Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Sterf, bejaarde. Sterf

rollator.gifTuigsenioren. We hebben er allemaal last van. Hufteropa's in Kia Picanto's die wegmisbruiken. SchoftenOma's die op zaterdagmiddag in een volle supermarkt een half uur doen over de aanschaf van 1 postzegel. En maar de godganse dag rondhangen in winkelcentra, die KrimiBejaarden, met hun unisex trainingspakken en fietsen met spiegels. Stelen, roven, oplichten, frauderen, webcammen met kleine meisjes. En overal commentaar op hebben. Hoe goed het vroeger wel niet was. Dat de rampspoed is geboren toen we Indië verloren. En maar praatjes hoe moedig ze waren in de oorlog. Lulverhalen over dat ze eigenhandig de Flevopolder hebben gedicht. Dat ze nog aan de Afsluitdijk hebben meegewerkt. Maar nu het goede nieuws. We weten waar hun rollator woont. Tuigsenioren reaguren namelijk allemaal bij De Televaag. Man man, wat een grote Kukident-bek hebben die oudjes. Check die COMMENTS. Niks speciale GerontoBajes voor criminele Max-Kijkers. Oppakken die gasten, en op de trein naar Guantanamo Drenthe.

Reaguursels

Inloggen

"... Ik ben geen expert maar volgens mij is het Nederlandse pensioenstelsel gebaseerd om het omslagsysteem...."

Doorgaans wordt zoiets een PYRAMIDESPEL genoemd, waar de instappers in zo'n systeem de uitstappers eens flink overladen. Pyramide spelletjes zijn verboden.... tenzij de overheid het doet natuurlijk. Probleem is dat je steeds meer instappers nodig heb (lees: meer migranten binnenlaten om de vergrijzing op te lossen). Yeah right!!!

Nederlanders zijn een echt INTELLIGENT VOLK, petje af

Strontland | 05-11-07 | 22:19

@Ben ZweetvoetEn 05-11-07 @ 19:33
Beste meneer ZweetvoetEn, bent U soms familie van Franken de Stanken?

Gatnop | 05-11-07 | 19:55

klleptomanie. Onlangs kwam ik thuis en vond in m'n tas een gootsteenontstopper, in m'n linkerjaszak een neushaar-knipschaartje en in m'n rechterzak een oplaadbare batterij. Hoe ik eraan gekomen was was mij een raadsel. Maar nu weet ik het. Er is een onderzoek geweest door O.M.B.-baas Harm Brouwer. Aangezien ik 75plus ben lijk ik aan de buitenkant O.K., maar binnenin loopt een rare kronkel en heb ik winkeldiefstal-neigingen. Gelukkig is er veel begrip voor. In het ergste geval moet ik naar de inmiddels opgerichte bejaardengevangenis met steunbeugels in het toilet. Ik zie het grote voordeel: de eenzaamheid is opgelost! Ik blijf hopen op een "heterdaadje"

Ben ZweetvoetEn.

Ben ZweetvoetEn | 05-11-07 | 19:33

-edit dag -

hiphoi | 05-11-07 | 14:23

@ Lagging..
Uit uw comment merk ik op dat uw grootouders er reeds lange tijd niet meer zijn. Daar ligt juist het punt. Laatste paar jaar is alles explosief veel duurder geworden t.o.v. de tijd waarin uw grooties wél iets over konden houden van hun AOW
Euro (feitelijke verdubbeling van prijzen), zorgkosten ongegeneerd verdriedubbeld and so on... terwijl die aow praktisch onveranderd is gebleven...
You do the math

eekeek | 05-11-07 | 11:18

Heyho, jatten die bejaarden nu al mijn toekomstplan?
Ik wil als ik oud ben een geweldige wetsovetreding begaan (ben nog aan het denken wat en hoe en waar), dan word ik daarvoor in de bajes gegooid. De bajes is namelijk beter dan een gemiddeld verzorgings/verpleeghuis.

Lizart777 | 05-11-07 | 09:57

Zolang al die oudjes nog massaal in de AH rondhangen en daar alles blokkeren en/of chronisch in de weg staan, valt het mijns inziens nog wel mee met dat geldtekort. Oké, AOW + pensioen is vaak geen vetpot, maar ga dan naar de Aldi of de Lidl. Maar ja, daar zie je alleen bijstandsmoeders en bijzonder laaggeschoolden hun wekelijkse boodschappen doen. En als er een keer een bejaarde rondloopt, dan is het iemand die verdwaald is zeker.

Yoman | 05-11-07 | 09:33

@Adolf Hufter

Strak plan.

Algemene Nederlandse vrijwillige Doods borden

ANWD borden speciaal voor het kukident getijsem.

Zebra-terrorist | 05-11-07 | 09:28

Die bejaarden van tegenwoordig!
Wel een beetje respect graag, jullie hopen toch ook allemaal bejaard te worden? Bejaarden zijn nauwelijks crimineel, steken geen auto's in brand, en zitten 90% van de tijd braaf thuis.

ikker | 05-11-07 | 07:44

Bejaarden zijn niet zielig. Het is mij altijd een raadsel geweest, waarom de indeling van de mensheid in lieverds, onverschilligen en klootzakken niet meer van toepassing is, als iemand de 65 passeert. Die lul van op de hoek is zomaar opeens "opa", die van zijn welverdiende rust mag gaan genieten, ook al heeft hij nooit een klap uitgevoerd, behalve dan dat hij z'n vrouw sloeg. Het meeste gif ligt nog altijd opgeslagen onder grijze permanentjes. Bovendien, heb je bejaarden wel eens over andere bejaarden horen praten? Ze haten elkaar. Het zijn net moslims van verschillende stromingen. Sterker nog, ik hoorde een bejaarde dame die graag jokert ongemeen fel afgeven op de rikkers. Het is dat er toezicht is in de verzorgingstehuizen, anders sloegen ze elkaar de hersens in.

Het CDA | 05-11-07 | 01:14

edit flikker je toch op newbee -

hiphoi 04-11-07 @ 14:37

Omdat ik kritiek heb op jullie GS tuig, wordt ik straks geband????

Stuur je flikker reportertje maar langs als je durft.

En begin maar met je eigen oma een spuitje te geven.

DIT ONDERWERP IS VERSTUURD NAAR IEDER PARTIJ IN DE TWEEDEKAMER
-edit waarom? ze lezen het hier toch wel -

hiphoi | 04-11-07 | 22:42

hoho. laat die kudtbejaarden lekker de grachtengordeltiefus krijgen. Is hier al druk genoeg met al die onbehandelbare junks in semi-open inrichtingen vlak naast de spoorlijn.

zeiksmurf | 04-11-07 | 22:36

De comments bij de Televaag zijn inderdaad om van te kotsen. Als er Finnen had gestaan in plaats van ouderen had het goedpraten waarschijnlijk plaatsgemaakt voor suggesties van opsluiten en deporteren. Ik zie niet in waarom Nederlanders dan nog durven klagen over allochtone criminaliteit als ze het vanuit de eigen gemeenschap allemaal wel best vinden.

Mijn grootmoeder van vaderskant had ook niks dan haar AOW maar wist daar altijd nog van over te houden om aan haar kleinkinderen te geven zonder ooit over geld te klagen. Mijn grootvader van die kant heeft inderdaad nog aan de Afsluitdijk gewerkt, maar zou zich nu, als hij al geen 35 jaar onder de groene zoden lag, kapot geschaamd hebben voor de mentaliteit van dit tuig van zijn generatie.

Lagging | 04-11-07 | 22:25

Criminaliteit kent geen grenzen.
Misschien helpt het ouderen een baantje aan te bieden?
Oh en ff off-topic:
special thanks to GU. Ik zal mijn nieuwe kans niet verspillen ;)

Megazand | 04-11-07 | 21:49

@Zebra-terrorist
Ik denk het niet, misschien is reincarnatie een optie..?

Beilen heeft wel een mooi NS-spoor dat soms errug functioneel is ;) Misschien moeten we in westerbork ff borden plaatsten?

Adolf_Hufter | 04-11-07 | 21:23

Bejaarden worden i.d.d. wel veel te oud zeg de laatste tijd.

gigi gorgonzola | 04-11-07 | 20:59

vroeger waren de bejaarden veel beter.
geweaun deaud

lokado | 04-11-07 | 20:09

Als oudere jongere of jonge oudere, bevind ik mij aan de vooravond van de laatste overgangsfase des levens.
Mijn generatie junkies zitten al in speciale bejaarde tehuizen en krijgen hun shotje van staatswege 3 x daags toegediend door een zorgzame zuster.
Geen vuilnisbakken meer plunderen of autoruitjes inslaan.
Gewoon 's ochtends hulp bij de ADL, gezamenlijk ontbijt, lunchen en diner met een ochtend- en avond kringgesprek in de gemeenschappelijke huiskamer.
Het kan dus best, kost een beetje, maar dan heb je wel wat.....

Sikkeneur | 04-11-07 | 19:06

***Niks speciale GerontoBajes voor criminele Max-Kijkers. Oppakken die gasten, en op de trein naar Guantanamo Drenthe.***

Beilen zit al zo vol met van die zebra terroristen.
Je weet toch hoe dat gaat, vanuit Westerbork het centrum in.

Om daar vervolgens ruim een uur de infrasrtructuur te stagneren.

@Adolf Hufter,

Zouden ze ook reclasering hebben en reintergratie hebben in het ouderen strafrecht?

Zebra-terrorist | 04-11-07 | 18:59

tja babyboomers worden oud

BroodjeGeyt | 04-11-07 | 17:49

Het is Zembla - onder leiding van Nederlands eigen nazi, Kees Driehuis - dat het beweerd, dat betekent dus waarschijnlijk dat het niet waar zal zijn. Onze eigen Goebbels zal het wel melden om de aandacht van werkelijke problemen af te leiden. Hoge percentuele stijging, maar absoluut zal het niets voorstellen. Kees, zet het aantal criminele Marokkanen eens af tegen het aantal criminele bejaarde autochtonen? Nee, dat doet Keesje niet dat mag niet van die Partei. Keesje behoort immers bij de NSB van de 21e eeuw: de PvdA.

Tarak | 04-11-07 | 17:32

@kersenflap 04-11-07 @ 16:33

Yep.
Wonderlijke manier van denken toch, de eeuwig quasi schuldig voelende prietpraat over zoals je terecht stelt 'eerst naar onszelf kijken enz.'

.

Lachwekkend maar niet heus zijn je voorbeelden, benieuwd ben ik net als jij waar de alleswetenden nog mee uit de kast komen.
De soap is nog lang niet voorbij.

wopper | 04-11-07 | 17:20

ooit een kop gezien in een n.b. in een universiteitsblad: aantal zelfmoorden onder studenten dit jaar met 100% gestegen t.o.v. voorgaand jaar.
In het artikel zelf werden de absolute aantallen gemeld: voorgaand jaar 1, dit jaar 2. geweldig.

speerpunt | 04-11-07 | 17:14

die bejaarde van tegenwoordig....

Barrrrt | 04-11-07 | 17:13

Ben zelf al aardig bejaard maar jat nog zonder bril. Kom ook steevast met de verkeerde batterijen thuis.

van Kloten | 04-11-07 | 17:01

@Kersenflap,

Precies! laten ze maar eens gaan doen waar we ze voor betalen!

Adolf_Hufter | 04-11-07 | 17:01

@ Adolf-hufter,
Ouderenstrafrecht: muhahahahahahaha!
En ondertussen kunnen ze nog niet met een paar ME-bussen slotervaart binnen omdat dat te stigmatiserend zou werken. Knetterrrrrrrrrrrr gek!

kersenflap | 04-11-07 | 16:49

Brouwer wil snel een onderzoek en sluit zelfs een speciaal ouderenstrafrecht niet uit.... Duh, met andere woorden..'Levenslang opsluiten dat bejaardentuig..!!!'

Adolf_Hufter | 04-11-07 | 16:45

@Herr Oberst 04-11-07 @ 15:22
Mja..... *kijkt om zich heen*
Verdomd, de boodschappen zijn nu al overprijsd en het is niet overal even veilig op straat. Zelfs voor een dertiger!

Murdockyoufool | 04-11-07 | 16:42

@ilium 04-11-07 @ 15:23
Op dit moment is duidelijker dan ooit aan te geven dat de regering wel degelijk rechtstreeks voor veel ontwikkelingen verantwoordelijk is. De invloed van een schijtmug als CU en PvdI is duidelijk merkbaar. Deze partijen zouden de bevolking vertegenwoordigen? Laat me niet lachen. Op de keper beschouwd worden we geregeerd door een ontzettende verliezer, een verliezer en een bescheiden winnaar. De CU mag met haar handvol zeteltjes echter nooit zo'n stempel op het beleid drukken als ze nu doet.
Daarnaast is de coalitievorming zo ondemocratisch als de pest. 'k Zie de SP -toch een gigawinnaar in 2006- en Wilders -vanuit het niets de vijfde p rtij van Nederland- niet snel in de rgering belanden. In 2010 wellicht de coalitie CDA/PvdA/VVD? En dat heet dan: het volk heeft gekozen. Verder is het gedraai van partijen stuitend. PvdA wil voor de verkiezingen een onderzoek naar Irak, referendum over de EU-grondwet, hypotheekrenteaftrek aanpakken. O nee, geintje! Je zal maar om een van de genoemde redenen op die club hebben gestemd...

Murdockyoufool | 04-11-07 | 16:38

hoe zit het eigenlijk met die werkschuwe generaal pardon asielzoekertjes ? hebben ze al een baan of parasiteren ze nog steeds van de staat ? (incl huisvesting, en leefgeld)

DeDerdeKamer | 04-11-07 | 16:35

@ Wopper,
Typisch linkse retoriek: terwijl de Finnen ons land verder afbreken en islamiseren probeert de linkse media de focus te verleggen naar het eigen volk door het creeeren van mediahypes. Denk je al het cultuurrelativisme gehad te hebben: komen opeens onze eigen bejaarden aan de beurt!
De boodschap: laten wij eerst maar eens naar onszelf kijken alvorens wij oordelen over allochtonen....

Volgende maand in zembla: Jattende Hollandse , blanke babies die steeds vaker potjes olvarit onder hun kleertjes stoppen. Ligt het aan de baby,s, ligt het aan de ouders, of zijn babies gewoon crimineler geworden de laatste jaren? Aan het woord komen o.a olvarit-directeur Brennenboer en kinderpsychologe T. Ichelaar.

kersenflap | 04-11-07 | 16:33

Ik ben het met de bejaarden eens... en die generatie heeft idd alles gedaan wat ze zeggen, en ja we hadden Indie moeten houden en ja ze krijgen te weinig AOW... maar dat zal met deze regering toch wel goedkomen.. not...

Plonk | 04-11-07 | 16:18

De meesten hier gaan ook bejaard worden. Sterkte alvast.

Zo jammer! | 04-11-07 | 16:15

"Tuigsenioren reaguren namelijk allemaal bij De Televaag." ahum, GS = televaag. Zijn de commenters van GS ook "tuig" dan? Tuig is van alle (leef)tijden en bevindt zich overal.
-edit klok, klepel -

hrimthurs | 04-11-07 | 16:03

allemaal cda tuig.

ganzo | 04-11-07 | 16:00

@hyppopotamus amphibi 04-11-07 @ 13:51

Hulde! Prachtig comment!

De polletiek geeft als belastingzuigende schrokop en soepsidieverschaffende suikerziektetiet maar vooral als superverkwisterT aan talloze veelal nutteloze en mislukte projecten en onderzoeksgefemel niet alleen de doekoe uit aan hangtarzans en ander mislukt tuig.. dat wilde ik nog even bescheiden opmerken.

Er zou heel veel geld gestoken moeten worden in fatsoenlijke en leefbare verpleeghuizen annex bejaardenhuizen om onze oudjes een humaan laatste leven te bezorgen.

.

Hoewel het goed is dat dit in de publicity komt, ontkom ik persoonlijk niet aan een bepaald vermoeden (waar Kersenflap 't eerder over had) om toch vooral maar de hausse aan criminaliteit in het van feromonen en wanbeschaving uit elkaar spattende koleretuig enigszins te downplayen.

.

Nederland = op alle gebieden een hufterland geworden.

wopper | 04-11-07 | 15:41

Tsja- Dat van die postzegel op zaterdagmiddag in een volle supermarkt, dat herken ik ook wel, dan sta ik me ook blauw te ergeren. Probleem is natuurlijk dat we ooit zelf ook zo oud zullen zijn (of dat hopen te worden) en het idee dat de jongere generatie je dan misschien als "tuig" bestempelt, dat idee benauwt me een beetje.
Ook vind ik het hier nogal van journalistieke armoede getuigen wanneer er een artikel aanhaald moet worden van de concurrentie, nota bene De Telegraaf nog wel.
Samengevat: Dit specifieke nieuwsitem van GS verdient niet bepaald de schoonheidsprijs vandaag. Beter je best doen.

Gatnop | 04-11-07 | 15:38

Ik zach laatst een gerontosaurus met een kudtmobiel op 3 wielen midden op straat kachelen. Een 3wielige motorische rollator met een rotvaert van 2KM/UUR.
mag je eauk nix van zeggen. Wel inderdaad 5 auto's erachteraan wachten en maar uitlaatgassen erdoor jaegen.

tepelsteeltje | 04-11-07 | 15:36

@Murdockyoufool 04-11-07 @ 15:14
Ja, dat noem ik zelf kiezen. Sterker nog, dat is precies wat ik bedoel. Net als de verzorgingsstaat "oude stijl" waarmee we zitten opgezadeld. Daar is voor gekozen en wordt nog steeds voor gekozen, een logisch gevolg is dat het heel veel geld kost en dat de armoede daardoor verdeeld moet worden, daar hebben we dan ineens niet voor gekozen zeker? Oorzaak en gevolg zijn soms heel duidelijk, soms ligt de relatie veel ingewikkelder. We zeggen nee tegen wat Europa is op dit moment, dat is duidelijk overgekomen denk ik, maar dat betekend dus juist dat er iets moet veranderen. Ik ga niets goed lopen praten wat onze regering doet. Ik stem rechts, Go Rita, maar "de regering" de schuld ergens van geven, vind ik per definitie een totaal zwaktebod en ik heb totaal geen respect voor dat standpunt. Als je het ergens niet mee eens bent, moet je mensen oproepen om tegen die linkse sprookjesvertellers te stemmen, niet met dat tiefus vingertje maar de hele tijd zegen "het is de schuld van de regering", daar is niemand mee geholpen.

ilium | 04-11-07 | 15:23

Murdockyoufool 04-11-07 @ 13:22

Ik of andere gassies tegen die tijd lachen je wel uit als de 60 nog haalt en je mag nog leven van een bestaansminmum en je wordt weer eens inelkaargetrapt op straat door allochtoongespuis op weg naar je buurtbakkertje voor een veel te dure half gesneden knipwit.
Ook dat is de realiteit nu, en dat wordt erger, misschien pissen ze nog wel over je heen als je bezig bent op straat dood te kreperen.
_
Open je ogen eens , kijk eens om je heen, kijk wat verder dan alleen je eigen tijdelijke situatie NU....

Herr Oberst | 04-11-07 | 15:22

Ik behoor niet tot de gewraakte doelgroep, maar ben hard op weg. Zelf ben ik een baby-boomer van de ergste soort, begonnen met werken op mijn 16e en nu op mijn 58e opgehouden. Woon nu al een jaar in Frankrijk en ben er in koopkracht, veiligheid, schone lucht en gemoedsrust in ieder geval behoorlijk op vooruitgegaan. De oudjes waar we het hier over hebben moeten inderdaad eens ophouden met hun heldhaftige houding in de oorlog en hun harde werken voor de opbouw daarna. Wij - de babyboomers - hebben Nederland gemaakt tot wat het nu is. En das nie best gelukt !!!!!! Overigens vind ik de bewoordingen in het stukje ondermaats, want dat hebben die oudjes ook niet verdiend. Verder klinkt uit de reacties van de reaguurders veel jaloersheid op de vorige generaties door. Maar dat is jullie eigen schuld!!!! Je bent veel te laat tot enig politiek inzicht gekomen en te laat naar de stembus gegaan. Dan hadden Pim en Geert en Rita al veel eerder hun slag kunnen slaan. Nu hebben jullie je slapend laten bestelen door de gevestigde politieke regentenpartijen.

LoopseTeef | 04-11-07 | 15:15

Oprotten met die bejaarde. Wat een armoudig, irritant zeikvolk. Lopen enkel nog te leechen.

"Jamaar Digitale jij word toch ook bejaard?" - Nee hoor; ik ga op m'n 65e deaud door reauken :P

Digitale onzin | 04-11-07 | 15:15

@ilium 04-11-07 @ 15:08
Ga jij even terug naar bed, ouwe.
Kan me herinneren dat de Nederlandse bevolking de Europese Grondwet een trap heeft gegeven. Politici hoorden het aan, maar ze luisterden niet: het massale NEE was een NEE tegen Europa en de macht van Brussel. Nu krijgen we de grondwet en een Europese regering met bevoegdheden die we haar niet willen geven toch door de strot geduwd. Noem dat maar 'zelf kiezen'....

Murdockyoufool | 04-11-07 | 15:14

@kersenflap 04-11-07 @ 14:39
Vage shit. Natuurlijk is Driehuis en z'n kliek, alsmede Buitenhof, Nova, NAS-journaal etc. lid van de polikorsekte, maar dat neemt niet weg dat ze een item als ouderencriminaliteit moeten brengen. Is nieuwswaardig, verder steekt er niets achter. Om van een afleidingsmanoeuvre te spreken is nu wel heel... eng.

Murdockyoufool | 04-11-07 | 15:08

@Murdockyoufool,

ja, je hebt het zelf bedacht. Wat een onzin om te zeggen "het wordt boven de hoofden van het volk uitgevoerd". Dat is weer eens lekker de schuld afschuiven op "de regering". "De regering" kies je zelf en ze doen precies waar ze voor betaald worden, namelijk sprookjes vertellen. Je hebt voor sprookjesvertellers gestemt, dan krijg je sprookjes. Hoe moeilijk is dat nu te bevatten?

ilium | 04-11-07 | 15:08

Ik had toch ook wel reacties verwacht van de belangenvereniging voor gerontofielen

dikvoormekaar | 04-11-07 | 14:56

En maar klagen allemaal over het kabinet en wat gaan al die oudjes straks weer stemmen??
precies, Bakellende...

Kill Le Boek | 04-11-07 | 14:47

@ Murdockyoufool,

"Zembla wees uitzending over Bos af"

De VARA/NPS-documentaireserie Zembla zal voorlopig geen kritisch profiel maken van PvdA-leider Wouter Bos. Een voorstel van een Zembla-redacteur om ook de handel en wandel van Bos eens kritisch tegen het licht te houden, nadat dit eerder deze maand met Ayaan Hirsi Ali en minister Verdonk gebeurde, is door eindredacteur Kees Driehuis afgewezen. Dat meldt weekblad HP/De Tijd deze week.

Volgens het blad lijkt het er op dat Zembla liever rechtse dan linkse politici op de korrel neemt. Driehuis ontkent dat overigens in een reactie: ''We hebben het PvdA-beleid onlangs nog aan de orde gesteld in uitzendingen over Uruzgan en het vmbo-onderwijs. Trouwens, élke politicus wordt hier ter redactie wel een keer genoemd, maar er moet wel een aanleiding zijn om aan een project te beginnen. Bij Bos was die er niet.'' Dat Bos volgend jaar een grote kans maakt om minister-president te worden, vindt Driehuis schijnbaar nu geen goede aanleiding. Hij sluit echter niet uit dat Zembla volgend seizoen alsnog iets met Bos gaat doen.

Het schijnt dat de redacteur die het Bos-voorstel deed, onlangs ook voorstelde om een uitzending aan kernenergie te wijden. Ook deze suggestie werd door de Zembla-redactie weggewoven. DRIEHUIS ZOU DE BETREFFENDE REDACTEUR ZELFS BARS HEBBEN GEVRAAGD OF HIJ NOG WEL BIJ ZEMBLA PAST. Eindredacteur Driehuis wilde hier tegenover HP/De Tijd niet op ingaan. "

kersenflap | 04-11-07 | 14:39

-edit flikker je toch op newbee -

hiphoi | 04-11-07 | 14:37

Laat die oudjes maar 40 uur schoffelen in guur en koud herfstweer dan loast het probleem vanzelf wel op....

Vonkentrekker | 04-11-07 | 14:35

@kersenflap 04-11-07 @ 14:11
Overdreven. Is nu elk nieuwsitem wat niet over finnen gaat een afleidingsmanoeuvre?

@ilium 04-11-07 @ 14:20
'Systeem zelf bedacht' is bezijden de waarheid. Bedenken wij het huidige 'systeem'van EUSSR? Lijkt me niet. Wordt boven de hoofden van het volk uitgevoerd.

Murdockyoufool | 04-11-07 | 14:29

@ Langeberry,
De oudjes die op "vadertje Drees", en in mindere mate op Den Uyl, stemden waren vaak gewoon hard werkende burgers die een beetje rust in hun leven wouden na de barre oorlogsjaren en de onstuimigheid van de wederopbouw.
De echte daders zijn de babyboomers.

Het is op zijn zachtst gezegd schandalig hoe er in dit land met oude mensen wordt omgegaan: in vieze zalen en flats mogen ze hun laatste levensdagen slijten omdat het geld naar uitkeringen, nieuwe kozijnen en buurthuizen voor cultuurverrijkers gaat.

kersenflap | 04-11-07 | 14:24

Nou nou, GS-redactie, getuigt van weinig begrip voor de penibele financiele situatie waarin veel ouderen zich bevinden. Het is met die schandalig minimale uitkeringen geen wonder dat ze wat proberen bij te schnabblen. Den Haag: schoffel die AOW eens naar een normaal niveau: probleem opgelost!

Reykjavik | 04-11-07 | 14:24

Nu komt het echte GS tuig boven drijven.

Te denken dat jullie tuig waarschijnlijk uit een van die OUDJES zijn gekropen, maar ik denk eerder uit een riool

hiphoi | 04-11-07 | 14:23

Ouwe mensen moeten niet zo lopen te zeiken. Ze hebben dit systeem zelf bedacht, de schuld bij Grijs I, de euro, en de finnen leggen is echt onzin. Zo snel veranderen dingen niet. Wie zijn vingers brandt moet op de blaren zitten. Voor dat u als ouwe zuurpruim gaat ouwehoeren over de hoogte van de AOW:

1) Starters op de woningmarkt hebben het heel moeilijk door de hoge kosten
2) Bijstandsmoedertjes hebben het heel moeilijk
3) Kutfinnen hebben het moeilijk omdat ze geen banen hebben
4) Ik heb het moeilijk omdat ik tering veel belasting betaal, niet echt een motivatie om hard te werken

Dus zeikend ouwertje, bek dicht, iedereen heeft het moeilijk en jij bent daar meer schuldig aan dan ik, ik kom net kijken, jij hebt dit verrote systeem opgezet!

ilium | 04-11-07 | 14:20

Goh,
Rooie Kees (Driehuis) van Zembla probeert met wat bij elkaar "gerommelde" statistiekjes de aandacht af te lijden van de straatterroristen in slotervaart en iedereen (inclusief GS) hapt massaal toe. Jammer hoor.....

kersenflap | 04-11-07 | 14:11

@Het_leuke_zuiden 04-11-07 @ 13:50
Ik zat meer te denken aan verhitten van bejaarden in grote roestvrijstalen tanks. Kraken heet dat geloof ik. Dit in aanwezigheid van versnipperde 65+ pasjes (katalysator).

blawablawa | 04-11-07 | 14:02

En maar zeiken over de aow daar, maar ondertussen wel 3 keer per jaar op vakantie. Dag :W

Nieroth | 04-11-07 | 13:51

Het is natuurlijk diep triest om te moeten constateren dat de generatie die WO II aan den lijve heeft meegemaakt en vervolgens voor de wederopbouw hebben gezorgd en aan wie de latere generaties de huidige welvaart te danken hebben, in toenemende mate het pad opgaan dat ze vroeger ongetwijfeld verafschuwd hebben. Voor een niet onbelangrijk deel ligt de oorzaak bij het feit dat de politiek gemiddeld meer geld uitgeeft aan een criminele jongere (gemiddeld € 230.000,= / jr!), dan aan een hulpbehoevende bejaarde (die vaak zonder extra hulp van buitenaf in een verzorginshuis niet zou kunnen overleven!). Of dat een bejaarde met alleen AOW, dat hij uiteindeljk zelf betaald heeft door z'n leven lang hard te werken, nog steeds meebetaalt voor een niet werkende hangjongere, wiens grootste inpsanning bestaat uit het wekelijks z'n handje ophouden bij de uitkerings instanties en in uitzonderingsgevallen nog wel eens overwerk wil plegen door bijv. auto's in de fik te steken en daarvoor dan (meestal) vrijuit gaat.
En dan nog vinden dat we in een beschaafd land wonen. Welnu, als dit beschaving is, dan maar onbeschaafd. En dan te bedenken dat in de afgelopen 40 jaar het CDA en haar voorgangers grotendeels mede verantwoordelijkheid hebben gehad voor zulk beleid. Tja, de gedachte dat wie de jeugd heeft, ook de toekomst heeft, zal hierbij een belangrijke rol gespeeld hebben. Door de jeugd te pamperen, kun je op hun stem blijven rekenen. Die bejaarden gaan binnenkort toch deaud en per slot van rekening is regeren vooruitzien, toch?

hyppopotamus amphibi | 04-11-07 | 13:51

blawablawa 04-11-07 @ 13:41
Krijg je dan levertraan? Misschien een idee om zo'n bejaardetehuis om te bouwen tot varkensstal.
1. je mold de schildklier
2. elke dag MacDonalds
3. na 2 maanden wals je de bejaarden, het vet komt vrij
4. kraak het vet tot polykoolhydraten
5. laat je auto's rijden op deze polykoolhydraten.

Het_leuke_zuiden | 04-11-07 | 13:50

Oplossing: bejaarden uitrusten met wapens en ze op de pedo's en krakers afsturen.
Een win-win situatie: creperend tuig en de bejaarden in een gevangenis met playstation en canal+

Egerius | 04-11-07 | 13:49

Heb het verhaal net even aan mijn oma voorgelezen en die kwam amper bij van het lachen. Heb beloofd een uzi voor haar aan te schaffen zodat ze met de overige leden van haar bridgeclubje binnenkort een geldtransport kan robben. Aangezien ik altijd haar volledige aow ontvang omdat ze het toch niet nodig heeft, lijkt me de aanschaf van dit door israel ontwikkelde wapen een goede investering. O ja, mijn oma rijdt nog steeds in een porsche en ik verdenk haar ervan dat ze met enige regelmaat bezoek van een ingehuurde loverboy ontvangt.

snuff | 04-11-07 | 13:42

> Het_leuke_zuiden 04-11-07 @ 13:36
> De vraag naar energie zal ons nekken.
.
Wat mij betreft de Nobelprijs voor degene die weet hoe je bejaarden moet omzetten in olie.

blawablawa | 04-11-07 | 13:41

@snapikhetnog 04-11-07 @ 13:31
Wie zegt dat ik werkloos ben, peniskoker. En een AOW'tje? Nu graag! Tegen de tijd dat ik op m'n zeventigste kan stoppen met werken, is de AOW-pot al lang en breed leeggegeten door mensen die er ook nog een goed pensioen op na houden.

Murdockyoufool | 04-11-07 | 13:38

@snapikhetnog 04-11-07 @ 13:31
Stel je niet aan. Ik kan per maand ook niet meer sparen dan wat jij aan AOW hebt. Bovendien van 3 a 4 duizend euro per maand kun je best rondkomen.

blawablawa | 04-11-07 | 13:37

bogus 04-11-07 @ 13:19
Ik heb het nog meer over de gevolgen van de internationale politiek op Nederland.
China en India, gezamelijk 2,5 miljard mensen. 2,2 miljard mensen stikken in armoede en creeren rijkdom voor de 300 miljoen overige. Deze 300 miljoen rijken zullen vele malen rijker zijn als wij westerlingen. Als deze groep de vraag gaat vergroten aan grondstoffen komen wij in de problemen.
De economische verdeelsleutel van marktwerking gaat nu tegen ons werken. Simpelweg omdat onze kennis achteruit holt ten opzichte van de Aziaten, ze produceren ook nog eens goedkoper.
En wij maar met ons peperduur sociaalstelsel in de maag zitten. Steeds meer moet er gesnoept worden aan voorzieningen om het kaartenhuis niet te laten instorten. Ken je het spel Jenga? Telkens wordt er 1 steen uit het fundament getrokken, totdat de toren omvalt. Dat is nu slechts een kwestie van tijd. De vraag naar energie zal ons nekken.

Het_leuke_zuiden | 04-11-07 | 13:36

We zien wel wat voor maatschappij al die kankeraars hebben achtergelaten als zij zo oud zijn.
Hou mijn hart vast voor mijn nageslacht.

zureregen | 04-11-07 | 13:34

Nou, voor alle galspuwende werkelozen hierboven, ik spreek jullie nog wel als je van je aowtje mag rondkomen

snapikhetnog | 04-11-07 | 13:31

Quote: "Deze groep mensen heeft deze maatschappij gemaakt tot wat deze is."
En bedankt! Dat hebben jullie goed gedaan oudjes!

Hangbar | 04-11-07 | 13:30

zijn ze nou ineens zielig?
ze hebben toch zelf gekozen voor de maakbare maatschapij, zorgstaat, immigratie noem maar op.
zij hebben jarenlang in een sprookjesbos geleeft en nou mogen wij daar voor betalen?
als ze niet meer kunnen werken, maar wel kunnen stelen gaan ze maar een pil van drion halen.
zo'n gevangenis kost nog meer dan wanneer ze in een gewoon verzorgingstehuis zitten weg te rotten, de helft daar heeft zelf al geen zin meer om te leven.
Daarnaast zijn er ook zeventigers die nog gewoon mount everest op wandelen

zorg(elijke)staat | 04-11-07 | 13:27

@ EverstNL 13:22

Ik zag het ook.

shoes | 04-11-07 | 13:25

Herr Oberst 04-11-07 @ 13:05
O, boehoehoe! De kudtbabyboomers krijgen hun bekomst nog wel. Verder krijg ik steeds minder respect voor ouderen. Thuis en op school werd je aangepraat dat ouderen moedig de oorlog doorstonden, het land weer opbouwden, en kei- maar dan ook keihard werkten. Ovcer het kleine percentage echte verzetshelden hoeven we het niet eens te hebben, laat staan over het groot aantal mensen dat van de oorlog profiteerde. Verder ging manlief na de oorlog gewoon naar kantoor of de fabriek en zat mevrouw thuis op haar dikke kudt. Hop, en vanaf 55 allemaal stoppen met werken. Flikker dus op 'met je altijd hard gewerkt'.

Murdockyoufool | 04-11-07 | 13:22

Ik zag deze reactie ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
\Dit is al jaren aan de gang en we zien het in onze omgeving iedere dag bij het winkelcentrum. Het is een noodzaak want wie heeft er nog een cent te makken? Asielzoekers worden overal mee geholpen, de ouderen die hard gewerkt hebben om deze verzorgingsstaat op te bouwen, hebben het nakijken. Ik geef ze groot gelijk, proletarisch winkelen, men heeft er m.i. recht op.

EvertsNL | 04-11-07 | 13:22

Een groot hek om Huize Grafzicht en opsluiten die rimpelsauriers! Uit het zicht!

Pippo van Eenennaam | 04-11-07 | 13:19

Het_leuke_zuiden 04-11-07 @ 13:11
Ik ben het met je eens. Er moeten dus fundamentele keuzes gemaakt gaan worden. In hoeverre kunnen we met een afgeslankt ambtenarenkorps verder. In hoeverre kunnen we gevangenisregimes versoberen zodat er weer een afschrikwekkende werking vanuit gaat. In hoeverre zijn we bereid om TBSers uitbehandeld te verklaren zodat ze netjes weggeborgen kunnen worden. In hoeverre zijn we bereid om de volstrekt onrechtvaardige geldverdeling tussen apothekers en handelaren in medicijnen tegen te gaan. In hoeverre zijn we bereid om woningbouwverenigingen die zitten op grofstoffelijke hoeveelheden geld de das om te doen. Kortom een maatschappelijke omwenteling blijkt onafwendbaar, of, je moddert voort.

bogus | 04-11-07 | 13:19

Dit artikel moet Megazand wel aanspreken...

Takenu | 04-11-07 | 13:19

@Zeddegeizot
Zie verhaal van bogus. Daar kunnen ze dus weinig aan doen.

@bogus
Dan zeggen we volgens mij hetzelfde.

Ik zou het ook liever zo zien dat het geld dat in bodemloze putten verdwijnt (antillen, kansenwijken, ontwikkelingshulp) naar onze oudjes ging. Veel hebben er hard voor gewerkt vroegâh.

RubenE | 04-11-07 | 13:14

Fietsen met spiegels :')

Ik bedoel.. | 04-11-07 | 13:14

bogus 04-11-07 @ 12:55
Ik snap wel dat iedereen zo lang mogelijk wilt leven. Dat is de natuur en vormt de basis van de film Jigsaw. Ik noem alleen een feit, dat is nl dat sommige therapien geen helend effect hebben, slechts een korte uitstel van de deaud. Als deze therapien enorm duur zijn, is het toch logisch dat de zorgverzekeringen stijgen? Dat is denk ik de hele clue. Er zijn steeds meer (dure) behandelingen mogelijk waardoor prijzen stijgen.
En nog wat, ik noem geen doemscenario op. Dat wordt mij namelijk wel eens verweten. De wereld gaat veranderen, let maar op mijn woorden. De samenleving die wij nu kennen zullen we als ouderen niet meer ervaren.

Het_leuke_zuiden | 04-11-07 | 13:11

Hou Drenthe er nou eens buiten. Er is daar - ik herhaal - er is daar GEEN guantanamo-achtige lokatie. Echt niet en dat moet verdomme zo blijven. Ouwe klootzakken en finnen hou je maar in het westelijke gedeelte van ons mooie kikkerlandje. Daar zijn de meesten ook geland destijds.

gigi gorgonzola | 04-11-07 | 13:10

Herr Oberst 04-11-07 @ 13:05

Daar ben ik het helemaal mee eens, omdat het gewoon de waarheid is.

souty | 04-11-07 | 13:10

Het zal er inderdaad niet op verbeteren. De meeste babyboomers zijn zo onderhand met pensioen. En zoals ze zichzelf al heel hun leven verrijkt hebben, zo zullen ze ook doorgaan na hun pensioen. Kom maar op, babyboomers ! En sterf, sterf, sterf !!

wolliejean | 04-11-07 | 13:09

Sterf bejaarde sterf? En wat als het je oma is?

Flying Bobman | 04-11-07 | 13:08

Ik zie daar alleen maar reaktes die meer dan gelijk hebben.

Stelen nee, dat mag ook niet!
Maar zolang het kabinet alles afpakt en duurder maakt en alleen de geharde criminelen, de allochtonen, en mensen met een andere afkomst beter verzorgen dan de autochtone nederlandse belastingbetaler die zijn leven lang de verzorgingstaat heeft mogelijk gemaakt. Dan is het schadalig, meer dan schandalig, het is overschandalig!
_
Het is ook schandalig hoe onze overheid nu omgaat met de generatie ouderen waarvan zijzelf zoveel beter leven van hebben gekregen.
Balkende en zijn roversbende zitten nu op rozen natuurlijk. Ze hebben leuke opleidingen kunnen volgen, geld gekregen voor studiebeursen, en na vele vriendenbaantjes en leugens scheppen ze tonnen aan euro's binnen voor henzelf.
_
En de rest kan barsten, ziekenhuizen, de hele medische zorg, gehandicaptenzorg, harde werkers, alles krijgt een trap na van deze gore smeerlappenbende van dit kabinet.

Herr Oberst | 04-11-07 | 13:05

Gewoon de thuiszorg afschaffen.

Zo... weer een probleem opgelost...

steaumbeaut | 04-11-07 | 12:59

bogus 04-11-07 @ 12:55
Te gehaast: vraagd! redelijkE

bogus | 04-11-07 | 12:58

Ik denk dat we met Tineke de Nooy's Biostabiel een hoop problemen bij de ouderen weg kunnen nemen...

MichieldeMuiter | 04-11-07 | 12:57

"De Friese advocatenbroers Wim en Hans Anker vinden dat er in ons land een speciale gevangenis voor ouderen moet komen"

haha, the return of Wim Anker!

Rhun | 04-11-07 | 12:56

2de irritatie. Hun blikveld beperkt zich alleen tot hun eigen. Alleen de situatie vanuit eigen perspectief relativeren.

Het_leuke_zuiden | 04-11-07 | 12:55

Het_leuke_zuiden 04-11-07 @ 12:41
Is dat zo? Vrouwen boven de 75 komen niet meert in aanmerking voor preventief borstkankeronderzoek. Reden, de kanker groeit op hun leeftijd minder explosief en de verwachting van eventuele behandeling op het levensperspectief is te klein. Toch is de gemiddelde leeftijd van de bejaarde vrouw flink wat hoger geworden, een gezonde 75er heeft een perspectief van nog wel 10 jaar. Het is een redelijk veronderstelling, hoor, ze zijn te oud om er nog geld naar toe te gooien. De vraagd dringt zich op wat er moet gebeuren als bij jou, mij of ons de deaud aan de deur staat te kloppen. Zijn al die rationele overwegingen dan nog wel geldig. Ik zou het toch wel op prijs stellen als mijn oude moeder nog lang voorbeeldige zorg mag genieten.
Patrick Zweedsey 04-11-07 @ 12:21
Redenatie is op het gebied van pensioen in het buitenland een beetje kort door de bocht. Als ik het goed heb gaan ze niet met het volledige pensioen weg. Verder is ouderenzorg en medische zorg daar een stuk goedkoper. Ga eens kijken in het Slotervaart ziekenhuis en ervaar de behoefte aan zorg voor oudere allochtonen. Over het algemeen hebben deze brave lieden een nogal afwijkende gezondheidsbeleving. Anders gezegd, jij en ik lopen nog even snuffend of beentrekkend door, deze lieden melden zich onmiddellijk bij een zo hoog mogelijk gekwalificeerd arts. (en, met hun herkomst in het achterhoofd, geef ze eens ongelijk!). Exporteren dan maar, met behoud van een redelijk pensioen.

bogus | 04-11-07 | 12:55

Op de hoek van mijn straat staan ze ook altijd met hun rollaters, ik durf de deur niet meer uit.

souty | 04-11-07 | 12:54

tjonge, de oudere generatie Jaap montana's van de lage landen, in aktie!

Werner Beinhart | 04-11-07 | 12:53

Mooie commentaren in de Televaag: "Wij hebben Nederland opgebouwd en de verzorgingsstaat gefinancieerd, en nu krijgen we niks meer te eten van de regering". De realiteit is een beetje anders. Jullie oudjes hebben staatscriminelen als Joop den Uyl gekozen. Die heeft jullie allerlei staatskadootjes beloofd, die door de toekomstige generaties moet / moest worden betaald. Jullie hebben die verzorgingsstaat helemaal niet gefinancieerd, dat doen de huidige werknemers en belastingbetalers. Teren op de zak van een ander. Ook wel de Dutch Disease genoemd. Ik zou zeggen, gaan jullie lekker met de rollator kranten bezorgen.

LangeBerry | 04-11-07 | 12:53

@jan-lul-de-behanger 04-11-07 @ 12:37

Kutjong!

kalknagel | 04-11-07 | 12:51

Het is uitschot!!! tuig is het met hun roodgeverfde neusjes en hoedjes van papier, gadverdamme...

drs.snuggles | 04-11-07 | 12:51

De criminialiteit neemt af, maar onder de ouderen met hoge cijfers toe.

Kunnen we hier niet spreken over een sociale verschuiving?

Misschien zijn de jongeren die geboren worden steeds beter van karakter en moeten we nog afrekenen met Tuig waar we 50 jaar geleden mee af moeten rekenen.

Overigens:
"we hebben zo hard gewerkt" is ook bullshit. Alle ouderen (vooral vrouwen) die NU nog in leven zijn, zijn dat enkel omdat ze nooit ene klap hebben uitgevoerd. Dus geen slijtageproces.

Daarnaast zijn ouderen ook minder hoog opgeleid dus vatbaarderder voor sleechte dingen.

En wie zegt dat Bejaarden het tekort hebben: via het Rode Kruis, kerken, de Zonnebloem en weet ik veel gaan ze vaker op vakantie dan ik!

Mejuffrouw | 04-11-07 | 12:47

@jan-lul-de-behanger

Beter valt dit niet te omschrijven... GRANDIOOS

SsstJefke | 04-11-07 | 12:45

Zo'n stukje is ook zonder moeite te maken over jongeren.

casablanca | 04-11-07 | 12:45

Dus arme mensen mogen stelen en anderszins crimineel zijn? Nee dus.

Zekere man | 04-11-07 | 12:44

Weet je,.. leuk hoe die oudjes het slachtofferrol zichzelf aanmeten. Iedereen krijgt het zwaarder, dat komt omdat de linkse droom zoveel kosten met zich meebrengt. Bovendien is veel rijkdom van het westen gebouwd op goedkope arbeid uit de 3de wereld. Deze derde wereld verdwijnt en dus valt goedkope arbeid weg, dat resulteert in duurdere producten.
En betreft de zorgverzekering, je hebt tegenwoordig medicijnen tegen bepaalde type kanker. Alleen ze kosten 50.000 euro per behandeling, dat terwijl ze soms maar het leven verlengen met een half tot een jaar. Toch worden ze uitgedeeld en dit soort behandelingen drukken denk ik zwaar op de ziektekostenpremie.

Het_leuke_zuiden | 04-11-07 | 12:41

CoffeePatch 04-11-07 @ 12:24
Exact, je moet over ontzettend veel kennis beschikken om overtuigend te kunnen liegen

bogus | 04-11-07 | 12:38

ik heb beroepsmatig veel met bejaarden te maken, en geloof me, dat AOW verhaal is alleen maar om gedrag te rationaliseren. De meesten komen er probleemloos van rond. Ook voor zichzelf verklaren ze daar alles mee. Maar het echte probleem waarom ouderen zo ongelofelijk kunnen klieren is aandacht, aandacht en nog eens aandacht. En die krijgen ze zo. Weliswaar negatieve aandacht, maar toch. Het zijn wat dat betreft inderdaad net kleuters en moeten vaak op dezelfde manier behandeld worden.

jan-lul-de-behanger | 04-11-07 | 12:37

Finnik heel mooi dat Grijs I bij monde van het OM nu ook de oorlog heeft verklaard aan de grijze duivenroedels.

Waarom zouden zij achterblijven bij de trend van degeneratie in de kleipoldermores?

.

Hulde voor de bejaarde criminelen.
Rechten voor iedereen, dus ook voor bejaarden!

wopper | 04-11-07 | 12:31

@schijtzak: 12:12

De eerste regel van mijn post meende ik echt.

Mijn eigen moedertje, 66, is actief in de regionale "politiek", ( niet direct maar wel heel nauw bij betrokken), en haalt dit onderwerp ook altijd aan. "Het is er wel, je moet het alleen weten te vinden" .

Je eigen ouders in huis halen, wat jij oppert, vind ik zelf ook een goede zaak.

Voor de rest moeten ook ouderen weten wat wel en wat niet mag.

Stelen, coke dealen e.d hoort daar duidelijk niet bij.
Geef maar een singaal af en link daar straffen aan.

shoes | 04-11-07 | 12:28

bogus 04-11-07 @ 12:18
Ik denk dat je gelijk hebt, van die club is de voorzitter een econoom en bancair adviseur, de penningmeester is een econoom en registeraccountant en de secretaris is een jurist, bedrijfskundige.
Onbetrouwbaar clubje dus.

CoffeePatch | 04-11-07 | 12:24

Volgens mij stemmen de meeste bejaarden CDA, als al die lui es wat verstandiger hun stem zouden doen laten gelden dan is t CDA deaud en komt alles toch nog goed. Dat Grrristentuig jat onder het mom van hun geloof.

de Botte Bijl | 04-11-07 | 12:22

ze geniet echt helemaal. Om met dreft te spreken "ze straalt" als een bakvis. Clairy de ambtenaren vriendin.

superjan | 04-11-07 | 12:21

tja als je in Nederland roept: EIGEN VOLK EERST, dwz een betere ouderenzorg ipv doelloos geld pompen in die multi-culturele niet-samenleving dan wordt je bestempeld als populist of rechtsextreem.

IK schaam me dat we als Nederlanders zo met onze ouderen omgaan. Een beetje allochtoon ouderen maar naar land van herkomst terugkeren met een pensioen waar men aldaar riant van kan leven terwijl we onze ouderen alhier laten creperen. Echt triest en schande!

Patrick Zweedsey | 04-11-07 | 12:21

geweldig... clairy polka in een propaganda schijndebatje met een pvda SG. over de zegeningen van het ambtenaren corps. wat is het gezellig!

superjan | 04-11-07 | 12:20

Mijn moeder kreeg een bekeuring omdat ze geen bel op de rollator heeft.

wimpie | 04-11-07 | 12:19

CoffeePatch 04-11-07 @ 12:11
Grappig want er blijkt ook uit dat de CAO lonen het nog zwaarder hebben gehad. Relatief (ten opzichte van hun kinderen) kunnen oudjes dus meer met hun inkomen. Overigens staan er wel een paar halve waarheden en dubieuze aannames in de berekening. Vooral de bronnen zijn wat toevallig gekozen. De eigenaar is waarschijnlijk beter in het opzetten van een website dan in rekenen. Een beetje objectiviteit zou ook nog kunnen helpen.

bogus | 04-11-07 | 12:18

@shoes
Ik weet wel waar mijn moeder moet aankloppen en dat is bij mij!!!!!!!!!
Mijn moeder gaat en als ze zelf wil dus bij mij en mijn vrouw wonen.
Mensen moeten eens een beetje beter voor hun ouders zorgen en niet zeggen dat het oude zeuren zijn , jullie zullen lekker zijn geweest die eerste 16 levens jaren meer respect voor je ouders ( als ze dat verdienen).

schijtzak | 04-11-07 | 12:12

Ia ook allemaal de schuld van de euro
Zie Rekenvoorbeeld www.wisselverlies.nl/
1. AOW-er (inkomen) PDF downloaden
* Koopkrachtverlies 1999 t/m 2007 : 149% huidig inkomen (2007)
* Structureel koopkrachtverlies : 24% huidig inkomen (2007)

CoffeePatch | 04-11-07 | 12:11

@sijtje boes 04-11-07 @ 12:01
Dus de les is: Vertrouw niet blind op vadertje staat dat alles goed komt, maar neem je toekomst in eigen hand. Socialisten maken een belofte met de alomvattende, zorgende staat, die in het verleden, heden noch in de toekomst kunnen waarmaken.

Zeddegeizot | 04-11-07 | 12:09

@RubenE 04-11-07 @ 11:36
educatief momentje: Wij hebben het omslagstelsel. Dat betekent dat de nu levende generatie betaalt voor de nu gepensioneerde ouderen. Wat we nog niet zo lang hebben is een degelijk pensioenspaarsysteem. Veel ouderen zijn niet in de gelegenheid geweest "voor hun eigen" te sparen. Daarvoor was toen te weinig geld beschikbaar en waren de pensioenvoorzieningen te risicovol (bekijk even wat er met het DAF pensioen is gebeurd). Het probleem zit er dus kennelijk in dat de huidige generatie niet bereid is om meer AOW premie af te dragen zodat hun vaders en moeders er wat beter bij komen te zitten. Er moeten immers ook kansenwijken worden geschapen, nietwaar. Het is dus zoals de ouwetjes in de Telegrof het zeggen "er zijn verkeerde keuzes gemaakt".

bogus | 04-11-07 | 12:07

G-unite 04-11-07 @ 11:54
Sneu dat een mongeaul het daar heeft verpest voor al die lieve oude linkse mensen (huize Avondrood). Kun je in zo'n geval niet een onderscheid maken tussen een userban en een ipban?

CoffeePatch | 04-11-07 | 12:07

Heerlijk toch puistekoppen: jullie voorland is, dat je met wat geluk, ook bejaard wordt. Allemaal potentiële rollator criminelen! Welkom

kalknagel | 04-11-07 | 12:06

@chileen
Laat je dit stukje wel even door jhe ouders en je opa en oma lezen??

fender05 | 04-11-07 | 12:05

Zolang criminelen hier beter worden behandeld dan bejaarden, en zolang gevangenissen meer luxe hebben dan verzorgingstehuizen, zal deze trend van steeds crimineler wordende bejaarden zich wel blijven doorzetten.

Neuken geen bezwaar | 04-11-07 | 12:03

Megazand, leef je uit!

Sgt. SuperJost | 04-11-07 | 12:03

en wat moet ik in Drenthe met al die Crimioren? Kunnen we daar geen waddeneiland aan opofferen? Beginnen we met Rottumerplaat en als het een groeimarkt betreft kan Schiermonnikoog erbij.

Weest gegroet | 04-11-07 | 12:02

Tuurlijk, geef het kabinet maar weer de schuld. Mensen hoeven niet meer na te denken want we leven in een 'verzorgingstaat'. En als je te weinig aow hebt, mag je coke aan onze kinderen dealen, huiselijk geweld plegen en de boel in de fik steken.
Ff wakker worden geloof ik...

Hempieman | 04-11-07 | 12:02

@ Zeddegeizot... zij die het breder hebben dan de gemiddelde bejaarde, zoals mijn ouders, worden er ook niet vrolijk van wat zij allemaal extra op moeten hoesten aan belasting.
-
Tsja, ik heb een tijdje in de thuiszorg gewerkt, je wordt er idd niet echt vrolijk van als je ziet wat die oudjes overhouden. Buiten dat, vaak weten zij, in tegenstelling tot veel allochtonen die die voorlichting wel krijgen, ook niet waar zij allemaal recht op hebben qua kwijt schelding en extra vergoeding. En zijn zij ook nog eens te trots om het toe te geven dat ze op de rand van armoede leven.
-
Ik erger mij ook rot als ik op het grijze horde uur de supermarkt in ga (rond 9 a 10 uur en rond 14 uur) maar face it.... ooit zijn jullie, en ik ook, allemaal ook zo ver.

sijtje boes | 04-11-07 | 12:01

Als we niet voortijdig dood gaan worden we allemaal oud. Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn. Ja en crimineel gedrag is van alle leeftijden, kijk maar naar uncle Junior van de Sopranos.

krommeteen | 04-11-07 | 11:59

Ouderen weten vaak niet waar ze moeten aankloppen voor extra ondersteuning.

In de regel hebben ze het echt zo slecht nog niet maar volgens mij vervelen ze zich gewoon.

Eerst de oorlog overleven, dan nog 40 jaar noeste arbeid waarna je opeens met een hele open dagindeling te maken krijgt. Daar raak je van in de war.

shoes | 04-11-07 | 11:59

De gemiddelde leeftijd is behoorlijk gestegen sedert de oorlog, het aantal kinderen is flink gedaald en het ontzag voor overheid en politie is bij de gehele bevolking afgenomen. Het zou eerder vreemd zijn, als bejaarden procentueel minder criminele activiteiten voor hun rekening hadden genomen. Wat wel vreemd is, is dat ondanks een afname van het percentage jonge mensen, zij verantwoordelijk zijn voor meer misdaden. Ongetwijfeld speelt hier ook een gebrek aan ontzag voor de overheid een rol, maar er moet nog een andere factor van belang zijn. Het is net alsof... alsof er meer andere jongeren zijn dan voorheen... jongeren die eerder niet deel uitmaakten van de Nederlandse samenleving. Het ligt op het puntje van mijn tong... Wie waren dat toch ook alweer... Toch ben ik pas de vijftig gepasseerd. Afijn, ik ga nu maar eens Dorus op DVD kijken.

Het CDA | 04-11-07 | 11:59

ik zeg, preventief ruimen als ze 65 worden!

Tapeworm | 04-11-07 | 11:56

Of ze mengen zich s'morgens in hun Suzuki Wagon R in het werkverkeer.
Lekker op de tweebaansweg 60km/u rijden met een sliert van 20 vrachtwagens aan hun kont....

MichieldeMuiter | 04-11-07 | 11:54

Niet nodig CoffeePatch. Ben van alle markten thuis.

Reply op een banmail van een oudere:

"Heel Huize Avondrood heeft OOK een IP ban, dus leeftijd boeit me niet erg"

G-unite | 04-11-07 | 11:54

Dus daar reaguur ik over 40 jaar.

De God van Empel | 04-11-07 | 11:52

"En overal commentaar op hebben."
Wat dat betreft is er een overeenkomst met geenstijl.nl. :-)

ekajana | 04-11-07 | 11:52

Het is een kwestie van tijd dat ze na de internet Televaag ook GS zullen ontdekken. Lijkt me verstandig om alvast een ouderen-joris op te leiden.

CoffeePatch | 04-11-07 | 11:52

Bejaarden zou het verboden moeten worden om te pinnen in winkels.

Neuken geen bezwaar | 04-11-07 | 11:47

@ ed. Aan de andere kant, je kunt niet verwachten dat de AOW omhoog gaat. Er zijn al zoveel problemen in nederland. Krakers, leipe mocro's die van hun scooter flikkeren en daarna in het ziekenhuis behandelt moeten worden op kosten van de overheid. jeweetwel dat soort onzin.

Laue | 04-11-07 | 11:46

Logisch,... een breezahslet wordt vanzelf een advocaatslet

MichieldeMuiter | 04-11-07 | 11:46

@RubenE 04-11-07 @ 11:36
Ik ben geen expert maar volgens mij is het Nederlandse pensioenstelsel gebaseerd om het omslagsysteem, ergo, die muffe oudjes hebben lekker weinig premie betaald en weinig gespaard. Dat gaat de huidige demento's wellicht een beetje boven het hoofd, maar klinkt het heel kil als je zegt: "Dikke bult"?

Zeddegeizot | 04-11-07 | 11:45

Weer een gevolg van het beleid van die schooiers in Den Haag, Overal, maar dan ook overal word geld weggesmeten, aan van allerlei kudtprojecktjes - alleen de ouderen die kunnen de pot op wat consideratie betreft: zijn niet interessant voor de "heren en dames politici" beetje stom eigenlijk wel want er komen ieder jaar meer (bejaarden) stemmen bij, je moet ze alleen motiveren om naar de stembus te gaan.

sillón | 04-11-07 | 11:44

Ook zo fucking irritant van dat bejaardentuig: mensen niet laten uitstappen bij het betreden van de tram/trein, als hongerige wolven storten ze zich naar voren, ik moet ze altijd eerst een volle leverstoot geven voordat ik rustig uit kan stappen.

Pannie | 04-11-07 | 11:43

@laue
en waar is de rest?

ed.. | 04-11-07 | 11:42

Tja, aan de ene kant word je ook niet erg vrolijk van de AOW. Dan kan je net zo goed een kauwgomballen automaat overvallen. Ik denk dat mensen hun ouders de nodig steun moeten bieden als het zover is. zo ging het vroeger ook, werkte altijd. Je werd gedwongen je kroost normaal op te voeden want ze moesten wel voor je zorgen als het zo ver was. tot zover mijn politiek correct antwoord.

Laue | 04-11-07 | 11:40

Er zijn ook te weinig ouderenwerkers, ouderenhonken, triest is ook het verbod op rollatorraces evenals het verbieden van opgevoerde scootmobiels.

CoffeePatch | 04-11-07 | 11:40

Een half uur over één postzegel? Knap...
Tegenwoordig moet je er 10 tegelijk kopen (dat in het kader van *proest* service), en dat kunnen ze niet betalen....

Bert M. | 04-11-07 | 11:38

En vergeet niet de terroriserende oma's bij de koffieautomaten. Staan zo geparkeerd dat niemand er langs kan.

boombabyterrorist | 04-11-07 | 11:37

Bejaarde finnen zijn al helemaal erg!

OneandOnly | 04-11-07 | 11:36

Ze hebben groot gelijk. Lijkt me best lastig om rond te komen van een schamel AOW-tje eventueel aangevuld met een zuinig pensioentje.

RubenE | 04-11-07 | 11:36

Altijd al gezegt dat bejaarden tuig zijn wat altijd in de rij van de supermarkt voorkruipt,

Redneck | 04-11-07 | 11:35

vroeger.... toen waren er niet zoveel bejaarden....

Kerby | 04-11-07 | 11:34

Als ik als 65-plusser de keuze had tussen een luxe cel voor mij alleen, of een muffe 4 persoonskamer in het verzorgingshuis wist ik het ook wel......
Gewoon een mede bejaarde vroegtijdig euthaniseren, en je gaat er qua huisvesting alleen maar op vooruit.

Remington.223 | 04-11-07 | 11:34

genieten toch, met die bejaarden.

vinnor | 04-11-07 | 11:33

Ranzig tuig

Poetuit | 04-11-07 | 11:33

Ik ga eensch fijn op alle telegrof ! drukken. Omdat het kan.

G-unite | 04-11-07 | 11:33

Hey, Megazand. Onderwerpje voor jou.

Poeremetator | 04-11-07 | 11:32

Catherine Keyl = bendeleidster?

Zeddegeizot | 04-11-07 | 11:31

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken