ABN Amro heeft tenminste plichtsbesef! Omroep Zeeland & Algemeen Dagblad niet!!!
ABN zegt sorry, Omroep Zeeland & AD doen NIKS
Kijk, de ABN Amro is tenminste een bank met plichtsbesef! Die zeggen snoeihard SORRY voor het feit dat er 250 jaar geleden krediet werd verstrekt voor de aankoop van slaven. ABN Amro bestond toen nog helemaal niet, maar er bestond wel een of andere verre voorganger van ABN Amro en dat maakt het eigenlijk alleen maar erger. Ze kunnen er niets aan doen, maar ze zijn schuldig, en dus moeten ze sorry zeggen, óf de hele dag douchen om al die goorheid eraf te wassen en dat is ook geen pretje. U kent zo'n bank misschien alleen van de debetrente, of de briefjes uit de muur als u weer eens € 50 contant nodig hebt voor het avondje stappen. Think again lui. De bank is SCHULDIG. SCHULD. BOETE DOEN. Er kleven dikke kledders BLOED aan de gevel van iedere ABN Amro in Nederland. Bloed aan de ABN Amro te Uden. Bloed aan de ABN Amro te Stadskanaal. Overal bloed, slavenbloed. ABN Amro was ook een beetje schuldig toen Patrick Kluivert overstak zonder te kijken. Patrick Kluivert speelde immers bij Ajax en Ajax werd gesponsord door ABN Amro. En kent u het ABN Amro Tennistoernooi? Nou, Richard Krajicek is de directeur. Diens vader Petr moest in 1970 vluchten uit Tsjechoslowakije. En daar hebben we ABN Amro nooit sorry voor horen zeggen, maar dat hád zomaar gekund. Sorry voor het communisme! ABN Amro is een bank met plichtsbesef. Kom er nog eens om, in deze tijden, tijden waarin mensen helemaal geen verantwoordelijkheid meer nemen. Neem nou Omroep Zeeland. De regionale omroep heeft een logo met een Z. Precies zo die moordende en rovende Russen in Oekraïne! Maar het logo aanpassen? HO MAAR. En zo steunt Omroep Zeeland indirect de Russische oorlogsmachine in Oekraïne. Niet financieel, maar stiekem, en dat is nog veel erger. En dat kunnen we dus ook zeggen van het Algemeen Dagblad, met die vieze bijlage van ze: de 'Z'. Ja wat nou, Z? Weet het Algemeen Dagblad wat ze mensen aandoen, door die Z niet gewoon even te veranderen in een V andere letter? Wat wonen we toch in een goor land met racisten, fascisten en oorlogszuchtigen - het is maar goed dat we kunnen pinnen bij ABN Amro.
Ajaxkaartjessjoemelcommissaris wordt baas NPO
Gefeliciteerd Frederieke Leeflang!
Eindelijk. Na lang wikken en wegen heeft onze publieke omroep een nieuwe baas (helaas niet Alexander Pechtold, red.). Frederieke Leeflang volgt per 1 januari 2022 Shula Rijxman op als voorzitter van de NPO. Volgens commissaris Tjibbe Joustra (vvd, ex-D66, ex-UWV, ex-OVV, ex-NCTV en nog ontelbaar andere petten) heeft Leeflang geen directe ervaring in de mediawereld, maar dat is niet helemaal waar. Frederieke Leeflang stond namelijk op 14 juli 2017 in de krant. Ze was als commissaris van staatsbank ABN Amro op kosten van staatsbank ABN Amro samen met haar kinderen naar de Europa League finale van Ajax in Stockholm geweest. Een slimme zet van de NPO. Op het moment dat je te kampen hebt met verschillende onopgeloste problemen omtrent belangenverstrengeling, stel je gewoon een ervaringsdeskundige aan. En als er lastige journalistieke vragen komen, weet Leeflang ook precies hoe je daar in een open democratie mee omgaat. "ABN Amro wil niet zeggen wat de trip de commissarissen heeft gekost en wat de bank aanvankelijk kwijt was voor de kinderen van de commissarissen: 'Daarover treden we niet in detail.' Ook wil de bank niet zeggen of de commissarissen het geld al hebben teruggestort." Veel succes met het verdedigen van de journalistieke onafhankelijkheid van de NPO Frederieke Leeflang!
Let op! Geld pinnen kost geld
Betalen om te betalen
Had die Geldmaatman toch gelijk. Geld pinnen kost binnenkort geld. ABN Amro opent weer een nieuw front in de War on Cash door klanten extra te laten betalen als ze te vaak contant geld pinnen en ook bij de Rabobank (zie brief na de breek) bent u binnenkort uw contante leven niet meer zeker. Omdat banken jarenlang weg hebben gekeken bij criminele megatransacties moet u, de gewone man (m/v/x), uw privacy inleveren. Geld betalen voor geld mensen. Dat is toch een beetje alsof je eerst een half uur lang door de stront zwemt, je daarna netjes schoonmaakt en afdroogt en vervolgens alsnog door een aangeschoten dwerg wordt ondergepist. Nou ja. Niet helemaal. Maar u snapt het idee.
OM onderzoekt halve staatsbank ABN AMRO wegens witwassen en terrorismefinanciering
Kijk, zo blijft het geld gewoon keurig rondgepompt in BV Nederland.
ABN AMRO, dat voor 56% in handen is van de Nederlandse overheid, wordt ervan verdacht "gedurende een langere periode ongebruikelijke transacties niet, of niet op tijd heeft gemeld’. „De bank zou daarnaast geen of onvoldoende cliëntenonderzoek hebben gedaan en niet (tijdig) afscheid hebben genomen van klanten. Hierdoor heeft de bank de Wet ter voorkoming van witwassen en terrorismefinanciering (Wwft) vermoedelijk overtreden. Het onderzoek startte naar aanleiding van een melding door DNB." De boefjes! Het lijkt voormalige staatsbank ING wel, dat vorig jaar nog 775 miljoen euro aan de overheid af mocht tikken als witwasboete. Daar was de Rijksschatkist trouwens maar wát blij mee. De bank laat weten de ontstane ophef te betreuren en dat onderzoek uit moet wijzen of zij zich in het geschetste beeld kunnen vinden. ABN AMRO's beurswaarde betreurt het trouwens allemaal ook, want die daalde in een dag met ruim 1,6 miljard euro. De slotkoers was gisteren nog €18,09 per aandeel, nu €16,50, een daling van bijna 9%.
