
De zomervakantie duurt voor kamerleden zo'n achteneenhalve maand, tot ergens in maart 2012. Dat Grote Niks is een ideaal moment om de kloof tussen burger & bestuur eens te overbruggen. Met Heel Holland buurtbarbecueën op het Binnenhof of zo. Maar nee, schrijft
NRC Handelsblad, "
De meeste parlementariërs geven in de praktijk maar beperkt invulling aan het idee dat het reces gebruikt dient te worden om de band met het land te versterken." Kan zo'n Kathleen Ferrier wel heel hard 'Reces is geen vakantie!!!'
twitteren, daar geloven we mooi niks van als we haar schema zien. Hoewel het rondje Belgrado, Warschau, Mozambique en Kenia inderdaad wel hard werken is natuurlijk. Een Kamerlid legt gemiddeld 2,1 werkbezoeken af tijdens het reces. Is een semi-spontaan dingetje, want er zijn geen harde regels voor. Bovendien lijkt niemand te weten in welke Center Parcs de collegae het zwembad met een werkbezoek vereren. Ze doen maar wat. Lekker 'kennis en ervaring opdoen' op een strand in Egypte, in een vijfsterren-hotel aan de Adriatische Zee (
Hoi Geert) (
mirror) of op de veranda van een boshut in het Zwarte Woud. Ook gaaf: wetsvoorstellen ontwikkelen achterin een Afrikaanse safari-jeep. GroenLinks, u weet wel, die lui die roepen dat u echt eens minder moet gaan vliegen, zit het vaakst over de grens en
Cynthia Ortega-Martijn (ChristenUnie, bekend van debiele
damesplannetjes) spant de kroon qua wegblijfduur. Zij zit zes weken op de Antillen voor diverse
familiebezoeken werkbezoeken.
ZES WEKEN.
Reaguursels
InloggenDan blijf ik dit jaar toch maar weer thuis gezien de verhouding tussen de kosten en baten, ik HAD een vakantietje geboekt in Noorwegen, maar ja, kijk eens naar het nieuws.......
@meneer Q | 22-07-11 | 07:59
Voordat we met die onzin van u beginnen misschien beter 11 miljard besparen met de rechtsche hobby JSF?
======================================================
Ook die mag van mij verdwijnen Holzenbein! Met de Marine... toekomstige conflicten worden alleen nog maar uitgevochten met raketten... alles bij elkaar inclusief TBS en Kamerverkleiningen toch al gauw 23 miljard... jongens we kunnen geld teruggeven!
Goed voorbeeld van CU Cynthia. Lekker relaxed in The Far West van Nederland onder de tropische zon in een zwembad, tequila please! En dat op kosten van de Nederlandse belastingbetaler. Slimme Cynthia. Fijn dat de CU zo'n voorbeeldfiguur in huis heeft. Ik stem voortaan CU, want ik wil ook wel eens op andermans kosten in zo'n tropisch zwembad.
@meneer Q | 22-07-11 | 07:59
Voordat we met die onzin van u beginnen misschien beter 11 miljard besparen met de rechtsche hobby JSF?
Blanke Helma Nepperus van de VVD gaat fietsen en scheidsrechter spelen in haar vakantie. Waarom wordt daar niet over gekankert ?
-weggejorist-
Wat heeft de kleur er mee te maken ?
-weggejorist-
Nou en ? Ze hebben toch 6 weken vakantie. Mogen ze toch doen wat ze willen. Al gaan ze zes weken op hun toilet zitten, het is hun vrije tijd. Ze zijn tenminste niet zo achterlijk om in hun vakantie nog te gaan werken. Want ja, wij zijn zo onmisbaar voor ons bedrijf. Want laten wij nou wel wezen: welke randdebiel gaat in zijn vakantie werken. Vakantie is vakantie. En al die zeikerds die het beter weten: wordt ook 2e kamer lid en geniet van je 6 weken vakantie.
Daarom dient het aantal Kamerzetels sterk beperkt te worden; tegelijk met de afschaffing van de eerste Kamer. Ook de peperdure TBS-behandelingen kunnen te gelijkertijd verdwijnen. Alle kosten bij elkaar: zeker 5 miljard aan bezuinigingen.
En als je kijkt naar dat mens haar bijdragen in de kamer...
Die gaan helemaal nergens over.
" Wil de minister nog even kijken naar...."
en dan volgt er steevast iets in het belang van zielige bruine mensen(meestal vrouwen)....
Iedere keer hetzelfde riedeltje, kijk er de Debatgemist site maar op na...
Kan ze er niet meteen blijven? Als ze d'r familie zo mist....
Maar de financier daarvan zit net om de hoek geloof ik weet ik wel zeker.
Daar kan Hannah Belliot nog wat van leren.......
Amehoela werkbezoek staat gelijk aan bonnetjes declareren.
Pas op dat je coupe niet nat wordt, Geert
Zo langzamerhand heb ik toch echt meer dan genoeg van die potverterende en verziekende bende daar in Den Haag. Godsamme...
DeRustige | 21-07-11 | 23:30
Thx.
En ach, 'iemand voorzien van onderbouwde comments is nog altijd beter dan zomaar wat plempen en 'kijken wat er gebeurt, toch?' *ook Holland Doc kijken gaat*
Fijne avond! *out*
Whisper | 21-07-11 | 23:18
Ik moet vlgs protocol ál mijn handelingen dubbel checken. En w.b. de vragen: U had gisteravond een vlammend commentaar jegens WittgensteinsNeffe maar kreeg geen bevredigend antwoord. Wilde hem vanavond even uit de tent lokken maar faalde. ;)
Mysterie opgehelderd? Fijns. Salute!
*toch maar even naar Holland doc kijken doet*
DeRustige | 21-07-11 | 23:10 |
Goed te horen.
Maar, wat wilt u graag dubbel controleren dan?
Heb ik het gemist? U had nog wat vragen aan / voor mij, althans zo begreep ik uit een eerdere tegel....
Whisper | 21-07-11 | 23:00
*geeuwt* Wij hadden succes. Hoe 't verder verlopen is in het MCH vertelt het verhaal niet. Het is buiten mijn vaste regio dus weinig contact.
DeRustige | 21-07-11 | 22:56 |
Heb ik de vraag gemist?
Ja, Ambulancier, weet ik. Dat heeft u mij op 20-07-11 reeds aangegeven. Ik sprak toen de wens uit dat het u en uw collega gelukt was...
Uw vraagjes zie ik tegemoet. ;)
@Whisper
En niet eens fatsoenlijk antwoord geven hè...? ;)
Oh, wacht... Ambulancier. (mooi woord hè?)
Mag ik nu gaan slapen? Zo niet, dan toch.
*out*
carlorsd | 21-07-11 | 22:41 |
Da's hetzelfde als wanneer je aangeeft je lease-bak niet voor prive te gebruiken... Ik ben gezwicht en krijg binnenkort zo'n apparaatje...
Motie indienen dus? Of? En dat bedoel ik niet l*llig, moet je eens met je accountant/boekhouder om tafel gaan zitten? Hier moet toch wat aan te doen zijn? Vroeger kenden we hier een "ondernemers-regeling" , maar het hoe of wat daaromtrent weet ik niet meer...
Maar er moeten mogelijkheden zijn! Een maasje is lastig te vinden, maar ze zijn er....
Nou zeg, heeft Wilders al iets gedaan dat ie op vakantie mag?
Meerkeuze graag...:)
carlorsd | 21-07-11 | 22:37 |
Ja?
carlorsd | 21-07-11 | 22:37 |
Is dat dan een 'voorlopige aanslag?' Of moet je gewoon dokken en maar kruisjes slaan?
Ik ben het met je eens. Motie indienen dan maar? Opdat het 'geknoei' kan worden geduid en er thee gedronken kan gaan worden? Ik zou wel willen, maar ben welhaast moedeloos door het gedraai van 'Den-Haag.'
PS: geen excuses nodig voor snel typen.
@carlorsd | 21-07-11 | 22:37
Gevalletje omgedraaide bewijslast. En als zij zeggen, we geloven je stukken niet, dan moet je dokken. Zíj zouden eigenlijk het tegendeel moeten bewijzen.
-weggejorist-
Whisper | 21-07-11 | 22:37
Nog eentje dan, maar niet te moeilijk.
DeRustige | 21-07-11 | 22:36 |
? Geen vragen meer?
-weggejorist-
Must sleep. *out*
Zou ik het anders doen
Het eerste jaar zeker weten; werken is werken.
Het tweede jaar, hmm toch wel lekker om er even uit te zijn.
Het derde jaar, tja als de rest het ook zo doet...
Het vierde jaar, waarom zijn het er maar zes weken?
Het vijfe jaar, waarom krijg ik de reiskosten niet vergoed, het gaat toch een werkbezoek?
Etc
valt me nog mee. In 2008 op kosten va 'de zaak' 5 weken (geen duidelijke reden) en in 2009 meer dan 2 maanden (!!!) op eigen kosten met een hele duidelijke reden (LOL):
02-01-2008 t/m 12-02-2008 Nederlandse Antillen en Aruba
Parlementair Overleg Koninkrijksrelaties.
Betaald: Tweede Kamer der Staten-Generaal.
03-06-2009 t/m 14-08-2009 Curacao, Bonaire en St. Maarten
Inzicht krijgen in de gevoelens van de bewoners aangaande het veranderende statuut en het verkrijgen van informatie voor de behandelingen van de consensus wetten.
Betaald: Voor eigen rekening.
Nou, een beetje respect voor onze leidinggevenden is wel gepast hoor. Zij zijn voorlopig wel in staat om een heel volk in de maling te nemen. Een enkele uitzondering daargelaten, maar ga er zelf maar eens aan staan. Ze bedisselen stiekum wat ze het volk nu weer gaan wijsmaken en denken dat ze daar de macht voor hebben ook nog. Ze beseffen niet eens dat ook zíj in de maling genomen worden. Ze kunnen stemmen tot ze een ons wegen, de meerderheid heeft alles allang bekokstoofd. Zielig eigenlijk dat ze in zichzelf geloven. Maar ja. Het schuift wel. En met cognitieve dissonantie kom je ook wel heel ver.
En het land gaat naar de kloten en ze klappen blij want ze denken dat het land er beter op wordt. Hun referentiekader is namelijk nogal apart. Om niet te zeggen beperkt. En denk ook aan al de lobbyïsten die je gek maken met leugenachtege praatjes. Nee, respect.
Raar eigenlijk. Maar ja. Zo gaat het. Misschien zijn er hopelijk wijze mensen waar naar geluisterd wordt. Alhoewel. Men denkt dat als de dingen maar genoeg geld produceren, dat het dan goed is. Dat noemen ze ecomomie. Idioten.
Trolololo mens-en-samenleving.infonu.nl/psycholo...
boasatlas | 21-07-11 | 22:27 |
En voor de zekerheid wat spelden in een poppetje prikken.
Soms wil dat nog weleens helpen.
DeRustige | 21-07-11 | 22:17 |
ik ook!
Bidden dat 't goed gaat.
carlorsd | 21-07-11 | 22:21 |
Wij zitten, in ieder geval voor wat betreft deze materie, wel behoorlijk op één lijn..
Maar duidelijk wordt het pas als de criteria helder zijn, toch? Is dat bij een DGA bijvoorbeeld aan de hand van volgestort kapitaal? Omzet? Hoe werkt dat?
En bij kamerleden? Is het de omvang van de portefeuille?
Vragen, vragen....
ojédiaré | 21-07-11 | 22:22 |
Nee, ze zit gewoon op haar vette reedt en onze kosten.
Trouwens..... kan ze daar niet gewoon 365 dagen per jaar blijven?
*zouden meer mensen moeten doen*
Zit ze op de piratenrots, de gangsterwadden of de maffiaschorren? bit.ly/od51Hu
het is godver ook echt niet normaal meer he!
@Jan Gordelroos | 21-07-11 | 22:20 ,\
dat gaat wat kosten broeder,
wat heb je er voor over?
-weggejorist-
carlorsd | 21-07-11 | 22:13 |
En dat begrijp ik niet; als DGA neemt u een ondernemers-risico. Vanuit de BV onttrekt u een "vastgesteld" norm-salaris. Correct?
Maar hoe valt dat dan te relateren aan een functie als kamerlid? Heeft dat te maken met uren? Publieke functie?
Overigens, uw constatering m.b.t. de verschillen over de afgelopen 12 jaar is correct.
Ook het vergelijkingsmateriaal vind ik lastig te vinden en duiden.. Vandaar dat ik eerder al aangaf het met uw initiële betoog wel eens te zijn.
Ik heb zin om moordenaar te worden.
DeRustige | 21-07-11 | 22:13
Nee, maar vind het wel een beetje jammer dat velen nav dit verhaal (gemiste kans voor GS om dat beter te verdeudelijken imho) denken dat het reces 6 weken duurt ipv de daadwerkelijke negen ( 9 weken $@$!;)
Whisper | 21-07-11 | 22:12
Ook, eens per jaar. Meestal rond half maart. ;)
-weggejorist-
-weggejorist-
seven | 21-07-11 | 21:59
Je bent echt pissig hè?
DeRustige | 21-07-11 |
U bent accountant? ;)
@Nacho_Vidal | 21-07-11 | 19:51
Dan doet ze misschien wel 3 werkbezoeken!!11!
Nee. Maar alles dubbel controleren is helaas een tweede natuur geworden. Dat dan weer wel.
DeRustige | 21-07-11 | 21:57
Een aantal vraagjes? U bent toch geen fraude-controleur?
@seven
Point taken
carlorsd | 21-07-11 | 21:50 |
Een lastig punt, dunkt mij. Welke criteria worden er gebruikt voor het vaststellen van...
In uw geval (D.G.A.): is er dan sprake van salaris? Of wordt het onder een andere noemer geschaard?
Bij bijvoorbeeld kamerleden wordt gesproken van een 'schadeloosstelling' en niet 'salaris.' De criteria die hierbij worden aangehouden, zijn in het geheel niet duidelijk. Met name in het geval van kamerleden niet.
Bij mij is het duidelijk: ik doe mijn werk (op papier 40u) en ontvang daarvoor een 'salaris.' Ik heb nog niet kunnen vinden hoe dat dan bijv. bij kamerleden werkt. Waarom 'schadeloosstelling?' Omdat men publiekelijk voor schut gaat / kan gaan?
Ik weet het niet, wil het wel graag eens duidelijk hebben.
-weggejorist-
Lewis | 21-07-11 | 21:56
:) De keizer (dat hoort 'ie graag) heeft een dik schild en en ruim voldoende incasseringsvermogen.
Best ventje die @Pius.
@DeRustige
Nee blijkbaar niet.
-Een half jaartje weggaat op kosten van de staat-
op nederland 1 nu ook, een stelletje die denken een relaxed leventje te krijgen.
dat moet fout gaan!
Nog heel even on topic dan, voordat ik er voor vandaag een einde aan brei. Heb er nog eens over zitten nadenken, en ik vind het echt wel een beetje stuitend om te zien hoe Kamerleden hier worden neergesabeld. Neem Geert Wilders. Denk inhoudelijk over hem wat je wilt, die man staat dag in, dag uit onder gigantische druk. Mág hij alsjeblieft genieten van een welverdiende vakantie? Ik zei het al eerder, er valt best het een en ander op Kamerleden aan te merken, maar kom niet aan met het verhaal dat ze lui zijn. Gaat er bij mij niet in.
WittgensteinsNeffe | 21-07-11 | 21:54
Dan had je geen 6 maar zelfs negen. (zie 21:21)
WittgensteinsNeffe | 21-07-11 | 21:54
Goedenavond! Zit er wel potentie genoeg in dit afzeik topic?
@Whisper had trouwens nog een aantal vraagjes voor u.
@ DeRustige
Ik moest lachen.
Niks ten nadele van Pius overigens, ik ken de beste man (?) verder niet.
Wil ook wel 6 weken vakantie, maar ja, ben geen politicus
@ pius | 21-07-11 | 21:46
Ach, het was het proberen waard.
Maar uitstekend dat je achter je pretentieloosprincipe blijft staan. Anders zou het ook geen principe zijn natuurlijk hè. Maar enkel wat hol gewauwel. Welk jouw onvolprezen status oké oké, op vander F na dan als platinum reaguurder zou aantasten.
Lewis | 21-07-11 | 21:47
Claimgedrag. Is vrij normaal bij borderliners.
-weggejorist-
@ pius
De Witregel is een overschat fenomeen.
In mijn ogen dan.
vander F | 21-07-11 | 21:42
Rustig blijven... Ik ben m'n zwitsal net pas kwijt.
Ik zal er rekening mee houden.
pius | 21-07-11 | 21:42
Ja, helaas. Ik heb ook nooit gezegd dat ik origineel ben... Zeker vanavond niet.
Pa Cartwright | 21-07-11 | 21:35
Dat zou pas echt van arrogantie getuigen. Nee daar begin ik niet aan.
Een mens moet zijn plek kennen.
Lewis | 21-07-11 | 21:41 |
*point taken*
vander F | 21-07-11 | 21:42
Ja. Schande.
Ik weet ook niet waar hij het over heeft.
Hoe komt ie erbij.
DeRustige | 21-07-11 | 21:36
Ghe geh;)
@carlorsd | 21-07-11 | 21:32
Het is destijds vrij uitgebreid in het nieuws geweest, maar de verwachte revolte bleef toen ook uit helaas..
@Davidson | 21-07-11 | 21:39 ,
nou moe.
Ik ben hier de Grote Reaguurder hoor,
wat krijgen we nou?
Davidson | 21-07-11 | 21:39
Ik hoopte op een orginele reactie. ik ben nu eenmaal een optimist.
Jammer.
@ Whisper | 21-07-11 | 21:31 |
Blijft altijd tricky, over de taal van een ander beginnen als je zelf een knoeper van een taalfout maakt.... au!
carlorsd | 21-07-11 | 21:33 |
De echte contradictie zit 'm, wat mij betreft, in uw afsluitende zin: "Kunnen...., en zo ook iedere hard werkende burger gerust stellen dat alle belasting die we maandelijks betalen echt niet weggegooid wordt ?"
Kijk, dat begrijp ik niet. Dat is toch per definitie onmogelijk?
@carlorsd | 21-07-11 | 21:32 ,
de tijd dat Drees sr. de kamerbode naar de winkel terugverwees om een schandelijk dure lamp terug te brengen met de opdracht een lichtgevende eenheid bij de HEMA op te halen want "dit wordt betaald uit belastinginkomsten van hardwerkende burgers jongeman" is toch echt verleden tijd.
Dat jongvolk in de kamer is de opdracht 'te zweten in uwens aanschijns' totaal ontschoten en verward dit tegenwoordig 'zweten langs het zwembad-met-een-tequila-sunrise-in-de-knuist'.
-weggejorist-
@pius | 21-07-11 | 21:08
@pius | 21-07-11 | 21:11
Zolang jij het maar weet... toch!? Ik kan mijn fanatsie ook wel op hol laten draaien over de naam pius... Vast heel vroom enzo, maar het is zo sneu.
Jij zult wel trots op jezelf zijn met al de waardering en respect dat je gekregen hebt meneer de Grote Reaguurder. Ik ben oprecht blij voor je.
carlorsd | 21-07-11 | 21:33
Voor welke inhoud bent u hier?
En waarom HIER, als ik zo beleefd mag zijn dat te vragen?
pius | 21-07-11 | 21:29
Ja amigo, dat is... Ene Snoep Hondje Hond schijnt er ook een handje van te hebben. Wat was je naam ook alweer? ;)
carlorsd | 21-07-11 | 21:33 |
Nou, nou... 't was maar een vraag. Geenszins een aanval. Ik vond dat uw betoog wel hout sneed, maar goed.
@ pius | 21-07-11 | 21:32
Dan had je evenwel Oege Bersma, amateur voetballer bij de zondagsenioren, ter illustratie kunnen gebruiken.
@vander F | 21-07-11 | 21:29
@pius | 21-07-11 | 21:31
Eveneens grijnst
Griekse politici worden ook in de watten gelegd. Sorry, herstel: Griekse politici leggen zichzelf ook graag in de watten!! In Italie kunnen er ook wat van. Trouwens, waar niet. ZAKKENVULLERS. Goed voor zichzelf zorgen, maar vooral over de rug van anderen!
-weggejorist-
@ Davidson | 21-07-11 | 21:31
Niets.
Pa Cartwright | 21-07-11 | 21:29
Verbeelding word overschat. Kijk maar naar al mijn standbeelden.
De prutsers.
@pius | 21-07-11 | 21:23
Het is altijd goed om bescheiden te blijven, dan houd je de zaken in perspectief. Als ik jou was zou ik het dan ook zeker niet als belemmering zien.
Ik had geen enkele ambitie in de richting van psychologie, maar als jij denkt dat ik daar in uitblink, kan ik wellicht in de voetsporen van de "Dog Whisperer" treden (ik wou eerst zeggen "overtreffen", maar dat zou redelijk tegenstrijdig zijn met mijn zojuist beschreven adoratie van bescheidenheid)
-weggejorist-
@Pa Cartwright | 21-07-11 | 21:12
Hey Pa, hou jij er eens buiten.
Zijn punt in de vorm van een alleraardigste vergelijking, wat hij natuurlijk helemaal niet hoefde te verduidelijken, was al duidelijk...
carlorsd | 21-07-11 | 21:18 |
Kunt u s.v.p. nader duiden: een goed 'verlopen' onderneming of bedoelt u een 'goed lopende' onderneming? Ik weet dat taal dynamisch is, daar is gisteren al aandacht aan besteedt, maar toch..?
vander F | 21-07-11 | 21:29
*grijnst*
;-)
@ pius | 21-07-11 | 21:23
Een voorbeeld moet natuurlijk ook wel een beetje tot de verbeelding spreken.
-weggejorist-
DeRustige | 21-07-11 | 21:26
Thanx;)
Wat is dat zelfverheerlijking. Toch niets naars hoop ik.
*tubetje snel wegstopt op veilige plaats*
@Deipnosophist | 21-07-11 | 21:18,
uiteraard is zelfbevlekkend reaguren de enige juiste houding aan te nemen op GS,
je zult maar op reacties moeten wachten als de Uwe,
dan is 6 week Carribean all-inclusive toch minimaal vereist om niet totaal Pieter Baan-rijp te worden.
Zo houden we geen schoonouders meer over.
seven | 21-07-11 | 21:21
Om over de vier weken eindejaars-reces nog maar te zwijgen...
carlorsd | 21-07-11 | 21:18
Op vakantie in het weekblad Panorama???
Tss, en een goed verlopen onderneming?
Dat ook noggus.
Zes weken biculturele vakantie, dat zouden er meer moeten doen.
@carlorsd | 21-07-11 | 21:18
Ik kan je gevoel vrij makkelijk bevestigen: één van de Balkenende-regeringen (nu even te moe om het op te zoeken) vond zichzelf heel zielig in vergelijking met staatslieden uit Duitsland (want Nederland is immers net zo groot en belangrijk...) en heeft zichzelf toen 30% (ja, dertig!) loonsverhoging toegekend. Dat was overigens in hetzelfde jaar waarin deze regering opriep tot strikte loonmatiging...
pius | 21-07-11 | 21:18
Voor het geval dat: *tubetje burnshield aanreikt*
Oververhitting door zelfverheerlijking komt regelmatig voor. Maak het niet te dol hoor! ;)
carlorsd | 21-07-11 | 21:18
Aardig betoog.
Jammer alleen dat je de Panorama aanhaalt als bron en aangezien Joop Reichart daarin schrijft.
Enfin. Volgende keer beter dan maar.
Deipnosophist | 21-07-11 | 21:18
Ik had ook Ronaldo kunnen kiezen.
Dat had meer recht gedaan aan mijn status. Maar zoals ik al zei. Die eeuwige bescheidenheid van mij. Soms belemmert dat een beetje.
Je zou trouwens best een goede psycholoog zijn weet je. Voor honden weliswaar maar toch.
Je moet ergens beginnen natuurlijk.
DeRustige | 21-07-11 | 21:12
Als je het hebt over scholieren, dan wel ja. De kamer heeft trouwens 9 weken reces en daarvan gaat zij iig 6 weken luieren.
@Van Rossem (Update-idee?)6 van de 9 (Negen!!11!) weken totaal aan reces dus www.google.nl/search?q=9+weken+reces (waarvan Cynthia 6 weken met extra buitenlandwerkbezoeksubsidie gaat weken )
pius | 21-07-11 | 21:14
Onbegriepelùk, Pi tot de Us. ;)
*schouders ophaalt en weer in boek verder gaat*
@pius | 21-07-11 | 21:02
Als je het dan toch alleen voor jezelf doet, voegt het weinig toe om het ook daadwerkelijk uit te schrijven en hier te posten. Dan wordt het al gauw zoiets als hardop denken..
Echter, indien je hier dan toch ter eigen glorie doet, waar komt de zelfvergelijking met een bekende voetballer dan vandaan? Of ben je wellicht van mening dat al die jongens het ook "voor zichzelf doen"?
-weggejorist-
DeRustige | 21-07-11 | 21:14
Het is dat ik echt helemaal totaal niet ijdel ben. Maar anders zou ik het er warm van krijgen. Van zo'n steunbetuiging.
Wel gewoon warm natuurlijk. Niet heet of zo.
Dat dan weer niet.
Dr. Plofkop | 21-07-11 | 21:13 |
Bent u deze meneer?
www.dumpert.nl/mediabase/259261/0d74d8...
Deipnosophist | 21-07-11 | 21:12
Aajem not raait... ses woe?
Aar joe sjittin mie?
Joe muts bie Jo King.
DeRustige | 21-07-11 | 21:12
Daarom. En dan die commotie.
Snap jij het;)
@ZKH EénOog | 21-07-11 | 19:44 | doe je toch iets goed fout. ik werk 2 maanden per jaar en verder geniet ik van het leven.
@ZKH EénOog | 21-07-11 | 19:44 | doe je toch iets goed fout. ik werk 2 maanden per jaar en verder geniet ik van het leven.
pius | 21-07-11 | 21:11
De keizer staat met stip op nummero uno in mijn dagelijkse rating! *bergfliep*
Man, man, man... Wat een nieuws weer. Scho.kkend! Parlementariërs gaan net als de rest van Nederland op vakantie! *hoofdschuddend een dikke blow in zijn kop parkeert*
@glorikxpeauveeg | 21-07-11 | 21:01
Ehm, nee, joe ar not rait :)
6 weekjes pleitos is toch standaard?
@ Davidson | 21-07-11 | 21:04
Maar om het te classificeren zal het toch éérst moeten begrijpen. En jij classificeert het als 'achterlijk'.
Duhussss
Davidson | 21-07-11 | 21:08
Inderdaad. En ik heb een zoekmachine vol om het te bewijzen. Plus de waardering en respect van vele grote guurders.
Niet dat me dat iets doet overigens. Daar ben ik dan weer veels te bescheiden voor.
Iets waar jij nog wel wat van kan leren.
Davidson | 21-07-11 | 21:04
Voor zover er nog twijfel was over wat jij bent in mijn vorige tegel.
Die is weg.
pius | 21-07-11 | 21:02
''indentiteitsgedepriveerden''
Aaah, ben jij zo iemand... Pius de taalvirtuoos.
pius | 21-07-11 | 20:51
Nee, maar dat hoeft ook niet. Wie zoiets achterlijks plempt, zit toch helemaal niet te wachten op begrip...
Jij vroeg om originaliteit, dus nogmaals: wie ben jij dan om zoiets te vragen? Of ben jij zo'n PvdA'er die zichzelf van een goedzak stempeltje heeft voorzien? Ook saai...
pius | 21-07-11 | 20:57
Was bedoeld voor daapnosophist natuurlijk.
@Slipsnifter
Wie wil dat niet? Maar waarom zeiken ze dan zo als wij dat ook willen? Als zij dat mogen van zichzelf, dan ook wij!
Deipnosophist | 21-07-11 | 20:57
Ik tegel alleen voor mezelf. Bevestiging is voor indentiteitsgedepriveerden zoals jij.
En als je toch voor anderen praat zeg dan tegen hen dat alle eventuele minkudoo's met groot plezier ontvangen worden.
Het genoegen is geheel mijnerzijds.
Deipnosophist | 21-07-11 | 20:46
Laat mij es raden.
U bestuurt een bedrijf?
80 uur per week?
En u spreekt een klant in Zuid-Afrika?
Ha, dan bent u die Deipnosophist van Pygmee Pnis Kookerts uni Ted?
Em aaj raait or em aaj raait?
Verrek, die belgen gaan wel hard fietsen zonder kabinet. Rutte 1 moet dus binnenkort vallen willen we volgend jaar wel een beetje fatsoenlijk voor de dag komen in de tour. à bientot.
Slipsnifter | 21-07-11 | 20:54
Weer zo'n vrijdenker. Ik heb het wel getroffen vanavond.
Alsof ik drie keer achter elkaar 100 euro vind. Hoe groot is die kans.
Je vraagt het je af.
@pius | 21-07-11 | 20:51
Voor een flesje tofudrank met aarbeiensmaak overschat je jezelf nogal wat betreft populariteit. Eveneens verwar je originaliteit met denkvermogen. Maar geniet vooral van jezelf, iemand moet dat toch doen...
De Taaliban.
Die heb ik hier nog nooit gezien. Baanbrekend en vernieuwend inderdaad. En gedurfd bovendien.
Met zo'n nick.
Wat een leven hebben die lui toch ook...
Een beetje op je luie reet zittend het land verkwanselen en als beloning heel veel geld en vakanties
Davidson | 21-07-11 | 20:37
Vraagje:
Stel je bent zelf voetballer. En je komt Bijvoorbeeld Arjan Robben tegen, vraag je dan ook wie hij is?
Want als dat zo is kan dat drie dingen betekenen. Of je kijkt nooit voetbal of je bent een mongool of je bent een asielzoeker die net is aangekomen uit de gobiwoestijn en nog nooit van voetbal gehoord heeft.
Snap je een beetje wat ik bedoel.
@pius | 21-07-11 | 20:31
Je bent in ieder geval "origineel" in je spelling van try...
Tja, moet ik nou jaloers of verontwaardigd doen, lastig heur.
Ik bedoel 6 weken vakantie en dat rustig een werkbezoek noemen vind ik tamelijk geniaal, om eerlijk te zijn.
En de prijs die je daar voor betaald is slechts het accepteren van een wagonlading hypocrisie en dat vervolgens straal negeren, moet te doen zijn zou je denken.
Wat betreft originaliteit ben ik hier met een paar anderen als een paar paarsgroene panfluiten die amen met een Flesje aardbeiensaus van het merk tova in een plastic tas naast een cactus in de gobiwoestijn liggen.
Onze voorsprong op de gurende middelmaat is net zo legendarisch als die van Hinault op Joop zoetemelk in zijn beste tijden.
Niet dat dit een prestatie is overigens hier. De Wc doortrekken is lastiger. Maar ja, ieder zijn ding zullen we maar zeggen.
Bergfliep.
en op wie gaan we bezuinigen........
@ChristusTePaard | 21-07-11 | 20:02
Die 80 uur per week kom ik ook wel aan, maar 9(!!) weken vakantie zit er voor mij echt niet in.
Daarnaast bestuur ik slechts een bedrijf, niet een land.
En mocht ik dan twee weken in Zuid-Afrika verblijven, dan komt dat echt niet ten laste van de zaak omdat ik toevallig een klant ter plaatse spreek..
OT: Down with Wilfred nu op RTL7
@gentle giant | 21-07-11 | 20:23
Ik vrees dat ook dat buiten mijn interessespectrum valt.
CU die vliegen toch met prive vliegtuigen? Cynthia Doe de bonnetjes eens bewaren en uit eigen zak terug Betalen.. (Dan is het alvast gezegt)
@pius | 21-07-11 |
Wie ben jij dan?
pius | 21-07-11 | 20:31
Jouw laatste 2 tegels (met overdreven gebruik van witregels) zijn idd weinig origineel. ;)
Be original. Or trie to be.
That's all I am asking.
Wat een geouwehoer.
Jij ben zeker zo'n Pvv-er die absoluut geen rascist is.
Saai.
Eigenlijk even kijken op de Antillen wat Cynthia precies voor werkzaamheden aan het uitvoeren is...
Ik vraag me wel eens af wat zo'n vrouw eigenlijk bijdraagt in de Kamer? Haar dossierkennis, haar rotsvaste geloof in de lieve Heer?
Zes weken Tarwewijk, Kanaleneiland of Diamantbuurt.
All inklusive.
9 weken duurt het reces, zucht zelfs leraren maken het niet zó bont.
ps Rutger (ja die van PowNed) en verder iedereen bij de publieke omroep pakken er zelfs nog meer. Gemene deler, ah gaat toch via taxpoet.
@Biff Eagleburger | 21-07-11 | 20:20, kleur van buik/schaamhaar?
Ik wil nog geen dag naar de antillen... Diegene die ik ken vallen in de categorie kutvolk.
voor die 7 duizend in de maand prettig drijven in het zwembad. miljardje aan griekenland.. paar centen tussen wegtrekken en dan op vakantie ...
geef ook maar een paar miljard aan africa dan krijg je het ook niet terug maar die hebben er meer aan dan de grieken.
Wat is eigenlijk de nieuwswaarde van Greet in een zwembroek?
Ze zouden eens een 'werkbezoek' aan Griekenland moeten brengen en een workshop Begroten moeten geven.. Ohw wacht..
Ik doe mijn 'werkbezoeken' via Skype.
Kost geen drol en je komt ook nog eens nergens.
Stelletje uitvreters ! Ze worden het hele jaar al veel te royaal beloond (behalve dan de SP-ers) om een beetje uit den neus te vreten en dan mogen ze in het "reces" ook nog op staatskosten op hun luie eeltreten op warme stranden zitten.
Werkbezoeken ?? Laat me niet lachen ! Zo noemen politici en managers het altijd als ze op kosten van de gemeenschap naar peperdure hotels gaan om aldaar de bodem van dure whiskeyflessen te bestuderen.
De aldus opgedane ervaring kunnen ze dan na het reces (of heeft het reces geen einde ?) in de praktijk brengen tijdens de vele kamerborrels en andere "politieke bijeenkomsten" waar alcoholvrije drankjes verboden zijn.
Het wordt tijd dat de afdrachtregeling van de SP voor alle kamerleden gaat gelden. Eens zien of deze gekozen opvreters het dan nog steeds zo leuk vinden om zich onbaatzuchtig voor het volk in te zetten !
Zes weken vol zon, zee en zex... (@BBB)
Haha, Wilders heeft dezelfde krokodil als ik.
Caribies?? Toch maar de spellingcheck er over heen?
Hoe langer ze op vakantie zijn, hoe minder schade ze kunnen aanrichten. Wat mij betreft blijven ze op vakantie.
Dat wachtgeld waren we toch al kwijt.
Och, ik geef haar groot gelijk!
Sommige kamerleden werken 80 uur per week. Gun ze een zomervakantie... Moeilijk gedoe...
@gentle giant
Antilliaanse hoerrrr.
Ben vooral nieuwschierig naar die werkbezoeken waar ze liever geen openbaarheid aan geven.
Lilian Helder (PVV): Niet iedereen wil dat dat bekend wordt.
Datzelfde geldt voor VVDers die hun verborgen agenda-tjes liever in bv-tjes bij hun moeder onderbrengen.
Wat moet je dan ook met je leven als je nergens verstand van hebt, en geen zin om de handen uit de mouwen te steken? Of je wordt dominee of politicus. Simpel toch?
Dus? Die knakkers van Powned zitten van mijn lidmaatschapsgeld en belastingcenten lekker in Spanje. Ga zelf ook eens met vakantie. Doen joh!
Lekker chillen op de Antillen
Een Palmetariër
De verkiezingen zijn over, over 2 jaar begint de poppenkast weer.
Tsja. Je kunt veel van Kamerleden zeggen (ook best positieve dingen overigens, dat onophoudlijk en goedkoop bashen van politici en Kamerleden mag van mij wel eens wat minder), maar dat het gemiddelde Kamerlid lui is gaat er bij mij niet in. Uitzonderingen daargelaten uiteraard, die heb je overal.
Voor de gewone, hardwerkende burger worden aan de lopende band 'mag-niet'-regeltjes verzonnen, maar zelf gaan ze zich natuurlijk niet in de vingers snijden hè. Immers heeft iedere parlementariër zich de pleuris gewerkt het afgelopen jaar, dus een snoepreisje zonder financiële limieten is dan wel op zijn plaats.
Maargoed, we zullen de dames van GL en D66 er wel over horen na het reces, want die bezoeken stiekem meermalen per dag deze website om lekker makkelijk met modder te kunnen gooien naar andere partijen.
Maar de hamvraag is: Hebben we ook iets aan haar als ze aan het 'werk' is?
@adviseur
Juist, in de roos. In België gaat het ook beter zonder regering.
@SODEP | 21-07-11 | 19:46: opzekers niet , ik had gezegd opdonderen , precies 't zelfde wat mijn werkgever zegt als ik te veel bonnetjes inlever na een werkbezoek .
als ze er nou 52 weken van maakt, komt het misschien nog goed met dit land
-weggejorist-
/ Cynisme on - Lijkt me een reden om nu dan eens te bezuinigen op politici, want dat is tuig, allemaal.- /Cynisme off
@hooliganica hollandi | 21-07-11 | 19:41
Ze zijn alleen vergeten dat wij als volk hun werkgever zijn. En mij hebben ze in ieder geval geen toestemming gevraagd. U?
O kut, er is weer eens een geslaagder persoon met méér vakantie dan wij gevonden. Jaloezie-modus aan!
Wat is hoerrr in het Antilliaans eigenlijk?
Zo'n schadeloosstelling wil ik ook wel maar dan moet ik zeker ook bonnetjes inleveren?
Of krijg je die 7000 Elatik-style?
@hooliganica hollandi | 21-07-11 | 19:41
Ik. Ik heb geen werkgever. En als ik zoiets zou doen, is het bedrijf naar de klote. En dan kan ik niet meer meebetalen aan al die mooie 'werkbezoeken'.
En dat wil ik nou juist zo graag.
Werkbezoek. Ieuw. Daar zit toch zo'n vies woord in. Werk!!
Dat is viesbah. Dat is voor gepeupel. Dat doet een corrupticus toch niet? Krijg je vieze handen van, hou deen sop zeg!
Wat is feitelijk het netto resultaat van zo'n werkbezoek?
Wat krijgen wij als financier daar voor terug zeg maar?
Een nieuw recept voor mango-chutney?
Ik lust goddoemme geen mango.
zou ik ook doen als mijn werkgever dat toelaat , wie niet ?
Politici zijn tuig. Allemaal. Altijd.
"lokwerkbezoek"?
*quote* ''geen enkel moment laten blijken dat het misbruiken van semipublieke gelden hem hinderde''
En van ons eisen dat 3 weken wel de max is.
(Ik ga zelf 2x 1 week)
Luie Antillianen. What's new.
Volgens mij is die foto van Geert zwaar gefotof*ck*d.
Gun dat mensje toch ook wat. Ze werkt al zo hard het hele jaar door.
Whats new..? Blijft een lui volk
Wat een luie donder
REAGEER OOK