Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

SP racistisch bolwerk

rechtsbuiten van Heerenveen Binnen de gestaalde kaders van de SP is democratie altijd een heikel punt gebleven. En dat in Oss niemand groter is dan de partij(kas) mag ook geen verrassing heten. Maar dat het immer uitdijende clubje boeroepers van Jan Marijnissen tegenwoordig zelfs snoeihard discrimineert bij de zetelverdeling is ook voor ons nieuw. Overijssels statenlid Düzgün Yildirim bijvoorbeeld. Werd tegen alle verwachtingen in op basis van voorkeursstemmen in de 1e kamer gekozen. Een mooie beloning voor jarenlange rigide partijdienst, zou je zeggen. Niet bij de SP. De Partijraad had immers in maart al een lijstje gewenste kameraden ingeleverd. Of Yildirim daarom zijn zetel maar even snel wil afstaan. Jammer kerel, meeste stemmen gelden telt alleen bij verrotte paladijnen van het GrootKapitaal. Niet binnen de Chinese Volksdemocratie van de SP. Yilderim zelf spreekt van een ordinaire hetze jegens zijn persoontje: 'De Turkse televisie interviewt mij met de vraag of de SP discrimineert'. Zouden de socialisten soms vrezen voor de dubbele loyaliteit van Koerd Yildirim? Of kan de SP als prominent onderdeel van het huidige bestel zich tegenwoordig simpelweg niet meer inlaten met eenvoudige ongeschoolde worstendraaiers?

Reaguursels

Inloggen

ach een sharia in nederland , tinfoil hoedje op?

in iran mag je geen keppeltje op , hier mag je geen boerkha.
20 jaar geleden kon je al niet solliciteren met een hanekam.
Who gives a fok.
Het gaat om een regering die je alleen ziet op verkiezingsdagen 4 maanden vh jaar zijn ze vrij. een inkomen en een garantueed commissionariaat is ja übergeil
Zolang brabant en zeeland deel uit maken van nederland blijft dit een balkende cda landje. daar kun je niet tegen aan stemmen noch demonsteren
Jij hebt last v/d moslims . wij buiten de stad niet want dat soort shit pikken we niet.

blijf dus vooral marginaal pvv stemmen . hier is de muur daar is je hoofd veul plezier.

hemaworstje | 12-06-07 | 20:22

@Dhr Ropsemoa 12-06-07 @ 13:38
ik kan tv-oost wél ontvangen, maar ik kan me die diploma's niet herinneren, heb jij ook diploma's of ben je zelf die SP-er.

Onderbuik | 12-06-07 | 14:08

Ongeschoold.. tja TV-Oost is niette ontvangen in de randstad, maar deze inheer heeft zij diplomas laten zien voor de televisie. Misshcoien ff bekijken voor te roepen...?

Dhr Ropsemoa | 12-06-07 | 13:38

monaco 12-06-07 @ 10:33
En neem afscheid van de democratie. SP bepaalt niet de volksvertegenwoordigers, maar het volk doet dat en als de SP dat niet leuk vindt is hun probleem. Mensen dwingen iets te tekenen waarbij ze afstand doen van hun gronwettelijke rechten kan mi ook niet.

jecus | 12-06-07 | 12:53

Daarom SP NU!

monaco | 12-06-07 | 10:33

@sjaak, liever met vlag om de schouders dan met kop in het zand, en die bijbel mag je houwe..

@ bigi bana boy
ja dus?in elke oorlog worden misdaden gepleegd, daarom heet het ook oorlog enne.. jij bent geheelonthouder of zo?

gekkehuus | 12-06-07 | 10:15

@pimpbot

Dat is ook een van de meest verbazingwekkende aspecten van het linkse gedachtegoed. Het idee dat iedereen gelijk zou zijn. Dat houd dus ook automatisch in dat al het afwijkende geelimineerd moet worden. Wie kan er nu toch warm worden van het idee dat iedereen vrijwel hetzelfde leven leid en dat iedereen in precies dezelfde kleren rondloopt. Dat laatste is een voorbeeld van het gedachtegoed van mao, om maar wer eventjes de link naar dit onderwerp te leggen.

@bakoenin: Het spijt me dat ik je vermoeid heb, misschien moet ik meer de 'linkse' discussiemethodieken volgen: 'Jullie zijn domme nazies, wij zijn intellectueel en moreel ver verheven, argumentatie is overbodig!' Is dat beter?

Klaboesterbeer | 12-06-07 | 07:57

Rita houdt trouwens ook van varken, eigenlijk gek voor een zwijn. Hop naar bed, moet morgen weer WERKEN

Peking Eend | 12-06-07 | 00:29

Firecow: ben je gek man, turken eten geen varken ne Mao was gek op varken... hoe jonger hoe beter.

Peking Eend | 12-06-07 | 00:27

is mao een turk?

firecow | 11-06-07 | 23:53

Gottegot, er zitten hier een paar die doen alsof ze alles weten. Kom maar met bewijzen, dan wordt het misschien nog geloofwaardig...

Trusten.

Jeltsje | 11-06-07 | 23:29

Op papier ja, maar diep in het SP-hart heerst nog altijd grote waardering voor de grote "in kleine meisjes" roerganger.

Bopje | 11-06-07 | 23:25

@Bopje 11-06-07 @ 23:11
SP heeft er wel afstand van gedaan. Check je bronnen!

Politiekredacteur | 11-06-07 | 23:13

Dat over cliëntelisme is geleuter. Gristenen stemmen op gristenen, blanke zakenmannetjes op blanke zakenmannetjes, heaumeaux op homeaux en turken op turken, je stemt meestal op een persoon of op een partij waarvan jij denkt dat ze het beste jouw belangen vertegenwoordigen, nogal logisch, lijkt me.
En dat de SP uit leugenaars en racisten bestonden, goh dat is helemaal nieuw voor mij (en wie nog steeds geen afstand heeft genomen van een massamoordenaar als Mao, hoort niet in de 2e kamer thuis)

Bopje | 11-06-07 | 23:11

@Karel kwakbol 11-06-07 @ 22:23
Kox is gekozen doordat hij op plaats 24 van de lijst stond. Niet op voorkeurstemmen. Hij heeft zelf besloten in de eerste kamer te blijven en niet in de tweede kamer te gaan zitten. Hij ziet hiervan af terwijl Yildirim juist zijn plaats pakt. Precies het tegenovergestelde dus.

Politiekredacteur | 11-06-07 | 22:31

Politiekredacteur 11-06-07 @ 22:14
Nogmaals
En als er dan zulke goede ondertekende afspraken worden gemaakt bij de SP, waarom zit Tiny Kox dan niet in de Tweede Kamer? Hij is in november als nummer 24 gekozen.

Karel kwakbol | 11-06-07 | 22:23

@ Witteman 11-06-07 @ 22:16

> Wie is hier nu niet democratisch ingesteld?

Nou, in ieder geval niet die vijf Staten-leden die - tegen alle door hen erkende afspraken - hun eigen voorkeur belangrijker dan die van hun eigen leden.

Pimpbot | 11-06-07 | 22:21

@ hemaworstje 11-06-07 @ 22:15
"Politiek is voor den dommen"
Blijf dat vooral zeggen en overtuig elk medemens zodat bokito straks naast naaktrijdster in de enige partij zit en de sharia het enige wetboek is.

HoiIkBenBoy | 11-06-07 | 22:20

EDIT: Mensen die in dit systeem NIET kunnen meedraaien gaan ten onder (natuurlijk)

Pimpbot | 11-06-07 | 22:19

@ Klaboesterbeer 11-06-07 @ 21:43

Mensen zijn niet gelijk. Daar kan je niet veranderen en dat moet je niet willen veranderen. Wat je ook niet moet doen is te accepteren dat er daarom mensen zijn die dit uitgangspunt gebruiken om zichzelf nodeloos te verrijken omdat zij daar toevallig beter toe in staat zijn dan anderen. Want als iedereen dit doet, zijn we hard op weg naar een sociaal-economische survival of the fittest. Soort van van economisch darwinisme. Nadeel is dat de mens en economie niet te scheiden zijn. Mensen die in dit systeem kunnen meedraaien gaan ten onder. Socialisten accepteren dit niet, neo-liberalen wel. Sterker nog, dat streven zij na omdat dat inherent is aan hun systeem.

Pimpbot | 11-06-07 | 22:18

De lijstvolgorde was vastgelegd door honderden afgevaardigden van de leden van de SP. De voorkeurstemmen kwamen van 5 (vijf!) Statenleden, die zichzelf en/of hun vriendje Yildirim belangrijker vonden dan de uitspraak van de leden. Wie is er nu niet democratisch ingesteld?

Witteman | 11-06-07 | 22:16


GS is een racistische bolwerk . waar een eigen mening verkondigen een hekel punt is.
Iedere keer weer een hetze proberen te veroorzaken richting anti moslim gevoelens. makkelijke schrijstijl brusselmans auto pilot dagje?

De pro joodse telegraaaf adoptiebaggeraar de amateur scribent.
Komt er een turk niet in de raad is hij nóg ontevreden
Uri Geller van de goebelliaanse propaganda.

Dat is de vrije mening van een tukkerse worst die soms zich schaamt nederlander te zijn.
Politiek is voor den dommen en de Hema dienen wij als rechtsgeaarde Hollanders terug te kopen.

hemaworstje | 11-06-07 | 22:15

@Jeltsje 11-06-07 @ 21:09

1) Yildirim heeft WEL getekend voor de lijst zoals die voorgesteld was. Hij heeft ook in het bestuur VOOR gestemd en in de partijraad ook VOOR gestemd. Zonder enige tegenspraak.
2) De Statenleden die op hem hebben gestemd zijn geen Koerden en/of Turken, MAAR WEL statenleden van zijn eigen provincie.
3) Het partijbestuur heeft NIET verzuimd om de Statenleden instructies te geven wat betreft hun stemgedrag.
4) Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten; dat geldt voor Yildirim...
5) Men moet inderdaad meteen in overleg gaan met desbetreffende personen en zich niet meteen op een dwingende manier indirect (nl tegen de pers) uit spreken. Dat heeft de SP ook absoluut niet gedaan. Het komt nu pas in het nieuws terwijl de stemming al lang geweest is.

@Karel kwakbol 11-06-07 @ 21:17
Bewijs kan ik nu niet leveren. Check de media de komende dagen. Daar worden al deze punten uitgelicht.

Politiekredacteur | 11-06-07 | 22:14

Yang ToMaot?

Ow, ik snap 'm al! Wat een hilariteit!!!!!! NOT!!

Als je hiermee een discussie moet winnen, heb ik al bij voorbaat gewonnen. Eitje!

Pimpbot | 11-06-07 | 22:14

Klaboesterbeer 11-06-07 @ 21:43
Het is weer een heel epistel, waarom beperk je jezelf niet tot beweren dat voordat links bestond de wereld een paradijs was, en de heersers hun onderdanen in voorspoed en vrede lieten leven.
Is net zo geloofwaardig als je hele verhaal.

bakoenin | 11-06-07 | 22:03

Croquetten! Ja! die liggen naast de zakken Chips.

tipo | 11-06-07 | 22:01

tipo 11-06-07 @ 21:50
Het wachten is alleen nog op de Geenstijl kroketten, hoop alleen niet dat ze daar vleesbomen in verwerken.

Karel kwakbol | 11-06-07 | 21:55

Of Ossenworst, om on topic te blijven.

tipo | 11-06-07 | 21:54

Tsja, nu de HEMA in buitenlandse handen is gevallen, heeft Geenstijl zich dapper opgeworpen als enige Nederlandsche Warenhuis. Koopt Nederlandsche Wear, dan helpen wij elkear.
.
Aleen jammer dat ze geen Paling hebben.

tipo | 11-06-07 | 21:50

Nee, we nemen liever een Swietert, en zetten hem op royaal wachtgeld.
Leugenaars zijn wel welkom hier, helemaal als ze voor de poen alles bij elkaar liegen.

bakoenin | 11-06-07 | 21:44

@ barry van hommel

gatverdegatver weer zo'n viespeuk erbij. Weer eentje die denkt dat socialisme een moreel gezien ver verheven stroming is die slecht begrepen kan worden door het hoger opgeleide bevolkingsdeel. Automatisch daaruit voortvloeiend komt de welbekende socialistische redenatie dat de intelligensia wel even zal bepalen wat goed is voor het volk. De verheven houding die u hier tentoon spreid is typerend voor het (nationaal) socialistisch denken. Het is de bron van alle door het socialisme veroorzaakte ellende.

laat ik u (als hoger opgeleide) maar uit de droom helpen. Vroeger was ik ook links en kon ik nog sympathie opbrengen voor de volgelingen van Mao. Naarmate ik me meer in politiek ging verdiepen en er meer van ging begrijpen begon ik te zien dat de linkse politiek per definitie slechts tot armoede, ellende en oorlog kan leiden. Het zit ingebakken in de rigide dogma's, het denken in kaders waarbij de wereld verdeeld wordt in goed-en kwaad. Het streven naar gelijkheid tussen mensen die helemaal niet gelijk aan elkaar zijn en daarbij al het vreemde verbannen. Alle socialistische theorien kunnen uiteindelijk slechts tot rampspoed leiden, elke (hoogopgeleide) econoom kan je uitleggen waarom, elk socialistisch experiment kan het je in de praktijk bewijzen.

Dat u links bent is uw probleem. Wellicht komt met tijd nog wel wijsheid, maar maak niet de fout u zelf intellectueel of moreel gezien verheven te voelen boven uw medemens. Ik weet dat socialisten schijten hebben aan het volk, maar probeer u zelf te beheersen!

En ter informatie, bijna al mijn vrienden kenissen en collega's behoren tot de hoger-opgeleiden. Ik ken er slechts enkelen die durven toe te geven links te zijn. Als je met dergelijke mensen in discussie gaat blijft er van hun 'argumenten' doorgaans bitter weinig over. Datzelfde kunt u op NN / GS aanschouwen. Links heeft momenteel geen enkele visie of argumentatie. Men blijft steken in het claimen van intellectuele en morele superieuiteit zonder dat te onderbouwen. Dat is niet genoeg. Als u meent dat links een intellectueel gezien superieure stroming is, is het niet genoeg om dat te zeggen, dan moet u mij daarvan overtuigen met sterke inhoudelijke argumenten. Die blijven echter altijd uit.

Klaboesterbeer | 11-06-07 | 21:43

Die Yildirim moet alleen al opstappen wegens naïviteit. Alsof je de gestaalde kaders van Jan kan ombuigen met voorkeursstemmen. Het gaat om de machtsstructuur, you fool! Wie de rijen doorbreekt, moet hangen! Ga met je idealen en je voorkeursstemmen maar op de markt staan, daar zijn ze misschien nog een stuiver waard.

vast goed | 11-06-07 | 21:42

Ik ben het in grote lijnen eens met Indoneesje.

Fred V | 11-06-07 | 21:31

Het word tijd dat ze hier ook alle liegende laagopgeleiden eruit trappen, en een paar goede columnisten inhuren.
Immers we gaan voor kwalitiet, inplaats van poep verkopers in foute kleding.

bakoenin | 11-06-07 | 21:31

Het is toch een Koerd maar ziet Turkije hem nu ineens als een Turk? Ik dacht dat Koerden en Turken elkaar niet zo graag mochten in Turkije.....

Fred V | 11-06-07 | 21:29

Jeltsje 11-06-07 @ 21:09
Wat betreft jouw punt 1
Ik wacht nog steeds op het bewijs hiervan door Politiekredacteur, maar het kan zijn dat hij nog steeds in de rij staat bij de voedselbank.

Karel kwakbol | 11-06-07 | 21:17

1) Yildirim heeft nooit een contract ondertekend
2) De Statenleden die op hem hebben gestemd zijn geen Koerden en/of Turken
3) Het partijbestuur heeft verzuimd om de Statenleden instructies te geven wat betreft hun stemgedrag
4) Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten
5) Indien men dit -nr. 4- niet wil moet men meteen in overleg gaan met desbetreffende personen en zich niet meteen op een dwingende manier indirect (nl tegen de pers) uit spreken

Jeltsje | 11-06-07 | 21:09

@ Tovaritsj Vladimir Valdimirovitsj

Dat is vaak zo als er een topic is over de SP, ik kreeg zelfs een keer de indruk dat er sprake was van een gecoordineerde actie. Nog driester maken de krakerTs en activisten het. Zodra er een topic over Wilders is (was voorheen Verdonk), dan steken die hun koppies op. Niet altijd even fraai, het is al gebeurd dat twee van hen een één-tweetje georganiseerd hadden waarbij de ene de "antifascist" speelde en de ander zwaar doorzichtig ging bazuinen dat GS een rol moet hebben in het behartigen van de kaalheaufdigen zaak.

bottehond | 11-06-07 | 21:03

@ Indoneesje

Rechtse mensen dom noemen is een standaard afweer van "sociaal" Nederland. Als je zonder goed onderbouwde argumenten komt te zitten dan blijft alleen ongefundeerd schelden over. Als je niet links ben ben je dom, facist, Wilders stemmer, Bush aanhanger etc. etc. zeer zelden komt er een zinnig argument terug.

WaarDeWindWaait | 11-06-07 | 20:40

Wat een ontzettende sukkels bij de sp. 0031 kent geen politieke partijen bij de verkiezingen. Je stemt in 0031 NOOIT op een politieke partij, maar op een persoon. En een groep personen kunnen zich verenigen in een kiesvereniging. Indien dat een persoon van die kiesvereniging te weinig stemmen heeft voor een zetel gaan die stemmen naar de andere binnen die vereniging. Zo werkt dat in 0031. Dus een volgorde in een lijst vaststellen zoals de SP doet kan niet, en als dus die Turk, danwel Koerd voorkeurstemmen krijgt is het ONdemocratisch om te roepen: "Dat mag nie" (Je hoort het jan roepen). Wel SP'ers die dit lezen, politieke partijen waarop je stemt kennen we hier niet. Misschien moet je het eens gaan voorstellen in de tweede kamer.

jecus | 11-06-07 | 20:12

Mark(sist) Rutte kan een voorbeeld nemen aan Marijnissen. Ook Rutte werpt zich op als de Grote Roerganger. Niet met hem eens, dan hoepel je maar op, ook al heb je nog zoveel voorkeurstemmen. In Den Haag grijpt de dictatuur om zich heen. Weg met de democratie, dat is nu wel mooit geweest. Voortaan maar geen verkiezingen meer houden, gewoon de partijleiders de mensen laten aanwijzen, dat is de oplossing.

bijtertje | 11-06-07 | 19:38

Ik vind dat Gretta Duisenberg een prominente plaats in de SP verdient . Das pas een vrouw met visie ( van een Saab cabriolet rijdster )

dwerslizzer | 11-06-07 | 19:19

Politiekredacteur 11-06-07 @ 19:05
Kan nergens vinden dat iedereen die afspraken heeft ondertekend, Zelfs Meulenbelt rept er niet over:
"Nu hebben dus een aantal statenleden gebruik gemaakt van hun recht om voorkeursstemmen uit te brengen - en zo deden we dat in de SP tot op heden niet".
anjameulenbelt.sp.nl/weblog/2007/05/30...

En als er dan zulke goede ondertekende afspraken worden gemaakt bij de SP, waarom zit Tiny Kox dan niet in de Tweede Kamer? Hij is in november als nummer 24 gekozen.

Karel kwakbol | 11-06-07 | 19:19

Meneer van Hommel. Ik erger mij aan uw eerdere comment. U beweert dat de hoger opgeleiden links zijn en daardoor dus slimmer. Dit klinkt in mijn ogen nogal zeer nationaal socialistisch. Misschien zijn er dus toch overeenkomsten tussen de NSB en de SP? U beweert dus dat ik, als lager opgeleiden(MBO/HBO) dus eigenlijk niks te vertellen heb. En het niet beter weet dan linkse mensen. Waarom heb ik dan überhaupt stemrecht? Dit is opnieuw een link tussen Nationaal Socialisme en de SP/Links gedachtegoed. Want als het aan de linkse partijen lach, mogen rechtsdenkende mensen of mensen onder het HBO/Uni dus lageropgeleiden niet meer stemmen. Hoezo dictatuur? Hopelijk gaat de SP te gronden, net als de PVDAllochtonen. De ware fascisten zitten al in de kamer!! U, de SP,PvdAllochtonen,Groenslinks,Dwazen66. Hoeveel van hun achterban steunt de Palestijnen in hun strijd tegen Israël? Lachwekkend dat Geert Wilders word vergeleken met Nationaal Socialisme. Is Vaderlands trots soms niet meer wenselijk? Ach, wie neemt de SP nog serieus? Ik niet in ieder geval.

Indoneesje | 11-06-07 | 19:14

Totale onzin dus. Als je binnen een partij iets afspreekt, heeft iedereen die de afspraken ondertekent zich daaraan te houden. Doet iemand dat niet, en komt hij met zelfgeregelde voorkeurstemmen in de eerste kamer dan mag natuurlijk wel in de eerste kamer gaan zitten, alleen niet meer onder het vaandel van de partij. Logisch! Dus onzin om er vragen over te stellen...

Politiekredacteur | 11-06-07 | 19:05

de grote denker en grootgrondbezitter Marcel van Dam staat op nummer 11...

Onderbuik | 11-06-07 | 18:20

Waarom de plotselinge invasie van Mao-adepten in deze draad?

Vladimir Poetin | 11-06-07 | 18:18

die eerste leden van dat SP lijstje (Tiny en Tineke) zijn net mannen ja, wat een verwarrend gedoe ja, en even verderop heb je een Pim Fortuyn look-a-like...
Daarna worden ze al vetter...

Onderbuik | 11-06-07 | 18:15

Discriminatie?! Standaard gang van zaken, als ie blank was geweest was ie ook de lul geweest, de eikel. Meteen eruit tiefen, we hebben al genoeg van die hoaxers in alle lagen van de politiek!!

3*links=rechts | 11-06-07 | 18:10

LOL@Lekker Ding

sjaakdeslinksesul | 11-06-07 | 18:02

Wat een onzin. Alle kandidaat-Senaatsleden van de SP wisten al vantevoren dat dit de deal was. Ze hebben er zelf voor getekend! En dan nu lopen piepen dat hem Groot Onrecht wordt aangedaan? Wat een onzin.

Pimpbot | 11-06-07 | 17:58

De SP is bang voor het volgende Lazrak scenario en drukken dit daarom keihard de kop in. Het is toch tekenend dat zelfs de meest walgelijke allochtonen knuffelaar(Meulenbelt) van 0031 hem niet steunt.

lono | 11-06-07 | 17:56

Laag, heel laag.

Schapenmelker | 11-06-07 | 17:52

Is Maorijnissen overleden of hanteert ie de Bos taktiek van horen zien en zwijgen.

dwerslizzer | 11-06-07 | 17:50

Tja, lekker de underdog spelen in de aanloop naar Eueabia. Ies simpele tactiek.

Zo jammer! | 11-06-07 | 17:50

@Politiekredacteur 11-06-07 @ 17:34

Edit; 'partijbestuur' moet 'partijraad' zijn.

@overVecht 11-06-07 @ 17:37
Natuurlijk vertel ik niets nieuws, maar als je hier de reacties leest dan lijken de meesten er geen bal van te snappen. Mijn reactie was niet bedoeld voor mensen met zo'n hoge intelligentie als jij. Al heb je echt geen idee hoe de verhoudingen binnen de partij liggen. Alles gebeurd democratisch. Marijnissen heeft zoals iedereen overal een mening over, maar zijn mening is voor geen enkel iemand in het bestuur of de partijraad van invloed. Daar weet ik alles over ja.

Politiekredacteur | 11-06-07 | 17:48

Heb je de eerste naam gezien als je de link hierboven volgt?
www.sp.nl/nieuwsberichten/4415/070202-...

Hoe zou de eerste persoon en zijn gevolg zich in het buitenland
voorstellen?

I am in the club of Tiny Kox?

Lekker Ding | 11-06-07 | 17:48

Net als vriendinnetje Fatma Koser Kaya toont dit hoe de Turkse macht in de Nederlandse politiek toeneemt. En dat is zorgelijk, gezien de dubbele loyaliteit van Turken, het gebrek aan mensenrechten in Turkije, de aansturing vanuit Turkije van politiek actieve Turken in het buitenland, en - last but not least - de blijvende ontkenning van volkenmoord. We staan erbij en kijken ernaar.

Zeddegeizot | 11-06-07 | 17:45

@ gaap_gaap 11-06-07 @ 15:51

net als de NSDAP in de jaren 30... lutser

Fockel und Suckel | 11-06-07 | 17:38

@Politiekredacteur 11-06-07 @ 17:34
zozo, erin verdiept. Ies alleen niet echt nieuws wat je brengt hoor. Meer gewoon iets wat ik allang wist. Verder is het leuk dat marijnissen het niet kiest, maar geloof je het zelf? Hij is SP en hij bepaalt het! Niet dat je dat zomaar te horen krijgt maar het is wel redelijk bekend dat Jan over alles gaat uiteindelijk. Moet je weten als politiekredacteur toch?

overVecht | 11-06-07 | 17:37

Elke partij stelt vooraf een lijst samen van mensen die gekozen moeten worden in de eerste kamer. Iedereen uit de provincie stemt dan op deze mensen, eigenlijk altijd op de eerste. Daar tekent men zelfs voor! Als dan achteraf blijkt dat iemand stiekem geregeld heeft dat hij voorkeurstemmen krijgt waardoor hij opeens toch gekozen wordt (omdat de rest van de stemmen naar de nummer 1 van de lijst is gegaan), dan is hij gewoon smerig bezig geweest.

Het partijbestuur (en dus niet marijnissen) beslist of zo iemand in de fractie kan blijven. Een partij die zoiets toelaat is niet meer geloofwaardig, want die accepteerd het dat gelukszoekers zich op een valse manier naar de top toe werken.

Ben nou eens eerlijk; wie wil er nou iemand in zn partij hebben die op deze manier bezig is?

Politiekredacteur | 11-06-07 | 17:34

overVecht 11-06-07 @ 17:22

Ok, dan ga ik me ook maar bezigen met Animalia. Nu maar hopen dat ze het niet verwarren met het dochtertje van Wim Lex.

Falsema | 11-06-07 | 17:30

@gaap_gaap 11-06-07 @ 16:35
jij kunt beter U zeggen, gestoorde gek.

Onderbuik | 11-06-07 | 17:23

@Falsema 11-06-07 @ 17:21
nee klopt, maar is trend om moeilijke woorden te gebruiken die iets met beesten te maken hebben ofzo.

overVecht | 11-06-07 | 17:22

dogmaticus? Huh.... het ging toch helemaal niet over honden hier?

Falsema | 11-06-07 | 17:21

Dat is allemaal weer de schuld van Israel.

Hadjewat? | 11-06-07 | 17:19

@barry van hommel
als jij mij omdat ik geen sp fan ben meteen in de wilders hoek zet ben jij een dogmaticus waarmee een inhoudelijke discussie onmogelijk is

megapaal | 11-06-07 | 17:17

bermuda's of pyama's zijn ook bepaald niet gewenst, dat kan ik je zo vertellen.

Barry van Hommel 11-06-07 @ 17:06
Ucherdekuch.... Christa van Velzen zeker nooit van dichtbij gezien?

Falsema | 11-06-07 | 17:13

bermuda's of pyama's zijn ook bepaald niet gewenst, dat kan ik je zo vertellen.

Barry van Hommel 11-06-07 @ 17:06

Kunnen ze dan bij de PVDA nog wat van leren.

overVecht | 11-06-07 | 17:11

uhuh

megapaal | 11-06-07 | 17:08

megapaal 11-06-07 @ 17:02
Jaja, whatever. En Harry van Bommel, Jan Marijnissen, Jan de Wit en Ewout Irrgang lopen er ab-so-luut bij als landlopers. Onzin-redenatie dus. Binnen de SP zijn er weliswaar geen hele strikte kledingvoorschriften, maar kleding vol gaten, bermuda's of pyama's zijn ook bepaald niet gewenst, dat kan ik je zo vertellen.

Barry van Hommel | 11-06-07 | 17:06

@megapaal 11-06-07 @ 17:02
mooie beschrijving van je vriendenkring..

overVecht | 11-06-07 | 17:06

Merkwaardig over het besluit van Tiny Kox om niet in de tweede kamer te gaan zitten ontstond binnen de SP helemaal geen heibel.
Nu een allochtoon op plaats 12 binnenkomt moet hij van het partijbestuur zijn plaatsje afstaan. Het lijken wel tweederangsburgers die allochtonen bij de SP.

Karel kwakbol | 11-06-07 | 17:05

@haaienhap 11-06-07 @ 16:52
best wel knappe zinnen voor een vmbo'er, hoor. ik vraag me wel af of je veel van die loze kreten uit je hoofd hebt geleerd?

rara | 11-06-07 | 17:04

Liegen is oprotten in de politiek.
Alleen de SP doet dat ook echt...

da wizard | 11-06-07 | 17:03

@barry van Hommel,
ben zelf geen wilders fan, maar die sp- en pvda mentaliteit dat je er als een f*cking landloper uit moet zien om maar vooral je eigen ik te benadrukken vindt ik om te kotsen.
je bekleedt moreel een van de hoogste functies als volksvertegenwoordiger, gedraag je daar in godsnaam naar.
overigens heb ik ook een hekel aan politiemannen met een piercing, vette kassieres in leggings, hoofddoekjes in openbare functies, bibliothecaressen die nooit lachen etcetcetc.
is het nu echt zo vreemd nog iets van niveau en gemeenschapszin te verwachten van bepaalde personen

megapaal | 11-06-07 | 17:02

@Excellentie Verdonk 11-06-07 @ 16:56
Hirschi Ali van de SP? Meer zijn voorbeeld Ali Kotsbak... uuuh... Lazrak was het ja!

Falsema | 11-06-07 | 17:00

QB (ja die.....) 11-06-07 @ 16:52
>> Zucht << Het is BARRY! En wat in godesnaam is RC? En Sargasso? Bedankt voor de tip :P Overigens ga ik dan niet plotseling hier weg,... die lol gun ik je niet :P

Barry van Hommel | 11-06-07 | 17:00

Tiny Kox was gekozen als lid van de tweede kamer. Door hiervan afstand te doen heeft Kox het democratische besluit van de partijleden over de volgorde van de kandidatenlijst geschoffeerd.

Karel kwakbol | 11-06-07 | 16:58

De Hirschi Ali van de SP, hahaha!

Excellentie Verdonk | 11-06-07 | 16:56

@Barry van Hommel 11-06-07 @ 16:46
Toch heeft hij gelijk, die Tiny Kox lijkt wel een kerel.

kuttekrap | 11-06-07 | 16:55

@Berrie van Hommel, Ja hoor iedereen weet het nu wel dat jij helemaal weg bent van de communistenclub van Yang ToMaot, ga nu maar weer fijn op RC of sargasso zitten ranten met je SP-propaganda, daar hangen je vriendjes eauk rond namelijk.

QB (ja die.....) | 11-06-07 | 16:52

Heb je die kandidatenlijst gezien. Spruitjes lucht met zuurkool. Geitenwollensokken met zweet. Het stinkt naar worst en zure zult. Op de foto al. Bah.

haaienhap | 11-06-07 | 16:52

Quichegerechtigde 11-06-07 @ 16:49
De leden hebben bij meerderheid ingestemd met deze regel bij het vaststellen van de kandidatenlijst. Dat heet democratie, en dat een aantal van hen het daar dan niet mee eens is... tsja, dat heet ook democratie.

Barry van Hommel | 11-06-07 | 16:51

Eerste Kamer is zo dead. Middeleeuwen en volksgeneuzel. Dat je daar uberhaupt in wil. Is afschuwelijk. SP heeft daar nix te zoeken. SP heeft nergens wat te zoekn. Ja, bij Unox.
DAAAAAAG SP

haaienhap | 11-06-07 | 16:50

@Barry van Hommel 11-06-07 @ 16:46
Zeker een trieste reactie, maar hij heeft wel gelijk!

Kees Maf | 11-06-07 | 16:50

Ze hebben het over de kieswet of de regels van de Partij. Maar ik neem aan dat de SP-er de meeste stemmen heeft gekregen van mede-SP'ers. Betekent dus dat de stemmen die hij verkregen heeft mede te danken zijn aan SP'ers.
Dus de SP heeft reeds gesproken. Als het partijbestuur daar niet mee eens is, dan hebben ze dus to-taal geen respect voor de leden.
*zoekt manier op SP lidmaatschap op te zeggen*

Quichegerechtigde | 11-06-07 | 16:49

"Er hadden van mij meer mensen in gemogen uit migrantenkringen", aldus Meulenbelt en nu haar wens zowaar in vervulling is gegaan, is ze er plotseling niet blij mee.

Karel kwakbol | 11-06-07 | 16:47

megapaal 11-06-07 @ 16:43
Nee, en Wilders is een fotomodel! Triest, dit soort reacties!

Barry van Hommel | 11-06-07 | 16:46

kijk dan mensen, kijk dan!
die kandidatenlijst, wat een stelletje muppets.
de freggelgrot is geopend en ligt in oss.
wat een stelletje hoofden
kijk dan mensen, kijk dan!
on-ge-lo-fe-lijk dat hier mensen op hebben gestemd

megapaal | 11-06-07 | 16:43

Wie die 1e Kamerzetel krijgt zal me jeuken, maar als dit een rel wordt die de SP schade kan berokkenen, dan kan de zaak niet smerig genoeg worden. Na de PvdArbeidslozen nu de SP op naar de 0 zetels!

En voor wie het nog steeds niet doorheeft: Yilderim is een Koerd, geen Turk. Schijnt nogal een verschil te zijn.

Kees Maf | 11-06-07 | 16:42

Jamila Yahyaoui? Die naam is verkeerd geschreven hoor...´t moet Jamila Yahmaoui zijn!

Falsema | 11-06-07 | 16:42

@gekkehuus

met een vlag om de schouders, en een bijbel in de hand

Sjaak666 | 11-06-07 | 16:42

@gaap_gaap 11-06-07 @ 16:35
hoe was dat ook alweer..... iets met mieren enzo

overVecht | 11-06-07 | 16:41

gekkehuus 11-06-07 @ 16:37

Churchill was een dronkelap en mede-verantwoordelijk voor oorlogsmisdaden.

Bigi Bana Boy | 11-06-07 | 16:40

Of de Nederlandse taal natuurlijk, flutpurist.

sjaakdeslinksesul | 11-06-07 | 16:39

gaap_gaap@16.35. Voel jij je ook zo belangrijk op GS?

Contra | 11-06-07 | 16:38

de nieuwe facisten zullen zich anti-facisten noemen..

W.Churchill

gekkehuus | 11-06-07 | 16:37

@Onderbuik 11-06-07 @ 16:23

"bovendien beheerst hij niet goed de nederlandsche taal",
je kunt beter zeggen "bovendien beheerst hij de nederlandse taal niet goed"

gaap_gaap | 11-06-07 | 16:35

Barry van Hommel 11-06-07 @ 16:31
Als hoogopgeleide mensen vaker linkse idealen bezitten, zullen de gemiddeld genomen lager opgeleide SP-kiezers om andere redenen voor die partij stemmen: bijvoorbeeld om meer voedselbanken en lagere huren.

sjaakdeslinksesul | 11-06-07 | 16:35

Karel kwakbol 11-06-07 @ 16:31
Jamila Yahyaoui > Kijk en dat snap ik, want dát is een lekker wijf :) !

Barry van Hommel | 11-06-07 | 16:34

sjaakdeslinksesul 11-06-07 @ 16:26
Sorry, maar je redenatie begrijp ik nog steeds niet, je zin wel.

Quichegerechtigde 11-06-07 @ 16:29
Ja, tuurlijk, dan ligt ie vast heel lekker in de fractie, en zullen er vast geen scheve gezichten zijn.

Barry van Hommel | 11-06-07 | 16:31

Anja Meulenbelt maakt zich er nog al druk over nu haar vriendinnetje Ineke Palm niet in de eerste kamer komt.
"Als hij de zetel aanvaardt negeert hij het democratische besluit van de partijleden over de volgorde van de kandidatenlijst", aldus Anja Meulenbelt.

Overigens had de SP had zowaar een lijstduwer op de kandidatenlijst geplaatst, hetgeen impliceert dat er geen bindend stemadvies was voor de leden van de provinciale staten.

Lijstduwer op plaats nr. 30 is Jamila Yahyaoui
www.sp.nl/nieuwsberichten/4415/070317-...

Karel kwakbol | 11-06-07 | 16:31

Deze meneer mag toch dan gewoon op persoonlijke titel in de fractie? Zou ik wel doen...

Quichegerechtigde | 11-06-07 | 16:29

yhk 11-06-07 @ 16:23
My thoughts, iets compacter verwoord :)

QB (ja die.....) 11-06-07 @ 16:24
'TGGWS' en 'DCO' zijn beiden net zo wetenschappelijk onderbouwd als films die het tegendeel beweren. Dus kortom: de wetenschap is er nog helemaal niet uit. Maar er is niks mis met een 'voorzorgsprincipe', beter dan 'we weten het niet zeker, dus doen wel niks'.

Barry van Hommel | 11-06-07 | 16:27

Goed Topic!
.
Wilders gaat straks ownen als een malle!

LoL @ S?v?ke | 11-06-07 | 16:27

Hallo een Kurd!?!?!?
Weet je hoeveel Turkse stemmen dat kost?

Weatherman | 11-06-07 | 16:26

sorry@Barry van Hommel 11-06-07 @ 16:18 (je bent het echt!)
Zou je denken Harry? Dat betekent namelijk dat jouw electoraat stemt voor het geld dat jullie beloven en niet voor het ideaal.

sjaakdeslinksesul | 11-06-07 | 16:26

de turkse televisie kan beter vragen welke tegenprestaties hij nu niet kan leveren aan zijn kiezers.

rara | 11-06-07 | 16:26

Barry van Hommel 11-06-07 @ 16:23

Nee dat zei je inderdaad niet maar ik haakte ook alleen maar even in op wat je schreef. Maar hoe het bij andere partijen zit weet ik niet precies, alleen dat rechts/populistische stemmers van aan het geschetste kansarme profiel voldoen.

Bigi Bana Boy | 11-06-07 | 16:26

@Bigi Bana Boy 11-06-07 @ 16:13
Zo waar! Kijk ik had ook allemaal van die hoogdravende idealen totdat ik idd aan de productielijn belandde. En dan draait het opeens om heel andere dingen, gewoon hard werken om een inkomen te vergaren, opdat je genoeg te vreten hebt en eens per jaar op vakantie kunt gaan.
Hetzelfde geldt voor de multiculturele samenleving. Die samenleving bestaat alleen maar in de hoofden van politici en knuffelallochtonen. In de realiteit heb je groepen losers die naast elkaar maar niet met elkaar leven, en winners van allochtone en autochtone afkomst die doorhebben wat de bedoeling van zo'n "prachtwijk" is: eraan ontsnappen. Dat is ook de reden waarom ik al tijden geen SP meer stem, mensen moeten beloond worden voor eigen initiatief, niet voor het meejanken met de massa.

sjaakdeslinksesul | 11-06-07 | 16:25

Barry van Hommel 11-06-07 @ 16:17

Ik heb het ook over de inhoud Berrie, prominent lid van Greenpeace / wakker dier (milieu terroristen pur sang)

heel hip hoor om met een verrote autoband op je hoofd naar prinsjesdag en andere onnozelheden, maar kijk jij maar eens even naar, 'the great global warming swindle' of 'doomsday called off', om te zien wat voor een uitermate bedenkelijke clubjes dat zijn waar deze dame vooraan loop te paranderen.

QB (ja die.....) | 11-06-07 | 16:24

dit gaat er absoluut niet over dat het een turk is meer dat mr een cv opleuker (zie geen enkele diploma maar op zn cv staan er 3) en dat de sp vasthoud aan haar intern democratisch bepaalde lijst

t zijn maar olifantenmakers hier

yhk | 11-06-07 | 16:23

hij heeft een onsympathieke boeventronie bovendien beheerst hij niet goed de nederlandsche taal, o ja hij is Turk, vandaar die hoeveelheid voorkeurstemmen...

Onderbuik | 11-06-07 | 16:23

Oeps die laatste moest zijn:

Bigi Bana Boy 11-06-07 @ 16:13
Zeg ik dat dan? Ik beweer ook absoluut niet dat de meerderheid van de SP-stemmers hogeropgeleid is. Het is Groen'Linkslullen-rechtsvullen' niet! Sterker nog, de meerderheid van de SP-stemmers is lageropgeleid, het is namelijk een redelijke dwarsdoorsnede van de NLse bevolking (uitg de écht rijken dan), en daarbij is dat ook zo.

Barry van Hommel | 11-06-07 | 16:23

uhm barry van hommel @ barry van hommel
jaaajaa. Ik vind dat jij nou zelf eigenlijk ook niet echt een sterk punt maakt.

overVecht | 11-06-07 | 16:22

Barry van Hommel 11-06-07 @ 16:09
Zeg ik dat dan? Ik beweer ook absoluut niet dat de meerderheid van de SP-stemmers hogeropgeleid is. Het is Groen'Linkslullen-rechtsvullen' niet! Sterker nog, de meerderheid van de SP-stemmers is lageropgeleid, het is namelijk een redelijke dwarsdoorsnede van de NLse bevolking (uitg de écht rijken dan), en daarbij is dat ook zo.

Barry van Hommel | 11-06-07 | 16:20

ontkent hij trouwens ook de armeense genocide enzo?

overVecht | 11-06-07 | 16:18

sjaakdeslinksesul 11-06-07 @ 16:14
Nog een keertje, en nu begrijpelijk graag....

Barry van Hommel | 11-06-07 | 16:18

@sjaak

Zie jij nu ook je droom in duigen vallen?

De StoorZenDer | 11-06-07 | 16:17

QB (ja die.....) 11-06-07 @ 16:13
Flauw hoor, beoordelen op uiterlijk. Ik vind het bepaald ook geen lekker ding, maar boeiuh... het gaat om de inhoud in de politiek, voor lekker wijven kijk ik wel naar 'Dames in de Dop' :P

Barry van Hommel | 11-06-07 | 16:17

wat is die Anja Meulenbelt toch een nachtmerrie

bidlip | 11-06-07 | 16:16

@Barry van Hommel 11-06-07 @ 16:09
Zou je denken Harry? Dat betekent namelijk dat jouw electoraat over het stemt voor het geld dat jullie beloven en niet voor het ideaal.

sjaakdeslinksesul | 11-06-07 | 16:14

Barry van Hommel 11-06-07 @ 16:09

De laatste opmerking laat ik voor jouw rekening maar het is een feit dat bijvoorbeeld het electoraat van Wilders doorgaans het wat kansarmere, laagopgeleide deel van de autochtone bevolking is. Wat ik wel denk is dat het makkelijk is om hoogdravende mooie (linkse) idealen te hebben als je zelf niet met de problemen van de multiculti samenleving gekonfronteerd wordt omdat je zelf niet in die buurten woont. Het is dan ook erg makkelijk om Wildersstemmerts weg te zetten als domme racisten,

Bigi Bana Boy | 11-06-07 | 16:13

Barry van Hommel 11-06-07 @ 16:06

'Wat is er mis met Krista?'

Nou Barry zo'n alles is mis met deze trol, maar dat ga ik jou niet uitleggen gezien je tunnelvisie wbt de communsitenclub van Yang ToMaot, iedere uitleg verloren energie is.

tipje:

www.specsavers.nl (ook voor zelfverklaarde arme sloebers)

QB (ja die.....) | 11-06-07 | 16:13

Die gast spreekt idd vrij gebrekkig Nederlands. Maar eigenlijk gaat dat op voor bijna iedereen, dus waar hebben we het over...

Ruubse dinsdag | 11-06-07 | 16:13

Comrade 11-06-07 @ 16:12
En daar ben ik het nu helemaal mee eens!

Barry van Hommel | 11-06-07 | 16:13

... ongelofelijk dat hij bij die getrapte nepverkiezing DURFT te spreken over voorkeursstemmen. Iedere stem bij deze interne eliteverkiezing is bevoorkeurd. n schande voor de democratie, die hele eerste kamer.

Comrade | 11-06-07 | 16:12

sjaakdeslinksesul 11-06-07 @ 16:07
Flauw. Onder hogeropgeleiden komen aanzienlijk meer mensen voor die linkse idealen hebben dan onder lageropgeleiden. Simpelweg omdat hogeropgeleiden beter kunnen nadenken :P

Barry van Hommel | 11-06-07 | 16:09

Ze hadden natuurlijk met veel pijn en moeite een paar hoogopgeleide mensen met socialistische idealen gevonden om goeie sier te maken, dat is natuurlijk zoeken naar een speld in een hooiberg. En dan komt zo'n proletarische kutturk roet in het eten gooien. Enkeltje Noord-Korea! Bijdeweg Jan, ik ben hoogopgeleid én fabrieksarbeider geweest. Mail me maar, maar dan moet Anja Meulenbelt eerst weg.

sjaakdeslinksesul | 11-06-07 | 16:07

Patrick Bateman@16.00. Waar staat dat je als politicus Nederlands moet kunnen spreken. Als dat zo zou zijn, kunnen er nog wel een paar weg uit de 2e kamer en wijde omgeving.

Contra | 11-06-07 | 16:06

Mensen, wat een ophef om niks. SP discrimineert absoluut niet, Yilderim heeft net als alle andere kandidaten ingestemd met de voorkeurslijst voor de eerste kamer. Dat hij daar niet hoog genoeg op stond is niet relevant in dit geval, wat wél relevant is is dat het nu eenmaal zo is afgesproken dat er niet wordt afgeweken van deze lijst. Dit om te voorkomen dat bijvoorbeeld lijstduwers plotseling plaats gaan nemen in de kamer. Al is daar bij de eerste kamer misschien wat minder sprake van, omdat die gekozen wordt door andere politici en niet het volk. Dat Yilderim daar nu plotseling zielig over gaat doen is zíjn probleem, de SP zou het bij ieder ander exact hetzelfde hebben gedaan.

QB (ja die.....) 11-06-07 @ 15:50
Wat is er mis met Krista? Eén van de meest uitgesproken kamerleden die zich ook nog écht wil inzetten voor dierenwelzijn. Niks mis mee! Of struikel je over de 'plattelandstongval'. Da's zielig!

Barry van Hommel | 11-06-07 | 16:06

Of die kandidaat nu wel of niet geschikt is, ach...

We zien hier hoe de contouren van Josef Wissaronowitsj Marijnissen zich steeds scherper aftekenen.

Monsieur Bovary | 11-06-07 | 16:05

Patrick Bateman 11-06-07 @ 16:00

heb je die vent al eens horen praten? Nee dus!

kwarko01 | 11-06-07 | 16:02

@koffiepot
niet als iemand zijn CV bij elkaar liegt

BlackDeathMetal | 11-06-07 | 16:02

en wederom: i'm not surprised....

DenLangel*l | 11-06-07 | 16:01

@ kwarko01 11-06-07 @ 15:57
"Verder kan die alloch niet eens fatsoenlijk Nederlands spreken en slikt hij halve woorden in."
Hij komt uit Enschede, perfect geïntegreerd derhalve...

Patrick Bateman | 11-06-07 | 16:00

Als je iemand niet aanneemt omdat hij/zij te laag is geschoold. Is dat dan ook discriminatie jegens de lager opgeleide medemens???

koffiepot | 11-06-07 | 15:59

Zo he BOEIEND =| Gebeurt er dan echt niks leuks in Nederland?

*bladerd verder in sijn Geenstijl Vakantieboek"

D3fix | 11-06-07 | 15:58

@ .. zapper 11-06-07 @ 15:44: Tjek je mail eens lutser. ;-)

Armageddon | 11-06-07 | 15:58

Hahaha, wie staat er op die lijst: Geert Reuten! Een morsig mannetje die marxistische theorieen ten beste gaf waar de honden geen brood van lusten. Werd ook uitgelachen door vrijwel iedereen die op die faculteit rondliep. Daarnaast verraadster van de feministische zaak Meulenbelt, domineeszoon Arjan Vliegenthart en een hele trits aan (ex-)hoogleraren en artsen. Tiny Cox is de enige arbeider van het geheel, voor de rest zijn het welvarende, hoogopgeleide blanken uit de gegoede middenklasse. De SP bestaat niet meer.

sjaakdeslinksesul | 11-06-07 | 15:58

communisten

Lytse_Hille | 11-06-07 | 15:57

Gewoonweg clientelisme. Krijgt gewoon stemmen van zijn 'medelanders'. Verder kan die alloch niet eens fatsoenlijk Nederlands spreken en slikt hij halve woorden in.

kwarko01 | 11-06-07 | 15:57

@mezelf
Egh, foutje bedankt, meneer is Koerd. Wie zei er iets over de lange arm van Ankara, hehehe.

Murdockyoufool | 11-06-07 | 15:55

New_Utero 11-06-07 @ 15:48

Zeau is dat, de tyfus derhalve voor Javanen, Chinezen, Bosnegers en Hindoestanen van Bigi.

Dat gezegd hebbende is het wél zo dat in de Turkse cultuur het clientelisme geen onbekend verschijnsel is. Eea leidt er vaak toe dat Turkse politici in Nederland door voorkeurstemmen gekozen worden, ongeacht de politieke partij waar ze mee verbonden zijn (meestal linkse partijen, maar ik ken ook genoeg CDA/VVD voorbeelden). Voorkeurstemmen krijgen is één ding maar in dit soort gevallen ruikt het naar het ongewenste clientelisme en bovendien is het maar de vraag of een gekozen kandidaat een partij niet alleen maar als vehikel gebruikt om aan de macht te komen en of ze uberhaupt wel voor de uitgangspunten van zo'n partij staan. De praktijk leert dat het best vaak fout gaat met allochtone politici en er zijn veel voorbeelden van bekend waar een dergelijk persoon als éénmansfraktie verder gaat. Dat een partij daar niet op zit te wachten is duidelijk. Het is een goed teken dat allochtonen willen participeren in de politiek maar ik heb het gevoel dat ze er zelf toch nog niet aan toe zijn, juist vanwege de ongezond sterke binding met de ahcterban.

Bigi Bana Boy | 11-06-07 | 15:55

Ik voel het al aankomen; toch zitting nemen, twee keer verschijnen en vervolgens met een burn-out thuis op de bank wachtgeld trekken.
What else is new. Bedankt SP.

heavybas | 11-06-07 | 15:54

Fukkaduk geen van de genoemde links werken correct, zal Maorijnissen wek weer achter zitten, hoe dan ook wie liegt ligt eruit, kijk maar naar Charl Schwietert en dat meiske wat drie seconden staatssecretaris namens de ~LPF is geweest; dus logica zegt dat deze Koerd er terecht niet in hoeft te komen; immers wat willen wij? Dat de leugen regeert?

Aztec Convector | 11-06-07 | 15:52

Niet meer dan een terechte beslissing. Meneer hoaxt z'n CV bij elkaar. Bovendien kwamen de voorkeursstemmen op voordracht van Ankara tot stand. De SP is verdomme geen D2! Eh, 3.

Murdockyoufool | 11-06-07 | 15:51

Daarom is de SP juist zo populair in nederland

gaap_gaap | 11-06-07 | 15:51

Tja kan toch niet zo zijn dat je in nl mag liegen :P

Multikuli | 11-06-07 | 15:50

misschien kunnen 'ze' aXie van Velsen nu een plekje in de eerste kamer geven.

die is binnen de communistenclub van Yang ToMaot immers niet te overtreffen qua stuitende domheid.

QB (ja die.....) | 11-06-07 | 15:50

Racisme is voor negers.

New_Utero | 11-06-07 | 15:48

en terecht... je moet wel wat hersens hebben om het land (ahum) te besturen

BlackDeathMetal | 11-06-07 | 15:47

befehl ist befehl

Is een bekende uit het Socialisme.

Hakbarrr | 11-06-07 | 15:47

Lazrac dun twidde

kneuterzak | 11-06-07 | 15:46

SP zegt: democratie, allemaal leuk en aardig. Maar nu even niet.
Past prima bij de 1e Kamer trouwens.

John McClane | 11-06-07 | 15:46

Dat is nu sneu. Waar moeten onze Medelanders dan nu weer op stemmen?

Grasgriezel | 11-06-07 | 15:44

De regels zijn simpel, duidelijk en bij iedereen bekend binnen de SP en inmiddels ook behoorlijk daarbuiten, ik snap het probleem niet. Ben blij dat er mensen zijn die wel beslissingen durven nemen.

..zapper | 11-06-07 | 15:44

Worsten draaien? Ja, dan begrijp ik Jan wel! Partij valt en staat immers bij tomatenplukkers, ketchupfabrikanten en overige aanverwanten van de cherrytomaat. Daar passen geen worsten bij!

Falsema | 11-06-07 | 15:43


Tja, geen diploma's: geen zetel.

malle eppie | 11-06-07 | 15:42

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl