Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Rutger bij de Bond tegen Vloeken

videoman We hadden het er vanochtend al even over: De jaarlijkse vijf minuten aandacht voor de Bond tegen het Vloeken. In 2006 stopten de brave grefo's uit Veendendaal wegens vergaande taalverruwing op televisie maar liefst 112.000 x de vingers in de oren! Bij de Staatsomroep is BNN hiervoor uiteraard verantwoordelijk. Robert Jensen vloekt bij de commercielen het vaakst door de lachband. Echt waar, alles is netjes bijgehouden. Aangezien Rutger en zijn cameraTwan een broertje dood hebben aan nodeloos gescheld bezochten zij vandaag het hoofdkwartier van de Bond. Er is tenslotte geen betere plek in Nederland om vervangende krachttermen als 'Kokosnoot', 'Hela' en 'Mensenkinders' aan te leren. En 'Grutjes' of 'Ai' begrijpt ook iedereen. Om over 'Shampoo' en 'Drommels' nog maar te zwijgen. Want zeg nu zelf, vloeken is toch gewoon aangeleerd? FILMPJE!

Reaguursels

Inloggen

Goverdomme betekend: "God Verdoem Mij". het is dus geen scheldwoord tegen god en kan dus uit de top 10 van de bond :-)

Sannyboy | 09-05-07 | 05:31

Schelden doet niet pijn, echter het is nooit leuk om mensen zwart te maken. Als iedereen elkaar nou ff met rust laat, dan kan de bond zichzelf ook opheffen. Aangezien wij hun met rust laten stel ik voor dat ze zichzelf eens opheffen bij Henkie Noodle nog aan toe!

Crimineger | 09-05-07 | 02:15

Schelden doet niet pijn, echter het is nooit leuk om mensen zwart te maken. Als iedereen elkaar nou ff met rust laat, dan kan de bond zichzelf ook opheffen. Aangezien wij hun met rust laten stel ik voor dat ze zichzelf eens opheffen bij Henkie Noodle nog aan toe!

Crimineger | 09-05-07 | 02:14

LoL! In principe ben ik tegen personen en instanties die tégen iets zijn (een op zich zelf lastige psychische spagaat) maar hier kan ik alleen maar vertederd naar kijken!

melikedachicken | 08-05-07 | 18:24

Wat een Kleier!

Hobbykip | 08-05-07 | 17:00

Mensen kindertjes wat is die Rutger toch ook een creep zeg. Echt een rare kop man! Ok daar gaat het hier niet over, maar ik moest het ff kwijt. Dat was het eerst wat me opviel bij het kijken van het filmpje.

sistrie | 08-05-07 | 16:27

god heeft ons een mond gegeven om te zeggen wat we willen , als de oren en herseninhoudt van anderen dat niet aanstaat hebben zij een probleem , ik ga niet leven met beperkingen in mijn spreken . wie is hij om dat even op te leggen aan een ander . als ik die vent was zou ik me maar eens wat meer in het christendom gaan verdiepen en niet de horde achterna lopen omdat zij vinden dat dat niet hoort . gods woorden zijn het niet in ieder geval , eerder een duivelse profeet die zijn zin probeert te krijgen en ons onze vrijheid tracht af te nemen . griebelende grutjes wat een balletje is die vent .

onzekant | 08-05-07 | 16:26

-weggejorist-

Anushapper | 08-05-07 | 15:45

Wat een eikelbijter.

monaco | 08-05-07 | 14:41

Waar zijn die oude krachttermen gebleven? zoals
Pot!Jandikkiedeauxie!
of gewoon:
HOOOOOOOOOEEEEEEEEEEERrrrrrrrrrrrrrrrrrr

DeArmeStudent | 08-05-07 | 13:39

Vloeken is aangeleerd.
Geloof ook.
Alle gelovigen zijn dom.

rick_b | 08-05-07 | 13:34

dit slaat nergens op..

PPsquad | 08-05-07 | 13:05

My name is Bond.

holtor | 08-05-07 | 12:54

Karel kwakbol 08-05-07 @ 10:01<br>
Tja, op de thee bij de familie T. zou iets meer trekken, idd. :P

zak_arme_turf | 08-05-07 | 10:42

FEMKE! Bidden is toch ook aangeleerd! Bertverdomme. Laat ze zich eens nuttig maken in plaats van Jansen kijken en woordjes turven....

Ik weet het beter | 08-05-07 | 10:26

Cokecocksnootjesnogaantoe, maar art 7, hè!

Sikkeneur | 08-05-07 | 10:26

Duur filmpje, kosten/aantal reacties

Karel kwakbol | 08-05-07 | 10:01

"10. Hoe staat de Bond tegen het vloeken tegenover de vrijheid van meningsuiting?

Ronduit positief. De Bond waardeert de vrijheid van meningsuiting als een groot goed. Maar daarom ook als iets waar op een voorzichtige, verantwoorde manier moet worden omgegaan. De Bond pleit ervoor de vrijheid van meningsuiting niet te laten verworden tot een recht om te beledigen. Basisvoorwaarde voor een goede samenleving is immers onderling respect, het rekening houden met de diepste gevoelens van de ander. Kortom; een vrijheid van meningsuiting die begrensd wordt door respect en fatsoen."

:D :D :D
Het aloude, je mag zeggen wat je wilt, zolang ik het er maar mee eens ben.

Hyro | 08-05-07 | 09:35

A complete waste of valuable resources die Bond. Of ach... waardevol... 'k weet niet.

TheRitz | 08-05-07 | 09:12

ik zie dat Rukter een kleurspoelinkje door z'n dansende haren heeft gesmeerd? 't arme joch lijkt wel errug veel op Jensen zo.

Conan de Rabarber | 08-05-07 | 09:04

corvanderlaak 08-05-07 @ 08:18 : Ezechiel 25;17 En u zult weten dat mijn naam de Heer is, wanneer ik mijn wraak op u neerleg.
*Zet nog even lekker Pulp Fiction op*

RobDrop | 08-05-07 | 08:57

-weggekeaukeausnootert-

RobDrop | 08-05-07 | 08:55

www.youtube.com/watch?v=ON3cb8ur7pM&am...
Grote Massamoord
Grote Massamoord
Just against a live
Godverdomme leuk
Grote Massamoord
God die laat je zitten
Grote Massamoord
Grote Massamoord
Just against a live
Godverdomme leuk
Grote Massamoord
God die laat je zitten
Grote Massamoord

Momindz507 | 08-05-07 | 08:36

Misbruik de naam van de HEER, uw God, niet, want wie zijn naam misbruikt laat hij niet vrijuit gaan. Exodus 20:24.

corvanderlaak | 08-05-07 | 08:18

God Vergeef me...

DasDude | 08-05-07 | 08:06

Duizend bommen en granaten!
Mijn kapitein heeft ondanks (of dank zij) zijn omvangrijke repertoir de zegen van de Bond tegen het Vloeken.
Stelletje kokosnoten!

www.xs4all.nl/~janhee/haddock.html

wachtmeester de bruy | 08-05-07 | 06:16

En hoe zit dat in andere landen - Engeland, Frankrijk, Duitsland? Zouden die hun verbale sluitspieren wat beter in bedwang hebben dan Nederlanders?

holtor | 08-05-07 | 04:20

@koekje erbij? 08-05-07 @ 01:45
Het is me wel vaak verteld, maar ik heb er niets van geleerd. Gelukkig nam ik ook de verhaaltjes uit de bijbel niet al te serieus. Ergens wist ik dat het te absurd was om waar te zijn. Het enige mysterie was voor mij dat zoveel mensen er in geloven. Volgens mij weten veel gelovigen ook ergens wel dat het allemaal onzin is. Daarom voelen ze zich zo snel aangevallen op hun geloof; in wezen confronteer je ze met hun eigen twijfels als je bijvoorbeeld vloekt.
Peter Smit scheldt mensen uit voor coco-snoot. Dat mag volgens hem dan weer wel. Cocaine is hartstikke illegaal.

ambtenaartje | 08-05-07 | 02:14

-weggejorist-

Yossarian | 08-05-07 | 02:02

@CoJoNes 08-05-07 @ 01:17:
Alsof de wereld aan 1 Wim Heitinga niet genoeg heeft.

koerbagh | 08-05-07 | 01:56

En ach,iedereen laat zich de kanker,tering wensen door de marocs,je moeder is een hoer,je zus ook! Grote bek iedereen,maar niemand doet wat!!
Slappe lullen! Allemaal.
Weltrusten.

koekje erbij? | 08-05-07 | 01:54

ambtenaartje 08-05-07 @ 01:36

Normen en Waarden
Leer je van je ouders (als het goed is)

koekje erbij? | 08-05-07 | 01:45

Roken in het openbaar mag niet! (is vies,word ik misselijk van,huilenbalken!!),maar iedereen de godverdommsekuttyhushoerenkanker,achter je hartklep!! wensen dat mag dan weer wel!!
*steekt hoofdschuddend ,nog maar een peukie op*

koekje erbij? | 08-05-07 | 01:41

@koekje erbij? 08-05-07 @ 01:31
"Baas, ik was godverdomme helemaal vergeten m'n maatje te vertellen dat het van die tering-gristenfundamentalisten zijn".

ambtenaartje | 08-05-07 | 01:36

Je komt met een nieuw maatje ,bij een klant thuis. Hij stoot zich aan de trapleuning.Een beetje auw. Godgloeiende,kankertyhus,kuttrapleuning! (we mochten gelijk vertrekken!).Leg maar uit aan je baas,een beetje zachter had ook gekund!

koekje erbij? | 08-05-07 | 01:31

@tietenbekkie 08-05-07 @ 01:24
In deze topic inderdaad niet.
"Vloeken is aangeleerd, wordt geen naprater" klinkt ook al niet logisch. Of ligt dat aan mij...

ambtenaartje | 08-05-07 | 01:30

ambtenaartje 08-05-07 @ 00:34

hihihi, moet dat dan?

tietenbekkie | 08-05-07 | 01:24

CoJoNes 08-05-07 @ 00:59

Wat ik zo over Bubba heb vernomen, lijkt brown sugar vooraf ingenomen zeer wenselijk.

Sikkeneur | 08-05-07 | 01:13

@van Frikschoten
Brown Sugar, goeie tip.
*schalks richting Bubba kijkt*

CoJoNes | 08-05-07 | 00:59

Mensenkindertjes ik zit met mijn vingers tussen de scharnieren van de deur

Awasawas | 08-05-07 | 00:57

TIP @ CoJoNes
Brood met spinnen is nog redelijk te hachelen met bruine suiker.

VanFrikschoten | 08-05-07 | 00:46

@ CoJoNes 08-05-07 @ 00:36:

Excuse me, niet alles doorgelezen ..

PAALman84 | 08-05-07 | 00:42

@PAALman84

Dat is dan ook weer opgehelderd. Waar voor dank.
Welk normaal mens dan wil heel het eerste testament over zichzelf uitroepen?

VanFrikschoten | 08-05-07 | 00:42

LOL@CoJoNes

Rest In Privacy | 08-05-07 | 00:37

@Koerbagh

Bert bezoek ik ook wel eens, alleen niet zo vaak als GS, al vrees ik dat daar wel eens verandering in kan komen. Maar daar hebben we het overgehad met CoJo vorige week.

oost-europa | 08-05-07 | 00:37

@PAALman84
De aanvoegende wijs dus.
Mij wilden ze niet geloven, maar dat zal wel komen omdat ik binnenkort een strafblad krijg. zie:
CoJoNes 07-05-07 @ 22:49

CoJoNes | 08-05-07 | 00:36

@tietenbekkie 08-05-07 @ 00:28
Godsamme, dat klinkt helemaal niet logisch.

ambtenaartje | 08-05-07 | 00:34

"Godverdomme" is een samentrekking van twee woorden: "God" en "verdomme". Dat laatste is een oude vorm van de gebiedende wijs "verdom" (="verdoem"). (Deze oude vorm zie je bijvoorbeeld ook terug in de Statenvertaling van onze eigen Bijbel: "Die van ulieden zonder zonde is, WERPE eerst den steen op haar." (Johannes 8:7))

Eigenlijk zeg je dus "God verdoem" waarmee men zich oorspronkelijk op het object van de ellende richtte. Zo vroeg je God de tafelpoot te verdoemen als je net je teen eraan gestoten had. Als je jezelf wil verdoemen zou je in deze vorm "God verdomme mij" moeten zeggen.

Samengevat: "Godverdomme" betekent NIET "God verdoem mij", maar "God verdoem (dat)".

devrolijkeatheist.web-log.nl/devrolijk...

PAALman84 | 08-05-07 | 00:32

Worden ze daar nou echt rijk van ? Het oprichten van een bond tegen vloeken ?

DeSteef | 08-05-07 | 00:31

Tsjonge, je doet maar wat je niet laten kan! Vind het alleen wel typerend dat mensen die zich beroepen op de vrijheid van godsdienst en vrijheid van meningsuiting, voornamelijk zichzelf willen presenteren als aanhanger van die grondwettelijke vrijheden en daardoor maar zoveel mogelijk allerlei verwensingen roepen met als doel anderen te provoceren om zichzelf, bij een weerwoord van de mensen die zich daaraan storen, weer te beroepen op die grondwettelijke vrijheden. Maar noem dat soort personen leeghoofden en de rapen zijn gaar... Het is een spelletje! Niets meer!

tietenbekkie | 08-05-07 | 00:28

@QB (ja die.....) 07-05-07 @ 23:58
Veense finnen? Watjes. Finnen uit Ede; das pas feest. Die hebben zelfs CNN gehaald door op 11/9/2001 uitgebreid te gaan feesten. Haalde Ede het wereldnieuws naast plaatsen zoals Teheran, Bagdad en Gaza-stad. Overigens heeft 90% van GS geen flauw idee waar je het over hebt als je over refos begint.

dlseth | 08-05-07 | 00:22

Jammer dat Lucas hier niet meer schrijft, zou wel zijn topic zijn.

PS: oorlogen onstaan toch meestal door geloof!

oost-europa | 08-05-07 | 00:10

@.. Whatever 07-05-07 @ 23:59:
Nee, dat zou moeten zijn: "ho jongs, eem'n ein bak kovvie en ein peuk d'r bie, godverdomme."

koerbagh | 08-05-07 | 00:03

Ik wil die gasten van de vloek bond wel eens horen wanneer een eikelbeiter een noodstop voor je maakt om niets en je blèrt je 2,5 ton er vol van achteren in. “Ah jammer” voldoet niet altijd. Of een 3 meter stalen pijp tegen je voorhoofd dat je even een minuut staat te draaien, “ho jongens, eem koffie” doet het hem dan niet.

..Whatever | 07-05-07 | 23:59

het is VEENENDAAL stelletje knuppels van de redactie.

toevallig heeft Veenendaal wel: de enige bijenmarkt -een maal per jaar- gezellige hobby voor de Grrrrrrristen broeders, tevens is Veenendaal redelijk verkankert met finnen, nog veel meer als in bv gouda, wat toch ook wel bekend mag staan als een NO-GO area.

binnen de policlub van Grrrrrrrrristenen in Veenendaal zijn er ook nog twee stromingen, een clupje loopt ds. Wink achteraan aka nieuw gereformeerde gemeente, en de andere club heeft een soort van David Goresh waar me de naam even van is ontschoten, en zijn de mildere refo's, maar natuurlijk geen TV (voor de buitenwereld dan) lezen het RD, kinderen krijgen polio, en gaan naar een speciale Grrrrrrrrrrristen school in amersfoort -bussen vol iedere morgen-, etc etc.

blij dat ik in Rhenen woon.

QB (ja die.....) | 07-05-07 | 23:58

Bond tegen vloeken? Het is duidelijk, die bond is NIET tegen vloeken! Hij is enkel tegen godslastering, dat is iets anders.

Pittybrad | 07-05-07 | 23:53

Godverdegodverdomme…. Ja nou ben ik de gedachte kwijt, stoot me de poot tegen het kudt topic drempel. Laat maar dan.

..Whatever | 07-05-07 | 23:52

@Lagonda 07-05-07 @ 23:21,

'... and tarnation.'

vander F | 07-05-07 | 23:40

Man man man, wat een treurnis. Vervangende vloekwoorden aanleren, nee, dan ben je nuttig bezig.

Volgens mij is er naast de hel nog een speciale plek die "Heck" heet. Mensen die "shoot!" zeggen in plaats van "shit!", en "darn!" in plaats van "damn!" gaan daar na hun dood naartoe. They will be darned to Heck by Gosh.

Lagonda | 07-05-07 | 23:21

Een dag niet gevloekt is een dag niet geleefd, godverdegodverdegodverdegodverdegodverdegodverdev
stelletje gristenschuim

Gigs | 07-05-07 | 23:20

HUMUS, klinkt ook lekker toch?

***SLETBEK*** | 07-05-07 | 23:18

stelletje kokusnoten !!!

024_kicksass | 07-05-07 | 23:16

Toch lijkt het mij best een krampachtige dwangneurose, dat niet-vloeken. Net een beetje meer "raar" dan gewoon vloeken

Affijn, leuke hobby - als het je boeit. Het Opperwezen zal er wel blij mee zijn - als het Hem boeit.

Jan Passant | 07-05-07 | 23:16

Domste poster ooit: "vloeken is aangeleerd"
Praten is ook aangeleerd, posters maken trouwens ook!
Maar nie meer doen dan denk ik, godverdomme.

Bezorgde Buurtvader | 07-05-07 | 23:14

Kort vraagje; Wat willen ze bereiken met die "Bond"?

Broodje zalm | 07-05-07 | 23:11

Jezus man, stelletje pubers. Lekker trappen tegen alles wat anders is. Wees blij dat het kan.

Klotenschipper | 07-05-07 | 23:08

@inquistra
Je zou het niet zeggen.
Doe nog eens zo'n scherpe analyse van 'God zij met ons'.

CoJoNes | 07-05-07 | 23:05

Zolang deze blije gggristenhond namen van willekeurige mensen blijft scanderen www.webkey2.nl/btv/images2/Poster%20me... via abri's, laat ik geen mogelijkheid onverlet om de kruisdragende man met baard bij name te noemen.

DiagnosisTyphus | 07-05-07 | 23:04

Hahhahahaha jezus christus, ik lag helemaal dubbel bij het klikken op de 2e link!

Reez | 07-05-07 | 23:00

@ Don Fappo 07-05-07 @ 22:52

De laatste die een mes in zijn donder stak raakte hem vol in zijn zak.
Sindsdien piept hij heel anders...

Zoloft | 07-05-07 | 23:00

Wat doe je voor werk?

Ik werk bij de bond tegen het vloeken.

Wat doe je daar zoal de hele dag?

Nou, ik verzin alternatieven voor scheldwoorden. Daarnaast tel ik het aantal vloeken op tv over een heel jaar......

Wat een rukeend.

Kleines Arschloch | 07-05-07 | 23:00

Hey relax swa! Laat die man toch lekker leven!

Klotenschipper | 07-05-07 | 23:00

Kopiëren is niks mis mee, zelfs DNA doet het!

Attila23 | 07-05-07 | 23:00

inquisitra heeft gelijk
+1 kudo voor ijver.
En nu stoppen of ik sla, verdoem en pluk. Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde.

tummes | 07-05-07 | 23:00

@Don Fappo 07-05-07 @ 22:52:
Nou, 't is maar goed hij niet bestaat dan. Hij zou zich nog eens pijn kunnen doen.

koerbagh | 07-05-07 | 22:57

@cojones

Ik snap er idd geen reet van waarom je het conjunct erbij haalt. Het is een verbastering van verdoemen en in gebiedende wijs. Pluk me!!! Sla me!! Verdoem me!!! Alleen staat er god voor. Ik heb ook Nederlands gehad.

inquisitra | 07-05-07 | 22:56

Joehoe, voorzitter van dbtv, mag dit wel; Satan!

Attila23 | 07-05-07 | 22:54

Kwalitatief Uitermate Teleurstellende film weer deze keer...

de proleet | 07-05-07 | 22:54

Elke keer als iemand op aarde vloekt voelt het voor GOD de HERE alsof iemand een mes in z'n donder steekt.

Don Fappo | 07-05-07 | 22:52

Iemand Swamp thing uit de parool gelezen? Wordt geen naprater.

spooky | 07-05-07 | 22:51

Kudt = vagina
Keaukeausneaut = tiet

noughsaid

@Nickname | 07-05-07 | 22:50

lantarenpaal.

tummes | 07-05-07 | 22:50

Geweldig filmpje! Hulde Rutger!

Niceaux | 07-05-07 | 22:50

lantarenpaal

Zoloft | 07-05-07 | 22:49

@inquistra et all.
OK, nog één keer dan:
'God Verdomme' is een aanvoegende wijs. Dus je betoog snijdt geen hout.
taaladvies.net/taal/advies/term/1

CoJoNes | 07-05-07 | 22:49

Potjaninesdeaussie!

Attila23 | 07-05-07 | 22:49

Ow ja, en het is lang en stijf, begint met een l en eindigt met een l.

tummes | 07-05-07 | 22:48

goedverdoemme kudt pardon ik bedoelde kokosnoot! Mensenkindertjes

Lennard de Koning | 07-05-07 | 22:47

Godverdomme is eigenlijk niet eens schelden, want wat zeg je eigenlijk? God verdoem mij! Als het om het woordje God gaat, dan zijn het allemaal schijnheiligen, want hun hele sprookjesboek staat er vol mee. En die funda-christenen mogen blij zijn dat we af en toe JEZUS bleren, want anders was iedereen dat fantasiefiguur al vergeten. Ze moeten juist dankbaar zijn als mensen hun religieuze figuurtjes uitschreeuwen als ze pijn hebben of het tegenzit. kom, zo werkt Pr, alleen niet bij christenpiepels.

inquisitra | 07-05-07 | 22:46

ok, nu even serieus. "Kokosnoot" is toch samen met "kokosmat" het antwoord op het oeroude raadseltje:" het begint met een k, eindigt op t en is behaard"? Iedereen denkt aan "kut" en dan blijkt het dus "kokosnoot" te zijn. Dus om nu event niet lullig te doen, maar je zegt dus "kokosnoot" maar bedoelt eigenlijk "kut". Da's dan toch hetzelfde? Of ben ik nu wel heeeeeel erg aan het doordraven?

tummes | 07-05-07 | 22:42

Ga godverdomme eens deaud Christenzeikerds.
Wie betaald er voor die lui...

da wizard | 07-05-07 | 22:42

Zo zijn er ook van die lui die dwars door de dodenherdenking heen reaguren! Brrr ...!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 07-05-07 | 22:41

Seau stupide dit. Veel te makkelijk scoren, niet eaurigineel en eauk nog eens slecht uitgevoerd. Geenstijl gaat verdacht veel op de PvdA lijken.

Worst van de Hema! | 07-05-07 | 22:40

@Fred V 07-05-07 @ 22:24:
Jezus Gristus, begin je nou alweer? Sprookjes zijn FICTIE! De Bijbel is een HOAX!
www.hoax-buster.org/
atheists.org/christianity/

Kan het nou godverdomme niet eens afgelopen met het aanroepen van een sprookjesfiguur?
www.youtube.com/watch?v=zLqqGy2SqmM dl.1
www.youtube.com/watch?v=JMiAwe6TAYM dl.2
www.youtube.com/watch?v=aP0x81L3vmk dl.3
www.youtube.com/watch?v=QMLbH_mN52Q dl.4

En dan zelfs het 100% halal en door de Bond tegen het Vloeken goedgekeurde scheldwoord KOKOSNOOT nu al met **** kuisen. Jij bent godverdomme echt erg.

koerbagh | 07-05-07 | 22:39

@Fred V
Sta jij er wel eens bij stil, dat het redelijk intimiderend kan zijn als iemand ongevraagd van je houdt? Die Jezus moet vooral even doorgaan, ik heb Knoester al gevraagd of er een stalking aanklacht in zit.

CoJoNes | 07-05-07 | 22:32

Haha, leuk :D

koennn | 07-05-07 | 22:32

Bij die bond zijn ze achterlijk. Vind dat Rutger wel wat kritischer had mogen zijn. Neem nou dat geval met een onschuldig kinderliedje van K3:
www.bondtegenvloeken.nl/index.php?nieu...
Gekker moet het echt niet worden. Dat ze dat überhaupt serieus nemen verklaart al dat het ontzettend domme mensen zijn.

Franz | 07-05-07 | 22:31

Godver bestaat dat subsidieclubje nu nog steeds dat geld uit mijn wezen slaat?

..zapper | 07-05-07 | 22:28

Rutger wordt gePWND op het eind :D

frenkdetank | 07-05-07 | 22:27

Wat een mieters fimpje.
Jeetje mag trouwens ook niet. Dat woord komt van jezus

firecow | 07-05-07 | 22:26

@Koerbagh

dat filmpje: "Santavacha" wat goed!

Thunderist | 07-05-07 | 22:24

Medelijden roept dit bij me op, Koerbagh, misschien komt ooit de dag dat je zult weten dat Jezus van je houdt.

Als patienten van het syndroom van Gilles de la Tourette op willekeurige tijdstippen 'k*k*sn**t' roepen, dan zal de Bond tegen Vloeken daar wellicht weinig problemen mee hebben.........

Fred V | 07-05-07 | 22:24

@Zo jammer! 07-05-07 @ 22:20:
Zolang er godverdomme mensen zijn die aanstoot NEMEN aan dat soort uitdrukkingen, zal ik er godverdomme alle aanleiding toe geven en juist flink aanstoot GEVEN.
www.youtube.com/watch?v=yGyTmehznlU&am...

koerbagh | 07-05-07 | 22:24

@ renevdbos 07-05-07 @ 22:12:

Daar heb je geheel gelijk in. Besef je alleen dat je je op GeenStijl bevindt, oftewel: probeer de boodschap te begrijpen.

Mijn god, nu praat ik te wijs. TYFUS.

PAALman84 | 07-05-07 | 22:21

Vloeken is leuk en het lucht op. Opgesodemieterd dus met die gare bond

Nifelheim | 07-05-07 | 22:21

koerbagh 07-05-07 @ 22:13
Slecht tien procent van die gasten vloeken, het valt wel mee.
Waar ik echter de pest aan heb, is mensen die aanstoot geven aan emotionele uitdrukkingen zoals , Jesus, kudt, GVD, etc. dat wel.

Zo jammer! | 07-05-07 | 22:20

Coconut is in Nieuw Zeeland een echt scheldwoord voor een gekleurde eilander.

Prof. Dr. F.A. Hayek | 07-05-07 | 22:18

Die kerel slaat de plank trouwens volledig mis.
Als we nu keaukeausneaut introduceren als scheldwoord, dan staat hij over 5 jaar weer voor de camera. Maar dan om te strijden tegen een dergelijk negatief woord als keaukeausneaut.

@Nickname | 07-05-07 | 22:18

@Fred V 07-05-07 @ 22:03:
Je moet het dan ook godverdomme helemaal uitspreken anders heeft godverdomme geen zin, dan kan je godverdomme net zo goed de Generale VeiligheidsDienst uit Agent 327 bedoelen of Gertrude van Dalen, en dat is godverdomme geen stijl. Dus.

Overigens ben ik wel benieuwd hoe de Bond tegen Vloeken staat tegenover het syndroom van Gilles de la Tourette, godverdomme.

koerbagh | 07-05-07 | 22:13

PAALman84 07-05-07 @ 21:44

Ik vraag het me alleen af...
En volgens mij ben ik niet verplicht het eens te zijn met hersenleauze comments

renevdbos | 07-05-07 | 22:12

Stelletje vieze vuile reaguurders!!!

Zo, daar hebben jullie niet van terug he!!!!!

Captain Orange | 07-05-07 | 22:09

saai en puberaal.

ga gvd weer eens iets leuks doen.

waskuip-admiraal | 07-05-07 | 22:09

Hoer staat in de bijbel.

OoO | 07-05-07 | 22:06

Een vloek als GVD lijkt me dom, zowel voor een theist als voor een atheist.

Fred V | 07-05-07 | 22:03

grafkankertyphusteringpleuriskutkokosnoot!

lekker moeder | 07-05-07 | 22:02

Voor mij hebben die gasten een punt. Lekker tegen de stroom inroeien, dat is pas klasse en karakter tonen. Maar behalve aan vloeken kan ik mij ook deaud ergeren aan "weet je wel..."

Duitse helm | 07-05-07 | 22:00

Volgens mij ligt de kwalijkheid van het vloeken niet zozeer in het feit dat je een bepaalde krachtterm gebruikt, maar dat je uberhaupt krachttermen bezigt. Verder lijkt het me onzinnig om vervanging voor bepaalde woorden te gaan zoeken, van binnen gebruik je de g.v.d. of de k.u.t., maar van buiten wordt dat een 'oeps' of een 'tjongejonge'. Bij de aanhoorders wordt dit mijns inziens ook weer doorvertaald naar de grovere bejegeningen, net zo fout dus, en net zo kwetsend.

En ga nou godverdomme niet zitten kankeren dat ik ongezien de vinketyphus en van Joletering moet krijgen met zulke godvergeten diepe overpeizingen

Cloggy3 | 07-05-07 | 22:00

Potvolperen.... Die kokosnoot houd ik er in. Kijken of ik dát kan aanleren.

-edit | 07-05-07 | 22:00

HOERRR...!! Dat mag van de goedheiligman.

Jan Vlag | 07-05-07 | 21:57

Zet dat filmpje van die kanker hagenaas er nog eens op:P

littleboy | 07-05-07 | 21:56

Ook een mooie: albert heijn kokusmaronen

huismerk | 07-05-07 | 21:56

waarom moet je dat nou herhalen joh whahahaaaaa

bartdetuinman | 07-05-07 | 21:53

staaaapels pannenkoeken.......

Coravanmora | 07-05-07 | 21:48

@renevdbos 07-05-07 @ 21:36:

Heb je niks beters te doen? Ga een rechtszaak aanspannen tegen de commenters ofzo.

PAALman84 | 07-05-07 | 21:44

ben jij 11?

Rolanddd | 07-05-07 | 21:41

Ruktorheaumeau nog aan toe wat een kudtRuktor filmpje weer. Ben je helemaal beRuktord of gewoon van de Ruktor gerukt, Ruktor toch eens op man.
Zo wat nieuwe vervangende krachttermen, niet persoonlijk bedoeld, dat weer niet.

Karel kwakbol | 07-05-07 | 21:39

Hahahahahaha, tranan in m'n ogen. Ik weet niet zo goed of het van het lachen is, of van het huilen dat dit soort mensen bestaansrecht hebben..
K.O.K.O.S.N.O.O.T.

Konijnebijn | 07-05-07 | 21:39

Hoeveel subsidie trekken de hersenloze comentators hierboven vraag ik me af.

renevdbos | 07-05-07 | 21:36

@DT71 07-05-07 @ 21:31
Maar 'keuakeausneaut' leest zo lekker geenslijliaans

@Nickname | 07-05-07 | 21:35

Het grote ik-ben-tegen-vloeken-slagzin-competitie.
En we hebben een beller!!!zeg het maar!!!

SPREEK VRIJMOEDIG OVER GOD, MAAR MISBRUIK NOOIT ZIJN NAAM.

En de prijs is????????????

Een familiepicknick in Veenendaal voor de hele familie

Blijf nog even aan de lijn voor uw gegevens....

michel219 | 07-05-07 | 21:34

DT71 07-05-07 @ 21:31

Scherppppp!

bottehond | 07-05-07 | 21:33

vloeken is aangeleerd
jajaja...
Dan is bidden net zo goed aangeleerd!
EIKELS!!!

allenicknameszijnweg | 07-05-07 | 21:33

@Nickname:
Toch eerder Keaukosneaut. Keaukeausneaut=kookoosnoot.

Rest In Privacy | 07-05-07 | 21:31

Hoeveel subsidie vreet dit cluppie???

Hakbarrr | 07-05-07 | 21:28

.... mmm, heb in Veenendaal gewoond... heb nog mijn mond moeten spoelen toen ik 'o jee' zei. Je schijnt dan de helft van de naam van jezus te misbruiken, Die gasten zijn gestoord, even hoor; Godskolere stelletje fuckers!! wat zijn jullie een setje Godvergeten hypocryte Gristenhonden!! he, lekker...

belastingschuld | 07-05-07 | 21:28

Die hagenees met dat keukenmes op dat bijkeukendakje vind ik eerlijkgezegd ook bestwel een kokosnoot.
*maakt zich klaar om in te stappen in GS dubbeldekkert*

superjan | 07-05-07 | 21:28

@ Nickname
Whahaha: Rutgert is een keuakeausneaut!, keaukeuasneaut!, keuakeausneaut!

Koos Virtuoos | 07-05-07 | 21:28

Volgens mij is alle taal aangeleerd....
Anyway, hoog tijd voor een degelijk wetenschappelijk onderzoek naar dit fenomeen van de Penn & Teller-stichting.
Filmpje! video.google.nl/videoplay?docid=-12291...

koerbagh | 07-05-07 | 21:28

Wat zou zo'n iemand zeggen van die anti-vloekbond als hij/zij per ongeluk een hamer op hem/haar vingers slaat... Ik denk hetzelfde als toen Jozef zich per ongeluk op zijn duim tikte.

michel219 | 07-05-07 | 21:28

Godgloeiende Gosternokkese gristenen ook. Mensenkindertjes nog an toe!

bottehond | 07-05-07 | 21:27

Gloeiende Gloeiende, de ouwe doos;)

PatjeNL | 07-05-07 | 21:24

het is toch honderdzakkengortvoordebosschenonnen niet te geleauven?

dr.spin007 | 07-05-07 | 21:24

@Zo jammer! 07-05-07 @ 21:20:
Ik doel ook meer op de mensen die menen in elke zin een vloek of nare ziekte te noemen omdat ze denken dat anders niemand naar ze luistert, of omdat ze anders gewoon woorden te kort komen om de zin te vullen. Als ik mijn kop tegen de deur stoot, scheld ik ook heus wel.

Lobo | 07-05-07 | 21:22

Sterf, gristenbond, sterf!!

Pepp1 | 07-05-07 | 21:22

Duizendbommenengranaten!

KaiserSoza | 07-05-07 | 21:21

De PNVD is blij met 'mensenkindertjes' als scheldwoord!

@Nickname | 07-05-07 | 21:21

Lobo 07-05-07 @ 21:14
Nee, vloeken is een uiting van emotie die niet makkelijk verwoord kan worden. Of je mept er op los.
Wat overigens vaak voorkomt.
Maar ok, iemand die in de hoek wordt geluld kan of zijn bek houden, of gaan vloeken, of gaan slaan.
Blijft een emotionele reactie. Kies maar welke je prefereert., tenslotte mag je emoties niet onderdrukken.

Zo jammer! | 07-05-07 | 21:20

leuk filmpje!
maar mensenkindertjes wat een kudtmongeaul ben jij zeg,
ga jij eens gauw deaud.

preston spears | 07-05-07 | 21:18

keaukeausneaut

@Nickname | 07-05-07 | 21:17

keaukusneaut

@Nickname | 07-05-07 | 21:16

Ongezien ... die tiefes

Hank66 | 07-05-07 | 21:14

@renevdbos 07-05-07 @ 21:13:
Precies mijn punt, vloeken is een gebrek aan woorden.. Ik kan er slecht tegen, maar ja ieder zijn ding he.

Lobo | 07-05-07 | 21:14

@ Johnny Cash 07-05-07 @ 20:55:
Ja, echt geen stijl!

Rutger hield zich zelfs in .. als hij nog verder door was gegaan had die vent hem huilend het gebouw uitgezet ..

PAALman84 | 07-05-07 | 21:13

vloeken is een gebrek aan woorden en zeker het woord
kanker.
Maar waarschijnlijk gaan types als Lobo dat pas snappen als dr kop of longen er vol mee zit..

renevdbos | 07-05-07 | 21:13

Triest filmpje. Is er geen echt nieuws in het land?

superpim | 07-05-07 | 21:11

Kanker later ff op terug komen? Ongezien de donderdag.

Schijnheilig boontje | 07-05-07 | 21:11

Dus toen had ik zoiets van k*nker wat zeg je nu man, ik dacht echt bij mezelf van "manmanman, wat je nu toch weer zegt". Dus toen keek ik hem ook zo aan van dat kun je toch niet maken man wat je nu allemaal weer voor peop praat, je mond beweegt wel en er komt geluid uit maar je zegt helemaal niks. Toen dat nog niet in zijn botte k*nkerhersens doordrong toen zei ik dus ook gewoon tegen hem recht in zijn lelijke gezicht "k*nkerhomo wat voor onzin nu weer uit je bek spuit, dat gaat dus gewoon weer helemaal nergens over". Ja, dat snapte hij wel.

Lobo | 07-05-07 | 21:07

gadverpielekes

kneuterzak | 07-05-07 | 21:07

Als je het spelt, dan mag het wel!
gee-ooo-dee-vee-eee-er-dee-o-mmm-uh
Zo dat is er uit.

tipo | 07-05-07 | 21:05

Johnny Cash 07-05-07 @ 20:55

Moraalridder!

deurwaarder | 07-05-07 | 21:05

gleufdoosbustaxitrein

Weatherman | 07-05-07 | 21:04

Jeeminee, wat heb ik nou weer aan mijn fiets hangen

Geen Stijl | 07-05-07 | 21:04

Ik sta op 4!!!!!!! Hoera! Ik ben beschaafd!

tjongejongejonge | 07-05-07 | 21:03

Heeft buiten te maken een gebrek aan woorden ook te maken met een portie geestelijke armoe.

andre wouterlood | 07-05-07 | 21:01

Aaaaaaaaaaaaargh, dit is terug naar 1952, toen volgens Jan Peter alles nog goed was.....

hoelahoep | 07-05-07 | 21:00

Min hemel, tjonge jonge, jesus christus, godverdomme, kudt, typhus, pleuris, mohammed, bush, adolf, lutsert, mongool allemaal krachttermen ter aansterking van een emotie. Heeft niets te maken met een gebrek aan woorden, maar een verbale manier om emotie te verwoorden.
Ga es deaud Bond tegen vloeken.

Zo jammer! | 07-05-07 | 20:58

Tiefusteiring mongùiale jèzus christus wat een pluires geâhwèhoeâh, die heile tâhteiringzâhi mot gewâhn is heftag in de bek geschète worde

Captain Orange | 07-05-07 | 20:58

GOOOOODfriedvanbouillonblokjes nog aan toe!

Don Fappo | 07-05-07 | 20:56

Beetje kinderachtig om in het bijzijn van die vent te gaan vloeken Rutger!

Johnny Cash | 07-05-07 | 20:55

Vloeken is een teken van zwakte.

Sociopaat. | 07-05-07 | 20:55

Rutger, godverdomme. volgens heb je een allejezus aanstekelijke fucklach.

De Hongaar | 07-05-07 | 20:55

Mensenkindertjes wat een brave Hendrik. Kokosnoot!

Rest In Privacy | 07-05-07 | 20:54

De man van de Bond tegen het Vloeken doet mij denken aan een reïncarnatie van mijn overgrootvader... schrikwekkend!

Hulk Hogan | 07-05-07 | 20:54

Hahaha Jeeminee! Kom op nou zeg...

Sebastiaan | 07-05-07 | 20:53

Wat een PANNEKOEKEN daar bij die Bond zeg. GODFRIED BOMANSSS!

Baudelaire | 07-05-07 | 20:53

@El Gringo
2 zielen, één gedachte

hefschroefvliegtuigw | 07-05-07 | 20:52

Ik dacht dat die lui daar bij de bond tegen het vloeken door hun geld heen waren. Stelletje kokosnoten!

TheGodon | 07-05-07 | 20:51

Uit de oude doos: vloeken is aangeleerd, bidden ook.

hefschroefvliegtuigw | 07-05-07 | 20:50

Vloeken is aangeleerd...... bidden ook. Dus?

El Gringo | 07-05-07 | 20:50

(na daadwerkelijk gekeken te hebben).. stijlvol wel, chapeau rutger

Herr Stefan | 07-05-07 | 20:48

Drommels, drommels, drommels en nog eens drommels!

JimJimJim | 07-05-07 | 20:47

godver

Herr Stefan | 07-05-07 | 20:45

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken