
Gaarne even uw aandacht voor de kankerwensende (
1) haatbaard Sheikh Juneid Fawaz (picca) op zijn eigen shariakanaaltje. Meneer doet op
Salafisme24 nogal rellen over het hoofddoekje van
Imane Mahssan. Die Vollendamse meis, met religieuze anorexia. Voor de lulz.
Het is overigens niet toegestaan voor moslims om hun kinderen in te schrijven op scholen die een ander geloof leren dan de Islam. Dit om te voorkomen dat onze kinderen overspoeld raken met twijfels en foute gedachten. Wij moeten onze kinderen uitsluitend inschrijven op Islamitische scholen. Als deze optie niet mogelijk is, dan moeten wij hen inschrijven op een openbare school. Dit om te voorkomen dat zij tot bepaalde zaken worden gedwongen die in strijd zijn met hun geloof. [...] Betekent deze uitspraak dat ook moeder Theresa geweigerd zou worden op het Don Bosco college? Daarom vragen wij jullie: Of jullie houden dit beeld van Maria in stand en staan het dragen van de hoofddoek toe, of jullie verwijderen deze afbeeldingen en vervangen deze met de zinnenprikkelende afbeeldingen waar de abris van dit land vol mee hangen.
Update: Hopla. Daar is de reactie van rector Dekkers van het Don Bosco in Volendam:
"Zak in de poep, Sheikh Afwas. Ook nonnen mogen geen hoofddoek dragen op onze school."
Reaguursels
InloggenRosanne Hertzberger (NRC.next): 'Zèlfs dierenwelzijn gaat voor godsdienstvrijheid. Ik snap dat niet.'
www.nrcnext.nl/columnisten/2011/04/06/...
Is die achterlijke gesoepsiedieeerde schtinkmongeaul nu nog niet ritueel geruimd uit NL?
Ik dat dat alles wat besmettelijk en gevaarlijk voor de (geestelijke) volksgezondheid is gewoon vernietigd kon worden?
-weggejorist-
Goed dat die school gelijk heeft gekregen. Ga dan naar een openbare school? Als het niet bevalt. Of nog beter ga naar je eigen land. Genoeg hoofd doekjes scholen.
Word je hand er ook nog is afgehakt, als je loopt te rotzooien in je land.
Einde van de Domheid | 05-04-11 | 11:10
Jij wordt met de dag gekker man, moeten we ons zorgen maken?
Maar goed, misschien is meneer Afwas nog gekker.
Mag ik zo vrij zijn een welgemeende Godwin te doen naar imam Vaatwas: vroegah hadden ze in Duitschland een man die bijna net zo eng was als u, het heeft een hoop verdriet gekost om daar weer vanaf te geraken.
Onze linkse beterweters refereren nog dagelijks naar deze persoon, vaak als ze iets eenvoudigs niet willen snappen.
Evengoed: rot een sop.
Met dank aan 50 jaar wanbeleid in NL.En het gaat nu nog steeds gewoon door met dat wanbeleid, zeker met oude lullen als Hillen,Uri Rosenthal, en Gert Leers.
achterlijke haatbaard.
Wat een dom gel.weer van die kant. Kun je zien dat ze niets van religie afweten. Die hoofddoekje van van MARIA en zuster Theresa en etc. waren en zijn functioneel zeker in de tijd van barbaarse warmte in die kontereiën toen en ook nu.Had en heeft niets met religie te maken, hier hadden we in onze milde zomers toen parasols.In de 50/60 jaren kwam er een modeverschijnsel alá BB om een doekje om en achter je hoofd te knopen , niets met indoctrinatie te maken. De hoofddoekje van moslimmeisjes zijn voor een meerendeel een verplichting ten opzichte van hun mannelijk moslimbroeders een herkenningspunt. Maar kijk niet verder naar beneden vaak zien deze meiden er ordinairder uit dan menig westerse dame.
Weer die lachwekkende kerel op de foto.
De felicitaties waren niet te tellen over de uitspraak van de rechter.
Het is nog niet beslist, ze gaan natuurlijk in hoger beroep, kijken of de hoogste rechter de moed kan opbrengen om het hierbij te houden.
Omdat ze op dat moment dus feitelijk correct zijn, aangezien descartes stelde dat de zintuigen niet feitelijk correcte informatie gaven en je ze dus niet als echt relevant moest beschouwen
@repulse | 05-04-11 | 14:23
Nee, ze zijn feitelijk zelfs in het geheel afwezig. De informatie die naar de hersenen wordt verstuurd in een gesimuleerde wereld is vals, daar ligt hem ook meteen de crux. Het ging me er immers juist om dat je het onderscheid niet kunt maken.
En inderdaad hoef ik hier in mijn dagelijkse beslommeringen niet over te twijfelen: Ik ga er vanuit dat de wereld bestaat en dat hij consequent genoeg is om iets over te leren. Maar luchtfietsen is altijd leuk.
Bij de wee: Newton was naast spectaculair begaafd natuurkundige ook theoloog en alchemist. Zijn natuurkundige overpeinzingen staan echter op eigen benen en vertrouwen niet op Isaac Newton's autoriteit. Hetzelfde geldt voor Descartes.
Canterwood | 05-04-11 | 13:47
"Liever wordt zintuiglijke informatie kunstmatig aan de hersenen verstrekt, waar in een echte wereld de interactie ook daadwerkelijk plaatsvindt"
Om dan weer terug te komen op descartes, volgens jou was descartes op de juiste weg met zijn aantijgingen dat de zintuigen niet als ijkinstrument konden gelden.
In dat geval zou die hypothetische wereld van je, dus te prefereren te zijn aangezien de ervaringen rechtstreeks worden ingevoerd in de hersenen. Omdat ze op dat moment dus feitelijk correct zijn, aangezien descartes stelde dat de zintuigen niet feitelijk correcte informatie gaven en je ze dus niet als echt relevant moest beschouwen, weten we dat als we de logica van descartes volgen wij zeker niet in een gesimuleerde wereld wonen.
Wij hoeven hier niet over te twijfelen, waar we wel aan kunnen twijfelen is het geratel van een 17de eeuwse geloofsidioot, die zijn stellingen ophing aan aan het wel of niet door god in de maling te worden genomen.
Indien god bestaat, neem hij ons wel degelijk in de maling..
Als we in een gesimuleerde wereld zouden zitten, zonder manier om er achter te komen dat het een gesimuleerde wereld is, wat is dan het verschil met een echte wereld?
@repulse | 05-04-11 | 13:40
Dat is een verrekt goede vraag. Het verschil zit hem er denk ik in dat het lichaam waar je bewustzijn direct mee verbonden is (zoals we ons dat nu voorstellen) in een gesimuleerde wereld geen interactie heeft met zijn omgeving. Liever wordt zintuiglijke informatie kunstmatig aan de hersenen verstrekt, waar in een echte wereld de interactie ook daadwerkelijk plaatsvindt.
De relevantie van het onderscheid doet (verwarrend genoeg) niet terzake: De twijfel die het losmaakt doet dat wel.
Canterwood | 05-04-11 | 13:30
Als we in een gesimuleerde wereld zouden zitten, zonder manier om er achter te komen dat het een gesimuleerde wereld is, wat is dan het verschil met een echte wereld?
het is dezelfde vraag als maakt een boom die alleen in het bos staat geluid als hij omvalt. Het is niet relevant of hij geluid maakt of niet, wat relevant is, heeft iemand er last van als hij geluid zou maken? nee want hij is alleen.
@repulse | 05-04-11 | 13:26
Het gaat niet om de premisse, maar om de uitwerking. Hoewel ik begrijp dat je vraagt om een reden voor het bestaan van een gesimuleerde wereld, vraag ik je om die opzij te schuiven en de vraag te beantwoorden:
Stel, wij zitten in een gesimuleerde wereld (om wat voor reden dan ook), zouden we daar dan achter kunnen komen?
Dat is de grondslag voor de twijfel die altijd moet bestaan, hoe klein hij ook is. Schuif je twijfel terzijde, dan is de stap naar fundamentalisme erg klein.
Ik als agnostisch atheïst weet precies wat me over kan halen: Bewijs. Een theïst kun je zoveel bewijs als je maar kunt verzamelen onder zijn neus duwen, vaak veranderen ze niet van mening (en sterker nog, blijven menen dat hun mening feit is).
@nieuwsflits | 05-04-11 | 13:23
Also, vrouwen zijn ondergeschikt en dienen zoveel mogelijk van hun lichaam te bedekken voor hun eigen veiligheid, want van jongens mogen we niet vragen zich in te houden.
Canterwood | 05-04-11 | 13:13
Je neemt de matrix als een theoretische mogelijkheid om aan te tonen dat er twijfel zou moeten zijn. Ik vind theoretische mogelijkheden niet interessant zolang er geen logische verklaring is waarom die mogelijkheid er zou zijn.
Ik heb de matrix ook een paar keer mogen aanschouwen(gedwongen) en kan me alleen maar afvragen waarom?
Net zo goed als dat ik bij james bond films altijd kwaad tegen de schurk roep dat hij hem gewoon moet afknallen in plaats van zijn mega goede laser op tijdschakeling langzaam james in stukken te laten snijden terwijl hij zelf een bakkie thee met cohen gaat drinken.
Wat god betreft is de enige reden dat we het hebben over een eventueel bestaan het feit dat mensen wel hebben geleerd om vooruit te kijken, te plannen terwijl wij weigeren om on te zien dat wij eindig zijn. dat ons enige nut is om kinderen voort te brengen en zodra hun ons niet meer nodig hebben, gewoon deaud te gaan.
Mag ik trouwens vragen voor meer bezuinigingen op gezondheidszorg en de aanschaf van 100 jsf vliegtuigjes met rood strikje?
Op naar de Islamitiche school alwaar het nivo van onderwijs ver beneden de maat is. Waar men de levenslessen krijgen.
1 - Wat van jou is is van mij.
2 - Je moeder is een hoer
3 - Dit is niet jou winkel vriend
4 - Je zus is een hoer
5 - Met z'n 2en op een scooter tasjes rauzen
6 - Eerwraak voor intimi
@du Roi Soleil | 05-04-11 | 09:42
LOL. Ja, niets is meer heilig voor sommigen.
Het zou verboten moeten worden. Schande.
@repulse | 05-04-11 | 13:09
Nuja, ik neem The Matrix als voorbeeld. De premisse van de films is niet zo belangrijk, het gaat meer om de vraag of we mogelijkerwijs onderscheid kunnen maken tussen een gesimuleerde wereld en een daadwerkelijke, ongeacht hoe die tot stand zijn gekomen.
En wat god betreft, die hypothese schiet zichzelf in de voet. Men haalt god namelijk aan als verklaring voor het universum in al zijn complexiteit, maar god moet noodzakelijkerwijs even complex of zelfs nog complexer zijn en dus zit je direct met de vraag waar die dan vandaan komt. En presto: Je bent nog steeds nergens. ('god' is hier een variabele voor je persoonlijke voorkeur)
Canterwood | 05-04-11 | 12:37
Het grootste gedeelte van mijn "overtuigingen"(ideeën is eigenlijk een beter woord) komt voor uit logica, binnen die logica zijn voorbeelden als the matrix erg onlogisch.
B.v.de lucht was zwart geverfd en nu moesten de robots de mensen in leven houden om hun te gebruiken als energie. Erg onlogisch in mijn gedachten, vermoord de mensen en gebruik ze als biomassa, levert volgens mij minder problemen op.
Nou zijn de praktische oplossingen niet zo boeiend, maar het gaat mij meer om het waarom. Waarom zouden de robots het doen. Als er een god bestaat, waarom zou hij de mens schapen? Hij was toch al wetend, dus dan hoeft hij ook het experiment niet uit te voeren, want hij kon al bedenken hoe het gaat lopen.
.
Wanneer iemand dus mij een logische verklaring zou kunnen geven dat god zou bestaan en waarom hij de aarde zou hebben gemaakt, zou ik genoeg twijfels hebben om jaren mijn bakkes over religie te houden.
@repulse | 05-04-11 | 11:12
ik zou bijna willen roepen "AMEN" maar dat strookt lijnrecht op mijn en jouw zienswijze
ik heb de humanoid codex gekraakt !
Alle wit is ook zwart.
Boven is hetzelfde als beneden.
en Uit is niet hetzelfde als aan.
zeau dan.
*weer rustig achteroverleund in stoel zeicht.*
-weggejorist-
@repulse | 05-04-11 | 12:31
Binnen ons eigen referentiekader is het ook niet voor de hand liggend om te twijfelen aan de 'echtheid' van wat we waarnemen. Maar als The Matrix een voorbeeld is (niet het beste voorbeeld, maar wel het meest bekende) bestaat er nog een mogelijkheid tot twijfel: Wie zal zeggen of wij het verschil kunnen zien?
Descartes' theïstische neigingen negeer ik moedwillig. :P
Overigens kudo's voor je open houding!
Canterwood | 05-04-11 | 12:16
Zoals ook in mijn reactie naar nylund staat, ik kan voor mijzelf geen enkele reden meer bedenken om te twijfelen over de "echtheid" van deze wereld. Tot nu toe heb ik ook in deze discussie weinig gronden gevonden om aan deze realiteit te twijfelen.
Wat ik in het geval rondom descartes probeer duidelijk te maken is dat zijn afwijzing van perceptie de mogelijkheden van deductie reduceert. Ondertussen blijft hij god regelmatig gebruiken als ijkpunt.( god zou hem niet in de maling nemen e.d.)
Dat moet natuurlijk zijn : "Zak in de poep, imam Vaatwas-Haat-En-Nijd, en neem je kutprofeet mee je graf in."
De nijdige sheik strijdt voor de overwinning van de islam.
Daar zet hij desnoods 14-jarige meisjes voor in.
@repulse | 05-04-11 | 12:05
Ik stel je dezelfde vraag als Nylund je stelde:
Durf je met absolute zekerheid te stellen dat de wereld die je om je heen ziet de 'echte' is? Kun je dat 100% zeker weten?
Zelfs als wat je zegt waar is (en dat weet ik niet) dan nog heb je alleen aangetoond dat de hersenen zich interactief opstellen tegenover de buitenwereld. Maar wat die buitenwereld is, en of die wel is zoals we hem waarnemen, daar heb je nog niets over gezegd.
Nylund | 05-04-11 | 12:09
Ik ben maar een simpel mens, ik overdenk mijn stellingen, twijfel volop aan mijn stellingen, wanneer ik niet langer in staat ben om mijn stellingen zelf aan te vallen, breng ik ze naar buiten. Alles in de hoop dat een ander doet wat ik niet kon, ze weerleggen, zodat ik kan leren.
repulse | 05-04-11 | 11:07
Dat wat jij oplepelt is een verklaring vanuit het mechanistisch wereld model. Uitgaande van meetbare gegevens en meetbare interpretaties. Is dus een model maar slechts een van vele modellen die je kan gebruiken.
In de loop van de geschiedenis heb je vele clubjes kunnen zien ontstaan en weer verdwijnen; animisme, scholastiek, dialectiek, mystiek, empirisme etc.etc.
Allen verklaarden iets vanuit hun eigen aangenomen vergaarde kennis zover ze dat binnen hun aannames konden bevatten. Verschijnselen die niet binnen hun methodiek toepasbaar waren werden als niet bestaanbaar terzijde geschoven en voorgaande en nieuwe modellen verketterd.
Wat wil ik nu eigenlijk zeggen?.. Ik denk iets als; Weet je het absoluut zeker?
Canterwood | 05-04-11 | 11:45
Descartes blijft te veel hangen in de onveranderlijkheid van de zintuigen. Hij stelt dat zintuigen alleen maar een signaal richting de hersens geven en dat de hersens dan dit signaal omzetten naar een true or false.
Zodra je informatie ontvangt verandert die informatie de informatie die je in het verleden en in de toekomst krijgt. Dat is niet alleen een proces wat in je hersens afspeelt het is een wisselwerking tussen de zintuigen en de hersens.
Een mooi voorbeeld hiervan zijn bv speurhonden, je leert ze eerst met hun hersens om een bepaalde geur te identificeren en aan te merken als belangrijk, hun reuk zintuig zal zich daarna toespitsen op die geur, aangezien het evolutionair gezien in hun voordeel is om sneller en beter die geur op te pikken.
Dat werkt dus het zelfde voor de mens, jouw hersens zeggen dat een bepaald geluid/ geur/ beeld/ gevoel goed of slecht voor je is en je zintuigen zullen extra alert hierop.
Evolutie is een proces wat niet alleen van generatie op generatie gebeurt, maar iedere seconde. De hersenen bedenken iets en het lichaam past aan, descartes houd te weinig rekening met die evolutie mijn inziens.
@Einde van de Domheid | 05-04-11 | 11:10
Maar wel onherstelbaar beschadigd kan worden.
@repulse | 05-04-11 | 11:34
Grappig dat je dat zo ziet, en leuk om te lezen wat anderen uit zo'n film halen.
Ik heb de animatieserie 'The Animatrix' ook van begin tot eind meerdere malen gezien, en daarin wordt in The Second Renaissance beschreven hoe de mens robots voor allerlei taken ontwikkelden en om de sturing van die robots te vergemakkelijken werd er kunstmatige intelligentie ontwikkeld, die op een gegeven moment zijn bestaansrecht claimde. Na een grootscheepse oorlog besloot de mens zijn creatie af te snijden van zijn energievoorziening, en verfde men de lucht zwart om te zon te blokkeren. Hierop besloten onze mechanische vrinden om voortaan de mens in te zetten als energiebron, en creëerde hiervoor de Matrix: Een systeem dat direct aansloot op de menselijke zintuigen. Hierdoor was het onderscheid tussen echt en nep niet meer te maken voor de vleeszakken, en daar komt het Descartiaanse vraagstuk om de hoek.
Mijns inziens deed Descartes het tegenovergestelde van wat je beweert: Hij sloot de zintuigen namelijk uit als valide vorm van bevestiging. We weten alleen dát er een bewustzijn in ons schuilt, en die wordt beïnvloed van buitenaf d.m.v. zintuigen. Wat die ons vertellen is niet 100% (laten we for the sake of argument 99% stellen) betrouwbaar, ongeacht wat onze hersenen ons vertellen over de validiteit van die informatie. Wat de wereld wel of niet is kunnen we niet zeggen door die ene overgebleven procent.
@vraagstaart Ik had het niet over Fawaz waar ik sprak over respect voor elkaars standpunten. Ik probeerde juist te duiden dat het geschil zelf waar alle commotie over te doen is in werkelijkheid een zeer beschaafd meningsverschil was. In dat kader vindt ik de totaal onnozele en immer gestoorde mening van een marginale Haatbaard er niet toedoen en geen topic waard op GS
Heb de beste man op zijn promo-site een verhelderend mailtje gestuurd om wat rust in 's mans arme bolletje te verschaffen.
Canterwood | 05-04-11 | 11:15
Als de matrix al iets aansnijd is het de onlogische gedachtes rond om een goddelijke macht, die als tijd verdrijf een aarde creeert dit laat bevolken door allerlei wezens van verschillende intelligentie niveaus, om te kijken welke interacties hier uit voor komen.
Een goddelijk wezen zou de uitkomsten al weten. Je zou het dus kunnen zien als naar de herhaling van een voetbalwedstrijd gaan kijken in de hoop dat de andere partij deze keer wint.
Een wezen wat zo stupide is, kan op geen enkele manier als goddelijk worden omschreven. Waarschijnlijk zou je hem eerder een pvda'er noemen.
Descartes was zijn tijd ver vooruit, maar de tijd heeft hem al wel ingehaald. Zintuigen zag hij teveel als leidende factoren, terwijl ze niet meer als ondersteunend zijn. Het systeem van alle verschillende zintuigen leveren informatie aan de hersen, de hersens bepalen of die informatie valide informatie is of er echte waardes moeten worden gehecht aan die informatie.
De manier van inschaling van die informatie is weer afhankelijk van de reeds vergaarde informatie. Ieder stukje informatie past de wijze waarop de zintuigen de informatie ontvangen weer aan.
Deze man heeft gvd de Nederlandse nationaliteit en wordt gesteund door Cohen, die regelmatig thee met hem drinkt.
Graag alle moslims naar luisteren svp...
@Einde van de Domheid | 05-04-11 | 11:10
Tenzij je een fileshredder gebruikt om de geëncodeerde informatie op je harde schijf om te toveren tot binaire bullshit.
Einde van de Domheid | 05-04-11 | 11:10
Hoe kan het dan dat jouw harde schijf nagenoeg leeg is?
@repulse | 05-04-11 | 11:07
Ik geef je helemaal gelijk in alledaagse zin, maar als ik Descartes even aan mag halen kunnen we niet zeker weten dat wat we via onze zintuigen binnenkrijgen betrouwbare informatie is, en derhalve is het enige dat we met zekerheid kunnen stellen 'ik denk dus ik ben', en dat zal eenieder voor zichzelf moeten doen.
Daarom kunnen we niet weten of de wereld die we menen waar te nemen ook echt bestaat, of dat het een enorme simulatie is a la The Matrix (die dit filosofische vraagstuk overigens prachtig in beeld brengt).
Vandaar dat ik zeg: Nee, uiteindelijk weten we behalve het feit van ons eigen bestaan helemaal niets zeker, en dus ook niet of er een god bestaat.
Dit gegeven dekt me in tegen beschuldigingen van hetzelfde dogmatisme waar ik religie van beticht als ik zeg dat ik niet geloof dat er een god bestaat.
Nogmaals: Voor zover we er vanuit kunnen gaan dat de wereld die we waarnemen echt bestaat, kunnen we er ook vanuit gaan dat die niet door een intelligente entiteit is gemaakt.
Uiteindelijk weten we echter behalve van ons eigen bestaan helemaal niets.
stephan66 | 05-04-11 | 10:52
Ik zou niets anders willen als stoppen met het geloofsgedoe. Helaas wordt deze wereld nog iets te veel bevolkt door religieus gehandicapten die elkander en mij wensen te discrimineren met behulp van hun fantasie vriendje. Helaas begrijpt de staat nog niet dat de vrijheid van religie ook in houd dat ik gevrijwaard moet worden van deze mentaal en spiritueel beperkten.
Een mooi voorbeeld hiervan was onze oude laag geachte president Herr bakellende, die wenste te stellen dat "je zonder geloof niet kan functioneren"
Dat hij met deze stelling alleen maar de grenzen van zijn eigen kunnen duidelijk aangaf was voor deze simpele ziel niet duidelijk.
Het punt is dat Islamitische meisjes eruit zien als hoeren als ze geen hoofddoekje dragen.
repulse | 05-04-11 | 11:07 | + 0 -
Als je iets van harddisks weet, dan weet je ook dat die informatie nooit verdwijnt.
Canterwood | 05-04-11 | 10:41
Via logica is alles te verklaren.
De mens is een angsthaas, wil zijn eigen nietigheid niet onderkennen, wil niet begrijpen dat wanneer je dood benT, alles gewoon stopt.
De mens is niets meer als een complexe computer van wie via een binaire code zijn referentiekaders aangestuurd worden. hoe beter jouw computer overweg kan met het werkgeheugen, des te meer referentie kaders je tegelijk kan gebruiken om een kansberekening te maken over de te verwachte uitkomst, des te slimmer wordt je geacht zijn.
Wanneer je deaud bent stoppen die processen, de informatie die op jouw harde schijf ligt is verloren en verdwijnt.
De mens wil dat niet accepteren dus komt met fantasie vriendjes met een hiernamaals en gestelde doelen om een invulling te geven die niet nodig is.
Dat logisch gezien, aangevuld met veel feiten rondom de evolutie theorie en er geen enkel greintje bewijs om de thesis van een goddelijke macht (anders dan Prof Pim en Coen Moulijn) te ondersteunen is. Zou voldoende moeten zijn.
De mens zou er goed aan te doen om te begrijpen dat levens redden alleen maar levens verlengen is. Dan krijg je een geheel ander plaatje over de invulling van leven en deaud.
Onherroepelijk zou dit het einde van de godsdienstwaanzin zijn.
Het is een debiel maar hij snapt dit blijkbaar prima, hang je de islam en wil je dit in het onderwijs terug zien aan ga je naar een islamitische school, ben je katholiek ga je naar een katholieke school enz. enz. enz.
Non Probleem
@vraagstaart | 05-04-11 | 10:53 (vervolg) ook de commentaren (Filip S>) zijn interessant maar op "Olie voor immigratie" googelen levert nog meer op.
ik zou bijna katholiek worden als ik niet zo'n tering hekel had aan alle religies
@Che_cuevara | 05-04-11 | 10:10 Dat er niets mee gedaan wordt, heeft zijn wortels in de eerste oliecrisis. Lees en huiver: www.vkblog.nl/bericht/277457/Olie_in_r...
@repulse | 05-04-11 | 10:36
Die 2 steden zijn in de oudheid vernietigd vanwegen Bestialiteit, porno en hangjongeren gedrag. Zo staat het beschreven en onbewezen in de bijbel. Een fabeltje dus. Want het vuur van god vernietigde deze steden, echt waar gebeurd en de vrouw van lot veranderde in een zoutpilaar ook echt waar gebeurd.
En lot neuqte daarna zijn dochters, ook echt waar gebeurd. Dat laatste wil ik eigentlijk wel geloven, schijnt nogal vaker voor te komen bij mensen.
Stop toch met dat geloofsgedoe en ga van het leven genieten in vrede.
Geweldige quote van ene Hans op de website van HP/De Tijd...
"De Koran spreekt overigens ook niet van hoofddoekjes, slechts van een oproep aan vrouwen hun borsten te bedekken als een man hun tent binnenloopt. Als je het letterlijk wilt nemen, moet je vrouw dus overdag topless in huis lopen, tenzij er een andere man aanwezig is."
Snikkeldrift | 05-04-11 | 10:16 | + 0 -
Verkeerd, absoluut, maar dat weet je niet als je geen mediatraining hebt gehad.
De man van de lokale sufferd was provocatief en de jurken hapten.
Dat was alles.
Dat de PVV hun wit plastic jackje met hun rug in de camera duwen is enkel op order van Oom Geert. Dat volk slaat er ongetraind net zo hard op los.
@repulse | 05-04-11 | 10:40
Zeer duidelijk!
@repulse | 05-04-11 | 10:36
Zekerheid is gevaarlijk, vooral als het over religie gaat. Er valt een zaak te maken van deïsme, en dan niet één waar ik het mee eens zou zijn, maar door een gebrek aan enig bewijs kunnen we nooit 100% zeker zijn. Dat kunnen we immers over niets behalve ons eigen bestaan.
Dus soit, in alledaagse zin ben ik het met je eens dat we er zeker van kunnen zijn dat er geen God bestaat, en dan al helemaal niet één van de Abrahamistische religies. Maar in filosofische zin zijn we er net zo onzeker van als het bestaan van ons universum.
Hakbar :D
@repulse | 05-04-11 | 10:28
eeeh.... God. ... dat god niet bestaat.
Haragha | 05-04-11 | 10:36
Het enige wat relevant is, is de evolutie.
Leren van fouten of als soort uitsterven. Wanneer je dus heel goed kijkt naar de regels van de evolutie, kun je precies achterhalen waarom de mens als soort (indien zij op deze weg verder gaat) in grote problemen geraakt.
Canterwood | 05-04-11 | 10:32
Nope, het is gewoon zeker en anders is hij dusdanig onlogisch en inconsequent dat je hem niet goddelijk zou kunnen noemen.
Sodom en gommora zouden zijn vernietigd omdat de mensen daar niet volgens zijn regels zouden leven.
Het christendom en de islam zijn beide spin-offs van het jodendom. Allemaal met een eigen aparte set aanvullende regels. Indien god zou bestaan zouden er minimaal 2 van de 3 "heilige" steden moeten zijn vernietigd.
@repulse | 05-04-11 | 10:28
Als je goed om je heen kijkt, verder dan je dorps-, provincie- en landsgrenzen. En logisch nadenkt, dan weet je dat goed niet bestaat.
Alleen goed/Postief en slecht/Negatief bestaat er, meer niet.
@Canterwood | 05-04-11 | 10:22
lol lol ja toen kon je nog ongestraft een geit in de reet neuqen terwijl iedereen toekeek.
@repulse | 05-04-11 | 10:28
In alledaagse zin durf ik dat ook wel te stellen, maar als je in discussie bent over religie kun je dat soort zekerheden beter vermijden. Uiteindelijk kom je toch uit op filosofisch terrein en daar heb je die alledaagse zekerheden niet. Uiteindelijk kunnen we het niet weten, maar door het gebrek aan enig bewijs moet ik constateren dat het me onwaarschijnlijk lijkt, zeg ik meestal.
O ik verlang terug naar de tijd zonder moslims......... Terug naar de tijd dat onze kinderen nog misbruikt werden door de paters.......
Wat zouden we toch goed af zijn zonder gewauwel over een god
Canterwood | 05-04-11 | 10:22
Als je het verhaal van sodom en gommora kent, weet je dat god niet bestaat.
Ik heb het boek en heeft iemand een vuurtje mischien?
Zeik afwas!
Ga lekker met je hoofddoek naar Parijs, palingmoslima.
@Don Bosco College:
Hulde! Een eerste overwinning in de strijd tegen de Sala-fascisten, de islamo-tirannen en hun linkse collaborateurs...
@vraagstaart | 05-04-11 | 10:19
Hitler was Rooms Katholiek naar eigen zeggen (dat beschrijft 'ie in Mein Kampf)
En op een gegeven moment werd het Communisme toch ook een soort van religie. Wat ik uiteindelijk wou zeggen is dat het atheïsme geen beweegreden kan zijn, daar het slechts een ontkenning is en geen positieve bewering. (Althans, dat geldt voor het leeuwendeel van de atheïsten, je hebt er tussen die doodleuk positief beweren dat er geen god bestaat)
@Canterwood | 05-04-11 | 10:15 Ik refereerde aan het socialisme / communisme maar daar scoor je wel een punt natuurlijk als we kijken naar Mao, Stalin, Hitler, Kim Jong Il, etc. etc.
@Haragha | 05-04-11 | 10:08
Je hebt gelijk, dank je wel.
Op CBSNews: www.cbsnews.com/stories/2011/04/02/ap/...
*volgende keer facts beter checken doet*
@Einde van de Domheid | 05-04-11 | 10:01: het lijkt er vooral om te gaan dat die gasten een tv-ploeg op de openbare weg mishandelen omdat ze, wat gewoon mag in dit land, vragen stelden. Het had ze volkomen vrij gestaan om die gasten te negeren. Gewoon weglopen. Dan was er NIETS aan de hand geweest. Maar nee! Meppen, spugen en schelden. Dat er hele volksstammen inheemse tokkies ook deze methode hanteren is ook een feit overigens. Dat doet niets af aan de klaarblijkelijk compleet non-existente anger management skills van deze vol-idioten.
Niemand mag een hoofddeksel dragen daar, geloof ik? In dat geval wordt er juist niemand onheus bejegend: Iedereen wordt uiteindelijk toch hetzelfde behandeld?
@vraagstaart | 05-04-11 | 10:08
Niet dus. Elke keer als men poogde een atheïstische heilstaat te stichten werd het staatshoofd als god ingesteld. De staat werd een religie.
vraagstaart | 05-04-11 | 10:08 |
ja dat is dan ook weer waar. Maakt het alleen maar triest dat we blijkbaar een 'goed' excuus nodig hebben om elkaar of te mogen maken.
Trouwens correct me if i'm wrong, maar is het niet zo dat een atheïst wel gelooft in het hiernamaals, alleen dat hij niet gelooft in één enkele god?
Ik moet ook opeens denken aan wellicht één vredelievende 'godsdienstige' manier van leven. En dat is het boeddhisme, zoals aangehangen en de Henan provincie in China. ( de Shaolin-monniken) Deze hebben enkel en alleen gedood uit zelfbescherming en niet uit overtuiging hun geloof op te moeten dringen aan andere mensen. Die rouwden volgens mij al als dat ze een dier zagen overlijden.
Geloof belijden, prima. Thuis. Nederland hoeft niet lastig gevallen te worden met allerlei gebedshuizen die Nederland oorspronkelijk vreemd is.
freakindelspeciaal | 05-04-11 | 10:09
.......
+1 maar je vergeet: ALLE gebedshuizen, ook kerken dus..... daar wordt ik ook ongevraagt mee opgezadeld
En ontopic.
Van mij mogen ze per direct alle Semitische geloven afschaffen. Deze brengen alleen maar ellende met zich mee. En ze denken alle 3 dat ze de waarheid in pacht hebben terwijl alle 3 zijn ontstaan in het zelfde gebied terwijl de wereld zo verschrikkelijk groot is. Hoe arrogant moet je wezen...
@Einde van de Domheid | 05-04-11 | 10:01
Jij was vannacht zelf ook op GS?
In dat geval was je zelf dus ook onderdeel van fout volk.
@vraagstaart | 05-04-11 | 10:05
Dit is toch niet te geloven.
Maar het verklaard natuurlijk een hele hoop.
Dat die "geheime diensten" daar dan niets mee doen begrijp ik dan weer niet. Of het moet zo veel "opbrengen" dat iedereen zijn mond maar houdt.
Je zou toch denken als je dit leest dat er al lang iets aan gedaan was. Maar de toestand van nu bewijst dus dat daar nooit iets mee gedaan is.
Ik denk dat die sheik afwas niet veel meer hersencellen heeft dan die mafketels in afganistan die 7 onschuldige vn-ers vermoorden omdat een amerikaanse pastoor een koran had verbrand. En dat allemaal voor het geloof!!! Hoe debiel ben je dan?
Heb u naaste lief gelijk u zelf. JaJa, zo zijn die Kutholieken wel behalve als het om een hoofddoekje gaat.
Overigens zou ik voor Maria wel op de knieën gaan,
Maria Sharapova dan.
Wanneer zetten ze die vent nou is het land uit. Hij is een gevaar voor de staatsveiligheid en jut mensen op. Niet Geert maar hij moet voor de rechten. Al is het alleen maar dat hij anno 2011 in een soepjurk loopt en middeleeuwse standpunten verkondigt in een tolerant en vrij *kuch* land.
@Creaguurder
Deels ben ik t met je eens: Er is volgens mij een relatie tussen dit geloof enerzijds en armoede/slechte gezondheidszorg / gebrek aan alles anderzijds. Een paar hele kleine landjes daargelaten. Die hebben toevallig geluk dat ze bulken van de olie die de wereld nodig heeft.
Let wel, niet alle moslims zijn van die kuttekoppen. Er zijn net zo goed van die Grrrristelijken die ze ook moeten laten afzinken met een steen aan de enkels. Dus wil niet alles over een kam scheren.
.
Simpel: Eenieder dient zich aan te passen aan de Nederlandse normen/waarden en gebruiken. Zo niet: exit.
Geloof belijden, prima. Thuis. Nederland hoeft niet lastig gevallen te worden met allerlei gebedshuizen die Nederland oorspronkelijk vreemd is.
@crocker | 05-04-11 | 10:05 Dat is waar maar in naam van het atheïsme zijn er nog veel meer vermoord.
Blijkbaar zit het elkaar frisch und fröhlich uitmoorden in de mens en hebben we alleen een voorwendsel nodig om los te kunnen gaan.
@vraagstaart | 05-04-11 | 09:49
Grappig als je de google doet op dat nieuwsbericht dan kom je het (exacte) nieuwsbericht alleen tegen op twijfelachtige websites. *
Met steevast een foto van een brandende (verlaten) caravan die zaterdag in de fik is gestoken door een jongere migrant. Deze persoon is aangehouden.
Caravan in de Fik:
www.google.nl/search?hl=nl&tbm=nws...
Kerk in de fik:
www.google.nl/search?hl=nl&q=Lampe...
elke godsdienst -1. Van mij mag het allemaal afgeschaft worden, het leven zou zo veel relaxter worden. Hoeveel agressiviteit, doden,oorlogen, intimidatie, martelingen en zoveel meer, godsdienst door de jaren heeft aangericht. Dat geldt voor elke godsdienst, geen enkele is helemaal zuiver, afschaffen en logisch na gaan denken mensen...
@Che_cuevara | 05-04-11 | 09:58
En dat doen ze dus. De strategie voor het onderwerpen van Europa (("het Project") is dertig jaar gelden al op papier gezet. In 2001 heeft de Zwitserse politie bij een inval bij Youssef Nada, directeur van de Al-Taqwa Bank van Lugano, bij toeval de had op dat plan gelegd.
Informatie erover staat onder meer hier: antivenin.blogspot.com/2007/10/het-mos...
kan die haatzak niet het land uitgeschopt worden? Waarom is hij nog steeds in dit laffe NL? Pleur m in een zandbak of zo. Daar hoort ie thuis.
Niemand mag een hoofddeksel dragen daar, geloof ik? In dat geval wordt er juist niemand onheus bejegend: Iedereen wordt uiteindelijk toch hetzelfde behandeld?
Zak in de poep, Sheikh Afwas.
........
whahahaha +1 voor rector Dekkers
Je moet natuurlijk niet hebben dat kinderen gaan twijfelen
Ik wil dat moslims weggaan, terug naar hun eigen schijtlanden, waar geweld, onderdrukking en genitale verminking van kinderen normaal gevonden wordt en halal is. Waar mensenrechten niet bestaan en waar gezondheidszorg helemaal kudt is.
Ga weg, als het je hier niet zint en ongelukkig bent om in een vrije beschaving te leven.
Ga weg ! Allemaal !
@vraagstaart | 05-04-11 | 09:58
Dat is de reactie van een kind, of een gestoorde.
Ik niet, dan jij ook niet.
Door deze zienswijze zijn al verschillende moorden gepleegd. Maar daar heeft de Islam natuurlijk niet echt moeite mee
Geert weer met zijn twitters.
Geert, de RK kerk is gesticht door een epilepticus met waanvoorstellingen: /www.epilepsiemuseum.de/alt/paulusd.html
Verder ben ik erg Volendam- moe en vind ik dat mensen die geen mediatraining hebben gehad en worden lastig gevallen door een amateur-tv-ploeg geen verantwoording hoeven af te leggen over Kadhaffi geld. Khadaffi sprak -mind you- vorig jaar nog de UN assembly toe. Veel fout volk vannacht op GS.
Zeer haatdragend.
@poli | 05-04-11 | 09:49
In de Nederlands-Indische tijd mochten de inlandse kinderen niet naar de Nederlandse school, en kregen pas later hun eigen scholen.
In de Indonesische tijd (nu dus) mogen onze kinderen niet naar een openbare Indonesische school van de Indonesische regering.
In Tripoli staan nog wat scholen leeg, tieftstraalt lekker daar naar toe dan.
@Snikkeldrift | 05-04-11 | 09:50
En dát is het dus. Het mag meneer zijn werk dan wel zijn, dat wil nog niet zeggen dat hij zomaar zijn gang moet kunnen gaan. Maar aangezien het al jaren, decennia inmiddels, niet bon ton is ook maar enige kritiek op andersdenkenden uit andere landen te uiten (waar kritiek op andersdenkenden met de NL nationaliteit het juist helemaal schijnt te zijn, zeker als dat ook nog rechtsdenkers zijn) zitten we er nu bij en kijken we ernaar. Zoals ik zei, enge man, wegwezen met zulk volk.
Dit is godverdomme mijn land, niet van een of andere profeet.
De reactie van Dekkers is geweldig.
Zie ik daar een recente foto van Sheikh Afwas, nee toch? thewestistheverybest.punt.nl/upload/Ad...
@vraagstaart | 05-04-11 | 09:53
Maar mogen ze deze strategie wel toepassen?
Dit is toch de strategie van "het paard van Troje"
"het staat voor een gewenste zaak die ergens wordt binnengehaald, maar waarin een ongewenste lading is verborgen"
Dit werd toch door de Grieken al gebruikt en dat waren geen moslims. Sterker nog de Islam bestond nog niet eens.
@wakkere_nederlander | 05-04-11 | 09:53
Dat viel mij ook al op. 'Nazis gaan in één piepklein gehucht in NO-Duitsland wonen en het staat op de voorpagina.
Ondertussen nemen de moslims Parijs, Londen, Marseille, Brussel, Lille, Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Den Haag, Gouda, Veenendaal, Luik, Antwerpen, Leuven, de lijst is eindeloos, feitelijk gewoon over en is het business as usual, niks aan de hand.
@Dauntlessxl | 05-04-11 | 09:48 Citaat Fawaz:
"Daarom vragen wij jullie: Of jullie houden dit beeld van Maria in stand en staan het dragen van de hoofddoek toe, of jullie verwijderen deze afbeeldingen en vervangen deze met de zinnenprikkelende afbeeldingen waar de abris van dit land vol mee hangen."
Waarbij hij opnieuw de uitspraak van de rechter: "een katholieke school heeft het RECHT het eigen geloof uit te dragen" wil aantasten met zijn "wij niet, dan jullie ook niet"-betoog.
Niets respect voor elkaars standpunten. Fawaz begint zijn betoog weliswaar met "Ten eerste wil ik aangeven dat wij de uitspraak van de rechters horen te respecteren" maar vervolgens gaat hij daar dwars tegenin.
@du Roi Soleil
Dat stukje heb ik ook gelezen,over allochtone vrouwen die frauderen met hun neuscorrectie.Die gaan onder het mom van 'van de trap afgevallen' (en onder druk van hun man)helemaal naar Syrie om hun neus te laten doen(en wij mogen er voor opdraaien)Het blijkt dat neuscorrecties erg hip zijn in het midden oosten.Wat toch wel typerend is,aangezien moslimvrouwen er trots op zijn dat zij niet meelopen met het ideaalbeeld over hoe vrouwen er uit horen te zien.Maar ondertussen ondergaan ze dus wel neuscorrecties en zijn druk bezig met make up op de enigste plek waar het niet bedekt is.... Achja, aan het sterke ideaalbeeld ontkom je niet aan ook niet in een burka of hoofddoek;)
Dit is natuurlijk verspilling van tijd; rechters hebben het al druk genoeg met echte zaken.
Godsdienst onderwijs moet verboden worden. Zowel katholiek, ander gristelijk en natuurlijk moslimonderwijs in deze.
Een religieuze school zegt mij: Ik wil wel wat leren om mee te kunnen komen maar zodra het spaakt met mijn primitieve denkbeelden dan is het al teveel. Ze blijven dus dom en kosten daardoor Nederland teveel.
Sjongejonge zeg, er wordt wel een beetje van een mug een olifant gemaakt hiero. Laat die vent lekker roepen wat ie wil.
Beetje meer respect voor de toekomstige premier.... eeehh dictator moefti van Neerlandistan!!!!!
Dan maar alle Islamitische scholen sluiten; probleem -> opgelost...
du Roi Soleil | 05-04-11 | 09:42
LOL
Hitler zou goed een reïncarnatie kunnen zijn geweest van Mohammed. Alleen heeft laatstgenoemde het iets beter gedaan dan Adolf. Zijn volgeling hebben immers nagenoeg alle West-Europese steden in hun macht terwijl de neo-nazi's momenteel slechts het Noord Duits dorpje Jamel in handen hebben.
www.telegraaf.nl/buitenland/9452362/__...
@Che_cuevara | 05-04-11 | 09:48 Dat ìs het ook. Het is moslims expliciet verboden om onder ongelovigen te gaan wonen, tenzij als veroverings-strategie. In harmonie samenleven mógen ze niet eens. Daar is de koran heel helder over.
En dan over de abri's beginnen!
Voor die haatmongolen is de hele Nederlandse kustlijn in de zomer één grote abri waar ze maar al te graag op de boulevards zitten om hun haat op te poken.
Antonie80 | 05-04-11 | 09:45
De multicultuur heeft niet gefaald, het functioneert precies zoals je zou moeten verwachten.
@Überbottehork | 05-04-11 | 09:42: mwah, van die imam snap ik dat nog wel. Er zijn ook nu nog massa's zendelingen die in allerlei achterlijke rimboes of zandbakken het evangelie verspreiden. Het is zijn werk om zijn sprookje te verkondigen in gebieden die er niet op zitten te wachten (dan wel voor een groepje dat leiding en duiding blijkt te hebben voor hun verwrongen gods- en wereldbeeld). Dat je die mafkezen er niet uit flikkert is weer een ander verhaal, met die zendelingen gebeuren af en toe nog minder aangename zaken.
Nog even een repost van copywriter (vind-ie vast wel goed) vanmorgen vroeg: in een notendop hoe moslims, in dit geval Tunesiërs, dankjewel zeggen tegen de mensen die ze als vluchteling opvangen.
Lees je niets over in onze policor-media natuurlijk. undhimmi.com/2011/04/04/media-cover-up...
Vreoger mochten Nederlandse Kids ook niet op openbare scholen in Indonesia, straks worden ze vriendjes met de inboorlingen en dat moeten kolonisten niet willen met z'n alle..
/semi ot
www.telegraaf.nl/buitenland/9452362/__...
Islamietjes die hele steden overnemen, iedere autochtoon wegtreiteren, wijken tot getto's omvormen geen probleem.
Blanken die met gelijkgestemden in een dorpje wonen, moet groot worden uitgemeten, is een groot probleem...
Het had natuurlijk anders kunnen zijn maar gelukkig is in dit geval de werkelijkheid in deze hele zaak niks meer dan twee partijen die met wederzijds respect voor elkaars standpunten een verschil van mening aan de rechter hebben voorgelegd. Maar stop, Islam en Hoofddoek dus wat maakt de media ervan? Sensatie! Nu komt GS nog even met de mening van een in herhaling vallende haatbaard. Geen topic waard!
@vraagstaart | 05-04-11 | 09:45
"- wij komen in julie land onze regels aan jullie opleggen"
Noemen ze dat ook niet "bezetting van een land"
Wel weer een typisch voorbeeld van de moslim-wijze van met zaken omgaan:
- wij komen in julie land onze regels aan jullie opleggen
- als jullie je daartegen verzetten dan eisen (!) wij dat je jullie eigen gewoontes aanpassen
Tuurlijk.
Wij geen schapen slachten op het toilet voor het offerfeest? Dan jullie geen eieren in de tuin verstoppen met Pasen.
Mijn vrouw geen burqa? Dan jullie nonnen geen kap op.
Wij geen jodelaar op de minaret om vijf uur 's morgens? Dan jullie ook geen kerkklokken meer.
Gelul.
Pas je aan of rot op.
@Che_cuevara | 05-04-11 | 09:42
Ik zat zelf eerst te denken aan overheersen.
Maar wat jij zegt klopt natuurlijk als een zwerende vinger.
Multiculturele samenleving FAIL, Islam een dikke FAIL.
@Hollander01 | 05-04-11 | 09:41 | + 0 -
Mensen als die Iman schromen niet om Hitler in een kwaad daglicht te zetten!
@deraderendraaien | 05-04-11 | 09:34
Wat zou je denken van "graaien"
Bijzonder enge man, maar verontrustender nog dan dat: een passage uit zijn betoog als: "Dit om te voorkomen dat onze kinderen overspoeld raken met twijfels en foute gedachten."
Blijkbaar is meneer het niet eens met de manier waarop Nederlanders met elkaar omgaan, maar heeft hij, en met hem nog (tien?)duizenden medelanders, nog niet de moeite willen nemen het land dan te verlaten om zijn kinderen in een Islamitisch land op te laten groeien. Als je je echt zo'n zorgen maakt om je kinderen, dan doe je dat. Naar de motieven om toch te blijven kunnen we enkel gissen *kuch*.
Kom ik op punt 2. Wat is dat toch met Islamitische scholen die mogen discrimeren tot ze erbij neervallen, waar Nederlandse, ware het nou Katholieke, Christelijke, Vrije of Openbare, scholen zich maar moeten schikken naar de vermeende wil van een discutabel karakter uit een minstens zo betwijfelenswaardig boek. U weet wel wie ik bedoel.
Ik heb soms een beetje het gevoel dat we ondersneeuwen door onze eigen tolerantie en het jarenlange kanslozen binnenharken, met als drijvende kracht het beleid van (een) enkele partij(en), die maar niet willen zien dat het gewoon faalt. Multikul faalt. En dat is niet onze schuld, dat is de schuld van haatbaarden zoals Sheikh Afwas, Tariq Ramadan mocht een duit in het zakje doen op de EUR, er is de niet-handenschudder, kom hoe heet hij ook weer etc etc.
"www.ad.nl
Omstreden imam vergelijkt Wilders met Hitler.
De uitspraken van Wilders kunnen volgens de imam leiden
tot "bloedvergieten en een verscheurde samenleving".
Nee, de uitspraken van dit wereldvreemd en kansloos personage helpen de samenleving. ~ met pet rondgaat voor enkeltje verweggistan voor haatbaard~
Het is op zich nog niet eens een probleem dat deze mensen het proberen ze pakken gewoon de ruimte die ze krijgen. (Belachelijk dat wij dit via pro-deo advocaten allemaal financieren maar goed)
Maar men moet gewoon eens leren wat harder "Nee" te zeggen tegen dit soort figuren. Het zijn net (hoe ga ik dit eens niet kwetsend zeggen) Schapen je moet duidelijk tegen ze zijn, een beetje sturenen achter een hek houden uiteraard anders lopen ze ergens naar toe waar je ze niet wilt hebben.
@bluurgh | 05-04-11 | 09:36 Vijf miljard voor de delta werken. Zie
www.dijkgraaf.org/glossary.php?woord=D...
@eerstneukendanpraten | 05-04-11 | 09:25
Sjeik Plopperdplop.
@lijn5 | 05-04-11 | 09:33: Dat Geert nog niet heeft geprotesteerd heeft tegen deze evidente geldverspilling. 7 miljard, maar een tsunami tegenhouden ho maar...
Lol @Snikkeldrift | 05-04-11 | 09:31
Maar ik weet het niet precies. Misschien moeten we het maar houden op een onzin-redenering.
@ lijn5 | 05-04-11 | 09:33
Tering, zoveul?
Je bent ook niet grappig!
necrosis | 05-04-11 | 09:28
dat was ook niet mijn bedoeling.
Misschien worden de -made in NL- mannenbroeders dan eens wakker.
Volgens de redenering van Fawas moeten moslims hun kinderen niet op een school doen waar een ander geloof heerst.
Wat doen al die moslims dan in een land waar een ander geloof heerst?
En dan te bedenken dat de delta-werken sinds 1956 ons 7 miljard euri hebben gekost, en dat we datzelfdebedrag per jaar(!) uitgeven aan deze multicul.
@bluurgh | 05-04-11 | 09:28: is dat dan nu een ellips- of spiraalredenering?
Dekkers: "Door de Volendamse Nieuwjaarsbrand zijn we vier jaar lang HEEL COULANT geweest met de regels. Er liepen heel veel jongeren met beschermende doeken op het hoofd en gezicht, het is echt het idee erachter waar het ons om gaat."
Coulant zeg. Echt coulant...
@Che_cuevara | 05-04-11 | 09:21
De Pvda is idd het instrument der ontwrichting van de stabiliteit in de Nederlandse samenleving.
@du Roi Soleil | 05-04-11 | 09:15
Ho, als geboren en getogen Edenaar moet ik je toch wel even vertellen dat de mensen in Ede het marokkaans/islamitische 'gevaar' toch wel mooi hebben ingeperkt tot een troosteloze wijk waar je sowieso niet zou willen wonen, mocro's of geen mocro's. Hek er omheen en als je naar buiten wilt moet je een stuk varkenvlees eten en een vrouw een hand geven.
Che_cuevara | 05-04-11 | 09:27
Ja, die linkschmenschen kunnen ook heel goed graven...
Toch geinig dat die haatbaard ineens de moeder Gods er bij de hoofddoek bijsleept om z'n doekjes-punt te maken. En meteen daarna de smaak van de relige waar hij zich voor het gemak even van bedient afkamt als minderwaardig. Zo krom heb ik de cirkelredeneringen nog niet gezien.
@Centauri | 05-04-11 | 09:24
Je bent ook niet grappig!
@ZDEV | 05-04-11 | 09:27
Da's het (o)verleden deelwoord van school.
Blijft toch een merkwaardig en ongemakkelijk idee, dat mensen van buiten Nederland en zelfs van buiten Europa, gaan bepalen wat hier gebeurd. Terwijl het zo simpel kan... aanpassen of anders opflikkeren, maar zo langzamerhand geld aanpassen of opflikkeren meer voor den Hollansche hardwerkende medemensch dan voor die gelukszoekers uit de zandbak.
Er wordt geen traan meer gelaten voor het afslachten van 'het Lam(meren)-Gods dat nog in mijn herinneringen doordenderd(t).
Wat ies een sgool?
@ Krachtmeester | 05-04-11 | 09:09
Proest!
@eerstneukendanpraten | 05-04-11 | 09:25
Kan wel zijn dat het geld tegen de dijken omhoog klotst, maar volgens mij zit er toch een behoorlijk gat in de dijk.
Dat krijg je van zo'n mutsje chronisch dragen, de processor wordt dan niet meer voldoende gekoeld met alle onnozelheid en verbale diarree van dien. Je ziet het bij islamitische mutsjes, keppeltjes, mijters en petjes.
Voor wat hoort wat Sheikh, put your money where your mouth is: geen verplichte hoofddoeken dan wel schouderbedekking als je als vrouw een moskee binnen stapt of als je als vrouw les hebt of geeft aan een islamitische school. Ik hou dan ook tevens graag mijn schoenen aan. En als je het daar niet mee eens bent ook niet miepen als een ander andere regels heeft dan jij.
Als ik vandaag de voorpagina van de Telegraaf bekijk zie ik het volgende:
- Uitzetting gezin
- Vermiste meisjes in Parijs (moslims)
- Massale allochtone fraude neuscorrecties
- Journalisten bij moskee belaagd
- Liquidatie tipgever
- Verbod op hoofddoek mag
- Halal slachten
En zo is het iedere dag. Één bevolkingsgroep weet onze voorpagina's voortdurend te domineren met praktisch altijd slecht nieuws. Terwijl het toch nog (voorlopig) een minderheid van de bevolking is.
Kun je je voorstellen dat de Chinezen iedere dag de voorpagina van de Telegraaf vullen met allerhande fraude, criminaliteit, aanpassingproblemen, opleggen van religieuze rariteiten et cetera? Laat staan dat er getolereerd zou worden dat een Nederlandse kolonie in Turkije op deze wijze het publieke debat zou opeisen.
Biff Eagleburger | 05-04-11 | 09:05
Dat is geen sjeik, dat is kabouter Lui uit de fabriek van Samson en Gert, dat zie je toch zo!
du Roi Soleil | 05-04-11 | 09:04
Links Nederland heeft stemvee nodig, anders kan ik deze tsunami niet verklaren. En het geld klotst hier volgens die linkschmenschen gewoon tegen de dijken omhoog!
voor zolang mijn veestapel geruimd mag worden zo ben ik bereidt om alle doeken te verbranden ....
Kom maar! Ik ben niet banggghhh.
Krachtmeester | 05-04-11 | 09:21
Peoproerders met een jurk aan heb je in allebei de geloven. Bij de islam hoort daar dan ook nog haatzaaierij bij... En vrouwenonderdrukking.
Wellicht toch liever paaps, die mogen nog een biertje drinken zonder probleem...
enait afwas legt maar weer eens bloot hoe lekker verrot die mutikultuirele samenleving is geworden onder maken van de socialistische kliek. stuur die pimp van allah a.u.b. het land uit. hebbie niets aan die vent.
Kijk, hier heeft die Fawas wel een punt; je gaat toch naar een katholieke school. Waarom zou je dat doen als vroom moslim die geen concessies kan doen op de uiting van het geloof? Als er nou geen mogelijkheden waren... maar dat is hier niet het geval.
't is dat zijn denkbeelden zo ziek zijn, anders vond ik hem nog grappiger dan Youp van 't Hek!
LOL @ #Salafisme24; daarvoor heb je zeker een schotel nodig, gericht op mekka ;-)
@lion@night | 05-04-11 | 09:16
De hele PvdA is een stoorzender.
du Roi Soleil | 05-04-11 | 09:15
Kwatsj. Als de islam ergens overeenkomsten mee vertoont, dan is het wel met het katholicisme.
Juist dankzij die eeuwenlange klokterugdraaierij van Rome, is elke kritiek op Mekka nu ondoenlijk.
Liever Turks dan Paaps!
@Kamervraag | 05-04-11 | 09:16
Volgens mij zijn het toch echt geen speldenprikjes meer.
Maar regelrechte sabel houwen.
en hoofddoekjes gelijkgesteld moeten worden aan het brengen van de hitlergroet.
Beëlzebul | 05-04-11 | 09:16
Petje op!
Ja, man die gasten draaien geweaun de gehele boel om!
Ik doe al pogingen om een verbrandingsoven te bouwen.
Wat zullen die burka's en andere doeken fikken man!
Waarom zegt iedereen steeds dat de multiculturele samenleving gefaald heeft? Het tegendeel is waar!
De cohesie en saamhorigheid die Nederland had voor de massa emigratie is volledig verdwenen.
Daarmee is de multiculturele samenleving dus 100% geslaagd.
Kloddermosterd | 05-04-11 | 09:12
Nu al dronken! Dit is een kaboutertopic, gaat niet over Storm...
Die Maria met dat tennisracket is anders wel lekker...
@Kloddermosterd | 05-04-11 | 09:12
Voor je ergens een nick aanmaakt, moet je jezelf eerst eens afvragen of je wel op de goede site zit.
Ik lach me dood, heeft de redactie zich een foto van kabouter Lui laten aansmeren... Mensen, dit figuur
komt regelrecht uit de fabriek van Gert en Samson. Epic fail deze pica!
Toch blijft het triest dat je die religieuze incontinentie blijkbaar alleen mag tegengaan in een andere religieus gestoorde omgeving.
Als die hoofddoeken onzin in mijn schooltijd al was losgebarsten, had de klas er carnavalesque uitgezien.
Petten, zonnebrillen, sombrero's, capuchons, Napoleonsteeks, koksmutsen, bolhoeden, bivakmutsen en mijters. En leg dan maar eens uit waarom dat allemaal dan weer niet mag.
Imam haatbaard doet een prima voorstel, mensen die naar dit soort radicale types luisteren allemaal segregeren en niet mengen met goede mensen. Ik zie het probleem niet. Laat ze ook maar naar een islamitisch land gaan ipv alleen een islamitische school.
Als die gast het hier zo erg vindt gaat ie maar ergens naartoe waar die islameuk wel goed voor zijn kids is, doei.
Religie is anno 21e eeuw dankzij de Pvda verworven tot een stoorzender in onze samenleving.
Het valt mij op dat ze steeds met spelden prikjes uitzoeken tot hoever ze kunnen gaan.
Steeds maar de grenzen ontdekken en doorstomen.
Totdat er iemand roept, Stop en nu niet verder.
Als het aan kereltje Pechtold cs ligt, is alles mogelijk voor hen. Behalve christelijke scholen in Marokko natuurlijk.
@necrosis | 05-04-11 | 09:13
Op een moslim school zit je niet om te leren.
Daar zit je om je af te vragen wat je daar nu eigenlijk doet.
Petjes helmen en hoofddoekjes zijn gewoon niet toegestaan in de klas.
Eigenlijk zijn moslims geen haar beter dan nazi's met hun vuige haatzaaierij en zouden haat uitingen als zichtbaar gedragen koran(teksten)burka's en hoofddoekjes gelijkgesteld moeten worden aan het brengen van de hitlergroet.
Fitna 3. The Movie.
@Spijte Bijt | 05-04-11 | 09:11
Katholieken zijn in het algemeen minder geneigd om te buigen voor de multikul. In Brabant en Limburg gebeurt dit ook veel minder.
.
Het zijn uitgerekend die plaatsen in de gereformeerde zone, Ede, Veenendaal, Gouda, Zaltbommel et cetera, waar men zich al volledig heeft overgegeven, en waar dus ook de moslims de gemeentelijke agenda bepalen.
Het komt denk ik omdat gereformeerden altijd geleerd is om gehoorzaam te zijn aan de staat, en als de staat dus multikul voorschrijft, zij hieraan gehoor geven.
.
Nu weet ik ook wel dat niet iedereen meer katholiek/gereformeerd is, maar er is stiekem toch meer van die cultuur blijven hangen als je denkt.
@Kloddermosterd | 05-04-11 | 09:12
Zit jij niet op het verkeerde topic, of de verkeerde website?
Mijn vrouw draagt ook wel eens een "hoofddoek".
Onder de douche meestal als d'r haar niet nat mag worden.
Waarom dat niet nat mag worden weet ze zelf ook niet helemaal.
Moeder Theresa is een naar wijf, die moet je sowieso niet toelaten op een school. Die brandt nu al een paar jaar in de hel, gelukkig maar, haar ziekelijke sadistische martelpraktijken moesten gestopt worden.
www.youtube.com/watch?v=Sc732uzUkw4
"Wij moeten onze kinderen uitsluitend inschrijven op Islamitische scholen."
Vooral doen heer Fawaz, bij voorkeur op Islamitische scholen in Islamitische landen. Alleen dan kunt u er zeker van zijn dat de kinderen gehersenspoeld worden door de duistere kanten van de islam.
En ga er vooral achteraan, neem uw vrouw(en) en broers en gezusters mee om daar ter plekke te controleren dat de meisjes met hoofddoek op naar school gaan.
Respecteer onze samenleving en val ons niet continu lastig met dat oeverloze gezeur over regels verbonden aan de Islam.
"We hebben inderdaad rond 2003 als school een vrij traumatische ervaring meegemaakt met een meisje dat na de vakantie ineens bleek te zijn uitgehuwelijkt. Die heeft toen haar laatste jaar afgemaakt met een hoofddoek. Dat was toen ook voor ons een teken dat we de regels weer moesten aanscherpen."
.
Lijkt erop dat de aanbidders van de maangod zichzelf dus gewoon in de vingers hebben gesneden.
Volgens mij zit je op school om te leren.
Geloven doe je maar in de kerk of moskee.
-weggejorist-
De katholieken uit Volendam die niet buigen. Ben ze dankbaar.
Zeik Juneid Afwas is gewoon een epic real life trol.
En trollen moet je geen antwoord, maar een permaban geven.
'Op welke school zit jij Marietje?'
'Ik zit op de school met de heibel.'
Hoofddeksels in de klas in het algemeen is toch een teken van minachting jegens de docent? Volgens mij mocht je vroeger ook geen pet op enzo in de klas. Was je het ook niet mee eens, maar legde je wel bij neer.
Eng hoor zo'n moslim. Brr.
Je vraagt je echt af wat deze meneer en zijn schaapjes hier nog doen. In een ander niet-christelijk land zijn ze echt beter af. Saoedie-Arabie bijvoorbeeld, daar is geen kerk te bekennen. Of Syrië.
LOL @update
Voor een sjeik ziet-ie er behoorlijk armoedig uit en niet alleen van geest. De stakker.
Maar gewoon blijven volhouden dat deze fijne religie een aanwinst is voor het land en dat de multiculturele samenleving een daverend succes is.
Wat blijft het toch altijd een gedoe en een ellende met al die import. Wat zou Nederland toch een fijn, rustig en welvarend landje zijn zonder dat van boven opgedragen multikul multigekut.
Ah, daar heb je die rotkop weer.
REAGEER OOK