achtergrond

Geenstijl

Commerciële Big Brother weet ALLES van u

dickbrother.jpgGoedemorgen. Wij weten wie u bent en waar u bent. U leest dit topic op een smartphone in een Randstadfile, via Internet Explorer op een net iets te oude HP-desktop terwijl uw Outlook zich probeert aan te melden op het interne kantoornetwerk, of over een paar uur op een Acer-laptop als u eindelijk eens wakker wordt in een vaal studentenhuis. Maakt u weinig uit dat wij dat weten - u heeft immers niks te verbergen en wie 1 en 1 bij elkaar optelt, kan zelf ook wel beredeneren hoe de GeenStijl-doelgroep er uit ziet. Bovendien weten we niet hoe u heet, waar u op vakantie gaat en wat uw favoriete broodbeleg is. Het Britse advertentiebedrijf Xaxis weet dat wel. Allemaal. Dat weet ook uw adres, de samenstelling van uw gezin, uw koopgedrag, leeftijd, geslacht en niet alleen de naam van uw hond, maar ook waarom hij zo heet. Xaxis weet dat niet alleen van u, maar van 500 miljoen internetters, waaronder 'bijna 100 procent van de mensen die online zijn' in Nederland. Het commerciële Big Brother heeft zelfs een directeur in Nederland. Dat is een man die u met 1 druk op de knop kan bestoken met reclame die zo goed getarget is, dat uw onderbewustzijn het product in kwestie al gekocht heeft voordat u überhaupt weet wat het precies is. Och, u had toch niets te verbergen. Dus ook geen heimelijke koopverlangens die vakkundig aan de oppervlakte worden gebigbrothered. Toch?

Reaguursels

Tip de redactie

Wil je een document versturen? Stuur dan gewoon direct een mail naar redactie@geenstijl.nl
Hoef je ook geen robotcheck uit te voeren.