Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Libië. De burgeroorlog is begonnen

troepensteunavatar.jpgWe zijn begonnen in Libië mensen. Burgeroorlog. Heeft u een en ander gemist ivm met werk of studie. Uitstekende key maps met info over olie, pijpleidingen en raffinaderijen zjin te vinden bij de BBC en The Guardian. Gas en elektra doen het in veel Libische steden niet meer. Het internet ook niet. De olie-export is wat minder geworden. Maar met de verkoop van ruwe olie aan China en India heeft meneertje Tamoil afgelopen twee weken toch nog zo'n 550 miljoen euro opgehaald. En daar kun je heel van mercenaries uit donker-Afrika a 2000 dollar per dag mee regelen. Mad Dog Al-Khadaffi is inmiddels met 35 tanks onderweg naar Az Zawiyah om boeroepertjes in de pan te hakken. (Audio-verslag van vanochtend uit die regio door Alex Crawford van SkyNews.) Zie ook deze video waarin een Egyptische arts (vrijwilliger) met enige verbazing uitlegt dat er meer doden dan gewonden zijn. Iets wat normaliter andersom is. Het komt omdat Libiërs aan flarden worden geknald met pipa's van dit kaliber. Ook aardig qua audio: de Falcon 900 van Khadhhaffgi aan het bakkeleien met de Awacs van de NATO. 1300 US Marines zitten aan de cocktails op Star Beach op Cherso, Kreta. De UK heeft 600 Black Watch SAS-mannetjes en spionnen paraat staan om een beetje te gaan trollen op het slagveld, aldus de Daily Mail. Hoeveel quick reaction forces GroenLinks heeft klaarstaan in de Tofik Dibi Kazerne is onbekend. Heul veul meer updates op Al-Jazeera liveblog. Liefhebbers van ongefilterde info zoeken de hashtag #feb17. Update: Arts in Zawiya aan de phone met SkyNews vertelt over snipers & headshots in de omsingelde stad. "Carnage." [Audio:] Update: John Simpson (BBC) en het geweldige verhaal over een Gewone Man die een Mig Su-24 uit de lucht knalde. [Video:] Update: Tamoil in Purmerend overvallen. [Webregio:]

Reaguursels

Inloggen

Mmmz, 8 SASsers en een diplomaat gevangen door de freedom-fighters ... Ze willen geen Westerse interventie.

PSZ-E | 06-03-11 | 11:34

Het is erg vervelend voor het personeel van Tamoil dat er een overval heeft plaatsgevonden, maar dat personeel van de Tamoil moet zich ook realiseren dat zij werken voor de benzine-verkoopmaatschappij van Mouamour Gaddafi. Het persoonlijke eigendom, en niet het verkoopkantoor van de Libische staatsoliemaatschappij! Een overval op een Tamoil zou bijna kunnen worden gezien als een daad van verzet. Bijna maar net niet helemaal.

Eigenlijk is iedereen die benzine koopt bij Tamoil een huichelachtige collaborateur. Vergeef mij dat ik nog in oude termen denk. Met het woord 'terreur' gooien is erg modieus, en daarom wil ik de niet dat klanten van Tamoil wordt aangewreven dat zij de terreur financieren, maar dat is het feitelijk wel.

Het wordt tijd dat er bij wijze van spreken een paar Tamoils in vlammen opgaan. Een paar is misschien verkeerd, elke vestiging van Tamoil dient, overdrachtelijk gezien, tot de grond toe af te branden. De reden hiervoor is dat dit persoonlijk bezit van Gaddafi voor de geldstroom zorgt waar alle onheil in Libië mee wordt betaald. De auto's in Nederland rijden op benzine die wordt verkocht om de kogels mee te betalen waar de huurlingen de Libische bevolking mee af schieten.

Elke dag dat er nog Tamoils operabel zijn gaat de slachting onder de Libische bevolking door. Gaddafi is een klootzak, de Libiërs mochten dit nooit zeggen of denken, en de westerse regeringen hielden hun smoel stijf dicht omdat Gaddafi met zijn stinkende kont op een oliebron zat. En diplomatieke banden onderhouden met dictators en misdadigers is niet nieuw, het is al zo oud als Chamberlains weg naar Berlijn.

Het is daarom belangrijk dat mensen geen auto-brandstoffen meer kopen bij Tamoil, misschien wel de benzine gebruiken maar er zeker niet voor betalen. Het personeel moet weglopen omdat het geen deel wil uitmaken van dat bloeddorstige regime in Tripoli, verder moet de verzekering van alle pompen van Tamoil worden opgezegd zodat in een paar goede burgers zijn die een eind maken aan deze geldbron van dit tuig. Ik roep daarom op om zo veel mogelijk economische schade bij Tamoil te veroorzaken als volgens de wet is toegestaan. Ik roep iedereen op om te tanken bij Tamoil en dan het personeel te vertellen dat men solidair is met de Libiërs, men geen deel wenst te nemen aan de moedwillige onderdrukking van die Libische bevolking en dat men daarom niet betaalt voor de benzine. De betaling volgt pas zodra die klootzak Gaddafi is opgerot en in de hel ligt te branden. Een hel die overigens wordt gestookt met ruwe olie en benzine van Tamoil.

vanhetgoor | 06-03-11 | 10:32

Sub Saharan mercenary's... Daarvoor wordt in Afrika bijna continue geronseld, zij het met achte hand. Zelf kreeg ik in de loop der jaren al 2x het bod van 1000 US$ p.d. voor Congo, dus Khadafii heeft er weer een lekkere K olie muntjes uit getrokken en opgezet.

Zijn er reeds voorstellen in -'jawel-' voorbereiding over de afbouw van de Nederlandsche Strijdkrachten?

blackpeace | 06-03-11 | 09:53

Tips:

- Libya TV: Hotbird 13.0, 12654 MHz, video PID 1560, audio PID 1520

- LIBYA AL RIADHIA: Hotbird 13.0, 11317 MHz, video PID 1031, audio PID 1231

Tweede is vaak een simulcast van de 1e, maar niet altijd.

1e heeft de hele dag pro-Khadaffi demonstraties, muziek over Khadaffi met beelden van Khadaffi, en soms een praatprogramma (en blijkbaar soms ook wat beelden van Nederlandse piloten enzo).

Op de 2e is nu een voetbalwedstrijd bezig - brood en spelen enzo?

Specy | 06-03-11 | 00:10

vinque | 05-03-11 | 19:18 | + 1 -
Ach, iedereen was terecht verontwaardigd over apartheid in Zuid Afrika.
Apartheid, intolerantie etc. in islamitische landen? Niemand. Oh wacht, Israel.... ja, dat dan weer wel.

sjongejonge123 | 05-03-11 | 23:33

@Update, dat zouden nog wrakstukken van een oude Messerschmidt kunnen zijn.

gentle giant | 05-03-11 | 21:20

Pilote wilde actie in haar leven. Wellicht binnenkort te zien in Ghadaffi's lijfwachten theater.

Bo Dreksma | 05-03-11 | 20:52

.. zo eens in de tientallen jaren trekt de islamitische wereld de straten in om met grof geweld een nieuwe dictator te kiezen. Een vroeg soort democratie, zeg maar.

Jan Passant mk2 | 05-03-11 | 20:42

@darkhund | 05-03-11 | 20:15 | + 0 -

Die film is al gemaakt:
www.imdb.com/title/tt0265086/

Amerikanen dachten ook wel ff 2 man op te halen met oude meuk. Resultaat is bekend.

Bo Dreksma | 05-03-11 | 20:22

Wat dachten NL verantwoordelijken toen ze besloten om met een Lynx heli zonder ondersteuning 2 bejaarden op te halen uit Ghadaffi's achtertuin..

Wijze les: probeer geen gek voor de gek te houden.

Het kan die oude gek niets schelen dat je landgenoten gaat evacueren met legermateriaal, maar ga er niet de draak mee steken door met oude meuk aan te willen tonen dat de bewaking van zijn land niets voorstelt. Vind geen enkele dictator leuk en voelt vernederend.

Met goed materiaal en voldoende vuurvermogen streel je het ego van een dictator en bereik je wel je doel. Goedkoop blijkt altijd duurkoop.

Bo Dreksma | 05-03-11 | 20:19

Ik check de film hierover wel over een jaartje of 10.
Misschien wel een soort Arabische variant van Generation Kill.

darkhund | 05-03-11 | 20:15

vinque | 05-03-11 | 19:18 | + 0 -
Dat je ze niet hoort en ziet komt omdat Khadaffi een mede linkschmensch is en dan is moorden toegestaan zoals we weten van ze!

zeefert | 05-03-11 | 20:09

Het is hoog tijd dat we als nederland ook wat gaan doen en onze militairen terughalen. Wat een land vol watjes

frietgeur | 05-03-11 | 19:55

Waarom wordt deze burgeroorlog als computerspelletje voorgeschoteld?

KPC de Bazel | 05-03-11 | 19:19

Ik herinner met nog een klein knaapje (in Nederland) dat stond te gillen toen Israël Gaza aanviel "ze vermoorden onze broeders" Waarom is er zoo weinig verontwaardiging nu Ghadafi per dag afschiet wat in het Israël Palestina conflict nog niet in een jaar sneuvelt??
Soms snap ik mijn medelandse moslims niet....

vinque | 05-03-11 | 19:18

de officiële webpagina van khaddafi is al sinds 17 februari niet meer bereikbaar. ik vraag me af hoe wij die nederlanders eruit gaan onderhandelen.
laatste bericht, zawyia: 200 doden, khaddafi zet tanks in.

ganzo | 05-03-11 | 19:07

@Ploos van Amstel | 05-03-11 | 14:45
Ik heb nog eens zitten kijken, maar volgens mij is dat filmpje echt hoor. D'r zit ook geluid bij enzo.

Lampelul | 05-03-11 | 19:02

@as-saboer | 05-03-11 | 18:14, ik heb me laten vertellen dat Joden niet vies zijn van een beetje handelen, maar wapens naar Arabieren, daar kan je ze dan weer niet op betrappen.

gentle giant | 05-03-11 | 18:51

@as-saboer | 05-03-11 | 18:14, daarom is Israël ook zo voorzichtig met wat er Gaza ingaat.

gentle giant | 05-03-11 | 18:47

@Heads or Tails | 05-03-11 | 18:13 | + 0 -
---
"want zoals je comment er nu staat is het minder dan onverwerkbare shit"
Precies... minder dan onverwerkbare shit VOOR de cognitief minder bedeelde.
Je laat jezelf, onbedoeld, wel heel erg kennen.

Gripzz | 05-03-11 | 18:40

misschien straks de antillen voor een paar olievelden ruilen hugo?

lidlbier | 05-03-11 | 18:31

Onze troepen = 2 man en 1 vrouw?

Meneer Pluimvee | 05-03-11 | 18:17

@seven | 05-03-11 | 17:59
Ja, en dan denken dat een maatschappij- en levensomvattend systeem als de islam daar allemaal niets mee te maken heeft.

Een mens moet er maar op komen, tsss.

Heads or Tails | 05-03-11 | 18:14

@polt | 05-03-11 | 18:09
Ik denk dat, zeker na Lockerbie, toch wel duidelijk mag zijn tot wat Khadaffi in staat is. Dus om in jouw metafoor mee te praten, als je iemand een mes verkoopt die al meerdere malen iemand met een mes heeft neergestoken is dat inderdaad medeverantwoordelijk zijn.

as-saboer | 05-03-11 | 18:14

@Gripzz | 05-03-11 | 17:51
Ik leef inderdaad erg in het hier en nu, maar weet ook wel wat van de geschiedenis. Jij mogelijk meer. Tell me all about it, want zoals je comment er nu staat is het minder dan onverwerkbare shit.

Iets wat je natuurlijk zelf ook wel weet.

Heads or Tails | 05-03-11 | 18:13

as-saboer | 05-03-11 | 16:55
medeverantwoordelijk? Als ik bij Blokker een scherp mes koop en ik steek de volgende dag daar iemand mee neer, is Blokker dan medeverantwoordelijk? Dacht het niet.

Het zou wat anders zijn als de winkel Blokker weet dat ik met dat scherp mes iemand ga neersteken en het mij dan direct verkoopt.

Nu zijn messen niet helemaal vergelijkbaar met tanks, maar oorlogsmaterieel is in eerste instantie bedoeld om je te kunnen verdedigen en niet om de agressor uit te hangen.

polt | 05-03-11 | 18:09

die luyendijk zegt ergens in zijn boek dat hoe langer je in die kontreien verkeert, hoe minder je ervan begrijpt, dan krijg je een 'ik lieg altijd, zei de leugenaar'-boek

hetluis | 05-03-11 | 18:07

@seven | 05-03-11 | 17:52 |
Karl Marx zei ooit al "Religie is de opium van het volk". Religie helpt het volk dingen te accepteren en te doen die het anders nooit zou doen.

as-saboer | 05-03-11 | 18:03

Heads or Tails | 05-03-11 | 17:50
Daarom is de focus van hun kant op immigratie richting Europa te begrijpen. Zonder noemenswaardige olievoorraad toch welvaart opbouwen kunnen ze vooralsnog niet zelf. Ze weten dat ze weg moeten zijn voordat de olie op is, in een zandbak heb je anders erg weinig te zoeken. Wellicht is kolonialisme wel het beste daar, een halve eeuw flink wat verlichting exporteren, met gesloten grenzen natuurlijk. Suriname is er niet slechter van geworden.

seven | 05-03-11 | 17:59

Heads or Tails | 05-03-11 | 17:34 | + 0 -
---
"'t Is vrij universeel om monogamie als systeem te hebben, los van religie."
Daarom dat meer dan 30% van alle kinderen in Nederland niet het kind van hun vader is?
gezondheid.blog.nl/kinderen/2007/05/12...

Wij doen alles stiekem in het donker...

Gripzz | 05-03-11 | 17:58

Afgezien daarvan, is het wel zo'n beetje voor het eerst dat het Nederlandse leger met een goede reden in een ander land zit.

Ik weet het beter | 05-03-11 | 17:58

Dat logo... Echt TE slecht en cliche voor woorden.

Ik weet het beter | 05-03-11 | 17:57

@De Veerboot | 05-03-11 | 17:47
't Ging er mij om dat monogamie roeleert in de wereld. Dat er uitzonderingen zijn, dat geloof ik wel. Zelfs in de mohammedaanse wereld is het niet weggelegd voor iedereen. Voor de meesten zelfs niet.

Boek van Luyendijk ken ik. Vind het een vreselijke schrijver die in feite alleen maar z'n eigen onmacht illustreert, iets wat aan zijn kop is af te lezen. Lui ook en te would-be academisch om een standpunt in te nemen. Natuurlijk zijn al die 'Palestijnen' ook mensen, net als Egyptenaren etc. Hij vertelt niks nieuws - zijn grootste frustratie, denk ik. En dan menen dat je genuanceerd bent en dat iedereen wel een beetje gelijk heeft - makes me puke.

Voorgaande niet als aanval op jou, dat begrijp je. Ik vind die Luyendijk gewoon een zakkenwasser eersteklas.

Heads or Tails | 05-03-11 | 17:55

En dan is Libië nog relatief pp het rijkste land (dankzij veel olie en kleine bevolking) van Afrika. Kan iemand ze in de 21e eeuw duidelijk maken dat god(en) al 150 - 300 jaar een achterhaald fenomeen zijn?

seven | 05-03-11 | 17:52

@Heads or Tails | 05-03-11 | 16:36 | + 2 -
---
Simpele zielen zoals jij zullen alleen het hier en nu kunnen bevatten. Een week vooruit plannen zal een mega klus voor je zijn en wat er gisteren is gebeurd ben je allang vergeten. Enig historisch, geschied- en staatskundig besef is ver te zoeken.

Gripzz | 05-03-11 | 17:51

@De Veerboot | 05-03-11 | 17:37
Waardoor zou het welvarender moeten worden, met oprakende olie? Afschaffing van de islam zou de eerste stap moeten zijn, of een soort reformatie. Zie ik niet gebeuren.

't Zijn hoofdzakelijk arme sloebers die het liefst en masse naar Europa willen komen, iets wat koste wat het kost voorkomen moet worden. Same for the rest of NA.

Der Untergang der islamischen Welt, google maar eens. Boeiend boek, geschreven door Egyptenaar, ex-moslim. Nog een 2 tientjes, erg interessant. Als je Duits niet al te kudt is, dat is.
www.bol.com/nl/p/duitse-boeken/der-unt...

Heads or Tails | 05-03-11 | 17:50

@as-saboer | 05-03-11 | 17:42 |
Dat kan ik begrijpen maar dat gaat heel snel over. Erst kommt das Fressen, dann die Moral. Nederland deed na WO2 erg snel weer erg goede zaken met Duitsland (Neeee, geen Godwin!)

De Veerboot | 05-03-11 | 17:49

@Heads or Tails | 05-03-11 | 17:34 |
Ik zei niet dat mensen andermans kind moesten opvoeden. Maar er zijn zat landen waar mensen kinderen hebben bij meerder vrouwen. Zoals in Nederland bijvoorbeeld: Prins Bernhard. Of in Belgie: Koning Albert. En er staat mij bij dat er een miljoen Europeanen aan Karel de Grote verwant zijn.
Overigens heb ik met veel plezier in twee Islamitische landen gewoond en voor mijn verblijf daar een aantal boeken over de Islam en de gebruiken gelezen.
Bedankt overigens nog voor de boektitel die je mij gaf. Als reciproque: heb je al eens 'Het zijn net mensen' van Luijendijk gelezen. De moeite waard

De Veerboot | 05-03-11 | 17:47

@De Veerboot | 05-03-11 | 17:37
Dat zou het ideale scenario zijn. Maar ik kan mij ook goed voorstellen dat die Libiërs de komende tijd even geen trek hebben in Europa nu Khadaffi het hele volk ongezien de tyfus inschiet en wij vanuit Kreta toekijken.

as-saboer | 05-03-11 | 17:42

@King of controversy | 05-03-11 | 17:38
Als reactie op mijn comment geef ik je een 3-.

Try again.

Heads or Tails | 05-03-11 | 17:41

Een Kosovootje door de NAVO onder VN-mandaat is nu wel gerechtvaardigd denk ik...

Gripzz | 05-03-11 | 17:40

Zandbak. Ruwe olie.
Samen: vieze smurrie.
Weet je wat dat is meneer Rutte?

Koos Knak | 05-03-11 | 17:39

@ Heads or Tails 17:31
Je snapt er geen donder van.
Het halve midden-oosten bestaat uit kinderen van rond de 25 jaar, en als er 1 groep goedgelovig is, of vatbaar voor commercie, dan is het die groep wel.

Jij ziet daar in Noord Afrika een bedreiging van moslimfundamentalisten (alsof die Reserveberbers opkunnen tegen ons), ik zie er een afzetmarkt in van een paar miljard.

King of controversy | 05-03-11 | 17:38

@as-saboer | 05-03-11 | 17:31 |
Ik denk dat gasten als Khadaffi een erfenis zijn uit de tijd dat de Berlijnse muur er nog stond. Ik denk dat Europa inziet dat een democratisch en stabiel Noord Afrika belangrijk is. Voor de vrede maar ook voor de handel: als Libie welvarender wordt kan het een interessant afzetmarkt zijn.

De Veerboot | 05-03-11 | 17:37

@Dop | 05-03-11 | 17:29, ok thnx, leek me een mooi bericht.

gentle giant | 05-03-11 | 17:37

@as-saboer | 05-03-11 | 17:31
Ja, Indonesië is er door de islamisering echt op vooruitgegaan *proest*.

Heads or Tails | 05-03-11 | 17:35

@De Veerboot | 05-03-11 | 17:28
What's there to say? Ik raad je aan je iets meer te verdiepen in de islam.

't Is vrij universeel om monogamie als systeem te hebben, los van religie. Simpelweg omdat een man er weinig zin in heeft andermans kroost op te voeden en die hele troep te bekostigen. Ook daarover is wel het een en ander te vinden (mogelijk in dat boek van Dennett wat ik je laatst aanraadde, en anders wel bij Dawkins etc.).

Heads or Tails | 05-03-11 | 17:34

De Veerboot | 05-03-11 | 17:28
Wat u zegt. Hopen alleen dat er niet weer een Khadaffi v2.0 aan de macht geholpen wordt uit angst voor het fundamentalisme. Zo 40 jaar na Suharto zou het toch wel eens tijd mogen zijn voor verandering van strategie.

as-saboer | 05-03-11 | 17:31

@King of controversy | 05-03-11 | 17:24
Leuk dat je er weer bent.

In de middeleeuwen was de Arabische wereld een serieuze bedreiging voor ons, zoals je weet. Nu is het alleen maar een lachertje en de moeite van het onderkotsen niet waar, zoals je ook wel weet.

Zonder olie zou het a fortiori een lachertje zijn en het onderkotsen niet waard, zoals je, once again, ook wel weet.

Laat die papen er maar buiten - de misdaden van de een maken die van een ander niet zonniger. Bovendien, het katholicisme anno 2011 is in veel Westerse landen alleen nog maar een inhoudsloze theeceremonie, iets wat je van de islam niet kunt zeggen. Ja, en nu ga jij even uitzoeken wat het verband is tussen theeceremonies, de islam, het katholicisme en Job Cohen - ga je het nog druk mee krijgen, gehgeh.

Heads or Tails | 05-03-11 | 17:31

gentle giant | 05-03-11 |17:03|

nope , ik zat blijkbaar te neuzen op een update blog die niet meer update.Dus euh foutje.

Dop | 05-03-11 | 17:29

@Heads or Tails | 05-03-11 | 17:21 |
Ik geloof dat niemand, en in het bijzonder de mensen in Noord Afrika op een Islamist regime zitten te wachten. Die hebben door de uiterst bloedige conflicten in Algerije in de jaren 90 geen steun. Net als niet alle Christenen de Paus aan de macht willen, willen ook niet alle Islamieten een theocratie. Wellicht krijgen ze en grondwet die hier en daar een Islamitische grondslag heeft maar dat hebben wij ook in Christelijke zin: je mag bijvoorbeeld in Nederland maar een vrouw hebben.

De Veerboot | 05-03-11 | 17:28

ps Een CEO met connecties "Wij zijn verheugd u te kunnen mededelen dat de Raad van Commissarissen per 1 januari 2011, de heer ir. Erik Oostwegel zal benoemen tot Voorzitter van de Raad van Bestuur (=CEO) van de Koninklijke Haskoning Groep B.V. Tevens treedt per dezelfde datum de heer drs. Frank Heemskerk toe als Lid van de Raad van Bestuur." www.royalhaskoning.com/nl-NL/NieuwsEnD...
Frank Heemskerk was nml staatssecretaris van Economische Zaken in het kabinet Balkenende IV.

seven | 05-03-11 | 17:27

Dat zeiden die priesters toen niet hardop.
Nee, ze verspreidden destijds hardnekkige geruchten dat alle moslims Europa wilden onderwerpen aan de Sharia.

Zo hardnekkig, dat er tegenwoordig nog steeds Papen zijn die dat geloven.

King of controversy | 05-03-11 | 17:26

@ Heads or Tails
Ach man, in de middeleeuwen hadden we het al over de Arabische Wereld, nog ver voordat we zelfs maar wisten wat olie was.

toen waren het vooral die kindermisbruikers uit Rome die in de Pedofiele Profeet natuurlijk een enorme konturent zagen, en daar doodsbenauwd voor waren.

King of controversy | 05-03-11 | 17:24

'een ingenieur van ingenieursbureau Haskoning'

Ehh De CEO van Royal Haskoning is een ingenieur, is dat ook meteen duidelijk.

seven | 05-03-11 | 17:23

@Amigo1973 | 05-03-11 | 17:18
LOL@die Keniaan, gehgeh.

Nee, die haalt de 2e ronde niet. Misschien moet-ie eens gaan bellen met Armstrong.

Heads or Tails | 05-03-11 | 17:23

de grote Anti | 05-03-11 | 17:14 |
Nee, dat ben ik met je eens, er is geen schuld in de legale zin. Maar wel verantwoordelijkheid: als wij zien dat door ons geleverde wapens niet gebruikt worden om de grenzen van een land te verdedigen maar om de eigen bevolking hard onder de duim te houden, dan hebben wij de verantwoordelijkheid om dat te stoppen, zeker als dat met zo iets als een no-fly zone kan.
Anders zijn we echt niet beter als die gastjes in de nachttrein die niets deden tot een eikel die meisjes schopte

De Veerboot | 05-03-11 | 17:22

@De Veerboot | 05-03-11 | 17:14
Wat verwacht jij van die Noord-Afrikaanse 'revoluties'? Iets goeds?

Mogelijk dat we door de lotgevallen in Iran geen 'seculiere' revoluties meer moeten steunen. Ik zou menen dat er nog veel minder reden is om islamitische revoluties, of daardoor geïnspireerde meuk, te ondersteunen.

Heads or Tails | 05-03-11 | 17:21

@Haarkopje | 05-03-11 | 17:15
Ik was vandaag in een discussie met Amerikanen en plots werd er gezegd "Ik begin mijn eigen bedrijf zodra die keniaan uit zijn kantoor is" daar werd volop instemmend op gereageerd ik ben bang dat Obama dus behoorlijk heeft afgedaan bij de gemiddelde Amerikaan en er echt geen 2e termijn voor hem inzit , terwijl menigeen hier nog denkt dat Obama op handen gedragen word

Amigo1973 | 05-03-11 | 17:18

Grootste probleem in al die zandbakken is water (in sommige zelfs eten) en een demografisch rampzalige, door de religie (islam), ontwikkeling.

Je kunt wachten op de eerste zwemmers. Mag toch hopen dat Europa de ethiek voor een jaar of tien in de vriezer zet en al die would-be tonijnen de zee uitblaast.
Of inblikt.

Heads or Tails | 05-03-11 | 17:16

Zonde dat Amerika weer een luie democraat als President heeft. Bush had wel raad geweten met Khadaffi.

Haarkopje | 05-03-11 | 17:15

Ik denk dat Gadhaffi haast wel een huurlingen leger moet hebben , ik kan mij zo moeilijk voorstellen dat een normale soldaat zijn buurman / buurjongen bombardeerd of kapot schiet omdat een of andere randmongool dat wil

Amigo1973 | 05-03-11 | 17:14

@De Veerboot | 05-03-11 | 17:09
Ja oke,ik snap uw point of view.. Maarja,het is hoe dan ook niet de verkoper zijn schuld wanneer de klant er een zooitje van maakt.

de grote Anti | 05-03-11 | 17:14

@Heads or Tails | 05-03-11 | 17:08 |
Iran was democratisch tot een door het westen gesteunde coup het bewind van Moussadek omvergooide ten gunste van de Sjah. De ISlamitische revolutie was daar weer een reactie op.
Het is niet raar dat een groep als de Moslim Broederschap het verzet leidt: religieuze bewegingen worden, door het aanzien wat ze onder de bevolking, vaak gedoogd. De Katholieke kerk speelde in Polen bijvoorbeeld een grote rol.

De Veerboot | 05-03-11 | 17:14

@Amigo1973 | 05-03-11 | 17:10
Zonder olie zouden we denk ik niet eens spreken over een 'Arabisch wereld', anders dan in vergelijking met de heus best wel ver ontwikkelde mantelbavianencultuur.

We wouldn't give a shit.

Heads or Tails | 05-03-11 | 17:14

om in te haken op voorstel bolle jan hier ergens boven: als wij idd 8 mrd uitgeven aan defensie, lijkt me voor 7 mrd in te kopen bij oorlogvoerendeskundigen als duitsers, ameriko's, engelsmannen, israeliers, en 1 mrd in de zak te houden, win-win

hetluis | 05-03-11 | 17:12

@Heads or Tails | 05-03-11 | 17:08
Olie en zand denk dat de eerste het belangrijkst is

Amigo1973 | 05-03-11 | 17:10

@De Kampsjeng | 05-03-11 | 17:05
Groepen militairen zijn overgelopen naar de opstandelingen. Op verschillende plekken in het land vecht het verzetsleger met de troepen van K-daffy. Dat klinkt wel als een burgeroorlog, ja.

Ingrijpen is nodig, maar dat kan uitsluitend via de VN op verzoek van de rebellen. En die willen geen vreemde troepen, maar een no-fly zone boven Libie.

rara | 05-03-11 | 17:10

@de grote Anti | 05-03-11 | 16:59 |
Dan hadden we in ieder geval zonder schaamte voor de Tv kunnen zitten. Ik heb een keer een sollicitatiegesprek gehad bij een bedrijf dat camera's bouwde. Geweldige techniek, ontzettend goed gesprek en gelijk de uitnodiging voor een tweede gesprek. Op de weg naar buiten werd ik nog even door de showroom geleid. Bleken die camera's in drones gebruikt te worden. En de man die mij interviewde had daar eigenlijk nog nooit over nagedacht. Hij bouwde mooi spul, verkocht dat aan slechte mensen en ging in het weekend met zijn dochter naar de kinderboerderij. Een ontzettend aardige man, doet geen vlieg kwaad, maar bouwt wapentuig dat regimes helpt hun bevolking onder de duim te houden.
Ik heb voor de baan bedankt

De Veerboot | 05-03-11 | 17:09

@De Veerboot | 05-03-11 | 16:58
Veel meer dan varianten op Iran kan ik er niet in zien. Kijk maar eens naar de rol van de Islamitische Broederschap in bv. Egypte, by far het volkrijkste land in die regio.

Er is geen islamitisch land dat door een revolutie seculier wordt - het wordt alleen maar erger en zaken als de invoering van democratie is vrijwel onmogelijk door het ontbreken van een geletterde middenklasse. Komt er wel iets als democratie, dan heeft men binnen 2 jaar een dictatoriale theocratie, bouwjaar 1144 of nog ouder.

Daar heeft het Westen niet alleen niks aan, maar dat is zelfs zeer ongunstig. As it is nu willen de mensen gewoon te vreten en te drinken en dan maakt de islam niet zoveel uit nee. 't Gaat meer om the day after.

Verbaast mij dan ook niks dat het Westen weinig doet. Wat is er te winnen?

Heads or Tails | 05-03-11 | 17:08

@brutus68 | 05-03-11 | 17:02: Bedankt voor de uitleg. Op een van de keymaps valt af te lezen dat sommige plaatsen niet meer onder de macht van Gadhaffi vallen. Is daar al sprake van burgeroorlog? Zo ja, dan is het wellicht goed een VN vredesmissies te implementeren.

De Kampsjeng | 05-03-11 | 17:05

@Dop | 05-03-11 | 16:47, heb je een bron, kan het ff niet vinden.

gentle giant | 05-03-11 | 17:03

@brutus68 | 05-03-11 | 16:55 |
Ben ik helemaal met je eens. China pompt enorm veel wapens in bijvoorbeeld Afrika. Helaas is onze (jouw en mijn) invloed op China niet erg groot. Los van het feit dat demonstreren op het Plein van de Hemelse Vrede je een verhoogt risicoprofiel voor je ziektekostenverzekering oplevert

De Veerboot | 05-03-11 | 17:03

.

@De Kampsjeng | 05-03-11 | 16:56

Vanwege het machtsvacuum wat er dan ontstaat. Libie bestaat uit tig stammen die als ze de kans krijgen elkaar de tent uitvechten. Libie is een kunstmatig land, je kan het grofweg vergelijken met voormalig Joegoslavie. Tito, hoewel niet zo misdadig als Khadaffi, hield de zaak bij elkaar. Als Khadaffi wegvalt valt ook de kunstmatige eenheid in Libie uit elkaar. Dat Khadaffi niet meer te handhaven is, is evident, maar hoe verder? Het zou een (westerse) vredesmacht betekenen om een burgeroorlog te voorkomen, en dat ligt dus heel gevoelig...

brutus68 | 05-03-11 | 17:02

Mabel=illuminati?

doenormaal! | 05-03-11 | 17:02

Bos Hout | 05-03-11 | 17:01 Of ze die bakken dan wel grillen?

zeg maar jansen | 05-03-11 | 17:02

OT
Weet iemand of die privé-barbecue in Oman vanavond mèt kinderen was?

Bos Hout | 05-03-11 | 17:01

Dop | 05-03-11 | 16:47 Kunnen ze ruilen tegen een Lynx met bemanning.

zeg maar jansen | 05-03-11 | 16:59

@De Veerboot | 05-03-11 | 16:46
True,maar anders hadden ze die wapens wel uit azie of rusland gehaald.. Ach,het principe blijft simpel,guns dont kill people,people kill people.

de grote Anti | 05-03-11 | 16:59

as-saboer | 05-03-11 | 16:55 |

Het westen is medeverantwoordelijk dat ze daar nu zo rijk zijn , dit is een grote fout geweest , je had ze gewoon arm en dom moeten houden die gasten.

Eurotokkie | 05-03-11 | 16:59

@koerbagh | 05-03-11 | 16:25
Nieuws over Libie is wat mij betreft een goede zaak. Maar zodra het leven van soldaten in gevaar komt is het gepast om te zwijgen. Daar ligt zo'n beetje de grens.

rara | 05-03-11 | 16:58

@Heads or Tails | 05-03-11 | 16:50 |
Ik snap het niet helemaal: zeg je nu dat zonder de westerse wapens het niet moeilijker zou zijn om het eiegn volk te bevechten? Dat kan je niet menen. Luchtdominantie is bijzonder belangrijk bijvoorbeeld.

Ik denk dat in het hele conflict de Islam geen enkele rol speelt, de mensen willen gewoon vrijheid. Net als de bevolking van Latijns Amerika in de jaren 80 en 90: daar was niets Christelijks aan.

Als je niet wil dat de mensen uit Libie hierheen komen moet je gewoon zorgen dat ze het in hun eigen land goed hebben. En dat kan, ze hebben olie genoeg en dus mogelijkheden om een modern en welvarend land op te bouwen

De Veerboot | 05-03-11 | 16:58

Even een vraagje : ben ik nu de enige hier die zich Lockerbie kan herinneren en de afloop van dit incident ? Ooit heeft ghadaffi een aanslag gepleegd op een Amerikaans toestel ( van Pan Am geloof ik ) toevallig vloog die Boeing 747 vol met Kerosine net over een schots Plaatsje genaamd Lockerbie wat er dus in resulteerde dat ook een tiental inwoners van dit onschuldige plaatsje de dood vonden , door onderzoek en uiteindelijk een volle bekentenis van Ghadaffi ( hij heeft de "schade" vergoed ) is uitgekomen dat hij hierachter zat ,,, en wat deed de wereld ?? helemaal niets geen ene fluit ja een paar zogenaamde sancties . Oftewel er speelde / spelen dus hele andere belangen in Libie als het "recht" heeft iemend zich wel eens afgevraagd wat er gebeurd met Libie als hij zometeen weg is ? Niet ondenkbare optie er komt een Moeftie / Mullah aan de macht en we hebben Afghanistan 2 of Iran 2 alleen een stukje dichterbij.

Amigo1973 | 05-03-11 | 16:58

Wat me nog het meeste stoort is dat we het hier niet hebben over China, Rusland of Duitsland, maar over fokking Libie. De Zwitserse Garde legt dat land nog plat. Een paar gerichte luchtaanvallen en Kadhaffi is exit. Waarom duurt dat zolang?
Moeten er nog formulieren ingevuld worden of hoe zit dat?

De Kampsjeng | 05-03-11 | 16:56

Waar ik zo moe van word is het altijd maar weer met het vingertje wijzen naar het Westen qua wapenhandel. Natuurlijk, er wordt grof geld mee verdiend, maar vlak de Russen en de Chinezen op dat vlak ook niet uit.

brutus68 | 05-03-11 | 16:55

@polt | 05-03-11 | 16:53
Schuld is een irrelevant iets, waar je vrij weinig mee kan. Wel met verantwoordelijkheid nemen. Het is niet allemaal de schuld van het Westen. Het Westen is wel medeverantwoordelijk.

as-saboer | 05-03-11 | 16:55

as-saboer | 05-03-11 | 16:33
Wel erg makkelijk om de schuld te geven aan het westen. Egypte had die tanks ook niet kunnen kopen.

polt | 05-03-11 | 16:53

@Heads or Tails | 05-03-11 | 16:44
Dat hoef je mij niet uit te leggen... Ik schrijf het alleen maar op zodat men er eens over na kan denken...

doenormaal! | 05-03-11 | 16:52

@De Veerboot | 05-03-11 | 16:46
Als dat zo zijn (het is niet zo), dan zou dat een reden te meer zijn om die landen te voorzien van alle denkbare, hier in het Westen niet echt meer bruikbare wapens. Kunnen ze elkaar ter plaatse de schedels op wat minder primitieve wijze inslaan, iets waar ik weinig problemen mee heb; liever dat dan dat die troep naar het Westen komt.

Ik heb gewoon niet zoveel op met de islam in Europa, weetjewelweetjeniet.

Heads or Tails | 05-03-11 | 16:50

En toch blijven Nederlanders daar zitten en moeten ze later gered worden , en we weten nu hoe dit mis kan gaan.

Eurotokkie | 05-03-11 | 16:49

@doenormaal! | 05-03-11 | 16:42 |
Alle Arabische troepen behoren op dit moment bij een dictatuur of een erg ontluikende democratie (nog voor de eerste verkiezingen). Er zijn dus geen Arabische troepen beschikbaar.

De Veerboot | 05-03-11 | 16:49

Peter R. de Vries waar ben je? Wat deed Mabel met die crimineel in Libië?? Leert ze het dan nooit af om zich te mengen met criminelen? Ons koningshuis crimineel? Vragen.. vragen... Geldtransacties met criminele leiders? Alweer? Alweer Mabel??

doenormaal! | 05-03-11 | 16:48

Dat Malta krijgt nog een aardige luchtmacht zo, weer wat Mirages geland.

Dop | 05-03-11 | 16:47

de grote Anti | 05-03-11 | 16:37 | + 0 -
"Get real man,ook zonder westerse wapens hadden ze elkaar de hersens kunnen inslaan met knuppels"

Ehhhhhhhhhh ja, maar met de westerse wapens gaat het veel makkelijker. Daarom kopen dit soort dictators westerse wapens en geen knuppels.

De Veerboot | 05-03-11 | 16:46

@doenormaal! | 05-03-11 | 16:42

Een Arabische vredesmacht? That'll be the day..

brutus68 | 05-03-11 | 16:44

@doenormaal! | 05-03-11 | 16:42
Er staan geen Arabische troepen paraat omdat het natuurlijk niet uitmaakt wanneer je naar Allah gaat.

't Is een vrij consequente fascistische ideologie, de islam.

Heads or Tails | 05-03-11 | 16:44

@as-saboer | 05-03-11 | 16:33 |
Het is inderdaad erg treurig, vrijheid wordt vaak duur betaald. Ik heb sterk het gevoel dat het Libische volk zal winnen maar dat dit nog even kan duren: er is een massa slachting nodig voordat zoiets als een o-fly zone wordt ingezet.
Ik denk op zich wel dat de EU landen zich hierop voorbereiden gezien de evacuaties uit het land, zelfs uit gebieden waar het rustig is. Ik denk dat over een week Khadaffi luchtmacht niet meer functioneel is, en dan is het een kwestie van tijd. Een voor een zullen legeronderdelen de kant van de rebellen kiezen

De Veerboot | 05-03-11 | 16:43

@doenormaal! | 05-03-11 | 16:42
Zij zien liever ongelovige honden sterven in hun strijd daarom .... denk ik zomaar

Amigo1973 | 05-03-11 | 16:43

*Vraagt zich af waarom het altijd maar weer de VS en UK etc. moeten zijn (paraat staan) om de Moslims te redden.* Wie redt ons als wij een burgeroorlog krijgen? Niet de Moslims... Die staan vooral klaar om terroristische aanslagen te plegen... Wat een verschil in mentaliteit he.
Waarom staan er geen Arabische troepen paraat om het Libische volk te redden??

doenormaal! | 05-03-11 | 16:42

Voor de noobs :
Colombiaanse "Fuerzas especiales"zijn de beste moderne elite soldaten ( en Colombia heeft er vele duizenden van ) Gurkha`s zijn de beste niet moderne soldaten ( vraag maar aan de Argentijnen tijdens de falkland oorlog ) ze schijnen nogal goed met messen te zijn en niet bang om te sterven in de strijd ( schijnt iets met eer te maken te hebben )

Amigo1973 | 05-03-11 | 16:41

Voor de noobs :
Colombiaanse "Fuerzas especiales"zijn de beste moderne elite soldaten ( en Colombia heeft er vele duizenden van ) Gurkha`s zijn de beste niet moderne soldaten ( vraag maar aan de Argentijnen tijdens de falkland oorlog ) ze schijnen nogal goed met messen te zijn en niet bang om te sterven in de strijd ( schijnt iets met eer te maken te hebben )

Amigo1973 | 05-03-11 | 16:41

Mabel?
Wat heb ik gemist, en waar??

fuckje | 05-03-11 | 16:40

Oww, kunnen we die h v bommel niet ff stiekem droppen daarzo en proberen m publiekelijk te 'redden'? En als ie eenmaal daar is kan ie gelijk ala Regilio ff alle palestijnen, arabieren en ander zielig addergebroed redden en tot de SP bekeren...

Rest In Privacy | 05-03-11 | 16:39

@as-saboer | 05-03-11 | 16:33
Ja het zijn allemaal fokking Loeminadi, man. Zelfs in Lingo. De hele wereld is tegen jou en het zijn allemaal politieke spelletjes. Lingo, maar dan op het wereldtoneel.

koerbagh | 05-03-11 | 16:38

@as-saboer
Ja,alles is met opzet en de schuld van het westen.. Grote poppenkast.De illuminati hersenspoelen ons en iedereen zit achter de olie aan.Dat die mensen daar met elkaar op de vuist gaan is allemaal onze schuld.

Get real man,ook zonder westerse wapens hadden ze elkaar de hersens kunnen inslaan met knuppels.

de grote Anti | 05-03-11 | 16:37

Wel "gelukkig" heeft Nederland goede banden met Venezuelea ik heb begrepen dat Hugo graag wil onderhandelen ,,,,, Nederland zou ook de banden met Colombia aan kunnen halen dan krijgen ze als dank misschien ook een bataljon "Fuerzas especiales" net als de Amerikanen , droppen ze die in de woestijn is het probleem ook opgelost alleen wat minder zachtzinnig of aan de Britten vragen of ze wat Gurkha`s mogen lenen.

Amigo1973 | 05-03-11 | 16:37

@as-saboer | 05-03-11 | 16:33
LOL@"Die situatie is door het Westen zelf gecreërd."

Om iets te creëren moet je inderdaad niet in een mohammedaans land zijn, hahaha.

't Is allemaal de schuld van het Westen, zo zit dat *proest*. Godbewaarme, dat mohammedaanse slachtoffergeneuzel is wel heel erg 1923, boer. Get a fuckin' life.

Heads or Tails | 05-03-11 | 16:36

@as-saboer | 05-03-11 | 16:33

Welkom op planeet Aarde. La comedie humaine continue. Het was zo, het is zo en het zal nooit veranderen.

brutus68 | 05-03-11 | 16:36

as-saboer | 05-03-11 | 16:24
Hypocrisie geeft altijd zo'n bittere nasmaak, inderdaad. Zo'n instituut als de VN Mensenrechtenraad slaat nergens op. Eigenlijk slaat het helemaal nergens op als staten praten over mensenrechten, want overal worden mensenrechten geschonden als gevolg van handelen door elke staat - ook Nederland. En dat hoef dat niet direct te zijn, maar indirect, inderdaad.

Liever dat belangeloze personen en/of volledig onpartijdige neutrale organisaties praten over mensenrechten. Maar die bestaan vrijwel niet, helaas.

polt | 05-03-11 | 16:36

@de grote Anti | 05-03-11 | 16:30
Die situatie is door het Westen zelf gecreëerd. De tanks die in Egypte door de straten reden, waren door Nederland geleverd. De wapens van Khadaffi komen uit de Verenigde Staten. Khadaffi is niets anders dan 2 weken terug. Het Westen reageert wel anders. Dus of blijf doen of je neus bloed, of doe eens wat goeds zou ik zeggen. En natuurlijk is het niet enkel de EU of de VS die zo zijn. Ook China en Rusland doen lekker mee met die spelletjes. Ik vind het gewoon ongelofelijk triest dat er zoveel mensen sterven vanwege deze vieze politieke spelletjes.

as-saboer | 05-03-11 | 16:33

Blij dat wij Rutten als Mp hebben en niet Flop Cohen anders zat Mabel nog op schoot bij die Lockerbiefoob.

Slurfje | 05-03-11 | 16:33

@koerbagh | 05-03-11 | 16:25 |
Ik snap 'em.. hehe.

de grote Anti | 05-03-11 | 16:31

@koerbagh | 05-03-11 | 16:25

Onder welke nick reaguurt/reaguurde Khadaffi eigenlijk?

brutus68 | 05-03-11 | 16:30

@as-saboer | 05-03-11 | 16:24
Je zou natuurlijk ook de situatie relatief eenvoudig kunnen bekijken,namelijk wanneer er een burgeroorlog heerst gaat het westen zich ermee bemoeien.Er is veel geleerd van fauten in het verleden,het is niet meer zo'n amateuristisch zooitje ongeregeld als vroeger.

de grote Anti | 05-03-11 | 16:30

@koerbagh | 05-03-11 | 16:25, ik mis inderdaad soms de scherpte van vroegah in de comments.

gentle giant | 05-03-11 | 16:28

@as-saboer | 05-03-11 | 16:10, Sylvain Ephimenco heeft daar een interessante column over geschreven.
www.trouw.nl/tr/nl/4328/Opinie/article...
/1852511/2011/02/26/Gekke-Alex-de-1ste.dhtml
Als er mensen hypocriet zijn .....

gentle giant | 05-03-11 | 16:26

Ik vind dus dat Geen Stijl eigenlijk helemaal niets over Libië moet publiceren. Dat brengt onze jongens en meisjes maar in gevaar. Wat denkt de redactie eigenlijk, dat ze zomaar gevoelige info online kunnen plempen? Khadaffi leest mee hoor!
Onverantwoord.

(moet hier nog een ironieteken achter of zegt u: "nee, ik snap 'm". Ik weet het niet meer met die reaguurders van tegenwoordig)

koerbagh | 05-03-11 | 16:25

@polt | 05-03-11 | 16:21
Helemaal mee eens en daarom vind ik het gedrag van de Westerse leiders hypocriet. Of het gaat je om de mensenrechten en je pakt allereerst die bandiet uit Saudi Arabië aan, of het gaat puur en alleen om olie, geld en macht. In het tweede geval, kan er dan beter gestopt worden met praten over mensenrechten aangezien deze secundair zijn en enkel een excuus voor politieke herpositionering.

as-saboer | 05-03-11 | 16:24

@Balsaq | 05-03-11 | 16:17: Misschien, laten we hopen van niet.

De Kampsjeng | 05-03-11 | 16:21

as-saboer | 05-03-11 | 16:18
De laatste jaren scheen de betrekkingen tussen Lybie en het westen juist beter te zijn geworden. Zie overigens een zeer interessant artikel in De Groene Amsterdammer hierover: www.groene.nl/2011/9/de-verlaten-dicta...

polt | 05-03-11 | 16:21

@hagelkruis | 05-03-11 | 16:16: Waar baseer je dat op? Linkje?

De Kampsjeng | 05-03-11 | 16:19

Hier zie je dat die vrouw, links van Yvonne, geblurred wordt: tv.expressen.se/nyheter/utrikes/1.2352...
In de thumbnail van het filmpje wordt die vrouw licht omcirkeld.

Wat wel wat raar overkomt is de omhelsing van een vrouw door een man en deze vrouw wat blonder overkomt dan in het betreffende filmpje (maar dat kan ook de belichting zijn).

polt | 05-03-11 | 16:19

@Chiant | 05-03-11 | 16:13 |
Volgens mij zijn het de yankees (en ook de EU) die de bloed olie van Libië niet meer willen en in plaats daarvan de "schone" olie van Saudi Arabië nemen. Ik noem dat hypocriet. Buiten dat, tot recent stonden alle politieke leiders van links tot rechts nog vrolijk handjes te schudden met Khadaffi. Khadaffi is een idioot, maar die Abdullah van Saudi Arabië is zo niet nog erger.

as-saboer | 05-03-11 | 16:18

Ah,nice.. De marines zijn klaar om kont te schoppen en de s.a.s kunnen inderdaad behoorlijk sneaky zijn.Als een britse special airservice zegt dat hij linksaf gaat,gaat hij rechtsaf en als de afspraak om zulu 13.00 is,komt hij om zulu 12.59 of 13.01 aan je deur kloppen.
Onze jongens zijn uiteraard ook heel goed,maar wij zijn maar een relatief klein land natuurlijk./

Muzakje met de s.a.s..
www.youtube.com/watch?v=TLZuueNawhA

de grote Anti | 05-03-11 | 16:18

@De Kampsjeng | 05-03-11 | 16:15 :

Zulksch is een functie van de hoeveelheid olie/grondstoffen die je aan het Westen levert.

Balsaq | 05-03-11 | 16:17

Pritt ga eens als de wiedeweerga achter het verdwalen van Erik Oostwegel(Limburgse familievriend van Verhagen) aan in die Libische woestijn./Sirte.
Die Verhagen was dus overal behalve op 3 daagse skitrip..... die moest vriendendiensten bewijzen.
Erik werd begeleid door valse Mabel Wisse(kennis van Gaddaffi zoontje) gepresenteerd als Zweedse ha ha ha, er moesten geldbelangen veilig gesteld worden, en niet weinig. 3 mariniers zijn geofferd voor hun snelle legale vertrek via ambassade.In Oman zal ook nog wel e.e.a. geregeld moeten worden, voor sushi-woestijnenschorpioenen gaat dat komplete KH niet...

hagelkruis | 05-03-11 | 16:16

Pilot afl. Airwolf www.youtube.com/watch?v=8m9-yQRUMQk (korte teaser over oh ironie een gestolen heli en gevangen vrouw in haden van oa Kadaffi en Libië)

seven | 05-03-11 | 16:15

Ik vraag me af hoeveel vrouwen en kinderen je aan stukjes mag schieten voor het Internationaal Strafhof wakker wordt.

De Kampsjeng | 05-03-11 | 16:15

@as-saboer | 05-03-11 | 16:10
Dunkt mij dat degene die het hoogste woord voert over mensenrechten er als eerste iets aan zou moeten doen en zo niet hypocriet is.
Laat ik u nou vertellen dat de VS niet het hoogste woord voeren over mensenrechten, maar ze wel nakomen. Althans niet meer of minder dan Europa.

Chiant | 05-03-11 | 16:13

Vergeet niet te vermelden dat Ras Lanuf zich bij de legitieme Libiërs (ook wel "rebellen" genoemd) heeft aangesloten, en dat er --aldus Aljazeera en andere bronnen-- in Sirte/Surt (Muammars homestead) ernstige onenigheden zijn ontstaan.

Dat is allemaal goed nieuws.

Balsaq | 05-03-11 | 16:12

Bolle Wim | 05-03-11 | 16:00
Die rij zegt niks, NL is dol op gratis.

seven | 05-03-11 | 16:11

Wanneer gaan die hypocriete yankees nu eens die bandiet in Saudi Arabië aanpakken. In Saudi Arabië zit het meest foute regime van heel de regio. Ik durf zelfs te stellen, na Noord Korea en Myanmar het meest repressieve regime van de wereld. Ik vraag mij dan ook af wat zwaarder weegt, economische belangen of mensenrechten.

as-saboer | 05-03-11 | 16:10

One man only can solve this:"Chuck Norris"

Teddy CunterBlast | 05-03-11 | 16:09

Bakito | 05-03-11 | 15:41
Ja, elke krant, ook VK, heeft zijn mindere momenten. Denk martelhoax bv.

seven | 05-03-11 | 16:09

@Bolle Wim | 05-03-11 | 16:00
Welja, feiten zijn er immers om ter discussie te stellen of te negeren en linkse retoriek is per definitie waar.
Maar ik rij even met de auto naar de voedselbank hier om de hoek om in de rij te gaan staan. Ze schijnen net een partij goedkope sigaretten en bier gekregen te hebben.
www.goesweb.net/nieuws/algemeen/138/71...

Chiant | 05-03-11 | 16:09

@Bolle Wim | 05-03-11 | 16:00 |
die voedselbanken zouden mischien wat grootser zijn als ze weer gewoon huismerk producten namen, maar nee, men moet "dure" merkproducten hebben.

Als je een beetje je hersens gebruikt hoef je in dit land nooit honger te hebben. ik spreek uit ervaring

inktpot | 05-03-11 | 16:09

Gadaffi is een lelijke tiran, een vuile schoft. Die man moet zo snel mogelijk worden aangepakt, desnoods liquideren ze hem maar. Onbestaanbaar dat dit zo lang kan doorgaan zonder ingrijpen. Gadaffi is een kamikazedictator, hij weet dat het afgelopen is dus zal álles inzetten om zijn mensen te slachten. De rat.

De Kampsjeng | 05-03-11 | 16:08

andorra | 05-03-11 | 15:50
Volgens het Zweedse artikel was de Zweedse te zien op de televisie. De NOS blurde in het begin ook een vrouw die naast Yvonne zat. Die vrouw was grijzig en kan best 64 jaar zijn.
Hier op 17 seconden te zien:
www.youtube.com/watch?v=2PoYNP7ES5Q
Is zij die Zweedse?

polt | 05-03-11 | 16:02

Chiant | 05-03-11 | 15:51
Allemaal leuk en aardig maar de rijen voor de voedselbanken zijn nergens langer dan in Nederland. Waar is al dat verdiende geld dan gebleven? Bij the happy few??
Dus ik neem die grootse economische juichverhalen altijd maar met een flink korreltje zout. Armoede en een uiterst schraal bestaan zijn alom aanwezig in Nederland. We zijn al jarenlang aan het loonmatigen op niks af.

Bolle Wim | 05-03-11 | 16:00

@Pakzooi | 05-03-11 | 15:51, had al lang moeten varen.

gentle giant | 05-03-11 | 16:00

Fijn ook die Afrikaanse huurlingen, goed om te zien dat hun businessplan in aanmerking kwam voor ontwikkelingssubsidie. Dat betaalt zich nu uit.

seven | 05-03-11 | 15:57

andorra | 05-03-11 | 15:50 |
Die Mabel... ze blijft van avontuurtjes houden! Wat zal ze allemaal in de tent van Mouamar hebben uitgespookt dat ze weer zo snel is vrijgelaten? Ze moet wel heeel goed zijn.

Bolle Wim | 05-03-11 | 15:56

@kapotte_stofzuiger | 05-03-11 | 15:47
LOL!
Maar dat doen de Britten ook niet en die hebben de Eurolandenburgers ook niet laten staan toen zij met hun vliegtuigen in de woestijn in Libië een heel gezelschap hebben opgepikt.

Chiant | 05-03-11 | 15:54

Wat betekent: 'heul veul'?
Is dat taal van mensen die niet weten dat je in de Haarlemmerstraat je politieauto beter op de stoep kunt zetten omdat anders de stad tot stilstand komt?

Einde van de Domheid | 05-03-11 | 15:53

@Bolle Wim | 05-03-11 | 15:42
Juist. Maar dan zijn we er snel uit, want de Duitse gezondheidszorg staat ook veel hoger aangeschreven, het Belgische onderwijs is beter, de Franse landbouw rendeert meer, de Japanse treinen rijden altijd op tijd en de Duitse autowegen zijn ook beter. Laten we over veiligheid en justitie nog maar zwijgen. We kunnen dus volgens uw redenering de gehele overheid opdoeken.
Als je de 17e economie ter wereld bent en dat weet te realiseren met een klein landoppervlak en 16 miljoen inwoners, dan brengt dat verantwoordelijkheden met zich mee om die positie waar te maken en te behouden. Je kunt niet tot in lengte van dagen richting de VS blijven kijken om de gratis verzekeringspolis "veiligheid" te blijven verzilveren.

Chiant | 05-03-11 | 15:51

@gentle giant | 05-03-11 | 15:48

Nou, dan kunnen we in ieder geval De Witt gebruiken.

Met De Rotterdam zullen ze wel coke aan het vangen zijn in Zuid Amerika..

Pakzooi | 05-03-11 | 15:51

polt | 05-03-11 | 15:22 | + 0 -
.
(fragment uit geennieuws.com: )=====De financiële belangen en transacties met Ghadaffi moesten geregeld worden (Tamoil Nederland) Mabel Wisse Smit regelde dat? en kwam vast te zitten in de woestijn. Vertrok zij samen met Erik Oostwegel van Royal Haskoning naar Sitre voor pick up?
Tot 25 februari zat de marmot Mabel in de Young Global Leaders Club, een ‘elitenetwerk van invloedrijke prominenten’ inderdaad samen met de belangrijkste zoon van Ghadaffi. Diens brein, zullen we maar zeggen.
Haar Twitter timeline stopt op 24 feb en gaat weer verder op 2 mrt,waarin ze aangeeft in Ethiopiè te zitten,maar dat kan fake zijn. Heeft Mabel een Zweeds paspoort?
En waar was Maxime Verhagen ex minister buitenlandse zaken,die toevallig ten tijde van de helikopter `redding`spoorloos was ? =====

andorra | 05-03-11 | 15:50

Libië, voornamelijk de Grote Zandzee; aldus vooral zand, het groen van spaarzame palmboom op gemiddeld 6 meter hoogte, de 600 Black Watch soldiers in de juiste camo, zodat het woord nog betekenis heeft.
De moedige opstandelingen dragen, indien gecamoufleerd, allemaal fris groen, om vooral goed en vruchtbaar af te steken tegen het dorre verleden en de omgeving?
Dan kun je wel een paar onwaarschijnlijke takken op je auto plakken.. maar je kan 'm beter onder de limonade smeren en er zand overheen laten waaien.
Hoe dan ook, het wordt vast een grote ramp daar, uiteindelijk gaat het toch om de pecunia en die bevindt zich voornamelijk onder de grond.

Causa Sui | 05-03-11 | 15:47

@Chiant | 05-03-11 | 15:44
Ze doen geeneens mee met de Euro. "Dat is niet mijn burger, vriend"

kapotte_stofzuiger | 05-03-11 | 15:47

@Bolle Wim | 05-03-11 | 15:42
Voorbeelden graag?

Pakzooi | 05-03-11 | 15:46

Bakito | 05-03-11 | 15:34
Ik doel op de huidige voorraad militair spul, dat is niet van de laatste maanden, maar in jaren (vanaf 2004 einde boycot Libië daarna ging Kadaffi flink shoppen) opgebouwd. In de afgelopen jaren ( CV Bert Koenders: 2007-2010 Minister voor Ontwikkelingssamenwerking) zat Koenders volop op ontwikkelingssamenwerkng.

seven | 05-03-11 | 15:46

Gelukkig heeft de kolonel onze Måbel Wisse Småt netjes afgeleverd bij de ambassade.

Egerius | 05-03-11 | 15:44

@kapotte_stofzuiger | 05-03-11 | 15:39
Omdat het een Europese burger in gevaar is wellicht?

Chiant | 05-03-11 | 15:44

Ik zou maar alvast wat Mariniers inschepen. Ik weet niet of de Hr MS Rotterdam en Johan de Witt in Den Helder liggen?

Pakzooi | 05-03-11 | 15:43

Chiant | 05-03-11 | 15:39 |
Weggegooid geld. Zinloze en nutteloze poppenkast. Bij de eerste de beste dreiging geven Nederlandse soldaten zich direct over. We hebben een soort hippie-leger.

Bolle Wim | 05-03-11 | 15:42

In het Zweedse artikel staat nog meer info trouwens:
"The Swede and the Dutch engineer was later transferred to the Dutch Embassy in Tripoli and were flown out of the country."
en:
"Last night showed the Libyan regime controlled state television a movie with the captured Dutch marines and the machine gun-armed helicopter.
On the film also shows a woman whose face is obscured. From clothes to give it the 64-year-old Swede."

polt | 05-03-11 | 15:42

@seven | 05-03-11 | 15:38
Meestal?

Bakito | 05-03-11 | 15:41

@polt | 05-03-11 | 15:39
Raar, dat zeker.

kapotte_stofzuiger | 05-03-11 | 15:40

@polt | 05-03-11 | 15:36
Dat maakt het er niet beter op: waarom zetten wij militairen en materiaal op het spel om een Zweedse bejaarde te redden?

kapotte_stofzuiger | 05-03-11 | 15:39

kapotte_stofzuiger | 05-03-11 | 15:35
Uit dat Zweedse artikel:
"The three Marines in the helicopter crew were arrested and taken away along with the Swedish 64-year-old woman and the Dutch engineer."

Ik durf niet te beoordelen of het raar is om een dergelijke reddingsactie te ondernemen voor 2 personen. Wat ik raarder vind is dat die evacuees toch geevacueerd zijn geworden terwijl de lynx-militairen vast zaten. Wie heeft ze geevacueerd?

polt | 05-03-11 | 15:39

@Bolle Wim | 05-03-11 | 15:37
Omdat?

Chiant | 05-03-11 | 15:39

Bakito | 05-03-11 | 15:30
Heeft de volkskrant of nieuws.nl (= persbureau Novum )zo'n slechte naam bij jou? Hou mij buiten je fitties please, ik suggereer niets, maar ben zeer feitelijk en baseer mij meestal op betrouwbare bronnen.

seven | 05-03-11 | 15:38

Baki Jij weet wel waarom bertje koenders ook wel SINERKLAAS koenders werd genoemt.

mierus | 05-03-11 | 15:38

Chiant | 05-03-11 | 15:21 |
Die 8 miljard is minstens 7 miljard te veel.

Bolle Wim | 05-03-11 | 15:37

@polt | 05-03-11 | 15:33
Een officieel vals paspoort is zo gemaakt. Maar nou dreigt het wel aluhoedjes te worden. U zult het met me eens zijn dat het opvallend is dat voor 2 mensen een complete reddingsactie op touw wordt gezet.

kapotte_stofzuiger | 05-03-11 | 15:35

@seven | 05-03-11 | 15:28
Volgens mij zit Koenders niet in dit kabinet, maar ik ben niet helemaal op de hoogte van jouw waanbeelden.

Bakito | 05-03-11 | 15:34

kapotte_stofzuiger | 05-03-11 | 15:30
Een Nederlander (m of v) en een Zweedse die - als ik me goed herinner 64 jaar is.
En volgens Elsevier was die Nederlander een ingenieur.
Mabel kan die Zweedse niet zijn en is ook geen ingenieur.

polt | 05-03-11 | 15:33

wanneer gaan we nou eens gvd ingrijpen voordat dat land helemaal kapot is, en de schade niet meer te overzien is

J.T | 05-03-11 | 15:33

@Bakito | 05-03-11 | 15:30
Hoort u mij zeggen dat het de waarheid is? Op z'n minst vreemd te noemen; waarom een hele reddingsmissie voor 2 mensen? Die moeten op z'n minst dus heel belangrijk voor Nederland zijn.

kapotte_stofzuiger | 05-03-11 | 15:32

Vraagje, ontvangt hij nog ontwikkelingshulp?
Moet hij al de miljarden die hij van Amerika ontvangen heeft terug betalen?
Wanneer gaat bea weer op bezoek om te lobbyen?

ziende blind | 05-03-11 | 15:31

kapotte_stofzuiger | 05-03-11 | 15:20
Het zou me niets maar dan ook helemaal niets verbazen dat dit verhaal klopt.

Sjeng de helle | 05-03-11 | 15:30

gelukkig grijpt de Arabische liga wel keihard in!

Heinzz | 05-03-11 | 15:30

seven | 05-03-11 | 15:28 | + 0 -
Met steun van de internationale socialisten voor khadaffi

zeefert | 05-03-11 | 15:30

@kapotte_stofzuiger | 05-03-11 | 15:20
Linkjes naar twee dubieuze websites om een waarheid te suggereren. Je lijkt Seven wel.

Bakito | 05-03-11 | 15:30

seven | 05-03-11 | 15:25
Heb het ook gelezen vanmorgen.
Hoort zeker bij de secundaire arbeidsvoorwaarden en de fenomenale bedrijfscultuur. Net als als de € 2000,- dure flessen wijn bij de KMA als er een top party is
Geweldig!!! ( synisme modus uit)

Sjeng de helle | 05-03-11 | 15:29

Bakito | 05-03-11 | 15:19
Behalve dat elke kogel daar met oliegeld en ontwikkelingsgeld (hoi Koenders!) is betaald

seven | 05-03-11 | 15:28

Sjeng de helle | 05-03-11 | 15:13
Ware het niet dat ons defensiebudget opgaat aan graaiers in de top daar.
"Bij een prestigieus marineonderdeel in Den Helder is sprake van zelfverrijking, diefstal, intimidatie en onderling wantrouwen. Ook wordt afgerekend met klokkenluiders en personen die zich verzetten tegen de niet-integere bedrijfscultuur.(...) Uit recente onderzoeken blijkt dat er bij deze IT-divisie misbruik wordt gemaakt van dienstauto's en telefoons en dat computers en apparatuur zijn gestolen. Ook is personeel ongeoorloofd afwezig en zijn er sterke aanwijzingen dat het hoge management zichzelf heeft verrijkt door ten onrechte bonussen en aanblijfpremies te regelen.(...)bij een andere DMO-afdeling, op de Frederikskazerne in Den Haag, eveneens ernstige integriteitsschendingen waren vastgesteld." meerrr hoe de klokkenluiders het nu vergaat @ www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nieuws/ar...

seven | 05-03-11 | 15:25

Geen zorgen mensen, waneer de olieprijs maar hoog genoeg wordt, wil ik nog wel eens zien of Amerika zich militair gezien afwezig zal houden. 35 tanks? Pff. Zoveel tanks repareert de VS op een dag.

Martialis | 05-03-11 | 15:23

Ik begrijp die connectie met Mabel niet zo. Elsevier spreekt over het evacueren van een ingenieur. Mabel is toch geen ingenieur? Ze studeerde economie en politicologie.

polt | 05-03-11 | 15:22

Het gaat weer net zo als op de balkan; heel de WERELD kijkt naar een massa-slachting en komt in actie als er een hele generatie vermoord is.

mierus | 05-03-11 | 15:21

@Bolle Wim | 05-03-11 | 15:17
1. Zie mijn post @15:14
2. De staatsschuld bedraagt 400 miljard Euro. Het jaarlijkse defensiebudget 8 miljard. Dat is dus nog niet eens genoeg om de helft van de rente op de staatsschuld te betalen. Het is maar wat je onder een vloek en een zucht verstaat.

Chiant | 05-03-11 | 15:21

Bolle Wim | 05-03-11 | 15:17 | + 0 -
Goed plan!! En slim ook!!
Niets geleerd van 2WO he?!?

zeefert | 05-03-11 | 15:20

@Puz Pin | 05-03-11 | 15:16
Bij Facebook linksaf, daar vindt u Twitter.

kapotte_stofzuiger | 05-03-11 | 15:19

Nogmaals, de burgeroorlog in Libië heeft niks met de Nederlandse politiek/politici te maken. Wat een domheid weer.


Bakito | 05-03-11 | 15:19

Laten we zo snel stoppen met defensie. Volstrekt zinloos en nutteloos. Zijn we binnen een vloek en een zucht van de staatsschuld af, beschikt de bevolking weer over een hele hoop koopkracht en kunnen onze bejaarden weer gewoon douchen.

Bolle Wim | 05-03-11 | 15:17

#Libya - To bypass internet Blackout in #Libya use dialup ( +49 231 97844321 ) login: telecomix password: telecomix - #Feb17 @telecomix

Puz Pin | 05-03-11 | 15:16
Chiant | 05-03-11 | 15:14

Het is oorverdovend stil op het museumplein/dam/plein in den haag.

Dat is wel eens anders als er anderen bij betrokken zijn.

polt | 05-03-11 | 15:14

Leuke comments ook achter die Daily Mail link; Zo van 'Ja! Dat is een goed plan om die SAS mannetjes daar te deplyen'

Puz Pin | 05-03-11 | 15:14

Ik hoop wel dat de live-coverage wat beter kan, niet echt een kijk-oorlog, tot nu toe.

captainobvious | 05-03-11 | 15:14

Ben toch echt blij dat we in Nederland de afgelopen 40 jaar ons defensie apparaat zo goed op peil hebben gehouden. Hyper modern materiaal, genoeg munitie,
State off the art uitrusting, dat geeft toch zo'n gerust gevoel.

Sjeng de helle | 05-03-11 | 15:13

Intelroy | 05-03-11 | 14:55
Vluchtende Egyptenaren terug brengen naar Egypte.

polt | 05-03-11 | 15:13

*oude Mauser van opa uit vet haalt*

ChristusTePaard | 05-03-11 | 15:13

Duizend bommen en granaten zou Kapitein H. zeggen.

Plukkiehaar | 05-03-11 | 15:11

Hoe dan ook, hoe meer onderling geweld hoe minder van die testosteron-bommetjes uiteindelijk naar ons toekomen. Hou nog even vol Moammar!

sjaakdeslinksesul | 05-03-11 | 15:09

Plankje met brie en Deense blauwe kaas - check
Bloedkleurige Afrikaanse wijn - check

Nous sont parti!

Rest In Privacy | 05-03-11 | 15:07

Brekend nieuws vanuit Chersonissos:
'Korps commando troepen op de vuist met Amerikaanse Mariniers in waas van alcohol'

vander F | 05-03-11 | 15:04

ik laat het over aan de elite om dit zaakje te regelen.
*auto verder wassen gaat en het echt allemaal niet meer kan schelen*

King of the Oneliner | 05-03-11 | 15:03

Zag net die van jole met een "ik ben khadaffi" t-shirt op schiphol

zeefert | 05-03-11 | 15:02

@pritt.. en daar kun je heel WAT etc... verder mooi hoor. Op naar het vroegbier.

Puz Pin | 05-03-11 | 15:01

Ik schreef per abuis 'aurotiteiten': Vreugde bij zonsopgang?

Dr. Dr. Bartholdy | 05-03-11 | 15:01

Fancy your chances against the SAS, Gaddafi?

De Britten hebben nog een krijgsmacht waar ze trots op zijn. Heerlijk.

Fantafan | 05-03-11 | 15:01

Bel GroenLinks en laat ze de straaljagers op zonne-energie maar inzetten.

lichtpunt | 05-03-11 | 15:01

@Intelroy | 05-03-11 | 14:55
Op het moment zijn ze nog aan het kaarten.
Wat ze straks gaan doen weet ik niet

Che_cuevara | 05-03-11 | 14:59

... niet ingrijpt.

cellardoor | 05-03-11 | 14:59

Vraag me toch af waarom de VN

cellardoor | 05-03-11 | 14:59

Sinds wanneer is de Black Watch synoniem voor de SAS? Lijkt mij ook sterk dat een elite-eenheid zoals de SAS 600 man in het veld heeft. Volgende keer toch maar even verder onderzoek doen: nl.wikipedia.org/wiki/Black_Watch

michel219 | 05-03-11 | 14:58

Waar is hyperactivist René Danen eigenlijk?

Fijnstoffer | 05-03-11 | 14:57

Triest dat iedereen zich drukker maakt om de benzineprijs en Harry van Bommel dan om de vele onschuldige slachtoffers (kinderen) die zullen vallen.

Westerse beschaving? Ik noem dat bekrompenheid ten top.


Bakito | 05-03-11 | 14:57

die vieze yanks zijn ook al weer aanwezig.. en Iran maar afbekken.. wat doen die lui daar??

Intelroy | 05-03-11 | 14:55

Interessant om te zien hoe snel zo'n gerucht over Mabel zich verspreidt..... Het is het gevolg van bevreemdende aspecten van de vlucht met de Lynx in combinatie met de gedragen zwijgzaamheid van de aurotiteiten.

Dr. Dr. Bartholdy | 05-03-11 | 14:52

zeefert | 05-03-11 | 14:43
Van Bommel stond afgelopen dagen klaar om de evacuatie door NL als schending int. recht te betitelen en Kadaffi gelijk te geven bij de gijzeling. Socialistische broeders zeker, samen met die andere commie-oliedespoot uit Venezuela, Chavez die hetzelfde deed.
Terwijl een evacuatie bij dreiging gewoon mag. Daar ging BZ dan ook vanuit.
23feb "Voor Libië hoeft geen toestemming meer te worden geregeld om te landen omdat alle evacuatievluchten onder een uitzonderingsregeling vallen, zegt het ministerie van Buitenlandse Zaken." binnenland.nieuws.nl/630866/tweede_vli...

seven | 05-03-11 | 14:50

@Zzzzooooffff | 05-03-11 | 14:49
Wacht maar tot die in actie komen.

Che_cuevara | 05-03-11 | 14:49

De Nederlandse bijdrage bestaat uit drie gegijzelde militairen in de bajes in Tripoli.

Zzzzooooffff | 05-03-11 | 14:49

@kapotte_stofzuiger | 05-03-11 | 14:31

Ja, zou houdt hij het wel vol.
Of wil jij er lang van genieten?

Che_cuevara | 05-03-11 | 14:47

@seven | 05-03-11 | 14:40 |

Hij schijnt ook nog al een liefhebber/bewonderaar van Adolf Hitler te zijn

inktpot | 05-03-11 | 14:46

Wat nu, 1300 us marines, 600 sas.
Wij hebben er 3 man zitten, als die het nu maar regelen komt het allemaal goed.

Che_cuevara | 05-03-11 | 14:45

Dat filmpje van die arts met de huls in zijn hand is nep.
Het is een huls van russisch luchtafweergeschut en dat blijft liggen naast het geschut. De kogel die erbij hoort heeft de gewoonte een vliegtuig binnen te dringen,
dus gaat meestal dwars door een lichaam heen.

Ploos van Amstel | 05-03-11 | 14:45

Prachtig proza weer, ik ga nu ff naar nu punt nl of zo om de vertaling te lezen.

WederomOnweer | 05-03-11 | 14:44

Denk dat harry en gretha morgen wel weer op de dam te vinden zijn met pro-khadaffi spandoeken!

zeefert | 05-03-11 | 14:43

Tofik Dibie kazerne. Daar zitten de heaumeauxsensuele stoottroepen.

de vleesgigant | 05-03-11 | 14:41

De burgeroorlog is begonnen?

*rijst en bonen inslaat en deur barricadeert*

plastic zakje | 05-03-11 | 14:41

De vraag blijft: Wat moeten wij doen als het 'rijke Westen'? Libië koloniseren en zelf alle olie opmaken? Of die Arabiërs hun gang laten gaan? Of onze airforce even over Tripoli heen laten knallen?

Bijthond | 05-03-11 | 14:41

Kadaffi, de islam-socialist met z'n groene boekje. Enge mix van Mao (rode boekje) en islam. In the end zijn al die socialisten (of islamisten) pure despoten.

seven | 05-03-11 | 14:40

The shit is starting to hit the fan!

BeertjeB | 05-03-11 | 14:40

ivm met?
maar aan begin ve zin?
kom op he

Stamhoofd | 05-03-11 | 14:38

Mabel, weer thuis op de bank, Trix op de bank in Oman en het geld van de kolonel veilig op een bank en het westen. Dankzij onze lynx

Pimp my Voortuin | 05-03-11 | 14:36

Gelukkig is onze Mabel weer veilig thuis.

andorra | 05-03-11 | 14:34

*naar 511 zapped en chips pakt*

Parsons | 05-03-11 | 14:31

Krijgen we tenminste nog waar voor ons geld. Niet voor niets de afgelopen maand elke dag 70 liter bij Tamoil getankt.

kapotte_stofzuiger | 05-03-11 | 14:31

O, zit Harry van Bommel al bij Khadaffi op schoot?

Molly-Bolly | 05-03-11 | 14:31

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland