zonsondergang maar eens om aankomen. Want BBQ'en met kunstlicht is toch helegaar niks, geef maar toe!

Reinaert | 01-08-11 | 20:39

@Petey Morris | 01-08-11 | 20:34

Ouwe koeien. Vér over de uiterste houdbaarheidsdatum heen.

Verzin eens iets origineels. En on-topic graag!

Reinaert | 01-08-11 | 20:36

Het OM

Kan

Niets

Omhooggevallen postief gediscriminieerde malloten zonder realiteitsbesef, en om de rechters nog maar te zwijgen.

Waarschijnlijk krijg ik nu 10 maanden voor het aansteken van een waxinekaarsje in de kerk.

Kaas de Vies | 01-08-11 | 20:36

Maar wie heeft nu eigenlijk een heilige oorlog als onderdeel van een geloof bedacht?

Red Leader | 01-08-11 | 20:36

Van mij mogen alle raaskallende relioten door een psychiater in de gaten gehouden worden.

vetkleppert | 01-08-11 | 20:35

Ik vind die Van Gent trouwens een beetje lullig. "In uw eentje bent u geen goede katholiek". Zeg dat maar eens tegen een celibataire priester. Fijn.

Kraat | 01-08-11 | 20:35

Hoe laat gaat de zon onder vanavond?

Ik heb honger!

Parsons | 01-08-11 | 20:35

"guilt by association was een leuk spelletje"
.
Ja, het was inderdaad HI-LA-RISCH dat Pruikje Peroxide het nodig vond Pechtold en Van der Laan 'handlangers' van Mohammed B. te noemen: www.nu.nl/politiek/2114104/wilders-noe...

Petey Morris | 01-08-11 | 20:34

Zelfs hier op de flanken van de Veluwe kruipt de Islam niet doch loopt 'ie fier rechtop. En vooruit. Alsof er iets te halen valt.

Maar goed, dat zal wel dorpsproblematiek zijn.

Reinaert | 01-08-11 | 20:34


Van zwitser naar zwitsal is maar twee letters verschil.

Willianus Wortelus | 01-08-11 | 20:33

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken

#BREEK

LIVE. JIT noemt namen verdachten MH17: Igor, Sergei, Oleg en Leonid