Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Dit is Frank de Jong. Hij steelt uw centen

werkschuwtuig.jpgDit is Frank. Frank de Jong. Frank is 48. Frank draagt een hoedje, dat mag. Frank mankeert verder helemaal niks. Frank zit in de bloei van zijn leven. Frank is ontslagen. Kan gebeuren, Frank. Shit happens, ook voor copywriters in de reclame die Frank heten. Frank krijgt een uitkering. Dat is mooi voor Frank, maar niet voor u, de hardwerkende Nederlander. Frank vindt werken namelijk stom. Mensen die werken zijn volgens Frank ook stom. Frank haat mensen die werken. Frank haat de maatschappij. Frank doet niet mee. Frank doet ontzettend zijn best om de vier verplichte sollicitaties per maand te verprutsen. Want Frank vindt solliciteren stom. Frank heeft ook een werkcoach. En Frank schijt natuurlijk op zijn werkcoach. Frank lacht iedereen bij het UWV vierkant uit. Zo rolt Frank Zonder Baan. Frank krijgt dus geld van mensen die wel werken en Frank schijt op de mensen die wel werken voor types als Frank. Frank lacht elke belastingbetaler van NL uit. Ja, Frank heeft humor. Deze week staat Frank in de Revu met een soort van Dagboek. Dat is fijn voor Frank. We quoten Frank: "Ik beschouw die uitkering als een terechte vergoeding voor het feit dat ik jarenlang in een neo-liberale doctrine ben getrapt." Zeg Frank, akelige steeldief. Ga eens deaud. Of werken. Of zeg tenminste die uitkering op. Mafkees.

Reaguursels

Inloggen

Frank heeft ook een werkcoach. En Frank schijt natuurlijk op zijn werkcoach.

hahah om zulke stukjes moet ik gewoon even lachen ;p
ge-wel-dig

oneself | 03-07-11 | 22:43

Hey mongeaul ga es werken!!

Drepp | 03-07-11 | 13:46

Sorry, parasiterende natuurlijk...

Walliewal | 01-07-11 | 21:28

Toch jammer dat deze paratiserende kakkerlak niet woonachtig is in "God's own country", de Verenigde Staten; daar zou-ie (for sure!) wel een toontje lager zingen...

Walliewal | 01-07-11 | 21:27

-weggejorist-

gezeikmetkutnickname | 01-07-11 | 14:17

Iedereen wil toch geld ( voor al veel ) krijgen en er bijna niks voor doen. Deze man heeft zijn droom werkelijkheid gemaakt en daarvoor respect. Alleen jammer dat het een uitvreter is en profiteert op de kosten van anderen. Dus Frank doe is ff slim en verzin iets anders voor gratis geld.

Zsir | 01-07-11 | 12:33

Alleen een uitkering zou net leefbaar moeten zijn, ism voedselbank en gemeentelijke schuldsanering danwel
-monitoring. Maar nee, gasten als Frank zijn zielug, dus worden beschermd. En diegenen die het mogen opbrengen? Die mogen op 67 met pensioen en krijgen minder en minder "waar" voor hun belastinggeld en vanuit de overheid verplicht gestelde verzekeringen.

Tobus | 01-07-11 | 12:28

Wat een cliché figuur, zeg. Zo'n zelfingebeelde intellectueel met zijn lijpe hoedje...

Wijze Uil | 01-07-11 | 11:16

jan steen1620 | 30-06-11 | 19:28
Ben benieuwd naar uw uitleg voor die stelling.
@pislink | 01-07-11 | 09:17 +1
*Thuishonk-kussen afstoffen doet voor home-run*

Hollander01 | 01-07-11 | 09:58

Zolang er mensen zijn die van een uitkering op vakantie kunnen en/of auto rijden is hij te hoog.
Veel uitkeringstrekkers werken "zwart" harder dan de gemiddelde witwerker.
Maar goed dit probleem speelt al zeker veertig jaar dus er wordt meer gepraat dan daadwerkelijk gedaan.

Nickname20 | 01-07-11 | 09:39

"Ik beschouw die uitkering als een terechte vergoeding voor het feit dat ik jarenlang in een neo-liberale doctrine ben getrapt."

Ik beschouw jouw hoedje als een terecht excuus voor een welgemikte klap met een honkbalknuppel.

pislink | 01-07-11 | 09:17

Re : Visa card reclame? Nacht van Carice: 35 euro, nacht met Carice: onbetaalbaar!

Hm, copywriter in de reclame en dan de "Priceless" campagne aan Visa toeschrijven ? :-(

sensenzosimpelistnie | 01-07-11 | 09:00

Ik heb bij deze een hekel aan Frank. Beroeps-oen. L*l met handjes. Volwassen prutser met de intelligentie van een pantoffeldiertje en het voorkomen van een ander weekdier. Inspiratieloze z*k. Eigenlijk, iedereen die de media zoekt en zo'n debiel hoedje draagt, - You know who you are- zou uit zijn / haar lijden verlost moeten worden. Of in ieder geval tegen zichzelf in bescherming moeten worden genomen.

Hollander01 | 01-07-11 | 07:34

Na 't EHEC-echec nu weer 'n Frank-parasiet. Houdt 't dan nooit eens op?

Flushing | 01-07-11 | 06:57

Hoewel hij op sommige punten gelijk heeft:

Het is een hoax, een Revu verslaggever die de stemming peilt onder de reaguurders.

Allevve Zoewl | 01-07-11 | 06:44

volhouden frank zolang het nog kan .

likmegaties | 01-07-11 | 06:23

Dan mag Frank bij deze van mij lekker aan het gas!
Ondankbare uitzuiger 1e klas !

insemismeer | 01-07-11 | 05:44

tis een kudtfrank natuurlijk maar het is wel ónze kudtfrank..

stemvee | 01-07-11 | 02:13

De tijd komt nog wel dat Frank zich moet melden bij een 'reintegratieloket' waarna hij de hele dag bezig wordt gehouden met dingen die niet bepaald creatief en uitdagend te noemen zijn, onder supervisie van een 'werkmeester' met ongetwijfeld sadistische trekjes (dit soort PvdA-zieligheidsindustrie trekt veel psychopaten aan). En zie daar dan maar eens uit te komen zonder financiele reserves en een enorm gat in je cv. Succes Frank...

John Toroflex | 01-07-11 | 01:50

Mooie viral voor de nieuwe redactie van de revu, klasse geenstijl.. Geld moet rollen.

Sloober | 01-07-11 | 01:41

uitkering stopzetten---------direcht
hanns veldkamp.

hans veldkamp3747 | 01-07-11 | 01:17

Dit soort narcistische types mogen ze wat mij betreft direct euthaniseren. Scheelt veel geld en discussie. Dag vrije intellectuele Frank.

ad melkert | 01-07-11 | 00:36

Kijk, Frank heeft t gewoon begrepen. Hij maakt dapper gebruik van de mogelijkheden van de welvaartstaat BV NL. Kunnen we met z'n allen heel veel kritiek op hebben, maar hij flikt het, gewoon omdat t kan!!!

5UCK MY D1CK | 30-06-11 | 23:36

Inderdaad, dit is dan zo'n mafkees en die krijgt alle aandacht, terwijl er zoveel andere werkloze mensen zijn die niets liever willen dan werken. Er zijn mensen die overspannen worden van die stapel afwijzingen, week in week uit, jaar in jaar uit. Frank in ieder geval niet. Frank is een uitzondering, so what? Hebben jullie de illusie dat alle werknemers hun geld verdienen?

lidy | 30-06-11 | 23:25

Frank is een parasiet. Daar moet je als drager niet teveel van hebben want dan leg je zelf het loodje. Het beste is de parasiet te verdelgen of in ieder geval te zorgen dat hij niet meer eet. Maar ja, daar heb je de linkse kerk met de voedselbanken. Die houdt Frank in leven. Kortom het is allemaal de schuld van de PVDA ???!! Of is dit te ver gezocht......

sallandstrots | 30-06-11 | 23:08

Zou Frank dit nu allemaal gaan lezen en dan misschien denken: "Shit, dat wordt aardbeien plukken deze zomer"? Net op het journaal gezien. Ik zie geen enkele belemmering waarom onze Frank zich niet nuttig zou kunnen maken in de aarbeien-tuinderij. Go Frank, Go en schrijf daar dan meteen ook eens een dagboek over...

Eric356 | 30-06-11 | 22:07

FrankVeer | 30-06-11 | 21:40
'Da's dan weer het voordeel van zelfstandig zijn. Ik hoef niet te solliciteren.'

Aha, u spaart ook zelf voor uw pensioen en maakt na het faillissement van Griekenland ook onveranderd kans om wat geld te hebben te zijner tijd.

Ik persoonlijk heb werkelijk geen enkel recht op enige uitkering en betaal me solidair helemaal al jaren te barsten. Het leuke is, dat ik me geen zorgen hoef te maken over AOW en pensioen, ik spaar zelf wel, heb ik geen, middels de wet verplichte tussengevoegde 'belangen' vertegenwoordigers met 1-2x JPtjes voor nodig.

De La Puerco | 30-06-11 | 21:54

@Bigi Bana Boy | 30-06-11 | 20:42
'Verder is het liberlaisme volstrekt maatschappij ontwrichtend...'

Mijn waarde, ik 'volg' u nu al enige jaren en begrijp, dat liberalisme u niet kan bekoren.

Wilt u mij het genoegen doen, mij uit te leggen, wat er nu eigenlijk fout is aan liberalisme en die fouten in perspectief zetten met de diverse andere visies op de mogelijke inrichting van de maatschappij, zoals daar zijn, sharia, communisme/socialisme, christendom etc.

Uw reactie in deze klemt te meer, omdat u wat pathetisch begint over te komen, inzake uw 'liberalisme esse delendam'.

De La Puerco | 30-06-11 | 21:42

@Nietvoordekat | 30-06-11 | 18:40

Da's dan weer het voordeel van zelfstandig zijn. Ik hoef niet te solliciteren.

FrankVeer | 30-06-11 | 21:40

Wat leuk toch, zo motiverend en zo, om met dit soort grapjokers solidair te blijven.

Werken naar vermogen(quod non) en ontvangen naar behoefte(enorm).

Ziedaar, de aantrekkingskracht (voor onrendabelen) voor het socialistische model.

Solidariteit gaat ten onder bij gebrek aan 'sterke schouders'.

De La Puerco | 30-06-11 | 21:28

Nee toch maar geen revu abbo.

lidlbier | 30-06-11 | 21:22

ruktor hoax .!

lidlbier | 30-06-11 | 21:20

En dan vindt men het raar dat er massaal rechts gestemd wordt... Wat een minderwaardig mens, (M,van Dam gaf mij het voorbeeld).

Randoo | 30-06-11 | 20:47

Ik vind hem een KLOOTZAK!
Hoe heb je het gore lef om zo'n eikel te zijn en het ook nog te laten publiceren.
How low can you go..................

robert39 | 30-06-11 | 20:45

LOL @ neo-liberale doctrine!
Gore communist..

Pat Beetman | 30-06-11 | 20:44

Verder is het liberlaisme volstrekt maatschappij ontwrichtend maar daar komen jullie tzt nog wel achter.

Bigi Bana Boy | 30-06-11 | 20:42

Mannen met hoedjes mogen helemaal niet. Niks ergers dan van die metrosexuele lulletjes met een hoedje. Hoedjes zijn Kane. Mannen met hoedjes moeten deaud. Allemaal.

Bigi Bana Boy | 30-06-11 | 20:41

Al bekt Frank Werkeloos... toch minder.
Frimu2 | 30-06-11 | 20:25

How about, Frank op den Bank?
(thuis met z'n ballen op de canapé rottend dus..)

You-On-A-Gin | 30-06-11 | 20:34

Relaxte gast wel, die Frank. Is dit niet ongeveer wat Theo Maassen bedoelde met 'neuk het systeem'?

EternalZwitsal | 30-06-11 | 20:32

Tja, je zal maar geen schaamte kennen. Lijkt me soms best handig.
Overigens, eerste 15 reacties: +1

You-On-A-Gin | 30-06-11 | 20:27

@ BOER-uit zwolle | 30-06-11 | 20:20

.... was slim !

Frimu2 | 30-06-11 | 20:26

Kan iemand even een wet veranderen ofzo zodat deze lul, want dat is het met glans, zijn uitkering kwijt raakt? Dank u.

Tommygunner | 30-06-11 | 20:26

Een voordeel voor de mensen die Koos heten in dit land !
Al bekt Frank Werkeloos... toch minder.

Frimu2 | 30-06-11 | 20:25

FRANK is gewoon slim

BOER-uit zwolle | 30-06-11 | 20:20

Hhmmm interessant... Dat wordt verplicht aardbeien plukken voor Frank of een korting op de uitkering.. Minister Kamp: Kom er maar in!

denoorman | 30-06-11 | 20:19

Je kunt veel zeggen maar Frank is wel eerlijk. Dat ben ik trouwens ook: val eens keihard deaud, Frank.

Montgomery Burns | 30-06-11 | 20:16

Hai Frank.
Loop eens even tegen de trein wil je ?

Herr Kaloin | 30-06-11 | 20:06

het PGB wordt ingetrokken .

Eurotokkie | 30-06-11 | 19:40

en in ruil daarvoor krijgt men een paar krukken en een doos watjes mee om te redderen.

Centauri | 30-06-11 | 19:43

@paul1965 | 30-06-11 | 19:26
Sjiek. Studenten krijgen 95 euro in de maand thuis- en 250 euro in de maand uit-wonend. Wat ze terug moeten betalen als ze niet hard genoeg werken. Oh, en ze mogen bijlenen, maar dat moeten ze in ieder geval terugbetalen.

En daar moeten ze, behalve een kamer en levensonderhoud, ook 1700 euro collegegeld en viermaal per jaar een rits boeken a 60 euro per stuk voor kopen.

Ga janken zeg.

Nietvoordekat | 30-06-11 | 19:42

En dan heb je mensen die echt willen deelnemen aan
het arbeidsproces maar dit niet meer kunnen omdat het PGB wordt ingetrokken .

Eurotokkie | 30-06-11 | 19:40

mooi stukje proza

gruzelement | 30-06-11 | 19:39

ow. en mbt het vakantiegeld, die 8% wordt van je uitkering ingehouden, je krijgt dus helaas niet nog eens 8% EXTRA.

marxistje | 30-06-11 | 19:36

Zoals ik al zei, ik doe hetzelfde (doe hetzelfde NIET eigenlijk :). Maargoed, het hele probleem is dat je eigenlijk geen incentive hebt om 'minder betaald' werk te doen met een uitkering.
Simpelweg omdat de uitkering hoger is dan wat ik voor een kutbaantje zou krijgen.
Daarom (zeg ik zelf), maak van de ww uitkering, 6 maanden 100% en daarna niets meer. Versoepel het ontslagrecht zodat werkgevers wat makkelijker personeel durven aannemen. En voor alle werkenden, werk is wat harder zodat er wat betere banen bijkomen :-)

marxistje | 30-06-11 | 19:35

Omega79 | 30-06-11 | 19:30
Dat was ik even vergeten ! Ik krijg ook nog 700 euro vakantiegeld. En 450 euro langdurigsheidstoeslag per jaar ! Kassa !!!

paul1965 | 30-06-11 | 19:33

Beetje flauw. Ik ben voor kamp Frank.

Hans Hillen | 30-06-11 | 18:02

Weet U wat pas écht erg is?

Dat er heul veul van die 'zogenaamde patiënten bestaan!
Die met authorisatie van hun unieke handtekening helemaal geen PGB ontvangt en dit rechtstreeks linea recta naar die 'zogenaamde hulpverleners ziet afvloeien.

Maar PGBers hebben hierin zelf geen stem. Per Saldo en MEE zijn hierin de zwakste schakel gebleken.

Géén Hulde voor Frank.

Hulde voor de 'Helden die door de zorgmaffia in leven worden gehouden. ....

Als ik latewr gwoot bent kom ik ook jullie wredden.

Hou vol!

Centauri | 30-06-11 | 19:31

En dit soort figuren krijgen ook nog eens vakantiegeld. Uiteraard verdienen ze dit omdat ze na een jaar lang niets doen recht hebben op ontspanning.

Omega79 | 30-06-11 | 19:30

Frank is ook het type dat PVV stemt en de buitenlanders overal de schuld van geeft.
Frank mag doodvallen!

jan steen1620 | 30-06-11 | 19:28

Wat een jaloers stelletje hier zeg. Alsof een uitkering zo'n vetpot is. Ik heb er ook eentje, bijstand nog wel, maar wil er hoe dan ook snel uit. Het is best lekker hoor, een paar jaartjes bijstand, maar op den duur gaat het vervelen en wil je wel eens een extraatje.
Nu krijg je best veel extraatjes hoor. Zorgtoeslag, huurtoeslag en kindgebonden budget, dat is alleen al goed voor 550 euro. En dan de uitkering plus toeslag voor niet kunnen delen van woonlasten, ook nog eens 1.150 eurootjes. Bij elkaar dus al 1.700 netto per maand.
Dan de kinderbijslag, 800 euro per kwartaal, ook nog eens 200 euro per maand.
Kom ik toch al op 1.900 euro.

Verder krijg ik kwijtschelding voor gemeenteheffingen, waterschapslasten en nog een aantal zaken. En indien nodig krijg ik van de gemeente nieuwe meubels, wasmachine, koelkast etc.

Al met al helemaal niet zo slecht, die bijstand. Maar goed, een beetje meer geld en wat leuks om handen zou niet gek zijn.

Groetjes vanuit de bijstand, harde werkers van Nederland !

paul1965 | 30-06-11 | 19:26

Frank behoort tot de categorie luie varkens dat mij woest maakt. Dit soort kleaudtzakken vreet dus van die 52% die ik aan het einde van elke maand zie vervliegen. En dan heeft zo'n stinkend kadaver nog de gore moed om dat vol trots op zijn twitteraccount te spuien ook... Werken zul je, gloeiendegloeiende!

Ignatius Barracuda | 30-06-11 | 19:13

Het kan nog erger hoor,neem nou deze droeftoeter.
www.ustream.tv/channel/gezelligheid
Noemt zich opaatje ,zit al meer dan 35 jaar thuis in de wao mankeert eigenlijk niets tja werkziek dat is hij wel.
Wel heledagen oké vanaf smidags 12.30 af dan achter zijn webcam en zit op heel veel chafkanalen

Jaapioooo | 30-06-11 | 19:09

Frank is eigenlijk werkgever want zonder Franken hebben de werkcoachen en aanverwanten, geen werk.
Frank is heel sociaal bezig hij creeert werkgelegenheid.

LostSandWich | 30-06-11 | 19:09

@KLF | 30-06-11 | 19:00 | + 0 -

Ik zie toch liever uitvreters die tenminste nog hun bek dichthouden dan uitvreters die trots gaan lopen verkondigen dat zij niet hoeven te werken, maar dat ik hun uitkering wél moet blijven betalen.

Enige lichtpuntje is dat figuren als Frank weer eens heel duidelijk maken waarom ons sociaal stelsel dringend aan herziening toe is.

Withnail | 30-06-11 | 19:09

Meneer Frank een week lang opsluiten zonder vreten en daarna opvoeren met drie doperwtjes per dag. Leert die lul misschien wat dankbaarheid is.

PG4161 | 30-06-11 | 19:08

Sterven aan scheurbuik lijkt me een reeele optie voor deze medelander.

Jazzplayer | 30-06-11 | 19:08

Lees dat artikel net en inderdaad: een bijzondere benadering van onze maatschappij.
Edoch, ik heb meer met Frank dan de tig werklozen die dezelfde mening hebben, maar er hun b*k over houden en op dezelfde wijze staatspoet opslurpen.

Het enige interessante aan dit artikel is eigenlijk de vraag: wat gaat die werkcoach nu doen?

KLF | 30-06-11 | 19:00

@Eurotokkie | 30-06-11 | 18:57
Als je in de natuur niet voor jezelf wilde zorgen ging je dood. Simple as that.

Nietvoordekat | 30-06-11 | 19:00

wel/niet | 30-06-11 | 18:50 |

Dus mensen die genieten van het leven moeten deaud ?

Eurotokkie | 30-06-11 | 18:57

Frank is een held.
Frank is beroemd.
Frank kent de juiste mensen.
Frank is zo vrij als een vogeltje.
Frank wil niets doen.
Frank ontvangt graag.
Frank hoeft niets te doen.
Frank....... jonge toch, ga is deaud......

wel/niet | 30-06-11 | 18:50

@marxistje | 30-06-11 | 18:45 |

Daar ging ik, gezien uw nick, ook eigenlijk vanuit....

Parel van het Zuiden | 30-06-11 | 18:48

Doe ik ook. half jaartje werken, half jaartje max WW. prima leven.

marxistje | 30-06-11 | 18:45

@perroblanco | 30-06-11 | 18:40 |

Yup, in een maand of twee, drie moet hij het bollen pellen ferm onder de knie kunnen hebben!

Parel van het Zuiden | 30-06-11 | 18:43

Als je het stilistische en creatieve nivo van zijn tweets bekijkt dan is het vrij logisch dat Frank een werkloze copywriter is. Omscholen?

perroblanco | 30-06-11 | 18:40

@FrankVeer | 30-06-11 | 18:36 |

Francois?

Parel van het Zuiden | 30-06-11 | 18:40

@FrankVeer | 30-06-11 | 18:36

Lol. Frankxx, zn twitternaam is beter...

Davidson | 30-06-11 | 18:40

@FrankVeer | 30-06-11 | 18:36
Ik zou van naam veranderen... Later solliciteer je ergens. "Oh, uw naam is Frank?"

Dat heb je aan dit soort Franken te danken.

Nietvoordekat | 30-06-11 | 18:40

Waar woont 'Frank' eigenlijk? Ik wil hem graag eens 'tegen het lijf lopen'.

Vaus | 30-06-11 | 18:39

Vaus | 30-06-11 | 18:25

Ik ben het helemaal met u eens. Sterkte! Hopelijk komt u vaker reaguren, een GS'er hoeft geen honger te lijden...

Davidson | 30-06-11 | 18:39

Ik zou alle reaguurders vriendelijk willen verzoeken om de naam 'Frank' even niet meer te gebruiken in hun negatieve schrijfsels. Ik raak hier toch behoorlijk gestresst van. Kan ik aanspraak maken op zoiets als portretrecht voor namen (ik doe maar een gooi)? Mijn naam wordt misbruikt en ik ondervind hiervan psychische schade. Nog even en ik kan niet meer werken als gevolg van de klachten. Dan ben ik ook zo'n 'Frank' met een uitkering. En voordat ik het weet, sta ik hier dan ook met naam en toenaam als zo'n 'Frank'. Gelukkig heb ik geen twitteraccount en Nieuwe Revu lees ik al niet meer sinds Klepzeiker geschrapt is.

FrankVeer | 30-06-11 | 18:36

Mensen als Frank hebben recht op helemaal niets. Eigenlijk niet eens op ademhalen.

Skyeisthelimit | 30-06-11 | 18:35

@Parel van het Zuiden | 30-06-11 | 18:28
Had je maar niet zo'n vervloekte Frank moeten zijn!

Frank stank-voor-dank.

Nietvoordekat | 30-06-11 | 18:35

Hebben wij wat te zeggen over die rare Grieken die vroeg met pensioen gaan, maar dit is ook zoiets. Chinezen lachen zich rot om dit soort types. Als wij economisch een beetje mee willen doen, ontkomen wij er op de langere termijn ook niet aan om uitkeringen aan dit soort gajes te weigeren. Dan kunnen we eens gaan investeren en gaan werken aan de toekomst.

Bezuinigen is allemaal leuk en aardig, maar tot nu toe is het allemaal kinderspel. Leger was al niet veel, wordt nog minder. Kunst valt weinig te halen, maar is meegenomen. Kwaliteit van onderwijs is niet veel, toch moet er geld vanaf. Hogere kwaliteit zorg kost schrikbarende hoeveelheden geld. Willen we echt bezuinigen, dan moet het mes gezet worden in sociale zaken, hoe triest het soms kan zijn. Met aanfluitingen zoals Frank hoeven we geen medelijden te hebben.

KapiteinClaus | 30-06-11 | 18:32

Hmm. Hoedjes. *denkt aan twitteraars Kajleers, GroteDame*

sjongejonge123 | 30-06-11 | 18:31

@Cabaret Voltaire | 30-06-11 | 18:15

whatever! Ik vind het prima, klinkt alleen een beetje 'wrang'.

FrankVeer | 30-06-11 | 18:30

Toch leuk als je een gezicht kunt plaatsen bij zo'n onderwerp. Parasiet, luie zak hooi, steuntrekkert, bloedzuiger.. .. ... Het zijn toch een beetje onpersoonlijke termen. 

"Beste Frank's van Nederland,

Je kunt denken dat je altijd vanuit 'recht hebben op' kunt blijven leven maar deze wereld heeft de neiging om een tegenbeweging te genereren. Zoals de actualiteit ervoor staat is deze tegenbeweging nu aan het starten. Er komt een dag aan dat jouw veronderstelde rechten zullen verdwijnen als sneeuw voor de zon. Op die dag sta je daar dan. Weinig tot geen actuele werkervaring of op zijn minst een enorm hiaat in je CV. Je sollicatie skills en ervaring bestaan voornamelijk uit prutsen. Je houding... Ah wel. Toch zul je moeten want je hebt immers geen 'rechten' meer. 

Weifelend begin je de zoektocht. Je CV is echter zo slecht dat je door afwijzing na afwijzing steeds wanhopiger steeds poverder vacatures beantwoordt*. Geld druk neemt toe. Je kan niet lenen want ja, wie gaat iemand met jouw achtergrond wat lenen? Dan gebeurt het. Je mag op gesprek komen. Zenuwachtig schuif je aan bij die grote tafel en ziet je CV liggen. Voor je zit een ondernemer of manager die jarenlang huilend naar zijn belastingaanslag heeft gekeken. 

Eerste vraag na het voorstellen.. Frank, loop maar eens door je CV heen en geef wat toelichting op je werkervaring. LEG DAT MAAR EENS UIT!

*HR afdelingen gebruiken veelvuldig sociale media. Voor de speciale Frank's, die slimmerikken met twitter accounts, zal de rest van het verhaal niet opgaan.

Ongezien de tyfus, Frank's!

Parel van het Zuiden 

Parel van het Zuiden | 30-06-11 | 18:28

Ik weet van teveel "Franken" in Nl. Opvreters.

Der alte Fritz | 30-06-11 | 18:27

Frank is in de penopauze en dan mag iedereen doodvallen. Hopen dat hij de spits mag afbijten, dat scheelt er alweer eentje waar ik niet voor hoef te ploeteren. Jarenlang getrapt in neo liberale doctrine? Sjezus Frank wat een inzicht op je 48e? Koop jij nou maar van je uitkering een vijfdehands cabrio op marktplaats duw er een barbie van 22 in, pas je prima bij je leeftijdsgenoten die ook balen dat ze de 48 hebben gehaald!

naatholweg | 30-06-11 | 18:27

@Koud flesje Alfa | 30-06-11 | 18:13
"Ik beschouw andermans geld als een terechte vergoeding..."
Heb je even verbeterd.

Nietvoordekat | 30-06-11 | 18:25

Erg fijn dat mensen die het geld wel echt hard nodig hebben en diep in de ellende zitten of ziek zijn, flink gekort worden op hun uitkering omdat klootzakken zoals 'frank' parasiteren op sociale voorieningen en het zaakje oplichten. Getekend: een ongeneeslijke zieke bijstandsontvanger die iedere maand maar moet zien waar hij zijn eten vandaan haalt.
P.s. Frank verdient het soort behandeling zoals hij in Rusland had gekregen in de jaren 30.

Vaus | 30-06-11 | 18:25

@Dhr. Z. Wijn | 30-06-11 | 18:03

U is een lutser. En het uitleggen hoef ik niet. Dat heb je zelf al gedaan.

CarlitoBrigante | 30-06-11 | 18:22

@rara | 30-06-11 | 17:25 |

Ja hoor, want het is gewoon legaal. Alleen moet je maar op zien te komen. Kwestie van winst afromen tot je in elk geval uit de 52%-schaal komt, want daar gaat het hard.

FrankVeer | 30-06-11 | 18:18

@FrankVeer | 30-06-11 | 17:11
Phranque?

Cabaret Voltaire | 30-06-11 | 18:15

"Ik beschouw die uitkering als een terechte vergoeding voor het feit dat ik jarenlang in een neo-liberale doctrine ben getrapt." Frank heeft groot gelijk. Jammer dat Pritt net die paar hersencellen extra bezit om dat te begrijpen. *breezertje naar pritt schuift ter compensatie*

Koud flesje Alfa | 30-06-11 | 18:13

@zeg maar jansen 17:23

Laat ze maar komen. Huis- en twakkountgenoot heeft van die aangifte door Bertus Hendriks ook nog niets gehoord.

widtvoet ® | 30-06-11 | 18:08

JaapStar | 30-06-11 | 18:04 |

Ook zonder mensen zoals frank gaat dit land naar de klote wees maar niet bang.

Eurotokkie | 30-06-11 | 18:06

@eerstneukendanpraten 17:20

Dingen bestaan echt. Heb m'n hele schuur annex opvanghuis voor Poolse verpleegsters volstaan met hun extragratis meubelen.

widtvoet ® | 30-06-11 | 18:06

Deze tijd wordt gekenmerkt door opportunisme. Gebruik maken van de omstandigheden, dat is wat Frank doet. Hij is hiermee geen haar slechter dan al die zogenaamd brave neo-liberale zakkenvullers.

Knatje | 30-06-11 | 18:05

Dankzij mensen als Frank gaat dit land naar de klote. Misschien hebben we mazzel en wordt hij morgen ergens op een zebrapad geschept door een vuilniswagen ofzo. Je kan 't aleen maar hopen...

JaapStar | 30-06-11 | 18:04

Precies, ik haat werken ook. Daarom doe ik het ook maar niet. Ik steel ook niet, verkoop geen drugs. En geen uitkering. Ik heb een vriendin die werkt! En ik ben blij met weinig, dus heel rijk. Frank is een zielepietje! Frank moet lekker op de maan gaan wonen. Geen regels dus kan frank lekker z'n gangetje gaan. Frank is een mug en .... Enfin, die post van gister :)

Dhr. Z. Wijn | 30-06-11 | 18:03

@DutchWax | 30-06-11 | 17:58

Dat verbaast mij ook. Gisteren kwam nog naar buiten - via Nieuwszuur - dat twee Turkse psychiaters het mensen mogelijk maakten om voor zo'n 50 miljoen per jaar (ja, per jaar!) te frauderen met uitkeringen en PGB's door ze valse verklaringen te geven. 1600 klanten hadden ze. Die tussen de 10.000 en 70.000 fraudegeld opstreken, elk jaar weer. En dan nu een beetje lopen zeiken over Frank, die het gewoon gehad heeft. Beetje flauw. Ik ben voor kamp Frank.

Hans Hillen | 30-06-11 | 18:02

En Frank heeft dus gewoon stemrecht.

Zo gaat dat in luilekkerland.

Parsons | 30-06-11 | 18:01

Hoe vertaal je "Frank de Jong" naar het Grieks?

zeg maar jansen | 30-06-11 | 18:00

@grote haas | 30-06-11 | 17:41

Ik ben het helemaal met je eens. Ik baal ook van werken en precies om dezelfde reden als jij. Als ik ontslagen wordt - maar dat zal voorlopig nog wel niet - dan doe ik een Frankje. Zeker weten.

Hans Hillen | 30-06-11 | 17:59

Nietvoordekat | 30-06-11 | 17:55 | + 0 -
Precies,maar deze mensen weten niet beter.
Lui en werkschuw,links heeft het uitgevonden.

ron78 | 30-06-11 | 17:59

@John Muts | 30-06-11 | 17:34
Werk is werk. Je voorziet in je eigen levensbehoefte, kun je ook trots op zijn... Je stapt 's ochtends een huis uit wat je met je eigen geld betaalt, in een auto die je met je eigen geld betaalt, en komt 's avonds terug om voer te eten wat je van je eigen geld hebt betaald. Dat genoegen heb ik nog niet, ik leef op het moment ook deels op kosten van de belastingbetaler...

Ik betaal het alleen later weer terug, plus wat er nog aan belasting bij komt.

Nietvoordekat | 30-06-11 | 17:58

Frank de Jong doet dus hetzelkde als vele honderdduizenden marokanenen turken maar die durft niemand zo aan te vallen. Lekker laf hoor geenstijl.

DutchWax | 30-06-11 | 17:58

Frank heeft vet gelijk. De man is 48, heeft altijd gewerkt - dus zeker een jaar of 25 of langer. Altijd belasting en premies betaald. Laat hem maar fijn tot rust komen. Er zijn zat mensen die nooit een flikker hebben uitgevoerd en die levenslang een uitkering hebben én een peperduur PGB. Wat mij betreft heeft Frank wel even rust verdiend. Neem het ervan Frank, je hebt het verdiend en meer dan betaald. Zoek een andere interesse - of hoe heet dat tegenwoordig ook al weer, o ja: Passie. En als je die niet vindt, dan kun je altijd nog zelfmoord plegen of junk of alco worden. Eerst even uitblazen - want het leven is kut, werken is een straf and then you die.

Hans Hillen | 30-06-11 | 17:56

Frank heeft vet gelijk. De man is 48, heeft altijd gewerkt - dus zeker een jaar of 25 of langer. Altijd belasting en premies betaald. Laat hem maar fijn tot rust komen. Er zijn zat mensen die nooit een flikker hebben uitgevoerd en die levenslang een uitkering hebben én een peperduur PGB. Wat mij betreft heeft Frank wel even rust verdiend. Neem het ervan Frank, je hebt het verdiend en meer dan betaald. Zoek een andere interesse - of hoe heet dat tegenwoordig ook al weer, o ja: Passie. En als je die niet vindt, dan kun je altijd nog zelfmoord plegen of junk of alco worden. Eerst even uitblazen - want het leven is kut, werken is een straf and then you die.

Hans Hillen | 30-06-11 | 17:56

@Eurotokkie | 30-06-11 | 17:36
KUN je trots op zijn, maar dat je daarmee je medelanders pakt... Het is maar waar je trots op wilt zijn.

Nietvoordekat | 30-06-11 | 17:55

Schoorsteenveger | 30-06-11 | 17:46

Ja goed maar wie heeft dit systeem jaren in stand gehouden, Frank maakt gebruik van zijn recht namelijk
een bijstanduitkering , natuurlijk heeft hij ook zijn plichten maar ja daar heeft hij even geen zin in
zoals 100.000 anderen.

Eurotokkie | 30-06-11 | 17:54

He Frank, als je het "neo liberale" karakter van de markt en het thuis waarin ook jij bent opgegroeid zo tegenstaat, waarom vertrek je dan niet lekker naar een land waat ze Mao en Stalin aanbidden? Opgesodemieterd met lamstralen als jij. Nog even, en ik verhuis richting Oostenrijk/Zwitserland.

Mijnbescheidenmening | 30-06-11 | 17:53

gaap en Frankie heeft geen vrienden, wedden?

KylianCM | 30-06-11 | 17:53

John Muts | 30-06-11 | 17:39
Je hoort mij niet zeggen dat meneer per se zou moeten gaan werken. Hij zou evenwel iets anders kunnen gaan doen, iets anders dan steun trekken en de wereld vertellen dat hij het volste recht heeft om tot in de eeuwigheid steun te trekken.

Schoorsteenveger | 30-06-11 | 17:51

Het schandalige verstoren van rouwstoeten is op die van Frank misschien niet van toepassing?

Sintergraai | 30-06-11 | 17:51

Wie scanned 't artikel ff in?

Kram | 30-06-11 | 17:50

Hahaha een anarchist met een uitkering, zo rolt links nederland!

Uruzgaan | 30-06-11 | 17:49

De (nieuwe) Revu is trouwens weer lekker bezig. Eerst een interview met Rutger Castricum door Rutger Castricum en nu weer een beroepswerkeloze opgeduikeld. Nog even en het wordt weer aanlokkelijk om een abbo te nemen.

@grote haas | 30-06-11 | 17:41
Iedereen kan moslim worden. Ies niet moeilijk (iets met 2x Ash-hadoe alla iellaha iella Allah, wa ash-hadoe anna Moehammadan rassoeloe Allah scanderen) en je krijgt meteen gratis geld.. Of zou dat in de praktijk toch anders zijn??

BlitzFlicker | 30-06-11 | 17:49

Stillekracht | 30-06-11 | 17:40


Zeg dan niks!

irma zonderboezem | 30-06-11 | 17:49

En naast Frank zijn er nog duizenden die precies denken als hem.
Lees bijv. eens op anarchiel.com, het stikt er van de Frankjes daar.
Heel NL zit vol met Frankjes.
En daar betalen die welwillenden zich helemaal kapot aan.
Totdat ze in nood zitten, dan is de pot opeens leeg en kunnen ze op een houtje bijten.
D&V aan mannetjes als Frank.

NO MORE TEA FOR ME! | 30-06-11 | 17:48

@ eurotokiie
Frank is een zeikwijf, die niet de ballen heeft om gewoon eerlijk zijn brood te verdienen maar liever thuis op onze centen teert. Als hij Ballen had dan zou hij zijn uitkering stoppen en op straat leven als hij perse niet wil werken.

r2p2 | 30-06-11 | 17:48

Och, zo ken ik er ook nog wel een paar.
Als jaren zo.

Boomschade | 30-06-11 | 17:48

@helemaalnicks | 30-06-11 | 17:44

Smakelijk voorbeeld inderdaad. Waarvoor dank.

Met zo'n act kom je in dit land in de praktijk gelukkig niet weg.

Reinaert | 30-06-11 | 17:47

Eurotokkie | 30-06-11 | 17:39
Dat is een behoorlijk brede interpretatie van 'gebruikmaken van het systeem', maar formeel gezien heb je gelijk natuurlijk. Desondanks vind ik Frank een zielepiet. Hij maakt eenzijdig gebruik van het systeem om aan de vreet te blijven. Hij weet zoals wij allen dat een dergelijk 'gebruikmaken van het systeem' enkel kan als niet iedereen dat doet, dus als niet iedereen zijn 'terechte vergoeding' opeist. Dat Frank niet wil werken, soit, er lopen er al zoveel rond die op die wijze 'gebruikmaken van het systeem'. Maar dat hij probeert om een en ander moreel te rechtvaardigen vind ik zielig, heel zielig.

Schoorsteenveger | 30-06-11 | 17:46

Stillekracht | 30-06-11 | 17:40 |

Frank is het zat , Frank zegt tot hier en niet verder , ik weet niet maar dan heb je toch echt ballen.

Eurotokkie | 30-06-11 | 17:45

@Reinaert | 30-06-11 | 17:21
Moest hieraan denken, deze jongen heeft weinig moeite met afgewezen worden.
www.youtube.com/watch?v=_O6bWb7oEuE

helemaalnicks | 30-06-11 | 17:44

@John Muts: Vanaf nu kan je na je werkdag de Revu openslaan en denken; maar ik heb vandaag wel een Gelukkige Werkloze kunnen onderhouden! Geeft dat geen voldoening?

stom schaap | 30-06-11 | 17:43

Frank is Griek. Oh wacht, er zijn ook Nederlanders die de mentaliteit hebben waar Grieken tegenwoordig zo vaak van beschuldigd worden.

Zoetwaterpanharing | 30-06-11 | 17:42

@Kets22 | 30-06-11 | 17:38

Banken afzeiken doen "we" hier ook vaak genoeg dus daar ligt het niet aan. Wat wel een verschil is da's het simpele feit dat je een jongen als Frank kunt breken zonder dat de samenleving daar hinder van ondervindt.

Een bank kapodttrekken is dan toch wel weer een heel andere tak van sport. Hetgeen Frank's maatschappelijke relevantie maar weer eens haarfijn aantoont.

Reinaert | 30-06-11 | 17:42

Ik begrijp Frank heel goed. En ik zou zeggen: geniet er maar van jongen.
Als ik bij mij in de wijk die (grote groepen) jonge en oudere Turken rond een bankje zie hangen - blikje bier, sigaretje en een beetje prutsen aan hun rozenkrans, denk ik tja... waarom werk ik eigenlijk nog.
Als het mooi weer is hangen de moslims al vroeg op hun plek. Audi, Mercedes of scooter er naast gestald. Met OudJaar verknallen ze voor duizenden euro's vuurwerk, waar ik dus ook niks van begrijp.
Ik baal er van en ik geef Frank gelijk.

grote haas | 30-06-11 | 17:41

Frank heeft geen Ballen..... Frank is een Wijf...

Stillekracht | 30-06-11 | 17:40

@Schoorsteenveger | 30-06-11 | 17:39
U heeft het juist, alleen een loonslaaf moet eerst werken voor zijn baas. En als der nog wat over blijft verdeelt die de laatste centjes.
Ik rij niet voor niets in die dure bak.

Steve1234 | 30-06-11 | 17:40

Ik heb nog een boom achter het huis staan. Daar mag hij wel in hangen en inhangen.

Catch-22 | 30-06-11 | 17:40

Schoorsteenveger | 30-06-11 | 17:37 | + 0 -
Waarom? Werk is werk, geen hobby of zingeving van je leven. Het geeft me bevrediging om mijn gezin te kunnen onderhouden en mijn vrienden te kunnen trakteren. Geld is motivatie genoeg.

John Muts | 30-06-11 | 17:39

Schoorsteenveger | 30-06-11 | 17:37 |

Ik vind Frank geen zielepiet, , hij maakt gewoon gebruik van het systeem.

Eurotokkie | 30-06-11 | 17:39

-weggejorist-

Bram Puzze | 30-06-11 | 17:39

Ja maar ja maar, zou jij 'em in dienst willen, de lul!

Bram Puzze | 30-06-11 | 17:39

Steve1234 | 30-06-11 | 17:37
Een steunslaaf vind ik een zieliger figuur dan een loonslaaf.

Schoorsteenveger | 30-06-11 | 17:39

@Reinaert | 30-06-11 | 17:34

Mee eens, dus dan is een klein parasietje wel zo handig om op af te reageren terwijl de banken met miljarden weg lopen van alle hard werkende Nederlanders en niemand die ook nog maar de moeite doet om daar achter aan te gaan, want ja, we hebben Frank om op te zeiken.
Typisch Nederlands.

Kets22 | 30-06-11 | 17:38

Kets22 | 30-06-11 | 17:33 | + 0 -
banken of Bijstanderts.. ze moeten allebei verbannen worden of lekker deaud gaan!!

ron78 | 30-06-11 | 17:38

Frank heeft wel lekker veel tijd om te demonstreren tegen de bezuinigingen op kunst en cultuur.

FreshClash | 30-06-11 | 17:38

John Muts | 30-06-11 | 17:34
Dan ga je wat anders doen.

Schoorsteenveger | 30-06-11 | 17:37

If it looks like a pikey, talks like a pikey and acts like a pikey...

Withnail | 30-06-11 | 17:37

Boe hoe, huilie huilie, ik heb vandaag toch weer zo hard moeten zwoegen voor mijn schijtloontje.
Sprak een van mijn loonslaven.

Steve1234 | 30-06-11 | 17:37

Eurotokkie | 30-06-11 | 17:32
Ik snap 'm niet, eerlijk gezegd. Frank is een zielepiet, en wordt niet minder zielepiet door hhem te vergelijken met iemand anders die je voor zielepiet verslijt.

Schoorsteenveger | 30-06-11 | 17:37

Nietvoordekat | 30-06-11 | 17:29 |

Hij heeft zich niet door de overheid laten uitzuigen daar kun je best trots op zijn.

Eurotokkie | 30-06-11 | 17:36

Nietvoordekat | 30-06-11 | 17:29 | + 0 -
Ik werk alweer heel wat jaren in dezelfde branche als Frank en laat me je verzekeren: dan heb je na een werkdag ook niets om trots op te zijn. Ken eigenlijk ook niemand die als een blije eikel naar huis gaat omdat-ie zoiets moois heeft gemaakt. Het is werk, geld verdienen, meer niet.

John Muts | 30-06-11 | 17:34

@Kets22 | 30-06-11 | 17:33

Jongens als Frank kun je aanpakken. Banken niet.

Zoek de verschillen.

Reinaert | 30-06-11 | 17:34

Het toeval wil overigens dat ons aller Anouk nog een 'enorme lul' schijnt te zoeken.

#Werkcoach modus aan

cucaracha | 30-06-11 | 17:33

Wat kost Frank per jaar nou eigenlijk kan toch niet veel meer zijn dan iets van 10.000 pleuro per jaar dat is toch helemaal niets vergeleken bij de banken die we hebben gered met 20 miljard of wat het ook is.

Kets22 | 30-06-11 | 17:33

Schoorsteenveger | 30-06-11 | 17:28

in een rijtjeshuis wonen , met je 30e al een kale kop en met je sleurhut op vakantie , kijk dat is pas leven.

Eurotokkie | 30-06-11 | 17:32

wat een eikel, als medewerkloze die zich kapot solliciteert en schoenen verslijt door alle uitzendburo's te bezoeken schaam ik me voor dit soort lui.

terazino | 30-06-11 | 17:32

47 WW; al snel bijstand ==> 67 pensioen. Succes met een AOW-tje, beetje pensioen en die paar gespaarde euro's. Oja, in de bijstand mag je laatstgenoemde eerst kannibaliseren. Muhahaha :D

Herr Pedor | 30-06-11 | 17:31

Jôh Frank, ouwe randdebiel, laten we met z'n allen stoppen met werken! Wie betaald you uitkering dan?! Blithering IDIOT!

jumboot | 30-06-11 | 17:30

4 sollicitaties per maand? in Belgie heb je helemaal nie zo veel verplichtingen. Toen ik afstudeerde, vervoglens enkele maanden op reis ging en daarna werk begon te zoeken, kreeg ik toen ik al lang werk had (maar nog ingeschreven stond bij de dienst van werklozenbegeleiding) een brief dat ik mij binnen de 18 maanden moest aanmelden met een bewijs van sollicitatie.
Daar waren toch wel enkele bedenkelijke dingen gebeurd:
1 sollicitatie op 18 maand...
Niet eens weten dat ik correct overal ingeschreven stond als werknemer.
Bovendien heb ik na mijn reis doodleuk werkloosheidsuitkering gekregen voor de periode dat ik op reis was (niet dat het veel was maar toch)
Niet Frank gaat hier in de fout. Als je de deuren tot het profitariaat openzet, is het normaal dat mensen er (en masse) binnengaan.

pandalicious | 30-06-11 | 17:29

Frank haalt uit minimale inzet toch financieel rendement.
Dat vind ik erg knap van Frank.
Goed dat wij dat allemaal regelen voor Frank.
Alsjeblieft Frank, graag gedaan.
Ik ga vast een vuilniszak voor je kopen.
Vuilnisman kan deze nietsnut ook nog mee !

Steve1234 | 30-06-11 | 17:29

@Eurotokkie | 30-06-11 | 17:26
Aan het eind van de dag heeft hij niks om trots op te zijn. Het gevoel dat je ergens naar kijkt, en kunt zeggen "DAT heb ik gedaan" (en zodra ik met m'n studie klaar ben, ga ik precies dat doen, naar dingen kijken en dingen zeggen), zal hij nooit beleven.

Nietvoordekat | 30-06-11 | 17:29

Prima Frank, niet werken maar dan ook geen geld meer krijgen. Als het 'neo liberale klimaat' in NL je niet bevalt wat dacht je van Venezolaans socialisme? Of van neo Islamisme? Ik noem maar 2 willekeurige idealogien. Misschien moest je eens verder kijken dan Nederland. Veel succes stuur maar geen kaartje...

ratelaar | 30-06-11 | 17:28

eerstneukendanpraten | 30-06-11 | 17:18

Helaas verdienen ze nog wel meer ook.

Maar het was maar een grapje hoor, vandaar dat :-) gezichtje erbij... U verdient lekker, en veel meer dan ik.... ( Maar dat is ook niet zo moeilijk).

irma zonderboezem | 30-06-11 | 17:28

Ach, ze zullen er altijd blijven, de parasieten, de epifieten en de bloedzuigers. Frank is het type bloedzuiger dat zichzelf aanpraat een récht te kunnen doen gelden op andermans bloed, récht te hebben op een zuigend bestaan. Dat is eigenlijk een stuk pathetischer dan iemand die gewoon wéét en er ook voor uitkomt te profiteren. Frank is het type dat er heel zijn leven over gedaan heeft om een wereldbeeld en mensbeeld op te bouwen dat hem in staat stelt om elke dag weer in de spiegel te kijken en te vinden dat hij niet in de ogen van een bloedzuiger kijkt. Frank is het type dat, omdat hij voor zichzelf recht moet lullen wat krom is, enorm veel energie steekt in het overeind houden van de leugen, zoals elke aartsleugenaar die steeds opnieuw zichzelf in het centrum aantreft van een bij elkaar gefantaseerde wereld en steeds opnieuw moet spélen dat hij deugt en de waarheid spreekt. Frank is dan ook het type dat graag de kans grijpt om zijn confabulaties via een blad te verspreiden en onder de mensen te brengen, niet om al die lezers tegen zich in het harnas te jagen, nee om alle voor de hand liggende bezwaren die zij te berde brengen één voor één met een goed voorbereid en al lang klaarliggend sofisme te pareren, hardop, zodat hij het zelf kan horen. Frank heeft inmiddels de Revu nodig om nog in zichzelf te kunnen geloven. Frank zal niet lang meer overeind blijven, Frank is aan het eind van zijn latijn, Frank's wereld staat op instorten.

Schoorsteenveger | 30-06-11 | 17:28

.. maar wie wil Frankyboy als collega?

cucaracha | 30-06-11 | 17:27

@eerstneukendanpraten | 30-06-11 | 17:24

Ach, op enig moment moet je van je "talentcoach" ook gaan zoeken naar functies beneden je eigenlijke niveau. Da's al helemaal kaasje: als je meer werkervaring en een hogere opleiding hebt dan je aanstaande baas word je natuurlijk al helemáál snel aangenomen.

Yeah. Right. Het is niet makkelijk, maar eeuwig uit de staatsruif blijven veten is zelfs zonder briefje van de dokter prima te doen!

Reinaert | 30-06-11 | 17:27

Oh, Frank doet aan zelfreflectie maar ziet niet dat hij een parasiet is?

Hempieman | 30-06-11 | 17:27

Heel wat mensen zijn toch een beetje jaloers op Frank.

Eurotokkie | 30-06-11 | 17:26

K.Zwellever | 30-06-11 | 17:25

En sinds ze nogal op de sosjale werkplaatsen aan het bezuinigen zijn is dat ook geen optie meer...

eerstneukendanpraten | 30-06-11 | 17:26

vincent S. | 30-06-11 | 17:15 |
nee, dan krijg je geen drol

Koos Knak | 30-06-11 | 17:25

@FrankVeer | 30-06-11 | 17:15
Het kan me niet veel schelen, maar weet je zeker dat de mannen van Jan Kees de methodes van de boekhouder zullen goedkeuren?

rara | 30-06-11 | 17:25

zeg maar jansen | 30-06-11 | 17:23

Widtvoet = Peter R. de Vries

eerstneukendanpraten | 30-06-11 | 17:25

Franky mag nu dan wel een grote bek hebben maar als z'n ww afloopt zit er niemand meer op een ex reclameboy van rond de 50 te wachten.
Aangezien dat soort mensen nooit echt gewerkt heeft wacht Franky een langzame en pijnlijke bijstandsdood.
Eens kijken of hij dan nog zo'n grote bek heeft.

K.Zwellever | 30-06-11 | 17:25

Reinaert | 30-06-11 | 17:21

Ja sabotage is niet zo moeilijk. Als ze naar hobbies vragen met een stalen gezicht zeggen dat je graag naar naakte vrouwen achter glas zit te koekeloeren. Wel een paar keer thuis oefenen, dat helpt!

eerstneukendanpraten | 30-06-11 | 17:24

Dat "mafkees" op het eind maakt het af.
Ik wens Frank veel sterkte en de kankertyfus toe.

FetteBees | 30-06-11 | 17:24

Frank, lul, begin gewoon voor jezelf.

Kabila de stijlloze | 30-06-11 | 17:23

widtvoet ® | 30-06-11 | 17:18 Crea Widtvoet, heel even trapte ik er in.

0 followers, 0 tweets.

Je krijgt er nog eens gedonder mee maar ik vind je fantastisch werk doen.

zeg maar jansen | 30-06-11 | 17:23

Die Frank. Tendentieus, ongefundeerd en nodeloos
k(w)etsend. Ethisch besef van een pinda.
Hup jochie, GS is er groot mee geworden.

Koos Knak | 30-06-11 | 17:21

@eerstneukendanpraten | 30-06-11 | 17:17

Dreigen met korten omdat je niet serieus zoekt? Helpt niet of nauwelijks. De kritische of veeleisende sollicitant wordt sowieso niet aangenomen, en die rol kun je jezelf makkelijk aanmeten.

Zo kom je wel aan je verplichte quotum afwijzingen, zelfs al solliciteer je naar "passende" functies.

Reinaert | 30-06-11 | 17:21

DeKoningVanGeenstijl | 30-06-11 | 17:19 Als ik het verhaal goed begrepen heb en dat heb ik, dan heeft Frank vreselijk veel succes met het schrijven van z'n brieven.

Hij bereikt ermee wat ie bereiken wil.

zeg maar jansen | 30-06-11 | 17:21

Waarom wordt die uitkering trouwens niet per direct ingetrokken? Neem aan dat er toch wel iemand bij het UWV dit artikel inmiddels heeft gelezen.

DeKoningVanGeenstijl | 30-06-11 | 17:21

In Utrecht woonde ook zo'n pleurishond. Meneer was 34 en "klaar met werken", vond dat hij meer tijd nodig had om "zichzelf te ontdekken".

Ze moesten godverdomme z'n ballen eraf snijden en aan de honden voeren.

Sytze_Vliegen | 30-06-11 | 17:21

zeg maar jansen | 30-06-11 | 17:15
Tegen het systeem zijn en er toch gebruik van maken ,
dit doet me aan iets denken.

Eurotokkie | 30-06-11 | 17:21

@widtvoet ® | 30-06-11 | 17:18
LOL @ die bio

Nietvoordekat | 30-06-11 | 17:20

widtvoet ® | 30-06-11 | 17:18

Goddomme, de WEGGEEFWINKEL... Wat is dat nu weer?

eerstneukendanpraten | 30-06-11 | 17:20

FrankVeer | 30-06-11 | 17:15

Heb niet zoveel te kiezen wat dat betreft, ben maar loonslaaf en heb nog een CAO ook!

eerstneukendanpraten | 30-06-11 | 17:19

Als je copywriter bent en je kan geeneens een sollicitatiebrief schrijven die zo overtuigend is dat de goedbetaalde banen je om de oren vliegen, dan ben je uberhaupt de naam copywriter niet waard.

DeKoningVanGeenstijl | 30-06-11 | 17:19

Zo af en toe zet ik tijdens een bezoekje aan de lokale coffeeshop een dergelijk figuur graag op de praatstoel. Je komt van alles te weten over hoe de zaken ervoor staan. Beetje begrip tonen en ze geven van alles prijs. Laatst nog een kerel van 40 jaar. Hij vertelde dat hij reeds 10 jaar in de bijstand zit. Solliciteren doet hij allang niet meer. De gemeente dwingt hem ook niet meer daartoe. Hij zit zoals hij zelf zegt in de 'zwaarste categorie'. Dan hoef je je zelfs niet meer één keer per jaar te melden. Hij kan nooit meer werken zegt ie omdat hij er te lang uit is. Bovendien trapt hij daar niet in, want hij laat niet met zich sollen. De hele wereld is slecht want Illuminatie en zo. Dat krijg je al je 60 uur per week YouTube zit te kijken omdat je verder geen cent hebt om wat mee te doen en niemand die je aan het werk trapt. Deze kerel ziet en normaal uit en is welbespraakt.

Wedstrijdkrokodil | 30-06-11 | 17:18

Wat doet een werkcoach eigenlijk? Niet coachen tijdens het werken, neem ik aan. Zoals een voetbalcoach coacht tijdens het voetballen. Eigenlijk is het een werkzoekcoach.

TjoemBegge | 30-06-11 | 17:18

irma zonderboezem | 30-06-11 | 17:16

Ik denk dat de meeste executives in jouw metier dit niet verdienen...

eerstneukendanpraten | 30-06-11 | 17:18

Frank heeft het gewoon slim bekeken. Moraliteit en ethiek is niet voor iedereen een thema.

de Bree | 30-06-11 | 17:17

Reinaert | 30-06-11 | 17:12

Dreigen met korten van de uitkering indien je niet serieus op zoek bent, zou dat niet helpen? En als dat niet helpt nog verder erop korten! Maar dan krijgt hij vast enorm last van zijn rug en kan hij daarom niet meer werken. Een beetje Fin van boven de 55 werkt ook niet op dat soort gronden (ik meen zelfs minder dan 15%)oftewel, een goed voorbeeld doet goed volgen. Maar om te kotsen is het wel, ook dat van die Finnen btw...

eerstneukendanpraten | 30-06-11 | 17:17

het klinkt wel als Frank tijden lang gerust heeft bijgedragen aan andermans uitkeringen. er zijn er heel wat die dat niet of amper kunnen zeggen, dus wat mij betreft valt Frank nog wel mee.

Snerpe Schede | 30-06-11 | 17:17

Ik vind het nog lager om iemand dood te wensen.

Draconian | 30-06-11 | 17:16

aangezien meneer copywriter is zeg ik HOAX

ff kijken of jullie erintrappen en heb deaud wensen etc..

is dus prima gelukt

novocaine | 30-06-11 | 17:16

eerstneukendanpraten | 30-06-11 | 17:02

Wat een fooi... Dat je daarvoor iedere dag weer je bed uitkomt! :-)

irma zonderboezem | 30-06-11 | 17:16

@eerstneukendanpraten | 30-06-11 | 16:40

Dat probleem had ik vroeger ook. Nu heb ik een keigoede boekhouder en betaal ik al een stuk minder. Als alles goed gaat, betaal ik vanaf vorig jaar (de stukken zijn nog niet klaar) nog eens de helft minder. Dus nog even en de overheid krijgt van mij hooguit nog het leasebedrag van een kutgolf uit hun autopool terug.

FrankVeer | 30-06-11 | 17:15

jullie kunnen vinden wat je wil maar frank houd waarschijnlijk op het einde van de maand meer over dan de meeste ploeteraars onder ons . dus niet zo slecht bekeken van frank .

likmegaties | 30-06-11 | 17:15

Frank beseft zeker niet dat ie nog steeds in die neo-liberale doctrine zit met z'n WW uitkering.

zeg maar jansen | 30-06-11 | 17:15

Lasvillan | 30-06-11 | 17:12 |

Volgens mij maken mensen die iedere dag vrijwillig in de file gaan staan een fout , slecht voor het milieu en je gezondheid.

Eurotokkie | 30-06-11 | 17:15

"Ik beschouw die uitkering als een terechte vergoeding voor het feit dat ik jarenlang in een neo-liberale doctrine ben getrapt."

Krijg je ook een uitkering als je in een hondedrol bent getrapt?

vincent S. | 30-06-11 | 17:15

Maar even wat anders: denken jullie reaguurders nou echt dat de belasting 1 cent omlaag zou gaan als alle Franks aan de lopende band stonden?

John Muts | 30-06-11 | 17:14

Nogal een egoïstische levensvisie. Liefst z.s.m. de Styx oversteken, aub.

baba4oog | 30-06-11 | 17:14

Den Meester | 30-06-11 | 17:06

Maar ik mag wel onbeperkt in mijn grote leasebak rijden, dat dan weer wel...

eerstneukendanpraten | 30-06-11 | 17:13

Niet Frank is gek maar iedereen die aan dit verrotte systeem mee betaalt.

Ik snap sowieso niet dat de mensen die willen werken en daar leuk wat aan over willen houden in 0031 blijven. Kijk eens over de grens en je lacht je helemaal gek. Netto meer over, auto's en huizen goedkoper, zorg, onderwijs en veiligheid beter, enz. enz.

Maar de gemiddelde NL-er loopt met oogkleppen op, moppert veel maar houdt zichzelf voor dat NL zo geweldig is .. Dat is het al heel lang niet meer.

James Lastig | 30-06-11 | 17:13

Vroeger werden types als Frank afgevoerd naar Veenhuizen om heropgevoed dan wel te werk gesteld te worden. Die tijden mogen van mij wel weer terugkomen.

brutus68 | 30-06-11 | 17:13

Dus Frank, jij trapt er in. Jouw fout dus. Niet slim genoeg misschien? Maar jij laat andere mensen voor je fout betalen en opdraaien. Ja, ja. Nee nu snap ik het. Begrijp nu ook dat je van dat soort belachelijke opmerkingen maakt ove Frank de Boer. Ga lekker in islamistan (je mag zelfs kiezen waar)wonen als je het allemaal zo geweldig vindt. Maar rot hier iig op zodat wij jou niet in leven hoeven houden. Parasiet!

Lasvillan | 30-06-11 | 17:12

Hij schrijft stukjes. Is dat niet precies wat de GS-redactie ook doet?

niet voor de hond | 30-06-11 | 17:12

@eerstneukendanpraten | 30-06-11 | 16:58

Als ik "mag" werken teneinde dit soort tegendemaatschappijaanschoppende non-valeurs te onderhouden dan ga ik ook maar eens een tijdje op m'n rug liggen.

Dan deug ik maar een tijdje niet! Gewoon om een signaal af te geven. Even lekker niet deugen. Maar je zult zien dat als ik dat doe de "talentcoaches" van alle kanten toe zullen stromen en me met een gigantische rotschop onder m'n hol morgen weer aan het werk zetten.

Werkeloos worden is Kinderspiel. Werkeloos blijven is een kunst. En vriend Frank is kennelijk een meester.

Reinaert | 30-06-11 | 17:12

Albasalix | 30-06-11 | 17:10 |

Dat kan vrijwilligerswerk .

Eurotokkie | 30-06-11 | 17:11

Ik heb een groot bezwaar tegen de naam Frank in bovengenoemd stuk. Ik heet ook Frank, zit min of meer in dezelfde branche (maar niet zo creabea) als deze Frank en werk me 7 dagen in de week een slag in de rondte. Niet om de eindjes aan elkaar te knopen, maar omdat er zoveel WERK is. Dan voelt het toch wel heel lullig om je naam continu in zo'n negatieve context te moeten lezen. Kan de redactie zijn naam niet veranderen in het heel moderne en kunstzinnig verantwoorde 'Franc' of 'Franck'?

FrankVeer | 30-06-11 | 17:11

Ik wil graag werken én een uitkering, kan dat dan ook?

Aangezien deze beste man niet wil werken en peop heeft aan iedereen ook een uitkering krijgt.

Albasalix | 30-06-11 | 17:10

Zeepvrij | 30-06-11 | 16:51 Slapen en wachten zijn ook werkwoorden. Je verwacht het niet hè?

Maar nu ik er over nadenk, we hebben wel werkwoorden maar geen rustwoorden.

zeg maar jansen | 30-06-11 | 17:10

Die hoed zo straks over zn kop trekken dat ie gen lucht meer krijgt. Lamlul.

Sjokoladevlaaa | 30-06-11 | 17:09

De carrière van een reclamecreatief duurt nou eenmaal niet tot je 67e, meestal ook niet tot je 57e en vaak niet tot je 47e. Dat weet je als je eraan begint, dus niet janken na afloop.

John Muts | 30-06-11 | 17:07

Zou Faat Elastiek nog een creatieve duizendpoot nodig hebben voor d'r Muzaqgebouw?

zeg maar jansen | 30-06-11 | 17:07

@eerstneukendanpraten | 30-06-11 | 17:04
Ja ik ook wel...

Nietvoordekat | 30-06-11 | 17:06

eerstneukendanpraten | 30-06-11 | 17:02 | + -1 -

tja, ik wil niet lullig doen hoor, maar 48K euri is 105k gulden, maar dan vergeet je wel de inflatie sinds je dacht dat 100k gulden een goed streven was. En dan ben je er dus nog niet... even nog je best doen!

Den Meester | 30-06-11 | 17:06

neus-- | 30-06-11 | 17:03

Staan daar dan ook lekkere blote wijven in?

eerstneukendanpraten | 30-06-11 | 17:05

als je die twits van hem zo eens leest is het een godswonder datie ooit als copywriter neoliberaalgedoctrineerd is geweest

hetluis | 30-06-11 | 17:04

Frank is @Bakito met een hoedje.

zeg maar jansen | 30-06-11 | 17:04

Nietvoordekat | 30-06-11 | 16:57

Geflipte is net 20 geworden idd. Maar de verkoop van haar eerste boek is nog geen doorslaand succes. Maar ze is bezig met nummer twee! Ik mag haar wel btw...

eerstneukendanpraten | 30-06-11 | 17:04

Dit is een ingestudeerde mededeling.

Iedereen de Revu kopen aub.

--neus-- | 30-06-11 | 17:03

Eurotokkie | 30-06-11 | 17:02 Mooi toch? Ik hou er wel van als mensen de roverheid een spiegel voorhouden.

zeg maar jansen | 30-06-11 | 17:03

Als Frank een dagboek heeft in de Revu, dan krijgt hij daar toch voor betaald en is dat toch een soort werk?

reinaarden | 30-06-11 | 17:02

Den Meester | 30-06-11 | 16:59

Ja, ik schaam me ook diep. Vroegah dacht ik altijd: als ik later als ik groot be meer dan HFL 100 000,- bruto verdien, nou dan heb ik het gemaakt. De belastingdienst slaat mij nu aan voor een slordige
€ 48 000,- of zeau, dus daar zit ik nu al flink boven, maar het is geen vetpot hoor...

eerstneukendanpraten | 30-06-11 | 17:02

zeg maar jansen | 30-06-11 | 16:59 |

Frank steekt zijn middelvinger op naar de belastingbetaler net zoals de overheid
dit doet .

Eurotokkie | 30-06-11 | 17:02

@Cuyahoga | 30-06-11 | 17:00

Hoedje af, zakje erover en gaan :p

Herr Pedor | 30-06-11 | 17:01

He Frank,
Looser.
diedaaroo | 30-06-11 | 16:47 | + -2 -

alleen losers schrijven loser met twee o's

Den Meester | 30-06-11 | 17:01

Er zijn helaas heel veel mensen die dezelfde mening hebben zoals die Frank. Die denken dat geld aan bomen groeit of zo iets en die vinden dat het geoorloofd is daarvan te profiteren. En wie vind links zielig en wil links graag pamperen? Mensen zoals Frank. Ik ben blij dat Geenstijl eens een ander geluid laat horen en zegt waarop het staat. Hij steelt van hardwerkende mensen, zo is het en niet anders.

Hanz Ziezo | 30-06-11 | 17:01

Frank is de Dude uit de dude-versie.

zeg maar jansen | 30-06-11 | 17:00

Frank weet het nog niet maar Frank is gehandicapt.

Frank behoort tot de zeldzame soort in dit land.

Frank is van autochtone afkomst en van middelbare leeftijd. En dus zijn er voor Frank geen "Neger omdat het moet, Vrouw omdat het moet, Moslim omdat het moet-regelingen.

Frank geniet nog maar even van z'n WW want hierna geldt de armoe van de bijstand.

zeg maar jansen | 30-06-11 | 16:59

-weggejorist-

Paul6189 | 30-06-11 | 16:59

Prof.Ockels | 30-06-11 | 16:56

Wellicht was de Kunstacademie wat voor hem geweest...

eerstneukendanpraten | 30-06-11 | 16:59

@eerstneukendanpraten | 30-06-11 | 16:40 | + 6 -
verdien je maar zo weinig?

Den Meester | 30-06-11 | 16:59

Neoliberaal? Dat begint ook pas nu (met het nieuwe kabinet) op te komen. We trappen al jaren in de PVDA en knuffel co. Daar moet je gaan klagen vieze socialist, en nu aan den arbeit verdoemen luie hond!

MasthaX | 30-06-11 | 16:58

Reinaert | 30-06-11 | 16:50

Het geeft me gewoon een goed gevoel dat ik moet werken
om iemand als Frank de mogelijkheid te geven de hele dag op zijn rug te liggen. Er staat niet voor niets op mijn voorhoofd geschreven: IK DEUG!

eerstneukendanpraten | 30-06-11 | 16:58

@jankerd | 30-06-11 | 16:46
Dit is een vent van 48. Geflipte is, als ik me niet vergis, 20. Klein verschil.

Daarnaast, Geflipte gaat niet in een hoekje zitten janken en dan maar de maatschappij de schuld geven.

Nietvoordekat | 30-06-11 | 16:57

Ik mag frank wel.

Eurotokkie | 30-06-11 | 16:57

Frank is een lul.

dedekker | 30-06-11 | 16:56

Ik geef Frank geen ongelijk als het gaat om "scheit hebben aan te werken voor een baas", "geen zin hebben om te werken omdat dit maatschappelijk correct is", " het verplicht voor de file de deur uit omdat de baas wilt dat je op tijd binnen bent in een tijd waar het mobiel internet zijn hoogtij dagen viert", " het altijd maar keurig in de wacht lopen van je collega's en jarenlang de keus te hebben tussen zwijgzaam taakjes uitvoeren en konten te likken voor promotie of rebelleren tegen het beleid met het risico op ontslag", " uitkering niet mag worden getrokken omdat andere die voor je verdienen"....

Maar Frank moet niet arrogant gaan lopen doen. Als meneer het zo graag anders wilt doen dan moet hij zijn eigen business opstarten en zijn frustratie tegen het maatschappelijke cirkeltje van de beroepsbevolking gebruiken in het vinden van een manier waarop werken wel leuk wordt! Dit wat hij nu doet klinkt immers precies als het excuus van de Frank die op de middelbare school scholieren die negens of tienen scoorde nerdy vond en op de Universiteit hoogleraren die hem een onvoldoende gaven vanwege zijn luie opstelling beschuldigde van jaloezie of gebrek aan menselijke kennis omtrent zijn genialiteit.

Prof.Ockels | 30-06-11 | 16:56

Nietvoordekat | 30-06-11 | 16:51

Véél beter dan Frank idd...

eerstneukendanpraten | 30-06-11 | 16:56

ik zou zeggen frank geniet nog effe van je luilekker leventje binnenkort is het misschien voorgoed gedaan .

likmegaties | 30-06-11 | 16:55

Ik herken mezelf wel in Frank, alleen ontvang ik geen uitkering, of andere steun van de staat.
Pleit dat me vrij, of ben ik ook een Frank, nu ik toegeef dat ik werken ook niks vind?

helemaalnicks | 30-06-11 | 16:55

Oh ja Frank is een: Schrijver, nietsnut, lantefanteraar en anarchist,nou Frank,waarom word je geen krakert joh?!
Gewoon lekker werkschuw omdat het kan!!!

ron78 | 30-06-11 | 16:55

hé Pritt
jaloers?

barf | 30-06-11 | 16:54

Frank
@frankdejongxx
Schrijver, nietsnut, lantefanteraar en anarchist.

Niet slecht voor een Copywriter, 4 pleonasmes in 1..

cucaracha | 30-06-11 | 16:54

Je moet niet boos worden op mensen als Frank, maar op mensen die het geld van je afpakken!

Pakzooi | 30-06-11 | 16:53

In de sprookjes van de gebroeders Grimm worden terechte omgangsvormen met dit soort lui beschreven; zei het dat het dan meestal over boze stiefmoeders gaat.

Herr Pedor | 30-06-11 | 16:52

Frank the tank

Miserykid | 30-06-11 | 16:52

@San Paulo | 30-06-11 | 16:49
Oh sorry dat had je al gezegd. *gaat maar weer eens aan het werk*

Rest In Privacy | 30-06-11 | 16:52

Is Henk Kamp er al op aangeslagen?

PIS-Alchimis | 30-06-11 | 16:51

@eerstneukendanpraten | 30-06-11 | 16:49
Werken die pilletjes wel? Frank namelijk niet.

Nietvoordekat | 30-06-11 | 16:51

@San Paulo | 30-06-11 | 16:49
Op zich wel geestig dat 'klaplopen' een werkwoord is.

Rest In Privacy | 30-06-11 | 16:51

@Frank,EEJ LAMLUL We wonen hier niet in Griekenland!

Beëlzebul | 30-06-11 | 16:50

Je kan veel zeggen pritt, maar humor heeft Frank NIET.
Lees zijn tweets maar eens van 17 maart.

buitenstebuiten | 30-06-11 | 16:50

Zeg eh, Frank. Werkende mensen betalen het brood dat jij eet en het bed waar jij in slaapt. Zou je op z'n minst een beetje dankbaar voor kunnen zijn.

Nietvoordekat | 30-06-11 | 16:50

Goed topic. Ga inderdaad maar dood, Frank. De maatschappij mist mensen zoals jij als kiespijn.

Spoorwissel | 30-06-11 | 16:50

uitkeringstrekkers soms -1
reclamemensen altijd -100

Onderbuik | 30-06-11 | 16:50

@eerstneukendanpraten | 30-06-11 | 16:46

Was het maar andersom hè? Zoals bij Frank!

Reinaert | 30-06-11 | 16:50

Cuyahoga | 30-06-11 | 16:48

Er zijn ook pilletjes op doktersvoorschrift verkrijgbaar die heel goed schijnen te helpen...

eerstneukendanpraten | 30-06-11 | 16:49

Werkwoord (lol)

klaplopen

1.werkschuw rondlopen
Hij was weer aan het klaplopen.

opzouten dat soort gasten.

San Paulo | 30-06-11 | 16:49

Hoi frank

Jan Passant mk2 | 30-06-11 | 16:49

Zeepvrij | 30-06-11 | 16:47

Misschien mag hij van zijn geloof niet werken!
Ik mag van mijn geloof geen belasting betalen btw, maar daar trapte de belastingdienst niet in...

eerstneukendanpraten | 30-06-11 | 16:48

Hij heeft helemaal geen recht op een uitkering want hij werkt: hij schrijft voor de nieuwe Revue. Wil UWV daar even notie van nemen.

Artwido | 30-06-11 | 16:48

Iedere maand als ik mijn loonstrook krijg, ga ik eerst een kwartier zitten janken op de wc.
Als ik weer heb gezien wat er allemaal naar Griekenland, Fatima Elatik, Paul de Leeuw en Frank gaat, veeg ik mijn kont ermee af, spreek mezelf een keer toe in de spiegel:
"Kom op Cuya, er gebeuren ook goede dingen met dat geld, zoveel is het niet en trouwens geld is niet belangrijk, als je maar gezond bent"

en dan is het weer een maand gaan met die banaan.

Cuyahoga | 30-06-11 | 16:48

Nog trots op zijn zielige leven ook.

Smerig werkschuw tuig!! Dikke vette BAH voor deze mislukte vent.

irma zonderboezem | 30-06-11 | 16:48

rara | 30-06-11 | 16:46

Daarbij denk ik idd ook meer aan een type a la Walter de Rochebrune!

eerstneukendanpraten | 30-06-11 | 16:47

Sommige mensen hebben een soort van fobie voor werken. Prima maar graag niet op kosten van de gemeenschap.

Rest In Privacy | 30-06-11 | 16:47

He Frank,

Looser.

diedaaroo | 30-06-11 | 16:47

Reinaert | 30-06-11 | 16:44

Ik weet het, ik ben te goed voor deze wereld...

eerstneukendanpraten | 30-06-11 | 16:46


In zijn timeline wordt alles ineens duidelijk.

Zijn vader was een alcoholist.

Willianus Wortelus | 30-06-11 | 16:46

Uitnodiging = uitkering.

Als ik pissig ben, schrijf ik slordig.

Arrabinekoeterine | 30-06-11 | 16:46

Bijstandskoning ziet er anders uit dan ik dacht.

rara | 30-06-11 | 16:46

eerstneukendanpraten | 30-06-11 | 16:44
Als je dat verhaal kent, snap je het.

jankerd | 30-06-11 | 16:46

Franks is één van de zovelen. Helaas is Frank ook erg zielig volgens een fors aantal partijen 'links van het midden' en daarom vinden zij het terecht dat Frank geld krijgt. Mij heeft geen van die partijen dit ooit fatsoenlijk kunnen uitleggen. En daarom stem ik op de partij van Geert. (Leermomentje, links NL !)

Anjin Mohammed | 30-06-11 | 16:45

Frank is ook het type dat PVV stemt en de buitenlanders overal de schuld van geeft.
Frank mag doodvallen

Deus Absurdia | 30-06-11 | 16:45

knight03 | 30-06-11 | 16:43

Als ik links was zou ik op Jolanda Sap stemmen, gewoon omdat het kan en omdat het een lekker geyl wijf is. Maar van Frank weet ik het zo nog niet...

eerstneukendanpraten | 30-06-11 | 16:45

"Ik beschouw die uitkering als een terechte vergoeding voor het feit dat ik jarenlang in een neo-liberale doctrine ben getrapt."

Geweldig. Je bent er dus ooit ingetrapt. Er zijn nog altijd VVD-stemmers, dus je ligt op hen al een streepje voor. Maar het rechtvaardigt geen uitnodiging. Je redenatie impliceert namelijk dat mensen die het liberalisme principieel afwijzen, nog veel meer recht hebben op een uitkering.

Arrabinekoeterine | 30-06-11 | 16:45

Frank is een wannabee met een diploma van het niveau InHolland.
Niemand wil Frank hebben, daar Frank gezien zijn tweets de ambitie van een Marokkaan heeft.
Frank kan wel aan een productielijn waar eerst een Pool stond, die nu naar Duitsland is gegaan.
Wil iedereen die nog een eikel kan gebruiken een mailtje sturen naar Uwv A'dam?
Frank kan op de canline bij de Burg in Heerhugowaard aan het werk (±3 min. lopen v/h station/ 5 voor Frank) Leest u mee werkcoach? (melden bij Regina bij Tence Alkmaar)

mothersfinest | 30-06-11 | 16:45

Ik hoop dat Frank zijn werkcoach dit leest!

Widukinn | 30-06-11 | 16:45

@eerstneukendanpraten | 30-06-11 | 16:40

Met die €1600,00 per maand kun je dus wel bijna twéé Frankjes onderhouden. Exclusief bijkomende kosten dan.

Dat moet toch wel een heel fijn gevoel geven als je 's avonds - als gedwongen filantroop en altruïst - je bedje in stapt?

God ziet alles. Jouw hoekje in de hemel wordt vrijgehouden.

Reinaert | 30-06-11 | 16:44

jankerd | 30-06-11 | 16:42

Net zo iets als : Ik Ali?

eerstneukendanpraten | 30-06-11 | 16:44

Geachte heer De Jong, Naar aanleiding van uw proza in De Revu van heden, beëindigen wij hierbij uw uitkering. Met Vriendelijke Groet, UWV.

CaligulaRotterdam | 30-06-11 | 16:44

Hij kan toch ook gewoon een boek gaan schrijven net als onze medereaguurster de geflipte?

eerstneukendanpraten | 30-06-11 | 16:44

Dat is balen voor Frank, nu heeft hij gewerkt zonder dat hij het zelf door had.

irriducibili79 | 30-06-11 | 16:43

Wedden dat Frank PvdA stemt!

knight03 | 30-06-11 | 16:43

Hoe zit het dan met werken voor je uitkering...? De meeste mensen die langer in een uitkering zitten moeten werken voor hun geld, waar Frank geen tijd voor heeft i.v.m. schrijversbezigheden. En krijgt deze "uitkeringrukker" ook een vergoeding voor de columns die hij schrijft? Opgeven gast, anders ben je gelijk een frauduleuze uitkeringtrekkerT. Dan mag je fijntjes het genoten inkomen terugbetalen!

Indates | 30-06-11 | 16:43

Een link naar het artikel is zeker teveel gevraagd. Neem maar een abbo! Pleur op Pritt!!

René from the Café | 30-06-11 | 16:43

De naam Frank onwaardig!

Francky | 30-06-11 | 16:43

Maar fijn dat het binnenkort Roze Zaterdag is, misschien kan hij helpen met de organisatie, heeft toch tijd zat...

eerstneukendanpraten | 30-06-11 | 16:43

Frank is een jounalist die een verhaal heeft gemaakt.
En dat is dus gewoon zijn baan, undercover dus.....
HOAX

jankerd | 30-06-11 | 16:42

Frank is weer een goede reden om het Census-kiesrecht in te voeren.
Nu mag zo'n uitvreter ook nog gaan stemmen om te bepalen wat er met ons belastinggeld gebeurt.

Cuyahoga | 30-06-11 | 16:42

Uitkeringsduur linken aan de gewerkte uren. Dat zou eens een oplossing zijn.
Zij die werken bouwen dan een vangnet op, voor het slechte, onvoorziene moment, zij die geen ruk betekend hebben voor de maatschappij krijgen dan ongezien de tyfus.
Wel zo eerlijk.

En hoe hypocriet kan je zijn: los gaan op de maatschappij die je voedt. Ga eens gauw deaud, parasiet.

ZKH EénOog | 30-06-11 | 16:42

Maar hij doet tenminste niets voor zijn uitkering. Een beetje Fin met uitkering pleegt ook nog steunfraude...

eerstneukendanpraten | 30-06-11 | 16:42

* Doet nog even werken voor de uitkering van Frank *

fuz | 30-06-11 | 16:42

Frank???????? geen Abdulah , Rachid, LLoyd of Wesleeyyy
Zal wel de pooier van elatik 020- oost zijn

dorstig! | 30-06-11 | 16:41

Vergeet je sollicitatie plicht niet he Frank.
Dag Frank

ron78 | 30-06-11 | 16:41

Leven als Frank in Neerlands Koninkrijk.
#nieuwenederlandsegezegden

Prof. D.A.H. Vintik | 30-06-11 | 16:40

Na een jaar of 3 geen werk. Op straat smijten die gast.

Dokus | 30-06-11 | 16:40

Ach, ik betaal van mijn bruto salaris iedere maand
maar een slordige € 1 600,- belasting. Dat valt toch mee? Dat is per jaar maar globaal € 20 000,- incl.
de helft van mijn vakantiegeld.
*verder nog maar drie prozacjes neemt*

eerstneukendanpraten | 30-06-11 | 16:40

Conan de Rabarber | 30-06-11 | 16:37 |
Ik mag hopen dat laatste. Gewoon uit z'n huis en uit z'n uitkering trappen.

Teiltjes Tekort | 30-06-11 | 16:39

Wij krijgen weer Frank voor dank.

Kaas de Vies | 30-06-11 | 16:39

Frank heeft gewoon een klein attitudeprobleem. Niks aan de hand, met Geloof, Hoop en Liefde krijgen we die jongen wel weer op het juiste spoor.

*** Noord-Koreaanse talentcoach belt ***

Reinaert | 30-06-11 | 16:39

Frankie gaat naar Hollywood! Vort!

De Regeering | 30-06-11 | 16:39

Frank is slachtoffer geworden van het DSB debacle. Eerst zelf mensen tillen en nu zielig lopen doen.

oppie | 30-06-11 | 16:38

Ik denk dat Frank best wel wil werken maar gewoon een ongelooflijk talentloze lutser is die geen hond in dienst wil nemen.

Hè Frank? Jongen? Wees eens eerlijk?

vraagstaart | 30-06-11 | 16:38

Ik vermoed als ze dat dagboek bij de soos lezen dat Frank volgende week toch minstens asperges staat te steken of het daklozenkrantje staat te verkopen.

Conan de Rabarber | 30-06-11 | 16:37

ik weet 1 ding zeker: integratie en multiculti faalt in NL vanwege te hoge uitkeringen. Men hoeft geen moeite te doen. Even los van Frank natuurlijk :-)

Simpele Boerenlul | 30-06-11 | 16:37

Wat een kut hoed.

MrTitanski | 30-06-11 | 16:36

Mooi stuk. Ik ben het volledig eens met de laatste paar zinnen.

Kialna | 30-06-11 | 16:35

Weten we meteen waar de uitdrukking "Frank en vrij" vandaan komt.

vraagstaart | 30-06-11 | 16:35

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken