
Hallo, stelletje semi-Franse mafketels daar bij de KLM. Vijftig euri meer vragen voor een vliegtuigstoel bij de nooduitgang omdat die
meer beenruimte biedt? Zijn jullie besodemieterd? Stelletje trombose veroorzakende idioten. Mensenuitdrogers! Dat jullie uberhaupt nog geld durven vragen voor die veetransporten in die stinkende lawaaikisten, met die frigide tutjehola stjoewardessen die lauwe koffie schenken en al die kudtheaumeaux die zich purser noemen en constant in je kruis zitten te kijken om te checken of de stoelriem wel vast zit. Fuck op ja, met je wereld van Peter Stuyvesant. Zooitje notoire overboekers! Nog even en het gebruik van het toilet kost 25 euro omdat je daar kan staan, en lopen in het gangpad kost 15 euro per meter. Wat nou extra comfort? Die stoel bij de nooduitgang is goedverdoemme een zware verantwoordelijkheid. Eentje met heuse
FAA Guidelines. Iemand moet dat luik openen in geval van nood. Toch? TOCH? Gaan we echt niet extra voor betalen. Daar willen we juist geld voor zien. Petitie tekenen kan hieronder.
Reaguursels
InloggenGratis godverdomme!
Ik ben twee meter lang, en dan kan ik die klotestoel vooraf reserveren.
Durf mij gloeiendegloeiende eens meer te laten betalen omdat ik lang ben!
Als je 150 kilo weegt, dan mag je lekker toeslag betalen voor 't brandstofverbruik. Mij overtuig je toch niet dat diegene er niks aan kan doen.
Ophoeren met je toeslag, prutsers!
getekend
Heb daar ook eens gezeten. Je zou een koude toeslag moeten krijgen.
Geef op dat petitieformulier, want hier teken ik graag voor. Stelletje randdebielen van de KLM. Reeds jaar en dag vraag ik om een plek bij een van de de nooduitgangen om tenminste mijn poten in die klapsigaar te kunnen strekken en, inderdaad. 't is een hele verantwoordelijkheid om op die stoelen te zitten. Nee, nu ga je de helden van de nooddeur, de ridders van de uitgang, de strijders voor de vrijheid met 50 pleuri belasten. Schoften.
@FlyingHigh 11-05-07 @ 13:01
'Deze stoelen worden als eerste aangeboden aan de passagiers die heel veel met de maatschappij vliegen.'
Dan is dat waarschijnlijk alleen bij de KLM zo, wat wederom tekenend is voor deze geldwolven. Bij elke andere maatschappij kun je gewoon tijdig om een plek bij de nooddeuren vragen. Tot nu toe altijd gekregen zonder frequent flyer te zijn!
Zullen we het eens omkeren? Alle benen onder de KLM bureaux eens een pitch van 0.74 cm en dageijks 4 uur overwerken. En dan 's kijken hoe snel ze doorhebben dat AMS-SIN van 12 uur vliegen met je knieën in je nek onmeaugelijk is. Teken geen petitie: wordt met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid onmiddelijk omgezet in KLM-bleauw playpapier!
Getekend,
Noxa
@vladimir putin
De enige momenten dat een deur in principe open moet tijdens een noodsituatie is tijdens start en landing. Dan zit er bij iedere deur een gekwalificeerde cabin attendant. Tijdens het instappen staan er ook op strategische plaatsen cabinepersoneel in de machine. Want ook dan zou iets kunnen gebeuren. Aan het einde van de vliegveiligheids video wordt heel duidelijk gemeld: Als u nog vragen heeft, kunt u zich wenden tot het cabinepersoneel. Waarom heb je dat op het bewuste moment dan niet gedaan? Heb je ook de vliegveiligheidskaart in de stoelzak of in het houdertje naast je bestudeerd? Het personeel aan boord is verantwoordelijk voor een veilige vluchtuitvoering, maar passagiers dienen ook hun eigen verantwoordelijkheid te nemen. Als jij de verantwoordelijkheid voelt om te weten hoe die deur in nood opgaat, zal iedere steward of stewardess je dat graag vertellen. En heel moeilijk is zo'n deur openen ook weer niet! Daar hebben ze in de Boeing fabrieken wel wat onderzoek naar gedaan.
En business class vliegen geeft niet alleen meer beenruimte, maar is een heel ander product! Niet alleen qua service maar ook zaken als flexibiliteit in het ticket. 50 euro meer betalen in economy class is werklijk niets als je de prijs van business class tickets bekijkt.
En veel mensen denken hier dat als je maar vroeg genoeg incheckt, via internet of schiphol dat je dan wel een stoel bij een nooduitgang, dus meer beenruimte, kunt krijgen. Helaas werkt dat niet zo. Deze stoelen worden als eerste aangeboden aan de passagiers die heel veel met de maatschappij vliegen. Dus gold elite en platinum elite kaart houders. Voor je vaste klanten moet je als bedrijf toch wat extra doen. Dat gebeurt dan o.a. op die manier.
Uiteraard zou een maatschappij iedereen heel veel beenruimte willen bieden en een comfortabele reis willen geven. Maar passagiers kiezen tegenwoordig voor de goedkoopste ticket. Gemakkelijk via internet te vergelijken. Zo is een groot gedeelte van de markt nu eenmaal. Dat heeft als gevolg dat je meer mensen tegelijkertijd moet gaan vervoeren, want de marge per passagier is klein. Tel daar bij op dat brandstof duurder wordt (olie), geldverslindende extra security maatregelen worden opgelegd door overheid en er moordende concurrentie is. Vele andere landen zijn hun nationale luchtvaartmaatschappij al kwijt: swissair, sabena en alitalia loopt op het randje. Leuk is dat niet maar wel de keiharde realiteit.
Ben blij dat het in franse handen is...
Was het in italiaanse handen dan had iedereen in nederland extra moeten betalen.
Zijn ze wel helemaal lekker! Ik teken!
En ShadowBMX jij accepteerd gewoon alles, of ben jij zelf soms zo'n purser Heaumeau!?
@g-unite: ik voel een complot-theorie opborrelen: KLM: Klub Lange Mensen
Ze hebben het trouwens wel voor elkaar gekregen dat de standaard deurposthoogte voor nieuwbouw in NL op 220m is geworden...
Goed idee van de KLM !!
Ze kunnen ook nog de wachttijd als extra wandeltijd of pre'ontspanning verkopen?
Mwoehahahaaaa
@ FlyingHigh 10-05-07 @ 19:48
Ik vlieg regelmatig en meestal lange vluchten. Ik doe er alles aan, langer wachten om over te stappen, data aanpassen, extra betalen, omweg via om het even welk boerengat dan ook om de KLM (en dan heb ik het nog niet over dat tuig van Air France) toch vooral maar te mijden en daar is geen woord van overdreven. Vlieg zelf maar eens een keer met Malaysian, Singapore of Vietnam Airlines, dan leer je wat service is. En dat je passagiers niet per definitie varkensvoer hoeft voor te zetten.
Ik val geen individuele stewards of stewardessen aan, maar KLM is als maatschappij de laatste 10 jaar achteruit gevlogen, figuurlijk dan. Ik vind het jammer om toe te geven want het was ooit Neerlands trots maar het is niet anders. Jammer voor je maar ik raad je vast aan om al eens rond te kijken naar een omscholingscursusje want ik garandeer je dat die hele tent binnen een paar jaar opgedoekt zal worden. En terecht. Klote Lutsers Maatschappij.
Zeau, Pritt Stift was wel een beetje frustie. Maar het is idd nogal een trieste actie. Wat als vrouwen (of mannen) nou hele lange benen hebben zoals ik? Ik heb echt geen zin om 8 uur lang opgevouwen in die stoeltjes te zitten. En ik heb ook geen zin om 50 meer te gaan betalen. Wat een fucking onzin. Zo onstaat nou trombose..
Dat die fransen hun gapende tekorten effe lekker anders oplossen.
Dus,50 euro extra voor eenieder die met zijn kudtcaravan de doorstroom op de péage wil komen verneuken.Cést bon ca!
ik ga voortaan wel in baggageruim zitten daar is genoeg beenruimte, of moet ik dan ook meer betalen?
kan ik met me 2.05 dus met mijn benen in de nek gaan zitten? of moeten die mee in de handbagage?
Geld vragen voor een stoel die ik sowieso al gratis krijg! Soms is lang zijn toch niet zo'n ramp!
Meer beenruimte bij de nooduitgang......... Tsssssss volgens mij vergeten ze de escape slide die aan die deur hangt. Plekje bij het raam = gewoon kut zitten!
Deaud aan den Koninklijken Nederlandsche Luchtvaart en Aviatie Maatschappij!
X
tekent gezellig mee, nazi's
Tip voor de KLM. Neem een grote rubber zak , flikker er 500 pasagiers in. trek de zak vacuum en herhaal deze procedure net zolang totdat het toestel vol is.
@nieuwsflits 10-05-07 @ 21:01
Er staat geen limiet op de hoeveelheid kleren die je aan hebt + kilo's troep in jas/broek/whateverzakken, kan toch al snel zo'n 300 euri per vlucht schelen.
Heb zelf wel eens iemand in zien checken in duikerspak met daaroverheen een ski-jack en bergschoenen, en dit was in Bangkok in mei....
@FlyingHigh 10-05-07 @ 19:48
Ik heb geen instructievideo nodig om te weten waar de nooduitgang is, ik zat er immers naast...... Heb hem overigens wel bekeken maar nergens kunnen ontdekken hoe ik die deur in geval van nood openkreeg, wel dat ik mijn naaldhakken uit moet doen alvorens op het speelkussen te springen.
(Alsof mensen in een noodsituatie dat onthouden.... schaf eens betere luchtkussens aan...)
En lijkt het je ook niet handig dat de mensen die naast de deur zitten weten hoe deze te openen in geval de dienstdoende stewardes om wat voor reden dan ook niet ter plaatse is?
Betalen voor meer beenruimte is er trouwens al, noemen ze ook wel business class......
30 euro per extra kilo bagage geldt nu al bij KLM. Dus wanneer ik een ticket bestel bij een internet reisburo en ik doe 24 uur voor de vlucht een online checkin. Krijg ik bij boarden nog een rekening van 50 pleuro voorgeschoteld. Moet nog gekker worden.
stelletje geldrovers, Ik teken de petitie!!
Zwaanzinnig!
www.xs4all.nl/~ac/klm/index.html
Kut Fransen! Ik teken hierbij...
*tekent petitie*
jullie kunnen allemaal wel klagen, maar er zijn toch altijd genoeg anderen die gewoon dokken voor meer ruimte. dus wat lullen jullie nou? boeie. zit toch altijd voorin. pff.
Wat een vooroordelen over KLM en personeel: Stewards Homo's? Stuur je vriendin maar eens langs... dan zal ik d'r even goed verwennen. De meeste stewards zijn gewoon hetero en werken in een omgeving waar over het algemeen meer vrouwelijk schoon in het rond loopt dan op de gemiddelde IT afdeling. Denk daar maar eens over na.
@Vladimir Putin geeft nogal ongefundeerde kritiek. Meneer vliegt naar Chengdu met KLM en krijgt geen uitleg over de nooduitgangen? Vliegveiligheids video niet gezien in het schermpje voor je? Moet je opletten joh en niet met je iPod op je kop gaan zitten of de krant/boek lezen vlak voor vetrek! Bovendien heeft deze boeing 777 geen "selfhelp exits". Daar is alleen maar sprake van op de kleinere boeing 737 machines.
En draai de rollen eens om. Geld vragen omdat juist jij de nooduitgang zou moeten openen? Ik denk dat, als het ooit mis gaat, je reuze blij bent als eerste het toestel te kunnen evacueren.
En laten we eerlijk zijn. Tegenwoordig is alles commercieel. Goede stoel in het stadion of tijdens een concert? Moet je ook voor betalen. Dus u wilt meer beenruimte? Dat kan, maar dan gewoon betalen. En voor de passagiers die echt veel met KLM vliegen, kunnen daar gratis zitten. Omdat juist die passagiers belangrijk zijn voor een maatschappij!
*tekent*
De service op een gemiddelde martinair/transavia vlucht
is een stuk beter dan klm. Één keer maar nooit meer met die arrogante aftandse kwallen.
De persoon die de extra beenruimte krijgt is degene die ACHTER de nooduitgang zit. Die hoeft dus niet het noodluik te bedienen.
Dit is een perfecte plek die ik altijd probeer te regelen, bij een lange (dure) vlucht is het mij die 50 euro best wel waard.
50 Euri voor fucking beenruimte??!?? Als ze die dozen van het in-flight entertainmentsysteem nou de deur uitlazeren kan ik ook mijn benen weer kwijt!!!!
dan ga je toch niet bij de nooduitgang zitten? of beter, ga gewoon lopen
Schaamteloos dat ze er geld voor willen zien. IK vlieg NOOIT meer met die HUFTERS!
Jordo 10-05-07 @ 19:10
U is Piloot?
ik ken toevallig een klm stewadoos die niet frigide is... een zeldzaamheid
check www.dutchcasting.nl/bestand.php?skip=0...
-digitale handtekening-
Boycot de KLEM! Wie denken ze wel dat ze zijn. In alles een reden zien om de reiziger maar te laten betalen. Zijn ze nu helemaal van de ratten besnuffeld?
@dlseth: Met 4 man en een 0031 stewardes als stormram moet dit best gaan zou je zeggen, tis niet dat die kop er slechter op wordt...
PS: Over een jaartje of twee bestaat KLM niet meer, en zijn alle toestellen in Air France kleuren
Dit is toch een hoax?
@Vladimir Poetin 10-05-07 @ 18:20
Intrappen dan maar?
stelletje mafketels!.. ga wel met martin air!..
Vorige week nog met KLM naar Azie gevlogen, nooduitgang stoeltje online besproken, geen probleem tot zover....
Totdat je instapt en NIEMAND je uitlegt hoe je in geval van nood die deur moet openen....... Fly safe, fly anything but KLM.
Qua stweardessen valt het trouwens reuze mee op de Chengdu route, de twee Chinese dan...... De Nederlandse zou je je hond nog vanaf schoppen.....
Prijzen moeten weer onhoog. het klootjesvolk gaat maar met de boot of de auto. Luchtvaart moet weer voor bevoorrechten en rijken worden. Minder passagiers aanboord, meer beenruimte voor mij en een betere service. Begint zolangzamerhand op openbaar vervoer te lijken, dat zelf een reis in je auto van 12 uur nog aantrekkelijk begint te worden. Eerste klas is ook al afgeschaft, bah. Zit je naast een een of andere rijwielfietsenhandelaar voor 11 uur. Geen wonder dat het inflight entertainment systeem wel wat mag kosten aan gewicht, anders stapte niemand meer aanboord.
Neen, vliegen moet weer een avontuur worden dat voor niet velen is weggelegd. Hah! Met echte aantrekkelike stewardessen en lekker eten van de kaart. Champagne bij de start etc....
Snik, waar is de tijd gebleven.
ik ook
ik teken
So it shall be written..
@ Big Ern 10-05-07 @ 17:24
95% van de wingertjes zijn chickens toch? ;) En als we het over buffalo-wings hebben "But i don't like Buffalo" doe mij dan ook maar de spicy, met een jug erbij om mee rond te gaan :)
@ G-unite 10-05-07 @ 17:05
Tja, waar zijn jullie dan ook op zulke momenten? Trouwens, als u eraan hecht om mij bij mijn officiële voornaam te noemen, dan graag met een haatje... anders ziet het er zo benard uit.
@ShadowBMX 10-05-07 @ 17:19
Ik hou wel van -chicken-wingertjes.... spicy graag!
Maar welke kneus hier vliegt dan nog met de KLM? Het was toch al een kutmaatschappij. Altijd al geweest.
Ze moeten een voorbeeld nemen aan de maatschappijen van de Star Alliance, die hebben tenminste nog klasse/stijl/comfort.
@ penkop 10-05-07 @ 17:10
Ah joh, naar wingertje dat je dr bent, jij hoeft niet te vliegen, jij waait bij windkracht 4 of hoger met alle winden mee...
@ShadowBMX 10-05-07 @ 16:59
Loose-head props zouden ze eigenlijk in het laadruim moeten vervoeren ;)
@Bernhard Bang 10-05-07 @ 17:03
Ga jij maar s een uurtje naast Shadow zitten, ik wens je succes;-p
Extra betalen voor airconditioning zonder legionella
Hell, het hele vliegtuig had met liefde voor jou die 50 euro ingezameld Bernhard.
Hallo wakker worden 0031!!!!!!!
Dit is in andere landen al de normaalste zaak van de wereld...
Dat NL achter loopt blijkt maar weer.... gaaaap!!!!
Ga dan toch lekker met de touringcar jongens!!! Daar betaal je nog minder
@ Big Ern 10-05-07 @ 16:48
Ik zat ook net te denken dat al die drukte hier over beenruimte waarschijnlijk een manier is om de eigen breedte buiten beeld te houden. Ik kan mij menige vlucht herinneren waar ik graag EURO 50 extra had betaald om achterin staand te mogen doorbrengen... hela, wat zeg ik nou weer?
@ Big Ern 10-05-07 @ 16:48
U kunt het mij als (loosehead) prop dus niet aanraden om voor wat minder centen te vliegen? ;) En walgelijk, mensen die zo vunzig vet zijn! Zou verboten moeten worden om die buiten het ruim mee te laten vliegen!
*tekent petitie*
www.klublangemensen.nl/
Axie!
KLM is en blijft kudt. Bovendien gaan ze dit als test invoeren op (o.a.) vluchten naar Singapore. Singapore als in Singapore Airlines. Die voor ongeveer dezelfde prijs vliegen en 10,000x beter zijn dan die KLM lutsers.
Je zit natuurlijk wel op de veiligste plek daar he.... Das ook wat waard... Maar dan zit ik liever toch een stoel naar achter en minder betalen....
Ik heb een keer een tussenvlucht gehad van Chicago naar San Fransisco en we waren te laat met inchecken ivm overstappen en die achtelijke veiligheidsvoorzieningen, toen er nog 2 plekkies over waren in de midden rij.
Nou ben ik niet de kleinste, maar moest mij samenpersen in een van de middelste stoelen op de rij van 4.
Zit ik goed en wel, komt er een Amerikaanse, nou ja, vrouwachtig iets van 1 meter 50, lang maar ook breed, naast mij zitten.
Dr vetrollen hingen zover over mijn armleuning heen dat ik niet eens mijn radio/volume harder kon zetten.
5 uur lang naast zo'n gedrocht kostte me zeker 1 jaar van mn leven.
De vakantie was begonnen.....
* Zet een kruisje *
"Krijg bij Singapore en Cathay wel altijd een zere nek van het omkijken naar de stewardessen..."
@Corleone 15:54
Haha dat klinkt heel bekend!
TOLPOORT: als u bij het UITSTAPPEN gebruik wilt maken van de TRAP
Extra betalen voor een aankomst garantie.
Extra betalen als je OP TIJD vertrekt
Extra betalen om naast een gewassen passagier te mogen zitten
Het moet echt niet gekker worden met die idiote luchtvaartmaatschappijen!!!! Qantas nog erger!
@::hansinsin:: 10-05-07 @ 16:37
Overruled by Emirates
@Bronco @ 16.33
Dank voor de link;hiermee is alles al gezegd.
KLM sucks
Singapore Airlines rules!
@Krassimir 10-05-07 @ 16:31
Liever dat vacuum van jou dan telkens weer die easy-jet nichten op A'dam-Londen en weer terug.....
Die gasten van P&O van easy-jet moeten wel allemaal heaumeau zijn!
wat voor stoel moet dat dan wel niet zijn voor die 50 euries extra?
een schietstoel met parachute of zo?
Leon de Winter op Elsevier.nl:
www.elsevier.nl/opinie/weblog/asp/artn...
Koste zitten daar niet in het stofje, maar in dat 12 jarige indiase meisje wat het aan elkaar naait.
overigens : die KLM stewardessen worden ook steeds vetter. kon je voorheen nog wel eens op je gemak een 'strakke kers' bekijken tijdens de bediening, tegenwoordig zijn ze zo omvangrijk dat ze achter hun dikker reet een vacuüm trekken door het gangpad. bah!
@bandito 10-05-07 @ 16:28
Aan de andere kant betaald zo'n ukkie ook dezelfde prijs voor een broek of een paar nieuwe schoen, terwijl dr toch echt meer stof en leer in de mijne zitten, daar wordt ook geen onderschijt gemaakt.
1.85..... maar dat past dan ook net...... niet.
Daar verander ik niks aan, tenzij.... ik voor iets meer ruimte, iets meer betaal.
En daar gaat het toch om.
We geven dikke mensen bij de mac toch ook geen gratis super size omdat ze meer honger hebben.
Ik betaal dr graag voor, vliegen is leuk als je 1 meter 30 bent ja.....
Helemaal als je in Azie een vliegtuig pakt!
ik vlieg ruim 30 retourtjes ieder jaar; ik kan je verzekeren dat je bij de nooduitgang in bijna alle toestellen helemaal niet meer beenruimte hebt, gelul dus en ordinaire geldklopperij.
bandito heeft met zn 1.60 duidelijk geen gebrek aan ruimte in het openbaar vervoer...
Wie vliegt er nog in hemelsnaam met KLM? Altijd mooi voor die mensen die naar Kuala Lumpur of Singapore vliegen met KLM in een oude Boeing 747-400 krakbak met jaren '90 interieur, terwijl ze voor hetzelfde geld of zelfs minder met een 747 van Malaysia Airlines kunnen vliegen, maar WEL met Inflight Entertainment in je stoel, WEL beenruimte, WEL fatsoenlijk uitziende stewardessen en vaak beter voedsel (gemeten naar vliegtuigstandaard). En voor Singapore Airlines geldt natuurlijk hetzelfde, een prima maatschappij!
Tja mensen, vliegen is net zoals al het andere in deze kapitalistische wereld; je krijgt precies waar je voor betaald hebt.
Dus Pritt en al die andere azijn zeikerds, lekker betalen of anders gewoon thuis beetje fappen achter je paysay.
Als je halverwege tussen twee nooduitgangen zit, hoef je dan minder te betalen omdat je overlevingskansen een stuk kleiner zijn. Een soort "more-risk-to-die-discount"?
Ik wil korting omdat ik altijd te weinig beenruimte heb.
Altijd al kudt volk geweest die Fransen.
Rijst de vraag: "wordt deze passagier dadelijk ook door de KLM betaald indien hij/zij een nooduitgang dient te openen bij een evacuatie?"
-krabbel, kriebel, friemel, schrijf, schrijf, kras, kras-
*Heeft bij deze de petitie getekend*
@Bernhard Bang @ 16.07
Hippo is Hyppo
Ik weet niet of het een vrouw of een man is en ik heb niets gezegd over waar ik zou willen zitten.
Ik ken je niet,maar hoogstwaarschijnlijk niet naast jou.
mijn handtekening kun je erbij schrijven...
hehe dat lucht op!
Nog even en dan moet je bij de KLM ook extra betalen als je wilt dat je koffer echt op de plaats van bestemming aankomt.
Wát? Dit kwartaal omzettekort? Owh, doe es de prijs van een noodstoel verhogen! Allemaal ongezien de trombose!
@ piquant 10-05-07 @ 16:05
So hee, zet je die hippo ook meteen klem?
Vlieg ook regelmatig voor mijn werk en probeer KayLeM zoveel mogelijk te vermijden. Wat een slechte service in verhouding met andere maatschappijen.
@ Pritt: uitstekend verwoord.
@ Corleone: de business class waar jij het over hebt is alleen in de grote toestellen en bijna alleen op intercontinenale vluchten. In Europa is dat echt niet... En als KLM dan een echte maatschappij zou zijn, zouden ze wel First Class aanbieden, maar dat doen kennelijk alleen de echt goede maatschappijen.....
-- Tekent graag --
Moet verdomme niet gekker worden!
Vorig jaar naar New York gevlogen met KLM, 3,5u vooraf aanwezig om extra beenruimte te regelen met mijn 2m lengte.
Kon niet, en ik kon ook niet zitten... zat echt klem met mijn knieschijven tegen het opklaptafeltje, wat vervolgens ook niet meer gebruikt kon worden. Ben gewoon gaan staan en weigerde te gaan zitten op die plek. Uiteindelijk hebben ze twee aziaten die samen net zo lang waren als ik in mijn eentje gemoved.
Ze moeten gewoon die plekken NIET verkopen en bij binnenkomst in het vliegtuig bepalen: Jij bent lang, dus jij gaat daar zitten!
Of beter nog: 3 rijen stoelen minder in het vliegtuig en iedereen heeft voldoende ruimte..
PRUTSERS!!!
@Hyppo Kriet@ 15.57
Naast jou zou ik zelfs met de KLEM wel eens een reisje willen maken ;humor!!!
Je zou wel gek moeten zijn om je leven in de waagschaal te gooien voor een beetje meer been ruimte. Denk eens aan alle nadelen van die plaats!
1. naar buiten gezogen worden omdat zo'n gamele nooddeur ertiut flikkerd
2. verpletterd worden door een horde mensen omdat dat vliegtuig weer es neergestort is..
3. grote verantwoordelijkheid
4. de persoon moet ook nog eens in staat zijn ten alle tijden het hoofd koel te houden om bij een mogelijke crash met een vloeiende beweging te nooddeur te openen.
5. de mogelijkheid dat de vluchtglijbanen nog niet fatsoenlijk zijn opgeblazen waneer je als eerste uit het vliegtuig springt.
denk daar eens aan stelletje kudtfransozen . . . eeuhm bestuur van KLM..
Waar het gedonder mee begonnen is: van die zogenaamde routiniers die eerst vragen met welk toestel er gevlogen wordt en dan bij het inchecken vragen of rij 37 (bijvoorbeeld) nog vrij is... huhhuhhu. Dat waren opvallend vaak werknemers van Endemol die in Ghana aan de TV-baasjes (Libanese oplichters die ook de hele 06markt daar in handen hebben) een "spelletjesconcept" gingen verpatsen... ik noem maar een (waar gebeurd) voorbeeldje... dat heeft die dataminers natuurlijk op een idee gebracht, telkens dezelfde frequent flyer bij de nooduitgang... doekoes vangen!
Inderdaad, de tiefus voor die kudt fransozen-Klem boevenbende
Jullie hebben het geweaun niet begrepen: Die extra beenruimte is er zodat die stewardes daar fatsoenlijk op haar knieen kan. Deze dienst kost dan 50 euro. Da's toch niet duur? Het lijkt mij een marktcomforme prijs.
Hier begint het mee, straks moet iedereen, die zwaarder weegt dan 65 kg en langer is dan 1,55 mtr extra betalen voor het extra gewicht en lengte. Vrouwen krijgen een borsttoeslag (naar cupmaat) en daar waar nodig is krijgen mannen een hangbuiktoeslag. Iemand met veel wratten in zijn gezicht moet ook de portemonnee trekken. Zij die last hebben van acne mogen voor 45 euries achter de uitlaat van de straalmotor hangen. Mannen die heel erg zwaar geschapen zijn mogen de co-piloot op schoot nemen en dus voorin zitten.
@Aussie Tsja... Singapore en Cathy zijn wel de toppers. Maar de beenruimte is in business gigantisch. Service, films en eten zijn inderdaad gelijk aan economy van bovengenoemde 2. Krijg bij Singapore en Cathy wel altijd een zere nek van het omkijken naar de stewardessen...
* petitie tekent en zakelijk waar mogelijk geen KLM / Air France meer vliegt *
@nunu 15:34 getraumatiseerd dat mensen je op je 40ste nog steeds om legitimatie vragen als je een pilsje wilt kopen? en je hele leven al zo graag de python eens zou willen proberen....
Zijn ze nou helemaal geflipt daar bij de KLM of is er gewoon een trombose klont in hun hersenen geschoten?
Moet ik met mijn f*cking 1m96 extra gaan betalen om netzoveel zitcomfort te hebben als een tuinkabouter in een normale stoel heeft??? Betekent dat dan dat iemand die meer dan 100kg weegt korting krijgt omdat ie minder zitcomfort heeft? Stelletje randmongeaulen!
Hell no dat ik ook maar één cent meer ga betalen (tenzij die leuke stewardess op schoot komt zitten)
Ik sjou sjo sjegge: boycodt den KLM.
Uuuuuuuh... die guidelines zijn van DELTA AIRWAYS, niet de keej el em. Goed, elke maatschappij hebben deze richtlijnen, maar ik zie toch duidelijk 'Delta' staan.
Enfin, als je je ontzettend verveeld in het vliegtuig en dus -alles- wat je voorhanden hebt leest, zal je -ergens- lezen dat je inderdaad moet helpen mensen te evacuëren als je bij een Exit Seat zit.
Dat dikke mensen met een veiligheidsgordelverlenging (stukje extra gordel) er niet mogen zitten omdat dan de vluchtelingen verstrikt kunnen raken in die extra lange gordel is natuurlijk pure onzin: ze willen op een politiek correcte manier (dus zonder discriminatie) zeggen dat DIKKE VETKLEPPEN NIET KUNNEN HELPEN bij noodgevallen, omdat ze te log zijn!
Cabin crew to manual!
@Mossad.il 10-05-07 @ 15:14 Nee maar wel een lekkere fanfare met live muziek onderweg.
Zijn ze nu helemaal gek geworden. Met mij 2m01 is een nooduitgangstoel eigenlijk de enige optie om nog enigsinds een beetje te zitten en niet in een soort martelwerktuig te ziten. Nu moet ik hier ook nog 50 euro voor betalen??? Bezopen!!! Ooit eens met delta gevlogen. Het vliegtuig waar wij in moesten was een ansluitende vlucht en al redelijk vol. Toen ik kwam inchecken en mijn lengte zagen boden ze meteen een nooduitgang stoel aan en werd de meneer die op mijn stoel zat toch wel vriendelijk verzocht of hij plaats wilde maken. Kijk dat noem ik nog eens service. Maar ja dat woord hebben wij nederlanders nog nooit begrepen wat dat precies in moet houden.
Ze zijn sowieso al veel te duur, hebben ouwe zure stuwardozen, slecht voer, veel te weinig beenruimte.
*tekent petitie*
Vlieg meestal met een Duitse luchtvaartmaatschappij. Air Berlin of LTU. Ondanks lage kosten weten ze echt wel wat service is.
Schaf die hele nooduitgang dan ook af... scheelt weer veel ongemak!
nog ff en dan kun je ook nog een stukkie sturen voor 200 euro. (uiteraard moslims niet inbegrepen of door betalen van een borg van 500.000 euro)
Gelijk hebben ze! Mensen boven de 2m moeten ook gewoon deaud!
Die FAA-regels zijn indrukwekkender dan mijn functie-omschrijving hier. Verwacht er dan ook eigenlijk een vergoeding voor. (taalkennis op niveau houden, nuchter en uitgeslapen melden bij gate voor het maken van goede assessment, 3 keer per week naar sportschool om in shape te blijven).
Gelukkig vlieg ik nooit KLeM, maar ik verwacht dat ze een trend zetten.
*ligt gestrekt onder bureau* Lol@kelti
*tekent hierbij de petitie*
@myself
Vroegah KREEG, ahum...
Is toch logisch? Soort vraag en aanbod? Vroegah krijgt iemand MEER voor de zelfde prijs, DAT is is pas oneerlijk!
De Nederlanders behoren tot de langste volken ter wereld (misschien zijn we zelfs wel de langste mensen op den aardkloot). En dan komt uitgerekend de KLM met deze flauwekul..... kutfransozen. Ze zouden de stoelen juist verder uit elkaar moeten zetten om de steeds langer wordende kaaskoppen tegemoet te komen. Dat heet klantgericht denken ofzoiets.
Ik denk dat ze hier overigens niet mee weg komen gezien die FAA-regels. Of zijn die niet bindend?
Boycotten, die kutheaumeaux en frigide serveersters met teveel eigendunk... We vliegen wel met een ECHTE airline, niet eentje waar WIJ blij mogen zijn dat we met ze mee MOGEN... Hee, kloteklappers in Amstelveen: wij zijn KLANTEN!
Hoeveel kost het om links voorin te mogen zitten?
ophoeren met die nooduitgangbelasting. ik, met m'n lange poten, check altijd als eerste in om daar te kunnen zitten. beetje lange mensen discrimineren (wat overigens toch al gebeurt
@Corleone 15:08
Dit klinkt als economy class bij Singapore Airlines.
hehe pritt is weer back vroeg me al af of hij ook een dagvaarding had gekregen
Vlieg regelmatig voor mijn werk, 1x per week. Maar noooit met de KLM. Arrogant en lomp personeel en slechte verzorging aan boord. Praten wij nog niet over de slechte beenruimte.
Vlieg naar de US meestal met United. Hebben speciale plaatsen met extra veel beenruimte zonder meerprijs. Personeel doet niet moeilijk en als je regelmatig vliegt kom je vaak nog gratis in de business class ook.
De ander kant op naar Azie, Thai of China Airline. Business class voor de prijs van economy bij de KLM.
Ik vlieg gewoon met de Hercules enige vervelende is dat er niet zo'n geyle "service-slet" rond loopt.
Voor die 50euro extra wil ik wel wakker worden gemaakt met mn leuter in zo'n jetslet d'r smoelwerk...
wil ik ook extra nootjes
Ik vlieg gewoon businessclass. Krijg je goed te eten met echt bestek. Leuke huisjes in delftsblauw na afloop. Genoeg beenruimte. Eigen tv-scherm met 20 films en serie's etc etc. Stoel met massageknop, lig stand. En er is geen nooduitgang in de buurt...
Extra betalen als je veilig aankomt op de bestemming
Klinklare onzin... zijn zich al aan het voorbereiden op invoering ecotax zeker...
Petitie getekend
@ Bronco
HAHAHA @ staanplaatsen, geweldig :p
Ik wil die E50 wel betalen, als zij preventief onderzoek op trombose na de vlucht ook betalen, elke keer dat ik vlieg. Ben benieuwd of ze dan nog veel centjes overhouden, stelletje lutsers.
moet je ook betalen als je KAA EL EM schrijft? (auteursrechten of zeau)
Tekent ook
Nou ja zeg, 'teken' ik die petitie, wordt ie weggejorist. Nou moe.
en krijg je bij de KLEM ook korting als je een "slechte" stoel hebt, met bv minder beenruimte of een stoel die niet helemaal "reclined" kan?
www.seatguru.com/airlines/KLM/KLM_Boei...
op de meeste vliegtuigen zijn er meer twijfelachtige stoelen dan "goede"
Tekent
Eerst die kerosinetax terug. Dan praten we verder.
Ha, KLM biedt al ongeveer de minste beenruimte in haar vliegtuigen en nu nog betalen?
Pleur die stoelen er dan uit en maak er allemaal staanplaatsen van: bel de NS eens om te vragen hoe efficient mensen in een kleine ruimte vervoeren zoals zij in de oorlog deden. Dat levert pas geld op. Grr, kudt-KLM.
Geenstijl wordt wel een beetje oppervlakkig, zo.
Of is dat ook weer juist stijlloos?
Vouw van de vakantie de stoel voor me wel een stukje naar voren.. tyfus klm.
pfffft stelletje ****** piep *****
Stelletje hoeren zijn het gewoon bij de KLM. In antieke kisten moeten vliegen met gaten in de sturen en stewardessen die overdwars door het gangpad moeten omdat hun reet te groot is.
Een tijd geleden had ik een knieoperatie gehad en moest dus elke keer met gestekt been kunnen zitten. Dit grapje zou me nu dus telkens 50 euro gaan kosten. Nog een reden om het bij cathay, singapore airlines of aeroflot (live dangerous) te houden
Krijg je ook geld terug als je genoegen neemt met minder beenruimte
Ach... wanneer liep de garantie op de naam KLM ook weer af? Dat was toch 2008.
Met ut vliegtuig is zeau vorige eeuw.
@Kris 10-05-07 @ 14:54 - Anderen doen dit al... Bij Sterling (waar ik veel mee vlieg) betaal je ongeveer 25 euro bij. Even terug kon je daar omheen door zelf in te checken op zo'n automaat en daar deze plek in te pikken, tegenwoordig zijn de stoelen helemaal voorin, en bij de nooduitgang bij voorbaat al 'geboekt', om dit te voorkomen.
In België hebben ze al een passende oplossing: www.nieuwnieuws.nl/archives/2007/05/im...
Ben je helemaal van dat gezeik af!
Prima die FAA regels, als sportief, succesvol en intelligent jongeman zijnde is er me in het verleden al meerdere malen een stoel bij de nooduitgang aangeboden door lieftallige (grond)stewardesjes. Zonder meerprijs inderdaad, en dat wil ik graag zo houden. Stel je voor dat je eerst een kreupele dove bejaarde moet wegduwen in geval van nood.
*tekent petitie.
De luchtzakken geven waarschijnlijk wel korting op de laatste rij waar je stoel niet naar achteren kan doen.
Oh, niet?
Nou, dan zal ik wel een paar keer No Show zijn als ik weer eens zakelijk reis.
Ze moeten al die stoelen met 200 eu in prijs verhogen, ook de krappe. Dan blijven we eens allemaal thuis ipv constant maar van die kansloze stedentrips te boeken. Bijkomend voordeel: weer sneeuw in de winter.
15D zit veel beter dan b.v. businessclass op europese zakenvluchten.
En kabouters dan, betalen die niks?
*tekent*
Diegene die dit bedacht heeft moeten ze ook op 10 km. hoogte uit het vliegtuig gooien... wat een @#I#$zak. Als je 1,75 bent dan zijn de plaatsen al te krap... en ik ben 2 meter :s En het ergste is dat klm nu waarschijnlijk een hype hebben gestart want andere maatschapijen nemen dit wellicht over.... en ik vlieg ongeveer 2 x per jaar dus da's 100 eurie extra omdat ik net normaal wil kunnen zitten....
Diepgraver dat zij ik al droplul
Ik krijg dezelfde kud service bij EasyJet, dus waarom nog meer betalen voor dezelfde service? (het is gelukkig maar 40 minuten naar Engeland)
Vlieg altijd business class, dus waar gaat dit over?
X
getekend
Verwacht de FAA dat er ook mensen bestaan die wel engels spreken, maar het niet verstaan?
Getekend! Arrogante eikels.
Ik heb iedere dag een trein via schiphol, maar ten opzicht van de meeste vliegmaatschappijen zijn de KLM-stewardessen oud en lelijk, zou je een toeslag kunnen betalen om te zorgen dat die met een papieren zak over hun kop gaan lopen?
@Kip
Ik ben er ook ziek van!
Plaatsen bij nooduitgang zouden juist goedkoper moeten zijn ter compensatie van de verantwoordelijkheid, eigenlijk ben je op die plaats lid van de crew
"Nog even en het gebruik van het toilet kost 25 euro omdat je daar kan staan, en lopen in het gangpad kost 15 euro per meter."
Hey mislukte ephimenco en createur d'autobolusopdeplee, breng ze nou niet op ideeën ja ? Dank je wel.
Frigidi zijn ze daar zeker.
-weggejorist-
@redactie:
Wat een agressieve houding sinds die paturainheaumeau daar nu president is geworden. Baquette Airlines is toch nog steeds de baas op het nederige KLM...
Lichamelijk gehandicapten worden sowieso geweigerd voor deze stoelen.
Dus omdat ik lang ben, moet ik 50 euro extra betalen? WATNOU!?
Krijg je bij Onur Air korting als je de hele vliegreis je vinger in een barandstoftankgaatje houdt?
Amen
Hey Pritt Stift, dan vlieg je toch lekker Sky Europe met hun gare 737's waar je je benen in je nek moet vouwen om te kunnen zitten of nog beter Onur Air met hun brandstoflekkende en vrachtdeuren openvliegende kisten!
Zouden die nazis in '45 ook hebben moeten bijbetalen voor een zitje bij de deur?
50 euri's per retourtje voor plaatsen aan nooduitgang of schotten
www.klm.com/travel/sr_nl/images/b737-4...
ik tel al snel 18 plaatsen in een 737! dat is 450 euri extra inkomsten per vlucht! Da's snel verdiend, lutsers! (zei hij met beenlengte 98cm... kudtzooi)
Neqschot aan de leiding van NaziLM ..
tenzij je een nazi bent natuurlijk
Pritt Stift wil vast ook voor economy class tarief reizen in de business class. Is zelfde principe, paupert!
Naar de WC onderweg 30 ballen extra.
Nuchtere piloten 40 extra
Nederlands pratende stewardes van arisch ras 50 extra
Kan iemand mij vertellen wat de boodschap is van de alien bovenaan de site?
als ik er een parachute bij krijg betaal ik wel... stelletje lutsers
*tekent hierbij de petitie*
Damn, somebody has got issues with flying... Beetje turbulentie gehad vanuit Torremolinos Pritt?
Yep, ik teken ook. Wat een mongeaulen ! Bij Delta vragen ze je zelfs netjes of je er wel wilt zitten i.v.m. de hulp die je geacht wordt te bieden bij een calamiteit.
En onze eigen KLM zou er geld voor vragen ?
Ik wil die 25 euro best betalen voor wat extra beenruimte hoor, en ik gooi der nog eens 50 euro tegenaan als ze die krijsende koters gewoon in het bagageruim gooien!
Toch eens een pret vluchtje maken, kijken hoe ze reageren op 2.06mtr .. "past nie, los eens op!"
steek een stokbrood in je aars
Wat een heaumeaux.. btw, ik teken de petitie!
Klote Fransozen!
Onze nationale trots gaat helemaal kapoetski!
En als je nou geen benen hebt? Krijg je dan wel korting?
REAGEER OOK