Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Peter schrijft automatisch af

peterrrrrdevries.jpgPeter R. de Vries heeft dan toch eindelijk zijn eigen website in de lucht. Standpunten heeft ie nog niet, die komen volgende week wel. Wel heeft Peter een poll. Even stemmen graag, want voor minder dan 15 zetels doet Peter het niet. Overigens gaat onze misdaadverslaggever wel met zijn tijd mee. Zo heeft meneer heeft zelfs een weblog. Niet bang worden, maar je moet registreren om te reageren. Ja, Peter wil zelfs een foto van je hebben, dus zorg dat je alibi in orde is, want een nieuw Fleur-schandaalis zo geboren. Oh, je wilt een wit voetje bij Peter halen? Dat kan. Gewoon even rekeningnummer van je baas opgeven en hij schrijft het automatisch voor je af. Niet teveel natuurlijk, anders kan je werkgever de volgende salarisronde niet meer ophoesten. Het wachten is op de volgende uitzending van Peter. Die zou zo maar eens over internetfraude kunnen gaan...

Reaguursels

Inloggen

We noemen hem vanaf vandaag PETER.RUKKER.de Vries die wil met zijn partij zonder een degelijk partijprogram de populaire jongen gaan uithangen,dan die kleine NSB-er Jantje Nagel de partijhopper die zal straks al die raren vriendjes van hem binnen gaan halen,die LEEFBAAR NEDERLAND hebben doen ontploffen en later de LPF!
Nee Peter Rukker is een beetje uit gepierd als misdaad schrijvertje en hoopt via de politiek zijn pensioen tekort aan te vullen,ja zijn grootste vrienden zijn of afgeschoten,Cor van Hout en de Zwarte Cobra zit in de states in de jail!

nummertje | 26-10-05 | 09:36

Wie schiet Peter R de Vries dood? Heb je zo een grote fractie in de 2e Kamer!

trabant | 25-10-05 | 20:43

Beste lezers,

Peter wil voor zijn programma altijd aandacht genereren. Daarvoor zal hij toch in het nieuws moeten zijn en komen. Hiervoor is de tv (heb weer een zaak opgelost!), radio (vaste huisgast bij Edwin Evers) en kranten (telegraaf) zeer geschikt.

Nu is er een manier om nog meer aandacht te genereren en dat is via de politiek. Hij wil toch minimaal 10 zetels... Is dit haalbaar? Zelf zegt hij dus dat dit een minimum vereiste is om daadwerkelijk serieus in de politiek aan de slag te gaan.

Minimaal 10 zetels is toch veel voor een net opgestarte partij. De kans is klein dat hij deze haalt. Hiervoor zijn verschillende redenen te bedenken;
1. Hij haalt dit zetelaantal nooit en te nimmer. Dit weet hij ook maar zijn achterliggend motief is het aandacht krijgen voor zijn persoontje en natuurlijk zijn programma. Vanaf nu tot de verkiezingen is nog zeer veel aandacht te krijgen...

Mocht hij het wel halen (tot zijn grote verrassing) dan heeft hij natuurlijk meteen een sterk mandaat van het volk en is meeregeren een grote mogelijkheid (het volk heeft gesproken!)
2. Dit zetelaantal heeft hij gekozen zodat hij serieus genomen zal worden in de politieke arena. Een sterk mandaat is dan nodig van het volk. Hij is dus zijn bittere ernst om wat voor de samenleving te doen. Alles minder dan die 10 zetels geeft hem aan dat er niet genoeg draagvlak aanwezig is voor zijn ideeen.

Wil hij eigenlijk wel de politiek in? Is hij oprecht in zijn denken, zeggen en doen?

Wat ook de uitkomst zal zijn van de verkiezingen, voor Peter is dit dus altijd een win-win situatie. Haalt hij de niet door hem gewenste zetelaantal dan heeft hij in ieder geval een grote hoeveelheid publiciteit vergaard. Haalt hij de door hem gewenste zetelaantal dan kan hij tenminste een grote rol van betekenis spelen in de politiek.

Peter is door de wol geverfd en heeft natuurlijk kennis gemaakt met nogal wat dubieuze en gevaarlijke mensen. Maar is hij ook voorbereid op de slangenkuil die de politieke arena is?

Met vriendelijke groet,

Ontketend

ontketend | 25-10-05 | 16:53

Wat een domme poll....

hahaha!

exhxv666 | 25-10-05 | 12:31

Eens een Narcist altijd een Narcist.

NahUnd? | 25-10-05 | 12:21

Criminelen doen nooit iets voor niets, de airply die Peter gaf aan de ex-kennis van Mabel waarbij de man Mabels naam nog geeneens fatsoenlijk uit kon spreken, de man was duidelijk geinstrueerd, duidt mi. op een dubbele agenda. Maar hoe dan ook Peter had goede contacten met de club van Bruinsma (ook een dominee naar het schijnt). Wat voor nut heeft het om met Peter een biertje te drinken, terwijl je weet dat hij zijn geld verdient door criminelen te ontmaskeren ? Nog een vraag: zijn er bronnen binnen justitie/politie die in het verleden naar hem gelekt hebben, en hoe gaat hij deze lekken aanpakken als voksvertegenwoordiger ?

Hammiehetvarken | 25-10-05 | 11:29

@De Man
Idd, 20 zetels minimaal! hahaha, geen enkele politieke ervaring, maar wel de misplaatste overtuiging dat hij het land in alle opzichten weer op het juiste spoor kan zetten. Megalomane lul... Aan de andere kant. Kwaliteit is in onze tokkiemaatschappij geen criterium meer om gekozen te worden. En het gaat 'maar' om 13% van de stemmen/zetels.....

Lof der Zotheid | 25-10-05 | 11:08

Hij wil er minstens 20, niet 15.

de man | 25-10-05 | 10:56

Een iedere eenling die een partij opricht en daar z'n eigen naam aan geeft is voor mij een egotripper die masturbeert op zijn/haar eigen naam en word door mij niet serieus genomen. M.a.w. oprukken!

Frank Es | 25-10-05 | 10:46

Als Petertje zichzelf een dienst wil bewijzen moet hij de politiek ingaan,als ik dan zie wie er meedoet met zijn partij
begin ik te huilen!
Misschien kan hij Da Silva vragen als shaduw-lijst trekker,je weet wel van HE Mabel ken je me nog?ik jou wel!
Helaas zit Jantje Nagel ook in deze troep
de man die van links naar rechts overloopt,met maar 1 doel,in het pluche en zakken vullen,of een lekkere vette wachtgeld regeling!Nee dan ook nog die gesjeesde ex-voorlichter van de Hermandad,en nu de kontelikker van Dirk Scheringa meneertje Klaas Wilting die ons op mafia wijzen een veel te duren lening door de strot probeert te duwen,of om onze hypotheek over te sluiten,nee dan heb je het toch gehad met de serieuze plannen van Peter.R.de Vries!Ik vrees dat deze Peter straks zelf een ALIBI nodig heeft!

nummertje | 25-10-05 | 09:29

Laat Peter maar langs mensen , wat er nu in Den Haag zit is echt niet beter maar eerder slechter . Denk dat deze man wel dingen aan het licht gaat brengen die nu nog onder het tappijt worden geveegd . Voorbeelden genoeg met JPBII.
Iedereen weet dat dit kabinet ons en zeker de zwakkeren onder ons een flink oor aan heeft genaait en dat is nog zacht uitgedrukt.
Laten we nieuwe partijen een kans gunnen, en hopen dat er geen JPBIII komt .
Dat zou de wachtrijen voor voedselhulp nog langer maken , tevens zouden er nog meer kruiswapens komen want die zijn harder nodig schijnbaar dan de menselijke normen in dit land .
Ik hoop dat CDA en VVD ze er flink van langs krijgen in 2007 .... en stiekum hoop ik dat het volk hun allang voor deze tijd afzet want het beleid is gewoon waardeloos en gericht op verrijking van de elite .

Marley | 25-10-05 | 09:12

@Hammie etc. Wat is onder en wat is bovenwereld als ik zo vrij mag zijn? Peter R. heb ik hoog zitten. Dat hij af en toe een biertje drinkt met een crimineel soit. Dan weet je wat er speelt. Ik zie zijn rol niet als grote denker maar wel als iemand die het bed in Den Haag kan opschudden. Management by statement. En nogmaals: wat is het verschil tussen Peter R en zijn "vrienden" en de godvrezende CDA-ers die op zondag naar een dominee gaan luisteren die zijn klauwen niet thuis kan houden? Of die CDA-politici die dagelijks als opgepoetste chimpansees in het Stan Huygens Journaal staan te glimmen naast notoire witteboorden criminelen? Nee, laat Peter maar gaan. Nagel heb ik minder mee en Wilting is veel slimmer dan iedereen denkt. Toen hij als communicatieman bij Dirk Scheringa begon had de man de reputatie de grootste geld graaiende boef van Nederland te zijn. Dat is al lang gekanteld en steeds meer mensen krijgen een zwak voor Dirk. Bij de Amsterdamse politie deed hij het ook prima.

Starf*cker | 25-10-05 | 07:53

Peter, ik vertrouw je voor geen meter!

Blijf gewoon lekker je ijdele kop oppoetsen om zo stoicijns mogelijk misdaden te verslaan in ranzige tv-programma's die vnl sensatiebelusten bedienen, maar ga nou niet óók eens proberen de redder van NL te zijn, en aldoende de bijna failliete boel nog verder naar de kloten te helpen. Laat dat maar aan Balkje en Zalm over...

Dat moest ik nou even kwijt...

Jo de la Hi Ti | 25-10-05 | 00:26

zag de partij even op tv, maar vind Peter R oke, maar de rest van zijn clubje niet allemaal: Bram Peper, Klaas "wat dat aangaat" Wilting, en Jan Nagel, de rest weet ik niet. Je zag het groepje discussieren of de dienstplicht moest worden ingevoerd en hoe lang die moest duren, Peter vond 14 maanden, Klaas Wilting 6 maanden, nou lekkere discussie. Sorry maar klaas wilting mag ik niet.

Onderbuik | 24-10-05 | 23:51

van zijn site:
"Binnenkort zullen er PRDV posters beschikbaar zijn. Als je zelf een leuk idee hebt voor een poster voor de PRDV mail dan naar info@prdv.nl."
dus over een tijdje zien we overal dat suffe hippie mystieke logo van de prdv.
dit gaat hem nog lelijk opbreken!

samoa | 24-10-05 | 23:44

Meneer de Vries heeft naar mijn smaak net even te goede contacten in de criminele wereld, en Jan Molendijk heeft helemaal geen contact met welke wereld dan ook.

Hammiehetvarken | 24-10-05 | 23:35

Beste Landgenoten,
Good All start met een actie tegen het conservatieve r de vries die niks nuttig zegt behalve dan een standpunt van good All jatten
De gekozen president.
Prdv de overgang van de parlementaire democratie naar het bonapartisme
het mag nooit zo wezen dat sbs 6 met hun propaganda stunt u indoctrineert.

Hoogachtend Jan Molendijk (Spijkenisse)

Jan-Molendijk | 24-10-05 | 22:53

Met een Linkse rat als Nagel erbij, gaat dat dus een politiek korrecte [linkse] club worden.
Geen partij voor Wilders, die PRDV.

Mazzeltov | 24-10-05 | 22:40

Ik vind het logo van de partij typisch iets voor een zorginstelling. Peter heeft duidelijk het beste met ons voor.
- Zullen Wij dan nu maar even gaan stemmen?

G. Temmes | 24-10-05 | 21:51

Als Jan Nagel z'n kop laat zien kun je dr vanuit gaan dat het niks wordt. Dus weest allen niet bang. U kunt weer rustig gaan slapen.

skcus-idlA | 24-10-05 | 20:39

...
...<input .. type="hidden" name="taf_url" value="http://www.geenstijl.nl/"> ...<input type="hidden" name="weblog_id" value=""...

s stiefzoon | 24-10-05 | 20:27

zomaar een stukje uit de html-bron van www.prdv.nl

<form method="POST" action="/?mod=weblogs&com=registreer" enctype="multipart/form-data">
<input type="hidden" name="taf_url" value="http://www.geenstijl.nl/">
<input type="hidden" name="weblog_id" value="">
<tr>

Zie ik daar www.geenstijl.nl staan.
Ohh jullie werken samen !!!

s stiefzoon | 24-10-05 | 20:24

Leuke cv's
Voor het gemak even weggelaten dat Wilting woordvoe(r)der van Scheringa was/is, veurzitter van Almere, heden Omniworld (waarvoor de burgers binnen een paar jaar zwaar voor gaan bloeden)

En Jan Nagel, tja . Die zou nog zweren dat ie nooit lid van de eerste kamer voor de PvdA is geweest.

Kan een leuk partijtje worden.
Nagel zal die Wibo van der Linde jr. ook nog wel binnensluizen.

squire | 24-10-05 | 19:57

Die Peter Schouten Chief of Staff is een slappe droplul dat ie zich aanpast aan het geloof in het grote sprookjesboek van zijn vrouw.
Hij had zijn vrouw aan zijn ongeloof moeten laten aanpassen en atheist moeten laten worden via een flink pak rammel. Dat pak rammel had ze gegarandeerd geaccepteerd omdat een pak slaag van man naar vrouw de meest efficiënte manier van communiceren is tussen man en vrouw in die contreiën.

config.sijs | 24-10-05 | 19:33

Waar op die site staan de standpunten?Behalve wat wazig soft geleuter over illegalen en Samir Azzouz en vriendjes kan ik niks vinden.En figuren als Nagel en Peper voorspellen een niet veel goeds.Een soort Leefbaar Nederland zonder Fortuyn.

trekuenetieg | 24-10-05 | 19:03

trouwens bram peper is ook onbetrouwbaar! hij zou nooit meer een stap in rotterdam zetten.

trabant | 24-10-05 | 18:22

Peter zuigt. Net als zijn politiek. Peter is een soort Lucasdelinkselul met een grote bek. Bah!

aardappel | 24-10-05 | 18:20

Ja ik hoor ook dat Bram Peper adviezen geeft,maar hij blijft lid van de PVDA!

trabant | 24-10-05 | 18:05

Bram Peper is ook weer van de Partij. Nu als adviseur. Zoekt zeker weer een baantje.

aivd | 24-10-05 | 17:53

Juist... wat een naaistreek wil je stemmen moet je inloggen. en welke idioot is nou lid van die site? ja die gene die ja stemt.

Jandecameraman | 24-10-05 | 17:30

@ Boris Borsthaar

Dat is het enige wat Donnert nodig heeft, ff wat harden durven optreden als de nood aan de man is.

GrijpgrageGraaierd | 24-10-05 | 17:29

Vreemd eigelijk wel, dat als iemand op straat d.m.v. een pet, capuchon, sjaal of burka zijn/haar identiteit verborgen wil houden, 9 uit 10 mensen dit als vreemd en ongewenst beschouwd maar als de beheerder van een website wil weten wie de bezoekers zijn, dit ineens heeeeel anders is...

Als we nou met zijn allen concluderen dat de regering zoals ie er nu is verre van goed is, en laten we iemand die dit wil verbeteren nou eens een kans geven in plaats van neersabelen....

El diablito misterio | 24-10-05 | 17:25

Ja fotoregistratie om zo mensen te kunnen identificeren en verantwoorlijk te maken voor hun woorden en daden, stel je voor!!

El diablito misterio | 24-10-05 | 17:09

Wat een Nazi die de Vries met zijn fotoregistratie. En idd zoals al eerder opgemerkt wat een onzin om voor een minimum aantal zetels te gaan. kan iemand die nieuwe hitler even in het beton gieten.

Isser | 24-10-05 | 17:05

Iemand die zijn partijstandpunten afleid van zijn initialen mag bij voorbaat al kansloos genoemd worden. Wat een opgeblazen windbuil is die PRDV toch. Toch zul je zien dat hij het tussen het talpa-gepeupel goed zal doen! Die zetel heeft ie toch al in z'n binnenzak. Voor de rest geef ik hem weinig kans tenzij hij zich door een linkse eurodusnieër door zijn hoofd laat schieten (liefst zeven keer)...

stretch | 24-10-05 | 16:56

@Dokter Spin

En overal met ruzie & een bak ellende...

brutus68 | 24-10-05 | 16:25

En hub, daar gaat 5 000 000 van rekening 800 800 naar prdv. Die moslims schijnen het toch niet te willen

menn0 | 24-10-05 | 16:24

waar wil hij stemmen vandaan halen ??
Peter Schouten is praktiserend Moslim...
Een beetje populist zeikt juist alle moslims af,

of rekent hij al een beetje op de toekomst met Muhammed Jafar als president ?

holistic river | 24-10-05 | 16:11

@Dokter Spin
PvdA
Leefbaar Hilversum
Leefbaar Nederland
PrdV

??

Lof der Zotheid | 24-10-05 | 16:07

@ jackRandom Wat was de hoofdprijs. Roze T-shirt?
Weder(quiz)vraag. Weet jij bij hoeveel politieke organisaties Jan Nagel betrokken is geweest? En bij hoeveel hij weer is vertrokken?

Dokter Spin | 24-10-05 | 16:01

@pharos
Doet er niet toe! Dankzij Prdv bestaat dadelijk alleen nog het CDA van de genoemde partijen.

Lof der Zotheid | 24-10-05 | 15:56

@pharos
Daarentegen; het lijkt Rood maar haalt groen rechts in.

style.councillor | 24-10-05 | 15:56

@Style:
Ik weet het! D66!
Oh wacht, je bedoelt die andere partij met groen in het logo. Eh, GroenLinks!
Of -- hmm, groen... Hey, het CDA, dat krimpt ook!!!

Pharos | 24-10-05 | 15:53

@JackRandom
Ter troost: Het is groen en het krimpt..

style.councillor | 24-10-05 | 15:47

nog niets gedaan maar wel om geld vragen op zijn site ....
Toppie!!!! hij weet hoe tie het moet doen!, hij is slimmer dan de rest onze Peter denkt eerst zakken vullen en dan weg wezen want tien zetels in de kamer kan tie wel vergeeten.....
Hij gaat al veel langer om met witteboordencriminelen dat kan je echt merken.

PS maak weer eens programa`s op tv is veel leuker... en dat is iets wat je wel goed kan.

R.B. Good for All | 24-10-05 | 15:46

@Pharos 24-10-05 @ 15:28
Ik denk dat je bij SBS6 geen 10 uitzendingen de tijd krijgt om je te bewijzen. En Balkenende had de pilot niet eens overleefd. Het is toch te gek om los te lopen zo'n minkukel met die ingezakte eendenpoten maar blijft zitten en blijft zitten. Ja, hij doet het beter dan 3 jaar geleden... Ja, hallo! We zitten hier niet op de kleuterschool waar je elke klas 5x kunt doen!

blawablawa | 24-10-05 | 15:46

@style: Sjips, foutje mijnerzijds...

*gaat zich in een hoekje zitten schamen*

JackRandom | 24-10-05 | 15:44

Ik geef hem aankomende verkiezing een kans, dan is het gedaan met Petertje. Tenminste als je de historie van dit soort maffe partijtjes mag geloven....

Mucky | 24-10-05 | 15:40

CDA in 1989 3.141.357 stemen 35,3% 54 zetels

style.councillor | 24-10-05 | 15:39

@JackRandom:
Hoezo, een enge gedachte?
Dan is er nauwelijks nog onderscheid te zien tussen de grote partijen in de 2e Kamer, is het wéér niet goed :P

Pharos | 24-10-05 | 15:39

@Pharos: De PvdA, inderdaad, in 1956, met 34% van de kiezers (en 34 zetels, want toen hadden ze er nog maar 100 in de kamer). En in 1948 hadden de drie partijen die nu het CDA vormen met 54% van de kiezers de absolute meerderheid. Blijft een enge gedachte...

JackRandom | 24-10-05 | 15:36

@Pharos

Ik weet zeker dat er duidelijk meetbare doelstellingen zijn m.b.t. TV programma's en het behalen van kijkcijfers, net als in de hele economie
Wat je zegt is dus een denkbaar scenario om dat de leiding van SBS dezelfde verwachtingen heeft...
Als je een goeie inschatting hebt van je kwaliteiten en daar een redelijk doel aan wilt verbinden geloof je dus in jezelf..

Is dat minachting, zeggen wat je wilt gaan bereiken en er een consequentie aan verbinden als je dat niet haalt??

Ik denk dat de kiezer daar juis bij gebaat is, maar ook dat de tweede kamer uit nog maar een handjevol mensen zou bestaan als alle incompentente mensen thuis zouden blijven..

We willen toch resultaat als kiezer??
Of willen we geknuffeld, belogen en vervolgens bestolen worden??

El diablito misterio | 24-10-05 | 15:36

Ik vind het al heel wat. Het normen en waarden debat van het CDA kon alleen via e-mailtjes die gescreend en gesensureerd werden (niet dat er uberhaupt iemand achter die site aan het werk was, want er zijn na de zelfgeplaatste teksten waar je op kon reageren nooit meer berichtjes bijgeplaatst). Debat met het CDA heet dat. De C staat zeker voor Chinese toestanden.

blawablawa | 24-10-05 | 15:33

Peter R de Vries is Piet Hein Donner in een leren jack.

Boris Borsthaar | 24-10-05 | 15:32

Hij heeft nu ook een redactie van 10 man nodig om al z'n teksten te schrijven, en denkt dat dat na de verkiezingen niet anders wordt. Maar hij vergeet dat die redactieleden één voor één ontzettend de pest aan hun ijdeltuitende baas hebben - dus in de praktijk zal de fractie als een soort LPF uiteenspatten.

spuitje11 | 24-10-05 | 15:31

@Pharos

Juist! Nagel handelt uit rancune, niet uit ambitie om het land positief te veranderen. Verder is Nagel overduidelijk een vertegenwoordiger van de oude garde, en blijft hij hangen op het dorpspolitieke niveau. In Hilversum kunnen ze er over mee praten, over wat voor een puinhoop dat kan leiden. Nagel moet gewoon van z'n pensioen gaan genieten, en zich verre van de politiek houden. Met Nagel haalt Peter R. het paard van Troje en is z'n partij bij voorbaat tot mislukken gedoemd.

brutus68 | 24-10-05 | 15:31

@El diablito misterio 24-10-05 @ 15:17
Oftewel zo'n kleine tweehonderd jaar aan parlementaire ontwikkeling overhoop gooien vanwege het ampele feit dat de heer Péturrrrrrrrrrrr R. de Vries geen zin heeft in minder dan tien zetels? Ik wil best een discussie voeren over wijzigingen in ons bestuursmodel. Daarbij gok ik dat mijn visie verder gaat dan die van Péturrrrrr R. De Vries. Maar wel met een betere onderbouwing dan:'daar heb ik geen tijd voor'....

En verder, ja waarom bij hem en niet op het politiebureau of bij opsporing verzocht. Ik weet het niet. Ik wil het ook niet weten. Blijf bij mijn standpunt dit soort zaken wordt altijd panklaar in zijn schoot geworpen. Daar waar het wél gaat om rechercheren laat ook hij het jammerlijk afweten. Ik noem wederom de Puttens Moordzaak en 020 - liquidaties. Mijn verwachting? zaak 1 is moeilijk en zaak 2, daar zitten teveel van zijn gewaarde maatjes.

Lof der Zotheid | 24-10-05 | 15:30

@JackRandom:
FF specificeren graag - bedoel je welke partij in één keer met zoveel procent de kamer binnenkwam, of in het algemeen?
In het laatste geval vermóed ik dat het de PvdA is? (Ik neem aan dat het hebt over de periode 1948 tot nu.)

Pharos | 24-10-05 | 15:30

Hey hallo Jan Nagel, ouwe salonsocialist! heb je er een beetje zin an? Vara+pvda heb je eigenlijk wel eens een normale baan gehad zoals de boerenlul wiens stem je probeert te verkrijgen? Wordt niks, Peter is dom staat al een spelfout in zijn eerste artikeltje, je moet toch echt kunnen spellen peet...

Amsterdammer | 24-10-05 | 15:29

@El Diablo:
Nee vrind, dit is pure minachting van je kiezers.
Nogmaals: stel je voor dat hij dit televise-land flikt. Peter heeft een nieuw programma en zegt tegen de leiding van SBS 6: als ik na 10 afleveringen niet 500.000 kijkers blijk te hebben gehad, nok ik ermee.
"Ben jij nou helemaal van de pot gerukt!?" is dan de reactie.
En geheel terecht.

Pharos | 24-10-05 | 15:28

Ik ben benieuwd hoe Peter over sms referenda denkt, na vrijdag.

style.councillor | 24-10-05 | 15:26

Even een politiek quizvraagje tussendoor, voor de liefhebber. Welke poltieke partij heeft ooit, in procenten, het grootste zetelaantal behaald? In welk jaar was dat, en hoe groot was dit percentage?

JackRandom | 24-10-05 | 15:25

@Pharos

Hij gaat er juist vanuit dat hij dat WEL klaar kan maken en spreekt dat uit!

Een duidelijk doel stellen waar je jezelf aan wilt meten en op wilt afrekenen, ik weet dat dat idee en politiek een zeldzame combinatie is..

Maar zeggen wat je doet en doen wat je zegt is een principe wat naar mijn idee een positieve invloed zou hebben op de huidige politiek!!

El diablito misterio | 24-10-05 | 15:23

Peter R is nogal aktief met stichting Brein (anti software kopieren etc). Om dan mensen op te roepen om zich aan te melden op zijn site, incl. naam, foto, maar dus ook ip nummer, lijkt me niet handig van hem. Ik meld me voorlopig nog maar niet aan: eerst stoppen Peter met die onvriendelijke st. Brein...

Onderbuik | 24-10-05 | 15:21

hahahahahah en z'n website is ook al stront :D

Fatal error: Smarty error: [in default/index.html line 126]: syntax error: unrecognized tag 'var' (Smarty_Compiler.class.php, line 580) in /var/www/vhosts/prdv.nl/httpdocs/includes/smarty/libs/Smarty.class.php on line 1088

De Linkse Lonsdaler | 24-10-05 | 15:20

Vraagt nou niemand zich af waarom PeterR ons niet verlost van de echte criminelen? Onopgeloste moordaanslagen tot helderheid weet te brengen? Peter ik vertrouw je voor geen meter.

Der Icebear | 24-10-05 | 15:20

Jan Nagel, ook al zo'n parasiet die met de verkeerde argumenten -- namelijk zijn persoonlijke strijd tegen de PvdA -- een partij opricht of zich binnenlikt bij een andere partij (nu dan weer bij De Vries).
Heeft die kluns dan niet in de gaten dat men al aan hem geroken heeft, langs de tanden heeft laten gaan, en uitgekauwd en wel alweer heeft uitgespuugd?

Pharos | 24-10-05 | 15:19

Lekker kankeren dat het hier in NL een klotebende is. Staan er figuren als PR, Eerdmans, Nawijn en Wilders klaar om er iets aan te doen, ogen ze alleen maar hoon.
Nou, geluk met Duijvestein, Halsema, Bos, Verhagen, Kant, Dijksma, Dittrich en nog veel meer knaagdieren.

ventus_aqualis | 24-10-05 | 15:18

@Lof
Wat toevallig dat die tipgevers dan net niet het politiebureau hebben kunnen vinden in alle jaren die de zaken al onderzocht worden.

Misschien komt het door gedegen onderzoek naar deze zaken door Peter, of zou hij gewoon heel erg veel mazzel hebben??

Het klopt inderdaad dan partijen met minder dan 10 zetels vulling van stoelen zijn.. De reden dat deze partijen groot zijn heeft maar 1 reden: historie van verzuiling en de vastgerotte gewoonten van de NL bevolking om te stemmen op de partij die je al je hele leven naait, wat waarschijnlijk dezelfde partij is die je vader belogen heeft..

Teveel verandering is eng en "hoort niet"
DE nederlandse mentaliteit...!

El diablito misterio | 24-10-05 | 15:17

Die hele politieke ambitie van Peter R. is tot mislukken gedoemd, zeker als hij met Jan Nagel in zee gaat, een notoir politiek brokkenmaker, die parasiteert op conflicten en intriges. Peter R. is typisch gevalletje van schoenmaker blijf bij je leest. Dat meneer door SBS-kijkers en Telegraaf-lezers als groot denker wordt beschouwd is blijkbaar nogal een boost voor z'n ego geweest.

brutus68 | 24-10-05 | 15:13

@ El Diablo:
"Met een marginaal aantal zetels ben je meer toeschouwer dan speler..."
Ja, als je er bij voorbaat al vanuit gaat dat je niks klaar kunt maken in de komende 4 parlementaire jaren, dan kun je inderdaad maar beter kappen, en dat kun je al die mensen die wél op je gestemd hebben maar beter zo snel mogelijk laten weten, het liefst binnen 5 minuten na de exit polls.
Sjezus, hoe langer ik erover nadenk, hoe dommer de uitspraak is.

Pharos | 24-10-05 | 15:12

Het zou mooi zijn als hij wat zetels van de Pvdafbraak kan pakken. Helaas zal dit niet gebeuren. Er zullen geen linkse fluimen op hem stemmen, en daarom zal het de rationele rechtse partijen geen goed doen. Dan krijg je onder de rechtse partijen nog meer versnipperingen.Hij kan beter naar de VVD stappen.

van der g | 24-10-05 | 15:11

... maar goed, ff op de keper beschouwd gaat deze amateur-politicus dus met een negative campaigning argument de verkiezingen in.
Dat je dat nou juist níet moet doen staat in de Top 5 van 'Dingen die je niet moet doen als je in de politiek groot wilt worden'

Pharos | 24-10-05 | 15:09

@Pharos
Het is een simpele afwezig tussen wat hij nu doet en wat hij zou gaan doen.

Met een marginaal aantal zetels ben je meer toeschouwer dan speler, hij vind dat hij zijn tijd beter kan gebruiken en dat ben ik zonder meer met hem eens!

El diablito misterio | 24-10-05 | 15:09

@El diablito misterio 24-10-05 @ 15:03
Hahahaha! Het enige wattie oplost zijn zaken die 'm door tipgevers in de schoot geworpen worden. En dat zou bepalen dat hij geschikt zou zijn om de Nederlandse democratie opnieuw én beter vorm te geven?

Democratie volgens PRDV is het instellen van een kiesdrempel van 10 zetels. Want als het voor hem zinloos is, is het voor iedereen zinloos met minder dan tien zetels. Dus iedere partij onder de tien zetels kan zitting nemen in de tweede kamer wel vergeten.

Hé wat grappig, dan blijven alleen CDA, PvdA en VVD over.
.
enne nogmaals de onoplosbare Puttense Moordzaak, wie was daar de dader?

Lof der Zotheid | 24-10-05 | 15:09

@Pharos: Wij kiezers bestaan alleen maar om rectaal gepenetreerd te worden, of het nou door Peter of door andere, bestaande partijen is. En wie weet, is Peter wel beter in het penetreren der kiezer... :) Veranering van spijs doet eten enzo.

JackRandom | 24-10-05 | 15:08

Ik vraag mij opeens af wat er zou gebeuren als Peter bij SBS6 aanklopt en zegt: "ALS IK MORGEN GEEN 500.000 KIJKERS HEB, KAP IK ERMEE!"

Pharos | 24-10-05 | 15:07

......
TE zot voor woorden.

~Pyro~ | 24-10-05 | 15:06

Peter kan beter zijn tijd in zijn vak als journalist stoppen, want 15 zetels is simpelweg niet haalbaar. En de laatste tijd heb ik ook geen grote zaken meer gezien die hij heeft opgelost en dat wordt toch eigenlijk wel weer eens tijd. Of zou hij alles opsparen tot vlak voor de verkiezingen? Zou wel lullig zijn als je bent ontvoerd en hij weet waar je zit, maar ja... De verkiezingen zijn nog te ver weg, dus dan moet je maar ff wachten he...

Jos | 24-10-05 | 15:06

Sitemanager foutmelding
De door u opgevraagde pagina bestaat niet.

Peter heeft het kapot gemaakt.

freakstar | 24-10-05 | 15:05

LOL @ TRS

aap de goede hoop | 24-10-05 | 15:04

Peter R. de Vries voegt nix toe aan de politiek??

Hij lost met een klein groepje mensen een groeiend aantal "onoplosbare zaken" op. En heeft zich omringd met ervaren mensen met genoeg visie en daadkracht om de misdaadbestrijding eindelijk eens naar behoren uit te voeren..

Met nog 5 van die nixnutten die hun vriendjes meenemen zouden we een goed geleide democratie hebben, maarja wat voegt da nou weer toe?!?

El diablito misterio | 24-10-05 | 15:03

LOL&HULDE@ffulpen 24-10-05 @ 14:48

Lof der Zotheid | 24-10-05 | 15:02

Trouwens, is Pritt Stift verkiesbaar voor deze partij? Kijk eens rechts op

www.prdv.nl/

TRS | 24-10-05 | 15:02

@El Diablo:
Dat de mensen uit jouw rijtje niet verder komen danwel kwamen dan één zetel ligt dan aan hun verhaal, hun program. Kan de buitenwacht (lees: de kiezers) niks aan doen.
Maar stel je nou 's voor: De Vries krijgt bij de volgende verkiezingen 3 zetels, met tienduizenden voorkeursstemmen voor de man zelf. En hij zegt: "mwoah, hier deu ik 't nie veur", en vertrekt.
Dan neuk je dus zomaar even zo'n 150.000 kiezers in hun reet.
Wat dénkt die man wel!?

Pharos | 24-10-05 | 15:01

Dus Peter R. heeft géén standpunten? Lijkt me helemaal niet zo'n probleem als je kijkt naar onze kamer vol dwazen. Die lui hebben wel een programma, met daarin eventuele standpunten.... na een tijdje gaan ze zichzelf weer tegenspreken en veranderen die standpunten weer. Dus Peter R. Zet'm op en neem vooral géén standpunten in!

Courage1 | 24-10-05 | 15:01

Wat een gezever nu alweer over de nieuwe Redder des Vaderlands. Allereerst Neerlands volk, ik smeek u, wees niet zo arrogant om op een andere partij te stemmen. Want voor minder dan tien zetels hoeft u geen redding van PRDV te verwachten! U bent binnen een democratie uiteindelijk niet degenene die bepaalt wie u regeert, dat bepaalt de PRDV zelf wél! Ben ook benieuwd wat er gebeurd bij 10 zetels of meer, maar geen regeringsdeelname. Ik verwacht dat Peter R. de Vries meer in de televisiestudio, dan in Den Haag zal zitten. Nou, met zijn stuitende arrogantie, mag die daar van mij blijven.
.
Dan over zijn doortastendheid. Hij bereikt immers datgene wat politie en justitie níet bereiken. Zo heeft hij de Puttense moordzaak opgelost! (Oh, nee, dat heeftie niet....). Zo heeft hij de liquidaties in 020 opgelost! (oh nee, dat heeft hij niet). *zucht*, de prutser... Altijd gaan voor de makkelijke zaken of de zaken die hij door een tip makkelijk op kan lossen.

Lof der Zotheid | 24-10-05 | 15:00

Peter heeft groot gelijk. Als 1-mansfractie bereikt hij geen drol, kan hij beter de onovertroffen speurneus blijven. Met een stuk of 10 goeie fractiespecialisten om hem heen kan hij een vuist maken, zowel in een regeringscoalitie als in de oppositie.
Peter heeft nagedacht, goeie zaak!

fuckje | 24-10-05 | 14:59

geen snor, geen stem... sorry Peter.
Maar de snoraffaire kan weggeschoven worden mits je de overige 9 zetels laat bekleden door:
Ton van Roijen
Kim Holland
Ron Boszhard
Catherine Keil
Viola Holt
Menno Buch
zwarte weduwe Rost van Tongeren
Nol van Homeshopping
Dries Roelvink

aap de goede hoop | 24-10-05 | 14:59

Petert gaat iets doen met anticriminaliteitslozen. Da's mooi kut, want dan wordt de pliesie efficienter en dan gaan ze zowel echte criminelerts oppakken EN flitsen.

YerOldeNewspaper | 24-10-05 | 14:58

Een politieke partij oprichten gaat het helemaal worden in 2006. Ik pleit er dan ook ernstig voor om het aantal kamerzetels te verhogen naar 1500, om toch elke nieuwe partij een kans te geven een handjevol zetels te pakken.

JackRandom | 24-10-05 | 14:58

Trekt-ie ook automatisch af?

zweefvlieger | 24-10-05 | 14:56

@Pharos
Mensen die voor 1 zetel in de kamer zitten:

1. Hildebrand Nawijn
2. Geert Wilders
3. (destijds) Hans Janmaat

Zie je een patroon??

Allemaal mensen die meer blaten dan praten, en daarom niet verder komen dan 1 zetel...

Vind jij het echt gek dat Peter R. de Vries meer wil bereiken dan in dit rijtje terecht te komen??

El diablito misterio | 24-10-05 | 14:56

en zie daar, bij mensen achter de partij:

Bij de mannen staat eerst huwelijkse status of wanneer ze geboren zijn en dan pas of ze evt vader zijn

en wat zie je bij die vrouw als eerste staan: MOEDER!!!!!

AAARGHHHHHHHHHHHH er verandert ook
helemaal nix!!!!

(edit: iets vergeten)

Biologica | 24-10-05 | 14:55

Dat gedoe over het automatisch afschrijven, het is belachelijk anno 2005 maar heel veel bedrijven doen het zo op het internet. Zie ook Speurders en Marktplaats. Totaal geen verificatie, als er iets van je rekening is betaald gewoon de betaling terugdraaien. De website-houder is eindverantwoordelijke. Niks geen internet-fraude dus, het zijn de banken die dit mogelijk maken. Net als overschrijvingskaarten vissen uit de brievenbus. Geld wat op deze manier verdwijnt ziet de bank als bedrijfsrisico, waar de consument dan voor opdraait... ;)

MrASCII | 24-10-05 | 14:55

en zie daar:

Bij de mannen staat eerst huwelijkse status of wanneer ze geboren zijn en dan pas of ze evt vader zijn

en wat zie je bij die vrouw als eerste staan: MOEDER!!!!!

AAARGHHHHHHHHHHHH er verandert ook helemaal nix!!!!

Biologica | 24-10-05 | 14:54

Ho, ho, wat lees ik nou? Terwijl ik toch duidelijk gezegd heb dat ik ook in de kamer wil. Voor minder dan twintig zetels doe ik het niet, want ik heb nog een paar vrienden bij GeenStijl die ook een baantje moeten hebben.
Verder is het natuurlijk logisch dat jullie mij ook geld kunnen sturen. Hoe meer hoe beter. De volgorde op de kieslijst wordt natuurlijk bepaald door de hoogte van de bijdrage.
En stem dus NIET op Jan Molendijk!
Nou? Komt er nog wat van?

zweefvlieger | 24-10-05 | 14:54

@ffulpen
Juist! hehe

Pharos | 24-10-05 | 14:53

Peter is veel te rechtlijnig voor de politiek, moet ie niet doen, lekker boeven blijven vangen.

Lekker Belangrijk© | 24-10-05 | 14:52

Petuuuuuuhhhhhhrrrrrrrrrr........?????
Dooooooooooeeeeeeeeeiiiii....... !!!!!
*zwaait*

Kakbouter | 24-10-05 | 14:52

is dat die mafketel die de ontwikkelingshulp fors op wil schroeven? zoja de tiefus voor um..

Tubifiks | 24-10-05 | 14:52

@NOStyler:
"Als Petert maar een zetel heeft, vindt hij dat ie zich beter met andere dingen bezig kan houden."
Dat bedoel ik dus, ja. Pas als meneer 10 zetels heeft, wordt het pas belangrijk. Nogmaals: rot toch ff een teringeind op zeg.
Als je dan echt principes en idealen hebt, dan ga je dus óók in je eentje in de fucking Kamer zitten. Doet je dat niet voor minder dan tien, dan ben je een jankerd, een klein kind dat alleen maar z'n eerste woordjes zegt in ruil voor een grote lolly, een... Nu ja, het lijkt me wel duidelijk.
En 'dipje'? Ik? Nee, kan me alleen heel erg opwinden over deze mentaliteit.

Pharos | 24-10-05 | 14:51

Peter, ik vetrouw hem voor geen meter.

Henrique | 24-10-05 | 14:48

Ik moet eerst zeker weten dat ze 10 zetels krijgen anders stem ik niet op ze.

ffulpen | 24-10-05 | 14:48

@Pharos
Het geeft een duidelijk doel en een serieuze ambitie aan..

Met 1 zetel kun je simpelweg geen enkele invloed uitoefenen en is je aanwezigheid in de regering slechts formaliteit...

De ideeen maar vooral de directe aanpak en probleemoplossend vermogen zijn bij Peter R. de Vries (en achterliggende team) zijn duidelijker dan bij welke politicus dan ook...

Nou de gemiddelde nederlander nog uitleggen dat je niet uit jarenlange gewoonte PVDA of CDA moet stemmen, maar bedenken wie de minste reden heeft om (alweer)tegen je te liegen, en dan beseffen dat het Peter R. goed scoort!!

El diablito misterio | 24-10-05 | 14:48

Wordt hij al bedreigd? Anders kan ik hem niet serieus nemen.

Boris Borsthaar | 24-10-05 | 14:48

Elke vriend van de Chileen is ook mijn vriend. Zet hem op Peter R. !

Dr. Faustus | 24-10-05 | 14:45

Zo heeft meneer heeft zelfs een weblog.

Klopt geloof ik niet

Zelf weten wat hij doet, ik stem er niet op that's all.

Schizo | 24-10-05 | 14:44

@ geenstijl: Wat is jullie rekening nummer? in welke stad? En bij welke bank?
Alvast bedankt.

CHZS de PCZS | 24-10-05 | 14:43

Dipje, Pharos? Als Petert maar een zetel heeft, vindt hij dat ie zich beter met andere dingen bezig kan houden. Als hij z'n mooie plannetjes ook kan verwezelijken, lijkt die 'nieuwe democratie' me niet eens zo gek. GS kan het in ieder geval niet.

"De PRDV heeft Peter Schouten benoemt als stafchef van de partij." ehrm...

N0Styler | 24-10-05 | 14:43

@ Pharos
Ik snap je wel, maar ik snap PRDV ook... hij heeft goed gekeken naar het Jan Marrijnisen-scenario: jarenlang in de Kamer zitten bazelen zonder dat ook maar een van je zorgvuldig bekokstoofde plannetjes uitgevoerd wordt.

PRDV wil kans maken op deelname aan een coalitie en heeft daar zeteltjes voor nodig. Dan heb je namelijk vriendjes...

Phil.T.Ritch | 24-10-05 | 14:42

met ome peter in de basis zullen we ons in ieder geval een stuk minder druk te maken over onbetrafte kerkpedorasten en losgeslagen pliesie cowboys.
Zo en dan ga ik nu even een easyjetje boeken naar London en me aanmelden als politiek vluchteling aldaaro... met dank aan Peter R. en Hildebrand

aap de goede hoop | 24-10-05 | 14:41

Ik heb Peter allang afgeschreven!

corvanderlaak | 24-10-05 | 14:41

PeterR de Vries, vriend van Cor van Hout. Hij heeft nooit zo'n bijzonder mens gekend, heeft PeterR gezegd. Hadden jullie al een keer gehoord van de foute werkneemster die PeterR in diest had genomen? Was het dametje van zo'n beroepsmisdadigert. Is het jullie ook al eens opgevallen dat PeterR een bepaalde groep misdadigerts geheel met rust laat? Doe eens echt je best PeterR en probeer eens zo liquidatie op te lossen. Wil je niet he?

Der Icebear | 24-10-05 | 14:39

Peter R. voegt helaas niets toe aan de politiek.

Zak Chips | 24-10-05 | 14:39

What the fuck IS dat toch met Nederlandse politici!? "Ja hoor eens, ik moet wel minstens 10 zetels halen hoor, anders doe ik 't nie!"
ROT TOCH FF EEN TERINGEIND OP ZEG!!!
Wees godverdegodver blij met één zetel, dan kun je vandaar uit ook je principes en idealen over het Nederlandsche volk uitstorten, en daar gaat het toch om?
Nou, kennelijk niet!
"Mwoah, ik moet wel met 10 zetels erin komme heur, anders zie'k de lol er nie van in."
Wát een eikels zeg, allemaal!

Pharos | 24-10-05 | 14:34

En ook al geen Televizierring...

Dr.D | 24-10-05 | 14:30

Dag Peter...

Dikke tieten | 24-10-05 | 14:28

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl