
Huishoudelijke mededeling. Duizendplus comments. Dat betekent dat de reaguurservers ietwat traag worden. Dat topic gaat dicht. Speciaal voor de avond- en nachtdienst mag u hier verder koekwauzen over de
Totale Chaos inzake de Mislukte Informatie en de Deplorabele Staat van het Eensch Zoo Tolerante en Verdraagzame Koninkrijkje in de Lage Landen dat Nu Al Negentig Dagen Zonder Kabinet Zit Omdat
Acht Miljoen Mensen
Niet op Die Indo uit Venlo Gestemd Hebben. Grappen, grollen, analyses en doorwrochte duidingen ook te volgen via de hashtag #
puinzooi. Extragratis PolitiekTip! Straks om 20:00 uur kunt u telechatten met de
Kustaw Bessems van RTL4. (Illustratie via
Twitter)
Update1: Stront aan de knikker.
Schisma in CDA?
Update2: Hopla. Tjeenk Willink weer aan de slag in formatie.
Reaguursels
InloggenHee wordt VVD PvdA D66 Groenlinks nu weer bekeken? Sjonge jonge, het duurt me wat zeg.
Courage78 | 08-09-10 | 12:02
Dank voor de update. En voor de rest nog alles goed?
Even zodat we weten over wie we het hebben in de toekomst:
Brokkelködt Fluimpje Faalsema (aka Azraël) = Femke Halsema
Debiel Reuma = Emiel Roemer
Gargamel = Job Cohen
ÜbergalbrakerT Peggold = Alexander Pechtold
Aaaaah, give me bleach to remove the ugly from my retina! = Mariëtte Hamer
... de rest volgt.
INDO:
In Nederland Dubbel Opgelicht
een goede leerschool voor politiek bedrijven
Oranje boven, oranje boven, leve de Koningin!
Hoera, hoera, hoera.
Als Lubbers hgeen time out voor elkaar krijgt en als Klink de boel niet kan opblazen wordt het tijd voor Hare Majesteit om in te grijpen. Haar vriendje Tjeenk Willink, de man die het niet gepast vindt als men denkt dat hij nog steeds een PvdA-man is, gaat orde scheppen, orde in de chaos.
Een duidelijker bewijs van de directe invloed die Beatrix op de toekomst van Nederland uit kan oefenen is er niet. Dwars tegen de wensen van meerderheid van de Tweede Kamer in benoemt zij haar vriendje in plaats van bijvoorbeeld opnieuw Opstelten. En iedereen, inclusief Rutte, legt zich hier meteen en zonder morrren bij neer, want het is niet gepast om tijdens een formatie het staatshoofd voor de voeten te lopen, een proces dat het staatshoofd in gang heeft gezet te bruskeren of zelfs maar te onderbreken.
What the fuck?
Het stond het staatshoofd vrij en het zou het staatshoofd sieren als zij, omgekeerd, het minimale fatsoen had om haar formatie besprekingen af te stemmen op veranderende gebeurtenissen, zelf in te grijpen en versneld Opstelten te herbenoemen. Nergens staat geschreven dat het staatshoofd een eenmaal ingeslagen pad niet zou kunnen verlaten. Maar nee, het staatshoofd beslist anders, buigt niet, gaat haar eigen weg en dwingt iedereen te buigen, door de knieën te gaan en haar oranje kont te likken.
Laat ik even de advocaat van de duivel spelen. Tjeenk Willink, uiteraard in het belang van de toekomst van Nederland, gaat Wilders uitnodigen voor een gesprekje op zaterdag a.s., uitgerekend op de dag dat hij even naar New York wil wippen om daar zijn keutel te draaien. Cohen heeft de voorzet in het debat al gedaan, Tjeenk Willink hoeft 'm alleen maar in te koppen.
Oranje wint dan alweer de zoveelste wedstrijd met vuil spel.
uitgeslapen | 08-09-10 | 08:42
Nog geen 4 weken...
Wolveshead | 08-09-10 | 01:28
Ik word een beetje ziek van steeds weer die domme rechtsche redeneringen en uitleg aan lui als jou. Maar goed, dan leg ik het voor deze keer even kort uit. Het kan geen gematigde Islam zijn omdat het bij Islam om een geloof gaat net zoals bij andere geloven. Een geloof staat qua 'regels' vast dus daar valt niets aan te draaien. Gelukkig maar anders zou je het verhaal steeds een andere wending kunnen geven zoals rechtsch dat wel vaker doet (zie Wilders in de laatste dagen). Het geloof is soms vastgelegd in een boek (koran, bijbel). Vandaar dat een geloof niet gematigd kan zijn noch extremistisch. Mensen daarentegen wél. Maar wat ik vertelde (en nu herhaal ik het voor de laatste keer) is dat ik vind dat die badmuts een extremist is. Als je het dan over gematigde Moslim hebt (en ja daar had ik het ook over, maar eigenlijk is de term 'zum kotzen') dan ga ik er van uit dat gematigde Moslims die zijn die zich aan onze normen aanpassen en hier gewoon willen leven en iets bijdragen aan onze maatschappij, dus nogmaals volgens mij 95% van de Moslims. Gaat men een 'gematigde' Moslim, net zoals kereltje Wilders, over een kam scheren met een extremistische idioot zoals die wat bij penw zat dan trap je daarmee tegen mijn bein en dan word ik over die stelling redelijk pissig. Hier wou ik het even bij laten want ik wil je met zoveel informatie niet overbelasten. Gematigd is overigens beheerst, ingetogen, kalm, moderaat mocht je het woord gematigd niet begrijpen.
en iedereen gelooft ook dat dit 4 jaren blijft zitten
Waarom kunnen onze volksvertegenwoordigers niet eens doen waarvoor ze aan de lat staan: VVD liberaal, CDA 10 geboden en PvdA sociaal.
Omdat ze niet doen wat ze zouden moeten zijn Emile, Geert, Pechtold en Femke erbij gekomen. Trouwens de VVD heeft zich afgesplitst van de PvdA.
We hebben eenheid nodig als nooit te voren maar we zijn nog nooit zo verdeeld geweest als nu. De Islam doet zijn werk goed...
caudillo | 08-09-10 | 04:59
Ik kan een heel eind met u meegaan en ik vind ook dat we met zijn allen de strijd moeten aangaan met Iran en allen die geen respect hebben voor de grondbeginselen van de mens en zijn vrijheden.
Het CDA doet een splitsing om indien het avontuur mislukt alsnog een vehikel te heben om later weer een unie te vormen.
Het gedrag van Rutte en Verhagen is wel begrijpelijk in het licht van de kruistocht, maar het is niet geloofwaardig in de richting van onze koningin. Toch moeten moedige mensen ondanks dat ze trouw zworen aan de kroon toch wel eens moedig zijn en niet slaafs worden aan de koning.
De meest moedige man is Geert Wilders. Links heeft slappe knieën helaas. Ik kijk wel empatisch naar de SP maar niet naar de verraders van de PvdA. Ik hoop niet dat Rutte en Verhagen de minder draagkrachtige onderdanen gaan plunderen en dan ook nog eens Geert uitschakelen.
Waarom kunnen onze volksvertegenwoordigers niet eens doen waarvoor ze aan de lat staan: VVD liberaal, CDA empatisch PvdA sociaal. Waarom zijn ze alleen maar bezig hun belangennetwerken te voeden en hebben ze gewoon geen ruggengraat? Verdomme de vijand is allang onder ons.
We moeten met vereende krachten de rot uit de samenleving snijden: foute immigranten en foute bankiers. Waarom kan dat niet? Zijn we dan al zo kapodt?
Bea grijpt haar kans weer eens kabinet met de PVV te bombarderen. Wat Lubbers niet gelukt was mag Tjeert Willink nu wel gaan doen. Wedden dat hij onderhandlingen met de PVDA en paar plus gaat afdwingen?
Nog een paar van dit soort moves en NL ziet in dat Bea gewoon haar eigen positie aan het veilig stellen is in plaats van NL zo snel mogelijk aan een kabinet te helpen op basis van de democratische adviezen die ze krijgt
*zich maar eensch klaar gaat maken voor de dag*
Ook een goeie morgen, Joris.
out.
240 reacties, en dat voor het verkiezings avondtopic! Iedereen een beetje moe ervan?
*Toch nog even slapen gaat*
Als ze nou gewoon nog een jaartje of twee doorformeren, dan legt demissionair minister Eurlings intussen gewoon de A4 aan. Eindelijk!
Daar hebben we echt wat aan.
Van dat regeren, door wie dan ook, komt toch niet veel terecht.
-
Natuurlijk ben ik ontzettend vóór de Koningin, want ooit heb ik haar trouw gezworen toen ik officier werd.
-
Maar ik zou nog veel ontzettender voorder zijn, als Hare Majesteit gewoon rechtse opvattingen had, als ze, zoals iemand van Koninklijken Bloede betaamt, een godsgloeiende hekel zou hebben aan alle rooie honden die maar blijven geloven dat zieligheid beloond moet worden.
Maar helaas.
-
Toch ben ik wel nieuwsgierig hoe het afloopt.
De ondergang van 't CDA, hier op GS door velen bejubeld, is ideologisch wel leuk hoor, maar voor de praktische politiek een ramp. Als je er tenminste van uitgaat dat links tot ELKE prijs uit de macht moet worden gehouden.
-
Dat vind ik als het hééél laat is. Zie het als spot.
-
Ceterum censeo Iranem delendam esse.
@vraagstaart | 08-09-10 | 03:22
Dat voorstel moet dan evengoed gedragen worden door de 2e Kamer. Dat gaat niet gebeuren denk ik.
@osc. | 08-09-10 | 03:46
Je kunt het onmogelijk eens zijn met alle reacties. Jouw hoop op het uitbreken van de Wereldpleuris deel ik niet. Al was het alleen maar omdat ik vind dat Arabische vrouwen vaak heel mooi zijn. Ik heb er een hekel aan als die met stenen worden doodgegooid. In mijn buurt moet je dat ook zeker niet proberen, wij gooien met auto's.
ophouden met regeren is de allerbeste oplossing.
dag & hallo,
ik heb al jullie reacties gelezen en ik moet eerlijk bekennen dat ik overal mee eens ben. ik hoop dat die peroxide mafkees in new york een geniale toespraak gaat houden waarna de wereldpleuris uitbreekt. want dat willen we toch allemaal met onze opel astra en onze gebrekkige familieleden? okay dan.
@Wolveshead | 08-09-10 | 02:39 Ik help het je hopen. Maar de obstructie van VVD/CDA/PVV en vervolgens "in het landsbelang" aanstellen van een zakenkabinet (Tjeenk Willink, Hirsch Ballin, Kroes, Cohen etc.) dat de 2e kamer buitenspel kan zetten is imo een reëele optie.
Zeker gezien de wijze waarop de berichtgeving op de staatsmedia deze route moet faciliteren. Zojuist de rede van Baroso gezien, gericht aan Sarkozy (uitwijen van 8000 Roma, discriminatie etc.) op het NOS-Journaal - in de inleiding van de nieuwslezer geen woord over Sarkozy, Baroso zou het over Wilders hebben gehad! Over liegen en verdraaien gesproken.
Spannende tijden...
@vraagstaart | 08-09-10 | 02:22
Ik kan er natuurlijk naast zitten maar als TW én Bea de mogelijkheid van dit, door de VDD en CDA gewenste minderheidskabinet blokkeren als daar nog steeds een mogelijkheid tot het vormen van een regering in wordt gezien, torpederen wordt een nieuw precedent geschapen waar beiden zich niet aan zullen durven te wagen. Daarmee schaffen zij defacto de Democratie af en is hun bestaansrecht niet langer zeker. Zuur voor Bea en TW, ze zullen dit moeten slikken om voort te blijven bestaan (vooropgesteld dat de partijen eruit komen samen).
Om de zorgvuldigheid te waarborgen, is de tussenstap met Tjeenk Willink nu ingelast. VVD-leider Rutte zou met het besluit hebben ingestemd.
Keurig, niet de waan dan deze dag maar evenwichtig.
De adviezen aan de Kroon worden serieus genomen.
Even over het geroeptoeter op 9/11 heentillen, dan komt alles goed.
@Wolveshead | 08-09-10 | 02:06 Inderdaad eens - een Paarsplus heeft Rutte al geblokkeerd, Cohen heeft aangegeven een Midden-kabinet "niet eerlijk" te vinden - dat zou moeten worden aangevuld met GL en een Links kabinet zoals Roemer dat voorstelt kan alleen met ofwel CDA ofwel VVD, is daarmee kansloos.
Tenzij er een splitsing van het CDA geforceerd kan worden in een linker- en een rechtervleugel, maar dan blijft nog steeds de aversie van PvdA en D'66 jegens de SP bestaan. Links is daarmee een kansloze optie, volgens mij.
Daarmee is de enige werkbare die nu overblijft: CDA-VVD en gedogen door PVV en het is aan TW om die optie ook te torpederen want dit is wel het laatste wat Bea wil. Als haar andere vazal Lubbers vervolgens nog een tweede Klinkje uithaalt gaat dat ook wel lukken en dan resten er nog twee opties: nieuwe verkiezingen of de staatsgreep met een zakenkabinet.
Gegeven de dreiging van een grote PVV overwinning zal dat zakenkabinet er komen, met de 2e kamer buitenspel. Vrees ik.
Exotische varianten als Wilders die vermoord wordt door een volledig autonoom opererende milieu-activist zijn nu volgens mij te doorzichtig geworden.
@vraagstaart | 08-09-10 | 01:52
Zoals ik al aangaf zitten wij, naar mijn beleving, op hetzelfde spoor. Dank evenwel voor de link! Mijn vraag aangaande jouw inschatting van een alternatieve formatie blijft evenwel overeind. Ik denk dat die mogelijkheid niet langer levensvatbaar is. Als men het nodig vindt om dat desondanks toch te onderzoeken moet men dat maar doen. De desillusie zal daarna alleen maar groter zijn i.m.h.o.
Ik ben erg benieuwd hoe TW (hetgeen vandaag van Opstelten werd gevraagd) de rol van de 1e Kamer in dit geheel uit zou wensen te leggen. Zeker gelet op het feit dat de algemene aanname is dat de Zetelverdeling daar dramatisch zal veranderen na maart 2011.
@Wolveshead | 08-09-10 | 01:37 Ik vrees dat Bea aanstuurt op iets heel anders. Niet zomaar is deze verklaarde tegenstander van een rechts kabinet nu informateur- er wordt imo aangestuurd op een impasse en dat maakt de weg vrij voor een echte ramp: Beatrix die een staatsgreep pleegt.
Dìt zinnetje van TW in zijn eindverslag: "Het contraseign op initiatieven vanuit de Kamer wordt geweigerd als de beginselen van de democratische rechtsstaat, de internationale positie van Nederland of de financiële uitgangspunten van het beleid in het geding zijn." is de sleutel en ik vraag me echt af waarom GS hier niet in springt.
De hele tekst hier: www.prorepublica.nl/artikel.aspx?a=con...
Eén van de grote vragen is: Is het wel verstandig om zoveel te bezuinigen en in hoeverre belemmer je daarmee een opleving van de economie?
Volgens de Balk kwam na het zuur het zoet; het werd slechts zuurder...
Volgens Paul Krugman was de tweede wereldoorlog juist dát wat de Amerikaanse economie toendertijd nodig had...
"From an economic point of view World War II was, above all, a burst of deficit-financed government spending, on a scale that would never have been approved otherwise."
www.nytimes.com/2010/09/06/opinion/06k...
De economie stimuleren door juist nu te investeren. Jammer dat 'rechts' dat niet inziet...
@vraagstaart | 08-09-10 | 01:28
Ik deel je verontwaardiging maar heb ook wel een beetje zin in (nog groter) leedvermaak. Welke coalitie zou er over links of door het midden komen dankzij de wens van Bea of deze informateur? Ik denk dat dat (vooralsnog) onmogelijk is op dit moment. Blijkbaar voelt men aan de linkerzijde de behoefte dat nogmaals ingepeperd te krijgen, laat ze!
Toch wel heel erg ongelooflijk dit. Ten eerste zou ik eens willen weten of deze mevrouw wel legaal het staatshoofd uithangt.
Grootmoeder Wilhelmina is mogelijk geen kind van Willem III; de laatste was 63 en impotent vanwege een verwaarloosde syphilis ten tijde van de conceptie. Emma's persoonlijke secretaris De Ranitz zou de vader zijn - als dat waar is weet je meteen waarom deze familie niet aan DNA-testen meewerkt.
En Tjeenk Willink, die vazal en PvdA-anti-democraat suggereerde toch om het parlement buitenspel te zetten na zijn eerste informatiepoging?
@Hölzenbein | 08-09-10 | 01:02
Vertel ons voor het slapen gaan nu eens hoe je een gematigd moslim kan zijn als de leer/het geloof niet gematigd is. Eigenlijk geef je het zelf al aan in je reactie (waarvan je bij nalezing waarschijnlijk zelf schrok) van: Hölzenbein | 08-09-10 | 00:33
"Die badmuts was gewoon een extremist en absoluut geen gematigde moslim. En een 'gematigde' islam bestaat al helemaal niet, dus praat nog maar wat onzin".
Nu kan het aan mij liggen, simpel knoopsgat die ik naar jouw mening ben, maar je lijkt hier toch te zeggen dat; aangezien de "gematigde islam" niet bestaat men ook niet echt mag verwachten dat er in grote getalen "gematigde moslims" te vinden zijn.
Het zal je duidelijk zijn. Ik snap jouw redenatie/afkeer t.o.v. Wilders en zijn aanhang op dit punt niet. Daarom ben ik volgens jou dom etc.
slijmmodus aan*/Uitleg van jouw kant zou me zomaar kunnen helpen het licht te zien, laat me niet zitten a.u.b.!/slijmmodus uit*
@Hölzenbein | 08-09-10 | 00:44
Grappig dat je in deze plemp alweer iets aanhaalt wat Wilders ook vaak betoogt. "De islam" is iets anders als "De moslim". Als hij het zegt valt heel politiekcorrect NL. over hem heen, jij inc. als ik het me wel herinner (indien ik hierin mis zit, bij deze mijn verontschuldiging).
Wat dan voor mij, simpel knoopsgat die ik volgens jou ben (je bent toch niet boos op me ? ;-) ), niet te bevatten is, is waarom jij vindt dat deze persoon een extremist binnen de islam is. In de islam worden dergelijke zaken middels de sharia etc. toch voorgeschreven? Aangezien er ook volgens jouw mening geen gematigde islam bestaat, waarom zou je deze man dan als extremist aanmerken en hoe of wat is dan de islam zoals jij die ziet?
@Lewis Lewinsky | 08-09-10 | 00:48
Ah, DIE badmuts! Ja, die ken ik wel van zijn stukjes in de VK etc. Dat zal Femke vast fijn gevonden hebben om naast zo'n dwaas te zitten die zijn "geloof" uitdraagt zoals hij dat normaliter pleegt te doen. Hij bewijst elke keer weer het gelijk van Wilders als hij zijn mond open doet en daarmee plaatst hij Femke wel in een onbehaagelijke positie lijkt me. Ik ga zeker kijken naar die uitzending ditmaal.
@Hölzenbein | 08-09-10 | 01:02
Welterusten, houtenbrein.
Lewis Lewinsky | 08-09-10 | 00:57
Moet jij niet nog wat arisch zaad gaan maken? Ook *kots*
Het was een extremistische moslim, geen gematigde. Welterusten. www.omroepbrabant.nl/?news/1419591273/...
Een aanwinst voor ons land, een verrijking voor onze cultuur, die badmuts. Die dus ook stukken in de Azijnbode mag schrijven en mee mag praten bij Pauw en Witteman. Een gematigde, liberale, Nederlandse moslim waar Job Cohen, Femke Halsema, Alexander Pechtold, Emiel Roemer en Marianne Thieme trots op zijn! En alle anderen die heel fatsoenlijk zijn en door en door deugen! *kots*
rutte en verhagen dachten onze konigin even op haar plaats te zetten.
Mark Rutte werd heden avond op het paleis ontboden om vervolgens billenkoek van Hare Majesteit te krijgen.
Het gevolg is dat Tjeenk Willink weer eens van stal is gehaald voor een verkenningsronde om tot een advies voor de Koningin te komen.
Mark Rutte stond er na afloop bij alsof hij straf van de Konigin heeft gehad, dus dat wordt vanavond met blote voeten naar bed en geen Sesamstraat kijken.
Lewis Lewinsky | 08-09-10 | 00:48
"Een liberale, gematigde moslim dus." - een VVDer dus. Hm... zoals gezegd...
@Wolveshead | 08-09-10 | 00:41
Badmuts (Izz ad-Din Ruhulessin) stenigt wel, en ook niet met veel tegenzin, maar toch niet met volle overtuiging. Dus een gematigde moslim, ja. Hij liet doorschemeren dat Jack de Vries ook wel gestenigd mocht worden, wat hem betrof. Heel liberaal! Want normaal stenigen ze alleen overspelige vrouwen, en niet de dito mannen. Een liberale, gematigde moslim dus.
Wolveshead | 08-09-10 | 00:36
Islam is iets anders als een Moslim, maar daar gaat het even niet over knoopsgat en het is waarschijnlijk ook moeilijk voor je te begrijpen (nee ik ga niets uitleggen, zoek zelf het verschil maar). Ik zeg dat die badmuts een extremist is, dat is alles wat ik zeg, dus niet draaikonten als Wilders a.u.b. En ja ik ben tegenstander van Wilders omdat die idioot alle moslims over een kam scheert en met die badmuts vergelijkt. En of ik links of rechts ben doet niet ter zake. Wilders is en blijft in mijn ogen een idioot en die jaknikkers die zich om hem scharen net zo.
@Lewis Lewinsky | 08-09-10 | 00:35
Ik heb het fragment (nog) niet gezien maar begrijp uit de comments dat "de Badmuts" stenigen net een stapje te ver vond gaan. Dat is voor een overtuigd moslims inderdaad al best gematigd. Ik deel dus jouw conclusie vooralsnog. Zal morgen op uitzendinggemist het gebeuren alsnog bekijken.
Lewis Lewinsky | 08-09-10 | 00:35
Zoals gezegd...
@Hölzenbein | 08-09-10 | 00:33
Dat is nogal een uitspraak voor een aanhanger van links (of minsten tegenstander van Wilders): "een gematigde Islam bestaat al helemaal niet". Dat is precies wat bv. Wilders en vele anderen aanvoeren, waarna ze onmiddellijk door figuren als jij worden aangevallen.
@Hölzenbein | 08-09-10 | 00:33
Niks extremist. Die badmuts zei wat gematigde moslims ook vinden. Dat was het gezicht van de islam, hulstbeen.
Lewis Lewinsky | 08-09-10 | 00:29
Ach je bent niet goed bij je hoofd. Heeft niets met 'fatsoen' of 'fatsoenrakkers' te maken. Die badmuts was gewoon een extremist en absoluut geen gematigde moslim. En een 'gematigde' islam bestaat al helemaal niet, dus praat nog maar wat onzin.
@Hölzenbein | 08-09-10 | 00:22
Halsema en al die andere linkse fatsoensrakkers maken zich voortdurend hard voor zulke malloten als die badmuts. Dat is namelijk een gematigede moslim die de gematigde islam voorstaat.
Met zulke vrinden... etc
www.youtube.com/watch?v=VhfsCsULtNM
gommetje | 07-09-10 | 23:28
Halsema maakt zich niet hard voor zulke idioten. Hoe kom je daar bij? Gewoon lulkoek.
Tjeenk Willink komt er in. Dus weer nieuwe ballen, nieuwe kansen. Rechtsch gaat verliezen of ze nou aan de macht komen (heel kort) of niet.
Toch leuk dat ook de PVDA begint over de tijdsduur van de formatie. Den Uyl is blijkbaar vergeten, maar ook de 100 dagen-tour van het laatste kabinet (waarin er dus niet werd geregeerd ondanks dat er een coalitie was) duurde vooralsnog langer dan deze huidige formatiepoging. Na 100 dagen kreeg NL. een prachtige folder aangereikt waarin werd verklaard dat de diefstal van fietsen keihard werd aangepakt (dat was nog eens daadkrachtig! Nooit meer iets gehoord over het behaalde resultaat maar allah). En nu maar zeiken en dreinen dat men over links zou moeten. Alsof 1 van de beoogde én benodigde partners (VVD of CDA) daar nu nog enig heil in zouden zien.
Wanneer gaat GS nou eens fatsoenlijk "social" met dat rare 1000+ comments = rokende server. Ik dacht dat jullie alitjd kontschoppend voorop liepen met webdingetjes. pwuh.
Aah, Tjeenk Willink III, the movie. Maar who cares, het nieuwe kabinet wordt hoe dan ook een kabinet van, voor en door de nordicwalkgeneratie. Niks 'samenleving'. Niks 'binden'. De overzichtelijke naoorlogse baantjesmachine zal weer ruim baan krijgen in het nieuwe regeerakkoord, en alles wat toevallig jonger is dan 50 moet zich vooral uit de naad flexen om zogenaamd 'solidair' te zijn met een verrot systeem. Daar gaat het op neer komen.
Tjeenk Willink?
Oops. Als dat maar goed gaat.
Dat zou geweldig zijn. Meer waarschijnlijk is echter dat zij haar hoofd weer terug duwt in het zand en net doet of de man naast haast niet bestaat en de scherpe onmenselijk meningen die hij zojuist heeft geuit eigenlijk troetelbeertjes zijn.
Oh daar gaat de eerste sneer naar Geert Wilders alweer. Ja hoor. Ik heb gelijk.
Dankzij die idioot bij P&W komt Femke er straks nog achter dat Geert volomen gelijk heeft met zijn visie op de islam.
@Lewis Lewinsky | 07-09-10 | 23:31
Omdat polletiek één groot spel is waarbij je van de ene verbazing in de andere valt?
Willink opnieuw informateur.
*zoeken gaat naar Malieveld in Den Haag*
@Prof. D.A.H. Vintik | 07-09-10 | 23:26
Vanwaar dan die gespeelde verbazing van de fem zojuist?
Hehehehehehe! Bea heeft Mark terug naar huis gestuurd! Op je Poef Mark! Tjeenk Willink wordt weer informateur...
@Lewis Lewinsky | 07-09-10 | 23:23
Hij is fijn, zitten we zeker nog 90 dagen zonder regering,maar ook zonder CDA...
Grappig om Halsema daar te zien zitten naast die extremistische badmuts, waar ze zich altijd zo voor hard maakt.
Pijnlijk gewoon.
Gelukkig vind hij stenigen ook niet zo.....
Beige mutsje bij P&W zegt als moslim dat alleen allah wetten kan maken voor de mens of woorden van gelijke strekking.
@Lewis Lewinsky | 07-09-10 | 23:20
Moest van Halsema.
www.volkskrant.nl/binnenland/article14...
Bea wat doe je !!!!!!
Tjeenk Willink is de nieuwe informateur. WTF?
@Lewis Lewinsky | 07-09-10 | 23:20
Die 2 gekaapte vliegtuigen.
oh sorry, dwdd vergeten waar job cohen zat. Jeetje mina. Tip kijk nu! even naar Pen W
@Prof. D.A.H. Vintik | 07-09-10 | 23:11
Welke twee in New York?
tipo | 07-09-10 | 22:46
Ik herhaal: Twan is een twan-tas-ti-sche twan. Wat Twan twan, twan nietwand. Twan deugt altijd dat het gedrukt staat, zoveel is duidelijk.
Maar zonder gekheid, als er één ding pijnlijk duidelijk is geworden de afgelopen jaren, dan is dat wel het totale gebrek aan intellectuele afstand van oude-media-tv-journalisten tot de politiek:
Dat vreselijke willen 'deugen' tot het gaatje - als er geen 'fascisten' te vinden zijn, dan wijzen we gewoon wel iemand aan van wie we vermoeden dat hij ooit wel 'fascist' zou kunnen worden, zo ongeveer.
Dat al-les in het werk stellen om maar géén interessante, inhoudelijke en/of programmatisch relevante vragen te stellen.
Dat geen en-ke-le moeite doen om ver verwijderd te blijven van televisie-borreltafel-ongein.
Die eindeloze schandaaltjesjacht - zum kotzen.
Maar vooral die niet te bevatten minachting voor het zelfdenkend vermogen van de kiezer. In de ogen van de Ferrys en Clairys van deze wereld is de burger ZO dom, dat hij alleen maar slecht geïnformeerde kletspraat tot zich kan nemen.
Een groot deel van de weerzin tegen 'het establishment' komt ook voort uit deze houding van 'onze' PO-journalisten, die vaak allang niet meer weten voor wie ze werken.
Pechtold in Nieuwsuur, Roemer in Madiwodo en Femke Halsema in P en W. Moet weer even wat linkse propaganda de lucht in geloof ik. Dat op kosten van de staat. Wat een geweldig land hebben we toch.
De druiven zijn zuur als je op links hangt.
J-j-job stottert er van.
En die koningin is ook niet meer van deze tijd. Zou er niet verbaasd van staan als Ab Klink een extra rondje koffie heeft gehad van die ouwe taart. Dat komt nog wel een keertje boven water.
Trix houdt haar kop erbij, een kars op die pokdalige harses van Rutte ... Ik wordt nog monarchist.
@Lewis Lewinsky | 07-09-10 | 23:00
Vergeet die 2 in New York niet. ;)
@tipo | 07-09-10 | 23:08
Haha! Dat zou wel moeten. Goed gezien. Maar ze zat aan een stuk door te liegen, als je het mij vraagt.
Ja, hij is leuk
PUINZOOI 24 . NL Hilarisch!!!
@Lewis Lewinsky 23:00
Ik neem aan, dat mevrouw de moskeebouwer die 1 miljoen Nederlandse Euro's terugstort naar de Nederlandse belastingbetaler. Het kwam ten slotte via politici uit het buitenland en die moeten dat geld in hun eigen achtertuin besteden.
Halsema alert @ P&W!
Een andere islampropagandist, Job Cohen, is er in DWDD in geslaagd om zichzelf binnen vijf minuten 153 keer fatsoenlijk te noemen. *Oh oh oh wat is het nou jammer dat ik zo fatsoenlijk ben terwijl de politiek zo smerig is. Toch ben ik liever fatsoenlijk. En ik blijf gewoon fatsoenlijk!*, aldus de vuile rat Cohen.
De moskeemevrouw vond het helemaal fout dat Geert naar New York kwam. Hij kon beter de problemen in eigen land aanpakken en zich niet met het buitenland bemoeien. Ja, met gekaapte vliegtuigen de hoofdstad van een buitenland verwoesten en dan zeggen dat anderen zich niet met het buitenland mogen bemoeien. Dat kan allemaal in Nieuwzuur.
@tipo | 07-09-10 | 22:46
Yep.
Nieuwzuur gaf ruimte voor onvervalste islampropaganda. Dit ter gelegenheid van 9/11. Een mevrouw die vlakbij ground zero een moskee wil bouwen mocht zich voordoen als slachtoffer van bedreigingen en zoetzappig zemelen over liefde, tolerantie en soortgelijke denkbeeldige want niet-bestaande kanten van de islam. Ze werd niet weersproken. Ja, met gekaapte vliegtuigen wolkenkrabbers binnenvliegen, duizenden slachtoffers maken en dan kleppen over tolerantie! Twan Huys zat te glimmen en te glanzen en vond het fantastisch. Hij voegde er nog de leugen aan toe dat Geert Wilders in de Kamer zou hebben gezegd dat hij de toespraak in NY belangrijker vindt dan het formeren van een kabinet. Geert heeft dat niet gezegd, Twan. Dat was Cohen.
tipo | 07-09-10 | 22:46
Als je niet durft te regeren, mag je van mij best even naar NYC. Je gaat toch niet bij het portefeuille verdelen zijn.
Nieuwsuur: Wilders herhaalde vandaag dat hij de toespraak in New York belangrijker vindt dan de formatie
#durfteliegen
Geert stuurt aan op paars plus.
Een blind paard ziet namelijk dat na 9-11 het CDA aan gruzelementen ligt. Dag rechts kabinet ! Tijd om de stront van de vingers af te likken.
@iter | 07-09-10 | 22:34
Yep ze geloven liever in sprookjesboeken...
baca | 07-09-10 | 22:29
er zijn weinig waarheden in de politiek ;)
Mijn_stijl | 07-09-10 | 22:26
Ja de waarheid is af en toe niet aan te horen.
Weggezapt, ik kan het echt niet aanhoren.
pechtold op nieuwsuur nu
Pechtold doet atm huilies bij Nieuwsuur.
Rutte bij de Koningin, hij's de Bobo vergeten van de week.
Offtopic:
Is Nieuwsuur nu eigenlijk gewoon nova + het journaal in 1? Zit ik eerst naar Astrid te kijken, komt die Twat Huys zomaar zonder waarschuwing in beeld. Whaaa.
Ontopic:
Wanneer wordt Ferry nou eens ontslagen? Vergeet nooit die ingenomen kop van hem toen bekend werd dat Balkenende aftrad.
Nieuwszuur is weer lekker bezig.
Ben voor een regering gevormd door de sp, met gedoogsteun van de rest.
die 2 hebben toch een ruggegraat van een banaan
als ze echt lef hadden dan hadden ze vandaag aangegeven toch nee te zeggen
Worden er straks nog 2 CDA fractieleden ..... -weggejorist-?
Expert Homo | 07-09-10 | 21:18
denk niet dat ze dat gauw doen, op de manier dat ze het nu doen hebben ze tienduizenden hits/views extra per dag plus advertenties worden zogenaamd vaker weergegeven.
adverteerders een beter verhaal voorspiegelen is natuurlijk meer inkomsten en dat maakt dat "beetje" extra bandbreedte niet uit..
geenstijl kun je dus een beetje vergelijken met de politiek in nederland ;-)
Wilders sloopt de mastodonten die uit 10-20% bestaat, kun je zien hoe het CDA altijd bestuurd is geweest.
Eigenlijk sloopt wilders heel het CDA.
@iter 21:33
De Trouw en de EO hebben blijkbaar ontheffing voor Leviticus 19:11 als het om de bestrijding van Wilders gaat.
@tipo
Slechts 36 procent van de vierhonderd raadsleden die reageerden is voorstander van een rechts kabinet, er zijn 1450 enquete uitnodigen gestuurd, vette conclusie dan weer lol.
25 % ziet liever zonder
33% ziet helemaal niet regeren
wie zegt dan dat die 33% ook tegen de PVV is, stelletje vuillakken ook , idd Burn in Hell !
@Expert Homo | 07-09-10 | 21:18:
Redelijke oplossing.
@Redactie: Wanneer komen jullie met een fatsoenlijke XmlHttpRequest interface zodat de rest van de pagina gewoon blijft staan wanneer ik een comment plemp (of een ander dat doet)?
Komen ze bij de EO en de Trouw niet in de hel als ze liegen?
www.trouw.nl/nieuws/politiek/article31...
-weggejorist-
Schisma, leuk. Laat die gelovigen zich allemaal in hun eigen kleine partijtjes organiseren. Hebben we er een stuk minder last van.
Merlot | 07-09-10 | 20:53
Misschien verkeerd gelezen maar 2e alinea:
voorgespiegeld hebben, (gekregen door politieke partijen (?))
@Update.
Peilingen gedaan door Maurice de Hond neem ik niet serieus.
Klink is het aan te rekenen dat er vertraging is ontstaan en niemand anders. Prima als ze weer snel om de tafel zitten.
Het geeft wel weer genoeg buskruit voor P&W en aanverwante programma's om Wilders aan te vallen. Straks kijken of Powned een beetje tegengewicht kan geven.
Heerlijk Helder heineken..
@merlot 20:53
Amen. Zoals ik al eerder hier heb geopperd, is het tijd om de definitie van politieke correctheid bij te stellen.
Kop uit het zand halen en door naar de toekomst.
Merlot | 07-09-10 | 20:53
Geert?
gommetje | 07-09-10 | 20:44
Opmerkelijk, dat politiek correcte partijen niet zo furieus reageren als bekend wordt dat oude van dagen 36 uur in hun poep liggen, geen drinken krijgen en het algemeen slechter hebben dan criminelen in de bajes.
Nee, als je iets van moslims zegt, dan reageren ze als door een wesp gestoken.
EN waarom dat verschil?
Vanwege hun Goddelijke Gelijkje --- je valt hun teerbeminde ideologie aan, als je durft te beweren dat de multikul niet zo hemels is als zij altijd voorgespiegeld hebben,
Dát is waarom ze zo fel er op zijn.
Want noch die moslims, noch die ouderen kunnen hen een reet schelen.
Anders ahdden ze er al lang wat aan gedaan - CDA, PvdA, D66, GroenLinks, SP, CU en VVD vormen samen immers ALTIJD een heel grote meerderheid.
Maar nee.
Liever Gelijk Hebben, de multikul moet onbekritiseerd blijven.
Desnoods door kritici de mond te snoeren --- desnoods met kogels.
En zo lang de subsidie voor de Zieligheidsindustrie maar blijft stromen.
Multkulti-egoisten zijn het.
Geen spatje sociaal aan te bekennen.
Wat een enorme rotzooi maken ze ervan in Den Haag. We zijn niet beter dan de Belgen. Uitsluitend zijn ze op macht uit de heren Rutte en vooral Verhagen, maar ik voorspel hier dat ze beiden het onderspit zullen delven en in grote politieke problemen zullen komen.
Merlot | 07-09-10 | 20:47
Of die andere twee ook weg moesten?
topcat | 07-09-10 | 20:40
Wilders heeft hooguit iets teruggedraaid.
Namelijk zijn beslissing om niet verder te gaan met het CDA. Let wel, nadat Ab Klink die brief heeft geschreven.
Nu Ab Klink weg is, is er een nieuwe situatie ontstaan.
topcat | 07-09-10 | 20:40
Aanvulling op mijn comment hierboven: de CDA fractie heeft vanmorgen gestemd.
Waarover, denk je?
topcat | 07-09-10 | 20:40
Dat was wat er jammer was ... Verhage kon pas met goed nieuws voor Wilders komen nadat alledrie de formerende partijen al bij Hare Maje waren geweest.
Zo lijkt Wilders nu de draaikont.
Terwijl Verhage het eigenlijk is.
Maar zo heeft Verhage wél netjes de aandacht van "het gedoe binnen het CDA" afgeleid.
En is Wilders gewoon weer de gebeten hond.
Onderschat nooit een Jezuiet.
En tel je vingers na, nadat je ze een hand gegeven hebt.
Halsema zelf laten stenigen in iran. mss snapt ze het dan
Nou ja, een echte puinzooi was het in zowel 1973 als in 1977 toen de heer Den Uyl zo nodig de baas wilde worden van de BV Nederland. Elke formatie duurde ongeveer een half jaar; in 1977 zelfs RUIM een half jaar.
@topcat | 07-09-10 | 20:40
Onderbouwing graag?
lauwebal | 07-09-10 | 20:34
Waarom niet gelijk Hugo Chavez en de Paus?
Goh, Wilders kan net zoals Bos draaien. Wat goed zeg!
mmm, wordt weer uitzending gemist kijken.... na 22:00 I guess....
Totale chaos?
Bekijk de infomatie/formatie van het veel- en luidgeprezen kabinet Den Uyl I maar eens.
Dat was pas een puinzooi.
En die van het Kabinet Den Uyl II (dat er --waarschijnlijk door goddelijke interventie van de Voorzienigheid--- nooit kwam) was zo mogelijk nog erger.
Gek --- daar hoor je onze nationale socialisten nou nóóit over.
Rutte=Roemer, kom gvd dank u wel eens met die edit-functie!!
Prima advies van Rutte. Weifels en Marijnissen als informateurs.
Ook die stelling tegen Wilders geen verantwoordelijkheid te nemen en in de zaal gaan zitten, snappen ze niet.
PVV, CDA en VVD gaan zo een confict over de islam uit de weg en de PVV heeft formeel geen regeringsdeelname waardoor voor het CDA het standpunt ontstaat dat ze formeel niet met een partij als de PVV een regering vormen.
Toch blijft links wijzen hoe fout het is om met Wilders een regering te vormen.
Wel nog een vraag aan Halsema. De steniging die in Iran aanstaande is, is dat een geloofsovertuiging of opgelegd door de idelogie van een stel malloten?
Hoopt dat VVD (óf Wilders) zelf repulse | 07-09-10 | 20:24 over knopen verdienen een keer citeert.
kleingrutter | 07-09-10 | 20:17
Dan gaan ze kapot, maar dat gingen ze toch al.
Maar het is inderdaad waarschijnlijker dat ze voor nog 1x regeren gaan.
repulse | 07-09-10 | 20:24
Hear hear!
ROFL! Geweldige pic!
Nog even en jan Peter heeft zijn termijn toch nog vol gemaakt. Geweldig hoe verongelijkt die linkse zeurders kunnen doen.
Prachtig als ze klem worden gepraat. Om de oren gemept met hun eigen woorden.
Verhagen had gelijk.
Cohen heeft zijn hand overspeeld toen hij Verhagen vrij kaart gaf om op rechts te gaan. Hij had nooit verwacht dat dat zou gebeuren, maar dat het CDA met hangende pootjes terug zou komen en de PvdA het voortouw zou kunnen nemen.
Well, you snooze you loose.
Mooi!
Parsons | 07-09-10 | 20:17
Ik zie liever een leuke blonde snol in haar blote hol een lintje doorknippen voor een paar honderd als een van de van amsbergjes voor vele honderduizenden het zelfde werk verzetten. Knopen in het buitenland verdien je door kwaliteit en prijs in de juiste verhouding te brengen. Je klanten een aanbod doen wat ze niet kunnen en willen weigeren. Daar is geen koningshuis voor nodig, eerder de mentaliteit van de gebroeders de Witt...
@repulse | 07-09-10 | 20:14
Zo ver ga ik zelfs niet, alhoewel ik er geen traan om zou laten als dat zou gebeuren. Wat mij betreft mogen ze linten knippen en internationale banden aanhalen met landen waar we knopen mee kunnen verdienen.
@ Einde van de Domheid | 07-09-10 | 20:16
Hij zal het nummer van Ayaan toch nog wel hebben?
Brammert | 07-09-10 | 20:12
En dan? Wilders is de sleutelfiguur en dat weet het CDA maar al te goed.
Wilders heeft ze volledig in de tang.
Wat denk je dat er gebeurt als de formatie weer wordt afgeketst door het CDA?
Hobbykip | 07-09-10 | 20:15
Tht al minimaal 10 jaar overschreden.
Wat voor de Wilders-idolaten nu wel verleden tijd is, is de illusie dat het allemaal nog groter gaat worden met nog meer zetels. Economen hebben Rutte al gewaarschuwd dat Rutte teveel, te snel bezuinigd en dat dat de groei van de economie tot stilstand komt.
Wilders tekent daarvoor en daarmee ook zijn eigen politieke einde.
Alleen een limousine-carriere in een VS denktank kan hem daar nog uithalen.
Halzema begint Agnes Kant trekken te krijgen.......
Hmmm........ hoe lang zal ze nog hebben?
kleingrutter | 07-09-10 | 20:11
Regen komt, regen gaat.
Teun is droog, anders nat tot zijn naad.
:)
Spreek je snel !
-out-
@Brammert | 07-09-10 | 20:12
Onzin, hij heeft exact dat vanmiddag in de Kamer gezegd. Letterlijk zelfs.
Parsons | 07-09-10 | 20:05
Het complete koningshuis mag direct verdwijnen naar Mozambique, het reeds geroofde geld mogen ze houden, alle tegoeden(met name op dnb e.d.) verbeurd verklaren.
Verhagen moet eens wat minder bisschopswijn drinken, ik kan 'm bijna niet meer verstaan.
Zelfs als ze weer om tafel gaan, is het nog de vraag of wilders zich inhoudt tijdens zijn toespraak @ 9/11.
Zowel Bleker en Verhagen hebben gezegd dat ze niet zullen tolereren dat wilders de islam als politieke ideologie benoemt.
Als Wilders dat alsnog doet, heeft het CDA alsnog een reden om de stekker eruit te trekken.
Teun van het Tuinpad | 07-09-10 | 20:07
Ik hoop dat je het morgen minder nat hebt.....;-)
Oh, ik dacht dat Wilders, Verhagen en Rutte al aan de onderhandelingstafel zaten?
@ Parsons | 07-09-10 | 20:05
Volledig mee eens!
Volgens Mevr Teun is het tijd voor minder polletiek en meer bank.
* "welja denkt" en aftaait*
Later.
@ Wat is die Roemer een enorme zeikerd.
djs | 07-09-10 | 19:58
Dat zijn de meeste linkse politici. Praten kunnen ze als de beste maar de inhoud is drie keer niks. Nouja, dat eerste klopt ook niet echt.
*Aan Job Cohen denken doet*
@Bigi Bana Boy | 07-09-10 | 19:54
Koningshuis mag van mij best blijven hoor, maar het is te achterlijk voor woorden dat zo'n mens enige vorm van macht in het politieke spectrum mag uitoefenen.
kleingrutter | 07-09-10 | 19:50
Als u het zegt.
*niet terug kijken gaat*
;
Inspektor Gurkenfick | 07-09-10 | 20:03
Ja, in die setting wel.
Klopt.
@ beenthere | 07-09-10 | 19:59
reeds vanmiddag al gepost, maar hierbij een repost;
Wilders trok terecht de stekker uit de coalitie onderhandelingen naar aanleiding van het hypocriete gedrag en opstelling van Klink.
Klink wist van tevoren exact met welke partijen hij om de tafel ging zitten. Om er dan 3 weken later middels een zorgvuldig strategische 'lekkende' brief op terug te komen en zijn zorgen uit te spreken was zonder meer een klein schandaal.
Had dan op voorhand aangekondigd dat je wegens principiéle bezwaren de coalitie niet zou steunen en was dan zeker niet aan de onderhandelingstafel gaan plaats nemen.
Klink is er vanwege die strategische misplaatste zet er terecht uitgeflikkerd bij het CDA, Klink plus zijn mede dissidenten zijn verantwoordelijk voor de situatie die is ontstaan.
Dat de spreekwoordelijke rotte appels nu uit de fruitmand zijn gehaald biedt nieuwe perspectieven. Dat Wilders aankondigt opnieuw te plaats willen nemen aan de onderhandelingstafel vind ik niet zozeer 'gedraai', maar een keuze op basis van een 'herstelde' situatie welke nieuwe aanknopingspunten biedt naar een nieuw akkoord.
lion@night | 07-09-10 | 19:58
En eindig je als reaguurder, helemaal juist!
lion@night | 07-09-10 | 19:58
LOL
Teun van het Tuinpad | 07-09-10 | 19:47
Weet je nog van de lullo's: Kamphuys tegen Kerstens: Lul, lul niet lul.
Geniaal, toch?
wel lekker al die reuring. door de indo uit venlo.
Bigi Bana Boy | 07-09-10 | 19:54
Conservatief rechts dus.
Wel zakelijke vrijheid, maar minder persoonlijke vrijheden.
twitpic.com/2k7di8
Ben het eigenlijk wel zat zo. Een zakenkabinet zou de beste oplossing zijn. Weer weken oeverloos gezeur van Verhagen. blergh. En als Woutertje Bos al ooit een draaikont was dan is deze rol in verve overgenomen door draaikoning Geert.
Wat is die Roemer een enorme zeikerd.
@ Buggert | 07-09-10 | 19:44
definitie bug;
Een storing in de werking van een programma, (check!)
ook wel goedmoedig "onbedoelde functionaliteit" genoemd, (check!)
berust vaak op een fout van een programmeur. (check!)
Het is allemaal de schuld van Buggert z'n ouders dus.
Buggert = zielig.
En ik ben nog zwaar pro-krijgsmacht ook.
@ Parsons | 07-09-10 | 19:50
Dat kunnen we blijven herhalen bij de Linkschmensch, maar het gaat er niet.
Die hoofden zijn volledig verheven naar een Groene Linkse wereldvisie waar geen speld meer tussen te krijgen is.
Jammer alleen dat die visie verreweg van realistisch is, maar goed, dan komen we bij het probleem waar het alemaal om draait;
Realisten vs Idealisten.
Parsons | 07-09-10 | 19:46
En jij geeft feilloos aan waarom ik zo'n pesthekel aan die zelfbenoemde "rechtse" Nederlanders heb. Omdat ze geen steek beter zijn dan dat linkse krakers en autonomentuig en ze wat het koningshuis betreft dezelfde ideeën hebben. Wees er maar trots op. Ik heb altijd gezegd dat liberalisme zonodig nog maatschappijontwrichtender is dan het linkse gedachtengoed met die ziekelijke vrije markt obsessies van ze. Rechts ? Laat mij niet lachen. Jullie hebben geen idee. Volk, koning, vaderland en een rothekel aan progressieve stromingen als socialisme en liberalisme.... dat is mijn rechts.
LOL@kleingrutter | 07-09-10 | 19:47
LOL Meneer Halsema?
LOL@Teun van het Tuinpad | 07-09-10 | 19:47
@Einde van de Domheid | 07-09-10 | 19:46
'De overspelige vrouw en de overspelige man, geselt een ieder hunner met honderd geselslagen.'
Fatsoenlijk? Mag ik er iets van vinden? Is dat dan onfatsoenlijk? Volgend Cohen wel. Ik mag daar niks van vinden, want ik vind dat een verwerpelijke achterlijke sura. en omdat ik dat vind zet ik aan tot haat. Linkse logica.
Teun van het Tuinpad | 07-09-10 | 19:47
Teun, geloof me. Ik heb ze nog erger gezien vandaag. ik heb alleen geen zin om ze op te zoeken ;-(
Nou, vooruit:
Laat hier uw Wilders maar varen
kleingrutter | 07-09-10 | 19:47
LOL!
Parsons | 07-09-10 | 19:46
Ik lach erom maar het is wel waar.
Buggert | 07-09-10 | 19:44
Goedverdoeme, wat een tegel.
* Buggert nomineert voor reaguurder van de dag *
Wel een gemeleerd gezelschap daar aan tafel.
Maar waarom een uitgerangeerde hoer? En dan bedoel ik niet eens dat vrouwtje.
@Bigi Bana Boy | 07-09-10 | 19:45
Een ongekozen Duitse linkse trol macht geven. Dat is pas schofferen.
Parsons | 07-09-10 | 19:44
Er zijn graden in onfatsoen.
Minder onfatsoeniijk is nog niet fatsoenlijk.
Oh oh, het vingertje van Job.
Jaja, hel en verdoemenis is ons part met de -eventuele- nieuwe coalitie.
#puinzooi Voor linksmensen ja
De koninging en het staatsrecht schofferen. Tssss. Het is toch wat met die nieuwe generatie politici. Ik vind het beneden alle peil, maar het zijn de nieuwe tijden he ? * Naar Gert Schutte en Bas van der Vliet terug verlangt *
Wilders is een lul
Ik ben onfatsoenlijk. mohammedanen die openlijk krijsen dat ik dood moet zijn wel fatsoenlijk.
Ik ben om. Jullie ook?
20 Koppejan, A.J. (m) Zoutelande (nog nét NL zeg maar, half in de zee) 3.604 voorkeursstemmen, 19 Ferrier 1.269....
Aaaaaaallen tesamen 4.873 stemmen.
Plus de konegin hè!
@ kleingrutter | 07-09-10 | 19:39
We weten hoe Cohen Amsterdam heeft achter gelaten.
Als Cohen aan het roer komt, dan kunnen we aardig inschatten hoe de toekomst van Nederland - op basis van zijn/PvdA historie - zich gaat ontwikkelen.
En dat is geen leuk vooruitzicht.
Teun van het Tuinpad | 07-09-10 | 19:41
10 over rood.
Ofzo.
Ergens mag ik Prem zijn onverbloemde taalgebruik wel.
Prem zet Cohen voor schut. Wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Oja, het buitenland.
Man man, wat moeten die wel niet denken van de gedoogsteun van Greet.
Job, Job.
Ga biljarten.
Teun van het Tuinpad | 07-09-10 | 19:38
Gna!
lion@night | 07-09-10 | 19:36
Ik vind dat wel een goede vergelijking ;-)
Cohen zit verongelijkt te doen aan tafel. Dan stottert ie opeens niet meer...
Bakito | 07-09-10 | 19:37
En schilders.
Binnenkort staat het Catshuis een jaar leeg. Pas maar op voor krakers.
Parsons | 07-09-10 | 19:36
Great minds..
kleingrutter | 07-09-10 | 19:35
Niet.
Maar daar merken ze niets van.
;)
Avond Grutt !
Draaikont Wilders.... Muhahaha
Wat een looser!
@ seven | 07-09-10 | 19:19
Zoals ik Job Cohen vanmiddag even zag tijdens zijn verweer richting verhagen, dan zie ik bijna een gelijkenis opkomen met Joran van der Sloot inzaken het leven in een waan.
Die man realiseert zich bij tijd en wijle blijkbaar niet in hoeverre hij zichzelf tegenspreekt.
Ik hoorde hem verwijten richting Verhagen dat er 'ingrijpende maatregelen' genomen moeten worden hetgeen nu achterwege blijft door de moeizame formatie.
'Ingrijpende maatregelen', uit monde van Job! De grote ANTI 'ingrijpende maatregelen' babbelaar!
Job en 'ingrijpende maatregelen' zijn zaken die niet (kunnen) samengaan.
Is er ergens een live stream? Of is politiek24 even aan het pauzeren?
Jort gaat los op Job.
Ghehe.
@Teun van het Tuinpad | 07-09-10 | 19:35
En Jort, dat is dan wel weer leuk.
Teun van het Tuinpad | 07-09-10 | 19:31
Goedenavond Teun enzo..
Ik ben benieuwd hoe Cohen dit gaat uitleggen aan de VARA-leden.
Bea zou het onprotocolair moeten verklaren.
IS het ook.
Een gekken, drinkers, klagers en ego-concoctie.
@Devidas Frietman | 07-09-10 | 19:33
Dan moet je beter opletten. Ze herhalen het doorlopend, heb net nog een half uur van Wilders optreden genoten.
Wie weet wie die aantrekkelijke dame naast Geert Wilders was in een van de laatste shots voor Frits Wester in het RTL Nieuws?
Parsons | 07-09-10 | 19:33
Prem, Cohen en Roy Orbison.
Logisch.
Cohen alert @ DWDD!
Wanneer begint het? Op polifaal24 zie ik alleen herhalingen.
@SeriousBusiness | 07-09-10 | 19:21
Waar gaan we de hele avond over lullen dan?
Na debat vandaag is duidelijk, na vvd en pvv twitter.com/DominiqueHeyde/status/2273... zegt ook cda bij monde van de fractievoorzitter dat inhoud brief Klink bij elkaar verzonnen is door Klink. Ergo Klinkklare onzin. (Een gezegde dat Maxime later dit debat half uitsprak, maar zich tijdig hernam;)
Sorry.
Eerst DWDD.
*nagel bijten gaat, lekker*
Aangezien halfdode danwel demente CDA Prominenten de klus niet wisten te klaren overweegt TROUW op dit moment overleden CDA-ers in te zetten. Die zijn volgens anonieme bronnen namelijk ook heel erg tegen Wilders en zouden hun lidmaatschap wel eens op kunnen zeggen. Opgravingen staan op de rol. Morgen in TROUW.
De vergelijking met Belgie loopt mank. Daar spreekt men over staatshervormingen middels een 2/3 meerderheid. Hoe zou je hier ooit aan 100 zetels geraken?
Pa Cartwright | 07-09-10 | 19:21
Tja dat ringbaardje. Wordt ie toch nog s volwassen.
*traan wegpinken doet*
Ik ga nu niet kijken hoor.
Liever zie ik straks de samenvatting op Pownews.
Mét inhoudelijke contemplaties van een ringbaard, dat zou fraai zijn.
Parsons | 07-09-10 | 19:20
U heeft niets gemist.
Cohen in DWDD, Halsema in P&W. Ik ben benieuwd of ze wat nieuws hebben..
Net thuis. *Politiek 24 inschakelen doet*
Tijdens het debat wees Rutte er fijntjes op na kritiek van Cohen hou het buitenland zou reageren als Wilders gedoogt dat in zowel Denemarken (decennium gedoogvariant) als Zwitserland (regeert zelfs mee) er islamkritische partijen meeregeren en de hele wereld gewoon zaken met die landen doet en ze niet anders bekijkt dan anders en het beide welvarende landen zijn gebleven.
Of ben je die stagaire aan het inwerken?
@Joris
Waarde Joris/ HulpJoris.
Was dat nou niet een heeeeel klein beetje overdreven?
@Big Ern | 07-09-10 | 19:17
Mja...... kwam er net achter dat het vorige was afgesloten
Hobbykip | 07-09-10 | 19:16
Ik doe mn best.
Ambtenaren, het zal wel een half uurtje later worden ..
Gaan we nog reaguren of hoe zit dat!
Shadow112 | 07-09-10 | 19:14
Ik had m door ja, toch bedankt!
Onze kabinetsformatie begint op een Deepwater Horizon-tje te lijken.
@Big Ern | 07-09-10 | 19:12
Die staat op de hoofd pagina.
-weggejorist-
9 Miljard verder en nog geen duidelijkheid...
Há server GeenStijl rookt ook eens.
?
Spitsnieuws weer terug?
Waar is pownews?
Record van formatie staat op 208 dagen in die goede ouwe tijd van 1977,.... dus we hebben nog even de tijd.
@Prof. D.A.H. Vintik | 07-09-10 | 18:59
Oei, je hebt gelijk. Mea culpa.
*zelfgeseling doet*
*sportschool en out*
Wat een puinhoop maken ze er toch van.
Nu zou ik er nóg minder vertrouwen in hebben.
Als dat nog minder kon.
Wanneer begint die #puinzooi nou weer? Het is al 7 uur geweest...
In plaats van dit rooiemierenneuken kunnen ze maar beter gewoon gelijk stoppen en verder gaan met de formatie.
@Natte | 07-09-10 | 18:58
straks bij P&W Hafid Bouazza in debat met een nieuwe nederlander die steniging best wel ok vindt.
@fietskettingslot Zou best kunnen dat je gelijk hebt. En de Eerste Kamer
Van mij mag de "Wilders is een lul" poppenkast nou wel ophouden.
Die Halsema kreunt tegenwoordig zelfs in bed zijn naam nog uit.
We weten onderhand wel dat zo'n beetje alle partijen als een dolle over elkaar heen struikelen om de grote blonde relnicht naar beneden te trappen.
Hoever zijn al die fijne partijen met hun eigen plannen?
Lijkt mij namelijk dat het probleem Wilders nogal allesomvattend is de laatste maanden. Zo lijkt het in ieder geval wel.
Momenteel zetten een heleboel partijen de Nederlandse bevolking voor lul. Het gaat niet over regeren. Het gaat over niet met Wilders reageren. En dat al maanden achtereen.
Ik heb ook smakelijk om de reacties van Ivo gelachen. Wat een heerlijke droogkloot kan dat zijn.
Er bestaat geen staatsrecht voor formaties. Dat jullie het een 'puinzooi' noemen is gelul. Alles is OK zolang er een kabinet met meerderheid in de 2e kamer komt.
Laat maar komen die Godwin! Tis weer mooi zo
-weggejorist-
Kabinet of niet, dat Haagse cabaret kun je geen regeren noemen. Tijd voor een no nonsense figuur om de Augiasstal uit te mesten
Pech, Coh en Falsema gehoord.
De druiven zijn zuur.
Toch????
Puinzooi verwijst in deze naar Paars Plus en de puinhopen van tig jaar links beleid toch?
Nah, wilde nog de ramen gaan zemen Pritt.
Heldere uiteenzetting op Wikipedia voor de polletiek-nitwits.
Waarvoor dank.
Hoera! En daar gaan we weer...
Eindelijk eens leuke tv op de publieke omroep.
Het woord facsist betekent niks,alleen maar- hij die het schaamteloos met ons oneens is-. G.K.Reve
Wouw ik tog maar effe zegge.
Ik ga eten.
Het enige wat links nog tot een meerderheid in de Tweede Kamer kan helpen is het dronken voeren van Hero Brinkman en Ton Elias bij stemmingen. Verder is elke discussie de komende 12 jaar zinloos, want er is een rechtse meerderheid. Wiehoe!
Goed stuk, Pritt. Hulde!
*kroketten besteld*
@LiebeMan | 07-09-10 | 18:57
Ja, die had dit wèl gelezen: www.geenstijl.nl/mt/archieven/2010/09/...
Oh, ja, ik zie 't al.
Als het goed is gaan ze 19:00 weer live.
en er is al geen kut op tv op de dinsdagavond
Ze zouden om 7uur toch weer beginnen?
nos.nl/nieuws/live/politiek24/
Is dit dus een herhaling?
Meneer Wilders zwabbert meer dan de PvdA in een hele maand!
(koekwauzen to the max)
and the story continues....
House call bij Bea,
nieuwe Wilders bash initiatieven bij de PO,
linkse hysterie..
morgen is weer een nieuwe dag.
Die Indo uit Venlo. Hmm dat heb ik vandaag eerder gehoord van reaguurder "reur"
Ja. Eerst effe afwassen Pritt
REAGEER OOK