Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Welja. Pandinval FAIL na valse Anonieme Tip

belm.jpgZo ver zijn we dus al met de PolitieStaat Nederland. Wie een hekel heeft aan Pietje of Henkie belt gewoon Meld Misdaad Anoniem met de tip dat er op zolder van Pietje of Henkie een hennepkwekerij zit. En de politie gaat dan prompt met de stormram erop af om eens een kijkje in het huis te nemen. Wie denkt dat de PandGestapo een randstedelijk fenomeen is, vergist zich. Ook in de Rest van Nederland is uw huis, haard & privacy niet meer zeker. Het overkwam een familie in Castricum (NH), een nogal boring kudtdorp aan de Noordzeekust met Saabs, buxustuintjes en een hele dure strandparking. Terwijl de bewoners uithuizig waren om belastingcentjes bijeen te schrapen voor wachtgeldregelingen en subsidies beukten agenten der politie hun voordeur in, op zoek naar contrabande. En dat alles na een Anonieme Tip. Zoektocht van de politie duurde twee uur, er werd uiteindelijks niks aangetroffen, voordeur stuk, alle lampen waren aan (milieu!) en de schade bedroeg 2000 euro. Huiseigenaar haalt vervolgens verhaal bij politie en burgemeester en krijgt te horen dat hij niet moet zeuren over schade en dat het OM de actie heeft goedgekeurd. Hele verhaal HIERRR. De politie blijft volharden dat de tip anoniem was en dat ze er ook niks aan kunnen doen. Grappig. Moet je eens 112 voor de lol bellen...

Reaguursels

Inloggen

hahaha*

dannypitttbulll | 30-01-10 | 18:50

whahahahhahahahhahahahhahahahhaha
hahhahahahhahahahhahahahhahahahhaha
hahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhaha
hahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhaha
hahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhaha
hahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhaha
hahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhaha
hahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhaha
hahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhaha
hahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhaha
hahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhaha
hahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhaha
hahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhaha
hahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhaha
hahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhaha
hahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhaha
hahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhaha
hahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhaha
hahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhaha
hahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhaha
hahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhaha
hahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhaha
hahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhaha
hahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhaha
hahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhaha
hahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhaha
hahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhaha
hahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhaha
hahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhaha
hahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhaha
hahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhaha
hahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhaha
hahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhaha
hahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhaha
hahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhaha
hahhahahahhahahahhahahahhahahahhahahahhaha

dannypitttbulll | 30-01-10 | 18:49

Gaat de pliesie in de toekomst ook onze ip's controleren vanwege het hebben van een mening? Of doen ze dat al?

Over 5 jaar durft niemand meer de het internet op.

Mebert | 30-01-10 | 15:49

@Necramonium: misschien wel, maar dit lijkt me een gevalletje niet goed gekeken. Van mij mag er de mogelijkheid blijven in dit geval de melder op te sporen en aan te pakken. 112 bellen mag niet, maar dit wel... leuk, kinderen over de zeik en 2000 euro schade die je zelf kunt ophoesten.

Pikkestrijder | 30-01-10 | 10:33

de USA heeft de Patriot Act en andere wetten die de mensenrechten schenden.
Nederland, dat zich voorstaat op het bewaken van mensenrechten, kan zo'n wet natuurlijk niet invoeren.
De gristen politici in ons land doen het daarom via de salamitechniek.
Iedere week een wetje doordrukken dat de mensenrechten een klein beetje verder schendt, en niemand gaat de straat op.
Over 5 jaar durft niemand meer de straat op.

domheid regeert | 30-01-10 | 08:36

Dat er geen reden was om binnen te vallen is bullshit, want ze kijken de zaak goed na of er iets te halen valt...

Necramonium | 30-01-10 | 07:13

Als linkse rakker heb ik hier maar 1 ding op te zeggen

\/\/ stemmers, zie hier de toekomst. Een land wat gerund word als een politie-staat. Nederland gaat af en toe naar Cuba om tips/tricks op te doen. De commando's kunnen zo uit Uruzgan de wijk in, word die ook lekker veilig.

En onder het mom van jou en mijn veiligheid mogen wij steeds minder, en oom agent steeds meer!

Don_Dajo | 30-01-10 | 04:06

Raar hoor. Ik ken iemand die een buurman heeft die wiet kweekt - en die al maanden - niet eens anoniem - de politie belt om 'm weg te krijgen. En hij weet dat de andere buren hetzelfde doen. Wijkagent aangesproken en alles. Resultaat: Maanden lang NIKS want: "We kunnen niks doen want we hebben geen bewijs". Dat er een wietlucht hing zo sterk dat ze in sommige kamers zelf al bijna high werden was niet voldoende.

Specy | 30-01-10 | 03:56

en dan moet je nog bedenken dat veel agenten als ze vastzitten in hun onderzoek gewoon zelf M bellen, om 'de gouden tip' door te geven (want een anonieme tip van een jaloerse buurman of verveelde puber is natuurlijk ook véél betrouwbaarder dan iemand die wel bereid is om in de rechtbank te komen getuigen)
hoezo politiestaat?

******** | 30-01-10 | 01:47

Nu snap ik waarom men het wapenverbod heeft ingevoerd.

Rest In Privacy | 29-01-10 | 23:38

NSB HOEZEE
En allemaal dezelfde partijen blijven stemmen bij de verkiezingen.
Jullie vinden dit lekker he?

theartofdoingnothing | 29-01-10 | 21:35

'Het kapotte slot werd vervangen door netbeheerder Liander.'
Bij mijn weten heeft een netbeheerder hier niets mee te maken, tenzij die netbeheerder de (anonieme) tip heeft gegeven n.a.v. bijvoorbeeld een kapotte energiemeter of opvallend hoog stroomverbruik.

bintang | 29-01-10 | 21:33

Een gestolen fiets mag men aangeven bij de politie, maar dan wordt er meteen gemeld dat de 'pakkans' nihil is. Voor ernstige geluidsoverlast willen ze niet komen (eerst zelf proberen op te lossen). Buurttereur wordt nauwelijks aangepakt, voor zware criminelen schijten de agentjes zeven kleuren stront en internetoplichting... sorry, te weinig kennis aanwezig. Maar de brave burger pesten, ja, laat dat maar aan de politie over!

En-el Hak | 29-01-10 | 20:48

men neme een oude brandblusser, vult deze met b.v. bruine stopverf,een paar draadjes boven invoeren met tape een paar dubbelom relais aan de draadjes maken een oude kamertermostaat dit alles enigzinds zichtbaar op de brandblusser monteren en voor de deur van een politiebureau zetten.Dikke pret, buurt wordt ontruimt explosieve opruimingsdiens wordt er bij gehaald , die zullen dan wel een paar uur gaan zitten denken, ontploft hij door beweging( kwikdruppel in termostaat) of door temperatuurverschil ( termostaat ) inhoud geröngt de stop
verf lijkt op dynamietgelantine, 2 batterijen waarom?
een draad doorknippen valt een relais af, enz. enz.
Mijn wraak voor een ingeramde voordeur, schade € 3000,-

the wanderer | 29-01-10 | 20:23

Zet er tenminste bij dat het uit het Noordhollands Dagblad komt, lutsers.

whataman | 29-01-10 | 20:08

-weggejorist-

Blokletter | 29-01-10 | 19:50

De stemming wordt gezet met 'wetenschappelijke' rapporten van die Jaap van Donselaar e.a.. Letterlijk wordt iedereen die het niet eens is met 'de overheid' in dat soort rapporten weggezet als rechts extremist. Het OM en rechters gebruiken dit soort 'wetenschap' als getuigedeskundige bewijs.

Milton Friedman | 29-01-10 | 19:47

Oproep aan alle belastingbetalers: NEEM JE MAATREGELEN! Las net in NSB Handelsblatt dat een wet goedkeurt is die het toelaat ook kentekenscans jaren te bewaren, zodat ze gekoppeld kunnen worden aan andere gegevens, en aldus nog meer belastinggeld gestolen kan worden.

Milton Friedman | 29-01-10 | 19:38

kudtdorp of niet, zoiets kan je niet maken. Achterbax stelletje ambtenaren moet maar eens weten waar de grens ligt

huust siroop | 29-01-10 | 19:38

Nou Moskovicz, dat is nog eens een zaak waarmee je kunt scoren... Help die mensen eens!

HJDB | 29-01-10 | 19:12

Lol @ dit stukje uit het krantenartikel: "Dat de politie de sleutel niet gevraagd heeft bij de buren, heeft te maken met privacyregels" Maar je mag wel het huis betreden door de deur in te trappen? Vreemde regels zijn dat dan...

Fulgrim | 29-01-10 | 18:52

Lijkt me toch logisch dat schade door politie-inval gewoon door de politie of het goedkeurende OM vergoed wordt. Smartengeld is dan ook normaal.
Dat men op basis van een simpele anonieme melding zo'n inval denkt te kunnen doen is aanleiding voor onderzoek en strafmaatregelen tegen degene die de inval hebben georganiseerd en goedgekeurd.
Verder dienen de motieven van de melder onderzocht te worden. Die is makkelijk te traceren uit de connect gegevens. Die moet dan feitelijk een smaadzaak aan zijn broek krijgen.
Overigens is dit hele anonieme gedoe nauwlijks te accpeteren en vooral een consequentie van op hol geslagen politiek van rechts. Waar schijnbaar alles mogelijk moet zijn.

antizanic | 29-01-10 | 18:00

Op 3 hoog achter hier zitten er wat ongewensten achter de kast, kan ik voedselbonnen krijgen in ruil voor deze tip?

henkdekanarie | 29-01-10 | 17:56

Hieruit concludeer ik, dat iedereen die kwaad wil doen, slechts een anonieme tip over een hennepkwekerij hoeft te plegen. Dit betekend dus dat misdaad uitgevoerd kan worden d.m.v. politie. In principe kan de anonieme beller na inval de woning zonder problemen betreden en spullen stelen. Hoe kan ik ervan uitgaan dat bij mijn afwezigheid mijn voordeur heel blijft? Het kan toch niet zo zijn dat we bang moeten zijn dat iedereen (criminelen en politie) na één verkeerd telefoontje zomaar naar binnen kan om schade aan te brengen? Oja het adres van E.H. Ballin was ooit via GeenStijl uitgelekt. Just a hint.

Henk Houthakker | 29-01-10 | 17:05

de invloed van nieuw radicaal rechts laat zich gelden. prettig hoor dit soort rechtse hobby's. was radicaal nu wl zo'n goed woord? mss radiblond beter is.

wet fart | 29-01-10 | 16:47

Donder toch op man. Als er wél planten hadden gestaan en de politie had niks gedaan, dan hadden jullie ook lopen zeiken.

Niet zo zeuren, GeenStijl.

mzzia | 29-01-10 | 16:38

@De Huisregel
@Ratim:

Mannen.... waar blijven de comments? Ik zit heerlijk op de Zugspitze even geenstijl te bekijken en lees ineens dit! Het zal je maar gebeuren, het OM is toch ook inmiddels net een groep kleine kinderen.

De criminaliteit daalt? Lees net dat de gestolen auto's in het laatste kwartaal van het jaar weer zijn toegenomen en de scooters blijken 10x vaker te worden gejat dan een auto..

Nou heren politie... GOED BEZIG!

Rest In Privacy | 29-01-10 | 16:23


"Uw beltegoed is verhoogd met <ander stemmetje> 20 euro </ander stemmetje>"

0-8-0-0-7-0-0-0-Go!

opdelat! | 29-01-10 | 16:23

Wanneer de politie rechtmatig en proportioneel heeft gehandeld (hangt af van toestemming OM om woning te betreden) en de bewoner blijkt achteraf niets met de zaak te maken te hebben dan kan vergoeding van de schade worden verzocht bij het OM.

Munitie | 29-01-10 | 16:14

Kan iemand mij het adres van Harry van Bommel geven ?

Ab Sconditus | 29-01-10 | 16:09

wtf, ze rossen de boel verrot en betalen niet? belachelijk! het zal je maar gebeuren.
daarbij is 2000 euro waarschijnlijk nog niet eens zo veel want naast een nieuwe deur zal er ook een nieuw kozijn in moeten, want dat lijkt me ook wel naar de kloten. Huur daarvoor allemaal maar een klusjesman in die het komt fixen, en schilderen in de zelfde kleuren als de rest van je huis. geen 2000 euro schat ik

markuitarnhem | 29-01-10 | 15:49

Mijn buurman heeft een Spyker.. Wat nu?

Morkovich | 29-01-10 | 15:19

"Dat de politie de sleutel niet gevraagd heeft bij de buren, heeft te maken met privacyregels." Wat. De. Fuck.

deNelis | 29-01-10 | 15:18

schade schijnt inderdaad niet te verhalen te zijn. bij een kennis van me ging het behang van de muren, werd de bank opengesneden etc. op zoek naar contrabande. verontschuldiging kon er zelfs niet af, laat staan een beetje hulp bij het opruimen. de hermandad was alleen maar pissiger omdat ze niks gevonden hadden. (beetje net als Bush in Irak die als argument aanvoerde dat ze geen wmd's vonden: zie je wel, SH heeft wat te verbergen).
bovenstaand voorval was overigens een kwart eeuw geleden, dus om nou te zeggen dat het iets van deze tijd is is een beetje overtrokken. alleen had je toen nog geen meld misdaad anoniem...

pips | 29-01-10 | 15:14

Misschien aangifte van vernieling doen bij de politie, of zou dat in dit geval niet werken???
Of misschien gewoon, ivm met de privacy, de deur bij de burgermeester intrappen?

hero_of_heaven | 29-01-10 | 15:01

Criminelen
Lange Houtstraat 1
Den Haag

Binnenhof 1a
Den Haag

Lange Poten 4
Den Haag

Lange Houtstraat 2
Den Haag

Slappehap | 29-01-10 | 14:54

*Bellen en handen wrijvend voor raam gaan zitten doet.

Dolle Dries | 29-01-10 | 14:52

Heeft iemand nog een adreslijst welke we kunnen gebruiken? Iets met boontje en loontje.

Slappehap | 29-01-10 | 14:45

Volgens mij gewoon een mislukte Praxis reclame.

tdw | 29-01-10 | 14:39

En de pliesie heeft 2 uur nodig om te constateren dat er geen hennepplantage is.
Dat is m.i. net zo zorgelijk als deze hele pliesieactie an sich.

ach, jij.. | 29-01-10 | 14:23

nou, dat arme volk met z'n nsb genen...

233 graden | 29-01-10 | 14:08

Ja, de zuiveringen zijn al begonnen.

pe4444 | 29-01-10 | 13:51

Dit maakt me zo boos.

Meh!! | 29-01-10 | 13:47

Sorry maar de schade toegebracht aan jouw bezittingen door deze of gene moet vergoed worden. Dat ze makkelijk afgescheept worden met een lulverhaal, soi, maar dat weten we toch wel beter of niet?

keerf | 29-01-10 | 13:40

Heerlijk land is dit toch aan het worden. Daar waar niet gewenst wordt de privacy met voeten getreden, en daar waar het moet zijn we zeer voorzichtig. Fantastisch.

NewEnglandPatriots | 29-01-10 | 13:39

@mezelf. En dan heb ik het nog niet eens gehad over het uitblijven van enige motivatie om tot deze beslissing te komen. Als een anonieme tip al genoeg is om een inval te doen, dan hanteert de politie vandaag de dag dus dezelfde handelswijze als de politie ten tijde van Nazi Duitsland.

Brandje | 29-01-10 | 13:28

Dit is toch werkelijk ongehoord. Het is toch niet meer dan vanzelfsprekend dat je schade vergoed als je deze onterecht toebrengt?! Ongelofelijk! Ik mag voor de familie en voor elke toekomstige gedupeerde hopen dat dit verhaal een staartje krijgt en dat de schade alsnog vergoed wordt.

Brandje | 29-01-10 | 13:24

Komt ervan als je al je rechten opgeeft omdat je nix te verbergen hebt.

Jeroen Lutser | 29-01-10 | 13:17

Nou nu Anoniem bellen met zelfde verhaal over burgemeester/korpschef en hopen dat daar de boel gemolesteerd word ^^

Mr. Prutser | 29-01-10 | 12:56

@ coppers: in het donkere gat van Castricum zit ook een wietkwekerij, doe daar ook maar eens de deur openbreken met een stormram om daar alles kort en klein te meppen ^^.

Abugreip | 29-01-10 | 12:55

zit je im arbeitslager te ploeteren om 2 weken naar Gran Canaria te kunnen gaan, kun je die vakantiemunten weer inleveren om een nieuwe inboedel te kopen door toedoen van verveelde coppers. Ik zou toch wel wat pissig worden als mij dat overkwam.

Abugreip | 29-01-10 | 12:53

Popiejopie79 | 29-01-10 | 12:44

Zucchero?

vuurvogel | 29-01-10 | 12:51

@mezelf
Sorry, natúúrlijk heeft Guusje ter Dorst geen hennepkwekerij op zolder.
Het is een illegale drankstokerij.
Joehoe, politie, zou je niet eens een inval doen?

MAD1950 | 29-01-10 | 12:51

Zie hier, dat is nu het voorland van de Tegenstemmers van het rekeningrijden.
Niemand is veilig voor de intimidatiebrigades van onze Glorieuze Leider Kolonel B.

Pugna Pro Patria | 29-01-10 | 12:50

*Belt M. en zegt met een hese, nep-Italiaanse stem dat er op een zeker politiebureau in Castricum een hennepkwekerij draaiende is*

Popiejopie79 | 29-01-10 | 12:44

Teun van het Tuinpad | 29-01-10 | 10:45

als Bollenstreker moet je dat toch weten!

vuurvogel | 29-01-10 | 12:33

Ik kom nog wel eens in Roemenie en was daar ook in december (viering van het 20-jarig jubileum van de revolutie) en zag daar een erg schokkende reportage op TV. Het ging over het inperken van vrijheden en ze lieten daar dus even zien dat het huidige Nederland meer controle over zijn bevolking uitoefent en meer gegevens verzameld dan Roemenie onder Ceausescu....

fair=fair | 29-01-10 | 12:32

In NL is er altijd wel iemand die voldoende te zeggen heeft en zijn eigen slinger geeft aan de wet, zoals toen met de sigaretjes uit Roemenie via de ptt. Maar hier moet toch met bodemprocedures, hoge raden, Lissabon en een lange adem een behoorlijke som belastingcenten uit te slepen zijn?

Frank Culemborg | 29-01-10 | 12:31

Dat het nog niemand is opgevallen verbaast me:
Lees stukje in krant eens:
Buren met sleutel waren gewoon thuis en keken toe hoe politie deur inbeukte.
Nog nieuwsgierig naar wie de tip heeft gegeven??????

lifecouldbesimple | 29-01-10 | 12:27

Randstad, Noord Holland (Castricum!), Zuid Holland - allemaal dezelfde randstadzooi.
Ben ik toch ff blij dat ik in Culemborg woon. Liever ME op straat die alleen toekijkt en toch je deur niet binnendurft, dan dat laffe gedoe uit Holland.

HCremco | 29-01-10 | 12:22

Ik weet een leuk adres voor de vrijmibo...

Feuer Frei | 29-01-10 | 12:22

Stelletje onbeschofte tering harken.

crazyjaap | 29-01-10 | 12:17

Net als in de toenmalige heilstaat, de DDR! We zijn het land met de meeste telefoontaps ter wereld! Jawel, het kleine, niets voorstellende Nederland. De huidige 'regering' hier of wat er voor door gaat is er verantwoordelijk voor. Men zet ook burgers tegen elkaar op, ook al een taktiek die overgenomen is van de Stasi. Onder het mom van 'veiligheid' flikken ze ons van alles. Anonieme tips bestaan trouwens ook simpelweg niet(meer) Ook al zo'n kudsmoes. I.p.v. de veiligheid op straat te verhogen gaat men burgertje pesten. Naast privacy hebben we ook geen rechten meer.

snap_shootert | 29-01-10 | 12:10

En als de politie handelt in strijd met de wet? Nou, dan passen we de wet toch gewoon aan! Mijn rechtsgevoel is ernstig aangetast. Wat is dit toch een kolere land. In de DDR was het nog aangenamer leven. Daar wist je van tevoren dat je altijd de klos was en kon daar rekening mee houden. Maar in onze democratie word je op alle momenten genaaid. Je pensioen wordt verlaagd, je nummerbord gefotografeerd, je deur ingetrapt en verder bek houden en betalen.

Polletje Piekhaar | 29-01-10 | 12:07

Een korpsleider die een onterechte inval vergoelijkt en niet meteen zijn excuses aanbiedt en de schade wil vergoeden, dient ontslagen te worden zonder wachtgeld en met een aantekening dat hij nooit meer een functie mag bekleden bij de overheid.
De arrogantie van de politie neemt angstaanjagende vormen aan.

domheid regeert | 29-01-10 | 12:05

Nederland een rechtsstaat? Nee dus. Lang leve onze Nederlandse Democratische Monarchie en onze grote leidster Guusje ter Dorst!
.
Pssst, politie! Guusje heeft een illegale hennepkwekerij op zolder. Ga eens huiszoeking doen!

MAD1950 | 29-01-10 | 12:04

I love Hoollant, helemaal op zijn best weer.

Triest, triest en nog eens triest!

Altijd worden de weerlozen gepakt.

Suriboy | 29-01-10 | 12:03

@ mijzelf "zodat wanneer ze van haar.. etc

glaaf | 29-01-10 | 12:02

Lijkt mij dat je dan in je Saab naar een advocaat rijdt om een rechtszaak tegen de politie en het OM voor te bereiden.

Adriaantjeeeeeuh | 29-01-10 | 12:02

Guusje c.s. wil volledige controle, zodat wanneer ze haar van (te riante) pensioen geniet er zeker van is dat het gepeupel zonder al te veel narigheid de (belasting)centen langdurig blijft ophoesten. Werken, veel betalen en je muil houden.

glaaf | 29-01-10 | 12:00

Dus één anonieme tip is al voldoende om een "sterk vermoeden" te hebben?
Wat werken er voor tokkies bij de pliesie?

thefonz | 29-01-10 | 11:59

Kotsende lama | 29-01-10 | 11:28

Ik heb je reactie per ongeluk als "niet ok" aangevinkt. Sorry man, was niet de bedoeling.

Huflind | 29-01-10 | 11:55

Kortom, de politie mag willekeurig voordeuren inrammen en huiszoeking plegen.

OhJee | 29-01-10 | 11:50

Wat een onzin dat die schade niet vergoed moet worden. Tuurlijk wel! En wat een vuile honden zijn het dat ze zo onsportief handelen. Hoe durven ze?! Dat ze alleen die woning al binnengaan, dat is al erg genoeg. Snel openlijk excuses aanbieden, vergoeden, en de chef agent die zich zo misdragen heeft door dit niet meteen allemaal te doen keihard ontslaan.

Hondenmoller | 29-01-10 | 11:47

g.reppeldel: Ik denk dat ze achter de boekenkast hebben gekeken in de hoop daar een soort achterkamer te vinden.

Mokum Kosher | 29-01-10 | 11:46

@g.reppeldel

Misschien zijn er kastjes die naar Narnia leiden. :+

SanderEvers | 29-01-10 | 11:45

2 volle uren en wie weet hoeveel personeel nodig gehad om te constateren dat in een 4 kamer woning geen hennepplantage is?

zouden ze ook in alle laden en keukenkastjes gezocht hebben naar de plantage?

g.reppeldel | 29-01-10 | 11:43

@Einde der Domheid: Wat ik eigenlijk bedoelde te zeggen is. Als de politie binnentreedt en iets anders constateert dan in de tip werd aangegeven en achteraf wordt het binnentreden door de politie als onrechtmatig gezien door een rechter, geldt het dan ook nog?

Mokum Kosher | 29-01-10 | 11:42

Als ik deze notitie zo eens lees, dan hebben ze pech. 209.85.229.132/search?q=cache:dBQU20TR...
Ik vind zelf dat de schade wel vergoed moet worden, desnoods door de verzekering als de politie niet aansprakelijk gesteld kan worden.

RoyalFlusher | 29-01-10 | 11:40

kapotte_stofzuiger | 29-01-10 | 11:32
"zoU overkomen" en 'allergisch' met dubbel 'l'. Slordig maar niet rampzalig.

Kotsende lama | 29-01-10 | 11:38

Geen stijl. Doen hoor die Erich Honecker trofee.
Treffender kan niet vandaag de dag als dit oook weer waar is.
Met terugwerkende kracht 2009 voor ter Horst

Gralapalfe | 29-01-10 | 11:37

Castricum klinkt sinds Rutger bekend is per definitie verdacht.

Geile Markeerstift | 29-01-10 | 11:37

@Kotsende lama | 29-01-10 | 11:28
Met een hoge opleiding en goede baan, moet het niet moeilijk zijn een functionerend toetsenbord en dito spellingscontrole aan te schaffen.

kapotte_stofzuiger | 29-01-10 | 11:32

Deze mensen moeten gewoon hun gemeente / de staat aanklagen. Of iig de Ombudsman inschakelen.

SanderEvers | 29-01-10 | 11:32

@Sanity Requiem: Je praat echt poep. Ze hadden inderdaad moeten wachten totdat de bewoner thuiskwam. Hoe moeilijk is dat? Dat heet onderzoek doen. Ze controleren de antecedenten van de bewoner. Aan de hand daarvan kunnen ze besluiten te wachten, omdat bewoner bijvoorbeeld geen strafblad heeft. Als de bewoner een veroordeelde drugsdealer is dan verandert dat de boel. De politie moet haar werk gewoon GOED doen. Dat betekent de tip controleren en niet voor lief aannemen. Hoe moeilijk is dat? Dat hoort gewoon bij politiewerk!

Mokum Kosher | 29-01-10 | 11:31

Mokum Kosher | 29-01-10 | 11:27
Stel je voor: Je hebt een atoom/biologische bom op de ontbijttafel staan. De politie zoekt naar een wiet plant... enfin, laat maar....

Einde van de Domheid | 29-01-10 | 11:31

Stuurt Rutgert er es ff op af.

Binnenbaan | 29-01-10 | 11:30

Mokum Kosher | 29-01-10 | 11:27
Al er een OK voor huiszoeking is, is gevonden bewijsmateriaal voor andere overtredingen ook geldig.

Einde van de Domheid | 29-01-10 | 11:30

Het OM dacht dat het om het huis ging van Rutger Castricum...

Genodigde | 29-01-10 | 11:30

Als mij zoiets zo overkomen en het binnen een week nog niet opgelost zou zijn, dan vrees ik het ergste voor de eerste de beste agent die ik op dat moment in mijn blikveld krijg. Sluit niet uit dat ik 'm het licht uit zijn ogen mep. Dit soort onrecht wekt bij mij echt een soort alergische reactie op. Ben hoog opgeleid, heb een goede baan en veroorzaak geen overlast, maar iedereen moet met zijn poten van mijn spullen afblijven.

Kotsende lama | 29-01-10 | 11:28

TisNieZoMoeilijk | 29-01-10 | 11:07
Wat hadden ze dan moeten doen? Thee zetten en de (potentieel gevaarlijke) familie opwachten? Nee, gewoon preventief handelen en de boel slopen. Pliesie heeft het goed gedaan, maar een nieuwe deur vergoeden moet ook kunnen.
.
@ de rest: Paranoia much? Altijd zeuren om een harde aanpak en Guardia Civil achtige praktijken, gebeurd er eens iets is het weer niet goed. Niet opeens nuances aanbrengen opdat er alleen Guardia Civil achtige praktijken mogen worden gebruikt om buurtoverlast te verminderen, dat werd in menig topic ook niet gedaan. Lutsers, doe gewoon weer waar jullie goed in zijn en zeg dat Wilders het wel oplost oid. Dat is het enige waar jullie wél consistent in zijn.

Sanity Requiem | 29-01-10 | 11:28

@Der Stöhn Schlüßel 10:43
Die deur kan dan wel vergoed worden, maar de slapeloze nachten van de kinderen zijn nergens te verhalen.

koolteer | 29-01-10 | 11:28

me163komet | 29-01-10 | 11:23
Als ze een deur al niet vergoeden denk ik niet dat je aan hoeft te komen met 'de trouwring van oma is ineens weg'.

Kaas 82+ | 29-01-10 | 11:27

Ik vraag mij iets af. Ze vallen binnen in verband met een melding over een wietplantage. De beuken de deur in en vinden geen wietplantage, maar ze zien bijvoorbeeld op de eettafel wel een hagelpatroon liggen die je de dag ervoor in het bos hebt gevonden (is mij ooit overkomen). Vanwege die patroon halen ze het hele huis overhoop, want die hagelpatroon is natuurlijk een link met terrorisme of iets dergelijks. Mag dat? Mag de politie dat doen (ze doen het uiteraard). Of is dat oneerlijk verkregen bewijs, omdat het om een wietplantage ging?. Is er iemand op GS die juridisch hier iets over kan zeggen?

Mokum Kosher | 29-01-10 | 11:27

faz | 29-01-10 | 11:24
Tenzij je op Hero stemt.

Einde van de Domheid | 29-01-10 | 11:26

Er kan natuurlijk ook een andere reden voor de inval zijn geweest, en hebben ze ervoor gekozen om onder het mom van een anonieme tip zo te handelen.

jaco | 29-01-10 | 11:25

De Nederlandse politiestaat gaat nog heel groot worden.

faz | 29-01-10 | 11:24

TWEE UUR voor een huiszoeking? Dat huis moet groter zijn dan Buckingham Palace. Als je een wietplantage wil ontdekken is het reeds goed genoeg de deur van de betreffende kamer open te doen en er naar binnen te kijken... geen groeilampen, koolstoffilters, grondblokken en/of planten?... klaar! Och, en vergeet de zolder en de kruipruimte onder het huis niet.
Daar kun je -zelfs bij een naar Nederlandse begrippen groot pand- met een team agenten binnen twee minuten mee klaar zijn. het feit dat men daar zo lang onnodig rondhangt doet mij vermoeden dat er meer aan de hand is.
Ik zou toch even in het juwelenkistje kijken of alles er nog inzit en het geld in het geldkistje natellen.

me163komet | 29-01-10 | 11:23

Nee, laat maar... deze is te makkelijk...

straatjochie | 29-01-10 | 11:22

BeunDeHaas | 29-01-10 | 11:16 Dus ze wisten dat de buren een sleutel hadden? Hoe weten ze dat? Heeft de anonieme tipgever dat ook gemeld? Het kringetje van mogelijke tipgevers wordt dan drastisch kleiner.

zeg maar jansen | 29-01-10 | 11:22

zeg maar jansen | 29-01-10 | 11:16
Zo ver was ik ook, dat klopt.

Teun van het Tuinpad | 29-01-10 | 11:22

Of is die anti-Saab houding een manier om jezelf te adverteren als ideaal promotie-bedrijf? (Uitleg: We maken effectieve anti-popaganda totdat je ons inhuurt voor viral marketing.)
(Waar is Trukuenetleg als je de uitleg van een truc nodig hebt?)

Einde van de Domheid | 29-01-10 | 11:22

Zoiets | 29-01-10 | 11:17 Kijk, jij snapt het.

zeg maar jansen | 29-01-10 | 11:18

@Frederik Puntdroad
INDERDAADDDD!!!
daarom ga ik die frigide trut ook aangeven hahaha

OHFOURSIX | 29-01-10 | 11:18

De implicatie hiervan is dat de politie in principe overal huiszoeking kan doen waar ze willen. Ze geven zichzelf even een anonieme tip en kunnen vervolgens los.

Zoiets | 29-01-10 | 11:17

De pliesie heeft de sleutel niet bij de buren gevraagd vanwege privacyschending?
Staat dat er nou écht?

BeunDeHaas | 29-01-10 | 11:16

Ja dat is toch weer een enorme fail van onze lieve politie, kind getraumatiseerd en al. Goed gedaan jongens en meisjes, jullie hebben jezelf weer goed te kakken gezet. Terwijl de containers coke door de Rotterdamse haven vliegen beuken jullie een deur in van onschuldige burgers in of all places; Castricum. Nee dat geeft echt vertrouwen. Daar worden we echt vrolijk van.

Tinus Trekveer | 29-01-10 | 11:16

Teun van het Tuinpad | 29-01-10 | 11:12 Castricum. Duh.

zeg maar jansen | 29-01-10 | 11:16

OHFOURSIX | 29-01-10 | 10:59
Jaja, jij mag de buurvrouw niet omdat je van de buurvrouw niet mag!!!!

Frederik Puntdroad | 29-01-10 | 11:16

Echt te sneu voor woorden. Je zou toch godverdomme helemaal uit je naad gaan en die mensen hardhandig je terrein aftrappen! Het probleem is dat de mensen die ze naar je sturen je waarschijnlijk helemaal inelkaar trappen/rammen met knuppels e.d., terwijl ze in het geval van een marteling gewoon bang buiten blijven wachten, omdat ze in dat geval niet een beuker, maar een slappe, bange wijkagent sturen...
Je moet je materiaal wel juist inzetten!

gozahtje | 29-01-10 | 11:15

Vast een vergeldingsactie van iemand met de juiste contacten. Het het was m.i. niet dringend genoeg om in te vallen.

juriste | 29-01-10 | 11:15

Laten ze nu ook eens natrekken wie die anonieme tipgever is, ze tappen toch alle vastelijnen in Nederland. Dat telefoontje is niet anoniem, zoek maar even uit waar dat vandaan komt! Wee nu ook eens zo flink om daar achter aan te gaan

Denaapklimtgoed | 29-01-10 | 11:15

zeur niet - verzekering

ambsterdammetje | 29-01-10 | 11:15

Anonieme meldingen bestaan niet. Onlangs is nog aangetoont dat ook al bel je M dan nog komen je gegevens boven water.
Wat de politie afdoet met anonieme meldingen zijn de meldingen die door agenten zelf gedaan zijn. Stel, ze hebben een vermoeden maar te weinig bewijs om een last tot binnentreden te krijgen. Dan komt er 'toevallig' een 'anonieme' melding waardoor de last wél wordt afgegeven door de OvJ.
Het hele meldpunt M is door justitie opgericht en ingesteld voor dit soort gevallen, en nergens anders voor.
En ze maken er misbruik van, omdat het kán.

zeg maar jansen | 29-01-10 | 11:14

@Mia
Ga zeau een kijkje nemen heur.
'spannond'...
;)

Ashtrey | 29-01-10 | 11:14

Volgens mij gingen we ook naar Irak in verband met een anonieme tip. Zo raar is het dus niet.

Mokum Kosher | 29-01-10 | 11:13

typisch gevalletje SS (StaatsSwaffelaars!)

Ricolááá | 29-01-10 | 11:13

Lekker makkelijk om je eigen verantwoordelijkheid af te schuiven op "anonieme tip". Balkenende kom er maar in!

Crak-ho | 29-01-10 | 11:12

zeg maar jansen | 29-01-10 | 11:09
Wendt, waar ligt dat ?

Teun van het Tuinpad | 29-01-10 | 11:12

Leve de NEO-DDR!

knerf | 29-01-10 | 11:10

Conclusie: Justitie kan niet zelf oplossen en moet het hebben van de NSB tiplijn. En daar gaat het fout, leer je agenten (sociaal) nadenken in plaats van administreren!

Denaapklimtgoed | 29-01-10 | 11:10

En ze hebben niet de woonplaats verwisseld met de familienaam?

zeg maar jansen | 29-01-10 | 11:09

Nieuwe wervingskreet in Castricum.
STASIBLAUW PAST GOED BIJ JOU.

Bokkie | 29-01-10 | 11:08

Ik wil even anoniem melden dat er concrete aanwijzingen zijn dat er (toevallig) in de woningen van de Korpsleider en de burgemeester enorme wietplantages zijn. Tevens worden er terroristen opgeleid, bommen gemaakt. XTC gefabriceerd, vrouwen verhandeld en de ramen mogen wel eens worden gelapt!
Actiepunt politie Castricum: tweetal invallen plannen.

RockBock | 29-01-10 | 11:07

*Men roept steeds vanuit de bevolking meer om harder optreden... als het volk er zo om zeurt wordt dat vanzelf erger en erger*

baatstra | 29-01-10 | 10:47

"Men" en "het volk" wil volgens mij vooral dat er harder opgetreden wordt wanneer dit ook NOODZAKELIJK is. In dit geval had de politie met gemak kunnen wachten tot er iemand thuis kwam, of 's avonds terug kunnen komen. Een goede hennepplantage loopt niet binnen 2 uurtjes vanzelf weg.
Dan was al die schade niet nodig geweest en hadden ze de bewoners een netjes "excuses voor het ongemak" kunnen geven.

Ik denk dat NL vooral zit te wachten op serieus hardere aanpak van de onveiligheid op straat, het station, de trein, de nachtbus etc. en verder niets. Daar wordt echter totaal niet hard opgetreden. Hetzij omdat de wout zelf te laf is en 's avonds wanneer het onveilig wordt liever op de bank zit met SBS6 aan, hetzij het overlast van allochtonen betreft waar in Nederland een hele pappen en nathouden industrie rondom is ontstaan. Geen industrie meer als er geen probleem meer is, dus zijn alle oplossingen die deze industrie uitpoept inderdaad van een belastingverterend pappen en nathouden kwaliteit.

TisNieZoMoeilijk | 29-01-10 | 11:07

-weggejorist-

JensJens | 29-01-10 | 11:07

Grappig is dan wel weer dat echte criminelen niets te duchten hebben in dit land. Paspoorten worden vervalst en afgeleverd bij moskeeën. Illegale criminiele Mocro's mogen blijven. Een moorden Irakees mag ook blijven.
Het lijkt mij toch niet zo moeilijk om voor de politie de eignaar / bewoner van het pand na te trekken. Het pand en bewoner tijdelijk te volgen en binnen te treden als geconstateerd is dat bewoner aanwezig is. Dit is gewoon een geil politieteam geweest dat eindelijk weer eens wilde late zien wie de baas op straat is. Hulde dus eigenlijk! NOT!

Mokum Kosher | 29-01-10 | 11:06

baatstra | 29-01-10 | 10:47
Ja, harder optreden op straat b.v. tegen bepaalde bevolkinggroepen vaak in bontkraagjes gehuld.
Maar daar kijkt men wel voor uit.

Echter onder het mom van terrorismebestrijding en veiligheid zien politie, justitie en de boven-ons-gestelden nu hun kans schoon om de burger zijn grondwettelijke vrijheden stap voor stap af te nemen.
Daar hebben al die kereltjes zoals Hirsch Ballin, Welten en al die andere omhooggevallen autoriteiten al jaren op zitten wachten.
Stuk voor stuk zeer conservatieve luidjes.
Dat drankorgel Guusje Ter Dorst wil allang het volk wel eens mores leren want dat maakt haar maar steeds voor "drankorgel" uit op internet....

knerf | 29-01-10 | 11:06

Ashtrey | 29-01-10 | 11:00
Kijk zelf maar... *hoe fout klinkt dit*

MiaWallace | 29-01-10 | 11:06

Maar als het een anonieme tip aangaande Marokkaanse straatterroristen betreft die woninginbraken plegen, is het vervolgens oorverdovend stil. Makkelijk hoor woningen binnenvallen. Snel scoren en maakt het NL veiliger?

Sliptong | 29-01-10 | 11:05

Overigens snappen ze bij 112 niet wat een fincident is.
*zuchtend ophangt*

Teun van het Tuinpad | 29-01-10 | 11:05

Ik belde net 112 voor de lol. Wordt er opgenomen: Herr Flick, gutemittag. Heel raar.

Sliptong | 29-01-10 | 11:03

ja zover is het al in dit kutlandje..... zoiets kost de politie alleen maar geld toch..?
tuurlijk word er niets vergoed ... nederland mag alleen betalen betalen , en iedereen word leeg getrokken... op welk manier dan ook

peetd2 | 29-01-10 | 11:02

Idontgiveafunk | 29-01-10 | 10:59
Met een beetje geluk stond er een blauwe dildo op het nachtkastje.

Teun van het Tuinpad | 29-01-10 | 11:00

@Mia
Morning dear, hoe hangen de pompoenen er vandaag bij?
LOL

Ashtrey | 29-01-10 | 11:00

"een heel sterk vermoeden" na een anonieme tip.............
ik kan ook best goed lullen en bullshit verhaaltjes ophangen
denk dat ik mijn buren maar eens moet aangeven vanwege een Amfetamine lab in de kelder
(want ik mag de buurvrouw niet)
.
maar er is een fout gemaakt, gehandeld op informatie van een anonieme tipgever zonder verder onderzoek naar de zaak te doen... dus fout van de pliesie, dus betalen pliesie
liefst nog alleen de opdrachtgever voor de inval en uit eigen beurs!

OHFOURSIX | 29-01-10 | 10:59

Dat krijg je met Balk aan het roer. En toch weet ik zeker dat een heel groot deel van NL weer op het CDA gaat stemmen omdat je als goed Gristen nu eenmaal op het CDA stemt. Iets met geloof ofzo, Floris had er gister nog een leuke discussie over, over het met de paplepel ingieten van de domheid.

Pieter Bas | 29-01-10 | 10:59

2 uur is wel lang voor een huiszoeking, een hennepkwekerij valt ook hellemaal niet op.
Hebben ze in de tussentijd ook nog even de video collectie doorgekeken for some homemade pron, de hond verkracht en een bakkie koffie gezet.
Vuile smerige gestapo pratijken, ze kunnen op zn minst nog de schade vergoeden als ze het fout doen.

Idontgiveafunk | 29-01-10 | 10:59

2000 euro schade ? dat kost mijn kozijn alleen al , heb net een nieuwe deur laten plaatsen van zeldzaam tropisch hardhout (je moet er snel bij zijn want er is niet zo veel meer) , had ik ook een 3 cilinder voiture van kunnen kopen... dus dan is 2k euri een schijntje.
Maar ik ben wel van mening dat er niet zomaar bij het eerste beste telefoontje gelijk het huisvrede recht moet worden geschonden!

Mr aarsch | 29-01-10 | 10:57

-weggejorist-

3 hoog in Mexico | 29-01-10 | 10:57

En binnenkort een kastje in je auto zodat ze elke pispauze kunnen monitoren.
Wordt he-le-maal geen misbruik van gemaakt.. Welnee.

Inextremis | 29-01-10 | 10:55

"na een zoektocht van 2 uur" Groot huis zeker.

Bosch | 29-01-10 | 10:54

Ik vroeg me af of dat niet allemaal in strijd is met onze grondwet.
Dus heb net ff gekeken.

Art. 12. [Binnentreden in woning]
-1. Het binnentreden in een woning zonder toestemming van de bewoner is alleen geoorloofd in de gevallen bij of krachtens de wet bepaald, door hen die daartoe bij of krachtens de wet zijn aangewezen.
-2. Voor het binnentreden overeenkomstig het eerste lid zijn voorafgaande legitimatie en mededeling van het doel van het binnentreden vereist, behoudens bij de wet gestelde uitzonderingen.
-3. Aan de bewoner wordt zo spoedig mogelijk een schriftelijk verslag van het binnentreden verstrekt. Indien het binnentreden in het belang van de nationale veiligheid of dat van de strafvordering heeft plaatsgevonden, kan volgens bij de wet te stellen regels de verstrekking van het verslag worden uitgesteld. In de bij de wet te bepalen gevallen kan de verstrekking achterwege worden gelaten indien het belang van de nationale veiligheid zich tegen verstrekking blijvend verzet.

Dus we hebben allerlei leuke Grondrechten alleen kunnen ze bij wet weer overal een uitzondering op maken zodat je vervolgens met de Grondwet je reet kan afvegen.

YOU HAVE NO RIGHTS - George Carlin
www.youtube.com/watch?v=hWiBt-pqp0E

endofdays | 29-01-10 | 10:54

nance | 29-01-10 | 10:26
+1 voor jou!

gozahtje | 29-01-10 | 10:54

Meld misdaad anoniem wordt vooral door de politie gebruikt om onterecht verkregen bewijs toch te kunnen gebruiken.

spuitje11 | 29-01-10 | 10:54

WTF!! De politie is gewoon verantwoordelijk voor die schade... ben ik nou gek aan het worden of wat?

YouBastard | 29-01-10 | 10:54

Wel grappig dat ze zich bezig houden met jou privacy terwijl ze op dat zelfde moment met 5 man je deur in staan te trappen.

reuzenkind | 29-01-10 | 10:53

Toch leuk als je imand erin wil luizen dat heet angst en verdeeldheid zaien ook erg handig voor de kneuzen van het OM om even weer naar hun mening en visie iets rollend te krijgen om zelf even een melding te maken als het te moeilijk onbegrijpelijk of vast loopt. Vooral blijven roepen dat het een dik succes is.

andre9738 | 29-01-10 | 10:53

MiaWallace | 29-01-10 | 10:50
Oké.
Geen probleem.
*M belt en met zware stem "Hallo met Marlous" zegt*

Teun van het Tuinpad | 29-01-10 | 10:53

Owww is dat wat mevrouwtje ter Horst bedoelt met 'politie moet meer spierballen tonen'.

gozahtje | 29-01-10 | 10:52

Iemand die een anonieme tip wil doen voor het adres van Guusje Nadorst, Herr Ballinn, of een wat anoniemere linksch-bestuurder, wellicht uit de polizei-top? Moet je eens opletten hoe snel men dan ineens van policy verandert als bij deze rose drinkers ineens de pand-gestapo aanklopt.

1nfidel | 29-01-10 | 10:51

Teun van het Tuinpad | 29-01-10 | 10:46
Nee!!! Hij staat nu al de hele dag bij m'n oliebollenkraam...

MiaWallace | 29-01-10 | 10:50

verbetering: "opsomming van voorstellen, regels en gebeurtenissen...."

Zuurkool met Worst | 29-01-10 | 10:50

Een opsomming (uit mijn hoofd) van de voostellen en regels t.b.v. de politiestaat die Ter Horst voor staat:
1. In centrum Amsterdam moet je als voetganger aantonen niet te veel gedronken te hebben; je moet dus aantonen onschuldig te zijn. Het maakt niet uit af je wel of geen overlast veroorzaakt.
2. Gescande kentekens worden -nu illegaal- langer bewaard door de politie. Ter Horst wil dit legaliseren t.b.v. opsporing.
3. mensen die op welke manier dan ook kortingen, uitkeringen en/of bijdragen van de overheid ontvangen, kunnen -zonder dat zij de strafrechtelijke status van verdachte hebben- onderwerp wordn van een huiszoeking.
4. We moeten praten met de Taliban, volgens de minister van binnenlandse zaken althans.
5. Het computersysteem van de politie werkt niet.
6. dit topic
7. Ze loopt boos weg uit kamerdebatten
8. Ze houdt het rapport Wilders achter (als minister, niet als politica), totdat zij, vanwege politieke overwegingen(!) het moment juist vindt om een parlementarier te schaden.
9. En de klap op de vuurpijl: is veiligheid belangrijker dan privacy van de burger? JA! In eerste instantie zullen mensen het vaak met haar eens zijn, maar haar opmerking houdt wel in, dat zij -onder het mom van veiligheid- grondrechten aan haar laars lapt.

Zijn er nog mensen die deze lijst willen uitbreiden? Graag, want dit mens hoort niet in de politiek van een democratische rechtsstaat! Doodeng is ze.

Zuurkool met Worst | 29-01-10 | 10:49

Dit kan niet is niet mogelijk en bestaat niet want we hebben EHB aan de top van justitie en we hebben de hoge politie academie die zeer vakbekwame integere wethandhavers neer zet! whahahahha de puinhoop wordt met de dag leuker.

andre9738 | 29-01-10 | 10:48

Wat leert ons deze trieste fail van onze hermandad? Dat je maar beter een hennepkwekerij kunt hebben,zodat de pandgestapo -blabla anonieme tip blabla vrouwe justitia blabla huiszoekingsbevel- niet voor niets uw doorzonwoning binnenvalt.

lichtpunt | 29-01-10 | 10:48

Men roept steeds vanuit de bevolking meer om harder optreden... als het volk er zo om zeurt wordt dat vanzelf erger en erger

baatstra | 29-01-10 | 10:47

@Der Stöhn Schlüßel | 29-01-10 | 10:43
Gelet op uw naam, heeft u geen bezwaren tegen Duitse methodes.

kapotte_stofzuiger | 29-01-10 | 10:47

@Ashtrey 10:24
Die pizza's kwamen dus van jou?
Volgende keer zonder ansjovis graag.

necrosis | 29-01-10 | 10:47

MiaWallace | 29-01-10 | 10:45
Mag ik zeggen dat ik namens jou bel ?
;)

Teun van het Tuinpad | 29-01-10 | 10:46

Volksmonarchie Nederland......
Nou ja laat dat volk er maar af. Banenmonarchie en politiestaat Nederland.
Smerissen die een arrestant in Amsterdam mishandelen, het OM dat vervolgens vrijspraak vraagt. Smerissen die in Breda meineed plegen, valsheid in geschrifte en de Rijkspolitie (lekker onafhanklijk) gaat dat wel even onderzoeken.
De uitkomst lijkt mij al bekend en nu dit weer:
Men trapt gewoon je deur in als je er niet bent op grond van een anonieme tip.
En dan dit nog:
Mevrouw Nadorst wil kentekengegevens van ieder autobezitter ( verdacht of niet) een tijdje kunnen bewaren.

Iedere burger als potentiele verdachte precies zolas al die smerissen nu al geinstrueerd worden.

knerf | 29-01-10 | 10:46

Der Stöhn Schlüßel | 29-01-10 | 10:43
Waarom zeg je niet gewoon dat je een pliesie bent ?...

MichieldeMuiter | 29-01-10 | 10:46

SFUR | 29-01-10 | 10:45
Dan zit je binnen 2 minuten in de isoleer.

Kaas 82+ | 29-01-10 | 10:46

Ja, als Nederlanders hun buurman anoniem kunnen verklikken voelen ze opeens weer dat ze leven.

John Muts | 29-01-10 | 10:46

@Mokum Kosher | 29-01-10 | 10:42
Moet dat niet "vopo" zijn?

@Der Stöhn Schlüßel | 29-01-10 | 10:43
Waarom staat er dan in dat artikel dat de schade niet verhaald kan worden?

Symmachus | 29-01-10 | 10:45

Teun van het Tuinpad | 29-01-10 | 10:45
Doe het, doe het alsjeblieft!

MiaWallace | 29-01-10 | 10:45

Dus als ze volgens de wet je huis slopen ivm een anoniem telefoontje, 'hoeven ze het niet te vergoeden'?? Ook niet als ze niks vinden?? What the....

Alcoholic | 29-01-10 | 10:45

Ashtrey | 29-01-10 | 10:43
Zit je weer onder het werk naar m'n pompoenen te kijken :P? Good mourning trouwens :)

MiaWallace | 29-01-10 | 10:45

Ik zou toch een rel gaan trappen op het politiebureau, zo eentje waar ze met z'n allen nog veel napraat en nahuilsessies over konden houden.

SFUR | 29-01-10 | 10:45

Weet iemand waar Zanger Rinus woont ?

Teun van het Tuinpad | 29-01-10 | 10:45

kapotte_stofzuiger | 29-01-10 | 10:39
Hang je camera's op? Svp beelden online plaatsen - kijken of dat nog kamervragen oplevert. Misschien dat er dan ergens kwartjes gaan vallen mbt deze pandgestapo.

Kaas 82+ | 29-01-10 | 10:44

@Mia
Hou op heur, anders vertel ik iedereen over jouw plantages...
Holy crops!
;)

Ashtrey | 29-01-10 | 10:43

Wat een huillie huillie hier zeg. We hebben in NL gewoon regels voor de vergoeding van de deur. Komt wel goed.

Der Stöhn Schlüßel | 29-01-10 | 10:43

Komt een popo (smeris) aan de deur. Wat denk je dat hij zegt? "AUFMACHEN!"

Mokum Kosher | 29-01-10 | 10:42

Wel geinig zo, als Geenstijl nou even alle ip nummers gaat doorgeven van de mensen die in de poll aangeklikt hebben dat ze iemand hebben vermoord, dan hebben de plaatselijke veldwachterts ook weer wat te doen. Het heet in ieder geval niet voor niets: 0900 TUIG.

Geert W | 29-01-10 | 10:41

kapotte_stofzuiger | 29-01-10 | 10:39
"Waar doen ze het toch van...?"

Superior Bastard | 29-01-10 | 10:41

Je kan lullen wat je wilt, we zijn er enorm op vooruit gegaan. In WO2 verraadden Nederlanders massaal Joden voor 7,50 keiharde Florijnen. Tegenwoordig gebeurt het gratis! Gewoon als service. Prachtig.

DeBruineSter | 29-01-10 | 10:40

Schade lijkt me prima te verhalen, gewoon even een zwarte kip inschakelen.

ZotteLotte | 29-01-10 | 10:39

'Op de Meeuwenlaan zit een propagandabolwerk dat suggereert dat alleen rijke homo's een Saab hebben. Een loepzuiver economisch delict!'

Einde van de Domheid | 29-01-10 | 10:39

@Superior Bastard | 29-01-10 | 10:38
Mijn buurman heeft een nieuwere Saab
*08007000 belt

kapotte_stofzuiger | 29-01-10 | 10:39

Ooit was de politie je beste vriend.
Nu is het een domme zotte dolle tyfuslijer die je huis komt slopen.
En die dat, naar eigen zeggen binnen de regels van de wet, als Pandgestapo gewoon mag doen.
KAMERVRAGEN! In Castircum moeten er koppen gaan rollen, en er moet een schadevergoeding komen voor de falmilie Wendt.

Fijnstoffer | 29-01-10 | 10:39

OM voor op laten draaien. dat is de enige manier dat er eerst zeer critisch naar een tip wordt gekeken voor een huiszoekingsbefehl wordt afgegeven.
En wat moet zo'n agent op dit moment denken?! "mij is gezegd dat hier misschien wiet wordt verbouwd dus huiszoeking. nu blijkt dat ik iemand 2K schade heb berokkend en wil m'n chef het niet vergoeden."
maar misschien is het een idee dat we dan ook maar anonieme tips geven over een eventuele wietplantage in het huis van de flapdrol die de huiszoeking heeft goedgekeurd....

two ball cane | 29-01-10 | 10:39

voor wie nog geinteresseerd is:
De pliesie heeft hiervoor idd een huiszoekingsbevel nodig. Die krijgen ze van de (hulp)officier van justitie (het openbaar ministerie dus). Die geven dat niet op basis van alleen een anonieme tip. Althans, dat zou niet moeten. We kunnen niet uitsluiten dat ze daar wel eens een foutje maken.

Der Stöhn Schlüßel | 29-01-10 | 10:38

Overigens wel goed bedacht om de kleinburgerlijke, typisch Nederlandse, jaloezie aan te wenden om de politie en andere opsporingsinstanties te ondersteunen.

Superior Bastard | 29-01-10 | 10:38

Het begint echt stalinistisch te worden. Een minister van binnenlandse zaken die vindt dat een burger zijn onschuld moet bewijzen, schijt heeft aan grondrechten en verdragen en een politie-/ambtenarenapparaat runt dat op basis van anonieme tips of 'uitgebreide controlebevoegdheid' overal maar binnen valt.
Minister Vogelaar was nog een beetje grappig in al haar onnozelheid, maar Ter Horst is gewoon echt doodeng.

Zuurkool met Worst | 29-01-10 | 10:38

Russ Meyer | 29-01-10 | 10:34
My thoughts exactly. "Heb je al in het reservoir van de WC gekeken of daar geen hennepplantage zit?"

MiaWallace | 29-01-10 | 10:37

Transformatorhuisje | 29-01-10 | 10:35
Het OM had toestemming gegeven... dat befehl was er dus.

Kaas 82+ | 29-01-10 | 10:37

Hmmm, een anonieme tip.. en de buren hadden een sleutel maar stonden gewoon toe te kijken hoe de deur werd ingeramd? You do the math!

LastShadowPuppet | 29-01-10 | 10:37

Kom op zeg, schade die nergens te verhalen valt? Ik dacht 't toch van wel! De gemeente is verantwoordelijk, immers de politie staat onder verantwoording van de burgemeester. Betalen en wel heel snel, achterlijke idioten!

MrFancyPants | 29-01-10 | 10:37

Even deur van het politie kantoor opblazen. Oog om oog/ deur om deur.

ikky | 29-01-10 | 10:36

Neo Radicaal Rechts discussie (o.a.) op Radio 1 met onderzoekerTs/rapporteurs van Guuske.

Frederik Puntdroad | 29-01-10 | 10:36

Russ Meyer | 29-01-10 | 10:34
Tja, in Castricum staan nog eens huizen.
*zucht*

Kaas 82+ | 29-01-10 | 10:36

@Dunnepoep | 29-01-10 | 10:29
Prachtig, De Erich Honecker trofee! Ik ruik een format voor Powned!

Piet Purestront | 29-01-10 | 10:35

Dat deed ik vroeger ook wel eens voor de lol. Politiepet op en dan een willekeurige deur intrappen, even sorry zeggen en vertellen dat de schade verhaald kon worden bij het plaatselijke politiebureau. Die van niks wisten natuurlijk.

sjaakdeslinksesul | 29-01-10 | 10:35

Moest er niet zoiets zijn als een huiszoekingsbevel? Of hangen die tegenwoordig op het pliesietoilet om als pleepapier gebruikt te worden?

Transformatorhuisje | 29-01-10 | 10:35

Een zoektocht van 2 uur naar een hennepplantage in een woning ???!??!

Russ Meyer | 29-01-10 | 10:34

Wat hebben die politici toch jaren geluld over totalitaire regimes als de DDR en Irak etc etc. om uiteindelijk to constateren dat het nog zo slecht niet was.
Je kunt doen en laten wat je wilt, zolang je de burger maar kunt controleren en belasting cq bijdrages kunt laten betalen. Als je ook nog weet waar hij/zij ten alle tijden was en is het systeem bijna compleet.
Nederland is een dictatuur aan het worden en wij laten het gebeuren, we reageren onze frustraties af op blogs en kranten maar gaan over tot de orde van de dag en blijven hetzelfde stemmen. Uitendelijk zijn alle politieke partijen lood om oud ijzer, dus hetzelfde. En dan krijg je dus ook dit soort politie acties, spierballen tonen :) dat was wat minister Ter Dorst zei.......... welkom in Nederland.

aymelek | 29-01-10 | 10:34

De dag dat ambtenaren niet meer accountable waren voor hun (gebrek aan) daden is het gelazer begonnen. Maak ook ambtenaren, van hoog tot laag, verantwoordelijk en aansprakelijk voor hun daden en je zult zien dat ze, op alle gebied, ineens een stuk concientieuzer te werk zullen gaan.
'
Wachtgeld en niet-aansprakelijkheid creeert slechts slordigheid, onverantwoordelijk gedrag, desinteresse, asocialiteit etc.

Rest In Privacy | 29-01-10 | 10:34

Fuck de corrupte, luie, zelf-verrijkende, ongeinteresseerde, bureaucratische, struikrovende, onzin-boete uitschrijvende bende die de pliesie heet.

porcodio | 29-01-10 | 10:33

Lekker, zo'n anonieme melding. Nu is de bewoner voor de rest van zijn leven drugsverdacht/druggerelateerd (veroordeling niet nodig). Dat is zeer vervelend, want een bewijs van goedgedrag wordt nu nooit meer afgegeven en voor financiële handelingen ben je voortaan ook een risicoklant.
Een ondeugdelijke melding van het BKR is -moeilijk- te herstellen, maar de drugslijst van het OM wordt nooit geschoond.

MadDieu | 29-01-10 | 10:33

2000 euro aan schade voor een simpele controle. Dan kun je verwachten dat ze ook als olifanten tekeer gaan bij het bewijs verzamelen na een ernstig misdrijf. Oh, wat voel ik me veilig.
*platen en cd collectie aait*

blinde kip | 29-01-10 | 10:33

Anonieme tip ?... Anne Frank weet er alles van...

MichieldeMuiter | 29-01-10 | 10:32

kapotte_stofzuiger | 29-01-10 | 10:27
Ies PVDA misskien ook goedt?

Frederik Puntdroad | 29-01-10 | 10:32

Leuke reactie van de politie: Er is vaker geen brand dan wel.
Er is ook vaker geen wietplantage dan wel. Of heb ik het mis?

Obelix | 29-01-10 | 10:32

@Dunnepoep | 29-01-10 | 10:29
Briljant en kudos @ Dunnepoep! De Eric Honecker trofee... GS, doe er iets mee!

Brouhaha | 29-01-10 | 10:32

Dus als een diender zelf anoniem belt geldt dit dan ook als bewijs?
Wat was de reden van het OM om dit aannemelijk te achten, de hoge stroom rekening?

Er blijven een hoop vragen over, maar beangstigend is het wel.
Als de overheid weigert verantwoording te nemen voor haar daden laat dat een weerloze burger achter.

Mellita, domi adsum. | 29-01-10 | 10:31

Ik heb ze ook wel eens thuis gehad, 5 jaar geleden. Ik was toevallig thuis, dat scheelde weer een voordeur. Twee dagen later nog een bakkie koffie gedronken met de betreffende rechercheur. Verkeerde adres..... Voor het eerst in zijn 15 jaar voor nop een pand binnegegaan.

Der Stöhn Schlüßel | 29-01-10 | 10:31

'40 - '45 anyone?

Dikr | 29-01-10 | 10:31

Ik voel een Godwin aankomen.... Ja, daar komt'ie...
De jaren '40-'45 herleven, toen ook een anonieme tip al voldoende was om een Binnen-Zonder-Kloppen team aan je deur te krijgen.
.
Het wordt tijd dat er eens wat anonieme tips over politici en hoge politie-piefen bij "Meldt Misdaad Anoniem" binnenstromen, dan leren ze het wel af dat lamlendige stelletje. Gemakkelijk scoren ten koste van de burger, dat kunnen ze wel. Als het adres in de wijk Nieuw-Tanger of in een woonwagenkamp ligt (waar de trefkans veel hoger is dan in Castricum), zie je ze niet, de lafbekken...

Brouhaha | 29-01-10 | 10:30

"ik heb niets te verbergen, dus ik heb niets te vrezen"
Mwoehahahahahaha!

kapotte_stofzuiger | 29-01-10 | 10:30

Het is een feit, Nederland heeft de DDR links ingehaald.
Misschien kunnen wel de Erich Honecker trofee instellen voor politici en ambtenaren die geheel in de stijl van de DDR handelen.

Dunnepoep | 29-01-10 | 10:29

Kliklijnen....

Waar een klein land groot in kan zijn.

*Bah*

Superior Bastard | 29-01-10 | 10:29

Dus gewoon ergens binnendringen op grond van een anonieme tip is normaal? Welkom in de Nieuwe DDR..

Transformatorhuisje | 29-01-10 | 10:29

Politie is de vijand.

BigBabou | 29-01-10 | 10:28

*gaat lijstje van de 10 meest vervelende mensen af*
*bedenkt een lijstje van 10 illegale dingen*
*ritselt anoniem door het land 10 2e hands prepaid telefoontjes*
*zet telefoon uit*
*rijdt met strippenkaarten overal het land door en belt op 10 afzonderlijke plekken naar misdaad anoniem*
*grijns*

ZDEV | 29-01-10 | 10:28

Toen ik M belde had ik nog duidelijk gezegd: de familie Castricum, niet IN Castricum, stelletje prutsers!
*sorry Rutger, inkoppertje was té verleidelijk*

necrosis | 29-01-10 | 10:27

@Pritt
Ook leuk dat jullie de bron (Azijnbode volgens mij) er even bij vermelden...

Intussen ga ik me denk ik maar bewapenen tegen die gekken.

Symmachus | 29-01-10 | 10:27

Een sleutel bij de buren vragen is schending van de privacy, maar de voordeur inbeuken niet?
.
Vooral CDA blijven stemmen mensen, komt het helemaal goed.

kapotte_stofzuiger | 29-01-10 | 10:27

Men gaat weer voorbij aan het oorspronkelijke doel van dit telefoonnummer: Buurmannetje pesten / Criminelen die mensen (met bedreigingen) weerhouden om een misdaad te melden aan te geven..

Antitheïst | 29-01-10 | 10:27

Da's toch apart, vroeg het me in films altijd al af, maar de politie kan dus als je verdachte bent onbegrensd schade toebrengen en als de verdenking onjuist is, door bijvoorbeeld niet goed na te trekken, verder onderzoek te doen, de buren te vragen om een mobiel telefoonnummer, op een tijdstip binnen te gaan waarop het logischer is... Dan mag je lekker bloeden.
Rare overheid hoor; wij betalen hen om dit soort dingen te mogen doen om vervolgens nog eens te betalen voor kosten ervan...-
-
Dit loopt gierend uit de hand en benevens dat de spuigaten uit, qua dat het escaleert

hfakker | 29-01-10 | 10:26

Ja, dit is wel weer een mooi verhaal om de politie zwart te maken.
Maar als het waar is, is het schande!

wouszz | 29-01-10 | 10:26

om een hennepkwekerij. Maar als er in huis iemmand gemarteld wordt durven ze niet naar binnen. Gajes is het

nance | 29-01-10 | 10:26

Ik heb ook nog wel een buurman met lelijke kabouters in de tuin..

Zeeschuimer | 29-01-10 | 10:25

Castricum is inderdaad boring.

CoffeePatch | 29-01-10 | 10:25

doet de politie eindelijk `n keer wat, is het weer niet goed.....

Paulkruger | 29-01-10 | 10:25

Wat een leuke prank call zeg, weer es wat anders dan pizza laten bezorgen bij de buren en met een verrekijker het hele voorval aanschouwen.
Man man, mooie tijden...

Ashtrey | 29-01-10 | 10:24

Het OM heeft een aannemelijke verdenking geconstateerd... jaja, die hebben ze zeker zelf gecreeerd, omdat deze er niet was. Net als het hele bewijs in de zaak in Breda.
Of had de vrouw des huizes zich net ingeschreven voor een cursus snoeien?

Rechtsomdraaimaken | 29-01-10 | 10:24

Politiestaat Nederland +veel
*bouwt ondergrondse bunker in tuin*

cirduow | 29-01-10 | 10:24

Only in the Netherlands...

LOL@James: Waar zat u ook alweer? Ik reaguur hier vanuit koninkrijk^Wkanton Zürich.

Balsaq | 29-01-10 | 10:24

Veel plezier nog in NeDDRland.

James Lastig | 29-01-10 | 10:23

Dure voordeur.

Yeah-banned | 29-01-10 | 10:22

Plisie -1
Onze overheid -10

ZDEV | 29-01-10 | 10:21

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Online Casino