VIDEO - 'Jodenjager Ajax-Maccabi' webcamt vanuit gevangenis: 'We joegen op ze, Joden verkrachten kinderen en rennen weg'
Maar het waren relletjes!
Kijk eens wie we daar hebben. Nou ja, eigenlijk weten we niet precies wie we daar hebben. In ieder geval een gast die ZEGT dat hij trots deelnemer was bij de ""rellen"" na Ajax - Maccabi Tel Aviv in november 2024. Rellen die we nadrukkelijk GEEN Jodenjacht of pogrom mogen noemen want dat vindt burgemeester Halsema PROPAGANDA. Sterker nog, het was eigenlijk een te verwachten reactie op wat leuzen van de supporters uit Israël. Blijkt dus dat naar die bewuste avond refereren als 'rellen' of 'geweld' ronduit een belediging is voor de jongens die het hebben uitgevoerd. Volgens deze meneer, die (zegt-ie) vanuit de gevangenis via (ogenschijnlijk) een webcam-chatsite (mag dat??) opduikt bij een Israëlische streamer, deden ze maar wat hun best om er een Jodenjacht van te maken. Een paar uitspraakjes van de fiere Amsterdamse strijder: "We hunted them. Took their passports and stuff like that (...) Only Jews run away. (...) You Jews rape children". Vervolgens krijgt hij een paar vegen uit de koosjer koekenpan over zijn ielige voorkomen en dan is het boeiende gesprek al snel afgelopen. Hoor je het verhaal ook eens van de andere kant!
Oud-defensiestas Tuinman: gun Onze Jongens hun snuifje!
Ja het heet MARCHEERPOEDER he
Opschudding in ons o zo imposante defensie-apparaat! CDA-staatssecretaris Derk Boswijk wordt, zo lezen we in de T., hevig onder vuur genomen door zijn voorganger Gijs Tuinman. Dat gaat allemaal om het DRUKSBELEID binnen het leger. Onder bon vivant Tuinman leek het er even op dat de regels omtrent drugsgebruik versoepeld zouden worden door af te stappen van het zerotolerancebeleid. We hebben heel veel extra militairen nodig en laat de groep die voor ons moet vechten nou net de groep zijn die regelmatig een weekend pillen staat te poppen op een hardcorefestival, ziet u. Maar met Derk 'fuk drugs!' Boswijk aan het roer zijn alle plannen voor versoepeling weer in de latrine gemieterd. De CDA-man denkt het allemaal op te kunnen lossen met 'aandacht voor bewustwording en preventie', powerpoints over het schuttersputje zonder speed ook best leuk is of zo. Die denkt Onze Jongens zonder pep de Russen ook wel ff de strot afbijten. ONHOUDBAAR vindt Tuinman, die in zijn oproep aan het nieuwe bewind wordt gesteund door luitenant-kolonel Marnix Felius. Het zerotolerancebeleid zorgt jaarlijks voor het ontslaan van tussen de 45 en 65 militairen. Het kost ons KEIHARDE (en keistrakke) TROEPEN en dat is funest als we er juist VEEL MEER nodig hebben. Stop de betutteling! Elke loopgraaf een zak pretPATRIOTPOEDER!
'Afscheidsbrief Jeffrey Epstein nooit gebruikt in onderzoek naar zijn dood'
RAAR
Er is al zoveel tijd verstreken en we zijn al zoveel ""afleidingsmanoeuvres"" verder sinds het voor het laatst over de wilde avonturen van Jeffrey Epstein ging, dat je bijna zou vergeten dat we dus NOG STEEDS NIET alle Epstein Files hebben en dat er NOG STEEDS een dikke nevel hangt rond de vraag of die gast nu welnietwelniet geverzelfmoord is. We weten nog altijd niks en met alle legitieme vraagtekens die er bestaan rond zijn dood is het dus extra frappant dat er kennelijk een door Epstein geschreven AFSCHEIDSBRIEF bestaat die compleet buiten beschouwing is gelaten, zoals we lezen in de NY Times. Enkele weken voor zijn uiteindelijke dood zou Epstein al een poging hebben ondernomen zichzelf te verhangen, hoewel hij tegenover het gevangenispersoneel beweerde te zijn aangevallen door z'n toenmalige celgenoot. Die celgenoot heeft gaf een paar dagen later bij zijn advocaten aan dat hij een afscheidsbriefje had gevonden, waar naar zijn herinnering iets op stond als "time to say goodbye", uiteindelijk hebben zijn advocaten dat briefje in handen gekregen en de echtheid ervan kunnen vaststellen. Vervolgens is de zelfmoordbrief achter slot en grendel gezet als bewijsstuk in de zaak van die celgenoot, en is het dus NOOIT onderdeel geworden van de onderzoeken naar Jeffrey Epstein. Raar, vreemd en merkwaardig, zoals eigenlijk alles in deze hele shitshow. Donnie, doe ff al die files vrijgeven. Dan is het gezeik eindelijk klaar. Toch??
P.S. Ja we hadden natuurlijk een foto van Epstein zonder Trump kunnen zoeken (wel moeilijk!) maar dit is leuker
GSTV. Tom Staal bij demonstratie VOOR en TEGEN hotel voor statushouders in Tilburg
Ook StamCafé
Er wordt dagelijks wat afgedemonstreerd in elke hoeken van dit land en de afgelopen weken gingen die demonstraties vaak over ASIEL. Dankzij die prachtige Spreidingswet krijgen allemaal gemeentes nu de opdracht om in te springen waar het COA in de knel komt met een idioot hoge instroom van vreemdelingen gebrek aan opvang, en zo worden er overal waar het maar kan asielzoekers en statushouders in tijdelijke opvangplekken gepropt. Zo ook in Tilburg. Daar is de gemeente van plan om 56 statushouders in het Mercure Hotel te laten verblijven, in de drukste uitgaansstraat middenin het centrum. Daar zijn dus een allemaal mensen TEGEN en die kwamen gebruik maken van hun demonstratierecht. Maar er zijn ook allemaal mensen VOOR (of vooral TEGEN het TEGEN-kamp) en die kwamen OOK gebruik maken van hun demonstratierecht. Daartussen schipperde een dappere reporter met een roze microfoon, die de sfeer polste in beide kampen. Hij trof onder andere anti-AZC-shirts, fatbikes, mensen die halverwege besloten toch liever naar huis te willen, mannen die het liefst bier met de statushouders willen drinken, mannen met een hekel aan Feyenoord, goede gebitten, slechte gebitten en een mysterieuze man met een baard. Kijk en oordeel zelf!
NEDERLAND IN DE FIK
Grote natoerbranden overal
We hopen dat u dit kunt lezen door alle rook heen want op zeker 5 plaatsen in dit mooie landje woeden grote natuurbranden. Daarvan is een aanzienlijk aantal ontstaan op schiettereinen van defensie, zoals 't Harde (fikt nog steeds), Oirschot (ontstond door een actie van een Chinook) en Weert. Vanwege die laatste moest even geleden vliegveld Kempen ontruimd worden, mede omdat daar duizenden kilo's kerosine worden opgeslagen. Ook staan er stukken duin in brand bij Noordwijk en de De Zilk en vatte enkele uren geleden een bos in Overloon vlam. Dat ook gebeurde tussen Kessel en Helden, maar wat ons betreft zijn de echte helden de honderden brandweerlieden die dat alles nu staan te blussen. Beelden na de breek.
UPDATE - Ook AZC BUDEL ontruimd! (bekend van GeenStijl)
UPDATE - De Commandant der Strijdkrachten meldt dat de militaire oefeningen komende tijd niet worden opgeschort, maar dat er "extra maatregelen" genomen zullen worden. De vlammenwerpers blijven in de kast.
UPDATE - Nederland vraagt Europa om hulp bij de bestrijding van de branden. Mogelijk morgen steun van onder andere Duitsland.
Ja ja ja! Een PETITIE tegen buitenlandse overname DigiD
De klok tikt door
Best gek natuurlijk dat onze overheden op alle fronten bezig zijn om zich digitaal los te maken van ome Amerika, maar de regering op het punt staat om DigiD (beheerd door IT-bedrijf Solvinity) gewoon doodleuk uit handen te geven. Dat vrijwel de hele Tweede Kamer dat helemaal niet wil maar dat de regering daar niets mee doet is ook best gek. Jetten en z'n douchemuntjes gaan namelijk 6 mei tekenen bij het kruisje, TENZIJ ze natuurlijk voor die tijd van gedachten veranderen. Er is enige haast bij gemoeid, maar om voorafgaand aan die Deadline des Privacydoods de druk nog wat op te voeren kunt u er nu voor kiezen om deze PETITIE te tekenen. De petitie roept op om "A. Uiterlijk zondag 2 mei afstand te nemen van de inhoudelijke standpunten van de staatssecretaris van BZK. B. De beleidskeuzes voor DigiD en MijnOverheid per direct over te hevelen naar staatssecretaris Aerdts van EZK. C. De regie terug te pakken en in onderhandeling met partijen het bedrijf Solvinity blijvend over te zetten naar Nederland. D. Interne maatregelen te nemen binnen het kabinet en een extern onderzoek te gelasten." Klokkenluider Pieter van Oordt, IT-securityman Ronald Prins tekenden al. Voor uw privacy, voor onze privacy! Red onze digitale soevereiniteit!
BEELDEN - Grote fik bij militair oefenterrein 't Harde
PANG PANG GAAT FOUT
Er wordt natuurlijk met de nieuwe defensiebudgetten behoorlijk wat afgeknald door Onze Jongens maar dan kan er dus ook wel een keertje iets misgaan. Of het komt door een rokende militair, rondvliegende munitie of een konijn met terroristische motieven weten we uiteraard niet, maar er woedt dus een behoorlijk grote brand op het militaire oefenterrein bij 't Harde. Dat leidt tot vlammen alsook een ENORME rookwolk en een NL-Alert in de wijde omgeving. De brand is al enkele uren aan de gang en blijft zich uitbreiden, zoals branden in gortdroge natuurgebieden dat doen. Inmiddels zijn ook verschillende wegen rond het gebied afgesloten, waaronder de A28. Nog niet duidelijk wat het betekent voor de paar miljoen recreanten in de omgeving. Rook- en fikbeelden na de breek.
UPDATE 14:47 - Vuurgeur tot in Amsterdam te zien en ruiken. 200 brandweerlieden en 3 helikopters aan het werk. Ook Chinook van defensie ingezet.
UPDATE 14:55 - Waar we eerder schreven over een 'behoorlijk grote brand' mag volgens de Landelijk Coördinator Natuurbrandbeheersing staan 'uitzonderlijk grote brand', meldt hij bij De Stentor. Nu ook NL Alert in provincie Utrecht en delen van Noord-Holland
UPDATE 15:56 - De brand ontstond tijdens een oefening op het schietterrein. "Maar of de brand ook veroorzaakt is door de oefening is nog niet bekend. Daar doet de marechaussee onderzoek naar." Kan dus nog gewoon een konijn zijn geweest.
UPDATE 17:44 - Defensie laat op X weten dat er een vierde Chinook en een Cougar transporthelikopter onderweg zijn naar de letterlijk vertaalde line of fire. Defensie is nu dus met vijf heli's het (mogelijk eigen) brandje aan het blussen.
UPDATE 17:50 - Nog altijd fik, A28 rest van de dag dicht, brandweermannenteller staat op 400.
VEEL MEER Veluwe nodig om drukte Veluwe tegen te gaan
12.000 voetbalvelden Veluwe erbij!
Nieuws uit de natuur! Een wijs man zei ooit 'Het is niet vol, maar wel druk' en die uitspraak sloeg natuurlijk op de Veluwe. Tuurlijk, op Koningsdag ziet het in het centrum van Amsterdam zwart van de mensen, maar die mensenmassa verbleekt bij de Veluwe op een rustige zondagmiddag. We denken wel dat we een wolvenprobleem hebben maar die roedels hadden het een stuk makkelijker gehad als ze niet over al die miljoenen recreantenhoofden moesten lopen. Op elk stukje heide dat je tegenkomt lopen / staan / liggen lui te recreëren. Dat moet anders. De natuur kan het niet aan en bezoekers krijgen op deze manier ook last van elkaar. Er heerst een algeheel opgefokte sfeer; wandelaars staan hutje mutje en gaan met elkaar op de vuist, dagelijks tientalllen kilometers huurfietsfile en tentenkampen vol avonturiers die begeleid door een sherpa de Posbank beklimmen. Belangengroep VeluweAlliantie slaat alarm. Er moet VEEL MEER Veluwe komen om de vraag naar Veluwe tegemoet te komen. Om de drukte bij de hotspots te verminderen moeten er 12.000 voetbalvelden aan nieuw recreatiegebied komen. Ambitieus, maar wat ons betreft een druppel op een gloeiende plaat. Wij pleiten voor 10 nieuwe Veluwes en de invoering van het doctrine 'straatje erbij, wijkje erbij, Veluwe erbij' in alle Nederlandse gemeentes. Ook moet de toeristenbranche diverse niet-Veluwse bestemmingen anders gaan aanduiden. De hoofdstad wordt Veluwe Canals, Scheveningen Veluwe Beach en in het hoge noorden Veluwe Earthquake District. Alleen samen krijgen we de Veluwe veel luwer.
Gürünchüm! De stüümbüssün züün geüpünd!
Beeld: man gooit zijn 43ste stembiljet van de ochtend in stembus
Güüdemörgün! Het is een hüürlüke dag en daarmee bedoelen we ook nog eens een absoluut hüstörische dag! Namelijk die van Misschien Wel de Belangrijkste Verkiezingen Ooit: de TWEEDE POGING tot de gemeenteraadsverkiezingen 2026 in Gorinchem. Die moesten natuurlijk over omdat de gemeenteraad zo nodig een aloude traditie in de Turkse gemeenschap wilde slopen. Dat alles in een poging om de met al dan niet gevolmachtigde voorkeurstemmen gekozen Ali Cocak (van een partij die letterlijk DEMOCRATEN Gorinchem heet) en Ilhan Tekir (DEMOCRATEN 66 en tevens fan van uitsluitend DEMOCRATISCH gekozen Turkse presidenten) zwart te maken. Maar de democratie zal vandaag zegevieren! Ons stemadvies: geef je stempas aan de meest betrouwbaar Turk die je tegenkomt en alles komt goed. Lüüt hüt Füüst vün dü Gürcümse Dömücrütiye bügünnün!
Schokkend beeld: SP-kandidaat Jümmiye Düük beveelt Gorcumse vrouw haar stempas af te staan
Trump hypnotiseert bij, Overijsselse tiener vastgezet door ICE en ChipSoft-hack loopt met sisser af in het StamCafé
Proost
Omdat het ook wel een keertje aardig is, bespreken we hedenavond enkel goed nieuws in ons StamCafé. Wat blijkt nou: na het beëindigen van om en nabij 47 oorlogen, het redden van de economie en het bevrijden van de Iraniërs werpt Trump zich nu op tot redder van de bijen. Dat maken wij althans op uit bovenstaande plaat, gemaakt tijdens het staatsbezoek van het Britse koningspaar aan de VS. Weer een banger van een foto van de vredespresident, een ongetwijfelde gamechanger voor de Midterms. Ander goed nieuws uit Amerika: ICE bewijst weer eens hartstikke NICE te zijn door een 19-jarige meid uit het Overijsselse De Krim (ja zo heet het daar. afblijven Poetin) vast te zetten. Hoe durven ze!! Zomaar Nederlandse tienermeisjes in de bak gooien! Die had zeker iets gemeens getweet over Trump!! Euh, nee. De meid in kwestie kwam aan op het vliegveld van Dallas met een koffer vol drugs, maar liefst 67 kilo. Ze zou eerst jarenlang de bak in moeten, maar sloot met justitie om daar slechts 4 maanden van te maken. Die 4 maanden zaten er er al op, maar nu zit ze dus vast in een detentiecentrum van ICE. Altijd weer die jongeren uit De Krim. Hoe dan ook lekker gewerkt ICE! Tenslotte drinken we een rondje extra voor alle patiënten bij zorginstellingen die gebruik maken van patiëntenportalen van ChipSoft. Nadat begin deze maand daar allemaal patiëntgegevens gehackt waren, meldt het bedrijf nu dat die gestolen gegevens allemaal vernietigd zijn. Of ChipSoft de cyberpikkeboeven daarvoor een geldbedrag heeft overgemaakt willen ze niet zeggen, maar we vermoeden: wel. Ja, jammer van je principes maar wel een nieuwe, zoveelste, dataramp afgewend. Kan ook gewoon, Odido. Enfin, tot zover het goede nieuws, na de breek wat miems en uiteraard goedenacht.

