Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Volkskrant heeft toch schijt aan privacy

philippe-r.jpgBah. Alwéér een blatante schending van de privacy in de Volkskrant. Ombudsman! Doe er wat an! Oh wacht. De Volkskrant heeft geen Ombudsman meer ($$$). Dan doen wij het wel. Vorige maand beriep het consciëntieuze tabloidje zich nog op hogere morele journalistieke normen en waarden inzake het vermelden van de achternaam van de Alphen Shooter Tristan van der Vlis, die Tristan van der V. genoemd moest worden. Want dat schrijft Het Stijlboek voor: Initialen dus vanwege: "de bescherming van de privacy van de verdachte / de dader en slachtoffers, en ter bescherming van de familie van verdachten / daders en slachtoffers" (Zie ook hoofdredactioneel knipsel.) In diezelfde krant ging dat mis want Aaf Bloemetjesjurk Creabea schreef gewoon Tristan van der Vlis in haar dagelijkse kattenbel. Bleek achteraf een foutje omdat Aaf haar columns veel te laat aanlevert en de zevenkoppige Commissie Eindredactie geen tijd meer had om te jorissen. Kan gebeuren. Zand erover. Maar hoe verklaren ende duiden we dan deze grove overtreding van de eigen privacy regels. Nikita T. en Yevghenia K. worden vandaag voluit genoemd in de VK, en alsof dat niet genoeg is, plaatst de Volkskrant ook nog eens een balkloze foto van het tweetal daders. Staan er soms andere regels voor buitenlanders in het Volkskrant Stijlboek? Echt waar? Lekker dan. Ombudsmevrouw Margreet Vermeulen, zeg er eens wat van!

Reaguursels

Inloggen

reageerbuis | 07-05-11 | 13:48
Marco K is veroordeeld voor ongeoorloofd wapenbezit en mocht dat iemand anders overkomen dan wordt dat wél als crimineel gezien. Dat hij niet gepakt kon worden voor coke zegt alleen maar iets over de kwaliteiten van zijn advocaat.

cabrão | 08-05-11 | 15:36

@ doenormaal! | 07-05-11 | 12:22
@ redactie
Als ze maar veroordeeld zijn en het niet enkel en alleen om verdachten gaan.

Waarom zo´n nutteloze babyboommeter en zo´n discriminerende allochtoon-o-meter en niet gewoon heel sterk een criminaliteitsmeter, vrijgelaten-ped-o-fielenmeter, of meer van dat in die trand ???!!!

cabrão | 08-05-11 | 15:21

Sneu stukje van GeenStijl. Het betreft hier immers buitenlanders in het buitenland en derhalve wordt er niemand door geschaad aangezien niemand in hun omgeving de vk ooit onder ogen krijgt.

cabrão | 08-05-11 | 15:17

-weggejorist-

pieris | 08-05-11 | 12:59

@necrosis | 07-05-11 | 13:28
Tuigdorp oprichten op Ameland. Het bewonersaantal schommelt tussen 3450 en 3475. Erg vervelend voor deze mensen maar we geven ze allemaal een riante villa elders, dat is altijd nog stukken goedkoper dan alle kosten die we anders zouden maken aan opsluiting, rechtszaken e.d. wanneer we de huidige gang van zaken omtrent tuig blijven hanteren.
De meesten kunnen niet zwemmen en we laten vanzelfsprekend geen boten varen tussen de eilanden en het vasteland. Om Ameland heen zal gepatrouilleerd worden. Geen last meer van.

doenormaal! | 08-05-11 | 01:52

Rusland is ver weg. Niemand kent die lui hier. Beetje mierenneukerij cq muggenzifterij dit.
-
Die daderbescherming is natuurlijk sowieso flauwe kul. Maar er wordt wel steeds minder op gelet. Je moest destijds nog wat moeite doen om te achterhalen hoe Ferdi E. voluit heette. (Elzas geloof ik, maar ik kan me vergissen.)

caudillo | 07-05-11 | 17:58

Deze mensen hebben anti-rascisten omgelegd. Tsja en dn is álles geoorloofd in de VK.

Mongoose | 07-05-11 | 16:22

Precies... de omroepen gebruiken daarom ook alleen een afkorting. Geen hond weet meer wat die te betekenen hebben !

hawie | 07-05-11 | 15:23

*allen

dutchdj | 07-05-11 | 14:27

Nog even en we krijgen in dit land ook van die racistische moorden met die achterlijke politieke partijen die voor een tweedeling aan het zorgen zijn. Kunnen we weer met z'n alleen dit liedje zingen... www.youtube.com/watch?v=Q8raS1bo9vc

dutchdj | 07-05-11 | 14:27

ZKH EénOog | 07-05-11 | 14:13

Dader ben je pas na een veroordeling? Nee hoor, schuldig ben je pas na een veroordeling, dader ben je zodra je iets gedaan hebt.

necrosis | 07-05-11 | 14:14
Typo's maak ook ik...

............. | 07-05-11 | 14:19

............. | 07-05-11 | 14:11
Vele male?
*groene boekje nog eens lezen gaat*

necrosis | 07-05-11 | 14:14

@GeorgeIII | 07-05-11 | 14:05

Omdat velen hier schijnbaar niet de HELE artikelen en/of de links lezen, zal ik de volkskrant voor jou nog maar eens quoten:

[Q]... de bescherming van de privacy van de verdachte / de dader en slachtoffers, en ter bescherming van de familie van verdachten / daders en slachtoffers...[/Q]

Lees! "de verdachte/de dader". Dader ben je pas na veroordeling. Dus volgens eigen morele superieure Stijlboek, zou de volkskrant ook hier de namen niet voluit moeten noemen.
Doen ze wel. Dus zijn ze hypocriet.

ZKH EénOog | 07-05-11 | 14:13

@GeorgeIII | 07-05-11 | 14:05
Dus Van der Graaf en Bouyeri zijn volgens de Volkskrandt nog niet onherrroepelijk veroordeeld?
Wat een kudtkrandt dan.

Lewis Lewinsky | 07-05-11 | 14:13

Wederom een artikel met als enige doel het plezieren van niet zo goed geinformeerde mensen die vervolgens los kunnen op de VK, want zelfs GS weet volgens mij dat ze onzin vertellen mbt privacy-schending. Hiervoor al vele male uitgelegd. Of zijn al die mensen een stuk beter geïnformeerd dan GS?

............. | 07-05-11 | 14:11

@Einde van de Domheid | 07-05-11 | 13:56

Niet van dit medium, wel met de ZELFVERKLAARDE suprematie van dat andere medium.

ZKH EénOog | 07-05-11 | 14:08

@necrosis | 07-05-11 | 13:55

Dan laten we een bodempje leggen met die zachte sector, heb je dar ook geen last meer van.
Oh, nee, da's te cru natuurlijk. Toch?

ZKH EénOog | 07-05-11 | 14:07

@ZKH EénOog | 07-05-11 | 13:29

Het punt is dat die russen veroordeeld zijn. Volgens de geldende spelregels is het publiceren van naam en toenaam nu dus geoorloofd. Van hypocrisie van De Volkskrant is (in dit geval) dus geen spraken.

GeorgeIII | 07-05-11 | 14:05

ZKH EénOog | 07-05-11 | 13:54 | + 0 -
En dat had geen samenhang met morele suprematie van dit (of ander) medium?

Einde van de Domheid | 07-05-11 | 13:56

@ZKH EénOog | 07-05-11 | 13:47
Dat vindt de "zachte sector" vast niet goed, de meerderheid van het Tuigh heeft namelijk last van een slechte rug, ingegroeide teennagels of een doorlopende wenkbrauw.
Dergelijke mensen laten scheppen en kruiwagenen is .... onmenselijk.
Dat moeten we toch niet willen?
*grinnik*

necrosis | 07-05-11 | 13:55

@mijzelf
allen = alleen

De Veerboot | 07-05-11 | 13:54

@Einde van de Domheid | 07-05-11 | 13:46

Nee, dat zei je niet. Jij stelde wel degelijk de omgang met privacy ter discussie.

ZKH EénOog | 07-05-11 | 13:54

Had dan een dagje vrij genomen Pritt. Gewoon zeggen dat je zure boertjes hebt en je niet lekker voelt. Dan allen nog even topic maken met als titel 'Alleen vandaag helemaal geen nieuws' en je was klaar geweest. Had je even lekker een tompoes kunnen halen bij de Hema voor bij de koffie

De Veerboot | 07-05-11 | 13:54

Ze zijn veroordeeld. Daar gelden andere regels voor dan voor verdachten. Grappig, Geenstijl die over ethische regels wil berichten...

Tisnietanders | 07-05-11 | 13:51

*haar = haat*

crocker | 07-05-11 | 13:48

@Polletje Piekhaar | 07-05-11 | 11:50
Marco Kroon is geen crimineel de rest wel. Daar zit het verschil. Alleen criminelen hebben in dit land recht op privacy. Kijk maar naar de eenpersoonskamers in de gevangenissen.

reageerbuis | 07-05-11 | 13:48

@vetkleppert | 07-05-11 | 13:44
En schone ramen....
*grootmoeders tip*

necrosis | 07-05-11 | 13:48

@necrosis | 07-05-11 | 13:41

Dan zit er niets anders op: we laten al dat tuigh met schep en kruiwagen een derde maasvlakte aanleggen, alwaar ze daarna het tuighdorp erop mogen stichten. Hoeft niemand te NIMBY-en. En is dat tuigh eindelijk ook eens aan het werk.

ZKH EénOog | 07-05-11 | 13:47

necrosis | 07-05-11 | 13:43

Zoiets vermoedde ik al ja gezien je soort van haar naar het mooie Limburg ( waar ik dus woon ). Een eerder voorstel om te kiezen voor een Waddeneiland staat mij wel aan. Muur erom, wat Duiters in de torens ( die hebben ervaring he,.. excuus Joris..) en dan zijn we er zo klaar mee.

crocker | 07-05-11 | 13:47

ZKH EénOog | 07-05-11 | 13:29 | + 1
Precies, dat zeg ik!

Einde van de Domheid | 07-05-11 | 13:46

GeenStijl zit altijd te vitten op kranten als ze wel balkjes voor de ogen doen bij daders, en nu doen ze het een keer niet is het weer niet goed.
-
Make your mind up, GS.

Mea Culpa Gump | 07-05-11 | 13:46

@necrosis | 07-05-11 | 13:41
*d omruilen doet voor D, voordat iemand het in de gaten heeft*

necrosis | 07-05-11 | 13:45

Kranten zijn vies. Je krijgt er zwarte kleren van.

vetkleppert | 07-05-11 | 13:44

@crocker | 07-05-11 | 13:39
Ik woon zelf midden in de randstad, ik ben het er dus niet mee eens.
*NIMBY*

necrosis | 07-05-11 | 13:43

-weggejorist-

Aart Z. | 07-05-11 | 13:42

@ZKH EénOog | 07-05-11 | 13:37
daar is ons aller fuckje het waarschijnlijk niet mee eens!

necrosis | 07-05-11 | 13:41

[Juul Paradijs]
Zo Pritt, weer je dagelijkse drol op de Volkskrant gedraaid?
Mooi, dan mag je nu weer buiten gaan spelen.
[\Juul Paradijs]

Koos Knak | 07-05-11 | 13:39

Flauw, dit is in Moskou, een nogal slechte vergelijking.

Qui-vive | 07-05-11 | 13:39

@ necrosis

Anders beginnen we een tuigdorp op de plaats waar het meeste tuig al zit. Dat scheelt weer transportkosten, benzine, goed voor milieu etc. etc. In dat geval opper ik de Randstad als toekomstig tuigdorp. Hoeft het eigenlijk alleen nog maar officieel bevestigd te worden.

crocker | 07-05-11 | 13:39

@necrosis | 07-05-11 | 13:28

We hebben ook nog eilanden, ergens in het noorden.

ZKH EénOog | 07-05-11 | 13:37

Joh.. Weet je wie er ook schijt heeft aan privacy? GeenStijl.

Zeeschuimer | 07-05-11 | 13:34

De verdachten zijn al veroordeeld en dus schuldig. Dan staat het een krant vrij om de gehele naam te publiceren. De regel was volgens mij nog altijd: is een persoon verdachte, dan geen volledige naam of foto.

LijstG | 07-05-11 | 13:34

@novocaine | 07-05-11 | 12:54

In die opvatting blijft Tristan van der 'V.' voor eeuwig een verdachte, want veroordeelt worden zal die nooit meer.
Hoe regel je dat dan?

ZKH EénOog | 07-05-11 | 13:33

@necrosis | 07-05-11 | 13:28
Daar stemt eenderde al PVV. Je moet toch een buurt vinden waar meer tuig zit dan eenderde van de bevolking.

Hölzenbein | 07-05-11 | 13:33

Margreet Vermeulen is verhuisd of de pagina bestaat niet meer.

Hölzenbein | 07-05-11 | 13:31

@Einde van de Domheid | 07-05-11 | 12:15

Niet de omgang met privacy van welk medium dan ook staat hier ter discussie, maar de morele hypocrisie van de zelfverheerlijkende volkskrant.

ZKH EénOog | 07-05-11 | 13:29

Ik ga naar het strand en de duinen lekker uitwaaien. Gegroet allemaal. Hoop er geen 50 finnen tegen te komen...

doenormaal! | 07-05-11 | 13:29

@doenormaal! | 07-05-11 | 13:17
TuighDorp valt onder de NIMBY regelgeving, waar moeten we dat dan stichten?
*Limburg oppert en wegduiken doet*

necrosis | 07-05-11 | 13:28

Erg triest dat de VK de redenen van het ontslag van zijn ombudsman niet vermeld. Juist bij zo'n functie is van belang dat duidelijk wordt waarom de VK geen prijs meer stelt op de diensten van de ombudsman. Want nu blijft in ieder geval de schijn hangen dat de ombudsman moet vertrekken vanwege onenigheid tussen redactie en ombudsman. En de vraag is: gaat die onenigheid over oordelen van de ombudsman waar de redactie invloed op wil uitoefenen? Of is er niks aan de hand en stelde de ombudsman bijvoorbeeld te hoge salariseisen. VK wil dit onder de pet houden, wat begrijpelijk is bij andere functies, maar juist niet bij de ombudsmanfunctie.

Overigens vond ik de ombudsman van de VK veel te zacht in zijn oordelen naar de redactie toe.

Willem4246 | 07-05-11 | 13:24

@Che_cuevara | 07-05-11 | 13:11
Ik ben niets van plan, ik betracht slechts mijn rechten te behouden onherkenbaar te zijn.
En mij missen?
Zolang mijn pc en modem het doen, ben ik hier niet weg te slaan.
*kistje sigaren, flesje whisky en baar geld richting 020 sturen doet*

necrosis | 07-05-11 | 13:23

Balkjes? Bullshit. Leer van spaanse kranten, en bescherm de hermandad met balkjes, niet de criminelen.

En ach, voor lieden als bij de volkskrant, zijn racisten en ultranationalisten geen mensen, en zijn de regels van Het Stijlboek niet nodig. Toch?

Weten zij veel dat onmens niet gelijk staat aan 'geen mens'.

ZKH EénOog | 07-05-11 | 13:22

@necrosis | 07-05-11 | 12:27
Nou dan zijn ze lekker onder soortgenoten ;-) Lijkt me een heel fijne ontwikkeling als ze daar wonen en blijven zodat de maatschappij verder geen last meer van ze heeft. *verder droomt*

doenormaal! | 07-05-11 | 13:17

necrosis | 07-05-11 | 13:09

I lol'd

crocker | 07-05-11 | 13:14

@Sir EnemA | 07-05-11 | 13:06
Hopelijk heb je geen katten.....

necrosis | 07-05-11 | 13:13

@necrosis | 07-05-11 | 13:09
Wat ben je van plan?
En moeten we jou straks missen hier?

*Ow... nee natuurlijk. In de bajes heb je ook internet*

Che_cuevara | 07-05-11 | 13:11

@Fatwabuster | 07-05-11 | 12:37
Weg naar abdij nummer 11. Altijd welkom.

James Lastig | 07-05-11 | 13:08

Vandaag leest de VK zowaar lekkerder weg dan GS. Waar gaat het heen met de wereld?

Sir EnemA | 07-05-11 | 13:06

Het zijn (ultra)nationalisten, dus dan mag het.
Van de Volkskrant.

kibbesoeb | 07-05-11 | 13:04

@novocaine | 07-05-11 | 12:54
Het meervoud van balk is balken, geen balkens.
3e persoon enkelvoud van gelden is "geldt"
Een nieuwe zin begin je met een hoofdletter.
*zucht*

necrosis | 07-05-11 | 13:01

Naam en toenaam en niks balkjes. Helemaal niks mis mee. Zou - net zoals in de rest van de wereld - gewoon altijd moeten gebeuren, zeker als niet langer sprake is van een verdachte, maar van een veroordeelde.

grizzler | 07-05-11 | 12:55

Ze zijn veroordeeld en de initialen en balkens geld alleen voor verdachten.

Tenminste dat was de algemene spelregel toch??

en als het niet zo is zou het dat moeten zijn

verdachten zijn onschuldig tot het tegendeel bewezen is

is het bewezen met pek en veren aan de schandpaal en op alle voorpagina's met complete bio als het ff kan

novocaine | 07-05-11 | 12:54

* 'geldenDE regels'

GeorgeIII | 07-05-11 | 12:52

@vraagstaart | 07-05-11 | 12:42
Dat is een uit de lucht gegrepen veronderstelling!
En zelfs als Pritt een VK had gekocht, waar is het bewijs dat hij die ook daadwerkelijk heeft gelezen?
Misschien had hij nieuwe kattebakvulling nodig...
Gaat heen ende schaam op u.
*grinnik*

necrosis | 07-05-11 | 12:51

Mensen het is heel simpel. De 'gelden regels' schrijven voor dat zolang iemand verdacht is zijn/haar naam niet voluit gebruikt wordt en zijn of haar foto geanonimiseerd. Pas na een (onherroepelijke) veroordeling vervalt dit. Bij zwaar wegende maatschappelijke belangen kan daarvan af worden geweken, bijvoorbeeld in het geval van die dude van het Hofnarretje.
Bij Marco Kroon lag dat wat anders, hij verscheen immers veelvuldig in de media.

GeorgeIII | 07-05-11 | 12:51

Ze kwamen anders ook zonder balkjes op het NOS journaal! En erg vonden ze al die aandacht blijkbaar niet vooraal dat wijf stond helemaal te smilen

12-12-12 | 07-05-11 | 12:51

@Menno Edens | 07-05-11 | 12:44
is weggejorist na publicatie op GS.

Che_cuevara | 07-05-11 | 12:47

@Pasta-saus | 07-05-11 | 12:39
Is nuance wel het goeie woord in deze.
Nuance is toch een subtiel verschil, als 2 agenten voor je deur staan om te zeggen dat je zoon is overleden door een schietende man, voel ik toch wel iets meer denk ik of je moet bedoelen dat je het eigenlijk in eerste instantie niet gelooft en jezelf afsluit voor dit nieuws.
Nuance schreeuwers is weer een ander verhaal, die mogen van mij ook deaud op dat moment.

Che_cuevara | 07-05-11 | 12:46

@Pasta-saus | 07-05-11 | 12:39
*even stil is*

necrosis | 07-05-11 | 12:45

Waar in de Volkskrant ? Niets te vinden daar...

Menno Edens | 07-05-11 | 12:44

En verder wat Polletje Piekhaar | 07-05-11 | 11:50 | zegt.

vraagstaart | 07-05-11 | 12:43

Ik had al gehoord dat er vandaag iemand een Volkskrant had gekocht. Dat was dus Pritt.

vraagstaart | 07-05-11 | 12:42

@Che_cuevara | 07-05-11 | 12:26
Nuance, dat is wat je voelt als er 2 agenten voor je deur staan om te zeggen dat je zoon is overleden door een man die begon te schieten in een winkelcentrum. Nuance voel je dan...

Pasta-saus | 07-05-11 | 12:39

@Che_cuevara | 07-05-11 | 12:26
Veel meer dan alleen zijn privacy. En die nuanceschreeuwers mogen van mij zeker op zo'n moment echt deaud. Verschrikkelijk.

Pasta-saus | 07-05-11 | 12:38

@crocker | 07-05-11 | 12:26
Ben ik met je eens.
Ik heb ooit gelezen over een gevaarlijke (NL) crimineel met 3 getatoeëerde tranen onder zijn oog.
Mensen dachten de "crimineel" te kennen, belde 112 en de vent werd opgepakt.
Bleek echter de verkeerde getatoeëerde vent te zijn, bovendien werd zijn zwangere vriendin ook als vuilnis behandeld.
Zware criminelen kunnen, wat mij betreft, niet hard genoeg aangepakt worden maar op deze manier loop ik zelf het risico dat een boze buurman een politiemacht op mij afstuurt voor welke reden dan ook.

necrosis | 07-05-11 | 12:37

James Lastig | 07-05-11 | 11:59

Off Topic: 3071 Erps Kwerps.... dus een paar kilometer van je vandaan... ;-)

Fatwabuster | 07-05-11 | 12:37

De Volkskrant is verschillig genoeg om met twee maten te meten. Het gaat hier om een 'ultranationalist', en in de VK wereld zijn die fout en moeten gesloopt. Had de dader maar een binnenlandse buitenlander (allochtoon) moeten zijn ipv een buitenlandse buitenlander.

Gert the Brave | 07-05-11 | 12:33

hmm mijn excusues voor de ietwat slechte woordkeuzes mede Geenstijlers.

crocker | 07-05-11 | 12:27

@doenormaal! | 07-05-11 | 12:22
Als al die daders met naam en toenaam bekend worden kunnen ze nergens meer wonen, behalve in TuighDorp.
[/sarcasme]

necrosis | 07-05-11 | 12:27

doenormaal! | 07-05-11 | 12:22

Ik ben het met u eens. Maar dan wel ALLEEN als al bewezen is al diegene ook schuldig. Stel de politie klopt bij u op de deur omdat mensen getipt hebben dat u fotos stond te maken van kleine kinderen. Terwijl u eigenlijk de omgeving aan het vastleggen was. De lokale kranten spreken er schande van en uw gegevens en foto's staan in alle kranten. Door nader onderzoek van de politie en de betreffende foto's te bekijken blijkt de aanklacht onterecht, het was een misvatting. Ondertussen heeft u wel in alle kranten gestaan met uw gegevens en dan is uw imago allang weg. Dan kunt u gaan verhuizen want voor de mensen geldt waar rook is is vuur. Dan kijkt niemand u meer aan ben je hoe dan ook pedofiel en vertrouwt niemand je meer. En daarom vindt ik het zeker in de beginfase van een misdrijf het terecht dat er gelet wordt op de privacy van de (eventuele ) misdadigers.

crocker | 07-05-11 | 12:26

@Pasta-saus | 07-05-11 | 12:22
Wel iets meer dan alleen zijn privacy.

Che_cuevara | 07-05-11 | 12:26

Iemand als Tristan heeft wat mij betreft zijn privacy verloren.

Pasta-saus | 07-05-11 | 12:22

Van mij hoeft de privacy van daders (bewezen) helemaal niet beschermt te worden. Hang ze maar lekker aan de schandpaal met foto vooral. Preventieve werking. En als je niets fout doet hoef je nergens voor te vrezen. Vooral van pedofielen moet bekend zijn wie het is hoe, hij er uit ziet en waar hij woont. Dit ter bescherming van kinderen die de man dan kunnen herkennen en daardoor geen snoepjes van hem zullen aannemen. Ook is het handig om reeds veroordeelde dieven, overvallers etc. te kunnen herkennen en eventueel maatregelen te kunnen nemen wanneer ze ergens op verdachte manier rondhangen.

doenormaal! | 07-05-11 | 12:22

Laatste linkje deaud.

Pasta-saus | 07-05-11 | 12:22

Ik snap het idee wel, maar ja who gives a fuck. Als ik de achternaam van een verdachte weet ga ik zijn familie niet bestoken of zo. Maar goed er wonen uiteraard ook mede-Nederlanders hier. Die schijnen daar wel een handje van te hebben.

crocker | 07-05-11 | 12:19

-weggejorist-

Einde van de Domheid | 07-05-11 | 12:15

Het schijnt dat ze Osama Bin L. ook voluit schreven vorige week.

juicy fruit | 07-05-11 | 12:14

Jaja de Volkskrant.
Laat ik het even over Pownews hebben.
Gisteren noemt Gidus Markuszower Gretta promiscu.
Gisterenavond in Pownews een item in de sexwinkel voor moederdag.
War is het nu?
Hom of Kuit?
of Van tweeen een?

Einde van de Domheid | 07-05-11 | 12:13

Staan er soms andere regels voor buitenlanders in het Volkskrant Stijlboek?
.
Ja, want dan is de kans dat familie van de dader/verdachte er last door heeft miniem. Of gaan er nu reaguurders bellen naar Tikhonov of Khasis?

Flodder | 07-05-11 | 12:12

Heb de bedoeling van die balkjes dan ook nooit begrepen, kan toch nooit goed zijn als je niet weet hoe de dader er dan uitziet? Of is dat de bedoeling?

Maodurodam | 07-05-11 | 12:12

Het gebruik van afkortingen bij zaken die het daglicht niet kunnen vedragen verklaart waarom ze de Volkskrant V.K. noemen.

Boyo | 07-05-11 | 12:08

Pech voor onze verkeersgauleiter Koos Spee, die in het werkelijke leven bekend staat als Koos P.

ojédiaré | 07-05-11 | 12:06

Handig, dat knipsel een kwartslag gedraaid!

babyolie | 07-05-11 | 12:06

James Lastig | 07-05-11 | 11:59
Ik wil überhaupt niet typen op een iPad.

Nietvoordekat | 07-05-11 | 12:04

@Redactie, directe links naar VK werken niet vanaf GS, weten jullie toch... Hebben jullie al een keer een artikel over gemaakt zelfs!

Nietvoordekat | 07-05-11 | 12:03

Sndee regels moet zijn andere regels
Je moet ook niet te snel willen typen op een ipad

James Lastig | 07-05-11 | 11:59

Ze waren gisteren ook gewoon op TV in beeld.

doenormaal! | 07-05-11 | 11:58

Ik zou haar doen, ook zonder achternaam.

SODEP | 07-05-11 | 11:58

Behalve als het om Marco Kroon gaat natuurlijk. Maar die is rechts en mag dus kapot gemaakt worden.

James Lastig | 07-05-11 | 11:57

Ja er gelden sndee regels als het om buitenlanders gaat. Hypocriet als dat gaat in NL. Zo hebben we het niet over Osama Bin L en zelfs niet over de Belgische kindermoordenaar Marc D. Maar als er een Nederlander verdacht wordt dan heeft ie ineens geen achternaam meer.

James Lastig | 07-05-11 | 11:56

In de trant van ... Wat eigenlijk?

Linkse Zakkenvuller | 07-05-11 | 11:54

Iets met een man die homoseksueel blijkt en iets met achternamen in een courantje. Ben ik het of is GeenStijl ingedut?

Gegenhall | 07-05-11 | 11:52

De Volkskrant is het niet waard om zout op te leggen. Doe dat dan ook niet.

De-P(s)aus | 07-05-11 | 11:51

Ach ja, Mohammed B., Volkert van der G. Maar ja dat zijn linkse iconen. Marco Kroon wordt breeduit geafficheerd, compleet met rang en ridderorde. Dat mag dus wel... Waar lullen we eigenlijk over??

Polletje Piekhaar | 07-05-11 | 11:50

Bij de VK heet dat "selectief" Jorissen.

Che_cuevara | 07-05-11 | 11:49

Komkommers worden vroeg geplukt dit jaar !

Ratzing. | 07-05-11 | 11:49

-weggejorist-

Kaas de Vies | 07-05-11 | 11:47

Balkje niet nodig, ze zitten toch al achter glas! Lol.

Francesca | 07-05-11 | 11:47

*krijgt last van z'n chronische Volkskrant-vermoeidheid*

B.BuzzCut | 07-05-11 | 11:45

Jeweettog. VK is alleen fatsoenlijk en dat weer op het onderdanig af als het om mensen met een kleurtje gaat.

lekker wijf | 07-05-11 | 11:43

iets met.... spijkers en laagwater?

Fatwabuster | 07-05-11 | 11:43

Lekker wijf.

JaNeetoch | 07-05-11 | 11:42

Van mij hoeft de bescherming van criminals niet zo. Sta in voor je daden.

TurtleJ | 07-05-11 | 11:42

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken