achtergrond

Geenstijl

Veilig brommerverkeer Nederland

kamboem.jpgDe verkiezingen komen er aan, dus is het tijd de gemiddelde mongeaul even een hart onder de riem te steken. Auto's met caravans mogen harder dan 80 km/u. Want een Astra 1.2 +Kip kan toch zeker wel 100 lopen. Belangrijk nieuws dus voor de hardwerkende Jan Modaal. Maar er komen nog meer knievallen aan. Zo eisen motorrijders kussens op de vangrail en een verbod op lantarenpalen in de bocht. De spiegelschoppertjes vinden het maar lastig sliden met al die palen. Ja, ze eisen obstakelvrije bermen, net als bij de TT-Assen. Alsof dat nog niet genoeg is, eisen de motorrijders ook een verbod op het voeren van verlichting overdag op auto's, want anders vallen ze zelf niet meer op. En zo hebben deze types nog tienduizend wensen. We leggen het belang van vangrails voor de hardleerse motorrijder nog even uit: Vangrails zijn bedoeld om motorrijders op te plakken, dit zodat ze niet doorschieten naar de andere kant van de weg. Dat is veiliger. Daglicht op auto's maakt het verkeer veiliger. Verlichting in de bocht maakt de bocht veiliger. Verkeersborden in de berm maken de boel veiliger. Goed, mogen jullie raden wat het verkeer wel onveiliger maakt...

Reaguursels

Tip de redactie

Wil je een document versturen? Stuur dan gewoon direct een mail naar redactie@geenstijl.nl
Hoef je ook geen robotcheck uit te voeren.