Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

"Pliesie mist eergevoel"

poppetjes!Guusje ter Horst heeft het maar druk. Gisteren probeerde de beschermvrouwe van krakend Nederland de supermarkten droog te leggen. Maar nu gaat de minister zich extra inspannen om een allochtoon danwel een vrouw zo snel mogelijk naar een toppositie bij de pliesie te parachuteren. Want alleen dan zullen alle problemen met corrupte ambtenaren, liegende agenten en weedkwekende hoofdagenten natuurlijk worden opgelost. Guusje schreef dit onlangs aan de Tweede Kamer. Haar reactie is opeens weer actueel omdat de Nationale ombudsman vandaag de pliesies op de vingers tikt: "De organisatie denkt nog erg 'wit' en baseert beleid op 'witte verwachtingen". Hoezo, in vergelijking met een gemiddelde bananenrepbliek tellen wij toch aardig mee. De agenterie houdt daarnaast veel te weinig rekening met andere culturen binnen het korps waar 'eerwraak eergevoel erg belangrijk is'. Allochtone agenten voelen zich vaak achtergesteld en dat is gewoon niet leuk en dat moet snel veranderen, etc. etc. blabla. Goed, laten we allochtone agenten een hart onder de riem steken: Rood, wit blauw of zwart. Niet getreurd, jullie zijn tegenwoordig allemaal even erg... Update: Vanmiddag meer nieuws over een grootschalige corruptiezaak bij de pliesie, waar de pliesie opeens niets over kan zeggen. Guusje, slaap rustig verder. Die criminele bierkopende supermarktbezoekers gaan logischerwijs voor.

Reaguursels

Inloggen

De cultuur bij de politie zal alleen veranderen als het volk de burgemeester, de commissaris en de officier van justitie mag kiezen. Maar dat zullen wel weer "Amerikaanse toestanden" zijn.

wegmetdebijstand | 10-05-07 | 00:57

Positieve discriminatie werkt niet. Gewoon solliciteren en je best doen (fietsers bekeuren is een optie).

wegmetdebijstand | 10-05-07 | 00:52

Als die lamme finnen gewoon eens participeren in de samenleving en niet vasthouden aan hun eigen achterlijke cultuur, niet lopen te miepen over dicriminatie en hun bek eens wat vaker voldouwen met bloemkool ipv shoarma met teveel knoflook, dan zou 't zomaar kunnen dat 't niet nodig is om die geyteneuqers voor te trekken in allerhande sollicitatieprocedures alleen omdat ze een Noord-Afrikaans crimineel-uitziend bakkes hebben! Als de mohammedanen geen zin hebben om bij de pliesie te gaan werken of te solliciteren moeten ze dat vooral niet doen! Ga ze niet proberen te lokken dmv discriminatie tegenover de autochtonen! En wees al helemaal niet zo achterbaks om dat soort discriminatie ''positieve'' dicriminatie te noemen omdat je anders een probleem met de grondwet zou hebben! Gore pennenlikkende, in de kont van een allochtoonkruipende mongeaulen!

tietenbekkie | 09-05-07 | 00:48

Kan iemand guusje ter horst dronken voeren. Misschien zegt ze dan wel verstandige dingen.
Oh ja half GS mag ook wel over haar heen hoor. Als ze toch dronken is.
Mijn beurt sla ik overings over.

firecow | 08-05-07 | 22:33


Ach, ze hebben (pliessie) als een van de eerste ambtenaren een 13 e maand, een vette woon-werk reiskostenvergoeding, een helemaal gratis levensloopsparen.....

daar komen de klaar-voor-de-bijstand vmbo-ers op af als vliegen op stront..

hoelahoep | 08-05-07 | 22:33

de pvda vrouwen zijn lekker bezig waarschijnlijk krijgen we nu ook vrouwelijke agentes in boerka het kunnen natuurlijk ook verklede mannenzijn wanneer valt dit hopeloze zootje eindelijk

p-aard | 08-05-07 | 21:44

Normaal doet de ombudsman goed werk en komt hij met zinnige adviezen. Waarom opnieuw dat non-stop gezeur over meer allochtonen bij de politie ?Die discussie zal niet veel opleveren en weinig oplossen.Anders was dat waarschijnlijk al gebeurt.

Misschien is die vastgeroeste organisatie nou eenmaal niet geschikt voor allochtonen of andersom. Over de brandweer hoor je dat soort verhalen nooit.
De pliesie heeft een bekrompen cultuur, gedraagt zich in veel opzichte anti-burger, laat nog veel te makkelijk toneelspelers toe en vindt het uitschrijven van boetes nog steeds een topprioriteit. Wie wil er nou met alle geweld bij zo'n organisatie ? Voor het loon schijn je het trouwens toch niet te hoeven doen.

nadenkeniseenkunst | 08-05-07 | 21:09

Ik denk dat veel agenten hun hart wel op de juiste plek hebben. Het is echter een gevolg van een links beleid van bovenaf waardoor de pliesie zich richt tegen de 'brave burger'. Dat beleid zou eens moeten veranderen maar dan hebben we wellicht een ander type agent nodig. Een reorganisatie is dan noodzakelijk.

Fred V | 08-05-07 | 20:57

En zo wordt het langzaam erger. Wacht maar tot je de nieuwe lichting ziet.

wilagentworden | 08-05-07 | 18:16

Kan Guusje ter horst niet weggejorist worden?
(Gewoon deaud mag natuurlijk ook)

Vladimir Poetin | 08-05-07 | 17:58

@ allen

Even een knieval... ik nam het hier nog op voor talenten bij de politie, maar gezien het laatst geposte topic door GS is mijn nieuwe conclusie dat alle imbicielen zich kunnen melden bij de politie als legale struikrovers. Soit!

inquisitra | 08-05-07 | 17:57

@ inqquisitra:
Komt allemaal goed.
Alle agenten krigen en cursus gebroken Nederlands lullen en hun vrouwen meppen en verplicht iedere dag onder de zonnebank.
En over een tijd krijgen ze weer een cursus om dat weer allemaal af te leren als Geert hun baas wordt.

The eimer | 08-05-07 | 17:43

Guusje, de politie is overwegend blank, omdat *kots braak* gekleurde mensen vaak aan de andere kant van dit spectrum hun werk hebben. En geen *kots braak* gekleurde agent die zijn familieleden of soort genoten gaat aanspreken op gedrag. Het groepsgevoel is eenvoudig weg te hoog. Nu kun jij, Guusje *proost trouwens* wel weer op de politiek correct *hhhnnnngggg* manier een *braak* gekleurde medelander naar een plek promoveren zonder dat ie zich hoeft te bewijzen, maar heb je wel eens gedacht aan die Nederlandse talenten die braaf hun opleiding uitstekend doen en ook een functie VERDIENEN? Nee, Guusje *proost!* moet weer positieve discriminatie doen. Want o wee , zometeen wordt de politie als rascistische instelling neergezet!! Maar dat ligt aan je ideologische wangenoten die clubjes als het antidiscrimantiebureau bemannen. Dus neem nog een wijntje en lanceer je volgende plannetje.

inquisitra | 08-05-07 | 17:37

Ik heb eens een Marokkaans jongetje (ca.12 jaar) op TV gezien,die had de volgende visie op deze zaak:
verslaggever:zou jij ook niet bij de politie willen?
antwoord:neen want dan moet ik Marokkanen oppakken.

de honden blaffen... | 08-05-07 | 17:31

is toch gene nieuws dat de juten vaak nog erger zijn dan wat er op straat rondloopt,net als dat het een feit is dat coppers liever een Nl-er met gezin aanpakken dan een marrokees die pooier is.. die heeft nml niets te verliezen en dat vindne de coppertjes jammer..

BAH

gekkehuus | 08-05-07 | 16:51

De politie heeft de laatste jaren onder Bakellende laten zien hoe groot het NSB gehalte onder hen nog leeft, de komende jaren krijgen ze hun portie terug van het volk.

souty | 08-05-07 | 16:15

ze missen wel meer ook als alleen eergevoel . lef , inzicht en het dienen van de burger zit er ook niet meer in . het hele politiecorps draait slechts nog door centen en eigenbelangen . en dan een ombudsman die even iemand op de vingers tikt , dit is al zovaak eerder gebeurt dat allochtonen op deze manier proberen hun zin te krijgen , het is aan de orde van de dag . ik ben benieuwd wat ze ermee willen bereiken , want ik laat me de les toch echt niet lezen door een allochtoon in het land wat door mijn voorouders bevrijdt is . die achterlijke gedachtes veeg ik de vloer mee aan hier , daar benne we niet van gediendt in holland evenmin als allochtonen in de regering . maar helaas , de opdringerigheid gaat gewoon in sneltreinvaart door . lukt het ze niet met hard werken , dan gaan we maar weer zielig doen . we kennen de (goede) bedoelingen van hen nu wel . alles wordt naar de klote geholpen .

onzekant | 08-05-07 | 16:14

Even ter grrr. De ene agent die loog kwam uit Hengelo.
dé fucking opleidingstad voor coppers.
Daar krijg je nog een bekeuring voor als je koplamp van je fiets niet op de weg gericht staat. led verlichting is uberhaubt al verboden.

heeeerlijk . we gaan met de vlag zwaaien voor het buro vanmiddag .

hemaworstje | 08-05-07 | 15:36

@ DenLangel*l 08-05-07 @ 15:09
Oh ja nee dat weet ik wel, positieve discriminatie is het domste instrument sinds jaaaaren. Maar mijn vraag was, hoezo denkt de politie 'wit'?

alpha_mannetje | 08-05-07 | 15:15

@DenLangel*l 08-05-07 @ 15:09:
Als autochtoon mét baan én opleiding ben je tegenwoordig zó bevoorrecht dat je je eigen boontjes maar moet doppen.

Of je het daar nou wel of niet mee eens bent dat boeit niet (meer). Niemand in welzijns-/zorg-/banen-/knuffel-land die aan je kan verdienen dus je doet niet ter zake.

Democratie in optima forma.

Reinaert | 08-05-07 | 15:13

alpha_mannetje 08-05-07 @ 15:06
als autochtoon ben je tegenwoordig tweederangs burger, zeker als je een baan hebt en goed bent opgeleid..... dan heb je een te laag knuffelgehalte

DenLangel*l | 08-05-07 | 15:09

de politie denkt te 'wit'? En houdt teveel rekening met 'witte' verwachtingen? Kan iemand mij uitleggen wat dit nou weer voor idioterie is? Is de wet tegenwoordig kleur gebonden dan?

alpha_mannetje | 08-05-07 | 15:06

Eagle_Eye 08-05-07 @ 14:58
De allochtoon of vrouw die slecht functioneert maar wel promotie maakt, wordt scheef aangekeken door zijn ondergeschikten. De allochtoon of vrouw die wel goed functioneert en terecht promotie maakt, krijgt echter hetzelfde te horen en raakt gedemotiveerd. Geschikte mannelijke autochtonen zien zich beperkt in hun mogelijkheden en stappen zelf op. Zo krijg je leegloop van geschikte mensen, een lagere status van het beroep en selectie aan de poort: goede allochtonen en vrouwen komen niet omdat de status van het beroep voor hen te laag is, goede mannelijke autochtonen zien geen kansen binnen de organisatie, slechte allochtonen zien hun kans wel schoon en de nog slechtere autochtonen, die sowieso nooit promotie zouden maken, blijven ook komen. Prima panacee dus om een organisatie kapot te maken.

sjaakdeslinksesul | 08-05-07 | 15:06

Reinaert 08-05-07 @ 15:03
denk dat je zo ook aardig wat autochtonen wegjaagt.... zeker als de pottenbrigade van beperkt houdbaar zich er mee gaat identificeren ;-)

DenLangel*l | 08-05-07 | 15:05

@DenLangel*l 08-05-07 @ 14:59:
Ik bedoelde Volkspolizie en Stasi, maar Grenztruppen mag ook hoor, zijn we - zeker na jouw omschrijving - ook meteen van een hoop illegalen af :-)

Reinaert | 08-05-07 | 15:03

Eagle_Eye 08-05-07 @ 14:58
in frankrijk bestaat die onzin niet..... daar gaat men uit van het " iedereen is gelijk en krijgt dus dezelfde kansen"-princiepe........ en terrecht

DenLangel*l | 08-05-07 | 15:01

Reinaert 08-05-07 @ 14:56
je bedoelt Oos Duitse grenswachtsters met door de zware shag (die ze onder de oksels plukken) vergeelde klauwen en hardnekkige zweetlucht?

DenLangel*l | 08-05-07 | 14:59

-weggejorist-

Twee Sokken | 08-05-07 | 14:58

Positieve discriminatie is nog erger dan discriminatie, het is geoorloofd onderscheid mogen maken tussen verschillende groepen binnen onze samenleving. Heel erg triest dat zulk een tegenstrijdige regel (t.o.v. Artikel 1) door de burger geaccepteerd wordt.<br />

Eagle_Eye | 08-05-07 | 14:58

@DenLangel*l 08-05-07 @ 14:50:
Het kan ook anders hoor. Bijvoorbeeld fatsoenlijke dienders importeren, dan hoeven wij tenminste niet weg.
Ik heb me laten vertellen dat er met name in het Oosten van Duitsland nog genoeg trouwe dienders werkeloos rondlopen, mét ervaring, mét uitstraling.
Ex-Volkspolizei voor op straat, Ex-Stasi voor backoffice functies en klaar is Guusje.

Reinaert | 08-05-07 | 14:56

Zwartbroek 08-05-07 @ 14:43
yep, en volgens mij zijn mensen in dit land nog altijd in de gelegenheid te vertrekken wanneer ze willen.
als het je hier niet aanstaat ga je toch gewoon?
in landen als birma, cuba, n-korea, syrie en iran ligt dat anders natuurlijk..

DenLangel*l | 08-05-07 | 14:50

Probleem: Buitenlanders kunnen niet met onze normen en waarden omgaan. Oplossing: Buitenlandse normen en waarden gaan hanteren. En als u nu naar links kijkt, ziet u enkel idioten.

Zwartbroek | 08-05-07 | 14:43

@BroncO 08-05-07 @ 14:37:
Arrestanten zijn een probleem voor justitie, da's een ander ministerie. Guusje drinkt bij binnenlandse zaken, daar hebben ze geen probleem met al die gevangenissen vol allochtonen dus.

Reinaert | 08-05-07 | 14:40

Over de relatieve oververtegenwoordiging van allochtonen bij de gearresteerden hoor je Guusje niet..

BroncO | 08-05-07 | 14:37

"De organisatie denkt nog erg 'wit' en baseert beleid op 'witte verwachtingen". Ik moet dit even op mij in laten werken. Wat betekent dit, en wat bedoeld mevrouw Ter Horst daarmee.
-
Ik denk dat ze bedoeld, dat 'wit' gelijk staat aan concreet, cijfermatig planmatig en afrekenen op prestaties. Aldus, promoveren op basis van ambitie en verdiensten.
-
Het zal toch niet zo zijn, dat Guusje bedoeld dat ze juist dat niet wil; vrouwelijk non-white trash 4de generatie niet-westerse allochtoon geniet de voorkeur.

classNotFound | 08-05-07 | 14:35

dr.spin007 08-05-07 @ 14:24
Het is een ongemerkt een puzzeltje geworden..(Leuk om te ontcijferen, toch)?
..
De winnaar krijgt een virtueel drankje naar goesting.

Attila23 | 08-05-07 | 14:34

@ Super Ted:
Mooi gezegd, maar zie het gebeuren dat linksch zijn aanhang oproept zich aan onze maatschappij aan te passen omdat de chaos niet meer te handelen is?
Dat geloof je toch zelf niet.
Men probeert allochtonen met behoud van cultuur ( ?) in onze samenleving in te passen. Dat lukt natuurlijk alleen als wij onze cultuur opzij schuiven.
Nog liever zag men dat we hun cultuur overnamen.
Maar die hoop hebben ze, denk ik laten varen, omdat we dat conseqwent weigeren.
Dat wordt dan met alle duivelsmiddelen die er zijn te zorgen dat een niet inpasbare groep toch nog aan de bak komt.

The eimer | 08-05-07 | 14:30

Tussenstand verbrande auto's vannacht: >500

wopper | 08-05-07 | 14:29

Vroegâh keek je nog op tegen de pliesie, ze hadden fatsoen, waren rustige wat oudere heren en droegen nog geen nazi-outfit; nu mot ik mezelf vaak 'meppen' om geen grote bek op te zetten, het heeft me al de nodige doekoe gekost.

wopper | 08-05-07 | 14:28

Liever een zus als Hoer.
Dan een wout als broer.

tuktuls | 08-05-07 | 14:26

Attila23 08-05-07 @ 14:14

Hoe poëtisch, zucht... Wat staat er eigenlijk?

dr.spin007 | 08-05-07 | 14:24

Hoe kunnen rifnikkers nu in hemelsnaam normaal functioneren in een beschaafd land?

dr.spin007 | 08-05-07 | 14:22

De hele pliesie is een kansgroep.

oakie | 08-05-07 | 14:20

@The eimer 08-05-07 @ 14:10:
De "getroetelden" beschikken waarschijnlijk niet over genoemde eigenschappen, maar dat is evenzo van toepassing op het overgrote deel van de niet-getroetelde pliesies. Dat ik daarmee die paar goeden dan weer in een kwaad daglicht stel betreur ik maar het gaat om het algemene beeld.
.
Wat ik eigenlijk bedoelde te zeggen is ook dat een diender niet te allen tijde z'n bonnenboekje nodig heeft en z'n hele repertoire aan wetten en regeltjes paraat dient te hebben.
Een diender moet vooral voldoende gezag uitstralen, zeker op straat, opdat potentiële overtredertjes het wel uit hun dolle kop laten om rotzooi te trappen. Preventief optreden door gezag uit te stralen en niet correctief optreden middels het bonnenboekje of het PV dus.

Reinaert | 08-05-07 | 14:18

sjaakdeslinksesul 08-05-07 @ 14:14

Joh, dat was vannacht! Heb gewoon in m'n eigen bedje geslapen, ben zelfs nog thuisgebracht omdat er geen trein meer reed.

van Maerlant | 08-05-07 | 14:16

nduss 08-05-07 @ 13:57
dus als ik met een half panvarken over straat zeul loop ik het risico ge JFK'ed te worden ofzo?

DenLangel*l | 08-05-07 | 14:15

A C A B
L O R A
L O E S
K T
S A
R
D
S
!

Attila23 | 08-05-07 | 14:14

hmmm onderzoek op verschillende locaties... heling dus. En + politie = diefstal uit bureau en verkoop ervan voor eigen gewin. 1 + 1 = 2 = in beslag genomen drugs van bureau meegenomen en verkocht.

Chinuk | 08-05-07 | 14:13

nduss 08-05-07 @ 13:54 Uiteindelijk heeft ze de immigratiedienst gebeld om hem te laten verwijderen. Hij zit nu weer in de bergen, of hij is al weer terug you never know. Haar zus heeft boos de baas van de agent gesproken, die het met de agent zou 'bespreken'. Keihard optreden, waar ze bekend om staan he.

Willy Vanilly | 08-05-07 | 14:12

We kunnen erop wachten dat de pliesie binnenkort weer 'n persberichtje uitpoept over dat ze 'n fiets na 40 jaar hebben teruggevonden.

orca | 08-05-07 | 14:12

Zie update; wietplantaties, wat ik u brom.

wopper | 08-05-07 | 14:12

Let's face it: Guusje zit natuurlijk niet toevallig op die stoel van Binnenlandse Zaken. Guusje zal, in opdracht van Woutertje, de Nederlandse instituties zo doordringen van het multiculturele dictaat dat er geen weg meer terug is. Government by hostage. Guusje promoveerde indertijd op de vraag hoe iemand die er niets voor voelt toch bij de tandarts te krijgen. Iets doet me vermoeden dat Guusje jullie de volgende vier jaar nog vele zure appeltjes zal doen slikken.

van Maerlant | 08-05-07 | 14:11

@Lobo 08-05-07 @ 14:08:
Da's de Ien Dales-doctrine, kan arme Guusje ter Dorst ook niks aan doen!
Democraten en Grote Leiders uit Nijmegen zijn nou éénmaal Boven Ons Gestelden, daar mogen we niet over oordelen.

Reinaert | 08-05-07 | 14:11

Volgende week in het nieuws:

Nu ook Hell's Angel toppositie bij de Polisie.

We moeten in Nederland inderdaad eens goed beseffen dat de allochtone bevolking hierheen is gekomen omdat het hier beter is. Waarom is het hier beter? Vanwege onze gebruiken. Simpel zat en menig allochtoon zal het daar ook mee eens zijn. Moet je het wel niet voor de camera vragen want anders komt inderdaad de cultuuragent aankloppen over de pijn die z'n buren voelen nu er een 'verrader' in de wijk woont.

Nederland moet nu gewoon zeggen; 'Wil je hier wonen. Prima zo leven wij, dit is onze cultuur'. Wil je dat niet accepteren waarom kom je dan hier? Als je van Fransje houdt ga je toch ook niet naar Sensation toe?
Daarnaast moet de allochtonen samenleving waar die vervreemd eens duidelijk worden gezegd wat voor invloed dat heeft op de toekomst van de kinderen. Waarom zijn er 'kutmarokkaantjes' omdat hun ouders niet wilde integreren. Hun ouders dus niet konden helpen bij huiswerk en die Marokkaantjes dus al kansloos waren tenzij ze de intelligentie hadden om alles zelf te doen, maar ja dan hoor je er weer niet bij. De sociale dwang zorgt ervoor dat veel van de allochtone jongeren die nu probleem jongeren zijn geworden zich nooit hebben kunnen ontplooien.
Vroeguh was een arbeidersgezin blij als de dochter het had aangelegd met de zoon van de dokter. Als ik een allochtone Moslim was dan zou ik in m'n handjes klappen als m'n dochter naar het Gooi verhuisd met haar Nederlandse man en dan zou ik toch echt sch%^t hebben aan wat m'n geloof zegt. En zo denken er vast ook veel, probleem is dat je familie dan meteen in schande moet leven omdat dat zo werkt in die culturen. En dan komen we weer terug bij het begin van de ellende. De fijne regering die het woord spreiding niet kent.

SuperTed | 08-05-07 | 14:10

@ reinaert:
En die genoemde edele eigenschappen zijn volgens jou ruimschoots voorradig bij de getroetelden?
Ik dacht dat alle gevallen van orde en rust handhaven c.q. verstoring onder een verordening vielen. En dat die verordening op een sanctie uitloopt wordt haarfijn in wetten vastgelegd. Als je van die regels afwijkt krijg je chaos.

The eimer | 08-05-07 | 14:10

Na haar op zijn best zeer matige optreden als burgemeester van Nijmegen, trekt Guusje ter Dorst deze lijn in volste vertrouwen door met mis-analyses en schijnoplossingen die niks verbeteren aan bestaande problemen maar deze slechts verplaatsen of verhullen en laten dooretteren.

Lobo | 08-05-07 | 14:08

KaiserSoza 08-05-07 @ 13:55
"I'm sorry dear, I can't understand you.... talk EN-GLISH"
superserie!

DenLangel*l | 08-05-07 | 14:07

@Claude Jacque 08-05-07 @ 13:59:
Die vlieger gaat natuurlijk niet op. Want uiteraard verwachten we met z'n allen wel van die allochtone agent dat 'ie accentloos en correct Nederlandsch spreekt en schrijft. Anders hoort 'ie tenslotte niet in die functie thuis ;-)
.
Vraag dat nog maar eens na aan dat turkse agentje in Arnhem dat het ooit nodig vond mij aan te spreken met "héé klooienzak" (ies boitenlands voor 'hé, klootzak' heb ik achteraf begrepen via de officier van justitie).

Reinaert | 08-05-07 | 14:05

@The eimer 08-05-07 @ 13:55:
Je hebt natuurlijk niet per sé wetgeving nodig om rust en orde te handhaven.
Eergevoel, plichtsbesef en discipline zijn in veel situaties meer waard dan een dik pak geschreven regeltjes tenslotte.
Alleen bij dat 'gepast eigen initiatief' gaat het natuurlijk direct mis als je dat overlaat aan zwakbegaafde dienders met een dubbele agenda.

Reinaert | 08-05-07 | 14:00

Zoals de Noord-Afrikaanse kansenjongeren nu tegen de blanke agent kunnen doen alsof ze hem niet verstaan, zo kunnen de blanke mensen binnenkort naar de allochtone agent doen alsof ze hem niet verstaan... lache man!

Claude Jacque | 08-05-07 | 13:59

@ nduss:

Ohw, dan moet ik wel oppassen dat mijn porseleinen tuinvarkens niet gevaar lopen vernield te worden.

The eimer | 08-05-07 | 13:59

Waar dat oosters eergevoel toe leidt zien we dagelijks in Irak. Guusje kan beter een eind maken aan de islamisering en de toenemende buitenlandse invloed bij de pliesie, die kudtwouten zijn zo al erg genoeg.

Dr. Faustus | 08-05-07 | 13:59

@nduss @ 13:57
Omdat ie Marokaans is of omdat hij zijn vak beter verstaat? Daar gaat het om.

tipo | 08-05-07 | 13:59

-weggejorist-

eric@fuall | 08-05-07 | 13:58

Als de politie meer R.E.P.S.E.C.T. Wil moeten ze ook maar de gebruiken overnemen van de politie uit de zuidelijke steden. Ik wil zo'n fin of boer wel eens een grote muil zien opzetten tegen een spaanse politie agent / Guardia Civil. Kan ie gelijk het rubber van de gummi knuppel uit zijn fontanelletje peuteren. En geen halfzacht ei van een rechter die de agent zal veroordelen.

Bluto Blutarsky | 08-05-07 | 13:58

Oh ja. Bij ons loopt tegenwoordig een marokkaanse wijkagent - tegenwoordig buurtregiseur - en die doet het stukken beter dan zijn voorgangers.

nduss | 08-05-07 | 13:57

@ Willy..:
Ja, sluipend wordt zo de shariawetgeving ingevoerd.
Is dat een tijdje aan de gang is het een kleine stap voor het invoeren van die sharia. Dat is de bedoeling ook. Islamieten erkennen geen burgelijke wetten, slechts de islamwetten tellen.
Daarom vraag ik me af hoe een islamiet politiewetten kan uitvoeren als zijn geloof die niet erkend.

The eimer | 08-05-07 | 13:55

@The eimer 08-05-07 @ 13:44

Moet ineens denken aan die vrouw van de weightwatchers bij Little Brittain.

KaiserSoza | 08-05-07 | 13:55

@ willy Vanilli @ 13:46

en? hoe liep het af?

nduss | 08-05-07 | 13:54

Wanneer dondert die vlucht vooruit richting multiculturele utopie nou 's de afgrond in? Hoe ziek is de maatschappij als zelfs het ordehandhavingsinstituut nu al vrijwillig (?) gaat plooien naar normen die de zijne zelfs niet zouden mogen zijn? Ik word misselijk van die zelfbegoocheling als norm, dat perverse masochisme, die opoffering van de eigen cultuur ten koste van tribale gebruiken.
-
@sjaakdeslinksesul 13:36

Probeer 's als sjaakdeslinksesnekkel, wel met piercing dan.

van Maerlant | 08-05-07 | 13:53

Incompetentie is niet pas sinds vandaag een probleem bij de pliesie.

Gebrekkige werving en selectie (inclusief positieve discriminatie), gebrekkige opleiding en training, fysiek incapabel zijn voor de uitoefening van de functie (hoeveel vleesvarkens werken er niet bij de pliesie?), enzeauvoorts.

Daarnaast een verrotte bedrijfscultuur (huh? wasda?), slecht leiderschap, tel het allemaal bij elkaar op en je krijgt het probleemkindje waar je nu dus mee opgescheept zit.

En da's echt niet van de laatste paar jaar, dat is al járen aan de gang!

En nee, met alleen academisch gelul kom je er niet, daar is het te laat voor.

Reinaert | 08-05-07 | 13:50

Het hele ''kleren maken de man-idee'', is volgens mij een kenmerk van labiliteit en beroepsdeformatie..

Attila23 | 08-05-07 | 13:49

Is niet zo slecht volgens Prof. Dr. Léon de Caluwé

Wit:
Dingen/mensen zullen veranderen, als je
uitgaat van de wil en wens en de ‘natuurlijke weg’ van de mens zelf, betekenis toevoegt
de eigen energie van mensen laat komen
dynamiek/complexiteit wilt zien
eventuele blokkades wegneemt
symbolen en rituelen gebruikt

ing. Bozkov | 08-05-07 | 13:49

Kijk, om de sharia in te voeren, moet je mensen plaatsen op sleutelposities..

prohibitandis | 08-05-07 | 13:49

NEVER TRUST COPS, en stront komt in alle kleuren.

Patrick Zweedsey | 08-05-07 | 13:48

Willy Vanilly 08-05-07 @ 13:46

Zelfs in het buurtcommitee wil ik ze nog niet eens....

kwarko01 | 08-05-07 | 13:47

Nou dit slaat toch wel even op dit artikel. Ik ken een Marokkaanse (getrouwde) vrouw, die wou scheiden van haar man. Na herhaaldelijk huiselijk geweld. Haar man weigerde te scheiden (hij had nog geen papieren). Ze belde de politie om hem uit haar huis te krijgen en wie komt daar.. jaja een Marokkaanse politieagent. I.p.v. de man te arresteren wegens mishandeling, krijgt zij een preek van de cultuurverrijkende agent dat ze haar man ongelukkig maakt en dat ze zich moest schamen dat ze haar man zo behandelde en die lutsers kunnen we binnenkort in de leidinggevende functies verwachten?? Ze mogen plee’s schoonmaken, daar kunnen ze geen schade aanrichten, geen machtposities geven aan hakbars!

Willy Vanilly | 08-05-07 | 13:46

@ Kaiser Soza 13.32.

Als ik door zo,n troetelgeval wordt aangehouden voor eenausweiscontrole worden op vragen steevast geantwoord; ik versta en begrijp je niet.
Dat houd ik conseqwent vol, totdat een ander zijn taak overneemt.
Knipogen en lachen.

The eimer | 08-05-07 | 13:44

The eimer 08-05-07 @ 13:36
LOL
Ja, dat zou men eigenlijk moeten doen, want alles wat je opnoemt is ver te zoeken bij het huidige corps, of mis ik wat.

Zo jammer! | 08-05-07 | 13:43

HA Ha
Auteur: Mark (---.dsl.speedlinq.nl)
Datum: 08-05-2007 13:27

Hallo pliesietjes, jullie zijn wel lekker bezig he? De VMBO problematiek straalt weer van jullie snor af. Liegen, helen, mishandeling etc etc. Ik ben zelf een keer getuige geweest van een snorremans die door het lint ging en kom de verhalen steeds vaker tegen. Het wordt tijd dat ze jullie 1 voor 1 langs een psycholoog sturen om te werken aan conflictbeheersing, inleving, normen en waarden besef etc etc. Het volk moet u niet. Respect komt niet uit een busje pepperspray.

Cliff"Always harD"St | 08-05-07 | 13:42

*hap neemt vanw itte Kitkat chunky*

KaiserSoza | 08-05-07 | 13:41

Zo ken ik er ook nog wel een paar, ze moeten ook meer agenten aannemen zoals die in de Village People.

Snijbonenmolen | 08-05-07 | 13:40

Idd Bersiap Nederland. Jullie worden de Allochtonen door jullie strot geduwd. Sorry maar ik zie het nu al voor me dat Agent Ali inbreker laat lopen na een berisping omdat hij zijn neef blijkt te zijn. Dit soort zaken gaan we zeker krijgen. Aangezien deze islamietjes altijd wel familie van elkaar zijn. En de Moslim mag liegen tegen ongelovigen. Die mensen die dit raport hebben verzonnen zijn de echte landverraders!! Bersiap Nederland!! Nog even en er moet ook al een halve maan plus sterren op de Nederlandse vlag staan.

Indoneesje | 08-05-07 | 13:40

Het advies van de ombudsman verwijst naar Gelderland midden, tot recent was het aan haar houding te danken dat dit korps slecht functioneerde. Guusje zit er midden in en verzuipt erin. Proost Nadorst.

spooky | 08-05-07 | 13:39

Ik denk altijd oewit.

holtor | 08-05-07 | 13:39

Ik heb zelf ook een klacht neergelegd bij de nationale ombudsman. Ik wou me laten registreren als neger, maar dat mocht niet van de gemeente. Discriminatie!

sjaakdeslinksesul | 08-05-07 | 13:36

Er komen ook speciale sweepploegen die met vangnetten de kansrijke wijken ingaan om allochtone vrouwen te vangen.
Die pet passen we toch allemaal?

@ Zo Jammer:
Als je bij de politie een afspiegeling van de maatschappij wil hebben, dan moet je ook zoveel alcoholisten, pedofielen, homo,s, criminelen en gekken e.d. aannemen.
Waarom doet men dat dan niet?
Zijn die mensen soms minder dan moslims?

The eimer | 08-05-07 | 13:36

Allo Allo

Nottienk toe worry ubbaut, we - we dus - lopen slechts een paar jaar achter bij een aantal wesperse landen waar ut heel geweaun is dat allo's met de juiste papieren en mentaliteit topfuncties bij de pliesie en 't leger hebben.

Dat deze top knurften (zie picca) allemaal meehelpen om de saeck van overgave te vergemakkelijken baart me meer sorghen, dus.. nog ietsje meer achteroverbuigen (doet gheen pijn, heur), asem in, asem uit, rustig maar we're only fukkin' sold out.

Trouwens, wat een lelijk weaurd dat 'witte', zeg dan gewoon 'blanke'.. let ook op het dhimmi woordgebruik.

Voor de liefhebbers en reagluurders: bekijk dit stukje fillum eens over een door voornamelijk Paken 'overgenomen' Brits stadje en bedenk, dit hebben we hier nog net niet, maar wat niet is komt:

littlegreenfootballs.com/weblog/?entry...

wopper 08-05-07 @ 13:05 uit NN draadje

wopper | 08-05-07 | 13:36

Kan iemand mij even voorgelichten wat 'witte' en 'allochtone' normen inhouden? Sinds wanneer kunnen we de Nederlandse norm opeens niet meer als gezamelijk uitgangspunt nemen? Die staat *Zwart op Wit* beschreven in de vele wetboeken, dus...
.
Is er wel eens nagedacht waarom politieke en economische vluchtelingen naar Nederland zijn gekomen? Wellicht omdat de politieke en economische situatie hier beter is dan daar. Wellicht dat dit iets te maken heeft met de Nederlandse Norm die hier oorspronkelijk goldt. Het is maar een gedacht hoor...

tipo | 08-05-07 | 13:35

-edit: Bijna, dat was Theo maassen -

***SLETBEK*** | 08-05-07 | 13:34

Wat is er mis met Wit denken? We zijn toch wit en in Nederland? We doen al genoeg voor andere lijkt mij zo... Gaan de boefjes zich ineens beter gedragen als we een zwarte bruine of gele hoofdagent zouden hebben? Rot toch op met dat linkse doorduwerij..

StijlvolRechts | 08-05-07 | 13:33

"positieve" discriminatie dus.... oftewel discriminatie op afkomst.
face it: de persoon met de beste papieren krijgt de baan.
maar nu weigeren ze Maarten dus omdat ze perse Mohammed willen.
of Arie voor Ali.
ik heb toch lieve Maarten en Arie als egenten thuis op bezoek na een inbraak dan Mohammed en Ali om eerlijk te zijn.

DenLangel*l | 08-05-07 | 13:33

Guusje moet eerst maar eens goed weten hoe het bij de Polisie in elkaar steekt. Bij de Polisie is van alles mis, er wordt veel meer gepest en rondgen%$kt dan in een normaal bedrijf en tja als je dan allochtoon ben je dan helaas snel het haasje en dan wordt je dus ook niet meegenomen in het 'mijn-vrienden-verdienen-beter-opwaardeer-spel' en als vrouw moet je in de leer bij je vriendinnen van de prostitutie omdat dan geldt 'pijpen-doet-meer-verdienen-opwaardeer-spel'.
Dan moet ze ook nog even regelen dat de Polisie ook echt wat kan doen, want ze zijn van meneer agent gedegradeerd door jan lul met de pet op. En dat doe je dus door eerst alle criminelen op te pakken en je daarna pas bezig te houden met mensen die net 10 kilometer te hard rijden omdat ze wel iets beters te doen hebben dan op de kilometerteller te kijken. Opletten namelijk! Want het is nogal druk op de wegen.
Als meneer agent dan eindelijk een crimineel heeft opgepakt staat vervolgens die crimineel nog eerder op straat dan dat meneer agent zijn rapport heeft uitgetikt omdat de voorgangers van Guusje nog steeds niet hebben bedacht dat een team tiepmiepen waaraan de agent dicteert veel efficiënter werkt dan een agent die het veel te druk heeft met genoeg geld binnenhalen om een toetsenbord uit z'n kop te moeten leren. Daarmee zorg je dus ook dat er meer blauw op straat komt en dat de Polisie niet de hele dag op z'n reet zit en dus inderdaad gefrustreerd wordt en dan maar het makkelijkste prooit uitzoekt om de stress wat te verminderen. Tja en stress verminderen doe je bij de Polisie door of grapjes te maken ten koste van je allochtonen collega of dus een vrouwelijke collega aan te zien voor een hoertje en je lange jan naar binnen te schuiven.

Tja en zo kan ik nog de hele dag doorgaan.

Over liegende agenten. Aangezien er dus een 'mijn-vrienden-verdienen-beter-opwaardeer-spel'-cultuur leeft bij de Polisie is die gozer echt niets kwalijk te nemen. Had ie niet gelogen had ie de rest van z'n leven nachtdienst kunnen draaien. Tja dan ga ik ook liever in een hotel met tralies zitten. Zeg ober'

SuperTed | 08-05-07 | 13:32

@kwarko01 08-05-07 @ 13:22

Daar heb ik inderdaad nachtmerries van, ik weet niet of ik wel R.E.P.S.E.C.Tvol kan reageren op iemand die met zwaar fins accent de Nederlandse taal staat te verkrachten, om mij op de vingers te tikken.

KaiserSoza | 08-05-07 | 13:32

Turks, Marokkaans, Suri... maakt mij niets uit. In mijn dorp is het overwegend allochtoon. Het negeert de pliessie wel makkelijk. Wat zegt u?. Ik versta u niet. Toedels.

Duikduivel | 08-05-07 | 13:32

Dat krijg je wanneer de onderste laag van de bevolking het politiewerk moet gaan doen. Die mensen zijn daar gewoonweg niet geschikt voor.
Kunnen ze zelf niets aan doen, ze zijn immers geboren met de herseninhoud van een verveelde baviaan.

Blasphemy | 08-05-07 | 13:32

Wat een volslagen idiotie. Doorgedraaide inhaalslagekte van de rooms/rode/islam alliantie.

Bersiap!!

vinque | 08-05-07 | 13:31

@ Lou Cypher

Ja dat moet je inderdaad, eng ventje. Of en jij er zo een die enkel orders aanneemt van een volblanke agent met germaanse sproeten?

Derrek Wilder | 08-05-07 | 13:30

Is dat wijf weer bezopen?

schele henk | 08-05-07 | 13:29


Hoezo allochtonen achtergesteld......

In Tilboland ( team Goirle) hebben ze zonder zich te bekommeren om een fatsoenlijke sollicitatieprocedure (gewoon helemaal geen procedure)
een allochtone (Turkse) agente omhooggeblaft en tot teamchef daaro benoemd....

Daar zijn nu alle rapen gaar. Het omhooggeblafte meiske ( 2 politiek correcte scores voor de Grote PolitieChef daaro: En vrouw En allochtoon) moet zich nu zien te redden voor allochtone en autochtone ondergeschikten die het politieke spelletje wel door hebben........

hoelahoep | 08-05-07 | 13:27

En ik zal het serieus moeten nemen as een Noord-Afrikaanse agent mij vertelt dat ik geen fiets mag gappen?

Lou Cypher | 08-05-07 | 13:25

Meeste mensen missen eergevoel hier in 0031. pliesie is een afspiegeling van de matschappij dus.

Zo jammer! | 08-05-07 | 13:25

"Ga koken mens" en neem meteen een flesje wijn erbij.

kwarko01 | 08-05-07 | 13:24

Kan iemand die vrouw s terygleggen aan dr ketting, het wordt nu vervelend...

Big Ern | 08-05-07 | 13:22

Waarom moet ik slecht Nederlands aanhoren van zo'n allochtone agent?

kwarko01 | 08-05-07 | 13:22

Dat krijg je ervan als je een drankorgel als minister aanstelt. Heeft ze haar doofpot nog meegenomen uit Nijmegen?

Hadjewat? | 08-05-07 | 13:21

Met Guusje aan het roer zal dat eergevoel niet snel toenemen

Tobi | 08-05-07 | 13:19

poppenkast

The Patriarch | 08-05-07 | 13:18

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken