Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

NS pakt kiekende reizigers

cdntraal.jpgDe Nederlandse Spoorwegen is echt een fantastisch bedrijf. En als we zeggen 'bedrijf' dan bedoelen we bedrijf. De NS is een zelfstandige onderneming die concurreert op de vrije markt. Daar mogen we best trots op zijn. Maar er is meer. Zo heeft de NS zelfs beschikking over een eigen priveleger! Dat klinkt Zuid-Amerikaans, maar dat is het niet. Dat ontdekten journalisten onlangs al toen ze wilden berichtten over de muizenplaag op Utrecht CS. Camerateams en burgerjournalisten werden hardhandig weggestuurd onder bedreiging van arrestatie. En deze week ging het weer mis. De spoorwegpolitie, die in de praktijk onder commando van het NS*-management staat, arresteerde een fotograaf. Waarom? Er reed een Segway rond op het station, dus DAAROM. En aangezien het station priveterrein is van het particuliere bedrijf genaamd 'NS' werd de politie ingeschakeld om de fotograaf op te pakken en af te voeren. Nee, dit is geen onwenselijke situatie, arrogantie, machtsmisbruik, misbruik van overheidsmiddelen, belediging van een freelance fotograaf in functie en schoffering van reizigers. Dit is volstrekt begrijpelijk omdat .... [NS kom er maar in] *Prorail, NS, één pot nat voor de gemiddelde cunsument dus ook voor ons.

Reaguursels

Inloggen

@Aarsvarken 11-08-07 @ 12:09
recoveren gaat niet gebeuren

Fonta | 12-08-07 | 16:46

Hmm.. Utrecht c.s. Als het op het perron is, staan ze helaas juridisch in hun recht. Een perron is namelijk een half open instelling, wat betekent dat het in principe vrij toegangelijk is voor iedereen mits je in bezit bent van een geldig treinkaartje. Probleem is wel dat de regelgeving betreffende openbare gelegenheden niet meer opgaat. Denk maar aan een bioscoop. Zelfde juridische positie.

tietenbekkie | 12-08-07 | 08:50

Begrijpelijk, zo'n dikke 60 jaar geleden waren ze ook al erg stipt met het vervoeren van menschen en wilden ze ook al liever niet op film/foto

neemjemoederindemali | 12-08-07 | 05:14

Aldus een vriend van mij hier... :P

Aarsvarken | 11-08-07 | 12:10

Owh, wat een pipo's zijn die spoorwegagentjes...
Die foto's kan Meneer Winter zo nog terug halen met recovery software. Dus daaaaaag agenten...
Mission failed....

Toch eens een keer tijd voor een Flashmob om met 200 GS-ers even het politibureau te gaan fotograveren en vervolgens weer in V formatie weg te lopen richting de treinen?

Aarsvarken | 11-08-07 | 12:09

Dit is echt iets om je kwaad over te maken. Nu komt het kennelijk niet uit dat iemand een situatie vast legt met zijn camera. Maar wat zie ik nota bene op dezelfde pagina van Villamedia waarnaar hier in dit artikel naar gelinkt wordt:

"Politie zoekt foto's rellen na interland."

Ik noem dit dubbele standaarden. Op verzoek een foto wissen maar als het ze uitkomt willen ze de foto's in beslag nemen en zelf gebruiken voor hun [email protected]!

Whitehouse | 11-08-07 | 01:36

Wat doet de politie daar dan, als het priveterrein is. Laat ze dan een detectivebureau inhuren.

De Geus | 11-08-07 | 01:31

Trijntjespliesie = Wannabee statswachters

Zegway ???? is toch playmofiel ........
Kan je denk ik wel lekker op Fappen ....

FapMaster | 10-08-07 | 22:47

@Kleaver 10-08-07 @ 12:43
Heb net vanuit betrouwbare bron gehoord dat dit nog wel een staartje gaat krijgen :-)

Fonta | 10-08-07 | 12:50

Meteen voor het gerecht slepen die politie.

Kleaver | 10-08-07 | 12:43

Omdat ze wilden "berichtten". Nieuw Nederlands! Maar dit terzijde. Foto's maken mag niet. wederrechtelijke vrijheidsberoving, mag dat wel? Stap naar een advocaat, doe aangifte en zet dit door, freelancertje.

agentorange | 10-08-07 | 11:24

@ Benman 09-08-07 @ 16:57

Onzin. Er zijn legio voorbeelden van slecht geleide staatsbedrijven, net als private ondernemingen.

Tobus | 10-08-07 | 08:21

Ach, het past in het patroon: in dit land treedt de overheid alleen op tegen ongevaarlijke burgers en jounalisten. Het geteisem heeft vrij spel....

Kunnen we vast wennen aan de islamo-fascistische staat die we in pakweg een jaartje of tien zullen zijn!

Brouhaha | 10-08-07 | 00:58

De spoorwegpolitie, das nog mislukter tuig dan de stadwacht.

Sneopert | 10-08-07 | 00:39

Wissen is niet weg!!!! Als je iets wist van digitaal is alleen bepaald dat er iets overheen 'mag' (een soort lekker wyph), dus hop met die foto's.
Eisenbahnpolizei Ordnung musst sein, nicht?

hfakker | 10-08-07 | 00:02

Kijk, wat is nou het probleem? -kug- Journaliste maakt foto van NS-medewerker op een Segway, een apparaat waarop je nog niet dood gefotografeerd wenst te worden, immers, is een masjien voor losers.
Journaliste wilde artikel schrijven over dit deze intrigerende machine, plus foto. Kan allemaal. Alleen, vraag ff toestemming aan NS-medewerker in kwestie die op de foto gezet wordt. Punt is alleen weer waarop de gedresseerde apen van de spoorwegpliessie menen te moeten reageren...., met een vriendelijk gesprekje valt een probleempje als dit zo op te lossen, en voorkom je bv vervelende topics als bv hier. Maar ja...., dit hou je tog met VMBO-agenten....

brutus68 | 09-08-07 | 23:18

Ach de GS redactie is weer eens een zondebok aan het zoeken... stelletje arrogante amateurs.

ipje | 09-08-07 | 22:45

de N.S. = de national sozialisten

kritikaster | 09-08-07 | 21:25

Ik snap nooit zo goed wat de poeha is als de politie een foto wist van een geheugenkaartje. Die haal je nl. zo weer terug... Zelfs als het kaartje geformatteerd werd. Zijn hele fijne freewaretooltjes voor.

Neon | 09-08-07 | 20:50

@.. zapper 09-08-07 @ 19:47
wie de schoen past trekke hem aan.
De dienst spoorwegpolitie is een onderdeel van de KLPD. De politie in Nederland kent 25 regionale korspen en de KLPD.
De NS heeft niets te zeggen of te bepalen over de de spoorwegpolitie.

claudi-jaah | 09-08-07 | 19:57

@piquant 09-08-07 @ 18:58
das echt niet!!pas was ik er met een stel medejunks en toen we wilde spuiten werden we weggestuurd!

overVecht | 09-08-07 | 19:49

@henkiedenkiedenkie 09-08-07 @ 17:08 je moet niet met grote mensen dingen mee willen lullen als je zo duidelijk maakt dat je er werkelijk de ballen verstand van hebt.

..zapper | 09-08-07 | 19:47

@cheese 09-08-07 @ 19:33

In het gebouw vd Tweede Kamer heb ik die Segways ook al gezien, vandaar dus...

Tzakje | 09-08-07 | 19:39

De nederlandse spoorwegen is opgebouwd met belastinggeld, en de staat is nog steeds de enige aandeelhouder.

En dan gaan ze eikelen over een paar kutfoto's

cheese | 09-08-07 | 19:33

piquant 09-08-07 @ 18:58
Klopt wegbrengen of ophalen mag zonder geldig vervoersbewijs. Verder mag men er zich niet bevinden of andere handelingen uitvoeren zonder geldig vervoersbewijs

claudi-jaah | 09-08-07 | 19:14

@DonJohnson 09-08-07 @ 18:35
Nee, dat kan niet op grond van huisvredebreuk. Een agent zal ten eerste moeten aanhouden en een basis moeten zoeken om de aanhouding te rechtvaardigen. In praktijk zal dat vaak zijn om een simpel misdrijf waarvoor aangehouden mag worden, negeren van bevel of vordering, huisvredebreuk etc.
Een camera invorderen kan wel als er een wettelijke grondslag voor aanwezig is, de foto wissen nooit. Dit kan alleen na toestemming van de verdachte.
Let wel dat die toestemming vaak gegeven wordt omdat de verdachte dan aan een proces-verbaal en eventuele verdere vervolging kan ontkomen of invordering van de camera.

claudi-jaah | 09-08-07 | 19:07

@claudi-jaah:
De terreinen van de spoorwegen zijn betaald door onze belastingcenten en door een kleine bijdrage van de reizigers.
Niet denken dat een of andere communicatiekudt kan bepalen waar wel of geen foto's gemaakt mogen worden.

voldemort | 09-08-07 | 19:04

@claudi-jaah 09-08-07 @ 18:28

Nee hoor, de perron kaartjes zijn al heel erg lang afgeschaft. Je kan nu iemand zo van de trein halen zonder een kaartje te hebben en ik heb nog nooit controle op het perron gezien.

piquant | 09-08-07 | 18:58

Joost woont ergens in Haarlem...

Wiebenik? | 09-08-07 | 18:51

@ claudi-jaah 09-08-07 @ 17:53

Da's duidelijk. Maar mag de pliesie bij huisvredebreuk een camera innemen en een foto verwijderen? Geen gevolg geven aan een verzoek het station te verlaten mag dan een misdrijf zijn, een foto maken is dat niet (tenzij een geval van gluren bij de buren). er is nog steeds geen reden om een foto te verwijderen.

DonJohnson | 09-08-07 | 18:35

@cheese 09-08-07 @ 18:12
Je moet trouwens ook een geldig vervoersbewijs kunnen tonen anders mag je niet eens op het perron komen laat staan een foto maken.

claudi-jaah | 09-08-07 | 18:28

@cheese 09-08-07 @ 18:12
Daar is dus de spoorwegpolitie voor om mensen dat uit te leggen. Die hebben trouwens ook een zee van tijd en doen het ook nog met alle liefde.
Hoezo klantonvriendelijk beleid??

claudi-jaah | 09-08-07 | 18:24

@claudi-jaah
Je doet het weer.
Eerst zeggen dat alles mag, en dan toch weer niet.

cheese | 09-08-07 | 18:12

@cheese 09-08-07 @ 18:02
een taalpuristje liev, een professionele fotograaf dient het inderdaad aan te vragen en voor de rest komt het er op neer dat alles mag maar er uitzonderingen zijn.

claudi-jaah | 09-08-07 | 18:07

@claudi-jaah
Eerst zeg je
'De profffesionele votograav mag votograveren wat ze willen'
En daarna komt er een verhaal wat ze niet mogen votograveren.

Geef mijn portie maar aan vikkie

cheese | 09-08-07 | 18:02

Ik zie op station Utreg spoor 15 ook altijd zo'n NS-mongooltje rijden op zo'n ding... Woest om zich heen kijkend of hij wel gezien wordt... beetje sneu...

eeneind | 09-08-07 | 18:01

Bij geweld in de trein zie je geen spoorwegpolitie, nee daar zijn die lijers te schijterig voor.
Het is eigenlijk net de gewone pliessie...

cheese | 09-08-07 | 17:57

Ongeacht of de NS zelfstandig is of niet is het normaal je te houden aan de huisregels, op terrein van de NS ben je te gast en een gast moet zich houden aan de regels van de gastheer.

De NS heeft regels omtrent fotograveren, er is een uitgewerkte procedure voor de proffesionele fotograaf en particulieren mogen fotograferen wat ze willen met uitzondering van NS personeel, balies en wachtruimten.

De Segway fotograferen is geen probleem, het NS personeel wel.

Overtreden van de huisregels is in principe een reden iemand er op aan te spreken en bij geen gehoor aan dat verzoek kan formeel volgen dat iemand verzocht gaat worden het station te verlaten en daar geen gehoor aan geven is een misdrijf en heet huisvredebreuk en een zaak voor de politie.

Gelukkig is de geenstijl redactie een stuk makkelijker in de opvatting en kan het waarderen als mensen zich niet houden aan hun huisregels.

claudi-jaah | 09-08-07 | 17:53

@henkiedenkiedenkie:
Neuh ik geloof niet dat ik een beetje dom ben. De NS en ProRail zijn gezamelijk verantwoordelijk voor de dienstverlening, en dan maakt het mij niet uit wie er voor wat verantwoordelijk is van uiteindelijk gaat het er toch gewoon om dat één van de twee (of allebei) verbeteringen door moeten voeren om de dienstverlening te verbeteren. Mij kan het niet boeien wie voor wat dan verantwoordelijk is, ALS er maar wat aan gedaan wordt.

RedRain | 09-08-07 | 17:39

@RedRain
"Het boeit me niet wat er van de NS is en wat van ProRail, want zoals dr.Spin007 zei is het één pot nat."

Ben je een beetje dom? Dat boeit wel. Zo ongeveer de helft van alle vertragingen is de oorzaak van Prorail, dat ingehuurd is door de staat om haar eigen spoornetwerk te onderhouden. De NS betaalt de staat om daarvan gebruik te maken.

Beter dan 90% op tijd zul je het nooit en nergens krijgen.

henkiedenkiedenkie | 09-08-07 | 17:26

@ed..
uhu! is allemaal wat minder leuk geworden!
@N.O.N.
maar u is ontslagen omdat de spraakherkenning van het computer u niet verstond vanwege uw hazenlip?

overVecht | 09-08-07 | 17:21

Tien procent van alle treinen waarmee ik de afgelopen drie weken heb gereisd reden niet op tijd. Dus haat aan de NS heb ik sowieso. Als ze dan ook nog eens de rechten van feauteaugraferend Nederland gaan schenden... mogen ze van mij oprotten. Het boeit me niet wat er van de NS is en wat van ProRail, want zoals dr.Spin007 zei is het één pot nat. Pas als ze op tijd kunnen rijden en de klanten weer behandelen zoals zou moeten, dan pas repsect voor NS en Spoorweggestapo.

RedRain | 09-08-07 | 17:16

Hoxha doe je huiswerk. De Spoorwegpolitie heeft niets van doen met de NS maar is onderdeel van de KLPD. Daar moet je dus zijn met je kritiek. Daarnaast heeft die man het volste recht niet op de foto te staan.

henkiedenkiedenkie | 09-08-07 | 17:08

De hele flikkerse teringzooi als NS en Electriciteitsmaatschappij, busmaatschappijen en meer van dit soort 'overheidsbedrijven' zijn naar hun grootje geholpen op het moment dat ze geprivatiseerd werden. De grootste blunder van de 20e eeuw en een die niet meer ongedaan kan worden gemaakt.

Zoals gezegd is het een privé-instelling/bedrijf met z'n eigen politie die nauw samenwerkt met de gewone politie. Het lijkt dus echt wel op een Nationalistische "Gruppe".

Oprottuh dus met die NS. Laat de overheid het maar weer overnemen want toen ging het toch iets beter.

Benman | 09-08-07 | 16:57

@dr spin
en dat is ook de smoes die de heren conducteurs je altijd voorhouden... wij kunnen er niets aan doen, ProRail heeft het verbanjerd... altijd maar afschuiven

ed.. | 09-08-07 | 16:46

Overigens zijn de perrons en de gebouwen eigendom van N.S. Vastgoed en is het beheer en het onderhoud daarvan uitbesteed aan ProRail. ProRail is tevens de beheerde van het railnet dat dan weer in handen is van de Staat der Nederelanden, die weer grootaandeelhouder is van de NS, de houdermaatschappij van N.S. Vastgoed. Kortgezegd: het is één pot nat.

dr.spin007 | 09-08-07 | 16:42

N.O.N. daar kan nog wat verder in genuanceerd worden wat ProRail is dan weer in handen van? Juist!

dr.spin007 | 09-08-07 | 16:40

Volgens mij is dat een collega van mij die die foto gemaakt heeft lol
hij had het er vanmiddag al over hahaha

Fonta | 09-08-07 | 16:39

en toch heb ik nog nooit last van de NS gehad als reiziger.... *klopt af...*

de leukste thuis | 09-08-07 | 16:26

internet-bellen.... pffffftttt nou weten we hoe het komt dat het niet werkt.. die lutser zit de hele dag GS te F5en...

van dal | 09-08-07 | 16:19

@overvecht
om twee uur later weer op straat te staan... althans back in the day... nu zit er een 50-koppig recherche team op elke tag die er staat... ach ja... vroeger.....

ed.. | 09-08-07 | 16:19

ik niet werk bij ns

wel bij ander ex overheids bedrijf. iets met telefoon enzo

N.O.N | 09-08-07 | 16:18

@N.O.N 09-08-07 @ 16:13
computers halen zeker? zo'n bedrijfsbezoekje heet inbraak hoor..

van dal | 09-08-07 | 16:18

@N.O.N 09-08-07 @ 16:13
ja maar door die zelfde NS heb jij wel mooi een baan als aspirant conducteur, dus nogmaals, ga nou maar verder met kaartjes knippen.

overVecht | 09-08-07 | 16:15

Hoe ik daarbij kom goede maat van me laatst bedrijfbezoekje gedaan bij prorail en gevraagd wat er nu eigelijk allemaal van hullie was.

dat was dus let op:

-spoor
-treinen
-perrons
-stationsgebouwen

ns heeft enkel de winkeltjes die in de gebouwen zitten en magt spelen met de treintjes.

N.O.N | 09-08-07 | 16:13

N.O.N 09-08-07 @ 16:08

doe je huiswerk, of ga je schoolgeld terughalen, de stations zijn van N.S.-vastgoed, die ze verhuurt aan dochterondernemingen als N.S.-stations.bv en de winkeltjes van Servex.bv

van dal | 09-08-07 | 16:13

@N.O.N 09-08-07 @ 16:08
zeau, je handheld pocket internetding doet het....... ga nu maar weer kaartjes knippen.....

overVecht | 09-08-07 | 16:11

@N.O.N 09-08-07 @ 16:08
HEUS NIET...... hoe kom je daar nou bij??........... PERRONS EN GEBOUWEN van de mensen die die gebouwd gedaan hebben!

overVecht | 09-08-07 | 16:10

Dames en Heren,

ik wilde even kwijt dat naar mijn idee de NS geen poot heeft om op te staan.
DE PERRONS EN GEBOUWEN zijn namelijk helemaal niet van DE NEDERLANDSE SPOORWEGEN. Neee?? ....... van wie dan?....... VAN PRORAIL.

Misschien handig om te weten als ze weer gaan mekkeren over prive terrein enzo.

N.O.N | 09-08-07 | 16:08

In de buurt van de NS is het evrboden andere vervoersmiddelen te gebruiken, andere mensen zouden namelijk wel eens kunnen zien dat alles beter is dan de trein..

j010 | 09-08-07 | 16:07

zou die segway wel op tijd rijden? of had die treinpiloot dat ding nodig om op tijd te rijden?

raarmaarwaar | 09-08-07 | 16:06

@ed.. 09-08-07 @ 16:03
nee slaat nergens op agent.Tja is inderdaad geen kunst, ies gewoon vandalisme! Als ik die jongens was geweest was ik blijven staan en zou ik die 240 uur taakstraf gewoon uitvoeren! dan heb je pas ballen he agent!
he... wat .......... wat doet u?........ ik..... heb....... grmblniets... gedaa.mmbls..

overVecht | 09-08-07 | 16:05

Heb je geen opleiding en geen ambisie ga dan bij het spoor of bij de pliesie.

Dr R. Clavan | 09-08-07 | 16:04

alleen knappe mensen willen altijd graag op de feauteau

borderlijntje | 09-08-07 | 16:03

[email protected]
en mooi dat iedereen behalve jijzelf bij twee al het hazenpad heeft gekozen... bussen en schets bij jou achterlatend... ken ze niet hoor oom agent, kwamen elkaar toevallig tegen hiero.. ehm... nu uw het zegt.. zag die jongens bezig en dacht, he, daar is iets niet in de haak...

ed.. | 09-08-07 | 16:03

hoernalist vs. NS hmmm... allebei dan maar deaud?

sjaakdeslinksesul | 09-08-07 | 15:57

frankrijk, afgelopen weekend stond ook joost in de file naar het zuiden...

van dal | 09-08-07 | 15:57

@van dal
waarvoor dank! waar precies?

ed.. | 09-08-07 | 15:56

@ed.. 09-08-07 @ 15:53
omdat we op het laatste moment achter kwamen dat ie toch eigenlijk zilverkleurig moest worden met rood randje!
*3 2 1 ...... NU......... rennen jongens*

overVecht | 09-08-07 | 15:56

Even een klein onderzoekje gedaan, Joost reageert niet omdat ie op vakantie is.

van dal | 09-08-07 | 15:55

Veell triester gaat het niet worden lutsers!

Hellforce1 | 09-08-07 | 15:55

@overvecht
maar waarom hebben WIJ dan alleen maar tectyl en zilver bussen bij ons?

ed.. | 09-08-07 | 15:53

@van dal
hahaha ja! ja sorry pliesie meneer maar als u WE zegt betekent dat u medeplichtig bent! hehe begrijpen ze het niet meer.
@ed..
Ja sorry oom agent, maar ik dacht dat die ICE treinen ook geel met blauw moesten worden..

overVecht | 09-08-07 | 15:49

Ik weet niet hoor..
groot gelijk, ik heb ook een hekel aan die kut paparazzi..
't maakt niet zoveel uit wat ze doen ze zijn toch wel irritant :P
oppakken allemaal!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :) :)

Ekki | 09-08-07 | 15:47

@Overvecht, dat vragen ze altijd ja, waar gaan we heen? ik zeg:"ga je mee dan? je bent helemaal niet uitgenodigd..."

van dal | 09-08-07 | 15:47

@overvecht
heb net mijn fiets een kleurtje gegeven oom agent, opdat ik hem kan herkennen als ie weer es gejat wordt... iemand moet er toch wat aan doen?

ed.. | 09-08-07 | 15:47

ed.. 09-08-07 @ 15:41
en maar zeiken........ wat zijn WE aan het doen.kudt pliesie

overVecht | 09-08-07 | 15:44

@Tobus 09-08-07 @ 15:41:
Jawel. Wel verschil.
Als het ongewassen, ongeschoren, onopgeleid en ongeïnteresseerd is dan heet het Spoorwegpolitie. De rest mag je op deze manier niet beledigen.

Reinaert | 09-08-07 | 15:43

@van dal
begon me al zorgen te maken maar het moyenne is weer waar het wezen moet..
@overvecht
dat bedoel ik, stond je toevallig met 10 bussen op het station kreeg je weer zo'n spopiejopie in je nek... cultuurbarbaren!

ed.. | 09-08-07 | 15:41

Spoorwegpolitie, Kempetai, Gestapo, verschil?

Tobus | 09-08-07 | 15:41

@Bob Paalhout 09-08-07 @ 15:32:
Martelkelders?
Welnee!
Hebben ze helemaal niet nodig joh!
Je reist zeker nooit per trein? Rammelende Hondekop is al genoeg martelwerktuig, dus waarom kelders?
Het hele "rijdend" materieel is de natte droom van iedere rechtbesnaarde SM'er (ja, ook Ad Melkert mag mee).

Reinaert | 09-08-07 | 15:41

@van dal 09-08-07 @ 15:37
doe niet zo wijs joh! joost raveau is inmiddels nu al 7 keer minstens ;)

overVecht | 09-08-07 | 15:40

@ed, vijf....

van dal | 09-08-07 | 15:37

@ed...
owja, kbegon te twijfelen waar ik ze nou van herkende maar dat was het ja ;)
.
.
Moet een spoorwegpliesie eigenlijk treinkaartje kopen?

overVecht | 09-08-07 | 15:37

Onze vriend Ravoo valt volgens mij in dit geval jammer genoeg niks te verwijten, aangezien hij niet over de spoorwegpliessies en de ordehandhaving op stations gaat.

brutus68 | 09-08-07 | 15:37

Het wordt tijd dat enkele gefrustreerden zichzelf maar weer eens op het spoor werpen met de intercity in aantocht.

de gedragsdeskundige | 09-08-07 | 15:36

wel mensen inzetten om persfotografen te arresteren, maar geen mensen inzetten voor de kaartcontrole?
het afgelopen half jaar ben ik elke werkdag per trein naar mijn werk gegaan, en ik ben in die tijd ongeveer 5 keer gecontroleerd. rare prioriteit voor een vervoersbedrijf.

rara | 09-08-07 | 15:36

@ed
pfff, scherpte ed.. je mist scherpte...4 keer joost en maar een keer niet...

ed.. | 09-08-07 | 15:35

Tja, een zekere vorm van ordehandhaving lijkt me wel nodig op NS-stations. Zo kan ik me wel voorstellen dat ze er niet van gecharmeerd dat elke mongool maar posters en andere meuk gaan ophangen. Maar je kan doorslaan in je beleid. En de meeste spoorwegpliessies zijn net een stel gedresseerde apen, die precies doen wat hun meesters zeggen.....

brutus68 | 09-08-07 | 15:34

@overVecht 09-08-07 @ 15:26
vergeet niet de oh zo belangrijke strijd tegen het onrechtmatig aanbrengen van je naam in kleurige schilderingen niet!

ed.. | 09-08-07 | 15:34

@ed..
nee joost raveau is inmiddels al 3 keer gevallen. ;)

overVecht | 09-08-07 | 15:33

Tja, zo hoorde ik laatst iets over martelkelders van de SpoWePo...

Bob Paalhout | 09-08-07 | 15:32

NS? GS? en al meer dan 50 comments en de naam Joost Raveau is nog maar een (2) keer gevallen?
.....
ikke nie snappe nie....

ed.. | 09-08-07 | 15:32

oeps.... my bad...

ed.. | 09-08-07 | 15:31

Stations zijn voor iedereen toegankelijk terrein. Het is openbare ruimte. Daar gelden de regels voor openbare ruimten. Niks privéterrein dus.
Busvervoerders op busstations kunnen zich niet beroepen op privéterrein.
NS matigen zich een voorrecht aan dat ze niet hebben.

eus | 09-08-07 | 15:31

@ed.. 09-08-07 @ 15:28
zie Pizzapunt 09-08-07 @ 14:59

Alert | 09-08-07 | 15:30

@ed.. 09-08-07 @ 15:28
uhmmm ............ sorry...................... Pizzapunt 09-08-07 @ 14:59

overVecht | 09-08-07 | 15:30

ed.. 09-08-07 @ 15:28. Jij ook nie lezen kunnen nie.

John McClane | 09-08-07 | 15:29

Wis je die foto van je flash kaart, kom je thuis download een programma en floep daar is ie weer.

mikeymike_nl | 09-08-07 | 15:29

NS? GS? en al meer dan 40 comments en de naam Joost Raveau is nog niet gevallen?
.....
ikke nie snappe nie....

ed.. | 09-08-07 | 15:28

NS=Nationaal Socialist
Vroegâh=redensie wel auf zeit.

-- weggejorist -- | 09-08-07 | 15:28

@Colossie 09-08-07 @ 15:21
Hoe krijg je je foto's terug als ze het kaartje langs een sterke magneet halen of met een shred programmaatje?
Ik neem aan dat ze niet de deleteknop van het toestel heben gebruikt.

The Nameless | 09-08-07 | 15:27

"Dit is volstrekt begrijpelijk omdat ...." .... de huidige regering hier geen problemen mee heeft.

Alert | 09-08-07 | 15:27

spoorwegpliesie is toch bedoeld om springers tegen te houden.

overVecht | 09-08-07 | 15:26

Volgens mij hebben ze overigens niet de bevoegdheid om foto's te wissen. Daar is volgens mij toestemming van een rechter noodzakelijk.

..zapper | 09-08-07 | 15:25

Inderdaad errug geyl pheauteax van een behaarde poes.
Is wel leuke versiering van het staat beeld.

TyfusLeijer | 09-08-07 | 15:23

Mja, het is natuurlijk niet nieuw dat ze zich aanstellen met film en foto opnames. Niks van aantrekken, gewoon een telelens op je body klakken.

..zapper | 09-08-07 | 15:23

geil. foto's van je poes....

BjdeB | 09-08-07 | 15:22

@Gravin v Kippenbouth 09-08-07 @ 15:15. En de NS dan met hun onbeschofte camera's? Oooo wacht, dat is voor de veiligheid. Voor de veiligheid mag alles.

John McClane | 09-08-07 | 15:22

@hermelijnen Rev.

Heeft ze haar poes weer terug?

The Nameless | 09-08-07 | 15:21

Die digifoto's kun je makkelijk weer terughalen als ze gewist zijn, dus gewoon publiceren die handel.

Colossie | 09-08-07 | 15:21

-weggejorist-

Hermelijnen Rev. | 09-08-07 | 15:19

Pff. is dit nieuws?

Ik werd een paar maanden geleden toen ik wat mooie fotos wilde maken van Den Haag CS (die is zwaar in verbouwing, leuke licht effectjes enzo) gelijk aangesproken door zo'n petmans. Wat ik aan het doen was, en of ik ff héél snel mn camera weg wilde doen. Toen ik onwetend reageerde werd er geschermd met de 'terreurwet' en 'privé terrein' *kots* *kots* HET IS EEN TREIN-STATION!!!

SchizoDuckie | 09-08-07 | 15:15

Behangdelul 09-08-07 @ 15:13
Klopt. Toen is ook de ware aard van de NS boven komen drijven.

doorduiker | 09-08-07 | 15:15

Terecht toch, ik vind het onbeschoft van die journalist om ongevraagd foto's te maken van iemand en deze mogelijk ook nog te gaan publiceren zonder toestemming van de betrokkene.
Terechte actie dus.

Gravin v Kippenbouth | 09-08-07 | 15:15

De overheid heeft 100% van de aandelen. De overheid bepaalt waar er gereden wordt. De overheid bepaalt (indirect) de prijsstijgingen.

WAT lult GS over een zelfstandige onderneming??????
-edit: toch is het juridisch gezien een zelfstandige onderneming gek he?-

Hakbarrr | 09-08-07 | 15:15

De trein, dat is toch zoiets uit '40-'45???Kan ze me eigenlijk alleen uit kinderboeken herrineren?

Behangdelul | 09-08-07 | 15:13

Er is een revolutie nodig, Nederland Politiestaat.

TaLoN.NL | 09-08-07 | 15:13

Heeft de weledele redactie de heer J.Ravoo al om commentaar gevraagd?

van dal | 09-08-07 | 15:12

Toen ik vorige week op het CS kinderen aan het filmen was, werd ik ook al gearresteerd.

Teen | 09-08-07 | 15:11

Utrecht Centraal is trouwens niet van de spoorwegen.
Misschien dat ze perrons in bezit hebben.
---------------------------
Als de journalisten er tegen in willen gaan geef ik als tip om met zn allen het spoor te bezetten... Werkte een tijd geleden ook met utreg supporters...

RedScorpion | 09-08-07 | 15:11

KUDT-NS!

van dal | 09-08-07 | 15:10

Stoer die perronpolizei....

Tjibbe | 09-08-07 | 15:09

Geen kritiek graag, het is allemaal voor jullie eigen veiligheid.

Biff Eagleburger | 09-08-07 | 15:09

-weggejorist-

shakespier | 09-08-07 | 15:08

Bah, dat nazi verleden gaat er maar niet uit bij die NS(B)...

da wizard | 09-08-07 | 15:08

@ Brutus @ 15:01
Ik denk dat je niet meer op stations mag komen. Priveterrein, dus toegang verboten.

Granaatappel | 09-08-07 | 15:07

"Dat ontdekten journalisten onlangs al toen ze wilden berichTTen" Blijft moeilijk he, die t's en d's?

General Lee | 09-08-07 | 15:06

Ariederechtsebal 09-08-07 @ 14:55
tussen 1940 en 1945 wel... Nu nog steeds...

RedScorpion | 09-08-07 | 15:06

als ik in de auto zit en vanuit mijn auto een foto neem van iemand die op de openbare weg met zo'n segway rondrijdt dan mag dat. Weer een goede reden om met de auto te gaan.

bravvour | 09-08-07 | 15:05

Sja, Niet Schieten geldt niet alleen voor terreurmenschen maar eauk veur pheauteaux menschen.

TyfusLeijer | 09-08-07 | 15:04

Wat is een segway?

Maaier | 09-08-07 | 15:04

wat valt er nou te kieken op Utrecht C.S?

BankZitter | 09-08-07 | 15:04

Dit is volstrekt begrijpelijk omdat..... het bij de service(???) en dienstverlening(???) van de NS hoort. Belachelijk!!!! Laat ze maar eens wat doen aan die eeuwige vertragingen, onbeschofte en bedreigende, vernielende zwartrijders!

buzzelbas | 09-08-07 | 15:03

wat mij betreft moeten ze gewoon op tijd komen . voor de rest kunnen ze doen wat ze willen .

likmegaties | 09-08-07 | 15:03

Je staat trouwens behoorlijk voor lul als je op zo'n ding rondrijdt, maar dit terzijde. Maar mag ik me als anoniem lafbekje me uberhaupt nogwel op een station ophouden?

brutus68 | 09-08-07 | 15:01

en wederom hebben ze eigenlijk geen poot om op te staan....

Alcoholic | 09-08-07 | 15:01

Keer op keer... tijd om eens gewoon aangifte te doen van dit soort belachelijke akties.

John McClane | 09-08-07 | 15:01

Wissen is niet weg... gewoon even recoveren :P

Omega Centauri | 09-08-07 | 15:01

Wederom een fap-item. Kunnen we GS niet of zwart zetten als er geen nieuws is, of desnoods dieplinken naar Mokkels.nl?

Neptukker | 09-08-07 | 15:01

Nationalistische Spoorwegendienscht

KarelKopKaas | 09-08-07 | 15:00

"En aangezien het station priveterrein is van het particuliere bedrijf genaamd 'NS' (...)"

Herhaal die stelling nu eens 10 maal, en kijk dan eens in de media wat er gebeurd als het particuliere bedrijf genaamd NS voornemens is een nieuwe dienstregeling te gaan invoeren. Trefwoord: Tweede Kamer. Succes!

ILT | 09-08-07 | 15:00

Ik zou ook niet op de foto willen met een Segway.

fzwart | 09-08-07 | 14:59

Waar is Joost Ravoo als je hem nodig hebt?

Pizzapunt | 09-08-07 | 14:59

Samenscholingsverbod is in de maak voor perron en stationshal.

G. Temmes | 09-08-07 | 14:58

pas maar op voor de spopo !

Draaitafel Demagoog | 09-08-07 | 14:56

NS... is dat net zoiets als SS?

Ariederechtsebal | 09-08-07 | 14:55

Je moet nog even melden dat het een conducteur was die op de seghway reed. Anders slaat t nergens op he ;)

Binnenbaan | 09-08-07 | 14:52

De spoorwegpolitie, DIE...

Naeaumi | 09-08-07 | 14:52

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken