
Spanje, gisteren. Matador Oliva Soto krijgt klop van een stier tijdens een gevecht in de Plaza de Toros de la
Maestreanza in Sevilla. Waarom we u deze beelden laten zien? Omdat het gruwelijk mooi is, en omdat u er om vroeg. Want gisteren dumpten wij deze gruwelijk mooie
FOTOO van een andere matador, die tijdens de
suerte de banderillas de nekspieren van de stier lamprikt. Massaal werden er minkudos uitgedeeld en bloeddorstige reaguurders zagen veel liever een stierenvechter gepowned worden door een toro. Welnu, at your service: toro bijt man. En nou niet meer piepen. Bovendien; het ies gewoon koeltoer in Spanje. En we moeten respect hebben voor andere culturen. Toch...
Reaguursels
InloggenGeweldig hoe dieper de hoorn in klote gekke hoe mooier,wanneer je een held wil zijn,moet je geen wapens gebruiken,maar blote handen.
Ik ben al jaren fan van de stieren,en zie deze foto's heel graag.
bedankt.
@ dickstar
Inderdaad mietjes is nog zacht uitgedrukt.
Noem ze maar watjes.
All in the game.
Harde strijd. Leven of deaud, niet voor dierenneukertjes.
Of juffertjes die zich laten likken door hun tekkeltje.
Stierenvechten in het algemeen +100000000. Stelletje mietjes en kuthypocrieten zijn jullie als je hierop loopt te janken.
Supergaaf.
Filmpje graag.
Achter deze vorm van dierenmishandeling staat de Cultuur van Het Grote Geld. In Engeland is de Vossenjacht intussen verboden, in Spanje lukt het niet stierenvechten te verbieden omdat de Miljoenen te belangrijk zijn.
Misschien kan de Brusselse Burocratie ingrijpen ?
P.S.
Catalanen vechten soms met elkaar - zoals dat overal gebeurt - maar bezoeken deze mishandelsessies niet.
FRom :frikandelmayo | 23-05-08 | 23:18
we zijn wel veel verder ontwikeld als mens, dan die mongolen daar en in portugal die denken dat omdat ze een met drugs gedrogeerde stier afkunnen maken.
Fricandel, in Spanje maken ze de stier nog af, in Portugal al lang niet meer. Ik ben er namelijk zelf bij geweest. En ik kan je zeggen dat je enorm veel lef moet hebben om tegen zo'n stier het op te nemen. Het is een traditie en een overtuiging.
Zo, net Greenfields kogelbiefstuk gescoord, met -35 % sticker, yes!
@wereldzenders | 23-05-08 | 19:16
Nee dat bedoelde ik niet. Het ging mij erom dat Nederland een land is verworden waarin wij allemaal naar de pijpen van andere willen dansen om ze maar niet voor het hoofd te stoten.
Spanje houd gewoon vast aan hun eigen cultuur en normen en waarden en ik kan je zeggen; het bevalt me hier veel beter.
I fuckin' love it!
Hij heeft net het zwaardtje erin geprikt.
stelletje puta's hier met dat gezeik over stierenvechten. Sinds wanneer bestaat geenstijl ineens uit dierenactivisten? ga daar zelf eens staan! Deze traditie vraagt om echte mannen die hun leven wagen voor de kunst. +100
-weggejorist-
-weggejorist-
voor dierenkwellers heb ik een speciaal plekje
`Opinions are like assholes: everybody's got one.
UPDATE: Matador is pedo, stier is moslim, spreken beide geen woord nederlands en wachten op advies van de fine fleur van de Nederlandse dialectiek.
Bij deze. (Buen suerte)
Dood aan die kerel!!
Kudtjong ga godverdoeme sterven
Hij loopt nog -1
Kan je moeder terug verwachten.....
Het is een mooi plaatje, jammer dat de stier zo vol bloed zit op zijn rug, maar die had toch al geen kans het te overleven, dus des te mooier dat deze matador er ook gehavend vanaf komt. Misschien trekken ze er lering uit en gaan ze ooit, ooit nog es iets meer respect voor dieren tonen?
@Lying Dutchman | 23-05-08 | 16:03 En van mij krijg je ook gelijk al is het wat later op de avond.
Ketaiko | 24-05-08 | 00:17
je bedoelt deze held?
nl.wikipedia.org/wiki/Jan_Peter_Balken...
Weet iemand dat youtube filmpje gevonden van die held die op 1 dag, 3x in ze aars werd genomen? Heb t een keer ergens gezien, maar kan t nie meer terug vinden...
Mwa, heb toch liever de spanjaarden die stieren lekprikken dan andersom. Simpel de recht van de sterkste (sterkte is niet enkel spierkracht). Wel leuk om het spreekwoord:"waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt", terug te zien komen in een simpele praktijkervaring.
HAHAHAHHAHA! Mooi! Weer zo`n kutspanjaard die zijn "mannelijkheid" moet tonen. Respect voor de stier, volgende keer moet er wel een dooie vallen, en dan bedoel ik niet de stier.
mmm... lekkor koppie
Hoop dat hij deaud is/gaat! Langzaam en pijnlijk!
@Zegmaar 23:18
Amen...
@frikandelmayo | 23-05-08 | 23:18
Ik denk niet dat we verder ontwikkeld zijn als mens. Eerder wat klinischer en afstandelijker. Beetje zoals het Duitse volk in WOII. Ze wisten allemaal wat er gebeurde in de kampen, maar niemand deed er iets aan, omdat het achter gesloten deuren en uit het zicht gebeurde.
Stierenvechten wekt zoveel negatieve reacties op, omdat het in-your-face is. Als we hier "Abattoir-TV" zouden hebben, zou binnen een jaar niemand meer een stuk vlees eten. Maar zoals je zegt, er gaat echt ziekelijk veel geld in om, dus de kans dat de bio-industrie ooit op z'n gat gaat is miniem.
@wereldzenders | 23-05-08 | 18:23 ,
Wat jij en je aanhang doen, gebeurt niet altijd binnen luttele seconden.Ooit de steniging van een aangerande vrouw gezien of meegemaakt? Zoiets gaat tergend langzaam kan ik je vertellen.
@ZegMaar 22:50
Ik snap het, beetje hypocritisch he..... hier speelt het om geld dus massa productie... maarja blijft klote. NL wil wel een verbod of dat hele stiervecht zooi! Dus we zijn wel veel verder ontwikeld als mens, dan die mongolen daar en in portugal die denken dat omdat ze een met drugs gedrogeerde stier afkunnen maken dat het een hele grote prestatie is en de grote man zijn met big balls! Of iets die richting.
@frikandelmayo | 23-05-08 | 22:50
Ik geloof je op je woord. Maar zoals ik al aangaf in mijn reaguursels van 21:59 en 22:07 denk ik dat het onlogisch is om naar andere landen te wijzen als wij op eigen grondgebied nog veel grotere verbeterslagen kunnen maken.
Eerst die dieren-concentratiekampen in NL maar eens veranderen.
Beter gaan we daarheen en slijpen we de horens van zo'n stier vlak voor ie het veld in mag... DAN kun je lachen xD
jammer, hij leeft nog. Ik hoop persoonlijk dat elke matador een uiterst pijnlijke dood zal sterven.
@ Zegmaar 22:29
Nou nog mooier wij maken samen een bijdrage, of betaalde gij geen belasting.
Toch blijft het een feit! Ook geloof je het niet.
Leuk, die film trouwens, ja ja ja ik eet geen vlees, da past nou precies bij mijn profiel he.. heb je weer een sleutelwoord.
Hoorns nog scherper vijlen en weerhaken op aanbrengen.
Nananananannanana hahahahahaha lekker voor je!!!! Hoop dat er een stoma gat bij Mr. Matador is geprikt...
@frikandelmayo | 23-05-08 | 22:18 & 22:25
Grappig, die comments van iemand die frikandel heet.
Wat is jouw bijdrage?
nl.youtube.com/watch?v=PFqUrdUCNhs
In Spanje en andere spaanstalige landen worden deze matadoren gezien als helden. Zo zie je hoe dom een volk kan zijn.
Omdat Spanje een groot land is mag de traditie doorgaan, ook al is het een EU lid, was het nederland geweest dan natuurlijk niet. Ik ben om deze reden nog nooit in dit land geweest.
Een matador is geen echte vent met kloten onder zijn klabanus, een matador is geen held, geen mythe. Een matador is een lamzak, een man met een te kleine fallus die zijn frustraties botviert op een weerloos dier, vaak van te voren nog verdoofd ook. Ze lullen uit hun nek en zeggen dat het sterven middels speren in hun pens de stier een eervolle dood bezorgd. Behalve laf en gemeen zijn stierenvechters mongeaulen.
Ik ben dan ook verheugd als matadoren ernstig gewond raken of de speer aan maarten geven. Opgeruimd staat netjes. Nou ben ik niet zo'n overdrijver als mevr Thieme, maar wie zo onnodig dieren doodt en pijnigt kon ook wel eens gevaarlijk zijn voor de medemens.
Dus hoe vaker deze mensen lekgestoken worden, hoe beter.
Groeten uit Limburg
Wat nog mooier is is dat het gesubsideerd wordt door de EU. Jazeker wij leveren hier ook een bijdrage aan, voor het fokken van de stieren. En niet zo weinig ook!
Vieze vuile gore klootzaken, ik hoop dat ze zelf ook langzaam en pijnlijk sterven. Dood die gasten. Klote kut land.
Justice and Justice for all!
@Swedish Chef | 23-05-08 | 22:06
Bijna goed, "dan" moet "as" zijn. Toch complimenten.
@lobstar
Het verschil met deze situatie en de vergelijking die jij maakt, is dat wij zelf in ons land een hoop dingen fout doen met dieren. Het is dan raar dat wij naar anderen wijzen.
Om bij jouw voorbeeld te blijven: ik zou het raar vinden als ze in Iran gaan klagen over een uitgetrokken teennageltje in België, terwijl ze zelf mensen doodmartelen.
En dit is de allergrootste directeur:
nl.youtube.com/watch?v=431uKHFNvUw&...
Lievâh hè daud, dan die stieâh vekâhwe...
@ZegMaar
Dat is zeker zo. Maar toch blijft het onzin om deze twee aparte zaken te vermengen.
In Iran martelen ze je dood dus mag de Belgische politie best afentoe een teennageltje uittrekken?
@lobstar | 23-05-08 | 21:30
Mee eens, maar het is mijns inziens logisch om eerst het "grotere lijden"(dieronterende praktijken in de bio-industrie) uit de wereld te helpen en daarna pas dat handje vol stieren dat per jaar door zo'n spandexnicht geprikt wordt.
Hij heeft die kerel mooi te pakken.
Wat een aanstellerij verder hier, om die paar arme zielige stieren.
En dat is alles?
En toch allemaal tegen die lekkere en lieve Marianne Thieme ?
Soms kan ik jullie niet meer volgen.
In Cordoba hangt in het Museo Taurino de kop van de stier die de beroemde torero El Cordobés (inderdaad De Cordobees) gesloopt had. Dat dan weer wel. Toch nog eeuwige roem voor die stier.
de arena's worden gevuld met plaatselijke dorpsidioten en oudjes die niks anders te doen hebben op zondagmiddag.
(C) Copywrong | 23-05-08 | 20:24
Waarom heeft de PVV dan nog geen stierengevechten georganiseerd in Nederland? Of misschien dat Gayrt meer van geitengevechten houdt...
Alle dieren zouden een fijn leven moeten hebben. En dan zo snel en pijnloos mogelijk doodgaan. Hebben wij lekker eten en de dieren een fijn leven.
De vergelijking tussen de lijdensweg van de Spaanse stier met die van ons vee is dan ook een heel slecht vergelijk: Wij doen het slecht dus dan is het stierenvechten ineens prima?
Matadors zijn wel stoer (ga daar maar eens staan) en inderdaad is het cultuur. Toch beter om mee te stoppen.
Vleeseters dienen hun muil te houden!
Mooie traditie,uiteindelijk lullig voor die stieren dat wel.
Maar een nekschot in het slachthuis is ook niet alles.
Echt vreselijk walgelijk is dit.
balletschoentjes, maillot, MickeyMouse-hoed en dan dat zwakzinnige OLé OLé, dan word je wel dol.
10.000 tegen 1, barbaren zijn het.
Katholieken he, dan krijg je dat..
Jammer,hij leeft nog.
al die kut-spanjool roeperds: woon al 8 jaar in spanje en ben nog geen 5 mensen tegengekomen die van stierenvechten houden. de grote meerderheid is er tegen en gaat niet kijken, de arena's worden gevuld met plaatselijke dorpsidioten en oudjes die niks anders te doen hebben op zondagmiddag.
wel een lekker kontje..... :)
@ Keizeradmiraal
het gaat mij niet om het dier (dieren in een hokje voor de slacht hebben het ook kut) maar hoe mensen reageren op de omgang met dieren. Deze mensen kicken erop, boeren niet echt op hun kippen geloof ik...
Stiertje doe eens lief kopjes geven ......
Die lul is linksdragend!
Ik vind het zoooooooooooo jammer als ik die stier of koe was had ik mijn horens in de buik van die kut mens geboord! zo ga je niet om met dieren!!!
@Gewoon_Normaal | 23-05-08 | 19:00
Begrijp ik dat uw idiale wereld ,het dood schieten van buitenlanders is?
wilders aan de macht de grenzen dicht en niets te maken hebben met europa? sukkel!!!! zo he ! ik weet het niet hoor maar geloof me Nederland is zooo ver gezakt dat ik zelf me schaam om in het buitenland te zeggen dat ik uit Nederland kom en daar geboren ben!
Hoe sneu en kan wilders en straks rita dit land kapot maken?????
Weet je wat nou zo mooi is? Geen ene spanjaard interesseert het een f*ck wat andere betweterige landen van hun vinden.
Die domme PETA wijven tijdens Pamplona worden ook compleet genegeerd.
Nee dan Nederland; Als ene meneer Wilders een film aankondigd dan verontschuldigd de regering zich meteen aan de hele wereld en gaat voor alles en iedereen op de knieën om alstjeblieft sorry te zeggen.
Allemaal schijnheilig politiek correct willen lullen.
Nederland is een lachertje, maak je daar liever druk om.
ROFLOL@alle grapjes!
@JamesHuntLive | 23-05-08 | 15:41
Ja, en daarom kijkt ie ook zo met een van pijn vetrokken kop he?
@wereldzenders | 23-05-08 | 18:29
Maken er een sport van? Kerel, dit doen ze al eeuwen hoor
prachtig
wereldzenders | 23-05-08 | 18:29
Maak je niet druk de stier had overspel gepleegd, de koe daar moet je medelijden mee hebben, die hebben ze namelijk dood gestenigd!
-Michiel Meer- | 23-05-08 | 17:57
katten die chocola eten honden op drie hoog goudvissen in een kom,hamsters in een tredmolen,tropische hagedissen en slangen in een glazen bakje pleuren met 18 graden cel.
complimenten, mooie foto's
Zie het tuig een dier aftakelen! stelletje barbaren! maken er een sport van,
Toch blijft het een luizestreek om een dier te offeren te meerdere ere en glorie van een paar mensen.
Wij moslims doen het beschaafder! snijden de grote slag ader en het dier valt na binnen een paar secondenden in slaap. wat zij daar doen is gruwelijk!en getuigt van een achterlijk europees cultuur!!! bah!!!
Respect voor andere culturen? Tuurlijk, zolang als ze niet meegenomen worden naar Nederland.
steven paul | 23-05-08 | 15:45
Volgens mij vallen er meer doden bij het vissen dan bij stieren vechten
www.youtube.com/watch?v=6TmQGIW_Tgc
rothbard | 23-05-08 | 17:31
Als kleinzoon van een wat??
nl.wikipedia.org/wiki/Torero_%28stiere...
Matador Oliva Soto in het openbaar ophangen aan zijn ....... tot hij eraf valt. Lijkt mij het beste!!!
go stiertje!
Ole
@bidlip | 23-05-08 | 17:35: Ja hallo! maar 'wij' doden ze ten minste humaan! :-)
Sleepnetten, kistkalveren, pelsdierfokkers, ganzelever pastei. allemaal topstukjes westerse beschaving
Torro... goede supermarkt was dat. En helemaal niet duur. Later overgenomen door Edah geloof ik.
@bidlip | 23-05-08 | 17:49
ik ook...
Ik heb meer respect voor om het even welke toreador dan voor om het even welke vlees-kiloknaller consument
@Bijstandskoning | 23-05-08 | 17:05
Maar ze werken bij tenminste wel voo hun geld
Als ik ooit terrorist word zijn dit mijn eerste slachtoffers. En dan gaat CSI heel veel sporen vinden van de slachtoffers.
@bidlip | 23-05-08 | 17:35
Stieren hebben ook een mening en ik vind het niet kunnen dat in een beschaafde maatschappij nog zulke enorme wantoestanden kunnen plaatsvinden! Die beesten worden gewoon grootgebracht om vervolgens kapot gemarteld te worden in plaats van dat ze bijvoorbeeld worden vermalen tot gehakt voor de derde wereld! Afschuwelijk dit!
Daarnaast vind ik het ook een schending van de mensenrechten dat ze een minder begaafd mens in een apenpakje steken om vervolgens neergestoken te worden door een stier! Hoe is het mogelijk dat een man in zijn EENTJE het op moet nemen tegen een dier dat veel groter, sterker en zwaarder is! Laat hem gewoon met lotgenoten muziek maken o.i.d. i.p.v. hem zo voor lul te zetten en uit te lachen!
Kortom om, een verlies-verlies situatie.
Hulde GS en alle reaguurders!
@bidlip | 23-05-08 | 17:35
Hear hear!
Top, doe er hier nog maar 100 van. Maar dan wel met horentjes tot in de longen.
De meneer links op het onderste plaatje is een tovenaar!
Kijk hem dan z'n doek telekinetisch in de lucht houden, hij hoeft niet eens te kijken.
Hatsikideee...
Lekker voor je, tering idioot.
Mooie foto's.
Doe dan toch maar Bridget.
Die smerige spanjaarden zijn gewoon vuile dierenmishandelaars. We zouden ze uit de EU moeten schoppen! Tenzij ze de humane nederlandsche manier gaan toepassen natuurlijk. Met tientallen tegelijk in kleine hokken, de hele nacht met z'n allen in een open vrachtwagen in de regen. En dan groepsgewijs 1 voor 1 een pistool op je kop. Daar konden die moffen nog een puntje aan zuigen!
Filmpje graag!
Als kleinzoon van een toreador weet ik dat de stieren een fantastisch leven hebben alvorens zij een klein half uurtje een gruwelijke marteldood sterven:
-elke dag warm en koud buffet
-beschikking over alle lekkere koeien die je maar wilt
-een eindeloos stuk land waarop jeleeft..
Maar of die vette jaren wegen tegen de marteldood, tja...
@ Veldwebel
Zet eens een andere bril op?
Zet jij eens de bril van die stier op, dan zie je het spektakel ook. Maar wel van de andere kant. Dus hou je grote mond, dat het allemaal zo leuk is.
Broodje eromheen, beetje ketchup, mayo, uitjes en niet te vergeten augurkje....
@keizeradmiraal | 23-05-08 | 17:20
Misschien heb je wel een puntje. Helaas..... Moeilijke discussie. Voor mezelf weet ik in ieder geval dat mijn scharrelslager eerlijke produkten verkoopt. Maargoed, is dat mijn schuldgevoel afkopen? Ik weet het niet?
Bah, zo moesten die vent een speer in z'n reet steken
@keizeradmiraal | 23-05-08 | 17:03
Ja, alsof wij vlees eten van zwaar getraumatiseerde, bange, getergde, gebruikte, angstige stieren die ook nog even een paar uurtjes hebben moeten lijden. Bedoel je dat soms? Of vraag je daar altijd speciaal naar bij je slager?
Lying Dutchman | 23-05-08 | 17:13
Nee hoor Lying, dat hoef ik niet te vragen. Als ik naar een nederlandse slager weet ik ZEKER dat ik vlees(of kip) krijg van getraumatiseerde, bange, getergde, en angstige dieren met als enigste verschil dat die dieren hun hele leven hebben moet lijden ipv die paar uur en ook nog eens volgespoten zijn met groeihormonen en andere zooi. (stierengevecht duurt trouwens veel korter en de stieren worden verdoofd)
Daar sta je dan in je strakke broek.
Wat was dat ook alweer met de EU en dierenrechten? Thieme waar blijf je nou? De meest brute algemeen geaccepteerde sport in de EU. Walgelijk.
Die stumperts staan op het einde met lapjes te zwaaien als baancommissarissen bij de formule 1 bij een crash..... ik zeg.... meer bloed!
@keizeradmiraal | 23-05-08 | 17:03
Ja, alsof wij vlees eten van zwaar getraumatiseerde, bange, getergde, gebruikte, angstige stieren die ook nog even een paar uurtjes hebben moeten lijden. Bedoel je dat soms? Of vraag je daar altijd speciaal naar bij je slager?
Als wij koeltoer in NL willen behouden, dan ook dit accepteren. anders alle kunsttieten in elk schilderij bedekken met boerka.
Is mooooi. Brute kracht overwinnen met slimheid.
Net als bij Truus, Annie en Marlene. Ze zijn eng en sterk,
maar je gaat er voor, je bewijst je moed.
Ik zou liever die stier zijn, dan een stier die bij ons voor vlees wordt gefokt. Liefst natuurlijk geen van beide.
Al die zeikerds die het erg vinden "omdat het vermaak is". Dat maakt het niet meer of minder erg voor die stier. In ons land gebeuren ergere dingen achter gesloten (stal)deuren.
Ik ben overigens geen vegetariër, maar heb gewoon een hekel aan mensen met een extreem dubbele moraal.
+100 voor die stier. Wat mij betreft had dat beest zichzelf ook nog Al Qaida style mogen opblazen, want die stierenneukende kut-Spanjolen zijn geen knip voor de neus waard met hun dierenmishandeling. Alsof ze daar in de middeleeuwen leven.
@ Lying
Jaja toch leuk dat je jezelf gelijk geeft(ben je toch niet helemaal alleen). Alleen jammer dat je commentaar geeft op iets wat je waarschijnlijk nog nooit hebt meegemaakt. Maar goed aangezien jij zo goed weet wat dierenmishandeling is en wat niet. Vraag ik me af wat je vanavond eet?
De stier wordt trouwens altijd gewoon opgegeten, ik zal maar niet beginnen over welk onderdeel de spanjolen als lekkernij zien ;)
Die vent had dood moeten zijn
KLOOTZAK!!!
@de veteraan@16:57
Thanx, but no thanx ;)
@tipo | 23-05-08 | 16:56
Tja, hoe weten wij dat jij gestoord bent?
@keizeradmiraal | 23-05-08 | 16:50
Gelul en je weet het zelf ook. Dierenmishandeling is heel wat anders dan dieren eten. Dieren gebruiken voor amusement is ouderwets, schandalig, gemeen, nergens voor nodig en belachelijk. Ze kunnen zich namelijk slecht verweren. *Shit, die ik het toch* *lees mijn post van 16:03*
fuckje | 23-05-08 | 16:53
Komt ie!
ecuadorphotos.tripod.com/bullfight/bul...
@Dikke Cor | 23-05-08 | 16:47
Hoe weet jij zo zeker dat die stier niks gedaan heeft?
Goeie outfit om je moed en mannelijkheid te tonen.
inderdaad respect voor andere culturen, stier proficiat
Hoe laat komt: Gruwelijk mooi (3) ?
@Zeker_Niet_Links | 23-05-08 | 16:11
Warm he? Neuqen?
Iedereen die "het oog" van George Bataille heeft gelezen, weet stierenvechten te waarderen.
apekop | 23-05-08 | 16:39
De meeste hier denken er toch anders over.
Maar goed ik ben niet haatdragend van aard: fijne vrimibo en de veteraan gaat zo ook even een flesje opentrekken.
@ Dikke Cor
Als je dit zielig vindt zou je ook geen vlees of vis moeten eten .
Je wilt niet de moraalridder uithangen, doe dat dan ook niet.
deze stier is ook goed bezig:
www.plaatjesupload.nl/bekijken/701618....
sukkel... met zn heaumeauschoenen
Dit is zeker mooi; ze vragen er ook om ... letterlijk
@ keizeradmiraal
ga je mond spoelen. Vind je dit normaal? Toppunt van leedvermaak bij beesten die niets gedaan hebben? Ik wil niet de linkse moraalridder uithangen maar stierengevechten vind ik zwak.
Mooi hoor, liep iedere dag door dat stadion naar school in Sevilla
-weggejorist-
fijn weekend leute! kusss
Trouwens lol @ Baaco
Die stier heet geen Martin Paap.
Wat een triest commentaar maar weer. Ik ben weleens naar een echt traditionele spaanse stierengevecht (dus niet zo een toeristisch showtje) geweest. En wat een show. Vooral het gefluit en de witte zakdoeken geven een speciaal gevoel wanneer een van de matadoren faalt. Natuurlijk vinden veel mensen dit gruwelijk, maar de stier wordt prima verdoofd en heeft een veel beter leven als de gemiddelde nederlandse koe of varken. het mooiste was nog wel de plaatselijke spaanse slager die de dode stier stond op te wachten bij de poort. In Spanje hebben ze nog cultuur!!!
@Teen | 23-05-08 | 16:10
Mabel?
Ik hoop dat die gast sterft.
Heeft dat knulletje nou zo'n lange piemaul of is dat zijn maandverband voor de spuitende diarree die hij van het stierenvechten heeft......
@ de veteraan
houd je kop eens kneus
wat dacht je van het ritueel slachten van dieren? (niet dat ik daar moeie mee heb)
maar wij nederlanders moeten eens ophouden te wijzen naar culturele gebruiken ver over onze landgrenzen.
stierenvechten, +1
Stierenvechten is een mooie traditie.
Laat die jongens dat lekker doen. De meeste runderen leven niet zo als deze stieren geleefd hebben. Dus koppies dicht en doorwerken.
Dadelijk vrijmibo, dus sssst.
(-1 trouwens, omdat deze knaap er niks van kan)
Wie zn billen brand, moet de gaten dicht laten hechten in het ziekenhuis.
Veldwebel | 23-05-08 | 16:27
Ik krijg al medelijden met een voetbal, als ik voetbal kijk. Wat voor bril ik ook opzet.
sjaakdeslinksesul | 23-05-08 | 16:16
Fijn joh dat je ons dat even uit komt leggen.
We doen hier ook al een poosje niet meer aan heksenverbrandingen enzo dus tieft maar op met je cultuur.
In een beschaafd land moet zoiets simpelweg niet kunnen.
wat b. peoepn. zegt: stierenvechten +1
Het is nogal een ritueel dat stierenvechten in Spanje, maar ze zijn er helemaal maf van. De toreador is een volksheld. Ja wij vinden dit soort zaken een beetje zielig voor de stier. Maar het is onze cultuur ook niet, dus niet zo zeuren! Ga er een keer naar kijken als je hier in Spanje bent, zet dan wel een andere bril op en zie het spektakel
Groet uit Marbella
Proost
@Captain Orange | 23-05-08 | 16:24
Zo gaan we niet met elkaar om!
Don't prik the hand that feeds you.
Hehe..... No cojones del torro op het menu.......
Het is wel geen godsdienst maar die cultuur in Spanje is 8erlijk.
gaan al die insecten waar ik vroeger de poten uit heb getrokken en vleugels vanaf heb gebroken ook wraak nemen?
"Leg dat maar eens uit aan de Spanjaarden."
Welnu, doen we dat toch:
'España, el día de ayer. Matador Oliva Soto se batió por un toro durante una pelea en la Plaza de Toros de la Maestreanza en Sevilla. ¿Por qué podemos mostrar estas imágenes? Debido a que es grotescamente hermosa, y porque usted pidió. Porque ayer volcado esta terrible hermoso FOTOO de otro matador, que durante la suerte de banderillas los músculos del cuello del toro lamprikt. Enorme minkudos fueron entregados a cabo y sanguinario reaguurders vio mucho prefieren un torero gepowned por un toro. Bueno, a su servicio: las mordeduras de hombre toro. Y ahora ya no sibilancias. Por otra parte, es simplemente koeltoer en España. Y tenemos que tener respeto por otras culturas. Sin embargo ...
Pritt Stift | 23-05-08 | 15:32 | Enlace | 79 respuestas'
I Know Nothing.... I'm from Barcelona....
CoJoNes | 23-05-08 | 16:16
M'n reet met die picadoor, beuk 'm met paard en al het publiek in... Zo'n Spaans paard is ook een vuile verrader.. Nederlandse paarden zouden het vertikken daaraan mee te doen omdat het nou eenmaal zielig is.
Jammer dat zijn scrotum niet gescheurd is en beide testikels geplet zodat dit soort tuig zich niet meer voortplant.
Dit is geen cultuur. Dit is het tegenovergestelde van beschaving.
Zonde van zijn kleding.
Noemen ze koeltoer in Spanje, dan ben ik een koeltoerbarbaar. -1 voor die idiote Spanjaarden
@prohibitandis
Zieke hond....
Wat hier gebeurt, is een van de oudste Europese tradities die pre-romaanse en pre-hellenistische wortels bezit. Kijk maar naar de Minoische beschaving: hier wordt de wilde natuur, uitgebeeld door de stier, overwonnen door de mens die de natuur naar zijn hand zet om landbouw en veeteelt te kunnen bedrijven. Het is wel nodig om hier een bloedoffer voor te brengen en dat offer brengt de stier. De stier is hier dus heilig, niet de toreador, dat is slechts de (vervangbare) uitvoerder van het ritueel. Een priester of sjamaan zogezegd. Is echte cultuur en heus niet gekker dan vijf keer per dag je reet aan het Westen te tonen.
Jammer dat die gore hond nog op zn poten staat! Van mij mag ie dood. Dat gore leedvermaak, Spanje is een leuk land maar dit is extreem walgelijk. Beetje dieren opfokken en vervolgens martellen tot ze uitgeput zijn en daarna lekker laf doodsteken. Nekschot voor de matador!
"Met een beesie in de buurt voel je je beter
Het is leuker met een beesie om je heen
Het hoeft niet groot te zijn
Een marmot of een konijn
Met een beesie ben je nooit meer echt alleen
Met een beesie in de buurt voel je je beter
Deelt lief en leed of je een beetje bent getrouwd
Een kanarie of een kat
Een kikker of een pad
Alles kan, zolang je van zo'n beesie houdt"
@Bips | 23-05-08 | 16:13
tegen de picador begin je niet zo veel.
nl.wikipedia.org/wiki/Picador
Ik droomde ook ooit een marmot te zijn.
Stier: Als dat jassie van je beschadigt is, en je wil er wat aan doen... Kom op dan, Kankerjong!!
Kijk, hier heb ik nou geen problemen mee. Behalve als die Spanjolen hier heen komen en hier stieren gaan prikken, WANT DIT HOORT BIJ HUN KULTUUR IN HUN LAND EN NIET BIJ DE ONZE.
Maar net als linx hier aanschopt tegen onze traditie zal met ook wel tegen de traditie van de Spanjolen aantrappen. Het gruwelijk slachten van lammetjes iederjaar, dat ook in spanje plaatsvind door de importspanjaarden, daar hoor je niemand over. Diskriminatie mag niet, behalve als Europese (meerderheids) volken worden gepakt.
Ik ben gestopt toen zijn oogjes eruit vielen. Dat vond ik zielig.
Het is gewoon een soort halal slachten (extended version) met publiek.
Spanje -1
Ik droom vaak een beruchte, gevreeste en vooral stoere stier te zijn die iedere pauper stierenvechter met een hels kabaal omlegt die het wil proberen, optieven met hun gekleurde kudt lapjes. Helaas zijn ze daar bijzonder onsportief (en watjesbang) en lig ik na 1 glorieuze overwinning al het dagmenu te zijn.
Ik vind dit dierenmishandeling en ik KOTS op spanje..
Achtung! Wat is dat nou weer voor gelutserd met die Coke Zero Game...? Kansloze sluikadvertorial met nog kanslozere ''teasert'.. "Het laden van dit filmpje duurt wel twee minuten, maar is het wachten MEER DAN WAARD???????"
Wat voor Coke-voorraad was er nou ook alweer binnengekomen? Volgende lading iets minder laten versnijden of anders geen Ritalin erbij gebruiken!
Mag ik de redactie bedanken voor pica drie én vier, het zijn dit soort kunstwerken die nét dat extra stukje joie de vivre aan mijn dag toevoegen. Dank, dank en nogmaals dank.
Lekker kontje heeft die matador. Jammmie....
@W@tikzeggunwil=diDt
Waarom ga je bij mensen langs voor een handtekeningenactie tegen stierenvechten? Zijn er geen zaken in Nederland die je schokkender vindt? Denk je niet dat die Spanjaarden zelf kunnen beslissen of stierenvechten verbieden nodig is of niet? Altijd maar naar andere mensen en landen wijzen alsof Nederland zo'n lichtend voorbeeld is.
Ik heb een keer een marmot geneuqt, puur om wraak te nemen om mjn vriendin.
En ik heb er geen spijt van.
allemaal plotseling vegetarier geworden?
"Es una fiesta española
que viene de prole en prole
y ni el Gobierno la abole
ni habrá nadie que la abola".
opzouten dus, is een stukje oude cultuur in een Europa wat met de doorgeslagen veelvoud aan andere culturen niet eens meer een eigen cultuur of identiteit heeft. Is er hier in Nederland nog iets cultureels waar je trots op kan zijn dan?
Spaanse toreadoren zijn per defintie grote gore lafbekken met een verschrikkelijk minderwaardigheidscomplex. Trieste magere heaumeaukereltjes met veels te strakke broekjes aan waar zowaar de contouren van een pamper nog zichtbaar zijn. Deze akelige mannetjes mogen ze wat mij betreft aan een vleeshaak ophangen. Niet vaak genoeg kan ik het zien; een toreador gespiest aan een stier, krimpend van de pijn, bloederig en nog stuiptrekkend voordat de laatste adem door zijn bloeddoorlopen neusgaten walmt. Stierenvechten..... een diep triest land wat prat gaat op een zogenaamde cultuur. Ooit heb ik een directeur gehad die getrouwd was met een spaanse, ik kwam langs om hem een handtekeningenactie te laten tekenen tegen het stierenvechten. Deed ie niet omdat ie met een spaanse was getrouwd. Ik heb hem gezegd dat ie voorgoed tot de orde der stakkers behoorde. Vond ie niet leuk!!! Nee, ies nie leukeleu!!!..... whohahahahahahahahahaha
kudt beest, kut gays in die strakke pakkies. -10
Dat zouden stieren meer moeten doen
Jammer dat de toro ondertussen biefstuk is ipv vredig in de wei graast en achter de koetjes gaat
WOehoe! KILL KILL!
Ik walg van alle activiteiten waarbij dieren worden mishandeld voor het vermaak van mensen. En ga me hier nu niet op aanvallen stelletje lutsers, want ik krijg toch gelijk van mezelf.
Hahaha lekker voor die pipo, met z'n pakje.
Meteen verbieden dat vechten met stieren.
Jammer dat die hoorn niet onder zijn ribbenkast is geprikt.
BTW, Deze nicht lijkt geen onderbroek aan te hebben. Ik zie zijn bilspleet en zijn klabanus veel te duidelijk. Bah! En daarnaast nog eens Bah! voor dit achterlijke ouderwetse tijdverdrijf.
Stierenvechten is zeau middeleeuws.
Koeltoer? Ze hebben een mooi leven gehad in aanloop naar de marteldood. Rare jongens die Spanjolen
@superjan
bedankt voor de mental picture!
waarom moet de stier aan het einde dood?
Spelregels veranderen: gewoon spelen met stier in homo-pakje en rode lap.
Na afloop, stier recyclen voor volgende wedstrijd.
Zo'n mooie jongen mag je geen pijn doen, -1 voor de stier. Met die jongen zou ik wel een Zero'tje willen drinken.
Ies koeltoer, kan wel. Ik vind het gewoon saai, doe mij maar levend galgje.
Laat dat mooi maar weg, ik zie alleen gruwelijke dierenmishandeling.
Waar is Marianne als je haar nodig hebt?
Errug sielig.
Roze sokken en lichtblauwe maillot, ik denk dat stierenvechten dan nog een stuk minder link is dan een wandelingetje maken in 020-west.
Ik schop altijd de kat van de buren als ik er zie. Agaat heet ze. Noem het de dag van de kommernis van de heilige Agatha. Ook een mooie traditie, die het waard is om in ere te houden.
Hij scheert vast zijn kontje.
Geen bloedfontein uit matador, erg jammer...
Misselijkmakend. -1 voor ongewassen volk.
Coño, ¿como se dice 'Bekkeninstabiliteit' en Español?
Jammer. Die hoorn had nog veel dieper gemogen.
+1 voor de stier, maar dat kon heftiger.
-1 voor een spanjool (die dit leuk vindt.)
Stierenvechten is barbaars, omdat stress het vlees taai maakt.
Leuke traditie, net zoals het ophangen van honden na de jacht en het van de toren gooien van bokjes. Leuk volk die spanjaarden.
is cultuur +1
Stierenvechten is tof.
Volgens mij is ie niet eens echt gewond. Die hoorn moet toch minstens een centimeter of vijf in zijn nichtenlichaampje geboord worden willen we tevreden zijn met het resultaat
+1 voor de stier
+1 voor de billen van de matador
-1
het blijft een kansloze oneerlijke hobby en hij is niet eens dood.
vechten is leuk, zonder wapens.
ik wil ook wel eens keer met die gasten de ring in....
ala royce gracie kapodt maken.....
Leuk inconspicieus jasje wel.
@wijsvinger
Grappen zijn er niet om uitgelegd te worden.
Mooie cameltoe op pica 5 en 6.
@ coho: het zou ook het oergeweld van de spaanse inquisiteur tegen het gracieuze van de stier kunnen zijn.
Hij loopt anders nog gewoon weg, hoor
Die vent moet deaud.
ies koeltoer -1
Toch jammer dat die dierenbeulen de hoorns van de stieren afvijlen zodat ze minder scherp zijn. Hadden ze dat niet gedaan, hadden we wellicht kunnen genieten van een tot in het ultieme kreperende matador....
Nu: -1
Bloed willen we zien, en niet van de stieren!
Ja je moet respect hebben voor andere culturen. Vanmiddag zag ik een Marokkaan voor wie een Nederlander een paraplu omhooghield. Relletje? Nee de man was fotomodel.
De horens zijn niet afgezaagd, dus die botsing zal wel flink pijn gedaan hebben. Had de stier het benul gehad om met de kop naar beneden te duwen, dan was het allemaal nog iets ernstiger geweest. Kortom, het is niet gezegd dat bij stierenvechten de stierenvechter ongeschonden uit de strijd komt. Dit in tegenstelling tot andere sporten zoals bijvoorbeeld vissen.
Doe-eens-rustig 15:37: Hoezo? Wat u op de foto in die spaanse nicht ziet prikken is een hoorn en niet het brilmontuur van john leerdam. Alhoewel...
Prachtig, het oergeweld van de stier tegen het gracieuse van de matador!
Mooie foto's, maar volgens mij wordt-ie aan z'n riem opgetild. Beetje blikschade, meer niet.
laffe Spanjolen, geen enkele stier verlaat de arena levend.
Hij leeft nog... -1
-1
"En we moeten respect hebben voor andere culturen. Toch..."
.
Lijkt me wel ja, zolang ze die cultuur maar wel in eigen land houden en niet hier naar toe brengen, voor de rest niets mis mee. Besnijdenis.. Ik vind het achterlijk, maar die beschijnders vinden mij ook achterlijk, wie heeft gelijk - ik denk niemand.
Graag ook stierenvechten in Nederland, is goed voor multicultuur.
Die is echt niet geprikt heur !!
Heeft hooguit een beetje spierpijn
Dat zijn nu eens leuke bijdragen Pritt Stift! Van onevenwichtigheid kan Geenstijl niet beticht worden...
De stier verliest altijd. Ook al weet dat beest er drei met zich mee te nemen. Hij moet en zal als biefstuk de ring verlaten. Ook sneu eigenlijk. De winnaar moet weg kunnen lopen, vrij etc. Als de stier wint, mag hij los, ofzo.
Het heeft ook wel iets weg van de gay-parade.
Die wordt even mooi bij den hoorns gevat...
Stier toch verloren -1
AanstellerT
wat een watje, had in zijn kruis gespietst moeten worden. -100 voor sukkeltje en +1 voor de stier, al heb ik het idee dat die het niet heeft overleefd.
Oke GS, weer vriendjes?
En nu maat hopen dat het enrique iglesias betrof.
TOP!, jammer dat die stier geen zwaard op zijn horens had.
het enige verkeerde is dat de matador nog leeft!
GeenStijl, bedankt!
*trekt champagnefles open*
Mooi dat is weer een tijdje geleden. Viva Espana.
Prik! En af door de zijdeur. Eeuwige hoon is je deel. Torealutser
Nah, alleen z'n jasje een beetje gescheurd.
Dat kan beter!
Wie de bal kaatst....?
toch ben ik bang dat de stier het uiteindelijk heeft afgelegd....
REAGEER OOK