Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ayaan Hirsi Ali: 'Papen zijn cool'

ka$$aEn daar horen wij ons Somalische uitwisselingsprinsesje weer eens hol klinken vanuit haar Amerikaanse denktankje. Rooms-Katholieken zijn superleuk en hartstikke oké, want ze zijn niet zo hardleers als moslims is de strekking van het verhaal. Staat deze week in KRO Magazine. Het huisorgaan van Katholiek Nederland. De Islam zou een voorbeeld moeten nemen aan het Katholicisme. Want het katholicisme schijnt een ontzettend tolerant geloof te zijn. Oh? Dat is dan nieuw voor ons. Volgens ons denkt die Malle Opa daar in het Vaticaan toch heel anders over. Die ouwe gek is overal tegen. Euthanasie, abortus, condooms, echtscheidingsmentaliteit, de pil, homohuwelijken, Turken, protestanten, televisie-kijken, seks voor het huwelijk, internet en natuurlijk seks en geweld in de media. Wat je tolerant noemt...

Reaguursels

Inloggen

Goh objectieve kritiek op de islam van Hirshi Magan, dat is nog eens vernieuwend. Voor iemand die de profeet van de moslims een pedo noemt vind ik haar wel erg lovend over de grootste geinstitutioneerde faciliteerder van kindermisbruik.

LaCoHoKi | 23-05-07 | 00:13

Ayaan heeft gelijk mijn vriendinnetje is Rooms-Katholiek maar ze pijpt wel gewoon... zoals het hoort deepthroat

Mulatin Rome | 22-05-07 | 20:52

Ach je ze moet ook rondkomen he in the Big Appel. Dit is een goudmijn , gezeik op de Islam van een uitgezette ex-moslima IN de VS ... where dreams come true.
volgende boek : waarom t hindoeisme een voorbeeld is voor islam ... boek 3: waarom t boeddhisme een voorbeeld is voor ... en ga zo maar door.

razz | 22-05-07 | 16:53

-weggejorist-

Botte Hond | 22-05-07 | 13:09

Pritt Stift! Ben zelf praktiserend atheïst en daarom weet ik dat er nogal een verschil zit tussen de gemiddelde katholiek en het denken van de Paus. Wat ben jij dan, gewoon clueless?

Bijdeweg, afaik heeft het Vaticaan niet het geweldmonopolie van alle Katholieken in haar bezit. Als je de leer van het Vaticaan niet volgt heb je hoogstens last van wat opgewekte cognitieve dissonantie. Best tolerant ja. Is weereens wat anders dat een fatwa (die zeker níet geweldloos zijn).

ILT | 22-05-07 | 09:16

The Dude is down met Ayaan. De rest mag ballen eten.

Lebowski Achiever | 22-05-07 | 08:27

vander F 21-05-07 @ 23:12
Niet het een of het ander, maar elke keer als ik een mening van een Turk, Marrokaan of iemand anders vraag is men het altijd eens met mijn gedachtengoed, en da's niet omdat ze bang zijn, maar slechts schijnheilig. Ondertussen zagen ze de poten onder je stoel vandaan.

Zo jammer! | 22-05-07 | 07:30

Ayaan heeft wel gelijk, maar weet ze wel waarom?

Hammar | 22-05-07 | 02:29

Lagonda 21-05-07 @ 23:15
vander F 21-05-07 @ 23:21

Gematigde moslims worden beschouwt als extreem-rechts, fascistisch, racistisch en wat allemaal niet meer. Onze bestuurlijke klasse is dol op de orthodoxe islam. Vandaar dat 'Meiden van halal' op kosten van de Nederlandse belastingbetalers televisieprogramma's mogen maken en bijvoorbeeld soefi's en alevieten niet.

Ignatius van Loyola | 22-05-07 | 00:40

knutsel 21-05-07 @ 23:35

En dat blijft het voorlopig ook. Het rooms-katholicisme is de grootste religie. En daarna het hindoe-isme. En daarna het boeddhisme. En daarna het protestantisme. Uiteraard is de islam geen religie, maar een politieke cultus die regels ter gehoorzaming van een god, die door de mohammedanen Allah wordt genoemd, in zijn pakket heeft.

Ignatius van Loyola | 22-05-07 | 00:35

@Lagonda
Proost, ik neem er ook nog eentje. Nu Rouvoet z'n accijnsplannetjes er nog niet doorheengejast zijn.

Einstein | 22-05-07 | 00:00

@knutsel 21-05-07 @ 23:35,
en dan beweren dat de VOC de eerste multinational was.
*proest*

vander F | 21-05-07 | 23:53

Katholicisme is nog steeds de grootste religie. Waarom zou je daar niet tegen aanschurken? Mooie grote markt voor je boekjes.

knutsel | 21-05-07 | 23:35

@Lagonda 21-05-07 @ 23:19,
proost..

vander F | 21-05-07 | 23:22

@Lagonda 21-05-07 @ 23:15,
en maar de gematigde Moslims schofferen en in de steek laten ten faveure van de Moslim Broederschap en Milli Görüs.

Dat is niet om gek van te worden, dat is crimineel.
Levensgevaarlijke appeasers,
grondwet verkrachters.

vander F | 21-05-07 | 23:21

@vanderF: Tsja --- ik ga maar eens een fles whisky leegzuipen. Nou het nog mag.

Lagonda | 21-05-07 | 23:19

"Verontruste Turken hebben destijds 1400 handtekeningen verzameld TEGEN de bouw van zo'n Milli Görüs clubhuis."

Tsja. Onze bestuurders zijn ziende blind. Het is om gek van te worden.

Lagonda | 21-05-07 | 23:15

@Lagonda 21-05-07 @ 23:09,
tuurlijk niet, de boeken worden al herschreven,
'wij' hebben toch immers de slavernij 'uitgevonden'?

vander F | 21-05-07 | 23:13

Ik sprak vandaag een Turk, hij was verbaasd dat ik Milli Görüs kende.
Vond hij een enge fascistenclub.
Hier in mijn provinciegat heeft Milli Görüs ook een grote suikertaart neergezet.
Verontruste Turken hebben destijds 1400 handtekeningen verzameld TEGEN de bouw van zo'n Milli Görüs clubhuis.
De gemeente knipte uiteraard uiteindelijk trots het openingslintje door....
Hij begrijpt er niets van, alsof je het Sstormfront een prachtig kantoorgebouw laat neerzetten.

vander F | 21-05-07 | 23:12

@vanderF: Geschat wordt dat ongeveer 2 miljoen europeanen in Marokko en Algerije tot slaaf zijn gemaakt (en onder dwang tot de islam zijn bekeerd natuurlijk --- als we dan toch bezig zijn, dan gaat gewoon in een moeite door!). Gek dat van die landen nooit wordt verlangd om hier publiekelijk verantwoording voor af te leggen. Nah. Misschien verwacht ik ook wel teveel.

Lagonda | 21-05-07 | 23:09

Lagonda 21-05-07 @ 22:53

Dat de riffijnen en andere meauren op zijn zachtst gezegd niet echt "fitten" hier te lande is inderdaad verklaarbaar onder verwijzing naar de weerbarstige mentaliteit die men in Noord- Afrika geweaun is. Tel daarbij op: de islamisering van ook deze wat achtergebleven luiden en je hebt een explosieve cocktail. Ik verzet me tegen een te grote focus op Marokkanen en de kansenbuurten. Dat is een deel van het probleem. Binnen de geldende wettelijke context onoplosbaar. Maar het probleem van de wahabisering van de moslims is oneindig veel belangrijker en problematischer. Ook dát probleem is binnen de vigerende wetgeving onoplosbaar.

bottehond | 21-05-07 | 23:03

@Lagonda 21-05-07 @ 22:53,
nee dat leer je niet op school, niet meer dan, vroegah nog wel maar dat mag niet meer:

"Van 1661 tot 1663 was De Ruyter actief tegen de Barbarijse zeerovers en dwong dezen uiteindelijk een verdrag af. Die braken dat verdrag echter bijna onmiddellijk nadat hij verdwenen was, zodat hij er in 1664 opnieuw op uitgestuurd werd"

En Jefferson was er ook maar druk mee
memory.loc.gov/ammem/collections/jeffe...

vander F | 21-05-07 | 23:01

Die ouwe gek heeft het beter voor mekaar dan jij, Pritt. En ondanks al z'n malle opvattingen lijkt-ie me toch een stuk interessanter dan jij, Pritt.

Einstein | 21-05-07 | 22:58

@vanderF: haha, die is goed! Als zich één volk heeft bekwaamd in het vangen en handelen van slaven, dan zijn het toch wel de arabieren. Mét de complimenten van Mohammed, want slavenhandel is goedgekeurd door de Koran. Tot op de dag van vandaag vindt er slavenhandel plaats in islamitische landen.

Heb je trouwens wel eens van de 'Sallee Rovers' gehoord? Dat waren Marokkaanse piratenbendes die 250 jaar lang, tot in de 19de eeuw(!), de kusten van Europa onveilig maakten, dorpen overvielen en de bevolking tot slaaf maakten. Handel in blanke slaven dus. Daar leer je nou nooit iets over op school. Gek he?

Lagonda | 21-05-07 | 22:53

Voor de niet Reaumsch Katholieken onder U: Ayaan heeft gelijk. Het gaat eerst en vooral om de verhouding versus andersdenkenden en daar is vwb de Hoer van Babylon weinig op aan te merken. Komt U maar met Uw infantiel commentaar: "de RKkerk is verantwoordelijk voor de miljoenen aidslijers in Afrika"en "priesters zijn pedeausensuelen" en zet U zelf voor gek.

bottehond | 21-05-07 | 22:50

@Lagonda 21-05-07 @ 22:38
he, dat mag je toch niet zeggen!
Kom zeg, dat waren pure koloniale veroveringstochten.
Zo hoorde ik gisteren op de treurbuis een Marokkaan, of Turk, daar wil ik vanaf wezen,
beweren dat het Westen 'toch' de slavernij had uitgevonden...
?!?
WTF

vander F | 21-05-07 | 22:46

Nadenken is inderdaad een kunst, dat blijkt maar weer.

Lagonda | 21-05-07 | 22:43

Hirshi Ali Zoekt autoriteit en onderwerping ( met andere worden een SM partner ?) en zal binnenkort een oproep doen tot een hernieuwde inquisitie. Want zo kan het niet langer. De wereld gaat ten onder. En de nieuwe zelfbenoemde Jeanne d"Arc van al wie de verlichting wil inruilen voor spaarlampen en haar wil volgen naar een Eldorado waar dewijsheid en reinheid nog bestaan zal beloond worden. Met een kleine bijdrage van tenminste 25 euro voor haar nieuwste ode aan haar eigen unieke inzichten weet u zeker dat u in de toekomst alle delen ook kunt aanschaffen, nog een tsunami aan columns zult aanschouwen en vele facturen voor een security die het slimme Nederland nog heel lang zal moeten betalen. Dat is nou eenmaal het noodlot van wie te lang naar mij luistert.

nadenkeniseenkunst | 21-05-07 | 22:42

@malloc: correctie --- de kruistochten waren een reactie op de jihad, die vroeger ook al heel populair was. En de Spaanse inquisitie was een theekransje vergeleken bij de religieuze politie in, pak-'m'beet, Saoedi-Arabie.

Lagonda | 21-05-07 | 22:38

Het zal ongetwijfeld al gezegd zijn, maar ik ga niet weer 100 reacties doorlezen: het geweld komt (tegenwoordig) niet van de garistenen maar van de muzelmannen, dus daarom heeft Ayaan helemaal gelijk wat sommige zeikerige reaguurders ook zeggen.

cugel | 21-05-07 | 22:32

Waarom wordt er nog geluisterd naar een mediageile weirdo??Hoeveel aandacht moet dat mens hebben?

oligofreen | 21-05-07 | 22:30

Ze zijn niet zo hardleers als moslims, zegt ze.. ach ze weet niet wat ze zegt.
Haar ware woede en frustatie komt voort uit het feit dat ze door de sharia een klitloze trol is, en nu keurt ze het katholicisme goed, erg zielig
Ik zou zeggen, Hirschi, lees de geschiedenisboekjes nog eens na!

Strotgrondel | 21-05-07 | 22:22

@malloc 21-05-07 @ 21:59,
ging niet vanzelf hoor, al helemaal niet omdat de aanhang afnam.
De macht van Rome nam al af toen de schaapjeskudde nog fors in omvang toenam.

vander F | 21-05-07 | 22:16

vander F 21-05-07 @ 21:55
En dat is een feit. Amen.

d´omgebouwde | 21-05-07 | 22:06

Katholieken zijn helemaal niet tolerant (kruistochten, inquisitie, nederlands-spaanse oorlog), alleen pragmatisch uit noodzaak, omdat ze in aanhang aan het afnemen zijn (zeer ernstig). Zie hier de hypocritie van islam-bashter hirsi ali. Ik ben overigens zelf katholiek hoor, dus daar niet van.

malloc | 21-05-07 | 21:59

@Teis Nürnberg 21-05-07 @ 21:51,
Jezus (nsfw), je loopt wel een hele dode oude koe uit de sloot te sjorren zeg.

vander F | 21-05-07 | 21:57

@d´omgebouwde 21-05-07 @ 21:49,
nou ja, ik zeg het maar.
Er wordt nogal eens met de feiten gesjoemeld als de kruistochten ter sprake komen.

vander F | 21-05-07 | 21:55

haha de katholieke kerk Tolerant en open voor het debat? Om eens een voorbeeld te geven

Galileo, de man die ergens in de 15de eeuw (ongeveer) bedacht dat de aarde om de zon draait en niet andersom en die daar voor vervolgd is. Heeft in 1986 officieel gelijk gekregen van de kerk, met daarbij een excuus.

Nee hun standpunt open stellen voor de debat is zeker één van de sterke kanten van de kerk

Teis Nürnberg | 21-05-07 | 21:51

Prikker 21-05-07 @ 20:46

Snik. Ik ben het helemaal met je eens. Doodzwijgen dat, over lijken gaande, loeder.

LuftBalloon | 21-05-07 | 21:50

vander F 21-05-07 @ 21:38
De orde der tempeliers werd toch echt opgericht om het toenmalige "heilige land" te heroveren en pelgrims te beschermen. dat ze bij de herovering van het Moorse Spanje een, ook niet te misverstane rol speelden was en is mooi meegenomen. Feit blijft dat, they kicked some muslim arse, en dat zouden meer mensen moeten doen. In dit licht gezien kan ik mij wel vinden in de woorden van mevr. Magan enweetikveel.

d´omgebouwde | 21-05-07 | 21:49

@Lagonda 21-05-07 @ 21:35,
het lijkt dat sommigen het verschil tussen Katholieken en Grristenen niet meer kennen,
op zich een mooie stap richting ontkerstening.

vander F | 21-05-07 | 21:40

@d´omgebouwde 21-05-07 @ 21:30,
in eerste instantie o.a. om de Moren Spanje uit de drijven he,
dat wordt nog wel eens vergeten met die kruistochten.

vander F | 21-05-07 | 21:38

Ach ja --- als je een geloofscultuur gewend bent waar je klit eraf wordt gesneden, kan ik me voorstellen dat je het Katholicisme als een warm bad ervaart.

En verder hebben de meeste katholieken in West-Europa schijt aan wat de paus zegt of vindt.

En aan die pipo hierboven die het heeft over de amerikaanse reli's die abortusartsen omleggen --- dat zijn born-agains, en beslist geen katholieken.

Lagonda | 21-05-07 | 21:35

@koerbagh 21-05-07 @ 20:32,
zonder water lijkt me 40 dagen afdoende.

vander F | 21-05-07 | 21:31

Vroeguh had onze connectie te Rome nog de morele kracht en politieke macht om een kruistocht tegen valse profeten te organiseren. Iets wat heden ten dage zo hard nodig is. *Denkt met weemoed terug aan de fijne tijden met de broeders
tempeliers*

d´omgebouwde | 21-05-07 | 21:30

"Die ouwe gek is overal tegen. Euthanasie, abortus, condooms, echtscheidingsmentaliteit, de pil, homohuwelijken, Turken, protestanten, televisie-kijken, seks voor het huwelijk, internet en natuurlijk seks en geweld in de media."

Dat van die Turken , tv-kijken en internet had ik nog niet meegekregen, maar voor de rest is de paus dus fervent aanhangert van het recht op leven en tegenstandert van het recht op deaud begrijp ik.
Vreemd om dat dan als tegenargument in te brengen! Ik bedoel, sleep er dan op zijn minst de geschiedenis aan de oren bij om je gelijk te halen.

Chiant | 21-05-07 | 21:23

Als ie tegen geweld is dan is ie tegen geweld. Dat noem je dan intolerant...

six van chandelier | 21-05-07 | 21:18

Kunnen we alsjeblieft een cordon sanitair rond alles wat ayaan hirshi ali chemikali uitspreekt leggen ?
Al die bagger hoeven we toch niet keer op keer weer aan te horen ?!?!!

Prikker | 21-05-07 | 20:46

@vander F 21-05-07 @ 20:13:
40 Dagen? Denk je dat dat genoeg is? 40 Jaar lijkt me beter.

koerbagh | 21-05-07 | 20:32

Alle geloven zijn kudt. En daarvan zijn Islam en Katholicisme dan nog de slechtste.

zooishettoch | 21-05-07 | 20:26

@metalgrandpa 21-05-07 @ 20:17,
right, you've got my drift.

vander F | 21-05-07 | 20:19

vander F 21-05-07 @ 20:16
Bladzijden uitscheuren en opeten!

metalgrandpa | 21-05-07 | 20:17

@metalgrandpa 21-05-07 @ 20:15,
die ja,
mag mee als noodrantsoen.

vander F | 21-05-07 | 20:16

vander F 21-05-07 @ 20:13
Je bedoelt: die verzameling losse onsamenhangende schrijverijtjes van diverse auteurs, in de volksmond genaamd: Hijbel?

metalgrandpa | 21-05-07 | 20:15

@metalgrandpa 21-05-07 @ 20:00,
de kwezels allemaal de woestijn in jagen, minimaal 40 dagen, zonder eten en drinken.
(vooruit, bijbel mag mee)

vander F | 21-05-07 | 20:13

Ai, ay, Ayaan!
Hier slaat zij (ondanks mijn bewondering voor deze dame die voor NIEMAND buigt!) toch ff de plank mis... Het Katholicisme zoals dit in 0031 wordt toegepast, is zeker wel tolerant te noemen.

Ondanks de conservatieve taal van uit de diverse bisdommen, valt er best wel te praten en te onderhandelen met deze mensen. Ook staan zij open voor het debat.
Als we echter in andere landen kijken (Polen?) enkele
Z-Amerikaanse/Afrikaanse landen, ontwaren we een ultra-conservatief en star systeem dat dmv intimidatie, bangmakerijen en dreigen met Hel en verdommenis, in stand wordt gehouden...

Maar goed, zo denk ik erover.

Ahasveros | 21-05-07 | 20:12

he he .. eindelijk weer eens normale kritiek hier .. hebt gvd wel weer effe geduurt maar dan heb je ook wat zullen we maar zeggen .. Je kan draaien wat je wil maar dit is reinste .. don't bite the hand that feeds you .. erg dome move en zeker terecht gequote als je als authetiek wil voordoen .. stom ! Dan kan je nog beter als de duivel gaan glimlachen als pim op tv deed bij melkert ..

Draaitafel Demagoog | 21-05-07 | 20:06

.HerNihilist 21-05-07 @ 19:50
Inderdaad: Verlichting niet Dankzij, maar Ondanks de kerkelijke hierarchie!! Een belangrijk gegeven, wil je de ontwikkelingen in Europa en de VS sinds pakweg 17e eeuw daadwerkelijk begrijpen. Mensen als George Washington zouden zich in hun graf omkeren als ze wisten hoe vandaag de Newborn Christians elke verwijzing naar de Evolutieleer of het begrip Natuurlijke Selectie proberen uit te wissen en het onderwijs proberen hiervan te ontdoen ten gunste van het zgn Creationisme, ook wel genaamd Intelligent Design van de schepping. Trouwens hebben wij in onze Nederlands regering ook creationistische elementen zitten: ene Maria van den Hoeven die in het vorige kabinet Balkie als min. van onderwijs probeerde het Intelligent Design in het onderwijs op de kaart te zetten!

metalgrandpa | 21-05-07 | 20:00

Dat soort Grristenen Knutsel...

vander F | 21-05-07 | 19:58

@Dr. Faustus. Hij is vast netjes opgevoed in de Hit... ach laat ook maar. Halleluja, mea culpa, agnus dei, memento mori, bladibla.

knutsel | 21-05-07 | 19:51

Als Hirsi Ali meent dat mensen zich kunnen ontwikkelen door voorbeeld te nemen aan iemand die hoger geplaatst is in een of andere hierarchie, zonder vragen te stellen over haar vorm en uitwerking, sympathiseert zij op dezelfde wijze met de RK als de 'moslim' die zich denkt te kunnen ontwikkelen door de leefregels van een Imam of een Fatwah op te volgen. Als ik mezelf toesta, in mijn 'visie' over 'verlichting' in de RK heeft deze zich historisch niet dankzij, maar heeft zij zich grotendeels ondanks de leer van de paus voltrokken. Het zijn nu bv. vooral de 'leken' uit de RK kerk die 'lak' hebben aan de RK-leer, welke bovendien ook nog eens bijna exclusief is voor de Nederlandse situatie (dus hoezo is de paus een voorbeeld voor dat gedrag???). Het willen leren van de RK-paus en vervolgens zijn verlichtingsmodel (wat overigens helemaal geen verlichtingsmodel is, maar een subsidiariteitsmodel) te kopieren naar de islam komt voor mij over als een gebrek aan inspiratie en visie van haar eigen kant. Zij maakt de inschatting dat zij de paus ziet als bewijs voor de hervorming, ik zie dat anders, het bewijs voor hervorming in de Islam is het verzet van haarzelf geweest, niet van bovenaf. Het verbaast mij en ik begrijp dit dan ook niet van haar, zij past met deze uitspraak in ieder geval NIET in de a-theistische verlichtingstraditie. De uitwerking van een strikt hierarchisch georganiseerde islam met 1 leider nog nagelaten, daar word ik bang van.

.HerNihilist | 21-05-07 | 19:50

Ignatius van Loyola 21-05-07 @ 19:01
Beste Jezuïet, hoe anders de moraal van het Vaticaan is, bijvoorbeeld tijdens het Derde Rijk, of het Concordaat met Mussolini lees je HIERRRR... www.positief-atheisme.nl/vaticaan.htm
Of de relatie van PopieJopie (JP-II) met Latijns Amerikaanse dictaturen als die van Pinochet, maar abortus of euthanasie heet moord, neenee, dat mag niet! En geen condooms gebruiken hoor, in de strijd tegen HIV.
O, en kijk eens hoe ons reformatorische boegbeeld Maarten Luther dacht over de Joden: www.positief-atheisme.nl/luther.htm
En hoe vervolgens een eng mannetje met een snorretje dit gedachtengoed in praktijk heeft gebracht..........
Oh ja, van welke club was ene meneer Ratzinger lid zo'n 65 jaar geleden?

metalgrandpa | 21-05-07 | 19:50

@knutsel 21-05-07 @ 19:37,

Moos komt bij de Hemelpoort al waar Petrus hem opwacht en de hemel binnenleidt.
Samen wandelen ze een stukje door het paradijs waar Petrus hem wat wegwijs maakt.
"Kijk, zegt Petrus, daar zitten de Joden, heel gezellig en daar zitten de Katholieken, een eindje verderop zul je de Islamieten vinden"
Moos keek eens om zich heen en vroeg.
"Zeg, en wie zijn dat, daar helemaal in het hoekje?"
'Ssst" maande Petrus Moos "Stil, dat zijn de vrijgemaakt Gereformeerden, die denken dat ze hier helemaal alleen zijn"

vander F | 21-05-07 | 19:49

@vander F:
In je ambassade!

Rest In Privacy | 21-05-07 | 19:49

@artegui:
Kardinaal Ratzinger was één van de hoogst gewaarde professoren en een echte intellectueel. Zijne Heiligheid is zeker geen carnavalszot (zoals JP II dat was).

Dr. Faustus | 21-05-07 | 19:48

@Varreke. Ik geloof dat geen enkele (monotheistische) religie intrinsiek tolerant is. Dat de kattezieken een paar honderd jaar voorlopen op de geiteneukers is weer een ander verhaal. In dat geval hebben jullie wel gelijk, zucht...

knutsel | 21-05-07 | 19:47

Sinds de zestiende eeuw heeft het Vaticaan gaandeweg zijn wereldlijke macht verloren en zodoende is de scheiding tussen kerk en staat in de westerse wereld bijna kompleet en trekken de katholieken zich weinig aan van wat die karnavalszot in Rome aan richtlijnen uitvaardigt.Hij staat geen 100 maar 1000 jaar achter.Hij vraagt zich trouwens iedere ochtend af waar zijn kruisvaarders gebleven zijn.

artegui | 21-05-07 | 19:43

@DT71 21-05-07 @ 19:32,
oh God (knmi). krijg ik nu een woedende menigte voor m'n deur?

vander F | 21-05-07 | 19:42

@ knutsel 21-05-07 @ 19:34

En waarom niet?
Word je met de dood bedreigd omdat je van je geloof afgekeerd bent?

Varreke | 21-05-07 | 19:41

van de f @19:31 dat is ook het grote verschil de gemiddelde christen of jood kan tenminste tegen een geintje, zij wel!(sorry ik kon het even niet laten)

van de kraats | 21-05-07 | 19:40

Geloofscrisis... Wellicht kan er toch meer verwezen worden naar de - in elk geloof voorkomende - identiteitscrisis. Het dogmatische wat het RK in de ME had, heeft de Ieslam nu... Of zie ik dat verkeerd.....? Helemaal vologens protocol, maar buitengewoon onwenselijk ;)

Hoenoemiedat | 21-05-07 | 19:40

een geloof aanhangen is een zwaktebod. alle religies dus op één hoop en de hens derin.....

kokanjemast | 21-05-07 | 19:38

@Vanderf. Eh, katholieken geloven ook in Christus hoor...

knutsel | 21-05-07 | 19:37

Gelukkig - ondanks Prut Stift - zijn er nog opiniemakers die WEL ballen hebben.
-
KOM D'R MAAR IN, TEEUWEN !

DenkZelfstandig | 21-05-07 | 19:37

Als katholiek moet ik toch even melden dat Ayaan dit keer wel gelijk heeft.

Dr. Faustus | 21-05-07 | 19:36

@Kohaku 21-05-07 @ 19:32,
we hebben het nu over Katholieken, niet over Grristenen.

vander F | 21-05-07 | 19:35

Als ex-katholiek moet ik toch even melden dat Ayaan dit keer WEL gelijk heeft.

DenkZelfstandig | 21-05-07 | 19:34

Als ex-katholiek moet ik toch even melden dat Ayaan dit keer geen gelijk heeft.

knutsel | 21-05-07 | 19:34

Daarbij vertelde gekke mocro juist nog dat Islamieten geen gevoel voor humor hebben.

vander F | 21-05-07 | 19:33

@vander F:
Wil je de proleet (anwb) niet meer aanduiden als 'de goede man'? Bvd (aivd).

Rest In Privacy | 21-05-07 | 19:32

nou vooruit, iemand moet het doen:
-
GEERT, KOM D'R MAAR IN !

DenkZelfstandig | 21-05-07 | 19:32

Jongelui, vergeten we even niet dat die gristenen o zo vriendelijk zijn als het om abortus gaat bijvoorbeeld. Weleens gehoord wat die o zo vriendelijke gristenen in de USA doen met medici die abortussen uitvoeren? Precies, maar gewoon vol blijven houden dat die baardmansen wel slecht zijn. Het zijn de extremisten in de geloven die voor de problemen zorgen, niet de gelovigen in het algemeen.

Kohaku | 21-05-07 | 19:32

Ik heb ff gecheckt, volgens mij heeft nog nieman gezegd:
GEERT, KOM D'R MAAR IN !

DenkZelfstandig | 21-05-07 | 19:31

@van de kraats 21-05-07 @ 19:24,
oh?
Dan begrijpen een hele zooi Moslims het blijkbaar niet.
Mohammed (zgan), is zo verdomde heilig dat naams misbruik of zelfs maar een plaatje van de goede man hele volksstammen tot woedende massa's doet ontbranden.

Zo bont maken Grristenen het niet eens met hun ouwe hippie verering.

vander F | 21-05-07 | 19:31

Lang leve de ene, heilige, katholieke en apostolische kerk! We hebben bijna de zwarte Madonna Sinte Magan bekeerd, dus voor andere moslims is er ook nog hoop!

Dr. Faustus | 21-05-07 | 19:28

@artbrut 21-05-07 @ 19:24,
*grijns*

vander F | 21-05-07 | 19:28

LEZEN prit stift. LEZEN. Ali spreekt over de katholieken in het algemeen niet die malle ouw opa in het Vaticaan. Die loopt nog honderd jaar achter waarmee hij overigens een millenium voorsprong heeft op de islam

derkcs | 21-05-07 | 19:27

ignatus van [email protected] 19:01 dat weet ik gelukkig wel! ik deed zeg maar functie vergelijk dit deed ik om te laten zien dat de vergelijking mohammed ,jezus niet opgaat hun zien jezus als profeet en de christenen denken dat jezus meer was als een profeet .

van de kraats | 21-05-07 | 19:24

OH???
-
Dus zeggen dat je tegen iets bent is HETZELFDE als mensen willen vermoorden die er niet tegen zijn?
-
Van extremere Katholieken hoef je niet dood als je vóór vrouwen rechten bent, van de extremere Moslims WEL. Als je het verschil niet ziet... :
-
NONE SO BLIND AS THOSE WHO REFUSE TO SEE

DenkZelfstandig | 21-05-07 | 19:24

Maar wat je ook doet, kijk Ayaan nooit recht in de ogen en ontbloot nooit je tanden.

artbrut | 21-05-07 | 19:24

@bouwfraudeur, u soliciteert naar de openstaande funcie van columnist?

Joost Maghetweten | 21-05-07 | 19:18

Bouwfraudeur 21-05-07 @ 19:01

Ik geloof dat Simonis heeft willen zeggen dat je als aanhanger van een geloof met niet zulk een hoog moreel peil als het christendom je niet per definitie een lage morele standaard hoeft te hebben. Hij omschreef het ongelukkig, maar ik begrijp wat zijne eminentie ermee bedoelde.

Ignatius van Loyola | 21-05-07 | 19:17

En weer bij Lingo, kaalkoppen.

Chileen, laat zijn kinderen maar gaan.

G-unite | 21-05-07 | 19:15

@Octavianus; beste discipel, met een bijbel overdwars in je anus hou je weinig gevoel over....

Bouwfraudeur | 21-05-07 | 19:15

@Bouwfraudeur
heb nu nu echt het gevoel dat iemand dat gelul van je leest? schrijf een boek!

Octavianus | 21-05-07 | 19:13

Woot.

Nog een keer,
doe eens ophouden.

Lingo roeleert!

G-unite | 21-05-07 | 19:13

OT:
Net bij Lingo: 'Neologisme. Vroeger vooral door dichters en schrijvers, tegenwoordig door websites als Geenstijl.nl. Een voorbeeld: "een wandelende peopcentrale"'
-
No kidding....
/OT

Rest In Privacy | 21-05-07 | 19:10

Ik meen dat de redactie zich heeft verkeken en dat - met persmissie - de titel moet luiden: "Pijpen is cool!"

Hyppo Kriet | 21-05-07 | 19:10

Alle mensen boven de 6, die in sprookjes geloven, brandende bosjes, wijkende zeeen, e.d, die anderen hun wil willen opleggen dienen terstond uit leidinggevende functies geweerd te worden.

superjan | 21-05-07 | 19:09

Die schattige ouwe witjurk was ook hoofd van de Inquisitie.
Zo tolerant,die katholieken.
Not.

depete | 21-05-07 | 19:08

[email protected]
Bespeur ik daar enige twijfel?

bejaarde op brommer | 21-05-07 | 19:06

Wat ''bouwfraudeur'', dus jij zit achter die Kelly?

Tekkeldief | 21-05-07 | 19:05

Het voorgeborchte. Verdomd, een nieuw Nederlands woord? Iets uit lang vervlogen tijden? Het klinkt alvast niet fris, vrolijk en fruitig. Het roept ouderwetse beelden op van kerkers voor gebochelden waarvoor het leven toch al een hel op aarde is. Martelwerktuigen, roestige ijzeren kettingen en knellende metalen handboeien. Plekken waar het stinkt naar poep en urine. Waar ziekmakende ratten bij de eerste rammeling van een sleutelbos verdwijnen in kieren en spleten. Eeuwige verdoemenis en geweeklaag lijken op de loer te liggen.
Paus Benedictinia XVI heeft onlangs de strontkar weer eens even het “Plein van de Hemelse Vrede” opgedraaid. ‘Meneer’ op de bok. Tinia XVI, uiteraard gekleed in het onbesmettelijke wit. Een beetje maagd kan n.l. stinkende gier verspreiden en toch geen vuile handen maken. De aardse invaller van een schamele Jezus die altijd een ezel verkoos. Voor zover je het geloven mag/moet. Prettig ongeloofwaardig contrast. Om het feestje compleet te maken laat onze RK-roerganger zich bij het ochtendkrieken tijdens een verkleedpartijtje in een belachelijke en prijzige outfit wurmen. Terwijl het Heerschap van de daken predikt dat we karig, sober en voortplantingsgericht moeten leven. Kom trouwens niet aan de ‘hemelpoort’ van de St. Pieter in korte broek. De Zwitserse Garde wijst je onverbiddelijk de deur. Maar het kon erger.
Volgens de eeuwenoude theorie van het voorgeborchte gaan kinderen die bij de geboorte of kort erna overlijden, niet direct naar de hemel, omdat zij niet door de doop van de erfzonde zijn gereinigd (…). Ze gaan echter ook niet naar de hel, omdat ze geen kwaad hebben bedreven. Daarom zouden de kinderen het eeuwige geluk in het voorgeborchte krijgen. Een soort kinderdagverblijf voor onbeperkte tijd echter zonder overheidstoelage. Mooi.

Je slaat er het best verkochte boekwerkje ter wereld even op na. Hemel, hel en verdoemenis in overvloed. Voorgeborchte? Onvindbaar! Hebben die infantiele ontaarde hulpsinterklazen gewoon weer wat uit hun duim gezogen. Celibatair vegeteren is mensonterend dus van dat zuigen is ook wel weer invoelbaar. Dat Maria overal jankend opduikt terwijl ik weer mijlenver uit de buurt ben is ook wat wonderlijk. Evenals dat kleedje van Turijn en wat onverklaarbaar gebeente dat overal ter wereld aanbeden wordt. Al was het een winnend Staatslot.
Onze Heilige kindervriend vond dat voorgeborchte toch wat erg hardvochtig. Dus verklaarde XVI officieel het voorgeborchte voor ongedoopte dode kinderen als achterhaald. Met 1 pennenstreek. "Het buitensluiten van onschuldige kinderen uit het paradijs is in tegenspraak met de bijzondere liefde die Christus voor de kleinsten koestert", stelt de paus in een verklarend document. Fijn, zo’n alleswetende betweter. (www.bouwjaar54.nl)
Volgens Italiaanse media heeft de paus ook tot afschaffing besloten omdat het aantal abortussen gierend uit de hand loopt en steeds meer kinderen niet gedoopt worden. Tijd voor actie. Misschien kunnen ze wat doopvocht bijeengieten en die Romeinse rommelaar plezierig verzuipen.
Een van zijn manschappen, kardinaal Simonis, deed afgelopen weekend ook een knoop in de collectezak. Zo is hij er zeker van dat sommige moslims hem in vroomheid en heiligheid van leven (…) verre overtreffen en om die reden een veel hogere plaats in de hemel krijgen. Nieuwste info dus: in het hiernamaals heb je zit-, stort-, sta- en ligplaatsen. En nog wel op verschillende hoogte. Rangen en standen. Vooraan in de moskee; bovenaan bij Petrus. Een mooi rommeltje, al die geslachtloze RK-geestelijken en die boterzachte Islamitische maagden bijeengedreven. “Bedankt voor de bloemen, trouwens!”

Bouwfraudeur | 21-05-07 | 19:01

van de kraats 21-05-07 @ 18:58

Paus Benedictus XVI heeft een geheel andere moraal(en bijbehorend gedrag)dan de stichter van het mohammedaanse geloof, Mohammed ibn Abdoellah.

Ignatius van Loyola | 21-05-07 | 19:01

gekke mocro @18:38 tja toch moet je volgens vele katholieken de paus een beetje zien als de adjudant van jezus, dus ik vind het geen slechte vergelijking in de katholieke wereld schijnt het zo te zijn dat men jezus als god beschouwd
dus dan is de paus een afgevaardigde van god en de moslims zien mohammed als een afgevaardigde van god dus de vergelijking klopt wel!

van de kraats | 21-05-07 | 18:58

De profeet van mocro is op dit moment toiletten aan het schoonmaken op CS, en verdient wat bij met blowjobs.

Tekkeldief | 21-05-07 | 18:53

gekke mocro 21-05-07 @ 18:38

De persoon die u een maffe sinterklaas noemt is inderdaad niet te vergelijken met Mohammed ibn Abdoellah.

De Isa uit de Qor'aan is totaal anders dan Jezus in het Nieuwe Testament. Jezus is de Christus en niet zomaar een profeet maar niemand minder dan God de Zoon. Het vleesgeworden Woord die was in de beginne en nu en altijd tot de eeuwigheid der eeuwigheden. En hij is gekruisigd, gestorven en op de derde dag opgestaan om de wereld te verlossen.

Er staat trouwens in de Qor'aan als zouden christenen geloven aan de Vader, de Moeder en de Zoon. Wij geloven echter in één God(Vader, Zoon en Heilige Geest). Hoe is het toch mogelijk dat in de Qor'aan("het volmaakte boek, daarover is geen twijfel")zulk een feil te vinden is?

Ignatius van Loyola | 21-05-07 | 18:50

Wiens brood men eet, diens woord men spreekt.

Schoorsteenveger | 21-05-07 | 18:48

@gekke mocro 21-05-07 @ 18:38,
niet lachen?
Nee, je zou eens een sprankje humor ten toon spreiden zeg...

Beetje Grristen kan smakelijk moppen vertellen over z'n geloof.
Maar dat snap je duidelijk niet.

vander F | 21-05-07 | 18:46

Dus tolerantie is hypocriet.
Daar gaan we weer...

Don Quichote | 21-05-07 | 18:40

van de kraats 21-05-07 @ 18:29

Vergelijk onze profeet(vzmh) aub niet met zon maffe sinterklaas, neem dan Jezus die komt nog in de buurt. En als er een cartoon wordt gemaakt over Jezus dan kunnen wij daar ook niet smakkelijk om lachen.

gekke mocro | 21-05-07 | 18:38

de rooms katholieke kerk is heel tolerant, ze zeggen eigenlijk alleen dat iets niet de bedoeling is maar het wordt wel gedoogd en vergeven..

nnnnnnnn | 21-05-07 | 18:37

Het katholicisme is zeker een tolerant geloof als je het bv. vergelijkt met het protestantisme en de vele daarvan afgeleide stromingen.
De islam is m.i. niet zozeer een geloof,maar meer een totalitaire ideologie.

de honden blaffen... | 21-05-07 | 18:36

In veel Westerse landen trekt geen katholiek zich ook maar iets aan van Ratzinger of ander zelfverklaard heilig tuig. Het is alleen maar een ritueel geworden, waar sommige gebruik van maken naar believen.
Fortuyn en Reve waren daar goede voorbeelden van.

Tekkeldief | 21-05-07 | 18:34

ayaan hishi bekijkt het vanuit haar perpectief, en 1 ding is zeker er zijn een hoop zaken op de katholieke kerk aan te merken ,maar 1 ding klopt wel als ik een catoon van de paus maakt zullen een hoop katholieken er smakelijk om lachen terwijl als je er 1 van mohammed maakt je er donder op kan zeggen dat de ambassade exstra bewaking nodig heeft

van de kraats | 21-05-07 | 18:29

LOL @Akabei 21-05-07 @ 18:02

Karel kwakbol | 21-05-07 | 18:25

Praten over geloof is als praten over peop - dat daarmee een paar endeldarmgasten hun geld mee verdienen, swois. Dat daarmee een paar rukberen anderen onderdrukken, verkrachten en een leven ontzien, dat zouden ze eens in die KRO guide moeten publiceren. Huichelaars. En woord op voor onze weggepeste allochtoon.

JudgeJuly | 21-05-07 | 18:24

MDA 21-05-07 @ 18:04

Die priesters zondigen en een begaan een misdaad volgens de kerkelijke leer. Geen goed voorbeeld dus.

Ignatius van Loyola | 21-05-07 | 18:18

Bokito is de helemaal de weg kwijt, de katholieke kerk vind het allemaal geweldig dat ze tegen de Islam is, maar ze moet zo nu en dan wel wat positiefs over de uberpaap zeggen, anders krijgt ze geen uitkering meer van denktankje.

gekke mocro | 21-05-07 | 18:17

Als de priesters iets willen zeggen over dingen die niet met de geloofsleer te rijmen valt, hangen ze een vaag verhaal op over het boek en mystiek. Het katholieke volk begrijpt er natuurlijk niets van en doet gewoon zijn euro in het zakje. Zo kan de priester toch wat zeggen van alle slechte dingen die we doen, zonder dat hij het volk de kerk uitjaagt. En wij kunnen lekker doen waar we zin in hebben.

D.V. | 21-05-07 | 18:17

@ Varreke

Thanks for the offer, her name is Miss Piggy?

@ Don Quichote

Ben zeker geen leraar, heb nml mijn studie met succes afgerond.

Tyler-Durden | 21-05-07 | 18:15

Men kan Jezus Christus niet met Mohammed ibn Abdoellah vergelijken.

Ignatius van Loyola | 21-05-07 | 18:15

Zie wel het verschil tussen rooms katholiek en katholiek. Sinds wanneer moet je naar Rome luisteren? Daarbij is het verschil duidelijk op dit moment; het katholieke geloof is toleranter. De geschiedenis daar gelaten.

MCkoos | 21-05-07 | 18:13

Tyler-Durden 21-05-07 @ 17:44

Hell I like you, you can come over to my house and fuck my sister. ;)

Varreke | 21-05-07 | 18:08

Hij is echter, net als de profeet Mohammed, VOOR pedofilie... Lekker die Katholieke priesters.

MDA | 21-05-07 | 18:04

@MAXIMO 21-05-07 @ 17:30

Bij deze bevestig je dus dat de islam een achterlijk geloof is.

Akabei | 21-05-07 | 18:02

"Want het katholocisme schijnt een ontzettend tolerant geloof te zijn."

ten opzichten van de islam wel ja!

riek | 21-05-07 | 17:59

@rara 21-05-07 @ 17:14,

U heeft conecties in vaticaan-gerelateerde kringen? Nu ben ik echt onder de indruk!

Joost Maghetweten | 21-05-07 | 17:59

@Tyler-Durden 21-05-07 @ 17:44
U is leraar en verdient lesgeld?
Een terechte analyse tijdens het mogeaulen-uurtje maar onnodig,

Hopenlijk is de recente Turkse beeldenstorm een aanzet voor de islamitische verlichtings- en reflectiedwang.
*schudt hoofd*

Don Quichote | 21-05-07 | 17:57

Het blijft een topwijf.

bejaarde op brommer | 21-05-07 | 17:56

Laten ze die enorme kat in de zak in godsnaam daar bij het American Enterprise Institute houden.

luldebehanger | 21-05-07 | 17:55

Waarom er nog mensen zijn die deze leugenaar serieus nemen is mij een raadsel.
Van Amerikanen kan ik dat wel snappen,die zijn Bush gewend...

da wizard | 21-05-07 | 17:50

Ach, kap nou es met die clitloze zeur.

Montgomery Burns | 21-05-07 | 17:49

Paepsche vrouwtjes zijn gewillig dus ok
Waarschijnlijk heeft Ayaan soortgelijke ervaringen met aantrekkelijke manlijke paepen

Tobi | 21-05-07 | 17:44

@ Harige Bangmaker
@ Zippy

Als Varreke zijn lesgeld komt terughalen, moet ie dat voor jullie dan ook maar meenemen?
Begrijpend lezen schijnt nog steeds een vaardigheid te zijn........

Hirsi schrijft dat ze toleranter zijn geworden. In lekentaal:

Vroeger waren ze heel erg slecht en nu zijn ze minder heel erg slecht.

De tolerantie van de islamieten & moslims is er juist niet op vooruit gegaan: wanneer men de sharia weer invoeren, dan is dat een stap terug i.p.v. vooruit.

* Zucht *

Tyler-Durden | 21-05-07 | 17:44

Ayaan for Pope!!!

Gigs | 21-05-07 | 17:43

MAXIMO 21-05-07 @ 17:30
Gaat niet lukken, met vijfkeer per dag je reet naar het westen te steken en in de tussentijd energie te steken in de slachtofferrol, of terreur te zaaien. Om zo ver te komen als de Christenen moet civilisatie en vooruitgang in de genen en het geloof zitten. Plus natuurlijk een verantwoordelijkheidsgevoel hebben naar de medemens in het bijzonder. Ik ben niet gelovig, maar wel reeel.
In de Bijbel staat het ook, je oogst wat je zaait.
En het zijn jou Moslimvriendjes, niet de mijnen. En hoe zit het eigenlijk met je Moslimvriendinnetjes, of tellen die weer eens niet mee.

Zo jammer! | 21-05-07 | 17:42

In vergelijking met de Islam is de katholieke kerk liberaler dan Milton Friedman...

Hakbarrr | 21-05-07 | 17:39

"Zeker sinds de verkiezing van George W. Bush tot president van de Verenigde Staten in 2000 is deze denktank zeer invloedrijk geworden."
En 30 miljoen aan giften krijgen van oa Lynne Cheney en Microsoft.

Zo staat er geschreven aldus Wikipedia.
Echt zo'n fijn onafhankelijk instituut met z'n .org.

trespasser | 21-05-07 | 17:36

God is black.
Yes she is.

G-unite | 21-05-07 | 17:34

Black Pope has arrived....

LuftBalloon | 21-05-07 | 17:30

Tsja, het heeft dan ook iets minder dan 2000 jaar geduurd tot ze op een beschaafd niveautje kwamen.
Zou leuk zijn als Ayaan dat geduld ook zou kunnen opbrengen bij onze Moslimvrienden.

MAXIMO | 21-05-07 | 17:30

Die jurk (Nazinger of hoe die heten mag) is niet zo'n beste in termen van vooruitgang enzo. Dat heb ik althans op school vernomen en meegekregen bij m'n opvoeding.

walstroom | 21-05-07 | 17:29

Ik denk dat ze uit gewoonte weer liegt.

Zeddegeizot | 21-05-07 | 17:26

Op dit moment heeft het katholieke geloof de meest juiste plek in de samenleving; persoonlijk en in de samenleving net naast het midden.

De islam is the other way round en dat is levensgevaarlijk.

Varreke | 21-05-07 | 17:25

De bitsj is gewoon aan het slijmen bij haar Amerikaanse vriendjes... doh

ConfuZor | 21-05-07 | 17:23

@ Harige Bangmaker 21-05-07 @ 17:19

Gatverdamme wat een dooddoener. Ik leef nu, niet 400 jaar geleden.

Varreke | 21-05-07 | 17:23

Ik steun alle mensen die tegen islam zijn dus ook mijn heldin Hirsi Ali.

Wheeler | 21-05-07 | 17:22

Sind wanneer lees jij KRO propaganda Pritt, die de zoon is van Stift die de zoon is van Magan die de zoon is van Stijl van de bloedgroep rood van de stam Geen?

karmahead | 21-05-07 | 17:21

Ja, ja, ja... VERGELEKEN MET!

dada__ | 21-05-07 | 17:21

Varreke 21-05-07 @ 17:18: Ga jij je schoolgeld eens terughalen. De papen hebben complete continenten uitgemoord an afgeslacht. En dat allemaal in naam van hun spook.

Zippy | 21-05-07 | 17:20

Varreke 21-05-07 @ 17:18

Geschiedenisles gemist op het VMBO?

Harige Bangmaker | 21-05-07 | 17:19

@Mosselprikker, werken in de condoomfabriek?

Don Quichote | 21-05-07 | 17:19

De katholieken hebben er zo'n 1800 jaar over moeten doen voordat ze anderen met rust lieten. Als we dan eventjes gaan rekenen dan zou de Islam omstreeks het jaar 3300 ook verlicht moeten zijn. Even geduld nog...

Zippy | 21-05-07 | 17:18

@ Pritt

Wat een lul met vingers ben jij. In vergelijking met de islam is het katholieke geloof idd een humane religie. Ik heb in het vaticaan nog geen vrouwen gestenigd zien worden of bisschoppen met AK-47's in de lucht zien schieten.

Wat is dit toch de laatste tijd met Geenstijl? Gaan we politiek correct / pro islam worden?

Varreke | 21-05-07 | 17:18

Papen. Brabant. Verkeaupen aan Belgenland.

Harige Bangmaker | 21-05-07 | 17:18

"Een proces van zelfonderzoek en verlichting" zouden de katholieken hebben ondergaan. Ali gaat kopje onder in die denktank.

Don Quichote | 21-05-07 | 17:17

Ik wil het niet opnemen voor opa, maar dat condoom-verhaal dient wat nader uitgelegd te worden.

In donker-afrika heeft de man nogal de neiging om alles wat een gat in zit te neuken. Hoewel wij hier op ons werk de godganze dag fantaseren dat we de balie-medewerkerster aan stukken scheuren moet er toch uiteindelijk brood op de plank komen.

De negerts daar werken niet, en willen alleen maar (al dan niet met toestemming) negerinnen palen (bij gebrek aan blondjes daar). Dus wil de paus dat men iets meer remming neemt en gewoon gaat werken in plaats van de hele dag maagden neuken (om van de Aids) af te komen.

En in dat geval kan ik me er wel iets bij voorstellen.

Mosselprikker | 21-05-07 | 17:17

Ayaan ayaan toch,Er is geen tolerant geloof .Niet bij jouw exbroeders en niet bij de papen.Weg ermee met die mafkezen.De paus geeft de communisten en de kapitalisten de schuld van de ellende in latin amerika.Dat hij met zijn voorgangers daar mensen voor de keauze stelde geloven of niet geloven anders deaud is volgens deze jurk een hoax.

miko | 21-05-07 | 17:16

Maar ze leggen geen bommen, staan geloofsafval toe en de op katholieke grondvesten gestichte partijen vormen geen bedreiging voor de democratie.

sjaakdeslinksesul | 21-05-07 | 17:15

Ze is een undercovergristen.

Schele Japie | 21-05-07 | 17:15

@ Pritt

Wat zeur je nou? Ze schrijft dat Rooms Katholieken toleranter zijn geworden. In het artikel staat niet waarmee ze het vergelijkt, dus kan ze heel makkelijk gelijk hebben.

T'is nu nog zeker niet goed - maar ik heb liever de RK'ers van nu, dan van de middeleeuwen.........

Tyler-Durden | 21-05-07 | 17:14

De gemiddelde katholiek trekt zich weinig aan van die ouwe jurk. Ik heb in vaticaan-gerelateerde kringen al de naam "Maledictus" (hij die slecht doet) gehoord. Dit om even aan te geven dat er een verschil is tussen de "katholieke opinie", en de mening van de clerus (paus en medeplichtigen).

rara | 21-05-07 | 17:14

Katholieken zijn zo tolerant, omdat het de meesten (o.a. ik) geen ene f*ck kan boeien wat Benedictus XVI te zeggen heeft. Naar de kerk gaan doet 60% ook al niet meer. Verder zijn we tolerant tegen alle geloven (behalve de Ieslam).

En over ons geloof opdringen aan 2.1 miljard mensen, daar hebben we het niet meer over!:)

Vage.donder | 21-05-07 | 17:14

maar die malle opa roept in elk geval niet op tot geweld tegn andersdenkenden o zo

Wouter Boslim | 21-05-07 | 17:13

Ik ben ook tegen televisiekijken voor het huwelijk

Tiscali | 21-05-07 | 17:13

Laat haar maar praten ik luister er niet eens meer naar

BlackDeathMetal | 21-05-07 | 17:12

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken