Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

NOS welles/nietes links

links bolwerkGerard Dielessen heeft gesproken. De hopman van de NOS vindt het uitermate storend dat tot in het parlement toe de publieke omroep als een "broeinest van de linkse kerk" wordt omschreven. Dat moet nu maar eens afgelopen zijn. En dus schreef hij een stukje op de Opiniepagina van NRC.next. Natuurlijk is de NOS hartstikke objectief, en hartstikke integer en hartstikke ontzettend van iedereen voor iedereen. Zorgvuldig! Betrouwbaar! Ongebonden! Pluriform! Onbevooroordeeld! Maar natuurlijk Oom Gerard. En bij WC-Eend adviseren ze WC-Eend. Uiteraard is de NOS links. Google zegt het zelf. Kijk maar: links en dan rechts. Wie nog niet overtuigd is moet deze serie uit HP/deTijd nog maar eens nalezen. En wie daar geen tijd voor heeft, nogmaals deze onbevooroordeelde tegelwijsheid van hoofdredacteur Hans Laroes: “Wij vinden Bush dommer dan Al Gore, GroenLinks-stemmers aardiger dan LPF-stemmers, een bos mooier dan een snelweg, een bijstandfraudeur zieliger dan een frauderende accountant, iemand in een BMW verdachter dan in een Fiat Panda.” Case closed.

Reaguursels

Inloggen

NOS links ?? echt waar ?????

krem | 27-06-07 | 10:40

Komkommertijd op geenstijl en jawel, hoor, het stokpaardje! Boehoe, het is niet eerlijk, ze zijn allemaal gemene linkserikjes, die journalisten en televisiemakers!
Misschien omdat zij juist wat meer zien van de wereld dan d'r onderbuik?

bubkanl | 26-06-07 | 22:09

En dat vanwege zo'n Van Jeauleau-achtige .. als die Livestro.

sjonnie | 26-06-07 | 21:15

@ Cayenne
Dat negen zetels is tijdelijk, en hoewel jij mij als rechts ziet ben ik dat totaal niet. Alleen ik benoem het probleem dat de democratie in Nederland niet functioneert zoals hij mijns inziens zou moeten, omdat links misbruik maakt van een onontwikkelde massa.
Het noemen van problemen bij de naam is schijnbaar rechts, het aan de kaak stellen van een betuttelende, geestdodende overheid is schijnbaar rechts.
Ik leef liever in een maatschappij waar je wordt beoordeeld op je merits en de vrucht van je eigen werk kan plukken zonder het halve jaar voor de fiscus te hoeven werken.

tomba | 26-06-07 | 15:44

dat hele geblaat over links of rechts ik beschouw het als grote bull .. want waar gaat het nou helemaal over .. wilders is er natuurlijk erg happig op om te zeggen dat onze schoolboeken geen rechterhelft hebben ,klinkt leuk maar eventjes serieus heeft het ook maar enig nut gehad .. weet je wat het maakt me geen reet uit links rechts wat my betreft paars met gele streepjes .. wij hebben goede doortastende leiders nodig ,al die achterlijke discussies die over niks gaan als ik later tsaar ben dan gaan politici die hun en onze tijd verknoeien met dit soort non-topics op de trein naar nowosibirsk om overtuigd te worden dan de lucht blauw is en links aan je linkerzijde is (en vice versa) .. ongelofelijk gelul allemaal

spierdalaj | 26-06-07 | 06:36

praat/schrijf niet zoveel... Niemand houdt van lange moppen.

Dandy | 26-06-07 | 01:36

@ tomba
De eikel reageert zoals je het van een eikel en slecht lezer of verstaander kan verwachten. In tegenstelling tot wat jij bent en hoe jij mijn persoon inschat ben ik de succesvolle ondernemer, die al jaren lid is van een partij aan de rechterzijde - wie hier nog meer? - maar die voor het merendeel van de eikels hier niet rechts genoeg is. Jan Marijnissen aan de linker en het gespuis ter rechter zijde kan me gestolen worden. Wilders en Van Bommel tappen uit hetzelfde opportunistische vaatje. Al zou je het niet direct zeggen, zelfs Verdonk heeft meer hersens!

Het bashen van de publieke omroep! Gooi voor het gemak de commerciëlen en alle kwaliteitskranten er maar bij. Hoeveel open deuren kunnen jullie nog intrappen? Ooit er over nagedacht wat John de Mol stemt? Ooit het stemgedrag van de Quote500 geanalyseerd? Dat het verspreiden van jullie mening niet verder komt dan dit podium op Geen Stijl en 9 zetels zou je toch tot nadenken moeten zetten?!

Neem het niet persoonlijk, doe ik ook niet. Jullie zien het gewoon verkeerd. Don't worry, het inzicht komt met de jaren, met het succes en geluk in je leven of de hoogte van je salarisstrookje of je bankrekening ...

cayenne | 26-06-07 | 00:23

Selma Hayek,
Ik ben blij dat jij geen journalist bent. Mensen met vooroordelen als koeien kunnen het beste niet bij serieuze omroepen werken, edoch beter schijnbaar stoere praat afscheiden op blogjes als deze, teneinde een beetje het gevoel te hebben te bestaan.

Boodschapper | 25-06-07 | 23:50

Boodschapper 25-06-07 @ 22:50

U heeft zeker nog nooit bij "wie is wie" bij de NOS gekeken? Er zit daar werkelijk geen enkele verstandige journalist bij, uitsluitend domlinks schorum dat als vakmensen aan ons gepresenteerd wordt.

Er is werkelijk geen enkele NOS of NPS uitzending die ook maar enigzins als objectief of uitgewogen te klassificeren is.

Zelfs het jeugdjournaal staat bol van de positieve propaganda voor de moordadigheid van het socialistische gedachtengoed (goed rechts is dood rechts).

Prof. Dr. F.A. Hayek | 25-06-07 | 23:27

Afgelopen zaterdag hoorde ik Plasterk over hetzelfde wauwelen met dezelfde domlinkse kokerblik als basis.

De gehele publieke omroep is links, van gematigd tot extreem links. Als je zoals Laroes en Dielessen gewoon links bent (omdat je anders gewoon geen perskaart krijgt) dan is gematigd links dus rechts en de NOS dus objectief.

De NOS en de publieke omroepen hebben de propaganda voor de foute kerk op zulk een wijze gecultiveerd dat de ambtenaren van het propaganda ministerie van Goebbels, die gewone duitsers tot moordenaars opgehitsten, bij Laroes en Dielessen in de leer hadden kunnen gaan.

De omroepverenigingen mogen dan wellicht niet allemaal links zijn, echter zonder één enkele uitzondering zijn hun omroepbedrijven wel volledig in handen van het linkse schorum. De enkele kerkdienst op zondagmorgen maakt van de KRO, NCRV en EO nog geen rechtse omroep, ze vullen er op goedkope wijze gewoon hun culturele verplichtingen volgens de Omroepwet mee in.

Prof. Dr. F.A. Hayek | 25-06-07 | 23:19

@Cayenne
Jij bent hier het zielige persoon. Ik ben rijk, succesvol, intelligent, knap, heb een ongelofelijk knappe vriendin en jij bent hier het zielige sujet. Je vader was waarschijnlijk een ambtenaar, gefrustreerd, en lelijk. Je zit bij de lokale SP met de andere lelijkerds?
Terwijl wij erover denken hoe het in Nederland beter kan, vind jij dat afstootwekkend. Bah, ik walg van mensen die hun mening voorgekauwd hebben gekregen. Ik denk na, dus ik ben. Jij bent niets.

tomba | 25-06-07 | 22:59

Dat citaat van Laroes is verkeerd. Het circuleert al tijden op internet en GeenStijl neemt dat (natuurlijk) klakkeloos over. Laroes sprak niet over het NOS Journaal. Hij had het over journalisten in het algemeen.

Boodschapper | 25-06-07 | 22:50

@Shareholder 25-06-07 @ 22:26
klopt, rechtse mensen zijn minstens zo begaan met de natuur en milieu etc, maar schreeuwen dat niet zo van de daken als die Rosemullertjes en Halzemaatjes in hun kapitalistische vervuilende auto's...

Onderbuik | 25-06-07 | 22:46

Ik vind Eldorica een prachtig boek en idee. Toch zie ik mezelf niet als links.

Shareholder | 25-06-07 | 22:26

Het NOS journaal is links al jaren. is niets op tegen, maar laat dat programma dan gewoon naar de Vara gaan.
Het wordt tijd dat er ook een rechts Journaal komt...!

Onderbuik | 25-06-07 | 21:49

Hahaha ... wat jullie maar niet willen zien, eikels, is dat alles dat naar kwaliteit neigt per definitie jullie niveau overstijgt. Een beetje nadenkend mens verkondigt immers jullie mening en die van Wilders niet. Daarom zullen altijd alle media in jullie ogen links zijn. Da's nu eenmaal een gegeven dat in de hele wereld van toepassing is en waar jullie mee zullen moeten leren leven. Het immer aangedragen stokpaardje FOX News is het verkeerde voorbeeld. Die zender is niet rechts, maar conservatief en da's iets heel anders. Evenals jullie oh zo vereerde Televaag dat net zo min rechts is, maar commercieel, oppervlakkig en opportunistisch. Da´s een marketingtechnische strategie om de grootste krant van Nederland te zijn en blijven. Misschien dat jullie ooit nog eens wat leren, levenservaring op doen of gewoon voldoende geld verdienen. Dan komt dat besef vanzelf wel. Ik heb daar alle vertrouwen in.

cayenne | 25-06-07 | 21:16

Als Sasha de Boer mij met links wil fappen, vind ik dat best hoor...

kay de cop | 25-06-07 | 21:10

Ik vind een bos ook mooier dan een snelweg. Toch zie ik mezelf niet als links.

Fred V | 25-06-07 | 20:28

NSB Nekst is inderdaad alleen maar geschikt om je koffie op te morsen. Wat een flutkrant.

Dikke Chinees | 25-06-07 | 19:59

Direct hoor, anders kun je meteen doorgaan naar de SP-hel voor verrotte en verbannen meningen.
sptransparant.blogsome.com/

PausTokkie | 25-06-07 | 19:57

MAOrijnissen werpt zijn shi.... eh licht over Livestro-gate. Alle tomaatjes die bij hem onder commando staan direct naar zijn site toe. Nu!
www.janmarijnissen.nl/

PausTokkie | 25-06-07 | 19:55

Ach voor dat journaille is zelfs de NOS te rechts. Het is maar hoe je het bekijkt

Galeislaaf | 25-06-07 | 19:32

Tja, met een gezond menselijk verstand kom je met de feiten nu eenmaal in wat we het "het linkse spectrum" noemen terecht.

Flex | 25-06-07 | 19:28

Publieke omroepen linkser dan de SP?? Hoe KOM je d'rbij? Luister maar eens naar het nieuwsvoorlezen van die linkse droplullen van omroepers. Als je neet het nieuws hebt gehoord op RTL 4, doen deze gasten je kotsen door hun eigen linkse mening door het neiuws heen te gooien. Niet direct, maar door woordkeus, intonatie en non-verbale communicatie. Om te kotsen, Josed Goebbels, komt maar binnen!

fokkenmast | 25-06-07 | 19:28

Gelukkig bestaat er op internet het woord 'link', met meervoud 'links'. Zou de heer Pritt dat even kunnen compenseren in het wel erg wetenschappelijk uitgevoerde onderzoek?

Plorp | 25-06-07 | 19:18

Het merendeel van de NOS medewerkers stemt links, zo bleek uit een onderzoek, schijnt ook nog ergens op hun site te staan als het goed is.
(lees : nog niet is weg gecensureerd)
Dus ze liegen dat ze barsten als zij dit ontkennen.
[Linkse] indoctrinatie is daar schering en inslag.

Mazzeltov | 25-06-07 | 19:02

Laroes moet monddood gemaakt worden en wel zo snel mogelijk. Dat gaat echt helpen. Overigens interesseert het de NOS geen fluit wat men van ze vindt, ze blijven toch links berichtgeven. En als ze er uit gegooid worden (redacteuren e.d.) vangen ze geweaun een hele riante uitkering, zo zullen de door hen zelf bedachte contracten er wel uitzien lijkt me. Er kijken zowiezo steeds meer mensen naar andere nieuwsprogramma's zoals b.v. die van RTL e.d., de vaste kijkers van het Journaal moeten waarschijnlijk gezocht worden in verstokte en oude pvda-stemmende ouderen en andere sukkels die in sprookjes geloven. (multiculti samenleving welke inmiddels zwaar aan het doodbloeden is, een pvda-premier(bitte nicht), iedereen een Melkert-baan want dan zijn we allemaal hetzelfde (hahahah) en gelukkig(NOT))

gigi gorgonzola | 25-06-07 | 19:02

Het probleem is dat mensen die enigszins kunnen nadenken (en dus niet bij de overheid werken of een uitkering hebben) hun mening in dit land niet kunnen uiten, omdat ze daar simpelweg geen tijd voor hebben. Het stelletje linkse uitkeringstrekkers en zakkenvullers bij de overheid (30-urige werkweek, ideale arbeidsvoorwaarden) hebben daar natuurlijk alle tijd voor. Die kunnen stompzinnig gaan demonsteren en hun magnetronmaaltijd-mening geven in een of andere debiele geldverspillende commissie.

tomba | 25-06-07 | 18:57

Is Gorbatsjov deaud??

porn-o-graaf | 25-06-07 | 18:56

Asoballer 25-06-07 @ 16:57
Ik hoef er inderdaad niet naar te kijken, MAAR IK MOET ER WEL VOOR BETALEN!!!

derkcs | 25-06-07 | 18:47

Zeurders 25-06-07 @ 15:58
Nou je hebt me overtuigd. PvdA voorman de Hond, vooral bekend om zijn betrouwbaarheid (mwhoeaaaaaaaaaa) heeft het onderzoocht de NOS is neutraal. En ik ben sinterklaas. Voor een beetje geld zal Maurice dat ook wel kunnen bevestigen.

derkcs | 25-06-07 | 18:44

Die opmerking van Dielissen is TE stompzinnig om op te reageren

derkcs | 25-06-07 | 18:42

De NOS kan er helemaal nix aan doen.
De portier laat er nu eenmaal niemand binnen die rechts hangt van de pvda. Nare man.

Jan Passant | 25-06-07 | 18:39

Zo ziet de NOS dat deel van haar haar belastingbetalende publiek dat niet alles voor zoete koek aanneemt .
nl.youtube.com/watch?v=ipSwnanV3sM

Jokkebrok | 25-06-07 | 18:36

@tomba Je bent boos. Maar je gebruikt teveel tekst. Nog een keertje! Nog een keertje!

wachtwoord vergeten 25-06-07 @ 18:28

Ben niet boos, dit is gewoon mijn analyse.

tomba | 25-06-07 | 18:30

@tomba Je bent boos. Maar je gebruikt teveel tekst. Nog een keertje! Nog een keertje!

wachtwoord vergeten | 25-06-07 | 18:28

Het links gedachtengoed is gebaseerd op de afgunst van de onderklasse op de elite.

Dr. Faustus 25-06-07 @ 18:07

Het linkse gedachtengoed is een alliantie tussen de elite en de onderklasse - tegen de middenklasse, de ondernemers, zonder wie geen enkel land in de wereldgeschiedenis vooruit is gekomen.

tomba | 25-06-07 | 18:27

Weet je wat goed werkt?

Kranten uit andere landen lezen, dit kan online maar als je echt hardcore de feiten wilt haal je um bij de kiosk.

Raichu | 25-06-07 | 18:23

Tsjongejonge, de linkse parasieten(wat overigens naastzitter in het Grieks betekent - jullie zitten er naast) komen weer eens reageren. "Wat maakt het uit dat het NOS journaal links is?" Nou, ik zal je vertellen wat het uitmaakt. De staatsomroep indoctrineert de idiote massa van dit land, waardoor we tot in de oneindigheid onder een belachelijk christen-socialistisch bewind moeten leven.
Het is slechts een klein onderdeel van een staat die stelselmatig haar macht baseert op een onderontwikkelde massa, en dit stimuleert door bijvoorbeeld zo veel mogelijk asielzoekers binnen te laten. Een staat die het onderwijs devalueert en uitkeringen zo royaal mogelijk houdt, zodat ze toch vooral een uitzichtloos bestaan blijven hebben. En wat doen deze mensen? Omdat hun bestaan toch kansloos blijft, stemmen ze op de partij die hun brood en spelen biedt. Dit heeft niks met democratie of solidariteit te maken, dit is een gebruik dat uit de tijd van Romeinse tirannen stamt.

Wat is er met de verlichting gebeurd? Deze socialistische regeringen doen op een gegeven moment het licht uit.

tomba | 25-06-07 | 18:18

Het links gedachtengoed is gebaseerd op de afgunst van de onderklasse op de elite.

Dr. Faustus | 25-06-07 | 18:07

@Gorbatsjov 25-06-07 @ 17:19
.
kan je ook een discussie aangaan met feiten en argumenten of alleen maar schelden?
.
vriendelijke groet van een links-stemmende gerefomeerde kapitalist

Simsalabim | 25-06-07 | 18:05

Het NOS journaal zou eigenlijk het VARA-stempel moeten dragen.. waar ze de gore lef vandaan halen om te ontkennen dat ze links zijn! Elke dag is daar wel een mooi voorbeeld van te zien in het journaal.. En vergeet niet de 'objectieve' berichtgeving ten tijde van Pim Fortuyn. Alleen gekken en randdebielen werden als 'Pim Fortuyn-aanhanger' aan het woord gelaten, als je iets zei dat intelligent klonk werd het gewoon niet uitgezonden. En ik kan het weten want ik werd zelf ooit door de NOS geinterviewd - inderdaad, bij de begrafenis van Pim in Rotterdam! Ik zag die bitch Nicole Le Fever zich gewoon verbijten, en uiteraard is er nooit een seconde van uitgezonden. Het NOS-journaal is niet gewoon links, maar extreem-links!

Kluk-Kluk Klan | 25-06-07 | 18:02

Reaguurder Gorbatsjov denkt dat anderen beschuldigen hem op de een of andere manier vrij pleit van die dingen.
Zoals ik al eerder zei: het wordt tijd om dit land te verlaten. Als ik een serieuze kans zie, doe ik het. De Nederlandse media is steeds meer anti-kapitalistisch geworden. Dit komt er op neer dat degenen die nog winst maken leeggezogen worden met allerhande belastingen en vervolgens bespuugd worden als gore kapitalisten (en "dus" slecht).

DenkZelfstandig | 25-06-07 | 18:01

Nou nou nou, wat een nieuws over het nieuws... Zo heb ik heel mijn tiener jaren (dat was voor het internet) mij afgevraagd waarom Israel en Palestina in oorlog waren. Wel wist ik dat die Palestijnen vreselijke mensen waren die 'zomaar' bomaanslagen pleegen...

Raichu | 25-06-07 | 18:01

@Gorbatsjov 25-06-07 @ 17:19 Dit wordt saai. Geen inhoud, geen nuance, geen voorbeelden en dan ook nog eens radiostilte als je er niet tegenop kunt. Discriminatie roepen kunnen we allemaal. Zullen we eens kijken of het NOS journaal straks de afkomst noemt van de moordenaar op dat perron vandaag. Het is al bekend dat dit weer een gevolg is van de multiculturele samenleving, gevalletje eerwraak weer. Iets wat we hier in NL niet echt de laatste eeuwen meer praktiseerden, dus wel degelijk nieuwswaardig. Maar goed, NOS zal het wel weer niet verslaan op die manier. Die eerwraak gebeurt bijna iedere maand wel een paar keer, maar je hoort het nooit, dus vanavond ook wel weer niet, waarschijnlijk.

mental K | 25-06-07 | 17:38

@Gorbatsjov 25-06-07 @ 17:19

o ja ik vergeet er een paar , religieus fascisme,onverdraagzaamheid, Nazisme,vrouwonvriendelijk, leugenachtig, ASO's, zo zie ik ineens dat mijn lijstje overlap vertoont met dhr. Gorbatslov het linkse muisje dat piept dat rechts zo slechts is.
Mijn waarde Gorbatsjov , het is de mens ! de mens wil niet zo deugen , of hij nu rechts of links is het maakt geen bal uit .... denk vanuit jezelf houd je vast aan je eigen waarneming en bemerk dat je dan s links dan s rechts denkt.
Toe maar , wees niet bang , probeer het maar eens ... werkt bevrijdend hoor !

Jokkebrok | 25-06-07 | 17:38

Gorbatsjov 25-06-07 @ 17:19

Je gefrusteerde lompe scheldpartijen waarbij ik bijna het schuim op je bek kan zien, doet me vermoeden dat je het linkse equivalent van Geert Wilders bent.

En wie heeft in De Zomer Draait Door gezien hoe Erik van Muiswinkel in zijn column een PVV kamerlid selectief quootte en op basis daarvan beweerde dat de PVV asielzoekers "criminelen" noemt?

zum kotzen | 25-06-07 | 17:37

@Gorbatsjov 25-06-07 @ 17:19
Nee, ik ben niet gereformeerd en ik vrees dat gereformeerden het ook niet zo op mijn levensstijl en opvattingen hebben.
Het verschil tussen doorsnee linkse mensen en mij is dat zij andermans geld gebruiken voor hun doelen en ik mijn eigen geld gebruik om nood van anderen te dichten.

DenkZelfstandig | 25-06-07 | 17:33

Luister niet naar mij (als het je ooit gelukt is mijn wel érg ver gezochten verbanden te volgen) en WOK met de werkelijkheid! Stem PVV, het enige wat dit land nog enigszins zou kunnen redden.

Jeauleauheaumeaux | 25-06-07 | 17:32

welles/nietes? Zo links als de tyfus/tering die NOS, snel opdoeken die hap, laat ze die linkse propaganda maar uit eigen zak financieren, niet uit de algemene middelen.

WaarDeWindWaait | 25-06-07 | 17:32

en Pino is uitermate blauw, dat dan weer wel.

ernieenbert | 25-06-07 | 17:30

@DenkZelfstandig 25-06-07 @ 17:12

Jouw nick is een contradictie, hoe je zelf bent, gereformeerd zeker??? Dat zijn nu eenmaal achterbakse klootzakken.

Overigens, dit is NIET een ter plekke verzonnen scheldpartij, maar een door de geschiedenis bevestigde waarheid.

Gorbatsjov | 25-06-07 | 17:19

Ieder weldenkend mens ( realist ) is rechtvaardig rechts.

ernieenbert | 25-06-07 | 17:18

De haat is het zaad in deze oversexte tijden.
Orgie mee in uw synagoge, kerk of moskee.

Shareholder | 25-06-07 | 17:18

Beste lezer,

U heeft gereageerd op een artikel op telegraaf.nl. Onze moderatingteam heeft uw reactie beoordeeld en geoordeeld dat uw reactie niet voldoet aan onze huisregels. Uw reactie is niet vrijgegeven voor publicatie op telegraaf.nl. Klik hier om terug te gaan naar www.telegraaf.nl.

Met vriendelijke groeten,

Het moderatingteam van telegraaf.nl

Wanner schrijft deze krant eens over Democratie en Media en Je Maitiendrai, de stichtingen die in hoofdzaak uit PvdA bestuurders bestaat. Of mag dat niet? Al 2 x gemodereerd.Waarom?

Nu toch geplaatst... pak die 40% vrienden even aan

fris2000 | 25-06-07 | 17:18

beste overVecht 1651,

Wel 1 die ik onderschrijf overigens.

azijnseiker | 25-06-07 | 17:17

@Gorbatsjov 25-06-07 @ 17:01
Ga dan zelf het jeugdjournaal een keer volgen ventje, niet alleen de kids laten kijken. Echt, ik draag geen aluminium hoedje ofzo, het is ECHT zo. Bij onderwerpen die de linkse mens aan het zg. rechtschapen hart gaan wordt er ingekleurd, echt!

Nog een voorbeeld: toen bleek dat een aantal asielzoekers oorlogsmisdadigers waren (o.a. n.a.v. die 26000 gezichten actie) werd er met geen woord over gerept in het jeugdjournaal. Maar o wee als er een misstand wordt ontdekt waarbij een asielzoeker slachtoffer is, dat zien we bijna iedere week wel een keer op tv.
Dit is het zg. 'slachtofferen'.

Maar goed, als mensen het niet willen zien, zien ze het niet.

mental K | 25-06-07 | 17:15

De NOS kan honderd keer anders beweren, maar hun linkse signatuur is me al bekend voordat de Telegraaf columnist ermee kwam.

Hockey | 25-06-07 | 17:15

Er is iets vreemds aan de hand.
Links genoemd worden was vroeger een teken van rebellie.
De term links was synoniem aan goed zijn en de ander fout.
Hier kwam je als jeugdige sturm und drang testosteron bom tegen in opstand... tegen hij die fout is.
De wereld was simpel en overzichtelijk , en links zijn was prettig , gaf een warm gevoel.
Nu voelt dit hoegenaamd totaal anders .
Links is erg fout , het is nu synoniem aan censuur, onderdrukking van de anders denkende, arrogantie, betweterigheid, apparatsjiks, carrierisme, clientelisme, rigide denkpatronen oftewel dogma's.. enfin zo kan ik nog wel even doorgaan.
Jammer dat links zo verworden is... het had zo mooi kunnen zijn.

Jokkebrok | 25-06-07 | 17:13

@Gorbatsjov 25-06-07 @ 17:09
Ik herken me niet in jouw beschrijving. Ook niet in jouw botte, ter-plekke-verzonnen scheldpartij.

DenkZelfstandig | 25-06-07 | 17:12

Dat domme gezwets over "links" en "rechts" is zò 2002. Het lijkt bovendien vooral te worden gepraktiseerd door Tokkies die denken dat het om zoiets als kiezen tussen Ajax en Feyenoord gaat.

luldebehanger | 25-06-07 | 17:12

@DenkZelfstandig 25-06-07 @ 16:58

Laten we het maar eens over de Rechtse kerk hebben:

Kenmerken: Racisme, discriminatie, macho-cultuur, anti-homo, vrouwonvriendelijk, leugenachtig, ASO's, onverdraagzaamheid, Nazisme, fascisme, religieus fascisme, übermenschentheorie. Zo kan ik nog wel even doorgaan, stelletje Lutsers.

Gorbatsjov | 25-06-07 | 17:09

@Asoballer Doe ik natuurlijk ook, en CNN, en BBC en TV5 etc. Maar veel van mijn collega's en kennissen niet, en dat is ook het probleem natuurlijk, die krijgen zoveel propaganda voorgeschoteld, dat soms geen normaal gesprek met hen is aan te knopen. Die 'vervuilde lucht'-foto van de NOS van vorig jaar zomer bijvoorbeeld. Was duidelijk op te zien dat hij uit het ruhrgebied aan kwam waaien, en niets maar dan ook niets met NL te maken had. Ook was de vervuiling gesignaleerd op zeer grote hoogte. Dat was bij de waarnemende instantie op internet duidelijk te lezen. Met geen woord werd over deze twee bijzonder belangrijke details op het NOS journaal gerept. Nee, het ging slechts over 'vervuiling boven ons land'! Dan krijg je toch een hangzak? Dat is toch geen info verschaffen? Dat is bangmakerij en propaganda voor die milieufanaten en allerlei linkse principes.
Ook in onderwerpkeuze vind ik het soms schandelijk wat ze flikken.

mental K | 25-06-07 | 17:06

@DenkZelfstandig (&co) Sta op, en weert zich! De tijd staat stil maar de klok slaat "12 uur", de dag vergaat, voor het te laat is, en alles vergaat. Het bewaren van eigenwaarde gaat steeds meer op een criminele daad lijken

Mijnbescheidenmening | 25-06-07 | 17:02

@mental K 25-06-07 @ 16:54

Mental disease, je praat poep en je bent niet goed wijs

Gorbatsjov | 25-06-07 | 17:01

@Pauperheaumeau 25-06-07 @ 16:19
Fox heeft bewust ook linkse journalisten en opiniemakers in dienst. De andere TV-media daar niet. Maar goed, ik vrees jij de feiten liever ziet zoals je ze wilt zien, niet voor wat het is. Ik heb Nederland min of meer al opgegeven. Jij mag lekker hier blijven en je heilstaat inrichten en dan ga ik wel naar een "bananenland" waar mensen nog niet doodgeregeld zijn.

DenkZelfstandig | 25-06-07 | 17:00

Wat nog erger is dan de genoemde linkse retoriek, is dat te merken is dat ook onder de reacties de linkse onverdraagzaamheid behoorlijk aanwezig is. Het is duidelijk het idee van "übermenschen", helaas. Ik zie het ook niet meer goedkomen.

DenkZelfstandig | 25-06-07 | 16:58

as je er niet tegen kan kijk je toch lekker naar rtl-nieuws...

Asoballer | 25-06-07 | 16:57

Tja.. maar niemand die het echte gevaar ziet. Al jaren worden de kids bij wijze van het jeugdjournaal geindoctrineerd met allerlei onzin. Stukje over Irak, maar niet vertellen hoe erg Sadam heeft huisgehouden en dat alle slachtoffers na de bevrijding niet opwegen tegen de aantallen voor de die bevrijding. Tijdens de dood van Jasar Arafat niet vertellen dat hij een terrorist was, en doodde om zijn standpunten in het licht te krijgen. Alleen maar vertellen dat auto's nederland opvullen, en vooral niet praten over dat we het dichtst bevolkte land van Europa zijn etc, etc, etc. Zo ken ik er nog wel een stuk of 25 uit me mouw schudden. Je krijgt de waarheid misschien wel te horen, maar in ieder geval nooit de volledige waarheid, en vaak wordt de waarheid gekleurd gebracht. En die kids maar denken dat het normaal is en volwassen worden met deze propaganda.

mental K | 25-06-07 | 16:54

Dielessen praat dikke peop in die ingezonden brief. Hij refereert aan een obligaat statuutje en noemt vervolgens een speciale projectgroep die alle maatschappelijke veranderingen in Nederland in een journalistiek verantwoord jasje moet steken. Ik neem aan dat hij hiermee doelt op Marga van Praag of die muts met die mega verdrietige stem die altijd wordt ingezet bij provinciaal nieuws?

@ Dielessen: Ik wil gewoon objectief en neutraal gebracht nieuwsch en achtergronden. Dat zal lastig worden met al HBO-journalisten -die op de spinazieacademies echt bruut slecht onderwijs krijgen- en die omhooggevallen academici die denken dat journalistiek een leuke hobby is om je geld mee te verdienen.

LJBrinkhorst | 25-06-07 | 16:52

beste azijnseiker 1650 ,
u heeft gelijk.

overVecht | 25-06-07 | 16:51

Voor de zeikers hier die vinden dat je dan maar niet moet kijken, krijg je dan geld terug of zo?

LvD | 25-06-07 | 16:50

beste overVecht 1647,

Dat is ook maar een mening.

azijnseiker | 25-06-07 | 16:50

overVecht 25-06-07 @ 16:47
Doe mij maar Iwris Kelly.

LuftBalloon | 25-06-07 | 16:49

@horror skopie
aangenaam...

ed.. | 25-06-07 | 16:48

nah sascha de hoer blijft gewoon lekker!!

overVecht | 25-06-07 | 16:47

Komt omdat die linkse mensen elkaar nemen, dat schept een band niet?

ikkenietweten | 25-06-07 | 16:47

Overigens, ik vind George Bush ook dommer dan een Fiat Panda.

Iko Nal II | 25-06-07 | 16:43

Ik vind iemand die zich 40 jaar de pleuris werkt voor zijn/haar pensioen een stuk zieliger dan de honderdduizenden losers die gewoon hun handje ophouden bij de soos en het verder wel best vinden. Nederland.... waar de harde werker gestraft wordt, de profiteur ontzien en waar je bij een evaluatiegesprek bij het CWI gewoon de sleutels van je nieuwe 3 serie op tafel kan gooien, en geen haan die ernaar kraait...

bello | 25-06-07 | 16:42

Heren redactie, tsjek deze site even
www.vittali.nl/
-edit ? -

CoJoNes | 25-06-07 | 16:41

Lutsers die verwachten dat het journaal objectief is of moet zijn zijn echt te dom om in het bos te schijten. Sorry mensen, de wereld en dus het nieuws is ingewikkelder dan dat. Zalig zijn de onwetenden, maar ik word extreem verdrietig van het niveau van de posts. Wat kent Nederland toch een hoop domkoppen, onvoorstelbaar...

Horror Skopie | 25-06-07 | 16:40

ongelovelijk dat er nog lutsers zijn die het hier een beetje zitten te downplayen, alsof het de normaalste zaak van de wereld is.

btw het uber-objectieve Radio-1 gedrocht kan er ook wat van hoor, werkelijk stuitend om die propaganda machine soms aan te horen, met name stand.nl is een toppertje wat vooringenomenheid betreft.

QB (ja die.....) | 25-06-07 | 16:25

ongelovelijk dat er nog lutsers zijn die het hier een beetje zitten te downplayen, alsof het de normaalste zaak van de wereld is.

btw het uber-objectieve Radio-1 gedrocht kan er ook wat van hoor, werkelijk stuitend om die propaganda machine soms aan te horen, met name stand.nl is een toppertje wat vooringenomenheid betreft.

QB (ja die.....) | 25-06-07 | 16:25

Ik kan toch niet kwijt hoe kansloos ik het eigenlijk wel niet vind dat een groepje mensen het simpelweg niet voor elkaar krijgen om aan objectieve nieuwsgeving te voldoen. Hier heb ik het niet alleen over de publinkse omroep. Maar ook bijvoorbeeld in USA waar FOX ruleerd met achterlijk rechts/patriotistisch/kortzichtige berichtgeving. Je kan die vuile honden gewoon niet meer vertrouwen. Eenzijdige berichtgeving door misleiding en achterhouden van informatie. BAH!

Pauperheaumeau | 25-06-07 | 16:19

@Mayakovnik 25-06-07 @ 16:12:
Eh... Beren zijn katholiek en de paus schijt in het bos.

koerbagh | 25-06-07 | 16:18

Bush is ook dommer dan Gore: Gore wikkelt al zakkenvullend en CO2 uitstotend de hele linkse wereld om zijn vinger....
Een bos is ook mooier dan een snelweg, vooral die bossen die je ziet vanaf de snelweg..
Een BMW is ook verdacht, maar zelden schuldig..
Een bijstandsfraudeur is ook zieliger (stumpert), dan een frauduleuze accountant (chapeau en dank !)

hekkesluiter | 25-06-07 | 16:18

multicultiknuffelfinnetjes in BMW.... DAT is verdacht!

DenLangel*l | 25-06-07 | 16:17

De bijdrage van de publieke omroepen zijn ten alle tijden nog altijd beter dan die hersenloze troep die de commerciëlen over ons uit storten. GS is overigens zelf toch ook een extreem-rechts bolwerk? En hanteert een vergelijkbare wel/niet posting systeem. Waarom in godsnaam hoor je niks over die schietpartij in Alkmaar bijvoorbeeld, normaliter is GS er als de kippen bij en nu plots niet.

de Botte Bijl | 25-06-07 | 16:17

Zolang alle journalistieke beginselen, met objectiviteit voorop, door die NOSS hoeren met voeten worden getreden, kun je ze toch niet serieus nemen?

Jammer is wel dat 80% als een mongeaul naar die multikul zit te kijken en alles geloven dat die excuus negerinnen uitkramen. Vroeger hade je Fred Emmer, die kon tenminste wat, ook zonder autocue.

Verder moet die Philip Freriks fijn ophoeren naar dat geweldige Frankrijk van 'm. Die vent kan geen twee zinnen uit z'n geaffecteerde, hete aardappel strot krijgen, zonder drie versprekingen.

Het spreekt natuurlijk vanzelf dat Hans Laroes aan de hoogste boom moet hangen voor het bewust manipuleren en voorliegen van de Nederlandse bevolking.

Colossie | 25-06-07 | 16:15

@ Pauperheaumeau

Dan zat Al Shaikh toch niet zeau foudt @ 15:23

Al Shaikh | 25-06-07 | 16:15

Ok, dan niet links. Dan alleen anti-Amerika en anti-Israël en anti-kapitalistisch en pro-klimaathysteria etc aka links... (oeh nou zei ik het toch)

ILT | 25-06-07 | 16:15

@tobuiten 25-06-07 @ 16:09

Misschien moet je je eens scheren en je wassen......

Behangdelul | 25-06-07 | 16:15

Of NOS nou links of rechts is maakt mij geen fuck uit zolang ik maar niet voor die Publieke Onzin hoef te betalen. Nieuws is zowieso toch al gratis en dan vooral het oppervlakkige soort nieuws zoals dat van de NOS.

Pittybrad | 25-06-07 | 16:15

Links en NOS: schijten beren in het bos?

Mayakovnik | 25-06-07 | 16:12

Het hele internet is hyperlinks...

Patrick Bateman | 25-06-07 | 16:12

@Gorbatsjov 25-06-07 @ 16:00

Vanuit jouw stalinistische denkwereld zal indymedia ook nog wel geclassificeerd moeten worden als 'rechts'.

Btw niet alleen de NOS / Journaal zijn links, de rest van de publieke omroep kan er ook wat van. De VARA behoeft geen verdere toelichting, maar de broek zakt je soms af als je die doos van Goedemorgen Nederland hoort. Ik herinner mij een gesprek vlak voor de verkiezingen in november met *kuch* politiek commentator Jaap Jansen. Gezamenlijk kwamen ze tot de conclusie dat de enige juiste stemkeuze SP was.

zum kotzen | 25-06-07 | 16:11

Tros en EO zijn rechts, die doen ook nieuws, meestal de verdieping, waarom hoor ik niemand daar over klagen?
Verder, de NOS is wel een beetje links, maar niet echt extreem, ze bevinden zich nog rechts van de PvdA.
Wilders mag trouwens niet zeuren over de publieke omroep, want hij krijgt in de programma's over het nieuws heel vaak het woord als hij weer een ridicuul nieuw plan heeft verzonnen. Ik denk niet dat hij veel kiezers meer krijgt als op alle netten belspelletjes van commercielen worden uitgezonden. Conclusie: Dat de publieke omroep overwegend links is maakt niet uit, zolang je maar weet dat ze overwegend links zijn.

tobuiten | 25-06-07 | 16:09

Weer een voorbeeld:

De linkse signatuur van het Journaal wordt pijnlijk blootgelegd door de opkomst van het politieke fenomeen Pim Fortuyn. De Rotterdamse recht-voor-zijn-raap professor vormt een splijtzwam op de Journaal-redactie en luidt in feite het vertrek in van toenmalig hoofdredacteur Nico Haasbroek. Redacteuren die erop hameren dat er meer aandacht moet worden besteed aan Fortuyn, snoert Laroes volgens ex-verslaggevers de mond. „Hij had hele korte zinnen”, zo zegt een betrokkene. „Tijdens redactievergaderingen werd je afgeserveerd als je over Fortuyn begon.” Laroes: „Dit is volstrekt niet de werkelijkheid. We zijn niet voor niets als eersten naar Rotterdam gegaan, nog voor Fortuyn daar zijn overwinning moest behalen.”

Do you need to say more?

R@lf | 25-06-07 | 16:08

Ja links idd!!! Het NOS weer wordt ook altijd heel linksig gepresenteerd. De weerman staat altijd zo gepositioneerd dat Nederland links van hem licht. Wat een linkse kerk!

Pauperheaumeau | 25-06-07 | 16:07

Tjongejongejongejonge, wat een aanfluiting! Dagelijks krijgen we van de NPS (Neo-soosjalistiese Propaganda Stichting) de allochtonen en vooral de perfect NL-pratende hoofddoekjes door de strot geduwd. O, o, wat zijn ze geemancipeerd schreeuwt het van de beeldschermen. Behalve als ze die luizenlap afdoen natuurlijk, dan krijgen ze de kogel...

www.telegraaf.nl/binnenland/66288811/M...

Dit weekeinde ook weer zo'n propaganda uitzending over twee blonde edelgermanen die een dagje meedraaien op een zwarte VMBO. Algemene teneur van het verhaal: goh, het zijn net mensen, alleen een beetje jammer dat mannen elkaar steevast homo aanspreken en alle vrouwen hoerrrr worden genoemd. Je hoorde het luid op de achtergrond: "Je moeder is een homo!" (finnen hebben iets met hun moeder en met homo's, dus je moeder een homo noemen is altijd raak). Maar verder allemaal heel beschaafd en gezellig hoor, zo'n zwarte VMBO.

Brouhaha | 25-06-07 | 16:07

beste ed... 1600

Vergeef Maartje v Wegen, zij is namelijk nogal een beetje dom en weet niet beter. Daarom is ze ook weggepromoveerd naar het Koningshuisgebeuren.
Haar heb ik nog niet kunnen betrappen op 1 zinnige vraag. Daarom zit ze nu ook zo goed op haar plek.

azijnseiker | 25-06-07 | 16:06

NRC, 1 juni 2002, column van Elsbeth Etty: "De afgetreden hoofdredacteur van het NOS-journaal, Nico Haasbroek, vindt achteraf zijn eigen nieuwsrubriek te 'politiek correct'".

En voor één keer geloof ik de heren van de NOS...

Kardinaal Meier | 25-06-07 | 16:06

Het vreemde is natuurlijk dat de NOS wel vaak nieuws brengt uit het oosten en het oosten ligt rechts. Snap het even niet meer.

LuftBalloon | 25-06-07 | 16:05

Nieuws Ongeneerd Socialistisch

hug | 25-06-07 | 16:05

of Marga van Praag links of rechts is weet ik niet, maar journalistiek bedrijven kan ze in ieder geval niet. Mag ze aub van de buis???

Patrick Zweedsey | 25-06-07 | 16:03

Marie Claire spant de kroon.
Het staat gewoon op haar voorhoofd geschreven.

azijnseiker | 25-06-07 | 16:02

Is het journaal overwegend links?
Ik weet het niet, want ik kijk al lang geen NOS journaal meer sinds ik erachter kwam dat ze nogal links waren.

brulkikker | 25-06-07 | 16:02

@Mafkeez 25-06-07 @ 15:55

Nou nee, maar GS censureert geen 'linkse' meningen. Vrijheid van meningsuiting staat hier hoog in het vaandel, daar kunnen sommige linkse mensen nog veel van leren. Volg b.v. Indymedia of het weblog van Jan Marijnissen maar eens.

zum kotzen | 25-06-07 | 16:01

"Mmmm. Hans Linksmiechel. Opzouten met die peperdure subjectieve staatsomroep."

Contra 25-06-07 @ 15:52

Objectiviteit is een illusie!!!

Het Journaal en éénvandaag zijn het produkt van rechtse journalistiek.

@Dagelijkse Dosis 25-06-07 @ 15:52

Commerciële zenders zijn zo gekleurd als de pest. M.a.w. Nieuws is ALTIJD gekleurd, zo ook onze geschiedenisboeken.

Gorbatsjov | 25-06-07 | 16:00

*helpt iedereen herrineren aan de verkiezingstijd*

Klote NOS..... linkse rakkers zijn het....

Behangdelul | 25-06-07 | 16:00

ehm... de grootste link(s)miechel is nog altijd maartje van wegen, wat die allemaal uit durft te kramen tijdens de verkiezinguitzendingen en dan met name alshet over het aantal zetels gaat voor de rechtse partijen... gelukkig is ze nu opgerot maar we hebben natuurlijk nog altijd ferry.... jezus christus, over links superioriteitsgevoel gesproken.... herstel, de grootste link(s)miechel moet natuurlijk dhr. mingele zijn.. driewerf bah!

ed.. | 25-06-07 | 16:00

azijnseiker 25-06-07 @ 15:57
Ja, is bedrijfsnieuws geworden, nl. Bos-kaal-is.

LuftBalloon | 25-06-07 | 15:59

weeralarm afgekondigd!!!!!!! ff tussendoor.

de peer | 25-06-07 | 15:59

De berichtgeving in het Journaal is niet overduidelijk links, maar het is wel overduidelijk dat de redactie links is. Ze proberen een zo objectief mogelijk verhaal te mengen met een heel klein beetje linkse standpunten, niet te veel zodat het niet opvalt. Maar ergens in je achterhoofd heb je toch door dat het niet 100% objectief is, dat komt ook door de openlijke uitglijders die soms gemaakt worden en waarmee de NOS-redactie door de mand valt (Frieszo over Fortuijn en Janmaat).

Veel ergerlijker vind ik overigens de onverholen Oranjegezindheid van het Journaal.

zum kotzen | 25-06-07 | 15:59

Mooi selectief kwootbeleid van GS, kijk eens bij die hit nr 1 bij Google:
"60 procent noemt de invalshoek van de NOS neutraal, dus niet links en ook niet rechts."
http://www.google.nl/search?q=NOS%20links&ndsp=18&svnum=10&um=1&hl=nl&client=firefox-a&rls=org.mozilla:nl:official&ie=UTF-8&oe=UTF-8&sa=N&tab=iw
En dat nog wel uit een uiterst gedegen en betrouwbaar driedubbelgecheckt onderzoek van Maurice de Hond, dus dan zal het wel echt zo zijn.

Zeurders | 25-06-07 | 15:58

Ik ben niet zo voor die Laroes en al helemaal niet onder de indruk van de NOS-journalistiek, maar dat zinnetje wat Pritt Stift aanhaalt vond ik wel OK.
Rechts en links heeft iets te maken met coherentie in standpunten. Het is terug te voeren op Napoleon, van wie het idee is gekomen om tijdens vergaderingen te gaan zitten. Iets met beschaving.

Bernhard Bang | 25-06-07 | 15:58

Hoe onafhankelijk de NOS was, werd heel erg duidelijk voor de verkiezingen. Ze hebben elke gelegenheid aangegrepen ons Wouter Bos door de strot te schuiven.

ExtremeExtremist | 25-06-07 | 15:58

Ik hoor het Journaal nooit meer over de zure regen, of is dat inmiddels een rechts thema geworden.

azijnseiker | 25-06-07 | 15:57

@boom boom 25-06-07 @ 15:19
Of ik nu wel of niet kijk: ik moet wel meebetalen aan die linkse poppenkast. Voor het overige ben ik 't met je eens.

Kardinaal Meier | 25-06-07 | 15:56

-weggejorist-

PausTokkie | 25-06-07 | 15:56

Het hele internet is zo links als een pak rechtsdraaiende zuurdesemyoghurt.

*zet alu-hoedje op*

Biff Eagleburger | 25-06-07 | 15:55

Niet dat ik er problemen mee heb, maar net of geenstijl zo hartstikke objectief, hartstikke integer en hartstikke ontzettend van iedereen voor iedereen. Zorgvuldig! Betrouwbaar! Ongebonden! Pluriform! Onbevooroordeeld! is.

Mafkeez | 25-06-07 | 15:55

Mmmm. Hans Linksmiechel. Opzouten met die peperdure subjectieve staatsomroep.

Contra | 25-06-07 | 15:52

RTL Nieuws een paar maanden bekeken en vergeleken met het NOS Journaal, en de uitkomst is duidelijk. De NOS ís gekleurd, houdt nieuws achter dat ze niet bevalt, om het soms dagen na het feit ergens kort te vermelden. Zélfs nu de complete chaos hier is doorgebroken brengen zij de multi-culti nachtmerrie nog als een groot en doorslaand succes. Probleemwijken zijn er nauwelijks en elke dag horen we dat de criminaliteit weer verder is gedaald. En dat allemaal van onze belastingcentjes.
Rechtser dan links- georienteerden worden altijd geselecteerd op domheid als ze al iets mogen zeggen.. Terwijl de buurtvaderen ons om de oren vliegen om ons te overtuigen van hun nut

Dagelijkse Dosis | 25-06-07 | 15:52

Moenen 25-06-07 @ 15:38

Zwegen toen helemaal niet in alle toonaarden. Weer zo'n verzinsel van gefrustreerde rechtse rukkers. Maar goed, de nos is links. Boehoe, dat weten we nu wel.
.
Iemand zei laatst iets over een 'zichzelf repeterend weblog dat te veel credits krijgt.'

Flodder | 25-06-07 | 15:51

@ Herman dat heeft toch met janken in het algemeen te maken, en niet alleen over televee programma's tjappie

Frikandel Speciaal | 25-06-07 | 15:50

Ik kijk er zo min mogelijk naar, maar ondertussen kost ut wel een heaup geld.....

rita-fan | 25-06-07 | 15:49

@merendeel GS lezers. Jullie kunnen toch lekker naar Harry Mens (*kots*) kijken? Zie je Pimmetje nog eens...

LuftBalloon | 25-06-07 | 15:49

Vandaag weer sterk stukje sjoernalistiek ook. In de ochtend het hebben over bosbranden in Alaska met bijpassende beelden. In de middag het hebben over bosbranden bij Lake Tahoe (Collorado ofzow) en dan domweg dezelfde beelden gebruiken alleen met een ander tekstje er onder!! HULDE!!

E.duardo | 25-06-07 | 15:49

@Frikandel Speciaal 25-06-07 @ 15:41
"Jahoooor rechts-nederland heeft weer wat om te janken, kijk dan gewoon niet, lutsers."

tja, het is typisch rechts, je beklagen over een tv programma:

"Mag ik even zeggen dat ik het ontzettend overdreven vind om jong oranje zoveel aandacht te geven.... etc"
Frikandel Speciaal 24-06-07 @ 00:35 e.v. www.geenstijl.nl/mt/archieven/927871.h...
2.9mln kijkers, naar een commerciële zender....
Hypocriet?
Nuff said.

Herman Flipsen | 25-06-07 | 15:48

Het Oordeel 25-06-07 @ 15:40
Ik ben blij dat ik zo op je emoties kan inspelen, meneer/mevrouw Oordeel. Heeft u de link gelezen ? Wacht, ik post 'm nog even: henrysturman.com/dutch/artikelen/nos.h...
Als wat deze meneer heeft opgeschreven, het meest vileine is, wat je over de NOS kunt zeggen vanuit een rechts standpunt, dan wens ik rechts veel succes met de revalidatie toe, want dit gaat echt helemaal nergens over: de man verwijt de NOS dat het journaal aandacht aan de minima besteed, ROND KERST. Vette boeie. En dat Mandela een held van links is - nee, de apartheid dan, die willen we terug. Dat ze onjuiste info geven over Saddam. Zal toch wel gewoon een menselijk vergissinkje zijn, denk je niet ? Of dat er geen voorstanders van Tony Blair's hogere collegegeld worden getoond. Wie moeten ze tonen dan ? Een intens blije accountant van het ministerie van onderwijs ?

Serieus - er zijn misschien wel echte argumenten te noemen voor de linksheid van het journaal, maar deze meneer is een paranoide zwever die denkt dat 'ie rechts is. Als jij rechts bent, en een beetje met hersens gezegend, associeer je je niet met deze man.

Niet voor Jan | 25-06-07 | 15:48

Djeezus, Pritt! Had je nou niet ff een stagiair om een verse NRC kunnen sturen nadat je Parkinson-Verkeerd hebt gedronken? Mag zeker niks kosten? Of heb je die krant niet gekocht maar vanmorgen in de trein gevonden, onder het uitroepen van "Héé, ouwe media!"
Dielessen is trouwens best zielig, met z'n stukje NRC-Not!...

HoerenSloep | 25-06-07 | 15:48

Hans Lariekoek

Koos Virtuoos | 25-06-07 | 15:47

Wat een gezeur zeg... De NOS zal een lichte voorkeur hebben voor links, maar wat dan nog? Om heel die omroep nou gelijk als (extreem)links te bestempelen gaat echt te ver. In hun berichtvoering zijn ze vrij neutraal. Maar goed, reaguurders hier vinden het allang best als iets het stempel 'links' krijgt, want daar kun je tegenaan schoppen. Ik kijk regelmatig naar programma's van bv. de VARA omdat ik dat leuker vind dan het meeste van wat de commerciëlen uitzenden. Bij de VARA vind ik hun meningen veel duidelijker naar voren komen en daardoor soms echt storend. Bij de NOS is dat niet het geval.
.
Daarnaast kan ik me nog een artikel herinneren waarin geenstijl door het een of ander rechts werd genoemd en dat werd vervolgens ontkend op deze site middels een bericht. Zal een grap zijn geweest, maar geenstijl is natuurlijk al helemaal niet objectief, als we zo gaan beginnen ;)

ErikPruysen | 25-06-07 | 15:46

Frikandel Speciaal 25-06-07 @ 15:45

En dit is nou de reden waarom ik zo'n hekel aan jullie soort heb. Onder het motto van sociaal doen de hele dag in andermans portomonee graaien. Asociale lutser.

Hieronymus van Alphe | 25-06-07 | 15:46

Nog nooit een rechts programma op tv gezien dat scoort.

zeurdertje | 25-06-07 | 15:45

Bwhaha lullig voor je dan..

Frikandel Speciaal | 25-06-07 | 15:45

Zoals Bob Dylan al zei: 'don't criticise what you don't understand'. Wat een ontieglijk sukkel onderwerp is dit. En Pritt, de pot verwijt de ketel? Gezien de draai die je aan het theedoek artikel hebt weten te geven komt dit ook niet meer geloofwaardig over.

Simsalabim | 25-06-07 | 15:44

Zoals mijn moeder altijd zei: links, rechts, troelala.

John McClane | 25-06-07 | 15:43

Frikandel Speciaal 25-06-07 @ 15:41

Doe ik ook zeker niet, maar ondertussen gaan wel mijn centen er naar toe. Lutser.

Hieronymus van Alphe | 25-06-07 | 15:43

Jahoooor rechts-nederland heeft weer wat om te janken, kijk dan gewoon niet, lutsers.

Frikandel Speciaal | 25-06-07 | 15:41

ik rij in een mooie bmw, verdacht ben ik ook en sasha de boer is lekker!

lamlul007 | 25-06-07 | 15:40

@ Niet voor Jan
En ik krijg de rillingen van figuren zoals jij die het niet toegeven dat de NOS zo links als de pest is...

Het Oordeel | 25-06-07 | 15:40

En eh... Hoe vaak beginnen ze in het Journaal een topic met 'President Bush" ipv 'De Amerikaanse president Bush', alsof die kolereleier ook onze * kuch * president is. Dus...

Tuig Is Back | 25-06-07 | 15:40

Het NOS journaal? Die zwegen toch in alle toonaarden toen wat Marokkaanse hooligans het stadion in Tilburg aan het verbouwen waren? Dat valt me toch een beetje tegen van een 'primaire informatiebron op het gebied van nieuws, sport en evenementen...'.
.
Grappig is ook dat Dielessen in dezelfde zin beweert dat het doel van de NOS is om ervoor te zorgen dat: ' de Nederlandse burger beter in staat is te oordelen over ontwikkelingen in de wereld en zijn eigen gedrag te bepalen.'
.
Blijkbaar mag U van de NOS best Uw wereldbeeld zelf bepalen, zolang er maar niet gemorreld wordt aan het ideaalbeeld van de multiculturele samenleving. Lijkt erop dat de NOS zo zijn eigen ideeen heeft over wat de Nederlandse burgers wel en niet mogen vinden...

Moenen | 25-06-07 | 15:38

Peking Eend 25-06-07 @ 15:33
Da's waar, valt niks tegen in te brengen, vandaar, waar hebben we het over?

MAXIMO | 25-06-07 | 15:38

@ Dr. Faustus 25-06-07 @ 15:27
Yeah, right.

Tuig Is Back | 25-06-07 | 15:38

"Met pijn in mijn hart ga ik over naar Rotterdam"

Lang leve de onpartijdigheid van het journaal. En dit is maar 1 voorbeeld...

Hieronymus van Alphe | 25-06-07 | 15:37

Dit is ook zo'n mooie quote: 'Het is niet eenvoudig om aan te tonen dat het Journaal links gekleurd is, want het Journaal verkondigt zelden direct een mening. De mening van het Journaal kan hoogstens indirect blijken uit de manier van verslaggeving.'

M.a.w. we kunnen niet bewijzen dat de NOS links is, maar we *voelen* het gewoon, en dat komt omdat we eindeloos tussen de regeltjes doorlezen. En dat doen we de hele dag, tenzij we even onze paranoia-pilletjes moeten innemen. Ik krijg toch af en toe rillingen van die mensen die werkelijk niets beters te doen hebben dan dingen aanvoelen.

Niet voor Jan | 25-06-07 | 15:35

Laat het NOS journaal links liggen. En kijk gewoon naar het BBC journaal. (En dan natuurlijk het liefst met Fiona Bruce). Doen ze tenminste merkbare pogingen objectief te zijn.

Monsieur Bovary | 25-06-07 | 15:34

Maximo: de linksheid van de NOS wordt alleen bepaald door de rechtsheid van de 'kijkers'
Objectiviteit bestaat niet

Peking Eend | 25-06-07 | 15:33

Rechts heeft altijd voorrang.

PausTokkie | 25-06-07 | 15:32

@boom boom 25-06-07 @ 15:19
niet van publiek geld!, dan behoor je objectiviteit na te streven.
Als ze het zelf financieren mogen ze van mij doen wat ze willen

Heinzz | 25-06-07 | 15:31

Wat maakt het uit of het NOS-nieuws links is?
Wij kijken er toch allemaal graag naar gezien de dagelijkse kijkcijfers.

MAXIMO | 25-06-07 | 15:31

Horror Skopie 25-06-07 @ 15:29
Precies, steeds maar denken 'is dat wel zo'. En natuurlijk naar meerdere media kijken. Bijv. BRT.

LuftBalloon | 25-06-07 | 15:31

Verbannen meningen komen in de hel.
sptransparant.blogsome.com/
Daar weet de heilige MAOrijnissen alles van.

PausTokkie | 25-06-07 | 15:31

Nou ja, als Dr. Faustus en Tuig is Back er niet eens uitkomen, dan blijkt dus maar weer dat de NOS neutraal is, nietwaar ?

Niet voor Jan | 25-06-07 | 15:30

NOS links.. What else is new?

eierkoekfan | 25-06-07 | 15:30

Ik vind dit zo'n ophef om niks he. NOS links? Laat me niet lachen, ze hebben net zo makkelijk een negatief onderwerp over de SP als over Wilders bij het journaal. Echt weer een onzinnig komkokker-item... ga lekker de tuin omspitten, maar dan wel rechtsom!

Barry van Hommel | 25-06-07 | 15:30

NOS Links? Dan is GS zeker rechts?

Ha Lo Met Wi | 25-06-07 | 15:29

Mensen zouden ook eens gewoon wakker moeten worden en kritisch naar het nieuws kijken. Maar nee, liever kiijken ze schaapachtig naar wat er voorgeschoteld wordt en baseren daar hun mening op. Ze zijn immers goed geïnformeerd.
Niet dus. Doet eens nadenken wáárom je bepaald nieuws voorgeschoteld krijgt. Denk bij ieder item: Wie heeft er baat bij mij dit te laten weten, waarom wil "men" dat ik dit weet?

Horror Skopie | 25-06-07 | 15:29

Tuig Is Back 25-06-07 @ 15:25
Je haalt me de woorden uit de mond...

LuftBalloon | 25-06-07 | 15:27

@Tuig Is Back:
Het journaal is twintig jaar pro-PLO geweest.

Dr. Faustus | 25-06-07 | 15:27

".. iemand in een BMW verdachter dan in een Fiat Panda" En wie rijden er altijd in van de oude BMW's....? Of is dat dan weer rechts?

Frevo | 25-06-07 | 15:27

Het Journaal is pro-Israel, dat dan weer wel. Waarom? De arbiter (Eddo Rosenthal) was nogal een thuisfluiter, 235 jaar lang. Dus...

Tuig Is Back | 25-06-07 | 15:25

Heeft Pritt strafcorfee of zeau?

Lekker Belangrijk© | 25-06-07 | 15:25

Pritt Stift, JIJ hebt geen recht van spreken na je hoofddoekje item...

LuftBalloon | 25-06-07 | 15:24

Als ik naar de site ga, staat NOS.nl wel links. Maar dan sla ik de planque toch weer mis denk ik zeau...

Al Shaikh | 25-06-07 | 15:23

Je subjectiviteit als nieuwsverspreider onder ogen zien; objectiever dan dat wordt het egt niet.

Galgenrad | 25-06-07 | 15:23

Bos: "Als ik aan de macht kom, draai ik alle bezuinigingen op de Publieke Omroep terug". Bos kreeg daarvoor in ruil een partijpropagandamachine extra-gratis terug, want niet de PvdA maar de belastingbetaler draait op voor de rekening.

Upperkut van rechts | 25-06-07 | 15:23

-weggejorist-

dusdus | 25-06-07 | 15:23

Ze geloven het volgens mij zelf ook nog. Maar wij moeten weer begrijpen dat het nieuws brengen zware verantwoordelijkheden met zich meebrengt ;)

Multikuli | 25-06-07 | 15:23

is niet erg dat ze gekleurd zijn maar laat ze het dan eerlijk toegeven , net als fox

22grafik | 25-06-07 | 15:23

Ik geef Laroes groot gelijk. En daar hoef ik niet links voor te zijn.
@DT71 Objectiviteit betaat helemaal niet. Een journalist en ook het journaal zal altijd keuzes moeten maken.

Horror Skopie | 25-06-07 | 15:22

Tja, ik zie het probleem niet zo, laat dat Journaal lekker links zijn...

RedBill | 25-06-07 | 15:22

ROFL @ koffievlek xD

sgt, pepper | 25-06-07 | 15:22

cumspot alert bij die scan.

btw. staatsTeeVee moet worden opgeheven, liever gisteren dan vandaag.

QB (ja die.....) | 25-06-07 | 15:22

Het zou goed zijn als er ook een rechtse staatszender zou komen voor mij en Geert.

Excellentie Verdonk | 25-06-07 | 15:20

Lekker klaargekomen op dat artikeltje Pritt

kneuterzak | 25-06-07 | 15:20

Rechts en links zijn bekrompen termen.

Ridge Forrester | 25-06-07 | 15:19

Als je de NOS (te) links vind, dan kijk je toch niet? En iedereen weet dat in cultuurland de meeste uitkeringstrekkers zitten dus in dat vakgebied zal het linkse gedachtengoed het meeste volharden.

boom boom | 25-06-07 | 15:19

dielessen praat peop

preston spears | 25-06-07 | 15:18

En nog meer Laroes; 'Objectiviteit bestaat niet'

Rest In Privacy | 25-06-07 | 15:18

Nietes!

Geck | 25-06-07 | 15:17

Koffievlek

koennn | 25-06-07 | 15:17

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken