Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Raar: beer met x-poten

magischexbeer.jpgKijk eens aan. Al dat gelul over smeltende ijskappen. Dit beest is de 17-jarige ijsbeer genaamd Inuka. En Inuka is de enige ijsbeer ter wereld die geboren en getogen is in een tropische dierentuin te Singapore. En het gaat hartstikke goed met Inuka, hij vindt het warme weer eigenlijk wel tof. Dus geen gezeik dat de poolberen uitsterven en de kappen smelten. Ze komen gewoon naar ons toe de komende zomers. (Nu met gratis opklikbaar posterformaat voor de kids!)

Reaguursels

Inloggen

geef terug die poolkappen,ik ben een eisbeer

BravoBAT | 06-05-07 | 15:03

een grijsbeer.......

brdstck | 05-05-07 | 16:44

Waterworld is mijn favo film

firecow | 05-05-07 | 10:54

Inuka is zo blauw vanwege de alg die in zijn zwembad zit. Zijn moeder staat op de achtergrond.
Niets nep aan deze foto. Ik woon in Singapore en heb hem al verscheidene keren gezien in de zoo

singsling | 04-05-07 | 16:51

Dat beest is 16 hoor.

Horsedick | 04-05-07 | 16:24

Over dat hele gezeik van die poolkappen die smelten, so what, ik zit toch in een gang die de rokers heet, wij hebben echt vet stoere waterscooters, en ik Dennis onze leider die weet wel van wanten voedsel en zwarte dood whiskey voor iedereen, sluit je aan !

Eze | 04-05-07 | 15:18

Weer je zeker dat het warm is? Beest staat aardig te blauwbekken.

me_paranoia | 04-05-07 | 14:25

wopper @1402
OT:
Ja, ik las het, Bea voelt zich republikein...
Topic:
Links en info kunnen altijd, dus kom er maar mee als het je eens uitkomt.
Draad:
De dealer-verslaafde relatie gaat ook op voor olie, vandaar die inspanningen om de prijs redelijk laag te houden. Helaas raken wij verslaafden altijd net iets eerder in paniek dan onze dealers... en dat kunnen we dus verhelpen, maar dan hebben we politici nodig met visie, en niet van die grijze muizen als JP de MP.
Ik heb weer alles wel gezegd in dit draadje, afnokken en ik spreek je nog.

bejaarde op brommer | 04-05-07 | 14:21

@ ZwakZinnig 04-05-07 @ 13:52

Dank voor je reminder! Was de schrijver van dat boek kwijt.
*gaat meteen het boek bestellen*

wopper | 04-05-07 | 14:05

@ bejaarde op brommer

yep, republikein; punt is dat als bea geen blauw bloed had gehad, ze wellicht een soort ijzeren lady zou zijn geweest; ander punt, ik zie nergens in de kaasstolp ook maar één iemand aan wie ik 't land zou durven toevertrouwen als premier; dat KH maar houden, mits er alleen lintjes en andere kul worden doorgeknipt.

Over China en India als grootverbruikers - ik geef ze geen ongelijk, eerst mot je de welvaart hebben geproefd wil je gaan minderen en inzien dat consumeermeermeer geen optie voor geluk is - hebben we eigenlijk niks te zeggen; dus in eigen kring beginnen.

Met je opsomming van diversiteit ben ik het eens, alleen dat telewerken schiet nog niet echt op, dacht ik.

Ik heb btw een heel mooi linkje voor je - als je geïnteresseerd bent in totaal anders bouwen - die hou je nog van me te goed (staat op een andere pc), als je wilt.

Nog iets ('t wordt wat van de hak op de tak, scusi): we beseffen het gevaar van die olie afhankelijkheid wel, maar zouden onze rulers ook beseffen dat we in een dubbele houdgreep zitten met die olielanden? Of denken ze alleen 'de shouw must go on' of anders gaan we terug in bittere armoe? Waarom houden ze échte alternatieve energiebronnen tegen? Bang dat het kaartenhuis in elkaar stort, dat 't te snel gaat?
Ether energie, zou dat wat zijn? Gewoon uit de lucht geplukte energie...

wopper | 04-05-07 | 14:02

Volgens mij wel hetzelfde linkse kliekje die ons die apocalyps belooft..... toeval?

Jeblijftjeverbazen | 04-05-07 | 14:02

@ ZwakZinnig 04-05-07 @ 13:52

minder zwak, meer zinnig!!

Politiek of niet, hysterisch is de hele discussie wel! En die Apocalyps schijnt te moeten worden gepreedikt. Was het eerder de atoombom die ons allemaal de kop zou kosten, nu weer het broeikaseffect. What is next?

Jeblijftjeverbazen | 04-05-07 | 13:57

Het hele milieuvraagstuk is pure politiek. Bangmakerij teneinde politiek momentum te creëren. Zoals Salomon Kroonenberg in zijn boek 'De menselijke maat' al betoogt doorloopt het weer cycli die niet te vergelijken zijn met de menselijke maat. Het is onzin om op basis van de circa honderd jaar waarin de mensheid het weer redelijk accuraat bijhoudt een heuse apocalyps te prediken. Temeer daar waar het huidige 'wetenschappelijke' onderzoek naar het opwarmen van de aarde onder grote politieke druk staat.

ZwakZinnig | 04-05-07 | 13:52

@ sikkeneur 04-05-07 @ 13:38

Waar lees ik dan nu eens officieel en zonder dat dit door allerlei belangrijke wetenschappers op de korrel wordt genomen? Alles wat je vind kan voor of tegen de zaak worden gebruikt. Hysterische schreeuwerts van links tegen rechtse belanghebbenden, ik heb er niet veel verstand van, maar wat ik wel zeker weet is dat niemand het op dit moment zeker weet.

Jeblijftjeverbazen | 04-05-07 | 13:46

wopper@1336
Ik heb de Gore-presentatie ook niet gezien, begin ik ook niet aan.
Om kort te gaan, vanwege de groei van China zal het wereldwijd niet lukken om minder olie te verbruiken; wat wij besparen kan en zal China goedkoper verbranden.
Wel moeten we zoals jij druk in de weer om die afhankelijkheid van olie af te bouwen, al is het maar om politieke redenen (gekke olielandjes rulen ons) of praktische (één oorlogje en we zitten in het donker)
Diversiteit dus;
een mix van grootschalige (KE) en kleinschalige (zonneboilers, zonne-cellen, windenergie) bronnen alsmede technische (zuinige apparatuur) en organisatorische (woon-werkverkeer, telewerken) oplossingen.

bejaarde op brommer | 04-05-07 | 13:46

"knap" staaltje photoshop..

Bassem | 04-05-07 | 13:46

Jeblijftjeverbazen 04-05-07 @ 13:25
"In het verleden zijn er altijd schommelingen geweest."
Is ook zo, we doen het met zijn 6 miljard alleen in een sneller tempo.

Sikkeneur | 04-05-07 | 13:38

@ Jeblijftjeverbazen 04-05-07 @ 13:25

Just my point (zie mij bericht van 13.01)

Wat mij verbaasd is dat ik nog nergens eens een antwoord heb gehoord op mijn vraag...... Niet hier en niet op tv

Tyler-Durden | 04-05-07 | 13:37

Geschreeuw is juist goed, afwachtend zwijgen is rampzalig.
Pomp ook maar vast wat extra miljarden in de dijken, scheelt weer een nieuw generaal pardon in 2010, want op is op. (en het scheelt ook de nodige terechtstellingen van politici na een eventuele onnodige dijkdoorbraak)
@wopper:
Republikein? (vanwege je sneren naar oranje, waar ik overigens niet wakker van kan liggen, in ben zelf ook geen fan van het KH)

bejaarde op brommer | 04-05-07 | 13:36

@ bejaarde op brommer
@ Sikkeneur

Moet bekennen dat ik niet alleen niet echt ingelezen ben - als dat überhaupt al mogelijk is voor een leek - in de hele problematiek; moet zelfs de tegenfilm nog zien; de Goracle film wil ik niet zien, heb een hekel aan propaganda.

Het verbruik minderen, bob, daar ben ik in kleine kring al jaren mee bezig; belangrijker volgens mij is het verbruik van fabrieken die producten maken waar we niet om hebben gevraagd; ik bedoel hiermee de waanzin die er te koop is aan plastic troep, het kiezen uit 30 soorten boter (ik noem maar een dwarsstraat), de gigantische bergen afval, het gejakker van al dat blik op de weg... je ziet, alleen een leek zegt zulke dingen...;)

wopper | 04-05-07 | 13:36

Dat e.e.a. opwarmt is moeilijk te ontkennen. Dat 6 miljard mensen invloed hebben eveneens. maar de link tussen de invloed van die 6 miljard mensen en die opwarming is voor mij nog lang geen vaststaand feit. Veel geschreeuw van alle kanten maar het klimaat is niet constant. In het verleden zijn er altijd schommelingen geweest.

Jeblijftjeverbazen | 04-05-07 | 13:25

jeblijftjeverbazen@1318
Viel me al op, ik dacht dat je steunbetuiging aan Fred B.
cynisch bedoeld was....

bejaarde op brommer | 04-05-07 | 13:20

wopper 04-05-07 @ 13:08
Het groot-kapitaal denkt ten faveure eigen portemonnee idd alleen maar korte termijn en manipuleert er op los. Het hele klimaatgedoe is een links complot.

Sikkeneur | 04-05-07 | 13:20

au, gewoon knap, dat ik mezelf zo tegenspreek. Lijk wel een politicus.

Jeblijftjeverbazen | 04-05-07 | 13:18

wopper 1308
Van mij wel, in ieder geval op beperkte schaal wat mij betreft, om de know how in stand te houden, een centrale of 3 zou ik zeggen.
Vreemd genoeg zijn het afvalprobleem van KE en het broeikasprobleem van olie tegen elkaar weg te strepen, het is allebei slecht voor komende generaties, maar de "broeikashoaxers"zijn tevens de anti-KE-hysterici.
Verbruik verminderen is natuurlijk een goed plan en zeer wel te realiseren zonder dat de economie instort, maar afzien van fossiele brandstof én van KE is onrealistisch.

bejaarde op brommer | 04-05-07 | 13:18

X-poten? Volgens mij moet ie gewoon nodig pissen.

Barry Balzak | 04-05-07 | 13:17

niks aan de hand, gewoon Postbank viral

de mol | 04-05-07 | 13:16

@Jeblijftjeverbazen. Water heeft het kleinste volume bij 4 graden C dus ijs is kleiner in volume dan water van 4 graden C. Zie je het zelf staan? Lutser.

H_C_Q | 04-05-07 | 13:09

@ bejaarde op brommer 04-05-07 @ 13:00

Die olie wordt nog eens onze ondergang.
Hoewel er alternatieven zijn, worden die niet gebruikt, tegengewerkt en wellicht erger (men leze bepaalde websites) dankzij de oliemaffia, oliesjeiks, olieoranjes, oliebanken en nog heel veel meer van lieden/congsi's die liever op de korte termijn denken, immers tijd is geld.

Van kernenergie weet ik geen bal, maar ben er voor... kan da??

wopper | 04-05-07 | 13:08

Knut eat your heart out

New_Utero | 04-05-07 | 13:05

@ Sikkeneur

Neen, ik steek mijn middelvinger op naar politici en wetenschappers die menen mij de les te moeten lezen (angst aanjagen) met absoluut non-nieuws.

De oplossingen voor onze planeet moeten allang niet meer gezocht worden in de wetenschap. Die voeren alleen maar de waanbeelden van op macht beluste politici met ambitie. Mondiale energiepolitiek speelt over 10 een veel grotere rol. Dwangmaatregelen zoals CO2-normen zijn tegen die tijd volledig achterhaald.

Fred Bonifatius | 04-05-07 | 13:03

@ Dexstir 04-05-07 @ 12:32

Ooit opgelet bij de natuurkundeles? Ooit gehoord van de A-normalie van water? Water heeft als enige stof zijn kleinste volume bij 4 grd celcius. oftewel, ijs is kleiner van volume dan water van 4 grd. Dus gesmolten ijs neemt meer plaats in......... Need i say more?

@ Fred Bonifatius 04-05-07 @ 12:14
Wat jij zegt!!!

Jeblijftjeverbazen | 04-05-07 | 13:01

@ alle milieuexperts

Dat de aarde opwarmt is mij nu wel duidelijk. Maar kan iemand me vertellen wat daar zo erg aan is? Het is wel eerder in de aardgeschiedenis warm geweest. Tuurlijk geeft dat voor een groot aantal beestjes & plantjes problemen, maar hoort dat ook niet bij evolutie en ontwikkeling van de planeet?
Ik meen het echt als ik zeg: ik zie het probleem niet.........

Tyler-Durden | 04-05-07 | 13:01

wopper 1256
Een koopje, die 225 pleuri, voor -2 graden nog wel!
Over KE moeten ze maar eens babbelen, ik ben geen KE fan maar ook geen KE hystericus, onze afhankelijkheid van olie moet hoe dan ook minder.

bejaarde op brommer | 04-05-07 | 13:00

Ach gut, Karel Knip van het NRC: "Het Klimaat veranderd, en u - JA U!!! - heeft het gedaan!!!

What's new Karel? Dat het klimaat veranderd staat al tijden vast. Dat wetenschappelijke en niet-wetenschappelijke ambtenaren en hun bazen, milieuorganisaties en onderzoeksinstituten - ieder met hun eigen agenda's - de domme lezertjes van kranten een hoop angst aan willen praten, getuigt alleen maar van het steevast onderschatten van mensen die zelf ook kunnen nadenken

Fred Bonifatius | 04-05-07 | 12:57

Gelukkig krijgen we dankzij minister Cramert géén kernenergie, we motten alleen 225 euri p.p.p.j. extra betalen om minder te asemen; het valt dus wel mee.

ps: die blauwe ijsbeer is een mutant, vandaar die x-poten.

wopper | 04-05-07 | 12:56

Fred Bonifatius 04-05-07 @ 12:46
En dus stop jij je hoofd in het zand voor wetenschappers en politici die in ieder geval proberen dat onverklaarbare (?) een halt toe te roepen.

Sikkeneur | 04-05-07 | 12:54

@ Gianni

Nu ja, heb geen zin en tijd om hier de hele klimaat discussie nog eens dunnetjes over te doen. Verder ben ik bekend met de werking van CO2, bedankt voor je college. We moeten alleen niet doen alsof C02 een uit te roeien kwaad is. Integendeel, onze hele planeet loopt op dat spulletje. Bovendien is de aarde geworden wat het is in tijden dat het C02 gehalte vele malen hoger was dan nu. Mij enige punt is dat de huidige paniekzaaierij van tiepes als Al Gore volslagen gebaseerd is op oncontroleerbare computermodellen. Veel van buiten af komende nog te onderzoeken invloeden worden totaal genegeerd. Hoe wolken zich formeren, wat de invloed is van gasexplosies op de zon. En wat betreft de opwarming van de aarde. Op veel plekken teistert de winter als nooit tevoren. Moraal van het verhaal: er is gewoon nog te veel onduidelijk om je aan de hand te laten nemen door ambitieuze politici met een dubbele groene agenda.

Fred Bonifatius | 04-05-07 | 12:46

@Gianni 12.34
Goh, wat een verademing, je commentaar.
Door luchtvervuiling wordt het effect gecamoufleerd, het is namelijk nog veel erger dan de metingen aangeven.
@Joeper de poeper 1237
je bedoelt "de pomp", we zullen zien, ondanks opwarming een lokale kleine ijstijd. Niets mis met Al gore "gelul", het is hier vaak roeien tegen de golfstroom met al die dogma-poepers.

bejaarde op brommer | 04-05-07 | 12:44

Dexstir 04-05-07 @ 12:32
ooit eens een filmpje gezien op discovery dat het smelten van de poolkappen invloed heeft op de dieper liggende golfstromen (iets met zoet en zout water) en deze dan omdraaien wat gevolgen heeft voor het klimaat (ijstijd enzo)
Ik geloof dat in die film van Gore daar ook naar verwezen wordt.

Sikkeneur | 04-05-07 | 12:44

De ijsberen hebben de vorige hittperiode in de middeleeuwen ook overleefd. Niks aan de hand. Een dier dat een beetje klimaatsverandereing niet aankan zou al lang niet meer bestaan.

M299 | 04-05-07 | 12:40

Waarom kijk ik bij dit soort fotoos meteen naar de linker-benedenhoek om te kijken of daar niet iets van ongelettert en/of boer staat?

W?doedammel? | 04-05-07 | 12:40

zo ziet knut er over 17 jaar ook uit .

likmegaties | 04-05-07 | 12:38

@Dexstir : En dat doet dus niks af van de gevolgen van smeltwater. Denk es aan het zoutgehalte en de zeestromingen die beïnvloedt kunnen worden door het smelten van de poolkappen en de daarbij behorende gevolgen? Dus we merken er wel degelijk iets van.

Voedselketen heet niet voor niks voedsel KETEN. het is nl. allemaal aan elkaar verbonden. Dus uitsterven van een weet ik veel soort zee amoeben heeft al grote invloed.

Genoeg al gore gelul voor vandaag....

Joeper de poeper | 04-05-07 | 12:37

@Fred: 6 miljard mensen stoten per jaar meer CO2 uit dan er per jaar wordt opgeslagen door bossen, venen en oceanen. CO2 is bekend als broeikasgas, het verdikt de atmosfeer waardoor UV-straling zoals die van de zon wordt vastgehouden. Zo zorgt het CO2 er o.a. dus voor dat er uberhaupt hogere levensvormen op aarde mogelijk zijn. Zonder C02 (zie door de ozonlaag in de atmosfeer wordt gehouden) zouden de zonnestralen namelijk veel te snel weer van de aarde verdwijnen, waardoor de aarde een vergelijkbare temperatuur zou hebben als Mars (rond de -60C). Het is dus ook logisch dat als we meer CO2 gaan uitstoten dan natuurlijk er meer zonnewarmte op aarde wordt vastgehouden. Ik onderschat dus ook niet de rol van de zon bij het smelten van de poolkappen, alleen door extra CO2-uitstoot gaat dat wel sneller!
Wetenschappelijke principes die bewezen zijn, het spijt me maar zo is het wel.

Gianni A | 04-05-07 | 12:34

12.31@BoB. Gij ook! Ik word er verdrietig van.

Sikkeneur | 04-05-07 | 12:32

Er zijn inderdaad veel nadelen voor de natuur met dat steeds erger wordende broeikaseffect, maar dat gelul over poolkappen...

IJs neemt net zo veel ruimte in als water (dus als je een ijsblokje verzuipt in je glas water zal, nadat het blokje gesmolten is, de 'zeespiegel' in het glas niet stijgen). Nou ligt 90% van al het noordpoolijs ONDER water, dus alleen die 10% komt bij de zeespiegel, daar merken we niks van, het moet over zo'n groot oppervlak verdeeld worden.

Dexstir | 04-05-07 | 12:32

posten op NN:

Comment Submission Error

Your comment submission failed for the following reasons:

Registratie is verplicht.

Return to the original entry

Moet ik mijn cookies wissen?
Uitloggen kan ik niet op NN, posten ook niet.

bejaarde op brommer | 04-05-07 | 12:31

Dat "broeikas is een hoax" gedoe begint erg veel weg te krijgen van de
evolutie- wetenschap- ontkenning door godsdienstgekken die hardop beweren dat de aarde 7000 jaar oud is of die zich nu in ID bochten wringen.
Oh ja, de milieujongens verdienen er geld aan, was ik even vergeten.
De hele economie draait op fossiele brandstof, in miljoenen jaren opgebouwde zonne-energie in de vorm van dode organismen slingeren we in krap 150 jaar de lucht in en we verdienen daar grof geld aan, maar aan de broeikas-hoax, daar verdient men pas goed aan. Tuurlijk.
Dubbeltje van Kok, roept u maar!

bejaarde op brommer | 04-05-07 | 12:28

Duitse dierenactievist:
Deaud moet ie!! En snel. Zo gaat het in de natuur ook.

Pepp1 | 04-05-07 | 12:28

@ Sikkeneur

Welke gedeeltes van de woorden 'in hoeverre' begrijp je niet?

Maar inderdaad, de invloed van die 6 miljard is geenzins wetenschappelijk aan te tonen. Tuurlijk heeft het invloed. Maar hoeveel? En hoe? en sinds wanneer? Allemaal gegis in de ruimte. Bovendien is de meteorologische wetenschap volstrekt gepolitiseerd hetgeen omhooggevallen oplichters als Al Gore de helden van deze tijd maakt. Nou sorry, maar met die polonaise loop ik niet mee.

Fred Bonifatius | 04-05-07 | 12:25

@ Redactie: Mijn egg-scuses. Je kent het wel: Janken voor je geslagen wordt...

Comrade | 04-05-07 | 12:23

claude jacque was me voor, maar inderdaad, dacht gelijk aan LOST :D

Jazzper | 04-05-07 | 12:23

Fred Bonifatius 04-05-07 @ 12:14
Fred, je gaat me toch niet proberen wijs te maken dat pakmbeet 6 miljard mensen geen ( herhaal geen) invloed hebben op hun leefomgeving. Of wel?
*krabt zich achter de oren*

Sikkeneur | 04-05-07 | 12:20

@ G-Unite

Welnee, die kappen smelten omdat jij je nog niet hebt afgetrokken op een pica van Al Gore
-edit rukken voor het klimaat. Goed idee -

Fred Bonifatius | 04-05-07 | 12:20

Ik vermoed dat de zon wel een rol speelt in het smelten. Denk ik.

G-unite | 04-05-07 | 12:18

@ Gianni

Ja tuurlijk smelten die kappen. Dat heb je met water. Het verdampt, het rijpt, het condenseert, het smelt en het bevriest. Is allemaal erg natuurlijk en gaat al eeuwen zo. Dat de Poolkappen smelten is ook niet het twistpunt. het twistpunt is in hoeverre het doen en laten van de mens invloed heeft op dat proces. En of het verstandig is de rol van de zon hierin als reactionaire prietpraat af te doen.

Fred Bonifatius | 04-05-07 | 12:14

OT & @ Redactie: ik kan wel commenten op GS maar niet op NN? Wat is dat voor gekutkam!!
-edit lul niet : Comrade 04-05-07 @ 12:13 -

Comrade | 04-05-07 | 12:11

@.Sikkeneur 12:03
Geen idee waar ze na ons voor kiezen.

ventus_aqualis | 04-05-07 | 12:09

Zo'n blauw velletje op de grond zou wel mooi passen bij mijn lichtgeel behang...

SODEP | 04-05-07 | 12:08

'k zag twee beren....

reemigdepeemig | 04-05-07 | 12:08

Dom... ritssluiting niet weggefotoshopt.

Dr. Mabuse | 04-05-07 | 12:07

Wisten jullie dat olifanten roze zijn?

Pigha Lal | 04-05-07 | 12:07

Mensen, lul niet zo dom als je niet weet waar het over gaat. Het is gewoon een wetenschappelijk bewezen feit dat de poolkappen smelten. Daar helpt geen domme gefotoshopte foto tegen hoor. Jullie kennen dat toch met jullie fotofuck... je loopt er met open ogen in, sukkels!

Gianni A | 04-05-07 | 12:06

Die beer is blauw van den kou.
Hou een sop met blauwbekken en geniet van dat warme weer en doe die dikke bonTjas uit!

TyfusLeijer | 04-05-07 | 12:04

ventus_aqualis 04-05-07 @ 12:01
Mooi! En na ons zeker de dood of de gladiolen?

Sikkeneur | 04-05-07 | 12:03

Heikneutertje 04-05-07 @ 11:59
De kinderen al wel op zwemles gedaan toch zeker?

Sikkeneur | 04-05-07 | 12:02

Welke actiegroep heeft dit arme dier blauw gespoten?

Meh | 04-05-07 | 12:01

@.Sikkeneur 11:59
De schaapjes ook.

ventus_aqualis | 04-05-07 | 12:01

@ uninvited guest

Nee, in de relatiegeschenkenbusiness :p

Fred Bonifatius | 04-05-07 | 12:00

@ Cas

Nee zeker niet. Maar die X-poten heeft ie dan weer wel.

kolonel klootoog | 04-05-07 | 12:00

Hulde GS en blijf stelling nemen tegen die klimaatprofeten. Die 225 euro bijdrage per wereldburger is natuurlijk alleen voor hun eigen zakken!

Heikneutertje | 04-05-07 | 11:59

ventus_aqualis 04-05-07 @ 11:51
U heeft de voetjes al op het droge?

Sikkeneur | 04-05-07 | 11:59

Ijsberen op GS. Komkommertijd?

Achtertuyn | 04-05-07 | 11:59

@Fred Bonifatius 04-05-07 @ 11:57
Je zit in het onderwijs?

uninvited guest | 04-05-07 | 11:59

Hij vind? Hij vind? Hij vind? Hij vind? Hij vind? Hij vind? Hij vind? Leer eens Nederlands, Chileen!

Bupa | 04-05-07 | 11:58

@ uninvited guest

LOL

Nu ja, ik heb hier wel eens meer voor de hand liggendere zaken moeten uitleggen. Dat de Noordpool uit rotsen bestaat is tenslotte een hardnekkige VMBO myth..

Fred Bonifatius | 04-05-07 | 11:57

LOL... hoe die andere beer kijkt

antidomino | 04-05-07 | 11:56

_xD_ 04-05-07 @ 11:52

Daar moet je hier niet eens aan beginnen. Lees bijvoorbeeld deze zin maar eens aandachtig door:

"En Inuka is de enige ijsbeer ter wereld die geboren en getogen is in een tropische dierentuin te Singapore."

ZwakZinnig | 04-05-07 | 11:55

kleaut..

raar heeft toch niet zoveel haar?

Cas Ferrot | 04-05-07 | 11:55

Zware nieuwswaarde dit! Ga zo door!

huetter | 04-05-07 | 11:54

@.kolonel klootoog 11:51
Je moet wel de rest van de tekst erbij betrekken. Uitleg overbodig.

ventus_aqualis | 04-05-07 | 11:54

die heeft duidelijk *head* gehad van die teddy daarachter

appeltje | 04-05-07 | 11:52

Het is, hij vindT.

_xD_ | 04-05-07 | 11:52

@Fred Bonifatius 04-05-07 @ 11:43
Joh! En ik maar denken, dat de winterschilder daar jaarlijks een megajob aan had.

uninvited guest | 04-05-07 | 11:52

@ ventus_aqualis 04-05-07 @ 11:43

"De rotsen die droog komen te liggen als het water stijgt."

Die moet je denk ik ff uitleggen, ik heb net mijn abo opgezegd.

kolonel klootoog | 04-05-07 | 11:51

@.Fred Bonifatius 11:47
Volgens Al Gore, Greenpeace en meer van dat soort onbenul gaat alles tegenwoordig heel erg snel. Misschien heb je wat gemist tussen nu en de laatste keer.

ventus_aqualis | 04-05-07 | 11:51

Ik wil ook zo'n beertje, staat leuk naast mijn My Little Pony verzameling.

bello | 04-05-07 | 11:50

Stomme beer. Als hij zich bekeerd had tot het zevendedagsadventisme had hij er veel beter uit gezien. En hij had er werk van kunnen maken dat nog eens 50.000 ijsberen geheel verzorgd van de tropenzon konden genieten.

ventus_aqualis | 04-05-07 | 11:48

@ ventus

De krant lees ik niet, maar de laatste keer dat het me interesseerde waren er geen rotsen op de Noordpool.

Fred Bonifatius | 04-05-07 | 11:47

Ik vind Knut toch liever!

JekkerDaJek | 04-05-07 | 11:45

Het is een blauwe panda beer!

Mr.Bookie | 04-05-07 | 11:45

freak of nature!
afmaken dus zoals dat hoort volgens de dierenbescherming.

preston spears | 04-05-07 | 11:45

@.Fred Bonifatius 11:35
De rotsen die droog komen te liggen als het water stijgt. Velen weten dat sinds gisteren uit de krant maar doen alsof ze op school goed op hebben gelet.

ventus_aqualis | 04-05-07 | 11:43

@ uninvited guest

Van water, net zoals de rest van al het zeeijs?

Fred Bonifatius | 04-05-07 | 11:43

@Fred Bonifatius 04-05-07 @ 11:35
Hoezo, waarzijn die witte blokken aldaar dan van gemaakt?

uninvited guest | 04-05-07 | 11:40

hmmm, zes jaar geleden was hij nog niet zo blauw.

Grudge | 04-05-07 | 11:40

Die blauwe ijsbeer is gewoon bezopen net als Al Gore.

ventus_aqualis | 04-05-07 | 11:40

ik vind het geen mooi ijsbeer zo Blauw

Snuifje | 04-05-07 | 11:38

Is het iemand anders al opgevallen dat die ene ijsbeer BLAUW is!

Teen | 04-05-07 | 11:37

@ uninvited guest

Welke rotsen op de noordpool. einstein?

Fred Bonifatius | 04-05-07 | 11:35

DE Herman ( ijdols- I can dance ) onder de ijsberen

Dr. Snugger | 04-05-07 | 11:35

Ach in LOST lopen er ook ijsberen rond..

Claude Jacque | 04-05-07 | 11:35

Waarom is de ene beer spierwit en de andere lichtblauw?

Vossie | 04-05-07 | 11:34

hey, nun blauwe!

beschuitfluiter | 04-05-07 | 11:34

Dat is toch gewoon een foto van de Noordpool, vóórdat ze de rotsen hadden witgeschilderd.

uninvited guest | 04-05-07 | 11:34

Blauwbeart

Apollo | 04-05-07 | 11:33

HOAX

Pupke | 04-05-07 | 11:31

Is die beer blauw van de drank of van de kou?

Hans233 | 04-05-07 | 11:30

Alsof de ijsberen dood zouden gaan door de warmte.. :/ Ijs smelt, beren kunnen niet meer uitrusten en ze verdrinken..

tiitje | 04-05-07 | 11:30

Aan de andere kant, Inuka is Inuït voor Hij Die Zich Insmeert Met Blauwe Alg.

Pimpbot | 04-05-07 | 11:29

De Blue Curacao Beer is geboren...!

Ridder Schransgraag | 04-05-07 | 11:29

Duidelijk een vent in een blauw ijsberenpak

Telegraafhoerrr | 04-05-07 | 11:28

Beetje blauw voor een witte ijsbeer, vindt u niet?

Pimpbot | 04-05-07 | 11:28

Nu lopen op 2 poten... Morgen rond een vuurtje zitten?

PiefPaf | 04-05-07 | 11:27

Die andere beer staat er bij te schuimen...

Hemothorax | 04-05-07 | 11:27

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken