Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

TU Delft: Noord-Afrikanen zijn bang voor ons

VR.jpg Cool project om mensen van fobieën af te helpen aan de TU Delft: door bangeriken in virtuele werelden rond te laten lopen, leren ze hun angsten te overwinnen. In één zin: “De Delftse onderzoeker dr.ir. Willem-Paul Brinkman van Elektrotechniek, Wiskunde en Informatica ontwikkelt zogenaamde VRET-systemen (Virtual reality exposure therapy) waarmee mensen met hun angststoornissen, zoals vliegangst, hoogtevrees of claustrofobie, of psychotische stoornissen zoals paranoia, kunnen leren omgaan.” Loopt al tien jaar, maar het project legt zich sinds kort vooral toe op sociale angsten. Wat blijkt? Veel patiënten zijn van Noord-Afrikaanse afkomst en die zijn psychotisch. Allemaal. “Die patiënten hebben waanbeelden dat anderen hen kwaad willen doen en ze zijn vooral achterdochtig ten opzichte van mensen buiten hun eigen etnische groep.” Lolwut? Dus Noord-Afrikanen zijn banger voor ons dan wij voor hen? Moeten we hier in lezen dat mocro’s van binnen in paniek raken als ze een oud dametje zien, waarop ze in een puur psychotische reflex haar handtas afpakken? Dat ze met het bekende ‘psssst, pssst’ naar blonde meisjes eigenlijk ‘ksssjt, ksssjt’ bedoelen? Of dat ze overvallen & inbraken plegen omdat ze simpelweg niet bij een Hollandse kassajuffrouw af durven te rekenen? Als dat de verklaring is, heeft TU Delft de oplossing voor het Marokkanenprobleem. De multiculturele samenleving 2.0: gewoon verplicht laten inburgeren in een virtuele wereld. Komen wij wel gezellig shoarma eten in Second Life. Leve de wetenschap!

Reaguursels

Inloggen

Ik loop liever of ga liever deaudt dan dat ik mijn geld geef aan deze vuile vieze zandvlooien. Ik pak dus nooit een taxi in Amsterdam. En als ik naar Schiphol moet? Dan heb ik goede vrienden die mij midden in de nacht brengen en vice versa natuurlijk. Zo breek je de zandvlooien.

Mokum Kosher | 09-05-11 | 23:15

Klopt, Noord Afrikanen zijn bang en benepen, daarom werken ze altijd in groepen en barsten ze uit in ongecontroleerd geweld, als het honden waren dan zouden ze onder de roedel 'angstbijters' vallen.

fris4ever | 09-05-11 | 12:47

Was toch al algemeen bekend dat het percentage psychotische personen onder berbers zeer hoog is? En angst mond uit in agressie. De meeste arrogante patsers of mensen met een grote bek compenseren simpelweg hun onzekerheden. Meest stabiele persoonlijkheden zijn degenen die goed weten waar ze mee bezig zijn en lekker in hun vel zitten. Zijn ze ineens ook minder akelig naar anderen toe.

petros666 | 09-05-11 | 02:39

Klontenbeaur | 08-05-11 | 22:14 |

Hear hear! Ik ken een paar mensen (geen finnen, zo hollands als kaas) die voor de leek arrogant en zelfgenoegzaam overkomen. Terwijl het gewoon extreem onzekere mensen zijn maar gewoon maniertjes hebben ontwikkeld om er mee om te gaan.

Reaguurbuis baby | 09-05-11 | 02:14

@Finni the Fin | 08-05-11 | 15:11
Als je niet tegen gestrekte benen kunt kun je beter opdonderen naar FOK!.

Parsons | 09-05-11 | 00:40

Agressie is gewoon een vorm van onzekerheid. Bang om vernederd te worden/schaamte en je sterker voordoen dan je bent. Dat weet toch (bijna) iedereen. Wie niet sterk is moet slim zijn, en wie niet slim is moet sterk zijn. Haha.

Klontenbeaur | 08-05-11 | 22:14

Die mensen hebben waanbeelden... Denken ze soms dat wij daar tenkoste van hen kapitalistische democratien willen planten die hen vervolgens helemaal uitzuigen zoals al in een aantal hen omringende landen is gebeurd. Wat vreemd zeg... Volgens mij moeten we constateren dat onderzoekers aan de TU aan waanbeelden lijden.

stinklul | 08-05-11 | 21:52

-weggejorist-

apu62 | 08-05-11 | 21:30

Verklaard ook meteen waarom ze altijd in groepen "opereren".

jaco | 08-05-11 | 21:28

Marokkanen met een psychose zijn doorgaans andere Marokkanen dan die voor overlast zorgen (tasjes stelen, etc.) -- maar hier wordt moeiteloos alles op één hoop gegooid alsof dat door het onderzoek wordt gesuggereerd.

linkse_libertariër | 08-05-11 | 21:12

Als ik Marokkaan was, en ik las al deze racistisch haatdragende pauperzooi van een groot aantal prikkers hier, zou ik ook bang op straat worden.

Varese | 08-05-11 | 20:09

dus als ze mij eng vinden en ik dreig richting hun dan laten ze me met rust?

feudeu | 08-05-11 | 20:03

Finni the Fin | 08-05-11 | 14:07
Niet bang zijn of dreigen Vriend. Aanpassen en de islam afzweren, heb je hier een lang en gelukkig leven. Gelijkheid van man en vrouw (je weet wel lekkere wijven), democratie (niet PvdA stemmen dus) en compassie voor zwakkeren (niet stiekem uitkering trekken als je kan werken), dat is waar we hier in NL voor gaan.

funkyd | 08-05-11 | 19:50

Zie je nou wel!!! Die finnen zijn gewoon heul erg zielige menschen!!!!!!!!

Korporaal Banaal | 08-05-11 | 18:53

Het wordt nog veel erger. Ook voor de elite in Europa.

frisenfruitig | 08-05-11 | 18:43

Mensen die hasj roken hebben een veel grotere kans om paranoia te worden (wetenschappelijk bewezen). Ik zie dat 90% van de clientèle van coffeeshops Marokkaan is. Tel daar nog wat inteelt en een identiteitscrisis bij op en je weet waarom psychoses statistisch gezien veel vaker voorkomen bij bij Marokkanen. Ook zijn het geboortesterftecijfer, het criminaliteitscijfer, het suikerziektecijfer en het analfabetisme vele malen hoger, en gaan zo maar door. Al met al niet zo gunstig voor onze statistieken. misschien is het niet meer toelaten van Noord-afrikanen een veel betere oplossing.

doenormaal! | 08-05-11 | 18:43

@NO MORE TEA FOR ME! | 08-05-11 | 17:39 |

Oh en, links is oud nieuws. De ploert stribbelt hevig tegen maar is aan het eind van zijn latijn. Links is zijn idealen uit het oog verloren. Alle waarheden die het propageert vallen in een rap tempo onder onze ogen uit elkaar. Het links geluid is gereduceerd tot jij bakken, angstzaaien en nazi insinuaties... Het eind is in zicht.

Parel van het Zuiden | 08-05-11 | 18:16

@NO MORE TEA FOR ME! | 08-05-11 | 17:39 |

Wij burgers moeten ook niet achter de schurken aan. Wij burgers kunnen helpen bij het voorkomen van de volgende lichting schurken (de nu 8-14 jarigen) door in de openbare ruimte, op scholen, verenigingen... in de maatschappij... het dagelijks leven iets meer grenzen en verwachtingen mee te geven. Schurk worden is een proces wat vaak al vanaf de kleuterschool start en vrijwel onvertraagd door loopt. Op dit moment lijken slechts weinigen zelfs in dit vroege stadium iets te zeggen of doen. Natuurlijk zullen justitie en politie bij bedreiging of geweld jegens een oplettende burger adequaat moeten optreden.

Zoiets bedoel ik...

Parel van het Zuiden | 08-05-11 | 18:07

@@Saladin Chamcha

Excuus voor de grove blunder.
Buigt deemoedig het hoofd.

verfsmijter | 08-05-11 | 18:00

@Parel van het Zuiden | 08-05-11 | 17:29 |
.
Netjes verwoord.
Zie alleen de taak van de burger niet zo zitten in het geheel?
Wat moet die doen dan?
Zich op zijn gezicht laten timmeren indien hij iets zegt over geconstateerd allochtoon wangedrag?
Wanneer ik elke keer wat zou zeggen over hun wangedrag zou ik waarschijnlijk het grootste deel van mijn tijd reaguren vanuit een revalidatiecentrum..
.
Verders we? handhaven niet?
.
De linkse elementen in politiek, justitie en politie handhaven niet, cq gedogen crime.

NO MORE TEA FOR ME! | 08-05-11 | 17:39

Ze zijn gewoon knettergek dus, komt van al die wiet.

reinaarden | 08-05-11 | 17:36

@Pierre Bezuhov | 08-05-11 | 17:00 |

Ik denk ook dat het moeilijk is om te bepalen welke cultuur beter is. Maar doet het er toe?Per ongeluk of bewust (andere discussie) zijn wij er in geslaagd een raamwerk met principes, wetten, en instituties op te bouwen die ons beschermen tegen alle culturele uitwassen, inclusief die van onszelf. Eerwraak bijvoorbeeld is een fenomeen dat hier 100 jaar geleden ook voorkwam maar toch illegaal gemaakt is.

Om een of andere reden tasten we dit raamwerk nu aan om een groep nieuwkomers te accomoderen in plaats van dat zij zich in het raamwerk voegen zoals vele groepen voor hen wel deden. Laten we wel wezen.. Heel veel uitwassen zijn namelijk op dit moment bijvoorbeeld gewoon al wettelijk verboden. Maar we handhaven die wetten niet jegens de probleemgroepen. Cultuurverschillen zijn van ondergeschikt belang in het oplossen van het probleem. De oplossing ligt m.i. in de toepassing van ons raamwerk door de overheid en ook wel bij de burger zelf die ook kan helpen (good citizenship).

"Je maintiendrai" .... Liefst een beetje meer!

Parel van het Zuiden | 08-05-11 | 17:29

Ik heb ze vandaag de hele dag niet gezien heerlijk!

Smalhout | 08-05-11 | 17:18

@NO MORE TEA FOR ME
Volgens het NRC stemmen alleen lageropgeleiden op de PVV. Gaan we er even van uit dat iedereen die niet het NRC leest in die categorie valt, dan maakt dat 12 miljoen min 240.000 NRC-lezers is 11.760.000 potentiële PVV stemmers.

Pierre Bezuhov | 08-05-11 | 17:12

Goede, al oude, theorie.
Maar toch... een angstige hond bijt eerder.
Daarom kijk ik ook uit met Noord-Afrikanen. Moeten we niet massaal hier hebben.

grote haas | 08-05-11 | 17:11

Natuurlijk zijn ze bang voor ons. Wij zijn immers goddeloze imperialistische zwijnen.

Parel van het Zuiden | 08-05-11 | 17:05

@NO MORE TEA FOR ME! | 08-05-11 | 16:51
Sorry maat, maar jou berekening raakt kant nog wal.
Ik ga niet uitleggen waarom want waarschijnlijk komt het niet bij jou aan.
Afijn, toch maar een eerste begin:
Je bent nooit te oud om te stemmen, wel te jong. Hier het aantal stemgerechtigden: nos.nl/artikel/54784-bijna-12-miljoen-...
12 miljoen dus. 3,5 miljoen eraf wegens allochtoon = 8,5 miljoen.
Daarvan is de helft vrouw? Misschien iets meer maar akkoord. 4,25 miljoen mannen dus.
- 750.000 ambtenaren (die overigens misschien ook PVV stemmen uit principe) = 3,5 miljoen
Ik neem jou stelling aan dat 1/3 te lui is om te stemmen = 1,155 miljoen.
Mogelijke PVV stemmers. Waar is de rest dan?

Raad_maar_raak! | 08-05-11 | 17:03

kapotte_stofzuiger | 08-05-11 | 13:38 | + 8 - Hyena's komt dichter (uit) in de buurt.

heethoofd | 08-05-11 | 17:03

@tsarion
Best moeilijk om te bepalen welke cultuur hoger/beter is dan een andere. Hoe weeg je bijvoorbeeld:
- het met een roestig mes uitvoeren van een vrouwenbesnijdenis met de door het westen uigevoerde holocaust.
- of de demonstranten voor Bin Laden in Pakistan met de Koranverbranding in de VS
Ben er nog niet uit.

Pierre Bezuhov | 08-05-11 | 17:00

@epsilone | 08-05-11 | 16:37 .
.
Kijk eens naar de NL bevolking i.c.m. verkiezingen.
.
17 miljoen mensen.
.
3,5 miljoen is allochtoon!
Zijn er dus nog 13,5 miljoen over.
De helft daarvan is vrouw, soft en stemt op partijen als pvda en GL etc.
Blijft over 6,75 miljoen mannen.
750.000 daarvan zijn ambtenaar en liefkozen hun werkgevers ivm behouden van hun inkomen...
Rest 6 miljoen mannen.
50% is te jong of te oud om te stemmen.
rest drie miljoen mannen.
1/3 van hen is te lui om te gaan stemmen.
Rest 2 miljoen.
Exact het deel dat PVV stemde ter behoud van NL.
(bij benadering)
(maw NL is verloren dankzij links.)

NO MORE TEA FOR ME! | 08-05-11 | 16:51

legale roof= belastingdienst. Woordspelling onder fiscalisten.

Finni the Fin | 08-05-11 | 16:50

Krijg toch wel plaatsvervangende gewetenswroeging. Zouden we niet wat overreageren richting die mensen, alleen omdat ze soms een buschauffeur in het gezicht spuwen of soms de hier in Nederland nog wat ongewone groet "vuile hoer" roepen. Nederland was altijd een open samenleving en nu kunnen we niets meer hebben van een ander. Jammer.

Pierre Bezuhov | 08-05-11 | 16:50

Dit weekend terug gekomen van een weekje rondreizen in Oost-Europa. Geen enkele moskee, hoofddoekje of bontkraagje gezien! Eerste station waar ik uitstapte in Duitsland en het stikte van de multikul, Afrikanen, kopvodden en zelfs een boerka. Het communisme heeft één groot voordeel met zich meegebracht: De grote immigratie-golf uit Afrikaanse en Arabische landen is aan Oost-Europa voorbij gegaan. West-Europa heeft een serieus probleem.

lauwebal | 08-05-11 | 16:49

Dus als we gewoon "BOE!!!1!!!" roepen naar ze rennen ze weg?
Ga het straks ff proberen.
BBL

Linke Joop | 08-05-11 | 16:45

@Finni the Fin | 08-05-11 | 16:38
Legale roof? Teach me?

Raad_maar_raak! | 08-05-11 | 16:45

@NO MORE TEA FOR ME! | 08-05-11 | 16:37
Hoewel ik snap wat je bedoelt, begrijp ik het als mensen kritisch zijn wanneer je automatisch roept dat het Finnen zijn.
Ik zie eerder nieuwsberichten waarin de naam en etniciteit van de daders vernoemd worden dan dat ik zelf ga zitten gokken.
Termen als bontkraag, mediterraans, wit hoogzittend petje doen mij ook al het eea vermoeden

Raad_maar_raak! | 08-05-11 | 16:44

De grote fout die de multikul-aanhangers vanaf het begin hebben begaan, is dat ze alle culturen gelijkgeschakeld hebben.

Ofwel dat alle culturen gelijkwaardig zijn.

En dat is niet zo... en hierdoor hebben we hier nu al jaren (en het gaat alleen maar erger worden) de zegeningen van.

tsarion | 08-05-11 | 16:39

@ No more tea for me.

Ik heb in mijn gezin een Tandarts, kinderarts en ondernemer ik ben bekend met de legale roof. Trouwens als je maar ver genoeg de geschiedenis in terug gaat blijkt ook jouw vermogen geroofd te zijn.

Ik zie hier voor mijzelf geen enkele morele taak weggelegd. En het scheiden van wegen, NEVER /NEVER /NEVER /NEVER. De enige manier dat onze wegen scheiden, is dat als je natte droom uitkomt en hier razzia's ontstaan en dan nog "Liever staand sterven dan geknield leven."

Finni the Fin | 08-05-11 | 16:38

@Saladin Chamcha | 08-05-11 | 16:36
Ontsluiten.

Eh...

Art Vandelay Ultor | 08-05-11 | 16:38

Hier www.powned.tv/nieuws/binnenland/2011/0... hebben we weer een sprekend voorbeeld.
De etnische afkomst hoeft er niet eens bij gemeld te worden om te weten wie hier weer voor verantwoordelijk zijn....
.
De problemen in NL ontstaan ook omdat enorme aantallen allochtone ouders hun kroost voor galg en rad laten opgroeien.
En dan huilen dat je een slechte naam krijgt.

NO MORE TEA FOR ME! | 08-05-11 | 16:37

@NO MORE TEA FOR ME! | 08-05-11 | 16:31

Ja maar de huidige coalitie's durven niet. en dan blijven er altijd nog 2 miljoen mensen op de PvdA en GL etc. stemmen....
Ik zie het voorlopig nog niet gebeuren.

epsilone | 08-05-11 | 16:37

@Art Vandelay Ultor | 08-05-11 | 16:30
Oew, insluiten, opsluiten, uitsluiten en afsluiten :)

Saladin Chamcha | 08-05-11 | 16:36

@Art Vandelay Ultor | 08-05-11 | 16:30
Mja, insluiten, uitsluiten, als het maar sluiten is.

Saladin Chamcha | 08-05-11 | 16:34

Neo: What are you trying to tell me? That I can dodge bullets?
-
Morpheus: No, Neo. I'm trying to tell you that when you're ready, you won't have to!
*van rossum just glitched the matrix*

Widukinn | 08-05-11 | 16:34

@Art Vandelay Ultor | 08-05-11 | 16:30

Hebben zichzelf buiten gesloten in de loop van de tijd, niet wij!

epsilone | 08-05-11 | 16:32

@epsilone | 08-05-11 | 16:16 |
.
De oplossing is heel simpel. heeeeel simpel.
.
Je moet het alleen doen als regering.
Moet je kijken hoe snel het afgelopen is met het wangedrag.

NO MORE TEA FOR ME! | 08-05-11 | 16:31

@Saladin Chamcha | 08-05-11 | 16:25
Jij sluit mensen uit!

Fascist.

Art Vandelay Ultor | 08-05-11 | 16:30

Iemand hashish kopen?

Saladin Chamcha | 08-05-11 | 16:26

@verfsmijter | 08-05-11 | 16:23
En blijf weg!

Saladin Chamcha | 08-05-11 | 16:25

@verfsmijter | 08-05-11 | 16:23
En blijf weg!

Saladin Chamcha | 08-05-11 | 16:25

Kotsbakje zoeken gaat.
Out.

verfsmijter | 08-05-11 | 16:23

@Finni the Fin | 08-05-11 | 16:14 .
.
Nee, laat mij maar afgeperst worden door de belastingdienst om vervolgens met dat roofgeld misschien wat respect bij de onaangepasten erin te knuffelen...??
.
Er ligt bij de Marokkaanse gemeenschap een heel belangrijke taak (morele plicht) om de beeldvorming rond hun aanwezigheid hier goed te houden.
Vanuit de Marokkaanse gemeenschap komt echter geen enkel geluid van veroordeling, eerder veroordeling naar de NL maatschappij toe in de vorm van discriminatie, achtergesteld worden etcccccc.
Allemaal zaken die helemaal op kolder gebaseerd zijn.
.
Marokkaanse en Nederlandse wegen kunnen zich beter scheiden. dat is mijn mening.
Ik zou een gat in de lucht springen als dat een feit werd.

NO MORE TEA FOR ME! | 08-05-11 | 16:23

@ Salah was ook een grapje van mijn kant hahhaa.

Finni the Fin | 08-05-11 | 16:22

@Finni the Fin | 08-05-11 | 16:20
Mja, het spijt me. Het was dan wel een grapje, maar ik zal mezelf wel -1 geven, ok?

Saladin Chamcha | 08-05-11 | 16:21

@verfsmijter | 08-05-11 | 16:14
Ja kom op, ik ga jou toch ook niet marokkaan noemen. Daar ben ik dus écht niet van gecharmeerd. :p

Saladin Chamcha | 08-05-11 | 16:17

Pffft. Ik wil mijn 1+ terug.

Finni the Fin | 08-05-11 | 16:20

@Finni the Fin | 08-05-11 | 16:16
Ik vind het altijd wel interessant om de reacties op mijn naam te zien en dan eigenlijk vooral om daar op in te spelen door opmerkingen te maken die voor valse interpretatie vatbaar zijn. Een beetje nuance is meestal al genoeg, dan komen de echte helden tevoorschijn...

Saladin Chamcha | 08-05-11 | 16:19

correctie op eerder bericht:

"Zolang je niet hierdoor laat leiden"

Finni the Fin | 08-05-11 | 16:18

@verfsmijter | 08-05-11 | 16:14
Ja kom op, ik ga jou toch ook niet marokkaan noemen. Daar ben ik dus écht niet van gecharmeerd. :p

Saladin Chamcha | 08-05-11 | 16:17

@NO MORE TEA FOR ME! | 08-05-11 | 16:13

ik nog geen 30 jaar maar jaartje of 10 al wel.
blijf me gewoon echter verbazen met wat voor "smoezen" ze komen, over wat de "linkse" oorzaak kan zijn van het probleem. maar het daarmee totaal niet oplossen.

epsilone | 08-05-11 | 16:16

@ salah + 1 Voor het op z'n plek zetten van verfsmijter.

Finni the Fin | 08-05-11 | 16:16

@NO MORE TEA FOR ME! | 08-05-11 | 16:08
Ik ook. Al jaren. Ik heb alleen zo'n vreemde tic, op één of andere manier heb ik altijd de neiging in oplossingen te denken, het liefst zo realistisch mogelijk. Je doet er niks aan he.

Saladin Chamcha | 08-05-11 | 16:16

@Saladin Chamcha | 08-05-11

Schelden hé.

verfsmijter | 08-05-11 | 16:14

@ No more Thea, F*-k off.

Ik ga geen staatstaken uitvoeren. Ik heb niet meer en niet minder plichten en rechten dan jij. Ik vraag ook niet van jou om autochtone tokkies op het Kamp te corrigeren. Zeer kwalijke vorm van chantage. Los het zelf maar op.

Ik respecteer je mening( dat alle marokanen zuigen) zolang je als ambtenaar/ leraar/ politieagent hierdoor laat leiden in je handelen naar mij toe of mijn toekomstige kinderen. .

Ik baal zeker van de slechte naam, maar ik voel geen enkele noodzaak om hier tegen op te treden. Ik ben alleen verantwoordelijk voor het handelen van mijn directe naasten. Mijn vader 38 jaar gewerkt in dit land en hij is nu al een aantal jaren met vervroegd pensioen. Zo hoort het ook. Hij is hier netjes voor betaald en ik heb dan ook niks met wat Fleur jurgens het slavernij-argument noemt, wat sommige marrokanen ventileren. Ik ben hier geboren en getogen, ik, mijn
ouder en broer en zussen zijn Nederlanders en niks wat jij kan zeggen zal daar wat aan veranderen.

Finni the Fin | 08-05-11 | 16:14

@verfsmijter | 08-05-11 | 16:06
Je maakt jezelf in mijn ogen volstrekt belachelijk. Je vooronderstellingen spreken boekdelen. Ik kan overigens wel begrip opbrengen voor de allergische reactie op alles wat naar mohammedanisme riekt. Als je er echter onmiddellijk vanuit gaat dat iemand een marokkaan is, overduidelijk zonder verder reacties te lezen of enige andere vorm van vooronderzoek, dan veronderstel ik dat je te dom bent om te poepen en in het vervolg mijn tijd niet meer waard. Gefeliciteerd.

Saladin Chamcha | 08-05-11 | 16:13

Ik val al 30 jaar dagelijks van mijn stoel.
Er verandert echter niks.
*goed onderbouwde opmerking...*

NO MORE TEA FOR ME! | 08-05-11 | 16:13

*weer opgestaan*

epsilone | 08-05-11 | 16:12

*van stoel vallen doet*

epsilone | 08-05-11 | 16:09

@Saladin Chamcha | 08-05-11 | 15:57
.
Het integreren van uitheemse bevolkingsgroepen in dit land moet de autochtone bevolking geen 200 miljard kosten om daarna nog opgescheept te zitten met onaangepasten.
Aanpassen heeft met fatsoen te maken.
Mensen zonder fatsoen passen zich niet aan.
Exact wat je enorme aantallen marokkanen (ook turken antillianen somaliers etc) ziet doen.
De dwang tot aanpassen is hier gewoon nooit opgelegd.
Hoogste tijd om die dwang wel op te leggen.
Ik wil hier niet meer aan mee betalen iig.
Ben het helemaal zat.

NO MORE TEA FOR ME! | 08-05-11 | 16:08

@Saladin Chamcha | 08-05-11 | 15:57

Ach, U is niet gecharmeerd van de situatie.

Doe er dan wat aan, voed je landgenoten op tot volwaardige Nederlanders met een Nederlandse cultuur.
Maar dat doe U niet.
U en ik weten waarom.

verfsmijter | 08-05-11 | 16:06

@NO MORE TEA FOR ME! | 08-05-11 | 15:47
Ik wilde niet de suggestie wekken dat ik gecharmeerd ben van de huidige situatie, deze is echter wel degelijk een gegeven. Ik moet je gelijk geven, onder de huidige omstandigheden is het zeer moeilijk, zo niet onmogelijk de grote groepen uitheemsen te integreren in onze samenleving. Het omgekeerde is al jaren het geval: Nederlanders passen zich aan.
Het is mijns inziens nog steeds geen optie grote groepen mensen te deporteren, we zullen dus moeten afrekenen met de huidige situatie. Bijvoorbeeld de dubbele paspoorten bieden ons een mooie gelegenheid, om zowel symbolisch onze Nederlandse identiteit af te dwingen als een daad stellen wat betreft de zero tolerance die duidelijk een vereiste is.
Zorgvuldige sociaal-maatschappelijke begeleiding aan de ene kant, nultolerantie en een streng uitzettingsbeleid aan de andere kant, daar tussenin een offensief van de Nederlandse norm, het manifest maken van de moraal.

Saladin Chamcha | 08-05-11 | 15:57

@Finni the Fin | 08-05-11 | 15:33 |
.
Toonde het goede deel van de Marokkaanse gemeenschap dan maar eens wat moed en corrigeerde het deel dat hun een zeeer slechte naam bezorgd.
Nog nooit echter heb ik een marokkaan het wangedrag van zijn soortgenoten zien veroordelen.
Wel kankeren op de Nederlandse maatschappij.
.
M.a.w. wil jij geen slechte naam, spreek dan eens wat van die raddraaiers aan in hun eigen taal.
Of krijg je dan ook gewoon klappen?
.
Tot nu zuigen voor mij alle marokkanen.
Dat hebben ze volledig aan zichzelf te danken

NO MORE TEA FOR ME! | 08-05-11 | 15:57

@Finni the Fin | 08-05-11 | 15:38
Ok ok. Ik merk dat je ook voor rede vatbaar bent dus +1.
Ik hoor vaak ook dat Nederlanders verantwoordelijk zijn voor slachtingen en slavernij door de VOC. Ik ben daar geen lid van geweest, maar ik weet dat dat waar is.
Aan de andere kant is de VOCmentaliteit wel iets prijsbaars.
Nederlanders laten zich door Amerikanen in de reet nemen. Hoor je ook wel eens. Daar hoor ik niet bij.

Waar het wel om gaat is dat je geen discussie kunt voeren over dingen/mensen die goed gaan. Ja even kort huldigen en dan houdt het op. De zwakke punten in de samenleving, daar moet men over praten. En elk zwak punt dient een andere benadering te krijgen. Dat is geen discriminatie, maar doelgroepgerichte efficiency.
In het bedrijfsleven werken ze ook met doelgroepmarketing. Sommige doelgroepen krijgen meer investeringen dan anderen.
Afijn, volgend topic.

Raad_maar_raak! | 08-05-11 | 15:48

@Saladin Chamcha | 08-05-11 | 15:33
.
Je vergeet nog een paar zaken.
De meeste Nederlanders zaten geheel NIET!!! te wachten op een multiculti samenleving.
Net zo min als op de gevolgen van de toch ondernomen poging daartoe.
Nog minder op de pogingen van links elke discussie erover in de kiem te smoren.
Het komt er gewoonweg op neer dat de gemiddelde Nederlander het zat is.
En wat kan ie er aan doen? machteloos toekijken vanaf de zijlijn hoe zijn zuurverdiende belastingcenten in een multiculti moeras weg zinken.
Hoe alle regelingen uitgekleed worden om deze ellende toch maar betaalbaar te houden.
Althans ik bemerk meer en meer weerzin om hier nog langer aan mee te werken.
Het komt er op neer dat als je hier wil wonen, je je aan past op oprot.
Van aanpassen is geheel geen sprake, oprotten is dus het devies.

NO MORE TEA FOR ME! | 08-05-11 | 15:47

Beleid dient primair het afdwingen en bevorderen van de norm. Deze norm is leidend en gestoeld op gedeelde moraal. Onze hoogwaardige moraal van gelijkwaardigheid en wederzijds respect vormt de basis van het te voeren beleid. Daarbij rekenschap gevende aan de aanwezige uitheemse culturen komt men tot de conclusie dat tolerantie iets is wat koste wat kost beschermd dient te worden tegen intolerantie. Zoals Karl Popper het al stelde: "Wanneer je onbeperkt verdraagzaam bent, dus ook tegen onverdraagzamen, wanneer je niet bereid bent om een verdraagzame samenleving te verdedigen tegen de onverdraagzamen, dan zullen de verdraagzamen vernietigd worden en met hen de verdraagzaamheid."
Wat betreft onze jonge marokkaanse vrienden, wij kunnen niet verdraagzaam zijn ten opzichte van hun deviante gedrag. Het merendeel kan wat mij betreft na herhaaldelijke vergrijpen eenvoudig hun Nederlandse identiteit afgenomen worden. Tegen een mooie betaling wil koning Mohammed onze gewaardeerde ex-Nederlanders vast voorzien van een 5-sterren arrangement in één van zijn betere hotels.

Saladin Chamcha | 08-05-11 | 15:46

@ fatwabuster Gast, waar heb je het over?

Finni the Fin | 08-05-11 | 15:39

@ raad maar raak Het is iets anders om te zeggen dat nederlanders gul zijn, dan ons te presteren als een gevaar. Vergeet niet dat zulke headlines etc enorm doorwerken in het onderbewust van een grote groep autochtonen in Nederland.

Voor het overige: i agree

Finni the Fin | 08-05-11 | 15:38

Finni the Fin | 08-05-11 | 15:33

Net als of 1 individu er iets had tegen kunnen doen...... kom op zeg, wat een kul argument!

Fatwabuster | 08-05-11 | 15:38

vandaar die kuddevorming altijd.

Geile Markeerstift | 08-05-11 | 15:37

@Saladin Chamcha | 08-05-11 | 15:33
Ik snap niet waarom jij een minnetje hebt gekregen, maar je verhaal slaat de spijker op de kop. Ik heb je eerder verkeerd ingeschat trouwens.
*poets minnetje weg*

Raad_maar_raak! | 08-05-11 | 15:37

@ liggend streepje. Natte droom!!
Zielige mensen hier een beetje dreigen met dit en dat. Ach... had eerder zulke ballen getoond, dan hadden wij deze problemen nooit gehad.

Finni the Fin | 08-05-11 | 15:33

Multiculturalisme is in feite een dystopie, kunstig gepresenteerd als utopie. Deze ideologie veronderstelt een vreedzaam samenleven van verschillende culturen op een gedeeld grondgebied op basis van gelijkwaardigheid en wederzijds respect. Daarbij wordt echter geen enkel rekenschap gegeven aan de aard van de betreffende uitheemse culturen: zijn deze wel gediend van onze verheven moraal? Het antwoord is natuurlijk eenduidig NEE en daarmee is het hoofdstuk multicultuur afgesloten.
Een multi-etnische samenleving accepteert verscheidenheid, maar leunt daarbij sterk op gemeenschappelijke waarden, de moedercultuur.
Wil men werkelijk samenleving op basis van gelijkwaardigheid en wederzijds respect, dan dient de aard van een bepaalde etniciteit met de daaraan verbonden culturele achtergrond erkent te worden en eleid dient daarop toegepast te worden. Een antilliaan vereist een andere benadering dan een moslim, een turk een andere benadering dan een marokkaan. In sociale situaties wordt het principe van discriminatie al succesvol toegepast, zo zal ik de culturele achtergrond van een marokkaanse vriend erkennen en hem geen lekker koud pilsje aanbieden.
Laat de overheid niet langer schromen te benoemen en te bouwen aan een succesvolle multi-etnische samenleving en daarbij werkelijk rekenschap te geven aan etniciteit. Grondwetartikel 1 is gedateerd en in de huidige vorm niet langer toepasbaar op de sociale werkelijkheid. Discriminatie is essentieel, wordt al toegepast in de vorm van 'positieve' discriminatie, maar moet nou eindelijk eens uit dat verdomhoekje komen en gezien worden voor wat het is. Links kan en mag niet langer beschikken over het alleenrecht op dit fundamentele beleidsprincipe.

Saladin Chamcha | 08-05-11 | 15:33

Je kan ze noemen zoals je wilt maar het blijven een stel moslimgeïnfecteerden.

Allemaal.

verfsmijter | 08-05-11 | 15:31

@Finni the Fin | 08-05-11 | 15:23
Vat zulke redenaties niet persoonlijk op. Het is alleen bedoelt om de discussie gaande te houden.
Wat wil je dan? Elke discussie beginnen met: Er bestaan goeie Marokkanen, maar de Marokkanen die we nu gaan bespreken hebben iets op hun kerfstok?
Marokkanen komen veelvuldig voor in de criminaliteit. Dat is een feit. En over deze groep discussiëren we. Waar wil je over discussiëren dan als je het over de goede Marokkanen hebt? Ja, dat zijn lievv, ja vind ik ook. Einde discussie.
Nederlanders zijn zuinig. Kun je best zeggen. Ook al weten de meeste discussieleden automatisch dat er ook gulle Nederlanders bestaan.

Raad_maar_raak! | 08-05-11 | 15:31

De politie noemt ze politiek-correct NATOS: Noord-Afrikaans Type Op Sportschoenen. Omdat wij niet policor hoeven te zijn spreken ze in het leger al over "teringleiers" ipv type. De eerste inzet van de krijgsmacht tov NATOS-jes zal een hoop gezeik met die droeftoeters snel de kop in drukken. Maar ja, behalve die blonde durft dus werkelijk niemand daar aan want dan krijg je een hoop huilende mensen op tv te zien...

liggend_streepje | 08-05-11 | 15:30

@ Saladin, ik heb er ook geen probleem mee om de achtergrond van een DADER te vermelden. Ik doelde ergens op.

Finni the Fin | 08-05-11 | 15:28

@ raad maar raak Jammer

Finni the Fin | 08-05-11 | 15:26

Ik zou ook angstig worden als ik in een Moslimland was waar een groepje kuthollandertjes de boel op stelten zet en waarna dat hele land alle Nederlanders in dat land daar voor aankijkt. Hé alles even omdraaien verduidelijkt soms best.

Tinus Trekveer | 08-05-11 | 15:24

@ Kaas de Vries Omdat iets jaren lang met de mantel der liefde is bedenkt moet er nu zo extreem gereageerd worden, vreemde redenatie. Ik zou nog steeds kiezen voor de gepaste reactie en niet in het wilde weg om je heen slaan.

Verder ben ik benieuwd hoe een dergelijke toon ( lees in extreme haatdragende bewoordingen mensen voor honden en oproepen tot genocide tegen M Nederlanders) wetenschappelijk te verantwoorden.

Ga je nu aankomen zetten met misdaadcijfers, zoals 1 op de 2 heeft een strafblad etc, en daarom is een dergelijke toon toegestaan. What about the other one.

@ che

Finni the Fin | 08-05-11 | 15:23

Alles, echt álles om ze in de slachtofferpositie te houden. Ze kunnen er niets aan doen, zo blijkt maar weer. Bah!

zinsneetje | 08-05-11 | 15:23

@Finni the Fin | 08-05-11 | 15:11
Het is natuurlijk belangrijk zorgvuldig te formuleren. Toch lijkt het me niet verkeerd over marokkanen te spreken als de betreffende daders ook marokkanen zijn. EEN marokkaan is nog altijd iets anders dan DE marokkaan. Zo is het mijns inziens niet verkeerd te zeggen: het is wéér een moslim, wéér een berber.

Saladin Chamcha | 08-05-11 | 15:19

@Finni the Fin | 08-05-11 | 15:11
Parsons- honden? Sommige Mocros? Ik weet niet hoor, maar de discussie gaat hier over Finnen

Raad_maar_raak! | 08-05-11 | 15:17

Ja joh het is allemaal ONZE schuld en eigenlijk zijn hunnie het slachtoffer...

Graftak | 08-05-11 | 15:17

@two ball cane | 08-05-11 | 15:01
Volgens mij worden de bevindingen door veel reaguurders juist overgenomen als een verklaarbare conclusie waarom er zoveel agressie heerst bij de n-afrikanen. Immers een kat dat zich benauwd voelt maakt rare sprongen.
Ik ben wel eens op de TU-Delft geweest voor een werkbezoek/openbaar college. Ook voor studie-interviews kon ik daar altijd terecht. Als ik had geweten wat voor gaaf onderzoek ze daar deden, had ik misschien wel een andere keuze gemaakt. TU-Delft = zeker de moeite waard.

Raad_maar_raak! | 08-05-11 | 15:16

@Finni the Fin | 08-05-11 | 15:11
Al eens op maroc.nl gekeken?
Dan zijn we hier nog liev

Che_cuevara | 08-05-11 | 15:14

@Finni the Fin | 08-05-11 | 15:11 | + 0 -
Ik ben het wel met je eens, dat het genuanceerder zou moeten. Maar dat is niet mogelijk. Al 30 jaar wordt iets met de mantel der liefde bedekt, vandaar dus dat sommige een hardere toon aanslaan. En soms is die toon terecht en wetenschappelijk te onderbouwen. Zelfkritiek/spot is een teken van intelligentie.

Kaas de Vies | 08-05-11 | 15:13

ik schrik in wat voor algemene bewoordingen hier over een hele bevolkingsgroep wordt gesproken. En de reacties van sommige ( parsons- honden)Het zou geenstijl sieren om te spreken over sommige mocros, en niet over mocros.

Finni the Fin | 08-05-11 | 15:11

@two ball cane | 08-05-11 | 15:01
Daar spreek je ware woorden.

Petrus de Rewa | 08-05-11 | 15:09

Ik kan me best voorstellen dat ze bang zijn, de haat is groot. Dat geld omgekeerd toch ook? Veel objectiever dan dit kan het niet hoor. Vind het verder mooie techniek.

F'Shizzle | 08-05-11 | 15:09

Afschaffen die PVDA subsidies en de onderzoeker in een dwangbuis! Er is maar éen conclusie: mocro's komen uit een achterlijke cultuur en hebben een gemiddeld IQ van 75, waardoor ze in het tempo van onze samenleving niet aansluiten. Ze vallen terug op hun eigen cultuur met het recht van de sterkste. Zie Hoograven en Henschotermeer.

Dulf | 08-05-11 | 15:07

Die verslaggever heeft een bord voor z'n kop.
Alsof een licht verhoogde hartslag en lichte "paranoia" niet volledig op z'n plaats is wanneer je omringd bent door een horde Noord-Afrikanen.
Op je hoede zijn lijkt me een heel gezonde instelling.

sitzkrieg | 08-05-11 | 15:02

@Saladin Chamcha | 08-05-11 | 15:00
Ik had u verkeert ingeschat. Waar ik op terugkom.
+1 voor bovenstaande laatste comment.

Raad_maar_raak! | 08-05-11 | 15:02

Te treurig voor woorden hoe sommige reaguurders hier de bevinding "n-afrikanen zijn bang" vertalen in 'de tu-delft zit vol linkschmensen'. Als er een bevolkingsgroep in NL is die bijzonder rechts-liberaal georienteerd is is het wel de ingenieu (als groep gezien dan). De bevinding dat die afrikanen bang zijn staat dan ook los van elke politieke kleur. De reden of de oorzaak hiervan zou je kunnen zoeken in 'blankmenschen die des duivels zijn' (lol) maar zulk giswerk wordt in echt wetenschappelijk onderzoek nooit toegestaan.

two ball cane | 08-05-11 | 15:01

@Raad_maar_raak! | 08-05-11 | 14:55
Je hebt me dan klaarblijkelijk toch enigszins verkeerd ingeschat.

Saladin Chamcha | 08-05-11 | 15:01

Al die godvergeten kudt onderzoeken....... wanneer is het onderzoek een klaar waar precies uit de doeken wordt gedaan wat de multiculti toegevoegd heeft aan onze maatschappij.... daar wacht ik al jaren op en heb er nog nooit een antwoord op gehad.... Iemand?

Fatwabuster | 08-05-11 | 15:01

@gz | 08-05-11 | 14:46
Wat wil je nou horen? Er is al veel gesproken en geschreven over het geval Tristan. Je zou op globale schaal namelijk inmiddels zelfs kunnen spreken van een trend van dit soort gevallen.
Het gevoel van misplaatst zijn en achterdocht wordt gedeeld, verder is er weinig correlatie tussen beide zaken. Tristan was een eenling, in Nederland toch werkelijk een incident. Dat is iets totaal anders dan de stelselmatige terreur van het rondschuimend berbertuig in alle Nederlandse steden.
Er zijn talloze boeken geschreven en zelfs films gemaakt over het fenomeen waar Tristan deel van uitmaakt. Spreken over de terreur van het berberschuim is echter een politiek correct taboe dat men al jaren tracht te doorbreken, maar wat al even lang succesvol gefrustreerd wordt door de genadeloze multiculturalisten.
In een vlaag van verstandsverbijstering mag plotseling geen kritiek geleverd worden op een bevolkingsgroep, of op een cultuur, of zelfs maar op een religie, terwijl het juist een essentiële voorwaarde is van een succesvolle multi-etnische samenleving om de verschillende culturen in acht te nemen en beleid daar op toe te passen.

Saladin Chamcha | 08-05-11 | 15:00

Marokkaanse patienten worden apart gehouden van de rest. Ze eten de anderen op. Het is net een fokkin aquarium!

Widukinn | 08-05-11 | 14:57

@Raad_maar_raak! | 08-05-11 | 14:50
Je hebt nog niets gezien, wacht maar tot de rook uit mijn oren komt.

necrosis | 08-05-11 | 14:57

@Saladin Chamcha | 08-05-11 | 14:45
Tja, je kan weinig aan de resultaten van onderzoek doen. Dat u misschien de uitzondering bent, bevestigt weer juist hun conclusies. Raar is dat he.

Raad_maar_raak! | 08-05-11 | 14:55

@necrosis | 08-05-11 | 14:52
Volgens mij zijn het gewoon viespeuken die eigenlijk bang zijn.

Che_cuevara | 08-05-11 | 14:54

@Saladin Chamcha | 08-05-11 | 14:45 | + 0 -
Het gaat hier om de wet der grote getallen.

Kaas de Vies | 08-05-11 | 14:52

De marrokanen uit het rifgebergte mogen altijd stelen tenzij het in het familiebelang is en dat is het in onze maatschappij natuurlijk altijd. En ze kunnen er niet tegen dat wij Nederlanders maar vriendelijke mensen zijn. In hun ogen zijn wij maar homo's. En dan nog het puntje trots wat ze niet kunnen slikken. dus zullen ze altijd liegen en nooit hun fout toegeven.

Smalhout | 08-05-11 | 14:52

@Che_cuevara | 08-05-11 | 14:44
Dat zou ik ook doen als de zendelingen eruit zouden zien als Anita W.
Meestal zijn het mannen en op Zondag doe ik deur niet open.

necrosis | 08-05-11 | 14:52

@gz | 08-05-11 | 14:46

Het was geenszins mijn bedoeling U ter wille te zijn.
Maar wellicht heeft U ook zoals vele Kafirs een bord voor de kop?

verfsmijter | 08-05-11 | 14:51

@necrosis | 08-05-11 | 14:41
Hahaha ik zie u al tekeergaan. +1

Ik fiets er regelmatig langs op. Groot saai gebouw met hoge hekken. Bijna communistisch.
maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q...

Raad_maar_raak! | 08-05-11 | 14:50

@necrosis | 08-05-11 | 14:47
Volgens mij is [!] evenwaardig aan een minnetje, denk ik.
Verder kijk ik eigenlijk niet zo naar die kuddo's.
Waar die dan wel weer goed voor zijn is dat je ziet van welke "strekking" de meest reaguurders op dat moment zijn.

Che_cuevara | 08-05-11 | 14:49

@necrosis | 08-05-11 | 14:47 | + 0 -
Bedankt voor uw duiding.

Kaas de Vies | 08-05-11 | 14:48

@Kaas de Vies | 08-05-11 | 14:43
Dat soort mentaal uitgedaagden moeten we tegen zichzelf in bescherming nemen en verwijderen uit de samenleving. Zij hebben hier geen plaats, zoals ze zelf al beseffen.

Saladin Chamcha | 08-05-11 | 14:48

Nou begrijp ik ook waarom ze zich zo vaak in roedels vertonen, en karatescholen bezoeken.
Om elkaar emotionele (of anderzijds) rugdekking kunnen geven.
Äls ze dan een Nederlander tegenkomen, zijn ze in ieder geval met meer man.

.
.

donjon | 08-05-11 | 14:48

@Che_cuevara | 08-05-11 | 14:34
Dat plus/ min systeem vind ik maar niets, plemps die zwaar over de schreef gaan beloon ik doorgaans met een mep op [!], mijn handelsmerk.
Wanneer iemand tijdens een discussie minnetjes gaat lopen uitdelen, compenseer ik dat meestal door er plusjes tegenaan te gooien.
Helaas kan ik maar één plusje per comment uitdelen en heb ik sinds kort ontdekt dat wanneer ik op [!] ram, ik geen minnetje kan uitdelen.

necrosis | 08-05-11 | 14:47

@Kaas de Vies | 08-05-11 | 14:45
Dat zal het zijn.

Voor hen de nieuwe Messias.

Che_cuevara | 08-05-11 | 14:46

Het is in Nederland zo, dat als je psychotisch bent, en een gevaar voor jezelf of anderen bent je met een RM
gedwongen opgenomen wordt in een inrichting.

Dus...........

verfsmijter | 08-05-11 | 14:46

@verfsmijter | 08-05-11 | 14:42 | + 0 -

Inderdaad. Zeer merkwaardig dat je er niets over hoort, of zou het toch onderscheid maken zijn.

gz | 08-05-11 | 14:46

@Dropke | 08-05-11 | 14:42
Die hebben ze toch al.
Dus ik begrijp niet waar dit dan nog voor nodig is.
Of moet de thee op?

Che_cuevara | 08-05-11 | 14:45

@Kaas de Vies | 08-05-11 | 14:43
Ik vind het verband eigenlijk helemaal niet zo vergezocht. Het gaat over achterdocht, paranoïa en schizofrenie, daarbij het misplaatst voelen in een samenleving, het wantrouwen en verachten hiervan. De achterliggende oorzaken wijken dan wel af, maar lijkt me toch een aardige profielschets.

Saladin Chamcha | 08-05-11 | 14:45

@Che_cuevara | 08-05-11 | 14:44 | + 1 -
Ze aanbidden uw kruis?

Kaas de Vies | 08-05-11 | 14:45

@necrosis | 08-05-11 | 14:41
Heb ze ook eens aan de deur gehad.
Kreeg de raad van een vriend, "dan moet je gewoon naakt de deur open doen".

En nu zijn ze verdomme niet meer weg te slaan.

Che_cuevara | 08-05-11 | 14:44

@gz | 08-05-11 | 14:41
Je leest er wel over, dat dan weer wel.

Saladin Chamcha | 08-05-11 | 14:43

@gz | 08-05-11 | 14:41 | + 0 -
Applaus voor uw ontzettend vergezochte verband.

Kaas de Vies | 08-05-11 | 14:43

@gz | 08-05-11 | 14:41

Nee.

verfsmijter | 08-05-11 | 14:42

Ik mag hopen dat daar toch wel een levenslange uitkering voor is?

Dropke | 08-05-11 | 14:42

@Petrus de Rewa | 08-05-11 | 14:35
Dat van die hersenen snap ik nu ook ineens.

Che_cuevara | 08-05-11 | 14:42

Wat is het volgende? Marokkanen zijn moe? Neen, ze zijn niet moet en ze zijn niet bang. Ze zijn lui en laf.

Saladin Chamcha | 08-05-11 | 14:41

@Raad_maar_raak! | 08-05-11 | 14:31
Ik woon in een grote stad in Zuid-Holland.
Terwijl ik verbaal tekeer ging per telefoon, bleef mevrouw "bekeerling" correct en rustig.
Ze heeft mijn adres genoteerd (zonder mijn naam te vragen) en sindsdien heb ik geen last meer van mensen die zieltjes moeten winnen.
Wat dat betreft moet ik toegeven dat zij beschaafder was dan ik.

necrosis | 08-05-11 | 14:41

Die Tristan van der Vlis is dan nog banger geweest. Het gedrag van die knapen van Marokkaanse afkomst, valt hierbij in het niet. Daar hoor je niemand over hier.

gz | 08-05-11 | 14:41

Wetenschappelijk onderzoek is bijna net zo onmisbaar als gezond verstand. Het is natuurlijk prachtig dat er vele miljoenen zijn besteed aan dure elektronica en onderzoeken, maar ergens had men het toch ook wel op zijn vingers kunnen narekenen. Psychologisch zit het allemaal zeer begrijpelijk in elkaar. Vaak is het kijken naar het gedrag van honden al een goede voorbode van het gedrag van mensen. Een hond die niet angstig is die loopt gewoon door. Als er onrust in de roedel is dan blaft men er op los. Nu nog een blik met gedragstherapeuten open trekken en het probleem is opgelost.

vanhetgoor | 08-05-11 | 14:40

@Petrus de Rewa | 08-05-11 | 14:35 | + 0 -
Oh dus daarom valt mijn haar uit.

Kaas de Vies | 08-05-11 | 14:37

@Kaas de Vies | 08-05-11 | 14:27
Soort van Marokkaanse schalen bedekt met loodglazuur. Bij overmatig gebruik valt je haar uit door loodvergiftiging en worden je hersenen aangetast.

Petrus de Rewa | 08-05-11 | 14:35

@necrosis | 08-05-11 | 14:33
Er stond een minnetje, nu niet meer.

Che_cuevara | 08-05-11 | 14:34

@Gegenhall | 08-05-11 | 14:29
Ik zou het niet weten.
Was zomaar aan afbeelding via Google.

Che_cuevara | 08-05-11 | 14:34

@Che_cuevara | 08-05-11 | 14:23
Welke minnetjes, ik heb zojuist mijn eerste comment achtergelaten....
Ik was nogal druk met iemand van vrouwelijke kunnen...

necrosis | 08-05-11 | 14:33

@Kaas de Vies | 08-05-11 | 14:29
Kan lekker zijn.
Mijn vrouw heeft er ook ooit een gehad maar ja, geen Marokkaanse hé (mijn vrouw dus) en het mislukte nogal eens.
Hebben nu een slow coocker en die werkt prima voor stoofschotels

Che_cuevara | 08-05-11 | 14:31

@necrosis | 08-05-11 | 14:27
Jehova HQ te Bennekom? Hebben die telefoon dan *zoekt in telefoonboek*

Raad_maar_raak! | 08-05-11 | 14:31

@Doldwaas | 08-05-11 | 14:08
Wie zegt dat Che_cuevara zijn naam fout gespeld heeft?

Raad_maar_raak! | 08-05-11 | 14:30

@ Che_cuevara | 08-05-11 | 14:28

En wie is Tom Scholten?

Gegenhall | 08-05-11 | 14:29

@Che_cuevara | 08-05-11 | 14:28 | + 0 -
Ziet er lekker uit.

Kaas de Vies | 08-05-11 | 14:29

@Einde van de Domheid
Dus het is weer allemaal Wilders schuld dat deze lui psychotisch zijn geworden....... Pffffff

Hobbykip | 08-05-11 | 14:27

Maar ze zijn in ieder geval niet bang van jong.

Che_cuevara | 08-05-11 | 14:27

@Petrus de Rewa | 08-05-11 | 14:26 | + 0 -
Wat zijn Jajines, en wat is er verkeerd aan?

Kaas de Vies | 08-05-11 | 14:27

@ZKH EénOog | 08-05-11 | 14:16
Ik heb geen enkel geloof en heb er vrede mee.
Des te opvallender is dat ik wat dat betreft nog nooit Marokkanen over de vloer heb gehad om mij te bekeren.
Ik had wat dat betreft alleen maar last van Jehova's.
Iets wat ook niet meer gebeurt na een telefoontje aan het lokale Jehova HQ, mijn adres is inmiddels genoteerd als "no go area".

necrosis | 08-05-11 | 14:27

Vooral bang van werk ook. Snif.

Gegenhall | 08-05-11 | 14:26

@am*dam | 08-05-11 | 14:10
Verkeerde tajines worden nog steeds verkocht in Groningen. Geen keuringsdienst die er wat aan durft te doen. Een loodvergiftiging heeft de Romeinen ook de das omgedaan.

Petrus de Rewa | 08-05-11 | 14:26

Ik heb gemerkt dat ze vooral bang van de realiteit. Hypocriet primitief gedrag is het gevolg. De taboe cultuur is zo groot dat je ook nooit wat goeds over ze hoort omdat ze zich volledig buiten de samenleving afzonderen.

Antitheïst | 08-05-11 | 14:25

@Hobbykip | 08-05-11 | 14:23
Zeggen ze van spinnen en slangen ook.

Che_cuevara | 08-05-11 | 14:25

En Geert voert dat en maakt het erger.
De wetenschap agrees!

Einde van de Domheid | 08-05-11 | 14:24

@necrosis | 08-05-11 | 14:19
Dank u, minnetje weggepoetst.

Che_cuevara | 08-05-11 | 14:23


Ze doen niets hoor....... ze zijn waarschijnlijk banger voor jou als jij voor hen.

Hobbykip | 08-05-11 | 14:23

@Kaas de Vies | 08-05-11 | 14:02
Deze tactiek heeft de ME ook. Ooit gezien bij de bestorming van het Binnenhof door de aanhangers van FC Den Haag na de moord op Fortuyn. Een van de supporters werd tot bloedens toe aangepakt, de rest had toen niet zoveel zin meer in rellen. Melkert keek achter de ramen toe en zag dat het goed was...

Petrus de Rewa | 08-05-11 | 14:23

Dit is geen wetenschap, maar politiek bedrijven. Iets wat Nederlandse surrogaat-wetenschappers steeds vaker lijken te doen.

Semper Pecunia | 08-05-11 | 14:21

Deze mensen hadden nooit tot ons land toegelaten moeten worden.
Hadden we alle huidige problemen ook niet gehad.
Maar het is heel simpel, men past zich aan of men wordt opgerot, net als hier op GS.
Dat moet de standaard orden in onze maatschappij.
Dan pas is het rap gedaan met alle wangedrag.

NO MORE TEA FOR ME! | 08-05-11 | 14:20

@Roofje | 08-05-11 | 14:03
Doe eens aardig tegen mijn maatje.
*verzoek, geen dreigement*

necrosis | 08-05-11 | 14:19

Ze schrikken elke keer ze in de spiegel kijken. Je wordt van minder psychotisch.

Gegenhall | 08-05-11 | 14:18

Niet om vervelend te worden, maar ook hier geloof ik zonder meer dat het geloof een deel bijdraagt:
Wij on-/andersgelovigen zijn duivels, door satan bezeten, van satan, of verzin maar een uitdrukking, en binnen dat geloof wordt de angst voor alles dat van de duivel is goed ingeprent. He3tgeen de euforie van een overwinning, al is het een laffe 50 tegen 1, nog eens extra versterkt, want ze hebben iets des duivels overwonnen.

ZKH EénOog | 08-05-11 | 14:16

Kaas de Vies | 08-05-11 | 14:13
Oh ja, was ik vergeten.

Fukjoe | 08-05-11 | 14:15

@Kaas de Vies | 08-05-11 | 14:09
Dat bedoel ik :)
Het heeft allemaal voordelen, overbluffen en je krijgt de kans je tegenstander in te schatten (drugs, alcohol of psychotisch). En idd, soms moet je gewoon weglopen.
En ik delf ook weleens het onderspit hoor.

Raad_maar_raak! | 08-05-11 | 14:13

@Fukjoe | 08-05-11 | 14:10 | + 0 -
Zullen we het houden op, mensenkennis?

Kaas de Vies | 08-05-11 | 14:13

Ik stel voor dat de belastingen omhoog gaan om dit leed te kunnen bestrijden.

HoogToontje | 08-05-11 | 14:12

@NO MORE TEA FOR ME! | 08-05-11 | 14:08 | + 0 -
Om een beroemd iemand te quoten: "Mooi!"

Kaas de Vies | 08-05-11 | 14:11

@Roofje | 08-05-11 | 14:03
Al eens aan gedacht dat die met een G misschien al bezet was?
Nee dus, Spreek dan ook niet voor je beurt.

Che_cuevara | 08-05-11 | 14:10

Kaas de Vies | 08-05-11 | 14:06
Ik in iedergeval wel. Ik weet nog niet waarom maar dat komt nog wel.

Fukjoe | 08-05-11 | 14:10

De meeste tajines zijn geglazuurd, maar zij kunnen ook ongeglazuurd zijn. Bij de traditionele tajines moet er opgepast worden voor loodvergiftiging, aangezien een tajine te hoge concentraties lood kan bevatten. nl.wikipedia.org/wiki/Loodvergiftiging...

am*dam | 08-05-11 | 14:10

@ Kaas de vries hahahahahahahhaa + 30 voor die laatste post.

Finni the Fin | 08-05-11 | 14:09

@Raad_maar_raak! | 08-05-11 | 14:07 | + 0 -
Dit soort situaties kan je vaak oplossen met bluf en psycholisch overwicht, totdat je inderdaad de verkeerde treft. Je moet dus altijd beducht zijn om hard weg te rennen, en let ook op de pupillen.

Kaas de Vies | 08-05-11 | 14:09

Waarom zitten instituten in NL allemaal vol met linksmensen?
Linksmensen die steeds maar weer de schuld van wandaden en wangedrag bij onschuldigen neer legt?
Daders in de slachtofferrol duwen...
Om vervolgens veel, heeeel veel geld los te peuteren voor (zinloze) hulp aan de daders!
.
Wordt eens wakker gvd.
De slachtoffers hebben hulp nodig, niet de daders.
Er zit een rare kronkel in het brein van onze vele links geprogrammeerde "wetenschappers".
Met zulk een idioot soort brein kun je in het werkelijke leven waarschijnlijk geeneens een baan vinden.
.
Ps, kaas de viespeuk, ik word misselijk van je.

NO MORE TEA FOR ME! | 08-05-11 | 14:08

Roofje | 08-05-11 | 14:03 | + -1 -
Wat gek. Ik dacht dat de reaguurpanelen van GeenStijl juist bedoeld waren voor mensen die hun naam nog niet eens foutloos kunnen schrijven.

Doldwaas | 08-05-11 | 14:08

@Kaas de Vies | 08-05-11 | 14:02
Haha ja je hebt gelijk. Ik wilde ze toen allemaal pakken. Kapot, allemaal!! Zo dacht ik toen, de puber die ik was.

Als er nu iemand me uitdaagt staar ik hem gewoon kapot. Pure bluf en mentale overmacht (want mensen die ruzie zoeken zijn mentaal achterlijk, dus dat win je als je elke dag reaguurt in en discussies leest op GS).

Raad_maar_raak! | 08-05-11 | 14:07

Wat wil je als mensen evolutionair zijn aangepast aan stammenstrijd en geitenhoeden. Het is niet voor niks dat marokko er alles aan doet om hun genetisch afval uit de rif te exporteren.

Pierrepoint | 08-05-11 | 14:07

@ funkyd Lafaard, een beetje dreigen met..... Als je last hebt van bepaalde mensen, prima maar dreigen een hele groep aan te vallen.

Ik weet nou niet of ik je serieus moet nemen, aan moet gaan denken aan pre emptive strike, of medelijden met je moet hebben.

Finni the Fin | 08-05-11 | 14:07

Zo zie je toch maar dat eeuwen van inteelt z'n sporen na laat.

Fukjoe | 08-05-11 | 14:06

Van Rossem?

Boris Poepnagel | 08-05-11 | 14:06

@Roofje | 08-05-11 | 14:03 | + 0 -
Dus u vindt mij ook een lul?

Kaas de Vies | 08-05-11 | 14:06

Parsons | 08-05-11 | 13:37 | + 5 -
Shoot first, ask questions later?

Doldwaas | 08-05-11 | 14:04

@che-cuevara
... als je niet eens in staat bent om je naam foutloos te spellen hoor je hier niet, Guevara

Roofje | 08-05-11 | 14:03

@Kaas de Vies | 08-05-11 | 14:02 | + 0 -
Even weer een beetje duiding. Ik ben geen agressief persoon, en ik adviseer ook geen agressie te gebruiken, alleen misschien defensief, in bepaalde situaties.

Kaas de Vies | 08-05-11 | 14:03

@Raad_maar_raak! | 08-05-11 | 14:00 | + 0 -
Ik ga altijd voor 1 in de groep, en die moet je genadeloos aanpakken. Je weet sowieso dat je het niet wint, en dat je niet 4 mensen tegelijk aankan. Ga zo genadeloos hard in op 1, en de rest denkt........ ok...... ook deze tactiek heb ik van een politiehond geleerd.

Kaas de Vies | 08-05-11 | 14:02

Vandaar dat die bontkraagjes allemaal graag willen kickboksen en inderdaad altijd met hele schoolklassen van zittenblijvertjes optreden.
Ik denk dat deze IT-professor zich gewoon bij z,n werk moet houden en het trekken van conclusies aan sociologen en spiegelogen moet overlaten. Of hij moet eens wat meer met mocro's in contact komen. Wil ook nog wel eens nieuwe inzichten opleveren. Net als contact met Antillianen,
Somaliërs, Albanezen en al die andere toppers.

Heiner | 08-05-11 | 14:00

Die angst is terecht, binnenkort kunnen de kruistochten weer beginnen, en ik denk niet dat we vragen of ze moslim zijn, die aanname doen we doen we gewoon. Sorry.

funkyd | 08-05-11 | 14:00

@kingzor hahaha. +1

Finni the Fin | 08-05-11 | 14:00

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook vaak reageer in penibele situaties. Als ik in de hoek gedrukt of omringd word. Ik ben hierdoor vroeger (brugklas) ook zo vaak in elkaar getrapt, dat is om gek van te worden. Telkens die bullebakken aanvliegen als ze liepen te fucken (die natuurlijk sterker en in grotere aantallen waren dan ik). Tot ze op een blauwe maandag naar me toe liepen (/vechtmodus aan) en zeiden dat ze genoeg van me hadden (/vechtmodus uit). Op straat groeten ze me nu tegenwoordig. Sukkels.

Raad_maar_raak! | 08-05-11 | 14:00

@Finni the Fin | 08-05-11 | 13:58 | + 0 -
Nee geen behoefte aan, ik zoek namelijk risico's niet op, ik ben een verstandig redelijk mens die altijd paraat is zijn standpunten en integriteit te verdedigen.

Kaas de Vies | 08-05-11 | 13:59

Ik wil eerst wel even uittesten of dit werkelijk waar is. De eerste Marokkaan die ik tegen kom laat ik even flink schrikken: BOE!

Kingzor | 08-05-11 | 13:59

@ Kaas de vries

Jij anders een keer?

Finni the Fin | 08-05-11 | 13:58

Die conclusie zie ik in 'real life'vaker.

- Marokkanen vallen alleen aan als ze zeker weten dat ze winnen (zwakkere tegenstander, of een overweldigende meerderheid waarin ze zichzelf bevinden

- de overdreven drang naar erkenning in de groep. Wat de groep doet is goed, en als je niet meedoet lig je eruit. liever slachtoffers maken dan buiten de groep vallen.

- Geen respect voor alle culturen, gebruiken, waarden en normen dan hun eigen cultuur.

- grote hang naar materiële welstand die zichtbaar is voor anderen. (gouden kettingen, dikke auto, flitsende mobieltjes. ect.

- geen introspectie. Alle problemen komen van anderen, en zijn nooit afkomstig van hunzelf.

Dit zijn eigenschappen van bange, onzekere mensen, die zekerheid van buitenaf zoeken, i.p.v in zichzelf.
Ze zijn zo met zich zelf bezig dat er geen plaats is voor andere waarden/normen.
Dit zijn psychopathische karaktertrekken

wcrol | 08-05-11 | 13:56

"Veel patiënten zijn van Noord-Afrikaanse afkomst en die zijn psychotisch"

Daarmee is in feite alles al gezegd.
Daar hebben we instellingen voor waar deze figuren volgens dit wetenschappelijk onderzoek dus in thuis horen.
En dit feit is ook een reden om immigratie/hereniging stop te zetten vanuit Marokko, het zijn vooral psychopaten dus.
En dat moeten we niet willen.

@Finni the Fin | 08-05-11 | 13:53 | + 0 -
lol

Kaas de Vies | 08-05-11 | 13:55

@kapotte_stofzuiger | 08-05-11 | 13:38
Dat heb je goed tussen de witregels door gelezen.

Ze zijn me namelijk de ban niet waard.

Parsons | 08-05-11 | 13:55

@parsons: Kan ik niet een dagje met je meelopen om te zien hoe dat werkt, dat aggressief bejegenen. Ik heb namelijk ook ontzettend last van die gasties en toevalig ook nog eens in de baarsjes.

Finni the Fin | 08-05-11 | 13:53

@Kaas de Vies | 08-05-11 | 13:51
Eens.

Che_cuevara | 08-05-11 | 13:52

@winterpeen | 08-05-11 | 13:51 | + 0 -
Uw comment is (onbedoeld) briljant.

Kaas de Vies | 08-05-11 | 13:51

De hamvraag luidt...
Maar waarom is Geert dan zo bang?
FIGJAM | 08-05-11 | 13:46 | + -1 -
Omdat Volkert is geen Fin is.

winterpeen | 08-05-11 | 13:51

@Kaas de Vies | 08-05-11 | 13:49
Ierse Setter, echt een van de zachtaardigste rassen en een echte "mensenvriend"

Che_cuevara | 08-05-11 | 13:50

@Crematorium-de-Asbak | 08-05-11 | 13:44
Waarschijnlijk groeit die palmboom, na op de noordpool gestaan te hebben, nergens meer.

Che_cuevara | 08-05-11 | 13:50

@Che_cuevara | 08-05-11 | 13:48 | + 0 -
Wat voor hond heeft u? Dat risico is er altijd, maar niets doen en door een groep afgetuigd worden is uiteraard ook geen pretje.

Kaas de Vies | 08-05-11 | 13:49

@kapotte_stofzuiger | 08-05-11 | 13:38
Dan zal het verschil wel zijn dat als een hond "angst" ruikt en in het nauw wordt gedreven, hij wel degelijk aanvalt.
Heb dit zelf meegemaakt met mijn hond. Een van de meest zachtaardige rassen ter wereld, maar maak hem niet bang en drijf hem dan niet in het nauw, want dan valt hij wel degelijk aan. En hoewel hij niet is afgericht wint hij dan ook nog.
Zou het meet die kereltjes ook niet zo kunnen zijn. Je kunt ze misschien stoer benaderen maar er moet er maar ééntje zijn die iets minder "bang" is en dan ben jij wew degelijk de lul.

Che_cuevara | 08-05-11 | 13:48

Ja zo werkt dat. Als je vol haat en woede zit, maar bang bent om een pistool te trekken, wordt je wel over die angst heen geholpen door door fps-games.

Detlev Tarnowitz | 08-05-11 | 13:46

De hamvraag luidt...
Maar waarom is Geert dan zo bang?

FIGJAM | 08-05-11 | 13:46

Je moet gewoon veinzen dat je geen zak om die ventjes geeft... Het draait vaak om de eerste oogopslag. Dat veel van deze cultuurverrijkers psychopaten zijn, moge duidelijk zijn...

Davidson | 08-05-11 | 13:45

@FIGJAM | 08-05-11 | 13:44
De Finmeisjes zijn echter vaker in de collegezalen terug te vinden dan die jochies hoor.
Dat dat meisje er binnen 10 jaar niets meer aan heeft is dan wel buiten beschouwing gelaten, want uitgehuwelijkt

Raad_maar_raak! | 08-05-11 | 13:45

Eigenlijk is het heel normaal en Natuurlijk.. Een Palm boom zou zich op de noordpool ook niet kunnen aanpassen.. Als je die boom terug brengt naar de tropen zal ie weer normaal gaan groeien.. *hint*

Crematorium-de-Asbak | 08-05-11 | 13:44

Als ze psychotisch zijn moesten ze maar eens stoppen met het neuqen van familieleden.

Maodurodam | 08-05-11 | 13:44

Zit mss wel een kern van waarheid in.
In NL hebben ze alle kansen v/d wereld om goed opgeleid te worden, maar het tegendeel gebeurt echter niet bij de dames.
Haat, angst , liefde ligt dicht bij elkaar.

FIGJAM | 08-05-11 | 13:44

Maar hoe weet die onderzoeker nou of de proefpersonen kwaad werden omdat bier en een one-night stand er niet in zat in dat cafe?

sjaakdeslinksesul | 08-05-11 | 13:43

hoezo banger voor ons dan wij voor hen?

koekjesbakker1 | 08-05-11 | 13:42

@Che_cuevara | 08-05-11 | 13:34 | + 0 -, kijk eens naar Parsons | 08-05-11 | 13:37 | + 0 -
Zie je, ik ben niet de enige. Ik probeer niet te zeggen dat ik zo stoer ben, maar dat het meer een manier is hoe je kan overleven in een prachtwijk.

Kaas de Vies | 08-05-11 | 13:40

“Die patiënten hebben waanbeelden dat anderen hen kwaad willen doen en ze zijn vooral achterdochtig ten opzichte van mensen buiten hun eigen etnische groep.”

Wat heeft dit met angst te maken?

CarlitoBrigante | 08-05-11 | 13:40

@Parsons | 08-05-11 | 13:37
Het zijn net honden, die "ruiken" ook angst.

kapotte_stofzuiger | 08-05-11 | 13:38

@Che_cuevara | 08-05-11 | 13:34 | + 0 -
Mijn dank is groot.

Kaas de Vies | 08-05-11 | 13:37

Ja dit wist ik al, althans dit is me jaren geleden al verteld door jongerenwerkers die veel met marokkaantjes werken.

Je moet ze extreem agressief benaderen, dan spreke je het natuurlijk overwicht aan dat we hebben (nee, niet alleen fysiek).

Ik pas dit elke keer dat ik in prachtwijk de Baarsjes ben toe en het werkt uitstekend.

Het jammere is wel dat lang niet iedereen in staat is om zich zo op te stellen, en afgezien van de natuurlijke angst voelen ze ook dat heel goed aan; vandaar dat vaak meiden, vrouwen en ouderen de lul zijn.

Ook dat hoeft dus niet meer onderzocht te worden.

Parsons | 08-05-11 | 13:37

Ik geloof er wel in. Onredelijkheid en geweld komen vaak voort uit angst.

Bluebook | 08-05-11 | 13:37

En zo kan de politiek weer even verder.

"Zie je wel, zij zijn bang van ons, en dat is onze schuld, we moeten ze meer liefde geven"

Che_cuevara | 08-05-11 | 13:36

Die gasten staan er inderdaad om bekend dat ze alleen maar in groepsverband een grote muil op durven te zetten. Eén op één heb je er geen last van. Anyway, het straatbeeld wordt straks gedomineerd met Naffers (=Noord Afrikanen) met VR-bril op, want in therapie? Lache... :o)

Bludgeon | 08-05-11 | 13:35

@Kaas de Vies | 08-05-11 | 13:31
Ik geloof je meteen, stoere jongen.

Che_cuevara | 08-05-11 | 13:34

Denk dat het niet de straatjochies zijn die zo angstig zijn, maar al die vrouwen die de taal niet beheersen (want dat hoefde niet van de PvdA) en 24 uur per dag binnen zitten.

buurvanurk | 08-05-11 | 13:34

Oke, Daarom hoeven ze dus niet te werken.. De hebben een Aandoening.. Zielig zeg.

Crematorium-de-Asbak | 08-05-11 | 13:33

Mocro's zijn doodsbang voor niet-praktiserende homo's, dat was al langer bekend...

Molly-Bolly | 08-05-11 | 13:32

Krijg je met een naar binnen gekeerde cultureel-homogene groep die ook nog eens binnen een religieus kader opereert dat haat, nijd en paranoia jegens 'de ander' voedt.

En die neef-nicht-huwelijken zullen ook niet goed zijn voor de geestelijke gesteldheid.

Art Vandelay Ultor | 08-05-11 | 13:32

Klopt, vaak genoeg groepjes met een grote bek voor me gehad, als je ze per direct laat merken hoe vies jouw kaas zal smaken, druipen ze af.

Kaas de Vies | 08-05-11 | 13:31

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken