Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Leuker kunnen we het niet maken

Hoofd. Schouders. Knieen. TEENDe definitieve islamisering van Nederland is weer een beetje uitgesteld. Helaas geitenkaas voor de middeleeuwse importbaarden zonder liquide middelen. De halalhypotheek gaat NIET door. Tenminste als het aan de wakkere klerken van De Belastingdienst ligt. Zo'n 5000 zwartkousmoslims zaten te springen om deze hypotheek, want ze kregen uitslag van het idee dat ze rente moesten gaan betalen. (Rente betalen ies zwaar haram namelijk, lees er alles over in de Koran) Echte argumenten geeft fixus niet. De wegen van Staatskasbewaarders zijn nou eenmaal ondoorgrondelijk. Eén ding is vanaf nu wel duidelijk. De Belastingdienst is een rechts bolwerk.

Reaguursels

Inloggen

waar is onze koerbagh toch

Hesje | 28-06-07 | 18:15


Laat ze alsjeblieft huizen kopen!!!
Dan geven ze tenminste WEL om de waarde van hun huizen en dus om de hele buurt...

Oersoep | 28-06-07 | 12:26

Waar lullen we eigenlijk over? Die 5000 steunkousen hebben of een BKR registratie of verdienen te weinig om een huis te kopen. Probleem lost zich vanzelf op.

Dr.Dreetje | 28-06-07 | 01:11

@ Pritt Stift @ 10:05

LOL @ "Helaas geitenkaas voor de middeleeuwse importbaarden zonder liquide middelen."

Mooie zin!

MK VII | 27-06-07 | 22:53

Inmiddels het zevenhonderdzesentachtigduizendste voorbeeld van de tenenkrommende hypocrisie van de moslims

BASinnic | 27-06-07 | 22:39

Mooie berekening, Natte Bever, en bedankt dat je dit hier eens uitlegt. Nu weet ik ook hoe die halal-hypotheek werkt. Wel had ik er van gehoord maar nooit in verdiept.

Alleen is dit, denk ik, niet zo realistisch. Want de bank wil er meer winst over maken dan het bedrag dat jij schetst. Dus dat bedrag van 50000 euros moet denk ik hoger. De rente over een jaar is dan inderdaad 1666 euros. Dat is niet veel, zo'n slordige 138 euros per maand. Als je dan nog eens renteaftrek krijgt van de fiscus, lig je helemaal in een deuk. Vergelijk het maar eens met een westerse hypotheek.

Tsja, zo'n halal hypotheek is best interessant, maar dan weer niet voor mij.

Fred V | 27-06-07 | 21:42

*alvast baard laat staan*

Breinstein | 27-06-07 | 21:35

Wanneer een willekeurig geloof mij enig fiscaal voordeel gaat brengen....... Ik doe mee... vertel mij hoe ik moet bidden. Renteaftrek zonder rente geweldig! Ik wil nog graag een aantal tips aandragen kinderkorting zonder kinderen, arbeidskorting zonder arbeid of zelfstandige aftrek zonder eerst een bedrijfje te hoeven starten

itsmejohn | 27-06-07 | 21:32

Een bank koopt een woning voor zeg 250.000 en verkoopt dat door voor 300.000 aan een islamiet. De bank maakt dan een (belaste) winst van 50.000.
Dat is mooi en goed voor de staatskas, als die bank in NL belasting betaalt als elke in NL-gevestigde bank. Dat zal het geval zijn, en in dat opzicht is er geen enkel verschil met een lening bij de ABN of welke andere instelling dan ook. Al zal de bank de winst ook willen spreiden over 30 jaar, wat mogelijk nog zal lukken ook.
Stel, de islamiet lost de lening van 300.000 in 30 jaar af naar nihil ofwel hij betaalt 10.000 per jaar. In die 10.000 zit dan (50.000/30 =) 1.666 rente. Daar zou dus wel een punt zijn om rente-aftrek toe te staan.
De fiscus zou dan alleen van de bank moeten doorkrijgen welk deel van die 10.000 is aan te merken als aflossing en welk deel rente is. Economisch is het immers rente.
Iets wat de islamieten in kwestie nou juist niet willen.
't Zou te ver in detail voeren om in te gaan op de fraudegevoeligheid van die regeling (is de doorverkoopprijs reëel, moet over het surplus overdrachtsbelasting worden berekend, een deel van de lening is aflossingsvrij, een deel lineair, je moet die hele shit 30 jaar volgen, wat doe je bij verhuizing, voortijdige aflossing etc.).
Basic point is dat er economisch dus rente wordt berekend. Noem het dan ook rente, of ga anders je moeder neuken. In een westerse economie is het volstrekt krankzinnig om op commerciële basis renteloos geld uit te lenen; dat geldt voor elke economie, ook islamitische.
Zeg dan gewoon als islamitische bank: kom maar hier, krijg jij 250.000 euri en jij hoeft daar geen rente over te betalen. Bekeer ik me morgen tot de islam en sluit m'n hypotheek over.

Jawel, principes kosten wat, maar dan heb je ook niks. Belastingdienst heeft hierin dus volkomen gelijk.

nattebever | 27-06-07 | 20:22

@ Opzekers 27-06-07 @ 19:43

Zou je niet geweaun je bek houden als je niks te zeggen hebt?
*Moehahahahaha*

Jan-Joris-Jaap-Joop | 27-06-07 | 20:04

Moehahahahaha . Oeps. *slik* Tsja, beste BBB, da's maar net zoals je het ziet...
Maarrrrrrr: "het waait vanzelf allemaal weer over" is de gedragscode binnen de linkse kerk, ik bedien me graag van dezelfde strategie, mon ami !

Opzekers | 27-06-07 | 19:43

Opzekers 27-06-07 @ 17:44
Ha fijn, en garde dan maar zou ik zeggen.
Jij vindt de belastingdienst links ?

Bigi Bana Boy | 27-06-07 | 19:20

Toch wel geynig (niet dan?) dat islaminnederlandsceptici uitgerekend de belastingdienst aan hun zijde schijnt?

Jan-Joris-Jaap-Joop | 27-06-07 | 19:00

Je hebt principes en daarom wil je geen rente betalen. maar dan wil je wel renteaftrek, voor het grootste deel gefinancierd door ongelovigen natuurlijk. Zo veel zijn je principes dus waard.

sjaakdeslinksesul | 27-06-07 | 18:37

Dikke boehoe voor Islamieten, het is ook logisch dat de koran rente verbiedt, het volk is toch niet betrouwbaar voor een lening.

Zo jammer! | 27-06-07 | 18:27

Koop lekker een halal huis in die enorme zandbak......wel familie netjes meenemen ok?

bloke | 27-06-07 | 17:54

Bigi Bana Boy 27-06-07 @ 10:23 HAHAHAHAHAHA!!! Hier ben ik dan! Heb niet gereaguurd maar ga GRAAG de discussie aan! Vertel, wat wil je allemaal weten joh

Opzekers | 27-06-07 | 17:44

wacht ff. Wat jullie nou toch beweren "De Belastingdienst is een rechts bolwerk" oeps... daar heb ik gewoon helemaal geen vraagtekens bij te zetten! Want, deze stelling , jawel, IS eigenlijk wel zo !

Jeauleauheaumeaux | 27-06-07 | 17:42

en terecht toch. Als je geen rente betaalt kun je ook geen rente aftrekken voor de belasting.
Oprotten naar het thuisland en daar een goedkope beduinentent aanschaffen!

knight03 | 27-06-07 | 17:30

Ik zal nooit meer zeuren over de belastingdienst als ik na 10 keer bellen en 5 brieven nog steeds geen normaal antwoord krijg!

Nifelheim | 27-06-07 | 17:11

@ Bigi Bana Boy 27-06-07 @ 13:32
Nee zo bedoelde ik het niet, ik zeg niet dat als je voor de harde aanpak bent je alleen Wilders kunt of moet stemmen. Het is wel zo dat hij een van de weinigen is die deze aanpak propageert en publiekelijk steunt, ik heb ook niet op hem gestemd maar ik zeg je eerlijk dat ik wel heb getwijfeld.
-
Wat betreft de belastingdienst, wat ik al eerder zei: iedereen is in Nederland gelijk, dus ongeacht of je nou Moslim, Refo of Atheist bent, JE MOET GEWOON SCHUIVEN aan de belastingdienst. En daarmee basta :P

.KicksAss | 27-06-07 | 16:26

Rente is de vergoeding voor het voorschieten van geld. Da mag dus nie! Bij de halalhypotheek koop je niet zelf een huis. De bank koopt een door jou aangewezen huis voor jou. Stel: jij ziet een huis van EUR 150.000. De bank koopt dat huis voor EUR 150.000. Jij sluit vervolgens een overeenkomst met de bank, dat jij in dat huis mag wonen en een schuld van EUR 275.000 aan die bank hebt en die schuld zonder *proest* rente zult aflossen. Het verschil tussen EUR 275.000 en EUR 150.000 is de vergoeding voor het voorschieten van geld. Idd, wat wij dus rente noemen. Maar aangezien de moslims het geen rente noemen, stelt de Belastingdienst zich terecht op het standpunt dat er dan ook niks af te trekken valt, mwoehahaha!

Breinstein | 27-06-07 | 15:31

@Schoorsteenveger,

Grond is schaars. Ik zou zeggen dat 50.000 euro genoeg geld moet zijn voor een plekje van 2 meter bij 70 centimeter.... voor een jaar of 100.

Misschien kunnen ze er flats van bouwen...
Gewoon allemaal boven op elkaar scheelt ze weer geld één grote grafsteen met één grote schotel er op....

Maar ik generaliseer niet hoor...

FrAgFo0d | 27-06-07 | 15:02

Belastingdienst een rechts bolwerk? Haha... dan alleen om dat ze hun werk goed doen, maar meer ook niet.

Stijlloos Superieur | 27-06-07 | 14:58

FrAgFo0d 27-06-07 @ 14:50
Nou, het volgende geval dient zich al weer aan.
Waar onze graven volgens de nederlandse regels geruimd worden, mogen muzelmannen en -vrouwen "eeuwige grafrust" genieten.
www.nieuwnieuws.nl/archives/2007/06/is...

Schoorsteenveger | 27-06-07 | 14:56

SEARCH RESULTS for rente on KoranNL
Sorry, no matches were found containing rente.

Overigens ben ik blij toe, beetje een 'ander volk' voortrekken op die van jezelf is een wel erg links gedachtegoed.

FrAgFo0d | 27-06-07 | 14:50

@ Maaier 27-06-07 @ 13:30

Een sektelid vragen een objectief verhaal over zijn sekte te houden is vragen om een gekleurd verhaal.

Botte hond vraag ik eauk niet een objectief verhaal te houden over zijn honde roedel.

Duzzz.

solidstate | 27-06-07 | 14:43

Het probleem zit in het onderscheid tussen rente en aflossing. Als je het aflossingsbedrag mede de "winstopslag" laat omvatten en dit niet nader specificeert dan kan de Belastingdienst ook de hoogte van de aftrek niet bepalen (en die kudtFinnen zullen dan dus zoveel mogelijk ook het aflossingsgedeelte willen aftrekken). Als je het wel nader gaat specificeren dan ben je jezelf voor de gek aan het houden, want dan IS het gewoon rente. Als ik rente voortaan peopbetaling wil noemen, betekent dat niet dat de peopbetaling niet feitelijk TOCH betaalde rente is.

dante | 27-06-07 | 14:10

Vrijheid van religie best maar het mag ni8et zichtbaar, merkzaam of storend zijn. Uniforme gebedshuizen die in de omgeving passen, normale nette kleding (zeker op de werkvloer) en hallal voer importeer je maar uit het buitenland en geen subsidie voor de bouw van islam tempels (ook niet van andere sekten).

Weatherman | 27-06-07 | 13:57

"De Belastingdienst is een rechts bolwerk."

Eerste en laatste keer dat ik dit zeg: Leve de Belastingdienst!

WahWow | 27-06-07 | 13:54

KicksAss 27-06-07 @ 13:02
Hier hetzelfde. Ik ben eauk geen Wilders stemmert maar dat wil nog niet zeggen dat ik daarom eauk maar meteen blind ben voor wat er in de maatschappij gebeurt of dat ik niet van de harde aanpak club ben.

Bigi Bana Boy | 27-06-07 | 13:32

solidstate 27-06-07 @ 13:22

Nee, de andere huiskamer van Ome Botte, dat is lekker objectief..

Maaier | 27-06-07 | 13:30

@ Schoorsteenveger 27-06-07 @ 13:07
Er is wel degelijk sprake van doorverkoop.
Ook doorverkoop is in het economische verkeer voor onroerende zaken een gewone verkoop. Daarmee is de waarde van de halal gehypotheekte woning vermeerderd met die genoemde halal factor.
.
Een soortgelijke constructie wordt regelmatig uitgevoerd door onroerende handelaren waarbij soms bij een en dezelfde notaris een bepaald onroerend object door verkoper wordt verkocht aan koper die het vervolgens weer doorverkoopt... en dat soms wel drie tot vier keer. De uiteindelijke waarde van het onroerend goed is gebaseerd op de laatste verkoop in het economische verkeer.

TyfusLeijer | 27-06-07 | 13:23

www.jihadwatch.org/articles/bloggingth...

Hier kan men beter de knoran leren kennen.
De linkje naar de koran in het artikel van pritt is opgestelt door de sekteleden zelf.
Gehersenspoelde hakbars zijn de laatste waar men naar moet luisteren als het om een objectief verhaal gaat.
Het is net als een pedo vragen een eerlijke verhandeling te geven over pedofielie of een nazi vragen een eerlijk verhaal te vertellen over de holocaust.

solidstate | 27-06-07 | 13:22

-weggejorist-

gnomidion | 27-06-07 | 13:16

Zeer terecht van de belastingdienst. Geen rente betalen, dan ook geen rente-aftrek.
Hypocriet gedoe van die moslims: Rente betalen is vies, maar rente terugkrijgen niet.

binnengewoon | 27-06-07 | 13:15

Zoek voor de grap eens, op de bovengenoemde link naar de koran, naar het woord "rente". Krijg je me toch een hoeveelheid google adds met "goedkope hypotheken" hoezo haram?

ThePriest | 27-06-07 | 13:14

De oplossing is vaak simpel en voor de hand liggend. Zet alle moslims DIRECT het land uit.
Zo..... weer een probleem opgelost.

is dat mèt rijst? | 27-06-07 | 13:10

Maaier 27-06-07 @ 12:48
Hij werd zo genoemd, ja. Wat dus helemaal niet bewijst dat hij dat ook werkelijk was. "Zijt Gij de Koning der Joden?" vroeg Pilatus, en Jezus zei geen "Ja!".
Hoe dan ook: Jezus was onhandig met geld. In plaats van er aandelen van te kopen en de opbrengsten onder de armen te verdelen, gaf hij 't gewoon weg. Moet dat een Jood voorstellen? Lees voor de grap eens het boek Tobias: God zend een engel om een Jood te helpen zijn uitstaande lening terug te vorderen. Met rente.

Kardinaal Meier | 27-06-07 | 13:07

TyfusLeijer 27-06-07 @ 12:59
Denk niet dat het zo gaat werken. De economische waarde van het onroerend goed blijft gelijk. Het bedrag waarvoor de halallenaar het aan de rechtschapen moslim verkoopt is kunstmatig oipgehoogd. Dit is nog eens een extra complicatie. Als mijn ouders, omdat ze het bejaardentehuis in draaaien, mij hun huis voor anderhalve euro willen verkopen, dan zal de fiscus meteen ingrijpen en met recht stellen dat dit bedrag op geen enkele wijze correspondeert met de werkelijke economische waarde. Zo ook hier.

Schoorsteenveger | 27-06-07 | 13:07

@ Kickass,

catch ya later

bello | 27-06-07 | 13:07

Ik dacht dat ik het nooit zou zeggen, maar hulde voor de Belastingdienst!

die hofstadtgruppe | 27-06-07 | 13:06

@ bello 27-06-07 @ 12:59
Ik ben bang dat dat totdat hier zowat een burgeroorlog uitbreekt zo zal blijven.
-
Maarre ik vond het een leuke discussie bello, maar ik heb over 10 minuten een les Logistics Management dus ik moet je helaas gaan verlaten. Tot half 4 ;)

.KicksAss | 27-06-07 | 13:02

@ KickAss @ 12:44

No offence taken. Maar goed, ik heb niet zo veel met onze geblondeerde limburger, heb dus niet op hem gestemd ( ik vind dat ie soms te ver gaat en onzin uitslaat), maar hij stipt wel degelijk dingen aan zo nu en dan die gewoon keihard waar zijn, en waar niemand anders in de politiek zich aan waagt. En dat is dus broodnodig.

Mijn stem zou uitgaan naar degene die het voor elkaar krijgt onze samenleving te redden van de ondergang waar we nu stevig op afstevenen, maakt me geen ruk uit van welke partij hij/zij uitmaakt.

Toch ben ik bang dat het nog wel even gaat duren voordat die persoon opstaat. Zolang we nog mensen als Cohen aanstellen als burgermeester nota bene zal er nog heeeel wat thee gedronken worden en zal de rot nog verder doorslaan.

bello | 27-06-07 | 12:59

Juist die constructie van de halalhypotheek zal een toename in WOZ waarde gaan krijgen en een toenemende belastingdruk vanuit al haar fiscaal gerelateerde belastingen.
.
De halal bank koopt het huis van de verkoper en verkoopt het na vermeerdering, van wat wij rente noemen, weer door aan de huiseigenaar.
.
Dan is dus de waarde van het onroerende object toegenomen met deze halal factor en mogen de halal hypotheek mensen en al hun buren dus een hogere WOZ aanslag verwachten die na vrijgeving van de OZB het generaal pardon financieel direct uit het slop haalt.
.
Dus deze hele halal constructie is zwaar haram voor met name de autochtone rentebetalende 0031 burgers. Goed dat de belastingdienst een halal opstelling heeft t.a.v. de netjes en correct rente betalende bewoners en doed dus exact wat Artikel 1 van onze Grondwet voorschrijft "een ieder die zich in 0031 bevind wordt op eenzelfde wijze behandeld".

TyfusLeijer | 27-06-07 | 12:59

Kardinaal Meier 27-06-07 @ 12:42

hij werd zo genoemd. Dat is wat anders als jezelf zo noemen. Rabbi betekent leraar, maar wel specifiek in de Joodse traditie. Hij was in alles een jood, later hebben ze er een nieuwe religie van gemaakt. Dat "de joden", ofterwijl de toenmalige Joods eelite m hebben gekruisigd was omdat elites niet zo van nieuwlichterij houden..

Maaier | 27-06-07 | 12:48

@ bello
Ik vind iemand er niet minder om als je Wilders stemt, mits je daadwerkelijk weet waar die man voor staat. En niet zoals sommigen 'hij haat buitenlanders dus is ie goed en dan ga ik op hem stemmen' instelling die bepaalde soorten mensen hebben.
-
Afijn, je moet het niet als belediging opvatten ofzo hoor dat ik dacht dat je op Geert had gestemd. Ik ben het wat de politiek e.d. aangaat volkomen met je eens. Ik vraag me alleen af of alles buiten Geert en Rita *waar jij en ik dus op hebben gestemd* de COJONES heeft om de feiten onder ogen te zien en er wat aan te doen. Mensen die realistisch denken hebben naar mijn mening nog maar weinig keuze qua politieke partijen?
-
Wat je zegt over ghetto's: ik werk in de Haagse Schilderswijk in een winkel. Geen pretje, dus ik snap je volkomen.

.KicksAss | 27-06-07 | 12:44

@Maaier 27-06-07 @ 12:26
Vergeten te vermelden tegen wie ik 't heb. Bij deze.

Kardinaal Meier | 27-06-07 | 12:43

Samaritanen kwamen uit Samaria, Galileeërs uit Galilea, en Joden uit Judaea. Jezus was dus geen Jood. Hij heeft zichzelf nooit "koning der Joden" genoemd. "Rabbi" betekent gewoon "leraar", en het is voor zover ik weet geen aramees (maar die taal spreek ik niet zo heel best). Misschien was hij in het begin van zijn leven aanhanger van de Joodse religie, maar dat is hij niet gebleven.

Kardinaal Meier | 27-06-07 | 12:42

"dat valt dus behoorlijk mee, aangezien er slechts 5000 moslims in Nl hierin geinteresseerd waren. Als ik de verhalen op GS moet geloven, staan hier toch echt oosterse hordes met z'n miljoenen de sharia in te voeren. " (Quote Maaier)

Tja, maar die 5000 moet je dan wel vermenigvuldigen met een factortje 5 ongeveer (aantal gezinsleden dat per aanvraag mede het huis zou betrekken) en nogmaals een factortje 5 a 10 voor het aantal uitkeringstrekkers dat wel zou willen maar niet kan betalen en dan nog eens een factor 10 voor hen die wel willen, maar nog even de kat uit de boom kijken. Hoezo is 5000 shariavrinden dan weinig voor een misschien startende nog niet eens doorgevoerde regeling?

ZSU-23-4 | 27-06-07 | 12:40

@ KickAss@ 12:25

Geen Wilders in ieder geval,als dat is wat je denkt. Ik probeer een realist te zijn, en ben tot de conclusie gekomen dat het pappen en nathouden van bepaalde bevolkingsgroepen enorme schade heeft toegebracht aan de NL samenleving. De enige oplossing is op radicale wijze het roer om. Politici moeten nou es niet de schijterd uithangen, maar het beestje bij zijn naam noemen en een plan van aanpak uiteenzetten en uitvoeren.
Dat zijn ze aan hun land, hun volk en hun functie verplicht in mijn optiek, en laten we eerlijk zijn, ze krijgen er ook meer dan royaal voor betaald. Dus wil ik waar voor mijn geld, en niet een stelletje zakkenwassers dat alleen maar wil praten, de 'dialoog' aangaan en de andere kant opkijken terwijl de grote steden in ghetto's veranderen, om maar niet op de lange tenen van de verziekers te staan.

bello | 27-06-07 | 12:37

Kardinaal Meier 27-06-07 @ 12:19

Uuuuh, hij was rabbi, werkte en woonde in het huidige Israel, (en westoever), sprak aramees en werd "koning van de joden" genoemd. Los van alle crap rondom jezus staat 1 ding vast: hij was een jood...

Maaier | 27-06-07 | 12:26

@ bello 27-06-07 @ 12:15
Mag ik je wat vragen bello? Wat heb jij gestemd? :P
-
Maar moet zeggen, ik ben het er volkomen mee eens. Nu nog even heel onpolariserend a la Ruud Lubbers aan onze baard- en sluierdragerts mededelen?

.KicksAss | 27-06-07 | 12:25

@Niet voor Jan 27-06-07 @ 11:12
Jezus een "joodse jongen"? Sinds wanneer is dat dan? Sinds het de Joden goed uitkomt zeker? In de Talmud staat toch heel duidelijk dat Jezus een onwettig kind was, verwekt door een Romeinse soldaat, ene Pandera, afkomstig uit Calabrië.

Kardinaal Meier | 27-06-07 | 12:19

@ BBB@ 11:57

Precies. Laat die naffertjes maar lekker in een apepakkie papiertjes oprapen in de drukke winkelstraten waar hun matties uihangen. Laat ze maar vuilnisbakken schrobben op koopavond. Geef ze maar electronisch huisarrest. ( Nee Hamid, ik kan niet buiten komen hangen want als ik het huis verlaat moet ik weer de bak in..... niet erg stoer dan he....? )

Tegenstribbelen betekent onherroepelijk terug naar de bak of
heropvoedingsgesticht.
Niks op tegen om op kei- en kei harde manier die eercultuur aan te pakken, want deze wordt al decennia lang tegen alles wat nederlands is gebruikt.

Errr beetje off topic, maar goed, moet kunnen af en toe.

bello | 27-06-07 | 12:15

@ bello 27-06-07 @ 11:40
Accuraat, heel accuraat. Laat politiek correct Nederland het maar niet horen ;)

.KicksAss | 27-06-07 | 12:12

Als ze weten wie deze 5000 extreme moslims zijn dan kunnen ze deze direct weer terug naar huis sturen. Scheelt weer een hoop gedoe hier.

Tremor | 27-06-07 | 12:08

Koekje-dr-bij? 27-06-07 @ 11:28
Inderdaad, een Limbo-pomp is zo slecht nog niet dunkt me. Aangezien het zooitje dat zogenaamd hier democratisch de boel bepaald al jaren niet doen wat we zeggen.
-
Wat betreft de hypotheek-rente gevoeligheid van Nederland, ik denk dat de volgende dingen de hypotheekrente ver overstijgen. Een greep uit de frustratie van de hardwerkende Nederlandsche burgert: BPM, Wegenbelasting, kwartje van Kok, *Koos Spee*, loonbelasting, sociale premie. Nou dunkt me dat die hypotheekrente aftrek niet zo heel boeiend is in vergelijking met het bovengenoemde ONRECHT dat ons word aangedaan :P

.KicksAss | 27-06-07 | 12:04

een leuk gebod:
in naam van God, de barmhartige, de genadevolle
Het 5de hoofdstuk van de Heilige Koran.
vers 51. O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner. Voorwaar, God leidt het overtredende volk niet.
zou geert dan toch een punt hebben?

megapaal | 27-06-07 | 12:00

bello 27-06-07 @ 11:40
Je noemt een aantal dingen die waar zijn. Ik heb wel meer artikelen van die strekking gelezen. In het kort komt het er op neer dat die gasten in een schaamtecultuur leven en dat wat men ontkent niet bestaat. Misschien zit daar eauk wel de sleutel tot een oplossing. Maak overtreders van de Nederlandse wetten (ik noem jonge Mocro's) in hun eigen kring belachelijk en speel de schaamte/familie-eer kaart. Verder denk ik dat veel ouders eauk niet zo wakker liggen van criminaliteit jegens ongelovigen dus een beroep op hun geweten doen lijkt mij niet zeau zinvol.

Bigi Bana Boy | 27-06-07 | 11:57

Eén keer per jaar pakt de belastingdienst een moslim of moslimorganisatie aan. Want, zoals een manager eens opmerkte, we hebben geen behoefte aan een negatief stuk in de Televaag.
Moslims wachten daarop, daarna kunnen ze hun gang gaan. De fiscus is vroeg dit jaar.

ventus_aqualis | 27-06-07 | 11:54

ik wil ook rente vrij lenen. Flikker ik alles in obligaties en ga ik lkkr achter over hangen de hele dag.

......Duiveltje... | 27-06-07 | 11:51

Allah zij geloofd en geprezen! Hadden we bijna moslims in onze fijne blanke wijk gehad, omdat ze opeens renteloos euri's hadden kunnen lenen. Dan was echt het tijdstip voor emigratie aangebroken.

Nadeel is natuurlijk wel dat de 'linkse elite' (=proletariers die een PABO-diploma hebben) zich nu in hun politiek-correcte waan kan blijven wentelen omdat de moslims nu tussen de lagere maatschappelijke echelons moeten blijven wonen....

Brouhaha | 27-06-07 | 11:42

Goed, toen ik mijn eerste huis kocht (ja, FOK-ertjes, als je groot bent kan je je eigen huis en meer huizen zelf kopen, hoef je niet meer bij pappa en mamma te logeren), vond de bank het interessant om een levensverzekering erbij af te sluiten. Nu had ik indertijd nog niet gehoord van bommengordeltjes en andere baard-achtige party-crash artikelen dus dat was geen probleem.

Hoe gaat dat dus uitwerken voor de toekomst ? Worden de persoonlijke vragen bij het afsluiten van de hypotheek nu uitgebreid met

[ ] wel van plan voor de pensionleeftijd zich op te blazen
[ ] niet van plan ... enz.

Vervolgens ook nog eens 'geen rente betalen' (Ies Halal) maar het wel weer via de Belastingdienst terughalalen. Gelukkig is er nog iemand wakker 0031: Go Belastingdienst !!

Uw (NL)

NLCircle | 27-06-07 | 11:41

Bij een hoop conservatieve moslims werkt het zo:

Overspel is geen overspel zolang je maar naar een verderfelijke haram hoer gaat, dan is er niks aan de hand.

Papa heeft geen stiekeme voorraad whiskey in huis, want de whiskey zit in een fanta fles, dus is het fanta.

Mijn zoon veroorzaakt geen problemen, want als ik dat toegeef, impliceert dat dat ik mijn zoon niet onder controle heb, dus mijn zoon zorgt niet voor problemen.

Ik ben vroom, dus ik weiger rente te betalen over een hypotheek. Tenzij we het geen rente meer noemen, maar iets anders, want anders kan ik geen hypotheek krijgen.

Grondslag aan deze creatieve oplossingen ligt natuurlijk de fijne 'eer'cultuur die wij zo effectief geimporteerd en gesubsidieerd hebben. Fijn dat de fiscus er in ieder geval niet intrapt. Vraag me af hoe lang het gaat duren voordat die van discriminatie beschuldigd gaat worden op de een of andere manier, is normaalgesproken het eerste wat gebruld wordt als de mozzies niet gelijk hun zin krijgen...

bello | 27-06-07 | 11:40

Groot gelijk van de fiscus. Als zij geen rente meer zouden moeten betalen, dan de rest van Nederland ook niet. Lang leve het recht op wetsgelijkheid :)

LANiGiRO | 27-06-07 | 11:39

Bigi Bana Boy 27-06-07 @ 11:18

Whahahahaaaaa!!!! Post off the day :-))

kwarko01 | 27-06-07 | 11:36

Beste BBB,

Wat dacht van wat circumcisie materiaal? Mijn god, meestal gaat het om een relatieve simpele ingreep...

azijnseiker | 27-06-07 | 11:35

ik zeg NEE tegen moslims...

KingMullie | 27-06-07 | 11:34

hoera

bravvour | 27-06-07 | 11:31

Bigi Bana Boy 27-06-07 @ 11:26

Dat is waar. Het noemen van het H-woord schijnt ongeveer even erg te zijn als sympathiseren met Al-Queida, dus wie weet..

Maaier | 27-06-07 | 11:29

.KicksAss 27-06-07 @ 11:18
Het blijft een reserve-belg he? Dus de onzin die hij af en toe uitkraamt neem ik wel voor lief. Liever pompen dan verzuipen, ookal is het met een limbo-pomp.

Koekje-dr-bij? | 27-06-07 | 11:28

@KicksAss en Maaier,
Moeilijk te zeggen, Nederlanders zijn errug gevoelig voor de hypotheek en alles wat er mee samenhangt. Ik zou niet durven zeggen wat de uitslag zou worden.

* Gaat een voorraadje gehaakte mutsjes, jurken en slippers aanleggen voor
het geval dat .... *

Bigi Bana Boy | 27-06-07 | 11:26

@ Murdockyoufool 27-06-07 @ 11:19
Good point mate.
-
@ KropjeSla 27-06-07 @ 11:21
SURPRISE????
-
@ Maaier 27-06-07 @ 11:21
Alcoholvrij bier he? *kuch* Buckler *kuch* ik denk dat een zekere cabaratier dan wel in een klap een einde kan maken aan de bekering van onze landgenoten denk je ook niet?

.KicksAss | 27-06-07 | 11:24

@ Bigi Bana Boy 27-06-07 @ 11:18
Leuke redenering, maar je vergeet denk ik die artikels op NieuwNieuws in ogenschouw te nemen. Zolang je van die heilige Toiletrol *kuch* Koran *kuch* geen alcohol mag drinken, of je vrouwtje in rollen toiletpapier over straat heen moet zie ik die Moslim-isering nog niet gebeuren :P

.KicksAss | 27-06-07 | 11:22

Bigi Bana Boy 27-06-07 @ 11:18

Dan wordt het (alcoholvrije)bier vast wel de helft goedkoper!

Maaier | 27-06-07 | 11:21

De belastingdienst discrimineert niet: ze naaien gewoon iedereen.

KropjeSla | 27-06-07 | 11:21

Waar spreken we verdomme over? Een stel geloofsgestoorden dat geen rente mag betalen, maar het via een constructie wel betaalt, alleen heet het dan geen rente maar 'winstopslag'. Natuurlijk werkt de Belastingdienst niet mee aan deze idioterie, Kost scheppen met geld om de boel te monitoren en de kans op fraude wordt er groter door. Arabische hypotheekverstrekker... mahahaha.
Het feit dat er over wordt nagedacht is echter al te treurig voor woorden. De godsdienstvrijheid in dit land is doorgeschoten. Het wordt tijd dat mensen die ervoor kiezen de grenzen van hun religie op te zoeken dit voor eigen rekening doen. Aldus betalen wij niet mee aan de uitkeringen en kosten van boerkalovers, handschudweigeraars, uit overtuiging onverzekerden en mongolen die zich vanwege de bijbal niet laten inenten.

Murdockyoufool | 27-06-07 | 11:19

Peking Eend 27-06-07 @ 11:14
Daar stip je nu iets brilliants aan. Wie de Sharia in Nederland breed geaccepteerd wil krijgen, schaft de hypotheekrente af. Dus niet de aftrek, maar de hele rente op zich. Alle Nederlanders laten direkt hun baard staan en
ik denk dat zelfs Geert zijn piepelotje zal laten besnijden.

Bigi Bana Boy | 27-06-07 | 11:18

@ Koekje-dr-bij? 27-06-07 @ 10:58
Kijk weet je wat het probleem met conservatieve-baard filosofie is: iedereen weet dat ze achterlijk zijn *en nee dit is niet denigrerend bedoeld maar dit soort initiatieven bewijst het maar weer* en als ze hun zin niet krijgen word er gelijk weer gedreigd met fatwa's, moord, doodslag, protesten en god knows what.
-
En weet je wat het mooie is, die hele goedverdoemde linkse kliek hier in Nederland gaat er vrolijk in mee. Zeg van Limburgse Geert wat je wilt, ik vind het persoonlijk een polariserende kloodtzak waar je niks aan hebt, maar 75% van de dingen die hij zegt zijn zo slecht nog niet of zit in ieder geval een kern van waarheid in.
-
Wil je hier in Nederland je geloof belijden, prima absoluut geen probleem mee. Maar je moet je wel aan de regeltjes houden die voor de rest van de mensen ook gelden.

.KicksAss | 27-06-07 | 11:18

Leviticus 25:35-37 Wanneer uw broeder verarmt en zich bij u niet meer staande kan houden, dan zult gij hem – vreemdeling en bijwoner – ondersteunen, opdat hij bij u in het leven blijve. 36 Gij zult geen rente of winst van hem nemen, maar gij zult voor uw God vrezen, opdat uw broeder bij u in het leven blijve. 37 Gij zult hem uw geld niet op rente geven noch uw voedsel tegen winst.
Dus Albert Heijn en de banken handelen in strijd met de bijbel!

Patrick Bateman | 27-06-07 | 11:17

[quote]Dini zegt dat het aantal moslims dat last krijgt van gewetensbezwaren bij het afsluiten van een reguliere hypotheek elke dag toeneemt.[/quote]

Lekker weg laten rotten dus! Als jullie nou allemaal je huis uitgaan vanwege gewetensbezwaren is het voor de harde werkers zoals velen ook nog mogelijk iets leuks tegen een normale (lees: NIET WOEKERSPRIJS!) te kopen/huren.

Sowieso gaat er teveel geld naar die thuiszittende/klagende gemeenschap, werken voor je geld! Of mag dat ook niet van de Koran?

SuprOor | 27-06-07 | 11:17

Niet voor Jan 27-06-07 @ 11:12

Dat beweer ik ook helemaal niet.

Schoorsteenveger 27-06-07 @ 11:12

dat valt dus behoorlijk mee, aangezien er slechts 5000 moslims in Nl hierin geinteresseerd waren. Als ik de verhalen op GS moet geloven, staan hier toch echt oosterse hordes met z'n miljoenen de sharia in te voeren.

Maaier | 27-06-07 | 11:16

Niet voor Jan 27-06-07 @ 11:09

We hebben het over andere soorten geld. De waarde van de muntstukken van de Grieken en Romeinen werd bepaald door de hoeveelheid grondstof. Zo werd een munt gewogen om te kijken hoeveel zilver de munt bevatte. Er bestaat een essentieel verschil tussen dergelijk 'geld' en het geld dat wij nu kennen.

ZwakZinnig | 27-06-07 | 11:15

kwarko01 27-06-07 @ 10:35
Nee, dat is dan duidelijk. Links is vanaf nu niet alleen voor moslims, maar eauk vooral tegen. Oh ja en eauk verantwoordelijk voor het mislukken van ICT projecten. Eenvoudiger kan niet.

Overigens zit van Jeauleau eauk in het komplot (dank Maaier) maar dat is zeau vanzelfsprekend dat ik die vergeten ben.

En de NPS ...

Bigi Bana Boy | 27-06-07 | 11:15

Geen rente betalen!?! Waar kan ik mij aanmelden als moslim! Geen wonder dat het moslinisme aan kracht wint.

Peking Eend | 27-06-07 | 11:14

Koekje-dr-bij? 27-06-07 @ 11:09

Nee, joden hadden die regeltjes niet. Dát scheelt pas een hoop. Bij christenen zijn ze uiteindelijk ook afgeschaft en niet zonder succes. (denkt meteen even aan Luther, Weber these etc...).

Niet voor Jan 27-06-07 @ 11:09

Nee, dat was geen geld, dat waren spiegeltjes en kralen. Arabieren hebben ook nog nooit gebouwen gebouwd, Joden, laat staan Romeinen, hebben ook nooit tempels gebouwd.

Maaier | 27-06-07 | 11:14

Maaier 27-06-07 @ 11:06
De bijbel staat vol van verhalen over tollenaars en woekeraars - tijdens het leven van Jezus. Je weet wel, die joodse jongen. De weerzin tegen financiele instituten is van alle tijden en heeft niets te maken met antisemitisme.

Niet voor Jan | 27-06-07 | 11:12

De heisa rond die 'halalhypotheek' maakt maar weer eens duidelijk hoe hypocriet ook de gemiddelde moslim omgaat met god en gebod. Inderdaad, de bank maakt evenveel (of méér) winst dan bij een reguliere hypotheekconstructie, maar door een gore truuk wordt net gedaan alsof er geen rente wordt betaald. De betaling van de rente wordt gecamoufleerd via een papieren constructie. De rechtschapen moslim-die-een-huis-wil-kopen-met-goedkeuring-van-Allah koopt een huis en verkoopt het direct door aan de rechtschapen halalbank-die-geld-wil-verdienen-met-goedkeuring-van-Allah, die het direct weer terugverkoopt aan de rechtschapen moslim-die-een-huis-wil-kopen-met-goedkeuring-van-Allah, maar dan voor een fors hoger bedrag. Deze meerwaarde komt in Euri's zo ongeveer overeen met wat een ongelovige aan rente en aflossing zou moeten dokken, en wordt ook als afbetaling over een langere periode uitgesmeerd. Dus, per saldo is de rechtschapen moslim ongeveer hetzelfde kwijt en verdient de halalbank ongeveer hetzelfde. Tenminste, als het er bij die halalbank eerlijk aan toe gaat....
Het onverteerbare deel van het verhaal is natuurlijk dat er willens en wetens voor een constructie wordt gekozen die expliciet geen rente vraagt aan de rechtschapen moslim, terwijl tegelijkertijd aan de fiscus gevraagd wordt om dit wél als zodanig te kwalificeren. Wat dus in principe wordt gevraagd is of de fiscus volledig in dit hypocriete gedoe mee wil gaan, en de fiscus weigert dat. Terecht.

Als die muzelmannen zichzelf voor de gek willen houden en recht willen lullen wat krom is, dan doen ze dat maar binnen eigen kring, zo redeneert de fiscus. Dus, als halalbank gewoon een hypotheek afsluiten en de fiscus de gegevens verstrekken, rente aftrekken, en dan in eigen kring die hypotheekakte in de hoek leggen en de rechtschapen-moslim-die-een-huis-wil-kopen-met-goedkeuring-van-Allah een fake overeenkomst aanbieden met de hartelijke groeten van Allah. Alles opgelost.

Schoorsteenveger | 27-06-07 | 11:12

Hoe is de Bin Laden toch aan al dat geld gekomen vraag je je dan af...

De Stramme Kabouter | 27-06-07 | 11:10

Echt jeauden, die moslims!

douwe fappert | 27-06-07 | 11:10

ZwakZinnig 27-06-07 @ 10:54
Je bedoelt in 630 na chr., 1000 jaar na de Romeinen, 2000 jaar na de Grieken en de Perzen en de Babyloniers en Egyptenaren, dat er nog geen geld bestond ? Eigenaardig dan dat ze al die munten blijven opgraven...

Niet voor Jan | 27-06-07 | 11:09

Maaier 27-06-07 @ 11:06
Dus... omdat Joden zich niet in hun mogelijkheden hebben laten beperken door stoffige achterhaalde regeltjes hebben ze zich kunnen ontwikkelen?
Revolutionair!
*belt bush, ahmedinejad en rouvoet.*

Koekje-dr-bij? | 27-06-07 | 11:09

*bestelt toiletpapier met quoran teksten, alléén voor na de grote boodschap*

Sjakie Snel | 27-06-07 | 11:06

Koekje-dr-bij? 27-06-07 @ 10:58

De bijbel staat ook vol met stukken tegen Tollenaars en woekeraars. . De belangrijkste reden voor de nog altijd aanwezige relatieve oververtegenwoordiging van joden in de financiele wereld zijn de eeuwenlange restricties op financiele transacties bij christenen. En het grote joods complot natuurlijk, maar dat moet je Maximo vragen.

Maaier | 27-06-07 | 11:06

paardenvijg 27-06-07 @ 11:02
Zie koekje@10:58
Regels zijn subjectief en dienen naar voordeligheid toegepast te worden.

Koekje-dr-bij? | 27-06-07 | 11:05

fuckje 27-06-07 @ 10:56

Rente is inderdaad een vergoeding, voor geldontwaarding.
In die tijd was er geen ontwikkelde economie, louter feodalisme en slavernij.
Rente kan pas ontstaan op het moment dat er een ruilmiddel is dat mensen in staat stelt hun consumptie uit te stellen, dat ruilmiddel noemen we geld.

ZwakZinnig | 27-06-07 | 11:04

RENTE is helemaal niet verboden in de Islam, WOEKER is dat wel !
En er zit een groot verschil tussen die twee, sla de Dikke Van Dale er maar eens op na:

ren·te (de ~)
1 percentsgewijze periodieke vergoeding voor het lenen van geld => interest

woe·ker (de ~ (m.))
1 onwettige winst door misbruik van de nood van een ander

paardenvijg | 27-06-07 | 11:02

Om maar even op (Hadjewat? 27-06-07 @ 10:46) terug te komen. Bij alle gelden die uitkeringen vormen is rente in het spel.

Hoor je daar die islamofascisten over? Nee, natuurlijk niet.

kwarko01 | 27-06-07 | 11:01

@de melkboer,
dat is eigenlijk hetzelfde;-)

fuckje | 27-06-07 | 10:59

@zwakzinnig

Nee er werd toen inderdaad gewoon gepind in de woestijn.

Rabarberke | 27-06-07 | 10:59

@fuckje 27-06-07 @ 10:56

Of je huwelijkte je 4 jaar oude dochter alvast uit...

de melkboer | 27-06-07 | 10:58

paardenvijg 27-06-07 @ 10:30
Dat was Benjamin de Ceulaar. Nerd

anti-dutch | 27-06-07 | 10:58

ZwakZinnig 27-06-07 @ 10:54
In die tijd had je wel al malafide afperserTs, waartegen de koran probeert te beschermen. Weer een goed initiatief die 1,5K jaar later volledig uit zijn verband wordt omgetoverd tot iets negatiefs. Heil conservatieve baard-filosofie!

Koekje-dr-bij? | 27-06-07 | 10:58

Volgende stap is een halal pensioenfonds waar je je maandelijkse inleg minus kosten bij je pensioen terugkrijgt.

Rabarberke | 27-06-07 | 10:57

@ZwakZinnig,
toen beloofde men elkaar een jong schaap als rente, als vergoeding.
Of een geytje, hangt ervan af waar je woonde.

fuckje | 27-06-07 | 10:56

Rente of een winstopslag voor de bank is precies hetzelfde. En zo zie je maar weer hoe hypocriet die moslims zijn. Ik zou me als vrome moslim schamen voor zo'n halalhypotheek.

Btw, drijft de huizenprijzen lekker op, die winstopslag voor de bank.

Franz | 27-06-07 | 10:55

Nogal vreemd dat een oud boek als de Koran rente zgn. verbiedt. In die tijd bestond er nog geen geld en kende men dus ook het fenomeen rente niet.

ZwakZinnig | 27-06-07 | 10:54

@lecker Belangreich..

Jawohl... das smäckt mich gut... !

*pookt de openhaard op met nog een nutteloos religieus fabeltkrantje)

de melkboer | 27-06-07 | 10:52

gaan ze maar trug naar halalland.. kunnen ze lenen zonder rente.. probleem opgelost

krem | 27-06-07 | 10:49

@azijnseiker 10:42
Strikt wetenschappelijk onderzoek.

Dr. Mabuse | 27-06-07 | 10:49

Halal-hypotheek = Haram
-
Kom kom, zwarte kousen, baardmannen en doekjes/sluier-vrouwen... SOFORT ZAHLEN WIE UNS!!!!!!
-
Trouwens, iedereen is gelijk toch voor de grondwet? Dus ook in het betalen van belasting. Opdonderen met dit soort initiatieven, als je Refo of Hakbarrr bent moet je gewoon belasting, hypotheekrente en weet ik veel wat schuiven net zoals de rest van ons.

.KicksAss | 27-06-07 | 10:49

Als je geen rente betaalt mag je die ook niet aftrekken, lijkt me duidelijk.
Volgens mij is aftrekken sowieso 'Haram' maar ik heb er niet voor doorgeleerd...

Patrick Bateman | 27-06-07 | 10:49

*quran de open haard inflikkert* Der Milchbauert!!! biertje?

Lekker Belangrijk© | 27-06-07 | 10:48

Van de kinderbijslag die ze hier " verdienen" kunnen ze in hun thuisland een villa met zwembad kopen, zonder bijbetaling, dus waar hebben wij en zij het eigenlijk over.

fuckje | 27-06-07 | 10:48

Hadjewat? 27-06-07 @ 10:46

Kijk, dat noem ik nou eens een constructieve post. :-)

kwarko01 | 27-06-07 | 10:48

Dus als je tegen islamfascisme bent ben je rechts.... Het ligt meer voor de hand om dan de conclusie te trekken dat je enig verstand hebt... okay dan kom je uit bij rechts maar toch..

derkcs | 27-06-07 | 10:48

@ wildtvoet@10:15

Heb ik me ook altijd over verbaasd, oh wat zijn ze vroom en oh wat moeten er toch veel uitzonderingsregeltjes worden verzonnen vanwege hun geloof en oh wat leven ze in een eigen 'state within a state' , maar met de sociale voorzieningen wordt al decennia lang WEL naadloos geintegreerd....

En nu weer dit met de fiscus, alsof die al niet genoeg worden getild door luitjes die al 15 jaar thuiszitten met een 'zere rug' maar wel geld hebben voor een mercedes voor de deur en ieder jaar 6 weken lekker naar de heimat op vakantie gaan ( en dat gaan er 13 worden als het aan Aboutaleb ligt uiteraard......)

bello | 27-06-07 | 10:47

Zou de Bijstandskoning weten dat zijn inkomen juist uit al die rente komt? En als hij dat weet, zou hij dan zijn bijstandsuitkering weigeren?

Hadjewat? | 27-06-07 | 10:46

Dat gelul over halal hypotheken. Ik wil nou wel eens weten wat die moslims gaan doen met hun hypotheekrenteaftrek. Die zullen ze wel doen denk ik want dat is natuurlijk niet haram.. Wel genieten van het niet betalen van rente en genieten van de aftrek.

Mokum Kosher | 27-06-07 | 10:46

Duffman 27-06-07 @ 10:26
Of wat dacht je van dat verhaal van die vrome joden in NY, die op zaterdag de lift niet mogen bedienen, en dus een lift hebben die op zaterdag op iedere verdieping stopt. Of ze huren een gojim liftboy.

Niet voor Jan | 27-06-07 | 10:44

Een ongelovige vermoorden, dat mag dan weer wel van de Heilige Koran. Sura 8:12.

Kardinaal Meier | 27-06-07 | 10:42

Beste Dr. Mabuse 10:39,

Hoe doe jij dat toch weten?

azijnseiker | 27-06-07 | 10:42

Dr. Mabuse 27-06-07 @ 10:39
Kudt... busted...
*spijkenisse*

Koekje-dr-bij? | 27-06-07 | 10:42

Eindelijk iets goeds over de Belastingdienst.
Moet de Partij voor de Allochtonen (PvdA) hier niet tegenin gaan?

Het Oordeel | 27-06-07 | 10:41

Dr. Mabuse 27-06-07 @ 10:39

Als je vrouw zeurt moet je haar een klap geven. (naar goed islamofascistisch gebruik)

kwarko01 | 27-06-07 | 10:40

Tweedehands middenklasser natuurlijk.

Dr. Mabuse | 27-06-07 | 10:40

De gemiddelde GS-reaguurder is 32 jaar, boek- of procuratiehouder in het bedrijfsleven of de semi-overheid, Spijkenisse of Capelle, middenklasse autootje, thuis een vrouw die zeurt om een kind.

Dr. Mabuse | 27-06-07 | 10:39

Ik krijg ook uitslag van hypotheekrente betalen. Ben ik nu Halal?
Deze manier van draaien met iets dat volgens de Koran verboden is, is wat mij betreft een vergelijking met een gloryhole waard. Lekker tegen jezelf ontkennen dat je door een man wordt gepijpt...

Tommygunner | 27-06-07 | 10:38

Pas maar op straks is dit nog een reden om te 'radicaliseren' en dan bomaanslagen te plegen want ze voelen zich onderdrukt door ons...

ExtremeExtremist | 27-06-07 | 10:37

Ze willen/mogen geen rente betalen, maar wel ontvangen zeker. Wedden.

Count_Zero | 27-06-07 | 10:37

En het begrip "thuisland" invoeren in de strafrechtspraak!

metalgrandpa | 27-06-07 | 10:36

Bigi Bana Boy 27-06-07 @ 10:28

Oh, bedoel je dat? Inderdaad, dan is het de schuld van links. Bij deze kwestie ook. :-)

kwarko01 | 27-06-07 | 10:35

Duffman 27-06-07 @ 10:26
Juistem. En niet alleen in de VS heur. En zeau is het vaak dat, hoe harder men roept aanhangerT te zijn van een liefdevolle religie, hoe intoleranter en gewelddadiger ze worden. Rare jongens die orthodoxen.

Koekje-dr-bij? | 27-06-07 | 10:33

Gescheiden culturele ontwikkeling van westerlingen en moslims. Zij bemoeien zich niet met onze leefstijl, en proberen daar geen invloed op uit te oefenen, wij bemoeien ons niet met de hunne.

metalgrandpa | 27-06-07 | 10:33

BWAHAHAHAHAAA...... Het feit dat één of andere randmongeaul het woord "halal-hypotheek" al durft te bedenken is ronduit een gotspe..

Wat een waardeloze hypocriete schertsvertoning.. laten we het nou gewoon lekker simpel houden...

jai huis koppie...? jai rente betalen..

Jai niet willen ....?? Jai niet krijgen...

heel veel doei en doe de groeten aan je geit..

de melkboer | 27-06-07 | 10:32

Bigi Bana Boy 27-06-07 @ 10:23

Het ligt aan van Jole en Hans Laroes.

Maaier | 27-06-07 | 10:32

die mannekes die zo vroom zijn..
en dus geen rente mogen betalen..

die krijgen deze constructie wel uitgelegd aan hun schepper?
'ies geen rente, ies winstopslag in termijnen!'

tja..
je kunt het ook liefdadigheid noemen en de bank als goed doel kwalificeren,
is minder gemier denk ik.

ik eiges | 27-06-07 | 10:30

Ook interessant: halal beleggen is al wel mogelijk bij Bilaa-Riba, met hun eigen Bilaa-Riba Islamic Index.
http://www.bilaa-riba.nl/Kapitaalplan/brochure.asp
En dat allemaal goedgekeurd door de uiterst betrouwbare 'Shariah Supervisory Board van wereldberoemde Sheikhs'.
Om de een of andere reden denk ik dat die Sharia-bankiers net zulke boeven zijn als Leen van Frisia...

Zeurders | 27-06-07 | 10:30

Tja, dan zit er als 'goede' moslim niets anders op dan je biezen te pakken en te verhuizen naar een islamitische heilstaat zoals Saoudi Arabie of Iran.

Ik las daarover vandaag nog iets in kwaliteitskrant De Pers van vandaag (pagina 22): voetballer Ali Boussaboun gaar voetballen in Qatar, omdat hij zich daar als moslim beter thuis zal voelen!
Hij bedoelt dat ze het daar niet gek vinden dat hij bij het douchen zijn onderbroek aanhoudt ...

paardenvijg | 27-06-07 | 10:30

@Cocochanel 10:21: Juistem. Geen rente, dus ook geen renteaftrek.

Het is trouwens allemaal gezeur. De Koran heeft een hardheidsclausule (misschien weet iemand het vers zo snel even te vinden). Zieken en zwakkeren hoeven zich bijvoorbeeld niet strikt aan de Ramadan te houden. Er zijn ook al een aantal specifieke fatwa's uitgeschreven die bepalen dat voor zo'n belangrijke levensbehoefte als een huis best rente betaald mag worden. Als je het jezelf dan nog extra moeilijk wil maken... ga vooral je gang, maar val ons er niet mee lastig.

Muxje | 27-06-07 | 10:30

kwarko01 27-06-07 @ 10:25
Zeur niet zeau ? IK ben niet met dat links/rects gezeik begonnen ...
Sterker nog, ik vind dat juist zo'n stompzinnige suggestie.
Ik weet niet of de vorige topic over de belastingdienst hebt gelezen maar daar liepen bepaalde figuren juist helemaal leeg over de vermeende linkse schuld bij het mislukken van een aantal ICT projekten. Daar ageer ik tegen.

Bigi Bana Boy | 27-06-07 | 10:28

Ze eisen nogal eens wat, die Moslims. Wanneer gaan wij nu eindelijk eens eisen stellen aan hen? Bijvoorbeeld: ga eens werken, doe eens niet uitkering trekken, doe eens aanpassen, spreek Nederlands, ga eens werken, doe eens niet schieten steken en slaan!

Eagle_Eye | 27-06-07 | 10:27

@Koekje-dr-bij?
Dankjewel voor de uitleg.

Eigenlijk is dat net zo raar (hypocriet) als orthodoxe christenen in de VS die van de pastoor geen tv in de woonkamer mogen hebben, dus dan zetten ze hem in de garage.

Duffman | 27-06-07 | 10:26

Ik lees eerst even de holy quran(nsfw) door voor ik inhoudelijk reaguur.

Lekker Belangrijk© | 27-06-07 | 10:26

Bigi Bana Boy 27-06-07 @ 10:23

Zeur niet zo. Heeft niets met links/rechts te maken. Kwestie van de wet toepassen en die fascistische uitvreters laten betalen van hun (zwart) geld.

kwarko01 | 27-06-07 | 10:25

Moslims horen ook geen rente te betalen, maar gewoon een gratis huis te krijgen.

Teen | 27-06-07 | 10:25

Zolang ik aan de fiscus inkomstenbelasting over nooit ontvangen fictieve rentes moet betalen, vind ik het niet meer dan logisch dat dit gaatje meteen gedicht wordt.

..zapper | 27-06-07 | 10:25

Ik snap iets niet helemaal... Waarom zou iemand (een bank) geld lenen aan een ander zonder rente te vragen? Dat doe je toch alleen bij kleine bedragen voor goede vrienden, en niet bij een hypotheek.
Een hypothecaire lening zonder rente te vragen aan je debiteur is je reinste geldverspilling/liefdadigheid, omdat de debiteur er beter van wordt en de bank/crediteur er slechter van wordt. Zie hiervoor de begrippen inflatie, rente, liquiditeitspremie, risicopremie.

Duffman | 27-06-07 | 10:24

Oh ja joh ? Bij mijn weten wisten een flink aantal reaguurders anders een paar dagen geleden nog te zeker te weten dat alle problemen bij de belastingdienst toch voornamelijk aan vermeende linkse personen te wijten waren. Willen diegen die daar zo van overtuigd waren nu graag eauk even reaguren ? Ik ben namelijk erg benieuwd hoe men dit vast eauk weer zeau weet te draaien dat het toch nog weer de schuld van links is. Want dat staat bij een aantal types bij voorbaat al vast, ongeacht het onderwerp.

Bigi Bana Boy | 27-06-07 | 10:23

Best wel racistisch van de belastingdienst.

de lachende derde | 27-06-07 | 10:22

_nwanko_ 27-06-07 @ 10:17
Je krijg bij een hypotheek van de bank centjes om je huis te kopen. Dat betaal je dan in termijnen terug plus een percentage. Bij de halal-hypotheek "verkoop" je je huis voor bedrag x aan de bank, om het vervolgens voor een hoger bedrag weer terug te kopen. Je betaald dus evenveel extra als bij hypotheekrente, dus de bank profiteert nog steeds van je, wat precies is wat de koran wil voorkomen. Rare jongens, die moslims.

Koekje-dr-bij? | 27-06-07 | 10:22

Ik meen mij te herinneren dat er ook gewone, Veluwse, zwartekousen waren die een soortgelijke constructie hadden opgezet; maar dan in een soort collectief. Hetzelfde gold voor hun ziektekostenverzekeringen, want net als rente betalen, je laten inenten, is ook je verzekeren tegen de wegen van de Here is een zware zonde. Misschien is een klein werkbezoekje van de baardmansen naar Ermelo en Putten een ideetje ? Zij komen er tenslotte al eeuwen mee weg.

Niet voor Jan | 27-06-07 | 10:22

Ik denk dat het als volgt werkt: De bank koopt een huis dat jij uitgezocht hebt. Jij betaalt het koopbedrag PLUS het totaalbedrag van de rente die een ander zou betalen. Dat bedrag betaal je in termijnen aan de bank. Je betaalt dus evenveel als een ander maar je noemt het geen rente....

Vervolgens wil je wel een rente-aftrek, want die krijgen anderen ook.

Ik zeg; als je geen rente betaalt, dan kan je ook geen rente aftrekken. En blijkbaar zegt de fiscus dat ook. Mooi zo, je kan zelf die keuze maken.

Moslim zijn kost wat, maar dan heb je ook wat.

Cocochanel | 27-06-07 | 10:21

Mha.. "Gaat niet door". Dat kopt niet helemaal.
.
Je kunt zo'n halal-hypotheek natuurlijk wel afsluiten, maar dan betaal je daar ook zelf voor. Géén overheidsbijdrage.
.
Dat terwijl je middels de blauwe enveloppe wel meebetaalt aan normale hypotheekente aftrek. Zoals die van mij.
.
Zie het maar als een soort counter-jizzya. :-)

HP-premium | 27-06-07 | 10:20

widtvoet 27-06-07 @ 10:15

Je mag ongelovigen bedriegen, bestelen, uitzuigen en wat nog meer.

Daarom: ga NOOIT een dialoog aan met moslims!!

kwarko01 | 27-06-07 | 10:19

Volgens de site van Bilaa-Riba Islamic Finance B.V. was het vooral een probleem om renteloos een hypotheek te verstrekken maar toch gebruik te kunnen maken van de hypotheekRENTEaftrek.
http://www.bilaa-riba.nl/EigenHuis.asp
Helaas vind ik nergens op de site hoe ze het nu regelen, geen rente maar 'de kosten voor de klant zijn wel gelijk', en ook Bilaa-Riba moet zijn centjes toch ergens vandaan halen. Weet iemand welke kromme redenering er wordt gebruikt om te zorgen dat dit niet onder 'rente ' valt?

Zeurders | 27-06-07 | 10:19

staat er niet in de koraan
gij zijlt lenen, maar niet aflossen

deBeuker | 27-06-07 | 10:19

Is werken wel halal?

Klukkluk | 27-06-07 | 10:18

Hoe verdient een bank geld aan een halal hypotheek? Betaal je dan een vast bedrag en noem je dat dan geen rente, terwijl het gedrag even hoog is? Ga er niet vanuit dat banken graties geld gaan uitlenen ...
Vage constructie

_nwanko_ | 27-06-07 | 10:17

Natuurlijk vond de belastingdienst een hallalhypotheek geen goede zaak. Dat is immers alleen maar een middel om belasting te ontduiken. Zie "hawaalah". Mooi dat ze het bij de belasting door hebben. Als het om centjes gaat werkt het verstand nog wel. Dat mohammedanen per definitie uitvreters zijn sinds de uitvinding van het mohammedanisme is misschien wat moeilijker om je voor te stellen, maar de poging om via hallalhypotheken de kuffaarbelasting te ontduiken hoort er gewoon bij. Net zoals het in verhouding hoge aantal finse uitkeringsgerechtigden en finse gevangenisboeven. Finnen denken dat ze recht hebben op ons geld en onze vrouwen.

Hammar | 27-06-07 | 10:17

"Dini zegt dat het aantal moslims dat last krijgt van gewetensbezwaren bij het afsluiten van een reguliere hypotheek elke dag toeneemt."

Ja, dat is wel helder. Naast het feit dat er al decennia achtereen dagelijks vele "vrome" moslims bijkomen door import en geboorte wast de bedoelde zwartkousgroep ook fiks aan door de voortgaande "vervroming" van moslims.

Gelukkig voor deze groeiende groep "vrome" moslims is het ontvangen van huurtoeslag, zorgtoeslag, kindertoeslag, bijstand, WW, WAO etc. etc. geenszins haram...

widtvoet | 27-06-07 | 10:15

Hoe kan je nu rente aftrekken van de belasting als je het niet betaald. Duister.
Gelukkig dat het niet kan!

Ali Fal Salarm | 27-06-07 | 10:15

Sorry, no matches were found containing "rente".

Hooks! De koran zegt helegaar niets over rente!

Koekje-dr-bij? | 27-06-07 | 10:14

Lekkere constructie ook. Bilaa Riba mag dan dus rente aftrekken en vervolgens zou bij de halal hypotheek ook nog eens renteaftrek mogelijk moeten zijn. Dubbel aftrekken dus , dan heb je als fiscus toch helemaal geen argumenten meer nodig. Ies niet rechts, ies logisch.

tou_nou_ebn! | 27-06-07 | 10:14

idd.... je zou je nog bijna op papier bekeren. lekker die supsidie sponsen leegzeugen

monstrera!!! | 27-06-07 | 10:13

LOL@alt-tag

Teen | 27-06-07 | 10:13

5000? Geloof je het zelf? Op drugsgeld en zwartwerk kan je toch geen belastinggeld terugvragen.

Trouwens, volgens mijn (zojuist opgerichtte) geloof mag ik zelfs helemaal geen belasting betalen. Dus als de halal hypotheek er door komt, ga ik ook nog wel een praatje doen met de belastingmeneren.

Mister Crabs | 27-06-07 | 10:12

wij rente hun ook rente dokken het moet gvd toch niet gekker worden

uchman | 27-06-07 | 10:11

We zijn dan ook hele goede rentmeesters.

H_C_Q | 27-06-07 | 10:10

zie je wel dat ze het wel leuker kunnen maken!

matjak | 27-06-07 | 10:10

Mooi, dan hoef ik me ook niet te bekeren (Doet hoofddoek af en hangt hem weer in de keuken naast de handdoek)

makemy.com | 27-06-07 | 10:09

Hoera voor de belastingdienst ? Als het om centjes gaat of beter.. het niet krijgen ervan zijn moslimzaken opeens niet meer zo bespreekbaar :-D

ManiacMansion | 27-06-07 | 10:08

5000 man zaten te springen op die hypotheek?

Fowel | 27-06-07 | 10:08

Wel makkelijk zo ...

Glorfindel | 27-06-07 | 10:08

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken