Trump hypnotiseert bij, Overijsselse tiener vastgezet door ICE en ChipSoft-hack loopt met sisser af in het StamCafé
Proost
Omdat het ook wel een keertje aardig is, bespreken we hedenavond enkel goed nieuws in ons StamCafé. Wat blijkt nou: na het beëindigen van om en nabij 47 oorlogen, het redden van de economie en het bevrijden van de Iraniërs werpt Trump zich nu op tot redder van de bijen. Dat maken wij althans op uit bovenstaande plaat, gemaakt tijdens het staatsbezoek van het Britse koningspaar aan de VS. Weer een banger van een foto van de vredespresident, een ongetwijfelde gamechanger voor de Midterms. Ander goed nieuws uit Amerika: ICE bewijst weer eens hartstikke NICE te zijn door een 19-jarige meid uit het Overijsselse De Krim (ja zo heet het daar. afblijven Poetin) vast te zetten. Hoe durven ze!! Zomaar Nederlandse tienermeisjes in de bak gooien! Die had zeker iets gemeens getweet over Trump!! Euh, nee. De meid in kwestie kwam aan op het vliegveld van Dallas met een koffer vol drugs, maar liefst 67 kilo. Ze zou eerst jarenlang de bak in moeten, maar sloot met justitie om daar slechts 4 maanden van te maken. Die 4 maanden zaten er er al op, maar nu zit ze dus vast in een detentiecentrum van ICE. Altijd weer die jongeren uit De Krim. Hoe dan ook lekker gewerkt ICE! Tenslotte drinken we een rondje extra voor alle patiënten bij zorginstellingen die gebruik maken van patiëntenportalen van ChipSoft. Nadat begin deze maand daar allemaal patiëntgegevens gehackt waren, meldt het bedrijf nu dat die gestolen gegevens allemaal vernietigd zijn. Of ChipSoft de cyberpikkeboeven daarvoor een geldbedrag heeft overgemaakt willen ze niet zeggen, maar we vermoeden: wel. Ja, jammer van je principes maar wel een nieuwe, zoveelste, dataramp afgewend. Kan ook gewoon, Odido. Enfin, tot zover het goede nieuws, na de breek wat miems en uiteraard goedenacht.
Georgische zwerver klimt via raam woning in en verkracht gehandicapte vrouw urenlang, krijgt 6 jaar cel
Straf lager dan geëist
Totale horrorzaak in Groningen. Daar besloot een illegaal door Nederland zwervende Georgiër (31), die naar eigen zeggen hier is om te werken, op 29 mei vorig jaar om in een steeg in de binnenstad door een openstaand raam van een studio te klimmen. Daar trof hij de licht verstandelijk beperkte en invalide bewoonster, die hij vervolgens urenlang op verschillende plekken in de woning verkrachtte. Bij elke vorm van protest werd de vrouw geslagen. Als laatst mogelijke redmiddel is de vrouw dan maar gaan gillen en toen omstanders dat gegil vernamen werd direct de politie ingeschakeld. De politie arriveerde maar hoorde niks en besloot daarop WEER TE VERTREKKEN. "Met geweld verkracht hij haar meerdere keren. Hij heeft haar aan haar hoofd en haren getrokken, tegen de muur geduwd, haar kleding gescheurd en houdt haar tegen als zij probeert via het raam te ontkomen." De brute verkrachting ging uiteindelijk door totdat de man in slaap viel en de vrouw wist te ontkomen. Het goede nieuws in dezen is dat het Georgische BEEST vandaag is veroordeeld, en wel tot, houd u vast, ZES JAAR cel. Een jaartje minder dan de eis. De verwachting is dat hij daarna wordt uitgezet naar Georgië. Exact, de verwachting.
Waarom zijn republikeinen zulke ongelooflijke kneuzen?
Leg het ons uit
Misschien zijn het de oranjebitters die ons de macht over het toetsenbord doen verliezen, maar waarom bestaat de anti-monarchistische beweging in Nederland uit zulke kansloze, onhebbelijke losers? Los van het vraagstuk of een democratisch gekozen staatshoofd de superieure optie is. De Nederlander is al lang geen meelzak meer als het om demonstreren gaat, we zien dagelijks tal van mensen de straat op gaan om ideeën te bepleiten die volslagen bout zijn, dus om een beetje draagvlak te scheppen maakt het eventuele hout dat je argument snijdt echt geen mallemoer uit. Toch bestaat het veldje met actief republikeins verzet op Koningsdag enkel uit een paar verroeste jankboomers, klimaatstressende menopauzisten en een karig handjevol door Arjen Lubach geradicaliseerde debatclub-jongeren. Even verderop staat een veel grotere menigte te juichen voor een man die op onze kosten en met de zakken vol van onze centen om en nabij 10x per jaar naar Griekenland vliegt en de rest van de tijd wat obligate stotterspeeches houdt op beurzen en braderieën in binnen- en buitenland. Nota bene het hoofd van een familie die niet eens zo heel lang geleden werd bestierd door een tot op het bot corrupt seksueel roofdier met een naziverleden, en weer even daarvoor door een mevrouw die vlak voordat de pleuris hier uitbrak naar Engeland vloog om daar crystal meth te gebruiken. Afijn, het is onze zaak niet maar van een iets grotere volksopstand dan het huidige clubje partypoepende halfdooien hadden we niet opgekeken. De steun voor een republiek is afgenomen en om dat tij te keren kwam actiegroep Republiek met een nieuwe mascotte, Wim de opblaasbare dino. Het ding is 10 meter hoog en daarmee mochten ze dus, boehoe, niet langs de route staan in Dokkum. Hierboven beeld van de fiere strijders die er wel stonden. Haha.
Dino Wim!
Schutter aangehouden bij White House Correspondents' Dinner, Trump geëvacueerd
Agent beschoten, schutter is 31-jarige 'Cole Thomas Allen'
Even genoeg nachtrust, het is totale mayhem in Washington. Tijdens het Correspondents' Dinner in het Washington Hilton, de allereerste die Trump als president zelf bijwoont, werd Trump ineens haastig van het podium getrokken door de Secret Service. Ook alle andere aanwezige kabinetsleden zijn in veiligheid gebracht. In de zaal zouden beveiligers 'shots fired' hebben geroepen en vermoedelijk zou er zelfs een schutter zijn gedood. Trump is ongedeerd, maar is dus mogelijk alweer ontsnapt aan een moordpoging. Op beelden is tot nu toe vooral veel paniek te zien bij de aanwezigen.
UPDATE - Trump meldt via TruthSocial dat er een schutter is opgepakt, dus NIET dood, er geen gewonden zijn en wil 'de show' door laten gaan. Onzeker of dat ook daadwerkelijk gebeurt.
UPDATE - Correspondents' Dinner afgeblazen, wordt mogelijk over 30 dagen ingehaald. Trump is onderweg naar het Witte Huis en houdt dadelijk persconferentie.
UPDATE - Op de soosjels gaat dit fragmentje dus megaviral, waarin Trumps persdame Caroline Leavitt de uitdrukking 'there will be shots fired' gebruikt in aanloop naar het diner.
UPDATE - De schutter zou zijn overmeesterd bij de ruimte waar bezoekers van het diner gefouilleerd werden en door metaaldetectors moesten. Zou hebben geschoten op een agent in een poging de zaal binnen te komen.
UPDATE - Onbevestigd: beelden van de schutter na de aanhouding. CNN spreekt van een 30-jarige man uit Californië. Is volgens Washington Post naar een ziekenhuis gebracht.
UPDATE - Beelden bij Fox News van de situatie bij de rode loper van het diner, dichtbij de plek waar het gebeurde. Enorme chaos, agenten met getrokken wapens, 'We got one down'. Persco Trump gaat zo beginnen, livestream hier. Alle pers in avondkleding, lol.
UPDATE - Trump deelt beelden van het incident en FOTO van de schutter vlak voor aanvang van de persconferentie. Man sprint langs beveiligers, wordt daarna beschoten. Nog niets bekend over identiteit, behalve dat hij een snor heeft.
UPDATE - Trump op persco: 'A man charged a security checkpoint armed with multiple firearms.' Benadrukt de moed van de beveiliger die de schutter neerschoot/overmeesterde en het 'moment van eenheid' dat het incident teweegbracht in de dinerzaal. Trump had zin in een feestje, heeft flink geruzied met de veiligheidsmensen om het diner door te gaan. Schutter handelde 'waarschijnlijk' alleen, maar 'we'll find out', aldus Trump. Spreekt van een 'lone wolf wackjob'.
UPDATE - Trump zegt nu dat hij en Melania de schoten, hoewel die 'quite far away' waren, gehoord hebben. Op de beelden leek hij aardig kalmpjes terwijl de pers in de zaal al onder de tafels kroop. Verder: schutter werd volgens Trump gestopt in de 'first line of defense', dat was dus wel IN het hotel. 'He hadn't anywhere close to breached the doors to the ballroom.'
UPDATE - Trump citeert nu de percentages van presidenten die beschoten of vermoord worden ('8 procent, 5,8 procent'), vindt het een stuk gevaarlijker dan bijvoorbeeld stierenvechten. Hij kan het zich niet veroorloven om er wakker van te liggen en ohja Amerika is the hottest country in the world. Schept nu weer op over Iran hahaha. Vergelijkt de beveiliger die schoot met wildwestfiguur Matt Dillon uit Gunsmoke. Ennn persco voorbij.
UPDATE - NAAM van de schutter: Cole Thomas Allen, een 31-jarige (vermoedelijk docent) uit Torrance, Californië. Volgens politie Washington is hij NIET gewond, maar toch voor observatie naar het ziekenhuis vervoerd. De beschoten agent is in z'n kogelvrije vest geraakt en is niet ernstig gewond.
UPDATE - HIER TERUGKIJKEN
VIDEO
Hoera, 40 jaar PUNT NL op het internet
Bekend van bijvoorbeeld geenstijl punt nl
Taart voor het internet en dan specifiek het Nederlandse internet want het html-website-achterzetsel-dinges .nl (punt en el) is JARIG. Op 25 april 1986 werd punt nl voor het eerst als topleveldomein geregistreerd door wiskundemeneer Piet Beertema, die daarmee Vaderlandse- en tevens wereldgeschiedenis schreef. De landcodes .uk, .us en .il bestonden weliswaar, maar in beperkte mate en/of niet voor publiek gebruik. Was allemaal nog jaaaaren voordat het daadwerkelijke internet werd uitgerold, de plek die we inmiddels kennen van Balkenende op Hyves, tokkies op Feesboek, DPG-kerstpakketten op Marktplaats, @Grok is this true, de manosphere, de femosphere, de keeper van Den Haag en natuurlijk van uw roze weblog. We zijn allemaal een beetje schatplichtig aan Piet, en om dit 40-jarig jubileum te vieren na de breek een lijstje met onze favoriete punt nl's!
Probleemwolven snel doodknallen: HET KAN WEL
JIPPIE AANGESCHERPTE MAATREGELEN
Droevige Dion Graus-geluiden. Er gaat nog deze zomer ONMIDDELLIJK GESCHOTEN worden als een wolf ook maar een verkeerde beweging maakt of het in zijn hoofd haalt om over de speelplaats van een kinderdagverblijf te huppelen. In ieder geval heeft de ministerraad besloten een nieuw 'aangescherpt maatregelenpakket' met betrekking tot probleemwolven aan te nemen. Eigenlijk hetzelfde pakket als BBB-stas Rummenie bedacht had, maar daar deed de Raad van State moeilijk over. Nu is er wat gehannest met een 'wettelijk kader' maar blijft het resultaat hetzelfde: provincies mogen sneller 'handelen' (lees: SCHIETEN) op probleemwolven. Hoe snel, geen idee. Waarschijnlijk wordt er straks nog maar 3 weken over vergaderd in plaats van 3 maanden of zo. De mensen van wolvenknuffelblog Wolven van Utrechtse Heuvelrug kunnen vast een paar nieuwe in memoriams klaarzetten. RIP!
Ook al te weinig van: water uit de kraan
De kraan gaat NEE verkopen
Dienstmededeling. Na het overvolle stroomnet en de schrikbarend lage gasvoorraad, is ook ons laatste zekerheidje in het leven in gevaar. Vitens, bekend van het verkopen van water en daarnaast vertellen dat iedereen moet kappen met het gebruiken daarvan ('Hoe durft u te douchen' en 'Lik eens uw bord af') waarschuwt dat het allemaal maar net lukt met de watervoorziening. We moeten er maar rekening mee gaan houden dat er 'ook wel eens nee verkocht wordt' als we de kraan open draaien. Lees: We gaan bij dezen waterrantsoenering soft launchen. Heerlijk, straks hebben we slechts een kwartier per dag water uit de kraan. Dan mogen we onze door de overheid geleverde jerrycan van 750ml vullen om de rest van de dag, in noodgevallen, ook nog te kunnen drinken (maximaal 2 jerrycans per huishouden). Alle kamerplanten gaan dood. In persconferenties horen we dat we voorlopig de afwas met watervrije hygiënedoekjes moeten doen. Daar zijn er weliswaar te weinig van, maar gelukkig heeft de minister net een loods van die krengen uit China op de kop getikt bij ene Sywert. Of leg de borden en het bestek na de (gortdroge) maaltijd gewoon weer in de kast, u heeft alles toch blinkend schoon afgelikt dus je ziet het niet. Misschien, heel misschien, mogen we zelfs, zij het 30 seconden maximaal, douchen met een muntje.
Sluiting azc Hardenberg 'GEEN TOPPRIORITEIT' volgens interne memo COA
Deze berg organisatorische stront hee
Ok iedereen die nog dacht dat er ook maar één COA-medewerker wakker ligt van een eventuele door de gemeente opgelegde dwangsom, vergeet het. Het azc in Hardenberg moest anderhalve maand geleden leeg zijn, dat wist het COA al jaren, maar toch zitten er vandaag de dag nog 251 asielzoekers die het COA nergens kwijt kan. De dwangsom van de gemeente is inmiddels opgelopen tot 1,65 MILJOEN, dus dan zou je eventueel kúnnen denken dat er een beetje vaart wordt gemaakt om deze shitshow op te lossen. Nou nee. Het sluiten van de opvang in Hardenberg is 'GEEN TOPPRIORITEIT' bij het COA, aldus een interne memo. Simpelweg omdat de shitshow op een aantal andere plekken net ff groter is. Wat wél bovenaan het prioriteitenlijstje staat is het aanmeldcentrum Ter Apel, en de zooi daar binnen de perken houden lukt ook al niet dus eer de problemen daar en vervolgens in respectievelijk Breda en Epe zijn aangepakt, DAN is het de beurt aan Hardenberg. Dan zijn we vele miljoenen aan dwangsom verder, maar ach. Het gaat immers van de grote hoop, is uiteindelijk niet veel meer dan broekzak-vestzak met overheidsgeld en is niet eens de duurste dwangsompost binnen de asielketen. Maarrrr kabinet-Jetten komt binnen 2 weken met nieuwe asielmaatregelen, dus ooit, ergens, een keer komt alles helemaal goed! Echt waar.
Kopieën ID-bewijzen, BSN, bankgegevens etc etc bij gemeente Epe buitgemaakt, ALLE INWONERS slachtoffer van hack
Jemig wat een
De identiteitsfraudekanjer is gevallen op de Veluwe! In maart zijn bij de gemeente Epe na een inbraak van ongetwijfeld enorm slimme, mega geavanceerde Mission Impossible-achtige superhackers (haha) namen, burgerservicenummers, adresgegevens, duizend kopieën van ID-kaarten, rijbewijzen en paspoorten, buitgemaakt. Wie allemaal slachtoffer zijn van deze hack des doods? ALLE INWONERS. Van iedereen en z'n Eper (Epese? Epeër? Epelaar??) moeder ligt wel iets aan gevoelige informatie bij een stel criminelen. We kunnen teleurgesteld zijn, maar verrast zijn we al lang niet meer. De gemeente (bekend van verrotte bestuurscultuur en 0 vertrouwen) zegt de situatie 'ten zeerste te betreuren' en tevens 'serieus te nemen'. Dat betekent ongeveer zoveel als 'We kunnen niks doen, we kunnen sowieso niks, de hele overheid kan niks, maar erg is het wel'. En erg is het. Al je gegevens in handen van kwaadwillenden, kunt u het zich voorstellen? Waarschijnlijk wel, want iedereen die nog niet betrokken is bij een datalek behoort onderhand tot de uitzondering. Aan de berg slachtoffers kan nu dus een hele gemeente worden toegevoegd. Vreselijk. En dan woon je dus al in Epe...
Nederlandse frituursnacks IN GEVAAR
Het Aziatische gevaar rukt op
Dit was ons dus helemaaaal niet opgevallen want wij vragen bij de snackbar eigenlijk altijd hetzelfde voor de GSHQ-vrijmibo (6 bereklauwen met pindasaus, 8 patat extra mayonaise, 4 XXL-frikandellen met extra ui, 2 discodellen, 4 kipcorns met curry, 6 mexicano's met joppiesaus, 3 berenlullen, 2 kikasticks, 1 viandel, driekwart smulrol, 3 halve kipjes en voor iedereen een huzarenslaatje extra mayo voor tijdens het wachten) maar HET HOLLANDSE BRUINE FRUIT is in gevaar. Volgens onderzoek van Distrifood laat de consument de frikandel, de kroket en de bitterbal steeds vaker links liggen voor TROEP UIT AZIË. In schokkend rap tempo verliest de klassieke frituursnack terrein aan dingen als de DUMPLING (?), de GYOZA (??) en de YAKITORI (???). Nou yaki bah. De verkoopcijfers van die zooi namen sinds 2024 enorm toe, terwijl de bitterballenverkoop met 11 procent daalde, de kroket 6 procent minder werd verkocht en de verkoop van frikandellen met bijna EEN VIJFDE afnam. We mogen spreken van een crisis. Red daarom uw land en ga vandaag nog naar de snackbar. Weg met die in deeg gevouwen brokken voedselvergiftiging uit het Verre Oosten. Koop Hollandse snacks, en dan iets dat rijmt op snacks.

