Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

<s>Welkom</s> in Zwitserland

svp100.jpgEn dan nu even een mededeling voor alle oranjefans die kaartjes hebben voor de wedstrijden van onze nationaal11 in Bern, Zwitserland tijdens het komende EK. Natuurlijk was onze berichtgeving over Zwitserland laatst enigszins gechargeerd. Maar natuurlijk zijn de Zwitsers geen dom fonduënd jodelend bergvolk. Integendeel, het zijn juist hartelijke weldenkende mensen, die het goed voor hebben met hun land. Zwitserland voor de Zwitserlanders, dat werk. U herinnert zich ongetwijfeld die omstreden verkiezingsposter van de grootste politieke partij van Helvetië. Die poster met dat Zwarte Schaap dat een roundhouse kick van een Blank Schaap krijgt. Welnu, de SVP heeft een nieuwe verkiezingposter. Veel minder agressief, en gewoon lekker subtiel benoemen en bouwen. Komt ie dan: de VerkiezingsPoster (beledigende cartoon alert). Met dank aan de oewebsite www.einburgeren.ch. Nergens om. Bedoelen we niks mee. We zeggen het maar even. Dat u niet denkt, De EU is kudt en die Zwitsers zijn chill, laat ik maar eens gaan emigreren.

Reaguursels

Inloggen

@ Strontland

Beste Strontland
Eigenlijk heb ik niet zo veel interesse in een interview. Maar als je hier op GeenStijl je vragen stellt, dann zal ik ze naar mogelijkheid beantwoorden.

pot_vis | 26-05-08 | 09:39

".. soms vergeten mensen dat bijv de nsb in nederland evenals de nazi's democratisch verkozen zijn .."
--
GELUL, de NDSAP heeft nooit meer dan 30% van de stemmen gehaald, de rest kreeg ie door zijn bruinhemden op straat te sturen en na de reichstagbrand (een soort 9/11) kreeg hij speciale en uitgebeide machten van de Duitse Kanselier.
--
Dus eerder een GEBREK aan democratie dat Hitler aan de macht heeft geholpen.

@Pot_vis,
We willen graag jouw interviewen over het stemprocess en directe democratie.

Strontland | 26-05-08 | 00:14

Die verdomde linkse lognazi's op Geenstijl ook.

G-unite | 25-05-08 | 20:14

@ Redactie

Naar aanleiding van dit topic krijgen jullie er vet van langs op het open riool.

bottehond | 25-05-08 | 19:52

Zwitserland +1.

Ari Gold | 25-05-08 | 16:44

los van discussies over hoe pplitieke systemen democratischer kunnenw orden ; 100% democratie bestaat niet of is niet voor iedereen gewenst .. soms vergeten mensen dat bijv de nsb in nederland evenals de nazi's democratisch verkozen zijn .. leuk maar niet voor iedereen dacht ik ..

In deze issue gaat het over een volk dat va oudsher in een eigen gebied leeft ( land ) .. overal waar conflicten zijn, worden groepen mensen direct etnisch gegroepeerd , na einde van een conflict wordt er naar gestreefd iedere etnische groep (of nog grootser ) een eigen gebied te geven ..

Is het nu niet zo dat er in Eurpa een hoop mensen wonen die een ander nationaliteit opgeven , en referen naar een volk dat totaal niks met het leefgebied te maken heeft waar ze zich op dat moment bevinden ..
, komt bij dat er een hoop overlast van dit soort mensen is , ineens moet een volk het hindoe geloof kennen , het taostische geloof het boedistische geloof want anders zijn de mensen geirriteerd en komen er rellen ( ieder kind ziet dat dit provocatie is in een ander leefgebied of teratorium ) helaas zijn onze leiders niet van plan gewichte problemen aan tepakken .. wat mijns inziens niet echt bijdraagt tot een positief toekomstbeeld ..

sparrow | 25-05-08 | 15:49

@ tocqueville | 25-05-08 | 00:48

Beste tocqueville.
Ik ga er van uit dat dit je Nickname is en afgeleit van Alexis de Tocqueville.
<br><br>
Ik geef je de raad je nickname beter te kiezen als je deze in samenhang met een negative Posting betreffende het referendum system in Zwitserland gebruikt.
<br><br>
Waarvoor stond Alexis de Tocqueville:
<br><br>
Vrij naar Tocqueville, kann de vrijheid geret worden, door wat men algemeen als civil society noemt: Door verenigingen, vrijheid van drukpers, maar vooral door politike deelname. Dit kann echter alleen realiseert worden door federalistische structuren en voornamelijk door sterke en autonoome gemeenten en het Subsidiariteitsprincipe.
<br><br>
civil society = een democratische samenleving, die door de aktive deelname van zijn leden aan het openbare leven gewvormt en verder ontwikelt wordt.
<br><br>
Subsidiariteitsprincipe = zelfverantwoordelijkheit staat voor het handelen van de staat. Dit betekend, dat bij een taak die door de staat uitgevoerd dient te worden, dat de lokaale instanties zoals stad, gemeenten en kommunes verantwoordelijk zijn.
<br><br>
In Zwitserland betekend dat, dat het Volk, als souverein verantwoordelijk is en dat in veel zaken (bijvoorbeeld toetreden tot de EU, lokale belasting verhoging) eerst het volk bindend gevraagt moet worden.
<br><br>
Alexis de Tocqueville zou zijn plezier gehad hebben aan Zwitserland. Dat U zijn naam voor anti Democratische leuzen misbruikt is wrang.
<br><br>
U heeft waarscheinlijk helemaal geen idee hoe referenda in Zwitserland organiseert worden, en hoe Informaties betreffende de referenda verdeelt worden. Ook het principe dat de kans dat een goede beslissing genommen wordt stijgt naarmate meer mensen bij de beslissing betrokken worden, blijkt U niet geheel te begrijpen.

pot_vis | 25-05-08 | 14:22

Mijn zegen hebben ze, de eerste politicus die de problemen in Nederland daadwerkelijk durft op te lossen moet nog geboren worden. De Zwitsers snappen het tenminste.

DeRuk2008 | 25-05-08 | 14:02

Zwitserland,een land met ballen! Nederland is al 50 jr geleden gecastreerd.

Nifelheim | 25-05-08 | 13:45

@ Strontland | 24-05-08 | 23:30

Waarom terug mailen? om wat gaat het?

pot_vis | 25-05-08 | 13:27

@ Strontland | 24-05-08 | 23:07

Betreffende Posting: Zou graag mijn licht er over willen schijnen, weet echter niet goed waarover het gaat of wat precies het probleem is.

Eerst: Sorry voor mijn slechte Nederlands. Ben al een lange tijd weg uit Nederland, en schrijf se^lder noch in de Nederlandse taal.

pot_vis | 25-05-08 | 13:25

@Strontland 22:09
Bullshit. Je maakt dezelfde grammaticale spellingsfouten als elke andere 25-max 30jarige geboren Nederlander die in hetzelfde tijdsvak in NL onderwijs heeft genoten. Ga maar eerst grammatica snappen (zo moeilijk is dat niet) voordat je hier het verkeers-, patent- en politikburo gaat uithangen mocht je vaker willen komen.

Frank Culemborg | 25-05-08 | 13:01

Zwitserland... stinkkaas, alchemie, isolement en onder elke brug een wapenvoorraad van heb ik jou daar. Tof land, eigenlijk.

Murdockyoufool | 25-05-08 | 12:43

Goede preventie tegen loslaande ''hip-hop cultuur''? (lees: vercriminalisering van de samenleving)

radiohoofd | 25-05-08 | 11:41

Ja, Zwitserland is Koning.

Lahav 433 | 25-05-08 | 11:28

@Eikenhout | 25-05-08 | 08:53
Nog meer trajectcontroles?

tipo | 25-05-08 | 09:53

geen uitzicht op werk = geen paspoort dan maar?

Patrick Zweedsey | 25-05-08 | 09:05

@ Reykjavik | 25-05-08 | 07:54

Tsja, dit is de kern van de problemen in Nederland. Als de Zwitsers regel is dat jij dat ding vastplakt dan bepaal jij zelf wel of je dat doet of niet?
Toch?
En als je daar dan toch op wordt aangesproken moet dat wel beleefd gebeuren zodat jij lekker in discussie kunt gaan en de ambtenaar in kwestie onbeschoft kunt behandelen.
Daar trapt deze kerel even lekker niet in. Die verspilt daar zijn tijd niet aan en zeikt jou met je eigenwijze kop gewoon af.
En groot gelijk heeft hij.
En dat gebral over uitstappen en zn uzi in zn reet stoppen? Gewoon uitstappen met je grote bek! Gewoon doen joh. haha het feit dat je gewoon bleef zitten zegt genoeg.
Meer Zwitserland in Nederland!

Eikenhout | 25-05-08 | 08:53

Reykjavik | 25-05-08 | 07:54
Misschien had het geholpen, als je de zaak niet zo overduidelijk had willen flessen.

Knuckle Sandwich | 25-05-08 | 08:28

@Reykjavik: dus dat vignet had je gewoon op je voorruit moeten plakken. Maar nee, wij komen uit Nederland en maken dus zelf wel even uit hoe we dat doen.

Ik zeg: iets meer Zwitsers beleid in NL.

Goldfinger | 25-05-08 | 08:21

Wil naar zwitzerland +1 voor de jodelaars.

bunbun | 25-05-08 | 08:18

Die bergkaasvreters zijn helemaal niet chill. Probeer maar eens dat land in te rijden met een vignet, dat niet op de voorruit zit geplakt maar los in een plastic hoesje zit geschoven. Ik ben vanwege dat stomme hoesje dusdanig onbeschoft afgebekt, dat ik de neiging had uit de auto te stappen en die kloothommel z'n Uzi in zijn reet te douwen. Werkelijk waar, ik ben zelden zo onbeschoft behandeld.

Reykjavik | 25-05-08 | 07:54

Hoge bergen ( geld ) vangen veel wind ( en goudzoekers ).

Harrydegraaf | 25-05-08 | 07:16

vander F | 24-05-08 | 22:25
Dank, daar heb ik wat aan.
Ik wens joe een hele mooie zondag, en kom niet te laat je nest uit...

nattebever | 25-05-08 | 06:19

Jah het was weer sarcastisch bedoeld..'maar ergens hebben we wel meer mensenkennis maar doen we er niets mee.

de grote Anti | 25-05-08 | 05:01

Meer mensenkennis? Hoe komt het dan dat we zoveel sociaal-maatschappelijke problemen hebben???

RoyalFlusher | 25-05-08 | 04:32

*krijgt net een hersenkronkel binnen*
'Eigenlijk zouden wij Nederlanders en Britten juist de Duitsers (en Swiss) moeten helpen.. Wij hebben meer mensenkennis,terwijl zij technischer ingesteld zijn.
*bonkt hoofd op tafel*

de grote Anti | 25-05-08 | 04:27

Moraal van het verhaal: ook Zwitsers laten elke boerenlul binnen.

Na die slagboom, rechterarm en ausweis vraag keken we elkaar aan en hadden zoiets van we gaan die stramme max wel in Frankrijk eten.

Terwijl ik inzette om de brommer te draaien draaide de douanier bij en gooide de slagboom weer open.

Bo Dreksma | 25-05-08 | 03:28

"Ohne dich kann ich nicht sein, mit dir bin ich auch allein" (Rammstein)
Truste

Rammstein | 25-05-08 | 03:27

*wünscht vander F ein gute Nacht und tritt ihn, um zu Bett zu gehen*

de grote Anti | 25-05-08 | 03:18

@Rammstein | 25-05-08 | 03:12:
Ohne Schmerz liebt kein Herz.

koerbagh ® | 25-05-08 | 03:16

Ich spür kein schmerstz,
im bed,
schlaf heilt,
erzählt mann sich,
und weint
allein

*exitus*

vander F | 25-05-08 | 03:13

Das ist unglaublich erstaunliches. .i, das wie das Kotzen geglaubt wird

de grote Anti | 25-05-08 | 03:13

@vander F 03:09 gut'nacht

Rammstein | 25-05-08 | 03:13

@koerbagh herzeleid ?

Rammstein | 25-05-08 | 03:12

@de grote Anti | 25-05-08 | 03:03
ja, maar dan over Gregorius Nekschot.
Ik drijf mogelijk teveel af.

@rammstein,
voebal, tja

*bed*

vander F | 25-05-08 | 03:09

@vander F 03:00 Geloof me, rond e/wk's word ik een stuk minder op prijs gesteld in Nederland.

Rammstein | 25-05-08 | 03:03

@vander F
Ja echt.. heeft Jansen zoiets gezecht?

de grote Anti | 25-05-08 | 03:03

@Rammstein: Je weet tog!

Fleauxe | 25-05-08 | 03:02

@Fleauxe met dank aan jouw cursussen uiteraard, was man nicht wisst, tut kein weh.

Rammstein | 25-05-08 | 03:01

@Rammstein | 25-05-08 | 02:55 ,
helder toch?
Dit is Europa

vander F | 25-05-08 | 03:00

@de grote Anti | 25-05-08 | 02:57 ,
zoals Jansen (arabist) zei in 2006

vander F | 25-05-08 | 02:58

So eine schöne sprache.
die sprache Europa's,
und sie sweigt,
leider

vander F | 25-05-08 | 02:57

@rammstein..
De clip is ook prachtig.
Ongelooflijk goed ingespeeld op het nummer.
Het volk mag plezier hebben,dus wanneer anderskokenden de boel beginnen
af te breken en te moorden worden de reserve-troepen opgetrommelt..
En DAT is iets waar de barbaren meestal geen rekening mee houden.lol.

de grote Anti | 25-05-08 | 02:57

Als zo'n Zwitser vlak voor je snufferd zo'n slagboom dichtgooit boven op de berg en met veel machtsvertoon "halten sie mahl" naar je loopt te schreeuwen ga je vanzelf in discussie. Doe FF normaal lul.

De reden was degenen die voor me reden, na dat steile gravel pad eindelijk een ge-asfalteerd vlak stuk, dus op 1 wiel de grens over. Een soort vol = vol reactie van de beste man, maar hij bracht het op zo'n manier dat wij die grens niet eens meer over wilden... Dan bekijk je zo'n land toch anders.

Bo Dreksma | 25-05-08 | 02:56

lol@vander F 02:51 I beg to differ, het is maar net wie je waar en hoe tegenkomt. En lange afstand = geile neuqsex ( - irritaties : gezeik = 0) > gesprek < was mann nicht wisst, tut kein Weh = na cursussen van Fleauxe = pretty good.

Rammstein | 25-05-08 | 02:55

Maar uiteindelijk zijn moffen mietjes

vander F | 25-05-08 | 02:51

@vanderF 02:47: Alsof jij dat nooit doet...

Fleauxe | 25-05-08 | 02:50

Hammergeil jawohl, hab mich ein deutsche Homer :)

Rammstein | 25-05-08 | 02:49

@Fleauxe,
fap ?

vander F | 25-05-08 | 02:47

@rammstein,
en vindt je dat ook *geil?

*Duitsche tonval

vander F | 25-05-08 | 02:46

fapfapfapfap

Fleauxe | 25-05-08 | 02:45

@vander F 02:41 en dat vind ik nou ook

Rammstein | 25-05-08 | 02:44

überLoL@ anti

vander F | 25-05-08 | 02:42

@de grote Anti 02:40 Wahnsinnig nicht ? Live nog mooier ook.

Rammstein | 25-05-08 | 02:42

Finale ussr-niederlände am Ersten, van Basten hat so eben ganz tolles Tor gemacht!

Rammstein | 25-05-08 | 02:38

@Bo Dreksma | 25-05-08 | 02:32 ,
nee,
bashers willen dat er ingegrepen wordt,
Islamisten grijpen zelf in.

vander F | 25-05-08 | 02:38

Links !!! Zwo, drei, vier

Rammstein | 25-05-08 | 02:37

Fok!


de grote Anti | 25-05-08 | 02:36

Barbabo !

Rammstein | 25-05-08 | 02:35

Hoi Bo!

Fleauxe | 25-05-08 | 02:33

*gooit twee centen in bakje*
Zwitserland is een prachtig land,je wil daar niet bij de douane aankomen
met een niet-zwitsers kenteken en/of franse auto.\
*gaat nog wat hout hakken*

de grote Anti | 25-05-08 | 02:32

Moslimbashers zijn haatzaaiender dan praktiserende Moslims.

Bo Dreksma | 25-05-08 | 02:32

Allah komt bij mij op nr.1

Fleauxe | 25-05-08 | 02:31

Gott weiss ich will kein Engel sein.
Gelukkig ben ik one of Satans little helpers .....

Rammstein | 25-05-08 | 02:30

Allah is groot, broeder Fleuaxe.

Ha Imdullah

vander F | 25-05-08 | 02:27

Les 3: Zo, nu ben je een Moslim, en dat is een bijzonder verstandige keuze geweest. Zo verstandig zelfs dat Allah (swt) het stoppen met kiezen voor zijn grote grootsheid alleen kan als je nog een extra leventje hebt om in te leveren. Haha, nee niet de doodstraf, dat heb ik niet gezegd gekkie, Allah is liefde. Allah kun je voelen van handen tot voeten, daar komen we later nog op terug bij het hoofdstuk 'Stelen en straf'. Omdat je natuurlijk nieuw bent in onze verheven cultuur en godsdienst raden we het je aan om te beginnen met een cursus Arabisch. Allah sprak namelijk maar één taal, en hij verstaat je niet als je in een andere taal spreekt dan de zijne. Dan kun je zeggen, "Allah is toch almachtig, waarom kan dat dan niet, dat is toch een beetje raar". En ja, dat kún je zeggen, maar ik zou het niet doen als ik jou was. Ik laat je nu even alleen met Hadji Abdullah en z'n magische schaar. Waarom? trek je broek maar naar beneden en begin maar met bidden. Allah is groot, allah is machtig. Slaam Aleikum vriend...

Fleauxe | 25-05-08 | 02:20

Uit de bundel 'dat was vroeger wel zo maar nu niet meer'

Jaja
bomen
in Indonesië
nou
gefeliciteerd

vander F | 25-05-08 | 02:16

Veel plezier in die Schweisz. Wat een kudtvolk. Ooit eens een "foute" bergpass opgereden in de Franse Alpen, gooit zo'n lul een slagboom voor je porem dicht en begint te snauen om ausweis. Knal die boom nu maar open voor ik er om heen rij. De reden voor dit gedrag was mijn uitlaatherrie en dat tie nu wel genoeg motorrijders "uber die grenze has gelassen". Uiteindelijk hoefden we dan weer geen "ausweis" te laten zien om in het beloofde land te komen.

En dan rij je in het beloofde land en weet je niet hoe snel je weer een weg zuruck moet zoeken, zelfs de bergweiden zijn tot op de millimeter geschoren..

Veel plezier met die Hollander und andere fusball-idioten:-)

Bo Dreksma | 25-05-08 | 02:13

Les 2:
zie les 1

vander F | 25-05-08 | 02:12

gewoon doen

vander F | 25-05-08 | 02:11

@Rammstein | 25-05-08 | 01:53 ,
les 1
spreek driemaal de zin
'Ash-hadoe alla iellaha iella Allah, wa ash-hadoe anna Moehammadan rassoeloe Allah'
uit.

For starters.

vander F | 25-05-08 | 02:11

@Rammstein: Ja daar wordt je hard van. Als je met betrekking tot de cursus omgaan met moslims vragen hebt staat het je natuurlijk vrij om vragen te stellen. Maar pas wel op. Hier is mijn eerste inzending: www.goalvideoz.com/images/players/1193...

Fleauxe | 25-05-08 | 02:05

@Fleauxe tsjesus, gisteren was de cursus "omgaan met teleurstelling" ook al afgelast.

Rammstein | 25-05-08 | 01:59

@vanderF: Ik heb gewoon een hekel an dat wat puur slecht is.
@Rammstein: Ja ruim op tijd, d'r komt geen hond opdagen. Als er te weinig mensen komen gaan we gewoon hunk-link-dumpen trouwens, hebben we er nog wat aan ook.

Fleauxe | 25-05-08 | 01:56

Strontland zit je hier nu nog steeds bezig? Zeg me nu niet dat je een hele zaterdagavond op GS aan het reageren was.
Achja, ieder zijn leven, jij reageren op posts, andere mensen zich amuseren in het weekend.
Ik ga maar eens slapen, over 30 uur beginnen mijn examens :-(((((((((((((((.

Perel | 25-05-08 | 01:54

@Fleauxe Ben ik nog op tijd voor de "Muslim Sensitivity Training" ?

Rammstein | 25-05-08 | 01:53

@Brouhaha | 25-05-08 | 01:49 ,
subtiel...

vander F | 25-05-08 | 01:51

anders hang ik hier www.bbrussen.nl/ nog wel eens uit.

vander F | 25-05-08 | 01:49

Ach, als ik moet kiezen tussen overheersing door moslim-fascisten of door uebermensch-fascisten, kies ik toch voor het laatste. Alles liever dan driemaal daags in een jurk met je kont omhoog en je neus in de reet van een andere gelovige naar Mekka bidden!

Brouhaha | 25-05-08 | 01:49

@Fleauxe,
een Groninger heeft namelijk een natuurlijke afkeer van Friezen,
maar goed, ik was hier www.lucaswashier.nl/?p=6421 even bezig

vander F | 25-05-08 | 01:48

Ja hallo, moet ik die fokking draad zelf volschrijven?
-
Lezers, klimt in uwer pennen, u heeft vast mooie verhalen of opinies om met mij te delen. Zet dat glas alcohol en die verdacht grote hoeveelheid slaappillen aan de kant en doe mee aan de enerverende debatten op GeenStijl!

Fleauxe | 25-05-08 | 01:34

fierljeppen heet het, en ik wil niet stoken, maar Adolf Hitler heeft ooit gezegd "Iedereen die aan Fierljeppen doet is in mijn optiek een rasechte goedzak en heeft mijn sympathie" Maar je moet het zelf weten natuurlijk.

Fleauxe | 25-05-08 | 01:32

@vanderF 1:09 : (sorry was even weg, de kat scheren om precies te zijn) Ik ben geen Grun en ik ben het niet met je eens dat je 'dat toch' blijft houden. Er zijn middelen om groepen 'aan te pakken'... Meer zeg ik niet.

Fleauxe | 25-05-08 | 01:30

Hoe moem je dat? Fillejeppen?

Strontland | 25-05-08 | 01:29

@Fleauxe | 25-05-08 | 01:02 ,
walgelijk inderdaad,
maar dat hou je toch.

vander F | 25-05-08 | 01:09

a omhoog gooit

vander F | 25-05-08 | 01:08

@Strontland | 25-05-08 | 01:01
Ben het wel met je eens, maar het moet niet een soort Dogville worden met al die referenda. youtube.com/watch?v=EWm0OgYYzoA

tipo | 25-05-08 | 01:08

@Fleuxe,
U is Groninger?

vander F | 25-05-08 | 01:08

PB: "Zeer veel van de buitenlanders in CH zijn rijke europeanen en amerikanen die wat dichter bij hun geld willen zijn dat ze jarenlang weggesmokkeld hebben..."

@Patrick Bateman | 24-05-08 | 22:40
Ja, en?
Heef joe daar perseaunlijk last van?

Joe klinkt een beetje jaloers...

Ahasveros | 25-05-08 | 01:07

Ja zeg, een Fries is ook liever lui dan moe, moet ik soms 200 meter lopen om de sloot via een "bruggetje" over te steken?

Strontland | 25-05-08 | 01:05

Kijk dat je graag met je paal in de bagger roert, daar kan tante Fleauxe nog wel inkomen. Maar om dat nou in een vieze sloot te doen met je hele familie en al je vrienden erbij en het dan ook nog een cultuur noemen. Nee nee nee, dat kan alleen bedacht zijn door de in en in slechte Friezen.

Fleauxe | 25-05-08 | 01:05

".. Bijvoorbeeld de vraag 'moeten we 1 miljard Zwitserse Frank geven aan nieuwe EU-lidstaten?.."

Die wet is toch echt iets gedetailleerder dan die 2 regels in wikipedia. En daarbij zou ik NEE stemmen. Maargoed om even een voorbeeld van een ONTWIKKELD democratisch systeem te geven. Nederland geeft zegge 200 Miljoen aan de Sudanese regering die met dat geld weer vrolijk de bevolking in Darfuhr uitmoord.--check.
--
tocqueville :"... Geen enkele beslissing staat geïsoleerd en daarom is een referendum een vorm van schijndemocratie.."

Joh, wat hier staat slaat als een tang op een varken. Dus vrije keus bestaat niet! Alle macht maar aan beatrix afstaan dan maar.

Strontland | 25-05-08 | 01:01

@Fleauxe | 25-05-08 | 00:57 ,
welnee,
die zijn volkomen gedomesticeerd door de Nederlanden.

vander F | 25-05-08 | 01:00

Met hun "Friesland boppe", sodemieter op!

Fleauxe | 25-05-08 | 00:59

Friezen zijn de Palestijnen van Nederland. Ik hou ze in de gaten. Schérp in de gaten, that is.

Fleauxe | 25-05-08 | 00:57

@Strontland | 25-05-08 | 00:52
stimmt,
tot in Denemarken lult men her en der nog Fries,
Is een moedertaal.

vander F | 25-05-08 | 00:55

Daarbij, als die Zwitsers niet bij de EU willen (moghelijk slimme aktie),
wat dan nog?
Jaloers?
Penisdnijd?
Marxisme? ( ik heb het kudt dan zij ook)

vander F | 25-05-08 | 00:54

Kan de SVP hier geen filiaal openen?
AUB?

Knuckle Sandwich | 25-05-08 | 00:53

Dat Friens vond ik altijd wel Deens klinken.
---
(Zoekt snel dekking in de loopraven voor aankomend verbaal bombardement).

Strontland | 25-05-08 | 00:52

Ik weet nog hoe ik vroeget met mijn vader op vakantie ging naat Zwitserland om daar op negers te jagen. Man man man wat een jolijt!

Fleauxe | 25-05-08 | 00:52

@tocqueville | 25-05-08 | 00:48 ,
onzin, puur een centenkwestie,
waar zou jij heen willen, uit centraal Afrika komend,in Europa, om je levensstandaard te verhogen, mits hebbend het vermogen tot?

Aardige keus, lijkt me.
Geef toe.

vander F | 25-05-08 | 00:52

@Strontland | 25-05-08 | 00:44 ,
en Fries dan?
(akkoord gaat met Duitsche verklaring > Nederlands)

vander F | 25-05-08 | 00:49

tipo | 25-05-08 | 00:18

Referenda zijn onzin. Hoe kan je nou in godsnaam antwoord geven op deze vragen? (Bijna) Geen enkele beslissing staat geïsoleerd en daarom is een referendum een vorm van schijndemocratie. Bijvoorbeeld de vraag 'moeten we 1 miljard Zwitserse Frank geven aan nieuwe EU-lidstaten?' kan niet worden beantwoord door te bepalen waar het geld dan niet heen gaat, welk doel deze donaties heeft, welke criteria worden gehanteerd... en ga zo maar door.

Verder is Zwitserland op politiek en democratisch gebied echt een ontwikkelingsland. En waarom Zwitserland de meeste buitenlanders van Europa heeft...? Zal wel om de aantrekkelijk berggeiten gaan.

tocqueville | 25-05-08 | 00:48

@black sparrow | 25-05-08 | 00:17 ,
maak jij er effe 3 meter beton van,
is al erg genoeg zo, in de Batcave.

@mark twain | 25-05-08 | 00:39 .
nee, dat ie de kanker zou mogen krijgen.
(zo God het Wil, en dergelijk geleuter)

"In november 2004 kwam Van de Ven in opspraak toen hij in het televisieprogramma Het Elfde Uur van de Evangelische Omroep aan interviewer Andries Knevel desgevraagd antwoordde dat hij niet zou treuren om de dood van het Tweede Kamerlid en criticus van de islam Geert Wilders. Van de Ven merkte in het programma op dat hij hoopte dat dit niet zou plaatsvinden door een moordaanslag van een moslim, maar dat het een natuurlijke dood zoals kanker zou betreffen."
nl.wikipedia.org/wiki/Abdul-Jabbar_van...

vander F | 25-05-08 | 00:47

Die Zwitserse versie van de-boel-bij-mekaar-houden bevalt me in hoge mate.

Fleauxe | 25-05-08 | 00:46

@vander F | 25-05-08 | 00:11

Sijn die boere nog steeds nie blij nie met die verlorene oorlog?

PS:Nederlands is Duits zonder grammatica.

Strontland | 25-05-08 | 00:44

@vander F 00:15
Bedoel je dat Junkie Jantje nu door 10 leden van de hermandad
opgehaald zou moeten worden?

mark twain | 25-05-08 | 00:39

@ sjors_dobbeljoe 00:15

Je hebt het over de "finnen". Zeg dat dan!

mark twain | 25-05-08 | 00:30

Zelfs de slagroom is 'neutraal' in Zwitserland.

Fleauxe | 25-05-08 | 00:28

Die bergen , staan die er ook nog ?

Zottelkopf | 25-05-08 | 00:27

In Zwitserland en Duitsland doen ze geen suiker in de slagroom, das best kudt...

Fleauxe | 25-05-08 | 00:26

@vander F
Dits toch beter dan dat saaie grijze beton?

black sparrow | 25-05-08 | 00:17

laf kudt volk

sjors_dobbeljoe | 25-05-08 | 00:15

*een Jabbar vandeVennetje richting Junkie Jantje wenst*

vander F | 25-05-08 | 00:15

@black sparrow | 25-05-08 | 00:11 ,
GVD 3 meter side-scroll mooi?

vander F | 25-05-08 | 00:13

Echt

vander F | 25-05-08 | 00:12

Mooie lay out. Houwe zo.

black sparrow | 25-05-08 | 00:11

@Strontland | 24-05-08 | 23:56 ,
pot-vis weet mit sein prachtige Neder-Diets een gans nieuwe uiting te geven aan de verbondenheid der Nederlandstaligen.

" Dis tyd om die taalstryd te internasionaliseer"
www.dieburger.com/Stories/Opinion/17.0...

Hulde.

vander F | 25-05-08 | 00:11

-weggejorist-

Junkie Jantje | 25-05-08 | 00:00

@ vander F,
sind Pot_vissen nicht halal? 8-)

Strontland | 24-05-08 | 23:56

Ja, ik weet dat 1 tot de macht 1.000.000 gewoon 1 blijft! Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is 1.000.000 keer +1. Maar ik heb het mezelf te ingewikkeld gemaakt. Ik had ook gewoon +1.000.000 kunnen zeggen. ;-)

Timboland | 24-05-08 | 23:50

@tyfusbelg,
ik blijf vanavond in de huiselijke stee,
gewapend met o.a. 2 schuimende Trappisten.

vander F | 24-05-08 | 23:48

@Strontland | 24-05-08 | 23:13 ,
nee, hij wil een Kalifaat uitrollen over Europa.

vander F | 24-05-08 | 23:39

Herr potvis, kunt U mijn alstublieft terugmailen op european[VeRwijDER DIT]@ronpaulradio.com.
--
Ik zou graag met U willen praten.

Strontland | 24-05-08 | 23:30

Geweldig.
-
Als het niet over moslims gaat haalt GS wel 196 comments om 23.19 uur.

Elisabeth2 | 24-05-08 | 23:20

Geweldig.
-
Zo hoort het gewoon, niks meer, niks minder!

.KicksAss | 24-05-08 | 23:15

Bei seinem Besuch im Februar in Deutschland hat Erdogan vor 20'000 Deutsch-Türken die Forderung nach Integration und Assimilation als "Verbrechen gegen die Menschlichkeit" bezeichnet.
--
Maar dit is gewoon een oorlogsverklaring en inmenging in Duitse aangelegenheden. Wil die Erdogan en de Turkse bevolking oorlog met Europa?

Strontland | 24-05-08 | 23:13

Dat vrolijke alpenzonnetje in hun logo doet het 'em.

Taline | 24-05-08 | 23:12

(PS, dit geld alleen voor mijn werkeloosheidspremie)!

Strontland | 24-05-08 | 23:11

PS: Ik moet het wel storten op een geblokkeerde rekening (ben geen zwitser). En ik krijg alles terug ALS ik wegga hier.

Strontland | 24-05-08 | 23:08

Koebagger,

Ok het is blijkbaar verandert,.., maar ik zit in een andere situatie als een echte Zwitser. Een expat betaald hier 15% belasting maar een Zwitser betaald 28-30% (maximaal). Nog steeds heel weinig met Nederland vergeleken. Goh dat Zwitserland is toch een stuk linkser geworden. Misschein kan Pot-vis hier meer licht op schijnen.

Strontland | 24-05-08 | 23:07

* Poetst trouwe Victoninox *

bello | 24-05-08 | 23:04

@ Klikspaan | 24-05-08 | 19:26 (9e post)
Doet je naam ook wel eer(wraak) aan hé?

AC_Wesley | 24-05-08 | 23:01

Vander F , ook nog niet op kroegentocht zie ik :)

Hadden hier in Vlaanderen ook een paar voorstellen voor het invoeren van een bindend volksreferendum..... afgeschoten door links , daar was het volk namelijk veels te dom voor... *zucht*

tyfusbelg | 24-05-08 | 22:58

Bei seinem Besuch im Februar in Deutschland hat Erdogan vor 20'000 Deutsch-Türken die Forderung nach Integration und Assimilation als "Verbrechen gegen die Menschlichkeit" bezeichnet. Auch hat er seine Landsleute angewiesen sich nie den Gastgebern anzupassen, eher umgekehrt.

Wenn man die Situation in anderen Ländern sieht, ist die Integration kläglich gescheitert.
Parallelgesellschaften sind entstanden. In London gibt es Stadtteile, wo die Engländer von den Ausländern nicht mehr erwünscht sind. Die Polizei traut sich auch nicht mehr für Recht und Ordnung zu sorgen.

Und im Namen der Integration (die abgelehnt wird) werden immer weitere Forderungen nach Minaretten, nach von unreinen Christen gesäuberten Gräberfeldern, nach Akzeptanz von Teilen der Scharia einzuführen, etc. gestellt.

Ja wo sind wir denn da. Und unsere "lieben" Politiker geben überall nach. Sie denken sogar schon darüber nach unsere abendländischen Traditionen abzuschaffen, um die zu Integrierenden nicht zu verletzen/beleidigen: z.B. Weihnachtsfeiern in Schulen, Dispens vom Schwimmunterricht.

Das Ziel des Islam ist die Missionierung und Ausbreitung auf der ganzen Welt.
Schöne Aussichten stehen uns mit unseren labilen Politikern bevor.

Warum sollen wir uns nicht für unser Land wehren dürfen? Warum werden wir da als Rassisten und Diskriminierer bezeichnet? Darum nein zum Minarett, weil es ein enormes Machtsymbol einer fremden Kultur ist.

Das Abendland soll seine eigene Kultur bewahren dürfen ohne sich dafür rechtfertigen zu müssen. Alles Andere wäre ein Armutszeugnis.

Bisschop Gijsen | 24-05-08 | 22:58

LOL@Koerbagh

vander F | 24-05-08 | 22:57

@Strontland | 24-05-08 | 22:11:
"Dat zijn eigenlijk geblokkeerde rekeningen. Het blijft daar gewoon je eigen geld."
Lul niet, het zijn verplichte volksverzekeringen waar de werkgever en de werknemer 50-50% aan bijdragen. Net als hier. Ik zou dat linkje nog eens even lezen als ik jou was.

"Maar dat verschilt heel erg per Kanton, Zwitserland is niet 1 land het is een confedratie."
Wrong again. Het is vastgelegd in de federale grondwet.
'Die Grundlagen der Sozialversicherung finden sich in Art. 111 bis 114 sowie Art. 116 und 117 der Schweizerischen Bundesverfassung.'
www.admin.ch/ch/d/sr/83.html (federale wetgeving)

koerbagh ® | 24-05-08 | 22:55

"Mit über 20 Prozent hat die Schweiz einen der weltweit höchsten Ausländeranteile" WTF !!!! Zo lust ik er nog een, zullen we het even over de niet-westerse allochtonen hebben ? 2 % ?

Andriesch Knevelmans | 24-05-08 | 22:55

Zo is dat maar net. Iedereen heeft gelijk.

Elisabeth2 | 24-05-08 | 22:54

Prachtig staaltje Neder-Diets van pot_vis overigens,
chapeau.

Prima te lezen.

vander F | 24-05-08 | 22:52

"Men heeft in het verre verleden hier voor gekozen, omdat men bundeling van politische macht niet vertraut. Macht korumpeert en lijdt tot ontmachting van het volk."

juist.

vander F | 24-05-08 | 22:50

@Patrick,

Maar ... het is HUN geld, kijk als je dat geld verdient dmv een overheidsbaan dan is dat niet echt verdienen, want dat is gemeenschapsgeld en het is niet uit vrije wil dat mensen dat geld aan jou geven voor je diensten.
--
Ik denk niet dat Unilever, MCDonalds of de slager op de hoek mij sochtends uit mijn bed haalt omdat hij te weinig heeft verdient. Hier is de blauwe enveloppen brigade vriendjes met de blauwe petten brigade. MCDonalds (of je ze nou leuk vind of niet) zet niet het koude staal van een glock tegen mijn hoofd omdat ik niet een hamburger heb gekocht. Probeer dat verschil te snappen. En ook al doen ambtenaren "goed" en "nuttig" werk. Dan is het nog geen reden om mij aan de ketting van de plantage te leggen als ik dat NIET wil.
--
En wat is geld eigenlijk, is het niet MIJN bloed, MIJN zweet, MIJN tranen?

Strontland | 24-05-08 | 22:50

@pot_vis | 24-05-08 | 22:45 ,
mij een beetje jaloers maken,
ondeugd.

vander F | 24-05-08 | 22:49

Zwitserse vrouwen houden van extreem diepkelen.
En ja met negers kan dat dangerous business zijn.
Vandaar.

BloedendMaandverband | 24-05-08 | 22:49

Patrick Bateman | 24-05-08 | 22:40
En gelijk hebben ze. Of vindt jij dat niet goed. Iedereen kankert op de hoge belastingdruk en Zwitserland kon nog.

Elisabeth2 | 24-05-08 | 22:46

Ahasveros | 24-05-08 | 22:28
Op die website "einbuergerungen" staat:
Mit über 20 Prozent hat die Schweiz einen der weltweit höchsten Ausländeranteile
www.einbuergerungen.ch/index.php?id=33...
Patrick Bateman | 24-05-08 | 22:40
Verder staat daat te lezen:
Mittlerweile werden pro Jahr rund 50'000 Ausländer eingebürgert, wovon fast die Hälfte aus dem Balkan oder der Türkei stammt.

CoffeePatch | 24-05-08 | 22:46

(Zieke Hond | 24-05-08 | 19:56)

Dit moet ik korrigieren. Ook ik woon in zwitserland en wat deze heer hier vertelt ist datzelfde linkse geneuzel wat ook de Zwitserse linkse partijen hier verkopen.

"Dus: de dorpelingen verzamelen zich en duimen omhoog is blijven, omlaag is optokken. "
---> Dit ist niet de Praktijk. In zeer weinig gemeenten wordt demokratisch, door het volk over "einbürgerung" gestemt. In de meeste gemeenten gebeurtz dat door de gemeente raad. Het enige dat demokratisch gekozen wordt, ist welk orgaan in de gemeente over "einbürgerung" beslist.

"Nu is het zo dat vrijwel overal de staat erover beslist (zoals ook overal elders). Alleen: de SVP wil weer terug in de tijd."
---> Ook dit is niet waar. Over "einbürgerung" wordt tot nu toe altijd op gemeente nivo beslisst. De staat (bund) en Kantonem (Provincies) geven slecht de randvoorwaarden betreffende "einbürgerung" . Dus niets met terug in de tijd. Het is altijd al zo geweest, dat het volk over "einbürgerung" beslist

"Wat hier een beetje sneu aan is, is dat je dan als buitenlander aan alle dorpelingen mag vertellen hoeveel je verdient, waar je dat aan uitgeeft, hoe je woont"
---> Ook dit is gelogen. Er wordt gegeken naar: 1. Beheers je de duitse Taal. Dat betekend dat minimale kentnisse hebben moet. 2. Ben je geintegreert in je woongemeente. 3. Ben je krimineel. Het ist duidelijk dat een sociale bijstandstrekker in een vette mercedes waarscheinlijk niet ingeburgert wordt.

Waarom nu dit referendum:
Tot nu toe is "einbürgerung" in Zwitserland altijd een demokratische beslissing en geen politieke beslissing. Het volk beslisst.
Dat betekend dat het niet mogelijk is tegen een negativ besluit naar de rechter te srappen. Zou ook een beetje vreemd zij als je tgen elke demokratische beslissing naar de rechter zou kunne stappen.

Echter de hoogste rechter heeft 1 of 2 jaar geleden , nadat een Buitenlander naar de rechter is gestapt, beslisst dat demokratische "einbürgerung" eigenlijk niet mogelijk zou moeten zijn, en dat deze kompetenz bei de Kantone gelegt moet worden. Kortom: "einbürgerung" verkomt tot een ambtelijke beslissing.

Kijk, en precies dat willen de Zwitsers niet. De heer zieke Hond heeft van de Zwitserse demokratie niet veel begrepen. In zwitserland ligt de macht bij het volk, en niet bij de politici. dit betekend ook dat regels van Kanton tot kanton en zelfs van gemeente tot gemeente kunnen verschillen.
Men heeft in het verre verleden hier voor gekozen, omdat men bundeling van politische macht niet vertraut. Macht korumpeert en lijdt tot ontmachting van het volk.
Der rechtelijke macht en de politici, vooral de linkse partijen in zwitserland proberen met alle macht, het volk te ontmachten, het referendum te beknotten en meer macht aan het staatsapparaat te geven. Tot nu toe ist dat niet gelukt.

Dit referendum wil verhinderen dat macht van het volk naar ambtenaren en politici overgedragen worden.

Elke buitenlander is in zwitserland welkom, zolang hij zich aanpast en probeert te integreren. Echter het verkrijgen van een Zwitsers paspoort = "einbürgerung" is geen grondrecht wat elke buitenlander toekomt.

Grotere geheel.
In heel europa zie je dat het volk geen reet meer te vertellen heeft (1 xin 4 jaar) en dat hoe langer hoe meer macht naar Europa toegeschofen wordt. In deze kontext is het voor de heren politici in Europa natuurlijk een doorn in het oog dat er nog een europees eiland is waar het volk nog werkelijk de macht heeft.

pot_vis | 24-05-08 | 22:45

@ Ahasveros | 24-05-08 | 22:28
Zeer veel van de buitenlanders in CH zijn rijke europeanen en amerikanen die wat dichter bij hun geld willen zijn dat ze jarenlang weggesmokkeld hebben...

Patrick Bateman | 24-05-08 | 22:40

Bij de Migros kun je niet eens bier kopen.

CoffeePatch | 24-05-08 | 22:39

Ahasveros | 24-05-08 | 22:28
Ja, ik heb indertijd ook een artikel gelezen over het wegvegen van de junks uit de parken van Zurich. Dat ging inderdaad met de harde hand. En zo hoort het ook.

Elisabeth2 | 24-05-08 | 22:39

Als bos Zwitserland als voorbeeld zou hebben ipv zweden zouden we er op alle punten er een stuk beter voorstaan.

Lucifer | 24-05-08 | 22:38

Zwitserland is een mooi goed voorbeeld voor ons.

VOETBALLLLLLLLLLLL

WvB | 24-05-08 | 22:36

Strontland heeft een punt. Milka chocola is heel lekker, Sint Bernardshonden roeleren zwaar en feestvieren kunnen ze ook daar in Zwitserland.
www.ourakcha.com/gay-jungle-gay-party-...

Korreltje Zout | 24-05-08 | 22:35

Zottel rettet die Schweiz is veel leuker dan die maffe coke-zero game...

F. von Zeikhoven | 24-05-08 | 22:32

Strontland is medewerker van het Zwitsers verkeersburo?

CoJoNes | 24-05-08 | 22:30

@Aha,".. Ja, de rol van Zwitserland in WOII is dubieus te noemen. "

Zwitsers waren neutraal. Duitse messersmits and Amerikaans bommenwerpers zijn gewoon uit de licht geschoten door de Zwitsers. Als je ruzie hebt? "You go around us".

Strontland | 24-05-08 | 22:29

referenda in Nederland.
*proest*

beetje de koningin en haar regenten dwars zitten, het idee alleen al...

vander F | 24-05-08 | 22:28

Elisabeth2 | 24-05-08 | 22:18
Klopt als een bus!
Maar de Allo's in Zwitserland zijn harde werkers met veelal een eigen onderneming(kje) Maakt niet uit hoe klein, het gaat erom:
Kan je in je eigen behoefte voorzien?

Ja, heb daar ook zwarte en Naffer-drugsdealers gezien. Maar na gerichte acties van de politie waren die snel weer weg, tot opluchting van de plaatselijke (Auto EN Allo gezamenlijk!) ondernemers...

Heb zelfs hartstikke leuk gebabbeld met Toni, de president van de Zuerich 'Big Red Machine Riders' !
Zij hielpen de mee tijdens de schoonveegactie, door wegrennende drugsdealertjes 'aan te houden' op hun 'geheel eigen wijze'...

Ahasveros | 24-05-08 | 22:28

@Korreltje ZOut, elisabeth,

Jullie vragen gaan over hetzelfde, een "gedelegeerde demoratie" is geen ECHTE democratie. De oplossing is niet meer tyranieke regering maar MEER vrijheid, MEER verantwoordelijkheid.
--
Vergeet niet de Zwitserse politici op confederaal niveau zijn echt klootzakken als Balkenende , Bos, Bush.. noem maar op. Ze willen het Zwits leger integreren in de Unie, wapenwetten aannemen, bij de EU horen.
--
En politici liegen om gekozen te worden, Bos met zijn referendum voor de Europese grondwet bijvoorbeeld. Wat je moet hebben is een instrument voor het volk dat dit can corrigeren. Referenda werken. 90% van de wetten die politici in Zwitserland maken wordt geblokkeerd door het volk. Het volk is eigenlijk heel conservatief en wil de experimenten niet met sociale zekerheid.
--
Ook Zwitsers zijn mensen en maken fouten (asielwetgeving) , maar het zijn de Zwitsers die het ook heel snel corrigeren. Als ze een systeem als Nederland hadden gehad dan was het er nooit van gekomen.

Strontland | 24-05-08 | 22:27

Is die blanke graaihand niet van Rijkman Groenink?? De donkerste is van Mugabe, dat zie je zo.

T@ Riest | 24-05-08 | 22:25

@nattebever | 24-05-08 | 19:53 ,
alt-u
krijg je ¨
alt-i
krijg je ^
alt-e
krijg je ´
alt-n
krijg je ~

en alt-etc. zo nog wat bijelkaar

vander F | 24-05-08 | 22:25

Koebagger:"..... De laatste keer dat ik in Zürich was viel me op dat het wemelde van de Vietnamezen en dergelijke..."

--
Ja er zijn in Zurich heel erg veel bedrijven (Google European headquaters ) en veel buitenlandse werknemers. In de top 15 farmaceutische bedrijven van de wereld zitten de Zwitsers , in de Top 5 zijn er 3 Zwitsers.

Dus als je de best of de best wilt zijn dan moet je bovengemiddelde importeren. Die Zwitsers kunnen ook niets anders doen dan hoogwaarde kennis intensieve producten leveren, ze hebben geen olie/aardgasbel om te verkopen. Ze verbieden de bouw van minaretten (referenda). Er is geloof ik maar 1 moskee in Geneva (voor de UN medewerkers). Tja verder is het gewoon schoon en mooi.

koerbagh ® | 24-05-08 | 22:03

Strontland | 24-05-08 | 22:20

@Strontland | 24-05-08 | 22:09

Verder is het wél zo dat er tot voor kort nog enige kinnesinne was tussen de Zwitserse banken en de Joden. En wel mbt tot teruggave van de Joodse tegoeden uit WOII.
Ja, de rol van Zwitserland in WOII is dubieus te noemen.
Echter, de Joodse gemeenschap en de Banken zijn tot een (tot ieders tevredenheid) overeenkomst gekomen. Op de inhoud van deze Overeenkomst kan ik niet ingaan.
Geloof mij maar op mijn woord, ik kan het weten...

Zwitserland is, zoals Nederland graag zou willen zijn, maar nooit zal worden.
To start with:
Zwitserland is een non EU land...

Ahasveros | 24-05-08 | 22:20

Strontland | 24-05-08 | 22:09
Ja, dat bedoelde ik eigenlijk ook, hoe het in godsnaam mogelijk is dat allochtonen zich daar kunnen vestigen en waarschijnlijk net als hier niet echt hun best doen. Ik heb ooit jarenlang samengewerkt vanuit NL met Zwitsers. Geen red tape. Heb toen overwogen om daar naartoe te gaan. Maar dat kon alleen als je een kapitaal achter je had staan.

Elisabeth2 | 24-05-08 | 22:18

@ Strontland | 24-05-08 | 22:09
In NL hebben we dankzij the will of the people nu een prachtig kabinet met bekwame bestuurders die de ene prachtbeslissing na de andere nemen. Dankzij the will of the people is Jaap nu miljonair. Ik ben daarom meer voor een happy dictator. Een gemoedelijke sterke man, met gevoel voor humor en, waar nodig, een ijzeren hand.

Korreltje Zout | 24-05-08 | 22:18

Groot gelijk! In Nieuw Zeeland, Canada, VS en nog een aantal andere landen hebben ze dezelfde principes. Wie geen bijdrage levert aan de economie moet vertrekken. En drie keer raden hoe een immigrant daar gezien wordt?
Anders dan in de landen met een soft toelatingsbeleid is een immigrant daar iemand die iets bijdraagt. In de landen met een soft toelatingsbeleid zijn ze vooral een last. Wat mij betreft beginnen we vandaag nog in Nederland ook zo.

Eikenhout | 24-05-08 | 22:15

Zwitserland pakt het verstandig aan.
Problemen in armere landen los je niet op door je eigen grenzen open te gooien voor hele inheems volksstammen.

El Gerente | 24-05-08 | 22:13

@ Strontland
-
Volgende tegeltje in je moers taal; ik lees wel mee.

Bertus Betonsloper | 24-05-08 | 22:13

Dus Zwitserland is niet kapitalistisch? Ze hebben daar meer verplichte volksverzekeringen dan hier hoor.
--
Dat zijn eigenlijk geblokkeerde rekeningen. Het blijft daar gewoon je eigen geld. Maar dat verschilt heel erg per Kanton, Zwitserland is niet 1 land het is een confedratie. En rijke personen ,als de vroegere Heiniken en Nikke Lauda (lauda-air), kunnen gewoon onderhandelen.

Strontland | 24-05-08 | 22:11

@nattebever | 24-05-08 | 22:01

1. Nederlands is niet mijn moedertaal, pas op mijn 16e de taal geleerd.
2. Ik woon nu ook niet in Nederland

Soms moet ik omschakelen en snel typen tegerlijkertijd. Maar als ik hier wat vaker kom moet het wat beter gaan.

@Ahasveros,
AMEN!

@Elisabeth2
Analfabeten kunnen zich niet nestelen, die importwetten zijn daar ZEER streng. Alleen bij sponsering van een bedrijf kan je daar werken. En ja het probleem daar is nu de asielzoekers uit Albanie (moslims) en Zigeuners. Het is echt tuig maar ze worden eruitgechopt nu, de wet is aangepast (referenda).

Maar onthou een ding heel goed, de Zwitserse politici wilden dit niet, het zijn net zulke ratten als de Nederlandse. Maar het volk heeft gewoon een referenda gehouden en klaar!

Will of the people!

Strontland | 24-05-08 | 22:09

@nattebever | 24-05-08 | 21:43
Een ondernemer werkt nooit in een vacuüm, en daarom heeft winstmaximalisatie altijd gunstige effecten op zijn medewerkers (behalve als hij/zij ZZP-er is, maar dit ter zijde). Daarnaast kan je in geld niet wonen of rijden, dus zijn vermogen zal altijd gedeeltelijk worden uitgegeven, waar andere ondernemers/werknemers weer van profiteren.
Zolang volwassen kapitalisme is ingekaderd in een democratie en een solide rechtstaat, zie ik weinig problemen.

Je Lubberiaanse analyse dat Nederland ziek is, moet ik helaas delen, maar gelukkig borrelt het aan het oppervlak.

Zware Guy | 24-05-08 | 22:05

'Aanpassen of opkrassen, punt uit klaar'.
Ahasveros | 24-05-08 | 22:01
that's the way...

ranqneuzeKleinburger | 24-05-08 | 22:04

"Het kapitalisme werkt niet met pensioenen."
@Perel | 24-05-08 | 21:42:
Dus Zwitserland is niet kapitalistisch? Ze hebben daar meer verplichte volksverzekeringen dan hier hoor. de.wikipedia.org/wiki/Sozialversicheru...

@Elisabeth2 | 24-05-08 | 21:53:
Ja. Maar met name Italianen, Fransozen, Duitsers, Oostenrijkers en Strontlanders, dat valt natuurlijk niet zo op in het straatbeeld. De laatste tijd ook opvallend veel ZO-Aziaten trouwens... De laatste keer dat ik in Zürich was viel me op dat het wemelde van de Vietnamezen en dergelijke.

koerbagh ® | 24-05-08 | 22:03

Strontland | 24-05-08 | 21:58
Ja, maar het lijkt erop dat ze zich helemaal ingenesteld hebben in CH. Want waar gaat dit topic anders over,

Elisabeth2 | 24-05-08 | 22:02

De Zwitsers hebben hun eigen land met blote handen opgebouwd, bevochten en verdedigd.
Het 'vuile werk' knapten zij zelf op...

Zij sturden hun soldaten niet over de wereld om landen te koloniseren In Naam Van...
De Zwitsers hebben geen dorpen geplunderd of de rest van de wereld hun levensstijl door de strot gedouwd.
Zij zijn dan ook niemand iets verschuldigd.
Hun motto: 'Aanpassen of opkrassen, punt uit klaar'.

Heb es gebabbeld met iemand van de Gemeente Zuerich.
Met mijn bedrijf was ik van harte welkom om bij te dragen...
Na een periode van ca 10 jaar zou ik in aanmerking komen voor de Zwitserse nationaliteit. Een goede zaak, immers 'Swiss Made' staat voor Kwaliteit.
Zij willen dat graag zo houden.
Wij hier niet.

Wij denken in Kwantiteit...

Ahasveros | 24-05-08 | 22:01

Strontland | 24-05-08 | 21:54
Generaliseerd.
Afschijden.
Importeerd.
Zich in zijn hoofd halen.
Verbeurt.
Verklaart.

Zou m'n middelbare school maar eens gaan afmaken voor je hier komt, lutser. Godallemachtig, nog nooit zo gebrekkig NL gezien als in de posts van Strontland. Hoewel, Strontland, ik het zeker niet altijd met je oneens ben. Maar doe een beetje moeite, weet je wel. Word je misschien nog serieus genomen.
Word je misschien nog serieus genomen, gehgehgeh.

nattebever | 24-05-08 | 22:01

Zwitserland. Het beloofde land.

BloedendMaandverband | 24-05-08 | 21:58

Ekisabeth2:"... Hebben de Zwitsers, net als NL, de allochtonen naar binnen gehaald voor het zware en vieze werk?.."

Ja, en toen moesten ze oprotten, ze waren in harde zwitserse franken betaald voor eerlijk hard werk..... ik geloof dat ze nu de rest van hun leven vakantie genieten in Nederland/Duitsland.

Strontland | 24-05-08 | 21:58

plat met dat lijpe nijmegen :P

Abugreip | 24-05-08 | 21:57

Zware Guy | 24-05-08 | 21:4
AOW is een omslagstelsel en alleen al daarom ziekh. Had allang moeten worden vervangen door een kapitaaldekkingsstelsel. Hadden we nu ook dat vergrijzingsgezeik niet gehad.
Iemand die nooit een poot heeft uitgestoken heeft toch recht op AOW - ja, fijn systeem.
Die omslag naar een kapitaaldekkingsstelsel geldt voor alle omslagsstelsels (alle werknemersverzekeringen, die helemaal geen verzekeringen zijn). Kan morgen worden geprivatiseerd, net als de Ziektewet. Ondernemers verzekeren zich ook prive tegen a.o. Waarom werknemerTs niet? Laat die kudtvakbonden daar eens werk van maken.
Hoe minder de overheid zich bemoeit met de verdeling van 's lands geld, hoe beter.
Verder 1 goede nacht.

nattebever | 24-05-08 | 21:56

@Perel:"... Het kapitalisme werkt niet met pensioenen..."
Zwitserland?

Maar ons systeem is beter, we kunnen de vergrijzing al niet meer kunnen betalen. Dus....

Strontland | 24-05-08 | 21:56

K ZOut:".. Houden 'ze' in Zwitserland ook van mensen die generaliseren?.."
--
Ja ieder mens generaliseerd, als er 10 muggen zijn en 2 steken niet, dan mept een Zwitser er toch vrolijk op los. Wat die 2 muggen moeten doen om te overleven is kiezen voor Zwitserland ipv zich bezigen in tribale loyaliteit met de andere muggen die WEL steken.
--
Ok Zwitserland bestaat niet als een NATIE_STAAT opzich, het is een CONFEDERATIE zoals de oude USA vroeger was. Kanton kunnen zich afschijden (Kanton Jura 1996). Kantons onderhouden met elkaar een soort van "internationaal" betrekkingen. Het zijn en blijven autonome regios met EIGEN belastingbeleid, EIGEN immigratiebeleid. Dus vergelijk het maar met de Verenigde Provincien. Dat waren ook autonome provincies met een gemeenschappelijk defensiebeleid een soort Nato zeg maar.
--
Die vrijheid "doesnt come cheap" zoals de yanks zeggen. Die Zwitsers stemmen 7x per week op allerlij zaken. Maar het VOORDEEL van ECHTE vrijheid is dat er geen politicus is die de taxpoet straffeloos 4 jaar lang de kan uitdelen aan bouwbedrijfvriendjes etc etc. Die wordt bij de volgende dorspvergadering naar huis gestuurd.
--
Nu is bijvoorbeeld Nijmegen heel links (waarschijnlijk een landbouwgif experiment wageningen 1964). Nu wil ik niet met mijn rechtse idieen de keuzevrijheid van de progressieve wageningers beknotten (andersom zetten ze een Glock in mijn nek om hun feestjes te kunnen betalen). Dus Wat doen we? Nijmegen wordt zijn eigen mini-staat (Liechtenstijn achtig) en importeerd elke asielige zoeker die ze maar kunnen huisvesten OP HUN KOSTEN. Dat noemen we vrijheid en dat noemen we rechtvaardigheid.

PS: Mocht de import zich in zijn hoofd halen zich over de Kantongrens in mijn Kanton mijn mooie stranden onveilig te maken, zie ik als een oorlogsverklaring/invasie (we zijn immers een ander land). Wat betekent dat ik de nijmegen mag uitwonen met een paar leopard tanks en hun territorium wordt als compensatie verbeurt verklaart.
--
<aar het kan zomaar zijn dat multicul WEL werkt, en dat zij en lichtend voorbeeld gaan vormen voor de rest van de provincies. (LOL)

Strontland | 24-05-08 | 21:54

Hebben de Zwitsers, net als NL, de allochtonen naar binnen gehaald voor het zware en vieze werk? Ik heb net even geGoogled maar kon daarover niets vinden.

Elisabeth2 | 24-05-08 | 21:53

Volgens mij is Dr. Dom inmiddels naar Zwitserland vertrokken.

Droge_Droom | 24-05-08 | 21:53

@Perel | 24-05-08 | 21:42
Als ik bij een kapitalistisch bedrijf als Zwitserleven een gedeelte van m'n kapitalistische verdiende salaris opzij zet voor m'n pensioen, "werkt" het kapitalisme niet met pensioenen?

Overigens, de enige vorm van sociale zekerheid die verdedigbaar door de overheid kan worden geregeld is de AOW en een tijdelijke bijstand. De rest kan een werknemer prima zelf doen.

Zware Guy | 24-05-08 | 21:49

koerbagh ® | 24-05-08 | 20:56
Een late schaterlach.

Elisabeth2 | 24-05-08 | 21:46

koerbagh ® | 24-05-08 | 21:35
In Holland moeten ze er zelfs nog buitenlanders voor hebben, daar hebben ze namelijk al Hollanders voor.
Hollanders zijn al zo bekend om die mooie eigenschap dat ze zelfs in Zwitserland al reclame maken 'Ga op reis, want de Hollanders komen naar Zwitserland'.

Perel | 24-05-08 | 21:45

Zware Guy | 24-05-08 | 21:3
Socialisme als stroming of ideologie heeft in feite afgedaan en je ziet veel gejubel over globalisering en de zegeningen van de vrije markt.
Totaal onzinnig. De staat blijft altijd een taak houden. Hoe beperkter hoe beter, maar als je de 'hele handel' aan de markt overlaat wordt het een grote tyfusbende. Een ondernemer is niet in de eerste plaats sociaal of wat ook, maar wil geld verdienen. Vind ik helemaal okee, maar mogelijk dat enige correctie hier en daar wel op z'n plaats is.
NL as it is vind ik een ziek land, in wezen nog zeer socialistisch. Wat mij betreft verdwijnt morgen driekwart van de overheid - missen we niks aan.
Zo oneens ben ik het dus niet met je.

nattebever | 24-05-08 | 21:43

Zware Guy | 24-05-08 | 21:19
Het kapitalisme werkt niet met pensioenen. Ik verwachte nou toch wel dat je zoiets zou geweten hebben...

Perel | 24-05-08 | 21:42

@nattebever | 24-05-08 | 20:19
Scussi, m'n vriendin eiste enige aandacht op :)

De vrije markt zal niet alles in goede banen leiden, maar komt verrassend dichtbij. Kapitalisme streeft naar efficiëntie, en juist die oneindige nijging om zichzelf te verbeteren brengt de mensheid voorwaarts.
Bovendien zijn de fouten van het kapitalisme veel makkelijker te corrigeren dan de fouten van het socialisme. De kans dat je als Enron topman in het gevang verdwijnt is vele malen dan voor een corrupte PvdA/CDA bestuurder in Nederland, terwijl wij hier in een milde sosjalistiese heilstaat wonen.

Uiteraard is de staat een noodzakelijk kwaad, maar dient het zich te richten op kerntaken als onderwijs, veiligheid op straat, en sociale zekerheid na je 65ste.

Zware Guy | 24-05-08 | 21:35

@Strontland | 24-05-08 | 21:26:
In dat geval maak jij ook daarom dus geen enkele kans op een CH-paspoort. Aan arrogante buitenlanders hebben ze ook een broertje dood. Jammer joh.

koerbagh ® | 24-05-08 | 21:35

Strontland | 24-05-08 | 20:24
Was effe out. Liberalisme is niet het recht van de paardesiet, zoals jij denkt. Unverfroren liberalisme leidt tot een soort darwinistische struggle en is vanuit ethisch standpunt bezien een zeer minderwaardige stroming. Beter dan collectivisme, maar niet meer dan gradueel. Als je me wat beter zou kennen, zou je wel weten dat ik de laatste ben die collectivisme zou propageren of me in verband zou brengen met N-Korea.
En 'gestudeert' schrijf je toch serieus met een 'd' (in een later comment van jou). Dat soort fouten is toch werkelijk te onnozel voor woorden.
Verder no hard feelings, maar ga niet lopen denken dat jij hier de toon kunt zetten. Kun je proberen, maar 't gaat je niet lukken. Aan dom geschreeuw hebben we zelfs op GS niets.
Jij begrijpie doen?
Goed zo.
Kijk morgenochtend wel weer verder. En wat Koerbagh al zegt, leer eens lezen, voordat je als een dolle stier om je heen gaat lopen meppen in gebroken Nederlands (ik parafraseer hem nu even, dat zul je begrijpen - dat mag ik althans hopen).

nattebever | 24-05-08 | 21:33

@ Strontland | 24-05-08 | 21:26
Houden 'ze' in Zwitserland ook van mensen die generaliseren? Bestaat 'de Zwitser'? Met al die geisoleerde dalen, en aparte talen, verwacht ik best een beetje diversiteit. Is elk kanton niet een soort Friesland? of Limburg?

Korreltje Zout | 24-05-08 | 21:33

Korreltje Zout | 24-05-08 | 21:28 , en zo is het. Af en toe geven ze elkaar een dreun op de harses en ja klaar.

Reverend Ray | 24-05-08 | 21:31

tipo | 24-05-08 | 21:18 , kom je nog goed weg, die van mij komen het hele jaar door elke week wel een paar keer met iets thuis, kraaien bijkans. Heb ik het nog niet over de muizen, kompleet met val… wat ik dan een huis of 5 verderop kan gaan uitleggen.

Reverend Ray | 24-05-08 | 21:30

Strontland | 24-05-08 | 21:20
De enige reden waarom ik nu moet huilen ben jij.

Droge_Droom | 24-05-08 | 21:29

Wie is Dr Dom?

Strontland | 24-05-08 | 21:28

@ Reverend Ray | 24-05-08 | 21:13
Katten en poezen (want we discrimineren niet) worden zwaar onderschat. Heb ook twee van die heerlijk ongecompliceerde rationele denkers thuis. Geloof, bijgeloof, eerwraak, halal eten, kerstboom, ramadan, paaseieren, uithuwelijken, vrijdagsgebed, zondagsgebed, verplichte rustdagen en dat soort vage onzin is niet aan hen besteed. Wij mensen kunnen een voorbeeld aan ze nemen.

Korreltje Zout | 24-05-08 | 21:28

koebargh:"... Of behandel je Zwitserse buren net zoals je mensen hier behandelt?.."
--
Die wet vervalt. Op 1 jul 2008 is er een referendum om terug te keren naar het oude naturalisatieprocess.
--
Je wordt Zwitsers staatsburger als een meerderheid van je Dorpsgenoten publieklijk in een stemming ervoor kiezen jou dat paspoort te geven.
--
Ik denk dat die wet er komt 8-). Zwitsers hebben een teringhekel aan sociaal democraten, elitisten (koebagger), uitkeringstrekkers, werkeloze alpha "geleerden",... the list is endless.

Strontland | 24-05-08 | 21:26

@Strontland | 24-05-08 | 21:20:
Mijn vraag? Waar dan? Wanneer? Citeer me eens helemaal dan? Ik heb je in dit draadje maar 1 vraag gesteld, en die was @ 21:19. Als ik jou was zou ik maar weer je ouwe nick Dr. Dom aannemen. Past beter bij je.

koerbagh ® | 24-05-08 | 21:24

@tipo: ik citeer mezelf nog eens expliciet, en plaats de vraag van Koebagger. Koebagger heeft er nogal een handje van casuaal verband om te draaien en polemieken te creeren. Noemen we "surinaamse logica". Waar die het vandaan heeft weet ik niet. (Knipoogje naar bigi).
--
@Schrale_Droom,

Tja ik weet het niet, lekker meehuilen met de wolven in het bos. Heb je der nou een nieuw vriendje bij?

Strontland | 24-05-08 | 21:20

@Strontland | 24-05-08 | 21:08:
Op wie reageer je nu? Leer eens lezen en volgen wie wat zegt. Je slaat als een blinde Neanderthaler om je heen. Wat denk je overigens voor jezelf, kom jij wel door die Einbürgerung? Of behandel je Zwitserse buren net zoals je mensen hier behandelt? In dat geval geef ik je zeer weinig kans.

koerbagh ® | 24-05-08 | 21:19

@Perel | 24-05-08 | 20:13
De hele wereld ervaart de zegeningen van de markt-werking, ook in voormalig communistische hoogburgen als de USSR en China, dus je claim dat kapitalisme op z'n retour is net zo hol als andere socialistische retoriek.

Verder kom je met je tenenkrommende voorbeeld over arme negertjes. Die zouden eens in hun eigen toekomst en die van hun kinderen moeten investeren, door hard te werken, door corruptie te bestrijden, door te sparen voor hun kinderen.
West-Europa en Japan zijn na '45 vanaf bijna scratch in een paar decennia opgebouwd (met enige ontwikkelingshulp van de States), en Afrika lukt dat ondanks de de miljarden van Koenders en andere ontwikkelingswerkers nog steeds niet.

De vrije markt discrimineert niet, de vrije markt is niet racistisch, ze is a-religieus, en brengt welvaart naar Koreanen, Amerikanen, Chinezen en Europeanen. Prima systeem dus.

Zware Guy | 24-05-08 | 21:19

@Reverend Ray | 24-05-08 | 21:13
Probleem van onze katten is, dat ze elke dag met een nest vogeltjes thuiskomen, vanaf begin mei. Daar heb ik ook niks over te zeggen.

tipo | 24-05-08 | 21:18

tipo | 24-05-08 | 21:13
Het probleem is volgens mij dat Strontland het wel naleest maar het niet ziet.

Droge_Droom | 24-05-08 | 21:15

@ Strontland | 24-05-08 | 21:08
De Nobelprijs voor de vrede is na die voor Natuurkunde, Scheikunde, Economie en Geneeskune/Fysiologie wel even de koelste Nobelprijs. Ik zou hem best een keer willen krijgen, voor mijn bijdragen op GS bijvoorbeeld.

Korreltje Zout | 24-05-08 | 21:13

@Strontland
Als je je eigen tegeltjes niet eens naleest, waarom zouden anderen dat wel doen?

tipo | 24-05-08 | 21:13

En dan hebben katten nog het geluk dat ze het gedonder van religie niet hebben, zo achterlijk zijn die beesten dan weer niet.
Dat er een kat hier binnen komt en loopt te zeiken of die brokken wel halal zijn enzo, de brokken die me katten al jaren vreten, geweaun lekker.
Ik denk dat ze de wapen kast openscheuren mocht het gebeuren.

Overigens spring ik daar even in dan denk ik.

Reverend Ray | 24-05-08 | 21:13

Jaaaaah, we hebben een ghoolio! En nog één! Komop mensen. Niet zo zuur. Zwitserland is een mooi land. Ik ben er vaak op verkansie geweest en het ruikt er naar shampoo.

black sparrow | 24-05-08 | 21:13

Het is al bij beesten, wat wij overigens ook zijn.
Kijk ik heb hier een kat of 7 rondlopen, komt af en toe wat bij.
Of die al dan niet hier komt wonen ligt aan me katten, ik heb in beginsel niets te melden überhaupt.
Komt die kat met goede bedoelingen, dan blijft hij en wordt hij binnen een dag of 5 geaccepteerd. Der loopt echter ook één constant te kudten, (een blanke overigens) en die wordt dan ook geregeld afgedroogd door 3 van mijn, opdonderen zo gezegd.
Het is zo simpel.

Je moet dingen niet forceren, dingen gaan stuk wanneer je het forceert, direct of met de tijd. In de techniek als wel in het kudt leven.

Zo zit dat allemaal een beetje.

Reverend Ray | 24-05-08 | 21:11

"Dat u niet denkt, De EU is kudt en die Zwitsers zijn chill, laat ik maar eens gaan emigreren."
ik vind die ch chill en ik ga maar eens emigreren.. niet voor niets zijn die nafrs zich stuk gelopen op die berg toen ze ons in de eu het moslimgeloof wilden opdringen.

Abugreip | 24-05-08 | 21:10

Strontland:""... Niets mis met Christendom, kijk maar naar internet, ook door Amerikaanse puriteinen verzonnen. Wat hebben die moslims gedaan overigens?.."
--
Koebagger:"... Welke "die moslims..."
--
Oh, dat maakt voor de het antwoord op de vraag niets uit. Er zijn er maar 2 nobelprijswinnaars die moslim zijn (waarvan een later atheist is geworden dus die telt niet). Daarbij tel ik niet die flauwekul van '" vredesprijzen" , "uitvinding van microkrediet mee".

Moet jij als gestudeert mens toch weten?

Strontland | 24-05-08 | 21:08

@hondvangtBot: "... Met geschreeuw als van jou bereik je niets..."
--
Waar schreeuw ik? mentaal projectieprobleempje?
--
@hondvangtbot:".. Zeepkistblater..."
--
Ah ik word persoonlijk (lol) weer verweten je in de wielen te rijden en je grote beweging te torpederen? te veel eer beste.
--

Strontland | 24-05-08 | 21:05

www.einbuergerungen.ch/uploads/pics/zo...

Zonnetje, vrolijke geit, lichtstralen, bloemetjes etc... één en al vrolijk en blij. Kijk en nu ga je alle binnen trekken. Tweestrijd, religieuze ellende, willen willen, dit niet dat niet want sport niet met onze religie, moord, bedreiging, burkini gezeik, hoofddoek gezeik, halal gezeik, verplaatsingen in het vliegtuig gezeik, geen naakte wijven in de bergen gezeik, vrijheid van mening op de schop want risico, criminaliteit. Enzovoort, enzovoort, enzovoort…

Geef ze eens ongelijk.
Laat dat plaatje eens op je inwerken, de vrolijkheid die er uitstraalt en doe dat eens proberen projecteren achter de dijken, proberen zei ik, hoeft niet te lukken uiteraard.

Reverend Ray | 24-05-08 | 21:01

Strontland | 24-05-08 | 20:51
Welke "die moslims"?
.
@ koerbagh
Mee eens.

Droge_Droom | 24-05-08 | 21:01

@Droge_Droom | 24-05-08 | 20:52:
Het is een sprookjesboek. Maar er zijn nog steeds mensen die denken dat het allemaal echt gebeurd is en menen dat het een geschiedenisboek is.

koerbagh ® | 24-05-08 | 20:59

Strontland | 24-05-08 | 20:53

Bon, ik ben wel klaar met jou. Ga een ander zoeken om je obsessieve puntjes te maken. Met geschreeuw als van jou bereik je niets. Zeepkistblater.

bottehond | 24-05-08 | 20:56

Bottehond, waarom zo hypocriet jongen? Is Perel nou niet een van die fatsoenlijke linksen (waarom zijn er geen fatsoenlijk moslims, maar dat terzijde) waar jij de grote stap voorwaarts mee wil zetten. Tis makkelijk hoor in he land van Bottehond. Verraad je eigen land voor persoonlijk gewin (progressieve intellectuele status, erbij horen etc etc) en hij vergeeft het je gewoon omdat,......, je blond haar hebt?

Strontland | 24-05-08 | 20:53

koerbagh ® | 24-05-08 | 20:48
Wie "ze" zijn laat zich nniet moeilijk raden lijkt me. Gezien de censuur spreek ik me niet meer expliciet uit. Je moet een beetje met de tijd meegaan.
Heeft de bijbel geen kenmerken van een sprookje dan? nl.wikipedia.org/wiki/Sprookje

Droge_Droom | 24-05-08 | 20:52

@Droge_Droom
--
Niets mis met Christendom, kijk maar naar internet, ook door Amerikaanse puriteinen verzonnen.
--
Wat hebben die moslims gedaan overigens?

Strontland | 24-05-08 | 20:51

Strontland | 24-05-08 | 20:48

Wat nou weer? Wat is jouw bief met mij, dude....

bottehond | 24-05-08 | 20:51

Ach, als ik e.e.a. even op onze lage landen projecteer: d'r is niks mis met het weren van buitenlanders die alleen maar willen profiteren van een sociale uitkering en nul-komma-nul aan de maatschappij willen bijdragen, of in negatieve zin, door als crimineel of zwartwerker brood op de plank te krijgen, toch?

MrFancyPants | 24-05-08 | 20:49

EvaK | 24-05-08 | 20:28

Nonsens. Daar zijn oplossingen voor die in de praktijk al heel goed werken. Wist jij dat er associatieverdragen met bv. Israel zijn, die vrijhandel garanderen? Nee he?
Bovendien ligt er een plan in Brussel om in de toekomst nog meer met een ringstructuur te gaan werken, met kernlanden en landen die minder gecommiteerd zijn aan de EUSSR- richtlijnen. De oorlogsretoriek van het establishment heeft ook jou te pakken. "Licht uit... Burgeroorlog". Allemaal Quatsch. Tenslotte: de EU is een technocratische superstaat in wording. Past niet goed bij Nederlanders, je weet tog?

bottehond | 24-05-08 | 20:49

@Droge_Droom | 24-05-08 | 20:45:
Wie zijn "ze" ? Ik vind een pretpark rondom een sprookjesboek helemaal niet erg hoor. Ik heb ook niets tegen Disneyland, Walibi en Plopsa-land. Als het maar duidelijk is dat het een sprookjespark is.

koerbagh ® | 24-05-08 | 20:48

Het probleem met mensen als Perel en bottehond is dat ze allebei hun vrijheid niet hebben, Perel kan niet lekker voor slaaf spelen zodat zijn staatshoofd "wat belangrijker lijkt" bij de G8 vergaderingen. Mijn probleem is dat misschien wel geinterreseerd is in vrijheid, maar de bluf-ego om deel uit te maken van een Emperium als onbetekenend insect, is meer zijn ding. Daarom stel ik een Zwitserse oplossing voor die ons allebei gelukkig maak.

Kantons.

zoals allen weten is Zwisterland geen land maar een CONFEDERATIE van onafhankelijke Kantons. De meeste Zwitsers zeten de naam niet eens van hun president, want het is geen staat die macht gecentraliseerd is. Macht ligt bij de BURGER! een ECHTE democratie.

Welnu, laten we Nederland opsplitsen in autonome kantons. Rozemusser , Marijnpissen e.d. kunnen lekker in hun socialistisch experiment de grote stap voorwaarts zetten en alle zielige Terken in de wereld importeren en op EIGEN kosten verzorgen. Ook dat is het Zwitsers model. SOmmige kantons zijn officieel katholiek anderen kennen lage belasting, etc etc.

Ik daarintegen doe bouw wel tribunes langs de Kantongrens van Perel, beetje genieten van de "life soap" die multicul , globalisering heet.

Strontland | 24-05-08 | 20:48

De bovenste hand is licht getint en nogal behaard ,ik gooi het op een Turks/Iraanse hand.

mr.singh | 24-05-08 | 20:46

Don Knieschot | 24-05-08 | 20:43
.
Ja, hier kan dat niet meer. Zijn "ze" direct weer beledigd.

Droge_Droom | 24-05-08 | 20:45

Zwitsers bah. Het feit dat belachelijke banksysteem bestaat waardoor elke crimineel er z'n geld kwijt kan. En dan nog dom lopen roepen dat dit Zwitsers zo rijk zijn.... rente?

realiteitswaanzin | 24-05-08 | 20:43

Is skischansspringen ook onderdeel van de ingeburgerinscoursous?

Elisabeth2 | 24-05-08 | 20:42

Die zwitserse inburgeringscursus in zo alle jezus moeilijk, daar slaagt niemand voor. In vier talen examen doen, tsja... dat redt je niet met 3 jaar lagere school.

Droge_Droom | 24-05-08 | 20:40

Moraal van het verhaal: geen kaaskoppen naar Zwitserland, want die stinken naar oud zweet?

Bijstandskoning | 24-05-08 | 20:37

Iedereen die wel eens in Zwitserland komt weet dat het klopt. Zelfs de grote steden kennen haast geen echte bruinen, laat staat zwarten. Wel massa's aziaten lopen daar. Echt een relax land. In de stad bij het winkelen kan je gewoon iedereen aankijken, zonder agressiefe blik terug.

Inferi0r | 24-05-08 | 20:33

@ EvaK
Het antwoord op je eerder in het draadje gestelde vraag is: neen.
de.wikipedia.org/wiki/Judentum_in_der_...
-
Maar eh... Is Israël niks voor je? Niet helemaal jeauden-vrij, maar toch wel een mooi, warm en welvarend land...

Bertus Betonsloper | 24-05-08 | 20:32

leuk stukje nu bij dit was het nieuws over onze kommisar trouwens

dr. Alban | 24-05-08 | 20:31

@EvaK | 24-05-08 | 20:28
Dat doen we ook voor elk ander land in de wereld. no problem. Scheelt 3 miljard/jaar.

tipo | 24-05-08 | 20:31

De zwitsers roeleren. Ze hebben hun land op orde en Hans Ruedi Giger.

black sparrow | 24-05-08 | 20:29

@Timboland
1^1.000.000 is gewoon 1 hoor, vmobo-ert

El Gordo | 24-05-08 | 20:29

@nattebever | 24-05-08 | 20:24:
Dalen hebben we hier ook. Ligt bij Coevorden.

koerbagh ® | 24-05-08 | 20:29

@Perel/".. Wij deden ons best nog om de Joden te beschermen,..."
--
Der is geen land die zo meegewerkt heeft aan de deportatie van hun joodse medeburgers als Nederland.

Nog meer leugens?

Strontland | 24-05-08 | 20:28

Uit de EU stappen
Als Handels en Doorvoer land.

Doe maar niet das het einde van onze economie als we voor elk europees land weer invoer rechten/belasting moeten betalen.

EvaK | 24-05-08 | 20:28

Strontland

Gewoon in europa gaan wonen.

EvaK | 24-05-08 | 20:26

Perel | 24-05-08 | 19:43

Hahaha... de staatspropaganda heeft gewerkt bij jou! Dan sta je voor schut! Verdiep je eerst eens in de materie, dude. En de EUSSR is ook nog eens uit op (absolute) politieke macht.

www.vrijspreker.nl/vs/item/2007/06/ons...

bottehond | 24-05-08 | 20:26

"@Strontland Wel eens een turk op klompen gezien?"

Al een hele tijd geen klompen of Terken gezien, laat staan die combinatie

Strontland | 24-05-08 | 20:25

-weggejorist-

EvaK | 24-05-08 | 20:25

natte bever:".. Liberalisme dat tot weinig anders leidt dan het recht van de sterkste .."
--
Liberalisme is de recht van de parasiet. LIBERTARISME is het recht om niet beroofd te worden door de Sherrif van Nottingham die zich Robin Hood noemt.

Beste socialist:
Zich afvragen waarom burgers in Amerika toch op enige rechtsbescherming mogen rekenen tegen dieven terwijl het leven in Noordkorea nog minder waard is dan een mier.
--

Strontland | 24-05-08 | 20:24

-weggejorist-

EvaK | 24-05-08 | 20:24

-weggejorist-

EvaK | 24-05-08 | 20:24

koerbagh ® | 24-05-08 | 20:16
Ja, debunken kan ik ook. Ik ben diverse malen in CH geweest en ik kan je vertellen dat je er als gemiddelde burger toch serieus minder last hebt van de kanker die de multiculsamenleving in NL oproept dan aldaro. Aldaro issie dan ook nauwelijks aanwezig.
Groot gelijk, die Zwitsers. Daar lever ik graag iets voor in. De facto lever je er daar minder voor in dan alhiero (denk aan het gezeik rond het bewaren van gegevens tbv de overheid).
Hoor graag op een rij de voordelen van NL tov CH. Die dienstplicht, da's een wassen neus. Ze zijn zwaar bewapend, naar NL-maatstaven, maar hebben ze wat te doen? Welnee. In al die dalen houden ze elkaar wel in de gaten.
NL zou CH als gidsland moeten nemen.
Of Japan, met iets minder werken, dat dan weer wel.

nattebever | 24-05-08 | 20:24

-weggejorist-

EvaK | 24-05-08 | 20:23

@Strontland Wel eens een turk op klompen gezien?

Geweldloos verzet | 24-05-08 | 20:22

Niets mis met de opstelling van de Zwitsers. Die zijn kennelijk zowel rationeler en ook verstandiger dan menig ander Europeesch land. Ik zeg: kom maar op met die EFTA!

bottehond | 24-05-08 | 20:21

Flikker, zelfs

CoJoNes | 24-05-08 | 20:20

www.cia.gov/library/publications/the-...
--
(Nederland) GDP - per capita (PPP): $38,600 (2007 est.)
(Turkije) GDP - per capita (PPP): $9,400 (2007 est.)
--
(Nederland) GDP (official exchange rate): $754.9 billion (2007 est.)
(Turkije) GDP (official exchange rate): $482 billion (2007 est.)

Zwitserland: GDP (official exchange rate): $413.9 billion (2007 est.)
Genereert met 3.5 miljoen hetzelfde welvaart als 25 miljoen Terken

Strontland | 24-05-08 | 20:20

Fliker asjeblieft op, EvaK

CoJoNes | 24-05-08 | 20:20

Strontland | 24-05-08 | 20:08
Je zit met je gedachten nog bij de VOC.
spurno | 24-05-08 | 20:09
Yeeeah
en.wikipedia.org/wiki/Switzerland_duri...
Zwitserland ruled. Wij deden ons best nog om de Joden te beschermen, de Zwitsers gebruikten ze gewoon als wisselgeld.

Perel | 24-05-08 | 20:20

@EvaK | 24-05-08 | 20:17:
Was de nick EvaB. al bezet?

koerbagh ® | 24-05-08 | 20:19

Zware Guy | 24-05-08 | 20:06
Groepsdwang lijkt me ook verwerpelijk. Liberalisme dat tot weinig anders leidt dan het recht van de sterkste (wat je nu al ziet gebeuren) is in feite ook niks. Daar denkt men dat de 'onzichtbare hand van de markt' alles in goede banen zal leiden.
Een onzingedachte.
Niettemin zou ik, staande voor het vuurpeloton, eerder kiezen voor liberalisme. In feite is vrijheid in de ware zin van het woord maar voor zeer weinigen weggelegd.
Ik pleit voor een gematigde samenleving waarin het de taak van de staat is om het burgerinitiatief aan te moedigen en zich verder zo veel mogelijk afzijdig te houden. Alternatief zou zijn een staat die zich vereenzelvigt met de belangen van de burgerT, maar die zijn er niet veel.
Veel meer dan een nachtwakersstaat hebben we niet nodig. Nu, met de EU, is dat anders komen te liggen. Prioriteit noemero oeno is dan ook om de macht van Brussel terug te dringen of om er zoveel mogelijk uit te halen als mogelijk is (netto ueberontvanger worden, dus).
Verder, ugh.

nattebever | 24-05-08 | 20:19

-weggejorist en opgerot-

EvaK | 24-05-08 | 20:17

Die nieuwe verkiezingposter maakt een leuke Ecard voor domme Doekle, zal er gelijk even eentje naar hem sturen.

QB (ja die.....) | 24-05-08 | 20:16

@Zware Guy | 24-05-08 | 20:06:
Vergis je niet in de gedwongen burgerplichten in die heilstaat der Eidgenossen. Militaire dienstplicht van je 20e tot je 35e, verzekeringsplichten voor van alles en nog wat, het is niet alleen maar hallelujah en gejodel.
De treinen rijden wel op tijd. Dat dan weer wel. Maar dat lukten Hitler en Mussolini ook. Dat lukt eigenlijk overal behalve in Engeland en Nederland.

koerbagh ® | 24-05-08 | 20:16

Zwitserland... +1 *W8 tot na het EK*

Marux | 24-05-08 | 20:14

Zware Guy | 24-05-08 | 19:57
Japan is één van de belangrijkste economische machten ter wereld, heeft een grote bevolking en is de leidende macht op het gebied van technologie, hoe kun je dat land dan als voorbeeld gebruiken tegenover Nederland?
Japan heeft ook zeer goede sociale voorzieningen, wat de reden is dat het zo een extreem lage Gini-coëfficiënt heeft.
Kapitalisme is passé, de macht en kennis is te ongelijk verdeeld om het ooit te laten werken. Wat is jouw ideaal? De vrije markt? 10 000 negers die elk 10 uur moeten werken voor 20 dollarcent per dag moeten werken terwijl hun baas 100 miljard dollar heeft omdat hij toevallig in het juiste milieu is geboren?

Perel | 24-05-08 | 20:13

"... Zag bij de Oktoberfeste in Muenchen trouwens een donker gekleurde man in lederhosen, dat vind ik dan toch wel weer erg geweldig..."
--
Ja Nederlanders vinden zulke (normale) dingen altijd heel bijzonder.

Strontland | 24-05-08 | 20:11

Zwitserland RULES !!!!!!!!

De Limburgse | 24-05-08 | 20:10

hulde aan het zwitserse systeem

spurno | 24-05-08 | 20:09

ah, Strontland is er weer. *Pakt zak chips*

tasmaniandevil | 24-05-08 | 20:08

@Prut,
Je kan vanalles hier op-plempen mijnheer de "autochtoon".

Ik heb helemaal geen imperialistsiche ambities, Nederlanders moeten zich met Nederland bemoeien en andere volkeren gewoon met rust laten. Zijn die 2 wereldoorlogen nog niet genoeg geweest? GEwoon handel drijven en verder basta!

Strontland | 24-05-08 | 20:08

@nattebever | 24-05-08 | 19:53
De liberale kapitalisme blijkt samen met democratie een onstuitbare combinatie, die zeer gelukkige burgers oplevert. Een systeem dat inzet en durf beloont lijkt me moreel ook superieur aan het dwingende socialisme, dat als puntje bij paaltje komt de groep boven het individu verkiest.

Zware Guy | 24-05-08 | 20:06

@Strontland | 24-05-08 | 19:45 Mijn insteek was dat ik dacht dat je in Zwitserland alleen maar zwitsers tegen komt. Maar als 20% van de bevolking al geen zwitserse achtergrond heeft, dan kan ik net zo goed in NL blijven wonen.
Zag bij de Oktoberfeste in Muenchen trouwens een donker gekleurde man in lederhosen, dat vind ik dan toch wel weer erg geweldig.

Geweldloos verzet | 24-05-08 | 20:03

@Zware Guy: ".. Flagrante onzin, economische globalisering heeft niks te maken met massale migratie uit Derde Wereldlanden. .."
--
Ja dat weet ie ook wel, maar gun ook de parasiet (Perlel) die hier de ruif komt leegeten zijn "bezit is diefstal" excuus.
--
Nederland is niet het bezit van de Nederlanders. En als volkeren niet soeverein zijn dan kan Europa haar kolonialiserende legers afstoffen. Blijkbaar kunnen de 3e wereldlanders de les niet leren.

Strontland | 24-05-08 | 20:01

Zware Guy | 24-05-08 | 19:52
Gaat meer om het idee. Wat jij 19:57 zegt over Japan (en wat in feite ook voor CH geldt) maakt alle discussie over de zegeningen van de multicul-samenleving overbodig.
Die zijn er dan ook niet.

nattebever | 24-05-08 | 20:00

Strontland | 24-05-08 | 19:51
Ik ben 100% autochtoon beste.
Ik dacht nog tijdens het typen 'zou ik er BBP per hoofd bijzetten?' maar ik dacht, nee, ze zullen wel begrijpen wat ik bedoel. Blijkbaar had ik meneer strontland toch wat overschat.
Turkije heeft 71 miljoen inwoners ook is de Turkse economie 'al' meer dan 50% van de Nederlandse en is er een jaarlijkse groei van 7% en stijgt de bevolking er goed, ik weet niet wat jij uit deze indicatoren afleid, maar ik heb het gevoel dat Turkije sterk bezig is (en nee, ik wil ook niet dat ze bij de EU komen). Maar mijn punt was, zonder de EU zijn we onze leidende rol in no time kwijt. Wat gaat een land met 16 miljoen inwoners zoeken in deze wereld?

Perel | 24-05-08 | 20:00

Perel:"... Kijk naar de autochtone 'typhus kankha' jeugd en je zult zien dat niet enkel de multi-culti het probleem is..."
--
Ten eerste zijn dat gewoon Nederlanders wiens voorouders al 400 jaar hier zitten, en NIET mensen die eigendomsrecht claimen op een stukje polder omdat ze hier 40 jaar de WC schoonmaken. Ik vraag mij trouwens af wat er gebeurt als alle autochtonen met hun rotkinderen gewoon uit de polders zouden vetrekken. Wie gaat die dijken onderhouden? Met een glorex poetslapje? Of is daar opeens die superieure moslimtechnologie waar we nooit van gehoord hebben.?

Strontland | 24-05-08 | 19:58

@Ze denken ook aan alles. Er zitten zelfs blanke handen te graaien.
Refrag | 24-05-08 | 19:23
--die proberen die paspoorten te verbergen zodat de zwarte handen er niet bij kunnen

Fastlane | 24-05-08 | 19:58

dat was dus @ Perel | 24-05-08 | 19:43

OfNieDan? | 24-05-08 | 19:57

@Perel | 24-05-08 | 19:43
Flagrante onzin, economische globalisering heeft niks te maken met massale migratie uit Derde Wereldlanden. Duidelijk voorbeeld is Japan, dat zeer rijk en monocultureel is, en handel voert over de gehele wereld.

Zware Guy | 24-05-08 | 19:57

Jaja, net als dat het licht uit zou gaan als we NEE stemden in het grondwet referendum....

OfNieDan? | 24-05-08 | 19:56

@ Perel - 19:43
De EU heeft daar weinig mee te maken, die gaat vooral over politieke integratie. De economische voordelen komen van de EER (Europese Economische Ruimte), wat over het vrije verkeer van personen en goederen gaat etc. Al doet Zwitserland daar volgens mij ook niet aan mee, maar zelfs zonder dat is het nog steeds een rijk en welvarend land.

Fulgrim | 24-05-08 | 19:56

Blijft toch staan dat Zwitsers zo een beetje het rijkste mensen ter wereld zijn en het veiligste land ter wereld. Ergens doen ze dus iets goed. Zijn overigens niet de meest joviale mensen maar daar gaat het niet over.

Krokoklaas | 24-05-08 | 19:56

Even een toelichtinkje lijkt me. Ik woon in die Schweiz en met veel plezier. Deze poster gaat over het aanstaande referendum of naturalisatie wel of niet via algemene stemming moet verlopen. Dus: de dorpelingen verzamelen zich en duimen omhoog is blijven, omlaag is optokken. Nu is het zo dat vrijwel overal de staat erover beslist (zoals ook overal elders). Alleen: de SVP wil weer terug in de tijd.
Wat hier een beetje sneu aan is, is dat je dan als buitenlander aan alle dorpelingen mag vertellen hoeveel je verdient, waar je dat aan uitgeeft, hoe je woont, etc etc. Zoals de tegenstanders terecht opmerken: daar zou iedere Zwitser voor passen. Ik ook. Ik hou wel mijn Hollandse paspoort dan. Stelletje backward country-asses, die SVP.
O ja, zij denken dat je hiermee instroom voorkomt. In werkelijkheid is het natuurlijk zo dat elke Obiku Omfufu het wel kan shaken bij zo'n stemming, en een Hans-Rudi Carrel het wel zal halen. Toelating op naam wordt het dan. Pfff.

Zieke Hond | 24-05-08 | 19:56

Zware Guy | 24-05-08 | 19:46
Je zou 'Zwarte mis' van John Gray eens moeten lezen. Ook veel gelul, maar basically is er niet zo veel verschil tussen marxisme en (neo-)liberalisme. Ook dat laatste eindigt in niks.
Mij spreekt in ieder de geval de pragmatische aanpak van hem (en de Britman in het algemeen, althans in vroeger dagen) wel aan.
Wat CJN geloof ik eerder al eens zei, het is nuttig onderscheid te maken tussen idealen en ideologieen.
Kan het trema niet vinden op die kudtApple. Komt nog wel. Enfin. We vinden wel een oplossing op GS.

nattebever | 24-05-08 | 19:53

Zware Guy | 24-05-08 | 19:46
Kijk naar de autochtone 'typhus kankha' jeugd en je zult zien dat niet enkel de multi-culti het probleem is.
Een land dat zijn grenzen sluit zal zichzelf na verloop van tijd sneller vernietigen dan een socialistische staat.
Nederland is een stip op de wereldkaart en de wereld globaliseert in sneltempo, en toch vind jij het een goed plan om je te gaan afzonderen. Onbegrijpelijk.

Perel | 24-05-08 | 19:52

@nattebever | 24-05-08 | 19:45
Helaas is zo'n zuiverende kladderatsj alleen mogelijk gebleken na een oorlog, zie de Sudeten-Duitsers die na WO2 netjes door de Tsjechen zijn gedeporteerd, of de Nederlanders na de koloniale oorlog in Indonesië. Voorlopig is het al grote winst als de mensen in het land dergelijke machinaties doorkrijgen.

Zware Guy | 24-05-08 | 19:52

"Zwitserlanders"?

Correcte eikel | 24-05-08 | 19:52

@Klikspaan@19:22
Mail ff door aan Den Haag.

fuckje | 24-05-08 | 19:51

Pererl:".. Als alle Europese landen doen als Zwitserland staat onze economie over 2 jaar gelijk aan dat van Mexico en Turkije!.."

Turkije heeft met 90 MILJOEN inwoners 10% van het TOTALE BNP van Nederland. Dwz dat je 900 MILJOEN terken nodig hebt om dezelfde hoeveelheid welvaart als Nederland te genereren.

Nou voordat Mr Neocon Pererl ons weer tracteert op een Turks economie lesje,..., de Zwitsers gaan niet voor eskimos uitmaken hoe ze de vis moeten vangen. Duitsers, Fransen hebben geen fuck te vertellen hoe wij onze zaakjes moeten regelen op ons eigen vrijgevochten stukje bodem. Of mag ik je huis binnenlopen en jou vertellen hoe je interieur moet inrichten en met wie je moet trouwen. Kom jij uit een moeslimland ofzo?

Groetjes aan de rest van je Terkse familie Perlel

Strontland | 24-05-08 | 19:51

Het is zeer verheugend dat de bevolking in Europese landen de problemen met multi-culti duizend keer duidelijker zien dan de politieke elites. Zwitserlands directe democratie zet ze op een grote voorsprong vergeleken met de sosjaal-democraten die sinds de jaren '60 in het Haagse vastgekoekt zitten.

Zoals het socialisme (economisch Marxisme) herverdeling van welvaart claimt, maar in werkelijkheid door stagnatie en corruptie vooral kapitaal vernietigt, wekt multi-culti (cultureel Marxism) de indruk van mengen van culturen, maar vernietigt het vooral verworvenheden van de eigen Westerse beschaving (welvaart, vrijheid van meningsuiting, vrije seksuele moraal, veiligheid).

Het socialisme in al zijn verschijningsvormen (communisme, nationaal-socialisme, sociaal-democratie) zal helaas de meest destructieve politieke stroming in de geschiedenis blijken.

Zware Guy | 24-05-08 | 19:46

CH is right. Weg met al die kudtmoslims en andere uitvreterTs. Deportatie, vrijwillig, zonder cadeau van Nekschot, maar wel met een bos tulpen uit Amsterdam. We blijven menschen, nietwaar?
En... schaf de monarchie maar af door bijvoorbeeld door Beatrix, Alexander en de rest op te blazen.
Jij ook goedemorgen, Joris.

nattebever | 24-05-08 | 19:45

"... Zou er verdomde graag willen wonen, maar kan net zo goed hier blijven begrijp ik.."
--
TEGEN de wensen van hun eigen politici is er een wet aangenomen die criminele buitenlanders (het GEHELE gezin)het land uitschopt.

--Zich afvragen waarom ik hier geen "marokkaans straattuig" tegenkom.

Gelukkig hebben we Donner Kebab en MOhammend HIrsh Bali!

Strontland | 24-05-08 | 19:45

@Refrag | 24-05-08 | 19:23
Blijkbaar willen ze PvdA-ers ook buiten de deur houden

padjakker deluxe | 24-05-08 | 19:44

Lulz @ +1^100.000

Farmill | 24-05-08 | 19:43

Timboland | 24-05-08 | 19:26
Als alle Europese landen doen als Zwitserland staat onze economie over 2 jaar gelijk aan dat van Mexico en Turkije!
De wereld globaliseert, en mensen als jij willen zich dan toch nog gaan afzonderen.
-1 voor iedereen die het nut van de EU niet inziet

Perel | 24-05-08 | 19:43

Ze zijn goed bezig die Zwitsers. Lekker eigenzinnig en erg welvarend zonder de EU bemoeienis. SVP lijkt me een tactische versie van de PVV.

tasmaniandevil | 24-05-08 | 19:41

Iedereen,

Jullie zijn net allemaal moslims, je snapt niet waarom je eigenland zaun bagger zooi is ( Ja het is de schuld van CDA/PVDA en de Amerikanen). Maat de instrumenten (directe democratie en referenda) die het de Zwitsers de mogelijk biedt TEGEN DE WENSEN VAN HUN EIGEN REGERING deze wetten aan te nemen?,,,,tja dat willen de mosli... eeuh Nederlanders niet (iets met gezeur als "de bevolking is te stom om beslissingen te nemen" en iets met "chaos en onbestuurbaarheid").

Zwitserland heeft al 700 jaar directe democratie (1291). Maar zulke vrijheden zijn natuurlijk alleen bedoelt voor hoogblonde edelgermanen en niet voor mosl.. eeuh Nederlanders....."Hallo beatrix, kom er maar in, zet die ketting om me nek en ik werk wel op uwe plantage, een volk die zichzelf regeert, dat is toch alleen voor rechtse nazis..."

Strontland | 24-05-08 | 19:40

Zou er verdomde graag willen wonen, maar kan net zo goed hier blijven begrijp ik.....

Geweldloos verzet | 24-05-08 | 19:39

Mit über 20 Prozent hat die Schweiz einen der weltweit höchsten Ausländeranteile... Mittlerweile werden pro Jahr rund 50'000 Ausländer eingebürgert, wovon fast die Hälfte aus dem Balkan oder der Türkei stammt.
www.einbuergerungen.ch/index.php?id=33...

CoffeePatch | 24-05-08 | 19:36

"Denn die Bevölkerung muss selber entscheiden können, wer Schweizer werden soll." Daar moeten we Máxima even op af sturen. Is het zo over met dat nationalistisch gedoe!

Schoorsteenveger | 24-05-08 | 19:35

Benoemen! +1

Dommelsch | 24-05-08 | 19:35

*kuch* smerige xenofoben!!! -1^1.000.000!

Grieg | 24-05-08 | 19:34

Eerlijk opkomen voor je eigen zaken is normaal tussen normale mensen. In een normaal land.
Ik hoop dat onsche regeering daar niet te luid het linkspopulistische sentiment over gaat uitstorten. Wie anders dan de Zwitsers zijn in europa straks nog in staat voedselhulp te sturen naar de mislukte immigratie-ramp gebieden.

Jan Passant | 24-05-08 | 19:33

-weggejorist-

Maurits17 | 24-05-08 | 19:32

@Timboland | 24-05-08 | 19:30
Dat is en blijft 1 +eentje. Weet je nog wel?

CoJoNes | 24-05-08 | 19:32

@ CoJoNes | 24-05-08 | 19:27:
Dat zijn heel veel +1-tjes ;-)

Timboland | 24-05-08 | 19:30

Dus? Zwitserland is nog steeds chill en EU in zijn huidige totalitaire vorm is nog steeds zwaar kudt.

OfNieDan? | 24-05-08 | 19:28

voetbal is proletensport!

two ball cane | 24-05-08 | 19:28

lol@ 1^1.000.000

CoJoNes | 24-05-08 | 19:27

maarja, ze hebben wel gelijk, zouden ze hier ook moeten doen, waarom komt Geertje niet met zon postert?

DeRick | 24-05-08 | 19:26

Zwitserland +1^1.000.000
Gewoon een land dat zijn eigen plan trekt. Niks mis mee. Zou Nederland ook eens moeten doen.....

Timboland | 24-05-08 | 19:26

Zulks een visionairs.

cultheld | 24-05-08 | 19:23

Ze denken ook aan alles. Er zitten zelfs blanke handen te graaien.

Refrag | 24-05-08 | 19:23

Geef ze eens ongelijk.

CoJoNes | 24-05-08 | 19:23

Mag ik er dan nog wel in als werkende Nederlandstalige buitenlander?

die ene van daarzo | 24-05-08 | 19:22

Zwitserland is cool.

Wappelflap | 24-05-08 | 19:21

Balsaq, kom er maar in...

kapotte_stofzuiger | 24-05-08 | 19:21

Gewoon noobs,
Al die beelden naar de tyfus pissen daar!

DeRick | 24-05-08 | 19:21

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl